abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2024 @ 21:01:35 #101
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_213471571
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef J-net het volgende:
Zelfde net het nieuwe KIA logo. Dat lees je ook niet meer als Kia.
Haha ja ik lees het als 'kn'. Waarschijnlijk omdat we de naam van mijn werkgever ook zo afkorten
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_213588744
Tanzania is een samenvoeging van Tanganyika en Zanzibar, twee staten die in 1964 samen zijn gegaan als 1 land.
  Moderator donderdag 30 mei 2024 @ 07:13:00 #103
225562 crew  Speedfight
pi_213729367
In Piano Man van Billy Joel zit de tekst "and they sit at the bar and put bread in my jar" en ik zag altijd voor mij dat ze brood in zijn glas drinken doopten. Het betekent blijkbaar dat ze geld geven :') dit jaar geleerd.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:14:23 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213730123
quote:
17s.gif Op donderdag 30 mei 2024 07:13 schreef Speedfight het volgende:
In Piano Man van Billy Joel zit de tekst "and they sit at the bar and put bread in my jar" en ik zag altijd voor mij dat ze brood in zijn glas drinken doopten. Het betekent blijkbaar dat ze geld geven :') dit jaar geleerd.
_O- _O- _O-
  donderdag 30 mei 2024 @ 09:38:03 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213730287
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 23:46 schreef Farenji het volgende:
Tanzania is een samenvoeging van Tanganyika en Zanzibar, twee staten die in 1964 samen zijn gegaan als 1 land.
De naam Pakistan zou voor het eerst naar voren gebracht zijn door Choudhary Rahmat Ali in zijn pamflet "Now or Never" uit 1933. Het is een acroniem van de eerste letters van de vijf noordelijke regionen van Brits-Indië: P komt van Punjab, de A van Afghania, de K van Kasjmir, de S van Sindh en Tan van Beloetsjistan.
pi_213753187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Als kind wist ik niet wat ik me moest voorstellen bij een kru-kas :?
Leuk. Ik was als kind erg technisch (nog steeds) en moest aan "de meester" op de basisschool uitleggen wat het was a.d.h.v. de stoommachine tekening.

Overigens is gemaal Cruquius vernoemd naar een meneer Kruik, die in de Franse tijd daar Cruquius van maakte. Heeft dus niets met krukas van doen (wat ik wel dacht), maar alles met de naam "Kruik".

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 01-06-2024 12:44:36 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 13:09:44 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213753425
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 12:36 schreef blomke het volgende:

[..]
Leuk. Ik was als kind erg technisch (nog steeds) en moest aan "de meester" op de basisschool uitleggen wat het was a.d.h.v. de stoommachine tekening.

Overigens is gemaal Cruquius vernoemd naar een meneer Kruik, die in de Franse tijd daar Cruquius van maakte. Heeft dus niets met krukas van doen (wat ik wel dacht), maar alles met de naam "Kruik".
Zo is de autofabrikant Citroën opgericht door een telg uit de familie Citroen die zijn naar aanpaste om meer Frans te klinken.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 16:03:30 #108
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_213754814
Dat een vingerhoed dient om tegen de achterkant van de naald te duwen (bvb bij naaien van dikke stof of leder), niet om je vinger tegen de punt van de naald te beschermen.
are we infinite or am I alone
pi_213756149
quote:
17s.gif Op donderdag 30 mei 2024 07:13 schreef Speedfight het volgende:
Billy Joel gaf in een interview aan dat hij het een simpel rijmnummer vond waar hij niet heel trots op is.

Paul McCartney heeft ooit eens aangegeven dat hij had gewenst dat hij het zelf had gecomponeerd.
pi_214019711
1. Dat je dynamiet in het vuur kan gooien of kunt overgieten met benzine en kunt aansteken, zonder dat het explodeert.

2. Deze wist ik, maar op social media schijnt men nogal te denken dat Samba de Janeiro een Braziliaanse productie is.

"Samba de Janeiro" (Brazilian Portuguese: [ˈsɐ̃bɐ dʒi ʒɐˈnejɾu]) is a song by German pop group Bellini. It was released on 5 May 1997 in Germany as the lead single from their debut album of the same name (1997). The song was a hit throughout Europe, reaching number-one in Hungary and the top 10 in at least 12 countries.
  zondag 23 juni 2024 @ 11:35:25 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214019855
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2024 13:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zo is de autofabrikant Citroën opgericht door een telg uit de familie Citroen die zijn naar aanpaste om meer Frans te klinken.
Niet helemaal...
De onderwijzer van (de al in Parijs geboren) André Citroën paste zijn naam aan door er een trema op te zetten.

Overigens is de Citroen van Schaap en Citroen aan dezelfde voorouder te koppelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 23 juni 2024 @ 11:47:45 #112
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_214020046
Schaap en Citroen :{w
Geit en Sinaasappel _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 23 juni 2024 @ 12:02:31 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_214020188
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2024 11:47 schreef StateOfMind het volgende:
Schaap en Citroen :{w
Geit en Sinaasappel _O_
Pfff :{w
Eend en sinaasappel uiteraard _O_
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_214100063
Toen ik jong was en er kwam zo'n caravan aanrijden zeiden we altijd vol ontzag, kijk een tendermaster,
jaren later kwam ik er achter dat het tandemasser is....

pi_214199759
Nu ik de Tour de France zit te volgen en me erin verdiep, kom ik na jaaaren pas achter deze dingen:

Als die auto's en borden met LCL. Ik dacht dat een soort KNVB van de wielersport was in Frankrijk. Niets is minder waar! Het is een bank! Net zoals Tissot, dat is ook geen fietsorganisatie, maar een horlogemerk! Nooit geweten.
Mooi bruggetje. De teamnamen zijn niet verzonnen. Movistar is geen teamnaam om te laten zien dat hun renners filmwaardig zijn. Het is verd.... een internetbedrijf. Net zoals Quick Step. Ik dacht altijd: die willen laten zien dat zij de snelle jongens zijn, maar Quick Step is een laminaatmerk (!). Ja wat doen die bij het weilrennen??? Ja, ik vind het ook raar.

Wat ik ook altijd dacht is dat een Col een berg was. Maar dat is helemaal niet zo. Het is een bergpas. En ik dacht ook dat die colnamen speciaal verzonnen werden voor de Tour, maar ze bestaan echt in het dagelijks leven! Nooit geweten.

En die renners die vol met flessen rondrijden zijn knechten. Wat is een knecht? Ja die moeten dus water brengen. Kun je zoiets geloven??? De ster van de dag fietst vooraan en dan moet zo'n knecht water naar hem brengen. Is toch ongelooflijk. Die knecht moet eerst stoppen bij een auto, zijn rugzakken helemaal volladen en dan moetie als een gek naar die zool vooraan fietsen om hem water te brengen. Wie is nou sneller???? Die knecht natuurlijk!
  zondag 7 juli 2024 @ 22:25:43 #116
207727 Smallish
Kleintje!
pi_214205268
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 16:56 schreef Vincent_student het volgende:
Nu ik de Tour de France zit te volgen en me erin verdiep, kom ik na jaaaren pas achter deze dingen:

Als die auto's en borden met LCL. Ik dacht dat een soort KNVB van de wielersport was in Frankrijk. Niets is minder waar! Het is een bank! Net zoals Tissot, dat is ook geen fietsorganisatie, maar een horlogemerk! Nooit geweten.
Mooi bruggetje. De teamnamen zijn niet verzonnen. Movistar is geen teamnaam om te laten zien dat hun renners filmwaardig zijn. Het is verd.... een internetbedrijf. Net zoals Quick Step. Ik dacht altijd: die willen laten zien dat zij de snelle jongens zijn, maar Quick Step is een laminaatmerk (!). Ja wat doen die bij het weilrennen??? Ja, ik vind het ook raar.
Wat ik ook altijd dacht is dat een Col een berg was. Maar dat is helemaal niet zo. Het is een bergpas. En ik dacht ook dat die colnamen speciaal verzonnen werden voor de Tour, maar ze bestaan echt in het dagelijks leven! Nooit geweten.

En die renners die vol met flessen rondrijden zijn knechten. Wat is een knecht? Ja die moeten dus water brengen. Kun je zoiets geloven??? De ster van de dag fietst vooraan en dan moet zo'n knecht water naar hem brengen. Is toch ongelooflijk. Die knecht moet eerst stoppen bij een auto, zijn rugzakken helemaal volladen en dan moetie als een gek naar die zool vooraan fietsen om hem water te brengen. Wie is nou sneller???? Die knecht natuurlijk!
Bedoel ik serieus niet lullig, ik ben echt benieuwd hoe oud jij bent.
Is dat zo?
  zondag 7 juli 2024 @ 22:29:24 #117
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_214205315
quote:

Ehm…dit kan niet serieus zijn, toch?
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_214205362
Op zich niet gek als je het vergelijkt met F1 waar de meeste teams wel automerken zijn.
pi_214206164
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 22:25 schreef Smallish het volgende:

[..]
Bedoel ik serieus niet lullig, ik ben echt benieuwd hoe oud jij bent.
Bijna met pensioen. Ik ben voetbal gewend. Daar hebben ze een Sparta en Ajax, dus ik dacht dat het ook zo ging in de wielrennerswereld. En dat van die knechten, ik moest denken aan een atletiekwedstrijd waar ik een filmpje van zag. De 100 meter. En er was een fotograaf die rende met de snelste mee om een foto te maken. Die ging net zo hard als die atleet, zonder dat hij het doorhad. Ik zie dat nu ook met knechten. Zie je de toppers vooraan fietsen en beulen en dan komt er een knechtje even naar hem toe fietsten met bidons. Sorry, maar dat valt me op. Dat vind ik zeer bijzonder. Dan denk ik, je moet die knecht die positie geven.
  maandag 8 juli 2024 @ 01:49:17 #120
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_214206247
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 01:01 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
Bijna met pensioen. Ik ben voetbal gewend. Daar hebben ze een Sparta en Ajax, dus ik dacht dat het ook zo ging in de wielrennerswereld. En dat van die knechten, ik moest denken aan een atletiekwedstrijd waar ik een filmpje van zag. De 100 meter. En er was een fotograaf die rende met de snelste mee om een foto te maken. Die ging net zo hard als die atleet, zonder dat hij het doorhad. Ik zie dat nu ook met knechten. Zie je de toppers vooraan fietsen en beulen en dan komt er een knechtje even naar hem toe fietsten met bidons. Sorry, maar dat valt me op. Dat vind ik zeer bijzonder. Dan denk ik, je moet die knecht die positie geven.
Ja duidelijk nu wel ja c_/ -O- :N
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_214206640
quote:

[..]
die knecht die doet dat een of 2x en zakt dan helemaal naar de achterhoede
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 juli 2024 @ 07:23:41 #122
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214206651
quote:

Ik vind dat aandoenlijk schattig.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 8 juli 2024 @ 07:24:38 #123
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_214206662
quote:

[..]
Die knecht rijdt zich in het eerste deel van de etappe stuk en als het zwaarder wordt haakt 'ie af. En als hij écht goed is krijgt hij vanzelf kansen om voor zichzelf te gaan en dat te laten zien :Y
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_214207493
Iets anders Tourgerelateerd, en waarschijnlijk een mythe, maar toch grappig:
quote:
According to legend, the Tour de France's climbs are categorised by the gear that a Citroën 2CV, the iconically French car, had to use to successfully make it to the top.

Category 4, the lowest categorisation for the easiest hills, was possible in fourth gear; Category 3 in third gear, and so on. Hors Categorie, or 'beyond categorisation' was reserved for those climbs which a 2CV could not drive up.
En wat ik vandaag leerde, toen ik bovenstaand googlede om te copypasten:
quote:
It gets more fun, too. A hors catégorie climb in one Tour de France may be a category 1 climb in another. Other than climbs being rated on steepness, length, width, maybe even road surface, they are rated in relation to all the other climbs in any given Tour. Basically the organizers start at the top and work their way down the suffer-meter, handing out category ratings to every climb of note in each year’s Tour..

For example, the Col de Joux-Plane has been used in the TdF 11 times, but only 6 have been hors catégorie.
  maandag 8 juli 2024 @ 09:29:18 #125
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214207513
quote:
De teamnamen zijn niet verzonnen. Movistar is geen teamnaam om te laten zien dat hun renners filmwaardig zijn. Het is verd.... een internetbedrijf. Net zoals Quick Step. Ik dacht altijd: die willen laten zien dat zij de snelle jongens zijn, maar Quick Step is een laminaatmerk (!). Ja wat doen die bij het weilrennen??? Ja, ik vind het ook raar.
En Soudal, die maken lijmen, kitten en PU schuimen.
  maandag 8 juli 2024 @ 14:49:08 #126
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_214210801
quote:

[..]
Wielrennen is wat dat betreft niks anders dan voetbal.
in veel (kleinere) landen zijn voetbalteams ook naar sponsoren vernoemd.

PSV Eindhoven (mag je raden waar die P voor staat)

Bayer Leverkusen (Duitsland)
En in het verleden
KFC Bayer 05 Uerdingen.

In Duitsland zijn sponsornamen in voetbalteams tegenwoordig verboden.
Ondanks dat Red Bull sponsor is van Leipzig is daar de afkorting RB Voor Rasen Ball sport
In Oostenrijk is sponsornaam nog wel toegestaan zo heb je daar bv:
Red Bull Salzburg.
Sportvereinigung Guntamatic Ried
Sportklub Puntigamer Sturm Graz

Bij voetbal zijn toch ook geen 11 spitsen?
Bij volleybal ook maar 1 Libero

[ Bericht 7% gewijzigd door Sjoerd102 op 08-07-2024 14:57:49 ]
Net efkes anges
  maandag 8 juli 2024 @ 16:46:09 #127
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214211945
Hoorde vroeger regelmatig over de gevaren van achtergelaten koelkasten. Een kind kon erin kruipen en stikken. Vond het vrij vreemd, wat maakte koelkasten zo gevaarlijk, je kon de deur toch openduwen?

Blijkt dat er in de jaren '50 regelmatig kinderen stikten in koelkasten (in de VS 2 per maand), omdat ze toen nog een klink hadden ipv een magnetische sluiting. Als de deur dichtviel kon je die enkel met de klink openen.

pi_214213056
quote:
1s.gif Op woensdag 8 mei 2024 14:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uhm…. Dat je als vrouw echt niet je hele natte, kleffe badpak hoeft af te pellen om op het zwembadtoilet te plassen. Even met een vinger het broekje opzij schuiven is veeeeeel makkelijker.
Kostte me maar 45 jaar om achter te komen :') :@

Ik deel deze schaamtevolle bekentenis in de hoop dat ik andere vrouwen jarenlang onnodig gedoe kan besparen.
Zeik je je badpak dan niet onder?
  maandag 8 juli 2024 @ 18:46:52 #129
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214213105
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:40 schreef KvanG het volgende:

[..]
  dinsdag 9 juli 2024 @ 09:09:40 #130
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_214218094
quote:

[..]
Zal toch niet? Je trekt dat stukje badpak in het kruis naar je lies. Het is niet zo dat vrouwen hun hele kruis vol zeiken.
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
pi_214220611
quote:

[..]
:')
  dinsdag 9 juli 2024 @ 13:51:10 #132
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_214220861
Doe Maar - 32 jaar.

Sinds een dag of twee
Vlinders in m'n hoofd
Sinds een dag of twee
Aangenaam verdoofd.

Wacht.... Vlinders in m'n hoofd???

Viel me afgelopen vrijdag pas op. :@
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  woensdag 17 juli 2024 @ 09:20:36 #133
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214315346
Als Britten ( of Ieren) "half-three" zeggen bedoelen ze halfvier (half past three).
pi_214377634
Dat het genre Britpop eigenlijk een soort "gooi wat beatles-nummers door de blender" is.

Dat je een radler kunt maken van 40 of 50% sprite of 7up en een biertje erin. (Ik wist het van dat bier deel, maar las allerlei recepten online, met ingredientenlijsten)
pi_214377651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2024 09:20 schreef crystal_meth het volgende:
Als Britten ( of Ieren) "half-three" zeggen bedoelen ze halfvier (half past three).
Dat leer je toch op het middelbaar? :?
pi_214378131
Dat fortnight veertien dagen betekend, oftewel twee weken. "In a fortnight..." Ik dacht altijd dat is iets van over-overmorgen ofzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_214378556
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:43 schreef KvanG het volgende:

[..]
Dat leer je toch op het middelbaar? :?
Dat van "half past three" wel, dat ze met "half three" naar dat eerste verwijzen niet.

Maar ik hoor heel weinig tot niemand "half three" zeggen. Het zou wel kunnen, maar praktisch nooit gehoord.
  dinsdag 23 juli 2024 @ 19:29:07 #138
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214385934
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 21:41 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dat van "half past three" wel, dat ze met "half three" naar dat eerste verwijzen niet.

Maar ik hoor heel weinig tot niemand "half three" zeggen. Het zou wel kunnen, maar praktisch nooit gehoord.
Ik hoorde het vaak van Ieren. Amerikanen kennen het blijkbaar niet:
https://forum.wordreference.com/threads/half-five.400471/
  Moderator woensdag 24 juli 2024 @ 23:16:29 #139
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_214399860
Kliko is blijkbaar een merk van een container?

“Iets in de kliko gooien. “ Zou daar van komen
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 24 juli 2024 @ 23:17:59 #140
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214399867
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2024 23:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kliko is blijkbaar een merk van een container?

“Iets in de kliko gooien. “ Zou daar van komen
Ja :)
pi_214402000
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2024 20:41 schreef Beathoven het volgende:
Dat het genre Britpop eigenlijk een soort "gooi wat beatles-nummers door de blender" is.

Dat je een radler kunt maken van 40 of 50% sprite of 7up en een biertje erin. (Ik wist het van dat bier deel, maar las allerlei recepten online, met ingredientenlijsten)
Zelf radler maken is sowieso het beste, kan je zelf bepalen hoe de verhouding is (zoeter of minder zoet). ^O^
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator donderdag 25 juli 2024 @ 17:15:32 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214406222
Dat er ook daadwerkelijk twee echte wars on drugs geweest zijn, al waren die drugs toen nog legaal

quote:
88s.gif Op donderdag 25 juli 2024 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Oeps ik bedoel 1912, in Den Haag nog wel : https://en.wikipedia.org/wiki/International_Opium_Convention

Al werd het pas war on drugs genoemd door nixon :P

Wel een detail dat ik niet wist dat er ook echte oorlogen om drugs gevochten zijn : https://en.wikipedia.org/wiki/Opium_Wars

de eerste en tweede opium oorlog :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214458127
Martine Hak Bijl... Vast al eens genoemd. Was wel een aha-momentje. Mijn God 😂
pi_214471134
Dat de Turken, de Tunesiers en vele anderen de maan en ster gebruiken op hun vlag, naar Ottomaans model.

Dat dit misschien een symbool voor de relatief jonge Islam is volgens sommigen, maar "eigenlijk" het wapen van Constantinopel / Byzantium en daarmee het oude Romeinse rijk is. Welke al bestonden voor de Islam zn intrede deed.

Dat Istanbul een verbastering zou zijn van Constantinopel (zoals er vele moderne plaatsen langere namen van oorsprong hadden) en Istinople een van de tussenvormen was in het gebruik.

Dat Islam een aftakking is van het Christendom (Islam = Christendom zonder jezus als zoon). Dat ditzelfde embryonale Christendom in het oosten in een zeer heftige discussie met zichzelf was in tijden dat de controversiele Nestorius met z'n volgelingen uit Constantinopel werd verbannen en oostwaards trok.

Nestorius and his teachings were eventually condemned as heretical at the Council of Ephesus in 431, and again at the Council of Chalcedon in 451.

De islam lijkt na die tijd met Christelijke wortels erin te zijn ontsproten en verklaart waarom in 1453 Constantinopel het bolwerk werd waarbij de muren met iconen van de hagia sofia werden bepleisterd, beetje vergelijkbaar met hoe de protestanten de katholieke kerken bepleisterden.

Mogelijk is dit gewoon deels een reclaim van de stad geweest van Nestoriaanse voorvaderen.

Waarmee je zover zou kunnen gaan door te voorzichtig te stellen dat de Ottomanen mogelijk nog wat sporen van Romeinse roots en wrok met zich meedroegen in een evolutie van culturen. De Selcukturken waren verbonden aan het sultanaat van Rome (Rum) en de ook oa de mysticus (en stichter van het sufisme Rumi is naar Rome vernoemd.

Alles lijkt er op te duiden dat dit een conflict binnen de "breedste familiesferen" was ipv een stel barbaren die de stad zomaar innamen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 29-07-2024 23:56:33 ]
pi_214707223
Ik hoorde een leuk feitje. Dat de Minoïsche beschaving (huidige Santorini) als kolommen gewoon boomstammen gebruikten voorzien van een lik verf. Gegeven het al een vrij oude beschaving is, zou die praktische vindingrijkheid en simpelheid (zo stamp je snel een tempeltje uit de grond) weleens het ontstaan van de stenen kolommen later kunnen hebben ingeluid. Die kopieerden gewoon wat er al was.
pi_214717461
Twee jaar geleden heb ik een mooie wandklok gekregen van familie maar de plek waar 'ie moest komen te hangen moest nog verbouwd worden dus tijdelijk opgeborgen. Eergisteren was het na even goed afstoffen dus eindelijk tijd om de klok weer tevoorschijn te halen. Ik was voorbereid want kort daarvoor had ik een paar AA batterijen opgeladen, dus 1 zo`n AA batterij in de klok en vervolgens deed 'ie niks. Batterij tester gaf bij 2 verschillende oplaadbare batterijen aan dat ze helemaal vol waren dus daar kon het niet aan liggen. Mijn conclusie was dus dat de klok stuk was, waarschijnlijk omdat er andere spullen op gelegen hadden tijdens de opslag.

Tot het me opviel dat in de klok waar de batterij in moest tussen haakjes 1,5v stond. Mijn oplaadbare batterijen van twee verschillende merken bleken dus 1,2v te zijn. En ja hoor, de klok deed het meteen met een nieuwe normale AA batterij van 1,5v. Nooit geweten dat er verschillende AA batterijen zijn en als op de klok niet tussen haakjes 1,5v had gestaan dan was deze nu dus als "defect" weer opgeborgen.
pi_214717497
Dat de hartjes op de Friese vlag waterlelie bladeren zijn.
pi_214717504
Dat ik al jaren van @Za hou :+
pi_214718035
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 01:25 schreef Onderdeurtje het volgende:
Twee jaar geleden heb ik een mooie wandklok gekregen van familie maar de plek waar 'ie moest komen te hangen moest nog verbouwd worden dus tijdelijk opgeborgen. Eergisteren was het na even goed afstoffen dus eindelijk tijd om de klok weer tevoorschijn te halen. Ik was voorbereid want kort daarvoor had ik een paar AA batterijen opgeladen, dus 1 zo`n AA batterij in de klok en vervolgens deed 'ie niks. Batterij tester gaf bij 2 verschillende oplaadbare batterijen aan dat ze helemaal vol waren dus daar kon het niet aan liggen. Mijn conclusie was dus dat de klok stuk was, waarschijnlijk omdat er andere spullen op gelegen hadden tijdens de opslag.

Tot het me opviel dat in de klok waar de batterij in moest tussen haakjes 1,5v stond. Mijn oplaadbare batterijen van twee verschillende merken bleken dus 1,2v te zijn. En ja hoor, de klok deed het meteen met een nieuwe normale AA batterij van 1,5v. Nooit geweten dat er verschillende AA batterijen zijn en als op de klok niet tussen haakjes 1,5v had gestaan dan was deze nu dus als "defect" weer opgeborgen.
Interessant, ik heb het even gegoogled omdat ik het niet kon geloven :+ , en hoewel je wel gelijk hebt dat er verschillende voltages zijn (oplaadbaar 1,2V en niet-oplaadbaar 1,5V), zou dit niet het verschil in werking kunnen verklaren.

quote:
Zijn die 1,2 Volt Ni-MH batterijen geschikt om de 1,5 Volt alkaline batterijen te vervangen?
Het antwoord is: Ja.

Een alkaline begint bij 1,5 Volt spanning, maar als deze in gebruik wordt genomen dan zakt het voltage redelijk snel naar ongeveer 1,3 Volt.
Als een Ni-MH batterij opgeladen is, met een goede batterijlader, dan start het voltage rond de 1,4 Volt.
Dus uiteindelijk is het voltage van de batterijen gelijk aan elkaar.
pi_214719841
Dat een mud aardappelen 70 kilo is, net maar eens opgezocht (we gebruiken het vaak voor de Nederlander op vakantie met een mud aardappelen in zijn kofferbak).
  Moderator / Redactie FP donderdag 15 augustus 2024 @ 13:32:04 #151
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_214719848
quote:
1s.gif Op zondag 28 juli 2024 22:59 schreef JustAUser het volgende:
Martine Hak Bijl... Vast al eens genoemd. Was wel een aha-momentje. Mijn God 😂

Doet me meteen denken aan Doctor Chakwas (Hacksaw) van Mass Effect :D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_214719922
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 08:56 schreef Daantke het volgende:

[..]
Interessant, ik heb het even gegoogled omdat ik het niet kon geloven :+ , en hoewel je wel gelijk hebt dat er verschillende voltages zijn (oplaadbaar 1,2V en niet-oplaadbaar 1,5V), zou dit niet het verschil in werking kunnen verklaren.
[..]

Maar in een klok is de stroomafname weer zo klein dat het dalen van het voltage niet of nauwelijks aan de orde is.

Sowieso wordt een batterij als als leeg beschouwd als er nog meer dan de helft (chemische) energie in zit. De afgifte wordt dan zo traag dat het ding inderdaad praktisch niet meer functioneert.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  Moderator donderdag 15 augustus 2024 @ 13:45:49 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_214719926
quote:
1s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 02:09 schreef Za het volgende:
Dat de hartjes op de Friese vlag waterlelie bladeren zijn.
Pompeblêden

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pompebl%C3%AAd
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_214721932
quote:
14s.gif Op donderdag 15 augustus 2024 08:56 schreef Daantke het volgende:

[..]
[..]

Voordat ik een normale AA batterij in de klok wilde proberen te stoppen had ik dit ook gelezen. Daarom wilde ik het in eerste instantie niet eens proberen maar toch de gok genomen. Het zijn wel oplaadbare AA batterijen en opladers die ik al jaren in huis heb. Dus wie weet kan het daar aan liggen. Een feit is dat deze oplaadbare batterijen het wel prima doen in een wandklok die veel kleiner is maar dus niet in de grote.
  zondag 18 augustus 2024 @ 17:05:49 #155
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214746505

Dat dit bekende beeld uit de James Bond films een loop van binnen moet voorstellen
pi_214746990
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2024 17:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[ afbeelding ]

Dat dit bekende beeld uit de James Bond films een loop van binnen moet voorstellen
Je bent in goed gezelschap dan, een decorontwerper bij een themasong dacht ooit dat het de iris van een camera was.

Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  zondag 18 augustus 2024 @ 20:39:26 #157
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214749242
Ik heb jaren gedacht dat een stomerij gehuisvest was in een grote fabriekshal. Dan stonden er kledingrekken met alle te stomen kleding. En uit de muur kwam dan stoom en zo werd alles gereinigd.
  woensdag 21 augustus 2024 @ 14:46:54 #158
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_214768395
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2024 10:34 schreef Gretsch het volgende:
Toen ik jong was en er kwam zo'n caravan aanrijden zeiden we altijd vol ontzag, kijk een tendermaster,
jaren later kwam ik er achter dat het tandemasser is....

[ afbeelding ]
Doh!, Ik las dat als "tande-masser", dacht dat het een naam was, begreep pas wat bedoeld werd toen ik het googelde.
Tandem-asser: twee assen (dicht bijeen).

En de meer algemene definitie van tandem:
quote:
Tandem, or in tandem, is an arrangement in which a team of machines, animals or people are lined up one behind another, all facing in the same direction.
..
The tandem harness allows additional animals to provide pulling power for a vehicle designed for a single animal.
Bvb: tandem seating in een vliegtuig waar de instructeur achter de leerling piloot zit. Of twee paarden achter elkaar die een koets trekken (itt tweespan: twee paarden naast elkaar). En natuurlijk de tandemfiets...

shit, kwam hier om iets anders te posten, maar herinner me niet meer wat het was...
pi_214768445
Toen ik vroeger Supermario speelde begon het spelletje altijd met “it”s me, Mario!” .
Maar ik kom er nu via TikTok achter dat hij eigenlijk zegt “Itsumi Mario!”
Itsumi betekent Super in het Japans :')
Alius aliud dicit
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:12:43 #160
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214768556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 14:53 schreef Mrmime het volgende:
Toen ik vroeger Supermario speelde begon het spelletje altijd met “it”s me, Mario!” .
:D
Of toch niet?
https://ca.news.yahoo.com(...)YlxZ5ADCKCKzo9DjUy6F
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:21:00 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_214768608
quote:
Nee dit is niet waar.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_214768658
quote:
[ afbeelding ]

Afbeeldingen die je kan horen
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:32:04 #163
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_214768695
quote:
[ afbeelding ]

Wat dacht je dan?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  woensdag 21 augustus 2024 @ 15:32:57 #164
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_214768698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:32 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Wat dacht je dan?
Een diafragma/iris van een lens.

pi_214768928
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Europa letten
Polle pel
Bommel ding
Moest opeens denken aan een verjaardag uit mijn kindertijd toen mijn oom zat te vertellen dat hij als kind in de klas uit de katechismus moest voorlezen.
Het was toen gebruikelijk om in kinderboeken en -bijbels dus ook, de woorden in lettergrepen te verdelen dmv afbreekstreepjes.

Dus mijn oom: "Je zus en Niko de mus."
pi_214768946
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een diafragma/iris van een lens.

[ afbeelding ]
Heb ik ook altijd gedacht. :@
pi_214772210
quote:
19s.gif Op woensdag 21 augustus 2024 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Nee dit is niet waar.
Gelukkig :')
Alius aliud dicit
pi_214895419
Dat Overschie eigenlijk Oud-Schiedam is.

Na de stichting van NieuwerSchie - het tegenwoordige Schiedam - werd Schie Ouderschie, dat verbasterd werd tot Overschie. Voor 1795 was Overschie een ambacht, tussen 1795 en 1812 la Commune d'Overschie en tussen 1812 en 1941 de zelfstandige gemeente Overschie.
pi_215020488
Ok deze is wel dom. Ik kom heel vaak in de Rotterdamse bioscoop KINO en daar hebben ze een restaurant en dat heet NIKO's en gisteren viel het kwartje pas waar die naam op gebaseerd was, ik dacht dat de kok gewoon Niko heette ofzo, of eigenlijk dacht ik in het geheel niet.

zondag 29 september 2024 @ 08:34:57 #170
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215124017
Dat de Kuifje albums vaak hertekend zijn,
http://www.comicweb.nl/ad(...)keningen.html#rotsen
pi_215124728
Ik dacht vroeger dat toen er nog een testbeeld was, en er een irritante piep bij zat, dat ze dat deden zodat mensen hun tv uit zouden zetten, zodat ze dan in het geheim een programma uit konden zenden als niemand keek. Vaak langere periodes gekeken of ze dat echt deden..

Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
  zondag 29 september 2024 @ 13:49:53 #172
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215126367
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 10:33 schreef Forumtijger het volgende:
Ik dacht vroeger dat toen er nog een testbeeld was, en er een irritante piep bij zat, dat ze dat deden zodat mensen hun tv uit zouden zetten, zodat ze dan in het geheim een programma uit konden zenden als niemand keek. Vaak langere periodes gekeken of ze dat echt deden..

Waarom zouden ze dat in hemelsnaam willen doen? :?
En hoe kwam je er bij om dat te denken? 8)7
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 september 2024 @ 16:30:43 #173
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215128563
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 13:49 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Waarom zouden ze dat in hemelsnaam willen doen? :?
En hoe kwam je er bij om dat te denken? 8)7
Jij bent nooit kind geweest zo te lezen
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_215128990
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 08:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat de Kuifje albums vaak hertekend zijn,
http://www.comicweb.nl/ad(...)keningen.html#rotsen
En soms een beetje herschreven.

In 1975 is pagina 56 uit de hertekende versie nogmaals hertekend. Op pagina 56 werd een neushoorn met dynamiet opgeblazen. In de tweede hertekende versie wordt de neushoorn niet meer gedood maar weggejaagd door een geweer dat plotseling afgaat. Er zijn vele plaatjes op deze pagina maar we kiezen gewoon het eerste plaatje als onderscheidend.

Sjeez…
  zondag 29 september 2024 @ 18:40:56 #175
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215130116
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 16:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jij bent nooit kind geweest zo te lezen
Nee, ik ben nooit kind geweest. :')

Maar waarom iets uitzenden als er niemand kijkt? Dat snap je toch zelfs als kind wel?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 september 2024 @ 18:58:27 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215130233
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 18:40 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Nee, ik ben nooit kind geweest. :')
Is te merken ja, die tweede helft van deze reactie bevestigt dat nogmaals.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 29 september 2024 @ 19:05:29 #177
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215130326
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 18:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Is te merken ja, die tweede helft van deze reactie bevestigt dat nogmaals.
Je ontwijkt de kern van mijn vraag. Waarom iets uitzenden als er niemand kijkt?
  Moderator / Redactie Sport zondag 29 september 2024 @ 19:07:34 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_215130340
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 19:05 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
|:(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 29 september 2024 @ 19:20:23 #179
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_215130483
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 19:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
|:(
Prima hoor.

Autist zijn heeft blijkbaar zo z'n voordelen.

:W
pi_215132247
Dat Goofy van Mickey Mouse in het Engels dus Goofy heet. Maar dat het in het Engels een woord is. In het Nederlands niet natuurlijk. Daar ben ik dus ook pas sinds een maand of drie achter.
pi_215132316
Ik heb ruim anderhalf jaar mijn adres verkeerd ingevuld :@ :')
pi_215132616
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2024 22:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb ruim anderhalf jaar mijn adres verkeerd ingevuld :@ :')
_O- _O- _O-

Ik moest een keer een wedstrijd fluiten in de oude buurt waar ik woonde. De club waar ik moest fluiten, daar speelde ik in mijn jeugd ook wedstrijden. Het was toen 1,5 minuut lopen naar het huis aldaar.

Jaren later daar dus voor het eerst sinds lange tijd weer geweest en een wedstrijd gefloten. Na afloop lopend naar dat huis gegaan om erachter te komen dat de sleutel niet past in de benedendeur en dat de auto nog op het parkeerterrein van de sportclub stond :P
pi_215132656
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 19:05 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Gaat dit over het testbeeld?

Dat was omdat er geen programmavulling was en je kon de kleuren erop kalibreren.
  zondag 29 september 2024 @ 23:40:10 #184
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215132798
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 23:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gaat dit over het testbeeld?

Dat was omdat er geen programmavulling was en je kon de kleuren erop kalibreren.
Nee, in het geheim een programma uitzenden als niemand keek.
The love you take is equal to the love you make.
  zondag 29 september 2024 @ 23:53:33 #185
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_215132821
oops

[ Bericht 91% gewijzigd door chufi op 30-09-2024 00:04:15 ]
Musica Español
Come On
  zondag 29 september 2024 @ 23:54:03 #186
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_215132823
oops

[ Bericht 89% gewijzigd door chufi op 30-09-2024 00:04:30 ]
Musica Español
Come On
  maandag 30 september 2024 @ 00:00:09 #187
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215132838
quote:
99s.gif Op zondag 29 september 2024 23:53 schreef chufi het volgende:
Maar wat een drama maken ze er van ... hoeveel moeten koffers pakken
quote:
99s.gif Op zondag 29 september 2024 23:54 schreef chufi het volgende:
Zo krijg je wel 4 uur vol gelulld
Verkeerde topic?
  maandag 30 september 2024 @ 00:04:43 #188
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_215132849
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2024 00:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]
Verkeerde topic?
excusez idd
Musica Español
Come On
pi_215133863
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2024 10:33 schreef Forumtijger het volgende:

Ik moest even terugklikken naar waar het om gaat. Ik snap de commotie hier niet zo. Hoewel het binnen de kaders van het topic past, ligt het qua inhoud wat verder van de aannames. Kinderen fantaseren soms verhalen bij dingen. En zoiets zou ook een element in een spannend verhaal kunnen zijn voor een kinderboek.

In de VS is er overigens eens een signaal gekaapt. Tot op de dag van vandaag is het nog onduidelijk wie of wat er achter zat. Speculaties liggen aan de kant van een ontevreden ex-crewlid tot een 'prank' (of beide).

On the night of November 22, 1987, the television signals of two stations in Chicago, Illinois, were hijacked, briefly sending a pirate broadcast of an unidentified person wearing a Max Headroom mask and costume to thousands of home viewers.[1][2][3][4]

The first incident took place during the sports segment of independent TV station WGN-TV's 9:00 p.m. newscast. Like the later signal intrusion, it featured a person wearing a mask swaying erratically in front of a swiveling corrugated metal panel, apparently meant to resemble Max Headroom's animated geometric background. Unlike the later intrusion, the only sound was a loud buzz. This interruption went on for almost 17 seconds before engineers at WGN were able to regain control of their broadcast tower.

Dus hoewel hetgeen hier over het testbeeld in de fantasiesfeer lag, zou het technisch gewoon mogelijk zijn geweest. Het is echter nooit voorgekomen hier in NL
pi_215133951
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2024 08:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik moest even terugklikken naar waar het om gaat. Ik snap de commotie hier niet zo. Hoewel het binnen de kaders van het topic past, ligt het qua inhoud wat verder van de aannames. Kinderen fantaseren soms verhalen bij dingen. En zoiets zou ook een element in een spannend verhaal kunnen zijn voor een kinderboek.
Dat was inderdaad het geval. Puur mijn eigen fantasie. Maar ja erg jong nog toen hé, en er op dat moment nog geen idee van hoe de wereld precies in elkaar stak. Nog steeds trouwens wel een beetje overigens. Het zou trouwens misschien wel een goed topic zijn: "Vreemde en geheim(e)/-zinnige TV- en radio-uitzendingen", dus wie zich geroepen voelt... 😜

[ Bericht 6% gewijzigd door Forumtijger op 30-09-2024 09:05:36 ]
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt. Dus denk niet in problemen maar in oplossingen en uitdagingen. Just find a way to fix it!
pi_215217225
Dat Tracy Hickman een man is.

Moderator maandag 21 oktober 2024 @ 23:40:26 #192
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_215336876
De afkorting bh is afkomstig van het woord 'bustehouder'. In 1950 werd dit woord opgenomen in de Van Dale.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_215363803
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2024 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Dat Goofy van Mickey Mouse in het Engels dus Goofy heet. Maar dat het in het Engels een woord is. In het Nederlands niet natuurlijk. Daar ben ik dus ook pas sinds een maand of drie achter.
Haha koekoek. Kom ik nu na 43 jaar achter :')
Alius aliud dicit
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:14:11 #194
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_215364065
Ik heb heel lang gedacht dat rosbief paardenvlees was, want ros = paard.
Maar daar heeft het niets mee te maken.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_215364731
Ik geloof niet in cryptoids en het niet doen is maar beter ook. Veel Amerikanen slikken het echter als zoete koek.

The mothman (waar ook een film met Richard Gere van is getiteld ‘the mothman prophecies’) blijkt in werkelijkheid een sneeuwuil te zijn geweest. En uilen in het donker zijn nogal snel eng voor bepaalde mensen.

Deze YouTuber heeft de betreffende uil gevonden, die omdat er gekken lopen die er een ander beest in zagen, in de jaren ‘60 is afgeknalt.

De hele streek heeft musea over ‘de cryptoid’ “the mothman”, waar mogelijk goed aan verdient wordt, maar het werkelijke dier staat naamloos en opgezet in een onbezocht museum tussen een shitload aan afgeknalde dieren.

In een notendop geeft het aan dat wij veel liever het grootse verhaal kopen dan de saaie werkelijkheid erachter en dat dit mede een deeltje heeft bijgedragen aan het verdwijnen van 75% van de dierenpopulatie sinds begin vorige eeuw.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:01:05 #196
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215365867
quote:
Ok dit moet ik ook even aan m'n broer en zus vertellen, we speelden altijd Mario en dacht ook dat ie "it's me" zei :D
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:04:49 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215365918
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Ok dit moet ik ook even aan m'n broer en zus vertellen, we speelden altijd Mario en dacht ook dat ie "it's me" zei :D
Die itsumi-claim schijnt niet te kloppen.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:05:15 #198
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_215365926
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Die itsumi-claim schijnt niet te kloppen.
Oh -O-
pi_215366120
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 21:01 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Het is ook "it's me"

Dat andere is al gedebunked.

Hij zegt "it's (ah) me" net als dat hij "let's (ah) go" zegt en al het andere in het Engels.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:38:09 #200
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_215366373
quote:
10s.gif Op zondag 29 september 2024 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Wist je dat de zware jongens een meute Beagles zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')