Ja ze zien er eigenlijk allemaal uit alsof ze elk moment kunnen omvallen door de hittequote:Op zondag 8 oktober 2023 21:24 schreef Nizno het volgende:
stroll heeft een zoutoplossing infuus na de race gekregen
ja dat zeiden ze beiden... stelletje vage types... in mijn tijd.... ja ja in jouw tijd scheef je poep nog met een lange oequote:Op zondag 8 oktober 2023 21:24 schreef greysbones het volgende:
vd Garde ziet liever iemand out gaan in de race
dan dat diegene stopt
Deed hij mee aan de racequote:Op zondag 8 oktober 2023 21:24 schreef Nizno het volgende:
stroll heeft een zoutoplossing infuus na de race gekregen
Giedo ziet liever Sergeant tegen de muur rijden dan stoppen omdat hij niet meer kanquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:24 schreef Nizno het volgende:
en gezeik dat sargant er uit ging van viaplay.... gewoon door gaan tot je out gaat...
rot toch op
Vond dat Sargeant net zo lang door moest rijden tot ie om zou vallen. Dat ie daarmee zichzelf en anderen in gevaar zou brengen boeit hem klaarblijkelijk niet, 'want sportman'.quote:
Russel gaf ook aan dat hij het heel zwaar heeft gehadquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waren er meer die ziek waren of hijna instortten. Niet alleen Sargeant
ja die had wat tracklimitsquote:
Dat is die hardliner die zijn race moedwillig zou verkloten om in de US kampioen te worden hè?quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:24 schreef greysbones het volgende:
dan dat diegene stopt
quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vond dat Sargeant net zo lang door moest rijden tot ie om zou vallen. Dat ie daarmee zichzelf en anderen in gevaar zou brengen boeit hem klaarblijkelijk niet, 'want sportman'.
ja en drinken is ook maar overbodig want destijds had je maar 10 rondes normaal water daarna was het warm... en toen redden ze het ookquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vond dat Sargeant net zo lang door moest rijden tot ie om zou vallen. Dat ie daarmee zichzelf en anderen in gevaar zou brengen boeit hem klaarblijkelijk niet, 'want sportman'.
walgelijkquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja en drinken is ook maar overbodig want destijds had je maar 10 rondes normaal water daarna was het warm... en toen redden ze het ook
Wtfquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
laten we het er op houden dat exrijders niet de beste beslissers zijnquote:
beetje borstklopperijquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
laten we het er op houden dat exrijders niet de beste beslissers zijn
exrokers zijn ook zo erg
Van de Garde is een idioot.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Goede keuze je ff te melden bij de medics. Naast je kar.quote:
extinction rebellion ook al zoietsquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
exrokers zijn ook zo erg
Gelukkig rook ik nog danquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:29 schreef Nizno het volgende:
[..]
exrokers zijn ook zo erg
Hij probeert controversiële uitspraken te plaatsen. Net zoals vrijdag stelde dat hij dit weekend zou laten schieten om pas over twee weken kampioen te worden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:24 schreef greysbones het volgende:
dan dat diegene stopt
Denk niet dat het iets met Viaplay te maken heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij probeert controversiële uitspraken te plaatsen. Net zoals vrijdag stelde dat hij dit weekend zou laten schieten om pas over twee weken kampioen te worden.
Alles voor de kliks, om viaplay relevant te maken
Misschien met je die sigaret wegleggen als je gaat typenquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Denk niet dat het iets met Visplay te maken heeft.
Afgezien dat ze zo stom zijn beide geren onder contract te hebben.
Deze paydriver was niet de enige die er bijna onderdoor ging..quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze paydriver heeft er niks te zoeken.
Ja echt iedereen ziet er gesloopt uit, ook hoe Piastri en Max op de grond gingen zitten omdat ze gesloopt warenquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Goede keuze je ff te melden bij de medics. Naast je kar.
Tijd terug dat ik mensen in de F1 zo erg stuk heb zien zitten. GP Malaysia was ook zo'n slopert altijd.
Dan nog.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Deze paydriver was niet de enige die er bijna onderdoor ging..
Mistypen kan ik ook heel goed zonder welke hulp van welke externe omstandigheden dan ookquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:34 schreef Zorro het volgende:
[..]
Misschien met je die sigaret wegleggen als je gaat typen
ikzieutquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mistypen kan ik ook heel goed zonder welje hulp van welke externe omstandigheden dan ook
Zo dan.quote:
Och, eigenlijk ben ik wel de laatste die daar wat over mag zeggenquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mistypen kan ik ook heel goed zonder welje hulp van welke externe omstandigheden dan ook
Vergeet Sainz nietquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:35 schreef bedachtzaam het volgende:
De enige coureur die nog fit was na de race is Lewis.
Ohh ja, maar die is niet gestart.quote:
Dan toch maar volgend jaar (of eind dit jaar) Lando Norris uitkopen?quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:17 schreef PirE het volgende:
Horner voelt de bui al hangen. Als McLaren volgend jaar het hele jaar zo dichtbij staat winnen ze geen constructeurstitel met Perez in het 2e stoeltje. Normaal is die een stuk defensiever als het om Checo gaat in een interview
Daarom juistquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ohh ja, maar die is niet gestart.
Nee. Gewoon mensen doorschuiven vanuit AT en mensen uit het juniorprogramna ook. Daar zou je ze ook voor moeten hebbenquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan toch maar volgend jaar (of eind dit jaar) Lando Norris uitkopen?![]()
Wie wil je dan naast Max zetten?quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon mensen doorschuiven vanuit AT en mensen uit het juniorprogramna ook. Daar zou je ze ook voor moeten hebben
Wat zeg je dan wel precies? Hoe zou een minder slopend weekend dan bereikt kunnen worden volgens jou?quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:40 schreef PS. het volgende:
Dit is natuurlijk ook niet normaal.
Kan Max wel zeggen dat hij weinig last had, maar die houdt zich ook gewoon groot. Je kon duidelijk zien dat hij zijn limiet ook wel had bereikt.
Ik zeg niet dat je hoeft te kappen met dit circuit, maar maak er dan vooral geen extra slopend weekend van.
Die zag er op het podium ook uit of hij elk moment kon gaat kotsen inderdaad.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:40 schreef PS. het volgende:
Kan Max wel zeggen dat hij weinig last had, maar die houdt zich ook gewoon groot. Je kon duidelijk zien dat hij zijn limiet ook wel had bereikt.
Ik zeg niet dat je hoeft te kappen met dit circuit, maar maak er dan vooral geen extra slopend weekend van.
Nog steeds niet bijster intelligent.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:38 schreef northernlight81 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe zou deze gast er inmiddels uit zien?
Wat denk je van gewoon 1 kwali en 1 racequote:Op zondag 8 oktober 2023 21:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wat zeg je dan wel precies? Hoe zou een minder slopend weekend dan bereikt kunnen worden volgens jou?
Sowieso geen sprintrace weekend er van maken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:42 schreef ExtremeSatisfication het volgende:
[..]
Wat zeg je dan wel precies? Hoe zou een minder slopend weekend dan bereikt kunnen worden volgens jou?
Hij zei niet weinig last, hij zei dat ie erger gehad heeft.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:40 schreef PS. het volgende:
nou ja daar hadden we het idd over tijdens de race.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
Klopt het dat Perez drie keer 5 seconden straf gekregen voor zes tracklimit overschrijdingen.
Ocon kreeg in Oostenrijk ook nog twee keer 10 seconden. Is er iets veranderd? Ik dacht dat na een straf de coureur weer drie keer ongestraft een TL mocht oplopen
En Norris gaat het ook afleggen. Iedereen gaat het afleggen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Wie wil je dan naast Max zetten?
Tsunoda? Die kan nog geen deuk in een pakje boter rijden, want nu al bijna niet met de AT.
Ricciardo? Kan die weer een hoop afgang hebben...
Want Lawson lijkt niet te kunnen blijven.
Naast Max verbleekt op dit moment iedereen. Er IS gewoon niemand.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Wie wil je dan naast Max zetten?
Tsunoda? Die kan nog geen deuk in een pakje boter rijden, want nu al bijna niet met de AT.
Ricciardo? Kan die weer een hoop afgang hebben...
Want Lawson lijkt niet te kunnen blijven.
Ik denk dat Daniël de enige is die niet zal breken als die naast hem wordt gezet. die is met zijn uitstap al gehardquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Naast Max verbleekt op dit moment iedereen. Er IS gewoon niemand.
Ik denk JUIST dat hij keihard gaat knakken. Die heeft het echt niet meer en of zijn ego het nog een x trekt om het af te leggen tegen Max en nooit WK zal worden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik denk dat Daniël de enige is die niet zal breken als die naast hem wordt gezet. die is met zijn uitstap al gehard
Of breekt nog harder. Ik betwijfel of hij weer echt kan scoren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ik denk dat Daniël de enige is die niet zal breken als die naast hem wordt gezet. die is met zijn uitstap al gehard
plus dat het voor Daniël ook geen carrière probleem zal zijn als hij ten onder zou gaan aan de drukquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Daarom ook er iemand naast zetten voor de langere termijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:46 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Naast Max verbleekt op dit moment iedereen. Er IS gewoon niemand.
De tijd heeft niet stil gestaan sinds zijn vertrek. Verstappen is alleen maar beter geworden en Ricciardo lijkt niet meer zo scherp te zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:47 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat kan ik me eerlijk gezegd best voorstellen, het zou me ook weinig verbazen als Alonso zo erg van de baan ging omdat die zich suf voelde vd hittequote:Op zondag 8 oktober 2023 21:44 schreef Nizno het volgende:
stroll klaagt nog even dat hij straf kreeg voor buiten de lijntjes gaan... want ja het was zo zwaar zo te rijden
Dan kom je bij een rookie uit en dan lijkt Lawson de beste keuze te zijn. Of Norris, maar dat is geen rookie meerquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:47 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Daarom ook er iemand naast zetten voor de langere termijn.
hij hoeft ook niet standaard op het podium te komen, als hij maar minstens 5e wordtquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Of breekt nog harder. Ik betwijfel of hij weer echt kan scoren.
kweenie ik denk dat hij heel goed weet hoe het er voor staat als hij wel naar RBR zetquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk JUIST dat hij keihard gaat knakken.
dat sowiesoquote:Maar dat is niet mijn probleem. Ik wil het beste voor Lawson![]()
alonso zei zelf van nietquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:48 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Dat kan ik me eerlijk gezegd best voorstellen, het zou me ook weinig verbazen als Alonso zo erg van de baan ging omdat die zich suf voelde vd hitte
Op zich wel een interessante puzzel.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:48 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Dat kan ik me eerlijk gezegd best voorstellen, het zou me ook weinig verbazen als Alonso zo erg van de baan ging omdat die zich suf voelde vd hitte
Piastri of Lawson.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan kom je bij een rookie uit en dan lijkt Lawson de beste keuze te zijn. Of Norris, maar dat is geen rookie meer
Die heeft nog 2 seizoenen a 20 miljoen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dan kom je bij een rookie uit en dan lijkt Lawson de beste keuze te zijn. Of Norris, maar dat is geen rookie meer
Geef die jongen een kans om te rijden en te rijpen ipv hem meteen voor de leeuwen te gooienquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Niet mee eens, je ziet al bij Ferrari dat zodra er druk op de ketel komt, hij niet kan presteren, dat word met Verstappen een soort Albon/Gasly situatiequote:Op zondag 8 oktober 2023 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die heeft nog 2 seizoenen a 20 miljoen.
LEC zou eigenlijk weg moeten bij Ferrari, daar zit geen schot meer in. Die zou naast VER passen.
Allebei niet. Die jongens verdienen het om te rijden en te rijpen ipv gesloopt en weggeflikjerd te worden door RBR/Maxquote:
Vol seizoen bij AT, dan een of twee seizoenen bij RBR als rookie. Derde seizoen gaat dan voor het echie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geef die jongen een kans om te rijden en te rijpen ipv hem meteen voor de leeuwen te gooien
Die knakt nog sneller dan RICquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:50 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die heeft nog 2 seizoenen a 20 miljoen.
LEC zou eigenlijk weg moeten bij Ferrari, daar zit geen schot meer in. Die zou naast VER passen.
Nee joh, hij gaat niet altijd al te best met druk om maar hij is wel drie klassen beter dan ALB of GAS.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:52 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Niet mee eens, je ziet al bij Ferrari dat zodra er druk op de ketel komt, hij niet kan presteren, dat word met Verstappen een soort Albon/Gasly situatie
Vooral dat eerste, de rest zou ook fijn zijnquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vol seizoen bij AT, dan een of twee seizoenen bij RBR als rookie. Derde seizoen gaat dan voor het echie.
Dátquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:52 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Niet mee eens, je ziet al bij Ferrari dat zodra er druk op de ketel komt, hij niet kan presteren, dat word met Verstappen een soort Albon/Gasly situatie
Mee eens. Leclerc is wel wat niveau's beter dan Albon en Gasly, maar hij oogt evengoed mentaal duidelijk minder sterk dan Verstappen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:52 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Hij kan beter die 3 regels weg laten halen en alleen de wereldkampioenschappen tatoeëren, daar is net genoeg ruimte op zijn rug voor denk ik.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:38 schreef northernlight81 het volgende:
[ afbeelding ]
Hoe zou deze gast er inmiddels uit zien?
ja dan worden het 8 of 9 regels, dat is beter te doenquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:56 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Hij kan beter die 3 regels weg laten halen en alleen de wereldkampioenschappen tatoeëren, daar is net genoeg ruimte op zijn rug voor denk ik.
Oh no!quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:53 schreef Nizno het volgende:
ow wat leuk een cadeautje voor amber van de jongetjes
Piastri is een beetje Kimi 2.0quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:58 schreef beantherio het volgende:
De enige die ik zie overleven naast Verstappen is Piastri. In zijn rookie-jaar heeft ie Norris eigenlijk al te pakken en hij heeft al een paar mooie milestones bereikt met podiumplaatsen, een pole en een overwinning in de sprint. En zijn houding klopt ook: heel nuchter en recht door zee. Hij doet erg denken aan Verstappen.
voor zijn carrière beter om nog even lekker zijn teamgenoot te verslaan.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:58 schreef beantherio het volgende:
De enige die ik zie overleven naast Verstappen is Piastri. In zijn rookie-jaar heeft ie Norris eigenlijk al te pakken en hij heeft al een paar mooie milestones bereikt met podiumplaatsen, een pole en een overwinning in de sprint. En zijn houding klopt ook: heel nuchter en recht door zee. Hij doet erg denken aan Verstappen.
Norris zou dat natuurlijk ook kunnen en die is echt nog wel beter dan Piastri, maar die komt voorlopig niet weg bij McLaren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:58 schreef beantherio het volgende:
Dat zou ik echt tof vinden.quote:
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling te zijn geweest van het besluit van de FIA.. om een al zware race met een last minute ingreep nog zwaarder te makenquote:
Amerikaantjes?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:00 schreef THEFXR het volgende:
Amerikaantjes noemen Rus, Osama bin Russel, snap het alleen niet???
Nee, veiligheid was het oogmerk.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling te zijn geweest van net besluit van de FIA.. om een al zware race met een last minute ingreep nog zwaarder te maken
Foei, niet meer doen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:01 schreef trein2000 het volgende:
Is de sanctie voor die suïcidale actie van Hamilton al bekend?
Zijn ze niet gewend omdat hun stercoureur het vaak aan het eind van het jaar liet lopenquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:57 schreef Nizno het volgende:
sky snapt niet hoe Max zichzelf nog gemotiveerd houdt...
euh nou vanwege het feit dat Max gewoon per race wil winnen en niet loopt te mauwen dat hij het al binnen heeft dus niet zo meer hoeft...
Nee Max gaat voor elke race, of de race nou van belang is of niet. Dat zag je gisteren ook, die ging niet hangen toen hij wist dat Perez er uit was... Hoppa doorgaan want das punten.
We hadden hier dan ook helemaal niet moeten racen in deze omstandigheden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:01 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling te zijn geweest van net besluit van de FIA.. om een al zware race met een last minute ingreep nog zwaarder te maken
Gezien de ontwikkeling van Piastri kan dat snel afgelopen zijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:00 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Norris zou dat natuurlijk ook kunnen en die is echt nog wel beter dan Piastri, maar die komt voorlopig niet weg bij McLaren.
Ditquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:59 schreef Nizno het volgende:
[..]
voor zijn carrière beter om nog even lekker zijn teamgenoot te verslaan.
Amerikaantjes?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:00 schreef THEFXR het volgende:
Amerikaantjes noemen Rus, Osama bin Russel, snap het alleen niet???
nopequote:Op zondag 8 oktober 2023 22:01 schreef trein2000 het volgende:
Tien zweepslagenquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:01 schreef trein2000 het volgende:
Voortaan mag je dus over de baan lopen? Dan kunnen we beter voor het aeroscreen gaan, vangt tenminste bloed op. Wordt zo smerig anders. Wachten op ongelukken.quote:
Hij zal een waarschuwing krijgen bedoel ik daarmeequote:Op zondag 8 oktober 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voortaan mag je dus over de baan lopen? Dan kunnen we beter voor het aeroscreen gaan, vangt tenminste bloed op. Wordt zo smerig anders.
Levensgevaarlijk.
Is nog niets bekend, hij moet nog naar de stewards. Ow wacht, is 'ie al geweest.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voortaan mag je dus over de baan lopen? Dan kunnen we beter voor het aeroscreen gaan, vangt tenminste bloed op. Wordt zo smerig anders.
Levensgevaarlijk.
Er is nog niks bekendquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk.
Klopt, maar nu maakt de FIA het nog zwaarder door een besluit tijdens het weekend..quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hadden hier dan ook helemaal niet moeten racen in deze omstandigheden.
Dat snap ik. Maar als je als sport constant de bek vol hebt over veiligheid kan dat natuurlijk niet. Dat is volstrekt ongeloofwaardig. Lopen op een baan waar geracet wordt. Gevaarlijker krijg je het niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:03 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Hij zal een waarschuwing krijgen bedoel ik daarmee
ik was daar niet bekend mee.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Amerikaantjes?![]()
Maar het komt door een vlogger..
Ja dat ben ik met je eensquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als je als sport constant de bek vol hebt over veiligheid kan dat natuurlijk niet. Dat is volstrekt ongeloofwaardig. Lopen op een baan waar geracet wordt. Gevaarlijker krijg je het niet.
500 euroquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens
Dus het zou ook hypocriet zijn hem geen echte straf te geven.
Een ECHTE straf, potverdorie!quote:
Piastri heeft Norris nog lang niet te pakken. Vandaag tweede door teamorders tegen zijn P10 teamgenoot. Piastri nu naast Verstappen zetten is 5 jaar vertraging in zijn carriere. Eerst rijd Verstappen hem het snot uit de ogen, dan gaat iedereen twijfelen aan zijn talent en dan moet hij bij een subtop team 3 jaar lang zijn teamgenoot verslaan en met mazzel een regenrace winnen om weer serieus genomen te wordenquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:58 schreef beantherio het volgende:
ja heuj dat vindt de FIA een echte strafquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:06 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Een ECHTE straf, potverdorie!
De overige 19 coureurs krijgen een boete van 50.000 pond en een punt op de licentie voor het in gevaar brengen van HAM's leven.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar als je als sport constant de bek vol hebt over veiligheid kan dat natuurlijk niet. Dat is volstrekt ongeloofwaardig. Lopen op een baan waar geracet wordt. Gevaarlijker krijg je het niet.
Waar geracet wordt? Safety car was hetquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
wat ik zei idd, laat het gewoon aan Ricciardo over, die kan zijn carrière niet meer verknallen. die heeft hij al verknalt door zijn domme overstap destijds en niet te accepteren dat Max beter dan hem werd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:06 schreef XL het volgende:
[..]
Piastri heeft Norris nog lang niet te pakken. Vandaag tweede door teamorders tegen zijn P10 teamgenoot. Piastri nu naast Verstappen zetten is 5 jaar vertraging in zijn carriere. Eerst rijd Verstappen hem het snot uit de ogen, dan gaat iedereen twijfelen aan zijn talent en dan moet hij bij een subtop team 3 jaar lang zijn teamgenoot verslaan en met mazzel een regenrace winnen om weer serieus genomen te worden
MvG
Gasly en Ricciardo
(En Albon & Sainz)
Perez kwam toen zowat de baan nog op toch?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waar geracet wordt? Safety car was het
Waar geracet wordt dus. En in dit geval was nog niet eens iedereen aangesloten. Dat kan hij bovendien nooit weten. Levensgevaarlijk is het en niets anders.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ricciardo lijkt me het verstandigst. Je geeft Lawson een kans bij AT en Ricciardo heeft zijn laatste kans in de f1 te pakken. Hij bleef ook redelijk koel naast Verstappen en dat is alles wat ze vragen van rijder nr 2 (naast snel zijn) (en je plek kennenquote:Op zondag 8 oktober 2023 21:49 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Dat zeg ik. NIET Piastri of Lawson in de RBR gooien, daar zijn ze veel te talentvol voorquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:06 schreef XL het volgende:
[..]
Piastri heeft Norris nog lang niet te pakken. Vandaag tweede door teamorders tegen zijn P10 teamgenoot. Piastri nu naast Verstappen zetten is 5 jaar vertraging in zijn carriere. Eerst rijd Verstappen hem het snot uit de ogen, dan gaat iedereen twijfelen aan zijn talent en dan moet hij bij een subtop team 3 jaar lang zijn teamgenoot verslaan en met mazzel een regenrace winnen om weer serieus genomen te worden
MvG
Gasly en Ricciardo
(En Albon & Sainz)
SAI is op zich veel race-intelligenter. Strategisch beter. Durft het team tegengas te geven. Maar is niet consistent.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:08 schreef THEFXR het volgende:
LEC komt ook niet uit was ze gedacht hadden
In Oostenrijk was het zelfs 5s na de vierde en 10s na de 5de om vervolgens opnieuw te beginnen. Nu was het blijkbaar 5s na elke TL na de 3de (wat een waarschuwing is).quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:43 schreef opgebaarde het volgende:
Klopt het dat Perez drie keer 5 seconden straf gekregen voor zes tracklimit overschrijdingen? Er gaat een staatje rond waar Gasly de kroon spande met 7 TL's
Ocon kreeg in Oostenrijk ook nog twee keer 10 seconden straf. Is er iets veranderd? Ik dacht dat na een straf de coureur weer drie keer ongestraft een TL mocht oplopen
Code rood is pas een stilgelegde race.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
En ook dán mag je de baan niet overstekenquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Code rood is pas een stilgelegde race.
In mijn ogen moet hij veel te veel zijn limieten opzoeken om snel te gaan. Dat is leuk voor een race waar je een buitengewone kans hebt, maar bij elke race heb je gewoon teveel risico op fouten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
SAI is op zich veel race-intelligenter. Strategisch beter. Durft het team tegengas te geven. Maar is niet consistent.
Charles is zwaar door de mand gezakt.
Wie? Charles of Carlos? Of beide?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
In mijn ogen moet hij veel te veel zijn limieten opzoeken om snel te gaan. Dat is leuk voor een race waar je een buitengewone kans hebt, maar bij elke race heb je gewoon teveel risico op fouten.
Al besprokenquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
• Lance Stroll saying everything was blurry the last 25-30 laps and he was basically passing out in the high speed corners
Negen jaar, negen jaar!
Dit klinkt iig als een omschrijving van Charlesquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie? Charles of Carlos? Of beide?
Waanzin. En als je dat zegt en je bent niet onmiddellijk de pitlane ingereden zou je alsnog aangepakt moeten worden.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
• Lance Stroll saying everything was blurry the last 25-30 laps and he was basically passing out in the high speed corners
Negen jaar, negen jaar!
True. Maar ff checkenquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:16 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Dit klinkt iig als een omschrijving van Charles
quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In Oostenrijk was het zelfs 5s na de vierde en 10s na de 5de om vervolgens opnieuw te beginnen. Nu was het blijkbaar 5s na elke TL na de 3de (wat een waarschuwing is).
Het is een memequote:Op zondag 8 oktober 2023 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit kan niet genoeg besproken worden.
U is complimenteus vandaagquote:
niet volgens alberts en van der gardequote:Op zondag 8 oktober 2023 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waanzin. En als je dat zegt en je bent niet onmiddellijk de pitlane ingereden zou je alsnog aangepakt moeten worden.
Charles. Carlos heeft vaker een minder tempo, maar ook minder fouten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie? Charles of Carlos? Of beide?
Dan had je het halve veld van de baan mogen plukken. Dat Russell op softs kansloos was had niets te maken met de kwaliteit van die banden bijvoorbeeld.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waanzin. En als je dat zegt en je bent niet onmiddellijk de pitlane ingereden zou je alsnog aangepakt moeten worden.
Dat was echt een heeeel slecht stukje tvquote:
Dat is dan maar zo. Veiligheid boven alles. Die auto’s zijn moordwapens.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan had je het halve veld van de baan mogen plukken. Dat Russell op softs kansloos was had niets te maken met de kwaliteit van die banden bijvoorbeeld.
Dank voor de opheldering en eensquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Charles. Carlos heeft vaker een minder tempo, maar ook minder fouten.
Haha,quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:16 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Dit klinkt iig als een omschrijving van Charles
Tuurlijk niet. Het is niet serieusquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zelfs die meme moet daarvoor wijken.
Alberts heeft ook in zn helm gekotst.. en toen hadden ze een flapje en rook je dat blijkbaar de hele tijd... Nee overgeven is geen reden om op te geven... pas als je naast de baan of op de baan helemaal out gaat en medische hulp nodig hebt is het een geldige reden om niet verder te gaanquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Overgeven in je helm. Dat is weer eens wat anders dan denken dat het regent.
Als je denkt dat het regent ben je verder op weg in je hittedelier dan wanneer je kotstquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:19 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Overgeven in je helm. Dat is weer eens wat anders dan denken dat het regent.
Je mag tijdens een race sowieso niet zonder toestemming van de marshalls op de baan komen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Óók niet tijdens een rode vlagsituatie inderdaadquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je mag tijdens een race sowieso niet zonder toestemming van de marshalls op de baan komen.
Hij heeft overgegeven zei hij. Zo begreep ik het althans.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ocon was ook ziek geworden tijdens het rijden. Hij voelde de drang om over te geven.
Veilig boven alles = niet racen in Qatar in Oktober of op een circuit waar een raketinslag is geweest.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is dan maar zo. Veiligheid boven alles. Die auto’s zijn moordwapens.
Wie zegt eigenlijk dat dat niet gebeurd is?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:22 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Je mag tijdens een race sowieso niet zonder toestemming van de marshalls op de baan komen.
Ocon heeft zn helmpje vol gekotst..quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ocon was ook ziek geworden tijdens het rijden. Hij voelde de drang om over te geven.
Ziekelijk om dan te gaan roepen dat ze moeten door blijven rijden. Niet normaal.
Logan heeft gewoon een goede beslissing genomen door naar binnen te rijden.
Eens.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Veilig boven alles = niet racen in Qatar in Oktober of op een circuit waar een raketinslag is geweest.
Terwijl er wagens op de baan reden?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Wie zegt eigenlijk dat dat niet gebeurd is?
Ik zie een hoop speculaas hier, maar een marshall kan het wel geroepen hebben, weten wij veel.
Ga er maar van uit dat er nog wat besproken gaat worden over dit gebeuren. Het is allesbehalve normaal dat er zoveel coureurs ziek worden. Dat is veel meer waard dan de belangen van 1 grote sponsor.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Veilig boven alles = niet racen in Qatar in Oktober of op een circuit waar een raketinslag is geweest.
Gelet op het feit dat hij nog moet aanzetten om een aankomende auto niet te hinderen lijkt me dat extreem onwaarschijnlijk.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:25 schreef PS. het volgende:
[..]
Wie zegt eigenlijk dat dat niet gebeurd is?
Ik zie een hoop speculaas hier, maar een marshall kan het wel geroepen hebben, weten wij veel.
Volgend jaar is het op 1 december, dat zal vast wel wat schelen, maar zal je weer net zien dat er een hittegolf oid is.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ga er maar van uit dat er nog wat besproken gaat worden over dit gebeuren. Het is allesbehalve normaal dat er zoveel coureurs ziek worden. Dat is veel meer waard dan de belangen van 1 grote sponsor.
Je ziet de baanmarshals altijd de weg wijzen, misschien is hij er op die manier wel afgestuurd.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Terwijl er wagens op de baan reden?
Dat kan niet. Gasly had er ook 31quote:
Dat heb ik nergens gezien, maar misschien heb ik wat gemist.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat hij nog moet aanzetten om een aankomende auto niet te hinderen lijkt me dat extreem onwaarschijnlijk.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit kan niet genoeg besproken worden.
Blijkbaar niet, want hij heeft er een reprimande voor gekregen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:27 schreef PS. het volgende:
[..]
Je ziet de baanmarshals altijd de weg wijzen, misschien is hij er op die manier wel afgestuurd.
Is natuurlijk niet de bedoeling, maar het kan.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelet op het feit dat hij nog moet aanzetten om een aankomende auto niet te hinderen lijkt me dat extreem onwaarschijnlijk.
Ze overdekken de baan en plaatsen om de 2 meter een airco. Pas maar op, ze doen het zo en dat doet mijn groene hart veel pijnquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgend jaar is het op 1 december, dat zal vast wel wat schelen, maar zal je weer net zien dat er een hittegolf oid is.
quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want hij reprimande voo gekregen.
quote:Reprimand (Non-driving)
This is the driver’s 1st reprimand of the season.
The driver is fined ¤50,000, ¤25,000 of which is suspended for the remainder of the
2023 season on condition that there is no further breach of similar nature.
Voor zijn boem nfaquote:Whilst the argument can be made that Car 44 was predominantly at fault, the
Stewards, taking into account that the incident happened in Lap 1 and several cars
were involved, determine that the incident is considered as a typical “Lap 1, Turn 1”
incident and no driver is wholly at fault. Therefore no further action is taken.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
The Stewards
Decisions of the Stewards are taken independently of the FIA and are based solely
on the relevant regulations, guidelines and evidence presented.
nog niet op YTquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:13 schreef Nizno het volgende:
wauw Ted is gewoon ook eens normaal over Lewis, dat ze het bij Merc gehad hebben over de situatie die kon ontstaan dat hij ook echt zegt... Russel wist dat Lewis sneller zou zijn in het begin maar hij kon echt nergens heen. Lewis die wist dat hij sneller zou zijn dus had gewoon wijder moeten gaan
ik keek laif op sky UKquote:
quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar F1 Reddit vertelde me dat ze altijd Hamilton moeten hebben.
volgens Ted had dat te veel gewicht gegeven in de auto als ze dat hadden gedaanquote:
daarom staat er ook dat het een request wasquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Heeft ie niet gekregen volgens mij.
Dat was allemaal verdampt joh, Ted moet je niet zo serieus nemen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
volgens Ted had dat te veel gewicht gegeven in de auto als ze dat hadden gedaan
Sainz maakt die calls wel puur kijkend naar zijn eigen race, doet altijd moeilijk als hij Leclerc voor moet laten omdat die op een andere strategie zit. Wat er toe geleid heeft dat Leclerc nu ook heel anders racet vs Sainz en dat helpt het team niet. Nu is Ferrari strategisch zwak maar Sainz trekt echt elke call, ook correcte, in twijfel omdat hij het beter weet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
SAI is op zich veel race-intelligenter. Strategisch beter. Durft het team tegengas te geven. Maar is niet consistent.
Charles is zwaar door de mand gezakt.
doekooknie ik tik hier gewoon wattiezegtquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat was allemaal verdampt joh, Ted moet je niet zo serieus nemen.
Moet je even de onboard van ham en Rus terugkijken op f1tv. Vanaf 11:40quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:28 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezien, maar misschien heb ik wat gemist.
[ afbeelding ]
Dit is het enige, waar Russel hem voorbij rijdt, en hij dus net is overgestoken, maar Russel was gepit, en de rest reed daar een halve baan voor.
Voor het oversteken van de baan? Absurd. Een voorwaardelijke raceban was meer op z’n plaats geweest. Iedereen kan een keer een fout maken in een vlaag van verstandsverbijstering, daar hoef je niet meteen vol bovenop te klappen. Maar het is wel echt heel gevaarlijk en je moet zeker geen herhaling hebben.quote:
hij is tussen de safetycar en de laatste rijder door gelopen in elk geval.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:28 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezien, maar misschien heb ik wat gemist.
[ afbeelding ]
Dit is het enige, waar Russel hem voorbij rijdt, en hij dus net is overgestoken, maar Russel was gepit, en de rest reed daar een halve baan voor.
ik ben alleen de boodschapper he... ik heb de straf niet bedachtquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor het oversteken van de baan? Absurd. Een voorwaardelijke raceban was meer op z’n plaats geweest. Iedereen kan een keer een fout maken in een vlaag van verstandsverbijstering, daar hoef je niet meteen vol bovenop te klappen. Maar het is wel echt heel gevaarlijk en je moet zeker geen herhaling hebben.
Dit soort straffen schrikken niet af.
quote:The Stewards heard from the driver of Car 44 ( Lewis Hamilton), team representative
and reviewed video evidence.
After crashing out of the race in Lap 1, the driver of Car 44 abandoned his car in the
gravel and ran back to the pits. He thereby crossed the track that was live at this time
and reached the inside edge of the track just seconds before Car 63 arrived at high
speed after exiting the pits. He then continued to walk alongside the track until finally
exiting the track.
During the hearing the driver of Car 44 was very apologetic and realized that the
situation could have been very dangerous for him as well as the drivers approaching.
The Stewards reinforced the fact that crossing a live track can cause extremely
dangerous situations and the drivers have to be very cautious about it.
In addition to imposing a significant fine (which is suspended in parts), the Stewards
also reprimand the driver bearing in mind that receiving a certain number of
reprimands during a season will draw a significant driving penalty in accordance with
Article 18.2 of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
The Stewards
Decisions of the Stewards are taken independently of the FIA and are based solely
on the relevant regulations, guidelines and evidence presented.
EOS R32 rijdt serieus fijn.quote:Op zondag 8 oktober 2023 21:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Extra punt vanwege spannend maken van de race. En omdat de nieuwe EOS leaseautos van de FIA zo fijn rijden
Strafpunten hadden ook niet misstaan bij deze actie.quote:
Volkomen oneens. Maar dat mag.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:37 schreef PirE het volgende:
[..]
Sainz maakt die calls wel puur kijkend naar zijn eigen race, doet altijd moeilijk als hij Leclerc voor moet laten omdat die op een andere strategie zit. Wat er toe geleid heeft dat Leclerc nu ook heel anders racet vs Sainz en dat helpt het team niet. Nu is Ferrari strategisch zwak maar Sainz trekt echt elke call, ook correcte, in twijfel omdat hij het beter weet.
Russell heeft dit ook met als resultaat die shunt in Singapore. Correcte call daar was Russell in positie houden en Lewis boxen. Als Lewis dan op P3 was gekomen met zijn softs hadden ze de switch kunnen doen voor een aanval op P1. Maar ook hier is het team strategisch zwak met als eindresultaat een net loss voor het team.
Voorwaardelijke raceban. Het is letterlijk levensgevaarlijk. En dat schijven ze ook gewoon op. Wat merkt hij er van? 25k, wat voor hem wisselgeld is. Ik snap best dat je er niet meteen met gestrekt been in gaat. Maar dit soort straffen schrikken niet af. Terwijl dat bij dit soort dingen, die je opzettelijk doet, wel zou moeten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:46 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Strafpunten hadden ook niet misstaan bij deze actie.
Dit. Het is ook een voorbeeld naar andere coureursquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voorwaardelijke raceban. Het is letterlijk levensgevaarlijk. En dat schijven ze ook gewoon op. Wat merkt hij er van? 25k, wat voor hem wisselgeld is. Ik snap best dat je er niet meteen met gestrekt been in gaat. Maar dit soort straffen schrikken niet af. Terwijl dat bij dit soort dingen, die je opzettelijk doet, wel zou moeten.
Extreem gevaarlijk, we zijn enorm voor veiligheid. Allerbelangrijkste ever. Maar hey, we zeggen alleen ff dat je dat voortaan moet laten..quote:
als het om de banden gaat doen we extra stops zodat de coureurs extra verhit en vermoeid en ziek worden... want dat is veiliger aangezien anders de bandjes boem doen.. (terwijl de eerste banden die er bij Max af kwamen er prima uit zagen)quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Extreem gevaarlijk, we zijn enorm voor veiligheid. Allerbelangrijkste ever. Maar hey, we zeggen alleen ff dat je dat voortaan moet laten..
Owh ja, en een boete. Die letterlijk zakgeld is voor je.
Het is behoorlijk licht gestraft ja. Maar dat vind ik van de meeste straffen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voorwaardelijke raceban. Het is letterlijk levensgevaarlijk. En dat schijven ze ook gewoon op. Wat merkt hij er van? 25k, wat voor hem wisselgeld is. Ik snap best dat je er niet meteen met gestrekt been in gaat. Maar dit soort straffen schrikken niet af. Terwijl dat bij dit soort dingen, die je opzettelijk doet, wel zou moeten.
een rijder is toch ook altijd een voorzitter van veiligheid in een drivers vereniging?quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Extreem gevaarlijk, we zijn enorm voor veiligheid. Allerbelangrijkste ever. Maar hey, we zeggen alleen ff dat je dat voortaan moet laten..
Owh ja, en een boete. Die letterlijk zakgeld is voor je.
Van de meeste incidenten kun je nog zeggen dat ze gebeuren zonder dat iemand het echt wil. Meer een onjuiste inschatting of bedieningsfout. Dit is doelbewust. Dat vind ik nog het grootste verschil. Dat mag je in de sanctie ook wel terugzien.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:54 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het is behoorlijk licht gestraft ja. Maar dat vind ik van de meeste straffen.
Hoe de bandjes er bij Max uitzagen na de 1e stint doet er niet toe. De schade waarvan ze wilden voorkomen dat die tot "boem" zou lijden is geen normale slijtage, niet te managen (behalve een limiet aan ronden, niet door bandenfluisteren) en alleen zichtbaar onder de microscoopquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:53 schreef Nizno het volgende:
[..]
als het om de banden gaat doen we extra stops zodat de coureurs extra verhit en vermoeid en ziek worden... want dat is veiliger aangezien anders de bandjes boem doen.. (terwijl de eerste banden die er bij Max af kwamen er prima uit zagen)
als het gaat om veiligheid dat er een vent tussen de voorlaatste rijder en de laatste rijder door loopt... een boete met hetzelfde bedrag er bij als hij het nogmaals doet... want hij zat met gebogen hoofd en had spijt
Russell is de voorzitter/directeur.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:54 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een rijder is toch ook altijd een voorzitter van veiligheid in een drivers vereniging?
t gaat me om de vergelijk he... we maken het voor de rijders kut die worden er ziek van dat ze vaker binnen moeten komen en kortere snellere stints moeten rijden... want veiliger met de bandenquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoe de bandjes er bij Max uitzagen na de 1e stint doet er niet toe. De schade waarvan ze wilden voorkomen dat die tot "boem" zou lijden is geen normale slijtage, niet te managen (behalve een limiet aan ronden, niet door bandenfluisteren) en alleen zichtbaar onder de microscoop![]()
Wel eens dat de ceiligheid áltijd voorop zou moeten staan. En het Lewis-akkefietje dus een wat steviger optreden rechtvaardigde.
Ben het wel eens met de strekking van je verhaal.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
t gaat me om de vergelijk he... we maken het voor de rijders kut die worden er ziek van dat ze vaker binnen moeten komen en kortere snellere stints moeten rijden... want veiliger met de banden
maar als er iemand diep genoeg het hoofd buigt is dan laten we de veiligheid even ietwat achterwege want hij heeft zo'n spijt er van
onzin... maar dat je het voor de coureurs zo veel zwaarder maakt en dat doet vanwege boem bandjes... laten we niet vergeten hoe een paar de auto uit kwamen hequote:Op zondag 8 oktober 2023 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben het wel eens met de strekking van je verhaal.
Maar ik wilde dat "bandjes vd wagen van Max zagen er prima uit dus onzinmaatregelen" toch wel ff de wereld uit helpen
Met dat deel ven ik het dus wél eens. En dus ook dat de veiligheid áltijd belangrijk moet zijn en op #1 staan. En dus niet zoals nu bij Lewis met een laffe foei en een boete wordt afgedaan (maakt overigens niet uit als het een ander was geweest)quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:06 schreef Nizno het volgende:
ik zei niet
[..]
onzin... maar dat je het voor de coureurs zo veel zwaarder maakt en dat doet vanwege boem bandjes... laten we niet vergeten hoe een paar de auto uit kwamen he
Dan moet Rus dus met Ham om de tafel gaan zitten.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Russell is de voorzitter/directeur.
Maar de GPDA kan niet straffen ofzo. Die komt op voor de belangen/veiligheid vd coureurs.
Alexander Würz is trouwens ook nog steeds op 1 of andere manier betrokken hoewel die allang F1-coureur af is.
Nee. De GPDA komt naar mijn weten slechts namens alle coureurs op voor de (veiligheids)belangen van alle coureurs. Of ze nou lid zijn of niet.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dan moet Rus dus met Ham om de tafel gaan zitten.
Puur rationeel weet je denk ik ook wel dat er dan teams doorrijden tot de band kapot gaat en dan breng je coureurs ook in gevaar met een mogelijke zware crash.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:02 schreef Nizno het volgende:
[..]
t gaat me om de vergelijk he... we maken het voor de rijders kut die worden er ziek van dat ze vaker binnen moeten komen en kortere snellere stints moeten rijden... want veiliger met de banden
maar als er iemand diep genoeg het hoofd buigt is dan laten we de veiligheid even ietwat achterwege want hij heeft zo'n spijt er van
het lijkt mij weer een optische illusie, HAM is duidelijk fout en de veiligheid van alle coureurs waren in het geding, buiten dat deze race te zwaar was, gezien alle bijwerkingen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. De GPDA komt naar mijn weten slechts namens alle coureurs op voor de (veiligheids)belangen van alle coureurs. Of ze nou lid zijn of niet.
Soort vakbond, maar dan zonder het coa-ondwrhandelingendeel over salarissen ofzo. Vakbonden gaan ook niet individuele leden ter verantwoording roepen.
HAM bracht voornamelijk zichzelf in gevaar. Maar desalniettemin had dit m.i. meer dan een foei en een boete mogen zijn als de veiligheid bij de FIA zo hoog in het vaandel staat als ze zeggen.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het lijkt mij weer een optische illusie, HAM is duidelijk fout en de veiligheid van alle coureurs waren in het geding, buiten dat deze race te zwaar was, gezien alle bijwerkingen.
Nee dan zou Rus met de FIA FOM whatever om tafel moeten gaan zitten over dat dit een lachertje van een straf is voor zo'n gevaarlijke situatie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:10 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dan moet Rus dus met Ham om de tafel gaan zitten.
euh al dat bloed op de baan is extra gevaar voor alle rijders hoorquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
HAM bracht voornamelijk zichzelf in gevaar. Maar desalniettemin had dit m.i. meer dan een foei en een boete mogen zijn als de veiligheid bij de FIA zo hoog in het vaandel staat als ze zeggen.
Ja, is wel glibberig inderdaadquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
euh al dat bloed op de baan is extra gevaar voor alle rijders hoor
Verplicht dat filmpje van Jansen van Vuuren kijken.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:17 schreef Nizno het volgende:
[..]
euh al dat bloed op de baan is extra gevaar voor alle rijders hoor
Echt op de baan viel wel mee.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:16 schreef Nizno het volgende:
Ik heb geen onboardbeelden van Rus gezien maar ik kan me voorstellen dat het niet een lekker idee is als je iemand voor je over de baan ziet lopen.
Dit soort opmerkingen zijn dan ook weer zwaar overdreven, waar zie je hem aanzettenquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
oke dr zat een bocht... daarom zag hij hem niet op de baanquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:22 schreef PS. het volgende:
[..]
Echt op de baan viel wel mee.
[ afbeelding ]
Maar toch wel dichterbij dan ik verwacht had na mijn eerdere GIF
Best dichtbij vind ikquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:22 schreef PS. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Als hij nog pissig genoeg was geweest en het geweten had.... zou hij mogelijk dichterbij zijn geweestquote:
Ah, dus Perez nog geen kampioen dit weekend.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:28 schreef Nizno het volgende:
raceuitslag is definitief.
Geen vermelding van alonso verkeerd de baan terug op komen.
Zeker wel. Eerste reprimande.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:28 schreef Nizno het volgende:
was een reprimandquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:28 schreef Nizno het volgende:
ow verrek over het hoofd gezien net met scannen, zag allemaal 11jes...quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zeker wel. Eerste reprimande.
https://www.fia.com/sites(...)ining%20unsafely.pdf
Maar wel dit topic lezenquote:Op zondag 8 oktober 2023 23:31 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Straks even de race kijken. Niets verklappen svp.
quote:
Maar dat is normaliter gewoon een tijdstraf tijdens de race. Er wordt momenteel op een hele vreemde manier door de stewards geacteerd naar mijn mening.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:30 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zeker wel. Eerste reprimande.
https://www.fia.com/sites(...)ining%20unsafely.pdf
Valt wel mee vind ik, stewards hebben redelijk veel vrijheidquote:Op maandag 9 oktober 2023 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is normaliter gewoon een tijdstraf tijdens de race. Er wordt momenteel op een hele vreemde manier door de stewards geacteerd naar mijn mening.
Ja, dat is nu net het probleem.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Valt wel mee vind ik, stewards hebben redelijk veel vrijheid
Ach en als je genoeg reprimandes hebt rekken ze de grens weer op.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:29 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want hij heeft er een reprimande voor gekregen.
Blablabla, Lewis doet een zielig toneelstukje, de stewards trappen erin.quote:
En als een rijder het maximaal aantal reprimandes haalt (goh toevallig ook Hamilton, die ze altijd moeten hebben), wordt het maximaal aantal opgerektquote:the Stewards also reprimand the driver bearing in mind that receiving a certain number of reprimands during a season will draw a significant driving penalty in accordance with Article 18.2 of the FIA Formula One Sporting Regulations.
Russell kwam uit de pitsquote:Op zondag 8 oktober 2023 22:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
Perez kwam toen zowat de baan nog op toch?
of was die toch sneller op zn harde bandjes?
Issie weer zuur?quote:
ben het nu aan het kijken tot nu toe valt het mee, de zaterdag editie was positief, veel beelden van RB.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:24 schreef greysbones het volgende:
[..]
Issie weer zuur?
Of heeft hij zijn XXL t shirt al verkocht
En Louis is toch wel dé benchmark op het gebied van F1 verslaggeving.quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:26 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)se-in-desolaat-decor
"Wat een ongelooflijke puinhoop. Ons hotel is prima en het is op zich best een mooie baan met moderne faciliteiten. Maar de rest? Desastreus."
Snoeihard oordeel van Louis Dekker.
Zoals zo vaak bij hamilton. Speciale motiveringen die voor anderen niet gelden.quote:
HAM staat niet achter de muur. Hij loop 3-5 meter van de baan af waar auto's rijden met 150-200km/h.quote:Op zondag 8 oktober 2023 23:22 schreef PS. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eens.quote:Op maandag 9 oktober 2023 00:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is normaliter gewoon een tijdstraf tijdens de race. Er wordt momenteel op een hele vreemde manier door de stewards geacteerd naar mijn mening.
Ik kan me de vergissing wel voorstellen, want even eerder kwam het hele opgevangen veld voorbij achter de SC. Maar evengoed niet erg handig.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
HAM staat niet achter de muur. Hij loop 3-5 meter van de baan af waar auto's rijden met 150-200km/h.
Idioot dit.
Je denkt dat Lewis naar iemand luistert?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik kan me de vergissing wel voorstellen, want even eerder kwam het hele opgevangen veld voorbij achter de SC. Maar evengoed niet erg handig.
Vraag me nog wel steeds af of hij niet door een baanmarshall daar heen is gestuurd, je ziet die lui daar net bij de auto staan als Lewis begint te rennen richting de baan.
Dus deze actie zorgt er voor dat zijn 7 titels niks waard meer zijn?quote:Op maandag 9 oktober 2023 10:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals zo vaak bij hamilton. Speciale motiveringen die voor anderen niet gelden.
Typische actie weer van het recidivistje. Doet echt af aan alles wat hij bereikt heeft.
Aan dit soort discussies ga ik niet beginnen hoor.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je denkt dat Lewis naar iemand luistert?
Dat een steward iemand de baan overstuurt vind je aannemelijker?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:14 schreef PS. het volgende:
[..]
Aan dit soort discussies ga ik niet beginnen hoor.
Nee, ik heb het over zijn gedrag. Hij is groot en door zijn overwinningen de meest succesvolle ooit. Maar staat hij in mijn top5 beste rijders ooit?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus deze actie zorgt er voor dat zijn 7 titels niks waard meer zijn?
Best wel ja, of ze hebben hem niet de goede weg gewezen. Ze stonden immers bij hem op het moment dat hij gaat lopen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat een steward iemand de baan overstuurt vind je aannemelijker?
Staat Senna in jou top 5?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, ik heb het over zijn gedrag. Hij is groot en door zijn overwinningen de meest succesvolle ooit. Maar staat hij in mijn top5 beste rijders ooit?
Nee. Totaal niet. Veel te veel kutacties en dit soort acties waarin de 'kan me toch niks schelen' instellingen. Zo doet het af aan.
Zeker.quote:
Ik vermoed van niet en nu?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef PS. het volgende:
Je ziet hier het moment dat hij begint te lopen, links zie je nog net het groepje achter de SC wegrijden.
Zoals je aan de schaduwen ziet, waren er al baanmarshalls aanwezig, dus ik vermoed dat die ook wel een aandeel hadden in Lewis daar weg sturen, en welke kant op.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik kan me de vergissing wel voorstellen, want even eerder kwam het hele opgevangen veld voorbij achter de SC. Maar evengoed niet erg handig.
Vraag me nog wel steeds af of hij niet door een baanmarshall daar heen is gestuurd, je ziet die lui daar net bij de auto staan als Lewis begint te rennen richting de baan.
Je weet als rijder zelf dat het niet de bedoeling is, zeker met het statuur van lewis.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef PS. het volgende:
Je ziet hier het moment dat hij begint te lopen, links zie je nog net het groepje achter de SC wegrijden.
Zoals je aan de schaduwen ziet, waren er al baanmarshalls aanwezig, dus ik vermoed dat die ook wel een aandeel hadden in Lewis daar weg sturen, en welke kant op.
[ afbeelding ]
Vandaar dat hij mensen van de baan reed. Omdat hij al had gezien dat er iets mis was met hun auto's. Dus om hen te beschermen reed hij ze voorzichtig van de baan. Wat een fucking held is het eigenlijk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker.
Was ook een enorme klootzak. Weet je waarom hij in mijn top5 staat? Omdat hij wel oog had voor de veiligheid omdat hij snapte waar hij mee bezig was. Stond zelfs collega's te redden na crashes en nam het op voor veiligheidsvoorschriften en een paddock die het onzin vond.
Hij had absoluut geen houding van 'kan me niks schelen'.
Daarom ook de reprimande, ik zeg ook niet dat het allemaal goed was wat hij deed. Maar de marshalls hebben daar ook een verantwoordelijkheid. Die horen de coureur sowieso op te vangen en juist weg te begeleiden.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Je weet als rijder zelf dat het niet de bedoeling is, zeker met het statuur van lewis.
Dan had hij dat toch ook wel in z'n excuus gebruikt, er is geen steward die zulke instructies zal geven, gewoon een dom arrogante move van Hamilton.quote:
Ik heb überhaupt geen verweer van hem gehoord.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan had hij dat toch ook wel in z'n excuus gebruikt, er is geen steward die zulke instructies zal geven, gewoon een dom arrogante move van Hamilton.
Riiiiiiiiight.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vandaar dat hij mensen van de baan reed. Omdat hij al had gezien dat er iets mis was met hun auto's. Dus om hen te beschermen reed hij ze voorzichtig van de baan. Wat een fucking held is het eigenlijk.![]()
![]()
Maar als hij door een marshall tot oversteken was gemaand/gestuurd hadden we dat toch wel vernomen.quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:28 schreef PS. het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt geen verweer van hem gehoord.
Heeft Senna dat ooit gedaan in een van de snelste bochten die er zijn?quote:Op maandag 9 oktober 2023 11:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vandaar dat hij mensen van de baan reed. Omdat hij al had gezien dat er iets mis was met hun auto's. Dus om hen te beschermen reed hij ze voorzichtig van de baan. Wat een fucking held is het eigenlijk.![]()
![]()
Who said it better was Martin Brundle, in his Top Gear interview. The man was utterly ruthless on track. He would place his car in a position that would definitively cause a crash if you didn't lift your foot. And it would be up to you to avoid the crash, because he wouldn't move at all. So every time you yielded, that was it: He knew he had the measure of you and your were mentally dead from there on. It was borderline unsportsmanship behaviour and dangerous. He got away with a lot because he was incredibly talented and not just an asshole on track. So his talent really helped him avoid having to resort to this strategy. But it was there and everyone feared this weapon in Senna's arsenal.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:01 schreef Zorro het volgende:
[..]
Heeft Senna dat ooit gedaan in een van de snelste bochten die er zijn?
En nee ik was destijds ook geen fan maar hij kon wel rijden. Ook in mindere auto's. Hij wel.
Vind ik ook, lekker hard trappen en heerlijk afgepeigerd op het eind. Evengoed was het misschien wel over het randje voor de coureurs, maar binnen de perken wil ik dit zeker vaker zienquote:Op maandag 9 oktober 2023 12:13 schreef Red_85 het volgende:
Terugkijkend op de race gisteren vond ik het wel meer lijken op de races in de jaren '90 met tanken. Maximale afstand per stint en vol gaan. Ook de verschillende strategien.
Qua dat vond ik het gisteren echt wel wat hebben. Zoals het hoort eigenlijk.
Was in het verleden wel vaker zo dat coureurs gesloopt de auto uit kwamen. Zeker in het zelf schakelen en zonder stuurbekrachtiging tijdperk.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vind ik ook, lekker hard trappen en heerlijk afgepeigerd op het eind. Evengoed was het misschien wel over het randje voor de coureurs, maar binnen de perken wil ik dit zeker vaker zien
Toen waren ze ook niet zo fit als nu.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was in het verleden wel vaker zo dat coureurs gesloopt de auto uit kwamen. Zeker in het zelf schakelen en zonder stuurbekrachtiging tijdperk.
Senna was wel behoorlijk fit. Kwam ook meermaals gesloopt uit die auto.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toen waren ze ook niet zo fit als nu.
Ik denk dat Schumacher wel zo'n beetje de eerste was die echt topfit was.quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Senna was wel behoorlijk fit. Kwam ook meermaals gesloopt uit die auto.
Moet je wel gelijk geven dat er veel is veranderd in de fysiek van coureurs in de tussentijd, dat punt heb je zeker.
Ted normaal? Hij begint het interview met die Mercedes knakker met "the drivers taking eachother out at the start" en dat dat zo jammer is speciaal om "what could have been for Lewis". Dat is niet normaal, dat is pathologische idolatrie.quote:Op zondag 8 oktober 2023 22:13 schreef Nizno het volgende:
wauw Ted is gewoon ook eens normaal over Lewis, dat ze het bij Merc gehad hebben over de situatie die kon ontstaan dat hij ook echt zegt... Russel wist dat Lewis sneller zou zijn in het begin maar hij kon echt nergens heen. Lewis die wist dat hij sneller zou zijn dus had gewoon wijder moeten gaan
In die periode is de echte brede concentratie daarop wel begonnen in iedere sport. Bijvoorbeeld in het voetbal ook, waar in de jaren daarvoor nog veel rokende voetballers waren, was het sinds de jaren '90 ook anders. Uitzonderingen daargelaten. En wat ik me kan herinneren is dat de een aantal gasten uit de F1 daar ook bij hoorden, waaronder een Senna .quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat Schumacher wel zo'n beetje de eerste was die echt topfit was.
Slecht geregeld. Ook vreemd dat er geen enkele support race was. Hadden ze niet even wat advies in kunnen winnen bij hun buren?quote:Op maandag 9 oktober 2023 12:16 schreef Nattekat het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)rgernis-in-f1-wereld
Het was een groot succes
Jup en dan te bedenken dat hij achter Perez zat in lap 2quote:Op maandag 9 oktober 2023 13:04 schreef Tarado het volgende:
Knappe comeback van George trouwens, ik begrijp wel dat Piastri driver of the day won maar eigenlijk was Russell dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |