Vandaar: dingen die je pas jaaaaaaaaaaaaaren later begrepen hebt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:56 schreef chufi het volgende:
Songteksten worden volgens mij vaak klakkeloos meegezongen zonder ooit de werkelijke inhoud van de song te hebben geanalyseerd..
eh ja ? Wel Congoquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik had de OP wat vaker goed moeten lezen. Ik zocht Zambia op op de kaart. Zag Zimbabwe er naast. Vroeg me ineens af waar Zaire dan ook alweer lag. Hele kaart van Afrika afgezocht op zoek naar Zaire.
quote:
Dat weet ik inmiddels een paar jaar, maar ik vind het nog steeds bizar als Nederlanders het serieus als shawl schrijven. Dat komt wel zo ongekend pretentieus overquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 21:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
Toen iemand, toen ik al volwassen was, mij duidelijk maakte dat je 'sjaal' ook als 'shawl' kan schrijven dacht ik dat ik water zag branden.
Ik hou het op een dasquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet ik inmiddels een paar jaar, maar ik vind het nog steeds bizar als Nederlanders het serieus als shawl schrijven. Dat komt wel zo ongekend pretentieus over
Sjaal
Vergeet niet dat er daar wel twee van zijn he. Met hoofdsteden die alleen gescheiden zijn door een rivierquote:
Haha, ja dat type mens dat hun titel op het naambordje van huis toevoegt of vìlla zegt in plaats van vielaquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat weet ik inmiddels een paar jaar, maar ik vind het nog steeds bizar als Nederlanders het serieus als shawl schrijven. Dat komt wel zo ongekend pretentieus over
Sjaal
Kijk, dát wist ik weer welquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 22:56 schreef heywoodu het volgende:
Vergeet niet dat er daar wel twee van zijn he. Met hoofdsteden die alleen gescheiden zijn door een rivier
Ik vind dit niet eens zo'n onlogische gedachtengangquote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Over Rising Sun gesproken.
Japan is ook wel bekend als het land van 'de rijzende zon'.
Dacht vroeger dat het land 'van de reizende zon' was.
Dacht dat het zo genoemd werd omdat Japan in het oosten ligt (Waar de zon opkomt), en de zon een soort reis maakt om de wereld om in het westen weer onder te gaan.
Ohw is dat niet zo dus...quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dacht dat het zo genoemd werd omdat Japan in het oosten ligt (Waar de zon opkomt), en de zon een soort reis maakt om de wereld om in het westen weer onder te gaan.
Het Origineel btwquote:Op donderdag 19 oktober 2023 23:10 schreef Beathoven het volgende:
Ik zag wel overeenkomsten in de titel maar wist niet dat REM voor het album Automatic for the People het nummer 'The Sidewinder sleeps tonight' ook op 'The Lion sleeps tonight' heeft gebasseerd. Ze hebben het origineel nog gecovered voor een single.
Ik vind de verschillen groter dan de overeenkomsten.
De redenatie is wel correct verder overigens! The land of the rising sun... De zon en het als eerste zien ervan zit van oudsher al in de Japanse cultuur. Raad eens wat de rode cirkel op de vlag van Japan symboliseert!quote:Op donderdag 19 oktober 2023 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
Een pokebol?quote:Op dinsdag 12 december 2023 23:20 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
De redenatie is wel correct verder overigens! The land of the rising sun... De zon en het als eerste zien ervan zit van oudsher al in de Japanse cultuur. Raad eens wat de rode cirkel op de vlag van Japan symboliseert!
Wat als je geen Hollander bent maar Utrechtenaar of Twent?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
Een beter alternatief is: ‘van Dietsen bloed’ zoals na de 2e Wereldoorlog een tijdje werd gedaan.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
In het engels heet het spel 'Clue'.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef Managarm het volgende:
Dat het spel Cluedo in het Engels anders wordt uitgesproken.
In het Nederlands: Klueedo
In het Engels: Kludo
Cluedo, known as Clue in North America. Dus niet in Engeland.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:57 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
In het engels heet het spel 'Clue'.
Jaap Fischer werpt een heel andere kant op het verhaal van Martinequote:Op donderdag 18 januari 2024 16:56 schreef qajariaq het volgende:
In de jaren zeventig was ik kind. Er was toen een hitje van Louie Neefs als ode aan Martine Bijl. "Oh Martine oh Martine hoe kan ik jou verdienen?" In dat liedje heeft Louie het over een makelaar uit Schagen. Nooit begrepen waar dat op sloeg totdat ik laatst een liedje op de radio hoorde van Martine Bijl.
Echter zit ik nu weer met de prangende vraag waar in de buurt van Schagen (hier dus) een biezenbos is....
Monsters in culturen zijn een beetje als UFO’s. Het is een verzamelbak voor van alles en nogwat.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat het niet monsters zijn waar we bang voor moeten zijn, maar voor andere mensen: moordenaars, psychopaten, dieven, verkrachters, noem maar op.
Echt?! Mij hebben ze wijsgemaakt dat corned op ‘hoekig’ sloeg. Vanwege de langwerpige blikjesquote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat corned beef rundvlees met meel was.
Dat blijkt niet zo te zijn. ‘Corned’ is ‘gezouten’.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cornedbeefquote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
quote:Hoewel de oorsprong van cornedbeef onbekend blijft, is het waarschijnlijk ontstaan toen mensen vlees begonnen te conserveren door het te pekelen. Het woord corn stamt uit het Oud Engels en betekent kleine, harde stukjes of korrels. In het geval van cornedbeef refereert corn aan het zout dat werd gebruikt om het vlees te conserveren. Het woord "corned" kan ook refereren aan korrels nitriet die worden gebruikt voor het kleuren en conserveren.
Hoewel dat eigenlijk meer zin maakt, oefenen en een baard, om kunstenmaker te zijnquote:Op maandag 19 februari 2024 17:08 schreef PzKpfw het volgende:
Dat de uitdrukking 'oefening baart kunst' is en niet 'oefening, baard, kunst'.
De Baron heeft twee acteurs gehadquote:Op woensdag 13 december 2023 16:43 schreef Fonske80 het volgende:
Dat de baron in Bassie en Adriaan ook Gargamel is ( de stem ) in de tekenfilm.
Baren is een baby ter wereld brengen. Door veel te oefenen kun je kunst baren. Snijdt veel meer hout dan een baard ertussen.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 09:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoewel dat eigenlijk meer zin maakt, oefenen en een baard, om kunstenmaker te zijn
Zal ik speciaal voor jou de volgende keer erbij zetten wanneer ik een grapje maak?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Baren is een baby ter wereld brengen. Door veel te oefenen kun je kunst baren. Snijdt veel meer hout dan een baard ertussen.
Ja, doe die toelichting erbij.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 10:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zal ik speciaal voor jou de volgende keer erbij zetten wanneer ik een grapje maak?
Weer wat geleerdquote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik vond dat als kind altijd zo'n rare uitdrukking tot ik erachter kwam dat het niet baard is maar baartquote:Op maandag 19 februari 2024 17:08 schreef PzKpfw het volgende:
Dat de uitdrukking 'oefening baart kunst' is en niet 'oefening, baard, kunst'.
Ik denk dat hier het kwartje nu pas valtquote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Ik realiseerde me vandaag pas waar de naam "Nero Burning ROM" (oud programma om cd's mee te branden) naar verwijst.
Geef toe, dit soort humor is geniaal en zou er meer moeten zijn.quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Ik realiseerde me vandaag pas waar de naam "Nero Burning ROM" (oud programma om cd's mee te branden) naar verwijst.
Dat was altijd feest als het tijd was om de kru te oogstenquote:Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Als kind wist ik niet wat ik me moest voorstellen bij een kru-kas
Ik was toch al een goed eind richting/over de 20 voor ik ineens door had dat het 'corned' beef is, waarbij 'corned' gewoon een Engels woord met één lettergreep is, en niet 'kornét', met de klemtoon op 'net' (als in een visnet, of haarnet ofzo). Ruim tien jaar later en doordat ik ben opgegroeid met 'kornet beef' als uitspraak vind ik 'corned beef' nog altijd superraar klinken.quote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ja, typisch zo'n ding wat je je ineens realiseert als je het ergens online hebt gelezen of gezien inderdaadquote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Ik zag een tijd geleden op een site van een ijzerhandel het product "balkanker" en het duurde even voordat ik me realiseerde dat het een "balk-anker" was.quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:27 schreef Rewimo het volgende:
Als kind wist ik niet wat ik me moest voorstellen bij een kru-kas
Europa lettenquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:33 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik zag een tijd geleden op een site van een ijzerhandel het product "balkanker" en het duurde even voordat ik me realiseerde dat het een "balk-anker" was.
Ik zie mezelf nog zo in groep 5 zitten, even aarzelen en dan "polle pel" zeggen tijdens groepslezenquote:Op woensdag 28 februari 2024 11:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Europa letten
Polle pel
Bommel ding
Ik Kaa-Kuh voor Cake, in de vijfde klasquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zie mezelf nog zo in groep 5 zitten, even aarzelen en dan "polle pel" zeggen tijdens groepslezen
Zou je die kunnen uitleggen voor me?quote:Op woensdag 28 februari 2024 09:17 schreef Farenji het volgende:
Oh je gaat je zooo DUH voelenquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:04 schreef classpc het volgende:
[..]
Zou je die kunnen uitleggen voor me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik een keer 'békering' in plaats van 'bekéring' bij het dagboeklezen voor het slapengaanquote:Op woensdag 28 februari 2024 12:00 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik zie mezelf nog zo in groep 5 zitten, even aarzelen en dan "polle pel" zeggen tijdens groepslezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |