abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210989161
Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad. Deze dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.

De volgende steden/landen hadden/hebben verschillende namen:
Congo / Zaïre
Beijing / Peking
Mumbai / Bombay
Kolkata / Calcutta
Madras / Chennai
Birma / Myanmar
Gorkum / Gorinchem
's-Hertogenbosch / Den Bosch
's-Gravenhage / Den Haag

TV-programma's

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar!)

- Wicky de Viking is een jongetje :o Maar zijn stem wordt ingesproken door een vrouw, net als die van Bart Simpson

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);

-Dat Dolf de kraai uit A.J. Kwak eigenlijk Hitler moet voorstellen.

Afkortingen en merken/logo's

- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

- Benelux staat voor België, Nederland, Luxemburg

- De naam van benzinepomp Q8 komt van Kuwait;

- BP heeft zijn oorsprong in British Petroleum, niet in BenzinePomp.

- HEMA: Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam.

- Tefal: Teflon en Aluminium.

- Lego: afkorting van leg godt, wat Deens is voor speel goed.

- ETOS: Eendracht, Toewijding, Overleg en Samenwerking.

- TESO: Texels Eigen Stoomboot Onderneming.

- Duo Penotti: PEters NOTenindustrie TIlburg.

- PAGE: PApierfabriek GEnnep.

- REMIA: De Rooijs Electrische Melangeer Inrichting Amersfoort.

- CONIMEX: CONserven IMport EXport.

- DAF: van Doornes Aanhangwagen Fabriek.

- AVIKO: De Aardappel Verwerkende Industrie Keppel en Omstreken.

- DELA: Draagt Elkanders Lasten.

- FEBO: Ferdinand Bolstraat in Amsterdam (oprichter J.I.Borst begon in 1941 deze zaak.
Van zijn baas in Ferdinand Bolstraat had hij veel geleerd).

- IKEA: Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd (I.K. is de oprichter. In de E en de A woonde hij).

- JOHMA: JOHan en MArtin (naar de oprichters Johan Schreur en zijn compagnon Martin).

- KING: Kwaliteit In Niets Geëvenaard.

- SLIGRO: Slippens Groothandel.

- SRV: Samen Rationeel Verkopen.

- ZWITSAL: Zwitserse Balsem.

- Dat het sportmerk Asics heet, wat staat voor Anima Sana In Corpore Sano
(een gezonde geest in een gezond lichaam), in plaats van Oasics.

- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';

- Dat 'rinse' in 'Rinse appelstroop' geen merk of plaatsnaam is, maar 'lichtelijk zuur' betekent

- Brinta is de afkorting van BReakfast INstant TArwe

- Dat het Fila is en niet fils

Logo's
Toblerone, beer in de berg:

Amazon van A tot Z:

NBC is een pauw:

In de ruimte tussen de 'e' en de 'x' zit een pijl:

LG heeft een pacman (of dit origineel het idee was is niet bekend):

In het carrefourlogo zit een witte 'C':

In de ruimte tussen de F en de vlag staat een 1:

Unileverlogo is gemaakt van producten:

Sony vaio. va = variabel, aangegeven met het golfje. Variabel = analoog. IO = 10 = digitaal + "input/output":

Het SUN-logo. UN vormt de S:

En het Enexis logo, bevat zowel de letter "E" als een stekker:

Diversen

- Dat er verschil zit tussen de knoopsluiting van een blouse(L) en overhemd(R); deze zijn gespiegeld.

- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;

- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )

- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...

- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;

- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )

- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Deze OP is hier te vinden.

Game on. ^O^ .
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_210989213
Toen iemand, toen ik al volwassen was, mij duidelijk maakte dat je 'sjaal' ook als 'shawl' kan schrijven dacht ik dat ik water zag branden.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:56:31 #3
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210989351
Songteksten worden volgens mij vaak klakkeloos meegezongen zonder ooit de werkelijke inhoud van de song te hebben geanalyseerd..
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_210989799
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:56 schreef chufi het volgende:
Songteksten worden volgens mij vaak klakkeloos meegezongen zonder ooit de werkelijke inhoud van de song te hebben geanalyseerd..
Vandaar: dingen die je pas jaaaaaaaaaaaaaren later begrepen hebt.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:30:48 #5
842 Zorro
Z
pi_210989939
Onlangs by de Ryder Cup zag ik een reclame
Toen kwam ik er pas achter:

Hier staat Title-ist

Niet Tit- Leist
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_210990274
Ik had de OP wat vaker goed moeten lezen. Ik zocht Zambia op op de kaart. Zag Zimbabwe er naast. Vroeg me ineens af waar Zaire dan ook alweer lag. Hele kaart van Afrika afgezocht op zoek naar Zaire. 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:48:54 #7
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210990303
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik had de OP wat vaker goed moeten lezen. Ik zocht Zambia op op de kaart. Zag Zimbabwe er naast. Vroeg me ineens af waar Zaire dan ook alweer lag. Hele kaart van Afrika afgezocht op zoek naar Zaire. 8)7
eh ja ? Wel Congo
Musica Español
Come On
pi_210990306
TVP
U MAD?
pi_210990366
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:48 schreef chufi het volgende:

Congo?
:Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:52:36 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_210990368
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
Toen iemand, toen ik al volwassen was, mij duidelijk maakte dat je 'sjaal' ook als 'shawl' kan schrijven dacht ik dat ik water zag branden.
Dat weet ik inmiddels een paar jaar, maar ik vind het nog steeds bizar als Nederlanders het serieus als shawl schrijven. Dat komt wel zo ongekend pretentieus over :D

Sjaal _O_
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:54:36 #11
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_210990407
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat weet ik inmiddels een paar jaar, maar ik vind het nog steeds bizar als Nederlanders het serieus als shawl schrijven. Dat komt wel zo ongekend pretentieus over :D

Sjaal _O_
Ik hou het op een das
Musica Español
Come On
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:56:02 #12
284411 crew  heywoodu
pi_210990426
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
:Y
Vergeet niet dat er daar wel twee van zijn he. Met hoofdsteden die alleen gescheiden zijn door een rivier :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_210990527
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Sjaal _O_
Haha, ja dat type mens dat hun titel op het naambordje van huis toevoegt of vìlla zegt in plaats van viela
pi_210990655
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 22:56 schreef heywoodu het volgende:

Vergeet niet dat er daar wel twee van zijn he. Met hoofdsteden die alleen gescheiden zijn door een rivier :+
Kijk, dát wist ik weer wel *O*
pi_211002075
Dat de variant op House of the Rising Sun van The Animals eigenlijk nergens op slaat. Met het gegeven dat de plaats naar een bordeel verwijst en je daar naar alle waarschijnlijkheid geen 'poor boys' had. Of ze moeten klanten zijn geweest. Maar je gaat niet blut naar een bordeel en het is ook niet 'zielig'. Althans, niet in de bluescontext.

Een oudere variant op de tekst is

"There is a house in New Orleans, it's called the Rising Sun
It's been the ruin of many poor girl
Great God, and I for one. "

Zo klopt het..
  woensdag 18 oktober 2023 @ 23:49:55 #16
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211003143
Over Rising Sun gesproken.
Japan is ook wel bekend als het land van 'de rijzende zon'.
Dacht vroeger dat het land 'van de reizende zon' was.
Dacht dat het zo genoemd werd omdat Japan in het oosten ligt (Waar de zon opkomt), en de zon een soort reis maakt om de wereld om in het westen weer onder te gaan. _O-
Net efkes anges
pi_211009394
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dacht dat het zo genoemd werd omdat Japan in het oosten ligt (Waar de zon opkomt), en de zon een soort reis maakt om de wereld om in het westen weer onder te gaan. _O-
Ik vind dit niet eens zo'n onlogische gedachtengang :7
pi_211009408
quote:
Ohw is dat niet zo dus...
Ik zwaai naar dieren.
pi_211012567
Misschien ooit hier al eens gepost of in MUZ.

Ik zag wel overeenkomsten in de titel maar wist niet dat REM voor het album Automatic for the People het nummer 'The Sidewinder sleeps tonight' ook op 'The Lion sleeps tonight' heeft gebasseerd. Ze hebben het origineel nog gecovered voor een single.

De uithalen zitten er wat in bij Sidewinder maar ik vind de verschillen groter dan de overeenkomsten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 19-10-2023 23:17:32 ]
  donderdag 19 oktober 2023 @ 23:14:25 #21
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211012614
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 23:10 schreef Beathoven het volgende:
Ik zag wel overeenkomsten in de titel maar wist niet dat REM voor het album Automatic for the People het nummer 'The Sidewinder sleeps tonight' ook op 'The Lion sleeps tonight' heeft gebasseerd. Ze hebben het origineel nog gecovered voor een single.

Ik vind de verschillen groter dan de overeenkomsten.
Het Origineel btw

De componist kreeg de som van 1 hele Britse pond. Alleen al van de Royalties van de Broadway musical the Lion king had ie miljonair geworden.
pi_211600520
Stevie Wonder maakte best leuke liedjes vond ik, tot ik een keer een optreden van hem zag. Toen vond ik hem zo'n ongelofelijke over het paard getilde, omhoog gevallen lul die zo'n enorm artiesten-ego had dat hij een slaaf in dienst had die zelfs z'n pianokrukje voor hem aanschoof en z'n glaasje water aangaf dat 40cm verder stond. Wat een ongelofelijk dedain, bah.
Ik zie mijn collega's nog naar elkaar kijken na mijn rant, om me vervolgens keihard uit te lachen. :@
pi_211600599
quote:
De redenatie is wel correct verder overigens! The land of the rising sun... De zon en het als eerste zien ervan zit van oudsher al in de Japanse cultuur. Raad eens wat de rode cirkel op de vlag van Japan symboliseert! :+
gr gr
  woensdag 13 december 2023 @ 01:46:51 #24
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_211601080
Iets nieuws
Musica Español
Come On
pi_211601255
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 december 2023 23:20 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]
De redenatie is wel correct verder overigens! The land of the rising sun... De zon en het als eerste zien ervan zit van oudsher al in de Japanse cultuur. Raad eens wat de rode cirkel op de vlag van Japan symboliseert! :+
Een pokebol?
pi_211606191
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  woensdag 13 december 2023 @ 15:05:08 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211606237
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
Wat als je geen Hollander bent maar Utrechtenaar of Twent?
pi_211606468
Dat Stayokay gewoon “stay okay” is en geen Japanse keten die je uitspreekt als staiokai. Heb ook werkelijk geen idee waarom ik dat vroeger dacht :D .
pi_211606595
Dat in Home Alone, van die twee inbrekers de lange Marv is en de kortere met het petje Harry.
Altijd andersom gedacht en qua types vond ik die lange ook veel meer een Harry en die korte een Marv.
pi_211607158
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Een beter alternatief is: ‘van Dietsen bloed’ zoals na de 2e Wereldoorlog een tijdje werd gedaan.

Maar aangezien Willem van Oranje in Dillenburg is geboren, klopt ‘Duitsen bloed’ gewoon.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_211607314
Dat de baron in Bassie en Adriaan ook Gargamel is ( de stem ) in de tekenfilm.
pi_212079727

In de jaren zeventig was ik kind. Er was toen een hitje van Louie Neefs als ode aan Martine Bijl. "Oh Martine oh Martine hoe kan ik jou verdienen?" In dat liedje heeft Louie het over een makelaar uit Schagen. Nooit begrepen waar dat op sloeg totdat ik laatst een liedje op de radio hoorde van Martine Bijl.

Echter zit ik nu weer met de prangende vraag waar in de buurt van Schagen (hier dus) een biezenbos is....
  donderdag 18 januari 2024 @ 16:59:15 #33
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_212079746
In Cow & Chicken (Cartoon Network serie) zeiden ze weleens "Shut your Pie-hole!"

Klonk altijd wel grappig, maar pas een paar jaar geleden moest ik random aan die zin denken en toen pas begreep ik dat Pie-hole simpelweg taartengat is, dus je mond.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_212079775
Dat het spel Cluedo in het Engels anders wordt uitgesproken.

In het Nederlands: Klueedo
In het Engels: Kludo
pi_212212809
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef Managarm het volgende:
Dat het spel Cluedo in het Engels anders wordt uitgesproken.

In het Nederlands: Klueedo
In het Engels: Kludo
In het engels heet het spel 'Clue'.
pi_212212846
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:57 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
In het engels heet het spel 'Clue'.
Cluedo, known as Clue in North America. Dus niet in Engeland.
  maandag 29 januari 2024 @ 15:31:37 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212213798
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 16:56 schreef qajariaq het volgende:

In de jaren zeventig was ik kind. Er was toen een hitje van Louie Neefs als ode aan Martine Bijl. "Oh Martine oh Martine hoe kan ik jou verdienen?" In dat liedje heeft Louie het over een makelaar uit Schagen. Nooit begrepen waar dat op sloeg totdat ik laatst een liedje op de radio hoorde van Martine Bijl.

Echter zit ik nu weer met de prangende vraag waar in de buurt van Schagen (hier dus) een biezenbos is....
Jaap Fischer werpt een heel andere kant op het verhaal van Martine
  maandag 29 januari 2024 @ 17:23:40 #38
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212214951
Vrouwen :!
Le Diable
pi_212248470
Dat “planet 9”; het hypothetische object in ons zonnestelsel, dat de astrofysica bezighoudt (en frustreert omdat men niets werkelijk tegenkomt) ivm anomalie aan marginale verstoring in banen van planeten een zwart gat ter grote van een appel kan zijn :)

Veel sterkte met het ooit bevestigen :P

pi_212309928
Dat het niet monsters zijn waar we bang voor moeten zijn, maar voor andere mensen: moordenaars, psychopaten, dieven, verkrachters, noem maar op.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 10 februari 2024 @ 10:41:37 #41
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_212368898
Ik heb altijd gedacht dat corned beef rundvlees met meel was.
Dat blijkt niet zo te zijn. ‘Corned’ is ‘gezouten’.
pi_212369239
quote:
9s.gif Op maandag 5 februari 2024 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat het niet monsters zijn waar we bang voor moeten zijn, maar voor andere mensen: moordenaars, psychopaten, dieven, verkrachters, noem maar op.
Monsters in culturen zijn een beetje als UFO’s. Het is een verzamelbak voor van alles en nogwat.

- Draken (opgegraven skeletten van dinosaurussen, Europese neushoorns etc etc) Er hangt ergens in een Europese hoofdstad een neushoornschedel als drakenschedel aan een muur. Moeten bijzondere tijden zijn geweest.

- dieren “out of context”. Iemand ziet een wolf in de verte en noemt het een raar beest, mensen gaan tekenen hoe ze denken dat het beest eruit ziet. Uilen in het licht of Jonge kerkuil en in schuren die in het licht van een zaklamp op alien-achtige wezens lijken

- Mensen die doordraaien waarvan men denkt dat ze bezeten zijn

- “metaforen” in verhalen voor kinderen en vrouwen om voorzichtig te zijn als ze de straat op gingen in tijden dat er geen politie was.

- iets wat gevaarlijke dieren beschrijft

Omdat onze kennis is verbreed qua wetenschap versus geloof en we tegenwoordig de halve dierenwereld hebben afgeknalt en buiten menselijke territoria houden wordt het woord monster tegenwoordig hoofdzakelijk nog voor mensen gebruikt.
pi_212370679
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Echt?! Mij hebben ze wijsgemaakt dat corned op ‘hoekig’ sloeg. Vanwege de langwerpige blikjes :|W !
pi_212370709
quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cornedbeef
quote:
Hoewel de oorsprong van cornedbeef onbekend blijft, is het waarschijnlijk ontstaan toen mensen vlees begonnen te conserveren door het te pekelen. Het woord corn stamt uit het Oud Engels en betekent kleine, harde stukjes of korrels. In het geval van cornedbeef refereert corn aan het zout dat werd gebruikt om het vlees te conserveren. Het woord "corned" kan ook refereren aan korrels nitriet die worden gebruikt voor het kleuren en conserveren.
pi_212371320
Ik zag laatst een vrachtwagen waarvan de oplegger helemaal met Doritos was bestickerd (zoiets) en toen bedacht ik me dat ik als kind dacht dat er dan alleen maar Doritos (of willekeurig welk product er was afgebeeld) in zo'n vrachtwagen werd vervoerd. En toen dacht ik aan dit topic. :P
  maandag 12 februari 2024 @ 22:40:01 #46
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_212406436
Gekookte sla.
andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:53:56 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212430323
Dat Mr Bean een alien is
pi_212481780
Dat Michigan in verkiezingen altijd zó dicht tegen de mediaan van uitslagen aanligt, dat de staat een beetje gezien wordt als meest representatief als spiegel van de totale VS.
  maandag 19 februari 2024 @ 17:08:23 #49
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212499230
Dat de uitdrukking 'oefening baart kunst' is en niet 'oefening, baard, kunst'.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 februari 2024 @ 08:22:37 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212561034
Kinder chocolade komt niet uit duitsland, maar uit Italië.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kinder_Chocolate
  zaterdag 24 februari 2024 @ 09:02:15 #51
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212561331
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 17:08 schreef PzKpfw het volgende:
Hoewel dat eigenlijk meer zin maakt, oefenen en een baard, om kunstenmaker te zijn
pi_212562009
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 16:43 schreef Fonske80 het volgende:
Dat de baron in Bassie en Adriaan ook Gargamel is ( de stem ) in de tekenfilm.
De Baron heeft twee acteurs gehad
Eerst was het Aad van Toor zelf (Adriaan), maar omdat de dubbelrol moeilijker te combineren werd, werd het later Paul van Gorcum.
pi_212562065
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 09:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoewel dat eigenlijk meer zin maakt, oefenen en een baard, om kunstenmaker te zijn
Baren is een baby ter wereld brengen. Door veel te oefenen kun je kunst baren. Snijdt veel meer hout dan een baard ertussen.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 10:06:02 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212562095
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:04 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Baren is een baby ter wereld brengen. Door veel te oefenen kun je kunst baren. Snijdt veel meer hout dan een baard ertussen.
Zal ik speciaal voor jou de volgende keer erbij zetten wanneer ik een grapje maak?
pi_212562198
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 10:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zal ik speciaal voor jou de volgende keer erbij zetten wanneer ik een grapje maak?
Ja, doe die toelichting erbij.
  zondag 25 februari 2024 @ 09:32:52 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212578211
Dat de TiTaTovernaar uitdrukking aardbezien voor aardbeien geen kinderserie grap was, maar aardbezien is daadwerkelijk een bestaande naam voor aardbeien.
TiTaTovenaar zei dat altijd, hij kon alles toveren, maar niet aardbezien in kamelen veranderen, andersom trouwens wel eens gelukt

https://www.dbnl.org/teks(...)14198201_01_0089.php
  zondag 25 februari 2024 @ 09:40:27 #57
78498 classpc
I don't like change
pi_212578305
quote:
Weer wat geleerd :)
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2024 17:08 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vond dat als kind altijd zo'n rare uitdrukking tot ik erachter kwam dat het niet baard is maar baart :D
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_212616512
Ik realiseerde me vandaag pas waar de naam "Nero Burning ROM" (oud programma om cd's mee te branden) naar verwijst.
  woensdag 28 februari 2024 @ 09:26:36 #59
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_212616600
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Ik realiseerde me vandaag pas waar de naam "Nero Burning ROM" (oud programma om cd's mee te branden) naar verwijst.
Ik denk dat hier het kwartje nu pas valt
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_212616717
Bij Android als je hey Google zegt, en vervolgens Lumos, dat ie dan je zaklamp aan zet :D

Wingardium Leviosa durf ik niet aan :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 februari 2024 @ 10:27:25 #61
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_212617242
Als kind wist ik niet wat ik me moest voorstellen bij een kru-kas :?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 28 februari 2024 @ 11:18:21 #62
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212617759
quote:
Geef toe, dit soort humor is geniaal en zou er meer moeten zijn.
pi_212617814
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Dat was altijd feest als het tijd was om de kru te oogsten *O* _O_
A murky, forgotten land.
pi_212617827
Hertog Jan Kran Kru :9~
A murky, forgotten land.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 februari 2024 @ 11:29:30 #65
284411 crew  heywoodu
pi_212617874
quote:
Ik was toch al een goed eind richting/over de 20 voor ik ineens door had dat het 'corned' beef is, waarbij 'corned' gewoon een Engels woord met één lettergreep is, en niet 'kornét', met de klemtoon op 'net' (als in een visnet, of haarnet ofzo). Ruim tien jaar later en doordat ik ben opgegroeid met 'kornet beef' als uitspraak vind ik 'corned beef' nog altijd superraar klinken.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 28 februari 2024 @ 11:30:04 #66
284411 crew  heywoodu
pi_212617882
quote:
Ja, typisch zo'n ding wat je je ineens realiseert als je het ergens online hebt gelezen of gezien inderdaad :P
pi_212617909
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Ik zag een tijd geleden op een site van een ijzerhandel het product "balkanker" en het duurde even voordat ik me realiseerde dat het een "balk-anker" was.
pi_212617920
_O-
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 februari 2024 @ 11:44:38 #69
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212617989
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 11:33 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik zag een tijd geleden op een site van een ijzerhandel het product "balkanker" en het duurde even voordat ik me realiseerde dat het een "balk-anker" was.
Europa letten
Polle pel
Bommel ding
pi_212618127
Dat als je computer op de juiste tijd en datum staat je op Excel
Ctrl ; komt de datum
Shift ctrl ; komt de tijd
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 februari 2024 @ 12:00:10 #71
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_212618154
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Europa letten
Polle pel
Bommel ding
Ik zie mezelf nog zo in groep 5 zitten, even aarzelen en dan "polle pel" zeggen tijdens groepslezen :D
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  woensdag 28 februari 2024 @ 12:03:42 #72
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212618226
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
Ik zie mezelf nog zo in groep 5 zitten, even aarzelen en dan "polle pel" zeggen tijdens groepslezen :D
Ik Kaa-Kuh voor Cake, in de vijfde klas
  woensdag 28 februari 2024 @ 12:04:53 #73
78498 classpc
I don't like change
pi_212618246
quote:
Zou je die kunnen uitleggen voor me?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 28 februari 2024 @ 12:07:48 #74
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212618280
quote:
1s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:04 schreef classpc het volgende:

[..]
Zou je die kunnen uitleggen voor me?
Oh je gaat je zooo DUH voelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212618303
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2024 12:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:

[..]
En ik een keer 'békering' in plaats van 'bekéring' bij het dagboeklezen voor het slapengaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')