abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:23:57 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210911079
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210911089
quote:
Dat denk ik ook, en dat zal Poetin nog het minst erg vinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210911090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:28 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Mijn post maakt duidelijk dat dat in strijd is met de islam. Je post slaat nergens op.
Tsja, theorie en praktijk he ..

Ik gok zomaar dat de bijbel het neuken van kinderen door priesters ook vast wel ergens afkeurt.

En dat de Thora vast ook wel iets negatiefs te zeggen heeft over het annexerende gedrag van de Isralirs tegenover Palestijnse burgers.

But here we are ...

Dan kom je al snel op de vraag uit of een religie louter bestaat uit de gelieerde religieuze geschriften, of ook de beleving en uitingen van diens volgelingen omvat.

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 11-10-2023 01:36:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_210911096
quote:

[..]
Mijn post maakt duidelijk dat dat in strijd is met de islam. Je post slaat nergens op.
Je twijfelt of doet alsof je verbaast bent dat de moslims van Hamas zoiets zouden doen. Als je het nieuws in de afgelopen decennia gevolgd hebt zou je niet twijfelen of verbaast zijn.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:33:50 #105
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210911098
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:37:02 #106
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik gok zomaar dat de bijbel het neuken van kinderen door priesters ook vast wel ergens afkeurt.

En dat de Thora vast ook wel iets afkeurend te zeggen heeft over het annexerende gedrag van de Isralirs tegenover Palestijnse burgers.

But here we are ...
Oke wat wil je zeggen? Dat niet iedereen die zich toeschrijft aan iets per se doet wat datgeen waar ze zich aan toe schrijven na oproept? What's new?
En Allah weet het het beste
pi_210911108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:42 schreef sturmpie het volgende:

[..]
dan heb je 't over 1 miljoen mensen, waar ga je die zo snel opvangen ?
nu zijn ze allemaal kanonnenvoer.
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:43 schreef sturmpie het volgende:

[..]
gerookte zalm en hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:23 schreef sturmpie het volgende:
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:33 schreef sturmpie het volgende:
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair.
Ik denk dat dat opzich nu wel duidelijk is.
pi_210911109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:37 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Oke wat wil je zeggen? Dat niet iedereen die zich toeschrijft aan iets per se doet wat datgeen waar ze zich aan toe schrijven na oproept? What's new?
Ja.

En wat, en in hoeverre, dat iets zegt over de betreffende religie. Zeg maar .. de wisselwerking tussen theorie en praktijk binnen een religie. Tussen geschrift en menselijke beleving. Iets waarvan het denk ik toch belangrijk is om bij stil te staan.

Ik bedoel .. Stel dat een voetbalclub in de huisregels heeft staan dat de leden zich te allen tijde sportief moeten gedragen, maar in de praktijk blijkt dat een significant aantal zich zeer agressief gedraagt en er een aantal kopschoppers tussen zitten. Is het dan nog wel een sportieve club?

En ja, dat voorbeeld is nogal een simplificatie, daar religies meestal meerdere stromingen en interpretaties kennen (waardoor het onderling vaak niet eens eenduidig is wat nou de 'ware' religie is). Maar je snapt mijn punt hoop ik?

Maargoed, nogal offtopic dit.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-10-2023 01:46:03 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:41:01 #109
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911111
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Je twijfelt of doet alsof je verbaast bent dat de moslims van Hamas zoiets zouden doen. Als je het nieuws in de afgelopen decennia gevolgd hebt zou je niet twijfelen of verbaast zijn.
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen en ik ga niet zomaar mensen van onrecht beschuldigen. Verder is het allang bekend dat er mensen zijn die zich moslim noemen en handelen in strijd met de islam, maar dat betekent niet dat we maar iedereen zomaar kunnen beschuldigen van alles en nog wat.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:45:58 #110
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja.

En wat, en in hoeverre, dat iets zegt over de betreffende religie. Zeg maar .. de wisselwerking tussen theorie en praktijk binnen een religie. Iets waarvan het denk ik toch belangrijk is om bij stil te staan.

Ik bedoel .. Stel dat een voetbalclub in de huisregels heeft staan dat de leden zich te allen tijde sportief moeten gedragen, maar in de praktijk blijkt dat een significant aantal zich zeer agressief gedraagt en er een aantal kopschoppers tussen zitten. Is het dan nog wel een sportieve club?
De club wel, sommige leden niet. Een mens is geen club en een club is geen mens. Simpel.
pi_210911117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:41 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen en ik ga niet zomaar mensen van onrecht beschuldigen. Verder is het allang bekend dat er mensen zijn die zich moslim noemen en handelen in strijd met de islam, maar dat betekent niet dat we maar iedereen zomaar kunnen beschuldigen van alles en nog wat.
Een trol, we hebben er weer eentje. :')
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:49:06 #112
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911119
@probeer

Ja beetje offtopic idd, mocht je het nog willen verduidelijken in PM, dan kunnen we het daar bespreken. Als je wil.
pi_210911121
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:45 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
De club wel, sommige leden niet. Een mens is geen club en een club is geen mens. Simpel.
Vind ik eerlijk gezegd nogal makkelijk. Een beetje een uitvlucht.

Om het op de andere kant te projecteren; zolang Isral er dan persberichten uitgooit en naar de rest van de wereld communiceert dat ze toch echt het beste met de Gazastrook voor hebben (theorie) maar haar soldaten wel de Gazastrook met de grond gelijk laat maken (praktijk), is Isral dus 'goed' bezig?

De Nederlandse overheid die stelt voor een gezond milieu te zijn, maar toch op grote schaal PFAS uitstoot toelaat, is dan ook 'goed' bezig?
pi_210911122
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:23 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ook de gijzelaars het verdere verloop van de oorlog niet meer zullen benvloeden. Wie overleeft overleeft door dom geluk.
pi_210911123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:41 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen.
Het nieuws is via betrouwbare en onafhankelijke bronnen naar buiten gebracht.
pi_210911124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:51 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het nieuws is via betrouwbare en onafhankelijke bronnen naar buiten gebracht.
Zelfs de slachters van Hamas doen daar niet geheimzinnig over.
pi_210911126
twitter
pi_210911132
Als ik lees over de huidige frontlinie in The Guardian lijkt het alsof ze suggereren dat Hamas terroristen geen kans krijgen zich over te geven.

Als dat klopt zijn ze dus inderdaad van plan Hamas fysiek te vernietigen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 02:05:52 #119
38496 Perrin
pi_210911142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:01 schreef HiZ het volgende:
Als ik lees over de huidige frontlinie in The Guardian lijkt het alsof ze suggereren dat Hamas terroristen geen kans krijgen zich over te geven.

Als dat klopt zijn ze dus inderdaad van plan Hamas fysiek te vernietigen.
Lijkt me ook, je hoort 0 publieke ultimatums aan Hamas. Bombardementen ter voorbereiding op grondacties is de enige reactie zo te zien. Doel onduidelijk maar Hamas vernietigen lijkt me hoog op de lijst van mogelijkheden.

En dan Gaza bezetten? Een bufferzone creren?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 02:09:32 #120
38496 Perrin
pi_210911145
Muhammed Deif is the supreme commander of the military wing of Hamas

twitter
pi_210911146
twitter
pi_210911160
Over een klein maandje is de Gazastrook gesteriliseerd van menselijk leven, 2 miljoen doden en 1,5 miljard gelovigen die bereid zijn om die 2 miljoen doden te wreken met een theedoek op de kop, deze menselijke gekte gaat nog wel tot 2300 duren.
pi_210911173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me ook, je hoort 0 publieke ultimatums aan Hamas. Bombardementen ter voorbereiding op grondacties is de enige reactie zo te zien. Doel onduidelijk maar Hamas vernietigen lijkt me hoog op de lijst van mogelijkheden.

En dan Gaza bezetten? Een bufferzone creren?
Alles wat op wapens lijkt of een militair doelt dient vernietigen?

Voedselhulp etc alleen voor wie geen enkel verzet pleegt.

Ik denk dat ze misschien wel aan staatsvorming gaan doen. Wat ze niet eens hoeven te proberen als ze toestaan dat er weer een terroristische organisatie ontstaat.

Gaat een bloedig verhaal worden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 02:30:08 #124
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210911176
Kan dit conflict ervoor zorgen dat er meer moslims radicaliseren in het Westen?

Ze zien dat Europa en de Verenigde Staten Joodse vlaggen ophangen, terwijl hun 'broeders en zusters' worden gebombardeerd, het lijkt mij dat dit ervoor kan zorgen dat men zich nog minder thuis voelt in het Westen, en zich nog verder afzonderen van de rest van de samenleving.
pi_210911183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:30 schreef BMW1993 het volgende:

Ze zien dat Europa en de Verenigde Staten Joodse vlaggen ophangen, terwijl hun 'broeders en zusters' worden gebombardeerd, het lijkt mij dat dit ervoor kan zorgen dat men zich nog minder thuis voelt in het Westen, en zich nog verder afzonderen van de rest van de samenleving.
Moeten we ons dan maar onthouden van steun vanwege die tere zieltjes?
pi_210911184
quote:

Als hamas hun broeders en zusters zijn hoeven ze niet verder te radicaliseren.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 02:40:32 #127
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_210911188
quote:

Jazeker, iemand die nog twijfelt zal misschien over de streep worden getrokken als 'zie je wel', maar we hebben bij de wappies gezien dat je alles aan kan grijpen als 'zie je wel' zolang je het maar lang genoeg iemand wijs probeert te maken.

Het is altijd een combinatie van factoren vaak met als basis de opvoeding, familie en directe omgeving, plus eventuele vooroordelen, gegrond of ongegrond.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_210911195
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:48 schreef GewoonUitNL het volgende:
Als het klopt dat hamas onschuldige vrouwen en kinderen hebben vermoord dan neem ik daar als moslims afstand van, dit is islamitisch gezien niet toegestaan op basis van de volgende overlevering van de profeet Mohammed, صلى الله عليه وسلم:

It is narrated by Ibn 'Umar that a woman was found killed in one of these battles; so the Messenger of Allah (ﷺ) forbade the killing of women and children.
(Sahih muslim)
Ook als ze niet moslim zijn? en de onschuldige mannen?
pi_210911203
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_210911204
OK, de taktiek is nu dus een wijk waarschuwen, en die vervolgens in puin schieten. Ook wijken die vroeger werden ontzien. Evenmin als UN gebouwen. Dit lijkt niet op het voorbereiden van een stadsoorlog, meer op het wegbombarderen van alles wat Hamas tot positie kan dienen. Degene die zei dat Gaza een tentenkamp zou worden maakte geen grapjes.

De minister van defensie heeft IDF de volledige vrije hand gegeven ook.
pi_210911206
Ben benieuwd of dit nog gevolgen gaat hebben voor Netanyahu:

twitter

O.a. het interview met Olmert:

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_210911208
quote:
Het woord oorlogsmisdaden wordt vaker fout gebruikt dan persoonlijke voornaamwoorden. Dit is bij uitstek geen oorlogsmisdaad. Het is heel hatd, maar volledig volgens de regels.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 03:14:53 #133
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210911214
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:59 schreef HiZ het volgende:
OK, de taktiek is nu dus een wijk waarschuwen, en die vervolgens in puin schieten.
Ook wijken die vroeger werden ontzien. Evenmin als UN gebouwen. Dit lijkt niet op het voorbereiden van een stadsoorlog, meer op het wegbombarderen van alles wat Hamas tot positie kan dienen. Degene die zei dat Gaza een tentenkamp zou worden maakte geen grapjes.
dat lijkt me ook het beste

je wilt niet al die flatgebouwen in gaan , waar achter iedere deur zo een zelfmoord idioot kan zitten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210911215
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 03:07 schreef HiZ het volgende:

[..]
Het woord oorlogsmisdaden wordt vaker fout gebruikt dan persoonlijke voornaamwoorden. Dit is bij uitstek geen oorlogsmisdaad. Het is heel hatd, maar volledig volgens de regels.
Ik heb geen idee wat de regels precies zijn maar zo'n dicht bevolkte stad platgooien lijkt me niet volgens de regels.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 03:17:51 #135
323876 michaelmoore
pi_210911217
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:23 schreef Perrin het volgende:
Wat een puinzooi.
[ twitter ]
waar zijn al die mensen gebleven ?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210911218
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 03:07 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik vind het toch te ver gaan, dat word een humanitaire ramp als dat zo door gaat.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 03:26:53 #137
323876 michaelmoore
pi_210911220
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 03:18 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ik vind het toch te ver gaan, dat word een humanitaire ramp als dat zo door gaat.
ja zonder water dat hou je niet lang vol

maar men zal de vrouwen en kinderen eruit laten gaan
pi_210911248
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:59 schreef HiZ het volgende:
OK, de taktiek is nu dus een wijk waarschuwen, en die vervolgens in puin schieten. Ook wijken die vroeger werden ontzien. Evenmin als UN gebouwen. Dit lijkt niet op het voorbereiden van een stadsoorlog, meer op het wegbombarderen van alles wat Hamas tot positie kan dienen. Degene die zei dat Gaza een tentenkamp zou worden maakte geen grapjes.

De minister van defensie heeft IDF de volledige vrije hand gegeven ook.
Onwerkelijk. Zowel hamas en Isralische regering zijn de badguys. De slachtoffers -> alle burgers (vooral de moslims).

Ik denk het beste zou zijn:

-alle moslims krijgen Jordaans nationaliteit
-delen van de West-Bank wordt Jordani
-onmiddelijk separatie van deze twee volkeren
-moslims van Gaza moeten geholpen worden met verhuizen naar Jordani en faciliteren van huisvesting
-internationale gemeenschap moet Jordani dwingen tot medewerking

Heeft iemand een beter plan?
pi_210911253
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:31 schreef probeer het volgende:

[..]

Dan kom je al snel op de vraag uit of een religie louter bestaat uit de gelieerde religieuze geschriften, of ook de beleving en uitingen van diens volgelingen omvat.
Als je Islam wil bekritiseren dan moet je de bronnen bekritiseren en degenen die daadwerkelijk die bronnen naleven.

Wat je niet kan doen is Islam bekritiseren dmv afwijkend gedrag van moslims. Er zijn moslims die alcohol drinken bv, dan kan je niet Islam bekritiseren. En Isis, hamas en dat soort lui zijn een extreem extreem kleine afwijkende sekte van militante moslims. Totaal niks te maken met orthodoxe Islam.
pi_210911269
twitter

twitter

twitter

[ Bericht 50% gewijzigd door Kijkertje op 11-10-2023 04:42:20 ]
pi_210911330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 03:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Onwerkelijk. Zowel hamas en Isralische regering zijn de badguys. De slachtoffers -> alle burgers (vooral de moslims).

-moslims van Gaza moeten geholpen worden met verhuizen naar Jordani en faciliteren van huisvesting

'Ik denk dat het beste zou zijn'

75 jaar conflict en jij schudt zo even de 'oplossing' uit je toetsenbord 😂.

Elke gedachte aan een oplossing is verspilde energie. Een 2-statenoplossing gaat het sowieso niet meer worden, dat is voor Isral een te hoog veiligheidsrisico.
  Moderator woensdag 11 oktober 2023 @ 06:38:28 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210911375
quote:

[..]

Ja laten we het probleem bij de jordaniers op hun bord schuiven

Dan gaat het vast goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_210911455
quote:
Wat is de man/vrouw verhouding in Gaza. Zo'n beetje in alle filmpjes is 95% man of jongen op straat
  woensdag 11 oktober 2023 @ 07:29:53 #144
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210911515
quote:

[..]
Het gaat niet om de mooie woorden, het gaat om de praktijk. En die praktijk is bij de islamitische terroristen nog een stuk barbaarser dan wat we hier in Europa van onze home grown terroristen gewend waren. De IRA of ETA heb ik nooit kinderen zien gebruiken voor zelfmoordaanslagen, of mensen zien onthoofden of levend verbranden.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 11 oktober 2023 @ 07:34:29 #145
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210911532
quote:

[..]

Google eens op zwarte september, no way dat Jordani nog een keer de fout maakt om palestijnen toe te laten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_210911535
Misschien is de meest humane oplossing voor iedereen wel het complete opgeven van de inwoners van Gaza.
Geen aanvallen, geen vluchtelingen, een bufferzone tussen de landen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 07:42:55 #147
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_210911560
Het voortbestaan van Gaza lijkt me ook geen optie.

De vraag is dan of je de mensen zonder banden met Hamas liever op de Westbank of in een afgelegen deel van Egypte hebt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_210911570
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 07:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Google eens op zwarte september, no way dat Jordani nog een keer de fout maakt om palestijnen toe te laten.
Klopt. Die schopten alle Palestijnen het land uit en drie keer raden welk land die Palestijnen toen op nam omdat de rest weigerden.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  woensdag 11 oktober 2023 @ 07:47:37 #149
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911575
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 07:29 schreef nixxx het volgende:

[..]
Het gaat niet om de mooie woorden, het gaat om de praktijk. En die praktijk is bij de islamitische terroristen nog een stuk barbaarser dan wat we hier in Europa van onze home grown terroristen gewend waren. De IRA of ETA heb ik nooit kinderen zien gebruiken voor zelfmoordaanslagen, of mensen zien onthoofden of levend verbranden.
Alsof de praktijk is dat een merendeel van de moslims wel de dingen doet die jij noemt. Ver uit niet dus.
pi_210911576
quote:
9s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 03:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Ik heb geen idee wat de regels precies zijn maar zo'n dicht bevolkte stad platgooien lijkt me niet volgens de regels.
En welk regels hebben we hier over? Is het 'volgens de regels' om tientallen Kibbutzim en een muziekfestival met honderden bezoekers aan te vallen, die bewoners en festivalgangers op brute wijze af te slachten, te verkrachten, onthoofden, martelen of gijzelen? Dat zijn belangrijke vragen dit als je het over 'de regels' hebt.

Het is raar dat vragen over 'regels' en ethiek alleen worden gesteld als Isral genoodzaakt is terug te slaan. Deze dubbele standaard moet stoppen. Je kunt niet verwachten dat n partij zich altijd netjes aan 'de regels' houdt, terwijl diens burgers al decennialang de slachtoffers zijn van gruwelijk terreur met als doel de vernietiging van de enige Joodse staat ter wereld.

[ Bericht 1% gewijzigd door HowardRoark op 11-10-2023 07:55:30 ]
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210911588
quote:

[..]

Lees je even in, dan kom je erachter dat Jordanie nooit de Palestijnen onderkomen zal bieden (Black September).
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_210911617
quote:
14s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 07:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En welk regels hebben we hier over? Is het 'volgens de regels' om tientallen Kibbutzim en een muziekfestival met honderden bezoekers aan te vallen, die bewoners en festivalgangers op brute wijze af te slachten, te verkrachten, onthoofden, martelen of gijzelen? Dat zijn belangrijke vragen dit als je het over 'de regels' hebt.

Het is raar dat vragen over 'regels' en ethiek alleen worden gesteld als Isral genoodzaakt is terug te slaan. Deze dubbele standaard moet stoppen. Je kunt niet verwachten dat n partij zich altijd netjes aan 'de regels' houdt, terwijl diens burgers al decennialang de slachtoffers zijn van gruwelijk terreur met als doel de vernietiging van de enige Joodse staat ter wereld.
Er is geen dubbele standaard, beide partijen schenden al jaren het internationaal recht.
pi_210911623
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 07:59 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Er is geen dubbele standaard, beide partijen schenden al jaren het internationaal recht.
maar pas als israel aanvalt gaat men mekkeren over regrls en internationaal recht.

in zekere zin meten met 2 maten dus
  woensdag 11 oktober 2023 @ 08:02:51 #154
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210911624
quote:

[..]

Mooi plan. Lekker pragmatisch. Zou alleen Moslims vervangen door Isralirs

:{
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210911634
En dat heeft dan waarschijnlijk een Duits paspoort.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210911651
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Mooi plan. Lekker pragmatisch. Zou alleen Moslims vervangen door Isralirs

Ik vroeg het eerder ook een keer, ik zag geen antwoord, dus misschien heb ik het even gemist.

Waarom schrijf je Isral of Israeliers steevast klein?
pi_210911657
quote:
Wtf? Is dit echt? Deze man! _O- :r
Protge moi de mes dsirs.
pi_210911659
Een antwoord op de vraag waarom er Palestijnse burgerslachtoffers vallen tijdens bombardementen: Hamas verteld hen altijd bewust zich niet te gaan verschuilen van gebieden die gebombardeerd gaan worden en dus waarschuwingen te negeren.

twitter
pi_210911667
quote:
13s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:04 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Kan deze persoon niet aangeklaagd worden voor het verheerlijken van terrorisme?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_210911668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
en een beetje lachen ook, totaal van de wereld
  woensdag 11 oktober 2023 @ 08:16:31 #161
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_210911672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
Waarom schrijf je Isral of Israeliers steevast klein?
In principe helemaal geen rocketsciense. Maar dat klopt inderdaad. Doe dit eigenlijk al heel lang.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_210911678
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:12 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Volgende keer niet komen en proberen de les te lezen hier.
Probeer eens met een neutrale blik te kijken, doet wonderen :Y
  woensdag 11 oktober 2023 @ 08:26:22 #163
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911716
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:45 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ook als ze niet moslim zijn? en de onschuldige mannen?
Ja als ze niet moslim zijn. Ja onschuldige mannen ook niet. Bijvoorbeeld een niet moslim toerist die een moslimland binnenkomt met toestemming van de leider mag je ook geen onrecht aan doen in de vorm doden o.i.d.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 08:26:51 #164
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210911718
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dat lijkt me wel. We moeten als Europeanen ook veel assertiever zijn wat betreft onze waarden en als je die zo verwerpt, dan hoor je hier niet thuis. En als je dan een tweede nationaliteit hebt, dan verlies je je Europese nationaliteit maar en vertrek je naar dat land. De nadruk ligt volgens mij veel te veel op rechten en bijna niet op plichten.
pi_210911722
Toch ook een succes op zaterdag tegen de terroristen:

twitter

Heldin! _O_
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_210911723
https://www.telegraaf.nl/(...)na-mars-joodse-buurt

quote:
AMSTERDAM - De politie en gemeente Amsterdam hebben een stokje gestoken voor een pro-Palestina mars die zondag zou eindigen in de voormalige Joodse wijk in Amsterdam. Dat laat de gemeente weten na een gesprek met de organisatie van de mars die vandaag veel stof deed opwaaien. Vanuit gemeente, politie en politiek waren grote zorgen.

De organisatoren willen de ’March for Palestine’ op het Jonas Danil Meijerplein laten eindigen midden in de oude Joodse buurt, waar de eerste razzia’s waren in de Tweede Wereldoorlog. Na forse druk van gemeente en politie is de mars nu verplaatst, namelijk van de Dam naar het Westerpark. Er was vandaag veel woede vanuit de politiek en de Joodse gemeenschap over de route van de mars. Dat die uitgerekend nu en daar werd gehouden na de grootscheepse terreuraanval op Isral, werd gezien als regelrechte provocatie.

Volgens een woordvoerder van stichting Plant een olijfboom, de organisator van de mars, wordt de route vaker gelopen met hetzelfde doel. „We hebben niet eerder stilgestaan bij die gevoeligheid van de locatie, want voor ons is de Joodse gemeenschap niet inherent aan Isral. Toen we begrepen dat het gevoelig lag, hebben we contact opgenomen met de politie om de route te veranderen.”

’Zeer onwenselijk’
Een woordvoerder van burgemeester Femke Halsema zegt dat de gemeente de keuze voor het Jonas Daniel Meijerplein „zeer onwenselijk” vond en dat vanwege het „ordelijk verloop” van de demonstratie voor een ander eindpunt is gekozen. Zondag is ook de marathon van Amsterdam in de stad.

De stichting Plant een olijfboom organiseert de mars om „op te staan voor rechtvaardigheid voor de Palestijnen.” „We willen gewoon dat zij als mensen gezien worden. De demonstratie gaat om hun menselijkheid en hun rechten.”
Niveautje hoor. :') Hetzelfde baggerniveau als alle moslims de schuld geven van de aanslagen door Al-Qaida en IS.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_210911737
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:16 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
In principe helemaal geen rocketsciense. Maar dat klopt inderdaad. Doe dit eigenlijk al heel lang.

Voor jou is het geen rocket science, voor mij is het echt gissen...kun je het misschien toelichten?
pi_210911740
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 06:15 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
'Ik denk dat het beste zou zijn'

75 jaar conflict en jij schudt zo even de 'oplossing' uit je toetsenbord 😂.

Elke gedachte aan een oplossing is verspilde energie. Een 2-statenoplossing gaat het sowieso niet meer worden, dat is voor Isral een te hoog veiligheidsrisico.
Correct, door de enorme Jodenhaat onder moslims en die blijft niet beperkt tot Hamas.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210911743
Waren de "onthoofde babylijkjes" die gisteren opeens uit de kast kwamen buitelen nou wel of geen fake news?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210911756
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Waren de "onthoofde babylijkjes" die gisteren opeens uit de kast kwamen buitelen nou wel of geen fake news?
Propaganda lijkt mij sterk.
pi_210911757
quote:

[..]

Het is rocket science klassiek ongeschoolde.

Random woord: mintthee.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_210911762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 07:47 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Alsof de praktijk is dat een merendeel van de moslims wel de dingen doet die jij noemt. Ver uit niet dus.
pi_210911767
Dit stond in september al in de WP:
quote:
Hamas put its forces on high alert recently, stopping cars near the border to check for Israeli infiltrators. The group held field exercises last week with Islamic Jihad and other armed factions, conducting drills on rocket launches, kidnapping soldiers and “storming settlements,” according to local Gazan media.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 08:39:53 #174
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911777
Ik lees dat het eerste vliegtuig met munitie uit Amerika is geland in Isral. Die zullen hier ook wel van smullen. “Meer munitie voor Isral is meer Moslims dood!” Denk dat als ze zich een beetje hadden verdiept in de geschiedenis van deze oorlog hadden ze wel twee keer nagedacht.
pi_210911778
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:36 schreef Mylene het volgende:

[..]
Propaganda lijkt mij sterk.
Mij niet. Dit is precies wat Isral nodig heeft nu ze Gaza met de grond gelijk aan het maken zijn. Het zou me niks verbazen als er nog berichten over "kannibalisme" naar buiten komen. Dat namelijk het enige wat er nog aan ontbreekt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_210911787
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:40 schreef Ramboetan het volgende:
Ik lees dat het eerste vliegtuig met munitie uit Amerika is geland in Isral. Die zullen hier ook wel van smullen. “Meer munitie voor Isral is meer Moslims dood!” Denk dat als ze zich een beetje hadden verdiept in de geschiedenis van deze oorlog hadden ze wel twee keer nagedacht.
He wat
pi_210911792
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:40 schreef Ramboetan het volgende:
Uit je denken langs religieuze lijnen blijkt duidelijk dat je er niets van begrijpt.

Amerikanen zijn niet uit op het doden van moslims, wel op het uitschakelen van Hamas extremisten.

Of het slim is, is een ander verhaal. Maar smullen van moslims doden is je eigen verzinsel.
pi_210911795
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:39 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Samenvatting?
peaceful minority is irrelevant, zie de nazi's en andere
pi_210911802
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:43 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Uit je denken langs religieuze lijnen blijkt duidelijk dat je er niets van begrijpt.

Amerikanen zijn niet uit op het doden van moslims, wel op het uitschakelen van Hamas extremisten.

Of het slim is, is een ander verhaal. Maar smullen van moslims doden is je eigen verzinsel.
Oh hij bedoelde het echt :')

Wat een figuren lopen er toch vrij rond
  woensdag 11 oktober 2023 @ 08:46:04 #181
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911804
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:44 schreef Kloppend_Hart het volgende:

[..]
peaceful minority is irrelevant
Pleegt de meerderheid of minderheid aanslagen op kinderen en vrouwen?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 08:46:13 #182
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_210911805
quote:
In die onderste video valt me op dat je allemaal burgers ziet rennen, taxi's fungeren als ambulances, mensen graven in het puin, paniek.

Waar is Hamas? Je ziet letterlijk niet n uniform.
pi_210911811
quote:
13s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:04 schreef HowardRoark het volgende:

[ twitter ]
Tolerantie richting dit soort gedachten is echt doorgeslagen.
pi_210911822
quote:

[..]

geen antwoord op zijn waarom vraag?
pi_210911823
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:43 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Natuurlijk begrijp ik er wel iets van. Isral smeekt om munitie om de Hamas te verdrijven. Uiteindelijk worden zij door al die munitie een sterker land en kunnen ze wellicht alle Palestijnen verdrijven. Dat laatste vertellen ze natuurlijk niet aan Amerika.

Geeft Amerika ook munitie aan Palestina om de Isralische extremisten te verdrijven? Of zijn die er volgens jullie niet?
pi_210911842
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:49 schreef Ramboetan het volgende:

[..]
Natuurlijk begrijp ik er wel iets van. Isral smeekt om munitie om de Hamas te verdrijven. Uiteindelijk worden zij door al die munitie een sterker land en kunnen ze wellicht alle Palestijnen verdrijven. Dat laatste vertellen ze natuurlijk niet aan Amerika.

Geeft Amerika ook munitie aan Palestina om de Isralische extremisten te verdrijven? Of zijn die er volgens jullie niet?
:')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_210911852
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tolerantie richting dit soort gedachten is echt doorgeslagen.
Dat soort mensen zouden zonder pardon het staatsburgerschap ontnomen moeten worden. Geen enkele rechten meer, geen uitkering, geen zorg, etc...zodat alleen nog terugkeer naar het land van herkomst rest.
pi_210911857
quote:
2s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
:')
?
pi_210911861
quote:

[..]

Ja, je kunt de discussie wel verleggen, maar dat Amerika smult van moslims doden is nog altijd flauwekul.

Het is aan Isral zelf om te dealen met extremisten uit de eigen gelederen. Dat doen ze ook, onvoldoende misschien, maar in ieder geval beter dan Hamas.
pi_210911867
quote:

[..]

De Amerikanen hebben onlangs nog een pakket van enkele biljoenen aan de Palestijnen gegeven, dacht je dat daar geen munitie van word gekocht?
pi_210911875
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:52 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat soort mensen zouden zonder pardon het staatsburgerschap ontnomen moeten worden. Geen enkele rechten meer, geen uitkering, geen zorg, etc...zodat alleen nog terugkeer naar het land van herkomst rest.
Of crimineel worden
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210911878
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:49 schreef mschol het volgende:

[..]
Ja @BansheeBoy , doe niet zo geheimzinnig
pi_210911881
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Of crimineel worden
Dat zijn ze al.
pi_210911886
quote:

[..]

Nee je begrijpt er niks van. Isral had de Palestijnen militair al lang van de kaart kunnen vegen als dat hun doel was.

Verder zit er zeker een wezenlijk verschil tussen een Isralische extremist en de Hamas-extremist. Die laatste moord complete gezinnen uit en schiet uit het niets raketten op steden met onschuldige burgers.

De onschuldige Palestijn in Gaza is de lul. Maar is dat dankzij Hamas of dankzij Isral? Het antwoord is te complex en laatbik in het midden, maar stel je die vraag zelf eens.
pi_210911890
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:56 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat zijn ze al.
Dan kunnen ze ook blijven
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_210911893
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:49 schreef mschol het volgende:

[..]
omdat ‘ie ze als minderwaardig ziet

maar dat gaat ie zo ontkennen natuurlijk
pi_210911900
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan kunnen ze ook blijven
Prima, maar dan achter tralies. Hun aanwezigheid alleen al is een misdaad.
pi_210911902
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:54 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Amerikanen hebben onlangs nog een pakket van enkele biljoenen aan de Palestijnen gegeven, dacht je dat daar geen munitie van word gekocht?
Natuurlijk niet. Hoe kom je daar nu bij? 😜
pi_210911906
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:58 schreef Raw85 het volgende:

[..]
omdat ‘ie ze als minderwaardig ziet

maar dat gaat ie zo ontkennen natuurlijk
Er zijn meerdere motieven denkbaar. Misschien wel omdat Isral het heilige land is ofzo, het is vooralsnog gissen.

Maar er zit een duidelijke bedoeling achter, zoveel is zeker
pi_210911912
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 08:53 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, je kunt de discussie wel verleggen, maar dat Amerika smult van moslims doden is nog altijd flauwekul.

Het is aan Isral zelf om te dealen met extremisten uit de eigen gelederen. Dat doen ze ook, onvoldoende misschien, maar in ieder geval beter dan Hamas.
Die neem ik terug. Dat was inderdaad wat overdreven. Al denk ik dat een deel van het volk daar wel zo over denkt sinds 9/11

Wat ik er van vind doet er niet toe, maar dat inwoners van een land langzaam hun eigen land uit worden verdreven vind ik erg triest.

Over extremisten heb ik natuurlijk nul goede woorden te zeggen, maar er wordt weleens gedaan alsof die alleen in de Gaza strook zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')