Ik wist toen ik een jaar of 10 was al hoe ik een meisje wilde noemenquote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
Wat was voor jullie het moment om over namen te gaan hebben?
Zit nu in het derde trimester, dus het wordt toch wel tijd![]()
We hebben voor nu bedacht allebei een lijstje te maken met een x aantal namen en vanuit daar verder te kijken.
Wat we niet willen weten we heel goed. Maar wat wel is wel lastig
Herkenbaar! Voor een meisje hadden we toevallig al een ruim voor de zwangerschap een mooie naam gezien. Voor jongens vond ik het echt moeilijk. Aangezien wij dus wél 2 jongens kregen, was de naam vinden een bevalling op zichquote:Op maandag 29 juli 2024 14:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik wist toen ik een jaar of 10 was al hoe ik een meisje wilde noemen![]()
De vader was het er gelijk mee eens, vond het ook een mooie naam.
En goddank werd het een meisje want als het een jongetje was geweest had 't arme jong nu bijna 24 jaar later nog steeds geen naam gehad
Wij hebben beide geen naam gezien/in ons hoofd.quote:Op maandag 29 juli 2024 15:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Herkenbaar! Voor een meisje hadden we toevallig al een ruim voor de zwangerschap een mooie naam gezien. Voor jongens vond ik het echt moeilijk. Aangezien wij dus wél 2 jongens kregen, was de naam vinden een bevalling op zich. Zo rond de 30 weken zijn wij begonnen met individueel lijstjes maken. Na een tijdje uitwisselen, stond daar 1 naam op die overeenkwam. Toen hebben we het maar meteen beklonken. Bij de jongste was het extra moeilijk, want die ene optie hadden we dus al gebruikt. Vriend kwam opeens met zeer oubollige namen, echt brrr. Uiteindelijk pas een week voor de geboorte een acceptabele naam gevonden. Ik heb geloof ik nog wel wat hormonen in de strijd gegooid want ik wilde het geboortekaartje geregeld hebben en wilde per se een proefdruk zien met de echte naam en geen dummy. Toen heeft hij zich maar neergelegd bij mijn eerste keus, zodat hij van mijn gezeur af was denk ik
![]()
.
Dat heb ik ookquote:Ik vond het ergens ook wel awkward om de namen te noemen die ik mooi vond, want wat nou als vriend ze volledig afschoot? Het voelde zo persoonlijk. Dus daarom stelde ik het ook uit denk ik.
Dat kwam wel mooi uitquote:Op maandag 29 juli 2024 13:17 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Wij wisten het vlak na de 20 weken-echo al. We hadden toen een shortlist van drie namen (voor de echo) en in week 22 zeiden we tegen elkaar dat we allebei een goed gevoel hadden bij 1 naam.
We hadden trouwens alleen meisjesnamen, voor een jongetje hadden we nog geen overeenstemming qua lijstje überhaupt. Gelukkig kregen we ook een meisje.
Geen naam die niet te spellen is en geen dj- en -ey namen.quote:Wat wil je NIET dan? En voor beide geslachten ben je nog op zoek?
Een jongen of een meisje?quote:Op woensdag 31 juli 2024 11:54 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Dat kwam wel mooi uit
[..]
Een naam die niet te spellen is en geen dj- en -ey namen.
Geslacht weten we, dus dat scheelt.
Met een naam die niet te spellen is, bedoel namen als: Sjharytienne, X'jhai.vion enz,quote:Op woensdag 31 juli 2024 12:12 schreef eponine het volgende:
Bij de oudste wisten we de namen een paar uur na de 20-weken echo. Eerste naam was mijn favoriet, tweede naam mans favoriet (en uiteraard stonden we hier wel achter).
Bij de jongste duurde het iets langer, vooral door twijfel van mijn kant. Maar uiteindelijk heel blij met haar namen! Eerste naam de favoriet van man, tweede naam de mijne.
En beide zijn het namen waarvan de s pelling heel duidelijk is en toch worden ze regelmatig verkeerd geschreven. Zoons naam eindigt op -is en ik ben al varianten tegen gekomen die eindigen op -us en -ens. Dochters naam bevat één B maar regelmatig wordt ie met dubbel B gespeld, en haar naam wordt ook best vaak verkeerd uitgesproken (met lange O in plaats van korte O).
Dat willen we nog even voor ons houdenquote:
Moeilijk hoor.quote:Op woensdag 31 juli 2024 15:51 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Met een naam die niet te spellen is, bedoel namen als: Sjharytienne, X'jhai.vion enz,
[..]
Dat willen we nog even voor ons houden
We zijn er eigenlijk zo goed als uit. We hebben beiden een lijstje gemaakt en er kwam een naam overeenquote:Op woensdag 31 juli 2024 16:28 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Moeilijk hoor.
Zoek je Nederlandse namen of namen uit het buitenland? Kort of lang? Klassiek of modern?
Owenquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Jullie hebben het nog relatief makkelijk met Nederlandse namen.
Onze situatie is meer divers: Nederlandse vader, Latijns-Amerikaanse moeder, en het jongetje zal voorlopig nog in de VS gaan opgroeien. Dus het liefst wil ik graag een korte krachtige naam waar we goed bij voelen. Probeer dat maar eens te vinden want Nederlandse namen zoals Stijn of Guus zijn niet echt van toepassing in de VS.
Iemand suggesties?
Davidquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Onze situatie is meer divers: Nederlandse vader, Latijns-Amerikaanse moeder, en het jongetje zal voorlopig nog in de VS gaan opgroeien. Dus het liefst wil ik graag een korte krachtige naam waar we goed bij voelen. Probeer dat maar eens te vinden want Nederlandse namen zoals Stijn of Guus zijn niet echt van toepassing in de VS.
Iemand suggesties?
Dat vind ik juist te Amerikaans eigenlijkquote:Op zaterdag 28 september 2024 12:14 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Owen
Lucas
Andrew/Andrea
Zoiets?
Ik had wel varianten zoals Leo of Davis, maar ik zoek eigenlijk wel iets wat niet heel doorsnee isquote:
Tom. Tommy. Tomas.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Iemand suggesties?
Elio (of Helio). Kunnen Amerikanen dat uitspreken? Met namen als Tobias (Tobaaajas) en Matteo (Mettejo) gaan Engelstaligen vaak de mist in.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Iemand suggesties?
Jonas een optie?quote:Op zaterdag 28 september 2024 21:26 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Dat vind ik juist te Amerikaans eigenlijk.
Of Max van Maximilian als het toch kort moet.quote:
Dit. Ik woon nu zelf met een op-en-top Nederlandse naam in het buitenland. Op mijn werk spreekt werkelijk niemand het de eerste keer goed uit, maar ze wennen snel genoeg.quote:Op zondag 29 september 2024 09:18 schreef arvensis het volgende:
Eerlijk? Ik zou gewoon kiezen voor een naam die jullie mooi vinden. Mensen wennen wel aan namen en leren ze ook goed uit te spreken (fam, vrienden, juffen etc).
En de rest vind ik onbelangrijk. Die verbeter ik een keer en dan spreken ze het ook goed uit.
Jouw naam lijkt mij wel een uitdaging daar inderdaad.quote:Op zondag 29 september 2024 09:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Ik woon nu zelf met een op-en-top Nederlandse naam in het buitenland. Op mijn werk spreekt werkelijk niemand het de eerste keer goed uit, maar ze wennen snel genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |