Vorig jaar heb ik 8 pakketten geshopt dus als je niemand kan vinden, ben ik present!quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:00 schreef _UserName_ het volgende:
Wie wil er voor mij shoppen? Helaas door nieuwe baan geen tijd om zelf te shoppen maar wil wel geven
Dank voor het aanbod, ik wacht deze week even af en anders weet ik je te vinden! Dit is overigens geen dreigement maar een beloftequote:Op maandag 16 oktober 2023 08:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik 8 pakketten geshopt dus als je niemand kan vinden, ben ik present!
Top!quote:Op maandag 16 oktober 2023 08:21 schreef _UserName_ het volgende:
De kerstpakkettenactie van FHF is weer los!
Breaking gezet.
![]()
Nice!! Thanksquote:Op maandag 16 oktober 2023 08:21 schreef _UserName_ het volgende:
De kerstpakkettenactie van FHF is weer los!
Breaking gezet.
![]()
De boompjes enzo willen we anders doen. Maar gaan we wel iets voor regelen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:54 schreef Cod_player het volgende:
Wanneer komen de boompjes en dergelijke in de OP?
Ps, misschien handig om te vermelden tot wanneer mensen zich kunnen opgeven? Zowel als ontvanger als gever. Of zit daar geen deadline aan?
Nee wel een camping bedjequote:Op zondag 15 oktober 2023 22:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon aanmelden
En dan heel veel reisdingen op de lijst zetten
Heeft je kind al een Stokke JetKids?
Ok....quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:31 schreef qltel het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn eigen reden om zichzelf of een ander op te geven. En volgens mij zijn dat altijd prima redenen.
Ik heb ook al 2x getwijfeld om mijn vrouw op te geven, en beide keren was ze er dolgelukkig mee. Dus als het dit jaar een beetje tegenzit.. Geef je gewoon op! Je verdient het!
Nou ok danquote:Op zondag 15 oktober 2023 22:52 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik wil jou graag aanmelden, maar ik weet niets over je, dus wil je jezelf aanmelden?
Heb je al iemand? Anders wil ik dat wel doenquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:19 schreef laziness het volgende:
Ik zoek dus een shopper. Liefhebbers?
Paniek - error - paniek - errorquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:39 schreef superkimmi het volgende:
@:viv @:nizno ik mag de OP niet wijzigen. Krijg als error dat een moderator de reactie heeft gesloten
Ik ben zo vrij geweest om het slot eraf te halen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:39 schreef superkimmi het volgende:
@:viv @:nizno ik mag de OP niet wijzigen. Krijg als error dat een moderator de reactie heeft gesloten
DM naar @superkimmi verstuurd...quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:39 schreef superkimmi het volgende:
Ik ben dit jaar ook weer van de partij als gever. Als jij weer zin hebt om dit jaar te gaan shoppen, hebben we voor dit jaar ook weer een matchquote:Op maandag 16 oktober 2023 12:57 schreef Deepcage het volgende:
Ik geef mij weer op zoals vorig jaar. Zowel als ontvanger en als shopper. @:rizu was vorig jaar de gever voor wie ik ben gaan shoppen, maar ik zie hem er nog niet tussen staan. Ik wil eventueel ook nog wel voor 1 ander persoon shoppen. Laat maar iets weten.
Yup, scheelt wel dat het op de FP zo bovenaan pronkt. Ik zat er wel al aan te denken, maar ik probeer een beetje uit de fora weg te blijven. Wat betreft mijn blowen tijdens het uitstapje van vorig jaar (bowlen in apeldoorn), dat is geen probleem meer. Ik vape nu als ik onder mensen ben ipv die stink-wiet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:01 schreef camaron het volgende:
'Breaking' heeft gewerkt. Vorig jaar was ik te laat maar vandaag kan ik mij weer opgeven als gever.
Ik stuur een mail naar het bestemde adres!
Stuur dan wel een bericht naar zowel de donateur en de shopper. Vorig jaar moest ik van de shopper horen met wie we waren gekoppeld..quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:17 schreef superkimmi het volgende:
Deadline om aan te melden in de OP toegevoegd: 1 november. We koppelen ook tussendoor alvast de eerste gevers en ontvangers aan elkaar, dus mogelijk krijg je eerder al bericht van ons!
Mooi gebaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 13:35 schreef Deepcage het volgende:
Indien mogelijk wil ik een niet-fok-user als ontvanger aanmelden.
Het is een beetje een lang verhaal.
Een heel goeie vriend, zeg maar gerust mijn beste vriend, die heeft een paar heel zware jaren achter de rug. Zit nu in 2e spoor verhaal van Wet Verbetering Poortwachter met zijn werk, wordt waarschijnlijk binnen enkele maanden op basis van langdurig ziek ontslagen. Gaat waarschijnlijk 100% afgekeurd worden, want hij lijdt aan CVS (Constante Vermoeidheid Syndroom), waardoor hij zomaar helemaal geen energie meer heeft en het nog te veel energie kost om te eten of drinken.
Hij wil sinds een paar maanden een eind aan zijn leven maken omdat hij vindt dat hij alleen nog maar iedereen tot last is, omdat hij niet meer kan doen wat hij graag wil doen en omdat hij meent dat zijn vriendin haar leven niet meer normaal kan leiden. Zij doet alles in/om huis, zij werkt fulltime, en hij ligt 5/7 dagen futloos op de bank/bed.
Die paar dagen dat hij zich wel goed voelt, komt hij soms naar mij toe voor een dagje uit, omdat zijn vriendin dan op het werk is meestal en ik 1 van de weinigen ben die door de weeks vrij is omdat ik nachtwerk doe.
Als er 1 persoon is die wel een opkikker kan gebruiken die belangrijker is dan mijn eigen deelname aan de kerstpakketten aktie, dan is hij dat wel. Dus ik wil eventueel ook wel mijn deelname als ontvanger voor hem opgeven als dat nodig zou zijn.
Ik hoor graag wat er mogelijk is.
Ik wil het graag een verrassing houden. Hij weet van de aktie af, want ik heb hem uitvoerig verteld over het pakket dat ik vorig jaar ontvangen heb. Als ik hem nu vraag een FOK account aan te maken dan weet ie al gelijk waar het over gaat.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:14 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Mooi gebaar.
Laat hem anders een account aanmaken
Deal!quote:Op zondag 15 oktober 2023 20:21 schreef PS. het volgende:
[..]
Ga mezelf ook opgeven om een pakket samen te stellen, maar 2 kan ook!
Ik ben voor een first come, first serve gegaan dus denk dat ik een koppel vorm met PS. Maaaar, ik zag nog legio donateurs die shoppers zoeken verderop in het topic!quote:
We zijn dit jaar ook weer een duo, ik heb ons net aangemeld als donateur/shopper.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:35 schreef Deepcage het volgende:
Ik ben nog beschikbaar als SHOPPER voor 1 of 2 gulle geverts!
Het was ontzettend leuk om vorig jaar in samenwerking met @:RiZu een pakket voor een anonieme ontvanger samen te stellen. Dus als ik toch voor 1 persoon aan het shoppen ben, dan kan ik ook best voor 1 of 2 anderen dat doen.
Ik verstuur bij voorkeur het pakket, tenzij de ontvanger binnen een straal van 25-30km van Maastricht woont, dan wil ik het ook wel langsbrengen.
Laat me even iets weten als je dus nog een shopper zoekt (quote me).
Ja ik heb dit jaar flink wat kerst-inpakpapier liggen. Dus dat gaat helemaal goed komen. Ik moet alleen nog steeds een kerstpakket-doos verkoper zien te vinden, het liefst niet per 100 stuks ofzo. Als iemand weet waar ik kerstpakket dozen kan krijgen, houd ik me aanbevolen.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:40 schreef RiZu het volgende:
[..]
We zijn dit jaar ook weer een duo, ik heb ons net aangemeld als donateur/shopper.
@:Deepcage jij hebt vorig jaar met het uitpakken van jou pakket goed gekeken hoe het eruit zag, kijken of jij dit jaar er ook iets leuks van kan maken. De pret begint bij het uitpakken
We zullen er op letten! Dat komt dat we meestal maar 1 mailadres krijgen en daar dan op reageren, maar we hebben wel de koppels in ons bestand staan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:09 schreef devzero het volgende:
[..]
Stuur dan wel een bericht naar zowel de donateur en de shopper. Vorig jaar moest ik van de shopper horen met wie we waren gekoppeld..
Had je al iets, Aechterhøkert?quote:Op maandag 16 oktober 2023 07:00 schreef _UserName_ het volgende:
Wie wil er voor mij shoppen? Helaas door nieuwe baan geen tijd om zelf te shoppen maar wil wel geven
quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef Donna het volgende:
Mezelf over de drempel heen gezet en aangemeld als ontvanger.
Dat je als donderslag bij heldere hemel verder moeten als 'single mom' is me niet in de koude kleren gaan zitten en ik zie nu enorm op tegen mijn favoriete feestdagen; kerst.
Het lijkt me een heel fijn en warm gevoel geven als je dan zoiets mag krijgen.
Goed dat je je aangemeld hebtquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef Donna het volgende:
Dat je als donderslag bij heldere hemel verder moeten als 'single mom' is me niet in de koude kleren gaan zitten en ik zie nu enorm op tegen mijn favoriete feestdagen; kerst.
Zijn er niet mensen die een kerstpakket krijgen van het werk waarvan de doos hergebruikt kan worden?quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:43 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Ja ik heb dit jaar flink wat kerst-inpakpapier liggen. Dus dat gaat helemaal goed komen. Ik moet alleen nog steeds een kerstpakket-doos verkoper zien te vinden, het liefst niet per 100 stuks ofzo. Als iemand weet waar ik kerstpakket dozen kan krijgen, houd ik me aanbevolen.
even mentionen: @superkimmi en @KapiteinIglo - ik dacht om eerst een match te maken en daarna als Gever te mailen? Dat klopt toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:19 schreef Sally het volgende:
Shopper zoekt Donateur!
[..]
Had je al iets, Aechterhøkert?
Ik krijg pas heel laat een kerstpakket... net voor kerst. Dus voor mij zou het niet werken. Of ik moet die van het jaar ervoor bewarenquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:28 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Zijn er niet mensen die een kerstpakket krijgen van het werk waarvan de doos hergebruikt kan worden?
Yes dat werkt voor ons heel fijn!quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:28 schreef Sally het volgende:
[..]
even mentionen: @:superkimmi en @:kapiteiniglo - ik dacht om eerst een match te maken en daarna als Gever te mailen? Dat klopt toch?
quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef Donna het volgende:
Dit is inmiddels (zo goed als) geregeld!quote:
@superkimmi & @KapiteinIgloquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:42 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dit is inmiddels (zo goed als) geregeld!
PMquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:34 schreef MadMaster het volgende:
@:Serinde Ben jij weer beschikbaar voor shoppen en zoek je nog een geldschieter daarvoor?
Ik ben beschikbaar voor het laatste...
Makro!quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:43 schreef Deepcage het volgende:
[..]
Ja ik heb dit jaar flink wat kerst-inpakpapier liggen. Dus dat gaat helemaal goed komen. Ik moet alleen nog steeds een kerstpakket-doos verkoper zien te vinden, het liefst niet per 100 stuks ofzo. Als iemand weet waar ik kerstpakket dozen kan krijgen, houd ik me aanbevolen.
Hoop nu stiekem dat ik voor jou mag shoppenquote:Op maandag 16 oktober 2023 17:26 schreef Donna het volgende:
Nou, mijn shopper van vorig jaar wil ook wel maar ik heb budget voor nog een pakket dus ik neem het aanbod graag aanquote:Op maandag 16 oktober 2023 13:25 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Heb je al iemand? Anders wil ik dat wel doen
Haha ahww, wat liefquote:Op maandag 16 oktober 2023 18:41 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Hoop nu stiekem dat ik voor jou mag shoppen
De stand van zaken aan de OP toevoegen zou mooi zijn (helemaal als het met metertjes/balkjes/... gedaan wordt).quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:21 schreef superkimmi het volgende:
Als we puur kijken op complete aanmeldingen: mailtje gestuurd namens gever (of complete shopper/donateur contructie), of ontvanger die vragenlijst heeft ingevuld, zitten we nu al op 16 geversen 14 ontvangers
. En dat is nog lang niet iedereen die hier al wel gepost heeft mee te gaan doen.
![]()
![]()
Dat hoeft bij deelname hieraan toch ook niet per se, of hoe bedoel je?quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:41 schreef DjDaano het volgende:
Ik vind het een heel mooi initiatief maar zit niet perse te wachten op het koppelen van mijn ID aan mijn fokaccount. (Ik begrijp dat dit bij de crew al wel bekend is maar dan nog…)
Ik heb geen anoniem emailadres dus daarmee is direct je volledige naam bekend vooral omdat je dit moet koppelen aan je foknaam volgens de openingspost. Ik snap wel dat deze actie van en voor fokkers is maar ik gok niet dat er opeens duizendenden niet fokkers geld gaan storten als hier een rekening gepubliceerd word.quote:Op maandag 16 oktober 2023 20:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat hoeft bij deelname hieraan toch ook niet per se, of hoe bedoel je?
Lijkt me overigens ook sterk dat jouw ID bij de crew bekend is, of bedoel je dat je ooit een mailadres hebt gebruikt om een account te maken en dat dat adres dus 'bekend' is?
Giro 555-like? Nee, hier moet je zelf wat moeite doen. Zelf shoppen of een shopper regelen. Jezelf/danwel de shopper die zich verdiept in wat de ontvanger leuk vindt/zou vinden. Voorpret, extra moeite doen net dat éne cadeautje te scoren, leuk in (laten) pakken. Persoonlijk kaartje erbij etc. etc.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:41 schreef DjDaano het volgende:
Kan er niet een rekeningnummer worden gepubliceerd waar geld gestort kan worden?
Dat je er als gever anoniem bij zet en jullie kunnen bepalen hoe het geld word besteed?
Ik vind het een heel mooi initiatief maar zit niet perse te wachten op het koppelen van mijn ID aan mijn fokaccount. (Ik begrijp dat dit bij de crew al wel bekend is maar dan nog…)
Maar geen moeite willen doen is het probleem niet, zoals je kunt lezenquote:Op maandag 16 oktober 2023 20:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Giro 555-like? Nee, hier moet je zelf wat moeite doen. Zelf shoppen of een shopper regelen. Jezelf/danwel de shopper die verdieppt in wat de ontvanger leuk vindt/zou vinden. Voirpret, leuk in (laten) pakken. Persoonlijk kaartje erbij etc. etc.
Kortom: je best doen om een ander blij te maken. Gelukkig ook maar, dat maakt het een stuk menselijker en persoonlijkerEn zoveel leuker voor zoeel gever als ontvanger
Welke moeite dan behalve anoniem geld storten?quote:Op maandag 16 oktober 2023 20:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar geen moeite willen doen is het probleem niet, zoals je kunt lezen
Zelf zou ik de organisatiedames echt wel vertrouwen met mijn naam, maar ik kan me ook wel indenken dat er mensen zijn die dat gewoon niet zo prettig vinden en daardoor uiteindelijk toch niet mee doen (ook al zouden ze dat zeker wel willen). Maar goed, hoe en of dat opgelost kan worden kan iemand anders vast beter bedenken
Ergens snap ik het ook wel dat je liever niet je echte naam kenbaar wilt maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:41 schreef DjDaano het volgende:
Bedankt voor de uitleg. Ik had niet in de gaten dat er geen centraal bankrekening ofzo is. Ik kan me voorstellen dat dit nog wel wat (fiscale) consequenties heeft. Mocht je nog tijd en ruimte over hebben om te shoppen dan laat maar weten.quote:Op maandag 16 oktober 2023 20:53 schreef Sally het volgende:
[..]
Ergens snap ik het ook wel dat je liever niet je echte naam kenbaar wilt maken.
En daar zat ik ook even mee.
Maar het is maar aan 1 persoon, namelijk degene aan wie jij geld doneert (dat zou dan bij mij als shopper aan mij zijn, als voorbeeld).
Je kan overwegen om een ander mailadres aan te maken (gmail / hotmail / live... allemaal gratis) en van daaruit mailen naar de organisatie. Dan wel in de communicatie naar de shopper.
Of je past je mail in je FOK account aan en gebruikt het dan. Eventueel zelfs tijdelijk? Tot de actie voorbij is?
Naar FOK! toe in mijn aanmeldmail heb alleen maar mijn FOK! naam genoemd. Ik heb zelf een ander mailadres dan mijn "gewone" privémail, dat wel. Ik kan ook vanuit dat adres mailen.
Het enige is dan dat je bij het overboeken van geld wel je eigen, echte naam laat zien aan de ontvanger.
Of het echt een optie is dat er een speciaal bankrekening wordt geopend, of dat iemand het vrijwillig op zich neemt om al die bedragen te ontvangen... vraag ik me af.
Ja, ik vind het huidige systeem zelf ook helemaal top hoor, zekerquote:Op maandag 16 oktober 2023 21:01 schreef Faraday01 het volgende:
Het voordeel van hoe het nu gaat is dat problemen nooit heel groot kunnen worden omdat het tussen 2 personen geregeld wordt op basis van vertrouwen. Als je dat gaat centraliseren moet iemand dat bijhouden en loop je het risico dat er grootschaliger problemen ontstaan als er geld zou verdwijnen.
Aanvulling adhv mijn persoonlijke mening:quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:01 schreef Faraday01 het volgende:
Het voordeel van hoe het nu gaat is dat problemen nooit heel groot kunnen worden omdat het tussen 2 personen geregeld wordt op basis van vertrouwen. Als je dat gaat centraliseren moet iemand dat bijhouden en loop je het risico dat er grootschaliger problemen ontstaan als er geld zou verdwijnen.
Ja hoor, als jij ook aan mij wilt doneren, dan kan wil best nog een pakket gaan samenstellen!quote:Op maandag 16 oktober 2023 21:08 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg. Ik had niet in de gaten dat er geen centraal bankrekening ofzo is. Ik kan me voorstellen dat dit nog wel wat (fiscale) consequenties heeft. Mocht je nog tijd en ruimte over hebben om te shoppen dan laat maar weten.
Wat tof van jequote:Op maandag 16 oktober 2023 21:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja hoor, als jij ook aan mij wilt doneren, dan kan wil best nog een pakket gaan samenstellen!
Ik hou van sjoppen![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan vóór jou de mail sturen naar de organisatie en noemen dat wij (ook) een match zijn.
Dank je!quote:
Nope, nou niet meerquote:Op maandag 16 oktober 2023 21:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
EDIT
Je wil er zeker niet nog 1 of 2 pakketten bij doen (post #104)?
Yes laten we dat doen! (ik heb oprecht een hekel aan shoppenquote:Op maandag 16 oktober 2023 21:11 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja hoor, als jij ook aan mij wilt doneren, dan kan wil best nog een pakket gaan samenstellen!
Ik hou van sjoppen![]()
![]()
![]()
![]()
Ik kan vóór jou de mail sturen naar de organisatie en noemen dat wij (ook) een match zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |