abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211606191
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  woensdag 13 december 2023 @ 15:05:08 #27
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211606237
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
Wat als je geen Hollander bent maar Utrechtenaar of Twent?
pi_211606468
Dat Stayokay gewoon “stay okay” is en geen Japanse keten die je uitspreekt als staiokai. Heb ook werkelijk geen idee waarom ik dat vroeger dacht :D .
pi_211606595
Dat in Home Alone, van die twee inbrekers de lange Marv is en de kortere met het petje Harry.
Altijd andersom gedacht en qua types vond ik die lange ook veel meer een Harry en die korte een Marv.
pi_211607158
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Een beter alternatief is: ‘van Dietsen bloed’ zoals na de 2e Wereldoorlog een tijdje werd gedaan.

Maar aangezien Willem van Oranje in Dillenburg is geboren, klopt ‘Duitsen bloed’ gewoon.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_211607314
Dat de baron in Bassie en Adriaan ook Gargamel is ( de stem ) in de tekenfilm.
pi_212079727

In de jaren zeventig was ik kind. Er was toen een hitje van Louie Neefs als ode aan Martine Bijl. "Oh Martine oh Martine hoe kan ik jou verdienen?" In dat liedje heeft Louie het over een makelaar uit Schagen. Nooit begrepen waar dat op sloeg totdat ik laatst een liedje op de radio hoorde van Martine Bijl.

Echter zit ik nu weer met de prangende vraag waar in de buurt van Schagen (hier dus) een biezenbos is....
  donderdag 18 januari 2024 @ 16:59:15 #33
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_212079746
In Cow & Chicken (Cartoon Network serie) zeiden ze weleens "Shut your Pie-hole!"

Klonk altijd wel grappig, maar pas een paar jaar geleden moest ik random aan die zin denken en toen pas begreep ik dat Pie-hole simpelweg taartengat is, dus je mond.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_212079775
Dat het spel Cluedo in het Engels anders wordt uitgesproken.

In het Nederlands: Klueedo
In het Engels: Kludo
pi_212212809
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef Managarm het volgende:
Dat het spel Cluedo in het Engels anders wordt uitgesproken.

In het Nederlands: Klueedo
In het Engels: Kludo
In het engels heet het spel 'Clue'.
pi_212212846
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 13:57 schreef TearsoftheKingdom het volgende:

[..]
In het engels heet het spel 'Clue'.
Cluedo, known as Clue in North America. Dus niet in Engeland.
  maandag 29 januari 2024 @ 15:31:37 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212213798
quote:
0s.gif Op donderdag 18 januari 2024 16:56 schreef qajariaq het volgende:

In de jaren zeventig was ik kind. Er was toen een hitje van Louie Neefs als ode aan Martine Bijl. "Oh Martine oh Martine hoe kan ik jou verdienen?" In dat liedje heeft Louie het over een makelaar uit Schagen. Nooit begrepen waar dat op sloeg totdat ik laatst een liedje op de radio hoorde van Martine Bijl.

Echter zit ik nu weer met de prangende vraag waar in de buurt van Schagen (hier dus) een biezenbos is....
Jaap Fischer werpt een heel andere kant op het verhaal van Martine
  maandag 29 januari 2024 @ 17:23:40 #38
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_212214951
Vrouwen :!
Le Diable
pi_212248470
Dat “planet 9”; het hypothetische object in ons zonnestelsel, dat de astrofysica bezighoudt (en frustreert omdat men niets werkelijk tegenkomt) ivm anomalie aan marginale verstoring in banen van planeten een zwart gat ter grote van een appel kan zijn :)

Veel sterkte met het ooit bevestigen :P

pi_212309928
Dat het niet monsters zijn waar we bang voor moeten zijn, maar voor andere mensen: moordenaars, psychopaten, dieven, verkrachters, noem maar op.
Cuz I'm Mr. Brightside
  zaterdag 10 februari 2024 @ 10:41:37 #41
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_212368898
Ik heb altijd gedacht dat corned beef rundvlees met meel was.
Dat blijkt niet zo te zijn. ‘Corned’ is ‘gezouten’.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_212369239
quote:
9s.gif Op maandag 5 februari 2024 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat het niet monsters zijn waar we bang voor moeten zijn, maar voor andere mensen: moordenaars, psychopaten, dieven, verkrachters, noem maar op.
Monsters in culturen zijn een beetje als UFO’s. Het is een verzamelbak voor van alles en nogwat.

- Draken (opgegraven skeletten van dinosaurussen, Europese neushoorns etc etc) Er hangt ergens in een Europese hoofdstad een neushoornschedel als drakenschedel aan een muur. Moeten bijzondere tijden zijn geweest.

- dieren “out of context”. Iemand ziet een wolf in de verte en noemt het een raar beest, mensen gaan tekenen hoe ze denken dat het beest eruit ziet. Uilen in het licht of Jonge kerkuil en in schuren die in het licht van een zaklamp op alien-achtige wezens lijken

- Mensen die doordraaien waarvan men denkt dat ze bezeten zijn

- “metaforen” in verhalen voor kinderen en vrouwen om voorzichtig te zijn als ze de straat op gingen in tijden dat er geen politie was.

- iets wat gevaarlijke dieren beschrijft

Omdat onze kennis is verbreed qua wetenschap versus geloof en we tegenwoordig de halve dierenwereld hebben afgeknalt en buiten menselijke territoria houden wordt het woord monster tegenwoordig hoofdzakelijk nog voor mensen gebruikt.
pi_212370679
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Echt?! Mij hebben ze wijsgemaakt dat corned op ‘hoekig’ sloeg. Vanwege de langwerpige blikjes :|W !
pi_212370709
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cornedbeef
quote:
Hoewel de oorsprong van cornedbeef onbekend blijft, is het waarschijnlijk ontstaan toen mensen vlees begonnen te conserveren door het te pekelen. Het woord corn stamt uit het Oud Engels en betekent kleine, harde stukjes of korrels. In het geval van cornedbeef refereert corn aan het zout dat werd gebruikt om het vlees te conserveren. Het woord "corned" kan ook refereren aan korrels nitriet die worden gebruikt voor het kleuren en conserveren.
pi_212371320
Ik zag laatst een vrachtwagen waarvan de oplegger helemaal met Doritos was bestickerd (zoiets) en toen bedacht ik me dat ik als kind dacht dat er dan alleen maar Doritos (of willekeurig welk product er was afgebeeld) in zo'n vrachtwagen werd vervoerd. En toen dacht ik aan dit topic. :P
  maandag 12 februari 2024 @ 22:40:01 #46
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_212406436
Gekookte sla.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  woensdag 14 februari 2024 @ 22:53:56 #47
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212430323
Dat Mr Bean een alien is
pi_212481780
Dat Michigan in verkiezingen altijd zó dicht tegen de mediaan van uitslagen aanligt, dat de staat een beetje gezien wordt als meest representatief als spiegel van de totale VS.
  maandag 19 februari 2024 @ 17:08:23 #49
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_212499230
Dat de uitdrukking 'oefening baart kunst' is en niet 'oefening, baard, kunst'.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Official ESF Kreviewer zaterdag 24 februari 2024 @ 08:22:37 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_212561034
Kinder chocolade komt niet uit duitsland, maar uit Italië.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kinder_Chocolate
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')