abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:23:57 #101
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_210911079
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_210911089
quote:
Dat denk ik ook, en dat zal Poetin nog het minst erg vinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_210911090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:28 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Mijn post maakt duidelijk dat dat in strijd is met de islam. Je post slaat nergens op.
Tsja, theorie en praktijk he ..

Ik gok zomaar dat de bijbel het neuken van kinderen door priesters ook vast wel ergens afkeurt.

En dat de Thora vast ook wel iets negatiefs te zeggen heeft over het annexerende gedrag van de Israëliërs tegenover Palestijnse burgers.

But here we are ...

Dan kom je al snel op de vraag uit of een religie louter bestaat uit de gelieerde religieuze geschriften, of ook de beleving en uitingen van diens volgelingen omvat.

[ Bericht 11% gewijzigd door probeer op 11-10-2023 01:36:27 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_210911096
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:28 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Mijn post maakt duidelijk dat dat in strijd is met de islam. Je post slaat nergens op.
Je twijfelt of doet alsof je verbaast bent dat de moslims van Hamas zoiets zouden doen. Als je het nieuws in de afgelopen decennia gevolgd hebt zou je niet twijfelen of verbaast zijn.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:33:50 #105
396386 sturmpie
for night & nature
pi_210911098
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:37:02 #106
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911102
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Tsja, theorie en praktijk he ..

Ik gok zomaar dat de bijbel het neuken van kinderen door priesters ook vast wel ergens afkeurt.

En dat de Thora vast ook wel iets afkeurend te zeggen heeft over het annexerende gedrag van de Israëliërs tegenover Palestijnse burgers.

But here we are ...
Oke wat wil je zeggen? Dat niet iedereen die zich toeschrijft aan iets per se doet wat datgeen waar ze zich aan toe schrijven na oproept? What's new?
En Allah weet het het beste
pi_210911108
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:42 schreef sturmpie het volgende:

[..]
dan heb je 't over 1 miljoen mensen, waar ga je die zo snel opvangen ?
nu zijn ze allemaal kanonnenvoer.
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 00:43 schreef sturmpie het volgende:

[..]
gerookte zalm en hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:23 schreef sturmpie het volgende:
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:33 schreef sturmpie het volgende:
hamas maakt geen onderscheid tussen burger of militair.
Ik denk dat dat opzich nu wel duidelijk is.
pi_210911109
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:37 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Oke wat wil je zeggen? Dat niet iedereen die zich toeschrijft aan iets per se doet wat datgeen waar ze zich aan toe schrijven na oproept? What's new?
Ja.

En wat, en in hoeverre, dat iets zegt over de betreffende religie. Zeg maar .. de wisselwerking tussen theorie en praktijk binnen een religie. Tussen geschrift en menselijke beleving. Iets waarvan het denk ik toch belangrijk is om bij stil te staan.

Ik bedoel .. Stel dat een voetbalclub in de huisregels heeft staan dat de leden zich te allen tijde sportief moeten gedragen, maar in de praktijk blijkt dat een significant aantal zich zeer agressief gedraagt en er een aantal kopschoppers tussen zitten. Is het dan nog wel een sportieve club?

En ja, dat voorbeeld is nogal een simplificatie, daar religies meestal meerdere stromingen en interpretaties kennen (waardoor het onderling vaak niet eens eenduidig is wat nou de 'ware' religie is). Maar je snapt mijn punt hoop ik?

Maargoed, nogal offtopic dit.

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-10-2023 01:46:03 ]
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:41:01 #109
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911111
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:32 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Je twijfelt of doet alsof je verbaast bent dat de moslims van Hamas zoiets zouden doen. Als je het nieuws in de afgelopen decennia gevolgd hebt zou je niet twijfelen of verbaast zijn.
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen en ik ga niet zomaar mensen van onrecht beschuldigen. Verder is het allang bekend dat er mensen zijn die zich moslim noemen en handelen in strijd met de islam, maar dat betekent niet dat we maar iedereen zomaar kunnen beschuldigen van alles en nog wat.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:45:58 #110
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:40 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja.

En wat, en in hoeverre, dat iets zegt over de betreffende religie. Zeg maar .. de wisselwerking tussen theorie en praktijk binnen een religie. Iets waarvan het denk ik toch belangrijk is om bij stil te staan.

Ik bedoel .. Stel dat een voetbalclub in de huisregels heeft staan dat de leden zich te allen tijde sportief moeten gedragen, maar in de praktijk blijkt dat een significant aantal zich zeer agressief gedraagt en er een aantal kopschoppers tussen zitten. Is het dan nog wel een sportieve club?
De club wel, sommige leden niet. Een mens is geen club en een club is geen mens. Simpel.
pi_210911117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:41 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen en ik ga niet zomaar mensen van onrecht beschuldigen. Verder is het allang bekend dat er mensen zijn die zich moslim noemen en handelen in strijd met de islam, maar dat betekent niet dat we maar iedereen zomaar kunnen beschuldigen van alles en nog wat.
Een trol, we hebben er weer eentje. :')
  woensdag 11 oktober 2023 @ 01:49:06 #112
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_210911119
@probeer

Ja beetje offtopic idd, mocht je het nog willen verduidelijken in PM, dan kunnen we het daar bespreken. Als je wil.
pi_210911121
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:45 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
De club wel, sommige leden niet. Een mens is geen club en een club is geen mens. Simpel.
Vind ik eerlijk gezegd nogal makkelijk. Een beetje een uitvlucht.

Om het op de andere kant te projecteren; zolang Israël er dan persberichten uitgooit en naar de rest van de wereld communiceert dat ze toch echt het beste met de Gazastrook voor hebben (theorie) maar haar soldaten wel de Gazastrook met de grond gelijk laat maken (praktijk), is Israël dus 'goed' bezig?

De Nederlandse overheid die stelt voor een gezond milieu te zijn, maar toch op grote schaal PFAS uitstoot toelaat, is dan ook 'goed' bezig?
pi_210911122
quote:
15s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:23 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat ook de gijzelaars het verdere verloop van de oorlog niet meer zullen beïnvloeden. Wie overleeft overleeft door dom geluk.
pi_210911123
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:41 schreef GewoonUitNL het volgende:

[..]
Ik ben voorzichtig in het bevestigen van nieuws van onbetrouwbare bronnen.
Het nieuws is via betrouwbare en onafhankelijke bronnen naar buiten gebracht.
pi_210911124
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 01:51 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het nieuws is via betrouwbare en onafhankelijke bronnen naar buiten gebracht.
Zelfs de slachters van Hamas doen daar niet geheimzinnig over.
pi_210911126
twitter
pi_210911132
Als ik lees over de huidige frontlinie in The Guardian lijkt het alsof ze suggereren dat Hamas terroristen geen kans krijgen zich over te geven.

Als dat klopt zijn ze dus inderdaad van plan Hamas fysiek te vernietigen.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 02:05:52 #119
38496 Perrin
pi_210911142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:01 schreef HiZ het volgende:
Als ik lees over de huidige frontlinie in The Guardian lijkt het alsof ze suggereren dat Hamas terroristen geen kans krijgen zich over te geven.

Als dat klopt zijn ze dus inderdaad van plan Hamas fysiek te vernietigen.
Lijkt me ook, je hoort 0 publieke ultimatums aan Hamas. Bombardementen ter voorbereiding op grondacties is de enige reactie zo te zien. Doel onduidelijk maar Hamas vernietigen lijkt me hoog op de lijst van mogelijkheden.

En dan Gaza bezetten? Een bufferzone creëren?
  woensdag 11 oktober 2023 @ 02:09:32 #120
38496 Perrin
pi_210911145
Muhammed Deif is the supreme commander of the military wing of Hamas

twitter
pi_210911146
twitter
pi_210911160
Over een klein maandje is de Gazastrook gesteriliseerd van menselijk leven, 2 miljoen doden en 1,5 miljard gelovigen die bereid zijn om die 2 miljoen doden te wreken met een theedoek op de kop, deze menselijke gekte gaat nog wel tot 2300 duren.
graag verwijderen
pi_210911173
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me ook, je hoort 0 publieke ultimatums aan Hamas. Bombardementen ter voorbereiding op grondacties is de enige reactie zo te zien. Doel onduidelijk maar Hamas vernietigen lijkt me hoog op de lijst van mogelijkheden.

En dan Gaza bezetten? Een bufferzone creëren?
Alles wat op wapens lijkt of een militair doelt dient vernietigen?

Voedselhulp etc alleen voor wie geen enkel verzet pleegt.

Ik denk dat ze misschien wel aan staatsvorming gaan doen. Wat ze niet eens hoeven te proberen als ze toestaan dat er weer een terroristische organisatie ontstaat.

Gaat een bloedig verhaal worden.
  woensdag 11 oktober 2023 @ 02:30:08 #124
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_210911176
Kan dit conflict ervoor zorgen dat er meer moslims radicaliseren in het Westen?

Ze zien dat Europa en de Verenigde Staten Joodse vlaggen ophangen, terwijl hun 'broeders en zusters' worden gebombardeerd, het lijkt mij dat dit ervoor kan zorgen dat men zich nog minder thuis voelt in het Westen, en zich nog verder afzonderen van de rest van de samenleving.
pi_210911183
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 02:30 schreef BMW1993 het volgende:
Kan dit conflict ervoor zorgen dat er meer moslims radicaliseren in het Westen?

Ze zien dat Europa en de Verenigde Staten Joodse vlaggen ophangen, terwijl hun 'broeders en zusters' worden gebombardeerd, het lijkt mij dat dit ervoor kan zorgen dat men zich nog minder thuis voelt in het Westen, en zich nog verder afzonderen van de rest van de samenleving.
Moeten we ons dan maar onthouden van steun vanwege die tere zieltjes?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')