Wat als je geen Hollander bent maar Utrechtenaar of Twent?quote:Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
Een beter alternatief is: ‘van Dietsen bloed’ zoals na de 2e Wereldoorlog een tijdje werd gedaan.quote:Op woensdag 13 december 2023 14:58 schreef core2duo het volgende:
Dat er in het Wilhelmus gewoon een alternatief is als je niet "ben ik van Duitsen bloed" wil zingen. Namelijk: "ben ik van Hollands bloed".
In het engels heet het spel 'Clue'.quote:Op donderdag 18 januari 2024 17:01 schreef Managarm het volgende:
Dat het spel Cluedo in het Engels anders wordt uitgesproken.
In het Nederlands: Klueedo
In het Engels: Kludo
Cluedo, known as Clue in North America. Dus niet in Engeland.quote:Op maandag 29 januari 2024 13:57 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
In het engels heet het spel 'Clue'.
Jaap Fischer werpt een heel andere kant op het verhaal van Martinequote:Op donderdag 18 januari 2024 16:56 schreef qajariaq het volgende:
In de jaren zeventig was ik kind. Er was toen een hitje van Louie Neefs als ode aan Martine Bijl. "Oh Martine oh Martine hoe kan ik jou verdienen?" In dat liedje heeft Louie het over een makelaar uit Schagen. Nooit begrepen waar dat op sloeg totdat ik laatst een liedje op de radio hoorde van Martine Bijl.
Echter zit ik nu weer met de prangende vraag waar in de buurt van Schagen (hier dus) een biezenbos is....
Monsters in culturen zijn een beetje als UFO’s. Het is een verzamelbak voor van alles en nogwat.quote:Op maandag 5 februari 2024 19:14 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dat het niet monsters zijn waar we bang voor moeten zijn, maar voor andere mensen: moordenaars, psychopaten, dieven, verkrachters, noem maar op.
Echt?! Mij hebben ze wijsgemaakt dat corned op ‘hoekig’ sloeg. Vanwege de langwerpige blikjesquote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat corned beef rundvlees met meel was.
Dat blijkt niet zo te zijn. ‘Corned’ is ‘gezouten’.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cornedbeefquote:Op zaterdag 10 februari 2024 10:41 schreef Domnivoor het volgende:
Ik heb altijd gedacht dat corned beef rundvlees met meel was.
Dat blijkt niet zo te zijn. ‘Corned’ is ‘gezouten’.
quote:Hoewel de oorsprong van cornedbeef onbekend blijft, is het waarschijnlijk ontstaan toen mensen vlees begonnen te conserveren door het te pekelen. Het woord corn stamt uit het Oud Engels en betekent kleine, harde stukjes of korrels. In het geval van cornedbeef refereert corn aan het zout dat werd gebruikt om het vlees te conserveren. Het woord "corned" kan ook refereren aan korrels nitriet die worden gebruikt voor het kleuren en conserveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |