SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer heel vaak komt hier de vraag voorbij waarom n.amen vaak met p.untjes worden g.eschreven. Dit is zodat het allemaal wat minder makkelijk te googlen is en je gewoon publiekelijk kan klagen over je buurvrouw die haar pasgeboren dochter Shenayneh heeft genoemd. Zonder angst voor represailles. Dus daarom.
Was al gepost in het vorige deel.quote:Op woensdag 25 oktober 2023 20:42 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Jizz
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
https://www.ad.nl/offside(...)e-voornaam~a8bea91e/
Ik las m ook en moest echt even op m'n handen zitten...quote:Op zaterdag 11 november 2023 09:19 schreef June. het volgende:
Via Facebook een artikel met de kop: "Onze vier kinderen hebben namen met een X gekregen. Een mond vol, maar het went"
En dan begint het artikel: Sjharytienne doet haar verhaal.
![]()
De kinderen heten overigens Xirriano, Xivellya, Xizzaine, Ximmayra
Met als argument: "En omdat Xirriano 8 letters heeft en een dubbele letter, moet de volgende naam dat ook hebben. "
Ik denk dat een knoopje beter isquote:Op zaterdag 11 november 2023 09:19 schreef June. het volgende:
Via Facebook een artikel met de kop: "Onze vier kinderen hebben namen met een X gekregen. Een mond vol, maar het went"
En dan begint het artikel: Sjharytienne doet haar verhaal.
![]()
De kinderen heten overigens Xirriano, Xivellya, Xizzaine, Ximmayra
Met als argument: "En omdat Xirriano 8 letters heeft en een dubbele letter, moet de volgende naam dat ook hebben. "
Aan de ene kant 8 knoopjes en aan de andere een dubbele knoopquote:
Zolang ze niet alle drie dezelfde medeklinker in het midden hebben valt het wel mee denk ik.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:13 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. Wij hebben twee meiden met allebei een naam met 4 letters, eindigend op een a. Nu is er een derde meid op komst en mijn vriend wil graag wederom een naam eindigend op een a en het liefste ook 4 letters. Ik ben zelf een beetje huiverig voor een kwik-kwek-kwak effect, terwijl mijn vriend juist vindt dat haar naam anders een beetje buiten de boot valt bij de andere twee. Wat vinden jullie?
Ik zou juist niet teveel afwijken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 21:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zie wat je bedoelt ja. En rijmende namen vallen natuurlijk ook af.
Ik weet eigenlijk de naam van jullie tweede dochter niet maar je zou ook nog kunnen gaan voor 5 of 6 letters of zoquote:Op zaterdag 18 november 2023 21:30 schreef Smart_ass het volgende:
Ik zie wat je bedoelt ja. En rijmende namen vallen natuurlijk ook af.
Wat dacht je van Emma? Vind ik bij de andere twee passen zonder het Kwik, Kwek en Kwak effectquote:Op zaterdag 18 november 2023 22:38 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Nina ook het leukst maar vriend niet.
En ja dat is natuurlijk ook waar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 30 november 2023 07:59 schreef Donna het volgende:
Zus, jongere zus, jonger broertje. In deze volgordeSja, zo ken ik iemand die heeft zijn zoons Gijs en Tijs genoemd. Geen tweeling.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zat er ook een Chelsea o.i.d. tussen?quote:Op donderdag 30 november 2023 08:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Sja, zo ken ik iemand die heeft zijn zoons Gijs en Tijs genoemd. Geen tweeling.
quote:Op donderdag 30 november 2023 07:59 schreef Donna het volgende:
Zus, jongere zus, jonger broertje. In deze volgordeJ.an en J.anneke vind ik wel een beetje frappant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Protège moi de mes désirs.
Ja ze komen uit een regio waar vernoemen nog wel heel erg erin zit, dus nouja. Maar dan zo'n Amerikaanse naam er ineens tussen?quote:Op donderdag 30 november 2023 08:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
J.an en J.anneke vind ik wel een beetje frappant.
Ik vind het ook een rare keuze want het is in principe dezelfde naam. De hele wereld van mogelijke kindernamen ligt voor je open en je kunt zelfs zelf een unieke naam bedenken maar dan geef je 2 van de 3 kinderen dezelfde naamquote:Op donderdag 30 november 2023 08:50 schreef arvensis het volgende:
[..]
J.an en J.anneke vind ik wel een beetje frappant.
Ahhh, dat is wel echt heel scherp en attent zeg!quote:Op donderdag 30 november 2023 08:52 schreef arvensis het volgende:
Nadat we aangifte hadden gedaan werd ik trouwens gebeld door de gemeente. “Hallo mevrouw Arvensis, ik zie dat uw twee kinderen twee namen hebben. Uw derde kind heeft maar 1 naam. Klopt dat?”
Heel scherp van ze! We konden geen leuke tweede naam vinden.
Jan en Johanna had ik nog gesnapt maar Jan en Janneke niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 08:58 schreef Leandra het volgende:
Was vroeger heel normaal met al die vernoemingen.
Jan, Johanna, Hans, Janette, John, Jeanne (Sjaan).
Allemaal vormen van Johannes, dus met vernoemen kun je veel kanten op, maar vroeger bleef men vaker dichterbij het "origineel" (degene die vernoemd werd).
Ach, zo lang de ouders het maar snappen toch?quote:Op donderdag 30 november 2023 08:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vind het ook een rare keuze want het is in principe dezelfde naam. De hele wereld van mogelijke kindernamen ligt voor je open en je kunt zelfs zelf een unieke naam bedenken maar dan geef je 2 van de 3 kinderen dezelfde naam
Misschien naar een andere grootouder vernoemd?quote:Op donderdag 30 november 2023 09:00 schreef arvensis het volgende:
[..]
Jan en Johanna had ik nog gesnapt maar Jan en Janneke niet.
Ik stem voor Emma weet de andere namen nietquote:Op zondag 19 november 2023 14:36 schreef Smart_ass het volgende:
Ik vind Emma wel aardig maar ik wil geen top 10 naam en die naam staat hier op 2 (en ja, Bubbles’ naam staat in Nederland ook in de top 10, maar hier niet).
Ik heb overigens al wel een short list qua namen. Moet alleen nog even overeenstemming bereiken met vriendlief, dat is het lastigste gedeelte haha.
Bedankt voor je stem maar nee dusquote:Op donderdag 30 november 2023 12:03 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik stem voor Emma weet de andere namen niet
Lexa zou ik niet doen. Datingsitequote:Op donderdag 30 november 2023 15:40 schreef Tink89 het volgende:
Nina, Vera, Lara, Zara, Sara, Mara, Ella, Lana, Lena, Emma, Lexa (of Lexie), Nora, Nona, Lina, Zora, Zola...
Vroegah was dat echt heel normaal hoorquote:Op donderdag 30 november 2023 08:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik vind het ook een rare keuze want het is in principe dezelfde naam. De hele wereld van mogelijke kindernamen ligt voor je open en je kunt zelfs zelf een unieke naam bedenken maar dan geef je 2 van de 3 kinderen dezelfde naam
Nee, eigenlijk kan dat niet.quote:Op donderdag 30 november 2023 12:04 schreef Burdie het volgende:
Over zwemles gesproken, hier een Lieve met twee zusjes: Lo en Loua.
Kan ook.
Yep, en als de eerste Jan overleed dan werd de naam gewoon hergebruikt als er nog weer een jongen kwam.quote:Op donderdag 30 november 2023 16:53 schreef SQ het volgende:
[..]
Vroegah was dat echt heel normaal hoor
Ja, of je had Jan Piet Henk, Piet Henk Jan en Henk Jan Piet in 1 gezinquote:Op donderdag 30 november 2023 16:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Yep, en als de eerste Jan overleed dan werd de naam gewoon hergebruikt als er nog weer een jongen kwam.
Jaquote:Op donderdag 30 november 2023 16:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, of je had Jan Piet Henk, Piet Henk Jan en Henk Jan Piet in 1 gezin
En dan de zusjes Jannie, Pietje en Henka
Goede lijst met Z’s naam.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:40 schreef Tink89 het volgende:
Nina, Vera, Lara, Zara, Sara, Mara, Ella, Lana, Lena, Emma, Lexa (of Lexie), Nora, Nona, Lina, Zora, Zola...
Ik zou zelf kijken naar een naam die niet op -ra en -la eindigt, vanwege de namen van de oudste twee.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:36 schreef Smart_ass het volgende:
Staan mooie namen tussen, sommige ervan rijmen alleen op peuters naam, waaronder Z. Dat maakt het moeilijk he, überhaupt een derde meisjesnaam maar ook de combinatie met de bestaande twee
. En een naam die je hetzelfde uitspreekt in Nederlands en Engels heeft de voorkeur.
Ik vind Esra overigens ook mooi maar vriend niet. Hij vindt Gia erg leuk maar die voel ik dan weer niet zo. Mila vinden we opzich ook wel mooi maar wel lijkend op de naam van dreumes (hoewel meer op papier dan echt qua uitspraak).
Die eerste wilde ik ook opperenquote:Op donderdag 30 november 2023 20:21 schreef Ceviche het volgende:
Sascha, of Mae/May, zijn dat soort namen ook in jullie stijl?
Ik ga je de enige naam die ik vooralsnog in gedachte heb even in pm/dm sturen, we zitten wel een beetje in dezelfde richting kwa namen.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Nika vind ik erg leuk en heb ik aan mijn vriend voorgesteld maar die begon heel hard te lachen en zei “zeg het nog eens hardop en kijk eens naar mij” en ja.. lijkt een beetje op het N woord dus in onze situatie minder handig denk ik. Dus toen kwamen we inderdaad ook op Mika maar meh.
Lila inderdaad te lijkend plus dat eindigt ook op -la.
Ja Sas(c)ha vind ik heel leuk en stond ook op mijn shortlist voor de tweede!Mae vind ik ook heel leuk, Faye ook en Sadie bijvoorbeeld ook. Maar mijn vriend schiet letterlijk bijna alles af. Heel frustrerend
.
Ik waardeer al jullie bijdrages trouwens!
Ik had inderdaad niet nagedacht over Nika en de uitspraak enzoquote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Nika vind ik erg leuk en heb ik aan mijn vriend voorgesteld maar die begon heel hard te lachen en zei “zeg het nog eens hardop en kijk eens naar mij” en ja.. lijkt een beetje op het N woord dus in onze situatie minder handig denk ik. Dus toen kwamen we inderdaad ook op Mika maar meh.
Lila inderdaad te lijkend plus dat eindigt ook op -la.
Ja Sas(c)ha vind ik heel leuk en stond ook op mijn shortlist voor de tweede!Mae vind ik ook heel leuk, Faye ook en Sadie bijvoorbeeld ook. Maar mijn vriend schiet letterlijk bijna alles af. Heel frustrerend
.
Ik waardeer al jullie bijdrages trouwens!
Bo vind ik leuk!quote:
Ja ik dus ook geen momentquote:Op donderdag 30 november 2023 20:47 schreef eponine het volgende:
[..]
Ik had inderdaad niet nagedacht over Nika en de uitspraak enzo![]()
.
Wat vindt je vriend leuk qua namen, waar komt hij mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |