Dat vind ik van Daan... Daniël maar niet af.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:24 schreef oh-oh het volgende:
Wout vind ik Wouter maar dan niet af, maar als hij bij de politie gaat is het een handige naam wel.
Wouter had idd in 1980 zijn top-jaar:quote:Op zondag 30 juni 2024 20:29 schreef oh-oh het volgende:
Nou ja Daan wel hetzelfde maar toch minder erg omdat ik meer Daans ken dan Daniels.
Maar Wouter is ook echt in de jaren 80 achter gebleven als naam geloof ik.
Sluit ik me helemaal bij aan. Wouter vind ik veel leuker dan Wout, maar Wout is zeker weer leuker dan Daan.quote:Op zondag 30 juni 2024 20:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wouter had idd in 1980 zijn top-jaar:
https://nvb.meertens.knaw(...)rstenaam/Wouter#data
Overigens vind ik Wouter beduidend leuker dan Wout, en Wout al veel leuker dan Daan/Daniël.
Wout is ook geen afgekorte Wouterquote:Op maandag 1 juli 2024 09:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind Wout geen afgekorte Wouter trouwens, helemaal niet. Maar da's misschien ook omdat ik geen Wouters ken.
Ik zou ipv Daan of Wout eerder gaan voor Ties, Cas (al rijmen die op pies en plas, bedenk ik nu) of iets als Siem, Mees of Noud.
Ik vind Noud juist heel ouderwets.quote:Op maandag 1 juli 2024 09:26 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind Wout geen afgekorte Wouter trouwens, helemaal niet. Maar da's misschien ook omdat ik geen Wouters ken.
Ik zou ipv Daan of Wout eerder gaan voor Ties, Cas (al rijmen die op pies en plas, bedenk ik nu) of iets als Siem, Mees of Noud.
Ik moest lachenquote:Op maandag 1 juli 2024 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een vent die luistert.... dat is sowieso al heel wat
Jongen of meisje? (Ik ben er nog niet uit of het één minder erg is dan het ander overigens)quote:
Even gekeken, het is een jongetjequote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Jongen of meisje? (Ik ben er nog niet uit of het één minder erg is dan het ander overigens)
OK, ik kom zo met mijn meningquote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Even gekeken, het is een jongetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:26 schreef Troel het volgende:
[..]
OK, ik kom zo met mijn meningIk had er ook nog nooit van gehoord. Wel van Phil uiteraard. Misschien dat de ouders dat wat te oubollig vonden en er een moderne twist aan wilden geven?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh god, het zal toch niet?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 15:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik had er ook nog nooit van gehoord. Wel van Phil uiteraard. Misschien dat de ouders dat wat te oubollig vonden en er een moderne twist aan wilden geven?
Oh, ik dacht dat het meer een eigen creatie van Phil was en dat zelf gefabriceerde namen hier vaker gepost werden. Maar blijkbaar komt de naam vaker voorquote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Als filip bestaat en filemon ook, is de afgekorte versie dan zo wereldschokkend?
Er bestaat Frederiek en Frederique, maar je geeft dan toch niet Fred als officiële voornaam?quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:55 schreef Bottoms_up het volgende:
Als filip bestaat en filemon ook, is de afgekorte versie dan zo wereldschokkend?
Ik niet maar korte namen zijn nu eenmaal in. De afgekorte versie van mijn zoons naam is populairder dan de volledige.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 22:55 schreef Troel het volgende:
[..]
Er bestaat Frederiek en Frederique, maar je geeft dan toch niet Fred als officiële voornaam?
(Meisjesnamen in dit geval).
Het is de reden dat bij ons in de familie de namen eigenlijk nogsteeds volledig worden geschreven (soms ook in oude spelling) en gewoon in dagelijks gebruik (roepnaam) of in koosnaam gewoon verschillende opties in omloop zijn.quote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:55 schreef Bottoms_up het volgende:
T zal zo een jankend sneeuwvlokje zijnquote:Op vrijdag 26 juli 2024 20:44 schreef Bottoms_up het volgende:
Uit een artikel over Nederlandse tieners die al feestend grof geld uitgeven in Knokke: Dapper (uit Amsterdam). Ik zie zo zijn ouders voor me
Ik moet altijd zo lachen om de naam Maikelquote:Op vrijdag 26 juli 2024 16:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, het zou idd zomaar fonetisch kunnen zijn, zoals Maikel dat ook is.
Oh die vind ik ook leuk ja!quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:50 schreef Kanaroe het volgende:
Hier in de buurt is een L.oa (meisje) geboren
Al goegelend op die naam ontdekte ik dat er ook een Maxo Cosi met die naam bestaat
Ik vind het een aperte naam, wel leuk
Wij hadden een naam en kwamen erachter dat er een baby monitor bestaat met die naam.quote:Op zaterdag 27 juli 2024 14:50 schreef Kanaroe het volgende:
Hier in de buurt is een L.oa (meisje) geboren
Al goegelend op die naam ontdekte ik dat er ook een Maxi Cosi met die naam bestaat
Ik vind het een aparte naam, wel leuk
Wij wisten het vlak na de 20 weken-echo al. We hadden toen een shortlist van drie namen (voor de echo) en in week 22 zeiden we tegen elkaar dat we allebei een goed gevoel hadden bij 1 naam.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
Wat was voor jullie het moment om over namen te gaan hebben?
Zit nu in het derde trimester, dus het wordt toch wel tijd![]()
We hebben voor nu bedacht allebei een lijstje te maken met een x aantal namen en vanuit daar verder te kijken.
Wat we niet willen weten we heel goed. Maar wat wel is wel lastig
Wij deden aan uitersten. Bij de 1ste wisten we de jongensnaam al voordat hij was verwekt. Bij de 2e pas na de geboorte.quote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
Ik wist al sinds mijn puberteit hoe ik mijn eerste zoon wilde noemen. Daar heeft mijn ex zich bij neer moeten leggenquote:Op maandag 29 juli 2024 10:10 schreef AgnesGru het volgende:
Zit nu in het derde trimester, dus het wordt toch wel tijd![]()
We hebben voor nu bedacht allebei een lijstje te maken met een x aantal namen en vanuit daar verder te kijken.
Wat we niet willen weten we heel goed. Maar wat wel is wel lastig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |