yeah I mean ... today was a big race for us...quote:
TaxiMax.quote:
Regen toch.quote:
shitshowquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:08 schreef Evenstar het volgende:
Naomi snapt niet waarom Piastri daar staat
Vrouwen..quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:08 schreef Evenstar het volgende:
Naomi snapt niet waarom Piastri daar staat
Hij wist het in de auto al. Die bevestiging was helemaal niet nodig.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:07 schreef DX11 het volgende:
Vind het wel zielig voor Lando. Zeker omdat het belachelijk lang duurde om te bevestigen.
nah neuj want ook George wist het nietquote:
dat dusquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij wist het in de auto al. Die bevestiging was helemaal niet nodig.
Exact. Zei ik net ook al.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat?!quote:
wauw!quote:
Maar vervolgens laten ze hem wel bij bordje p2 parkeren en naar de interviews toe lopen...quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die telt niet meequote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:09 schreef Nizno het volgende:
[..]
nah neuj want ook George wist het niet
twee keer 1.24.0quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:10 schreef Sally het volgende:
maar had NOR helemaal geen tijd gezet dan, buiten die ene ronde die is afgenomen////?
ook een TLquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:10 schreef Sally het volgende:
maar had NOR helemaal geen tijd gezet dan, buiten die ene ronde die is afgenomen////?
Jaquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Dus beide Mercedessen achter Max?
Echt wat een getreuzel het gaat toch allemaal gewoon met sensoren waarom moet het zo lang duren...quote:
Die is nog under investigation.quote:
hamquote:
Alonso toch?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:10 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Dus beide Mercedessen achter Max?
en terecht. Orange armyquote:
Ik weet wat je denkt, schrap deze GPquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:11 schreef Nattekat het volgende:
* Nattekat zegt maar niet hardop wat ie denkt
2 rondes afgenomenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:10 schreef Sally het volgende:
Wie denk je? Wie profiteert altijd van dit soort dingen?quote:
Groot gelijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:11 schreef Evenstar het volgende:
Piastri denkt fuck it, ik ga op de foto
Omdat het nog handmatig gecontroleerd moet worden. Dat was ook zo'n gedoe in Oostenrijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:11 schreef DX11 het volgende:
[..]
Echt wat een getreuzel het gaat toch allemaal gewoon met sensoren waarom moet het zo lang duren...
Dit is het mooie aan F1!quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:12 schreef KinKiJan het volgende:
"Anything can happen in Formula 1; and it usually does!"
Baasquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:11 schreef Evenstar het volgende:
De Max trek van het podium af behandelingquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:11 schreef Evenstar het volgende:
Wat een goed plan van jequote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik weet wat je denkt, schrap deze GP
Hoi Rick.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:12 schreef KinKiJan het volgende:
"Anything can happen in Formula 1; and it usually does!"
Jep, matig gereden van veel luiquote:
Te langzaam rijden in zijn outlap. Of inlap.quote:
Eens. Vooral de Mclaren Boys schat ik toch veel beter in.quote:
Thanks!quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Te langzaam rijden in zijn outlap. Of inlap.
Ik ken je veel te goedquote:
daar zeg je wat... Russel er nog af vanwege stil staan in de pitsquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:13 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Te langzaam rijden in zijn outlap. Of inlap.
We are checking.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:13 schreef beantherio het volgende:
Dit topic is under investigation for track limits
quote:
Die van mij ook met al die McLaren grutquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:14 schreef Nattekat het volgende:
Mijn manager is wel helemaal naar de tering nu.
Was dat ook under investigation?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:13 schreef Nizno het volgende:
[..]
daar zeg je wat... Russel er nog af vanwege stil staan in de pits
quote:
als het al was zal het een geldstrafje worden vermoed ik, maar een gridstrafje zou leuk zijn met deze flopshow in de zandbakquote:
pffffttttquote:
heb je hem op pauze gehad?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:19 schreef daNpy het volgende:
Die interviewster weet niet eens wat er gebeurt
Jep moest de kleine ff in bed leggen tussen Q2 en Q3quote:
2 jaar te laatquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Anders gaat Helmut een stoelendans doen met coureurs bij RB en AT.
Zou ook wel terecht zijn als Max die ook had in Singapore.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
als het al was zal het een geldstrafje worden vermoed ik, maar een gridstrafje zou leuk zijn met deze flopshow in de zandbak
dat dusquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:20 schreef PS. het volgende:
[..]
Zou ook wel terecht zijn als Max die ook had in Singapore.
Maar die Tracklimits tegenwoordig maken het toch wel minder leuk. Ookal weet je dat die er liggen, en je daar dus niet over moet gaan, het verpest zoveel.
En als je dit dan wel aanhoudt, pak dan even 5-15 minuten voor je de (kwali)winnaar bekend maakt, want dit was natuurlijk wel een flopshow
Boh, die Naomi kan ik dat wel vergeven.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:19 schreef daNpy het volgende:
Die interviewster weet niet eens wat er gebeurt
en als een coureur in de race elke keer een tl heeft dan?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:23 schreef beantherio het volgende:
Track limits zou alleen gegeven moeten worden als een coureur duidelijk een stuk van de baan afsnijdt met ook een duidelijk voordeel. Het slaat helemaal nergens op om tijden te gaan schrappen als men 10 cm over de lijn zit met vermoedelijk alleen maar een nadelig effect.
De huidige tracklimitregels zijn eenvoudig, eenduidig en eerlijk. Waarom zou je iets anders willen?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:20 schreef PS. het volgende:
Maar die Tracklimits tegenwoordig maken het toch wel minder leuk. Ookal weet je dat die er liggen, en je daar dus niet over moet gaan, het verpest zoveel.
Dat vind ik dus ook weer niet, want waar ligt dan wel de grens? Dan gaan ze allemaal nog meer naar hun limiet omdat die 10CM is toegestaan. En dan zeiken we weer over die 2CM na die 10CMquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:23 schreef beantherio het volgende:
Track limits zou alleen gegeven moeten worden als een coureur duidelijk een stuk van de baan afsnijdt met ook een duidelijk voordeel. Het slaat helemaal nergens op om tijden te gaan schrappen als men 10 cm over de lijn zit met vermoedelijk alleen maar een nadelig effect.
dat dusquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:24 schreef PS. het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook weer niet, want waar ligt dan wel de grens? Dan gaan ze allemaal nog meer naar hun limiet omdat die 10CM is toegestaan. En dan zeiken we weer over die 2CM na die 10CM
Ze liggen er nou eenmaal, maar of ze goed liggen op elk circuit is dan meer de vraag.
in het donder liggen die er ook hoorquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:26 schreef greysbones het volgende:
[..]
dat dus
bepaalde bochten zouden ze er niet moeten liggen omdat de rijlijn over de tl licht
liCHt is het tegenovergestelde van donker.quote:
achquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:27 schreef Nizno het volgende:
[..]
liCHt is het tegenovergestelde van donker.
liGt is wat jij bedoelde
hahaha ow verrek die D licht niet eens in de buurt van de kquote:
Dit is het probleem! Die tracklimits zijn terecht en nodig, maar als we rondetijden in duizendsten seconde kunnen meten dan moeten we toch ook wel elektronisch tracklimits in real-time kunnen vaststellenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:19 schreef Montov het volgende:
Waarom moeten die tracklimits zo lang duren? De laatste ronde van Norris was gewoon live in beeld, maar ook van Piastri moet gewoon sneller ontdekt worden.
Hij leest hier meequote:
Maar we houden wel van jequote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:28 schreef Nizno het volgende:
[..]
hahaha ow verrek die D licht niet eens in de buurt van de k
quote:
Buiten McLaren hoeven ze voor niemand te vrezen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:24 schreef TweedeKlum het volgende:
Ik denk niet dat de Mercs hoeven te vrezen.
tenzij ze een tafel mooi willen makenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:24 schreef TweedeKlum het volgende:
Mooi rond getal, maar in zijn geval zijn 33 poles nóg mooierquote:
hij heeft hierna nog zat kansenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mooi rond getal, maar in zijn geval zijn 33 poles nóg mooier
En terecht wel. Wat hij deed was echt niet slim.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:35 schreef TweedeKlum het volgende:
Sainz mag zich melden.
https://www.fia.com/sites(...)rratic%20driving.pdf
Voor elkaarquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:24 schreef TweedeKlum het volgende:
Voor het verdedigen tegen Verstappen. HAM woest, ze verdedigen iedere zondag tegen hem maar krijgen daarvoor nooit straf.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:35 schreef TweedeKlum het volgende:
Sainz mag zich melden.
https://www.fia.com/sites(...)rratic%20driving.pdf
Ik bedoel voor de stewards.quote:
Moest even goed lezenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:32 schreef Nizno het volgende:
[..]
tenzij ze een tafel mooi willen maken
ja ik moest nog even een goeie maken nadat ik donder schreef ipv donker.... was blij dat DKUp er op reageerde dus dat ik die post nog zagquote:
Wellicht werkt Ham in de horeca sinds ie geen auto met 100pk extra heeft? Als bijverdienste ?quote:
De enige die een pak slaag kreeg was de fysio van Strollquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:41 schreef Nizno het volgende:
HAM kreeg een pak slaag en dat zie je aan zijn gezicht....
ow joh das een goeie uitspraak
die moeten ze gewoon echt een schop onder zijn hol geven die strollquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De enige die een pak slaag kreeg was de fysio van Stroll
timmermannen vrezen ook maar dan met een Fquote:
maar dan trekt papa zijn geld terugquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:42 schreef greysbones het volgende:
[..]
die moeten ze gewoon echt een schop onder zijn hol geven die stroll
heb je op de kwali ingezet ? of op de race zelf?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:43 schreef PS. het volgende:
Ik had trouwens weer eens ingezet op Toto.
Zowel Russel in de top3 , als Hamilton, (ook Sainz en Alonso) maar ik snap niet spelregels nooit zo.
Russel is wel 2e lijkt me, maar Hamilton pas 3e na de wedstrijd, bij voetbal geldt dit dan niet meer.
Nja zie het morgen in de winkel wel. Was maar 4 euro op beide.
Waren daar niet al geruchten over?quote:
Ik had het handmatig 30x kunnen controleren met die camera beelden, was overduidelijk.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:12 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Omdat het nog handmatig gecontroleerd moet worden. Dat was ook zo'n gedoe in Oostenrijk.
Nee wel echt op de kwaliquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:44 schreef Nizno het volgende:
[..]
heb je op de kwali ingezet ? of op de race zelf?
en weet je zeker dat het de racekwali was en niet de sprint shootout of de sprint uitslag?
dat was ook het eerste dat ik dacht.... inzetten op een nieuwe koptelefoonquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja, maar die is er dit weekend niet
dat weet ik in dit geval ook niet... laat je het even weten? ben ook benieuwd nuquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:48 schreef PS. het volgende:
[..]
Nee wel echt op de kwali
Maar bij voetbal is het de stand die na het affluiten is. Geen idee hoe dat bij de F1 zit.
Ik ben te moe hiervoorquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:43 schreef Nizno het volgende:
[..]
timmermannen vrezen ook maar dan met een F
je hebt geen keusquote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
dat weet ik in dit geval ook niet... laat je het even weten? ben ook benieuwd nu
huh?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
je hebt geen keus
dit je kan niet biljarten
oke ik ben ook moe....quote:
enige dat t geen monteur was maar de fysioquote:
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:50 schreef Nizno het volgende:
[..]
je hebt geen keus
dit je kan niet biljarten
quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
enige dat t geen monteur was maar de fysio
en alleen maar omdat zijn fysio hem naar de weging wil brengenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
enige dat t geen monteur was maar de fysio
ja maar hij wilde naar papa want hij wilde meer geldquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:57 schreef greysbones het volgende:
[..]
en alleen maar omdat zijn fysio hem naar de weging wil brengen
nog 1 die zich moet schamenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:58 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja maar hij wilde naar papa want hij wilde meer geld
Bestaat er ook een bet of Ricciardo naast Verstappen in de RBR2024 zit?quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:50 schreef PS. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit was het in elk geval, maar ben ook wel benieuwd.
hij stuggelt wel meer.... alleen al om zijn voeten op de juiste pedaal te drukkenquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 20:59 schreef greysbones het volgende:
[..]
nog 1 die zich moet schamen
"It was quite difficult we did struggle a lot for balance. We had so many issues that I just couldn't fix any of them. Every corner was pretty much different, I think the conditions are very difficult."
Sergio Perez in the TV pen after Q2 exit at the #QatarGP
#F1
ja maar das het hele probleem met autoracen... je moet zoveel geld mee nemen om uberhaupt mee te kunnen doen. Of je moet een team zo gek krijgen dat die het meteen echt in je ziet zitten. Het is gewoon Duur.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:01 schreef PS. het volgende:
Maar serieus, ze hebben toch ooit die Superlicentie in het leven gebracht zodat je echt de top van de top in deze autosport kreeg.
Nou weet ik zeker dat er heel veel rijkeluiszoontjes zijn die nog slechten rijden dan Stroll. Maar ik weet ook zeker dat er een hele hoop wat minder rijke jongens zijn die zoveel meer in petto hebben. Want ook in een F2 of 3 kom je niet zonder heel veel geld mee te nemen. En voor zo;n superlicentie tellen nog wel veel meer autosporten mee, maar ook daar draait het allemaal om geld.
Ik zie toch echt liever een systeem zoals bij voetbal. Waar mensen vanaf de F2-3-4-5-6 worden gescout, en zich zo kunnen bewijzen.
Zoals Kimi die vanuit de Formula Renault 2000 de F1 in gingquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:01 schreef PS. het volgende:
Maar serieus, ze hebben toch ooit die Superlicentie in het leven gebracht zodat je echt de top van de top in deze autosport kreeg.
Nou weet ik zeker dat er heel veel rijkeluiszoontjes zijn die nog slechten rijden dan Stroll. Maar ik weet ook zeker dat er een hele hoop wat minder rijke jongens zijn die zoveel meer in petto hebben. Want ook in een F2 of 3 kom je niet zonder heel veel geld mee te nemen. En voor zo;n superlicentie tellen nog wel veel meer autosporten mee, maar ook daar draait het allemaal om geld.
Ik zie toch echt liever een systeem zoals bij voetbal. Waar mensen vanaf de F2-3-4-5-6 worden gescout, en zich zo kunnen bewijzen.
Ja in de hogere klasse rol je nooit echt in, kijk eens wat er zit in de F1, bijna iedereen is wel familie van, of heeft het toevallig erg goed getroffen.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja maar das het hele probleem met autoracen... je moet zoveel geld mee nemen om uberhaupt mee te kunnen doen. Of je moet een team zo gek krijgen dat die het meteen echt in je ziet zitten. Het is gewoon Duur.
Bij voetbal is er ook wel investering, maar das meer de tijd en energie en evtueel van de ouders vervoerspul... maar das niet zo veel geld als dat er bij autoracen in om gaat.
Die botsautootjes zijn stukken duurder dan een setje scheenbeschermers en een sportbroekje
Dat zijn wel wat toevalligheden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zoals Kimi die vanuit de Formula Renault 2000 de F1 in ging
still checkingquote:
Hamilton is arm opgegroeid. Heeft ook een stichting opgezet voor kinderen in een soortgelijke situatie. Voor financiële ondersteuning.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:11 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja in de hogere klasse rol je nooit echt in, kijk eens wat er zit in de F1, bijna iedereen is wel familie van, of heeft het toevallig erg goed getroffen.
Maar ook in de lagere klasses zoals bijvoorbeeld een nationale rally is dat wel zo hoor, het is bjina allemaal zoons van, of mensen die toevallig geld hebben.
Aan de ander kant, zonder dat geld had deze sport ook niet kunnen bestaan in deze hoedanigheid.
Stroll heeft die superlicentie gekregen door kampioen te worden in de F3. Terecht dus. Dat hij er daarna niets meer van bakt ligt niet aan het systeem. Sargeant bakt er nu ook weinig van. Maar heeft ook op basis van resultaten in de F3 en F2 een superlicentie gekregen. En had zonder tussenkomst van Williams geen F2 gedaan, omdat hij niet genoeg geld had.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:01 schreef PS. het volgende:
Neuh, niet bepaald. Het enige dat een Superlicentie kan doen is de ondergrens wat omhoog trekken, maar daar komt Stroll echt wel bovenuit.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 21:01 schreef PS. het volgende:
Het is Lord helaas niet geluktquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, niet bepaald. Het enige dat een Superlicentie kan doen is de ondergrens wat omhoog trekken, maar daar komt Stroll echt wel bovenuit.
Toch Nederlandse sportgeschiedenis geschreven.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is Lord helaas niet gelukt
Daar kon je nog om lachen tenminste.quote:
Ja jij hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Stroll heeft die superlicentie gekregen door kampioen te worden in de F3. Terecht dus. Dat hij er daarna niets meer van bakt ligt niet aan het systeem. Sargeant bakt er nu ook weinig van. Maar heeft ook op basis van resultaten in de F3 en F2 een superlicentie gekregen. En had zonder tussenkomst van Williams geen F2 gedaan, omdat hij niet genoeg geld had.
Je moet ook de mazzel hebben door een team opgepikt te worden als je niet het geld hebt zoals Stroll.
Op de prestaties in die sporten. Dat daar geld voor nodig is klopt. De enige klasse waar je, voor zover ik weet, geen geld voor mee hoefde te nemen was de W Series. Maar die is failliet. De rest kost allemaal geld, inclusief het karten (op hoog niveau).quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:21 schreef PS. het volgende:
[..]
Ja jij hoeft mij niet uit te leggen hoe het werkt.
Maar die puntenverdeling is gebaseerd op sporten die miljoenen kosten, niet op prestaties.
Laat maar, je herhaalt mij gewoonquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 22:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Op de prestaties in die sporten. Dat daar geld voor nodig is klopt. De enige klasse waar je, voor zover ik weet, geen geld voor mee hoefde te nemen was de W Series. Maar die is failliet. De rest kost allemaal geld, inclusief het karten (op hoog niveau).
Sowieso heeft Alpine enorm veel potentie imho. Als ze daar het management op orde krijgen en de mensen werken goed samen, kan het echt een dijk van een team worden.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:13 schreef Perox het volgende:
Ik denk dat Alpine stiekem ook een hele goede driver pairing hebben. Ocon en Gasly heb ik allebei wel hoog zitten qua skills. Je kan het ook zien aan dat er nauwelijks een verschil zit tussen die 2. Ze kunnen natuurlijk ook allebei beroerd zijn, maar daar geloof ik niet zo in.
Denk ik ook. Er zit echt wel potentie in, alleen hebben ze (dit seizoen?!) heibel in de tent plus een shitload aan pech.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Sowieso heeft Alpine enorm veel potentie imho. Als ze daar het management op orde krijgen en de mensen werken goed samen, kan het echt een dijk van een team worden.
Dat zijn 2 verschillende bedrijven die behalve de naam (en Stroll) niets gemeen hebben.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:40 schreef nils7 het volgende:
Verkoopt stroll alles wat hij heeft in AM (dus ook de fabrikant) of enkel het F1 team?
Als het zo zou zijn dat Perez niet in de RB 20 zal rijden en dat weet dan zou hij er eerder alles doen om positief op te vallen voor een ander team, lijkt mij en iig er alles aan doen om zijn bonus voor 2e worden veilig te stellen. Lijkt mij.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 00:00 schreef THEFXR het volgende:
Je kan het Max toch niet kwalijk nemen dat Per als 13de kwalificeert? die Mexicanen moeten eens realistisch worden. Of Per weet al dat hij volgend jaar niet meer in die auto zit?
Als je de kwaliteit van Gasly meet op basis van dit forum en de meningen in de paddock maakt het een groot verschil of je meet terwijl hij teamgenoot was van Max of niet.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:13 schreef Perox het volgende:
Ik denk dat Alpine stiekem ook een hele goede driver pairing hebben. Ocon en Gasly heb ik allebei wel hoog zitten qua skills. Je kan het ook zien aan dat er nauwelijks een verschil zit tussen die 2. Ze kunnen natuurlijk ook allebei beroerd zijn, maar daar geloof ik niet zo in.
Daar heb je natuurlijk meteen het dilemma van een raceteam m.b.t. de coureurs. Is de auto kut of ligt het aan de man achter het stuur? Haas heeft dat volgens mij, bij Alfa Romeo ben ik ook niet zeker, en bij Alpha Tauri is het helemaal fuzzy. Als je geen coureur kan betalen van waarde dan weet je gewoon niks. Daarom heeft AM het zo goed gedaan door Alonso in te huren, ten nadele van de zoon die nu enorm door de mand valt. Hun keuze voor de afgegleden Vettel was dan weer niet zo slim.
Na AM lag hij al uit de F1, RB heeft hem teruggehaald voor een rol als 2de man.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 01:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als het zo zou zijn dat Perez niet in de RB 20 zal rijden en dat weet dan zou hij er eerder alles doen om positief op te vallen voor een ander team, lijkt mij en iig er alles aan doen om zijn bonus voor 2e worden veilig te stellen. Lijkt mij.
Ocon heeft hogere pieken. Gasly is constanter en slimmer. Beetje het Leclerc-Sainz verhaal.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 08:17 schreef XL het volgende:
[..]
Als je de kwaliteit van Gasly meet op basis van dit forum en de meningen in de paddock maakt het een groot verschil of je meet terwijl hij teamgenoot was van Max of niet.
Ik zelf twijfel meer aan Ocon dan aan Gasly. Ja, uitschieters naar boven voor Ocon. Echter teveel incidenten bij wheel to wheel racing en zijn teamgenoot is meestal sneller als er geen verzachtende omstandigheden zijn.
Alles aan Hondaquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:40 schreef nils7 het volgende:
Verkoopt stroll alles wat hij heeft in AM (dus ook de fabrikant) of enkel het F1 team?
Pffffffquote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:56 schreef Sally het volgende:
The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (documents 19 & 20) and heard from the drivers and team representatives, have considered the following matter and determine the following:
No / Driver 55 - Carlos Sainz
Competitor Scuderia Ferrari
Time 20:37
Session Qualifying
Fact Erratic driving by Car 55 between Turns 10 and 12.
Infringement: Breach of Appendix L, Chapter IV, Article 2 e) of the International Sporting Code.
Decision: Warning.
Reason
The Stewards heard from the driver of Car 55 (Carlos Sainz), the driver of Car 1 (Max Verstappen), team representatives and reviewed video, timing, team radio
and in-car video evidence. Car 55 was on a cool-down lap while Car 1 was on a out lap.
When Car 1 caught up on Car 55 and tried to pass, the driver of Car 55 defended his
position and did that in a manner that was reasonably unpredictable for the pursuing car.
During the hearing the driver of Car 55 stated that he could not afford being passed by another car as he had to stay below the maximum lap time between SC lines 2 and 1.
Whilst this was accepted by the Stewards as well as by the driver of Car 1, the measures taken by Car 55 were deemed to be unnecessary given the fact that the incident happened in qualifying and cars are not supposed to directly race each other while preparing for flying laps. The Stewards determine that a warning is appropriate on this occasion given the circumstances.
https://www.fia.com/sites(...)rratic%20Driving.pdf
Die Saudi's zitten er toch al zwaar in?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
Alles aan Honda
Dat is het gerucht
Vreemde waarschuwing. Ik vind dat je altijd je baanpositie moet kunnen verdedigen, ook in kwali.quote:Op vrijdag 6 oktober 2023 23:56 schreef Sally het volgende:
The Stewards, having received a report from the Race Director, summoned (documents 19 & 20) and heard from the drivers and team representatives, have considered the following matter and determine the following:
No / Driver 55 - Carlos Sainz
Competitor Scuderia Ferrari
Time 20:37
Session Qualifying
Fact Erratic driving by Car 55 between Turns 10 and 12.
Infringement: Breach of Appendix L, Chapter IV, Article 2 e) of the International Sporting Code.
Decision: Warning.
Reason
The Stewards heard from the driver of Car 55 (Carlos Sainz), the driver of Car 1 (Max Verstappen), team representatives and reviewed video, timing, team radio
and in-car video evidence. Car 55 was on a cool-down lap while Car 1 was on a out lap.
When Car 1 caught up on Car 55 and tried to pass, the driver of Car 55 defended his
position and did that in a manner that was reasonably unpredictable for the pursuing car.
During the hearing the driver of Car 55 stated that he could not afford being passed by another car as he had to stay below the maximum lap time between SC lines 2 and 1.
Whilst this was accepted by the Stewards as well as by the driver of Car 1, the measures taken by Car 55 were deemed to be unnecessary given the fact that the incident happened in qualifying and cars are not supposed to directly race each other while preparing for flying laps. The Stewards determine that a warning is appropriate on this occasion given the circumstances.
https://www.fia.com/sites(...)rratic%20Driving.pdf
dat mag ook zeker wel, alleen niet op de wijze waarop Sainz het deed.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vreemde waarschuwing. Ik vind dat je altijd je baanpositie moet kunnen verdedigen, ook in kwali.
Kan ie wel zaterdag aan de zuipquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
7 Oktober 2023 de dag dat Max voor de derde keer wereldkampioen wordt en officieel een F1 legende wordt net als Sir Jackie Stewart, Ayrton Senna, Niki Lauda, Nelson Piquet Sr
ironisch dat dit gebeurt in een sprintrace, waar Max een hekel aan heeft![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Rondjes geven, rondjes rijdenquote:
Overigens pakte Senna zijn eerste wereldtitel pas op zijn 28e.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:52 schreef TheVoice4ever het volgende:
7 Oktober 2023 de dag dat Max voor de derde keer wereldkampioen wordt en officieel een F1 legende wordt net als Sir Jackie Stewart, Ayrton Senna, Niki Lauda, Nelson Piquet Sr
ironisch dat dit gebeurt in een sprintrace, waar Max een hekel aan heeft![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
het normale volk niet, maar zodra je wat miljoentjes hebt is dat daar ook geen probleem.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:56 schreef damsco het volgende:
[..]
Denk niet dat je in Qatar dronken wilt zijn.
Dat kan toch ook door gewoon meer gas te geven dan degene achter je? De boel ophouden en blocken is natuurlijk niet de bedoeling want dan leg je iemand die sneller wil EN kan, jouw tempo op.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:08 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Vreemde waarschuwing. Ik vind dat je altijd je baanpositie moet kunnen verdedigen, ook in kwali.
Maar begon ook pas op z,n 24ste 😉quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Overigens pakte Senna zijn eerste wereldtitel pas op zijn 28e.
Meer +beeld hierquote:Ze zouden liever over andere dingen praten. Vragen beantwoorden over hun eigen successen, de aanstaande oogst in de Grand Prix van Qatar en hoopvolle prognoses voor de resterende vijf raceweekends. Maar de overige negentien Formule 1-coureurs snappen dat er aan de vooravond van de ontknoping van de WK-strijd maar één coureur echt de schijnwerpers verdient: Max Verstappen.[/b]
De WK-strijd is dit seizoen immers geen strijd. Verstappen, die vorig seizoen al het recordaantal zeges per seizoen brak, is in 2023 een klasse apart en gaat zeer waarschijnlijk op het Lusail International Circuit zijn wereldtitel prolongeren.
Komt dat louter door de excellente RB19 die zijn renstal heeft gefabriceerd? Is winnen een eitje omdat Verstappen in de beste auto zit? Teamgenoot Sergio Pérez bewijst met uitglijders en ondermaatse resultaten aan de lopende band dat het niet zo simpel is. Verstappens concurrenten beseffen dat terdege. Ze strooien in Qatar met complimenten.
Genieten van mijlpalen
Verstappens aartsrivaal Lewis Hamilton (Mercedes) is als ervaringsdeskundige scheutig met mooie woorden. "Fenomenaal. Heel erg knap. Hij heeft dit dik verdiend en dat geldt voor zijn hele team. Ze hebben het daar geweldig voor elkaar, verdienen alle lof en moeten vooral van deze mijlpalen genieten."
"Ik weet hoe hard je ervoor moet werken om dit te bereiken", zegt de zevenvoudig kampioen, die beseft dat zijn gedroomde achtste titel momenteel een utopie is. De klok tikt in het nadeel van Sir Lewis. Hij heeft al bijna twee jaar geen grand prix gewonnen. In datzelfde tijdsbestek heeft Verstappen bijna geen enkele race verloren. Uiteraard steekt dat de 38-jarige Brit.
"Het doet pijn om te zien wat het gat is en ik denk dat we dat ook volgend jaar niet gaan dichten. Red Bull Racing heeft de lat heel hoog gelegd. Ik verwacht dat Max de komende seizoenen nog veel races gaat winnen en meer titels gaat pakken."
"Een seconde per ronde is een kloof die je niet in een paar wintermaanden overbrugt. We weten inmiddels waar onze zwakke plekken liggen. Dat biedt hoop, maar het wordt een kluif."
Alonso
Ook de andere ervaren grootheid in het Formule 1-veld steekt de loftrompet. Fernando Alonso (Aston Martin) zegt zelfs te genieten van Verstappens talent. "Hij wint bijna overal en dat oogt misschien eenvoudig, maar dat is het echt niet. We hebben de afgelopen maanden bijna geen raceweekend gehad zonder regen. Max won vaak erg moeilijke races. Daarmee dwingt hij veel respect af", spreekt de tweevoudig kampioen zijn bewondering uit.
Waarschuwing, geen reprimande.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat kan toch ook door gewoon meer gas te geven dan degene achter je? De boel ophouden en blocken is natuurlijk niet de bedoeling want dan leg je iemand die sneller wil EN kan, jouw tempo op.
Terechte reprimande.
https://nos.nl/artikel/24(...)e-ervoor-moet-werkenquote:Hamilton maakt diepe buiging voor Verstappen: 'Weet hoe hard je ervoor moet werken'
Al besprokenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)e-ervoor-moet-werken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al besprokenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hamilton, als je dat zegt ben je echt een grootheid. Diep respect voor zijn complimenten. 🐐quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hij is er nu ook wel achter dat 21 geen toeval was.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:03 schreef PS. het volgende:
Misschien durft hij dat nu eindelijk te zeggen omdat Toto er niet is.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:00 schreef PS. het volgende:
[..]
Al besprokenHele lap tekst zonder duidelijke headline waar het over gaat, niet gelezenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat is het verschil in deze?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 10:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Waarschuwing, geen reprimande.
quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Hele lap tekst zonder duidelijke headline waar het over gaat, niet gelezen
@KingRolandquote:"Azië is me slecht bevallen", blikt Pérez terug op de recente races in Japan en Singapore.
Mja, ik denk dat dat vooral de invulling van de journalist is, eerlijk gezegd. Ik denk niet dat Lewis de 8e titel uit z'n hoofd heeft gezet.quote:"Ik weet hoe hard je ervoor moet werken om dit te bereiken", zegt de zevenvoudig kampioen, die beseft dat zijn gedroomde achtste titel momenteel een utopie is.
Je mag een Max aantal reprimandes ontvangen tot je een penalty krijgt.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat is het verschil in deze?
Bij een reprimande wordt je aangesproken op je foutieve gedrag zonder een gevolg daaraan te geven. Dat is met een waarschuwing toch hetzelfde?
Klopt. Een echte grootheid geeft zijn droom niet op!quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, ik denk dat dat vooral de invulling van de journalist is, eerlijk gezegd. Ik denk niet dat Lewis de 8e titel uit z'n hoofd heeft gezet.
Of 2 jaar niet in een winnende auto rijden heeft hem een beetje *woord waar ik niet op kan komen* gegeven die eindelijk tot uiting komt. Misschien is dit wel de 'redemption arc' die Alonso en Vettel ook ondergaan zijn.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:03 schreef PS. het volgende:
Misschien durft hij dat nu eindelijk te zeggen omdat Toto er niet is.
Met wat extra zelfvertrouwen komt het allemaal goedquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is wachten op z'n interview in Sao Paulo waarin hij zegt dat Mexico hem niet bevallen is.
quote:Pérez geeft toe dat hij al een half jaar ploetert. "In Barcelona ging het al mis. Dat was het keerpunt. Vanaf de Spaanse GP liep ik achter de feiten aan. Het lukte me bijna nergens om alles uit de auto te halen."
Het contrast met Verstappen is groot. Pérez draait er niet omheen. "Max zet weer een geweldig jaar neer. Hij zit op een ander niveau, staat eenzaam aan de top en presteert week in, week uit. In alle omstandigheden en op alle circuits. Ik denk dat ik de moeilijkste teamgenoot van het veld heb."
Verstappens geplaagde stalgenoot weet ook waar de crux zit. "Max' zelfvertrouwen is extreem hoog. Dat is cruciaal en dat zie je aan de resultaten. Alleen als je volkomen op je gemak bent in de cockpit kun je echt snel zijn en maximaal presteren. Daar moet ik aan werken. Ik wil laten zien dat ook ik een bijdrage heb geleverd aan de wereldtitel van mijn team. Ik ga er alles aan doen om in 2024 beter te presteren."
Tover dat maar eens uit de hoge hoed. Ik vind Perez gewoon helaas niet professioneel. In zijn tweede kwali tegen Max stond hij ervoor, en dit jaar is hij gewoon helemaal nat gegaan. Als red bull zichzelf geloofwaardig wil laten zijn kicken ze hem eruit. Want daar is meer reden toe dan om Nyck eruit te knallen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:16 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Met wat extra zelfvertrouwen komt het allemaal goed
[..]
En als we teruggaan in de tijd naar dat jaar dan zie je dat Perez een overwinning boekte in een Force India! nadat hem verteld was dat hij geen stoeltje meer had.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 08:45 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Na AM lag hij al uit de F1, RB heeft hem teruggehaald voor een rol als 2de man.
Dat heette toen Racing Point en was een kopie van de Mercedes.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als we teruggaan in de tijd naar dat jaar dan zie je dat Perez een overwinning boekte in een Force India! nadat hem verteld was dat hij geen stoeltje meer had.
Ik was de tijdelijke naamsverandering even vergeten en het was een copie in zoverre dat toegestaan was.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:41 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat heette toen Racing Point en was een kopie van de Mercedes.
Een Saoedisch staatsbedrijf. Honda zou alleen de motoren leveren.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 09:01 schreef greysbones het volgende:
[..]
Alles aan Honda
Dat is het gerucht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://f1-insider.com/fo(...)f-stroll-2023-59721/No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
Ik ga het onmogelijke doen en eenquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:44 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Een Saoedisch staatsbedrijf. Honda zou alleen de motoren leveren.
https://f1-insider.com/fo(...)f-stroll-2023-59721/
Want je ziet liever Lance Stroll een stoeltje voor het leven hebben?quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga het onmogelijke doen en eengezicht maken als dat echt gaat gebeuren.
Eigenlijk wel ja.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Want je ziet liever Lance Stroll een stoeltje voor het leven hebben?
Hé, dit is gewoon kiezen tussen twee kwaden, betekent niet automatisch dat ik de kant die ik kies minder slecht vind dan wat het isquote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, raar. Ik ben niet per se een Stroll-hater, maar wat-ie nu laat zien is echt F1-onwaardig.
Nou, wel een beetje eigenlijk. Toen Vettel nog naast 'm zat had Stroll wel eens een vlaag van verstandsverbijstering, maar over het algemeen was-ie wel ok. Nu lijken z'n prestaties echt nergens op.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat stroll doet verbaast toch niemand lijkt mij zo
Sowieso een heel raar fenomeen, een coureur haten maar dat terzijde. AMR is een eenmanszaak dit seizoen en de enige reden dat ze staan waar ze staan is Alonso. Als Stroll niet Stroll was dan was hij ofwel al vervangen of volgend jaar vervangen.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, raar. Ik ben niet per se een Stroll-hater, maar wat-ie nu laat zien is echt F1-onwaardig.
Stroll heeft zich de laatste jaren prima ontwikkelt, alleen loopt nu tegen zijn grens aan en dat wordt keihard in beeld gebracht door Alonso.quote:Op zaterdag 7 oktober 2023 11:58 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat stroll doet verbaast toch niemand lijkt mij zo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |