Dank voor het meedenken, Echter, het is niet alleen dat het goed ligt bij drie talen, we moeten het ook nog een mooie naam vinden natuurlijkquote:Op zaterdag 28 september 2024 22:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Elio (of Helio). Kunnen Amerikanen dat uitspreken? Met namen als Tobias (Tobaaajas) en Matteo (Mettejo) gaan Engelstaligen vaak de mist in.
Deze Spaanse namen zijn in drie talen goed te behappen:
Nuno
Cesar
Javi
Jair
Hugo (ook wel leuk, 3 verschillende uitspraken met Joego, Huugo of Uugo)
Deze Engelse namen denk ik ook in Spaans en Nederlands goed te doen:
Tim of Jim
Colin
Lewis
Julius
Freddy
Mel
Viggo
Ben
Nederlandse namen die het goed doen in het buitenland:
Sep
Rens
Raf
Wat vinden jullie zelf mooi?quote:Op zondag 29 september 2024 12:14 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Dank voor het meedenken, Echter, het is niet alleen dat het goed ligt bij drie talen, we moeten het ook nog een mooie naam vinden natuurlijk![]()
.
Uit je lijst vind ik alleen Julius nog wel een mooie maar helaas heet m'n neefje ook al zo.
Dus het zal niet eenvoudig worden. We moeten dus nog flink over nadenken.
James?quote:Op zondag 29 september 2024 12:14 schreef FordSierra het volgende:
[..]
Dank voor het meedenken, Echter, het is niet alleen dat het goed ligt bij drie talen, we moeten het ook nog een mooie naam vinden natuurlijk![]()
.
Uit je lijst vind ik alleen Julius nog wel een mooie maar helaas heet m'n neefje ook al zo.
Dus het zal niet eenvoudig worden. We moeten dus nog flink over nadenken.
Wil je graag een Nederlandse naam dan? Er zijn toch heel veel mooie Engelse en Spaanse (of zelfs Portugese) namen.quote:Op zaterdag 28 september 2024 12:07 schreef FordSierra het volgende:
Jullie hebben het nog relatief makkelijk met Nederlandse namen.
Onze situatie is meer divers: Nederlandse vader, Latijns-Amerikaanse moeder, en het jongetje zal voorlopig nog in de VS gaan opgroeien. Dus het liefst wil ik graag een korte krachtige naam waar we goed bij voelen. Probeer dat maar eens te vinden want Nederlandse namen zoals Stijn of Guus zijn niet echt van toepassing in de VS.
Iemand suggesties?
Er staat een bordje in de tuin met een eend met hoedje. Zoiets als dit maar dan met Jones als naam. Dus ik ga er van uit dat het om een jongen gaat.quote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grace-Jones? Ik heb al vaker de naam Grace gehoord, dus het zou kunnen
Bij Grace Jones is Jones gewoon de achternaamquote:Op vrijdag 4 oktober 2024 21:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
Grace-Jones? Ik heb al vaker de naam Grace gehoord, dus het zou kunnen
Oja, da's waarquote:Op zaterdag 5 oktober 2024 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij Grace Jones is Jones gewoon de achternaam
En daar noem je er gelijk een waardoor die trend waarschijnlijk mede gezet is.quote:Op zaterdag 5 oktober 2024 15:18 schreef Smart_ass het volgende:
Achternamen als voornamen zijn in Engelstalige landen al langer een trend.
Jackson, Cameron, Logan, Harper, Hudson, Bailey, Duncan, Carter, Kennedy, Lincoln, Lennon, Reagan… en zo maar door.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |