quote:Op zondag 29 september 2024 22:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik heb ruim anderhalf jaar mijn adres verkeerd ingevuld![]()
Gaat dit over het testbeeld?quote:Op zondag 29 september 2024 19:05 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je ontwijkt de kern van mijn vraag. Waarom iets uitzenden als er niemand kijkt?
Nee, in het geheim een programma uitzenden als niemand keek.quote:Op zondag 29 september 2024 23:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Gaat dit over het testbeeld?
Dat was omdat er geen programmavulling was en je kon de kleuren erop kalibreren.
quote:Op zondag 29 september 2024 23:53 schreef chufi het volgende:
Maar wat een drama maken ze er van ... hoeveel moeten koffers pakken
Verkeerde topic?quote:
Ik moest even terugklikken naar waar het om gaat. Ik snap de commotie hier niet zo. Hoewel het binnen de kaders van het topic past, ligt het qua inhoud wat verder van de aannames. Kinderen fantaseren soms verhalen bij dingen. En zoiets zou ook een element in een spannend verhaal kunnen zijn voor een kinderboek.quote:Op zondag 29 september 2024 10:33 schreef Forumtijger het volgende:
Ik dacht vroeger dat toen er nog een testbeeld was, en er een irritante piep bij zat, dat ze dat deden zodat mensen hun tv uit zouden zetten, zodat ze dan in het geheim een programma uit konden zenden als niemand keek. Vaak langere periodes gekeken of ze dat echt deden..
Dat was inderdaad het geval. Puur mijn eigen fantasie. Maar ja erg jong nog toen hé, en er op dat moment nog geen idee van hoe de wereld precies in elkaar stak. Nog steeds trouwens wel een beetje overigens. Het zou trouwens misschien wel een goed topic zijn: "Vreemde en geheim(e)/-zinnige TV- en radio-uitzendingen", dus wie zich geroepen voelt... 😜quote:Op maandag 30 september 2024 08:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik moest even terugklikken naar waar het om gaat. Ik snap de commotie hier niet zo. Hoewel het binnen de kaders van het topic past, ligt het qua inhoud wat verder van de aannames. Kinderen fantaseren soms verhalen bij dingen. En zoiets zou ook een element in een spannend verhaal kunnen zijn voor een kinderboek.
Haha koekoek. Kom ik nu na 43 jaar achterquote:Op zondag 29 september 2024 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Dat Goofy van Mickey Mouse in het Engels dus Goofy heet. Maar dat het in het Engels een woord is. In het Nederlands niet natuurlijk. Daar ben ik dus ook pas sinds een maand of drie achter.
Ok dit moet ik ook even aan m'n broer en zus vertellen, we speelden altijd Mario en dacht ook dat ie "it's me" zeiquote:Op woensdag 21 augustus 2024 14:53 schreef Mrmime het volgende:
Toen ik vroeger Supermario speelde begon het spelletje altijd met “it”s me, Mario!” .
Maar ik kom er nu via TikTok achter dat hij eigenlijk zegt “Itsumi Mario!”
Itsumi betekent Super in het Japans
Die itsumi-claim schijnt niet te kloppen.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok dit moet ik ook even aan m'n broer en zus vertellen, we speelden altijd Mario en dacht ook dat ie "it's me" zei
Ohquote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die itsumi-claim schijnt niet te kloppen.
Het is ook "it's me"quote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ok dit moet ik ook even aan m'n broer en zus vertellen, we speelden altijd Mario en dacht ook dat ie "it's me" zei
Wist je dat de zware jongens een meute Beagles zijn?quote:Op zondag 29 september 2024 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Dat Goofy van Mickey Mouse in het Engels dus Goofy heet. Maar dat het in het Engels een woord is. In het Nederlands niet natuurlijk. Daar ben ik dus ook pas sinds een maand of drie achter.
Nee wist ik ook nietquote:Op donderdag 24 oktober 2024 21:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wist je dat de zware jongens een meute Beagles zijn?
Max Headroom de tv-serie was ook zelf erg interessant. Max (de man in de tv) lijkt op een digitale animatie, maar het is de acteur zelf met make-up en wat leuke lichteffecten. Anno nu is het vrij makkelijk te herkennen, toen niet altijd.quote:Op maandag 30 september 2024 08:28 schreef Beathoven het volgende:
apparently meant to resemble Max Headroom's animated geometric background
De meeste later Kuifje stripalbums zijn niet eens getekend door Hergé, maar door ingehuurd personeel waaronder Edgar P. Jacobs.quote:Op zondag 29 september 2024 08:34 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Dat de Kuifje albums vaak hertekend zijn,
http://www.comicweb.nl/ad(...)keningen.html#rotsen
De logica van een kind bewandelt zo zijn eigen paden.quote:Op zondag 29 september 2024 19:05 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Je ontwijkt de kern van mijn vraag. Waarom iets uitzenden als er niemand kijkt?
Net als Bob de Moor (die naar alle waarschijnlijkheid het complete zo niet grote delen van Kuifje en de Picaros tekende)quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:34 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
De meeste later Kuifje stripalbums zijn niet eens getekend door Hergé, maar door ingehuurd personeel waaronder Edgar P. Jacobs.
En Bob de Moor tekende weer "De 3 formules van Dr Sato"quote:Als je de serie Blake en Mortimer kent, dan zie je in één oogopslag de gelijkenis.
Wist je trouwens dat je van niet-oplaadbatterijen heel eenvoudig kunt testen hoeveel lading ze hebben door ze te laten stuiteren?quote:Op donderdag 15 augustus 2024 01:25 schreef Onderdeurtje het volgende:
Batterij tester gaf bij 2 verschillende oplaadbare batterijen aan dat ze helemaal vol waren dus daar kon het niet aan liggen.
Wat komt omdat er niet simpelweg stroom uit gaat, maar omdat de batterij qua samenstelling chemisch veranderd is nadat de stroom verbruikt is..quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 08:46 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Wist je trouwens dat je van niet-oplaadbatterijen heel eenvoudig kunt testen hoeveel lading ze hebben door ze te laten stuiteren?Het klopt niet helemaal en het is geen exacte wetenschap, maar meestal hoe hoger de niet-oplaadbare batterij weer stuiters, hoe leger deze waarschijnlijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |