abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211157554
Samenvatting 7 oktober tot met 28 oktober (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Isralische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Isral over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Isral met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Isral waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Isral de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Isral geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Isralisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Isralische leger met raketaanvallen antwoordde.

Isral riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Isralische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Isral trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.

Recente frontpage berichten 28 oktober met dank aan @Jippie
Hamas heeft in Moskou onderhandeld over vrijlating gijzelaars
Joodse school Cheider weer open: 'Veiligheid van de leerlingen is verbeterd'
Erdogan: 'het Westen negeert mensenrechtenschendingen in Gaza'

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211157561
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:23 schreef capricia het volgende:

[..]
En dan heet het bij naam nog vluchtelingenkamp, maar in principe is het gewoon onderdeel van de urban omgeving geworden, een normaal stukje stad. Moet ik dat zo zien?
ja dat denk ik. Geen idee waarom die mensen daar terecht zijn gekomen. Misschien in de vorige oorlogen hun huizen verlopen en daar weer opnieuw wat opgebouwd. Of het was door een organisatie in gebruik als opvangplek.

maar het is natuurlijk wat flauw om een heel mooi filmpje te schieten tactisch en dan zeggen dat het allemaal wel meevalt met de leefomstandigheden
pi_211157566
Oorlogsrecht dit, oorlogsrecht dat.

Oorlogsrecht is papierwerk. Ben je bij macht dat te negeren, dan doe je dat. Het is ook niet voor niets dat dat oorlogsrecht behoorlijk breed is genterpreteerd. Omdat men toen ook wel wist dat oorlog nooit zou bestaan uit knuffelen en teddybeertjes.
  woensdag 1 november 2023 @ 15:29:09 #4
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211157579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:26 schreef bitterbal het volgende:
maar het is natuurlijk wat flauw om een heel mooi filmpje te schieten tactisch en dan zeggen dat het allemaal wel meevalt met de leefomstandigheden
Nu met israel die links en rechts de boel opblaast, nemen de leefomstandigheden rap af ja.

Maar voorheen, was het leven daar gewoon zoals zichtbaar op de filmpjes.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 1 november 2023 @ 15:29:09 #5
505059 Cpt.Crow
Kapitein Kraai
pi_211157580
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:27 schreef theunderdog het volgende:

Oorlogsrecht is papierwerk. Ben je bij macht dat te negeren, dan doe je dat. Het is ook niet voor niets dat dat oorlogsrecht behoorlijk breed is genterpreteerd. Omdat men toen ook wel wist dat oorlog nooit zou bestaan uit knuffelen en teddybeertjes.
En stel dat Hamas de militaire slagkracht van Israel zou hebben dan was Israel allang volledig weggevaagd.
pi_211157591
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:29 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
En stel dat Hamas de militaire slagkracht van Israel zou hebben dan was Israel allang volledig weggevaagd.
Dat is speculatie.
  woensdag 1 november 2023 @ 15:30:24 #7
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211157593
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:20 schreef capricia het volgende:
Hoe zag dat vluchtelingenkamp er eigenlijk uit?
Ik zie vooral een stadse omgeving. Hoge gebouwen. Supermarkt etc. Alsof het 'gewoon' een wijk was.
Ik wil hier wel op reageren nog, want ik heb me ingelezen !

Nee... niet echt, maar ik bedoel als je die stad als vluchtelingen kamp omschrijft kan je heel gaza zo wel omschrijven, wat overigens ook terecht is, dat terzijde.

Maar, wat ik wilde zeggen, Jabalia ligt in het noorden van Gaza en is al weken verzocht om te ontruimen. Dat er nu bommen op vallen is niet meer dan wat de verwachting was.

Het is afschuwelijk, dat echt, maar ik moet echt kwijt dat ik de framing een beetje vind lijken op dat Isral nu de vluchtelingenkampen in het zuiden aan het bestoken is en dat is niet het geval.

Dit is precies waar voor is gewaarschuwd, dus ik ben niet echt verrast
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211157598
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nu met israel die links en rechts de boel opblaast, nemen de leefomstandigheden rap af ja.

Maar voorheen, was het leven daar gewoon zoals zichtbaar op de filmpjes.
ja op die filmpjes wel maar 80 procent werkloosheid en geen normale vooruitzichten voor het grote percentage jonge mensen vind ik toch niet zo prima eigenlijk :P

Vaak wordt gaza ook omschreven als de grootse openlucht gevangenis ter wereld
pi_211157600
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Geneefse Conventies gaan over gewapende conflicten, niet over territoriale disputen.

Een territoriaal dispuut met welk land? Israel heeft nooit officieel de Gazastrook of het Westelijke Jordaangebied geannexeerd en alle Palestijnse burgers vallen onder Isralische militaire rechtbanken wanneer ze worden opgepakt
pi_211157632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:24 schreef Cpt.Crow het volgende:

[..]
Hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Want het lijkt mij inderdaad nuttig om een vluchtelingenkamp als dusdanig herkenbaar te maken. Voor zowel vriend als vijand.
Ik heb Alhamdulillah nooit in een vluchtelingenkamp hoeven zitten dus dat zou ik niet weten maar dat gaat vast van mond tot mond + ze hadden toen nog internet.

Ik weet niet of het voor of na de oorlog een kamp was, alleen dat het ten tijde van de aanval zo was. En dan maakt het niet uit hoe iets eruit ziet.

Mocht het dat al zijn geweest en er zijn mensen iets gaan opbouwen, dan is dat heel normaal. Dat is mens eigen wanneer je ergens settelt. En even uit de losse pols verzonnen; Zulke plekken trekken ook mensen aan en creren zo werkgelegenheid voor minder bedeelden. Je moet er toch iets van zien te maken als je in die shithole zit.
pi_211157637
fillmpje op de nos net na de 2e raketaanslag

https://nos.nl/video/2496(...)telingenkamp-jabalia
pi_211157643
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:34 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Ik heb Alhamdulillah nooit in een vluchtelingenkamp hoeven zitten dus dat zou ik niet weten maar dat gaat vast van mond tot mond + ze hadden toen nog internet.

Ik weet niet of het voor of na de oorlog een kamp was, alleen dat het ten tijde van de aanval zo was. En dan maakt het niet uit hoe iets eruit ziet.

Mocht het dat al zijn geweest en er zijn mensen iets gaan opbouwen, dan is dat heel normaal. Dat is mens eigen wanneer je ergens settelt. En even uit de losse pols verzonnen; Zulke plekken trekken ook mensen aan en creren zo werkgelegenheid voor minder bedeelden. Je moet er toch iets van zien te maken als je in die shithole zit.
misschien als het idd tentjes waren geweest waren er hier wat meer mensen geschokt en ontzet over de aanval :P
pi_211157676
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 14:17 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]

Verschrikkelijk voor die mensen.
Mijn beide oma's hadden in de loop van hun leven ongeveer hetzelfde gezegd over de haat van moslims naar Jodenmensen. Iets met vergelijkbaar met nazi's in combinatie als het maar goed gaat...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211157681
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:31 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Een territoriaal dispuut met welk land? Israel heeft nooit officieel de Gazastrook of het Westelijke Jordaangebied geannexeerd en alle Palestijnse burgers vallen onder Isralische militaire rechtbanken wanneer ze worden opgepakt
De Palestijnse gebieden, kortom PLO/Hamas. Indirect trouwens ook nog Jordani als het over de Westelijke Jordaanoever gaat. Het gebied was namelijk decennia geannexeerd door Jordani, Isral valt ook geregeld terug op wetgevingen uit die tijd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211157719
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:36 schreef bitterbal het volgende:

[..]
misschien als het idd tentjes waren geweest waren er hier wat meer mensen geschokt en ontzet over de aanval :P
Ja hoe durven die Palestijnen in hemelsnaam een eerbaar bestaan op te bouwen en autodealers te openen terwijl ze eigenlijk in vodden rond moeten lopen en brood moeten bakken van zand terwijl Henk en Ingrid naar de Aldi moeten en nooit met hun neus in de buurt van zulke bedragen zullen komen.

Oh nee een paar Palestijnen hebben het financieel goed en hebben het beste geprobeerd te maken binnen een probleemgebied. 10 op de 10.000 inwoners hebben geld en creren werkgelegenheid! Bel de juten! Moslims! Criminelen! NEPNIEUWS!
pi_211157725
De VN zit daar ook al jaren, in Gaza.
Staan die vluchtelingenkampen niet onder VN toezicht, met een soort slagboom of zo? Dat je weet wie een vluchteling is in zo'n kamp en wie niet?
Want dit lijkt mij gewoon een normale wijk in Gaza-stad. Appartementgebouwen met 7 verdiepingen, markten, restaurantjes, winkeltjes etc.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 15:47:13 #17
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211157727
:')

Dit tilt de term 'projecteren' wel naar hele nieuwe hoogten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211157736
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:47 schreef Nattekat het volgende:

Dit tilt de term 'projecteren' wel naar hele nieuwe hoogten.
Tegen mij?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211157740
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnse gebieden, kortom PLO/Hamas. Indirect trouwens ook nog Jordani als het over de Westelijke Jordaanoever gaat. Het gebied was namelijk decennia geannexeerd door Jordani, Isral valt ook geregeld terug op wetgevingen uit die tijd.
Een territoriaal geschil ontstaat wanneer een gebied door meerdere partijen wordt opgeist als grondgebied maar er bestaat simpelweg geen officile Isralische claim over de gebieden achter de Groene Lijn. Geen enkele Isralische regering heeft die gebieden ooit geannexeerd waar heb je het in hemelsnaam over
pi_211157747
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:34 schreef Azula2.0 het volgende:

Je moet er toch iets van zien te maken als je in die shithole sinkhole zit.
pi_211157752
Vluchtelingen vanwaar eigenlijk? en hoe komen ze Gaza in?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_211157766
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:49 schreef bedachtzaam het volgende:
zijn toch palestijnen
pi_211157767
quote:
Steden en dorpen in het huidige Isral, mengeling van gevlucht voor en gedeporteerd door de IDF voor de grens gedemarqueerd werd maar sommigen zelfs daarna nog
pi_211157785
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:30 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ik wil hier wel op reageren nog, want ik heb me ingelezen !

Nee... niet echt,
maar ik bedoel als je die stad als vluchtelingen kamp omschrijft kan je heel gaza zo wel omschrijven, wat overigens ook terecht is, dat terzijde.

Maar, wat ik wilde zeggen, Jabalia ligt in het noorden van Gaza en is al weken verzocht om te ontruimen. Dat er nu bommen op vallen is niet meer dan wat de verwachting was.

Het is afschuwelijk, dat echt, maar ik moet echt kwijt dat ik de framing een beetje vind lijken op dat Isral nu de vluchtelingenkampen in het zuiden aan het bestoken is en dat is niet het geval.

Dit is precies waar voor is gewaarschuwd, dus ik ben niet echt verrast
Beter dan ik iig, want idd ik ging er vanuit dat het in het zuiden lag.
Kwam niet eens in me op om het op te zoeken :@

Even opgezocht nu, veel betere indruk.
pi_211157790
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:47 schreef capricia het volgende:
Staan die vluchtelingenkampen niet onder VN toezicht, met een soort slagboom of zo? Dat je weet wie een vluchteling is in zo'n kamp en wie niet?
Want dit lijkt mij gewoon een normale wijk in Gaza-stad. Appartementgebouwen met 7 verdiepingen, markten, restaurantjes, winkeltjes etc.
Tja, vluchtelingenkamp geeft het natuurlijk een andere lading. En dat is ook de bedoeling.
quote:
De nog zogenaamde vluchtelingen van de oorlogen die uitbraken na de oprichting van de staat Isral. Of beter gezegd: de omringende Arabische landen die na de oprichting meteen Isral gingen aanvallen, waardoor heel veel mensen moesten vluchten. En alleen degenen die achterbleven kregen uiteindelijk het Isralische staatsburgerschap.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211157793
quote:
Palestijnen uit Isral, gevlucht in het jaar 1948.
Zegt wiki .

Het is inmiddels een volgebouwde kleine stad.
https://www.trouw.nl/buit(...)n-een-kamp~bb15856b/
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211157803
Is die ellende in Gaza nou nog steeds bezig? Ik dacht dat door heel de dag Allahu Akbar te schreeuwen dingen vanzelf wel goed zouden komen... Raar.
pi_211157822
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De nog zogenaamde vluchtelingen van de oorlogen die uitbraken na de oprichting van de staat Isral. Of beter gezegd: de omringende Arabische landen die na de oprichting meteen Isral gingen aanvallen, waardoor heel veel mensen moesten vluchten. En alleen degenen die achterbleven kregen uiteindelijk het Isralische staatsburgerschap.
De Arabieren van wat nu Ashkelon heet zijn in 1950 nog gedeporteerd naar Gaza
quote:
Moshe Dayan and Prime Minister David Ben-Gurion were in favor of expulsion, while Mapam and the Israeli labor union Histadrut objected.[4] The government offered the Palestinians positive inducements to leave, including a favorable currency exchange, but also caused panic through night-time raids.[4] The first group was deported to the Gaza Strip by truck on 17 August 1950 after an expulsion order had been served.[23] The deportation was approved by Ben-Gurion and Dayan over the objections of Pinhas Lavon, secretary-general of the Histadrut, who envisioned the town as a productive example of equal opportunity.[24] By October 1950, twenty Palestinian families remained, most of whom later moved to Lydda or Gaza.[4] According to Israeli records, in total 2,333 Palestinians were transferred to the Gaza Strip, 60 to Jordan, 302 to other towns in Israel, and a small number remained in Ashkelon.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashkelon#Egyptian_occupation
pi_211157835
Jordani roept ambassadeur uit Isral terug uit protest tegen oorlog
Buurland Jordani heeft zijn ambassadeur teruggeroepen uit Isral uit protest tegen de oorlog. Het buurland van Isral roept op om de strijd in Gaza te staken vanwege de "humanitaire catastrofe" die erdoor wordt veroorzaakt.

Jordani is een van de weinige Arabische landen in de regio waarmee Isral relatief goede betrekkingen heeft. Het land is ook een belangrijke bondgenoot van de VS in het Midden-Oosten. Het weghalen van de ambassadeur uit Isral wordt daarom gezien als een opvallende zet.

https://nos.nl/collectie/(...)he-kant-van-de-grens
  woensdag 1 november 2023 @ 15:59:01 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211157836
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dat is speculatie.
Gezien hun manifest, hun ideologie en de bloedlust van de aanvallen kunnen we daar wel een inschatting van maken. Dat weet je zelf ook wel.
  woensdag 1 november 2023 @ 15:59:21 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211157840
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Palestijnen uit Isral, gevlucht in het jaar 1948.
Zegt wiki .
En dat is waarom we het gewoon hebben over inwoners van Gaza(-stad), en niet over mensen die in een "vluchtelingen kamp" zitten.
&lt;signature here&gt;.
pi_211157847
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:59 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Gezien hun manifest, hun ideologie en de bloedlust van de aanvallen kunnen we daar wel een inschatting van maken. Dat weet je zelf ook wel.
Het blijft speculatie. En wat je verder wil met zo'n observatie begrijp ik ook niet.
  woensdag 1 november 2023 @ 16:00:42 #33
396550 Richestorags
pi_211157852
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:46 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Ja hoe durven die Palestijnen in hemelsnaam een eerbaar bestaan op te bouwen en autodealers te openen terwijl ze eigenlijk in vodden rond moeten lopen en brood moeten bakken van zand terwijl Henk en Ingrid naar de Aldi moeten en nooit met hun neus in de buurt van zulke bedragen zullen komen.

Oh nee een paar Palestijnen hebben het financieel goed en hebben het beste geprobeerd te maken binnen een probleemgebied. 10 op de 10.000 inwoners hebben geld en creren werkgelegenheid! Bel de juten! Moslims! Criminelen! NEPNIEUWS!
Gozer. Kalm aan.
  woensdag 1 november 2023 @ 16:01:37 #34
396550 Richestorags
pi_211157856
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het blijft speculatie. En wat je verder wil met zo'n observatie begrijp ik ook niet.
Ik beschreef hem ook niet. Ik onderschrijf hem wel.
pi_211157867
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik beschreef hem ook niet. Ik onderschrijf hem wel.
Wat onderschrijf je? analyses over niet werkelijke scenario's?
  woensdag 1 november 2023 @ 16:05:16 #36
396550 Richestorags
pi_211157897
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat onderschrijf je? analyses over niet werkelijke scenario's?
Die worden constant gemaakt. Met Iran kan die calculus trouwens best veranderen. Geavanceerde raketten of een vuile bom zouden ooit wel tot de mogelijkheden behoren.
pi_211157908
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:56 schreef moby_jones het volgende:

[..]
De Arabieren van wat nu Ashkelon heet zijn in 1950 nog gedeporteerd naar Gaza
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashkelon#Egyptian_occupation
Je plaatst nu selectief maar een deel van wat mensen daar hebben neergezet:
quote:
Majdal was occupied by the Egyptian army in the early stages of the 1948 war, along with the rest of the Gaza region that had been allocated to the Arab State in the United Nations plan. Over the next few months, the town was subjected to Israeli air-raids and shelling.[4] All but about 1,000 of the town's residents were forced to leave by the time it was captured by Israeli forces as a sequel to Operation Yoav on 4 November 1948.[4] General Yigal Allon ordered the expulsion of the remaining Palestinians but the local commanders did not do so and the Arab population soon recovered to more than 2,500 due mostly to refugees slipping back and also due to the transfer of Palestinians from nearby villages
Dat deel paste zeker niet in het gewenste narratief?

Het ging volgens dit verhaal (of dat klopt is een tweede, want Wikipedia) dus niet om zomaar mensen die even gedeporteerd waren, maar om vluchtelingen die zich daar illegaal hadden gevestigd. Want inderdaad, 1950 is twee jaar later nadat de staat Isral was uitgeroepen. Dus dan zouden deze mensen geen staatsburgers zijn.
pi_211157915
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Volledig :')

Hou toch op met je slappe takes. Echt dodelijk vermoeiend dit.
Kat heeft gelijk.
1947-2016
  woensdag 1 november 2023 @ 16:08:27 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211157932
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:35 schreef bitterbal het volgende:
fillmpje op de nos net na de 2e raketaanslag

https://nos.nl/video/2496(...)telingenkamp-jabalia
Krijg je er van als je een ammo-opslag onder een wijk neerlegt.
1947-2016
pi_211157934
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Die worden constant gemaakt. Met Iran kan die calculus trouwens best veranderen. Geavanceerde raketten of een vuile bom zouden ooit wel tot de mogelijkheden behoren.
Daarom is hysterie over Iran dan ook geen goede zaak. Zeker als het een eendimensionale focus heeft op Iran.

Zo vergeet men nog wel eens dat Israel ook kernwapens heeft en dat Moshe Dayan het heeft willen gebruiken op Syrie. Dit werd tegengehouden door Golda Meir.
pi_211157944
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat deel paste zeker niet in het gewenste narratief?

Het ging volgens dit verhaal (of dat klopt is een tweede, want Wikipedia) dus niet om zomaar mensen die even gedeporteerd waren, maar om vluchtelingen die zich daar illegaal hadden gevestigd. Want inderdaad, 1950 is twee jaar later nadat de staat Isral was uitgeroepen. Dus dan zouden deze mensen geen staatsburgers zijn.
Zelfs als de voltallige Arabische bevolking was ontvlucht ipv een deel wat voor een kulargument moet je toch opvoeren om tot een logica te komen waarin mensen zich "illegaal vestigen" in hun eigen huizen :')
pi_211157971
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:09 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Zelfs als de voltallige Arabische bevolking was ontvlucht ipv een deel wat voor een kul argument moet je opvoeren om tot een logica te komen waarin mensen zich "illegaal vestigen" in hun eigen huizen :')
Hij doet aan Hasbara. Begrijp ik ook niet.

Het kan immers allemaal veel makkelijker. Ja, het zionistische project was koloniaal, net zoals veel Arabische 'projecten'. Dit keer hebben de Joden gewonnen.
pi_211157995
Ik vroeg me ook al af hoe je een vluchteling kunt zijn, op je eigen territorium, tussen je eigen mensen.
Maar het is kennelijk een status die je erft.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211158008
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:14 schreef capricia het volgende:
Ik vroeg me ook al af hoe je een vluchteling kunt zijn, op je eigen territorium, tussen je eigen mensen.

[ twitter ]
nou weten we ook waarom het geen tentjes meer zijn inmiddels
pi_211158009
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:14 schreef capricia het volgende:
Ik vroeg me ook al af hoe je kennelijk nog steeds een vluchteling kunt zijn, op je eigen territorium, tussen je eigen mensen.

[ twitter ]
Is een manier om er tegen aan te kijken. Je kan ook zeggen: veel mensen in Gaza zijn vluchtelingen vanuit de Nakba, zitten vervolgens nog steeds in een benarde situatie en zijn dus in feiten nog steeds vluchtelingen.

Zie. Heel dit conflict draait om perceptie.
  woensdag 1 november 2023 @ 16:20:37 #47
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158035
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:47 schreef capricia het volgende:
En kennelijk al weken verzocht om te ontruimen. Dit als een vluchtelingenkamp omschrijven is gewoon framen, naar mijn bescheiden mening dan
  woensdag 1 november 2023 @ 16:20:40 #48
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211158072
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat leuke filmpjes, over je "vluchtelingen kamp".

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Er zijn er meer waar die vandaan kwamen.
En dan ondertussen beweren dat ISF de boel sloopt haha not
Dat kan ook weer naar het rijk der fabelen
  woensdag 1 november 2023 @ 16:28:46 #50
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158087
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat leuke filmpjes, over je "vluchtelingen kamp".

[ twitter ]

[ twitter ]

[ twitter ]

Er zijn er meer waar die vandaan kwamen.
jezus :D _O-

over framen gesproken :')
pi_211158097
NOS.nl: https://nos.nl/collectie/(...)he-kant-van-de-grens

Hamasleider: 'Slachtpartij' in Gaza moet stoppen

In een opgenomen videoboodschap zegt Hamasleider Ismail Haniyeh dat de "slachtpartij" in Gaza moet stoppen. Hij beweert dat alleen dan pogingen tot bemiddeling zin zullen hebben.

Hij zegt dat de Isralische gijzelaars die Hamas vasthoudt in Gaza te maken krijgen met hetzelfde geweld als de Palestijnen in het gebied, met "dood en verwoesting" als gevolg. De terroristische organisatie houdt naar schatting ruim 200 ontvoerde mensen vast. Bij de grote aanval van Hamas op 7 oktober werden ruim duizend burgers in Isral vermoord, evenals enkele honderden militairen.

Haniyeh roept in de video mensen op door te gaan met protesteren tegen de oorlog, vooral in het Westen. Ook geeft hij de Isralische premier Netanyahu de schuld van het geweld.
pi_211158110
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:09 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Zelfs als de voltallige Arabische bevolking was ontvlucht ipv een deel wat voor een kulargument moet je toch opvoeren om tot een logica te komen waarin mensen zich "illegaal vestigen" in hun eigen huizen :')
Dat staat er niet, er staat niet dat deze mensen zich alleen maar toegang probeerden te krijgen tot hun eigen huizen. Er staat dat het volgens deze bron hier gaat om terugkerende vluchtelingen waar mensen uit andere dorpen zich bij hadden gevoegd.

Ook wel leuk om te benoemen, hoe was dit dus begonnen? Doordat Egypte had besloten Isral aan te vallen en deze stad te bezetten. Daar is eigenlijk alle ellende mee begonnen. Arabische landen met expansionistische driften, die keer op keer de noodzaak zagen om Isral aan te vallen. Dat bracht telkens allerlei volksverhuizingen teweeg.
pi_211158125
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:28 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
jezus :D _O-

over framen gesproken :')
Alles om Isral maar in een negatief daglicht te kunnen zetten. Menig media-redactie draait overuren, met schuimbekkende millennials en Gen-Z activisten aan het roer. De realiteit doet er niet toe, het gaat enkel om het gewenste narratief.
pi_211158133
quote:
81s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:30 schreef Ebinas het volgende:
NOS.nl: https://nos.nl/collectie/(...)he-kant-van-de-grens

Hamasleider: 'Slachtpartij' in Gaza moet stoppen

In een opgenomen videoboodschap zegt Hamasleider Ismail Haniyeh dat de "slachtpartij" in Gaza moet stoppen. Hij beweert dat alleen dan pogingen tot bemiddeling zin zullen hebben.

Hij zegt dat de Isralische gijzelaars die Hamas vasthoudt in Gaza te maken krijgen met hetzelfde geweld als de Palestijnen in het gebied, met "dood en verwoesting" als gevolg. De terroristische organisatie houdt naar schatting ruim 200 ontvoerde mensen vast. Bij de grote aanval van Hamas op 7 oktober werden ruim duizend burgers in Isral vermoord, evenals enkele honderden militairen.

Haniyeh roept in de video mensen op door te gaan met protesteren tegen de oorlog, vooral in het Westen. Ook geeft hij de Isralische premier Netanyahu de schuld van het geweld.
Ik denk niet dat Isral snel gaat luisteren nadat deze Hamas leider 1400 onschuldige burgers op barbaarse wijze heeft afgeslacht.
  woensdag 1 november 2023 @ 16:34:40 #55
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_211158136
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Er is geen discussie mogelijk als je al ver in een hokje getrapt bent zonder enig reden. Ik heb nergens genoemd dat het volledig de schuld is van Israel maar dat wordt wel zo geframed.

En dan moet ik met een tegenargument komen. De omgekeerde wereld.
Jammer dat je Hamas zo blijft verdedigen. Uiteindelijk moet je toch de conclusie trekken dat dat wellicht ook niet zo’n frisse organisatie is!!
Makkelijk eerste
pi_211158163
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Isral snel gaat luisteren nadat deze Hamas leider 1400 onschuldige burgers op barbaarse wijze heeft afgeslacht.
En waar ze zichzelf waarschijnlijk achter verschuilen
  woensdag 1 november 2023 @ 16:38:45 #57
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158168
quote:
13s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Alles om Isral maar in een negatief daglicht te kunnen zetten. Menig media-redactie draait overuren, met schuimbekkende millennials en Gen-Z activisten aan het roer. De realiteit doet er niet toe, het gaat enkel om het gewenste narratief.
Tja.. verzuiling had je altijd al. Het gekste aan deze moderne traditie is dat progressief links het meest conservatief extreem rechtse tuig van het spectrum blijft beschermen en goedpraten.
pi_211158176
Een vrouwelijke hulpverleenster die nog even benadrukt hoe de Hamas terroristen tekeer zijn gegaan:

https://streamable.com/d5slfk

En hier de “onschuldige Palestijnse bevolking” die op 7 oktober feest vierde na de slachting.

https://streamable.com/1vczqd

Valt iemand anders ook op dat voor een “openluchtgevangenis” er daar best wat luxe auto’s rondrijden?
  woensdag 1 november 2023 @ 16:40:09 #59
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158183
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:39 schreef Scorpie het volgende:
Valt iemand anders ook op dat voor een “openluchtgevangenis” er daar best wat luxe auto’s rondrijden?
Ja als het niet zo tieves heet was zou ik er best willen wonen, maja denk net Frankrijk, prima land, klotebevolking
pi_211158204
In gevangenissen waar de bendes de dienst uitmaken zijn er ook genoeg ‘luxe’goederen aanwezig.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211158290
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:43 schreef Caland het volgende:
In gevangenissen waar de bendes de dienst uitmaken zijn er ook genoeg ‘luxe’goederen aanwezig.
Precies, all ingezetenen zitten er daar prima bij, helemaal verzorgd. Zo slecht hebben ze het dus niet.
pi_211158306
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Precies, all ingezetenen zitten er daar prima bij, helemaal verzorgd. Zo slecht hebben ze het dus niet.
Nouja, behalve het complete gebrek aan vrijheid dan. Kniesoor die daar op let.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 16:53:15 #63
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158310
Dit irriteert me ook:

Het is geen enclave, maar ja, niemand in de USA heeft ook maar enig idee waar Gaza ligt en welke grenzen het heeft.

Een enclave heeft 1 grens, zover ik het me heb laten uitleggen. Dit soort termen gebruiken zorgt voor een subtiel maar zeer merkbaar verschil in toonzetting.

Er zijn 2 landen in het spel, niet 1, het is geen enclave.

nnnng

:(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 16:56:06 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211158337
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Tegen mij?
Nee, jij pleurde je post er even snel tussen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211158340
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar is eigenlijk alle ellende mee begonnen. Arabische landen met expansionistische driften, die keer op keer de noodzaak zagen om Isral aan te vallen. Dat bracht telkens allerlei volksverhuizingen teweeg.
Dorpen zoals Deir Yassin waren al van de kaart geveegd + 25% van de Palestijnen waren het gebied al ontvlucht voor de israelische onafhankelijkheid werd uitgeroepen. Dit werd nota bene aangehaald door de Arabische Liga om militair in te grijpen in het gebied
pi_211158361
Goede column van de nrc "Na drie weken oorlog in het Midden-Oosten is Hamas de winnaar. (...) Met de bloedige terreuraanvallen tegen Isral van 7 oktober spande Hamas een politieke valstrik. Isral en de Verenigde Staten trapten erin." https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-van-hamas-a4179253
...
De eerste valstrik is die van de „maximale wreedheid”. Hoe gruwelijker de aanval, hoe harder de riposte. Onder premier Netanyahu handelt Isral precies volgens het door Hamas geschreven draaiboek van wraak en vergelding. Anders dan in 1967 of 1973 strijdt het land niet met Arabische staten die het militair kan bedwingen, maar met een terreurbeweging. Militaire overmacht beslist de zaak dan niet.

De Villepin: „De VS verloren in Afghanistan en Irak. Wij [de Fransen] verloren in de Sahel.” Niemand weet hoe Netanyahu denkt met een grondinvasie de vijand uit te schakelen zonder voor drie generaties aan haat en ressentiment voor nieuwe Hamas-strijders te zaaien. De reactie sterkt de aanvaller.

Hypocrisie is de tweede valstrik. Met de welhaast onvoorwaardelijke steun aan Isral stellen de VS en Europa zich bloot aan de kritiek van „twee maten, twee gewichten”. Landen in het Mondiale Zuiden – en ook flinke delen van de Europese publieke opinie – zien dat de westerse bekommernis om Oekraense levens veel groter is dan die om Palestijnse. Dit kost geloofwaardigheid.

Het raakt de derde valstrik waarin we volgens De Villepin tuinen, die van „occidentalisme”: het geloof dat het Westen, zoals de afgelopen vijf eeuwen, ook nu nog de loop der dingen bepaalt. Door zich met Isral in nood te vereenzelvigen, maken Amerika en Europa ongewild zichtbaar hoe hun machtsbasis versmalt. Een geschenk voor Rusland en China.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211158369
Dit zie je niet vaak:

Today, during a police raid to take down Palestinian flags in the anti-Zionist Jewish neighborhood, Mea Shearim in Jerusalem, The Israeli policemen were recorded attacking the residents and knocking them down on the road, hitting and punching them in the face.

twitter
pi_211158380
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:59 schreef Jemoederniet het volgende:
Dit zie je niet vaak:

Today, during a police raid to take down Palestinian flags in the anti-Zionist Jewish neighborhood, Mea Shearim in Jerusalem, The Israeli policemen were recorded attacking the residents and knocking them down on the road, hitting and punching them in the face.

[ twitter ]
ja er is een groep joden die tegen de joodse staat is toch?
pi_211158387
Dit is niet de locatie van het bijna van gisteren, maar die van vandaag. Heel proportioneel zoals de hele wereld kan zien.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin woensdag 1 november 2023 @ 17:03:30 #70
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211158402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:00 schreef bitterbal het volgende:

[..]
ja er is een groep joden die tegen de joodse staat is toch?
Anti-zionisten ja. Volgens mij hebben ze een andere benaming maar dat is wat ze zijn. Die vinden dat Jahweh bepaalt of en waar er een joodse staat komt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 1 november 2023 @ 17:03:58 #71
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211158404
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:01 schreef Slayage het volgende:
Dit is niet de locatie van het bijna van gisteren, maar die van vandaag. Heel proportioneel zoals de hele wereld kan zien.

[ twitter ]
Wat is er te zien dan?
pi_211158409
quote:

[ twitter ]
Niet echt, ik zie nog gebouwen overeind staan, what a fail :|W
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 1 november 2023 @ 17:04:42 #73
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158411
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:46 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]

Dat is echt dus niet het punt. het gaat er om dat je deze situatie omschrijft als "vluchtelingenkamp"

Als dat een vluchtelingenkamp is, dan is dat begrip wel heel rekbaar kennelijk.

Snap je dat?

En dat geldt ook voor die zeer noordelijk gelegen Gazaanse "stad" waar nu een paar bommen op zijn gedropt. Dat is heel vervelend, maar dat is iets wat al was aangekondigd.

Het gaat om een definitiekwestie, is een volledig functionerende stad nog een vluchtelingenkamp? ja alleen als je jezelf dat generatie op generatie laat wijsmaken.

Net als Gaza als Enclave omschrijven, het is gewoon niet waar, Gaza heeft net zo veel grenzen als Nederland, 2.

Als je volledig functionerende steden met een economie en welvaart een openluchtgevangenis gaat noemen, een vluchtelingenkamp, dan kan dat, maar dan rek je de definities wel heel erg op in jouw voordeel. Ik zou in dat geval geen natuurkunde of wiskundestudies ambiren, dat zit er gewoon niet in.

sowieso

:')____!
pi_211158416
https://www.nytimes.com/2(...)-militia-israel.html

Nou, dat ziet er niet best uit.

quote:
Yemen’s Houthi militia claimed an attempted attack on southern Israel on Tuesday, saying it had launched a “large batch” of ballistic and cruise missiles as well as drones toward Israeli targets.

The Iran-backed militia carried out the attempted assault in response to what it called “brutal Israeli-American aggression” in Gaza, the Houthi military spokesman, Yahya Sarea, said on the social media platform X. Mr. Sarea said the attack was the third operation conducted by the Houthis “in support of our persecuted brothers in Palestine,” and threatened further missile and drone assaults.
Betekent dit dat Iran zich actief gaat bemoeien?
-nee-
pi_211158417
Amerikanen worden vastgehouden in opdracht van Hamas en Iran of zo?
Die mogen dus niet weg..lees ik.

En of de NLers weg mogen, is me niet duidelijk.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211158418
Slim van bin Salman. Hiermee scoort ie en punten by Netanyahu en bij Biden en hij legt extra druk op de houthis en indirect dus op Iran

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211158419
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:53 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Dit irriteert me ook:

[ afbeelding ]

Het is geen enclave, maar ja, niemand in de USA heeft ook maar enig idee waar Gaza ligt en welke grenzen het heeft.

Een enclave heeft 1 grens, zover ik het me heb laten uitleggen. Dit soort termen gebruiken zorgt voor een subtiel maar zeer merkbaar verschil in toonzetting.

Er zijn 2 landen in het spel, niet 1, het is geen enclave.

nnnng

Klopt, exclave is beter. ^O^
  Overall beste user 2022 woensdag 1 november 2023 @ 17:05:32 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211158420
Het veroorzaakt hopelijk geen probleem voor Nederland als Egypte met die door NL geleverde YPR's gaat schieten op vluchtende palestijnen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211158423
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat is echt du niet het punt. het gaat er om dat je deze situatie omschrijft als "vluchtelingenkamp"

Als dat een vluchtelingenkamp is, dan is dat begrip wel heel rekbaar kennelijk.

Snap je dat?

En dat geldt ook voor die noord Gazaanse "stad" waar nu een paar bommen op zijn gedropt. Dat is heel vervelend, maar dat is iets wat al was aangekondigd.

Het gaat om een definitiekwestie, is een volledig functionerende stad nog een vluchtelingenkamp? ja alleen als je jezelf dat generatie op generatie laat wijsmaken.

Net als Gaza als Enclave omschrijven, het is gewoon niet waar, Gaza heeft net zo veel grenzen als Nederland, 2.

Als je volledig functionerende steden met een economie en welvaart een openluchtgevangenis gaat noemen, een vluchtelingenkamp, dan kan dat, maar dan rek je de definities wel heel erg op in jouw voordeel. Ik zou in dat geval geen natuurkunde of wiskundestudies ambiren, dat zit er gewoon niet in.

sowieso

:')____!
Is het niet de status van mensen wat bepaald of het vluchtelingen zijn of niet ipv het type gebouw?
pi_211158425
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Zit wel een subtiel verschil tussen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 17:06:26 #81
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158427
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:05 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Klopt, exclave is beter. ^O^
nee
pi_211158428
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:05 schreef capricia het volgende:
Amerikanen worden vastgehouden in opdracht van Hamas en Iran of zo?
Die mogen dus niet weg..lees ik.

En of de NLers weg mogen, is me niet duidelijk.
[ twitter ]
nou zeg. -O-

wat moeten die mensen bang zijn ook
  woensdag 1 november 2023 @ 17:06:52 #83
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158430
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:05 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Is het niet de status van mensen wat bepaald of het vluchtelingen zijn of niet ipv het type gebouw?
Ja, dat klopt, maar niet van de bouwkundige omschrijving "kamp"
pi_211158433
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:04 schreef Marsenal het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)-militia-israel.html

Nou, dat ziet er niet best uit.
[..]
Nee, je zal maar een Houthi zijn en er niets mee te maken hebben :{
pi_211158435
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:06 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Ja, dat klopt, maar niet van de bouwkundige omschrijving "kamp"
ja weet niet precies wat de definitie van kamp is :P

is ook een beetje een nutteloze discussie. Feit is dat daar gewoon mensen wonen
pi_211158449
Wat is het probleem nu voor sommigen? Dat kampen niet overeenkomen met wat je in je hoofd had?
pi_211158452
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:06 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou zeg. -O-

wat moeten die mensen bang zijn ook
Play stupid games, win stupid prizes in veel van de gevallen.
pi_211158454
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:10 schreef Jaroon het volgende:
Wat is het probleem nu voor sommigen? Dat kampen niet overeenkomen met wat je in je hoofd had?
Het moet een strikt afgebakend gebied zijn met tenten, anders telt het niet!
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211158455
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:10 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Play stupid games, win stupid prizes in veel van de gevallen.
bedoel de gijzelaars. Wel spel hebben zij gespeeld?
pi_211158473
quote:
81s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:10 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Nouja als je als naeve hippie naar een muziekfestival naast de gazastrook gaat vind ik onderstaand wel van toepassing

VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 17:13:38 #91
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158478
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:07 schreef bitterbal het volgende:
is ook een beetje een nutteloze discussie.
nee dat is het dus niet. er is een noordelijk gelegen stad gebombardeerd, niet een vluchtelingenkamp waarbij in het midden wordt gelaten of dat dus een vluchtelingen kamp is waar de gazanen naartoe zijn gevlucht inzake dit conflict, en dat is wel een significant verschil want het gaat hier om nieuwsoutlets die kennelijk de definitie van een vluchtelingenkamp zover oprekken dat het past binnen het verhaal dat ze willen schetsen.

En dat is walgelijk

Ik praat niets goed, maar het is niet zo dat Isral niet al weken aan het waarschuwen is om deze steden te verlaten, nu vallen er bommen en ronken de koppen over een bombardement op een vluchtelingenkamp en dat is het niet.

Het is gewoon openlijk framen en sympathie winnen, net als Isral doet overigens, ,maar het is wel belangrijk om dit te zien

OGEN JE OPEN!
pi_211158483
quote:
81s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:10 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Gaza binnengaan terwijl er een terreur organisatie de macht heeft.
pi_211158489
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
OGEN JE OPEN!
Dit vind ik wel een leuke voor dat gezwets van je.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 17:14:51 #94
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211158491
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het eerste waar ik aan dacht toen ik het las was: ah, daar is de dader die in de slachtoffer rol duikt truc wee
  woensdag 1 november 2023 @ 17:15:00 #95
396550 Richestorags
pi_211158493
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Nouja, behalve het complete gebrek aan vrijheid dan. Kniesoor die daar op let.
In welke gevangenis kan je naar het strand wanneer je wil, neuken wanneer je wil, eten wanneer je wil, douchen en schijten in privacy wanneer je wil en zelf kiezen hoe laat je wakker wordt? Bellen met wie je wil en in alle privacy?
pi_211158501
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:15 schreef Richestorags het volgende:

[..]
In welke gevangenis kan je naar het strand wanneer je wil, neuken wanneer je wil, eten wanneer je wil, douchen en schijten in privacy wanneer je wil en zelf kiezen hoe laat je wakker wordt? Bellen met wie je wil en in alle privacy?
Hence de openluchtgevangenis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 17:16:15 #97
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158507
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit vind ik wel een leuke voor dat gezwets van je.
Ik waardeer de moeite die je steekt in het weerleggen van mijn waanbeelden, scheelt me zo 1 sessie
pi_211158513
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Eerder een resort.
pi_211158519
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Eerder een resort.
Een soort Noorweegs model, maar de grootste straf blijft altijd vrijheidsontneming. Hoe luxe je het ook maakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 17:18:43 #100
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211158528
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:58 schreef Slayage het volgende:
Goede column van de nrc "Na drie weken oorlog in het Midden-Oosten is Hamas de winnaar. (...) Met de bloedige terreuraanvallen tegen Isral van 7 oktober spande Hamas een politieke valstrik. Isral en de Verenigde Staten trapten erin." https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-van-hamas-a4179253
...
De eerste valstrik is die van de „maximale wreedheid”. Hoe gruwelijker de aanval, hoe harder de riposte. Onder premier Netanyahu handelt Isral precies volgens het door Hamas geschreven draaiboek van wraak en vergelding. Anders dan in 1967 of 1973 strijdt het land niet met Arabische staten die het militair kan bedwingen, maar met een terreurbeweging. Militaire overmacht beslist de zaak dan niet.

De Villepin: „De VS verloren in Afghanistan en Irak. Wij [de Fransen] verloren in de Sahel.” Niemand weet hoe Netanyahu denkt met een grondinvasie de vijand uit te schakelen zonder voor drie generaties aan haat en ressentiment voor nieuwe Hamas-strijders te zaaien. De reactie sterkt de aanvaller.

Hypocrisie is de tweede valstrik. Met de welhaast onvoorwaardelijke steun aan Isral stellen de VS en Europa zich bloot aan de kritiek van „twee maten, twee gewichten”. Landen in het Mondiale Zuiden – en ook flinke delen van de Europese publieke opinie – zien dat de westerse bekommernis om Oekraense levens veel groter is dan die om Palestijnse. Dit kost geloofwaardigheid.

Het raakt de derde valstrik waarin we volgens De Villepin tuinen, die van „occidentalisme”: het geloof dat het Westen, zoals de afgelopen vijf eeuwen, ook nu nog de loop der dingen bepaalt. Door zich met Isral in nood te vereenzelvigen, maken Amerika en Europa ongewild zichtbaar hoe hun machtsbasis versmalt. Een geschenk voor Rusland en China.
Bij valstrik denk ik aan iets waar je in de val loopt en te vermijden valt. Er valt hier niets te vermijden dus is het dan nog een valstrik? Reageer je niet zodat je de 'valstrik' vermijdt dan ben je 'zwak' en worden ze gemotiveerd het nog een keer te doen dus ben je er niets mee opgeschoten.

Zelfde als op school als je de pester op advies van je ouders negeert, de pester ziet je als zwak en blijft het doen. Sla je m op z'n bek dan is het afgelopen.

Enfin, geen valstrik dus.

Tevens vond ik het artikel van voormalig premier Naftali Bennett heel goed hoe Israel de 'valstrikken' die Hamas/Iran heeft opgezet moet vermijden. Hamas wilt Israel in de val lokken in een bloedige guerilla stads en tunnel oorlog. Bennett stelt voor om die lui in Gaza City gewoon een jaartje te belegeren en uit te hongeren terwijl ze alle tunnels opsporen terwijl ze tijd voor hun te laten werken (op een gegeven moment zijn de voedsel voorraden op en dan is het afgelopen met Hamas)

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 01-11-2023 18:22:23 ]
pi_211158551
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Een soort Noorweegs model, maar de grootste straf blijft altijd vrijheidsontneming. Hoe luxe je het ook maakt.
Ze moeten een poortje door voordat ze naar ander gebied mogen reizen toch?
  woensdag 1 november 2023 @ 17:22:18 #102
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211158555
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:17 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat een land zijn grenzen voor je sluit is een ding he, dat ze je dan ook nog van energie, voedsel en water voorzien is echt mooi. En je hebt nog een buur, Egypte O+

Never bite the hand that feeds

en

Fuck around ...

pi_211158564
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:18 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Bij valstrik denk ik aan iets waar je in de val loopt en te vermijden valt. Er valt hier niets te vermijden dus is het dan nog een valstrik? Reageer je niet zodat je de 'valstrik' vermijdt dan ben je 'zwak' en worden ze gemotiveerd het nog een keer te doen dus ben je er niets mee opgeschoten.

Zelfde als op school als je de pester op advies van je ouders negeert, de pester ziet je als zwak en blijft het doen. Sla je m op z'n bek dan is het afgelopen.

Enfin, geen valstrik dus.
Sowieso nog veel te vroeg om te praten over winnen en verliezen.
  woensdag 1 november 2023 @ 17:25:56 #104
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211158580
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat een land zijn grenzen voor je sluit is een ding he, dat ze je dan ook nog van energie, voedsel en water voorzien is echt mooi. En je hebt nog een buur, Egypte O+

en

Fuck around ...

Controle over alles inderdaad, de zee, de lucht, de grenzen, openluchtgevangenis.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 17:28:16 #105
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211158603
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Controle over alles inderdaad, de zee, de lucht, de grenzen, openluchtgevangenis.
Dat klopt dus niet, er is ook een grens met Egypte.
pi_211158605
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:25 schreef Caland het volgende:

[..]
Heeft onze regering ook.

#openluchtgevangenis
pi_211158613
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:28 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat klopt dus niet, er is ook een grens met Egypte.
Oh ja, die jongens die bereid waren miljoenen Palestijnen af te schieten als ze 1 voet over de grens zetten.

Ik vraag me af waarom Egypte zich zo opstelt, zijn toch allemaal onschuldige moslimbroeders daar in Palestina?
  woensdag 1 november 2023 @ 17:31:15 #108
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211158625
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heeft onze regering ook.

#openluchtgevangenis
Was laatst nog in de kaufmarkt in Kleve, werd niet neergeschoten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211158636
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:31 schreef Caland het volgende:

[..]
Was laatst nog in de kaufmarkt in Kleve, werd niet neergeschoten.
En als Palestijn kan je gewoon in Isral gaan werken, wordt je ook niet neergeschoten.
Krijg je zelfs betaald!
  woensdag 1 november 2023 @ 17:34:32 #110
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211158657
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
En als Palestijn kan je gewoon in Isral gaan werken, wordt je ook niet neergeschoten.
Krijg je zelfs betaald!
Wellicht kunnen ze dat dan vereenzelvigen met een leuke tekst waar tot uiting komt dat werken voor vrijheid zorgt, ofzo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211158658
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:27 schreef theunderdog het volgende:

Denk sowieso dat het hele model op zijn laatste benen loopt. Het was altijd al moeilijk afdwingbaar, maar het heeft recentelijk de vorm gekregen van een anti-westers keurslijf. Waarbij de ene kant wel gebonden is aan regels en de andere kant doet aan regelvrij straatvechten.
  woensdag 1 november 2023 @ 17:36:14 #112
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211158677
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Wellicht kunnen ze dat dan vereenzelvigen met een leuke tekst waar tot uiting komt dat werken voor vrijheid zorgt, ofzo.
Je gaat wat te ver hier h.
pi_211158679
pi_211158682
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
Zo kennen we Caland weer.
  woensdag 1 november 2023 @ 17:37:36 #115
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211158695
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:36 schreef Tarado het volgende:

[..]
Mwah, het blijven tweederangsburgers zonder rechten. Maar ze mogen wel werken, hoera.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211158701
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:34 schreef HiZ het volgende:

[..]
Denk sowieso dat het hele model op zijn laatste benen loopt. Het was altijd al moeilijk afdwingbaar, maar het heeft recentelijk de vorm gekregen van een anti-westers keurslijf. Waarbij de ene kant wel gebonden is aan regels en de andere kant doet aan regelvrij straatvechten.
Inderdaad, wat weet die generatie van WWI & WWII nou toch over misdaden tegen de menselijkheid ten tijde van een bezetting?

[ Bericht 0% gewijzigd door moby_jones op 01-11-2023 17:44:42 ]
pi_211158726
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:34 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ach, over enkele decennia is China de dominante factor op het wereldtoneel en dan is het sowieso gedaan met dat vermanende vingertje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 1 november 2023 @ 17:44:23 #118
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211158733
twitter
  woensdag 1 november 2023 @ 17:44:25 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211158735
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Ach, over enkele decennia is China de dominante factor op het wereldtoneel en dan is het sowieso gedaan met dat vermanende vingertje.
Gewoon recht van de sterkste zonder moralistisch gelul, wat een opluchting zal dat zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 1 november 2023 @ 17:45:21 #120
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211158748
quote:

[..]
En krijg je een ander vermanend vingertje.
pi_211158769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:45 schreef Tarado het volgende:

[..]
En krijg je een ander vermanend vingertje.
Of gezellig een werkkamp. *O* *O* *O*
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_211158775
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:39 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Inderdaad, wat weet die generatie van WWI & WWII nou toch over misdaden tegen de menselijkheid ten tijde van een bezetting?
Ik weet niet wat je probeert te zeggen, maar in het grootste deel van de wereld hebben ze geen boodschap aan onze geschiedenisles.
  woensdag 1 november 2023 @ 17:48:24 #123
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211158776
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:47 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Of gezellig een werkkamp. *O* *O* *O*
Dit ja, mensen die denken dat het dan beter wordt begrijpen er echt helemaal geen reet van, verandering is nog geen verbetering.
pi_211158779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:44 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]
Dan ben ik benieuwd naar die wet.
Intolerant voor intolerantie
pi_211158794
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dit ja, mensen die denken dat het dan beter wordt begrijpen er echt helemaal geen reet van, verandering is nog geen verbetering.
De mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn zitten vooral in de hoek van woke. Wat natuurlijk helemaal niet kan, want woke is een bedenksel van rechtse boomers.

Toch?
  woensdag 1 november 2023 @ 17:51:33 #126
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_211158799
quote:
9s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:44 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gewoon recht van de sterkste zonder moralistisch gelul, wat een opluchting zal dat zijn.
Als enige wapen hiertegen resteert het Westen dan een sanctie op de invoer van chinese rotzooi.
  woensdag 1 november 2023 @ 17:52:51 #127
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211158808
quote:
[ twitter ]
Maar moet je het willen?
pi_211158818
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:51 schreef kibo het volgende:

[..]
Als enige wapen hiertegen resteert het Westen dan een sanctie op de invoer van chinese rotzooi.
Je vergeet de macht van het correcte gebruik van persoonlijke voornaamwoorden (woke : pronouns).
  woensdag 1 november 2023 @ 17:54:13 #129
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211158819
Maar als je Halalsema genoemd wordt is de wereld weer te klein :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 1 november 2023 @ 17:55:00 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211158825
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:54 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je vergeet de macht van het correcte gebruik van persoonlijke voornaamwoorden (woke : pronouns).
Oi, you got a loicence for those pronouns guv? }:|.
Get woke, go broke!
  woensdag 1 november 2023 @ 17:55:19 #131
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211158826
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:48 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dan ben ik benieuwd naar die wet.
quote:
omdat het valt binnen de grondwettelijke vrijheid van geloofsbelijdenis, zoals die in de grondwet is vastgelegd.
Zegt Halsema
  woensdag 1 november 2023 @ 17:55:24 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211158827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat Hamas burgers als schild gebruikt is uiteraard verwerpelijk. Wel weet je dat het een vluchtelingenkamp is en weet je dat er echt heel veel mensen wonen daar. Dan vraag ik me wel af of de overweging om daar een bom op te gooien voldoende onderbouwd is. Was dat het waard?
Hmmm.. wanneer Hamas het vluchtelingenkamp gebruikt als (uitvals)basis of opslag van whatever haar wapentuig, is dat niet langer te bestempelen als vluchtelingenlocatie. Ongeacht of en hoeveel lieve onschuldige kindertjes daar zouden verblijven.

Hamas neemt dan welbewust het besluit om de daarin verblijvende mensen, op te willen offeren voor haar dienende zaak. Daar past geen maar of een komma in.
Oorlog en allerlei conventies werken naar twee kanten toe waarbij degene die redenen geeft tot veroorzaakt geweld, de schuldige in het verhaal is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 1 november 2023 @ 17:59:46 #133
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211158850
https://www.ad.nl/zwolle/(...)-niks-voor~a70a385a/

|:(
"Is gewoon een foto" die toevallig de manier verheerlijkt waarop een heel festival overhoop geschoten werd.
Echt helemaal prima als je iets wilt organiseren, maar dit helpt echt niet mee h.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:00:20 #134
131800 Tarado
cap de fusca
pi_211158857
quote:
7s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar moet je het willen?
Nee eigenlijk niet maar als de demonstranten zelf zich ernaar schikken dan moet je dat accepteren.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:01:54 #135
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211158866
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:05 schreef Slayage het volgende:
Slim van bin Salman. Hiermee scoort ie en punten by Netanyahu en bij Biden en hij legt extra druk op de houthis en indirect dus op Iran

[ twitter ]
WK voetbal GENOT
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 1 november 2023 @ 18:02:14 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211158870
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:59 schreef Qarrad het volgende:

"Is gewoon een foto" die toevallig de manier verheerlijkt waarop een heel festival overhoop geschoten werd.
Echt helemaal prima als je iets wilt organiseren, maar dit helpt echt niet mee h.
Waarom heeft ‘ie een koksmuts op?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 18:02:31 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211158873
quote:

Zoals ik al een paar keer schreef, als je een kant moet kiezen adhv de aanhangers ben je best een waardeloos brok zuurstofverspilling als je nog voor Gaza/Hamas kiest :').

Erdo, Ayatollah, Putin, extreme moslims, debiele influencers en tik tokkers, mooi team O+.
Get woke, go broke!
pi_211158875
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:51 schreef kibo het volgende:

[..]
quote:
[ twitter ]
Nou we het er toch over hebben : wat is een vrouw?
  woensdag 1 november 2023 @ 18:03:46 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_211158878
twitter
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 1 november 2023 @ 18:04:50 #140
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211158886
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarom heeft ‘ie een koksmuts op?
Omdat hij gruwelijk lekker kan stoken koken denk ik.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:05:05 #141
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211158890
https://www.aljazeera.com(...)e-in-israeli-custody
‘He threw up blood’: Palestinian detainees face abuse in Israeli custody
From beatings to withholding medication, testimonies point to growing rights violations in Israeli jails since October 7.
pi_211158894
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:56 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Dorpen zoals Deir Yassin waren al van de kaart geveegd + 25% van de Palestijnen waren het gebied al ontvlucht voor de israelische onafhankelijkheid werd uitgeroepen. Dit werd nota bene aangehaald door de Arabische Liga om militair in te grijpen in het gebied
Nee hoor. De reden dat alle Arabische landen meteen de oorlog uitriepen is omdat er binnen de Arabische wereld het idee heerst dat al het gebied daar Arabisch en Islamitisch moet zijn. Dit is ook de reden dat minderheden het ook keer op keer zo lastig hebben in deze landen. Die worden onderdrukt, verdreven of afgeslacht.

En er is inderdaad op genoeg momenten een bloedige strijd gevoerd. Deir Yassin is daar een goed voorbeeld van, niemand stelt dan ook dat Isral een perfect land is of dat het een brandschoon verleden heeft. Er zijn in die periode verscheidene slachtpartijen geweest, zowel van Joodse als van Arabische kant. Want waar je Deir Yassin hebt, heb je ook Kfar Etzion (om maar een voorbeeld te geven).

Maar binnen de Arabische en Islamitische wereld wordt daar zo niet naar gekeken vanwege een gebrek aan zelfreflectie. Als zij zelf een stad of gebied etnisch zuiveren staan ze helemaal in hun recht vinden ze, maar oh jee als anderen het doen en zij zijn het slachtoffer. Tranen met tuiten dan. Tja, zo werkt de wereld gewoon niet.
pi_211158912
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211158917
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:05 schreef slashdotter3 het volgende:
From beatings to withholding medication, testimonies point to growing rights violations in Israeli jails since October 7.
En dat weten we allemaal omdat de pers toegang heeft? Je vraagt je af hoe dat zit met de gijzelaars in Gaza. Die worden een heel stuk discreter behandeld.
pi_211158918
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:05 schreef Ulx het volgende:
Het veroorzaakt hopelijk geen probleem voor Nederland als Egypte met die door NL geleverde YPR's gaat schieten op vluchtende palestijnen?
Egypte gaat natuurlijk geen burgers neerschieten. Het hoort bij de regio, zo hard mogen schreeuwen met waarschuwingen en beloftes hoe alles en iedereen weggevaagd wordt. Egypte doet het, Iran, Hezbollah en ook Israel. Ze maken zich allemaal groter dan ze zijn.

Behalve dan misschien Isral, die kunnen nog wel een paar versnellingen hoger
  woensdag 1 november 2023 @ 18:09:08 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211158923
quote:
Oproepen tot tegen de muur zetten helpt geen enkele zaak vrees ik. Al ben je het er intern mee eens, dat soort taal helpt alleen je tegenstanders.
Get woke, go broke!
pi_211158925
quote:
Simons is de grootste racist van allemaal, zwaar gestoord wijf.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  woensdag 1 november 2023 @ 18:09:18 #148
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211158926
quote:
Roger Gielisse is niet van de halfbakken oplossingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 18:10:16 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211158933
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ht voorbeeld dat positieve discriminatie gewoon niet werkt :').
Get woke, go broke!
pi_211158942
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:05 schreef slashdotter3 het volgende:
En dat weten we allemaal omdat de pers toegang heeft? Je vraagt je af hoe dat zit met de gijzelaars in Gaza. Die worden een heel stuk discreter behandeld.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:09 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Absoluut. Hoop dat die nazi's straks niet meer terugkomen in de TK.
pi_211158944
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:09 schreef Caland het volgende:

[..]
Roger Gielisse is niet van de halfbakken oplossingen.
Gezien de rest van zijn tweets is hij wel consequent. :')
  woensdag 1 november 2023 @ 18:13:04 #152
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211158960
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:08 schreef HiZ het volgende:

[..]
Zoals mijn moeder -en die had altijd gelijk- placht te zeggen: "Maar hij doet het ook!" is nooit geldig.
Er zitten Palestijnse mensen in "administratieve detentie" jarenlang zonder ooit hun aanklacht te horen etc. en dat is al ernstig genoeg. Als ze ook nog de bloedpoep geslagen worden dan maakt het geen reet uit of ze verderop in Gaza Joodse omaatjes neerknuppelen, het blijft heel fout en onderdeel van het probleem.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:13:30 #153
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211158969
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:22 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

en

Fuck around ...

Als de Zwitsers ineens mensen beginnen af te slachten in de buurlanden en die hun grenzen sluiten dan is dat ook niet gek en geen misdaad tegen de menselijkheid inderdaad. Je moet gewoon niet met je buren fucken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 18:13:37 #154
236264 crew  capricia
pi_211158971
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:34 schreef Caland het volgende:

[..]
Dat is een serieus project. Hoor.

There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211158991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zoals mijn moeder -en die had altijd gelijk- placht te zeggen: "Maar hij doet het ook!" is nooit geldig.
Er zitten Palestijnse mensen in "administratieve detentie" jarenlang zonder ooit hun aanklacht te horen etc. en dat is al ernstig genoeg. Als ze ook nog de bloedpoep geslagen worden dan maakt het geen reet uit of ze verderop in Gaza Joodse omaatjes neerknuppelen, het blijft heel fout en onderdeel van het probleem.
Het zal wel, maar aangezien jij en ik noch het een noch het ander doen is het wel raar dat de voor ons beschikbare media zo'n eenzijdig beeld geven.
pi_211159001
Ja maar eigenlijk kan je de media niet 100% vertrouwen meer tegenwoordig.
pi_211159032
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:13 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
nee dat is het dus niet. er is een noordelijk gelegen stad gebombardeerd, niet een vluchtelingenkamp waarbij in het midden wordt gelaten of dat dus een vluchtelingen kamp is waar de gazanen naartoe zijn gevlucht inzake dit conflict, en dat is wel een significant verschil want het gaat hier om nieuwsoutlets die kennelijk de definitie van een vluchtelingenkamp zover oprekken dat het past binnen het verhaal dat ze willen schetsen.

En dat is walgelijk

Ik praat niets goed, maar het is niet zo dat Isral niet al weken aan het waarschuwen is om deze steden te verlaten, nu vallen er bommen en ronken de koppen over een bombardement op een vluchtelingenkamp en dat is het niet.

Het is gewoon openlijk framen en sympathie winnen, net als Isral doet overigens, ,maar het is wel belangrijk om dit te zien

OGEN JE OPEN!
hebben ze nou wel of niet de status vluchtelingen?
pi_211159041
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Gaza binnengaan terwijl er een terreur organisatie de macht heeft.
die mensen die nu gegijzeld zijn waren toch niet in gaza?
pi_211159047
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211159074
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:16 schreef quirina het volgende:
Ja maar eigenlijk kan je de media niet 100% vertrouwen meer tegenwoordig.
Ja maar eigenlijk is dit een enorme dooddoener, want 'de media' bestaan niet, net zoals 'het volk' niet bestaat als eensgezinde massa
  woensdag 1 november 2023 @ 18:23:48 #161
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159096
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:19 schreef bitterbal het volgende:

[..]
hebben ze nou wel of niet de status vluchtelingen?
Dat is net zo rekbaar als het woord kamp in deze situatie aangezien je de status van vluchteling kunt erven.
pi_211159100
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:23 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dat is net zo rekbaar als het woord kamp in deze situatie aangezien je de status van vluchteling kunt erven.
nou dan zijn het vluchtelingen.

I rest my case
  woensdag 1 november 2023 @ 18:25:02 #163
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159104
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:24 schreef bitterbal het volgende:

[..]
nou dan zijn het vluchtelingen.

I rest my case
Ja maakt mij het nou uit wat jij doet met je koffer, mafkees
  woensdag 1 november 2023 @ 18:25:42 #164
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159114
En sowieso als je koffer al moe van je wordt kan je ook gewoon je conclusies trekken he goffeldommel
pi_211159116
Verenigde Naties noemen aanvallen Jabalia 'gruweldaad'
VN-topfunctionaris Martin Griffiths spreekt zich in felle bewoordingen uit over de aanvallen op vluchtelingenkamp Jabalia in Gaza. "Dit is de nieuwste gruweldaad gericht tegen de bevolking in Gaza, waar de gevechten een nog angstaanjagender fase ingaan met steeds vreselijkere humanitaire consequenties", schrijft hij na een bezoek aan de regio.

Isral heeft laten weten verantwoordelijk te zijn voor de luchtaanval van gisteren op het vluchtelingenkamp. Volgens het leger hielden zich in het kamp Hamas-strijders schuil. Volgens Palestijnse bronnen kwamen bij de aanval zeker vijftig burgers om het leven. Isral heeft nog niet gereageerd op de beschuldiging dat het land ook achter een luchtaanval van vandaag op Jabalia zit.

Griffiths veroordeelt de daden van Hamas op 7 oktober, maar komt ook op voor de inwoners van Gaza "waar mensen worden getraumatiseerd en gebombardeerd tot de dood erop volgt." Hij roept op tot vrijlating van de gijzelaars en een humanitaire gevechtspauze.

https://nos.nl/collectie/(...)ns-vluchtelingenkamp
pi_211159119
quote:
Veel succes die aangifte voor de rechter te krijgen
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 18:26:06 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159120
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:22 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja maar eigenlijk is dit een enorme dooddoener, want 'de media' bestaan niet, net zoals 'het volk' niet bestaat als eensgezinde massa
In theorie heb je gelijk, in de praktijk zijn bijna alle kranten etc in bezit van 1 mega-conglomeraat uit Belgie, de NOS is een hive mind van progressieven en elk tegengeluid bijv Ongehoord Nederland* moet verboten worden.

*ik heb er nog nooit 1 minuut van gezien trouwens.

Dus ja, de media is helaas wel bijna een eenheidsworst geworden.
Get woke, go broke!
  woensdag 1 november 2023 @ 18:27:23 #168
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159125
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:25 schreef bitterbal het volgende:
VN-topfunctionaris Martin Griffiths spreekt zich in felle bewoordingen uit over de aanvallen op vluchtelingenkamp Jabalia in Gaza. "Dit is de nieuwste gruweldaad gericht tegen de bevolking in Gaza, waar de gevechten een nog angstaanjagender fase ingaan met steeds vreselijkere humanitaire consequenties", schrijft hij na een bezoek aan de regio.

Isral heeft laten weten verantwoordelijk te zijn voor de luchtaanval van gisteren op het vluchtelingenkamp. Volgens het leger hielden zich in het kamp Hamas-strijders schuil. Volgens Palestijnse bronnen kwamen bij de aanval zeker vijftig burgers om het leven. Isral heeft nog niet gereageerd op de beschuldiging dat het land ook achter een luchtaanval van vandaag op Jabalia zit.

Griffiths veroordeelt de daden van Hamas op 7 oktober, maar komt ook op voor de inwoners van Gaza "waar mensen worden getraumatiseerd en gebombardeerd tot de dood erop volgt." Hij roept op tot vrijlating van de gijzelaars en een humanitaire gevechtspauze.

We waren er al uit dat de VN af is, die benoemen Iran als mensenrechten-voorzitter, niet meer serieus te nemen.
Get woke, go broke!
pi_211159127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]
In theorie heb je gelijk, in de praktijk zijn bijna alle kranten etc in bezit van 1 mega-conglomeraat uit Belgie, de NOS is een hive mind van progressieven en elk tegengeluid bijv Ongehoord Nederland* moet verboten worden.

*ik heb er nog nooit 1 minuut van gezien trouwens.

Dus ja, de media is helaas wel bijna een eenheidsworst geworden.
Welke kranten heb jij wel eens wat vaker gelezen?
  woensdag 1 november 2023 @ 18:28:48 #170
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159130
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:25 schreef bitterbal het volgende:

Mooi dat je het zelf vet drukt, dit is geen vluchtelingenkamp, maar een noordelijke stad die al weken is gewaarschuwd.

nnnng

Ik ga wat anders doen... gekken allemaal!
  woensdag 1 november 2023 @ 18:28:59 #171
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211159132
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:20 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Maar ondertussen is de normalisatie een feit, is het niet.

Wederom een "big win", merk ik.
&lt;signature here&gt;.
pi_211159134
quote:
4s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
We waren er al uit dat de VN af is, die benoemen Iran als mensenrechten-voorzitter, niet meer serieus te nemen.
hmm ja das wel kansloos idd _O-
pi_211159139
maar de vn spreekt namens alle leden toch? Dus dan zijn we allemaal gekkies
pi_211159140
quote:
"Blowing up" zie je niet echt. Eerder hits tegen pantsers. We weten in ieder geval dat 1 apc is.opgeblazen met soldaten erin omdat de Isralis dat hebben bevestigd.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 18:30:22 #175
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211159147
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:29 schreef bitterbal het volgende:
maar de vn spreekt namens alle leden toch? Dus dan zijn we allemaal gekkies
Gewoon alles wat niet in je straatje past af noemen, dan ben je af.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211159154
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:25 schreef Slayage het volgende:

[..]
Veel succes die aangifte voor de rechter te krijgen
Bij 'willen jullie meer of minder Marokkanen?' lagen de voorgedrukte aangifteformulieren al klaar en kwam er uiteindelijk een veroordeling uit voort.
Dan moet 'from the river to the sea' ook wel lukken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 1 november 2023 @ 18:31:25 #177
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159159
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:30 schreef Caland het volgende:

[..]
Gewoon alles wat niet in je straatje past af noemen, dan ben je af.
Neem jij het lekker op voor Iran etc dan :).
Get woke, go broke!
pi_211159164
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:10 schreef Caland het volgende:

[..]
Het moet een strikt afgebakend gebied zijn met tenten, anders telt het niet!
Precies. Alleen wonen ze er lang en zijn tenten geen tenten meer
pi_211159167
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
WK voetbal GENOT
No worries in 2034 is Palestina volledig gezuiverd van Palestijnen en kan bin Salman in alle rust genieten van zijn feestje :7
-Rabia Al-Basri
pi_211159176
Ik heb nog een vraag openstaan n.a.v. het selecteren van mannen en vrouwen bij demonstraties:

Sinds wanneer weten we wat vrouwen zijn en doen we aan zelf-identificatie.
pi_211159180
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Neem jij het lekker op voor Iran etc dan :).
het is idd compleet gestoord dat iran een voorzitter kan worden ja
  woensdag 1 november 2023 @ 18:33:55 #182
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159186
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:15 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het zal wel, maar aangezien jij en ik noch het een noch het ander doen is het wel raar dat de voor ons beschikbare media zo'n eenzijdig beeld geven.
Oh zo, ja dat is inderdaad niet erg goed uitgebalanceerd.
pi_211159188
hier een filmpje over echte vluchtingen in tenten zonder water

https://nos.nl/collectie/(...)iene-en-zieke-mensen
pi_211159192
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef HiZ het volgende:
Ik heb nog een vraag openstaan n.a.v. het selecteren van mannen en vrouwen bij demonstraties:

Sinds wanneer weten we wat vrouwen zijn en doen we aan zelf-identificatie.
ik heb wat gemist? :{
pi_211159202
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:33 schreef bitterbal het volgende:

[..]
het is idd compleet gestoord dat iran een voorzitter kan worden ja
Nee joh, die weten juist het best wat er mis kan gaan.
pi_211159207
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:34 schreef bitterbal het volgende:

[..]
De gender geneuzel verwijst hij naar. Ik denk dat het een grap moet voorstellen
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 18:35:29 #187
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159208
quote:

[..]
De laatste decennia nogal wat als je inmiddels nog sympathie kan opwekken voor gaza O-).

ok ok, cheap shot, sorry :@.
Get woke, go broke!
pi_211159219
quote:

[..]
Halsema had gezegd dat scheiding naar geslacht bij demonstraties onder de grondwettelijke bescherming van vrijheid van religie viel.
pi_211159224
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 17:15 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je niet officieel veroordeelt bent is het al raar dat je bepaalde dingen niet mag.
pi_211159232
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:36 schreef HiZ het volgende:

[..]
Halsema had gezegd dat scheiding naar geslacht bij demonstraties onder de grondwettelijke bescherming van vrijheid van religie viel.
is er sprake van zo'n demo dan?
  woensdag 1 november 2023 @ 18:38:03 #191
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159236
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Als je niet officieel veroordeelt bent is het al raar dat je bepaalde dingen niet mag.
Ik ben nog niet veroordeeld voor moord, dus ik heb 1 get out of jail free card voor moord *O*.
Get woke, go broke!
pi_211159243
quote:
Ik heb mezelf flink in moeten houden en mijn best moeten doen om niet zelf een strafbaar feit te begaan. :( Duivels!

🇮🇱
pi_211159264
quote:

[..]
Kan. Dan is ons leuke leven ook over. Maar eerst komt China zichzelf nog tegen.
pi_211159286
Samen Met de linkse vredes demonstranten zijn de anti zionistische joden de dapperste Isralis. Dat ze het aandurven onder dit soort omstandigheden op te komen voor waar ze in geloven terwijl de rest van het land het genocidale pad bewandelt _O_

twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211159292
quote:

Laat ik nu toevallig in Zwolle wonen. Dit is vast de Imam die ook beloofde dat gebed niet versterkt zou worden. Doet men wel.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:42:03 #196
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159294
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]
In mijn studententijd herinner ik me zo'n protest waarbij de mannen en de vrouwen gescheiden waren. Een van de dames vond het een dooie boel tussen de vrouwen en probeerde ook een slogan uit te kraaien en mensen mee te krijgen en werd toen heel boos aangekeken. Die dame was een studiegenote van me, vandaar dat ik dat weet.

Als het toen al kon, dan kan het nu vast ook wel bij sommige demonstraties. Wat ik gezien heb tot nu toe was niet gesegregeerd.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:43:55 #197
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159313
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Laat ik nu toevallig in Zwolle wonen. Dit is vast de Imam die ook beloofde dat gebed niet versterkt zou worden. Doet men wel.
Laat ik nu binnen gehoorsafstand van die moskee wonen. ;) Ik heb me slap gelachen om die rel. Als iedereen hier in de wijk een keer ophoudt met hun eigen asociale lawaai, ja dan hoor je die gebedsoproep maar die hoor ik liever dan Frans Bauer op de karaokemachine van mijn buren.

Verder is het een vieze slang hoor die vent. Familielid had ook uit de school geklapt over wat hij voor de bhne zei en achter gesloten deuren zei.
pi_211159324
quote:
6s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik ben nog niet veroordeeld voor moord, dus ik heb 1 get out of jail free card voor moord *O*.
Ja. Zo werkt dat. .In een Islamitisch land zit je dan wss al vast voor moord zonder goed proces.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:45:04 #199
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211159325
quote:

Er zijn vast genoeg useful idiots in Nederland die zijn verhaal oprecht geloven.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 1 november 2023 @ 18:45:27 #200
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159331
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Versterkte gebedsoproep, echt zo traditioneel, al in 1145 deden ze dat in Islamitische landen, net als tuttureren als kalkoenland wint bij voetbal *; .

Daar moet je gewoon vanaf blijven, die eeuwenoude tradities.
Get woke, go broke!
pi_211159340
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:43 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Laat ik nu binnen gehoorsafstand van die moskee wonen. ;) Ik heb me slap gelachen om die rel. Als iedereen hier in de wijk een keer ophoudt met hun eigen asociale lawaai, ja dan hoor je die gebedsoproep maar die hoor ik liever dan Frans Bauer op de karaokemachine van mijn buren.

Verder is het een vieze slang hoor die vent. Familielid had ook uit de school geklapt over wat hij voor de bhne zei en achter gesloten deuren zei.
Ken de wijk niet. Maar er is veel meer overlast daar?
  woensdag 1 november 2023 @ 18:46:38 #202
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211159346
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 18:46:50 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159350
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:45 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Er zijn vast genoeg useful idiots in Nederland die zijn verhaal oprecht geloven.
De rest van het interview is wel zo tenenkrommend slecht dat ik me niet voor kan stellen dat er zoveel mensen in tuinen.
pi_211159362
quote:
17s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:45 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Versterkte gebedsoproep, echt zo traditioneel, al in 1145 deden ze dat in Islamitische landen, net als tuttureren als kalkoenland wint bij voetbal *; .

Daar moet je gewoon vanaf blijven, die eeuwenoude tradities.
Daar. Niet hier. Ik ben in een islamitisch land geweest en dan zeg ik er weinig over.
pi_211159366
quote:

[ twitter ]
Als posts bedoeld zijn om de Palestijnse kant van de zaak te belichten, en zo hen te helpen, kan ik je zeggen dat je postgedrag op mij een averechts effect heeft.
Je voortdurende belichting van Isral, de USA en het Westen als het grootste kwaad begint behoorlijk irritant te worden. Dat is geen tegengeluid, maar vingers in de oren en nananana roepen.
Mashallah ^O^ posten wanneer er wordt gesproken over mogelijke aanslagen door pro-Palestijnen in Londen is ook niet echt reclame maken voor de islam.

Misschien moet je even nadenken over wat je oproept met je gedrag.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 1 november 2023 @ 18:48:30 #206
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159379
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Ken de wijk niet. Maar er is veel meer overlast daar?
Ach, er wordt hoorbaar geleefd. Die moskee valt echt niet op met die gebedsoproep tussen alle geluidsinstallaties in de tuin, klussende mensen, schreeuwende en lallende mensen, onopgevoede honden en de brommertjes die drugs rondbrengen (of maaltijden, of allebei).

Ik zag kortom het probleem to-taal niet van al die mensen die over hun zeik gingen :D
  woensdag 1 november 2023 @ 18:49:38 #207
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159392
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:47 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Daar. Niet hier. Ik ben in een islamitisch land geweest en dan zeg ik er weinig over.
Nee nee, zo werkt het niet., Westerse tradities zijn walgelijk, abject, alleen maar kolonistisch. Andere, welke dan ook, tradities als offerfeest, vrouwenbesnijden, stenigen na verkrachting, dat zijn krachtige oerwaarden waar je mensen niet vanaf moet willen krijgen O+.
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 18:50:05 #208
236264 crew  capricia
pi_211159399
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:46 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Geen Nederlandse paspoorthouders genoemd?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211159402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ach, er wordt hoorbaar geleefd. Die moskee valt echt niet op met die gebedsoproep tussen alle geluidsinstallaties in de tuin, klussende mensen, schreeuwende en lallende mensen, onopgevoede honden en de brommertjes die drugs rondbrengen (of maaltijden, of allebei).

Ik zag kortom het probleem to-taal niet van al die mensen die over hun zeik gingen :D
Hoe heet die wijk dan? Dat is dan in Oost? Holtebroek? In elk geval was er een deal over het geluid en de moskee houdt zich niet aan de afspraak.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:51:22 #210
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211159414
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen Nederlandse paspoort houders genoemd?
Daar richt het artikel zich niet echt op.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 18:51:46 #211
236264 crew  capricia
pi_211159420
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Daar richt het artikel zich niet echt op.
Jammer.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211159428
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:41 schreef Slayage het volgende:
Samen Met de linkse vredes demonstranten zijn de anti zionistische joden de dapperste Isralis. Dat ze het aandurven onder dit soort omstandigheden op te komen voor waar ze in geloven terwijl de rest van het land het genocidale pad bewandelt _O_

[ twitter ]

[ twitter ]
Dit zijn echte helden. Denk dat het gros van de mensen ook vanuit de islamitische hoek geen haat koesteren tegen joden ansich. Maar niet de differentiatie maken tussen joden en zionisten.
pi_211159435
ad gaf net een pushbericht dat nederlanders er niet door mogen maar heb niet op het bericht geklikt
  woensdag 1 november 2023 @ 18:54:11 #214
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211159449
quote:
Grens tussen Gaza en Egypte open voor gewonden en Palestijnen met buitenlands paspoort, voor sommigen komt doortocht te laat

De grens tussen Egypte en de bezette Gazastrook is woensdag geopend voor gewonden en Palestijnse houders van buitenlandse paspoorten. In totaal mochten er 76 gewonden voor medische zorg oversteken naar Egypte. Tien gewonden overleden kort voor hun evacuatie.

Op videobeelden was te zien hoe gewonden woensdagochtend met ambulances werden opgehaald. Ook wisten zo’n 335 buitenlandse paspoorthouders de Gazastrook te verlaten, onder wie Fransen, Italianen en een Belg. Dat is minder dan aanvankelijk gehoopt, er circuleerde een lijst met 545 namen.

De doortocht is het resultaat van gesprekken achter de schermen tussen Isral, Hamas, Egypte en de Verenigde Staten, met bemiddeling van Qatar. Volgens de BBC zitten er in totaal zo’n zevenduizend mensen vast in Gaza met buitenlandse paspoorten, afkomstig uit 44 verschillende landen. Omdat alle elektronische systemen kapot zijn, moest een Palestijnse grenswacht volgens verslaggevers ter plaatse de paspoorten met de hand controleren.

Onder de paspoorthouders in de bezette Gazastrook zijn ook 27 Nederlanders, maar zij stonden woensdag nog niet op de lijst. Wanneer zij gevacueerd kunnen worden, is onduidelijk. De lijsten worden in samenspraak met de betreffende ambassades samengesteld. Zodra de Nederlanders de grens over mogen, zal volgens een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken een team van de Nederlandse ambassade in Egypte klaarstaan om hen op te vangen.

De medische patinten zijn naar ziekenhuizen in de steden Arish of Ismailia overgebracht, of naar een noodhospitaal bij het nabijgelegen Sheikh Zuweid, afhankelijk van de ernst van hun situatie. Arabische media meldden woensdag dat Isral de namen van de gewonden is nagegaan, om zeker te zijn dat er geen Hamas-strijders tussen zitten. Niet iedereen kon tijdig gevacueerd worden: volgens een functionaris van het ministerie van Volksgezondheid in Gaza zijn tien mensen kort voor evacuatie aan hun verwondingen overleden.

Intussen meldde het enige kankerziekenhuis in Gaza, het Turks-Palestijnse Vriendschapsziekenhuis, dat er woensdag geen diesel meer was voor de generatoren, zodat het niet langer open kan blijven. ‘Wij vertellen de wereld: laat kankerpatinten geen zekere dood sterven vanwege deze sluiting’, zo zei de directeur op een persconferentie. Er zouden momenteel zo’n zeventig kankerpatinten in het ziekenhuis liggen. Eerder werd het ziekenhuis door een projectiel geraakt, waardoor een verdieping schade opliep.

Door de Isralische blokkade is er al drienhalve week geen diesel het gebied binnengekomen. Voedsel, medicijnen en andere goederen komen in trucks binnen, maar die toevoer van enkele tientallen vrachtwagens per dag is volgens mensenrechtenorganisaties bij lange na niet toereikend. Van de in totaal 35 ziekenhuizen in de Gazastrook hebben er zestien de deuren moeten sluiten.
@capricia
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 18:54:19 #215
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 18:56:23 #216
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159473
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:50 schreef Jaroon het volgende:

[..]
Hoe heet die wijk dan? Dat is dan in Oost? Holtebroek? In elk geval was er een deal over het geluid en de moskee houdt zich niet aan de afspraak.
Aa-landen en Holtenbroek. Die imam had in 2012 dacht ik plechtig beloofd in een vergadering met de wijkbewoners en gemeente dat ze geen gebedsoproep zouden doen. Jaren later hebben ze het er toch doorheen gedrukt stiekem. Ze waren even vergeten dat het op schrift stond in notulen ergens. :')

Weer zo'n typisch gemeente Zwolle-verhaal. Iemand komt vragen of ie lawaai mag maken, de gemeente zegt "Oh ja tuurlijk" en denkt niet even door en ineens zitten mensen in hun tuin en horen die oproep.

Maar goed, het is dus niet zo'n sympathieke moskee, ze hebben er van die radicale sprekers gehad, die man is er altijd als de kippen bij in de pers om te suggereren dat er moslims gediscrimineerd worden (zijn neefje is bij het voetbal in elkaar getikt en hij vond dat het onderzoek niet snel genoeg vlotte en dat moest dus discriminatie zijn :') ) maar achter de voordeur laat hij zijn familie niet omgaan met niet-moslims en heeft hij hele andere verhalen over Joden. Dat soort gedoe.

Niet heel verrassend dus dat hij nu zo'n foto plaatst en dan als een half zwakzinnige eromheen probeert te lullen.
pi_211159475
Interessant dit. De Isralis dachten kennelijk dat het ICC geen gevaar vormde.

This has huge implications, because if IDF and government officials are indicted, over 125 ICC member state countries, including most of the EU, could be put in the difficult position of being obligated to arrest IDF and top Israeli government and military officials. Any such trend could even potentially impact the future willingness of Israelis to join IDF combat units and heavily impact Israel's national security strategy.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_211159479
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:52 schreef Gitw het volgende:

[..]
Dit zijn echte helden. Denk dat het gros van de mensen ook vanuit de islamitische hoek geen haat koesteren tegen joden ansich. Maar niet de differentiatie maken tussen joden en zionisten.
Alleen in Amsterdam en Nederland zijn er veel Joden die niet direct voor de expansiedrift van Isral zijn. Sterker nog. Jonge Joden zijn vaak echt kritisch hier.
  woensdag 1 november 2023 @ 18:57:38 #219
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159487
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Geen Nederlandse paspoorthouders genoemd?
Hopelijk komen die ook nog weg ja.
Eigenlijk bezopen dat alleen mensen met een tweede paspoort uit die hel weg mogen.
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 18:57:47 #220
236264 crew  capricia
pi_211159490
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:54 schreef Caland het volgende:

[..]
@:capricia
Thanks!
Benieuwd wanneer Hamas de Nederlanders laat gaan.
Las namelijk dat ze bijv niet alle Amerikanen willen laten gaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 18:58:32 #221
236264 crew  capricia
pi_211159499
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:57 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Hopelijk komen die ook nog weg ja.
Eigenlijk bezopen dat alleen mensen met een tweede paspoort uit die hel weg mogen.
Hoe belangrijk zo'n stukje papier is. Ja. Bizar h.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 1 november 2023 @ 18:58:34 #222
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159500
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:29 schreef bitterbal het volgende:
Dus dan zijn we allemaal gekkies
Dit is dus wel een heel cruciale en terechte diagnose, rijkelijk laat, dat wel, maar goed....

man man

echt hoor
  woensdag 1 november 2023 @ 18:59:09 #223
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211159512
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Thanks!
Benieuwd wanneer Hamas de Nederlanders laat gaan.
Las namelijk dat ze bijv niet alle Amerikanen willen laten gaan.
Ging dat niet over de gijzelaars?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 19:00:19 #224
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:00:21 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159522
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:58 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dit is dus wel een heel cruciale en terechte diagnose, rijkelijk laat, dat wel, maar goed....

man man

echt hoor
Het moment dat "links" zich realiseert dat de mensheid inherent helemaal niet zo fantastisch is breekt overal de wereldvrede uit :').
Get woke, go broke!
pi_211159534
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Aa-landen en Holtenbroek. Die imam had in 2012 dacht ik plechtig beloofd in een vergadering met de wijkbewoners en gemeente dat ze geen gebedsoproep zouden doen. Jaren later hebben ze het er toch doorheen gedrukt stiekem. Ze waren even vergeten dat het op schrift stond in notulen ergens. :')

Weer zo'n typisch gemeente Zwolle-verhaal. Iemand komt vragen of ie lawaai mag maken, de gemeente zegt "Oh ja tuurlijk" en denkt niet even door en ineens zitten mensen in hun tuin en horen die oproep.

Maar goed, het is dus niet zo'n sympathieke moskee, ze hebben er van die radicale sprekers gehad, die man is er altijd als de kippen bij in de pers om te suggereren dat er moslims gediscrimineerd worden (zijn neefje is bij het voetbal in elkaar getikt en hij vond dat het onderzoek niet snel genoeg vlotte en dat moest dus discriminatie zijn :') ) maar achter de voordeur laat hij zijn familie niet omgaan met niet-moslims en heeft hij hele andere verhalen over Joden. Dat soort gedoe.

Niet heel verrassend dus dat hij nu zo'n foto plaatst en dan als een half zwakzinnige eromheen probeert te lullen.
Het stond niet op papier zoals ik me herinneren. Maar het was wel een afspraak.

Maar jij woont in Zwolle blijkbaar. Hoe denk je dan bijv Vechtstraat of delen ervan. Ook veel rare mensen.
pi_211159538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:56 schreef Slayage het volgende:

This has huge implications, because if IDF and government officials are indicted, over 125 ICC member state countries, including most of the EU, could be put in the difficult position of being obligated to arrest IDF and top Israeli government and military officials. Any such trend could even potentially impact the future willingness of Israelis to join IDF combat units and heavily impact Israel's national security strategy.

[ twitter ]
Als dit zo is dan kan het icc opdoeken want dan gaat bij iedere oorlog iedere partij burgers inzetten als schild want dat werkt goed.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:02:23 #228
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159539
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het moment dat "links" zich realiseert dat de mensheid inherent helemaal niet zo fantastisch is breekt overal de wereldvrede uit :').
Mensen zijn gewoon kut.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:03:41 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159555
quote:
Inmiddels zie je wel meer berichten, foto's en namen ja van gesneuvelden. En dat zijn alleen nog de gesneuvelden, dan zijn er nog gewonden. Het ergste voor de publieke opinie is nog niet gebeurd (op 7 oktober al wel, maar nog niet tijdens de operatie in Gaza), namelijk dat er Isralische soldaten ontvoerd gaan worden. Dan staat er echt een hoop op de achterste benen ineens.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:03:42 #230
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159557
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Mensen zijn gewoon kut.
Correct, en de gedachte dat we alles en iedereen maar bij elkaar moeten proppen en dat alles dan goed komt is een garantie voor het uitsterven van de mens.

En wellicht is dat maar goed ook :').
Get woke, go broke!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:04:33 #231
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159568
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Correct, en de gedachte dat we alles en iedereen maar bij elkaar moeten proppen en dat alles dan goed komt is een garantie voor het uitsterven van de mens.

En wellicht is dat maar goed ook :').
hoe mooi zou deze prachtplaneet zijn zonder ons...

en ja dan hoort niemand die tievesboom vallen boeit me echt geen ene zak, met je flaporen
  woensdag 1 november 2023 @ 19:04:53 #232
330914 Sherlock_Holmes
pi_211159571
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:13 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Zelf dacht ik ook dat dit meeste kinderen aangeleerd wordt, maar ik heb afgelopen maand ontdekt dat dit lang niet het geval is.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:05:00 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:05:38 #234
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159579
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Maar jij woont in Zwolle blijkbaar. Hoe denk je dan bijv Vechtstraat of delen ervan. Ook veel rare mensen.
Kom ik zelden de laatste jaren, dus kan er niks zinnigs over zeggen.
pi_211159583
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:56 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Dat wordt een eitje voor IDF. Ze weten alles. Waar de ondergrondse gangen lopen, waar de burgers en hamas strijders zijn, wie met wie praat, waar Hamas kantoren en opslagplaatsen heeft, onderlinge communicatie wordt afgetapt en gevolgd. We gaan het na al die jaren eindelijk zien
  Moderator woensdag 1 november 2023 @ 19:06:59 #236
236264 crew  capricia
pi_211159589
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:59 schreef Caland het volgende:

[..]
Ging dat niet over de gijzelaars?
Nee. Over die Rafah grensovergang.
Maar het is allemaal een beetje onduidelijk. Wie wel mag en wie niet.
En wie nou die lijst heeft samengesteld.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 1 november 2023 @ 19:07:11 #237
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211159590
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

en ja dan hoort niemand die tievesboom vallen boeit me echt geen ene zak, met je flaporen

Aanrader :Y
  woensdag 1 november 2023 @ 19:07:14 #238
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159592
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:04 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]

Het zou allemaal best prima kunnen zijn hoor, plek zat. We hoeven het allemaal niet eens te zijn, als we maar niet gedwongen naast mensen zouden moeten leven die ons haten.....
Get woke, go broke!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:08:24 #239
330914 Sherlock_Holmes
pi_211159604
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:32 schreef Slayage het volgende:

[..]
No worries in 2034 is Palestina volledig gezuiverd van Palestijnen en kan bin Salman in alle rust genieten van zijn feestje :7
Vroeg me altijd al af hoe forums eruit zouden zien wanneer ze 85 jaar geleden hadden bestaan.
pi_211159608
twitter

Benieuwd naar carnaval 11/11.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:08:40 #241
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159609
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat wordt een eitje voor IDF. Ze weten alles. Waar de ondergrondse gangen lopen, waar de burgers en hamas strijders zijn, wie met wie praat, waar Hamas kantoren en opslagplaatsen heeft, onderlinge communicatie wordt afgetapt en gevolgd. We gaan het na al die jaren eindelijk zien
Nja, als ik ook zo die kraters zag vandaag in het vluchtenlingen"kamp" dan waren dat beste dingen... die hebben zo tot 20 meter rondom alles verbrijzeld... ook eventuele gijzelaars helaas
  woensdag 1 november 2023 @ 19:09:24 #242
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211159618
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Inmiddels zie je wel meer berichten, foto's en namen ja van gesneuvelden. En dat zijn alleen nog de gesneuvelden, dan zijn er nog gewonden. Het ergste voor de publieke opinie is nog niet gebeurd (op 7 oktober al wel, maar nog niet tijdens de operatie in Gaza), namelijk dat er Isralische soldaten ontvoerd gaan worden. Dan staat er echt een hoop op de achterste benen ineens.
Het ontvoeren van IDF soldaten zal vast lukken maar doet niets voor Hamas in het grote plaatje. Gaza stad wordt gewoon een jaartje belegerd terwijl alle tunnels opgespoord worden en wie zich niet overgeeft gaat dood van de honger. Niets geen ingewikkelde riskante stadsgevechten, gewoon belegeren en 'succes met doodgaan van de honger he!'
pi_211159620
quote:
Frankrijk: Jodenhaat in de metro

In Frankrijk heeft het Openbaar Ministerie een onderzoek geopend naar een groep jongeren die antisemitische leuzen riepen in de metro.

In een video zie en hoor je de jongeren roepen: “F*** the Joden. Lang leve Palestina.” En: “Wij zijn nazi’s en daar zijn we trots op.”

Volgens minister van Binnenlandse Zaken Gerald Darmanin zijn er in Frankrijk ruim 850 antisemitische incidenten geregistreerd sinds het uitbreken van de Gaza-oorlog, twee keer zoveel als in heel vorig jaar.
Wat een volk, en in minder dan n maand al meer antisemitische "incidenten" dan in heel 2022, wordt tijd dat regeringen keihard gaan optreden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:10:11 #244
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159629
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:08 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

Ierland, ht voorbeeld dat mensen haten op basis van geloof voornamelijk de aanleiding is voor geweld, niet dat overhypete "raasiesme" :').
Get woke, go broke!
pi_211159647
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Woon ook in Zwolle, in de wat duurdere buurt stadshagen, zie toch behoorlijk wat Palestijn vlaggen voor de deuren hangen hier.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:12:24 #246
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159649
quote:
Destijds een serie gezien, een bbc serie, life after people. :D mooi man... deze planeet is veels te mooi voor ons ;(
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 19:12:57 #247
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211159654
quote:
A fire in the Jewish section of a cemetery in Austria’s capital causes damage but no injuries

BERLIN (AP) — Austria’s main Jewish leader said Wednesday that a fire was set during the night in the Jewish section of Vienna’s central cemetery and swastikas were sprayed on external walls.

Jewish Community of Vienna President Oskar Deutsch wrote on X, formerly known as Twitter, that the fire burned the entrance lobby to a ceremonial hall but did not cause any injuries. The fire service and police were investigating, he said.

Fire service spokesperson Gerald Schimpf told the Austria Press Agency that the fire appeared to have broken out during the night and had largely extinguished itself by the time firefighters were alerted shortly after 8 a.m.

Austrian Chancellor Karl Nehammer said he condemned “the attack on the Jewish cemetery in the strongest terms.” He wrote on X that “antisemitism has no place in our society” and added that he hoped the perpetrators would be found quickly.

Echt niets aan de hand hoor, in Europa.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:14:14 #248
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159664
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Echt niets aan de hand hoor, in Europa.
En je moet de nuance zoeken, beide kanten doen fouten dingen in europa *;
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 19:15:17 #249
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211159673
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:12 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Destijds een serie gezien, een bbc serie, life after people. :D mooi man... deze planeet is veels te mooi voor ons ;(
Enorm veel gekeken toen het op NGC was _O_
Of History Channel, weet niet meer.

De moderne jeugd heeft helemaal niets meer om ze te prikkelen, die zenders zijn zwaar verneukt.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 19:16:40 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211159686
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Over die Rafah grensovergang.
Maar het is allemaal een beetje onduidelijk. Wie wel mag en wie niet.
En wie nou die lijst heeft samengesteld.

[ twitter ]
Kijk voor de grap eens wie Palestina als staat erkennen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:16:45 #251
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159687
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Enorm veel gekeken toen het op NGC was _O_
Of History Channel, weet niet meer.

De moderne jeugd heeft helemaal niets meer om ze te prikkelen, die zenders zijn zwaar verneukt.
De moderne jeugd kijkt niet meer naar zenders, gewoon totaal niet meer. TV kijken is voor mensen boven de 25 ofzo.
Get woke, go broke!
pi_211159712
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wat een volk, en in minder dan n maand al meer antisemitische "incidenten" dan in heel 2022, wordt tijd dat regeringen keihard gaan optreden.
Optreden als in joden en homoseksuelen naar kampen afvoeren?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 19:19:41 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211159715
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
De moderne jeugd kijkt niet meer naar zenders, gewoon totaal niet meer. TV kijken is voor mensen boven de 25 ofzo.
Omdat het allemaal troep is geworden. Ik kijk ook geen tv meer, terwijl ik het altijd wel op de achtergrond aan had vroegah.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:19:52 #254
330914 Sherlock_Holmes
pi_211159717
quote:
10s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ierland, ht voorbeeld dat mensen haten op basis van geloof voornamelijk de aanleiding is voor geweld, niet dat overhypete "raasiesme" :').
Ergens vind ik het wel hilarisch dat landen als Spanje en Ierland toch redelijk pro-Palestijns zijn.
pi_211159734
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:37 schreef bitterbal het volgende:

[..]
https://www.parool.nl/ams(...)toegestaan~ba4f67c1/
pi_211159742
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 18:52 schreef Gitw het volgende:

[..]
Als ik in mijn Turks islamitische omgeving iets negatiefs hoor over joden heeft het bijna altijd betrekking op Isral. Zelden over joden ansich. Zo is anti semitisme vanuit islamistische pov niet alleen moreel verwerpelijk. Het is ook nog politiek dom omdat het Isral in de kaart speelt.

Neem deze overlevering van de profeet over zijn joodse echtgenoot Safiyyah die geschoffeerd werd door een andere echtgenoot van de profeet. Context moslims geloven ook de Bijbelse profeten.

Anas ibn Malik reported: Safiyyah hared that Hafsa referred to her as, “Daughter of a Jew!” So Safiyyah started crying. The Prophet, peace and blessings be upon him, entered while she was crying and he said, “What makes you cry?” Safiyyah said, “Hafsa said about me that I am a daughter of Jew.” The Prophet said, “Verily, you are the daughter of a prophet, your uncle is a prophet, and you are married to a prophet, so how can she boast over you?” Then the Prophet said, “Fear Allah, O Hafsa!”

https://www.abuaminaelias(...)ukes-hafsa-safiyyah/
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 19:23:08 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159746
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Omdat het allemaal troep is geworden. Ik kijk ook geen tv meer, terwijl ik het altijd wel op de achtergrond aan had vroegah.
Nou ja, meer omdat voor de TV gaan zitten en afwachten wat er komt gewoon niet meer de manier van content afnemen is. Ze streamen op mobiel/laptop/PC via HBO max, Netflix, crunchyroll, kijken een paar youtube video's, scrollen wat door insta en tiktok en praten erover met hun vrienden via Discord. Er komt geen NOS, RTL, SBS, Viaplay of wat dan ook bij kijken, boeit ze niet, kennen ze niet.
Get woke, go broke!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:23:18 #258
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211159747
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:19 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Ergens vind ik het wel hilarisch dat landen als Spanje en Ierland toch redelijk pro-Palestijns zijn.
Zelfs bij het voetbal zie je dat terug waar Celtic als Katholieke club uiteraard de kant van de onderdrukten kiest.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 1 november 2023 @ 19:23:48 #259
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159752
quote:

[..]
Verleden met IRA en baskenland, friezen zullen ook wel begrip hebben :P.
Get woke, go broke!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 19:24:10 #260
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211159754
quote:

[..]
Ierland is niet zo raar, die hebben echt een gigantisch slachtoffercomplex naar aanleiding van the troubles, een akkefietje gebaseerd op geloof.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211159767
quote:
8s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Mensen zijn gewoon kut.
Zeker weten. Wij zijn eigenlijk de Cancer voor de aarde.
pi_211159769
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:08 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

_O- maar dat Arabisch op zijn hoofd staat onderste boven en ik weet niet of Hamas de Palestijnse vlag gebruikt omdat ze hun eigen vlag hebben

Prince Harry die een keer als nazi op een Halloween feest was :P
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 19:26:50 #263
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159773
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:09 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Dit baart mij persoonlijk de meeste zorgen, het feit dat mensen militant worden. Goddomme man je mag protesteren wat je wil, je doet maar, maar mensen onveilig laten voelen of dit soort shit, rot op man
pi_211159779
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nou ja, meer omdat voor de TV gaan zitten en afwachten wat er komt gewoon niet meer de manier van content afnemen is. Ze streamen op mobiel/laptop/PC via HBO max, Netflix, crunchyroll, kijken een paar youtube video's, scrollen wat door insta en tiktok en praten erover met hun vrienden via Discord. Er komt geen NOS, RTL, SBS, Viaplay of wat dan ook bij kijken, boeit ze niet, kennen ze niet.
tja ik huur ook geen porder meer in om wakker te worden....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:28:09 #265
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211159808
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:19 schreef Nober het volgende:

[..]
Optreden als in joden en homoseksuelen naar kampen afvoeren?
Laten we ze maar eens gaan beschermen en ipv die hypocriete stilte op 4 mei eens zien dat we dit niet tolereren.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:30:42 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159822
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
tja ik huur ook geen porder meer in om wakker te worden....
Ik ook niet, ik geef alleen aan dat kinderen tussen pak em beet 10-15 al hun informatie via "alternatieve" kanalen krijgen, geen NOS journaal, geen RTL nieuws, geen NRC of Telegraaf.

Social media, en onderlinge communicatie zoals Discord, de rest is gewoon irrelevant.
Get woke, go broke!
pi_211159836
quote:
2s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:26 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
Dit baart mij persoonlijk de meeste zorgen, het feit dat mensen militant worden. Goddomme man je mag protesteren wat je wil, je doet maar, maar mensen onveilig laten voelen of dit soort shit, rot op man
Precies, demonstreren is een recht, en iedereen heeft ook recht op zijn eigen mening, maar dit gedrag hoort niet in Europa en moet gestopt worden.
pi_211159853
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:29 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Laten we ze maar eens gaan beschermen en ipv die hypocriete stilte op 4 mei eens zien dat we dit niet tolereren.
We lieten het toen ook gebeuren. Ik verwacht niet dat het nu anders zal zijn.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:33:33 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211159873
Om het Trophy APS van de Namer te omzeilen gebruikt Hamas een dubbele Kornet atgm launch die tegelijkertijd aankomen.

https://www.timesofisrael(...)ilitary-toll-mounts/
Eleven soldiers from the Givati Infantry Brigade’s Tzabar Battalion were killed when a Namer armored personnel carrier they were in was hit by an anti-tank guided missile fired by Hamas, the IDF said. Another four soldiers were wounded in the same incident, including one seriously.
pi_211159909
De post van bij1 over de projectie. Overigens is het helemaal niet raar dat het linkse bij1 pro Palestina is. Links is altijd pro Palestina geweest. Nog voordat Hamas bestond. Sterker nog de PLO was lange tijd een linkse organisatie. Geen idee hoe je ze nu zou kunnen kwalificeren. Het gedraagt zich als verlengstuk van Isral in ieder geval. Wat maakt dat hen naast collaborateur met de bezetter?

twitter
-Rabia Al-Basri
  woensdag 1 november 2023 @ 19:38:28 #272
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211159942
Israel is al jaren hun leger communicatiesystemen aan het perfectioneren waarbij soldaten op de grond direct informatie aan artillery of fighterjets doorgeven die dan binnen een minuut het doel uitschakelen. Vechten in Gaza is wel een 'mooie' live test van dit systeem wat weer nuttig is voor een grotere oorlog met Hezbollah in de toekomst

https://www.timesofisrael(...)ilitary-toll-mounts/
Later Wednesday, the IDF published several videos it said highlighted the close coordination between land, sea and air forces in the battle.

It said that intelligence gathered on the ground was being immediately transferred to the air and naval forces to carry out combined attacks.

The army said that the combined attacks had helped “destroy dozens of Hamas terror targets including observation towers, anti-tank missile cells, ships and military posts. In addition, terrorists have been killed, and infiltrations into Israel and terror attacks thwarted.”
  woensdag 1 november 2023 @ 19:38:42 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159947
quote:
1s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:32 schreef Nober het volgende:

[..]
We lieten het toen ook gebeuren. Ik verwacht niet dat het nu anders zal zijn.
De propaganda heeft gewerkt, eerst alles en iedereen onderling in het westen verdelen via intersectionaliteit op basis van ras, geloof en LGBTQ+, allemaal onderdrukt door "het westen". En als er dan een conflict komt zoals dit moet je op basis van deugen kiezen voor je lotgenoot, de arme onderdrukte minderheid.

Briljant gespeeld, iedereen die het doorhad was een Nazi, bruinhemd en racist.
Get woke, go broke!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:39:08 #274
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_211159955
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:31 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Precies, demonstreren is een recht, en iedereen heeft ook recht op zijn eigen mening, maar dit gedrag hoort niet in Europa en moet gestopt worden.
Of je nou met raar doekje over je hoofd loopt of een gek gehaakt hoedje... je ziet maar... die van mij loopt volgens mij bij volle maan rond met een bezem... ze doet maar... gekkies...

Ik geloof gewoon dat wanneer je een ruime hoeveelheid waterstof, helium en beryllium voldoende tijd en ruimte geeft het zichzelf vanzelf probeert te verklaren, en dat is ook krankzinnig... dus ja....
  woensdag 1 november 2023 @ 19:39:54 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211159964
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:36 schreef Slayage het volgende:
De post van bij1 over de projectie. Overigens is het helemaal niet raar dat het linkse bij1 pro Palestina is. Links is altijd pro Palestina geweest. Nog voordat Hamas bestond. Sterker nog de PLO was lange tijd een linkse organisatie. Geen idee hoe je ze nu zou kunnen kwalificeren. Het gedraagt zich als verlengstuk van Isral in ieder geval. Wat maakt dat hen naast collaborateur met de bezetter?

[ twitter ]
Zowaar eens een keer een post van Slayage waar je wat mee kan, links=fout B-).
Get woke, go broke!
pi_211159971
twitter
  woensdag 1 november 2023 @ 19:40:47 #277
38496 Perrin
pi_211159982
twitter
  woensdag 1 november 2023 @ 19:41:20 #278
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160037
Kennelijk was er eerder een rechtzaak over de slogan.. dan vraag je je af wat de Isral wappies in de tweede kamer moeilijk zaten te doen afgelopen week :?

Halsema heeft aan het Openbaar Ministerie gevraagd om te onderzoeken of de leus strafbaar is. In 2021 oordeelde het OM dat dat niet zo was. Dat jaar kwam het tot een rechtszaak nadat een activist ‘From the river to the sea’ had geroepen tijdens een demonstratie. De rechter oordeelde toen dat de uitspraak niet strafbaar is (onder meer vanwege vrijheid van meningsuiting) en het Hof in Amsterdam kwam afgelopen zomer tot dezelfde conclusie.

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 19:47:03 #280
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211160047
quote:
Je lijkt Slayage wel :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:47:23 #281
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:47:44 #282
38496 Perrin
pi_211160054
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:41 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Aan dat kaartje te zien hebben ze morgen wel de kust bereikt
Yup. Volgens mij zit het hoofdkwartier van Hamas onder Al-Shifa, dat zullen ze wel willen omsingelen.

woensdag 1 november 2023 @ 19:47:51 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211160057
quote:
Maar diversity is our strength hoor :').

Wat was de tijd toch mooi dat je dit soort conflicten alleen om 20:00 op het journaal zag en je daarna gewoon naar de kroeg ging zonder onderweg weer aanhangers die oproepen tot genocide van 1 kant in hetzelfde conflict tegen te komen.

Multiculti, zo mooooi *;
Get woke, go broke!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:48:57 #284
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:50:32 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211160098
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:45 schreef Slayage het volgende:
Kennelijk was er eerder een rechtzaak over de slogan.. dan vraag je je af wat de Isral wappies in de tweede kamer moeilijk zaten te doen afgelopen week :?

Halsema heeft aan het Openbaar Ministerie gevraagd om te onderzoeken of de leus strafbaar is. In 2021 oordeelde het OM dat dat niet zo was. Dat jaar kwam het tot een rechtszaak nadat een activist ‘From the river to the sea’ had geroepen tijdens een demonstratie. De rechter oordeelde toen dat de uitspraak niet strafbaar is (onder meer vanwege vrijheid van meningsuiting) en het Hof in Amsterdam kwam afgelopen zomer tot dezelfde conclusie.

[ twitter ]
Ook Rebekka Timmer is OF hopeloos naief OF gewoon kwaadaardig.

Ik zet in op het laatste :7.
Get woke, go broke!
pi_211160121
Isral: Hamas moet sterven of zich overgeven
Hamas moet "sterven of zich onvoorwaardelijk overgeven". Dat heeft de Isralische minister van Defensie Yoav Gallant gezegd op een persconferentie. "Er is geen derde optie."

Meerdere landen en hulporganisaties drongen afgelopen dagen aan op een staakt-het-vuren. Isral zegt dat niet te willen omdat het Hamas wil vernietigen.

https://nos.nl/collectie/(...)n-jabalia-gruweldaad
pi_211160130
Schijnt dat de slogan in de jaren 60 zijn intrede heeft gedaan

"That’s how the call for a free Palestine “from the river to the sea” gained traction in the 1960s. It was part of a larger call to see a secular democratic state established in all of historic Palestine. Palestinians hoped their state would be free from oppression of all sorts, from Israeli as well as from Arab regimes.

To be sure, a lot of Palestinians thought that in a single democratic state, many Jewish Israelis would voluntarily leave, like the French settlers in Algeria did when that country gained its independence from the French. Their belief stemmed from the anti-colonial context in which the Palestinian liberation movement arose.

That’s why, despite the occasional bout of overheated rhetoric from some leaders, there was no official Palestinian position calling for the forced removal of Jews from Palestine. This continued to be their position despite an Israeli media campaign following the 1967 war that claimed Palestinians wished to “throw Jews into the sea.”

https://forward.com/opini(...)-you-think-it-means/
-Rabia Al-Basri
pi_211160158
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:22 schreef Slayage het volgende:

[..]
Als ik in mijn Turks islamitische omgeving iets negatiefs hoor over joden heeft het bijna altijd betrekking op Isral. Zelden over joden ansich. Zo is anti semitisme vanuit islamistische pov niet alleen moreel verwerpelijk. Het is ook nog politiek dom omdat het Isral in de kaart speelt.

Neem deze overlevering van de profeet over zijn joodse echtgenoot Safiyyah die geschoffeerd werd door een andere echtgenoot van de profeet. Context moslims geloven ook de Bijbelse profeten.

Anas ibn Malik reported: Safiyyah hared that Hafsa referred to her as, “Daughter of a Jew!” So Safiyyah started crying. The Prophet, peace and blessings be upon him, entered while she was crying and he said, “What makes you cry?” Safiyyah said, “Hafsa said about me that I am a daughter of Jew.” The Prophet said, “Verily, you are the daughter of a prophet, your uncle is a prophet, and you are married to a prophet, so how can she boast over you?” Then the Prophet said, “Fear Allah, O Hafsa!”

https://www.abuaminaelias(...)ukes-hafsa-safiyyah/
Dit herken ik in mijn omgeving.
Sterker nog, onderling hoor ik zelfs hier en daar wat begrip voor Isral. Iig de erkenning dat de heftige reactie uit pijn en angst voort komt.

Nu moet ik zeggen dat ik vooral normale moslims ken die ook nog eens mixen met Turkse minderheden en rare Nederlanders zoals ik. Maar dit is dus niet zozeer abnormaal.
pi_211160169
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup. Volgens mij zit het hoofdkwartier van Hamas onder Al-Shifa, dat zullen ze wel willen omsingelen.

[ afbeelding ]
Gelukkig had dat ziekenhuis, zoals elk ziekenhuis, een prima evacuatieplan en zijn de zieken en gewonden ergens veilig heen verplaatst door de Rode Halve Maan.
  woensdag 1 november 2023 @ 19:56:00 #290
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160192
Israel heeft ground penetrating radar, nu ze Gaza doormidden gesneden hebben kunnen ze de radar mooi inzetten om de tunnels naar Zuid te vinden en vernietigen. Daarna gezellig een jaartje wachten totdat iedereen in Gaza City zich overgeeft of dood gaat van de honger.

Moderator / Redactie Sport woensdag 1 november 2023 @ 19:56:15 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211160196
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Gelukkig had dat ziekenhuis, zoals elk ziekenhuis, een prima evacuatieplan en zijn de zieken en gewonden ergens veilig heen verplaatst door de Rode Halve Maan.
En toen werd je wakker
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 1 november 2023 @ 19:57:23 #292
38496 Perrin
pi_211160217
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:47 schreef slashdotter3 het volgende:
0.28 schieten ze een mortar af die 100m verder weer neerkomt. Is dit om een mijnenveld te clearen?
[ twitter ]
Grenade launcher op zo'n D9 bulldozer, ik denk om de te slopen gebouwen een beetje schoon te maken van snipers enzo.

edit: ahja, ook om mijnen en boobytraps te slopen
  woensdag 1 november 2023 @ 19:59:16 #293
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_211160266
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:52 schreef Slayage het volgende:

"That’s how the call for a free Palestine “from the river to the sea” gained traction in the 1960s. It was part of a larger call to see a secular democratic state established in all of historic Palestine. Palestinians hoped their state would be free from oppression of all sorts, from Israeli as well as from Arab regimes.

To be sure, a lot of Palestinians thought that in a single democratic state, many Jewish Israelis would voluntarily leave, like the French settlers in Algeria did when that country gained its independence from the French. Their belief stemmed from the anti-colonial context in which the Palestinian liberation movement arose.

That’s why, despite the occasional bout of overheated rhetoric from some leaders, there was no official Palestinian position calling for the forced removal of Jews from Palestine. This continued to be their position despite an Israeli media campaign following the 1967 war that claimed Palestinians wished to “throw Jews into the sea.”

En tegenwoordig is het gebruik van de slogan gelijk aan het oproepen tot genocide. Een oproep tot een genocide vinden wij verwerpelijk en het laagste wat er is.

Tenzij een Isralische parlementslid of prominent oproep tot genocide, dan mag het wel en is het geen probleem.
  woensdag 1 november 2023 @ 20:01:08 #295
396550 Richestorags
pi_211160275
quote:
@Slayage lees je mee?
  woensdag 1 november 2023 @ 20:01:38 #296
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_211160285
Doet me aan de Fools van 1948 denken: alle Palestijnen even tijdelijk weg uit dit gebied zodat wij de Arabische legers de Joden kunnen uitmoorden. Het uitmoorden mislukt en daarna mogen de Palestijnen niet meer terugkomen van de Joden. En dan huilie doen dat het oneerlijk is _O-

Fools who know nothing about war call for a ceasefire. This, for Israel, is a full scale war. Israel didin't start it but they will finish it. War is never clean, safe or palatable. You can't just click refresh if you don't like the outcome. Israel no doubt is making every effort to avoid civilian deaths but the reality is that innocents have been the casualites of every war in history. The Arab world loves to cast the first stone but Iran/ Iraq war, Syrian civil war, Saudi/Yemen war, Lybian Civil war, Sudan Civil War are just a few examples that reveal their total hypocrisy.
twitter
  woensdag 1 november 2023 @ 20:05:24 #297
396550 Richestorags
pi_211160346
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 19:52 schreef Slayage het volgende:

Welke historic Palestine :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')