SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nederland is bar slecht in strategisch denken en teringnaef op alle niveaus van beleid en uitvoeringquote:Op woensdag 1 november 2023 11:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als de Nederlandse overheid meer weet dan waarom hebben ze ze dan laten gaan? Waarom hebben die kinderen dan een jaar vrij gekregen van school? Waarom mogen ouders kinderen met een Nederlands paspoort meenemen naar een oorlogsgebied waaruit ze gevlucht zijn. Het wordt tijd dat eens wat meer gespeculeerd gaat worden over de bedoelingen van dit soort mensen, het is gewoon lachwekkend wat hier gebeurd. Jij beseft toch dat de ouders van Mohammed hier lekker een uitkering ontvangen he? Waar ze niks voor hebben te doen behalve te vluchten en een zielig verhaaltje op te hangen. Dit stinkt aan alle kanten, hier zitten geen mensen in Spanje voor een 3 weeks vakantie, nee hier zitten mensen die gevlucht zijn uit Palestina in Palestina met kinderen die verplicht zijn naar school te gaan in Nederland en ouders die een royale uitkering ontvangen uit Nederland, en dat in een periode waarbij Hamas haar grootste slag slaat op Isral.
De Nederlandse overheid weet niets, ziet niets en kijkt niet om naar dit soort mensen. Dit soort mensen wordt in de sociale buurten geplaatst en dan zijn ze "ons" probleem, waar ze daarna gaan en staan weet niemand.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Israel gaat nog wel een keer terugslaan in Yemen...quote:IDF spokesman on the threat from the Houthis in Yemen: We know how to attack at our chosen time and place.![]()
Je ziet echt zover naast de feiten met de spinnen die in je hoofd zitten. Het vetgedrukte is daarvan gewoonweg een goede getuige.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
Nog steeds smekend naar sympathy voor de wandaden van Hamas om de slachtingen te rechtvaardigen die plaatsvinden as we speak zie ik. Weinig verrassend standaard modus operandi van de holocaust industrie sinds dag 1 van Isral.
Voor de gebeurtenissen van 7 oktober gaf je aan dat je mensen kenden in beide kampen vanhet conflict en dat je daardoor sympathy hebt voor beide kampen. Ik lees nu allen maar genocide verheerlijking. Best opmerkelijk voor iemand die zo vol zit over het kwaad van de Armeense genocide, die de Ottomanen pleegden als zelfverdediging net als Isral nu. Kennelijk heb je goede genocides en slechte genocides.
Hoe zit het eigenlijk met die turkse nederzettingen en Koerdengebied? Dat is zeker ook 'zelfverdediging' in jouw ogen?
Nog steeds geen antwoord...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Ik heb geen idee of de ouders van Mohammed een uitkering hebben en wat er met de school is afgesproken ivm een leerplicht.
Je verhaal is verder vol speculatie, misschien als ze in Nederland zijn dat er meer vragen kunnen worden beantwoord. De media zal vast staan te trappelen om Mohammed weer te spreken en hoe het met hem gaat. Z’n moeder is in ieder geval dood.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Geen nagel om aan hun reet te krabben maar wel dure raketten naar de joden sturen.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
[..]
Israel gaat nog wel een keer terugslaan in Yemen...
Yeah, right, prioriteiten...'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Waar blijven die bussen met ME?quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ruimt wel lekker op zo.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
[..]
Israel gaat nog wel een keer terugslaan in Yemen...
En die houthis, puppets van iran, zitten dus in het westen, het groene gedeelte. Met een coalitie van yemenitische regeringstroepen en het leger van SA (en de VS) tegen zich.<signature here>.![]()
Dit krijg je wanneer je half het Midden-Oosten importeert.quote:
En wat ze dan ook roepen_!. Het benadrukt dat hier weer een boel haat meespeelt en dat het helemaal niet gaat om een vermeende solidariteit met de Palestijnen, maar dat hebben we natuurlijk helaas al bij menig "demonstratie" kunnen zien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Even voor wat duiding de slogan van de Houthi's:quote:Op woensdag 1 november 2023 11:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ruimt wel lekker op zo.
[ afbeelding ]
En die houthis, puppets van iran, zitten dus in het westen, het groene gedeelte. Met een coalitie van yemenitische regeringstroepen en het leger van SA (en de VS) tegen zich.Waarin dus twee staten en n volk zijn vernoemd die niet eens aan ze grenzen. Obsessed much?quote:God is the Greatest,
Death to America,
Death to Israel,
Cursed be the Jews,
Victory to Islam![]()
gewoon een van die duikboten daarheen varen en harpoons lancerenquote:Op woensdag 1 november 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
[..]
Israel gaat nog wel een keer terugslaan in Yemen...Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
NOS Liveblog: https://nos.nl/liveblog/2(...)-via-egypte-verlaten
11:19
'Eerst gewonden, dan pas buitenlanders aan de beurt'
Volgens Palestijnse grensbeambten moeten eerst alle gewonden die klaarstaan bij de grens met Egypte worden gecontroleerd, voordat andere mensen vanuit Gaza de grens kunnen oversteken. Dat vertellen ze aan een verslaggever van de BBC, die in het grenscomplex bij Rafah staat.
De BBC zegt dat het gaat om zo'n 88 zwaargewonden. Daarna zijn pas de ongeveer 500 mensen met een buitenlands paspoort die vandaag Gaza mogen verlaten aan de beurt. De Britse omroep meldt ook dat de komende dagen steeds zo'n 500 mensen de grens mogen oversteken.![]()
Dat zijn anti-scheeps raketten. Niet ideaal voor grond doelen.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon een van die duikboten daarheen varen en harpoons lanceren
Meneer Biden moet op de korte termijn al die de-escalatie angsthazen uit z'n NSC kieperen.<signature here>.![]()
Ja, maar hamvraag voor jou blijft wel of je er nog eens 2 miljoen wil binnenlaten ten gunste van Isral (of, ten gevolge van wat jij ziet als louter zelfverdediging). M.a.w., Isral of W-Europa first?quote:Op woensdag 1 november 2023 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit krijg je wanneer je half het Midden-Oosten importeert.
En wat ze dan ook roepen_!. Het benadrukt dat hier weer een boel haat meespeelt en dat het helemaal niet gaat om een vermeende solidariteit met de Palestijnen, maar dat hebben we natuurlijk helaas al bij menig "demonstratie" kunnen zien.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
kan primaquote:Op woensdag 1 november 2023 11:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat zijn anti-scheeps raketten. Niet ideaal voor grond doelen.
Meneer Biden moet op de korte termijn al die de-escalatie angsthazen uit z'n NSC kieperen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Jemen is geen probleem voor Isral, zolang de raketten die zij afvuren tegen kunnen worden gehouden. En dat men zich daar berhaupt met deze oorlog wil bemoeien is belachelijk, die zitten zelf midden in een burgeroorlog, waar de bevolking al jaren enorm onder te lijden heeft. Maar nee, het belangrijkste is nu echt om raketten te gaan afvuren op Isral. Clownesk gedoe.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
[..]
Israel gaat nog wel een keer terugslaan in Yemen...'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zo, Isral heeft verdomd stevig asfaltquote:Op woensdag 1 november 2023 10:40 schreef Qarrad het volgende:
[ twitter ]
Dagelijks nog steeds hele batterijen van dit die naar Isral afgeschoten worden.![]()
Dat ziekenhuis had meer pech![]()
Hamas leader Ghazi Ha-Mad explains that as long as Hamas exists, they will continue to murder Jews to protest against the existence of Israel: "We Will Repeat the October 7 Attack Time and Again Until Israel Is Annihilated; We Are Victims - Everything We Do Is Justified".![]()
Die man zingt ook al geen kumbaya. Verdorie.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Hamas leader Ghazi Ha-Mad explains that as long as Hamas exists, they will continue to murder Jews to protest against the existence of Israel: "We Will Repeat the October 7 Attack Time and Again Until Israel Is Annihilated; We Are Victims - Everything We Do Is Justified".
[ twitter ]<signature here>.![]()
De Houthi's komen over als een paar stalkende fangirls.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Even voor wat duiding de slogan van de Houthi's:
[..]
Waarin dus twee staten en n volk zijn vernoemd die niet eens aan ze grenzen. Obsessed much?![]()
Het zou ook vrij schokkend zijn als een Hamas-kopstuk zelf met zijn poten in de klei zou staan en iets zou zeggen als "Bij nader inzien zouden we graag alles op willen lossen met woorden want ik heb nu dus op mensen geschoten en het bevalt me echt niks. Kunnen we erover praten?"quote:Op woensdag 1 november 2023 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:
Hamas leader Ghazi Ha-Mad explains that as long as Hamas exists, they will continue to murder Jews to protest against the existence of Israel: "We Will Repeat the October 7 Attack Time and Again Until Israel Is Annihilated; We Are Victims - Everything We Do Is Justified".
[ twitter ]![]()
Er was vast weer een Hamas lid die daar aanwezig was. Alles is geoorloofdquote:
IDF doet er alles aan om burgerslachtoffers te voorkomen vindt het wel prima als er niet teveel burgerslachtoffers vallen![]()
Isralische historicus Avi Shlaim, die GEEN Europese ashkenazi jood is, die de zionistische ideologie hebben gebracht naar Palestina, maar een Iraakse jood en dat zijn echt totaal andere joden met een andere geschiedenis, verwoordt het in dit artikel van El Pais als volgt.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Zie graag de door jou als realistisch geschetste scenario's voor oplossingen tegemoet
https://english.elpais.co(...)-attack-on-gaza.html
He’s critical, especially when it comes to Zionism. Talking about the issue, he remembers the following: “My mother used to talk about the wonderful Muslim friends we had in Baghdad and one day I asked her if we had Zionist friends. And she said: ‘No, Zionism is an Ashkenazis thing, for European Jews.’”
...
I lived in Baghdad up to the age of five. And I’m an Arab Jew because I lived in an Arab country. And there is no better way to describe my first identity as that of an Arab Jew. That’s the experience of my family and me and the Jewish community in Iraq. We’re one minority among many. We were not the other as in Europe. Iraq didn’t have a Jewish problem. This identity existed in the past, and I am a living example today of an Arab Jew. And I’m proud of both parts of my identity. I’m proud of the Arab heritage and I’m proud of the Jewish heritage. I make no apologies for that.
...
But it’s relevant because for me, Muslim-Jewish coexistence isn’t an abstract concept. It’s not an ideal. It was an everyday reality. We lived it, we experienced it, we touched it, and therefore recalling the experience of the Jewish community in Iraq and my family enables me to think of a better future for our region. To counter the Zionist claim that Muslim Jewish Arab-Israeli hostility is preordained and that the two sides are doomed to live in perpetual conflict. The concept of an Arab Jew is still relevant because it enables me to think of what I would like to be the outcome, which is one democratic state from the Jordan River to the Mediterranean Sea with equal rights for all its citizens regardless of religion and ethnicity.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dit is de grote vijand natuurlijk. Daar kan wel wat voor aan de kant worden geschoven en Iran helpt graag mee.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jemen is geen probleem voor Isral, zolang de raketten die zij afvuren tegen kunnen worden gehouden. En dat men zich daar berhaupt met deze oorlog wil bemoeien is belachelijk, die zitten zelf midden in een burgeroorlog, waar de bevolking al jaren enorm onder te lijden heeft. Maar nee, het belangrijkste is nu echt om raketten te gaan afvuren op Isral. Clownesk gedoe.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Je bedoeld dat ze opdracht uit teheran hebben gehad om dit te doen.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is de grote vijand natuurlijk. Daar kan wel wat voor aan de kant worden geschoven en Iran helpt graag mee.<signature here>.![]()
Beken eens kleur Howard. Europa of Isral first?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
In ieder geval "ondersteuning"quote:Op woensdag 1 november 2023 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld dat ze opdracht uit teheran hebben gehad om dit te doen.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Wat roepen ze dan? Ik versta dat allemaal nietquote:Op woensdag 1 november 2023 11:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit krijg je wanneer je half het Midden-Oosten importeert.
En daarom stopt israel niet met dit:quote:Op woensdag 1 november 2023 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]En vooral niet als je lafjes burgers gebruikt als schild boven je hoofd, stel ratten.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Mooi stuk tekst maar geenszins ook maar een antwoord op mijn vraagquote:Op woensdag 1 november 2023 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Isralische historicus Avi Shlaim, die GEEN Europese ashkenazi jood is, die de zionistische ideologie hebben gebracht naar Palestina, maar een Iraakse jood en dat zijn echt totaal andere joden met een andere geschiedenis, verwoordt het in dit artikel van El Pais als volgt.
He’s critical, especially when it comes to Zionism. Talking about the issue, he remembers the following: “My mother used to talk about the wonderful Muslim friends we had in Baghdad and one day I asked her if we had Zionist friends. And she said: ‘No, Zionism is an Ashkenazis thing, for European Jews.’”
...
I lived in Baghdad up to the age of five. And I’m an Arab Jew because I lived in an Arab country. And there is no better way to describe my first identity as that of an Arab Jew. That’s the experience of my family and me and the Jewish community in Iraq. We’re one minority among many. We were not the other as in Europe. Iraq didn’t have a Jewish problem. This identity existed in the past, and I am a living example today of an Arab Jew. And I’m proud of both parts of my identity. I’m proud of the Arab heritage and I’m proud of the Jewish heritage. I make no apologies for that.
...
But it’s relevant because for me, Muslim-Jewish coexistence isn’t an abstract concept. It’s not an ideal. It was an everyday reality. We lived it, we experienced it, we touched it, and therefore recalling the experience of the Jewish community in Iraq and my family enables me to think of a better future for our region. To counter the Zionist claim that Muslim Jewish Arab-Israeli hostility is preordained and that the two sides are doomed to live in perpetual conflict. The concept of an Arab Jew is still relevant because it enables me to think of what I would like to be the outcome, which is one democratic state from the Jordan River to the Mediterranean Sea with equal rights for all its citizens regardless of religion and ethnicity.
Tevens vroeg ik het aan jou, en niet om een artikel van iemand andersOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ghazi He-Madquote:Op woensdag 1 november 2023 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
niet alleen opdrachtquote:Op woensdag 1 november 2023 11:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je bedoeld dat ze opdracht uit teheran hebben gehad om dit te doen.
ik vermoed dat die raketten daar ook vandaan komen![]()
De "oplossing" is ook hilarisch. Want we weten allemaal wat een voortreffelijke democratische inborst al die volkeren aldaar allemaal hebben.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi stuk tekst maar geenszins ook maar een antwoord op mijn vraag
Tevens vroeg ik het aan jou, en niet om een artikel van iemand anders<signature here>.![]()
Dat zou ze wel de steun van de Saudi opleveren want die maken er al 5 jaar een bende van.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:23 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
[..]
Israel gaat nog wel een keer terugslaan in Yemen...1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Maar kopstukken zoals deze zitten niet in Gaza.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En daarom stopt israel niet met dit:
[..]
En vooral niet als je lafjes burgers gebruikt als schild boven je hoofd, stel ratten.
Die zitten heerlijk veilig en in luxe in het buitenland.![]()
Die zitten straks nergens veilig. Die gaan overal opgejaagd worden in de komende 20 jaar.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Maar kopstukken zoals deze zitten niet in Gaza.
Die zitten heerlijk veilig en in luxe in het buitenland.![]()
Daar twijfelt bijna niemand over. Je hebt 2 smaakjes wapens aldaar, rus makelij of kopie van rus product uit iran.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:59 schreef Frutsel het volgende:
ik vermoed dat die raketten daar ook vandaan komen
En op dit punt is rus niet echt meer in staat om de voorraden op pijl te houden.<signature here>.![]()
Kan me herinneren dat bij de 2019 rellen bij de Israelische grens waar ze een half jaar lang elke dag kwamen opdagen om te protesteren er aardig wat mensen in hun been geschoten zijn, die lopen de rest van hun leven met krukken of een wandelstok.
https://www.middleeasteye(...)a-hamas-war-invasion
Devastating toll for Palestinians with disabilities in Gaza, HRW says
Israel’s war on Gaza is taking a devastating toll on Palestinian civilians with disabilities, Human Rights Watch (HRW) said on Wednesday.
Daily bombardment, blockade, and a major ground offensive mean that some of the most vulnerable Palestinians are facing increased hardship fleeing attacks, and in accessing what’s left of Gaza’s healthcare system.
HRW interviewed more than a dozen Palestinians living in Gaza with various levels of disabilities.
Many described the fear of leaving homes adapted to meet their accessibility requirements, including access to their wheelchairs, walkers or hearing aids.
Many of the Palestinians with disabilities in the strip are also the victims of previous Israeli assaults. Their numbers have only swelled in the latest onslaught by Israel.
“The Israeli military’s major ground offensive in Gaza adds immeasurably to the serious difficulties for people with disabilities to flee, find shelter, and obtain water, food, medicine, and assistive devices they desperately need,” said Emina Cerimovic, senior disability rights researcher at Human Rights Watch.![]()
Noord Korea kan ook nogquote:Op woensdag 1 november 2023 12:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar twijfelt bijna niemand over. Je hebt 2 smaakjes wapens aldaar, rus makelij of kopie van rus product uit iran.
En op dit punt is rus niet echt meer in staat om de voorraden op pijl te houden.![]()
Kwam laatst een artikel tegen waar Nederlandse christenen in 2000 ofzo de vraag gesteld kregen "welke mensen vind je belangrijker Joden in Isral of Palestijnse christenen? De christenen gaven aan dat ze de joden belangrijker vonden.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:51 schreef Akathisia het volgende:
Beken eens kleur Howard. Europa of Isral first?
Daarnaast is Isral een voorpost van Europa dus jouw vraag klopt niet helemaal
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dan heb je het over nog slechtere kopien van rus spul. Maar er is 1 spoorbrug vanuit NK naar rus, en die wordt door iedereen in de gaten gehouden, en via scheepvaart zal vanwege alle boycots wel geen optie zijn. Niet zo waarschijnlijk.quote:<signature here>.![]()
Rudi Vranckx herinnert ons waarom we zoveel domme belgen moppen hebbenIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dat zou fijn zijn. Maar kunnen we daar niet gewoon nu al mee beginnen?quote:Op woensdag 1 november 2023 12:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die zitten straks nergens veilig. Die gaan overal opgejaagd worden in de komende 20 jaar.
Wat minder burgers dood, wat actiever de top grof wegsnoeien.
Ik begrijp best dat de tunnels e.d. ook aangepakt moeten worden en de structuur van Hamas in Gaza ook vernietigd moet worden. Waardoor burgerdoden niet geheel te voorkomen zijn.
Maar richt meer op die absolute top. Die moet vernietigd worden en hun geldstromen moeten weg. Zonder hun miljoenen geen/amper wapens.![]()
Who cares wat die mensen vinden.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:03 schreef Slayage het volgende:
Kwam laatst een artikel tegen waar Nederlandse christenen
Echt weer zo'n staaltje projectie waar religie blijkbaar alles is, en je je derhalve niet voor kan stellen dat religie bij anderen helemaal niet zo'n belangrijke plek inneemt.<signature here>.![]()
Hoop dat het snel tijd is voor de Mossad.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:01 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Maar kopstukken zoals deze zitten niet in Gaza.
Die zitten heerlijk veilig en in luxe in het buitenland.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Maar het middenkader zit gewoon in gaza hoor.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Wat minder burgers dood, wat actiever de top grof wegsnoeien.<signature here>.![]()
Je wil dat Isral moordaanslagen gaat plegen in andere landen?quote:Op woensdag 1 november 2023 12:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dat zou fijn zijn. Maar kunnen we daar niet gewoon nu al mee beginnen?
Ik begrijp best dat de tunnels e.d. ook aangepakt moeten worden en de structuur van Hamas in Gaza ook vernietigd moet worden. Waardoor burgerdoden niet geheel te voorkomen zijn.
Maar richt meer op die absolute top. Die moet vernietigd worden en hun geldstromen moeten weg. Zonder hun miljoenen geen/amper wapens.![]()
Zorg eerst maar eens dat de financiering van dat middenkader wegvalt. Pak de top.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het middenkader zit gewoon in gaza hoor.
En daarnaast zal idd ook het middenkader aangepakt moeten worden.
Ik ben vooral van mening dat van boven naar onder werken effectiever zal zijn en minder burgerslachtoffers op zal leveren.![]()
Ze zouden kunnen gaan hunten zoals ze op nazis hebben gedaan die naar het buitenland zijn gegaan.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil dat Isral moordaanslagen gaat plegen in andere landen?
Misschien gaan ze dat ook wel doen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ben ik voor. Ophouden met al die westerse miljarden.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Zorg eerst maar eens dat de financiering van dat middenkader wegvalt.Ik denk niet dat hamas in gaza opeens de wapens neerlegt als je de hamas top uit hun luxe-appartementen in qatar blaast.quote:Ik ben vooral van mening dat van boven naar onder werken effectiever zal zijn en minder burgerslachtoffers op zal leveren.<signature here>.![]()
Ik wil dat elk land dat gaat doen. Dat Hamas kopstukken in je land laten wonen gevolgen heeft. Dat ze afmaken of geldstromen aanpakken de verstandige keuze is.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil dat Isral moordaanslagen gaat plegen in andere landen?![]()
En dan te bedenken dat dit allemaal begon bij Rusland die met hulp van Iran de Hamaswappies opstookten tegen Israel ter afleiding van de oorlog in Oekraine. Damn, 4d chess. Het werkt perfect. Triest, al die mensenlevens.
Misschien dat de NAVO gewoon terug moet gaan naar 1d chess en het hele nog aanwezige Russische leger in Oekraine platbombarderen vanuit de lucht, strik erom, alsjeblieft Oekraine. En dan de aandacht verleggen naar dit conflict.beter een knipoog dan een blauw oog![]()
Ook niet vergeten dat voor moslims iedere Europeaan en Amerikaan een Christen is, terwijl hier 80% geen reet om religie geeft.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Who cares wat die mensen vinden.
Echt weer zo'n staaltje projectie waar religie blijkbaar alles is, en je je derhalve niet voor kan stellen dat religie bij anderen helemaal niet zo'n belangrijke plek inneemt.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ze kunnen ook op een andere manier worden omgelegd.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ben ik voor. Ophouden met al die westerse miljarden.
[..]
Ik denk niet dat hamas in gaza opeens de wapens neerlegt als je de hamas top uit hun luxe-appartementen in qatar blaast.
Maar jij bent ervoor dat ze vooral degenen die zich onder de burgerbevolking bevinden moeten pakken en dat de top lekker verder kan gaan?
Vreemd.
Ze kunnen beter beide zaken aanpakken, als ze Hamas willen uitroeien.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Zou niets nieuws zijn. Best wat van die moordaanslagen waren in het buitenland.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wil dat Isral moordaanslagen gaat plegen in andere landen?“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Heb een moslimcollega die het de hele tijd over 'jullie dit', 'jullie dat' heeft.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ook niet vergeten dat voor moslims iedere Europeaan en Amerikaan een Christen is, terwijl hier 80% geen reet om religie geeft.
Die een keer gevraagd wie ze daar nou mee bedoelde, want ik heb niet echt een aparte groep mensen waar ik me mee verbonden voel die anders is ofzo, dacht ik
Tevens zit diegene jn de inclusiviteitscommissie
En dat weet jij vanuit je zeer uitgebreide ervaring met urban warfare?quote:Op woensdag 1 november 2023 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze kunnen ook op een andere manier worden omgelegd.Nehoor. Die varkens in qatar eergisteren uit het raam is wmb al te laat.quote:Maar jij bent ervoor dat ze vooral degenen die zich onder de burgerbevolking bevinden moeten pakken en dat de top lekker verder kan gaan?<signature here>.![]()
Ik verwacht nog wel wat ontploffingen in dure appartementen in Qatar. Wees maar niet bang.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze kunnen ook op een andere manier worden omgelegd.
Maar jij bent ervoor dat ze vooral degenen die zich onder de burgerbevolking bevinden moeten pakken en dat de top lekker verder kan gaan?
Vreemd.
Ze kunnen beter beide zaken aanpakken, als ze Hamas willen uitroeien.
En ja, je moet het voetvolk ook uitroeien.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Toch blijft het geschiedkundig gezien kansloos voor de Palestijnen.
Zij hebben al sinds 1920 (daarvoor al) alles afgewezen, wilde niks, wilde niks delen, wezen alles van de hand.
Het is eigenlijk alleen maar dankzij de gratie van het Isralische volk dat ze berhaupt niet in de woestijn leven en alleen dankzij hunzelf dat er een muur omheen staat.
Hoe meer ik er naar de situatie kijk, de geschiedenis erachter kijk, hoe minder sympathie ik kan opwekken voor het lot van de Palestijnen.
Maar des te meer ik schrik, van de reacties vooral onder jongeren in het westen met al die debiele pro Palestina protesten.
Zij hebben er overduidelijk geen kaas van gegeten of zijn echt antisemitisch.![]()
Als er geen joden zouden zijn, was er ook geen probleem met antisemitisme.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Toch blijft het geschiedkundig gezien kansloos voor de Palestijnen.
Zij hebben al sinds 1920 (daarvoor al) alles afgewezen, wilde niks, wilde niks delen, wezen alles van de hand.
Het is eigenlijk alleen maar dankzij de gratie van het Isralische volk dat ze berhaupt niet in de woestijn leven en alleen dankzij hunzelf dat er een muur omheen staat.
Hoe meer ik er naar de situatie kijk, de geschiedenis erachter kijk, hoe minder sympathie ik kan opwekken voor het lot van de Palestijnen.
Maar des te meer ik schrik, van de reacties vooral onder jongeren in het westen met al die debiele pro Palestina protesten.
Zij hebben er overduidelijk geen kaas van gegeten of zijn echt antisemitisch.
/omdenken
Nie wieder?crap in = crap out![]()
Vraag me ook serieus af of qatar die mensen zelf niet gaat moven, juist om dit te voorkomen. Of israel krijgt carte blanch, als ze maar wat anders doen dan appartementen laten ontploffen.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:25 schreef Ulx het volgende:
Ik verwacht nog wel wat ontploffingen in dure appartementen in Qatar. Wees maar niet bang.<signature here>.![]()
Over 1920 gesproken. Veel zionisten die tussen 1880 en 1947 aariveerden kochten het land.
Vraagje voor de zee/rivier lui: wat moet men met die mensen doen na de nederlaag?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik weet niet wat die mensen bezield.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Als er geen joden zouden zijn, was er ook geen probleem met antisemitisme.
/omdenken
Nie wieder?
Dit blijft overigens een van de meest begrijpelijke en overzichtelijke video’s met uitgebreide Jip en Janneke uitleg.
![]()
Ja, "ze zijn niet allemaal zo!" geld alleen voor moslims, niet voor ons natuurlijk.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:19 schreef Molo het volgende:
Heb een moslimcollega die het de hele tijd over 'jullie dit', 'jullie dat' heeft.
Die een keer gevraagd wie ze daar nou mee bedoelde, want ik heb niet echt een aparte groep mensen waar ik me mee verbonden voel die anders is ofzo, dacht ik<signature here>.![]()
Eerste Palestijnen arriveren inmiddels in Europa. Tenminste, ze zeggen toch dat ze Palestijnen uit Gaza zijn
Hoe dan ook, wegens het op onrechtmatige wijze passeren van de landsgrens van Bulgarije zijn ze opgepakt en vastgezet."For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."![]()
Gaat even zo de andere kant op ja. Mee eensquote:Op woensdag 1 november 2023 12:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, "ze zijn niet allemaal zo!" geld alleen voor moslims, niet voor ons natuurlijk.
Ik pretendeer alleen zeker niet dat de niet-moslima's mijn zusters zijn ofzo. Individuen galoreOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat is ook wel weer een boeiende ontwikkelingquote:Op woensdag 1 november 2023 12:29 schreef Dven het volgende:
Eerste Palestijnen arriveren inmiddels in Europa. Tenminste, ze zeggen toch dat ze Palestijnen uit Gaza zijn
Hoe dan ook, wegens het op onrechtmatige wijze passeren van de landsgrens van Bulgarije zijn ze opgepakt en vastgezet.
Net als de Eritrese (of weet ik welke landen) vluchtelingen die ineens Oekraners waren oodOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Nederlandse natuurkundige en holocaust overlevende
“I am pained by the parallels I observe between my experiences in Germany prior to 1939 and those suffered by Palestinians today. I cannot help but hear echoes of the Nazi mythos of ‘blood and soil’ in the rhetoric of settler fundamentalism which claims a sacred right to all the lands of biblical Judea and Samaria. The various forms of collective punishment visited upon the Palestinian people – coerced ghettoization behind a ‘security wall’; the bulldozing of homes and destruction of fields; the bombing of schools, mosques, and government buildings; an economic blockade that deprives people of the water, food, medicine, education and the basic necessities for dignified survival – force me to recall the deprivations and humiliations that I experienced in my youth. This century-long process of oppression means unimaginable suffering for Palestinians.”
Dr. Hajo Meyer, ‘An Ethical Tradition Betrayed’, Huffington Post, 27/1/10.
Hajo Meyer was a survivor of Auschwitz.
https://labourbriefing.or(...)to-that-of-the-nazisIk heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Leuk allemaal, de Palestijnen (Arabische liga in feite destijds) hebben letterlijk 100 jaar de tijd gehad en tig voorstellen gekregen vanuit Isral, vanuit de VN, vanuit Amerika etc elke bemiddelaar die je kan bedenken door de jaren heen.. en alles keer op keer afgewezen en beantwoord met “rivieren van bloed” en geweld.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:32 schreef Slayage het volgende:
“I am pained by the parallels I observe between my experiences in Germany prior to 1939 and those suffered by Palestinians today. I cannot help but hear echoes of the Nazi mythos of ‘blood and soil’ in the rhetoric of settler fundamentalism which claims a sacred right to all the lands of biblical Judea and Samaria. The various forms of collective punishment visited upon the Palestinian people – coerced ghettoization behind a ‘security wall’; the bulldozing of homes and destruction of fields; the bombing of schools, mosques, and government buildings; an economic blockade that deprives people of the water, food, medicine, education and the basic necessities for dignified survival – force me to recall the deprivations and humiliations that I experienced in my youth. This century-long process of oppression means unimaginable suffering for Palestinians.”
https://labourbriefing.or(...)to-that-of-the-nazis
Nee.
Na dat geintje van 7 oktober is het gewoon klaar.
Kan het Isral niet kwalijk nemen.![]()
Als je dan toch copy paste zonder duiding, zet dan op zijn minst een interview met beeld van hem erbij.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:32 schreef Slayage het volgende:
https://labourbriefing.or(...)to-that-of-the-nazis
![]()
Was eerder al benoemd door pro zionisten dat ze de TikTok oorlog aan het verliezen zijn en er iets aan gedaan moest worden. Er is een lange weg te gaan.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Geeft het niveau en dreigingen idd prima aanquote:Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
Was eerder al benoemd door pro zionisten dat ze de TikTok oorlog aan het verliezen zijn en er iets aan gedaan moest worden. Er is een lange weg te gaan.
[ twitter ]Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Oh noes, het volk dat tide pods, lepels vol kaneel eet en kapotvalt op melkkratten challenges kiest massaal voor de verkeerde kant.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
Was eerder al benoemd door pro zionisten dat ze de TikTok oorlog aan het verliezen zijn en er iets aan gedaan moest worden. Er is een lange weg te gaan.
[ twitter ]
Jeugd is dom, ontwetend en makkelijk te beinvloeden, what else is new?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Stemrecht afpakken van TikTok grootverbruikers dusquote:Op woensdag 1 november 2023 12:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh noes, het volk dat tide pods, lepels vol kaneel eet en kapotvalt op melkkratten challenges kiest massaal voor de verkeerde kant.
Jeugd is dom, ontwetend en makkelijk te beinvloeden, what else is new?
Misschien is uitlevering een betere optie.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik wil dat elk land dat gaat doen. Dat Hamas kopstukken in je land laten wonen gevolgen heeft. Dat ze afmaken of geldstromen aanpakken de verstandige keuze is.![]()
Kunnen we dat Tiktok niet eens verbieden, sowieso pure aids maar zo langzamerhand ook aardige politieke brainwash.![]()
Ook weer een vorm van gijzelen dat kennelkijk in de "culturele" opvoeding zit.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:36 schreef Ebinas het volgende:
NOS Liveblog: https://nos.nl/liveblog/2(...)-via-egypte-verlaten
11:19
'Eerst gewonden, dan pas buitenlanders aan de beurt'
Volgens Palestijnse grensbeambten moeten eerst alle gewonden die klaarstaan bij de grens met Egypte worden gecontroleerd, voordat andere mensen vanuit Gaza de grens kunnen oversteken. Dat vertellen ze aan een verslaggever van de BBC, die in het grenscomplex bij Rafah staat.
De BBC zegt dat het gaat om zo'n 88 zwaargewonden. Daarna zijn pas de ongeveer 500 mensen met een buitenlands paspoort die vandaag Gaza mogen verlaten aan de beurt. De Britse omroep meldt ook dat de komende dagen steeds zo'n 500 mensen de grens mogen oversteken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Dat mensen berhaupt de Holocaust durven te vergelijken met het bestrijden van een terreurgroepering is echt schandalig.
Ja hoor, de Palestijnen worden ook in allerlei landen belaagd vanwege hun etniciteit/religie, er vinden talloze pogroms plaats tegen Palestijnen, hun winkels en eigendommen worden door boze menigten vernietigd, ze worden uit hun huizen gehaald, waarna deze in beslag worden genomen en vervolgens systematisch met honderden als vee in goederentreinen dagen of wekenlang vervoerd en bij aankomen in een kamp meteen vergast of ingezet voor gedwongen arbeid tot de dood volgt.
Oh nee, wacht, de Palestijnen hebben in 2006 zelf op democratische wijze een terreurgroep verkozen als hun beleidsbepalers, omdat men Joden meer haat dan dat ze hun eigen kinderen liefhebben. En van die keuze moet men nu op de blaren zitten. Dit is echt op geen enkele manier te vergelijken met de Holocaust.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja, dat hamas aan het "winnen" is lees ik wel vaker.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Kan er alleen niet veel mee. Israel drukt op reset, hamas als zodanig is weg, medio 2060 kunnen we verwachten dat er weer e.e.a. goed genoeg georganiseerd is om wat uit te vreten,
En de status quo waar israel de westbank op blijft eten en de wereld niet meer kijkt, want nieuwe waan van de dag, komt waarschijnlijk weer terug.
Ja, "big win" voor hamas.<signature here>.![]()
Dat zie je hier in dit topic ook. Binaire/tribale manier van denken wel.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb een moslimcollega die het de hele tijd over 'jullie dit', 'jullie dat' heeft.
Die een keer gevraagd wie ze daar nou mee bedoelde, want ik heb niet echt een aparte groep mensen waar ik me mee verbonden voel die anders is ofzo, dacht ik
Tevens zit diegene jn de inclusiviteitscommissie''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Een enkele tweet zegt natuurlijk ook weer geen kloot.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:39 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]Alleen al Pakistan telt 231.4 miljoen inwoners, Maleisi 33.57 miljoen.quote:Between the lines: According to TikTok's data, the #StandwithPalestine hashtag is most popular in Malaysia, followed by Pakistan, United Arab Emirates, Bahrain and Qatar.
Waarbij 58% van Pakistan ook nog eens in de leeftijds categorie 0 - 19 valt.Die landen hebben gecombineerd nog minder inwoners dan de leeftijd van de gemiddelde TikTok gebruiker in Pakistan.quote:The #StandwithIsrael hashtag is most popular in Israel, followed by Malaysia, Greece, Lithuania and Croatia.![]()
Het blijft bijzonder, bruut terrorisme willen rechtvaardigen via een zogenaamd slachtofferrol.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik vraag me altijd af hoe de mensen die claimen dat Isral genocide pleegt de bevolkingsexplosie in de Gazastrook verklaren.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:47 schreef HowardRoark het volgende:
Dat mensen berhaupt de Holocaust durven te vergelijken met het bestrijden van een terreurgroepering is echt schandalig.
Ja hoor, de Palestijnen worden ook in allerlei landen belaagd vanwege hun etniciteit/religie, er vinden talloze pogroms plaats tegen Palestijnen, hun winkels en eigendommen worden door boze menigten vernietigd, ze worden uit hun huizen gehaald, waarna deze in beslag worden genomen en vervolgens systematisch met honderden als vee in goederentreinen dagen of wekenlang vervoerd en bij aankomen in een kamp meteen vergast of ingezet voor gedwongen arbeid tot de dood volgt.
Oh nee, wacht, de Palestijnen hebben in 2006 zelf op democratische wijze een terreurgroep verkozen als hun beleidsbepalers, omdat men Joden meer haat dan dat ze hun eigen kinderen liefhebben. En van die keuze moet men nu op de blaren zitten. Dit is echt op geen enkele manier te vergelijken met de Holocaust.![]()
Valt mij ook wel op soms. Derde generatie en dan nog steeds praten over Turkije als ons en Nederland als jullie.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Tevens zit diegene jn de inclusiviteitscommissie![]()
Het gaat gelukkig vaker goed dan fout, maar dat is een sprekend voorbeeld van compleet gefaalde integratie. En dat al generaties lang.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Valt mij ook wel op soms. Derde generatie en dan nog steeds praten over Turkije als ons en Nederland als jullie.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''![]()
Inderdaad. Maar ik denk niet dat veel van deze mensen berhaupt iets weten over de demografie in de Palestijnse gebieden. En als je ze vraagt naar het concept 'genocide' kunnen ze waarschijnlijk al niet eens uiteenzetten.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe de mensen die claimen dat Isral genocide pleegt de bevolkingsexplosie in de Gazastrook verklaren.
En als men het toch probeert moet er gebruik worden gemaakt van allerlei leugens en bloedsprookjes, zoals het Isralische leger die bewust burgers zouden bombarderen of Isral die bewust de Palestijnen willen uitroeien.
Hier speelt ook projectie een grote rol trouwens, want zoals we weten is de enige partij die OPENLIJK stelt de andere partij compleet te willen vernietigen, Hamas. En dit wordt gesteund door een aanzienlijk deel van de eigen bevolking.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het is de oemma. Dat gezeik gaat in West-Europa alleen maar erger worden.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Tevens zit diegene jn de inclusiviteitscommissie![]()
Ik vrees dat een groot deel van de wereld, zie stemming VN, dat oneens is met jou ( en mij).quote:Op woensdag 1 november 2023 12:14 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Ik wil dat elk land dat gaat doen. Dat Hamas kopstukken in je land laten wonen gevolgen heeft. Dat ze afmaken of geldstromen aanpakken de verstandige keuze is.
Ws niet eens omdat het goed zou zijn voor mensen zelf maar die corrupte - andersdenkende - staten zich daarmee als bestaansrecht zelf in de vingers gaan snijden.
Wat hun onderdanige "ingezetenen" denken of zullen/gaan vinden, wordt simpel weggemasseerd en toegedekt met afleidende verzinsels. Zelfs zo dat "onze" bedoelingen aangaande vrijheden en rechten, ongeacht wie of wat je bent, worden vermaakt tot verderfelijke leugens.
Moet regelmatig terugdenken aan een uitspraak van ik meen Putin c.s., dat het Westen niet moet bedenken dat zij de moraliteit in pacht heeft waar de rest van de wereld (leiders) een geheel andere (BRIC) gedachte heeft.
Voor heel veel mensen is het meer dan fijn, om tenminste zekerheid te hebben.... dat er geen zelfkeuze mogelijk is, ze onderdrukt worden en moeten leven volgens een opgelegd kastenstelsel (incl dus religie of politiek)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
En vervolgens moeten we dan in de media lezen dat het de schuld is van de autochtone Nederlander. Bijvoorbeeld: Mensen znder migratieachtergrond zijn de nieuwe minderheid in de stad en integreren nietquote:Op woensdag 1 november 2023 13:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het gaat gelukkig vaker goed dan fout, maar dat is een sprekend voorbeeld van compleet gefaalde integratie. En dat al generaties lang.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat is ook wel iets van immigranten, die houden meestal langer vast aan de oude tradities terwijl ze thuis al een stukje verder zijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Valt mij ook wel op soms. Derde generatie en dan nog steeds praten over Turkije als ons en Nederland als jullie.![]()
Die mensen wonen weliswaar hier maar zijn geen onderdeel van Nederland.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Valt mij ook wel op soms. Derde generatie en dan nog steeds praten over Turkije als ons en Nederland als jullie.![]()
Vasthouden aan tradities etc is ook helemaal geen probleem, als ik morgen verhuis naar een ander land vier ik vast nog sinterklaas, eet een stroopwafel en kijk Studio Sport ofzo.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook wel iets van immigranten, die houden meestal langer vast aan de oude tradities terwijl ze thuis al een stukje verder zijn.
Maar ik ga me niet hard maken in dat land voor een toeslagenaffaire of een mondkapjeschandaal.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Tekenen van intense slechtheid je zo op te stellen.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:55 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft bijzonder, bruut terrorisme willen rechtvaardigen via een zogenaamd slachtofferrol.
[ twitter ]'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Zie je toch ook op de socials, "jullie Hollanders" argumenten vliegen je om de oren door het volk met exotische namen woonachtig en waarschijnlijk geboren in hetzelfde Holland om volgende maand weer in de slachtofferrol te duiken dat mensen ze niet als Hollanders zien wat dan weer debet is aan de ellende uit die hoek.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Valt mij ook wel op soms. Derde generatie en dan nog steeds praten over Turkije als ons en Nederland als jullie.
Die mensen hebben niks met NL, en hier geboren of niet, als je zo'n haat hebt voor het land waarin je verblijft en hun inwoners heb je hier niets te zoeken.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Iran doet zijn dagelijkse dreigement
The Iranian Foreign Minister in Turkey: If the Israeli attacks on Gaza continue, the consequences will be severeOpgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik zou me ook niet echt Nederlander gaan voelen als ik door de politiek en inwoners steevast gezien wordt allochtoon (of kutmarokkaan)quote:Op woensdag 1 november 2023 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook wel iets van immigranten, die houden meestal langer vast aan de oude tradities terwijl ze thuis al een stukje verder zijn.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat is het gedrag van kolonisatoren.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die mensen wonen weliswaar hier maar zijn geen onderdeel van Nederland.![]()
Er is geen inclusievere of tolerantere of meer accepterende samenleving dan de Nederlandse.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou me ook niet echt Nederlander gaan voelen als ik door de politiek en inwoners steevast gezien wordt allochtoon (of kutmarokkaan)![]()
Een idealist wint altijd... hetzij bij leven of als martelaar tot in de dood.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat hamas aan het "winnen" is lees ik wel vaker.
...
Daarom moet er ook gestopt worden met maar's, komma's en goeddeugen voor mensen die anderen op grond van hun aanwezigheid of leefwijze willen uitsluiten. Met een tijger is niet te onderhandelen of die je gaat opeten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Die equal rights zijn er gewoon hoor als je Isralisch burger bent.quote:Op woensdag 1 november 2023 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Isralische historicus Avi Shlaim, die GEEN Europese ashkenazi jood is, die de zionistische ideologie hebben gebracht naar Palestina, maar een Iraakse jood en dat zijn echt totaal andere joden met een andere geschiedenis, verwoordt het in dit artikel van El Pais als volgt.
...
...
But it’s relevant because for me, Muslim-Jewish coexistence isn’t an abstract concept. It’s not an ideal. It was an everyday reality. We lived it, we experienced it, we touched it, and therefore recalling the experience of the Jewish community in Iraq and my family enables me to think of a better future for our region. To counter the Zionist claim that Muslim Jewish Arab-Israeli hostility is preordained and that the two sides are doomed to live in perpetual conflict. The concept of an Arab Jew is still relevant because it enables me to think of what I would like to be the outcome, which is one democratic state from the Jordan River to the Mediterranean Sea with equal rights for all its citizens regardless of religion and ethnicity.
Hoe zit het met de Koerdenrechten, hun wens voor een eigen staat en gelijke rechten en het feit dat heel Turkije gestolen land is en Turkije nog actief Noord-Syri bezetten en onderdrukken net als Noord-Cyprus?
M.a.w. ga andere mensen vervelen met je eeuwige slachtofferschap. Draag wat zinnigs bij aan Nederland in plaats van altijd maar te schoppen.![]()
Als je in je eentje gaat zal de invloed niet zo groot zijn en over Sinterklaas gesproken. waar denk je dat Santa Claus vandaan komt, omdat die NL immigranten dat allemaal stil en in kleine kring gevierd hebben?quote:Op woensdag 1 november 2023 13:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vasthouden aan tradities etc is ook helemaal geen probleem, als ik morgen verhuis naar een ander land vier ik vast nog sinterklaas, eet een stroopwafel en kijk Studio Sport ofzo.
Maar ik ga me niet hard maken in dat land voor een toeslagenaffaire of een mondkapjeschandaal.
![]()
Nee nee, het is een walgelijk, racistisch kutland zonder gastvrijheid, slecht eten en kutweer!quote:Op woensdag 1 november 2023 13:13 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Er is geen inclusievere of tolerantere of meer accepterende samenleving dan de Nederlandse.
Blijf weg!.
Get woke, go broke!![]()
Dan leef je ook wel aardig onder een steen als je dat nog steeds denkt. Al is dat probleem uiteraard tweeledigquote:Op woensdag 1 november 2023 13:13 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Er is geen inclusievere of tolerantere of meer accepterende samenleving dan de Nederlandse.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Als jij ergens anders gaat wonen, ligt de hoofdverantwoordelijkheid om je aan te passen bij jou, niet bij het volk waar je tussen bent gaan wonen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou me ook niet echt Nederlander gaan voelen als ik door de politiek en inwoners steevast gezien wordt allochtoon (of kutmarokkaan)<signature here>.![]()
Noem landen? Nederland staat zeker wel in de top.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan leef je ook wel aardig onder een steen als je dat nog steeds denkt. Al is dat probleem uiteraard tweeledig![]()
Een blik op het wij-zij denken in dit topic volstaat wel. Ik vind Nederland er nou niet echt toleranter op worden de laatste decennia.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Noem landen? Nederland staat zeker wel in de top.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Zelfs een land als Zweden heeft het roer stevig omgedraaid mbt immigratie. De zachte West-Europese waarden zijn geen partij voor (islamitische) derdewereldmigratie. De bootvluchtelingen uit bijv. Vietnam niet te na gesproken.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan leef je ook wel aardig onder een steen als je dat nog steeds denkt. Al is dat probleem uiteraard tweeledig![]()
Goh, er staan massale vijandige menigten om genocide op Joden te smeken, waarom zou er toch wat minder tolerantie daarvoor zijn?quote:Op woensdag 1 november 2023 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Een blik op het wij-zij denken in dit topic volstaat wel. Ik vind Nederland er nou niet echt toleranter op worden de laatste decennia..
Get woke, go broke!![]()
Maar er valt alleen wat over te zeggen als je het vergelijkt, natuurlijk. Absoluutheden bestaan niet, er zijn alleen grijstinten.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:19 schreef Caland het volgende:
Een blik op het wij-zij denken in dit topic volstaat wel.
Dus, doe eens voorbeelden van landen die het zoveel beter doen.<signature here>.![]()
We hebben iets van 200 nationaliteiten en het overgrote merendeel heeft geen enkel probleem.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Dan leef je ook wel aardig onder een steen als je dat nog steeds denkt. Al is dat probleem uiteraard tweeledig
Alleen degene die voor geen mm willen intregeren en zodoende een parralele samenleving hebben gecreerd hebben daar last van, en terecht.![]()
Zou de kritiek heel misschien liggen aan degenen die hierheen komen en vervolgens zich weigeren aan te passen, de taal niet leren, oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en openlijk het Westen en diens cultuur hekelen?quote:Op woensdag 1 november 2023 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Een blik op het wij-zij denken in dit topic volstaat wel. Ik vind Nederland er nou niet echt toleranter op worden de laatste decennia.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat wordt een beetje verpest door die deugridders die de Amerikaanse cultuur importeren. We zijn achteruit aan het gaan.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:13 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Er is geen inclusievere of tolerantere of meer accepterende samenleving dan de Nederlandse.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
@Caland kom er maar in.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goh, er staan massale vijandige menigten om genocide op Joden te smeken, waarom zou er toch wat minder tolerantie daarvoor zijn?.
![]()
Nee, dat kan het niet zijn, het moet wel white supremacy, racisme en kolonisme zijnquote:Op woensdag 1 november 2023 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zou de kritiek heel misschien liggen aan degenen die hierheen komen en vervolgens zich weigeren aan te passen, de taal niet leren, oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en openlijk het Westen en diens cultuur hekelen?.
Get woke, go broke!![]()
Ik weet niet of de deelnemers in dit topic een doorsnee zijn van hoe tolerant Nederland is.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Een blik op het wij-zij denken in dit topic volstaat wel. Ik vind Nederland er nou niet echt toleranter op worden de laatste decennia.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het is ongetwijfeld een trend die je in meer landen ziet. Maakt het er niet beter op. Dan krijg je totaaldebielen als Wilders en Baudet die net iets teveel stemmen vergaren bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:20 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Zelfs een land als Zweden heeft het roer stevig omgedraaid mbt immigratie. De zachte West-Europese waarden zijn geen partij voor (islamitische) derdewereldmigratie. De bootvluchtelingen uit bijv. Vietnam niet te na gesproken.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
En "mij" dan realiseren dat ook in dat gave land nog een wereld is te winnen waar anderen, elders verblijvend, alleen maar over kunnen dromen. Die leefverschillen maken het ook zo ingewikkeld om -en over in discussie te gaan.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:13 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Er is geen inclusievere of tolerantere of meer accepterende samenleving dan de Nederlandse.
Het heeft nauwelijks een gesprek over verheven moraliteit en ethiek aan te gaan met iemand die niet eens weet of die vandaag, laat staan morgen hun geliefden nog leven."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ja ik vind chargeren vaak ook wel leuk, maar die user is toch wel next level hoor. Ik zou wat anders met mijn dag gaan doen als ik constant zo in complete paniek zou reageren op ontwikkelingen eldersquote:VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Dat krijg je als voorheen rechtse en streng op immigratie-partijen als VVD hun ziel verkopen aan links om maar op het pluche te kunnen blijven plakken.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is ongetwijfeld een trend die je in meer landen ziet. Maakt het er niet beter op. Dan krijg je totaaldebielen als Wilders en Baudet die net iets teveel stemmen vergaren bijvoorbeeld.
Mensen zijn het zat en dan komen anti-partijen opzetten, dan moet je als politiek maar naar je bevolking luisteren. Nu zitten we met een halve jihad in het land.
Get woke, go broke!![]()
Tolerantheid is gedefinieerd in welke maten anderen je effectief in je waarde laten. Jou je ding laten doen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:
doorsnee zijn van hoe tolerant Nederland is.
Tolerant is niet dat je het 'eens bent' met iemand. Tolerantheid betekent ook niet dat je geen ongezouten kritiek over je heen kan krijgen.<signature here>.![]()
Tolerantie betekent niet wegkijken bij (islamitisch) wangedrag.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet of de deelnemers in dit topic een doorsnee zijn van hoe tolerant Nederland is.![]()
Het is niets meer dan leven en laten leven.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tolerantheid is gedefinieerd in welke maten anderen je effectief in je waarde laten. Jou je ding laten doen.
Tolerant is niet dat je het 'eens bent' met iemand. Tolerantheid betekent ook niet dat je geen ongezouten kritiek over je heen kan krijgen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Zweden is het schoolvoorbeeld waarbij verlicht (woke) denken de ondergang van de welvarende maatschappij heeft ingeluid. Alles kon, alles mocht, er zat geen stop op, hele steden verpauperden, criminaliteit schoot de lucht in, en het is nog maar de vraag of met deze (zeer logische) koerswijziging Zweden uit het diepe dal van mislukt integratiebeleid kan klimmen. Ik denk dat het al te laat is, de grote steden zijn al verloren verklaard door de overheid en politie.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:20 schreef bertrandtraore het volgende:
[..]
Zelfs een land als Zweden heeft het roer stevig omgedraaid mbt immigratie. De zachte West-Europese waarden zijn geen partij voor (islamitische) derdewereldmigratie. De bootvluchtelingen uit bijv. Vietnam niet te na gesproken.![]()
Ja, dat weet ik.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Tolerantheid is gedefinieerd in welke maten anderen je effectief in je waarde laten. Jou je ding laten doen.
Tolerant is niet dat je het 'eens bent' met iemand. Tolerantheid betekent ook niet dat je geen ongezouten kritiek over je heen kan krijgen.
Maar als je niet zo tolerant bent, betekent het nog niet dat je tot bepaalde acties over gaat he.
Dat kan ook passief agressief, zoals hier. Dan is Fok echt de ultieme uitlaatklep.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Goede column van Akkerman https://www.trouw.nl/opin(...)-nederlaag~baebaf78/
Welke vorm de woede ook aanneemt, het is niet moeilijk om te zien wat voor mechanisme aan het werk is: het doel is de ander pijn te doen, omdat jij pijn hebt. Je hoort het soms letterlijk uit de mond van geweldplegers in conflictsituaties: nu voelen zij – hun slachtoffers – ook eens wat wij voelen. Waarna die slachtoffers naar hetzelfde wapen grijpen, enzovoorts, enzovoorts.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Duizenden figuren die hier op straat openlijk hun jodenhaat mogen tentoonspreiden, geholpen door duizenden useful idiots die niet inzien dat juichen voor Pro-Palestina niks anders is dan meelopen met een verkapte jodenjacht.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat krijg je als voorheen rechtse en streng op immigratie-partijen als VVD hun ziel verkopen aan links om maar op het pluche te kunnen blijven plakken.
Mensen zijn het zat en dan komen anti-partijen opzetten, dan moet je als politiek maar naar je bevolking luisteren. Nu zitten we met een halve jihad in het land.
![]()
De mensen waar we last van hebben zijn toch van n of een paar generaties later, hier geboren en vooral man.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zou de kritiek heel misschien liggen aan degenen die hierheen komen en vervolgens zich weigeren aan te passen, de taal niet leren, oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit en openlijk het Westen en diens cultuur hekelen?![]()
Ja maar in een islamitische wijk opgegroeid en "onderwezen" in de moskee door voldioten als die imam in Rotterdam, dan sta je al 10-0 achter.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
De mensen waar we last van hebben zijn toch van n of een paar generaties later, hier geboren en vooral man.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Jij denkt dat dat in andere landen niet bestaat of dat er niet een nog veel nadrukkelijker nationalisme aanwezig is?quote:Op woensdag 1 november 2023 13:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Een blik op het wij-zij denken in dit topic volstaat wel. Ik vind Nederland er nou niet echt toleranter op worden de laatste decennia.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
De eigen cultuur wordt gewoon van generatie op generatie doorgegeven en prioriteit gesteld boven de Westerse. Dat kun je negeren, maar het zou toch echt de vraag moeten opwekken wat zulke mensen hier precies doen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
De mensen waar we last van hebben zijn toch van n of een paar generaties later, hier geboren en vooral man.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Denken staat vrij. Als je er buitenwettelijk naar gaat handelen hebben we het over wat anders.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik.
Maar als je niet zo tolerant bent, betekent het nog niet dat je tot bepaalde acties over gaat he.
Dat kan ook passief agressief, zoals hier. Dan is Fok echt de ultieme uitlaatklep.
En het "passief agressief" commentaar van mensen hier, heeft 0,0 effect op buitenlanders alhier die gewoon hun ding doen.
Voor de rest: if you can't stand the heat, stay out of the kitchen. Discussies zijn niet gebaat bij tere vogeltjes die aanstoot nemen aan de vorm, ipv op de inhoud gefocust te zijn.<signature here>.![]()
Oh zeker wel, maar ik ga niet net doen alsof Nederland zo extreem tolerant en inclusief is. Ja maar daar en daar is het nog slechter vind ik dan niet zo heel interessant eigenlijk.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat in andere landen niet bestaat of dat er niet een nog veel nadrukkelijker nationalisme aanwezig is?VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Klopt en ironisch dat je dat niet kunt toepassen op je eigen liefde en die van veel moslimimmigranten voor de Palestijn. Het zijn hun eigen, minderwaardige en onderdrukte gevoelens die men projecteert op de Palestijn. De Palestijn geeft men geen reet om.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:30 schreef Slayage het volgende:
Welke vorm de woede ook aanneemt, het is niet moeilijk om te zien wat voor mechanisme aan het werk is: het doel is de ander pijn te doen, omdat jij pijn hebt. Je hoort het soms letterlijk uit de mond van geweldplegers in conflictsituaties: nu voelen zij – hun slachtoffers – ook eens wat wij voelen. Waarna die slachtoffers naar hetzelfde wapen grijpen, enzovoorts, enzovoorts.![]()
Ik geef alleen aan dat we nog in de top staan, dat zegt niks over de absolute kwaliteit. In het land der blinden is noog koning.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh zeker wel, maar ik ga niet net doen alsof Nederland zo extreem tolerant en inclusief is. Ja maar daar en daar is het nog slechter vind ik dan niet zo heel interessant eigenlijk.![]()
Dat is ook het probleem wat ik ermee heb, het leven en laten leven wordt vervangen door je moet leven zoals wij leven.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De eigen cultuur wordt gewoon van generatie op generatie doorgegeven en prioriteit gesteld boven de Westerse. Dat kun je negeren, maar het zou toch echt de vraag moeten opwekken wat zulke mensen hier precies doen.![]()
Maar zien land van oorsprong als thuisland.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
De mensen waar we last van hebben zijn toch van n of een paar generaties later, hier geboren en vooral man.
Ik zei het al eerder, maar dit is klassiek kolonisten gedrag en mentaliteit.
Kijk wij in het westen doen maar al te graag aan onze manier van relativeren, denken dat iedereen hetzelfde is in de kern.
Dat het domweg niet klopt, is iets wat maar niet begrepen lijkt te worden, degene die het benoemen worden dan voor racist uitgemaakt.
Het is een kronkel in het westen, die de kronkel van midden oosten en dergelijke landen maar niet kan inzien.
Zelfs oost Europa is al drastisch anders in mentaliteit, daarom begrijpt men de Russen ook maar niet voor het kwaadaardige volk wat het simpelweg is.![]()
Ik weet wel wat ze pogen te doen. Het “hier” net zo maken als de “daar” waar hun voorouders zo hard van weg wilden gaan.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De eigen cultuur wordt gewoon van generatie op generatie doorgegeven en prioriteit gesteld boven de Westerse. Dat kun je negeren, maar het zou toch echt de vraag moeten opwekken wat zulke mensen hier precies doen.
Wat dat betreft heb ik echt het gevoel dat de piek van onze Westerse samenleving net geweest is - 2000-2005 was ons hoogtepunt. Daarna is alles alleen maar meer achteruit gegaan.![]()
Maar dat is wel klaar hoor, het komt er op neer dat onze tolerantie niet voldoet aan het beeld wat meneer mevrouw caland aan de binnenkant van zijn/haar ogen heeft. Het heeft geen basis in de realiteit.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij denkt dat dat in andere landen niet bestaat of dat er niet een nog veel nadrukkelijker nationalisme aanwezig is?<signature here>.![]()
Er zijn twee partijen, de Palestijnen en de Isralietenquote:Op woensdag 1 november 2023 13:30 schreef Slayage het volgende:
Welke vorm de woede ook aanneemt, het is niet moeilijk om te zien wat voor mechanisme aan het werk is: het doel is de ander pijn te doen, omdat jij pijn hebt. Je hoort het soms letterlijk uit de mond van geweldplegers in conflictsituaties: nu voelen zij – hun slachtoffers – ook eens wat wij voelen. Waarna die slachtoffers naar hetzelfde wapen grijpen, enzovoorts, enzovoorts.
En dan hebben de Palestijnen een volksvertegenwoordiging in Hamas gekozen die als fundamenteel grondbeginsel en doel heeft o.a. heel expliciet om alle Joden uit te moorden
Hoe zie je dat verenigd met gezellig handjes schudden of vlaggen naast elkaar prikken op een speldje?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Zo ontstaat een parallelle samenleving met eigen geloof eigen taal eigen scholen, kijken naar buitenlandse zenders.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja maar in een islamitische wijk opgegroeid en "onderwezen" in de moskee door voldioten als die imam in Rotterdam, dan sta je al 10-0 achter.
En zo ontstaan overal in Europa Gaza stroken, vooral in de grote steden.
Nog 10 jaar wachten en niets doen, dan kunne we ook met bombarderen beginnen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Je draait het om. Het stigma komt door bepaald gedrag, het gedrag komt niet door een onterecht stigma.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zou me ook niet echt Nederlander gaan voelen als ik door de politiek en inwoners steevast gezien wordt allochtoon (of kutmarokkaan)Het valt vooral op dat je nog altijd niet hebt weten te benoemen waar het nu beter is ...quote:Op woensdag 1 november 2023 13:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh zeker wel, maar ik ga niet net doen alsof Nederland zo extreem tolerant en inclusief is. Ja maar daar en daar is het nog slechter vind ik dan niet zo heel interessant eigenlijk.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik woon daar toch niet.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het valt vooral op dat je nog altijd niet hebt weten te benoemen waar het nu beter is ...VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Verhuizen naar een ander land wil inderdaad zeggen dat je je zult moeten aanpassen en de cultuur daar respecteren.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem wat ik ermee heb, het leven en laten leven wordt vervangen door je moet leven zoals wij leven.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
We zijn net als de Romeinen verweekt en decadent geworden (de woke waanzin is daar het beste voorbeeld van). Wat er vervolgens met de Romeinen gebeurde weten we allemaal.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik weet wel wat ze pogen te doen. Het “hier” net zo maken als de “daar” waar hun voorouders zo hard van weg wilden gaan.
Wat dat betreft heb ik echt het gevoel dat de piek van onze Westerse samenleving net geweest is - 2000-2005 was ons hoogtepunt. Daarna is alles alleen maar meer achteruit gegaan.![]()
Omdat je het daarmee reduceert tot een gevoelskwestie.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik woon daar toch niet.
En zoals al gemeld, mijn pilates instructeur is het niet met je eens.<signature here>.![]()
Kortom, concrete voorbeelden waar het nu aantoonbaar beter zou zijn dan in Nederland kun je niet geven. Het is veelzeggend.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik woon daar toch niet.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Zou kunnen. Doe haar de groeten.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Omdat je het daarmee reduceert tot een gevoelskwestie.
En zoals al gemeld, mijn pilates instructeur is het niet met je eens.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Helaas leert de geschiedenis dat we niets van de geschiedenis lerenquote:Op woensdag 1 november 2023 13:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We zijn net als de Romeinen verweekt en decadent geworden (de woke waanzin is daar het beste voorbeeld van). Wat er vervolgens met de Romeinen gebeurde weten we allemaal.Exaudi orationem meam
Een mooie, persoonlijke column van filmmaker Miriam guttmann
https://www.trouw.nl/opin(...)et-stoppen~b6b4b9ed/
Sinds 7 oktober leef ik meer op mijn hoede, ben ik angstig voor wat komen gaat. Antisemitisme groeit met alarmerende snelheid. Ik zie beelden aan me voorbijtrekken van mensen die ‘death to all Jews’ schreeuwen, van hakenkruizen op Joodse huizen, en een menigte die een vliegveld in Rusland bestormt op zoek naar Joden, op zoek naar ‘schuldigen’.
Ik kan het geweld in Isral en Palestina niet even naast me neerleggen, mijn sociale media afsluiten en de krant dichtdoen en vergeten wat er gebeurt. Ik voel geen ruimte meer om los te laten.
Het zijn geen cijfers voor mij, het is familie. Familie die al een jaar tegen Netanyahu demonstreert en nu tegen haar zin en principes in moet meevechten. Aangetrouwde familie die in een kibboets op brute wijze werd vermoord.
Naast mijn angst en verdriet groeit mijn schaamte, ik voel me medeverantwoordelijk voor hoe Isral met onschuldige Palestijnen omgaat. Het lijkt alsof ik in een team zit waar ik tegen ben, alsof er ook in mijn naam moorden worden gepleegd. Het is Isral gelukt mij me medeplichtig te doen voelen, de ‘self-hating-jew’ nieuw leven in te blazen.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Ik geef alleen aan dat ik Nederland geen extreem tolerant en inclusief land vind. Waarom zou ik dan moeten aangeven waar het beter is? Rare flexquote:Op woensdag 1 november 2023 13:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kortom, concrete voorbeelden waar het nu aantoonbaar beter zou zijn dan in Nederland kun je niet geven. Het is veelzeggend.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Ik ben er ook bang voor. We staan al een tijdje stil en hier en daar gaan we achteruit.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:37 schreef Richestorags het volgende:
[..]
We zijn net als de Romeinen verweekt en decadent geworden (de woke waanzin is daar het beste voorbeeld van). Wat er vervolgens met de Romeinen gebeurde weten we allemaal.![]()
Remember "never again"quote:Op woensdag 1 november 2023 13:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Helaas leert de geschiedenis dat we niets van de geschiedenis leren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Het heeft niks met tolerantie te maken, net zo min dat het met islamofobie te maken heeft, het zijn stopwoordjes, stopwoordjes met als doel de discussie over de islam in de kiem te smoren. Er mag niet kritisch gepraat worden over de islam, dat is het doel en dat doel bereiken ze met de slachtofferrol. Terwijl ze zelf het meest intolerante volk op de wereld zijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat is wel klaar hoor, het komt er op neer dat onze tolerantie niet voldoet aan het beeld wat meneer mevrouw caland aan de binnenkant van zijn/haar ogen heeft. Het heeft geen basis in de realiteit.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Huili huili, Als jood moet je gewoon partij kiezen. Denk je dat de gemiddelde moslim de nuances kent tussen een jood die voor of tegen Netanjau is?quote:Op woensdag 1 november 2023 13:40 schreef Slayage het volgende:
Een mooie, persoonlijke column van filmmaker Miriam guttmann
https://www.trouw.nl/opin(...)et-stoppen~b6b4b9ed/
Sinds 7 oktober leef ik meer op mijn hoede, ben ik angstig voor wat komen gaat. Antisemitisme groeit met alarmerende snelheid. Ik zie beelden aan me voorbijtrekken van mensen die ‘death to all Jews’ schreeuwen, van hakenkruizen op Joodse huizen, en een menigte die een vliegveld in Rusland bestormt op zoek naar Joden, op zoek naar ‘schuldigen’.
Ik kan het geweld in Isral en Palestina niet even naast me neerleggen, mijn sociale media afsluiten en de krant dichtdoen en vergeten wat er gebeurt. Ik voel geen ruimte meer om los te laten.
Het zijn geen cijfers voor mij, het is familie. Familie die al een jaar tegen Netanyahu demonstreert en nu tegen haar zin en principes in moet meevechten. Aangetrouwde familie die in een kibboets op brute wijze werd vermoord.
Naast mijn angst en verdriet groeit mijn schaamte, ik voel me medeverantwoordelijk voor hoe Isral met onschuldige Palestijnen omgaat. Het lijkt alsof ik in een team zit waar ik tegen ben, alsof er ook in mijn naam moorden worden gepleegd. Het is Isral gelukt mij me medeplichtig te doen voelen, de ‘self-hating-jew’ nieuw leven in te blazen.Exaudi orationem meam
WAJJOWWWW Deze guy kan in mijn hart kijken.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:34 schreef Richestorags het volgende:
De Palestijn geeft men geen reet om.![]()
Kom ook wel eens op de paranormale beurzen? Kan je grof geld verdienen met je gave
-Rabia Al-Basri![]()
Jij en een paar andere users zijn al dagen kritisch aan het praten hier over de islam, het gevaar voor de westerse wereld enz. Het is bij sommige echt een plaat die blijft hangen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het heeft niks met tolerantie te maken, net zo min dat het met islamofobie te maken heeft, het zijn stopwoordjes, stopwoordjes met als doel de discussie over de islam in de kiem te smoren. Er mag niet kritisch gepraat worden over de islam, dat is het doel en dat doel bereiken ze met de slachtofferrol. Terwijl ze zelf het meest intolerante volk op de wereld zijn.
Er zijn politieke partijen die die mening ook delen dus het staat je vrij daar op te stemmen.
Over slachtoffer rol gesproken.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Nogal simpel, omdat tolerantie een relatief begrip isquote:Op woensdag 1 november 2023 13:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan dat ik Nederland geen extreem tolerant en inclusief land vind. Waarom zou ik dan moeten aangeven waar het beter is? Rare flexExaudi orationem meam
Veel users en ik ook waarschuwen al jaren voor de islam, wij willen juist geen slachtoffer worden.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij en een paar andere users zijn al dagen kritisch aan het praten hier over de islam, het gevaar voor de westerse wereld enz. Het is bij sommige echt een plaat die blijft hangen.
Er zijn politieke partijen die die mening ook delen dus het staat je vrij daar op te stemmen.
Over slachtoffer rol gesproken.
Dus harde maatregelen nu het nog kan.Exaudi orationem meam
Denk je dat de gemiddelde jood gepredikt wil worden door niet-joden over hoe zij zich als jood moeten gedragenquote:Op woensdag 1 november 2023 13:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Huili huili, Als jood moet je gewoon partij kiezen. Denk je dat de gemiddelde moslim de nuances kent tussen een jood die voor of tegen Netanjau is?![]()
Deze reactie gaat van 2 veronderstellingen uit:quote:Op woensdag 1 november 2023 13:49 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Denk je dat de gemiddelde jood gepredikt wil worden door niet-joden over hoe zij zich als jood moeten gedragen
1. dat ik niet-jood ben
2. dat ik joden zou oproepen hoe zich te gedragenExaudi orationem meam
JE MOET EEN KANT KIEZEN is toch wel de rode draad in zo ongeveer elke discussie tegenwoordigquote:Op woensdag 1 november 2023 13:49 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Denk je dat de gemiddelde jood gepredikt wil worden door niet-joden over hoe zij zich als jood moeten gedragenVBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Nee hoor, het is verre van een binaire discussiequote:Op woensdag 1 november 2023 13:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Huili huili, Als jood moet je gewoon partij kiezen. Denk je dat de gemiddelde moslim de nuances kent tussen een jood die voor of tegen Netanjau is?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De Hamas top zit in Qatar, op zich kan je wel een moordcommando die kant op sturen om ze af te maken maar de politieke fallout en alle goodwill die je kwijtraakt dat moet je ook goed incalculeren wat handig is.quote:Op woensdag 1 november 2023 12:07 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Dat zou fijn zijn. Maar kunnen we daar niet gewoon nu al mee beginnen?
Lees net dat het vluchtelingen kamp weer is aangevallen![]()
verder positief dat de grens beperkt open is![]()
Ik denk dat er in Israel nog wel plaats is voor andere meningen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:52 schreef Caland het volgende:
[..]
JE MOET EEN KANT KIEZEN is toch wel de rode draad in zo ongeveer elke discussie tegenwoordig
Maar in moslimland is er slechts 1 toegestane mening.
Als van die zijde de jood ongeacht zijn positie gezien wordt als de vijand, dan blijft er voor joden niets anders over als partij te kiezen. (of je moet een heilige zij)Exaudi orationem meam
Mijn hart huilt voor alle kinderen en andere onschuldigen daar.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:54 schreef bitterbal het volgende:
Lees net dat het vluchtelingen kamp weer is aangevallen![]()
verder positief dat de grens beperkt open is![]()
Kloptquote:Op woensdag 1 november 2023 13:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Deze reactie gaat van 2 veronderstellingen uit:
1. dat ik niet-jood ben
2. dat ik joden zou oproepen hoe zich te gedragen![]()
OK welke moslimlanden of organisaties (niet de gesubsidieerde) kijken wel genuanceerd naar de joden?quote:Op woensdag 1 november 2023 13:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee hoor, het is verre van een binaire discussieExaudi orationem meam
Wat is Isral toch vrij en democratischquote:![]()
Isral staat nu op plaats 97 van de World Press Freedom Index.
Dat is nt boven de Centraal Afrikaanse Republiek en Hati.![]()
Als ze de apparatuur van Al Jazeera in beslag nemen en kantoren sluiten, dan zal Israel nog verder zakken richting niveau bananenrepubliek.![]()
![]()
Heeft egypte al the mother of all tentenkampen opgetrokken, of betreft dit alleen de dubbel-paspoortenezen?<signature here>.![]()
Vast een anti-Joodse index.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:01 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Wat is Isral toch vrij en democratisch![]()
Als ze de apparatuur van Al Jazeera in beslag nemen en kantoren sluiten, dan zal Israel nog verder zakken richting niveau bananenrepubliek.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Het is ook lange tijd redelijk goed gegaan, sinds 9/11 zit de vlam wel een beetje in de pan, waarschijnlijk sudderde het ervoor al maar dat wij-jullie denken en doen is sindsdien een stuk groter geworden.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Verhuizen naar een ander land wil inderdaad zeggen dat je je zult moeten aanpassen en de cultuur daar respecteren.![]()
Isral heeft het recht zich te verdedigen tegen journalismequote:Op woensdag 1 november 2023 14:01 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Als ze de apparatuur van Al Jazeera in beslag nemen en kantoren sluiten, dan zal Israel nog verder zakken richting niveau bananenrepubliek.![]()
quote:Op woensdag 1 november 2023 14:04 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Isral heeft het recht zich te verdedigen tegen journalisme![]()
![]()
quote:Op woensdag 1 november 2023 11:51 schreef Akathisia het volgende:
Beken eens kleur Howard. Europa of Isral first?quote:Op woensdag 1 november 2023 11:37 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, maar de hamvraag voor jou blijft wel of je er nog eens 2 miljoen wil binnenlaten ten gunste van Isral.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dat wat je stelt maakt nog niet dat het een zwart wit discussie squote:Op woensdag 1 november 2023 13:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK welke moslimlanden of organisaties (niet de gesubsidieerde) kijken wel genuanceerd naar de joden?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
El Ghazi verdedigt zijn Hamas-propaganda
Typisch, paspoort afpakken en enkele reis terug naar land van herkomst.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Netanyahu was al langer van plan Al Jazeera te verbieden in Isral.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Moet hij helemaal naar Barendrecht rijden, kan je hem toch niet aandoen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:09 schreef Tekaschi het volgende:
El Ghazi verdedigt zijn Hamas-propaganda
Typisch, paspoort afpakken en enkele reis terug naar land van herkomst.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Persvrijheid en democratie zijn twee verschillende dingen. En Wikipedia is trouwens nooit een goede bron. Het hilarische is trouwens nog wel dat op basis van deze index, Isral alsnog de meeste persvrijheid heeft in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:01 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
Als ze de apparatuur van Al Jazeera in beslag nemen en kantoren sluiten, dan zal Israel nog verder zakken richting niveau bananenrepubliek.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Hamas-zender: honderden slachtoffers nieuw bombardement Jabalia
Bij een nieuw bombardement op het Jabalia-vluchtelingenkamp in de Gazastrook zijn volgens de aan Hamas-verbonden nieuwszender QNN honderden burgerslachtoffers gevallen. De zender maakt op X niet duidelijk of het om doden of gewonden gaat.
Eerder spraken Palestijnse bronnen in het door Hamas gecontroleerde gebied van tientallen doden en gewonden, zonder een precies aantal te noemen. Het Palestijnse persbureau Wafa, dat is gelieerd aan de Palestijnse Autoriteit op de Westelijke Jordaanoever, maakt melding van tientallen doden.
Gisteren werden bij een Isralisch bombardement op het vluchtelingenkamp volgens de Palestijnen zo'n vijftig mensen gedood.
GC / [KSC #16756] Warm bad met voedsel![]()
Heb je Palestina ook opgezocht op die lijst?quote:Op woensdag 1 november 2023 14:01 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
![]()
Ja, maar voor israel leggen we de lat op de maan, zo hoog, en de andere kant, daar hebben we het gewoon maar niet over.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:
Het hilarische is trouwens nog wel dat op basis van deze index, Isral alsnog de meeste persvrijheid heeft in het Midden-Oosten.<signature here>.![]()
Ja die staan op plek 156, nog droeviger.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:14 schreef Cpt.Crow het volgende:
[..]
Heb je Palestina ook opgezocht op die lijst?![]()
Nou, geen natuurlijk, antisemitisme is daar de norm. Zie de Joodse populaties in de Arabische en Islamitisch wereld:quote:Op woensdag 1 november 2023 13:58 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK welke moslimlanden of organisaties (niet de gesubsidieerde) kijken wel genuanceerd naar de joden?
Marokko:
1950: 350,000
2023: 2,000
Algerije:
1948: 148,000
2023: 200
Tunesi:
1948: 100,000
2023: 1,000
Libi:
1948: 35,000
2023: 0
Egypte:
1950: 75,000
Syri:
1948: 40,00
Libanon:
1948: 10,000
2023: 20
Iran:
1948: 150,000
Irak:
1949: 156,000
2023: 4
Jemen:
1948: 55,000
Maar allemaal toeval hoor, niets te zien hier.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Verschrikkelijk voor die mensen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
ja wist dat er zo'n reactie kwam maar dit staat er ookquote:Op woensdag 1 november 2023 14:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hier gestopt met lezen.
Wel bedankt voor je bijdrage.
Eerder spraken Palestijnse bronnen in het door Hamas gecontroleerde gebied van tientallen doden en gewonden, zonder een precies aantal te noemen. Het Palestijnse persbureau Wafa, dat is gelieerd aan de Palestijnse Autoriteit op de Westelijke Jordaanoever, maakt melding van tientallen doden.![]()
Dit hoort er schijnbaar allemaal bij als je opkomt voor de vermeende onderdrukte Palestijnen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:17 schreef Tekaschi het volgende:
[ twitter ]
Verschrikkelijk voor die mensen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Die zijn overal weggejaagd, vermoord en verkracht, al 1400 jaar is dit aan de gang, maar daar hoor je geen moslim over, hoewel niet negatief over, ze juichen dit vooral toe.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, geen natuurlijk, antisemitisme is daar de norm. Zie de Joodse populaties in de Arabische en Islamitisch wereld:
Marokko:
Algerije:
1948: 148,000
2023: 200
Tunesi:
1948: 100,000
2023: 1,000
Libi:
1948: 35,000
Egypte:
1950: 75,000
Syri:
1948: 40,00
Libanon:
1948: 10,000
2023: 20
Iran:
1948: 150,000
Irak:
1949: 156,000
2023: 4
Jemen:
1948: 55,000
Maar allemaal toeval hoor, niets te zien hier.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Yep, Islam - hoe zalvend welgemeend of gebracht - heeft tot doel om als enigzijnde rechmatige religie haar leefregels aan de samenleving op te leggen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het heeft niks met tolerantie te maken, net zo min dat het met islamofobie te maken heeft, het zijn stopwoordjes, stopwoordjes met als doel de discussie over de islam in de kiem te smoren. Er mag niet kritisch gepraat worden over de islam, dat is het doel en dat doel bereiken ze met de slachtofferrol. Terwijl ze zelf het meest intolerante volk op de wereld zijn.
Ruimte voor scheppen voor een dergelijk onderdrukkende religie, laat staan die bieden, is andersdenkenden daarmee uiteindelijk uitsluiten.
Wat door toleranten als Useful-Idiots niet wordt begrepen dat de Islam c.s. de tijd (meer dan mee) heeft om anderen uiteindelijk te kunnen overweldigen. Geduld is hier met recht een schone zaak.
Is het niet morgen, zijn het wel de volgende generaties die een religieus doel - zelfs geheel 'democratisch' en vaak 'grondwettelijk' afgedwongen - weer iets dichterbij brengt.
Mensen die vrijheden willen vergunnen aan haar die ze als doel bedreigen, worden vanzelf machteloos gemaakt om ook onderdrukt te kunnen gaan worden. Iets dat te zien is bij Hamas, "democratisch" verkozen om daarna elke andere keuze te verbieden.
Los daarvan is het voor elke vul-in religie per definitie vervelend als anderen kritiek gaan hebben, die willen afwijzen of zelf(s) ter discussie stelt. Religie heeft daarin niets te maken met volk maar primair met volgelingen die om geheel eigen redenen, anderen daartoe eveneens willen overtuigen en desnoods (af) te dwingen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Krijg je drie weken te horen dat je daar weg moet wezen, en ontploft er gisteren een ondergronds arsenaal van Hamas, blijf je er nog steeds rondhangen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:13 schreef bitterbal het volgende:
Bij een nieuw bombardement op het Jabalia-vluchtelingenkamp in de Gazastrook zijn volgens de aan Hamas-verbonden nieuwszender QNN honderden burgerslachtoffers gevallen. De zender maakt op X niet duidelijk of het om doden of gewonden gaat.
Eerder spraken Palestijnse bronnen in het door Hamas gecontroleerde gebied van tientallen doden en gewonden, zonder een precies aantal te noemen. Het Palestijnse persbureau Wafa, dat is gelieerd aan de Palestijnse Autoriteit op de Westelijke Jordaanoever, maakt melding van tientallen doden.
Gisteren werden bij een Isralisch bombardement op het vluchtelingenkamp volgens de Palestijnen zo'n vijftig mensen gedood.
GC / [KSC #16756] Warm bad met voedsel
Zucht...I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Isral heeft vrij letterlijk de Marokkaanse koning moeten omkopen om de emigratie van Joodse Marokkanen naar Isral te bevorderenquote:Op woensdag 1 november 2023 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, geen natuurlijk, antisemitisme is daar de norm. Zie de Joodse populaties in de Arabische en Islamitisch wereld:
Marokko:
Maar allemaal toeval hoor, niets te zien hier.![]()
Ow, dus de PLO zegt het. Dan zal het vast waar zijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja wist dat er zo'n reactie kwam maar dit staat er ook
Eerder spraken Palestijnse bronnen in het door Hamas gecontroleerde gebied van tientallen doden en gewonden, zonder een precies aantal te noemen. Het Palestijnse persbureau Wafa, dat is gelieerd aan de Palestijnse Autoriteit op de Westelijke Jordaanoever, maakt melding van tientallen doden.<signature here>.![]()
Benieuwd, hoe lang het duurt voordat die zender la RT ook hier in de EU wordt verboden.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Netanyahu was al langer van plan Al Jazeera te verbieden in Isral.
Ik zou het wel jammer vinden omdat de eenzijdige zienswijze helpt mijn opinie bij te stellen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Eens. Die outlet is als ze zelf 0 skin in the game hebben best aardig. Maar inzake dit is dat natuurlijk niet het geval.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
Benieuwd, hoe lang het duurt voordat die zender la RT ook hier in de EU wordt verboden.
Ik zou het wel jammer vinden omdat de eenzijdige zienswijze helpt mijn opinie bij te stellen.<signature here>.![]()
Correct. Maar hetzelfde hebben we natuurlijk met andere minderheden gezien in de Islamtische wereld. Neem de Armenen, Koerden of Jezidi's. En dan heb je een aantal Linkse wegkijkers die stellen dat niet de culturen in dat deel van de wereld een probleem zijn, maar de Westersequote:Op woensdag 1 november 2023 14:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die zijn overal weggejaagd, vermoord en verkracht, al 1400 jaar is dit aan de gang, maar daar hoor je geen moslim over, hoewel niet negatief over, ze juichen dit vooral toe.![]()
.
Hmm, de verhalen van Joden uit Marokko zijn toch anders:quote:Op woensdag 1 november 2023 14:23 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Isral moest letterlijk de Marokkaanse koning omkopen om de immigratie naar Isral te bevorderenquote:An article in Commentary magazine published in September 1954 described the difficult circumstances of Morocco’s Jews during the early years of Dina Gabay Levin’s life. “In disputes with Muslims, or on civil commercial and criminal issues among themselves, Jews are almost entirely subject to Islamic courts... even under the best of circumstances [the courts] regard Jewish litigants as unclean, inferior beings.”Bronquote:In 1954 and 1955, Morocco’s Jews were attacked by pro-nationalist forces in Casablanca, Rabat, Mazagan and Petitjean, with numerous deaths and injuries. Throughout the country property was seized, and arsonists attacked Jewish schools. In the five years following Israel’s independence, around 30,000 Jews made aliya; the numbers increased in subsequent years.
Er zijn talloze van dit soort verhalen te vinden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De tering, een gemiddelde rondreizende louche waarzegster op een obscure lokale kermis heeft nog meer geloofwaardigheid.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:18 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja wist dat er zo'n reactie kwam maar dit staat er ook
Eerder spraken Palestijnse bronnen in het door Hamas gecontroleerde gebied van tientallen doden en gewonden, zonder een precies aantal te noemen. Het Palestijnse persbureau Wafa, dat is gelieerd aan de Palestijnse Autoriteit op de Westelijke Jordaanoever, maakt melding van tientallen doden.![]()
Ik zou het ook wat evenwichter vinden wanneer nieuwsriolen duidelijk maken dat de "aanvallen" plaatsvinden in (noordelijke) gebieden die daartoe waren gewaarschuwd om er vooral daar niet te gaan willen verblijven.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Krijg je drie weken te horen dat je daar weg moet wezen, en ontploft er gisteren een ondergronds arsenaal van Hamas, blijf je er nog steeds rondhangen.
Zucht...
Dan als niet gewonde of als "strijder", onderdak zoeken in een "ziekenhuis", is de plek dus gebruiken voor een ander doel dan het daarvoor is."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Waar is eigenlijk die schreeuwende kop en het artikel gebleven op de NOS over de inzet van Fosfor bommen door Isral, stond vanmorgen een hele tijd prominent op de voorpagina. NOS inmiddels ook duidelijk dat dit wederom fake news betrof uit de islamitische pro jihad hoek?
Ze hadden het immers van Amnesty, die als enige het nog vermelden:
Bewijs van onwettig gebruik witte fosfor door Isral in Zuid-Libanon
Het grote bewijs:Ah edit, gevonden:quote:Amnesty's Crisis Evidence Lab heeft video's en foto's geverifieerd waarop het gebruik artilleriegranaten met witte fosfor te zien is in Dhayra op 16 oktober.
Amnesty: inzet witte fosfor Isral in Libanon onderzoeken als oorlogsmisdrijfYes, zeer neutrale ooggetuigen verslagen, en videobeelden.quote:Overtuigend bewijs van het gebruik van deze omstreden vorm van munitie is volgens Amnesty aangetoond met videobeelden en ooggetuigenverslagen.Wat een geluk, niemand gelukkig vergiftigd en verminkt, want dat was pas bewijs geweest.quote:Directe blootstelling aan het middel leidt tot verminking en vergiftiging.
[ Bericht 9% gewijzigd door Tekaschi op 01-11-2023 14:40:53 ]3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
En jij maar pretenderen dat het een westers land is.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Persvrijheid en democratie zijn twee verschillende dingen. En Wikipedia is trouwens nooit een goede bron. Het hilarische is trouwens nog wel dat op basis van deze index, Isral alsnog de meeste persvrijheid heeft in het Midden-Oosten.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Journalistiek achteraf past beter in het beeld dat er aan voorafging.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:31 schreef Tekaschi het volgende:
Waar is eigenlijk die schreeuwende kop en het artikel gebleven op de NOS over de inzet van Foster bommen door Isral, stond vanmorgen een hele tijd prominent op de voorpagina. NOS inmiddels ook duidelijk dat dit wederom fake news betrof uit de islamitische pro jihad hoek? Jammer dat ze geen rectificatie hebben geplaatst."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ik ben helaas nog te dom om iets over te typen blijkbaar.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar "Foster bommen" was juist weer zo'n nieuw, mooi woord.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
In een democratie heb je de pers nodig om de macht te controleren. De 'checks and balances'.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Persvrijheid en democratie zijn twee verschillende dingen. En Wikipedia is trouwens nooit een goede bron. Het hilarische is trouwens nog wel dat op basis van deze index, Isral alsnog de meeste persvrijheid heeft in het Midden-Oosten.
Ik vergelijk Isral als lid van het westers bondgenootschap liever met moderne democratien dan met arabische dictaturen.![]()
En er zijn ook genoeg tegengeluiden te vinden van Marokkaanse sefardim en mizrachim die zich niet vinden in een frame als slachtoffers van een "nakba" ipv idealisten die als zionisten naar israel vertrokken net zoals de asjkenazimquote:Op woensdag 1 november 2023 14:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar hetzelfde hebben we natuurlijk met andere minderheden gezien in de Islamtische wereld. Neem de Armenen, Koerden of Jezidi's. En dan heb je een aantal Linkse wegkijkers die stellen dat niet de culturen in dat deel van de wereld een probleem zijn, maar de Westerse![]()
.
[..]
Hmm, de verhalen van Joden uit Marokko zijn toch anders:
[..]
[..]
Bron
Er zijn talloze van dit soort verhalen te vinden.quote:To claim, however, that the Moroccan Jews who made aliyah were refugees denigrates them by distorting the historical facts and denies that they were ardent Zionists. As for the other 20,000 Moroccan Jews who immigrated to France and Canada, where they established thriving communities, it would be likewise preposterous to call them refugees, especially since many continue to maintain strong economic, cultural and academic ties with Morocco. Indeed, unlike other countries, Morocco has never stripped its Jewish citizens of their citizenship.
It therefore behooves those of us who have experienced our own voluntary departure from Morocco – whether by making aliyah to Israel, or by immigrating to other countries – to preserve our moral integrity and to defend the truth about Jewish emigration from Morocco.![]()
Maar redelijk normaal dat je vijandelijke propaganda outlets sluit in tijden van oorlog h.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:37 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
In een democratie heb je de pers nodig om de macht te controleren. De 'checks and balances'.
Ik vergelijk Isral als lid van het westers bondgenootschap liever met moderne democratien dan met arabische dictaturen.<signature here>.![]()
Toch wel mooi dat ze met hun kop op beeld staan, kunnen we ze mooi identificeren en daarna keihard aanpakken. Deze mensen krijgen hun portie karma nog wel.quote:3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Alsof die mensen zoveel keus hebben? Waar moeten ze heen? Israel weet dit heus wel.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Krijg je drie weken te horen dat je daar weg moet wezen, en ontploft er gisteren een ondergronds arsenaal van Hamas, blijf je er nog steeds rondhangen.
Zucht...![]()
Naar het zuiden. 10 kilometer in drie weken moet te doen zijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alsof die mensen zoveel keus hebben? Waar moeten ze heen? Israel weet dit heus wel.
Hamas zorgt maar voor ze als ze daar zijn.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Op het zuiden zijn ook genoeg bommen gevallen he, het is niet of het daar wel veilig is, misschien wel veiliger.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Naar het zuiden. 10 kilometer in drie weken moet te doen zijn.
Hamas zorgt maar voor ze als ze daar zijn.![]()
Er zijn 2 parallele waarheden:quote:Op woensdag 1 november 2023 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Alsof die mensen zoveel keus hebben? Waar moeten ze heen? Israel weet dit heus wel.
- Er zijn ontzettend veel palestijnen naar de zuid kant van gaza vertrokken
- Palestijnen kunnen niet weg uit het noorden<signature here>.![]()
absurd toch allemaalquote:Op woensdag 1 november 2023 14:48 schreef Momo het volgende:
Deze post volgens nog niet gezien.
[ twitter ]
Namen van de dode Palestijnse kinderen![]()
Waar moeten ze dan overnachten? Waar moeten ze dan leven? Je doet alsof je zomaar even een groep kan verplaatsen. Als 2,2 miljoen mensen in Gaza evenredig verdeeld zijn moeten er 1,1 miljoen mensen verplaatst worden.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Naar het zuiden. 10 kilometer in drie weken moet te doen zijn.
Hamas zorgt maar voor ze als ze daar zijn.
Ook in het zuiden worden er bommen gedropt door Israel. Je wil Hamas uitschakelen maar je moet tegelijk ook wel de onschuldige burgers ontzien waar mogelijk.![]()
Ja, dat nieuws dusquote:
Dit is waarom een wapenstilstand niet gaat gebeuren. Iedereen die anders beweert is gewoon een enorme idioot of fan van terrorisme.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Niet om cynisch te doen maar hoe weten we dat dit klopt?quote:Op woensdag 1 november 2023 14:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Namen van de dode Palestijnse kinderen1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Hamas brengt de Palestijnse bevolking willens en wetens in gevaar en jullie blijven de schuld volledig naar Isral schuiven. Jullie morele kompas is totaal niet meer te redden.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar moeten ze dan overnachten? Waar moeten ze dan leven? Je doet alsof je zomaar even een groep kan verplaatsen. Als 2,2 miljoen mensen in Gaza evenredig verdeeld zijn moeten er 1,1 miljoen mensen verplaatst worden.
Ook in het zuiden worden er bommen gedropt door Israel. Je wil Hamas uitschakelen maar je moet tegelijk ook wel de onschuldige burgers ontzien waar mogelijk.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat laatste gebeurd ook. Ideaal gezien zou Egypte de grens openen zodat er daar humanitaire hulp kan worden geboden.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waar moeten ze dan overnachten? Waar moeten ze dan leven? Je doet alsof je zomaar even een groep kan verplaatsen. Als 2,2 miljoen mensen in Gaza evenredig verdeeld zijn moeten er 1,1 miljoen mensen verplaatst worden.
Ook in het zuiden worden er bommen gedropt door Israel. Je wil Hamas uitschakelen maar je moet tegelijk ook wel de onschuldige burgers ontzien waar mogelijk.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ze hebben ook echt nog heel veel energie over, en zijn niet al gedeeltelijk gewond. Heel raar dat je je immobiele familieleden die niet meer kunnen verplaatsen niet gewoon achter laat. Er is ook nog heel veel brandstof over om te rijden en rantsoen en andere spullen om goed op weg te kunnen vanuit je vluchtelingenkamp naar een ander… ja waarheen eigenlijk? Terug naar huis? Of ergens in de andere gebouwen die inmiddels voorzien zijn van Airco? Misschien dat ze gewoon even het land uit hadden moeten gaan. Echt dom inderdaad van ze dat ze in een vluchtelingenkamp zijn blijven zitten en logisch ook dat Isral daar een bom op gooide.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zucht...
Beetje jammer dat ze overal bommen meer gooien en je helemaal nergens veilig. Wellicht dat ze in hun apps hadden kunnen kijken waar naartoe maar ja die mogelijkheid is ze ook ontnomen.![]()
Er is heel duidelijk gemaakt dat rondhangen in het noorden extreem gevaarlijk zal zijn doordat Israel al enkele weken stelt dat daar het slagveld zal zijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Op het zuiden zijn ook genoeg bommen gevallen he, het is niet of het daar wel veilig is, misschien wel veiliger.
En rondlopen op een slagveld is een slecht idee.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Volledigquote:Op woensdag 1 november 2023 14:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hamas brengt de Palestijnse bevolking willens en wetens in gevaar en jullie blijven de schuld volledig naar Isral schuiven. Jullie morele kompas is totaal niet meer te redden.
Hou toch op met je slappe takes. Echt dodelijk vermoeiend dit.![]()
Niet.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet om cynisch te doen maar hoe weten we dat dit klopt?
Waarschijnlijk staan de "500 slachtoffers, waaronder vele vrouwen en kinderen" van het "bombardement van het ziekenhuis" daar ook bij. Dit is allemaal niet te verifiren, maar desalniettemin wordt het door menig Westerse media overgenomen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het is Anonymous, als iemand het weet. Maar valt iedereen niet te controleren met zekerheid.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet om cynisch te doen maar hoe weten we dat dit klopt?![]()
Ik zeg niet dat het niet kan maar ik vind het nogal aantallen voor de beperkte bombardementen die uitgevoerd zijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niet.
Waarschijnlijk staan de "500 slachtoffers, waaronder vele vrouwen en kinderen" van het "bombardement van het ziekenhuis" daar ook bij. Dit is allemaal niet te verifiren, maar desalniettemin wordt het door menig Westerse media overgenomen.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Ja? En als je het er niet mee eens bent, kom dan met een degelijk tegenargument.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volledig
Hou toch op met je slappe takes. Echt dodelijk vermoeiend dit.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nou ja normaal heb je meerdere bronnen of een gevoel bij de cijfers.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is Anonymous, als iemand het weet. Maar valt iedereen niet te controleren met zekerheid.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Ik werd gevraagd deze community note bij die post op X te beoordelen:quote:Op woensdag 1 november 2023 14:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet om cynisch te doen maar hoe weten we dat dit klopt?Ik heb daar te weinig verstand van. Maar ik neem dit soort lijsten ook niet zomaar van Hamas aan. Al zijn er natuurlijk veel mensen omgekomen, door Isralisch vuur, dan wel door Palestijnse afzwaaiers.quote:Neither in the 3,195 nor in the 2,913, the confirmation rate surpasses the 35%."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Ach deze zie ik ook al een dag op social media voorbij komen. Toch wel apart dat Hamas/Palestina onder het bombarderen en vechten door alle mensen onder het puin uit kunnen halen en de kinderen identificeren die allemaal hun ID op zak hadden. Nog aparter is dat we deze bijna 3000 kinderen niet voorbij hebben zien komen in n van hun vele propaganda video's waar ze "dood" in een hal liggen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:48 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Namen van de dode Palestijnse kinderen3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Niks slappe takes, hou maar op met de vermeende onschuld spelen, het is voor ons allemaal al meer dan duidelijk waar je werkelijk staat. Isral is de enige schuldige hier en je durft geen vinger naar Hamas uit te steken. Wees gewoon een vent en kom er voor uit.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volledig
Hou toch op met je slappe takes. Echt dodelijk vermoeiend dit.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Er is geen discussie mogelijk als je al ver in een hokje getrapt bent zonder enig reden. Ik heb nergens genoemd dat het volledig de schuld is van Israel maar dat wordt wel zo geframed.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja? En als je het er niet mee eens bent, kom dan met een degelijk tegenargument.
En dan moet ik met een tegenargument komen. De omgekeerde wereld.![]()
IDF heeft op 1100 doelen aanvallen uitgevoerd, zou ik niet beperkte bombardementen noemen. Zet de stream van Steve eens aan, gisterenavond om de 10 seconden soms wel een inslag.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan maar ik vind het nogal aantallen voor de beperkte bombardementen die uitgevoerd zijn.![]()
Ik heb meermaals Hamas de schuld gegeven. Maar dat wil er niet in bij je. Je blijft bij mij kennelijk denken dat ik een soort Werkperd ben.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niks slappe takes, hou maar op met de vermeende onschuld spelen, het is voor ons allemaal al meer dan duidelijk waar je werkelijk staat. Isral is de enige schuldige hier en je durft geen vinger naar Hamas uit te steken. Wees gewoon een vent en kom er voor uit.![]()
Blablabla, hamas maakt net bekend dat ze gewoon door zullen gaan met het levend verbranden van Israelische baby's.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:52 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Ze hebben ook echt nog heel veel energie over, en zijn niet al gedeeltelijk gewond. Heel raar dat je je immobiele familieleden die niet meer kunnen verplaatsen niet gewoon achter laat. Er is ook nog heel veel brandstof over om te rijden en rantsoen en andere spullen om goed op weg te kunnen vanuit je vluchtelingenkamp naar een ander… ja waarheen eigenlijk? Terug naar huis? Of ergens in de andere gebouwen die inmiddels voorzien zijn van Airco? Misschien dat ze gewoon even het land uit hadden moeten gaan. Echt dom inderdaad van ze dat ze in een vluchtelingenkamp zijn blijven zitten en logisch ook dat Isral daar een bom op gooide.
Dat gaat Israel dus voorkomen door heel Hamas uit te roeien.
En als je denkt dat je dan vrolijk naast die hamaslui kunt blijven staan 'want redenen' heb je het mis.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
als je afkeurt wat israel doet ben je pro hamas. Snap dat nouquote:Op woensdag 1 november 2023 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb meermaals Hamas de schuld gegeven. Maar dat wil er niet in bij je. Je blijft bij mij kennelijk denken dat ik een soort Werkperd ben.![]()
![]()
Zie het ziekenhuisverhaal. Hamas weet dat het Westen wl geeft om burgerslachtoffers, dus dit aantal wordt aangedikt waar mogelijk. Met opvallend genoeg grote aantallen vrouwen en kinderen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet kan maar ik vind het nogal aantallen voor de beperkte bombardementen die uitgevoerd zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Mee eens maar wel op een grotendeels gevacueerd deel van Gaza.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:56 schreef Momo het volgende:
[..]
IDF heeft op 1100 doelen aanvallen uitgevoerd, zou ik niet beperkte bombardementen noemen. Zet de stream van Steve eens aan, gisterenavond om de 10 seconden soms wel een inslag.
Plus ik had idd video's met hopen aan doden verwacht uit Pallywood.
Nietemin gaat dit duren totdat er ca 25k dode palestijnen zijn.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
En toch tegen alles en iedereen in gaan die ook maar een heel klein beetje de verantwoordelijkheid bij die andere kant legt.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb meermaals Hamas de schuld gegeven. Maar dat wil er niet in bij je. J
[ Bericht 11% gewijzigd door Frutsel op 01-11-2023 15:49:53 ]100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nee het is niet Anonymous, het is een "fake" account, dit is Anonymous:quote:Op woensdag 1 november 2023 14:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is Anonymous, als iemand het weet. Maar valt iedereen niet te controleren met zekerheid.
https://twitter.com/YourAnonNews3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Nee hoor, het staat mensen vrij om met andere suggesties te komen hoe Hamas aan te pakken.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:58 schreef bitterbal het volgende:
[..]
als je afkeurt wat israel doet ben je pro hamas. Snap dat nou'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wat leuke filmpjes, over je "vluchtelingen kamp".quote:Op woensdag 1 november 2023 14:52 schreef Azula2.0 het volgende:
Er is ook nog heel veel brandstof over om te rijden en rantsoen en andere spullen om goed op weg te kunnen vanuit je vluchtelingenkamp
Er zijn er meer waar die vandaan kwamen.<signature here>.![]()
Ik moet nog steeds wennen aan dat X.quote:EU-buitenlandchef Josep Borrell meldt via X 'ontzet' te zijn over het hoge aantal slachtoffers na het Isralische bombardement op het kamp. 'De veiligheid en bescherming van burgers is niet alleen een morele, maar ook een juridische verplichting,' schrijft hij. Ook herhaalt hij de positie van de Europese Unie die sinds vorige week oproept tot een 'humanitaire corridor' en het inlassen van 'pauzes omwille van humanitaire behoeften'.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
ja ik heb gelukkig niet die verantwoording maar israel kan wel wat beter haar best doen om wat minder burgerslachtoffers te maken. En dat wordt ook door steeds meer partijen gezegd.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, het staat mensen vrij om met andere suggesties te komen hoe Hamas aan te pakken.
Dat hamas kapot moet lijkt mij logisch![]()
Jij hebt al de Hamas propaganda video's gekeken en het aantal unieke kinderlijkjes lopen tellen? Anonymous is ook weer geen onzin kanaal.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach deze zie ik ook al een dag op social media voorbij komen. Toch wel apart dat Hamas/Palestina onder het bombarderen en vechten door alle mensen onder het puin uit kunnen halen en de kinderen identificeren die allemaal hun ID op zak hadden. Nog aparter is dat we deze bijna 3000 kinderen niet voorbij hebben zien komen in n van hun vele propaganda video's waar ze "dood" in een hal liggen.
Hier zit natuurlijk ook een deel propaganda achter. Maar ik vind dat sommige mensen hier wel heel makkelijk elke keer doen over al die burgerdoden. Of het nou 500 of 3000 kinderen zijn.![]()
Eerst maar weer afwachten op meerdere nieuwsbronnen, maar als het klopt is het vreselijk.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:13 schreef bitterbal het volgende:
GC / [KSC #16756] Warm bad met voedsel![]()
Nou, 500 en 3000 is natuurlijk een behoorlijk verschil. Want slachtoffers gaan er helaas sowieso wel vallen op een dichtbevolkte plek, waar burgers als menselijk schild worden gebruikt.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij hebt al de Hamas propaganda video's gekeken en het aantal unieke kinderlijkjes lopen tellen? Anonymous is ook weer geen onzin kanaal.
Hier zit natuurlijk ook een deel propaganda achter. Maar ik vind dat sommige mensen hier wel heel makkelijk elke keer doen over al die burgerdoden. Of het nou 500 of 3000 kinderen zijn.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Er is gewoon sprake van oorlogsrecht. Israel heeft ook de verantwoordelijkheid om de onschuldige burgers te ontzien maar als je daarbij aan voorbij wil gaan be my guest. Ik zie het in ieder geval weinig genoemd worden dus dan noem ik het hier. Dat betekent in geen geval dat ik dan pro-Hamas ben of dat ik vind dat Hamas hier geen blaam treft.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En toch tegen alles en iedereen in gaan die ook maar een heel klein beetje de verantwoordelijkheid bij die andere kant legt. Tuurlijk. Je bent geen Werkperd of Salyage nee, maar dan leg je de lat ook wel heel erg laag.
Je hebt verder mij ook niet gevraagd hoe ik de rol van Hamas in dit geval zie. Maar je hebt al wel je mening klaar. Je wil mij de zwarte piet toespelen en daar doe ik niet aan mee.![]()
Cijfers doen mij helemaal niets. Soms is het grotere plaatje belangrijker dan cijfers.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Jij hebt al de Hamas propaganda video's gekeken en het aantal unieke kinderlijkjes lopen tellen? Anonymous is ook weer geen onzin kanaal.
Hier zit natuurlijk ook een deel propaganda achter. Maar ik vind dat sommige mensen hier wel heel makkelijk elke keer doen over al die burgerdoden. Of het nou 500 of 3000 kinderen zijn.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Is die van mij nep ja? Die heeft toch 2 miljoen volgers? Dacht dat ze beide echt waren en van Anonymous. Heb je linkje waar staat dat deze nep is?quote:Op woensdag 1 november 2023 14:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee het is niet Anonymous, het is een "fake" account, dit is Anonymous:
https://twitter.com/YourAnonNews![]()
Wat wil je bereiken met mooi gemonteerde filmpjes van een paar mooie gebouwen van voor de oorlog? Een gouden kooi blijft een gouden kooi.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat leuke filmpjes, over je "vluchtelingen kamp".
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Er zijn er meer waar die vandaan kwamen.![]()
Maar moeten we daar echt zo makkelijk over doen?quote:Op woensdag 1 november 2023 15:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, 500 en 3000 is natuurlijk een behoorlijk verschil. Want slachtoffers gaan er helaas sowieso wel vallen op een dichtbevolkte plek, waar burgers als menselijk schild worden gebruikt.![]()
Nu leg je me woorden in de mond, ik heb je nooit beticht van het pro-Hamas oid zijn. Mij gaat het erom dat Isral in jouw ogen niets mag doen omdat Hamas burgers als menselijk schild gebruikt, en dat slaat dus nergens op. Die chaos gisteren had Isral nooit kunnen zien aankomen, weten zij veel dat er recht onder dat vluchtelingenkamp enorme hoeveelheden munitie ligt.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is gewoon sprake van oorlogsrecht. Israel heeft ook de verantwoordelijkheid om de onschuldige burgers te ontzien maar als je daarbij aan voorbij wil gaan be my guest. Ik zie het in ieder geval weinig genoemd worden dus dan noem ik het hier. Dat betekent in geen geval dat ik dan pro-Hamas ben of dat ik vind dat Hamas hier geen blaam treft.
Je hebt verder mij ook niet gevraagd hoe ik de rol van Hamas in dit geval zie. Maar je hebt al wel je mening klaar. Je wil mij de zwarte piet toespelen en daar doe ik niet aan mee.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Pallywood kennende zullen ze met al die lijken steeds van incident naar incident slepen.quote:Op woensdag 1 november 2023 14:55 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach deze zie ik ook al een dag op social media voorbij komen. Toch wel apart dat Hamas/Palestina onder het bombarderen en vechten door alle mensen onder het puin uit kunnen halen en de kinderen identificeren die allemaal hun ID op zak hadden. Nog aparter is dat we deze bijna 3000 kinderen niet voorbij hebben zien komen in n van hun vele propaganda video's waar ze "dood" in een hal liggen.![]()
Jouw tranentrekkende kretologie nuanceren.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:04 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Wat wil je bereiken met mooi gemonteerde filmpjes van voor de oorlog?<signature here>.![]()
NU.nl: https://www.nu.nl/midden-(...)komen-in-egypte.html
44 minuten geleden
Enige ziekenhuis in Gaza dat kankerpatinten behandelt buiten gebruik
Het enige ziekenhuis dat kankerpatinten behandelt in de Gazastrook is buiten gebruik. Dat meldt de directeur van het ziekenhuis. De oorzaak is een tekort aan brandstof. Het ministerie van Volksgezondheid, dat onder controle staat van Hamas, bevestigt het nieuws.
-edit- wat ik niet begrijp is.....er zijn toch heel wat vrachtwagens met brandstof naar binnen gegaan.![]()
hopelijk mogen ze naar egyptequote:Op woensdag 1 november 2023 15:06 schreef Ebinas het volgende:
NU.nl: https://www.nu.nl/midden-(...)komen-in-egypte.html
44 minuten geleden
Enige ziekenhuis in Gaza dat kankerpatinten behandelt buiten gebruik
Het enige ziekenhuis dat kankerpatinten behandelt in de Gazastrook is buiten gebruik. Dat meldt de directeur van het ziekenhuis. De oorzaak is een tekort aan brandstof. Het ministerie van Volksgezondheid, dat onder controle staat van Hamas, bevestigt het nieuws.![]()
Door een paar mooie gebouwen te laten zien van wat mensen met geld?quote:Op woensdag 1 november 2023 15:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jouw tranentrekkende kretologie nuanceren.
Nou ik ben onder de indruk hoor.![]()
Jij deed je best om het te doen overkomen of die mensen in een "vluchtelingen kamp" zitten, niet ik.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:07 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Door een paar mooie gebouwen te laten zien van wat mensen met geld?
Nou ik ben onder de indruk hoor.<signature here>.![]()
Hoe moet volgens jou een als vluchtelingenkamp aangestelde locatie eruit zien dan? Moesten ze eerst de mooie gebouwen weghalen en vervangen met tenten om als vluchtlocatie aan te worden geduid?quote:Op woensdag 1 november 2023 15:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij deed je best om het te doen overkomen of die mensen in een "vluchtelingen kamp" zitten, niet ik.![]()
Dat heeft niets te maken met 'makkelijk doen' maar met de realiteit. Als je zou verwachten dat er amper burgerslachtoffers vallen heb je gewoon een verkeerd beeld van een oorlog.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar moeten we daar echt zo makkelijk over doen?In principe werkt het zo dat beide partijen in eerste instantie verantwoordelijk zijn voor hun eigen burgers. Kortom, Isral heeft niet de verantwoordelijk voor de Palestijnse burgers, die ligt bij Hamas. Zij moeten burgers en militairen (lees: terroristen) van elkaar scheiden, nou daar gaat het natuurlijk af fout. Isral heeft vervolgens in de gevechten wel de plicht zo min mogelijk burgerslachtoffers te maken. Burgers mogen an sich geen doelwit zijn.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is gewoon sprake van oorlogsrecht. Israel heeft ook de verantwoordelijkheid om de onschuldige burgers te ontzien maar als je daarbij aan voorbij wil gaan be my guest. Ik zie het in ieder geval weinig genoemd worden dus dan noem ik het hier. Dat betekent in geen geval dat ik dan pro-Hamas ben of dat ik vind dat Hamas hier geen blaam treft.
Je hebt verder mij ook niet gevraagd hoe ik de rol van Hamas in dit geval zie. Maar je hebt al wel je mening klaar. Je wil mij de zwarte piet toespelen en daar doe ik niet aan mee.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Lijkt mij juist logisch om de beste plek met de meeste middelen daarvoor beschikbaar te stellen als die keuze er is.
Mooie gebouwen betekenen precies niets tijdens een oorlog. Bestemmingsplannen wijzigen nou eenmaal in tijden van nood.![]()
Ik snap het punt niet dat je wil maken. We kunnen niet stil gaan staan bij elk slachtoffer, dat hoeft ook niet. Cijfertjes zeggen ook niet zo veel meer te midden van een oorlog waarbij n kant burgers als menselijk schild gebruik. Het is vreselijk, en meer is er niet over te zeggen.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar moeten we daar echt zo makkelijk over doen?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Dat Hamas burgers als schild gebruikt is uiteraard verwerpelijk. Wel weet je dat het een vluchtelingenkamp is en weet je dat er echt heel veel mensen wonen daar. Dan vraag ik me wel af of de overweging om daar een bom op te gooien voldoende onderbouwd is. Was dat het waard?quote:Op woensdag 1 november 2023 15:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu leg je me woorden in de mond, ik heb je nooit beticht van het pro-Hamas oid zijn. Mij gaat het erom dat Isral in jouw ogen niets mag doen omdat Hamas burgers als menselijk schild gebruikt, en dat slaat dus nergens op. Die chaos gisteren had Isral nooit kunnen zien aankomen, weten zij veel dat er recht onder dat vluchtelingenkamp enorme hoeveelheden munitie ligt.Hoe moet ik dit interpreteren dan?quote:Niks slappe takes, hou maar op met de vermeende onschuld spelen, het is voor ons allemaal al meer dan duidelijk waar je werkelijk staat. Isral is de enige schuldige hier en je durft geen vinger naar Hamas uit te steken. Wees gewoon een vent en kom er voor uit.![]()
Nou, laten we eens beginnen met:quote:Op woensdag 1 november 2023 15:09 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Hoe moet volgens jou een als vluchtelingenkamp aangestelde locatie eruit zien dan? Moesten ze eerst de mooie gebouwen weghalen en vervangen met tenten om als vluchtlocatie aan te worden geduid?
Een locatie waar geen luxe autodealers en prive zwembaden zijn.quote:Wat betekent vluchtelingenkamp?
Vluchtelingenkamp - Wikipedia
Een vluchtelingenkamp is een kamp dat bestemd is voor de tijdelijke opvang van vluchtelingen.<signature here>.![]()
Gezien het merendeel van de slachtoffers gevallen is door een ontploffend munitiedepot en de instortende tunnels, weet ik 100% zeker dat dit een 100% valide actie was. Eentje met iets grotere gevolgen van Isral had kunnen weten. Waarom Isral erop aanvallen? Ik snap dat je dat doet als je werkelijk geen idee hebt van wat er allemaal speelt, maar volgens mij ben jij wel op de hoogte.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat Hamas burgers als schild gebruikt is uiteraard verwerpelijk. Wel weet je dat het een vluchtelingenkamp is en weet je dat er echt heel veel mensen wonen daar. Dan vraag ik me wel af of de overweging om daar een bom op te gooien voldoende onderbouwd is. Was dat het waard?
[..]
Hoe moet ik dit interpreteren dan?
En pro-Hamas =/= geen vinger durven uit te steken.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
En waarom zou een plaats die welgesteld is niet geschikt zijn als vluchtelingenkamp omdat er een cardealer en zwembaden zijn?quote:Op woensdag 1 november 2023 15:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, laten we eens beginnen met:
Een locatie waar geen luxe autodealers en prive zwembaden zijn.
[..]
Weet je laat maar zitten. Je beschikt niet over voldoende relativeringsvermogen dus een gesprek op niveau is niet mogelijk.![]()
Nee, het is duidelijk dat je mijn punt niet snapt.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap het punt niet dat je wil maken. We kunnen niet stil gaan staan bij elk slachtoffer, dat hoeft ook niet. Cijfertjes zeggen ook niet zo veel meer te midden van een oorlog waarbij n kant burgers als menselijk schild gebruik. Het is vreselijk, en meer is er niet over te zeggen.
Er werden hier ook verschrikkelijke verhalen gedeeld over wat Hamas heeft gedaan met kinderen en andere burgers. Individuele verhalen, verhalen van bijvoorbeeld Shani Louk die bruut werd vermoord en rond geparadeerd door Hamas. Dat ze enkel een stukje van haar schedel hadden gevonden.
Waarom zijn verhalen over gedode kinderen en burgers in Gaza anders?![]()
Je kent de regels hier? Zodra een locatie op n of andere manier wordt gebruikt in de strijd, is het een legitiem doelwit. Zie de Geneefse Conventies of uitleg van deze militair deskundige:quote:Op woensdag 1 november 2023 15:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat Hamas burgers als schild gebruikt is uiteraard verwerpelijk. Wel weet je dat het een vluchtelingenkamp is en weet je dat er echt heel veel mensen wonen daar. Dan vraag ik me wel af of de overweging om daar een bom op te gooien voldoende onderbouwd is. Was dat het waard?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het enige wat ik niet handig vind zijn die ramen. Die richten nogal wat schade aan bij ontploffingen. Verder zie ik geen argumenten om een welgestelde locatie niet als vluchtelingenkamp aan te stellen. Juist daar. Daar is nog rantsoen.![]()
dat had ik nog niet meegekregenquote:Op woensdag 1 november 2023 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, het is duidelijk dat je mijn punt niet snapt.
Er werden hier ook verschrikkelijke verhalen gedeeld over wat Hamas heeft gedaan met kinderen en andere burgers. Individuele verhalen, verhalen van bijvoorbeeld Shani Louk die bruut werd vermoord en rond geparadeerd door Hamas. Dat ze enkel een stukje van haar schedel hadden gevonden.
Waarom zijn verhalen over gedode kinderen en burgers in Gaza anders?![]()
Ja, want die autodealers en die prive zwembaden, die waren er gewoon al, voor het een "vluchtelingen kamp" was!quote:Op woensdag 1 november 2023 15:15 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
En waarom zou een plaats die welgesteld is niet geschikt zijn als vluchtelingenkamp omdat er een cardealer en zwembaden zijn?
Maar ik snap dat je tekst dat die autodealer augustus jongstlede pas geopend is liever negeert.
<signature here>.![]()
Ah. Nee, dat is gewoon emotionele chantage van de Hamas apologeten.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zijn verhalen over gedode kinderen en burgers in Gaza anders?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Wat maakt dat laatste uit dan in dit verhaal?quote:Op woensdag 1 november 2023 15:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want die autodealers en die prive zwembaden, die waren er gewoon al, voor het een "vluchtelingen kamp" was!
Maar ik snap dat je tekst dat die autodealer augustus jongstlede pas geopend is liever negeert.![]()
Ok goed om te weten dat dode kinderen niks meer zijn dan emotionele chantage van een terreurgroep.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah. Nee, dat is gewoon emotionele chantage van de Hamas apologeten.![]()
Omdat Hamas doelbewust kinderen en burgers op de meest gruwelijke wijze slacht, dit zelfs filmt en hier ook echt trots op is. Isral doet dat niet, de burgerslachtoffers aan Palestijnse kant zijn voornamelijk het resultaat van dat zij worden ingezet als menselijk schild om bijvoorbeeld dekking te geven aan Hamas terroristen of de opslag van ammunitie.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom zijn verhalen over gedode kinderen en burgers in Gaza anders?
Dat wil niet zeggen dat het niet erg is dat deze mensen om het leven komen, maar wel dat de intentionaliteit achter het handelen gewoon onvergelijkbaar is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Omdat we het dan over 'een stad' hebben, en niet een 'vluchtelingen kamp'.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:19 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Wat maakt dat laatste uit dan in dit verhaal?<signature here>.![]()
Hoe zag dat vluchtelingenkamp er eigenlijk uit?
Ik zie vooral een stadse omgeving. Hoge gebouwen. Supermarkt etc. Alsof het 'gewoon' een wijk was."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Gezien je wens iedere Koerd tot PKK'er te bestempelen, je constante geschop tegen de staat Isral en het Westen is het wel duidelijk dat jij een zeer selectieve perceptie hebt van om wie jij geeft.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
WAJJOWWWW Deze guy kan in mijn hart kijken.![]()
Kom ook wel eens op de paranormale beurzen? Kan je grof geld verdienen met je gave
En ja, jij projecteert je eigen gevoelens op de Palestijnen. Het feit dat je mensen tot "vijand" verklaart en van Turkenhaat beschuldigt laat zien dat je in een slachtofferrol zit van waaruit je je vereenzelvigt met "de Palestijn". Aangezien dit onbewuste processen zijn ben je je hier uiteraard niet van bewust. Maar beter neem je de kritiek in dit topic eens ter harte. Het valt namelijk het hele topic op.![]()
Dit is een beetje van het niveau dat een asielzoeker met een iphone geen echte vluchteling kan zijnquote:Op woensdag 1 november 2023 15:19 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Wat maakt dat laatste uit dan in dit verhaal?![]()
Geloof dat al jaren bekend is dat de mensen in gaza niet echt een toekomst hebben. Geloof 80 procent werkeloosheid ook![]()
Het erop blijven hameren wel.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok goed om te weten dat dode kinderen niks meer zijn dan emotionele chantage van een terreurgroep.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Als israel zich z gebonden zou voelen aan de Geneefse Conventies en het oorlogsrecht dan zouden er geen nederzettingen zijn in de Westelijke Jordaanoever, geen annexatie van de Golanvlakte en geen zeeblokkade van Gaza voor 7 oktoberquote:Op woensdag 1 november 2023 15:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kent de regels hier? Zodra een locatie op n of andere manier wordt gebruikt in de strijd, is het een legitiem doelwit. Zie de Geneefse Conventies of uitleg van deze militair deskundige:
[ twitter ]![]()
ja dat is dan in de loop der jaren zo ontstaan en een 'gewone' wijk gewordenquote:Op woensdag 1 november 2023 15:20 schreef capricia het volgende:
Ik zie vooral een stadse omgeving. Hoge gebouwen. Supermarkt etc. Alsof het 'gewoon' een wijk was.![]()
Het is gewoon de bekende trope: ze leven daar allemaal "in een groot vluchtelingen kamp/open lucht gevangenis".quote:Op woensdag 1 november 2023 15:20 schreef capricia het volgende:
Ik zie vooral een stadse omgeving. Hoge gebouwen. Supermarkt etc. Alsof het 'gewoon' een wijk was.<signature here>.![]()
En dan heet het bij naam nog vluchtelingenkamp, maar in principe is het gewoon onderdeel van de urban omgeving geworden, een normaal stukje stad. Moet ik dat zo zien?quote:Op woensdag 1 november 2023 15:22 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat is dan in de loop der jaren zo ontstaan en een 'gewone' wijk geworden"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Hoe werkt dat eigenlijk in de praktijk? Want het lijkt mij inderdaad nuttig om een vluchtelingenkamp als dusdanig herkenbaar te maken. Voor zowel vriend als vijand.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:09 schreef Azula2.0 het volgende:
[..]
Hoe moet volgens jou een als vluchtelingenkamp aangestelde locatie eruit zien dan? Moesten ze eerst de mooie gebouwen weghalen en vervangen met tenten om als vluchtlocatie aan te worden geduid?![]()
Geneefse Conventies gaan over gewapende conflicten, niet over territoriale disputen.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:22 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Als israel zich z gebonden zou voelen aan de Geneefse Conventies en het oorlogsrecht dan zouden er geen nederzettingen zijn in de Westelijke Jordaanoever, geen annexatie van de Golanvlakte en geen zeeblokkade van Gaza voor 7 oktoberKlopt. Het zijn ook een soort van huizen.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:20 schreef capricia het volgende:
Ik zie vooral een stadse omgeving. Hoge gebouwen. Supermarkt etc. Alsof het 'gewoon' een wijk was.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb toch een soort witte VN tentjes associatie bij het woord 'vluchtelingenkamp'. En dat was dit niet.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is gewoon de bekende trope: ze leven daar allemaal "in een groot vluchtelingen kamp/open lucht gevangenis".
My bad.."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Forum Opties Forumhop: Hop naar: