SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Was al gepost in het vorige deel.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Jizz
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
https://www.ad.nl/offside(...)e-voornaam~a8bea91e/
Ik las m ook en moest echt even op m'n handen zitten...quote:Op zaterdag 11 november 2023 09:19 schreef June. het volgende:
Via Facebook een artikel met de kop: "Onze vier kinderen hebben namen met een X gekregen. Een mond vol, maar het went"
En dan begint het artikel: Sjharytienne doet haar verhaal.
![]()
De kinderen heten overigens Xirriano, Xivellya, Xizzaine, Ximmayra
Met als argument: "En omdat Xirriano 8 letters heeft en een dubbele letter, moet de volgende naam dat ook hebben. "
Ik denk dat een knoopje beter isquote:Op zaterdag 11 november 2023 09:19 schreef June. het volgende:
Via Facebook een artikel met de kop: "Onze vier kinderen hebben namen met een X gekregen. Een mond vol, maar het went"
En dan begint het artikel: Sjharytienne doet haar verhaal.
![]()
De kinderen heten overigens Xirriano, Xivellya, Xizzaine, Ximmayra
Met als argument: "En omdat Xirriano 8 letters heeft en een dubbele letter, moet de volgende naam dat ook hebben. "
Aan de ene kant 8 knoopjes en aan de andere een dubbele knoopquote:
Zolang ze niet alle drie dezelfde medeklinker in het midden hebben valt het wel mee denk ik.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:13 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Wij hebben twee meiden met allebei een naam met 4 letters, eindigend op een a. Nu is er een derde meid op komst en mijn vriend wil graag wederom een naam eindigend op een a en het liefste ook 4 letters. Ik ben zelf een beetje huiverig voor een kwik-kwek-kwak effect, terwijl mijn vriend juist vindt dat haar naam anders een beetje buiten de boot valt bij de andere twee. Wat vinden jullie?
Ik zou juist niet teveel afwijken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zie wat je bedoelt ja. En rijmende namen vallen natuurlijk ook af.
Ik weet eigenlijk de naam van jullie tweede dochter niet maar je zou ook nog kunnen gaan voor 5 of 6 letters of zoquote:Op zaterdag 18 november 2023 21:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zie wat je bedoelt ja. En rijmende namen vallen natuurlijk ook af.
Wat dacht je van Emma? Vind ik bij de andere twee passen zonder het Kwik, Kwek en Kwak effectquote:Op zaterdag 18 november 2023 22:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Nina ook het leukst maar vriend niet.
En ja dat is natuurlijk ook waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protčge moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 november 2023 07:59 schreef Donna het volgende:
Zus, jongere zus, jonger broertje. In deze volgordeSja, zo ken ik iemand die heeft zijn zoons Gijs en Tijs genoemd. Geen tweeling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zat er ook een Chelsea o.i.d. tussen?quote:Op donderdag 30 november 2023 08:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sja, zo ken ik iemand die heeft zijn zoons Gijs en Tijs genoemd. Geen tweeling.
quote:Op donderdag 30 november 2023 07:59 schreef Donna het volgende:
Zus, jongere zus, jonger broertje. In deze volgordeJ.an en J.anneke vind ik wel een beetje frappant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protčge moi de mes désirs.
Ja ze komen uit een regio waar vernoemen nog wel heel erg erin zit, dus nouja. Maar dan zo'n Amerikaanse naam er ineens tussen?quote:Op donderdag 30 november 2023 08:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
J.an en J.anneke vind ik wel een beetje frappant.
Ik vind het ook een rare keuze want het is in principe dezelfde naam. De hele wereld van mogelijke kindernamen ligt voor je open en je kunt zelfs zelf een unieke naam bedenken maar dan geef je 2 van de 3 kinderen dezelfde naamquote:Op donderdag 30 november 2023 08:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
J.an en J.anneke vind ik wel een beetje frappant.
Ahhh, dat is wel echt heel scherp en attent zeg!quote:Op donderdag 30 november 2023 08:52 schreef arvensis het volgende:
Nadat we aangifte hadden gedaan werd ik trouwens gebeld door de gemeente. “Hallo mevrouw Arvensis, ik zie dat uw twee kinderen twee namen hebben. Uw derde kind heeft maar 1 naam. Klopt dat?”
Heel scherp van ze! We konden geen leuke tweede naam vinden.
Jan en Johanna had ik nog gesnapt maar Jan en Janneke niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:58 schreef Leandra het volgende:
Was vroeger heel normaal met al die vernoemingen.
Jan, Johanna, Hans, Janette, John, Jeanne (Sjaan).
Allemaal vormen van Johannes, dus met vernoemen kun je veel kanten op, maar vroeger bleef men vaker dichterbij het "origineel" (degene die vernoemd werd).
Ach, zo lang de ouders het maar snappen toch?quote:Op donderdag 30 november 2023 08:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vind het ook een rare keuze want het is in principe dezelfde naam. De hele wereld van mogelijke kindernamen ligt voor je open en je kunt zelfs zelf een unieke naam bedenken maar dan geef je 2 van de 3 kinderen dezelfde naam
Misschien naar een andere grootouder vernoemd?quote:Op donderdag 30 november 2023 09:00 schreef arvensis het volgende:
[..]
Jan en Johanna had ik nog gesnapt maar Jan en Janneke niet.
Ik stem voor Emma weet de andere namen nietquote:Op zondag 19 november 2023 14:36 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Emma wel aardig maar ik wil geen top 10 naam en die naam staat hier op 2 (en ja, Bubbles’ naam staat in Nederland ook in de top 10, maar hier niet).
Ik heb overigens al wel een short list qua namen. Moet alleen nog even overeenstemming bereiken met vriendlief, dat is het lastigste gedeelte haha.
Bedankt voor je stem maar nee dusquote:Op donderdag 30 november 2023 12:03 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik stem voor Emma weet de andere namen niet
Lexa zou ik niet doen. Datingsitequote:Op donderdag 30 november 2023 15:40 schreef Tink89 het volgende:
Nina, Vera, Lara, Zara, Sara, Mara, Ella, Lana, Lena, Emma, Lexa (of Lexie), Nora, Nona, Lina, Zora, Zola...
Vroegah was dat echt heel normaal hoorquote:Op donderdag 30 november 2023 08:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vind het ook een rare keuze want het is in principe dezelfde naam. De hele wereld van mogelijke kindernamen ligt voor je open en je kunt zelfs zelf een unieke naam bedenken maar dan geef je 2 van de 3 kinderen dezelfde naam
Nee, eigenlijk kan dat niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:04 schreef Burdie het volgende:
Over zwemles gesproken, hier een Lieve met twee zusjes: Lo en Loua.
Kan ook.
Yep, en als de eerste Jan overleed dan werd de naam gewoon hergebruikt als er nog weer een jongen kwam.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Vroegah was dat echt heel normaal hoor
Ja, of je had Jan Piet Henk, Piet Henk Jan en Henk Jan Piet in 1 gezinquote:Op donderdag 30 november 2023 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, en als de eerste Jan overleed dan werd de naam gewoon hergebruikt als er nog weer een jongen kwam.
Jaquote:Op donderdag 30 november 2023 16:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, of je had Jan Piet Henk, Piet Henk Jan en Henk Jan Piet in 1 gezin
En dan de zusjes Jannie, Pietje en Henka
Goede lijst met Z’s naam.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:40 schreef Tink89 het volgende:
Nina, Vera, Lara, Zara, Sara, Mara, Ella, Lana, Lena, Emma, Lexa (of Lexie), Nora, Nona, Lina, Zora, Zola...
Ik zou zelf kijken naar een naam die niet op -ra en -la eindigt, vanwege de namen van de oudste twee.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:36 schreef Smart_ass het volgende:
Staan mooie namen tussen, sommige ervan rijmen alleen op peuters naam, waaronder Z. Dat maakt het moeilijk he, überhaupt een derde meisjesnaam maar ook de combinatie met de bestaande twee
. En een naam die je hetzelfde uitspreekt in Nederlands en Engels heeft de voorkeur.
Ik vind Esra overigens ook mooi maar vriend niet. Hij vindt Gia erg leuk maar die voel ik dan weer niet zo. Mila vinden we opzich ook wel mooi maar wel lijkend op de naam van dreumes (hoewel meer op papier dan echt qua uitspraak).
Die eerste wilde ik ook opperenquote:Op donderdag 30 november 2023 20:21 schreef Ceviche het volgende:
Sascha, of Mae/May, zijn dat soort namen ook in jullie stijl?
Ik ga je de enige naam die ik vooralsnog in gedachte heb even in pm/dm sturen, we zitten wel een beetje in dezelfde richting kwa namen.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Nika vind ik erg leuk en heb ik aan mijn vriend voorgesteld maar die begon heel hard te lachen en zei “zeg het nog eens hardop en kijk eens naar mij” en ja.. lijkt een beetje op het N woord dus in onze situatie minder handig denk ik. Dus toen kwamen we inderdaad ook op Mika maar meh.
Lila inderdaad te lijkend plus dat eindigt ook op -la.
Ja Sas(c)ha vind ik heel leuk en stond ook op mijn shortlist voor de tweede!Mae vind ik ook heel leuk, Faye ook en Sadie bijvoorbeeld ook. Maar mijn vriend schiet letterlijk bijna alles af. Heel frustrerend
.
Ik waardeer al jullie bijdrages trouwens!
Ik had inderdaad niet nagedacht over Nika en de uitspraak enzoquote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Nika vind ik erg leuk en heb ik aan mijn vriend voorgesteld maar die begon heel hard te lachen en zei “zeg het nog eens hardop en kijk eens naar mij” en ja.. lijkt een beetje op het N woord dus in onze situatie minder handig denk ik. Dus toen kwamen we inderdaad ook op Mika maar meh.
Lila inderdaad te lijkend plus dat eindigt ook op -la.
Ja Sas(c)ha vind ik heel leuk en stond ook op mijn shortlist voor de tweede!Mae vind ik ook heel leuk, Faye ook en Sadie bijvoorbeeld ook. Maar mijn vriend schiet letterlijk bijna alles af. Heel frustrerend
.
Ik waardeer al jullie bijdrages trouwens!
Bo vind ik leuk!quote:
Ja ik dus ook geen momentquote:Op donderdag 30 november 2023 20:47 schreef eponine het volgende:
[..]
Ik had inderdaad niet nagedacht over Nika en de uitspraak enzo![]()
.
Wat vindt je vriend leuk qua namen, waar komt hij mee?
Wat is hier precies mis mee? Ik ken echt meerdere kinderen die zo heten...quote:
Mijn Ruben was een van de drie Rubens op de opvang, maar daarna geen Rubens meer in de klas (wel om het jaar eentje in de schakelklas). Nu in havo 5 met weet ik hoeveel man volgens mij de enige met die naam. Kind is bijna 16 nu.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:42 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden onze jongste Ruben willen noemen, maar hoorden toen ineens in de nabije omgeving meerdere keren die naam. Toen vond ik 'm ineens niet leuk meer en bedachten we wat anders. Maar na de geboorte van jongste (of eigenlijk sinds onze verhuizing) heb ik die naam nergens meer gehoord.
Dat er meerdere kinderen Pleun heten maakt het niet okéquote:Op zondag 24 december 2023 11:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat is hier precies mis mee? Ik ken echt meerdere kinderen die zo heten...
Ach, het is nog altijd beter dan Pleuniequote:Op zondag 24 december 2023 12:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat er meerdere kinderen Pleun heten maakt het niet oké
Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar Pleun vind ik ook echt om te janken
Verbaast me dat je zo’n sterke mening hebt over die naam, ik vind het namelijk best wel in hetzelfde rijtje passen als de naam van Goudquote:Op zondag 24 december 2023 12:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar Pleun vind ik ook echt om te janken
Als je je handen op de piano laat vallenquote:Op zondag 24 december 2023 19:48 schreef Burdie het volgende:
"Pleun" vind ik het geluid wat je hoort als je een steeksleutel op de garagevloer laat vallen. Maar ik ken wel een heel leuke en lieve Pleun
.
Op de hockeyclub heten trouwens veel meiden zo.
Oh dit verrast me! Ik vind hem echt compleet in hetzelfde rijtje vallen als de naam van jouw jongste.quote:Op zondag 24 december 2023 12:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Vooral een meisje helemaal leukquote:Op zondag 24 december 2023 12:10 schreef SaskiaR het volgende:
Kennis heeft net een baby gekregen genaamd Ed.dyWeer eens wat anders dan Daan of Emma.
Ja dit.quote:Op maandag 25 december 2023 08:44 schreef SQ het volgende:
Ik vind Toos echt alleen kunnen als je 78 bent en 4 katten hebt.
Ik kende ook een grote man met die naam. Niet alleen voor meisjes dus.quote:Op maandag 25 december 2023 08:24 schreef F_r het volgende:
Onze kat heet pleun. Herplaatser dus de naam had hij al. Ja echt waar een kater met die naam. En dan niet zo'n klein fijn exemplaar maar een grote rode kater. De oude eigenaresse vond het een mooie naam. Mijn keuze is het niet ook niet voor een mensenmeisje
Geldt dat niet ook voor Pleun en Teun en Toon en Willem enzo? Al die namen waren alleen voor oude mensen en nu zijn ze teringpopulair.quote:Op maandag 25 december 2023 08:44 schreef SQ het volgende:
Ik aan TOS als taalontwikkelingsstoornisquote:Op maandag 25 december 2023 08:52 schreef eponine het volgende:
Ik ken wel een Tos (jongetje) van een jaar of 3. Moet dan wel altijd aan de vader van Otje denken.
Ik ookquote:Op maandag 25 december 2023 09:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik aan TOS als taalontwikkelingsstoornis
Pleun niet? Die is dacht ik al langer hipster retro.quote:Op maandag 25 december 2023 09:22 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind Toos voor een meisje wel dezelfde categorie als Keet of Kaat en dus hipster retro.
Ik vind Pleun meer wannabe. We wilden wel hipster retro maar het werd per ongeluk een onomatopeequote:Op maandag 25 december 2023 09:43 schreef yinu het volgende:
[..]
Pleun niet? Die is dacht ik al langer hipster retro.
Toos is in mijn omgeving een afkorting van Catharina. (Catharina wordt afgekort tot Cato en zo kom je bij Toos.)quote:Op maandag 25 december 2023 09:12 schreef yinu het volgende:
Pleun is een afkorting van Apollonius en dat heeft als vrouwelijke vorm Apollonia. Van oudsher is dat dus zowel een vrouwen- als een mannennaam.
Toos is volgens mij een afkorting van Antonia/Antonius en ik denk Tos ook. Maar toch vind ik zowel Pleun als Toos meer iets voor een ouwe tante. Net als Cora, Coby, en dat soort dingen. Dat zal wel meer zeggen over mijn generaties dan over die namen zelf…
Ja ik krijg ook altijd associaties met ‘pleur’ dus dat snap ik wel.quote:Op maandag 25 december 2023 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind Pleun meer wannabe. We wilden wel hipster retro maar het werd per ongeluk een onomatopee
Oh ja, Toos kan inderdaad twee herkomsten hebben.quote:Op maandag 25 december 2023 10:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Toos is in mijn omgeving een afkorting van Catharina. (Catharina word afgekort tot Cato en zo kom je bij Toos.)
Ik ken ook alleen maar 70-plussers met die naam.
Dat ook ja!quote:Op maandag 25 december 2023 09:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik aan TOS als taalontwikkelingsstoornis
Wij kozen Pleun omdat we het een leuke naam vonden.. we hebben niets met hipster retro..quote:Op maandag 25 december 2023 10:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind Pleun meer wannabe. We wilden wel hipster retro maar het werd per ongeluk een onomatopee
Ik vind de naam ook wel wat hebben hoorquote:Op maandag 25 december 2023 11:45 schreef Ace1 het volgende:
[..]
Wij kozen Pleun omdat we het een leuke naam vonden.. we hebben niets met hipster retro..
Op zich kan je een kat gewoon een andere naam geven he.quote:Op maandag 25 december 2023 08:24 schreef F_r het volgende:
Onze kat heet pleun. Herplaatser dus de naam had hij al. Ja echt waar een kater met die naam. En dan niet zo'n klein fijn exemplaar maar een grote rode kater. De oude eigenaresse vond het een mooie naam. Mijn keuze is het niet ook niet voor een mensenmeisje
Toos vind ik wel passen in een rijtje met stoere, korte namen. Toos, Sam, Bo, Liv, Fem, Sid, etc.quote:Op maandag 25 december 2023 08:44 schreef SQ het volgende:
Wel met dezelfde klank dus dan is het pleun, teun, deun oidquote:Op dinsdag 26 december 2023 10:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Op zich kan je een kat gewoon een andere naam geven he.
Ik zag 2 influencers uit Canada die een baby gekregen hebben met de voornamen Frankie Lee en ik kon eigenlijk nergens uit opmaken of het een jongetje of een meisje wasquote:Op dinsdag 26 december 2023 11:00 schreef Burdie het volgende:
Onze buren hebben een zoon die Frank heet. Helemaal prima naam verder, maar ik kan me er zo weinig bij voorstellen dat je baby zo'n "volwassen" naam geeft. "Frank" associeer ik met vijftiger-met-snor, niet met babygeur, luiers en Zwitsal.
Te vaak Greys Anatomy gekekenquote:Op donderdag 4 januari 2024 09:27 schreef MaJo het volgende:
Ik zag een L.inc voorbij komen. Dat klinkt voor mij als een halve naam
Frankie is voor mij juist een meisjesnaam.quote:Op woensdag 27 december 2023 14:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik zag 2 influencers uit Canada die een baby gekregen hebben met de voornamen Frankie Lee en ik kon eigenlijk nergens uit opmaken of het een jongetje of een meisje was
(ik dénk meisje, want ze postten eerder vaak samen met een Lee die een vrouw was en die is overleden, dus logische vernoeming. Maar ik vind Frankie zo niet meisjesachtig)
Oh geen ideequote:Op donderdag 4 januari 2024 09:57 schreef Bottoms_up het volgende:
Is het sinds dit jaar dat het minimum aantal verlaagd is naar 10? Dat was toch eerst 25? Nu kan ik eindelijk zien hoe populair de naam van mijn dochter is![]()
Vorig jaar net de 10 gehaald, in haar geboortejaar niet. En ik ben echt blij dat we niet voor Olivia zijn gegaan.
Er staan veel standaardnamen niet in. Gewoon bekende namen die niet hip zijn. Zo heeft Astrid een tijdje op ons lijstje gestaan, staat er bijna nooit in. Kort is gewoon in nu. Ik denk dat 2 op 10 kinderen op ons kdv een naam heeft met meer dan 1 lettergreep. En degene met de langste naam is een Oliviaquote:Op donderdag 4 januari 2024 13:32 schreef Smart_ass het volgende:
Volgens mij was het afgelopen jaar inderdaad minimaal 25 nog! Zelfs met 10 staat dreumes er niet in, verbaast me wel een beetje eigenlijk.
Zou zomaar kunnenquote:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oon-titiaan-geboortequote:
Weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Titiaan
Dat heb ik met Dex. Went gewoon niet.quote:Op donderdag 4 januari 2024 17:46 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnenandere zoon heet L.en, dat klinkt ook alsof het een afgebroken naam is
Dochter van elsbeth van de club van relaxte moeders heet zo. Ik zou het niet zo spellen, maar vind de naam op zich wel tof.quote:Op zondag 7 januari 2024 10:45 schreef arvensis het volgende:
Ik ken een ‘K.eet’. Dat vind ik ook zo’n verschrikkelijke naam. 🌝
Och jemig. Dat is gewoon Kate natuurlijkquote:Op zondag 7 januari 2024 11:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dochter van elsbeth van de club van relaxte moeders heet zo. Ik zou het niet zo spellen, maar vind de naam op zich wel tof.
Wat sneu die dubbele achternaam als een er van zo’n lange is die je toch al elke keer moet gaan spellen. Doe dat kind dan gewoon een plezier en kies voor de korte simpele… ik gok dat ik al weet welke achternaam hij ooit door zal geven aan zijn kinderen…quote:Op vrijdag 5 januari 2024 11:39 schreef ZarB het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oon-titiaan-geboorte
En gelijk gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot dubbele achternaam. Fancy en feministisch hoor
Kate is leuk idd, K.eet niet.quote:Op zondag 7 januari 2024 11:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dochter van elsbeth van de club van relaxte moeders heet zo. Ik zou het niet zo spellen, maar vind de naam op zich wel tof.
Moet je niet die van je vader doorgeven? Of is dat alleen in Spanje zo?quote:Op zondag 7 januari 2024 11:35 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Wat sneu die dubbele achternaam als een er van zo’n lange is die je toch al elke keer moet gaan spellen. Doe dat kind dan gewoon een plezier en kies voor de korte simpele… ik gok dat ik al weet welke achternaam hij ooit door zal geven aan zijn kinderen…
quote:Op maandag 8 januari 2024 18:28 schreef Clubsoda het volgende:
Keet en Kate komen natuurlijk allebei van Catharina, maar de versie Keet(je) wordt in Nederland ook al eeuwen gegeven. Keetje Tippel bijvoorbeeld
Als ik een naam echt mooi vind zou ik er geen punt van maken dat meerdere kinderen in de klas dezelfde naam hebben.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:51 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft iemand hier zijn/haar kind uiteindelijk een compromisnaam gegeven waarvan je in eerste instantie niet echt super warm werd? En ben je de naam toen leuker gaan vinden naarmate de tijd verstreek of minder leuk?
Mijn vriend en ik komen er niet echt uit en hebben nu gesetteld op een naam die we allebei wel oké vinden, maar waarvan we allebei ook weer niet zoiets hebben van wauw. Er is wel een andere naam die we beiden veel mooier vinden maar die enorm populair is. En dat staat me dan weer tegen. Maargoed, kies je dan voor een naam die je minder mooi vindt omdat het minder populair is in de hoop dat je de naam meer gaat waarderen of dan toch maar vrede hebben met het feit dat de naam waarschijnlijk met meerdere klasgenootjes gedeeld moet worden. Ik weet niet het. Wat vinden jullie?
De vraag is of het echt delen wordt. De top 10 namen hoor ik hier in de regio niet veel. Daarentegen hebben we wel andere kinderen dubbel op de opvang en die namen staan verre van de top 10 (oa een Mats en een Ties). De enige naam die vaker dan één keer voorkomt in de drie groepen 1/2 is Noah/Noa (voor jongens en meisjes). Dus ik zou me niet zo laten leiden door populariteit...quote:Op maandag 5 februari 2024 15:51 schreef Smart_ass het volgende:
Heeft iemand hier zijn/haar kind uiteindelijk een compromisnaam gegeven waarvan je in eerste instantie niet echt super warm werd? En ben je de naam toen leuker gaan vinden naarmate de tijd verstreek of minder leuk?
Mijn vriend en ik komen er niet echt uit en hebben nu gesetteld op een naam die we allebei wel oké vinden, maar waarvan we allebei ook weer niet zoiets hebben van wauw. Er is wel een andere naam die we beiden veel mooier vinden maar die enorm populair is. En dat staat me dan weer tegen. Maargoed, kies je dan voor een naam die je minder mooi vindt omdat het minder populair is in de hoop dat je de naam meer gaat waarderen of dan toch maar vrede hebben met het feit dat de naam waarschijnlijk met meerdere klasgenootjes gedeeld moet worden. Ik weet niet het. Wat vinden jullie?
Als roepnaam komt het idd al eeuwen voor, als gegeven naam niet.quote:Op maandag 8 januari 2024 18:28 schreef Clubsoda het volgende:
Keet en Kate komen natuurlijk allebei van Catharina, maar de versie Keet(je) wordt in Nederland ook al eeuwen gegeven. Keetje Tippel bijvoorbeeld
Ik weet niet hoe lang je zwanger bent, maar ik zou de mooiere naam kiezen en ondertussen verder blijven zoeken. Je weet maar nooit wat je nog tegenkomt.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:51 schreef Smart_ass het volgende:
Ja hier! Mijn man heeft al jaren een meisjesnaam bovenaan zijn lijstje staan. Dat heb ik echt heel lang afgeschoten, ik vond de naam 'wel leuk' maar had er nooit het verliefde gevoel bij wat ik had bij de namen van onze andere kinderen (hij wel). Toen wij hoorden dat het daadwerkelijk een meisje zou worden heb ik toegezegd tijdens de zwangerschap de naam als werknaam te gebruiken - vooral omdat we geen alternatief hadden waar we beide gelukkig van werden - om zo te kijken of mijn gevoel zou veranderen. En zowaar, we zijn nu 10 weken verder en ik ben er echt verliefd op geworden.quote:Op maandag 5 februari 2024 15:51 schreef Smart_ass het volgende:
Vooral triest dat de ambtenaar van burgerlijke stand daar niets van zegt... zeker met die Brain variant.quote:Op donderdag 8 februari 2024 10:22 schreef Ceviche het volgende:
Bij het familiediner was er een Micheal (uitgesproken als Maikel).
Ik kende ooit overigens een Brain (uitgesproken als Braaijen).
Dat zijn dingen waar ik echt niet aan kan wennen.
Tja. Niet zo erg als 'Brian Feyenoord' maar toch.quote:"Ik sta hier bekend als groot Ajax-supporter", legt Niels Kuylen, eigenaar van een bistro in Hoogerheide, een dag later uit aan Omroep Brabant. "Ik heb de Amsterdamse kruizen op m'n onderarm getatoeëerd en mijn dochter heet Xaja, dan weet je het wel."
Dat is ook niet een kwestie van wennen, het is gewoon verkeerd gespeldquote:Op donderdag 8 februari 2024 10:22 schreef Ceviche het volgende:
Bij het familiediner was er een Micheal (uitgesproken als Maikel).
Ik kende ooit overigens een Brain (uitgesproken als Braaijen).
Dat zijn dingen waar ik echt niet aan kan wennen.
Jon Snow!quote:Op donderdag 11 april 2024 10:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onder het mom van korte namen: er is een Britse acteur met de naam Kit. Vind ik eigenlijk ook wel iets hebben.
Ik moest even googlen want ik had geen idee wat Jon Snow met de naam Kit te maken had, maar nu weet ik hetquote:Op donderdag 11 april 2024 11:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jon Snow!
Grappig hoe zijn naam in GoT ook “verkeerd gespeld” is
Ik associeer Kit hiermee: https://nl.m.wikipedia.or(...)2Dserie%20uit%202008.quote:Op donderdag 11 april 2024 10:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Onder het mom van korte namen: er is een Britse acteur met de naam Kit. Vind ik eigenlijk ook wel iets hebben.
Dat is inderdaad wel bijzonder jaquote:Op donderdag 11 april 2024 10:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat is ook niet een kwestie van wennen, het is gewoon verkeerd gespeld
Wij kwamen laatst een M.os tegen, dat vond ik ook wel bijzonder!
En (weet niet of ik dit ooit al verteld heb) op de basisschool zat ik met de zusjes H.ip en P.it op school, dat was toch ook wel bijzonder
Ja, wie had toen kunnen bedenken dat we via ons horloge tegen de auto zouden kunnen zeggen dat hij vast moest starten...quote:Op donderdag 11 april 2024 11:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik associeer Kit hiermee: https://nl.m.wikipedia.or(...)2Dserie%20uit%202008.
Ze wilden Barf en Krak, maar waren bang voor commentaarquote:Op donderdag 11 april 2024 14:41 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel bijzonder jaik weet niet meer waar ik het gelezen heb (misschien wel hier) maar over een tweeling met de namen Kraf en Bark
Zou het een vernoeming zijn naar de legendarische fok-gebruiker?quote:Op donderdag 11 april 2024 10:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wie zal het zeggen!quote:Op donderdag 11 april 2024 17:17 schreef Kiid het volgende:
[..]
Zou het een vernoeming zijn naar de legendarische fok-gebruiker?
Ik ookquote:Op donderdag 11 april 2024 11:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik associeer Kit hiermee: https://nl.m.wikipedia.or(...)2Dserie%20uit%202008.
Wout maakt een inhaalslag hoor!quote:Op zondag 30 juni 2024 19:37 schreef Leandra het volgende:
Oh, ik sta duidelijk alleen in mijn voorkeur, generatiedingetje waarschijnlijk
Dat vind ik van Daan... Daniël maar niet af.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:24 schreef oh-oh het volgende:
Wout vind ik Wouter maar dan niet af, maar als hij bij de politie gaat is het een handige naam wel.
Wouter had idd in 1980 zijn top-jaar:quote:Op zondag 30 juni 2024 20:29 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja Daan wel hetzelfde maar toch minder erg omdat ik meer Daans ken dan Daniels.
Maar Wouter is ook echt in de jaren 80 achter gebleven als naam geloof ik.
Sluit ik me helemaal bij aan. Wouter vind ik veel leuker dan Wout, maar Wout is zeker weer leuker dan Daan.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wouter had idd in 1980 zijn top-jaar:
https://nvb.meertens.knaw(...)rstenaam/Wouter#data
Overigens vind ik Wouter beduidend leuker dan Wout, en Wout al veel leuker dan Daan/Daniël.
Wout is ook geen afgekorte Wouterquote:Op maandag 1 juli 2024 09:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind Wout geen afgekorte Wouter trouwens, helemaal niet. Maar da's misschien ook omdat ik geen Wouters ken.
Ik zou ipv Daan of Wout eerder gaan voor Ties, Cas (al rijmen die op pies en plas, bedenk ik nu) of iets als Siem, Mees of Noud.
Ik vind Noud juist heel ouderwets.quote:Op maandag 1 juli 2024 09:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind Wout geen afgekorte Wouter trouwens, helemaal niet. Maar da's misschien ook omdat ik geen Wouters ken.
Ik zou ipv Daan of Wout eerder gaan voor Ties, Cas (al rijmen die op pies en plas, bedenk ik nu) of iets als Siem, Mees of Noud.
Ik moest lachenquote:Op maandag 1 juli 2024 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een vent die luistert.... dat is sowieso al heel wat
Jongen of meisje? (Ik ben er nog niet uit of het één minder erg is dan het ander overigens)quote:
Even gekeken, het is een jongetjequote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Jongen of meisje? (Ik ben er nog niet uit of het één minder erg is dan het ander overigens)
OK, ik kom zo met mijn meningquote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Even gekeken, het is een jongetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:26 schreef Troel het volgende:
[..]
OK, ik kom zo met mijn meningIk had er ook nog nooit van gehoord. Wel van Phil uiteraard. Misschien dat de ouders dat wat te oubollig vonden en er een moderne twist aan wilden geven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh god, het zal toch niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Wel van Phil uiteraard. Misschien dat de ouders dat wat te oubollig vonden en er een moderne twist aan wilden geven?
Oh, ik dacht dat het meer een eigen creatie van Phil was en dat zelf gefabriceerde namen hier vaker gepost werden. Maar blijkbaar komt de naam vaker voorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Als filip bestaat en filemon ook, is de afgekorte versie dan zo wereldschokkend?
Er bestaat Frederiek en Frederique, maar je geeft dan toch niet Fred als officiële voornaam?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Als filip bestaat en filemon ook, is de afgekorte versie dan zo wereldschokkend?
Ik niet maar korte namen zijn nu eenmaal in. De afgekorte versie van mijn zoons naam is populairder dan de volledige.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Er bestaat Frederiek en Frederique, maar je geeft dan toch niet Fred als officiële voornaam?
(Meisjesnamen in dit geval).
Het is de reden dat bij ons in de familie de namen eigenlijk nogsteeds volledig worden geschreven (soms ook in oude spelling) en gewoon in dagelijks gebruik (roepnaam) of in koosnaam gewoon verschillende opties in omloop zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:55 schreef Bottoms_up het volgende:
T zal zo een jankend sneeuwvlokje zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:44 schreef Bottoms_up het volgende:
Uit een artikel over Nederlandse tieners die al feestend grof geld uitgeven in Knokke: Dapper (uit Amsterdam). Ik zie zo zijn ouders voor me
Ik moet altijd zo lachen om de naam Maikelquote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het zou idd zomaar fonetisch kunnen zijn, zoals Maikel dat ook is.
Oh die vind ik ook leuk ja!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:50 schreef Kanaroe het volgende:
Hier in de buurt is een L.oa (meisje) geboren
Al goegelend op die naam ontdekte ik dat er ook een Maxo Cosi met die naam bestaat
Ik vind het een aperte naam, wel leuk
Wij hadden een naam en kwamen erachter dat er een baby monitor bestaat met die naam.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:50 schreef Kanaroe het volgende:
Hier in de buurt is een L.oa (meisje) geboren
Al goegelend op die naam ontdekte ik dat er ook een Maxi Cosi met die naam bestaat
Ik vind het een aparte naam, wel leuk
Wij wisten het vlak na de 20 weken-echo al. We hadden toen een shortlist van drie namen (voor de echo) en in week 22 zeiden we tegen elkaar dat we allebei een goed gevoel hadden bij 1 naam.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
Wat was voor jullie het moment om over namen te gaan hebben?
Zit nu in het derde trimester, dus het wordt toch wel tijd![]()
We hebben voor nu bedacht allebei een lijstje te maken met een x aantal namen en vanuit daar verder te kijken.
Wat we niet willen weten we heel goed. Maar wat wel is wel lastig
Wij deden aan uitersten. Bij de 1ste wisten we de jongensnaam al voordat hij was verwekt. Bij de 2e pas na de geboorte.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
Ik wist al sinds mijn puberteit hoe ik mijn eerste zoon wilde noemen. Daar heeft mijn ex zich bij neer moeten leggenquote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
We hebben voor nu bedacht allebei een lijstje te maken met een x aantal namen en vanuit daar verder te kijken.
Ik wist toen ik een jaar of 10 was al hoe ik een meisje wilde noemenquote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
Herkenbaar! Voor een meisje hadden we toevallig al een ruim voor de zwangerschap een mooie naam gezien. Voor jongens vond ik het echt moeilijk. Aangezien wij dus wél 2 jongens kregen, was de naam vinden een bevalling op zichquote:Op maandag 29 juli 2024 14:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik wist toen ik een jaar of 10 was al hoe ik een meisje wilde noemen![]()
De vader was het er gelijk mee eens, vond het ook een mooie naam.
En goddank werd het een meisje want als het een jongetje was geweest had 't arme jong nu bijna 24 jaar later nog steeds geen naam gehad
Wij hebben beide geen naam gezien/in ons hoofd.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Herkenbaar! Voor een meisje hadden we toevallig al een ruim voor de zwangerschap een mooie naam gezien. Voor jongens vond ik het echt moeilijk. Aangezien wij dus wél 2 jongens kregen, was de naam vinden een bevalling op zich. Zo rond de 30 weken zijn wij begonnen met individueel lijstjes maken. Na een tijdje uitwisselen, stond daar 1 naam op die overeenkwam. Toen hebben we het maar meteen beklonken. Bij de jongste was het extra moeilijk, want die ene optie hadden we dus al gebruikt. Vriend kwam opeens met zeer oubollige namen, echt brrr. Uiteindelijk pas een week voor de geboorte een acceptabele naam gevonden. Ik heb geloof ik nog wel wat hormonen in de strijd gegooid want ik wilde het geboortekaartje geregeld hebben en wilde per se een proefdruk zien met de echte naam en geen dummy. Toen heeft hij zich maar neergelegd bij mijn eerste keus, zodat hij van mijn gezeur af was denk ik
![]()
.
Dat heb ik ookquote:Ik vond het ergens ook wel awkward om de namen te noemen die ik mooi vond, want wat nou als vriend ze volledig afschoot? Het voelde zo persoonlijk. Dus daarom stelde ik het ook uit denk ik.
Dat kwam wel mooi uitquote:Op maandag 29 juli 2024 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Wij wisten het vlak na de 20 weken-echo al. We hadden toen een shortlist van drie namen (voor de echo) en in week 22 zeiden we tegen elkaar dat we allebei een goed gevoel hadden bij 1 naam.
We hadden trouwens alleen meisjesnamen, voor een jongetje hadden we nog geen overeenstemming qua lijstje überhaupt. Gelukkig kregen we ook een meisje.
Geen naam die niet te spellen is en geen dj- en -ey namen.quote:Wat wil je NIET dan? En voor beide geslachten ben je nog op zoek?
Een jongen of een meisje?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:54 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat kwam wel mooi uit
[..]
Een naam die niet te spellen is en geen dj- en -ey namen.
Geslacht weten we, dus dat scheelt.
Met een naam die niet te spellen is, bedoel namen als: Sjharytienne, X'jhai.vion enz,quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:12 schreef eponine het volgende:
Bij de oudste wisten we de namen een paar uur na de 20-weken echo. Eerste naam was mijn favoriet, tweede naam mans favoriet (en uiteraard stonden we hier wel achter).
Bij de jongste duurde het iets langer, vooral door twijfel van mijn kant. Maar uiteindelijk heel blij met haar namen! Eerste naam de favoriet van man, tweede naam de mijne.
En beide zijn het namen waarvan de s pelling heel duidelijk is en toch worden ze regelmatig verkeerd geschreven. Zoons naam eindigt op -is en ik ben al varianten tegen gekomen die eindigen op -us en -ens. Dochters naam bevat één B maar regelmatig wordt ie met dubbel B gespeld, en haar naam wordt ook best vaak verkeerd uitgesproken (met lange O in plaats van korte O).
Dat willen we nog even voor ons houdenquote:
Moeilijk hoor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:51 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Met een naam die niet te spellen is, bedoel namen als: Sjharytienne, X'jhai.vion enz,
[..]
Dat willen we nog even voor ons houden
We zijn er eigenlijk zo goed als uit. We hebben beiden een lijstje gemaakt en er kwam een naam overeenquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Moeilijk hoor.
Zoek je Nederlandse namen of namen uit het buitenland? Kort of lang? Klassiek of modern?
Owenquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Jullie hebben het nog relatief makkelijk met Nederlandse namen.
Onze situatie is meer divers: Nederlandse vader, Latijns-Amerikaanse moeder, en het jongetje zal voorlopig nog in de VS gaan opgroeien. Dus het liefst wil ik graag een korte krachtige naam waar we goed bij voelen. Probeer dat maar eens te vinden want Nederlandse namen zoals Stijn of Guus zijn niet echt van toepassing in de VS.
Iemand suggesties?
Davidquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Onze situatie is meer divers: Nederlandse vader, Latijns-Amerikaanse moeder, en het jongetje zal voorlopig nog in de VS gaan opgroeien. Dus het liefst wil ik graag een korte krachtige naam waar we goed bij voelen. Probeer dat maar eens te vinden want Nederlandse namen zoals Stijn of Guus zijn niet echt van toepassing in de VS.
Iemand suggesties?
Dat vind ik juist te Amerikaans eigenlijkquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:14 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Owen
Lucas
Andrew/Andrea
Zoiets?
Ik had wel varianten zoals Leo of Davis, maar ik zoek eigenlijk wel iets wat niet heel doorsnee isquote:
Tom. Tommy. Tomas.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Iemand suggesties?
Elio (of Helio). Kunnen Amerikanen dat uitspreken? Met namen als Tobias (Tobaaajas) en Matteo (Mettejo) gaan Engelstaligen vaak de mist in.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Iemand suggesties?
Jonas een optie?quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:26 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Dat vind ik juist te Amerikaans eigenlijk.
Of Max van Maximilian als het toch kort moet.quote:
Dit. Ik woon nu zelf met een op-en-top Nederlandse naam in het buitenland. Op mijn werk spreekt werkelijk niemand het de eerste keer goed uit, maar ze wennen snel genoeg.quote:Op zondag 29 september 2024 09:18 schreef arvensis het volgende:
Eerlijk? Ik zou gewoon kiezen voor een naam die jullie mooi vinden. Mensen wennen wel aan namen en leren ze ook goed uit te spreken (fam, vrienden, juffen etc).
En de rest vind ik onbelangrijk. Die verbeter ik een keer en dan spreken ze het ook goed uit.
Jouw naam lijkt mij wel een uitdaging daar inderdaad.quote:Op zondag 29 september 2024 09:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Ik woon nu zelf met een op-en-top Nederlandse naam in het buitenland. Op mijn werk spreekt werkelijk niemand het de eerste keer goed uit, maar ze wennen snel genoeg.
Dank voor het meedenken, Echter, het is niet alleen dat het goed ligt bij drie talen, we moeten het ook nog een mooie naam vinden natuurlijkquote:Op zaterdag 28 september 2024 22:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Elio (of Helio). Kunnen Amerikanen dat uitspreken? Met namen als Tobias (Tobaaajas) en Matteo (Mettejo) gaan Engelstaligen vaak de mist in.
Deze Spaanse namen zijn in drie talen goed te behappen:
Nuno
Cesar
Javi
Jair
Hugo (ook wel leuk, 3 verschillende uitspraken met Joego, Huugo of Uugo)
Deze Engelse namen denk ik ook in Spaans en Nederlands goed te doen:
Tim of Jim
Colin
Lewis
Julius
Freddy
Mel
Viggo
Ben
Nederlandse namen die het goed doen in het buitenland:
Sep
Rens
Raf
Wat vinden jullie zelf mooi?quote:Op zondag 29 september 2024 12:14 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Dank voor het meedenken, Echter, het is niet alleen dat het goed ligt bij drie talen, we moeten het ook nog een mooie naam vinden natuurlijk![]()
.
Uit je lijst vind ik alleen Julius nog wel een mooie maar helaas heet m'n neefje ook al zo.
Dus het zal niet eenvoudig worden. We moeten dus nog flink over nadenken.
James?quote:Op zondag 29 september 2024 12:14 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Dank voor het meedenken, Echter, het is niet alleen dat het goed ligt bij drie talen, we moeten het ook nog een mooie naam vinden natuurlijk![]()
.
Uit je lijst vind ik alleen Julius nog wel een mooie maar helaas heet m'n neefje ook al zo.
Dus het zal niet eenvoudig worden. We moeten dus nog flink over nadenken.
Wil je graag een Nederlandse naam dan? Er zijn toch heel veel mooie Engelse en Spaanse (of zelfs Portugese) namen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Iemand suggesties?
Er staat een bordje in de tuin met een eend met hoedje. Zoiets als dit maar dan met Jones als naam. Dus ik ga er van uit dat het om een jongen gaat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grace-Jones? Ik heb al vaker de naam Grace gehoord, dus het zou kunnen
Bij Grace Jones is Jones gewoon de achternaamquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grace-Jones? Ik heb al vaker de naam Grace gehoord, dus het zou kunnen
Oja, da's waarquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij Grace Jones is Jones gewoon de achternaam
En daar noem je er gelijk een waardoor die trend waarschijnlijk mede gezet is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:18 schreef Smart_ass het volgende:
Achternamen als voornamen zijn in Engelstalige landen al langer een trend.
Jackson, Cameron, Logan, Harper, Hudson, Bailey, Duncan, Carter, Kennedy, Lincoln, Lennon, Reagan… en zo maar door.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |