Andersom was misschien handiger geweest, ontspanning na werk.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik moet morgen naar de fysio en daarna 8 uur werken.
Dit klinkt wel super knusquote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Andersom was misschien handiger geweest, ontspanning na werk.
Ik moet morgen mijn fiets wegbrengen voor een winterbeurt. Heen en weer naar huis is een beetje teveel lopen dus ik ga in een koffiezaakje in de buurt zitten met veel cappuccino’s en een boek.
Heb er ook wel zin in. Mensen kijken (zit op een langsloop punt), lezen en niet dan opeens bedenken dat er iets opgeruimd moet worden of schoongemaakt of gestreken. Want niet thuisquote:
Gewoon een leuk uitje dusquote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Heb er ook wel zin in. Mensen kijken (zit op een langsloop punt), lezen en niet dan opeens bedenken dat er iets opgeruimd moet worden of schoongemaakt of gestreken. Want niet thuis
Zal je zien dat de fiets binnen een half uur klaar isquote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Gewoon een leuk uitje dusGeniet er van.
Gisteren met Mr. T. naar een concert geweest van mijn ongeveer favoriete band. Wel de hele tijd op een kruk gezeten, maar heb echt genotenquote:
Maar je hoeft niet meteen weer terug hequote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zal je zien dat de fiets binnen een half uur klaar is
Dat zou jammer zijn van het uitje.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zal je zien dat de fiets binnen een half uur klaar is
Zeker. En in de Steenstraat zijn nog wat meer leuke winkels, ik kom de tijd heus wel doorquote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar je hoeft niet meteen weer terug heJe mag best iets langer genieten van je boek
Lekker!!quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Gisteren met Mr. T. naar een concert geweest van mijn ongeveer favoriete band. Wel de hele tijd op een kruk gezeten, maar heb echt genoten
Vooraf lekker wezen eten en achteraf een hotelletje. Was echt gewoon heel fijn.
En gewoon een extra weekend midden in de week is ook fijn.
Hoe is het bij jullie?
Leuk! Wat is je ongeveer favoriete band?quote:Op woensdag 25 oktober 2023 22:41 schreef Troel het volgende:
[..]
Gisteren met Mr. T. naar een concert geweest van mijn ongeveer favoriete band. Wel de hele tijd op een kruk gezeten, maar heb echt genoten
Vooraf lekker wezen eten en achteraf een hotelletje. Was echt gewoon heel fijn.
En gewoon een extra weekend midden in de week is ook fijn.
Hoe is het bij jullie?
I seeeensseeee a stevig rondje kringlopen in your near futurequote:
De kringloop is om 9 uur open. Kan ik mooi even heen voor dat ik om 10 uur bij de fysio moet zijn.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
I seeeensseeee a stevig rondje kringlopen in your near future
Ooooh moge de kringloopgoden je goed gezind zijn!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
De kringloop is om 9 uur open. Kan ik mooi even heen voor dat ik om 10 uur bij de fysio moet zijn.
Ik ga nu alleen voor pruttelkoffiezetapparaat. Dat moet lukken, toch?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ooooh moge de kringloopgoden je goed gezind zijn!
Ehh, nou ja 1e wet van kringloop is dat je nooit vindt wat je zoekt. 2e wet van kringloop is dat je ws niet met lege handen terugkomtquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga nu alleen voor pruttelkoffiezetapparaat. Dat moet lukken, toch?
Klein detailquote:Op donderdag 26 oktober 2023 08:57 schreef MadMaster het volgende:
Sfeerimpressie vanaf Schiphol.
Wat mist er hier?
[ afbeelding ]
Ik ben er niet goed in maar volgens mij heb je gelijkquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Hier even een discussie in huis. Meestal ga ik wel mee met de mening van manlief in dit soort dingen maar volgens mij werkt zijn hoofd deze ochtend nog niet helemaal.
Wij geven de kat nu elke dag om 10 en 22u insuline. Als de klok dit weekend achteruit gaat dan wordt dit toch 9 en 21u?
Ja tochquote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:32 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ben er niet goed in maar volgens mij heb je gelijk
Het is nu in wintertijd 09.00 uur, dus wat 10 uur in zomertijd is is 9 uur in wintertijd.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Hier even een discussie in huis. Meestal ga ik wel mee met de mening van manlief in dit soort dingen maar volgens mij werkt zijn hoofd deze ochtend nog niet helemaal.
Wij geven de kat nu elke dag om 10 en 22u insuline. Als de klok dit weekend achteruit gaat dan wordt dit toch 9 en 21u?
Klopt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Koffiehiërarchie?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 09:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij ons op het werk is een hele aparte koffiehierarchie en door historische ontwikkelingen hoort mijn functie in de hoogste koffie trede. Altijd janken wanneer andere functies (die dus alleen de plebskoffie mogen tappen) koffie voor me gaan halen
Filterkoffie beste koffie.quote:
En Cat ook, bedankt voor het meedenkenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is nu in wintertijd 09.00 uur, dus wat 10 uur in zomertijd is is 9 uur in wintertijd.
Maar als je het in een week met 10 minuten per dag zou kunnen opschuiven is dat denk ik handiger, voor het verdere verloop van de dag ook.
Je kunt ook één klok (die niet automagisch verzet wordt) op de huidige tijd laten staan en op basis daarvan blijven prikken.
Hoe is het met je kat eigenlijk?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En Cat ook, bedankt voor het meedenken
Op zich zou 9u de komende weken eigenlijk wel beter uitkomen dus houden we het daar even op.
Daarna weer langzaam naar 10u denk ik
Hij lijkt behoorlijk happy op dit momentquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe is het met je kat eigenlijk?
Een hiërarchischequote:Op donderdag 26 oktober 2023 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Koffiehiërarchie?
[ afbeelding ]
Bij wat voor toko werk jij dan joh?![]()
Wat heerlijk archaïsch johquote:
Wat was dat voor caféquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Weet thuis. De jongen van de fietsenmaker heeft mijn fiets eerst gedaan omdat hij wist dat ik niet naar huis ging![]()
In het café werd officieel niet gerookt maar de heren staken de sigaret al op voordat ze opstonden om naar buiten te gaan. Er zaten, toen ik binnenkwam 5 mannen te ontbijten en er stond heel veel flessen mayonaise op tafel. Het leken mij vrachtwagenchauffeurs of buschauffeurs die elkaar daar regelmatig ontmoeten. Toen zij weg waren bleek er nog iemand te zitten, die opeens de krant ging voorlezenen commentaar gaf op wat hij las. Zelfs voor het kleinste vergrijp moet iedereen de doodstraf krijgen want zo voorkom je dat iemand wat ergers doet.
Entertainingquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Weet thuis. De jongen van de fietsenmaker heeft mijn fiets eerst gedaan omdat hij wist dat ik niet naar huis ging![]()
In het café werd officieel niet gerookt maar de heren staken de sigaret al op voordat ze opstonden om naar buiten te gaan. Er zaten, toen ik binnenkwam 5 mannen te ontbijten en er stond heel veel flessen mayonaise op tafel. Het leken mij vrachtwagenchauffeurs of buschauffeurs die elkaar daar regelmatig ontmoeten. Toen zij weg waren bleek er nog iemand te zitten, die opeens de krant ging voorlezenen commentaar gaf op wat hij las. Zelfs voor het kleinste vergrijp moet iedereen de doodstraf krijgen want zo voorkom je dat iemand wat ergers doet.
Klinkt als Haagse koffietentquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Een klein cafeetje op een hoek bij Steenstraat en Velperplein. Honderden keren langsgefietst, denk nog geen 20 stoelen. Op de kaart stonden best lekkere broodjes maar om 11 uur vond ik dat nog wat te vroeg zo vlak na ontbijt. De heren niet, er kwam veel frituur etc langs (en in een recordtempo opgediend)quote:
Ik wist het al, maar ik ben ook geen echte ernumse. Kon heel veel niet verstaanquote:
Micropauzesquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:44 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Bij mijn eerste baan mocht je geen koffie voor collegas halen omdat iedereen even van hun plek af moet.
Goeie👍🏼quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Micropauzesmeteen een rondje om een plasje een kletspraat met iemand en je bent zo 5-10 min verder.
Mijn bedrijfsarts was hier fan van.
😂 Vermakelijk.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Een klein cafeetje op een hoek bij Steenstraat en Velperplein. Honderden keren langsgefietst, denk nog geen 20 stoelen. Op de kaart stonden best lekkere broodjes maar om 11 uur vond ik dat nog wat te vroeg zo vlak na ontbijt. De heren niet, er kwam veel frituur etc langs (en in een recordtempo opgediend)
Witte auto's worden wel vaker ondergescheten door meeuwen. FYIquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goeie👍🏼
Ha…na 18 jaar gaan we - met de garageman - kijken en voor een proefrit voor een andere auto voor mijEen witte
![]()
Vergaande studie vooraf op reviews, prijzen en kosten verzekering.
Aan de kust.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Witte auto's worden wel vaker ondergescheten door meeuwen. FYI
Sonata Arcticaquote:Op donderdag 26 oktober 2023 07:37 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Leuk! Wat is je ongeveer favoriete band?
Vaker poetsen dan maarquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Aan de kust.
Er zijn geen rooie en blauwe in de regio.![]()
Hier zijn het duiven en kraaien rond de kerktoren.
quote:
Allemaal aparte machines?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:55 schreef Blues het volgende:
Mijn lege dag bestaat uit boodschappen en eckte Joodse viskoekjes maken.
Tussendoor steeds zitten want veel werk, dus rug
Oh bah, alles komt nou wel tegelijkertijd. Sterkte voor jullieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We have far more in common than that which devides us..
Ook dat nogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Aparte machines, en voor de toptop wordt ook nog getapt. Dus er is nog een een stap boven mij, maar ik mag wel pakken bij die heilige machines.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Allemaal aparte machines?
Of heeft de top een barista?
Oh nee. SterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Soms mis ik het kantoorleven een klein beetje. Dit soort hiërarchieënquote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Aparte machines, en voor de toptop wordt ook nog getapt. Dus er is nog een een stap boven mij, maar ik mag wel pakken bij die heilige machines.
😳SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje treurig wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Aparte machines, en voor de toptop wordt ook nog getapt. Dus er is nog een een stap boven mij, maar ik mag wel pakken bij die heilige machines.
Ik al een keer of 8. Volgend jaar nieuw album, dus dat wordt dan weer eentje erbijquote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:20 schreef Morgane89 het volgende:
[..]![]()
Ik heb tot op het laatste moment getwijfeld om een kaartje te kopen, maar ik was écht te moe
Edit: Ik heb ze ook al 4 of 5 keer gezien, zie ik in m'n agenda
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte![]()
Soms tijdens werk, maar alle begrip daar. Heb wel veel hoofdpijn, zal wel spanning zijn🙄quote:Op donderdag 26 oktober 2023 17:10 schreef sigme het volgende:
voor @:blues en haar geliefde g.
Lukt het wel een beetje om alles te doen naast het werk?
Fijn van het goede nieuws! Wat een stress allemaalquote:Op donderdag 26 oktober 2023 18:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Soms tijdens werk, maar alle begrip daar. Heb wel veel hoofdpijn, zal wel spanning zijn🙄
Tnxx voor jullie liefs maar alles oké, geen LEze belde net.
Nou, wat zij zegt! Fijn dat het geen longembolie was, maar weer gedoe en stress en afwachten. Ik snap die hoofdpijn wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 18:11 schreef Sarabi het volgende:
Fijn van het goede nieuws! Wat een stress allemaal
Dit was toch wel geinig vermaeck voor eventjes, maar ik denk dat ik er geen uren zou willen zittenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond met name de sigaretten geur best vervelend en door dat harde, plat ernums gepraat nauwelijks een letter kunnen lezenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 19:13 schreef sigme het volgende:
Ik zit tegenwoordig af en toe een uurtje in de dorpsbibliotheek, waar ook door oude mannetjes (die elkaar allemaal kennen) kranten worden doorgenomen. Ik kwam er terecht om een paar uur te werken op m'n laptop, en dat wil daar prima. Ik hou wel van dat soort reuring om me heen. Iets verderop zaten twee dames, waarvan de een les gaf aan de (buitenlandse) ander.
En ze hebben gratis koffie. Senseo, dat dan weer wel.
Gelukkig vlot uitslag.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 18:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Soms tijdens werk, maar alle begrip daar. Heb wel veel hoofdpijn, zal wel spanning zijn🙄
Tnxx voor jullie liefs maar alles oké, geen LEze belde net.
Daar is geen speld tussen te krijgen natuurlijk.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Las net een stuk uit het AD dat het rookverbod in het merendeel van de cafés al lang weer is afgeschaft, want in al die jaren zijn ze toch nooit gecontroleerd. 'Officieel' mag het nog steeds niet van de mensen die er werken, maar er wordt niet echt wat van gezegd als je wel een sigaret binnen op steekt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik vond met name de sigaretten geur best vervelend en door dat harde, plat ernums gepraat nauwelijks een letter kunnen lezen
Dat heb ik ook gelezen en moest daar ook aan denken. Het was niet zo dat ze uitgebreid zaten te roken, maar al rokend naar buiten liepenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 19:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Las net een stuk uit het AD dat het rookverbod in het merendeel van de cafés al lang weer is afgeschaft, want in al die jaren zijn ze toch nooit gecontroleerd. 'Officieel' mag het nog steeds niet van de mensen die er werken, maar er wordt niet echt wat van gezegd als je wel een sigaret binnen op steekt.
Ik vind het ook zo zalig om met een boek uitzoeken in onze dorpsbieb ook maar gewoon een beetje te zitten en rond te kijken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 19:13 schreef sigme het volgende:
Ik zit tegenwoordig af en toe een uurtje in de dorpsbibliotheek, waar ook door oude mannetjes (die elkaar allemaal kennen) kranten worden doorgenomen. Ik kwam er terecht om een paar uur te werken op m'n laptop, en dat wil daar prima. Ik hou wel van dat soort reuring om me heen. Iets verderop zaten twee dames, waarvan de een les gaf aan de (buitenlandse) ander.
En ze hebben gratis koffie. Senseo, dat dan weer wel.
HC is geweldig. De plek alleen alquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:31 schreef borisz het volgende:
Heb de bieb de laatste maanden ook weer herondekt. Die van Haarlem Centrum, al mag Schalkwijk er ook wel zijn.
Grappig, ik had daar net een discussie over met mijn 12-jarige nadat we door oranje waren gefietst bij een stoplicht waar een Audi cabrio stond te wachten en ik een opmerking maakte in de trant van "Een Audi, dus je weet maar nooit", en mijn 12-jarige boos werd omdat ik mensen op hun auto's beoordeel, en even uitgelegd dat verzekeraars dat ook doen, en een Audi met 200 pk vrijwel altijd duurder in de verzekering is dan een Saab met 200 pkquote:Op donderdag 26 oktober 2023 12:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goeie👍🏼
Ha…na 18 jaar gaan we - met de vader van de garageman - kijken in een andere stad én voor een proefrit voor een andere auto voor mijEen witte
![]()
Vergaande studie vooraf op reviews, prijzen en kosten verzekering.
Ben eigenlijk me hele leven al Bieb-lid. Maar er zaten jaren bij waar de Bieb een soort van goed doel wasquote:
De vorige was DOA?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:13 schreef Barreltje het volgende:
hier is de eerste fok!ker levend aangekomen
Je discrimineertquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig, ik had daar net een discussie over met mijn 12-jarige nadat we door oranje waren gefietst bij een stoplicht waar een Audi cabrio stond te wachten en ik een opmerking maakte in de trant van "Een Audi, dus je weet maar nooit", en mijn 12-jarige boos werd omdat ik mensen op hun auto's beoordeel, en even uitgelegd dat verzekeraars dat ook doen, en een Audi met 200 pk vrijwel altijd duurder in de verzekering is dan een Saab met 200 pk
Rijtuig profilering heet dat.quote:
Voor één boek neem ik ook m'n e-reader mee. Die is namelijk een stuk water- en scheurbestendiger.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:26 schreef Isabeau het volgende:
Ereader is vooral handig als je véél boeken mee wilt hebben, maar ze niet wilt tillen
Als ik 1 boek bij me heb dan het liefst papier.
Maar het is echt zo. Er zijn auto's die bepaalde mensen aantrekkenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Grappig, ik had daar net een discussie over met mijn 12-jarige nadat we door oranje waren gefietst bij een stoplicht waar een Audi cabrio stond te wachten en ik een opmerking maakte in de trant van "Een Audi, dus je weet maar nooit", en mijn 12-jarige boos werd omdat ik mensen op hun auto's beoordeel, en even uitgelegd dat verzekeraars dat ook doen, en een Audi met 200 pk vrijwel altijd duurder in de verzekering is dan een Saab met 200 pk
Was het werk of privé gerelateerd?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:58 schreef Tele6 het volgende:
Verder was het gister en vandaag een "wat kan er nog meer misgaan? we hebben nou toch alles wel gehad? oh nee" bende op m'n werk. Vanochtend 2 collega's in tranen waarvan 1 hysterisch. Op zich helpt het idee "ik ben hier in februari toch weg" eigenlijk wel om dan kalm te blijven en het allemaal maar te laten gaan. Ik ben in februari toch weg lalalalalala
Kapotte knipperlichten zijn primair een BMW-kwaal, maar Audi's hebben het idd ook vaakquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:00 schreef Tele6 het volgende:
@:Leandra die Audi's waarvan de richtingaanwijzers al defect uit de fabriek komen zeker. Lijkt een standaard Audi defect iig.
Ehh, van alles door elkaar.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:02 schreef Blues het volgende:
[..]
Was het werk of privé gerelateerd?
Bij ons ontploft er ook wel regelmatig 1. Al is t met onze nieuwe TL die de rust zelve is een stuk minder
Klinkt echt als Jiskefetquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:07 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ehh, van alles door elkaar.
De totale hysterie vandaag was over 2 parttime collega's waarvan de teamleider wil dat ze 1 bureau gaan delen omdat we werkplekken tekortkomen (sinds ik fulltime een bureau geclaimd heb ipv me van hot naar her te laten jagen haha). Collega 1 werkt op maandag en dinsdag (en een andere dag thuis), collega 2 werkt wo-vr. Beide hebben erg sterke emoties over het delen van een werkplekik denk dat er een onderliggend pijnpunt is maar dat mag de teamleider wel met ze uitvogelen.
Vanochtend klonk het meer als een kleuterklas eerlijk gezegd. "WAAROM DENK JE ZOMAAR DAT JE OP MIJN STOEL KUNT GAAN ZITTEN, IK WAS HIER EERST"quote:
De schrijver heeft of humor, of heeft nog nooit in de medische wereld gewerkt.quote:In de medische wereld heerst de evidence based medicine: medische interventies worden eerst streng getoetst en alleen als ze effectief zijn in termen van gezondheidswinst worden ze toegelaten en op grotere schaal toegepast.
Zon der spa tiequote:
Ik ben besmet door mijn Engelsman, sorryquote:
Ik pas elk weekend even de bureaustoel aan aan mijn voorkeur. Zo gepiept als je eenmaal weet hoe.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kan me er een klein beetje iets bij voorstellen. Niet het bureau maar de stoel. Nergens zo’n hekel aan dat wanneer iemand anders “jouw” stoel heel anders instelt. Dat je een opstap nodig hebt op te kunnen zitten, ze de rugleuning loszetten dat je een hartverzakking krijgt omdat je achterover valt. Dat soort dingen
Ik moet zeggen dat ik het bijzonder angsaanjagend vind dat 'men' er zeer algemeen vast van overtuigd is dat de medische wetenschap 'evidence based' is. Journalistiek, wetenschappers in andere sectoren, politici, de hele rambam. Als je ergens geen verstand van hebt, onthoud je dan van stellige uitspraken?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben in een studieboek aan het lezen. Ik moest hardop lachen door de volgende passage:
[..]
De schrijver heeft of humor, of heeft nog nooit in de medische wereld gewerkt.
Je hebt tenminste een excuusquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben besmet door mijn Engelsman, sorry
Bij de een na laatste werkgever hadden we super-de-luxe stoelen waar je haast een universitaire studie voor nodig had. Hoog en laag ging nog wel maar de rest (lende steun, bovenrugsteun, zit diepte en ie dan weer recht, schuin achterover of schuin voorover). Je was er best een tijd mee bezigquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik pas elk weekend even de bureaustoel aan aan mijn voorkeur. Zo gepiept als je eenmaal weet hoe.
Yep, die van ons kunnen ook alle kanten op. Zitvlak, rugsteun, armsteunen, hoog/laag etc. Als je weet hoe het moet, dan is het zo gepiept. Maar je kan er ook altijd naar blijven staren alsof het een kernfusieproject (zo goed, sigme?) is en er vooral niets over leren en lekker hysterisch gaan doen als iemand anders je stoel gebruikt.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Bij de een na laatste werkgever hadden we super-de-luxe stoelen waar je haast een universitaire studie voor nodig had. Hoog en laag ging nog wel maar de rest (lende steun, bovenrugsteun, zit diepte en ie dan weer recht, schuin achterover of schuin voorover). Je was er best een tijd mee bezig
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:25 schreef sigme het volgende:
Wij hebben flexplekken, op kantoor. Daarbinnen heeft elk team een 'vlek'. Ik verzin dit niet.
De regel is: vóór 9 uur mag je mensen die neerstrijken op een plek die niet hun vlek is (had ik al gemeld dat ik dit niet verzin?) oh ja, mag je dus bevlekkers van jouw vlek verzoeken te vertrekken. Ná 9 uur is het ieder voor zich en god voor ons allen.
Tegenwoordig is dit niet meer echt aan de orde, maar vroeger, jeweetwel, precorona, was het gebouw vaak kleiner dan de hoeveelheid mensen. Toen hadden we ook een tool waarop je kon zoeken op welke verdieping (van de 16!) er nog onbezette plekken waren. En een scherm bij de roltrap waarop je dat kon zien, want inloggen op die tool als je geen werkplek hebt, is .. lastig.
Tevens niets mis met veel niet evidence based medicinequote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het bijzonder angsaanjagend vind dat 'men' er zeer algemeen vast van overtuigd is dat de medische wetenschap 'evidence based' is. Journalistiek, wetenschappers in andere sectoren, politici, de hele rambam. Als je ergens geen verstand van hebt, onthoud je dan van stellige uitspraken?
Heb dit ook bij inmiddels al vijf werkplekken/organisaties gehadquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:34 schreef Isabeau het volgende:
Vlekken en bevlekkers, je verzint dit serieus niet hè, sigme?
Meeste vlekken zijn gemeenschappelijk soort medewerkers, zodat je dan ongeveer kunt vinden wie je moet hebben voor een gesprek enzoquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Veranderen vlekken ook wel eens van lokatie?
Klopt hoor, maar doen alsof alles evidence based is is gewoon lachwekkend. Er is heel veel gewoon gewoonte ('we doen het altijd al zo?'), omdat ooit oprecht gedacht werd dat het de beste vorm van zorg was of omdat het meer geld oplevert. Gelukkig wordt het wel steeds meer evidence based en dat is ook goed. En als dan de huidige vorm van diagnosticeren of behandelen ook evidence based het beste blijkt te zijn: dan helemaal mooi!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:36 schreef Molo het volgende:
Tevens niets mis met veel niet evidence based medicine
Bij ons was dat niet zo. Ik zat af en toe wel eens bij een vlek (omdat ik bij alle directie vlekken hoorde 😉) maar ging snel weer terug naar m’n eigen vlekje waar ik alleen zat. Wat een herrie, geklep over make-up bij HR, over auto’s bij finance etc.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is slim zeg.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:10 schreef Leandra het volgende:
Je zou eigenlijk codes moeten hebben voor bureaustoelen, hoogte 1-9, rugleuning 1-9, hoogte armleuning 1-9 enz.
En het liefst universeel, zodat jouw positie 364 op iedere stoel dezelfde positie met zich meebrengt.
Basisposities in de eerste 3 cijfers, meer opties in de volgende cijfers.
Binnen bepaalde grenzen kan dat natuurlijk best.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:12 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dat is slim zeg.
Alleen zouden bureaustoelen dan standaard moeten zijn…
Das waar. Goed idee!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Binnen bepaalde grenzen kan dat natuurlijk best.
Hoogte 1 zou altijd 35 cm vanaf de vloer kunnen zijn bijvoorbeeld, en rugleuningenhoogte 3 zou altijd 7 cm boven de zitting kunnen zijn.
Net zoals armleuninghoogte 5 altijd 20 cm boven de zitting zou kunnen zijn.
Bijvoorbeeld, ik noem gewoon wat hoogtes in het wilde weg.
Gat in de markt dit.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoogte 1 zou altijd 35 cm vanaf de vloer kunnen zijn bijvoorbeeld, en rugleuningenhoogte 3 zou altijd 7 cm boven de zitting kunnen zijn.
Ik kom bij Japie eten jou werkenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:59 schreef Molo het volgende:
Dat bestaat al, hebben wij op het werk staan want overal flexxxxxx dus dan is dit wel het minste wat je kunt bieden aan handreiking naar je werkvolk toe
quote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn eerste idee ook, maar toen ik dat wilde posten als een "elektrische stoel" had ik het idee dat dat niet helemaal de salespitch gaf die het nodig zou hebbenquote:Op donderdag 26 oktober 2023 23:56 schreef Blues het volgende:
Ik heb 2 (!!) opvallende stickers op mijn door ergo met mijzelve ingestelde stoel.
Want kapotte rug.
Helpt geen kloot.
Elke werkdag ga ik maar heel voorzichtig zitten om dan met hulp die weer goed in te stellen.
Want door de houdingen die ik moet aannemen om de stoel weer goed in te stellen barst ik ook weer van de pijn.
#einde stoelenrant
Ik voel veel voor Leandra's optie!
+ als een soort moverdinges dat automagisch met knoppies op een afstandsbediening te kunnen instellen.
Easy does it
Je bedrijfspas scannen bij de stoel en bureau zodat deze in jouw ideale stand gaan staanquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 00:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat was mijn eerste idee ook, maar toen ik dat wilde posten als een "elektrische stoel" had ik het idee dat dat niet helemaal de salespitch gaf die het nodig zou hebben
Maar het zou idd het handigst zijn als je een stoel aan een soort van lader zou kunnen koppelen en dan positie 364 zou kunnen invoeren, of dat de stoel gewoon een batterij heeft en het tot hij weer opgeladen moet worden gewoon aangepast kan worden van positie 364 van de een in positie 542 voor de ander.
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Je bedrijfspas scannen bij de stoel en bureau zodat deze in jouw ideale stand gaan staan
Niet hoeven nadenken, ergeren of moeilijk hoeven doen met zulks is heerlijk luxequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 00:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Onze auto (we hebben er maar één en die gebruiken we allebei), heeft ook elektrische stoelen met geheugen, dat is zo enorm handig dat je ook echt niet meer anders wilt.
Dat bedacht ik mij ook.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 00:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Onze auto (we hebben er maar één en die gebruiken we allebei), heeft ook elektrische stoelen met geheugen, dat is zo enorm handig dat je ook echt niet meer anders wilt.
Mijn rondjes in de sportschool langs de e-gym toestellen heeft dat trouwens ook! Bedenk ik mij nu.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 00:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet hoeven nadenken, ergeren of moeilijk hoeven doen met zulks is heerlijk luxe
Als je gewoon je eigen bureau hebben is dat niet nodigquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 00:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Je bedrijfspas scannen bij de stoel en bureau zodat deze in jouw ideale stand gaan staan
Het heet flexbureaus bij ons, maar 3 coll die er al 1000 jr werken vinden het heeeeeel moeilijk om aan andere bureaus te zitten. Er zit ook allerhande privémeuk in die laadjes.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 06:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als je gewoon je eigen bureau hebben is dat niet nodig
Ik dacht even dat je in Arnhem was, hier is een wijk met identieke straatjesquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 08:23 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Gister wat foto's gemaakt onderweg. Dit is een van mijn favoriete straatjes in Stad.
[ afbeelding ]
Zouden de (oud)-Stadjers (@:clubsoda, @:lienekien, hebben we er nog meer?) het herkennen?
Ik verzin nooit wat, al hebben we uiteraard geen officiële term 'bevlekkers' .quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:34 schreef Isabeau het volgende:
Vlekken en bevlekkers, je verzint dit serieus niet hè, sigme?
Jazeker! Teams groeien en krimpen, er wordt wel eens een tem opgeheven of gefuseerd. Ik zat een paar jaar bij een team dat elk jaar een nieuwe vlek kreeg. En een paar jaar bij een verbannen team - in een ander gebouw. Daar moesten we ook met regelmaat verhuizen maar hadden we wel genoeg werkplekken.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Officieel hebben wij een 0,8-norm: 0,8 werkplek per fte. Die was naar beneden bijgesteld vanwege onhaalbaarheid: 0,7. Bij de laatste inventarisatie voor corona haalden we de 0,5 niet eens. Ook toen werd er dus al met regelmaat huisgewerkt, op verzoek van de baas, want eeen halve werkplek per fte is 1 werkplek per 3 koppen. Dat past niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb sinds kort een eigen kamer die ook mijn spreekkamer iswat een genot is dat. Niet meer heen en weer sjouwen, steriele spreekkamer waar je achter een bureau zit. Zo fijn. Maar ook debiel dat die kamer twee dagen per week leeg staat, ik snap flexbureaus heel goed als parttime de norm is.
Eerste of tweede Willemstraat?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 08:23 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
Gister wat foto's gemaakt onderweg. Dit is een van mijn favoriete straatjes in Stad.
[ afbeelding ]
Zouden de (oud)-Stadjers (@:clubsoda, @:lienekien, hebben we er nog meer?) het herkennen?
Ze zien er schattig uit, die huisjes uit eind 19e eeuw, maar qua wooncomfort en energieverbruik hopeloos achterhaald.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 08:23 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
natuurlijk heb ik een afspraak voor een sterilisatie en een castratie!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Huh en je had welbeen afspraak @:barreltje?
Ik dacht vanochtend te kunnen uitslapen, begonnen ze om 7 uur met het afbreken van de steigers, enorme herrie weer![]()
En gezien de regenverwachting vandaan maar een dagje binnen.
Echt idioot inderdaad, ben benieuwd wat voor uitleg ze geven. Dat staat toch op je planning van de dagquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:14 schreef Barreltje het volgende:
[..]
natuurlijk heb ik een afspraak voor een sterilisatie en een castratie!![]()
hier ga ik maandag wel even voor in de telefoon springen.. of misschien zelfs langs, want ik ben echt NOT amused..
Ha…je vergist je hoogstwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ze zien er schattig uit, die huisjes uit eind 19e eeuw, maar qua wooncomfort en energieverbruik hopeloos achterhaald.
Ik mis nog weleens eigen behandelkamer/spreekkamer ja. Fijn om aan terug te denkenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 07:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb sinds kort een eigen kamer die ook mijn spreekkamer iswat een genot is dat. Niet meer heen en weer sjouwen, steriele spreekkamer waar je achter een bureau zit. Zo fijn. Maar ook debiel dat die kamer twee dagen per week leeg staat, ik snap flexbureaus heel goed als parttime de norm is.
Uhuh, aanrader!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:39 schreef Myraela het volgende:
Ik wil ook een ligstoel om rustig na te denken.
Ik zie daar echt zo'n Milton met zijn nietapparaat in een hoekje zitten in permanente staat van angstquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:45 schreef Myraela het volgende:
Volgens mij hebben wij wel ergens kamers in het pand om je terug te trekken. Wel over gehoord tenminste, alleen geen idee waar ze zijn.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:47 schreef Molo het volgende:
Ik zie daar echt zo'n Milton met zijn nietapparaat in een hoekje zitten in permanente staat van angst
En, hoeveel energie verbruik je?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ha…je vergist je hoogstwaarschijnlijk.
Ons rijtje 19e eeuws is naar 21e eeuw getransformeerd.
Weet zeker, dat je je verbaast als je binnenstapt.
En hier is het 1 deur en 1 raam. Nog geen 4 meter breed.
2500 kWh/ jaar en < 700m3quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En, hoeveel energie verbruik je?
Je kan er vast naar vragen in het kader van kolvenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 09:50 schreef Myraela het volgende:
[..]![]()
Ik heb overwogen te vragen waar het was, toen ik de eerste weken zwanger zo moe was dat ik eigenlijk een dutje had willen doen. Maar ik vond het toch te gênant.
Ergens rechts van de Hereweg als je naar het centrum fietstquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 08:23 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
Het oogt nog wel heel fraai zo, in de meeste steden zijn zulke straatjes al onherkenbaar geworden omdat de huizen in verschillende stadia van opbouw zitten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 08:23 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgen, niet m'n beste dag vandaag geloof ik, beetje algeheel sip. Combinatie van 't trieste weer![]()
en m'n cyclus vrees ik.
Gezever in spoiler
Ik vind dat geen gezever hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Mijn hoofd Wil soms nog wel in doemdenkmodus gaan, erg irritant.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind dat geen gezever hoor
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:45 schreef Memento-Mori het volgende:
Goedemorgen, niet m'n beste dag vandaag geloof ik, beetje algeheel sip. Combinatie van 't trieste weer![]()
en m'n cyclus vrees ik.
Gezever in spoiler
Kan me voorstellen dat dat rondspeelt in je hoofd. Balen hoor. Duim voor snel betere berichten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
En dan zeg jij dat dat niet de afspraak was, dat je al verhuisd bent en het bedrijf je dan in een heel lastig parket brengt en je daar niet mee akkoord gaat. Maar weet je, ik denk dat ze gewoon een en ander even handig met je willen afstemmenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 11:24 schreef Memento-Mori het volgende:
Mijn hoofd Wil soms nog wel in doemdenkmodus gaan, erg irritant.
Net als dat het op mijn werk al min of meer ter sprake is gekomen dat ik in de tussenliggende periode (na de verhuizing en voor de start van mijn nieuwe baan) mijn huidige werk vanuit huis kan doen maar nu heb ik daar 'n gesprek over vanmiddag omdat af te stemmen maar mijn hoofd wil alleen maar in de "wat als ze toch niet mee willen werken" stand
Niet op voorraadquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:05 schreef Molo het volgende:
Elektrische bovendeken van de Hema is komende drie dagen 30% korting lieve mensen.
Als je van jezelf houdt èn van goddelijke warmte om je heen, koop dit ding![]()
![]()
![]()
![]()
Maar het is zo'n heerlijk ding. Languit op de bank, een warme deken om je heen, boek erbij, kop thee, kat die ook geniet, wat wil een mens nog meerquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:06 schreef Myraela het volgende:
Ik ben mezelf aan het inhouden, moet er echt geen halen. Ik ben al iets teveel aan het kopen de afgelopen week.
Nope. Staat op de site van wel, bij mijn vestiging dan, maar mensen hadden blijkbaar gebeld om ze al te reserverenquote:
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:25 schreef Myraela het volgende:
De ziekenhuis-uitslag staat online.M'n pap3b is gewoon naar een pap1 gegaan. Geen afwijkende cellen gevonden.
En dan denk je klaar te zijn, vergt jouw spruit àltijd weer andere dingen. Dus dan kun je gewoon af hoc nog weer beginnenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:21 schreef Myraela het volgende:
Over leven in een slaapkamer gesproken. Ik ben door programma's als Teen Mom en 16 and pregnant m'n hele jeugd bang geweest om tienermoeder te worden. Dat beeld van al die babyspullen in een slaapkamer, onwijs armoedig.
En nu ben ik ouder. Maar net zo armoedig babyspullen aan het verzamelen terwijl ik leef in een slaapkamer. Ergens is er iets fout gegaan in m'n leven.
Yessssssquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:25 schreef Myraela het volgende:
De ziekenhuis-uitslag staat online.M'n pap3b is gewoon naar een pap1 gegaan. Geen afwijkende cellen gevonden.
Yeah da's geweldig nieuwsquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:25 schreef Myraela het volgende:
Ik heb er inmiddels twee want mijn dochter had de mijne al volledig ingepikt en ergens snapte ik haar welquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:26 schreef Syrena het volgende:
[..]
Nope. Staat op de site van wel, bij mijn vestiging dan, maar mensen hadden blijkbaar gebeld om ze al te reserverendus niks ruime voorraad.
Vond de kleur ook niet zo, schrale troost
Ik had hem voor mijn man bedacht, die werkt thuis op een kamer zonder verwarming. Maar die appte dus net vanuit de Hema waar ik hem naartoe had gestuurd. Inmiddels regent het keihard, dus ik zal bij thuiskomst wel eenquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb er inmiddels twee want mijn dochter had de mijne al volledig ingepikt en ergens snapte ik haar wel
Ja, daar ga ik inderdaad ook wel vanuit.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:27 schreef Molo het volgende:
En dan denk je klaar te zijn, vergt jouw spruit àltijd weer andere dingen. Dus dan kun je gewoon af hoc nog weer beginnen![]()
Goddank hebben we tegenwoordig bol.com en zulks
Flesweigeraars binnen no time een ander tuutje geven en dat soort zaken, het kàn gelukkig allemaal
oh en haal die deken gewoon, het is heerlijk, zeker straks in de echte koude van de winter. Eventueel straks om bedje voor de baby voor te verwarmen als excuus voor jezelf
Oeiquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:31 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik had hem voor mijn man bedacht, die werkt thuis op een kamer zonder verwarming. Maar die appte dus net vanuit de Hema waar ik hem naartoe had gestuurd. Inmiddels regent het keihard, dus ik zal bij thuiskomst wel eenkrijgen
Je kunt er compleet op leeglopen jaquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, daar ga ik inderdaad ook wel vanuit.Ik probeer nu vooral dingen te halen wanneer ze ook een beetje een leuke prijs hebben tweedehands, dan moet ik het in ergste geval gewoon weer doorverkopen. Want last-minute nieuw is tof, maar jeetje, nieuw kost echt elk kleinigheidje zoveel.
Hij appt net dat hij hem geregeld heeft, stadje verderop gereden, betaald en komende week ophalen.quote:
Niet, dont believe their lies!quote:
quote:
Dit hele straatje is niet onterecht een monument. https://www.monumenten.nl/monument/484495quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het oogt nog wel heel fraai zo, in de meeste steden zijn zulke straatjes al onherkenbaar geworden omdat de huizen in verschillende stadia van opbouw zitten.
Van 1 verdieping erbij tot 2 complete verdiepingen erbij.
Oh ja joh? Heb je ook wel eens overwogen om zo'n oordeel niet te baseren op een fotoquote:vrijdag 27 oktober 2023 09:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:[/b]
[..]
Ze zien er schattig uit, die huisjes uit eind 19e eeuw, maar qua wooncomfort en energieverbruik hopeloos achterhaald.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 10:26 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ergens rechts van de Hereweg als je naar het centrum fietstik heb in mijn tijd in Stad zelden op een kaart gekeken, ik ken alles vooral op basis van ronddolen tussen huis en school (en de kroeg, maar die was vlakbij school
)
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:21 schreef Myraela het volgende:
Over leven in een slaapkamer gesproken. Ik ben door programma's als Teen Mom en 16 and pregnant m'n hele jeugd bang geweest om tienermoeder te worden. Dat beeld van al die babyspullen in een slaapkamer, onwijs armoedig.
En nu ben ik ouder. Maar net zo armoedig babyspullen aan het verzamelen terwijl ik leef in een slaapkamer. Ergens is er iets fout gegaan in m'n leven.
Drie groene streepjes staan er? Bij de Hema hier in't centrum.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Niet, dont believe their lies!
Persoon a: GELOOF DE LEUGENS NIETquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Drie groene streepjes staan er? Bij de Hema hier in't centrum.
Ik vind een liegende hema wel een enorme complot theorie eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Persoon a: GELOOF DE LEUGENS NIET
Persoon b: herhaalt de leugens die ze vertellen
Persoon a:
Jouw orthodontist zit op luttele meters van het huis waar ik het grootste deel van mijn jeugd doorbrachtquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 15:10 schreef sigme het volgende:
[..]![]()
De eerste. De tweede Willemstraat heeft huizen met een twee (of meer) verdiepingen.
[..]
Dit hele straatje is niet onterecht een monument. https://www.monumenten.nl/monument/484495
[..]
Oh ja joh? Heb je ook wel eens overwogen om zo'n oordeel niet te baseren op een foto?
[..]![]()
Ik fiets ook hele stukken door 'de straten van mijn jeugd'. Ik kom nu weer vaker daarlangs omdat de oude spoorwegovergang dicht is, en ik dan om moet via Herewegviaduct. En m'n orthodontist zit in de Queridolaan, vlak naast waar vroeger het noodgebouw van de brugklassen van Scholengemeenschap Zuid (later Zernike College) stond.
Voor die 50 cent is 20 cm lengte extra lengte wel een goede dealquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:20 schreef Syrena het volgende:
Komende week heeft Appie er ook eentje. Grijs, iets groter, 39 ekkies. Volgens mij nu al te bestellen![]()
https://woondeals.ah.nl/e(...)entum-hb180g/214979/
Ik hing daar twee jaar rond, van '84 tot '86 zowat. Vooral op school natuurlijk, maar ook in en om de Dreize, en er woonden ook wel wat klasgenootjes daar vlakbij waarmee ik ietwat bevriend was en dus wel over de vloer kwam.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jouw orthodontist zit op luttele meters van het huis waar ik het grootste deel van mijn jeugd doorbracht
In die periode woonde ik nog een paar straten verderop, wat dieper de wijk in. Vanaf '89 vlakbij de Dreize. Ik zat bij een zoon van Dreize in de klas.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hing daar twee jaar rond, van '84 tot '86 zowat. Vooral op school natuurlijk, maar ook in en om de Dreize, en er woonden ook wel wat klasgenootjes daar vlakbij waarmee ik ietwat bevriend was en dus wel over de vloer kwam.
Mijn eigen huis stond (en staat) in de Oosterpoort.
Tevens Schultenbrau 15% goedkoperquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo'n elektrische bovendeken vanaf 4 november bij de Aldi:
https://www.aldi.nl/folders/folder-van-volgende-week.html
Creme, zwart en lichtblauw. 130*180cm.
zo was het hier ook de hele dag. Het groen is iets anders, maar zowel regen als groen komen overeen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:53 schreef MadMaster het volgende:
Chillen op de Antillen...
[ afbeelding ]
Goed voor de plantjes?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:53 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe lang bleven jullie ook weer? Plu meegenomen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:53 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Goed voor de plantjes?![]()
Hoe lang zit je er en knapt het nog op naar verwachting?
Veel plezier, nooit geweest daar, ook geen idee wat er te doen is
We zijn hier ongeveer 2 weken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
Hoe lang bleven jullie ook weer? Plu meegenomen?
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo'n elektrische bovendeken vanaf 4 november bij de Aldi:
https://www.aldi.nl/folders/folder-van-volgende-week.html
Creme, zwart en lichtblauw. 130*180cm.
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:16 schreef Syrena het volgende:
[..]Mijn man: Dan zal Lidl ze de week erna ook we hebben
![]()
(hebben er idd ook eentje, online)
Nice!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:24 schreef MadMaster het volgende:
Mini Dino komt even schuilen...
[ afbeelding ]
Ja liegt de hema nou of DPquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Nice!
En goeie plannen, balen van de luchtvochtigheid idd maar de rest klinkt goed en chill!
Enjoy
Gr gr van onder een hema deken
Ik had er eentjequote:
Of in het Westland liggen mensen liever in kassen te werken dan onder de dekentje? Wat zich vertaalt naar Hema aankopen aldaar?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 19:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja liegt de hema nou of DP
Gaaf!quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:24 schreef MadMaster het volgende:
Mini Dino komt even schuilen...
[ afbeelding ]
Oh, lees het nu pasquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 18:06 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
We zijn hier ongeveer 2 weken.
De vooruitzichten zijn middelmatig, bewolkt en af en toe een wolkbreuk. Wel 31 graden én een luchtvochtigheid van rond de 90%...
Plu zit in de koffer(bak).
Wat doen we hier zoal? Bakken en braden op het strand, duiken, snorkelen, natuurparken bezoeken, dieren spotten, vrienden ontvangen en bezoeken, verjaardag vieren, huwelijksjubileum vieren, cultuur snuiven, heerlijk lokaal eten, FOK!'en, whatever...
Natte moesonnnnnquote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:53 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Wat deed je daar dan ook?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 14:50 schreef Barreltje het volgende:
zo, ik heb mn portie glas wol ook wel gehad nu..
krijg je het ook warm van,en kriebelig
quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 17:53 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Veel plezier morgen! Ik zag MacBeth ook in The Globe. Je hebt wel een staanplaats aan het podium toch?quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 23:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Blauwe luchten in Londen![]()
Ergens overdag een regenbui maar toen zaten we binnen. Cursed child is gaaf! Schitterende special effects en mooi hoe ze een aantal losse eindjes aan elkaar knopen en onuitgesproken zaken uitspreken.
Morgen The Globe, naar MacBeth.
Neequote:Op vrijdag 27 oktober 2023 23:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Veel plezier morgen! Ik zag MacBeth ook in The Globe. Je hebt wel een staanplaats aan het podium toch?
Oh lekker zeg. Wij ook maar gelukkig al een paar weken rust in het weekend.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:30 schreef Tuindier het volgende:
Heel afspraakloos weekend voor de boeg. Heerlijken ook erg aan toe.
Reis met theater en dinner minnende vrienden jaquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 09:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Heb jij een theater/dinner vakantie? @:cat-astrophe. Is dit de corona uitgestelde reis?
😇quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wegens paywall mag ik de link niet hier plaatsen, maar wat een absurd stuk in het NRC over die vrouw die verdween in Habbo hotel en IRL.
Woah, wat is er gebeurdquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
😇
Een uurtje geleden is de ambu weer vertrokken zonder mij. 🍀
Dju, reed zelfs mét sirene door het dorp. Tsjek dit en dat.
Een beker bouillon en 2 pcm en weer te bedde. Maandag naar de huisarts.
Verder geen afspraken dit weekend.
Huh?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
O, nee, sterkte!quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
😇
Maar uiteraard is frens timmermens de zakkenvuller omdat'ie geld krijgt waar hij recht op heeft.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:02 schreef borisz het volgende:
Vanmorgen weer eens de markt van Haarlem bezocht.
Kortom
- Worst in diverse smaken
- aardappels van de lokale boer
- Kaas (ok dat is van een kaaszaak)
- Groenten van de goeie kraam
Goedkoper is het niet. Kwaliteit is wel. Omdat ik op zaterdag meestal de hort op ben, komt het er vaak niet van. Maar er is daar altijd alle reden om veel te veel geld uit te geven
En nog wat bockbiertjes bij de slijterij
Badkamer is weer schoon. Straks pilates en de rest vd dag op de bank sport kijken en sushi van gisteren opeten.
En BBB is nog altijd iets te veel verweven met ReMarkAble https://pietlekkerkerk.bl(...)-bbb-financiele.html
Joh watskebeurt voor de ambu erbij moest komenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
😇
Wat een verhaal zegquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Wegens paywall mag ik de link niet hier plaatsen, maar wat een absurd stuk in het NRC over die vrouw die verdween in Habbo hotel en IRL.
Maar weat is het verschil met dit zo plaatsen? Als je gaat zoeken en je bent geen lid kun je het alsnog niet lezenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Huh?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 11:59 schreef AnneX het volgende:
[..]
😇
Wat is de link naar dat artikel? (en mag je dat als abonnee ook delen? ik kan dat met mijn NY Times abonnement)quote:
Tenzij je perongeluk naar één van die archiefsites gaat natuurlijk. Zoals de twaalfvoetsladder of archief in het Engels punt phquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar weat is het verschil met dit zo plaatsen? Als je gaat zoeken en je bent geen lid kun je het alsnog niet lezen
Ja, die doet het nauwelijks nog.quote:
Ik, toen het onzalige T Mobile zo'n service ineens had ingesteld terwijl ik dacht dat ik alles dicht had staanquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:28 schreef Isabeau het volgende:
Habbo Hotel, dat speelde mijn neefje toen hij klein was. Kon je via een telefoonnummer credits kopen voor spulletjes in het spel. Je moest even op 1 drukken om aan te geven dat je 18+ was of toestemming van een ouder/voogd had![]()
Ik vraag me af hoeveel mensen er door dat spel torenhoge telefoonrekeningen hebben gekregen door hun kinderen waarbij dat bedrijf doodleuk zei: ja, maar ze zeiden dat ze toestemming hadden! Dat viel vast juridisch aan te vechten, maar wie doet dat nou.
Geen Habbo volgens mij, maar broer moest 300 euro dokken nadat kind iets had aangevinkt op zijn telefoonquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:28 schreef Isabeau het volgende:
Habbo Hotel, dat speelde mijn neefje toen hij klein was. Kon je via een telefoonnummer credits kopen voor spulletjes in het spel. Je moest even op 1 drukken om aan te geven dat je 18+ was of toestemming van een ouder/voogd had![]()
Ik vraag me af hoeveel mensen er door dat spel torenhoge telefoonrekeningen hebben gekregen door hun kinderen waarbij dat bedrijf doodleuk zei: ja, maar ze zeiden dat ze toestemming hadden! Dat viel vast juridisch aan te vechten, maar wie doet dat nou.
Ook wel een beetje magere journalistiek, als ze een baantje had kon je toch ook met collega's praten? Nu hoor je alleen de 2 partijen die lijnrecht tegenover elkaar staan in dit verhaal. (O ja en 2 habbo's. Maar goed, vraag 2 fokkers naar mijn leven en je krijgt ook geen beeld.) Ze moet op z'n minst collega's hebben gehad, als ze werkte.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:44 schreef Blues het volgende:
Wat een verhaal![]()
![]()
Ik vertrouw die Chantal niet helemaal... maar goed.. we zullen het nooit echt weten.
Dat is wel opmerkelijk te noemen, volgens mij wordt DvhN een stuk meer gelezen niet.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:25 schreef Isabeau het volgende:
Het is zo jammer dat het ziekenhuiswinkeltje geen NRC meer verkoopt. Die las ik daar nog wel eens. Alleen Dagblad van het Noorden en Telegraaf nog. Dat is alles. Op de verpleegpleinen komt elke ochtend een Telegraaf te liggen. Geen DvhN
Dat idd, dacht dat dat allang inactief/uitgestorven wasquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ook wel een beetje magere journalistiek, als ze een baantje had kon je toch ook met collega's praten? Nu hoor je alleen de 2 partijen die lijnrecht tegenover elkaar staan in dit verhaal. (O ja en 2 habbo's. Maar goed, vraag 2 fokkers naar mijn leven en je krijgt ook geen beeld.) Ze moet op z'n minst collega's hebben gehad, als ze werkte.
Ik ben overigens verbaasd dat dat allemaal zo relatief kort geleden nog actief was
Nou, dit dus. Ik denk dat Anja makkelijk te manipuleren was en Anja zou een enorme erfenis nalaten als ze zou overlijden. Ik vind het maar een verdachte situatie. Maar ja, bewijs dat maar eens.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:44 schreef Blues het volgende:
Wat een verhaal![]()
![]()
Ik vertrouw die Chantal niet helemaal... maar goed.. we zullen het nooit echt weten.
Ja, natuurlijk wordt het DvhN veel meer gelezenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:48 schreef derLudolf het volgende:
Dat is wel opmerkelijk te noemen, volgens mij wordt DvhN een stuk meer gelezen niet.
Sinds m'n ouders alleen nog op zaterdag een papieren krant hebben, lees ik de rest van de week amper een krant.
Had Zoetermeer ook niet veel geld bij Icelandski? 3 seconden googlen en de bovenste 2 hits lezen geeft me alleen maar Snowworldquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat idd, dacht dat dat allang inactief/uitgestorven was
De Digitale Stad en zulks
Weet nog dat de stad Zoetermeer (![]()
![]()
) er dik in geïnvesteerd had als digitale innovatie
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ook wel fijn weer thuis te zijn en met de katjes te chillen onder elektrische dekentje met schaatsen op tv![]()
@Memento-Mori hoe was het gesprek met je werk gistermiddag? En logisch dat je hoofd soms in doemdenkstand schiet, het is ook gewoon spannend met huis verkopen en grote verhuizing enz!
[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 28-10-2023 14:02:31 ]
Zou goed kunnenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Had Zoetermeer ook niet veel geld bij Icelandski? 3 seconden googlen en de bovenste 2 hits lezen geeft me alleen maar Snowworld
Ik kreeg laatst @MadMaster achter mij aan toen ik een link van iets met paywall posttequote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:37 schreef Molo het volgende:
De link mag trouwens toch gewoon gepost worden van NRC artikelen?
WoW is toch ook een soort Habboquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:28 schreef Isabeau het volgende:
Dan speel ik een soort Habboquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 14:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
WoW is toch ook een soort Habbo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |