Jaquote:Op donderdag 30 november 2023 16:58 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, of je had Jan Piet Henk, Piet Henk Jan en Henk Jan Piet in 1 gezin
En dan de zusjes Jannie, Pietje en Henka
Goede lijst met Z’s naam.quote:Op donderdag 30 november 2023 15:40 schreef Tink89 het volgende:
Nina, Vera, Lara, Zara, Sara, Mara, Ella, Lana, Lena, Emma, Lexa (of Lexie), Nora, Nona, Lina, Zora, Zola...
Ik zou zelf kijken naar een naam die niet op -ra en -la eindigt, vanwege de namen van de oudste twee.quote:Op donderdag 30 november 2023 19:36 schreef Smart_ass het volgende:
Staan mooie namen tussen, sommige ervan rijmen alleen op peuters naam, waaronder Z. Dat maakt het moeilijk he, überhaupt een derde meisjesnaam maar ook de combinatie met de bestaande twee
. En een naam die je hetzelfde uitspreekt in Nederlands en Engels heeft de voorkeur.
Ik vind Esra overigens ook mooi maar vriend niet. Hij vindt Gia erg leuk maar die voel ik dan weer niet zo. Mila vinden we opzich ook wel mooi maar wel lijkend op de naam van dreumes (hoewel meer op papier dan echt qua uitspraak).
Die eerste wilde ik ook opperenquote:Op donderdag 30 november 2023 20:21 schreef Ceviche het volgende:
Sascha, of Mae/May, zijn dat soort namen ook in jullie stijl?
Ik ga je de enige naam die ik vooralsnog in gedachte heb even in pm/dm sturen, we zitten wel een beetje in dezelfde richting kwa namen.quote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Nika vind ik erg leuk en heb ik aan mijn vriend voorgesteld maar die begon heel hard te lachen en zei “zeg het nog eens hardop en kijk eens naar mij” en ja.. lijkt een beetje op het N woord dus in onze situatie minder handig denk ik. Dus toen kwamen we inderdaad ook op Mika maar meh.
Lila inderdaad te lijkend plus dat eindigt ook op -la.
Ja Sas(c)ha vind ik heel leuk en stond ook op mijn shortlist voor de tweede!Mae vind ik ook heel leuk, Faye ook en Sadie bijvoorbeeld ook. Maar mijn vriend schiet letterlijk bijna alles af. Heel frustrerend
.
Ik waardeer al jullie bijdrages trouwens!
Ik had inderdaad niet nagedacht over Nika en de uitspraak enzoquote:Op donderdag 30 november 2023 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Nika vind ik erg leuk en heb ik aan mijn vriend voorgesteld maar die begon heel hard te lachen en zei “zeg het nog eens hardop en kijk eens naar mij” en ja.. lijkt een beetje op het N woord dus in onze situatie minder handig denk ik. Dus toen kwamen we inderdaad ook op Mika maar meh.
Lila inderdaad te lijkend plus dat eindigt ook op -la.
Ja Sas(c)ha vind ik heel leuk en stond ook op mijn shortlist voor de tweede!Mae vind ik ook heel leuk, Faye ook en Sadie bijvoorbeeld ook. Maar mijn vriend schiet letterlijk bijna alles af. Heel frustrerend
.
Ik waardeer al jullie bijdrages trouwens!
Bo vind ik leuk!quote:
Ja ik dus ook geen momentquote:Op donderdag 30 november 2023 20:47 schreef eponine het volgende:
[..]
Ik had inderdaad niet nagedacht over Nika en de uitspraak enzo![]()
.
Wat vindt je vriend leuk qua namen, waar komt hij mee?
Wat is hier precies mis mee? Ik ken echt meerdere kinderen die zo heten...quote:
Mijn Ruben was een van de drie Rubens op de opvang, maar daarna geen Rubens meer in de klas (wel om het jaar eentje in de schakelklas). Nu in havo 5 met weet ik hoeveel man volgens mij de enige met die naam. Kind is bijna 16 nu.quote:Op vrijdag 1 december 2023 09:42 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden onze jongste Ruben willen noemen, maar hoorden toen ineens in de nabije omgeving meerdere keren die naam. Toen vond ik 'm ineens niet leuk meer en bedachten we wat anders. Maar na de geboorte van jongste (of eigenlijk sinds onze verhuizing) heb ik die naam nergens meer gehoord.
Dat er meerdere kinderen Pleun heten maakt het niet okéquote:Op zondag 24 december 2023 11:06 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat is hier precies mis mee? Ik ken echt meerdere kinderen die zo heten...
Ach, het is nog altijd beter dan Pleuniequote:Op zondag 24 december 2023 12:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat er meerdere kinderen Pleun heten maakt het niet oké
Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar Pleun vind ik ook echt om te janken
Verbaast me dat je zo’n sterke mening hebt over die naam, ik vind het namelijk best wel in hetzelfde rijtje passen als de naam van Goudquote:Op zondag 24 december 2023 12:35 schreef SQ het volgende:
[..]
Dat er meerdere kinderen Pleun heten maakt het niet oké
Het blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Maar Pleun vind ik ook echt om te janken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |