Vandaar: dingen die je pas jaaaaaaaaaaaaaren later begrepen hebt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:56 schreef chufi het volgende:
Songteksten worden volgens mij vaak klakkeloos meegezongen zonder ooit de werkelijke inhoud van de song te hebben geanalyseerd..
eh ja ? Wel Congoquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik had de OP wat vaker goed moeten lezen. Ik zocht Zambia op op de kaart. Zag Zimbabwe er naast. Vroeg me ineens af waar Zaire dan ook alweer lag. Hele kaart van Afrika afgezocht op zoek naar Zaire.
quote:
Dat weet ik inmiddels een paar jaar, maar ik vind het nog steeds bizar als Nederlanders het serieus als shawl schrijven. Dat komt wel zo ongekend pretentieus overquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
Toen iemand, toen ik al volwassen was, mij duidelijk maakte dat je 'sjaal' ook als 'shawl' kan schrijven dacht ik dat ik water zag branden.
Ik hou het op een dasquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet ik inmiddels een paar jaar, maar ik vind het nog steeds bizar als Nederlanders het serieus als shawl schrijven. Dat komt wel zo ongekend pretentieus over
Sjaal
Vergeet niet dat er daar wel twee van zijn he. Met hoofdsteden die alleen gescheiden zijn door een rivierquote:
Haha, ja dat type mens dat hun titel op het naambordje van huis toevoegt of vìlla zegt in plaats van vielaquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet ik inmiddels een paar jaar, maar ik vind het nog steeds bizar als Nederlanders het serieus als shawl schrijven. Dat komt wel zo ongekend pretentieus over
Sjaal
Kijk, dát wist ik weer welquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:56 schreef heywoodu het volgende:
Vergeet niet dat er daar wel twee van zijn he. Met hoofdsteden die alleen gescheiden zijn door een rivier
Ik vind dit niet eens zo'n onlogische gedachtengangquote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Over Rising Sun gesproken.
Japan is ook wel bekend als het land van 'de rijzende zon'.
Dacht vroeger dat het land 'van de reizende zon' was.
Dacht dat het zo genoemd werd omdat Japan in het oosten ligt (Waar de zon opkomt), en de zon een soort reis maakt om de wereld om in het westen weer onder te gaan.
Ohw is dat niet zo dus...quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dacht dat het zo genoemd werd omdat Japan in het oosten ligt (Waar de zon opkomt), en de zon een soort reis maakt om de wereld om in het westen weer onder te gaan.
Het Origineel btwquote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:10 schreef Beathoven het volgende:
Ik zag wel overeenkomsten in de titel maar wist niet dat REM voor het album Automatic for the People het nummer 'The Sidewinder sleeps tonight' ook op 'The Lion sleeps tonight' heeft gebasseerd. Ze hebben het origineel nog gecovered voor een single.
Ik vind de verschillen groter dan de overeenkomsten.
De redenatie is wel correct verder overigens! The land of the rising sun... De zon en het als eerste zien ervan zit van oudsher al in de Japanse cultuur. Raad eens wat de rode cirkel op de vlag van Japan symboliseert!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een pokebol?quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:20 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
De redenatie is wel correct verder overigens! The land of the rising sun... De zon en het als eerste zien ervan zit van oudsher al in de Japanse cultuur. Raad eens wat de rode cirkel op de vlag van Japan symboliseert!
Wat als je geen Hollander bent maar Utrechtenaar of Twent?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
Een beter alternatief is: ‘van Dietsen bloed’ zoals na de 2e Wereldoorlog een tijdje werd gedaan.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
In het engels heet het spel 'Clue'.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef Managarm het volgende:
Dat het spel Cluedo in het Engels anders wordt uitgesproken.
In het Nederlands: Klueedo
In het Engels: Kludo
Cluedo, known as Clue in North America. Dus niet in Engeland.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:57 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
In het engels heet het spel 'Clue'.
Jaap Fischer werpt een heel andere kant op het verhaal van Martinequote:Op donderdag 18 januari 2024 16:56 schreef qajariaq het volgende:
In de jaren zeventig was ik kind. Er was toen een hitje van Louie Neefs als ode aan Martine Bijl. "Oh Martine oh Martine hoe kan ik jou verdienen?" In dat liedje heeft Louie het over een makelaar uit Schagen. Nooit begrepen waar dat op sloeg totdat ik laatst een liedje op de radio hoorde van Martine Bijl.
Echter zit ik nu weer met de prangende vraag waar in de buurt van Schagen (hier dus) een biezenbos is....
Monsters in culturen zijn een beetje als UFO’s. Het is een verzamelbak voor van alles en nogwat.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat het niet monsters zijn waar we bang voor moeten zijn, maar voor andere mensen: moordenaars, psychopaten, dieven, verkrachters, noem maar op.
Echt?! Mij hebben ze wijsgemaakt dat corned op ‘hoekig’ sloeg. Vanwege de langwerpige blikjesquote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat corned beef rundvlees met meel was.
Dat blijkt niet zo te zijn. ‘Corned’ is ‘gezouten’.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cornedbeefquote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
quote:Hoewel de oorsprong van cornedbeef onbekend blijft, is het waarschijnlijk ontstaan toen mensen vlees begonnen te conserveren door het te pekelen. Het woord corn stamt uit het Oud Engels en betekent kleine, harde stukjes of korrels. In het geval van cornedbeef refereert corn aan het zout dat werd gebruikt om het vlees te conserveren. Het woord "corned" kan ook refereren aan korrels nitriet die worden gebruikt voor het kleuren en conserveren.
Hoewel dat eigenlijk meer zin maakt, oefenen en een baard, om kunstenmaker te zijnquote:Op maandag 19 februari 2024 17:08 schreef PzKpfw het volgende:
Dat de uitdrukking 'oefening baart kunst' is en niet 'oefening, baard, kunst'.
De Baron heeft twee acteurs gehadquote:Op woensdag 13 december 2023 16:43 schreef Fonske80 het volgende:
Dat de baron in Bassie en Adriaan ook Gargamel is ( de stem ) in de tekenfilm.
Baren is een baby ter wereld brengen. Door veel te oefenen kun je kunst baren. Snijdt veel meer hout dan een baard ertussen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoewel dat eigenlijk meer zin maakt, oefenen en een baard, om kunstenmaker te zijn
Zal ik speciaal voor jou de volgende keer erbij zetten wanneer ik een grapje maak?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Baren is een baby ter wereld brengen. Door veel te oefenen kun je kunst baren. Snijdt veel meer hout dan een baard ertussen.
Ja, doe die toelichting erbij.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zal ik speciaal voor jou de volgende keer erbij zetten wanneer ik een grapje maak?
Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik vond dat als kind altijd zo'n rare uitdrukking tot ik erachter kwam dat het niet baard is maar baartquote:Op maandag 19 februari 2024 17:08 schreef PzKpfw het volgende:
Dat de uitdrukking 'oefening baart kunst' is en niet 'oefening, baard, kunst'.
Ik denk dat hier het kwartje nu pas valtquote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Ik realiseerde me vandaag pas waar de naam "Nero Burning ROM" (oud programma om cd's mee te branden) naar verwijst.
Geef toe, dit soort humor is geniaal en zou er meer moeten zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Ik realiseerde me vandaag pas waar de naam "Nero Burning ROM" (oud programma om cd's mee te branden) naar verwijst.
Dat was altijd feest als het tijd was om de kru te oogstenquote:Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Als kind wist ik niet wat ik me moest voorstellen bij een kru-kas
Ik was toch al een goed eind richting/over de 20 voor ik ineens door had dat het 'corned' beef is, waarbij 'corned' gewoon een Engels woord met één lettergreep is, en niet 'kornét', met de klemtoon op 'net' (als in een visnet, of haarnet ofzo). Ruim tien jaar later en doordat ik ben opgegroeid met 'kornet beef' als uitspraak vind ik 'corned beef' nog altijd superraar klinken.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ja, typisch zo'n ding wat je je ineens realiseert als je het ergens online hebt gelezen of gezien inderdaadquote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Ik zag een tijd geleden op een site van een ijzerhandel het product "balkanker" en het duurde even voordat ik me realiseerde dat het een "balk-anker" was.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Europa lettenquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik zag een tijd geleden op een site van een ijzerhandel het product "balkanker" en het duurde even voordat ik me realiseerde dat het een "balk-anker" was.
Ik zie mezelf nog zo in groep 5 zitten, even aarzelen en dan "polle pel" zeggen tijdens groepslezenquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Europa letten
Polle pel
Bommel ding
Ik Kaa-Kuh voor Cake, in de vijfde klasquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zie mezelf nog zo in groep 5 zitten, even aarzelen en dan "polle pel" zeggen tijdens groepslezen
Zou je die kunnen uitleggen voor me?quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Oh je gaat je zooo DUH voelenquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:04 schreef classpc het volgende:
[..]
Zou je die kunnen uitleggen voor me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik een keer 'békering' in plaats van 'bekéring' bij het dagboeklezen voor het slapengaanquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zie mezelf nog zo in groep 5 zitten, even aarzelen en dan "polle pel" zeggen tijdens groepslezen
quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh je gaat je zooo DUH voelenWauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nooit bij stilgestaan
Alius aliud dicit
quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh je gaat je zooo DUH voelenOooh. Nu snap ik 'm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
Klopt, en wat ik niet begrijp is dat ze dat in het Nederlands niet gewoon langdurige COVID noemden.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:27 schreef Speedfight het volgende:
Dat Long Covid niet in je longen zit maar "langdurig covid" betekent.
Ik wist dat het kwam van 'lang' en niet van het orgaan.quote:Op donderdag 29 februari 2024 16:27 schreef Speedfight het volgende:
Dat Long Covid niet in je longen zit maar "langdurig covid" betekent.
Misschien hebben ze zelf Moronic COVID.quote:Op donderdag 29 februari 2024 23:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, en wat ik niet begrijp is dat ze dat in het Nederlands niet gewoon langdurige COVID noemden.
Klasgenoot: Piepeliene (pipe line)quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik Kaa-Kuh voor Cake, in de vijfde klas
quote:Op woensdag 28 februari 2024 12:13 schreef Hiddendoe het volgende:
Als 12-jarige had ik eens een of ander interview gelezen waar op een moment geschreven werd dat de ouders hun fiat gaven om onderzoek te kunnen doen naar de dood van hun dochter.
Ik dacht toen echt dat die mensen hun auto hadden gegeven aan die journalist of jurist of wie dat dan ook onderzocht.
Dan ben je echt stupidequote:Op woensdag 8 mei 2024 03:41 schreef Parafernalia het volgende:
Dat het Fila is. Niet Fils
[ afbeelding ]
Wtf?quote:
Ik snap niet wat er stupide is aan het niet kunnen lezen van een slecht leesbaar logo.quote:
Om nog even hierop terug te komen: Dat was toch wel duidelijk met het logo? Een brandend Colosseum?quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Om eerlijk te zijn zag ik er indertijd ook altijd een stapeltje cd's in. Maar goed, ik maak er geen hobby van om dergelijke logo's te bestuderen.quote:Op woensdag 8 mei 2024 08:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Om nog even hierop terug te komen: Dat was toch wel duidelijk met het logo? Een brandend Colosseum?
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uhm…. Dat je als vrouw echt niet je hele natte, kleffe badpak hoeft af te pellen om op het zwembadtoilet te plassen. Even met een vinger het broekje opzij schuiven is veeeeeel makkelijker.
Kostte me maar 45 jaar om achter te komen![]()
Ik deel deze schaamtevolle bekentenis in de hoop dat ik andere vrouwen jarenlang onnodig gedoe kan besparen.
Haha ja ik lees het als 'kn'. Waarschijnlijk omdat we de naam van mijn werkgever ook zo afkortenquote:Op woensdag 8 mei 2024 08:40 schreef J-net het volgende:
Zelfde net het nieuwe KIA logo. Dat lees je ook niet meer als Kia.
quote:Op donderdag 30 mei 2024 07:13 schreef Speedfight het volgende:
In Piano Man van Billy Joel zit de tekst "and they sit at the bar and put bread in my jar" en ik zag altijd voor mij dat ze brood in zijn glas drinken doopten. Het betekent blijkbaar dat ze geld gevendit jaar geleerd.
De naam Pakistan zou voor het eerst naar voren gebracht zijn door Choudhary Rahmat Ali in zijn pamflet "Now or Never" uit 1933. Het is een acroniem van de eerste letters van de vijf noordelijke regionen van Brits-Indië: P komt van Punjab, de A van Afghania, de K van Kasjmir, de S van Sindh en Tan van Beloetsjistan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 23:46 schreef Farenji het volgende:
Tanzania is een samenvoeging van Tanganyika en Zanzibar, twee staten die in 1964 samen zijn gegaan als 1 land.
Leuk. Ik was als kind erg technisch (nog steeds) en moest aan "de meester" op de basisschool uitleggen wat het was a.d.h.v. de stoommachine tekening.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Zo is de autofabrikant Citroën opgericht door een telg uit de familie Citroen die zijn naar aanpaste om meer Frans te klinken.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 12:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Leuk. Ik was als kind erg technisch (nog steeds) en moest aan "de meester" op de basisschool uitleggen wat het was a.d.h.v. de stoommachine tekening.
Overigens is gemaal Cruquius vernoemd naar een meneer Kruik, die in de Franse tijd daar Cruquius van maakte. Heeft dus niets met krukas van doen (wat ik wel dacht), maar alles met de naam "Kruik".
Billy Joel gaf in een interview aan dat hij het een simpel rijmnummer vond waar hij niet heel trots op is.quote:Op donderdag 30 mei 2024 07:13 schreef Speedfight het volgende:
In Piano Man van Billy Joel zit de tekst "and they sit at the bar and put bread in my jar" en ik zag altijd voor mij dat ze brood in zijn glas drinken doopten. Het betekent blijkbaar dat ze geld gevendit jaar geleerd.
Niet helemaal...quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:09 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zo is de autofabrikant Citroën opgericht door een telg uit de familie Citroen die zijn naar aanpaste om meer Frans te klinken.
Bedoel ik serieus niet lullig, ik ben echt benieuwd hoe oud jij bent.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:56 schreef Vincent_student het volgende:
Nu ik de Tour de France zit te volgen en me erin verdiep, kom ik na jaaaren pas achter deze dingen:
Als die auto's en borden met LCL. Ik dacht dat een soort KNVB van de wielersport was in Frankrijk. Niets is minder waar! Het is een bank! Net zoals Tissot, dat is ook geen fietsorganisatie, maar een horlogemerk! Nooit geweten.
Mooi bruggetje. De teamnamen zijn niet verzonnen. Movistar is geen teamnaam om te laten zien dat hun renners filmwaardig zijn. Het is verd.... een internetbedrijf. Net zoals Quick Step. Ik dacht altijd: die willen laten zien dat zij de snelle jongens zijn, maar Quick Step is een laminaatmerk (!). Ja wat doen die bij het weilrennen??? Ja, ik vind het ook raar.
Wat ik ook altijd dacht is dat een Col een berg was. Maar dat is helemaal niet zo. Het is een bergpas. En ik dacht ook dat die colnamen speciaal verzonnen werden voor de Tour, maar ze bestaan echt in het dagelijks leven! Nooit geweten.
En die renners die vol met flessen rondrijden zijn knechten. Wat is een knecht? Ja die moeten dus water brengen. Kun je zoiets geloven??? De ster van de dag fietst vooraan en dan moet zo'n knecht water naar hem brengen. Is toch ongelooflijk. Die knecht moet eerst stoppen bij een auto, zijn rugzakken helemaal volladen en dan moetie als een gek naar die zool vooraan fietsen om hem water te brengen. Wie is nou sneller???? Die knecht natuurlijk!
Ehm…dit kan niet serieus zijn, toch?quote:Op zondag 7 juli 2024 16:56 schreef Vincent_student het volgende:
Nu ik de Tour de France zit te volgen en me erin verdiep, kom ik na jaaaren pas achter deze dingen:
Als die auto's en borden met LCL. Ik dacht dat een soort KNVB van de wielersport was in Frankrijk. Niets is minder waar! Het is een bank! Net zoals Tissot, dat is ook geen fietsorganisatie, maar een horlogemerk! Nooit geweten.
Mooi bruggetje. De teamnamen zijn niet verzonnen. Movistar is geen teamnaam om te laten zien dat hun renners filmwaardig zijn. Het is verd.... een internetbedrijf. Net zoals Quick Step. Ik dacht altijd: die willen laten zien dat zij de snelle jongens zijn, maar Quick Step is een laminaatmerk (!). Ja wat doen die bij het weilrennen??? Ja, ik vind het ook raar.
Wat ik ook altijd dacht is dat een Col een berg was. Maar dat is helemaal niet zo. Het is een bergpas. En ik dacht ook dat die colnamen speciaal verzonnen werden voor de Tour, maar ze bestaan echt in het dagelijks leven! Nooit geweten.
En die renners die vol met flessen rondrijden zijn knechten. Wat is een knecht? Ja die moeten dus water brengen. Kun je zoiets geloven??? De ster van de dag fietst vooraan en dan moet zo'n knecht water naar hem brengen. Is toch ongelooflijk. Die knecht moet eerst stoppen bij een auto, zijn rugzakken helemaal volladen en dan moetie als een gek naar die zool vooraan fietsen om hem water te brengen. Wie is nou sneller???? Die knecht natuurlijk!
Bijna met pensioen. Ik ben voetbal gewend. Daar hebben ze een Sparta en Ajax, dus ik dacht dat het ook zo ging in de wielrennerswereld. En dat van die knechten, ik moest denken aan een atletiekwedstrijd waar ik een filmpje van zag. De 100 meter. En er was een fotograaf die rende met de snelste mee om een foto te maken. Die ging net zo hard als die atleet, zonder dat hij het doorhad. Ik zie dat nu ook met knechten. Zie je de toppers vooraan fietsen en beulen en dan komt er een knechtje even naar hem toe fietsten met bidons. Sorry, maar dat valt me op. Dat vind ik zeer bijzonder. Dan denk ik, je moet die knecht die positie geven.quote:Op zondag 7 juli 2024 22:25 schreef Smallish het volgende:
[..]
Bedoel ik serieus niet lullig, ik ben echt benieuwd hoe oud jij bent.
Ja duidelijk nu wel jaquote:Op maandag 8 juli 2024 01:01 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Bijna met pensioen. Ik ben voetbal gewend. Daar hebben ze een Sparta en Ajax, dus ik dacht dat het ook zo ging in de wielrennerswereld. En dat van die knechten, ik moest denken aan een atletiekwedstrijd waar ik een filmpje van zag. De 100 meter. En er was een fotograaf die rende met de snelste mee om een foto te maken. Die ging net zo hard als die atleet, zonder dat hij het doorhad. Ik zie dat nu ook met knechten. Zie je de toppers vooraan fietsen en beulen en dan komt er een knechtje even naar hem toe fietsten met bidons. Sorry, maar dat valt me op. Dat vind ik zeer bijzonder. Dan denk ik, je moet die knecht die positie geven.
die knecht die doet dat een of 2x en zakt dan helemaal naar de achterhoedequote:Op maandag 8 juli 2024 01:01 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Bijna met pensioen. Ik ben voetbal gewend. Daar hebben ze een Sparta en Ajax, dus ik dacht dat het ook zo ging in de wielrennerswereld. En dat van die knechten, ik moest denken aan een atletiekwedstrijd waar ik een filmpje van zag. De 100 meter. En er was een fotograaf die rende met de snelste mee om een foto te maken. Die ging net zo hard als die atleet, zonder dat hij het doorhad. Ik zie dat nu ook met knechten. Zie je de toppers vooraan fietsen en beulen en dan komt er een knechtje even naar hem toe fietsten met bidons. Sorry, maar dat valt me op. Dat vind ik zeer bijzonder. Dan denk ik, je moet die knecht die positie geven.
Ik vind dat aandoenlijk schattig.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:56 schreef Vincent_student het volgende:
Die knecht rijdt zich in het eerste deel van de etappe stuk en als het zwaarder wordt haakt 'ie af. En als hij écht goed is krijgt hij vanzelf kansen om voor zichzelf te gaan en dat te laten zienquote:Op maandag 8 juli 2024 01:01 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
En wat ik vandaag leerde, toen ik bovenstaand googlede om te copypasten:quote:According to legend, the Tour de France's climbs are categorised by the gear that a Citroën 2CV, the iconically French car, had to use to successfully make it to the top.
Category 4, the lowest categorisation for the easiest hills, was possible in fourth gear; Category 3 in third gear, and so on. Hors Categorie, or 'beyond categorisation' was reserved for those climbs which a 2CV could not drive up.
quote:It gets more fun, too. A hors catégorie climb in one Tour de France may be a category 1 climb in another. Other than climbs being rated on steepness, length, width, maybe even road surface, they are rated in relation to all the other climbs in any given Tour. Basically the organizers start at the top and work their way down the suffer-meter, handing out category ratings to every climb of note in each year’s Tour..
For example, the Col de Joux-Plane has been used in the TdF 11 times, but only 6 have been hors catégorie.
En Soudal, die maken lijmen, kitten en PU schuimen.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:56 schreef Vincent_student het volgende:
De teamnamen zijn niet verzonnen. Movistar is geen teamnaam om te laten zien dat hun renners filmwaardig zijn. Het is verd.... een internetbedrijf. Net zoals Quick Step. Ik dacht altijd: die willen laten zien dat zij de snelle jongens zijn, maar Quick Step is een laminaatmerk (!). Ja wat doen die bij het weilrennen??? Ja, ik vind het ook raar.
Wielrennen is wat dat betreft niks anders dan voetbal.quote:Op maandag 8 juli 2024 01:01 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Zeik je je badpak dan niet onder?quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uhm…. Dat je als vrouw echt niet je hele natte, kleffe badpak hoeft af te pellen om op het zwembadtoilet te plassen. Even met een vinger het broekje opzij schuiven is veeeeeel makkelijker.
Kostte me maar 45 jaar om achter te komen![]()
Ik deel deze schaamtevolle bekentenis in de hoop dat ik andere vrouwen jarenlang onnodig gedoe kan besparen.
Zal toch niet? Je trekt dat stukje badpak in het kruis naar je lies. Het is niet zo dat vrouwen hun hele kruis vol zeiken.quote:
Dat leer je toch op het middelbaar?quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:20 schreef crystal_meth het volgende:
Als Britten ( of Ieren) "half-three" zeggen bedoelen ze halfvier (half past three).
Dat van "half past three" wel, dat ze met "half three" naar dat eerste verwijzen niet.quote:
Ik hoorde het vaak van Ieren. Amerikanen kennen het blijkbaar niet:quote:Op maandag 22 juli 2024 21:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat van "half past three" wel, dat ze met "half three" naar dat eerste verwijzen niet.
Maar ik hoor heel weinig tot niemand "half three" zeggen. Het zou wel kunnen, maar praktisch nooit gehoord.
Jaquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kliko is blijkbaar een merk van een container?
“Iets in de kliko gooien. “ Zou daar van komen
Zelf radler maken is sowieso het beste, kan je zelf bepalen hoe de verhouding is (zoeter of minder zoet).quote:Op maandag 22 juli 2024 20:41 schreef Beathoven het volgende:
Dat het genre Britpop eigenlijk een soort "gooi wat beatles-nummers door de blender" is.
Dat je een radler kunt maken van 40 of 50% sprite of 7up en een biertje erin. (Ik wist het van dat bier deel, maar las allerlei recepten online, met ingredientenlijsten)
quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oeps ik bedoel 1912, in Den Haag nog wel : https://en.wikipedia.org/wiki/International_Opium_Convention
Al werd het pas war on drugs genoemd door nixon
Wel een detail dat ik niet wist dat er ook echte oorlogen om drugs gevochten zijn : https://en.wikipedia.org/wiki/Opium_Wars
de eerste en tweede opium oorlog
Interessant, ik heb het even gegoogled omdat ik het niet kon gelovenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:25 schreef Onderdeurtje het volgende:
Twee jaar geleden heb ik een mooie wandklok gekregen van familie maar de plek waar 'ie moest komen te hangen moest nog verbouwd worden dus tijdelijk opgeborgen. Eergisteren was het na even goed afstoffen dus eindelijk tijd om de klok weer tevoorschijn te halen. Ik was voorbereid want kort daarvoor had ik een paar AA batterijen opgeladen, dus 1 zo`n AA batterij in de klok en vervolgens deed 'ie niks. Batterij tester gaf bij 2 verschillende oplaadbare batterijen aan dat ze helemaal vol waren dus daar kon het niet aan liggen. Mijn conclusie was dus dat de klok stuk was, waarschijnlijk omdat er andere spullen op gelegen hadden tijdens de opslag.
Tot het me opviel dat in de klok waar de batterij in moest tussen haakjes 1,5v stond. Mijn oplaadbare batterijen van twee verschillende merken bleken dus 1,2v te zijn. En ja hoor, de klok deed het meteen met een nieuwe normale AA batterij van 1,5v. Nooit geweten dat er verschillende AA batterijen zijn en als op de klok niet tussen haakjes 1,5v had gestaan dan was deze nu dus als "defect" weer opgeborgen.
quote:Zijn die 1,2 Volt Ni-MH batterijen geschikt om de 1,5 Volt alkaline batterijen te vervangen?
Het antwoord is: Ja.
Een alkaline begint bij 1,5 Volt spanning, maar als deze in gebruik wordt genomen dan zakt het voltage redelijk snel naar ongeveer 1,3 Volt.
Als een Ni-MH batterij opgeladen is, met een goede batterijlader, dan start het voltage rond de 1,4 Volt.
Dus uiteindelijk is het voltage van de batterijen gelijk aan elkaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |