abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214463965
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
Wat was voor jullie het moment om over namen te gaan hebben?

Zit nu in het derde trimester, dus het wordt toch wel tijd :D

We hebben voor nu bedacht allebei een lijstje te maken met een x aantal namen en vanuit daar verder te kijken.

Wat we niet willen weten we heel goed. Maar wat wel is wel lastig _O-
Ik wist toen ik een jaar of 10 was al hoe ik een meisje wilde noemen :@
De vader was het er gelijk mee eens, vond het ook een mooie naam.

En goddank werd het een meisje want als het een jongetje was geweest had 't arme jong nu bijna 24 jaar later nog steeds geen naam gehad :')

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2024 14:57:16 ]
pi_214464180
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2024 14:56 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik wist toen ik een jaar of 10 was al hoe ik een meisje wilde noemen :@
De vader was het er gelijk mee eens, vond het ook een mooie naam.

En goddank werd het een meisje want als het een jongetje was geweest had 't arme jong nu bijna 24 jaar later nog steeds geen naam gehad :')
Herkenbaar! Voor een meisje hadden we toevallig al een ruim voor de zwangerschap een mooie naam gezien. Voor jongens vond ik het echt moeilijk. Aangezien wij dus wél 2 jongens kregen, was de naam vinden een bevalling op zich :+. Zo rond de 30 weken zijn wij begonnen met individueel lijstjes maken. Na een tijdje uitwisselen, stond daar 1 naam op die overeenkwam. Toen hebben we het maar meteen beklonken. Bij de jongste was het extra moeilijk, want die ene optie hadden we dus al gebruikt. Vriend kwam opeens met zeer oubollige namen, echt brrr. Uiteindelijk pas een week voor de geboorte een acceptabele naam gevonden. Ik heb geloof ik nog wel wat hormonen in de strijd gegooid want ik wilde het geboortekaartje geregeld hebben en wilde per se een proefdruk zien met de echte naam en geen dummy. Toen heeft hij zich maar neergelegd bij mijn eerste keus, zodat hij van mijn gezeur af was denk ik O-) :@.

Ik vond het ergens ook wel awkward om de namen te noemen die ik mooi vond, want wat nou als vriend ze volledig afschoot? Het voelde zo persoonlijk. Dus daarom stelde ik het ook uit denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 30 juli 2024 @ 11:28:42 #253
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_214474368
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 15:10 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Herkenbaar! Voor een meisje hadden we toevallig al een ruim voor de zwangerschap een mooie naam gezien. Voor jongens vond ik het echt moeilijk. Aangezien wij dus wél 2 jongens kregen, was de naam vinden een bevalling op zich :+. Zo rond de 30 weken zijn wij begonnen met individueel lijstjes maken. Na een tijdje uitwisselen, stond daar 1 naam op die overeenkwam. Toen hebben we het maar meteen beklonken. Bij de jongste was het extra moeilijk, want die ene optie hadden we dus al gebruikt. Vriend kwam opeens met zeer oubollige namen, echt brrr. Uiteindelijk pas een week voor de geboorte een acceptabele naam gevonden. Ik heb geloof ik nog wel wat hormonen in de strijd gegooid want ik wilde het geboortekaartje geregeld hebben en wilde per se een proefdruk zien met de echte naam en geen dummy. Toen heeft hij zich maar neergelegd bij mijn eerste keus, zodat hij van mijn gezeur af was denk ik O-) :@.
Wij hebben beide geen naam gezien/in ons hoofd.

Ik vind het wel slim van de proefdruk van het geboortekaartje! Even onthouden.
quote:
Ik vond het ergens ook wel awkward om de namen te noemen die ik mooi vond, want wat nou als vriend ze volledig afschoot? Het voelde zo persoonlijk. Dus daarom stelde ik het ook uit denk ik.
Dat heb ik ook :Y
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  woensdag 31 juli 2024 @ 11:54:08 #254
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_214488867
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2024 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Wij wisten het vlak na de 20 weken-echo al. We hadden toen een shortlist van drie namen (voor de echo) en in week 22 zeiden we tegen elkaar dat we allebei een goed gevoel hadden bij 1 naam.
We hadden trouwens alleen meisjesnamen, voor een jongetje hadden we nog geen overeenstemming qua lijstje überhaupt. Gelukkig kregen we ook een meisje. :D
Dat kwam wel mooi uit :D
quote:
Wat wil je NIET dan? En voor beide geslachten ben je nog op zoek?
Geen naam die niet te spellen is en geen dj- en -ey namen.
Geslacht weten we, dus dat scheelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgnesGru op 31-07-2024 15:36:28 ]
pi_214489172
Bij de oudste wisten we de namen een paar uur na de 20-weken echo. Eerste naam was mijn favoriet, tweede naam mans favoriet (en uiteraard stonden we hier wel achter).

Bij de jongste duurde het iets langer, vooral door twijfel van mijn kant. Maar uiteindelijk heel blij met haar namen! Eerste naam de favoriet van man, tweede naam de mijne.

En beide zijn het namen waarvan de spelling heel duidelijk is en toch worden ze regelmatig verkeerd geschreven. Zoons naam eindigt op -is en ik ben al varianten tegen gekomen die eindigen op -us en -ens. Dochters naam bevat één B maar regelmatig wordt ie met dubbel B gespeld, en haar naam wordt ook best vaak verkeerd uitgesproken (met lange O in plaats van korte O).
pi_214491308
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 11:54 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Dat kwam wel mooi uit :D
[..]
Een naam die niet te spellen is en geen dj- en -ey namen.
Geslacht weten we, dus dat scheelt.
Een jongen of een meisje? ;)
  woensdag 31 juli 2024 @ 15:51:42 #257
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_214492656
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 12:12 schreef eponine het volgende:
Bij de oudste wisten we de namen een paar uur na de 20-weken echo. Eerste naam was mijn favoriet, tweede naam mans favoriet (en uiteraard stonden we hier wel achter).

Bij de jongste duurde het iets langer, vooral door twijfel van mijn kant. Maar uiteindelijk heel blij met haar namen! Eerste naam de favoriet van man, tweede naam de mijne.

En beide zijn het namen waarvan de s pelling heel duidelijk is en toch worden ze regelmatig verkeerd geschreven. Zoons naam eindigt op -is en ik ben al varianten tegen gekomen die eindigen op -us en -ens. Dochters naam bevat één B maar regelmatig wordt ie met dubbel B gespeld, en haar naam wordt ook best vaak verkeerd uitgesproken (met lange O in plaats van korte O).
Met een naam die niet te spellen is, bedoel namen als: Sjharytienne, X'jhai.vion enz,

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 13:48 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Een jongen of een meisje? ;)
Dat willen we nog even voor ons houden ;)
pi_214493093
De oudste was rond 30 weken zeker, vanaf week 15 tot 30 hadden we een andere naam als beste optie.

De jongsten hebben we pas een week voor hun geboorte besloten. Daarvoor konden we het niet eens worden dus uiteindelijk maar de knoop doorgehakt en iets gekozen wat we beide acceptabel vonden.
pi_214493161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 15:51 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Met een naam die niet te spellen is, bedoel namen als: Sjharytienne, X'jhai.vion enz,
[..]
Dat willen we nog even voor ons houden ;)
Moeilijk hoor. :D
Zoek je Nederlandse namen of namen uit het buitenland? Kort of lang? Klassiek of modern?
pi_215115618
Jullie hebben het nog relatief makkelijk met Nederlandse namen.

Onze situatie is meer divers: Nederlandse vader, Latijns-Amerikaanse moeder, en het jongetje zal voorlopig nog in de VS gaan opgroeien. Dus het liefst wil ik graag een korte krachtige naam waar we goed bij voelen. Probeer dat maar eens te vinden want Nederlandse namen zoals Stijn of Guus zijn niet echt van toepassing in de VS :{.

Iemand suggesties?
pi_215115657
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2024 16:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Moeilijk hoor. :D
Zoek je Nederlandse namen of namen uit het buitenland? Kort of lang? Klassiek of modern?
We zijn er eigenlijk zo goed als uit. We hebben beiden een lijstje gemaakt en er kwam een naam overeen :D
Ik had nog een naam waar mijn vriend niet op was gekomen, maar ook mooi vindt.

Het is wel grappig dat mensen in een bepaalde richting denken, maar dat het juist niet zo is :D
pi_215115667
quote:
5s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:

Onze situatie is meer divers: Nederlandse vader, Latijns-Amerikaanse moeder, en het jongetje zal voorlopig nog in de VS gaan opgroeien. Dus het liefst wil ik graag een korte krachtige naam waar we goed bij voelen. Probeer dat maar eens te vinden want Nederlandse namen zoals Stijn of Guus zijn niet echt van toepassing in de VS :{.

Iemand suggesties?
Owen
Lucas
Andrew/Andrea

Zoiets?
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:20:05 #263
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_215115718
quote:

Iemand suggesties?
David
Leon
Max
Tom
Jack
Ben
Paul
  zaterdag 28 september 2024 @ 12:53:35 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_215115947
Namen als Ruben en Hugo kunnen zowel alle grootouders als buurkinderen uitspreken, dat ze dat allemaal andere uitspreken doet er niet zoveel toe, daar went een kind zo aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_215121393
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:14 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Owen
Lucas
Andrew/Andrea

Zoiets?
Dat vind ik juist te Amerikaans eigenlijk :').
pi_215121404
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 12:20 schreef 1inamelon het volgende:

[..]
David
Leon
Max
Tom
Jack
Ben
Paul
Ik had wel varianten zoals Leo of Davis, maar ik zoek eigenlijk wel iets wat niet heel doorsnee is :P.
pi_215121419
quote:

Iemand suggesties?
Tom. Tommy. Tomas.
Of iets met Lucas inderdaad.

Met iets uit de bijbel zit je meestal wel goed in die contreien (inclusief die van ons :) )
Kan ook Daniel zijn of een Sander. Of een Alexander.
Genoeg te kiezen. O+

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 28-09-2024 21:35:53 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 28 september 2024 @ 22:25:26 #268
277627 Seven.
We are Borg.
pi_215121957
quote:

Iemand suggesties?
Elio (of Helio). Kunnen Amerikanen dat uitspreken? Met namen als Tobias (Tobaaajas) en Matteo (Mettejo) gaan Engelstaligen vaak de mist in.

Deze Spaanse namen zijn in drie talen goed te behappen:

Nuno
Cesar
Javi
Jair
Hugo (ook wel leuk, 3 verschillende uitspraken met Joego, Huugo of Uugo)

Deze Engelse namen denk ik ook in Spaans en Nederlands goed te doen:
Tim of Jim
Colin
Lewis
Julius
Freddy
Mel
Viggo
Ben

Nederlandse namen die het goed doen in het buitenland:
Sep
Rens
Raf
Resistance is futile.
pi_215122024
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2024 21:26 schreef FordSierra het volgende:

[..]
Dat vind ik juist te Amerikaans eigenlijk :').
Jonas een optie?
pi_215122143
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 september 2024 22:32 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Jonas een optie?
Of Max van Maximilian als het toch kort moet.
Of Marcus Aurelius. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215123933
Pfoe dat is idd een uitdaging.

Victor lijkt me in de drie talen wel te doen.
  zondag 29 september 2024 @ 08:52:14 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_215124086
- mam, waarom hebben jullie me Victor genoemd?
- omdat dat in alle talen wel te doen was

Lekker romantisch :P .

Ik ken een Valentijn die geboren en getogen is in een Engelstalig land. In praktijk is er erg veel ‘te doen’ dus ik zou toch vooral op zoek gaan naar een mooie naam volgens jullie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_215124253
Eerlijk? Ik zou gewoon kiezen voor een naam die jullie mooi vinden. Mensen wennen wel aan namen en leren ze ook goed uit te spreken (fam, vrienden, juffen etc).
En de rest vind ik onbelangrijk. Die verbeter ik een keer en dan spreken ze het ook goed uit.
Protège moi de mes désirs.
  Manager PR/Moderator zondag 29 september 2024 @ 09:21:46 #274
269689 crew  Viv
pi_215124269
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2024 09:18 schreef arvensis het volgende:
Eerlijk? Ik zou gewoon kiezen voor een naam die jullie mooi vinden. Mensen wennen wel aan namen en leren ze ook goed uit te spreken (fam, vrienden, juffen etc).
En de rest vind ik onbelangrijk. Die verbeter ik een keer en dan spreken ze het ook goed uit.
Dit. Ik woon nu zelf met een op-en-top Nederlandse naam in het buitenland. Op mijn werk spreekt werkelijk niemand het de eerste keer goed uit, maar ze wennen snel genoeg. :)
pi_215124290
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 09:21 schreef Viv het volgende:

[..]
Dit. Ik woon nu zelf met een op-en-top Nederlandse naam in het buitenland. Op mijn werk spreekt werkelijk niemand het de eerste keer goed uit, maar ze wennen snel genoeg. :)
Jouw naam lijkt mij wel een uitdaging daar inderdaad. :P

Mijn kinderen vinden het ook belangrijk dat hun naam goed wordt uitgesproken, dus als iemand het niet goed uitspreekt zeggen ze dat meteen zelf. Zelfs de simpele naam van Z. wordt vaak uitgesproken als de S-versie. :+

Dussss: kies vooral wat je zelf mooi vindt.
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')