die knecht die doet dat een of 2x en zakt dan helemaal naar de achterhoedequote:Op maandag 8 juli 2024 01:01 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Bijna met pensioen. Ik ben voetbal gewend. Daar hebben ze een Sparta en Ajax, dus ik dacht dat het ook zo ging in de wielrennerswereld. En dat van die knechten, ik moest denken aan een atletiekwedstrijd waar ik een filmpje van zag. De 100 meter. En er was een fotograaf die rende met de snelste mee om een foto te maken. Die ging net zo hard als die atleet, zonder dat hij het doorhad. Ik zie dat nu ook met knechten. Zie je de toppers vooraan fietsen en beulen en dan komt er een knechtje even naar hem toe fietsten met bidons. Sorry, maar dat valt me op. Dat vind ik zeer bijzonder. Dan denk ik, je moet die knecht die positie geven.
Ik vind dat aandoenlijk schattig.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:56 schreef Vincent_student het volgende:
Nu ik de Tour de France zit te volgen en me erin verdiep, kom ik na jaaaren pas achter deze dingen:
Als die auto's en borden met LCL. Ik dacht dat een soort KNVB van de wielersport was in Frankrijk. Niets is minder waar! Het is een bank! Net zoals Tissot, dat is ook geen fietsorganisatie, maar een horlogemerk! Nooit geweten.
Mooi bruggetje. De teamnamen zijn niet verzonnen. Movistar is geen teamnaam om te laten zien dat hun renners filmwaardig zijn. Het is verd.... een internetbedrijf. Net zoals Quick Step. Ik dacht altijd: die willen laten zien dat zij de snelle jongens zijn, maar Quick Step is een laminaatmerk (!). Ja wat doen die bij het weilrennen??? Ja, ik vind het ook raar.
Wat ik ook altijd dacht is dat een Col een berg was. Maar dat is helemaal niet zo. Het is een bergpas. En ik dacht ook dat die colnamen speciaal verzonnen werden voor de Tour, maar ze bestaan echt in het dagelijks leven! Nooit geweten.
En die renners die vol met flessen rondrijden zijn knechten. Wat is een knecht? Ja die moeten dus water brengen. Kun je zoiets geloven??? De ster van de dag fietst vooraan en dan moet zo'n knecht water naar hem brengen. Is toch ongelooflijk. Die knecht moet eerst stoppen bij een auto, zijn rugzakken helemaal volladen en dan moetie als een gek naar die zool vooraan fietsen om hem water te brengen. Wie is nou sneller???? Die knecht natuurlijk!
Die knecht rijdt zich in het eerste deel van de etappe stuk en als het zwaarder wordt haakt 'ie af. En als hij écht goed is krijgt hij vanzelf kansen om voor zichzelf te gaan en dat te laten zienquote:Op maandag 8 juli 2024 01:01 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Bijna met pensioen. Ik ben voetbal gewend. Daar hebben ze een Sparta en Ajax, dus ik dacht dat het ook zo ging in de wielrennerswereld. En dat van die knechten, ik moest denken aan een atletiekwedstrijd waar ik een filmpje van zag. De 100 meter. En er was een fotograaf die rende met de snelste mee om een foto te maken. Die ging net zo hard als die atleet, zonder dat hij het doorhad. Ik zie dat nu ook met knechten. Zie je de toppers vooraan fietsen en beulen en dan komt er een knechtje even naar hem toe fietsten met bidons. Sorry, maar dat valt me op. Dat vind ik zeer bijzonder. Dan denk ik, je moet die knecht die positie geven.
En wat ik vandaag leerde, toen ik bovenstaand googlede om te copypasten:quote:According to legend, the Tour de France's climbs are categorised by the gear that a Citroën 2CV, the iconically French car, had to use to successfully make it to the top.
Category 4, the lowest categorisation for the easiest hills, was possible in fourth gear; Category 3 in third gear, and so on. Hors Categorie, or 'beyond categorisation' was reserved for those climbs which a 2CV could not drive up.
quote:It gets more fun, too. A hors catégorie climb in one Tour de France may be a category 1 climb in another. Other than climbs being rated on steepness, length, width, maybe even road surface, they are rated in relation to all the other climbs in any given Tour. Basically the organizers start at the top and work their way down the suffer-meter, handing out category ratings to every climb of note in each year’s Tour..
For example, the Col de Joux-Plane has been used in the TdF 11 times, but only 6 have been hors catégorie.
En Soudal, die maken lijmen, kitten en PU schuimen.quote:Op zondag 7 juli 2024 16:56 schreef Vincent_student het volgende:
De teamnamen zijn niet verzonnen. Movistar is geen teamnaam om te laten zien dat hun renners filmwaardig zijn. Het is verd.... een internetbedrijf. Net zoals Quick Step. Ik dacht altijd: die willen laten zien dat zij de snelle jongens zijn, maar Quick Step is een laminaatmerk (!). Ja wat doen die bij het weilrennen??? Ja, ik vind het ook raar.
Wielrennen is wat dat betreft niks anders dan voetbal.quote:Op maandag 8 juli 2024 01:01 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Zeik je je badpak dan niet onder?quote:Op woensdag 8 mei 2024 14:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uhm…. Dat je als vrouw echt niet je hele natte, kleffe badpak hoeft af te pellen om op het zwembadtoilet te plassen. Even met een vinger het broekje opzij schuiven is veeeeeel makkelijker.
Kostte me maar 45 jaar om achter te komen![]()
Ik deel deze schaamtevolle bekentenis in de hoop dat ik andere vrouwen jarenlang onnodig gedoe kan besparen.
Zal toch niet? Je trekt dat stukje badpak in het kruis naar je lies. Het is niet zo dat vrouwen hun hele kruis vol zeiken.quote:
Dat leer je toch op het middelbaar?quote:Op woensdag 17 juli 2024 09:20 schreef crystal_meth het volgende:
Als Britten ( of Ieren) "half-three" zeggen bedoelen ze halfvier (half past three).
Dat van "half past three" wel, dat ze met "half three" naar dat eerste verwijzen niet.quote:
Ik hoorde het vaak van Ieren. Amerikanen kennen het blijkbaar niet:quote:Op maandag 22 juli 2024 21:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat van "half past three" wel, dat ze met "half three" naar dat eerste verwijzen niet.
Maar ik hoor heel weinig tot niemand "half three" zeggen. Het zou wel kunnen, maar praktisch nooit gehoord.
Jaquote:Op woensdag 24 juli 2024 23:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kliko is blijkbaar een merk van een container?
“Iets in de kliko gooien. “ Zou daar van komen
Zelf radler maken is sowieso het beste, kan je zelf bepalen hoe de verhouding is (zoeter of minder zoet).quote:Op maandag 22 juli 2024 20:41 schreef Beathoven het volgende:
Dat het genre Britpop eigenlijk een soort "gooi wat beatles-nummers door de blender" is.
Dat je een radler kunt maken van 40 of 50% sprite of 7up en een biertje erin. (Ik wist het van dat bier deel, maar las allerlei recepten online, met ingredientenlijsten)
quote:Op donderdag 25 juli 2024 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Oeps ik bedoel 1912, in Den Haag nog wel : https://en.wikipedia.org/wiki/International_Opium_Convention
Al werd het pas war on drugs genoemd door nixon
Wel een detail dat ik niet wist dat er ook echte oorlogen om drugs gevochten zijn : https://en.wikipedia.org/wiki/Opium_Wars
de eerste en tweede opium oorlog
Interessant, ik heb het even gegoogled omdat ik het niet kon gelovenquote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:25 schreef Onderdeurtje het volgende:
Twee jaar geleden heb ik een mooie wandklok gekregen van familie maar de plek waar 'ie moest komen te hangen moest nog verbouwd worden dus tijdelijk opgeborgen. Eergisteren was het na even goed afstoffen dus eindelijk tijd om de klok weer tevoorschijn te halen. Ik was voorbereid want kort daarvoor had ik een paar AA batterijen opgeladen, dus 1 zo`n AA batterij in de klok en vervolgens deed 'ie niks. Batterij tester gaf bij 2 verschillende oplaadbare batterijen aan dat ze helemaal vol waren dus daar kon het niet aan liggen. Mijn conclusie was dus dat de klok stuk was, waarschijnlijk omdat er andere spullen op gelegen hadden tijdens de opslag.
Tot het me opviel dat in de klok waar de batterij in moest tussen haakjes 1,5v stond. Mijn oplaadbare batterijen van twee verschillende merken bleken dus 1,2v te zijn. En ja hoor, de klok deed het meteen met een nieuwe normale AA batterij van 1,5v. Nooit geweten dat er verschillende AA batterijen zijn en als op de klok niet tussen haakjes 1,5v had gestaan dan was deze nu dus als "defect" weer opgeborgen.
quote:Zijn die 1,2 Volt Ni-MH batterijen geschikt om de 1,5 Volt alkaline batterijen te vervangen?
Het antwoord is: Ja.
Een alkaline begint bij 1,5 Volt spanning, maar als deze in gebruik wordt genomen dan zakt het voltage redelijk snel naar ongeveer 1,3 Volt.
Als een Ni-MH batterij opgeladen is, met een goede batterijlader, dan start het voltage rond de 1,4 Volt.
Dus uiteindelijk is het voltage van de batterijen gelijk aan elkaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |