Dat denk ik ook, en dat zal Poetin nog het minst erg vinden.quote:
Tsja, theorie en praktijk he ..quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:28 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Mijn post maakt duidelijk dat dat in strijd is met de islam. Je post slaat nergens op.
Je twijfelt of doet alsof je verbaast bent dat de moslims van Hamas zoiets zouden doen. Als je het nieuws in de afgelopen decennia gevolgd hebt zou je niet twijfelen of verbaast zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:28 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Mijn post maakt duidelijk dat dat in strijd is met de islam. Je post slaat nergens op.
Oke wat wil je zeggen? Dat niet iedereen die zich toeschrijft aan iets per se doet wat datgeen waar ze zich aan toe schrijven na oproept? What's new?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, theorie en praktijk he ..
Ik gok zomaar dat de bijbel het neuken van kinderen door priesters ook vast wel ergens afkeurt.
En dat de Thora vast ook wel iets afkeurend te zeggen heeft over het annexerende gedrag van de Isralirs tegenover Palestijnse burgers.
But here we are ...
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:42 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dan heb je 't over 1 miljoen mensen, waar ga je die zo snel opvangen ?
nu zijn ze allemaal kanonnenvoer.
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:43 schreef sturmpie het volgende:
[..]
gerookte zalm en hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:23 schreef sturmpie het volgende:
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
Ik denk dat dat opzich nu wel duidelijk is.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:33 schreef sturmpie het volgende:
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair.
Ja.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:37 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Oke wat wil je zeggen? Dat niet iedereen die zich toeschrijft aan iets per se doet wat datgeen waar ze zich aan toe schrijven na oproept? What's new?
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen en ik ga niet zomaar mensen van onrecht beschuldigen. Verder is het allang bekend dat er mensen zijn die zich moslim noemen en handelen in strijd met de islam, maar dat betekent niet dat we maar iedereen zomaar kunnen beschuldigen van alles en nog wat.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:32 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je twijfelt of doet alsof je verbaast bent dat de moslims van Hamas zoiets zouden doen. Als je het nieuws in de afgelopen decennia gevolgd hebt zou je niet twijfelen of verbaast zijn.
De club wel, sommige leden niet. Een mens is geen club en een club is geen mens. Simpel.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:40 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja.
En wat, en in hoeverre, dat iets zegt over de betreffende religie. Zeg maar .. de wisselwerking tussen theorie en praktijk binnen een religie. Iets waarvan het denk ik toch belangrijk is om bij stil te staan.
Ik bedoel .. Stel dat een voetbalclub in de huisregels heeft staan dat de leden zich te allen tijde sportief moeten gedragen, maar in de praktijk blijkt dat een significant aantal zich zeer agressief gedraagt en er een aantal kopschoppers tussen zitten. Is het dan nog wel een sportieve club?
Een trol, we hebben er weer eentje.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:41 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen en ik ga niet zomaar mensen van onrecht beschuldigen. Verder is het allang bekend dat er mensen zijn die zich moslim noemen en handelen in strijd met de islam, maar dat betekent niet dat we maar iedereen zomaar kunnen beschuldigen van alles en nog wat.
Vind ik eerlijk gezegd nogal makkelijk. Een beetje een uitvlucht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:45 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
De club wel, sommige leden niet. Een mens is geen club en een club is geen mens. Simpel.
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ook de gijzelaars het verdere verloop van de oorlog niet meer zullen benvloeden. Wie overleeft overleeft door dom geluk.quote:
Het nieuws is via betrouwbare en onafhankelijke bronnen naar buiten gebracht.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:41 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen.
Zelfs de slachters van Hamas doen daar niet geheimzinnig over.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het nieuws is via betrouwbare en onafhankelijke bronnen naar buiten gebracht.
Lijkt me ook, je hoort 0 publieke ultimatums aan Hamas. Bombardementen ter voorbereiding op grondacties is de enige reactie zo te zien. Doel onduidelijk maar Hamas vernietigen lijkt me hoog op de lijst van mogelijkheden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 02:01 schreef HiZ het volgende:
Als ik lees over de huidige frontlinie in The Guardian lijkt het alsof ze suggereren dat Hamas terroristen geen kans krijgen zich over te geven.
Als dat klopt zijn ze dus inderdaad van plan Hamas fysiek te vernietigen.
Alles wat op wapens lijkt of een militair doelt dient vernietigen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 02:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lijkt me ook, je hoort 0 publieke ultimatums aan Hamas. Bombardementen ter voorbereiding op grondacties is de enige reactie zo te zien. Doel onduidelijk maar Hamas vernietigen lijkt me hoog op de lijst van mogelijkheden.
En dan Gaza bezetten? Een bufferzone creren?
Moeten we ons dan maar onthouden van steun vanwege die tere zieltjes?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 02:30 schreef BMW1993 het volgende:
Kan dit conflict ervoor zorgen dat er meer moslims radicaliseren in het Westen?
Ze zien dat Europa en de Verenigde Staten Joodse vlaggen ophangen, terwijl hun 'broeders en zusters' worden gebombardeerd, het lijkt mij dat dit ervoor kan zorgen dat men zich nog minder thuis voelt in het Westen, en zich nog verder afzonderen van de rest van de samenleving.
Als hamas hun broeders en zusters zijn hoeven ze niet verder te radicaliseren.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 02:30 schreef BMW1993 het volgende:
Ze zien dat Europa en de Verenigde Staten Joodse vlaggen ophangen, terwijl hun 'broeders en zusters' worden gebombardeerd, het lijkt mij dat dit ervoor kan zorgen dat men zich nog minder thuis voelt in het Westen, en zich nog verder afzonderen van de rest van de samenleving.
Jazeker, iemand die nog twijfelt zal misschien over de streep worden getrokken als 'zie je wel', maar we hebben bij de wappies gezien dat je alles aan kan grijpen als 'zie je wel' zolang je het maar lang genoeg iemand wijs probeert te maken.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 02:30 schreef BMW1993 het volgende:
Ook als ze niet moslim zijn? en de onschuldige mannen?quote:Op woensdag 11 oktober 2023 00:48 schreef GewoonUitNL het volgende:
Als het klopt dat hamas onschuldige vrouwen en kinderen hebben vermoord dan neem ik daar als moslims afstand van, dit is islamitisch gezien niet toegestaan op basis van de volgende overlevering van de profeet Mohammed, صلى الله عليه وسلم:
It is narrated by Ibn 'Umar that a woman was found killed in one of these battles; so the Messenger of Allah (ﷺ) forbade the killing of women and children.
(Sahih muslim)
Het woord oorlogsmisdaden wordt vaker fout gebruikt dan persoonlijke voornaamwoorden. Dit is bij uitstek geen oorlogsmisdaad. Het is heel hatd, maar volledig volgens de regels.quote:
dat lijkt me ook het bestequote:Op woensdag 11 oktober 2023 02:59 schreef HiZ het volgende:
OK, de taktiek is nu dus een wijk waarschuwen, en die vervolgens in puin schieten.
Ook wijken die vroeger werden ontzien. Evenmin als UN gebouwen. Dit lijkt niet op het voorbereiden van een stadsoorlog, meer op het wegbombarderen van alles wat Hamas tot positie kan dienen. Degene die zei dat Gaza een tentenkamp zou worden maakte geen grapjes.
Ik heb geen idee wat de regels precies zijn maar zo'n dicht bevolkte stad platgooien lijkt me niet volgens de regels.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 03:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het woord oorlogsmisdaden wordt vaker fout gebruikt dan persoonlijke voornaamwoorden. Dit is bij uitstek geen oorlogsmisdaad. Het is heel hatd, maar volledig volgens de regels.
waar zijn al die mensen gebleven ?quote:
Ik vind het toch te ver gaan, dat word een humanitaire ramp als dat zo door gaat.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 03:07 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het woord oorlogsmisdaden wordt vaker fout gebruikt dan persoonlijke voornaamwoorden. Dit is bij uitstek geen oorlogsmisdaad. Het is heel hatd, maar volledig volgens de regels.
ja zonder water dat hou je niet lang volquote:Op woensdag 11 oktober 2023 03:18 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik vind het toch te ver gaan, dat word een humanitaire ramp als dat zo door gaat.
Onwerkelijk. Zowel hamas en Isralische regering zijn de badguys. De slachtoffers -> alle burgers (vooral de moslims).quote:Op woensdag 11 oktober 2023 02:59 schreef HiZ het volgende:
OK, de taktiek is nu dus een wijk waarschuwen, en die vervolgens in puin schieten. Ook wijken die vroeger werden ontzien. Evenmin als UN gebouwen. Dit lijkt niet op het voorbereiden van een stadsoorlog, meer op het wegbombarderen van alles wat Hamas tot positie kan dienen. Degene die zei dat Gaza een tentenkamp zou worden maakte geen grapjes.
De minister van defensie heeft IDF de volledige vrije hand gegeven ook.
Als je Islam wil bekritiseren dan moet je de bronnen bekritiseren en degenen die daadwerkelijk die bronnen naleven.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:31 schreef probeer het volgende:
[..]
Tsja, theorie en praktijk he ..
Dan kom je al snel op de vraag uit of een religie louter bestaat uit de gelieerde religieuze geschriften, of ook de beleving en uitingen van diens volgelingen omvat.
'Ik denk dat het beste zou zijn'quote:Op woensdag 11 oktober 2023 03:59 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Onwerkelijk. Zowel hamas en Isralische regering zijn de badguys. De slachtoffers -> alle burgers (vooral de moslims).
Ik denk het beste zou zijn:
-alle moslims krijgen Jordaans nationaliteit
-delen van de West-Bank wordt Jordani
-onmiddelijk separatie van deze twee volkeren
-moslims van Gaza moeten geholpen worden met verhuizen naar Jordani en faciliteren van huisvesting
-internationale gemeenschap moet Jordani dwingen tot medewerking
Heeft iemand een beter plan?
Ja laten we het probleem bij de jordaniers op hun bord schuivenquote:Op woensdag 11 oktober 2023 03:59 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Onwerkelijk. Zowel hamas en Isralische regering zijn de badguys. De slachtoffers -> alle burgers (vooral de moslims).
-moslims van Gaza moeten geholpen worden met verhuizen naar Jordani en faciliteren van huisvesting
Wat is de man/vrouw verhouding in Gaza. Zo'n beetje in alle filmpjes is 95% man of jongen op straatquote:
Het gaat niet om de mooie woorden, het gaat om de praktijk. En die praktijk is bij de islamitische terroristen nog een stuk barbaarser dan wat we hier in Europa van onze home grown terroristen gewend waren. De IRA of ETA heb ik nooit kinderen zien gebruiken voor zelfmoordaanslagen, of mensen zien onthoofden of levend verbranden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 01:28 schreef GewoonUitNL het volgende:
[..]
Google eens op zwarte september, no way dat Jordani nog een keer de fout maakt om palestijnen toe te laten.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 03:59 schreef BookFreak het volgende:
[..]
Klopt. Die schopten alle Palestijnen het land uit en drie keer raden welk land die Palestijnen toen op nam omdat de rest weigerden.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 07:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Google eens op zwarte september, no way dat Jordani nog een keer de fout maakt om palestijnen toe te laten.
Alsof de praktijk is dat een merendeel van de moslims wel de dingen doet die jij noemt. Ver uit niet dus.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 07:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Het gaat niet om de mooie woorden, het gaat om de praktijk. En die praktijk is bij de islamitische terroristen nog een stuk barbaarser dan wat we hier in Europa van onze home grown terroristen gewend waren. De IRA of ETA heb ik nooit kinderen zien gebruiken voor zelfmoordaanslagen, of mensen zien onthoofden of levend verbranden.
En welk regels hebben we hier over? Is het 'volgens de regels' om tientallen Kibbutzim en een muziekfestival met honderden bezoekers aan te vallen, die bewoners en festivalgangers op brute wijze af te slachten, te verkrachten, onthoofden, martelen of gijzelen? Dat zijn belangrijke vragen dit als je het over 'de regels' hebt.quote:Op woensdag 11 oktober 2023 03:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat de regels precies zijn maar zo'n dicht bevolkte stad platgooien lijkt me niet volgens de regels.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |