abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:45:05 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210682237
Uitgerekende data:

7 september: Peacefull (jongetje)

November: arvensis (jongetje)
9 november: Spirit82
27 november: Bruinoog1982

2024

2 februari: Mahra
13 februari: Kreator
16 februari: Wolfrolf (jongetje)
16 maart: Lily
31 maart: Nolita

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Het Fok! prematurenpakket bevindt zich momenteel bij B.ertha.

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 2% gewijzigd door Lemijn op 20-09-2023 18:42:26 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:45:42 #2
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210682243
Met in het vorige topic op de valreep een zwangerschapsaankondiging!

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:40 schreef Nanukerst het volgende:
Ik mag me hier ook melden. :W Bijna 7 weken nu, kind #4, maandag 1ste echo.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 19 september 2023 @ 12:56:16 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_210682360
quote:
oh wauw l-e! Wat bijzonder en spannend en mooi! Gefeliciteerd!
disclaimer
  dinsdag 19 september 2023 @ 13:00:21 #4
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210682404
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 12:44 schreef Lemijn het volgende:

[..]
WAT?! O+ *O*
Dat vat het wel samen ja. :D
pi_210682460
Gefeliciteerd! :*

Mag er bij mij jongetje achter m’n naam in de OP? @Lemijn
Protège moi de mes désirs.
pi_210683793
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:00 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Dat vat het wel samen ja. :D
:o Superleuk en spannend!! Nu zijn we weer samen zwanger O+
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 19 september 2023 @ 15:37:05 #7
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210684089
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
:o Superleuk en spannend!! Nu zijn we weer samen zwanger O+
2013 all over again! *O*
pi_210684351
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 15:37 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
2013 all over again! *O*
Reünie! Waar blijft de rest?

[ Bericht 14% gewijzigd door Spirit82 op 19-09-2023 16:29:43 ]
Sarcasme. Herken het.
pi_210684513
Gefeliciteerd @Nanukerst ! Ik heb een tijdje geleden je post gelezen in het rammelaarstopic en ik vind het super moedig van jullie! O+

Volgens mijn berekening ben ik vandaag alweer 8 weken. Eind volgende week eerste echo en intake, ben wel benieuwd. Heb het idee dat ik die bij mijn vorige zwangerschappen eerder had, maar dat is misschien wel helemaal niet zo.
pi_210684528
Ik ben trouwens benieuwd hoe het met @Peacefulll is!
pi_210685070
Oh wauw, @Nanukerst, wat gaaf! Gefeliciteerd.
pi_210685587
Gefeliciteerd @Nanukerst ! O+

Smartass al 8 weken, het lijkt bij anderen altijd sneller te gaan. :P

@Lemijn je mag mij in de op zetten op 31 maart.
pi_210685922
Aah @Nanukerst O+ gefeliciteerd!
pi_210689238
quote:
Kippenvel O+. Gefeliciteerd!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_210689673
Och @Nanukerst wat mooi O+ Gefeliciteerd jullie!
pi_210690286
Ooh Nanu, wat bijzonder! Gefeliciteerd! O+
  woensdag 20 september 2023 @ 08:47:31 #17
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210691994
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:03 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Reünie! Waar blijft de rest?
Het komt wederom op ons neer.
  woensdag 20 september 2023 @ 08:50:40 #18
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210692006
Dank allen! O+ Het is allemaal erg spannend (understatement), maar we zijn ons enorm bewust van de risico's en kunnen - gek genoeg - een bepaalde rust vinden in dat het oké is hoe het loopt, ook als het slecht afloopt. Als we iets weten, is het wel dat we niet alles in de hand hebben. Voor nu eerst maar de eerste echo afwachten, hoewel mijn met twee (!) cupmaten gegroeide borsten wel verraden dat er echt iets gaande is in die baarmoeder.
  woensdag 20 september 2023 @ 08:58:43 #19
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210692044
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 16:17 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd @:nanukerst ! Ik heb een tijdje geleden je post gelezen in het rammelaarstopic en ik vind het super moedig van jullie! O+

Volgens mijn berekening ben ik vandaag alweer 8 weken. Eind volgende week eerste echo en intake, ben wel benieuwd. Heb het idee dat ik die bij mijn vorige zwangerschappen eerder had, maar dat is misschien wel helemaal niet zo.
Die eerste weken vind ik tergend traag gaan! Ik gok overigens dat het moment van de eerste echo per praktijk en/of zwanger individu verschilt? Bij mijn tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 5 weken, maar daar was eigenlijk net niets op te zien. VK destijds bleef ook benadrukken dat we nu niets wisten en dat het echt nog mis kon gaan, etcetera. En nu wilden ze aanvankelijk de eerste echo pas bij 9 weken inplannen, dat is uiteindelijk naar voren gehaald en ik ben 7 plus een beetje tijdens de eerste echo.
pi_210692099
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:47 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Het komt wederom op ons neer.
Jullie zijn tenminste nog samen. Ik was vorig jaar helemaal alleen als 2012-lichting ;(
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210692969
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:06 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd! :*

Mag er bij mij jongetje achter m’n naam in de OP? @:lemijn
Idem hier @Lemijn! :)

Gefeliciteerd @Nanukerst!

@Myraela fijn die goede echo!

Hopelijk gaat het met @Peacefulll goed en heeft ze een gezond kindje gekregen!

Wij hebben aanstaande dinsdag de 20 weken echo. Toch wel spannend weer :')

[ Bericht 8% gewijzigd door wolfrolf op 20-09-2023 10:53:56 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_210695810
Aaaah LE O+ wat een nieuws! Janken hoor 💛 wat een heerlijk vooruitzicht dat er nóg een kindje mag genieten van die bak vol liefde van jullie O+

En wat spannend allemaal!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_210695841
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 08:58 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Die eerste weken vind ik tergend traag gaan! Ik gok overigens dat het moment van de eerste echo per praktijk en/of zwanger individu verschilt? Bij mijn tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 5 weken, maar daar was eigenlijk net niets op te zien. VK destijds bleef ook benadrukken dat we nu niets wisten en dat het echt nog mis kon gaan, etcetera. En nu wilden ze aanvankelijk de eerste echo pas bij 9 weken inplannen, dat is uiteindelijk naar voren gehaald en ik ben 7 plus een beetje tijdens de eerste echo.
Ja die eerste weken gaan traag he! Mijn praktijk doet het geloof ik vanaf een week of 8 en dat vind ik persoonlijk prima, dat ik ruim 9 weken ben tijdens de afspraak volgende week komt volgens mij doordat ze redelijk volgepland zitten want de echoscopiste is er alleen op dinsdag en donderdag :P. Heb je een idee wanneer jullie het jullie kinderen willen vertellen? Na de eerste echo of iets later?
  woensdag 20 september 2023 @ 15:49:56 #24
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_210695875
quote:

[..]
aaaaaahhhhhhhh gefeliciteerd *O* *O* *O* *O*
pi_210696077
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 09:06 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Jullie zijn tenminste nog samen. Ik was vorig jaar helemaal alleen als 2012-lichting ;(
Dat is zo! Maar niet lang, want over een belachelijke 6 weken komt dit surprise ei al uit :D
Sarcasme. Herken het.
pi_210696139
quote:

[..]
Klopt inderdaad. Alles lijkt ineens anders te gaan. 13 weken echo erbij, nipt, kinkhoest vaccinatie, de helft van wat je een paar jaar geleden nog mocht eten, mag nu ook ineens niet meer. Alsof zwanger zijn helemaal opnieuw uitgevonden is in een paar jaar tijd :D
Sarcasme. Herken het.
pi_210696734
Ik wacht op bericht van peacefull!
Hij zal toch al geboren zijn?

Hier 15 weken, bij termijnecho is de uitgerekende datum aangepast naar 12 maart en alles was goed bij de 13 weken echo

2e trimester, feest! Trots op mezelf dat ik het 1e trimester weer heb geklaard
  woensdag 20 september 2023 @ 20:06:22 #28
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210698264
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 16:11 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Klopt inderdaad. Alles lijkt ineens anders te gaan. 13 weken echo erbij, nipt, kinkhoest vaccinatie, de helft van wat je een paar jaar geleden nog mocht eten, mag nu ook ineens niet meer. Alsof zwanger zijn helemaal opnieuw uitgevonden is in een paar jaar tijd :D
Shit, dan is mijn hele been-there-done-that-got-the-t-shirt-attitude compleet misplaatst. Roken mag inmiddels zeker ook niet meer?! :{w
  woensdag 20 september 2023 @ 20:07:48 #29
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210698281
quote:
1s.gif Op woensdag 20 september 2023 15:47 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Ja die eerste weken gaan traag he! Mijn praktijk doet het geloof ik vanaf een week of 8 en dat vind ik persoonlijk prima, dat ik ruim 9 weken ben tijdens de afspraak volgende week komt volgens mij doordat ze redelijk volgepland zitten want de echoscopiste is er alleen op dinsdag en donderdag :P. Heb je een idee wanneer jullie het jullie kinderen willen vertellen? Na de eerste echo of iets later?
Als die eerste echo goed is, na de eerste echo inderdaad. Op zich zou ik het nog wel langer voor me willen houden, maar die buik is al belachelijk zichtbaar.
pi_210702390
Hier hebben we het met 11 weken verteld (2de echo was een week daarvoor). Enerzijds ivm mijn buik en anderzijds ivm vragen van nieuwsgierige dochter. Het was helemaal prima zo. In de week erna ook meteen anderen ingelicht, want wilde niet van ze vragen om het geheim te houden.

Wat zijn nou de musthave panty's en/of leggings voor tijdens de zwangerschap?
pi_210702605
Jaaaa *O* Sorry voor het wachten! Maar hij is er hoor :D

Zondagochtend mocht ik mij melden voor een inleiding. Ballonnetje werd geplaatst en toen was het afwachten. Gebeurde niet zo gek veel, af en toe wat krampen.
Maandagmiddag viel de ballon er uit en had ik 3 cm ontsluiting. De VK brak mijn vliezen en toen was het wachten op de weeën. Die kwamen uiteraard niet :') Na 2,5 uur kreeg ik weeënopwekkers. Daar kreeg ik wel weeën van, maar nog niet naar tevredenheid. Werd telkens opgehoogd en ma-di nacht werden de weeën wel intenser, maar ze volgden elkaar niet sneller op. Ik zat inmiddels op de maximale dosering weeenopwekkers dat toegestaan is bij vrouwen die eerder een KZ hebben gehad.
VK kwam rond 02.00 uur de ontsluiting checken: ik had in 7 uur tijd wel 1 cm extra ontsluiting gekregen }:| De niet vorderende ontsluiting + de maximale dosering weeenopwekkers maakte dat we eigenlijk geen andere keuze meer hadden, het werd wederom een KZ.
Toen ze me klaarmaakten voor de OK en de weeënopwekkers uitzetten, waren de weeën ook gelijk volledig weg. Mijn lichaam had dus zelf helemaal niks opgepakt :')

Uiteindelijk is M.elle dinsdag rond half 5 geboren. Mega trots op ons ventje. Hij had ook een mega goede start, heel blij mee.
De KZ vind ik weer pittig, maar het herstel lijkt iets vlotter te gaan dan bij zijn grote broer destijds.

Lief dat jullie zo benieuwd waren O+
pi_210702683
Gefeliciteerd @Peacefulll, wat een mooie naam! Was hier onze jongensnaam voor dochter. Succes met herstellen.
  donderdag 21 september 2023 @ 09:23:44 #33
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210702831
Aah, daar is ie *O* Gefeliciteerd @Peacefulll! *O* Lekker babyknuffelen nu O+
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210702832
Gefeliciteerd met de geboorte van M @Peacefulll O+
pi_210702900
Gefeliciteerd! *O* *O*
  donderdag 21 september 2023 @ 09:35:18 #36
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210702924
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 08:51 schreef Peacefulll het volgende:

Zondagochtend mocht ik mij melden voor een inleiding. Ballonnetje werd geplaatst en toen was het afwachten. Gebeurde niet zo gek veel, af en toe wat krampen.
Maandagmiddag viel de ballon er uit en had ik 3 cm ontsluiting. De VK brak mijn vliezen en toen was het wachten op de weeën. Die kwamen uiteraard niet :') Na 2,5 uur kreeg ik weeënopwekkers. Daar kreeg ik wel weeën van, maar nog niet naar tevredenheid. Werd telkens opgehoogd en ma-di nacht werden de weeën wel intenser, maar ze volgden elkaar niet sneller op. Ik zat inmiddels op de maximale dosering weeenopwekkers dat toegestaan is bij vrouwen die eerder een KZ hebben gehad.
VK kwam rond 02.00 uur de ontsluiting checken: ik had in 7 uur tijd wel 1 cm extra ontsluiting gekregen }:| De niet vorderende ontsluiting + de maximale dosering weeenopwekkers maakte dat we eigenlijk geen andere keuze meer hadden, het werd wederom een KZ.
Toen ze me klaarmaakten voor de OK en de weeënopwekkers uitzetten, waren de weeën ook gelijk volledig weg. Mijn lichaam had dus zelf helemaal niks opgepakt :')

Uiteindelijk is M.elle dinsdag rond half 5 geboren. Mega trots op ons ventje. Hij had ook een mega goede start, heel blij mee.
De KZ vind ik weer pittig, maar het herstel lijkt iets vlotter te gaan dan bij zijn grote broer destijds.

Wat een toffe naam, gefeliciteerd! O+
pi_210703012
Gefeliciteerd! 🥳🩵
pi_210703742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 08:51 schreef Peacefulll het volgende:

Vrouw, wat een werk had je er al op zitten voordat het toch een keizersnede werd. Veel respect voor jou! Ik hoop dat je je snel wat energieker voelt en lekker naar huis mag met je nieuwste zoon. Super leuke naam en gefeliciteerd! O+
Sarcasme. Herken het.
pi_210703747
Welkom kleine M.elle O+
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210703754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:06 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Shit, dan is mijn hele been-there-done-that-got-the-t-shirt-attitude compleet misplaatst. Roken mag inmiddels zeker ook niet meer?! :{w
Nee en zelfs in alcoholvrije wijn zit alcohol, dus zet dat ook maar uit je hoofd. Er is geen lol meer aan tegenwoordig ;(
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 21 september 2023 @ 11:16:38 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210703757
Gefeliciteerd Peacefulll!
pi_210704066
Gefeliciteerd Peacefull! Ik wens je een spoedig herstel toe en een mooie kennismakingstijd met je zoontje. O+ O+
pi_210704088
Wat een hoop nieuwe zwangeren trouwens. Leuk!

Ik ben intussen ruim 34 weken zwanger en ben begonnen met mijn verlof. Iets vroeger dan eigenlijk gedacht, maar met samenspraak van mijn arts werd de vermoeidheid me iets te zwaar. Ik kan echter mijn werk nog niet zo goed loslaten, ik ben nog druk bezig met werk overgeven aan mijn vervanger en voel me ergens een beetje schuldig, dat ik vroeger ben gestopt, dan ik eerder van plan was. :@ Herkennen jullie dat? Het is vast nergens voor nodig om me schuldig te voelen. En het is ook gewoon het beste voor mijn baby en mij, maar het gevoel knaagt wel.
pi_210704150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:51 schreef Rearviewmirror het volgende:

Ik ben intussen ruim 34 weken zwanger en ben begonnen met mijn verlof. Iets vroeger dan eigenlijk gedacht, maar met samenspraak van mijn arts werd de vermoeidheid me iets te zwaar. Ik kan echter mijn werk nog niet zo goed loslaten, ik ben nog druk bezig met werk overgeven aan mijn vervanger en voel me ergens een beetje schuldig, dat ik vroeger ben gestopt, dan ik eerder van plan was. :@ Herkennen jullie dat? Het is vast nergens voor nodig om me schuldig te voelen. En het is ook gewoon het beste voor mijn baby en mij, maar het gevoel knaagt wel.
Jaaaa!! Ik ben nu 33 weken en 50% ziekgemeld en volgende week vrijdag begint mijn verlof. Met nog 16 werkuren te gaan, 40 trainingen af te ronden, een live demo van een systeem, 50 mails per dag, en een werkinstructie te schrijven, voelt het nog niet echt alsof dat verlof al zo dichtbij is :@ Loslaten? Nee joh, alles moet af :+
Sarcasme. Herken het.
pi_210704162
O ja en fysiek kan ik dat natuurlijk helemaal niet, want ik ben niet voor niets 50% ziekgemeld nu. Dus ik lig regelmatig te janken op bed of de bank van vermoeidheid en pijn. Maar mijn hoofd wil gewoon doorrrrr…
Sarcasme. Herken het.
pi_210705196
Gefeliciteerd @Peacefulll !
pi_210705581
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 12:00 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Jaaaa!! Ik ben nu 33 weken en 50% ziekgemeld en volgende week vrijdag begint mijn verlof. Met nog 16 werkuren te gaan, 40 trainingen af te ronden, een live demo van een systeem, 50 mails per dag, en een werkinstructie te schrijven, voelt het nog niet echt alsof dat verlof al zo dichtbij is :@ Loslaten? Nee joh, alles moet af :+
Oef, dat klinkt alsof je qua tijd dan misschien wel naar 50% bent gegaan, maar nog niet qua taken. En dan voelt volgende week vrijdag nog heel ver weg aan. Sterkte nog!
pi_210708037
Gefeliciteerd peacefull!! Toch de naam met de M, leuk! O+

Succes dames met het werk loslaten, daar zie ik ook nu al wat tegenop. Wil het allemaal goed achterlaten, ik hoop vooral dat er vervanging is tzt, dat zal nog best een uitdaging worden.
pi_210708795
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:51 schreef Rearviewmirror het volgende:

Bij m’n 1e kind: super herkenbaar. Ik ging door tot ik erbij neerviel. Ik had bij 35 weken m’n werkzaamheden nog niet verminderd ookal trok ik het niet meer goed. Uit schuldgevoel en wens om mijn steentje bij te dragen. Daarna heb ik ook niet alle ouderschapsverlof met 70% salaris opgenomen.

Bij deze baby: bij 3 maanden al gecommuniceerd dat ik verlengd verlof wil. En gekregen. Ben straks bijna een half jaar thuis.
Ik heb nu geen schuldgevoel, ik voel juist enige verplichting naar m’n oudste kind om er ook voor hem te zijn
pi_210708816
Gefeliciteerd peaceful! Blij dat alles goed gegaan is
pi_210717478
Dit is nu al de tweede keer dat m’n baby van hoofd-naar-beneden-positie naar overdwars draait na een fysio-sessie. :(
Merk het meteen aan minder ademruimte, meer last van m’n bekken (ga naar de fysio voor bekkeninstabiliteit) en meteen weer opkomend maagzuur. Super gek.

Wat een verschil ook. Tijdens de zwangerschap van U. stond ik met 34 weken nog te springen bij een rockconcert, nu kan ik amper nog een ommetje doen.
  vrijdag 22 september 2023 @ 17:01:05 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_210717804
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 16:14 schreef arvensis het volgende:
Dit is nu al de tweede keer dat m’n baby van hoofd-naar-beneden-positie naar overdwars draait na een fysio-sessie. :(
Merk het meteen aan minder ademruimte, meer last van m’n bekken (ga naar de fysio voor bekkeninstabiliteit) en meteen weer opkomend maagzuur. Super gek.

Wat een verschil ook. Tijdens de zwangerschap van U. stond ik met 34 weken nog te springen bij een rockconcert, nu kan ik amper nog een ommetje doen.
Ja bij elke zwangerschap lever je volgens mij een stukje vitaliteit in :') wel vervelend zeg, hoeveel weken ben jij nu?
disclaimer
pi_210717853
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 september 2023 17:01 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja bij elke zwangerschap lever je volgens mij een stukje vitaliteit in :') wel vervelend zeg, hoeveel weken ben jij nu?
Ja, maar echt. Het is echt een flinke aanslag op je lichaam. 32+3, dus ik moet nog even. :+
pi_210727803
Ik kom me ook (laat) melden.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zondag 24 september 2023 @ 11:08:01 #55
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210734483
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 september 2023 19:26 schreef DevilsWhore het volgende:
Ik kom me ook (laat) melden.
Welkom! Gefeliciteerd! O+
pi_210752305
Hoelang hebben jullie moeten wachten op de uitslag van de nipt? Hier is het vandaag al 10 dagen geleden en merk dat bij mij de spanning toeneemt, ik wil gewoon die uitslag. Ik lees soms dat het binnen een paar dagen al binnen is. Heb nog teruggezocht naar de vorige keer, toen kreeg ik op dag 10 de uitslag.
Had vandaag willen bellen maar te druk met het werk.
Ook nog een week wachten tot de 13 weken echo. Ik trek het slecht zo die weken in niemandsland.
pi_210752341
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:34 schreef Nolita het volgende:
Hoelang hebben jullie moeten wachten op de uitslag van de nipt? Hier is het vandaag al 10 dagen geleden en merk dat bij mij de spanning toeneemt, ik wil gewoon die uitslag. Ik lees soms dat het binnen een paar dagen al binnen is. Heb nog teruggezocht naar de vorige keer, toen kreeg ik op dag 10 de uitslag.
Had vandaag willen bellen maar te druk met het werk.
Ook nog een week wachten tot de 13 weken echo. Ik trek het slecht zo die weken in niemandsland.
Twee weken en toen kreeg ik te horen dat ie mislukt was. :') De tweede keer was het na een week volgens mij. Heb je de NIPT met nevenbevindingen gedaan?
pi_210752424
Ik ben ook op de uitslag nipt aan het wachten. Vorige week maandag geprikt.

Komende vrijdag de 13 weken echo, dus ook nog even spannend. Wel zin om weer te mogen kijken. O+ Al voelt het soms alsof je de situatie kunt jinxen als je er teveel naar uitkijkt. Slaat nergens op, maar toch. :’)

En ik ben vast aan een excel met de complete uitzet begonnen. Uitzoeken wat en waar ik dingen wil gaan halen. En uitzoeken wat alles zelfs is, want ik ken al die dingen nog niet. :D
pi_210752755
quote:
2s.gif Op maandag 25 september 2023 20:37 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]
Twee weken en toen kreeg ik te horen dat ie mislukt was. :') De tweede keer was het na een week volgens mij. Heb je de NIPT met nevenbevindingen gedaan?
Met nevenbevindingen ja.
Las idd dat het soms mislukt, stom hoor. Vk heeft me daarom wel aangeraden om pas na 11 weken te gaan, dan zou de kans op mislukken kleiner zijn. Ik was 11+5 uiteindelijk.

Myraela, dat zijn wel leuke voorbereidingen voor deze fase!
Ik stuitte op wat korting dus heb wat zwangerschapskleding gekocht en 2 wollen rompertjes. O+
pi_210754424
Vervelend dat de nipt uitslag zo lang duurt @Nolita ! Ik had ‘m beide keren binnen een paar dagen. Hopelijk heb je ‘m snel binnen en is alles goed!

Ik heb donderdag mijn eerste echo, als ‘t goed is ben ik dan 8+2. Volgens mijn app ben ik een week verder maar die klopt dus helemaal niet, dag 1 rekent ie als week 1. Ik vond het al zo snel gaan :') :D. Ik vind het wel een beetje jammer dat ik alleen ga naar die afspraak, maargoed. It is what it is.
pi_210755152
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 20:45 schreef Myraela het volgende:
Ik ben ook op de uitslag nipt aan het wachten. Vorige week maandag geprikt.

Komende vrijdag de 13 weken echo, dus ook nog even spannend. Wel zin om weer te mogen kijken. O+ Al voelt het soms alsof je de situatie kunt jinxen als je er teveel naar uitkijkt. Slaat nergens op, maar toch. :’)

En ik ben vast aan een excel met de complete uitzet begonnen. Uitzoeken wat en waar ik dingen wil gaan halen. En uitzoeken wat alles zelfs is, want ik ken al die dingen nog niet. :D
Herkenbaar gevoel, dat jinxen, alsof je je niet te veel mag verheugen want dan gaat het mis. En ook nog een stukje onwerkelijkheid.
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2023 21:18 schreef Nolita het volgende:

[..]
Met nevenbevindingen ja.
Las idd dat het soms mislukt, stom hoor. Vk heeft me daarom wel aangeraden om pas na 11 weken te gaan, dan zou de kans op mislukken kleiner zijn. Ik was 11+5 uiteindelijk.

Myraela, dat zijn wel leuke voorbereidingen voor deze fase!
Ik stuitte op wat korting dus heb wat zwangerschapskleding gekocht en 2 wollen rompertjes. O+
Ik was wat aan de vroege kant denk ik, hopelijk komt je uitslag snel!
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 01:38 schreef Smart_ass het volgende:
Vervelend dat de nipt uitslag zo lang duurt @:Nolita ! Ik had ‘m beide keren binnen een paar dagen. Hopelijk heb je ‘m snel binnen en is alles goed!

Ik heb donderdag mijn eerste echo, als ‘t goed is ben ik dan 8+2. Volgens mijn app ben ik een week verder maar die klopt dus helemaal niet, dag 1 rekent ie als week 1. Ik vond het al zo snel gaan :') :D. Ik vind het wel een beetje jammer dat ik alleen ga naar die afspraak, maargoed. It is what it is.
Veel plezier donderdag! *O* Ik heb straks controle, hopelijk heeft de VK weer wat leuks te vertellen. Volgende week weer groeiecho, veel leuker dan dat gepor. *O*
  dinsdag 26 september 2023 @ 08:27:14 #62
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210755189
Wauw wat leuk jou hier te zien @DevilsWhore!! *O* Gefeliciteerd! O+
|| justdiggit.org ||
pi_210755206
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2023 08:27 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Wauw wat leuk jou hier te zien @:DevilsWhore!! *O* Gefeliciteerd! O+
Hai :7
  dinsdag 26 september 2023 @ 08:35:13 #64
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210755235
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2023 08:30 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]
Hai :7
Hoe ver ben je? Is het je eerste kindje? Verloopt het allemaal soepeltjes? O+
|| justdiggit.org ||
pi_210755667
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2023 08:35 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Hoe ver ben je? Is het je eerste kindje? Verloopt het allemaal soepeltjes? O+
Ruim 31 weken nu van de eerste :Y Het gaat best goed, wel zwangerschapsdiabetes, maar daar merk ik weinig van naast dat ik glucose moet prikken. Baby volgt ook de eigen groeilijn en is niet heel groot, dus dat is fijn.
pi_210755704
Oh jeetje! Je bent al zover. Ik dacht dat je je laat meldde alsin, niet ongesteld geworden. :D Leuk wel! *O*
pi_210755776
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2023 09:42 schreef Myraela het volgende:
Oh jeetje! Je bent al zover. Ik dacht dat je je laat meldde alsin, niet ongesteld geworden. :D Leuk wel! *O*
Nee, ik ben gewoon pas weer een week actief op Fok. :') ik ben al aan het aftellen, over 5,5 week mag dan baby komen. *O*
  dinsdag 26 september 2023 @ 09:56:52 #68
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210755802
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2023 09:36 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]
Ruim 31 weken nu van de eerste :Y Het gaat best goed, wel zwangerschapsdiabetes, maar daar merk ik weinig van naast dat ik glucose moet prikken. Baby volgt ook de eigen groeilijn en is niet heel groot, dus dat is fijn.
Wauw, zo ver al! Al voelt het alsof je nog een eeuwigheid moet, vond ik in ieder geval :')

Fijn dat het goed gaat en de baby lekker de eigen groeilijn volgt *O*
|| justdiggit.org ||
pi_210755828
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2023 09:56 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Wauw, zo ver al! Al voelt het alsof je nog een eeuwigheid moet, vond ik in ieder geval :')

Fijn dat het goed gaat en de baby lekker de eigen groeilijn volgt *O*
Het voelt nu wel als bijna, laatste loodjes. Maar eerst bijna verlof :7
  dinsdag 26 september 2023 @ 10:08:32 #70
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210755860
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2023 10:02 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]
Het voelt nu wel als bijna, laatste loodjes. Maar eerst bijna verlof :7
Lekker is dat :D Goed uitrusten en nog even genieten van de tijd met zijn tweeën :Y
|| justdiggit.org ||
pi_210755870
Goede NIPT uitslag. *O* *O* Ook geen nevenbedingen. Was ik eerst niet van plan te laten checken, maar toch gedaan omdat ik mezelf ken en anders altijd van het ergste uit zou gaan. :')

Kreeg trouwens een mail. Had een brief verwacht, dus dan had ik hem pas geopend als m'n man thuis zou zijn. Maar ik kreeg een mail van de verloskundige met de titel: Jouw goede NIPT uitslag. :D
pi_210757116
Gefeliciteerd myraela!
Hier deze week geslachtsecho
Tijd gaat snel joh, ik begin al een flinke buik te krijgen
pi_210757460
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 12:32 schreef _Lily_ het volgende:
Gefeliciteerd myraela!
Hier deze week geslachtsecho
Tijd gaat snel joh, ik begin al een flinke buik te krijgen
Spannend! Hopen dat de kleine een beetje meewerkt en niet de hele tijd in kleermakerszit gaat zitten. :')
pi_210757896
Gefeliciteerd @DevilsWhore , die laatste weken duren zo oneindig vind ik altijd (net als de eerste weken :P ).

Heeft iemand van jullie weleens de Chinese geslachtskalender bekeken? En klopte het voor jullie? :D
pi_210758007
20w echo was goed!
  dinsdag 26 september 2023 @ 14:30:25 #76
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210758188
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:52 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd @:DevilsWhore , die laatste weken duren zo oneindig vind ik altijd (net als de eerste weken :P ).

Heeft iemand van jullie weleens de Chinese geslachtskalender bekeken? En klopte het voor jullie? :D
Bij ons bij beide babies fout! :D

De nub theorie klopte bij ons wel!
pi_210758284
Vanochtend maar eens gebeld en door drukte had ze al een aantal dagen niet gekeken, ze zou gaan kijken of ze m binnen had.
Later een smsje gekregen dat de uitslag goed was.
Pff opluchting en blij dat ik toch even gebeld heb.

Chinese kalender klopte hier ook 2x niet.
pi_210759276
Fijn van de goede uitslag!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:30 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Bij ons bij beide babies fout! :D

De nub theorie klopte bij ons wel!
Hier klopte het twee keer wel, ben benieuwd of het deze keer ook klopt. Vanaf wanneer kun je die nub theorie zo’n beetje toepassen?
pi_210759804
Wat heerlijk, al die goede echo’s en uitslagen O+ Dat geeft toch wel rust, vond ik althans.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:52 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd @:DevilsWhore , die laatste weken duren zo oneindig vind ik altijd (net als de eerste weken :P ).

Beide keren klopte de kalender bij ons. En van de nub had ik bij de oudste nog nooit gehoord, maar bij deze klopte die ook. Het is echt een meisje, hoewel ergens nog steeds de gedachte blijft: wat nu als het straks ineens een jongen blijkt?? :D
Sarcasme. Herken het.
pi_210759832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:40 schreef Nolita het volgende:
Vanochtend maar eens gebeld en door drukte had ze al een aantal dagen niet gekeken, ze zou gaan kijken of ze m binnen had.
Later een smsje gekregen dat de uitslag goed was.
Pff opluchting en blij dat ik toch even gebeld heb.

Chinese kalender klopte hier ook 2x niet.
Ik vind dit dus echt stom. Je weet dat dit super spannend is en dan laat je mensen dus onnodig lang wachten. Onze uitslag was ook op vrijdag binnen maar pas maandag doorgestuurd. Heel weekend extra stress voor niks. Ik weet ook wel dat ze echt niet zitten te niksen, maar toch.. :@
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:44:47 #81
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210759899
Wij hadden gisteren ook een goede echo en een kloppend hartje! O+ Mag wel meteen starten met een hele apotheek aan medicatie, waaronder mezelf elke dag injecteren ;( maar het is voor een goed doel! Nu 7+1, over 3 weken termijnecho, so far so good!
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:46:43 #82
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210759916
Volgens de Chinese kalender krijgen wij een meisje. Maar ik denk dat we ons dit keer laten verrassen tijdens de bevalling. :)
pi_210759992
Ik probeer me dus een beetje te oriënteren op wat we allemaal nodig gaan hebben. Maar met zoveel opties en 0 ervaring, vind ik dat nog best een zoektocht. Hoe doen of deden jullie dat voor een eerste kindje? Van die dingen als een kolfapparaat bijvoorbeeld, ik heb geen idee? Maar ook makkelijkere dingen als een wipstoeltje.

Ik wil best betalen als het dan veel beter is, maar ik wil ook weer niet van alles maar de duurste optie kopen omdat ik dan denk dat het ook het beste spul is. :')
pi_210760021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:44 schreef Nanukerst het volgende:
Wij hadden gisteren ook een goede echo en een kloppend hartje! O+ Mag wel meteen starten met een hele apotheek aan medicatie, waaronder mezelf elke dag injecteren ;( maar het is voor een goed doel! Nu 7+1, over 3 weken termijnecho, so far so good!
O+ O+ Hopelijk ben je niet al te misselijk van de zwangerschap, want met een goede kokhalsreflex kan pillen slikken ook best nog een uitdaging zijn :@ Niet om je te ontmoedigen overigens.. you can do this!
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:56:17 #85
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:52 schreef Myraela het volgende:
Ik probeer me dus een beetje te oriënteren op wat we allemaal nodig gaan hebben. Maar met zoveel opties en 0 ervaring, vind ik dat nog best een zoektocht. Hoe doen of deden jullie dat voor een eerste kindje? Van die dingen als een kolfapparaat bijvoorbeeld, ik heb geen idee? Maar ook makkelijkere dingen als een wipstoeltje.

Ik wil best betalen als het dan veel beter is, maar ik wil ook weer niet van alles maar de duurste optie kopen omdat ik dan denk dat het ook het beste spul is. :')
Is uiteindelijk heel persoonlijk, zal een beetje trial & error zijn. Wij hebben nooit een wipstoel of een box gehad, ook nooit gemist. Als je graag bv wil geven is een kolf zeker fijn, maar je kan na de geboorte ook iets huren om te ontdekken welke je fijn vindt alvorens te kopen.
pi_210760052
quote:

Kolf apparaat kan je ook huren als kolven niet lukt, dus is niet echt nodig om nu al aan te schaffen.
Wipstoel hoeft ook nog niet. De eerste tijd zal je kindje het liefst bij je zijn. Pas met hapjes geven enzo kan het wel handig zijn. Eventueel kan je ze, in geval van nood, altijd in de maxi Cosi zetten (als je die hebt) als je even je handen vrij wilt of in de box leggen.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:57:39 #87
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760061
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
O+ O+ Hopelijk ben je niet al te misselijk van de zwangerschap, want met een goede kokhalsreflex kan pillen slikken ook best nog een uitdaging zijn :@ Niet om je te ontmoedigen overigens.. you can do this!
Ik kiep ze bij wat chocoladevla en dan valt het nog mee. :P
pi_210760063
quote:

Wij hebben veel gekregen en ik heb uitzetlijsten vergeleken. Maar er komt echt een nieuwe wereld op je af. Vergelijken is key.

Voor de kolf ga ik denk ik voor de Youha, maar daar wacht ik nog mee tot na de bevalling. Misschien denk ik er dan anders over. Ik weet niet of je nog steeds in een grote stad in het zuiden des lands woont, maar daar zijn meerdere kolfconsulenten actief, waarbij je ook kolven kunt testen. Dat hebben we in het noorden niet.
pi_210760074
Wat ik nu wel heb gekocht, maar vorige zwangerschap niet, zijn een co sleeper en een new born set voor de Tripp trapp. Maar gezien ze nog niet geboren is, nog geen ervaring of het echt van toegevoegde waarde is. Leek me wel handig en fijn om haar bij ons te kunnen hebben. Oh en een baby nestje.
Sarcasme. Herken het.
pi_210760090
Okay, de borstkolf gaat in de excel vast richting 'huren'. Dat is alweer iets afgestreept. :D
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:01:12 #91
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760092
Co-sleeper is de bom! O+
pi_210760124
Oeh en voedingskussen is ook een must!!! Niet om te voeden, maar om zelf mee te slapen O+ Gooi die man het bed maar uit, want je wil nooit meer zonder :D
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:04:23 #93
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760126
Een luiertas heb ik overigens ook nooit begrepen. Ik heb een tas, ik doe er luiers in --> luiertas. :7
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:04:49 #94
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:04 schreef Spirit82 het volgende:
Oeh en voedingskussen is ook een must!!! Niet om te voeden, maar om zelf mee te slapen O+ Gooi die man het bed maar uit, want je wil nooit meer zonder :D
Dit is zo waar! O+
pi_210760157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:04 schreef Nanukerst het volgende:
Een luiertas heb ik overigens ook nooit begrepen. Ik heb een tas, ik doe er luiers in --> luiertas. :7
Ik vind het dus echt stom dat luiertassen vaak zo overdreven vrouwelijk/handtasserig zijn. Hallo, mijn kerel moet er dus mee lopen hè :{w
Sarcasme. Herken het.
pi_210760159
Qua wieg was ik ook op een co-sleeper wieg uitgekomen. Leek mij wel handig omdat we dan in ieder geval kunnen testen of de co-sleeper wat voor ons is.

Al was dat ook pas nadat ik leerde dat je voor de eerste 6 maanden een ander soort bedje nodig hebt dan daarna. Heel ingewikkeld allemaal. :D
pi_210760196
Oh, en het enige waarvan ik al jaren dacht dat ik het sowieso wilde hebben. Omdat het eigenlijk het enige was wat ik kende, de Tripp Trapp stoel. Gaat waarschijnlijk plaats moeten maken voor de Bugaboo Giraffe kinderstoel. Puur gebaseerd op uiterlijk overigens, zo ben ik dan ook wel weer.
pi_210760204
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:07 schreef Myraela het volgende:
Qua wieg was ik ook op een co-sleeper wieg uitgekomen. Leek mij wel handig omdat we dan in ieder geval kunnen testen of de co-sleeper wat voor ons is.

Al was dat ook pas nadat ik leerde dat je voor de eerste 6 maanden een ander soort bedje nodig hebt dan daarna. Heel ingewikkeld allemaal. :D
Hoeft op zich niet hoor. Je baby kan ook meteen in een ledikant als je dat wil. Je moet het dan alleen heel kort opmaken en je kind helemaal onderin leggen zodat het niet onder de deken kan wurmen. Co sleeper is handig omdat je die aan je bed vast kan maken en je kindje dan vlakbij hebt.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:12:40 #99
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760242
Wat Spirit zegt. Je kan echt voor vanaf de geboorte gewoon een Ikea-ledikantje nemen en dat is dus te gebruiken als co-sleeper en als het eenmaal op de eigen kamer ligt dan ook nog totdat het toe is aan een 1-persoonsbed.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:14:11 #100
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210760263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:07 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ik vind het dus echt stom dat luiertassen vaak zo overdreven vrouwelijk/handtasserig zijn. Hallo, mijn kerel moet er dus mee lopen hè :{w
Wij hebben een donkergroene rug tas, vooral de extra clips zodat je ‘m aan de wagen kan hangen en dat er al een verschoonmatje bij zat en alle vakken vond ik het voordeel ervan. Maar idd wel een stoer model.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:14:59 #101
318361 Bienelientjee
pi_210760274
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2023 16:22 schreef Smart_ass het volgende:
Fijn van de goede uitslag!
[..]
Hier klopte het twee keer wel, ben benieuwd of het deze keer ook klopt. Vanaf wanneer kun je die nub theorie zo’n beetje toepassen?
Volgens mij kan dat vanaf 12 weken al zo'n beetje, zolang je maar een goede foto van de nub hebt! (Dan nog is het natuurlijk niet 100% garantie!)

J was wel echt overduidelijk een jongentjes nub, stak echt goed omhoog, haha! :d En bij E echt de typische meisjes nub, zag er heel anders uit bij haar beide met de 12 weken scan!
pi_210760278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:04 schreef Spirit82 het volgende:
Ik vind een regulier voedingskussen dus helemaal niet lekker slapen, mijn vent heeft hem ingepikt en ik heb een wigkussen. Ideaal, je propt het ook zo in je tas als je op vakantie gaat ofzo.
quote:
En als je echt een Nanabeebi luiertas wil, koop die van AliExpress. In de Europese webshops zijn het allemaal doorverkopees.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:28:01 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210760402
quote:

Heeeel veel dingen heb je niet direct nodig en kun je dus ook beter nog even mee wachten. Een kolf bijvoorbeeld, start eerst eens je borstvoeding goed op en doe daarna een consult zodat je diverse kolven kan bekijken en testen. Maar ook een hoop van die dingen als wipstoeltjes enzo - tenzij je een leuke aanbieding tegen komt vooral niet meteen zelf kopen. Zijn namelijk ook van die dingen die opa’s en oma’s graag aanschaffen voor je :).
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:31:40 #104
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210760443
Wat ik wel fijn vond, was juist zorgen voor voldoende van bepaalde basics. We hebben beneden een groot keuken eiland en dus daar ook een verschoon kussen liggen. Scheelt tig keer op een dag traplopen. Zo ook 2 thermometers want die eerste week wordt er constant getemperatuurd. Maar we waren de eerste dagen elke keer de thermometer weer kwijt.

Voldoende beddengoed vind ik ook heel fijn, ook voor jezelf trouwens! Man, ik zweette de eerste weken zoveel na de bevalling, dan is een extra set zodat je altijd schoon hebt liggen echt erg fijn.
pi_210760699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:14 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Volgens mij kan dat vanaf 12 weken al zo'n beetje, zolang je maar een goede foto van de nub hebt! (Dan nog is het natuurlijk niet 100% garantie!)

J was wel echt overduidelijk een jongentjes nub, stak echt goed omhoog, haha! :d En bij E echt de typische meisjes nub, zag er heel anders uit bij haar beide met de 12 weken scan!
Ah wat grappig dat je dat verschil echt zo goed zag! Volgens mij heb ik hier nooit een echo rond 12/13 weken gehad, pas weer rond 20 weken en dan weten we het geslacht als het goed is al haha.
pi_210760711
Okay, goede tips al. O+

Mag ik er nog eentje ingooien. De luieremmer? Ik zie goedkope hele simpele, maar ook duurdere rond de 50 euro met een anti-geursysteem. Heb je dat nodig?

Oh, en voor een eventuele flessenwarmer is dan hetzelfde als de kolf? Eerst even afwachten hoe het straks echt gaat om te kijken wat je echt nodig gaat hebben?
  dinsdag 26 september 2023 @ 19:19:22 #107
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210760816
quote:
Ik heb deze https://www.nanabeebi.com(...)EaMFC8xoCc4gQAvD_BwE
en vind hem echt een waardevolle toevoeging. Zo chill dat ie een matje heeft, en extra dingen voor aan de kinderwagen enzo. En anders moest ik toch een extra tas halen, dus dan maar gelijk eentje die handig is :7 En ook nog eens gewoon een neutrale, stoere tas.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 26 september 2023 @ 19:21:40 #108
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210760834
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:03 schreef Myraela het volgende:
Okay, goede tips al. O+

Mag ik er nog eentje ingooien. De luieremmer? Ik zie goedkope hele simpele, maar ook duurdere rond de 50 euro met een anti-geursysteem. Heb je dat nodig?

Oh, en voor een eventuele flessenwarmer is dan hetzelfde als de kolf? Eerst even afwachten hoe het straks echt gaat om te kijken wat je echt nodig gaat hebben?
Ligt eraan.
Wij hebben wel een luieremmer, een hele simpele, maar zonder hadden we ook prima gered. Dan gooi je de luier gewoon steeds in de reguliere prullenbak, maar dan moet je die dus wel in de buurt hebben.

Er zijn gemeenten waar je luiers apart kan weggooien, dus als je in zo'n gemeente woont kan dat schelen als je per zak restafval betaald oid. Dan is zo'n luieremmer wel handig.
|| justdiggit.org ||
  dinsdag 26 september 2023 @ 19:27:43 #109
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210760881
En twee verschoonkussens, echt heel chill inderdaad. Wij verschonen nu voornamelijk beneden, maar hebben dus boven ook een. Dat scheelt een hoop gesjouw en tig keer de trap op :Y

Draagdoek is ook heel chill om te hebben, maar als je dat wil zou ik wachten tot de baby geboren is en je dan een consult kan doen om verschillende te testen.

Verder heb ik veel van de uitzetlijst van 24baby in huis en gebruikt. Monddoekjes en hydrofiele doeken kan je niet genoeg in huis hebben.

Niet teveel kleertjes van de eerste maten kopen (50/56), daar zijn ze binnen 2 maanden vaak uitgegroeid en een baby kan meestal wel meerdere dagen in één outfit (tenzij explosiepoep of flinke reflux).
|| justdiggit.org ||
pi_210760920
quote:
Okay, goede tips al. O+

Ik heb alleen maar een luieremmer omdat wij wasbaar gaan luieren, anders zou ik het rechtstreeks in de kliko gooien.

Flessenwarmer wordt vaak als overbodig gezien als je het op het 24babyforum vraagt.
pi_210760936
quote:
Okay, goede tips al. O+

Je hebt ook luier zakjes met een geurtje. Die koop je bij de Hema of wibra. Luier in een zakje, knoopje erin en hoepla in de gewone prullenbak.
Sarcasme. Herken het.
pi_210761012
Flessenwarmer vonden wij dus weer wel heel fijn, terwijl ik het voedingskussen bijna instant verbannen heb. Kolf zou ik sowieso pas na de bevalling doen en dan met een kolfconsult.

Maat 50 en 56 hebben wij bijgekocht, omdat ik het mega irritant vond hoe snel ik er doorheen was.

Luiertas vonden wij ook fijn, wipstoel hebben we ook veel gebruikt. Met name om haar in het zicht te hebben tijdens het douchen vond ik die heel fijn. Maar dat was wel pas toen ze een week of 6 was denk ik.
pi_210761016
Oh en luieremmer ben ik heel blij mee! Maar dan wel één waar gewone vuilniszakken in passen.
pi_210761072
quote:
17s.gif Op dinsdag 26 september 2023 19:21 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Ligt eraan.
Wij hebben wel een luieremmer, een hele simpele, maar zonder hadden we ook prima gered. Dan gooi je de luier gewoon steeds in de reguliere prullenbak, maar dan moet je die dus wel in de buurt hebben.

Er zijn gemeenten waar je luiers apart kan weggooien, dus als je in zo'n gemeente woont kan dat schelen als je per zak restafval betaald oid. Dan is zo'n luieremmer wel handig.
Ja, dit wilde ik zeggen. Bij onze gemeente kan dat dus en we wonen naast een inzamelpunt. Luiers gaan in een aparte prullenbak (een boven, een beneden) en we brengen ze om de dag ongeveer naar het luierpunt. Met de deksels dicht ruik je er niks van.

Flessen warm ik mijn vrouw gewoon au bain marie op. Als ik flesvoeding zou geven zou ik denk ik wel investeren in zo'n poedermelktap, dat lijkt me superhandig.
pi_210761077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:36 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ik vind dit dus echt stom. Je weet dat dit super spannend is en dan laat je mensen dus onnodig lang wachten. Onze uitslag was ook op vrijdag binnen maar pas maandag doorgestuurd. Heel weekend extra stress voor niks. Ik weet ook wel dat ze echt niet zitten te niksen, maar toch.. :@
Ze is maar alleen en eind september is een drukke periode dus ik had wel verwacht dat het even kon duren, maar ik ging mezelf nu gek maken inderdaad. Bedenken dat ze tot na het weekend wachtte omdat je in het weekend geen vervolgstappen kunt doen enzo. Stom brein. :')

Luieremmer ben ik ook wel benieuwd naar. Wij hadden een simpele emmer en dat vond ik zeker het eerste jaar met veel luiers per dag wel fijn. (Alleen die stank als je de deksel open doet en dan deed ik poepluiers idd in een zakje met veur). Hij is een hele tijd terug gesneuveld toen er een dik boek op viel, jongste was toen 1,5 ofzo. 9 maanden later was ze zindelijk dus niet gemist. Toch wil ik wel weer iets, maar niet te veel meer investeren. Dus ben wel benieuwd naar ervaringen idd.
pi_210761086
Ik heb gewoon een Ikea knodd vuilnisemmer. Maar hij stinkt wel. :')
pi_210761101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:59 schreef Spirit82 het volgende:
Wat ik nu wel heb gekocht, maar vorige zwangerschap niet, zijn een co sleeper en een new born set voor de Tripp trapp. Maar gezien ze nog niet geboren is, nog geen ervaring of het echt van toegevoegde waarde is. Leek me wel handig en fijn om haar bij ons te kunnen hebben. Oh en een baby nestje.
Ik ben van allebei groot fan O+ onze newbornset is echt de meest gebruikte aankoop ooit. Ik kreeg 'm 11 jaar geleden en er hebben inmiddels 7 of 8 baby's ingelezen, half Nederland doorgereisd en nu is ie weer bij ons O+
pi_210761127
En ik heb een Wickelmax in plaats van een luiertas, topding ook vind ik. Mijn zus vond 'm echter verschrikkelijk, dus tja :+
pi_210761172
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:01 schreef Myraela het volgende:
Okay, de borstkolf gaat in de excel vast richting 'huren'. Dat is alweer iets afgestreept. :D
Als je kolft omdat live voeden niet lukt, dan huurt je meestal een professionele kolf (Medela Symphony) bij de thuiszorgwinkel. Die zijn heel krachtig maar ook enorm groot. Je koopt de onderdelen die je op je borsten zet en de flesjes er dan nieuw bij. Mocht de borstvoeding eenmaal lopen en je voedt nog steeds als je aan het werk gast (of je blijft fulltime kolven) dan is het vroeg genoeg om een kolf te zoeken die bij jou(w wensen) past.
pi_210761210
En je hebt nooit teveel hydrofielen. Als je denkt 'dit is overdreven', dan heb je bijna genoeg.
pi_210761309
Ik heb de 16 hydrofiele doeken van 24baby overgenomen in m'n lijst. Mijn man was overigens een dotje toen ik dat vertelde, hij zei dat we ze dan het best allemaal in één keer kunnen kopen zodat ze allemaal hetzelfde zijn. Sukkel. Ik heb met een baby straks eindelijk een excuus om zoveel mogelijk gekke printjes te halen. O+
pi_210761724
Elke keer als ik het over hydrofielen heb, zegt mijn man “je bent zelf een hydrofiel!”. Hij kan maar niet aan het woord wennen omdat hij het vindt klinken als een scheldwoord :')
Sarcasme. Herken het.
pi_210761880
Ik heb een aantal hydrofielen maar de keren dat ik ze gebruikt heb zijn op één hand te tellen. Ik zou je zo ook echt niet kunnen vertellen waar je ze voor gebruikt :').

Luieremmer hebben we wel (twee) en die zijn hier echt onmisbaar. Heb echt geen zin om voor elke luier helemaal naar de kliko te lopen en de meur die eruit komt als de deksel open gaat vind ik voor een aantal seconden minder storend dan de constante meur die eruit komt als je een normale prullenbak hebt :).

Maargoed ja dit is allemaal weer erg persoonlijk :P.
pi_210763592
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 21:00 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb een aantal hydrofielen maar de keren dat ik ze gebruikt heb zijn op één hand te tellen. Ik zou je zo ook echt niet kunnen vertellen waar je ze voor gebruikt :').

Luieremmer hebben we wel (twee) en die zijn hier echt onmisbaar. Heb echt geen zin om voor elke luier helemaal naar de kliko te lopen en de meur die eruit komt als de deksel open gaat vind ik voor een aantal seconden minder storend dan de constante meur die eruit komt als je een normale prullenbak hebt :).

Maargoed ja dit is allemaal weer erg persoonlijk :P.
Hoe handel jij dan kotst, kwijl, lekkende melk, verdwaalde fruithappen en badwater? :s) Vooral de kots. Ik heb maanden die lappen op grijpafstand gehouden want :r
pi_210763613
Ah je hebt gelijk, hoe kon ik dat vergeten :D. Voor melk teruggeven/kots/kwijlen gebruikten we inderdaad van die hydrofiele spuugdoekjes. Ik moet bij het woord hydrofielen altijd aan die grote doeken denken en die gebruikte ik eigenlijk nooit. Ook niet in bad. Maar inderdaad we hadden echt een enorme stapel spuugdoeken, die gingen er echt snel doorheen altijd :') .
  woensdag 27 september 2023 @ 03:44:37 #126
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210763619
Spuugdoeken O+ met het warme weer ook ideale tet zweet absorbeerders geweest
pi_210765026
Ik heb twee simpele luieremmers die ik niet gebruik; dat gebuk :{w. Nu gewoon een pedaalemmer van Brabantia.

Waar wij trouwens enthousiast over zijn; onze draadloze flessenwarmer! Nu moet ik wel zeggen dat we veel op pad zijn (geweest) met baby, meteen vanaf het begin. En dat ding gebruiken we daarom echt heel veel. Ook gaat ie mee naar opa en oma's als zij oppassen. Ideaal!

En spuugdoekjes inderdaad :'). Ik denk dat wij er zeker 20 hebben.
  woensdag 27 september 2023 @ 10:21:24 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_210765064
Kolven en fleswarmers zou ik pas aan beginnen als je echt zeker weet of het borst- of flesvoeding wordt. Meestal is dat pas na de geboorte.
disclaimer
pi_210765380
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 10:21 schreef SQ het volgende:
Kolven en fleswarmers zou ik pas aan beginnen als je echt zeker weet of het borst- of flesvoeding wordt. Meestal is dat pas na de geboorte.
Oh ja, goede, niet aan gedacht! Ik wist van tevoren dat het flesvoeding zou worden :Y.
pi_210765642
Hoe staan jullie tegenover een wollen inlegger of schapenvacht? Ik zag er net eentje bij babypark en mijn hormonen gaan echt goed op wol omdat we een herfst/winter baby krijgen, maar heeft dit toegevoegde waarde en is het veilig?
Sarcasme. Herken het.
pi_210766225
Ja wij hebben dus ook een draadloze flessenwarmer. Super fijn voor als ze bij papa of een andere oppas is. Dus ondanks borstvoeding wordt die hier wel goed gebruikt. :D
pi_210766235
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2023 11:30 schreef Spirit82 het volgende:
Hoe staan jullie tegenover een wollen inlegger of schapenvacht? Ik zag er net eentje bij babypark en mijn hormonen gaan echt goed op wol omdat we een herfst/winter baby krijgen, maar heeft dit toegevoegde waarde en is het veilig?
Wij hadden wel een wollen inlegger in de kinderwagen, onder het hoeslakentje. Vond ik wel fijn, dan lag ze buiten wat warmer. Op die manier vond ik het iig wel veilig, want dan ben je er ook gewoon bij.
pi_210766840
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2023 03:27 schreef Smart_ass het volgende:
Ah je hebt gelijk, hoe kon ik dat vergeten :D. Voor melk teruggeven/kots/kwijlen gebruikten we inderdaad van die hydrofiele spuugdoekjes. Ik moet bij het woord hydrofielen altijd aan die grote doeken denken en die gebruikte ik eigenlijk nooit. Ook niet in bad. Maar inderdaad we hadden echt een enorme stapel spuugdoeken, die gingen er echt snel doorheen altijd :') .
Ik heb dus juist alleen maar van die grote XL hydrofielen :D ze worden nog steeds gebruikt als handdoek voor de kinderen. Zelfs die van 5 kan ik er nog steeds helemaal inwikkelen na het douchen O+ Echt ideaal :P
pi_210767231
Ben ik trouwens de enige die hydrofiele doeken niet fijn vind? Ik heb ze wel, voor onder zijn hoofdje in bed, box, etcetera, maar voor kwijl en kots heb ik van die badstoffen spuugdoekjes; die absorberen veel meer :').
pi_210768268
quote:
3s.gif Op woensdag 27 september 2023 14:03 schreef Anne het volgende:
Ben ik trouwens de enige die hydrofiele doeken niet fijn vind? Ik heb ze wel, voor onder zijn hoofdje in bed, box, etcetera, maar voor kwijl en kots heb ik van die badstoffen spuugdoekjes; die absorberen veel meer :').
Mijn jongste spuugde veel toen ze echt nog klein was, ik heb toen extra keukenhanddoeken gekocht bij Hema want aan die kleine spuugdoekjes had ik ook niks :').
XL hydrofielen liggen hier in bed onder hun hoofden (ook nog bij de kleuter die zonder kussen wil slapen) en gebruiken we na het zwemmen en douchen. De normale maat hydrofielen gebruik ik amper, die degraderen binnenkort tot schoonmaakdoeken denk ik.
pi_210769321
De xl zijn idd nog heel lang fijn voor na het douchen.
De normale gebruikte wij naast de box en in bed vooral veel op het verschoonkussen zodat niet bij ieder beetje spuug of bij enorme poepluiers meteen die hoes in de was moest. Dan had ik heel veel extra hoezen moeten aanschaffen.

Vandaag kwam mijn eerste aanschaf voor de baby binnen. 2 mini wollen rompertjes. O+
  woensdag 27 september 2023 @ 16:51:28 #137
386633 Adnap
I love Life !
pi_210769348
Oudste is hier 24, zo oud zijn dus ook de hydrofiele doeken... T gros is tot op de draad versleten, ik heb er nog 2 over van de 16. Die gebruik ik nu voor in de auto, ideaal als vanalles-en-nog-wat-doek-als-je-een-hond-hebt <3
En ja ik posste hier toen mijn jongste onderweg was, inmiddels 22 jr geleden :W
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_210769398
Ik vind alleen de grote hydrofiele doeken fijn, vooral met douchen en zwemmen. De kleintjes gebruik ik bijna nooit.
Zelfs niet voor schoonmaken. :P
  woensdag 27 september 2023 @ 21:28:27 #139
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210772026
Ik heb alleen de normale maat hydrofielen en gebruik ze nog voor m'n peuter, als slab/schort als we buiten de deur eten. Daar zijn ze ideaal voor O+ en ik had er altijd 1 over het aankleedkussen liggen, ook heel fijn.
En om af te drogen na bad of douche.

Verder is het echt zoeken om een goede middenweg te vinden ja. Dat je niet allemaal spullen in huis hebt die je niet gebruikt, maar ook niet dat je last minute nog van alles moet regelen in de kraamweek.
pi_210772959
XL kregen wij er bizar veel cadeau van dus daar hebben we erg eigenlijk wel teveel van, want ik gebruik ze alleen om af te drogen na bad/douche/zwemmen. Gewone formaat werd idd heel veel gebruikt om spuugjes op te vegen en op het verschoonkussen. Ik gebruik ze nu ook in mijn kolftas, en wanneer Pukje extreem verkouden is om alle snot aan af te vegen.

Maar nu ze vrijwel nooit meer spuugt gebruiken we ze wel nog maar weinig, de la puilt uit.
pi_210778540
Hier ook een goede echo vandaag! Meette wel iets kleiner dan 8+2, maar aangezien ‘t verschil niet groter dan 5 dagen was houden ze dit aan.
pi_210787081
13-weken was ook goed. O+ Werkte niet helemaal mee, dus het was even uitwendig, toch inwendig en daarna weer uitwendig. Maar uiteindelijk toch alles kunnen zien, en niets bijzonders. O+ Hoewel, voor mij is alles juist bijzonder. O+
pi_210787444
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:29 schreef Myraela het volgende:
13-weken was ook goed. O+ Werkte niet helemaal mee, dus het was even uitwendig, toch inwendig en daarna weer uitwendig. Maar uiteindelijk toch alles kunnen zien, en niets bijzonders. O+ Hoewel, voor mij is alles juist bijzonder. O+
Wat zeg je dat mooi O+
pi_210787651
Wat fijn Myraela!
Wij mogen maandag voor de 13 weken echo. O+
pi_210787767
Weer een *O* voor alle goede echo’s!

Oh jongens ik ben zo intens gelukkig! Mijn verlof is vandaag dan toch echt begonnen. Afsluitend met een lief compliment van mijn manager en van het team dat ze me gaan missen en nu al uitkijken naar mijn terugkeer. En dat bij een organisatie waar ik pas 2,5 maand werk. Dat voelt echt fijn O+

En vandaag is mijn grote bestelling binnengekomen van about you, daar was afgelopen weekend hoge korting en ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik “compleet” ben qua baby kleertjes. Super lieve wollen rompertjes, een wollen buitenpak, een paar boxpakjes. Alles met 50-70% korting dus daardoor NOG leuker. En ik heb van de week nog 2 wieg dekentjes gekocht. Laat het nestelen en cocoonen maar beginnen!! O+
Sarcasme. Herken het.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 29 september 2023 @ 21:47:33 #146
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210790942
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2023 13:29 schreef Myraela het volgende:
Nice. Wij hadden vd week de 20 weken echo en alles was ok.
We krijgen een meisje.
pi_210791261
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2023 21:47 schreef Kreator het volgende:
Nice. Wij hadden vd week de 20 weken echo en alles was ok.
We krijgen een meisje.
Wat fijn dat ook de 20 weken goed was. O+ En een meisje! O+ Wij hebben over 2 weken al een extra echo voor het geslacht, ik ben te nieuwsgierig. :D En ik vind een extra echo sowieso geen straf, toch fijn om weer even te zien dat het nog goed gaat.
pi_210803835
Ik heb ook een geslachtsecho gehad, we krijgen weer een jongen. 2 zoons straks haha
  zondag 1 oktober 2023 @ 21:10:02 #149
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210808639
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2023 11:53 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb ook een geslachtsecho gehad, we krijgen weer een jongen. 2 zoons straks haha
Leukkk, 2 zoons hebben is echt heerlijk kan ik uit ervaring vertellen. O+
pi_210813561
Gisteravond een beetje geschrokken omdat ik ineens licht bloedverlies had. Van te voren al wel veel gelezen dat het kan gebeuren, maar ik vond het toch vreemd dat ik het 13.5 week niet heb en dan ineens wel. Toch de verloskundige gebeld, die zei ook dat het waarschijnlijk niets is en dat het soms gewoon door iets heel kleins al een beetje kan gaan bloeden.

Verstand geloofde dat helemaal, maar dat kleine stemmetje in ons hoofd zorgde toch voor onrust. Dus bij een andere locatie waar we direct vandaag een echo konden laten doen langs geweest. En na dat kleine wiebelende mini-mensje weer gezien en voor het eerst het hartje gehoord te hebben, kunnen we het weer helemaal loslaten.
pi_210814587
Wat een schrik, Myraela! Gelukkig is alles goed O+

Ik ben vandaag in de volgende fase beland: ik heb op mijn werk de lift omlaag gepakt.
pi_210815159
Wat fijn dat je die echo kon laten doen @Myraela! Nu weer lekker genieten!
pi_210816676
Gelukkig Myraela, kan me voorstellen dat het voor stress zorgde!

Wij hadden net een goede 13-weken echo, alles zag er helemaal prima uit. O+
Zo fijn, echt wel een opluchting en wat meer vertrouwen dat het goed gaat. Ook het hartje mogen horen, magisch weer, zo klein en al zo compleet.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 10:48:41 #154
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210841361
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:52 schreef Myraela het volgende:
Gisteravond een beetje geschrokken omdat ik ineens licht bloedverlies had. Van te voren al wel veel gelezen dat het kan gebeuren, maar ik vond het toch vreemd dat ik het 13.5 week niet heb en dan ineens wel. Toch de verloskundige gebeld, die zei ook dat het waarschijnlijk niets is en dat het soms gewoon door iets heel kleins al een beetje kan gaan bloeden.

Verstand geloofde dat helemaal, maar dat kleine stemmetje in ons hoofd zorgde toch voor onrust. Dus bij een andere locatie waar we direct vandaag een echo konden laten doen langs geweest. En na dat kleine wiebelende mini-mensje weer gezien en voor het eerst het hartje gehoord te hebben, kunnen we het weer helemaal loslaten.
Schrikken he? Het komt echt vaker voor, ik heb het tot nu toe bij elke zwangerschap gehad, maar elke keer schrik ik er opnieuw van. Fijn dat de echo goed was!
  donderdag 5 oktober 2023 @ 10:53:50 #155
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210841413
Beetje een long shot maar ik ga mijn vraag toch stellen: met het oog op mijn indrukwekkende voorgeschiedenis zijn wij op zoek naar een vorm van mentale begeleiding tijdens deze zwangerschap, vooral in de hoek van verlies/angsten/hoe blijf je een beetje functioneren als het zwaard van Damocles 40 weken lang boven je hangt zeg maar. Nu heb ik me online suf gezocht en ik vind ook van alles, maar het voelt allemaal als net niet. Iemand toevallig een geniale tip?
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:16:24 #156
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210841633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:53 schreef Nanukerst het volgende:
Beetje een long shot maar ik ga mijn vraag toch stellen: met het oog op mijn indrukwekkende voorgeschiedenis zijn wij op zoek naar een vorm van mentale begeleiding tijdens deze zwangerschap, vooral in de hoek van verlies/angsten/hoe blijf je een beetje functioneren als het zwaard van Damocles 40 weken lang boven je hangt zeg maar. Nu heb ik me online suf gezocht en ik vind ook van alles, maar het voelt allemaal als net niet. Iemand toevallig een geniale tip?
Pfoe… ik zou denken aan wellicht een doula? Waar je al regelmatig een gesprek mee hebt wellicht en die je daarin kan begeleiden? Anders is misschien de praktijkondersteuner nog een optie. Maar het lijkt me inderdaad erg lastig :*
pi_210841692
quote:
Geen geniale tip want ik heb t zelf niet een hele zwangerschap gedaan, bleek toch niet helemaal mijn ding. Maar ik heb tijdens het eerste trimester wel wat aan dit boek gehad https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Ik had m als ebook, een stuk goedkoper.
pi_210842121
Ik zou ook denken aan een doula met specifieke ervaring hiermee..
pi_210842123
Ik heb vandaag m’n laatste kantoordag gehad. *O* Nu thuis verder en morgen nog eventjes en dan verlof. O+
pi_210842324
quote:
Mijn verloskundige noemde wel zoiets tijdens de intake. Zou jou verloskundige misschien geen goede tips bij jou in de buurt hebben?
pi_210842339
quote:
In Utrecht zit een angstgeboortecoach/-doula. Ik kende haar heuuuul vroeger persoonlijk, inmiddels al een tijd geen contact meer, maar misschien is dat wat? Geen idee of je in die regio zit… (https://www.bloom-geboortecoaching.nl/geboortecoaching/)
pi_210842412
quote:
De POP poli heeft misschien contacten?
pi_210842655
quote:
Mijn ziekenhuis biedt op de afdeling medische psychologie begeleiding aan bij precies zulke vragen, in andere ziekenhuizen bestaat dat ook. Je moet wel onder behandeling zijn bij een gynaecoloog in het ziekenhuis die je kan verwijzen. Je mag ook altijd even dm-en als je wilt!
pi_210842704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
De POP poli heeft misschien contacten?
Verwijzingen komen bij ons inderdaad ook via de POP-poli inderdaad.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 13:53:22 #165
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210842931
Ja ik loop bij de gyn inderdaad, een medisch heel intensief zorgpad (mochten er meelezers zijn die met hellp/pe te maken hebben (gehad), dan is dit wellicht interessant: https://vmkc.mumc.nl/tran(...)dens-de-zwangerschap) maar tot nu toe is er niet gesproken over eventueel mentale ondersteuning. Klinkt niet meer dan logisch dat ze zoiets aanbieden. Ik heb het zelf ook niet aangezwengeld hoor, ik dacht: die angsten komen toch pas na de 20 weken. I was wrong. :') Mogelijk dat ik dan daar even navraag doe, dank voor het meedenken!
pi_210843433
Hopelijk vind je de juiste begeleiding die voor jou goed voelt! 40 weken duren natuurlijk als een eeuwigheid als je bijna continue in angst/stress zit; hopelijk kan iemand je hierbij goed begeleiden.

Hier voelt het nu eventjes als niemandsland, zo tussen de eerste echo en de nipt over 2,5e week. Heb ook eigenlijk geen “klachten” meer en daar word ik ook wel een beetje zenuwachtig van ofzo :') .
pi_210844369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 13:53 schreef Nanukerst het volgende:
Ja ik loop bij de gyn inderdaad, een medisch heel intensief zorgpad (mochten er meelezers zijn die met hellp/pe te maken hebben (gehad), dan is dit wellicht interessant: https://vmkc.mumc.nl/tran(...)dens-de-zwangerschap) maar tot nu toe is er niet gesproken over eventueel mentale ondersteuning. Klinkt niet meer dan logisch dat ze zoiets aanbieden. Ik heb het zelf ook niet aangezwengeld hoor, ik dacht: die angsten komen toch pas na de 20 weken. I was wrong. :') Mogelijk dat ik dan daar even navraag doe, dank voor het meedenken!
Mijn ervaring is dat je er wel zelf om moet vragen ja :D Als je behandeld wordt in de VU: die hebben een flinke en hele fijne club psychologen.
pi_210846545
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:22 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Geen geniale tip want ik heb t zelf niet een hele zwangerschap gedaan, bleek toch niet helemaal mijn ding. Maar ik heb tijdens het eerste trimester wel wat aan dit boek gehad https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Ik had m als ebook, een stuk goedkoper.
@Nanukerst Mocht je hier interesse in hebben, ik heb hem volgens mij nog ergens in huis liggen in nieuwstaat. Tegen verzendkosten mag je hem zo hebben!

Ik volg op instagram Madelon de miskraamcoach. Was verloskundige vroeger. Nu is het bij jullie natuurlijk heel iets anders dan een miskraam, maar ze heeft dus wel ervaring in coaching rondom zwangerschap en verlies.

Hopelijk vind je iets dat past en helpt. :*
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:34:41 #169
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210847341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 16:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat je er wel zelf om moet vragen ja :D Als je behandeld wordt in de VU: die hebben een flinke en hele fijne club psychologen.
Dat vind ik dan wel weer wonderlijk, het zou zorgverleners sieren om drempelverlagend te werken en dat zelf aan te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanukerst op 05-10-2023 20:42:41 ]
pi_210847631
Oh wauwwww L-E wat een verrassing! Gefeliciteerd met je zwangerschap O+ en ik hoop dat je de goede ondersteuning vindt en krijgt in deze voor jou spannende periode.

Een vierde O+

Edit: ja laat I know, maar zag t nu pas :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:13:53 #171
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210851476
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:50 schreef tombolafan het volgende:
Oh wauwwww L-E wat een verrassing! Gefeliciteerd met je zwangerschap O+ en ik hoop dat je de goede ondersteuning vindt en krijgt in deze voor jou spannende periode.

Een vierde O+

Edit: ja laat I know, maar zag t nu pas :+
Ja, we gaan voor kwartet. :D Dankjewel! O+
pi_210861070
Ik zie het ook pas, gefeliciteerd L-E!

En succes, hopelijk vind je goede begeleiding!
En voor de mini mini geruststelling: hier is het 2x goed gegaan na mijn hellp ervaring :*
  zondag 8 oktober 2023 @ 15:05:00 #173
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210879133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 07:32 schreef Loj het volgende:
Ik zie het ook pas, gefeliciteerd L-E!

En succes, hopelijk vind je goede begeleiding!
En voor de mini mini geruststelling: hier is het 2x goed gegaan na mijn hellp ervaring :*
Dankjewel, happy endings helpen altijd. :*
pi_210895845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:13 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ja, we gaan voor kwartet. :D Dankjewel! O+
:o :'( O+ O+ O+ O+ *O* O+

Wat fantastisch en eng en mooi en spannend en fijn en en en 🧡
Gefeliciteerd! En sterkte ook toch.

Misschien kan een gewone psycholoog helpen?
pi_210897319
Pas 18 weken ver, maar mijn buik is al goed aanwezig en ik begin het nu al fysiek zwaar te vinden. Vooral de combinatie van een peuter erbij die telkens opgetild wil worden en veel op mij springt. En een drukke baan. Heb veel en vaak buikpijn aan het eind van de dag.

Herkenbaar voor mensen die al 1 hebben rondlopen? Vooral het bukken en tillen van je andere kind…
  maandag 9 oktober 2023 @ 21:50:29 #176
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210897826
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:10 schreef _Lily_ het volgende:
Pas 18 weken ver, maar mijn buik is al goed aanwezig en ik begin het nu al fysiek zwaar te vinden. Vooral de combinatie van een peuter erbij die telkens opgetild wil worden en veel op mij springt. En een drukke baan. Heb veel en vaak buikpijn aan het eind van de dag.

Herkenbaar voor mensen die al 1 hebben rondlopen? Vooral het bukken en tillen van je andere kind…
Ja, heel herkenbaar. Probeer het echt te beperken. Vond de mijne niet leuk maar ze was er op een gegeven moment wel aan gewend dat mama haar nauwelijks nog optilde.
|| justdiggit.org ||
pi_210897875
Ja, ik had ook vrij vroeg last van harde buiken en daarna ook bekkeninstabiliteit helaas. Heb er nog 2 rondlopen + werk, dus lekker druk.
pi_210917799
Ik heb afgelopen weekend mijn beste vriendin verteld dat ik (hoogstwaarschijnlijk) niet bij haar bruiloft kan zijn in mei. Ze was redelijk in shock, het moest echt even landen volgens mij, maar ze was gelukkig niet boos. Ik ben echt opgelucht dat ik dat eindelijk heb verteld. Kan ik me nu lekker druk gaan maken hoe we dat in hemelsnaam gaan bolwerken met drie kleine kindjes straks :') . Nee, eerst maar zien dat we het eerste trimester goed doorkomen en hopen op een goede NIPT O+.

Hoe gaat het hier met iedereen?
pi_210923055
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 19:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb afgelopen weekend mijn beste vriendin verteld dat ik (hoogstwaarschijnlijk) niet bij haar bruiloft kan zijn in mei. Ze was redelijk in shock, het moest echt even landen volgens mij, maar ze was gelukkig niet boos. Ik ben echt opgelucht dat ik dat eindelijk heb verteld. Kan ik me nu lekker druk gaan maken hoe we dat in hemelsnaam gaan bolwerken met drie kleine kindjes straks :') . Nee, eerst maar zien dat we het eerste trimester goed doorkomen en hopen op een goede NIPT O+.

Fijn dat je het in ieder geval gezegd hebt! Dat is al een zorg minder.

Ik ben hier ondertussen de strijd met de pukkels aangegaan, want ik vind het echt verschrikkelijk. Dus ik heb maar een dure gezichtsscrub en een reiniger gekocht, hopelijk werkt het. :') Ik had zoveel verhalen gehoord de afgelopen jaren van vrouwen die tijdens de zwangerschap juist een perfecte huid kregen, vol en glanzend haar en een geweldige glow. Zit ik hier met m'n pukkelhoofd, ecxeem, vette haar en roos. :r

Anyhow, morgen de geslachtsecho. Superveel zin in. O+ De afgelopen 2 weken dus ook af en toe nog wat (heeeeeel) licht bloedverlies gehad. Schiet er niet meer van in de stress, maar kan niet ontkennen dat ik het toch fijn vind om weer even te kijken. O+
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:07:09 #180
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210923524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:03 schreef Myraela het volgende:

[..]
Fijn dat je het in ieder geval gezegd hebt! Dat is al een zorg minder.

Ik ben hier ondertussen de strijd met de pukkels aangegaan, want ik vind het echt verschrikkelijk. Dus ik heb maar een dure gezichtsscrub en een reiniger gekocht, hopelijk werkt het. :') Ik had zoveel verhalen gehoord de afgelopen jaren van vrouwen die tijdens de zwangerschap juist een perfecte huid kregen, vol en glanzend haar en een geweldige glow. Zit ik hier met m'n pukkelhoofd, ecxeem, vette haar en roos. :r

Anyhow, morgen de geslachtsecho. Superveel zin in. O+ De afgelopen 2 weken dus ook af en toe nog wat (heeeeeel) licht bloedverlies gehad. Schiet er niet meer van in de stress, maar kan niet ontkennen dat ik het toch fijn vind om weer even te kijken. O+
I feel you! Jarenlang gedoe met mijn huid gehad, sinds drie jaar eindelijk een routine gevonden die werkt voor mij (The Ordinary _O_ ) maar driekwart van wat ik normaal gebruik mag nu niet tijdens de zwangerschap. Acne ftw. :') Ter compensatie smeer ik 's nachts castorolie op mijn wenkbrauwen en wimpers omdat dat zogenaamd de haargroei bevordert en dan gebeurt er tenminste nog iets leuks met mijn gezicht. :')

Geslachtsecho! O+ Heb je een voorgevoel?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:08:02 #181
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210923531
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 19:05 schreef Smart_ass het volgende:

Volgens mij gaan wij redelijk gelijk op. Wanneer heb je de nipt?
pi_210924642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:07 schreef Nanukerst het volgende:
I feel you! Jarenlang gedoe met mijn huid gehad, sinds drie jaar eindelijk een routine gevonden die werkt voor mij (The Ordinary _O_ ) maar driekwart van wat ik normaal gebruik mag nu niet tijdens de zwangerschap. Acne ftw. :') Ter compensatie smeer ik 's nachts castorolie op mijn wenkbrauwen en wimpers omdat dat zogenaamd de haargroei bevordert en dan gebeurt er tenminste nog iets leuks met mijn gezicht. :')

#teampukkelhoofden. O+

Ik heb niet echt een voorgevoel. Maar ik heb wel een voorkeur, al voelt dat altijd een beetje als een taboe. En juist door die voorkeur probeer ik me erg op het andere geslacht te richten. Om mezelf iets neutraler te krijgen.
pi_210925546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:08 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Volgens mij gaan wij redelijk gelijk op. Wanneer heb je de nipt?
23 oktober! En jij?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
#teampukkelhoofden. O+

Ik heb niet echt een voorgevoel. Maar ik heb wel een voorkeur, al voelt dat altijd een beetje als een taboe. En juist door die voorkeur probeer ik me erg op het andere geslacht te richten. Om mezelf iets neutraler te krijgen.
Ik kan jullie een hand geven, heb er zelf ook last van. Hoewel ik moet zeggen dat het bij mij na de zwangerschap vaak erger is dan tijdens ;( .

Ik denk dat heel veel mensen een (onuitgesproken) voorkeur hebben hoor. Ik voel het zelf nu eigenlijk niet, maar mijn vriend heeft ook een voorkeur voor een jongetje (we hebben al twee meiden en dit is de laatste). Veel plezier bij de echo morgen O+ !
  donderdag 12 oktober 2023 @ 14:29:58 #184
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210925608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar ik heb wel een voorkeur, al voelt dat altijd een beetje als een taboe.
Ik ben nu toch wel heel benieuwd :D Ik was namelijk stiekem éxtra blij toen het een jongetje bleek te zijn.
Terwijl ik toch wel redelijk open minded/genderneutraal ben ingesteld.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 14:30:52 #185
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210925622
Ik denk ook dat de meeste mensen een voorkeur hebben, al dan niet uitgesproken. Dat mag ook he. Maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat het me niets uitmaakt nu. Ik wilde het ook eigenlijk niet weten tot aan de bevalling, maar mijn man wil het graag weten dus vooruit dan.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 14:31:11 #186
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210925627
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
23 oktober! En jij?

8 november pas!
pi_210925723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:30 schreef Nanukerst het volgende:
Ik denk ook dat de meeste mensen een voorkeur hebben, al dan niet uitgesproken. Dat mag ook he. Maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat het me niets uitmaakt nu. Ik wilde het ook eigenlijk niet weten tot aan de bevalling, maar mijn man wil het graag weten dus vooruit dan.
Ik had dat ook erg leuk gevonden maar mijn vriend kan dat ook echt niet aan :D.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 15:38:13 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_210926211
Het weten van het geslacht kan het vaak wel wat "echter" doen voelen, dat had ik bij de eerste heel sterk. Ik kan me zomaar voorstellen dat het vooral voor vaders extra meetelt.
disclaimer
pi_210926354
En het is ook gewoon praktisch als je niet een helemaal gender neutrale babykamer en/of babygarderobe wil.

De vader hier wil gewoon geen hele zwangerschap wachten om uit te vinden of hij een zoon krijgt of voor altijd een #girldad blijft :+ .
pi_210928023
Hier ook benieuwd naar het geslacht, maar we wachten tot de 20 weken echo. Nog maar 4 weken. O+

Vandaag de blije doos en cadeautasje van de babypark opgehaald, was toevallig in de buurt ivm een werkafspraak.
Maar er bleef verder niets aan mijn handen blijven plakken nog. Wil stiekem toch eerst het geslacht weten. Hier ook nieuwsgierig of er een jongetje gaat komen of dat we alleen meiden hebben straks.
Geen voorkeur overigens. Een jongen erbij is leuk, maar een 3de meisje ook, heb nog zoveel leuke kleren en spullen haha.
pi_210929073
Ik heb altijd een voorkeur gehad voor een meisje maar ik kreeg 2 jongens haha. Ik vind het nu bij de 2e jongen (veel) minder erg dan bij de 1e omdat ik nu weet hoe dol ik ben op mijn zoon en hoe leuk het is. Dus eind goed al goed. Of ik ooit een dochter krijg weet ik niet. De kans is klein geworden
pi_210930738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:07 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik ben zo’n bofkont die normaal weinig haar heeft, en nu echt een super volle bos O+ Ik was het ook nog maar 2x per week, terwijl ik eerder echt om de dag moest. Maar mensen, even hoor… ik heb niet alleen haar op mijn hoofd… ik heb OVERAL snelgroeiend en VEEL haar gekregen. Mijn wenkbrauwen valt niet tegenop te epileren, maar ook mijn kin zit vol, mijn hals, mijn borsten, mijn buik heeft een zelfs een vacht gekregen!!! Dus tel je zegeningen maar, want deze yeti is blij als ze er weer vanaf is straks!
Sarcasme. Herken het.
pi_210932838
Ja, die buikvacht had ik ook :') maar op mijn hoofd gebeurde er twee zwangerschappen niksnoppesnada. Echt níets gemerkt van die zogenaamde prachtige bos haar als je zwanger bent. Ook geen haarverlies naar een paar maanden dus, zo eerlijk was het gelukkig wel.
pi_210933343
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 19:12 schreef Nolita het volgende:
Hier ook benieuwd naar het geslacht, maar we wachten tot de 20 weken echo. Nog maar 4 weken. O+

Vandaag de blije doos en cadeautasje van de babypark opgehaald, was toevallig in de buurt ivm een werkafspraak.
Maar er bleef verder niets aan mijn handen blijven plakken nog. Wil stiekem toch eerst het geslacht weten. Hier ook nieuwsgierig of er een jongetje gaat komen of dat we alleen meiden hebben straks.
Geen voorkeur overigens. Een jongen erbij is leuk, maar een 3de meisje ook, heb nog zoveel leuke kleren en spullen haha.
Ik heb hem gister (eindelijk) ook opgehaald. Wat een leuk pakket! Bij m’n oudste twee zaten er vooral folders en Sudocreme in. De Sudocreme uit die pakketten gebruik ik nog steeds. :D
Babydump viel dan weer tegen.
pi_210934272
Wij hebben ervoor gekozen om het geslacht nog niet te weten. En volgens mij hebben mijn man en ik precies een andere voorkeur, maar hoe dan ook kijk ik uit naar onze kleine. Nog maar een paar weken (of minder, wie weet).

Gisteren schatte mijn arts onze baby al 3600 g! Dat klinkt alsof hij of zij er klaar voor is om te komen, maar ik merk nog geen tekenen van een aanstaande bevalling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rearviewmirror op 13-10-2023 09:22:07 ]
pi_210934489
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 03:02 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, die buikvacht had ik ook :') maar op mijn hoofd gebeurde er twee zwangerschappen niksnoppesnada. Echt níets gemerkt van die zogenaamde prachtige bos haar als je zwanger bent. Ook geen haarverlies naar een paar maanden dus, zo eerlijk was het gelukkig wel.
Oh god die uitval. Mijn vriend is nu zo blij, want ik verlies dus geen haar terwijl hij normaliter halve pruiken uit het douche putje vist. Hij weet nog niet wat hem over een paar maanden te wachten staat… overal haar en een vrouw met inhammen. Ik ben toch zooo sexy met zwangerschappen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_210934579
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:10 schreef Rearviewmirror het volgende:
Wij hebben ervoor gekozen om het geslacht nog niet te weten. En volgens mij hebben mijn man en ik precies een andere voorkeur, maar hoe dan ook kijk ik uit naar onze kleine. Nog maar een paar weken (of minder, wie weet).

Gisteren schatte mijn arts onze baby al 3600 g! Dat klinkt alsof hij of zij er klaar voor is om te komen, maar ik merk nog geen tekenen van een aanstaande bevalling.
Oeh! Wanneer ben je uitgerekend? Die van ons werd woensdag met 36 weken op 2800 geschat en dat was al bovengemiddeld. Met 40 weken zou ze dan op 3600 moeten zitten.

En meteen een vraagje: heb jij het gevoel dat je de baby minder voelt bewegen nu je verder in de zwangerschap zit? Ik maak me een beetje zorgen dat ik haar minder en vooral minder heftig voel bewegen. Voorheen werd ik soms echt gek, zo druk was ze. Maar de laatste dagen is ze echt veel rustiger. Ik voel haar wel nog wriemelen af en toe, en woensdag was alles nog goed qua hartje enzo, maar toch maak ik me druk vanwege het grote contrast.
Sarcasme. Herken het.
pi_210934736
Ons meisje werd afgelopen woensdag met 33+2 op 2500 gram geschat. Dus ik hoop dat ze de komende 6 weken niet meer te hard groeit. 😀
pi_210934839
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:34 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Oeh! Wanneer ben je uitgerekend? Die van ons werd woensdag met 36 weken op 2800 geschat en dat was al bovengemiddeld. Met 40 weken zou ze dan op 3600 moeten zitten.

En meteen een vraagje: heb jij het gevoel dat je de baby minder voelt bewegen nu je verder in de zwangerschap zit? Ik maak me een beetje zorgen dat ik haar minder en vooral minder heftig voel bewegen. Voorheen werd ik soms echt gek, zo druk was ze. Maar de laatste dagen is ze echt veel rustiger. Ik voel haar wel nog wriemelen af en toe, en woensdag was alles nog goed qua hartje enzo, maar toch maak ik me druk vanwege het grote contrast.
Ik ben 37 weken en iets van 3 dagen zwanger. En m'n arts zei ook al, dat het best een grote baby lijkt. 😅

Ik heb mijn baby nooit superheftig gevoeld, maar voel wel elke dag wat getrappel. Soms duidelijk, maar meestal maar kort een klein trapje. Ik geloof, dat dat ook met indalen of draaien te maken heeft, dat je de baby minder sterk kan voelen aan het eind van de zwangerschap. Maar dat kunnen de vrouwen, die al eens zwanger zijn geweest misschien beter zeggen.
pi_210934894
quote:

[..]

Ik heb bij twijfel altijd gebeld. En blijkbaar was het nooit ernstig genoeg om langs te komen, maar dan had ik het iig even getoetst.
Dat was op het einde wel vaker idd, omdat ik haar toen minder (goed) voelde.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:19:33 #201
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210935081
quote:

[..]

Waarom bel je niet even met de vk? :)
pi_210938715
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 10:19 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Waarom bel je niet even met de vk? :)
Heb ik ook inderdaad gedaan vanochtend, maar ik wil de zorg ook niet nodeloos belasten als het iets is wat “normaal” is. Uiteindelijk heb ik 45 minuten aan de CTG gelegen in het ziekenhuis. Dat begon met een hele hoge hartslag van de baby (190) omdat zij geen fan is van die geluidsgolven. Ze was ineens ook weer echt super druk uiteraard. Uiteindelijk zakte de hartslag wel en mocht de CTG af. Met een echo is de placenta bekeken en die was ook goed. Dus er was geen reden tot zorgen en inderdaad, het schijnt erbij te horen na indalen en doordat de baby minder ruimte krijgt rond deze termijn om te bewegen.

Ik ben weer enigszins gerustgesteld, maar ik blijf het grote contrast van super druk naar super rustig kind gewoon raar vinden.
Sarcasme. Herken het.
pi_210939630
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 07:10 schreef arvensis het volgende:

[..]
Ik heb hem gister (eindelijk) ook opgehaald. Wat een leuk pakket! Bij m’n oudste twee zaten er vooral folders en Sudocreme in. De Sudocreme uit die pakketten gebruik ik nog steeds. :D
Babydump viel dan weer tegen.
Ik had van tevoren opgezocht wat erin zou zitten en heb babydump inderdaad laten staan. Prenatal en babypark waren allebei leuk, in de tas van babypark op een folder over speentjes na geen reclame.

Spirit goed dat je gebeld hebt en fijn dat alles oké was.
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:40:23 #204
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210939707
Kruidvat heeft ook een chill “pakket” - gratis luiers onder andere :)!
pi_210940061
*O* We krijgen een meisje! *O*

En dat was ook meteen van ons beide de voorkeur. Ik heb mezelf eigenlijk altijd als een meisjesmoeder gezien. O+ En voor namen vind ik het ook veel makkelijker.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 oktober 2023 @ 18:21:42 #206
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210940179
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 18:12 schreef Myraela het volgende:
*O* We krijgen een meisje! *O*

En dat was ook meteen van ons beide de voorkeur. Ik heb mezelf eigenlijk altijd als een meisjesmoeder gezien. O+ En voor namen vind ik het ook veel makkelijker.
Nice. #metoo.

Ik ben denk ik ook wel een meisjesvader maar ik denk dat vriendin beter met een jongen had gekund, maar ach.
pi_210940729
Ging haar gevoel eerder dan ook meer richting jongen?

Het is wel gek dat dit weten het ook meteen wéér een stapje echter maakt. En hoe natuurlijk dat dan ook voelt. Bij de echo zei ik al meteen ‘ze ligt er niet helemaal goed voor’ terwijl ik eerder altijd het/hij zei.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:11:33 #208
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210941760
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 19:05 schreef Myraela het volgende:
Ging haar gevoel eerder dan ook meer richting jongen?

Het is wel gek dat dit weten het ook meteen wéér een stapje echter maakt. En hoe natuurlijk dat dan ook voelt. Bij de echo zei ik al meteen ‘ze ligt er niet helemaal goed voor’ terwijl ik eerder altijd het/hij zei.
Zij dacht idd een jongen.

Ja het is wel prettig dat je nu ook kunt shoppen voor een meisje.
Kies je toch soms andere dingen.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:12:43 #209
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210941782
Weten jullie Al een naam?
Wij hadden voor een jongen 1 naam, maar voor een meisje kunnen we nog niet echt kiezen. Twee namen springen er wel uit maar allebei andere voorkeur.
pi_210943620
Ja, wij hadden juist voor een jongen niets. Maar voor een meisje hebben we wel een naam. Zou nog kunnen veranderen, maar vooralsnog voelt het goed.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:33:12 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210943857
Krealieke O+
  vrijdag 13 oktober 2023 @ 22:03:12 #213
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210944433
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 21:27 schreef Myraela het volgende:
Ja, wij hadden juist voor een jongen niets. Maar voor een meisje hebben we wel een naam. Zou nog kunnen veranderen, maar vooralsnog voelt het goed.
Begint het met een "R"?

Gefeliciteerd Myr :)
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_210951198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 22:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Begint het met een "R"?

Gefeliciteerd Myr :)
Thanks! O+ Nee, hadden we jullie de R-naam verteld die we in gedachten hadden? Die is een poosje terug wel afgevallen.
pi_210951767
Wij hebben ook een naam. Al vrij vroeg. Jongensnamen vind ik altijd super lastig!
We hebben alleen nog geen tweede naam. U. en Z. hebben wel een tweede naam dus het voelt gek dat deze dat niet krijgt.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:15:16 #216
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210952038
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 16:36 schreef Myraela het volgende:

[..]
Thanks! O+ Nee, hadden we jullie de R-naam verteld die we in gedachten hadden? Die is een poosje terug wel afgevallen.
Ja.
Oké. Dan horen we het tzt wel.
Hoe houdt twi zich onder het aanstaande vaderschap?
pi_210954341
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 18:15 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ja.
Oké. Dan horen we het tzt wel.
Hoe houdt twi zich onder het aanstaande vaderschap?
Hij is enthousiast. O+ Ook tijdens de zwangerschap wel de perfecte man. Zou aanbevelen. Heeft tijdens de misselijkheid goed voor me gezorgd, heeft geduld wanneer ik moe ben en stelt ook de belangrijke vragen die mannen moeten stellen. Zoals: 'Is onze auto wel groot genoeg voor een Maxi-Cosi?'.
  zaterdag 14 oktober 2023 @ 21:21:27 #218
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_210954373
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:20 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hij is enthousiast. O+ Ook tijdens de zwangerschap wel de perfecte man. Zou aanbevelen. Heeft tijdens de misselijkheid goed voor me gezorgd, heeft geduld wanneer ik moe ben en stelt ook de belangrijke vragen die mannen moeten stellen. Zoals: 'Is onze auto wel groot genoeg voor een Maxi-Cosi?'.
Ik heb het antwoord op de laatste vraag al gegeven.

Nope.
  zondag 15 oktober 2023 @ 09:48:15 #219
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210958493
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:20 schreef Myraela het volgende:

[..]
Klinkt alsof hij er klaar voor is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2023 21:21 schreef twi het volgende:

[..]
Ik heb het antwoord op de laatste vraag al gegeven.

Nope.
Dacht dat jullie best een aardig grote auto hadden?
  zondag 15 oktober 2023 @ 16:08:40 #220
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_210962046
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 09:48 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Klinkt alsof hij er klaar voor is.
[..]
Dacht dat jullie best een aardig grote auto hadden?
Toyota Yaris van model 2012. Dus daar moet wat familie vriendelijkers voor komen. Alleen mag ik van de baas niet teveel geld uitgeven.
  FOK!fotograaf zondag 15 oktober 2023 @ 16:26:24 #221
148247 taxibabe
pi_210962159
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:08 schreef twi het volgende:

[..]
Toyota Yaris van model 2012. Dus daar moet wat familie vriendelijkers voor komen. Alleen mag ik van de baas niet teveel geld uitgeven.
Wij hebben nu een Mazda5 met schuifdeuren, zooo fijn!!! Echt, ik wil niks anders meer.
pi_210979509
Moeders met minivans hier zijn ook altijd helemaal lyrisch van die schuifdeuren ja. Ik denk dat wij de auto ook zullen moeten upgraden maar een minivan gaat het niet worden :D.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 oktober 2023 @ 06:13:27 #223
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210980878
Ik mag binnenkort weer een nieuwe leaseauto uitzoeken, dus er komt nu wel een station. ;(.

Rip.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:04:09 #224
148247 taxibabe
pi_210981586
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 22:56 schreef Smart_ass het volgende:
Moeders met minivans hier zijn ook altijd helemaal lyrisch van die schuifdeuren ja. Ik denk dat wij de auto ook zullen moeten upgraden maar een minivan gaat het niet worden :D.
Mijn man is ook lyrisch ;) Het is ideaal met in- en uitstappen, veel meer ruimte bij de te krappe parkeerplaatsen hier.
pi_210985902
Auto's...Pff.
We hebben een suv en een station. In de suv krijgen we er 3 op de achterbank, in de station niet, maar vriend vindt de station fijner rijden. Dus nu zoekt hij eigenlijk een combinatie van die 2. Een comfortabele en van veel comfort voorziene suv ivm de zithoogte. :')
En nee hij wil geen overduidelijke familie auto, het oog wil ook wat. Dus ik vrees dat dat de grootste kostenpost gaan zijn wat 3de kind betreft. :X
Voor nu hebben we die zoektocht maar een aantal maanden on hold gezet.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:26:15 #226
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_210986881
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2023 16:08 schreef twi het volgende:

[..]
Dat moet toch meer dan groot genoeg zijn?
pi_210987145
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 17:30 schreef Nolita het volgende:
Auto's...Pff.
We hebben een suv en een station. In de suv krijgen we er 3 op de achterbank, in de station niet, maar vriend vindt de station fijner rijden. Dus nu zoekt hij eigenlijk een combinatie van die 2. Een comfortabele en van veel comfort voorziene suv ivm de zithoogte. :')
En nee hij wil geen overduidelijke familie auto, het oog wil ook wat. Dus ik vrees dat dat de grootste kostenpost gaan zijn wat 3de kind betreft. :X
Voor nu hebben we die zoektocht maar een aantal maanden on hold gezet.
Vind je een 7-zitter niet handig met 3 kinderen, zodat je nog plek over hebt voor het geval dat? Of zou dat heel krap zijn met zo’n derde rij? Meeste van dat soort auto’s zijn natuurlijk wel overduidelijke familieauto’s ja :P.
Ik denk dat wij voor een GMC Yukon gaan, maar zo’n grote bak zou ik in Nederland niet willen rijden :P.
pi_210987193
Wij hebben de auto’s ook moeten vervangen voor de komst van nr 3. Wij zijn voor een 7-zits Skoda Kodiaq gegaan. Geen moment spijt van gehad!

Verder ben ik afgelopen zondag verrast met een ‘mother blessing’. Een alternatief voor een babyshower. Was echt heel mooi en intens. Lekker zweverig. :P

En vandaag 36 weken. Nog eeeventjes!

[ Bericht 24% gewijzigd door arvensis op 18-10-2023 16:08:04 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:57:37 #229
148247 taxibabe
pi_210987273
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:48 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Vind je een 7-zitter niet handig met 3 kinderen, zodat je nog plek over hebt voor het geval dat? Of zou dat heel krap zijn met zo’n derde rij? Meeste van dat soort auto’s zijn natuurlijk wel overduidelijke familieauto’s ja :P.
Ik denk dat wij voor een GMC Yukon gaan, maar zo’n grote bak zou ik in Nederland niet willen rijden :P.
Wooh, die Yukon is wel gaaf zeg! O+
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:11:21 #230
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_210987539
Zo zeg wat een auto's. Je moet dat ook maar kunnen betalen.

@arvensis wat tof! En 36 weken al??
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:28:09 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_210987857
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik zie ze inderdaad met nog veel kleinere gebakjes rondrijden hoor. Het is echt niet zo dat je meteen een minivan nodig hebt zodra je een kindje krijgt ;)

Wij hebben er ook 3 en die zitten lekker knus op de achterbank van onze volkswagen passat. Het is niet mega ruim en we hebben wel gordelverlengers nodig maar het kan wel gewoon.
disclaimer
pi_210987902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 20:11 schreef Lemijn het volgende:
@:Arvensis wat tof! En 36 weken al??
Ja, hoe dan?!
Ik ga er vanuit dat deze ook tot minimaal week 41 blijft zitten dus heb nog even te gaan. :+
pi_210988100
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 20:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik zie ze inderdaad met nog veel kleinere gebakjes rondrijden hoor. Het is echt niet zo dat je meteen een minivan nodig hebt zodra je een kindje krijgt ;)

Wij hebben er ook 3 en die zitten lekker knus op de achterbank van onze volkswagen passat. Het is niet mega ruim en we hebben wel gordelverlengers nodig maar het kan wel gewoon.
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan hoe oud je kinderen zijn en of ze nog in autostoeltjes zitten/wat voor. Ik denk dat 3 in onze huidige auto met huidige stoeltjes niet past.

Overigens heeft de peuter hier als baby nog in een Fiat 500 gezeten dus voor een eerste zou ik me sowieso niet zo druk maken :D.

Aftellen is begonnen @arvensis! Hoe voel je je verder?
pi_210988196
7-zitters kijken we ook wel naar. Ik vind de Skoda kodiaq ook wel een serieuze optie, maargoed vriend heeft veto op auto's dus ik laat het even. Het heeft geen haast in de ene auto past het.

En wow arvensis 36 weken alweer. Hoe is het om met verlof te zijn met 2 kindjes om je heen?

Een naam uitzoeken vind ik wel een ding hoor. Jongensnamen heb ik nog nooit serieus over na hoeven denken en onze meisjesnamen zijn op gegaan aan de eerste 2. :') Toen deden we er ook tot 36 weken over voordat we eruit waren.

Mijn buik krijgt nu al heel veel kusjes van de jongste, zo lief. O+
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:49:55 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_210988217
Nee da's waar, ik heb er natuurlijk 1 op zitverhoger en 1 in groep 3 autostoel, dat scheelt wel. Anders had t ook niet gepast.
disclaimer
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:35:27 #236
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_210988968
Heel voorzichtig mag ik me hier weer melden O+

Wij hebben overigens geen auto. Tot nu toe gaat dat prima al zou het uiteraard soms wel een stuk handiger zijn om gewoon de auto te kunnen pakken.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:38:10 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_210989024
Voor 3 stoeltjes heb je 3 volwaardige zitplaatsen nodig. Menig autodealer denk dat het wel past, maar als je dan het toch even wil testen, dan blijkt het toch alleen met de deuren open te passen...

En O+ schuifdeuren O+
ideaal met kleine kinderen. Dat, en isofix zodat je niet met maxicosi's hoeft te slepen O+
pi_210991784
Ik gluur mee, wij gaan een nieuwe auto kopen. Tips voor een auto waarin 3 kleine kinderen passen?
  woensdag 18 oktober 2023 @ 06:28:58 #239
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210992094
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 01:24 schreef _Lily_ het volgende:
Ik gluur mee, wij gaan een nieuwe auto kopen. Tips voor een auto waarin 3 kleine kinderen passen?
3? :o
|| justdiggit.org ||
pi_210996978
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 21:35 schreef Ceviche het volgende:

Wij hebben overigens geen auto. Tot nu toe gaat dat prima al zou het uiteraard soms wel een stuk handiger zijn om gewoon de auto te kunnen pakken.
Welkom! En gefeliciteerd! :*

@Nolita Pff ik merk niks van m’n verlof, kan niet echt tot rust komen. Morgen gaan ze weer lekker naar de opvang. :P

@Smart_ass beter nu deze baby is ingedaald! Merk het gelijk aan m’n bekken.
pi_210999383
quote:
17s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 06:28 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
3? :o
2 kinderen en het eeuwige neefje of nichtje dat mee moet haha
  woensdag 18 oktober 2023 @ 20:01:11 #242
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210999594
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 19:52 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
2 kinderen en het eeuwige neefje of nichtje dat mee moet haha
Oh, ik dacht al :D
|| justdiggit.org ||
  woensdag 18 oktober 2023 @ 21:02:55 #243
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_211000674
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 19:26 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik denk dat het zal werken, maar voor onszelf willen we ook wel eens wat meer comfort. We zijn niet bepaald de kleinste mensen. Achterin zou het allemaal met een kinderstoel ook wel passen, maar met alle zooi die je mee moet nemen... Kleinere kinderwagen kopen omdat het niet in de achterbak past, géén boodschappentas meer mee kunnen nemen als je op pad gaat. Een 7-zitter of een schuifdeur gaat me écht wat ver, maar gewoon een ruime SUV. Bovendien word ik ook al wat ouder hè, Kaneel? Als mijn midlife crisis zich uit in het kopen van een kindvriendelijke en praktische SUV, dan mag Myraela in haar handjes knijpen ;)
pi_211003401
quote:

O+ O+ Wat fijn dat je er weer bent!
Sarcasme. Herken het.
pi_211004420
Met 1 baby heb je al snel genoeg ruimte, kind+kinderwagen+boodschappen is in elk geval geen probleem in ons koekblik (panda). :P
Met twee zou bagage wel meer een uitdaging worden.
pi_211004520
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 10:37 schreef Lokasenna het volgende:
Met 1 baby heb je al snel genoeg ruimte, kind+kinderwagen+boodschappen is in elk geval geen probleem in ons koekblik (panda). :P
Met twee zou bagage wel meer een uitdaging worden.
Ligt ook wel aan je kinderwagen. :D Wij zijn vanaf het begin heeel blij met het gebruiksgemak van onze stationwagon. Bij een weekendje weg zaten we al aardig vol (en hebben we geeneens de reiswieg van de wagen meegenomen want dat paste niet meer) op vakantie hadden we een dakkoffer mee. :+
  donderdag 19 oktober 2023 @ 12:57:00 #247
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_211005652
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 21:02 schreef twi het volgende:

[..]
Ik denk dat het zal werken, maar voor onszelf willen we ook wel eens wat meer comfort. We zijn niet bepaald de kleinste mensen. Achterin zou het allemaal met een kinderstoel ook wel passen, maar met alle zooi die je mee moet nemen... Kleinere kinderwagen kopen omdat het niet in de achterbak past, géén boodschappentas meer mee kunnen nemen als je op pad gaat. Een 7-zitter of een schuifdeur gaat me écht wat ver, maar gewoon een ruime SUV. Bovendien word ik ook al wat ouder hè, Kaneel? Als mijn midlife crisis zich uit in het kopen van een kindvriendelijke en praktische SUV, dan mag Myraela in haar handjes knijpen ;)
Geen zolder vol met treintjes dalijk?
Maar het eigen comfort is zeker wel belangrijk. Loka snapt dat niet zo want die is #smurfmodus.
pi_211006434
20 weken echo gehad en de baby is helemaal goed gekeurd! 278 gram geschat.

Op naar het 2e deel van de zwangerschap. Lekker uitzetten
pi_211006833
Wat fijn Lily! 278 gram klinkt me wel heel lichtjes in de oren? :P

Ik heb maandag de nipt. Ben wel benieuwd of alles goed is, zijn toch altijd spannende weken in het eerste trimester.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 14:58:57 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_211006973
Voor 20 weken is 278 gram keurig ;)
disclaimer
pi_211007151
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 20:28 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik heb een Deawoo Matiz gereden toen ik nog een eigen auto had. Daar paste makkelijk de kinderwagen in de achterbak en nog wat boodschappen erbij. Vriendlief paste dan weer niet zo heel goed in de bijrijdersstoel, maar dat was sowieso niet vaak nodig :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_211007634
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 14:58 schreef SQ het volgende:
Voor 20 weken is 278 gram keurig ;)
Oh baby’s groeien zeker exponentieel ofzo natuurlijk. 556 gram bij 40 weken lijkt me zo karig :P.
pi_211008507
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 15:58 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Oh baby’s groeien zeker exponentieel ofzo natuurlijk. 556 gram bij 40 weken lijkt me zo karig :P.
In de laatste paar weken groeien ze 200/250 gram per week ;)
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 20:27:29 #254
346653 Ceviche
pi_211010568
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 08:17 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
O+ O+ Wat fijn dat je er weer bent!
Dank je wel O+ fijn om te lezen dat het met jou goed gaat! Van de rest ook natuurlijk (ben stiekem wel blijven lurken) maar ik weet nog dat wij min of meer gelijk liepen.
Ben je al met verlof?
pi_211011222
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 20:27 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Dank je wel O+ fijn om te lezen dat het met jou goed gaat! Van de rest ook natuurlijk (ben stiekem wel blijven lurken) maar ik weet nog dat wij min of meer gelijk liepen.
Ben je al met verlof?
Klopt! Met 34 weken met verlof gegaan en nu precies 37 en ongeduldig aan het wachten tot we de datum van de keizersnede te horen krijgen :D
Heb je al een eerste echo gepland staan? Ik kan me voorstellen dat het nu allemaal extra spannend is..
Sarcasme. Herken het.
pi_211040348
Long time no see! We zijn bijna een maand op vakantie geweest, met de auto helemaal naar Marokko gereden. Mijn dochter deed het zo ongelofelijk goed!

Inmiddels kan er een meisje achter mijn naam, we hebben straks twee dochters. Verder alweer 25 weken en nog niet zoveel gehaald, dus begin nu wel stress te krijgen. Hebben jullie al veel aangeschaft?
pi_211040529
Ik kan mijn hakken nog aan, dus heb verder niks te klagen. Ik had vorige week een geboortefeest en heb de hele dag op hoge hakken gelopen.

quote:

[/url
[url=https://ibb.co/fnRBTny]
]
  zondag 22 oktober 2023 @ 16:25:33 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_211042011
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 14:16 schreef Mahra het volgende:
Long time no see! We zijn bijna een maand op vakantie geweest, met de auto helemaal naar Marokko gereden. Mijn dochter deed het zo ongelofelijk goed!

Inmiddels kan er een meisje achter mijn naam, we hebben straks twee dochters. Verder alweer 25 weken en nog niet zoveel gehaald, dus begin nu wel stress te krijgen. Hebben jullie al veel aangeschaft?
Leuk, 2 meiden!

En verder, waarom stress? Meeste heb je toch al wel in huis bij een tweede? En je hebt nog bijna vier maanden :*
disclaimer
pi_211042188
quote:
1s.gif Op zondag 22 oktober 2023 16:25 schreef SQ het volgende:

[..]
Leuk, 2 meiden!

En verder, waarom stress? Meeste heb je toch al wel in huis bij een tweede? En je hebt nog bijna vier maanden :*
Hahaha nee, ik heb alles weggedaan. Ik wil nu weer allemaal nieuwe dingen halen. :')
pi_211049687
Goedemorgen!

Laatste week werken is aangebroken, ben de dagen aan het aftellen. Ik ga er nog vanuit dat ik met 39 weken zal worden ingeleid, das over 4 weken al!! Kan aan één kant niet wachten maar het is ook o zo spannend allemaal.
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:29:04 #261
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211050334
quote:

Wat fijn, welkom!
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:32:50 #262
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211050373
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 14:25 schreef Mahra het volgende:
Ik kan mijn hakken nog aan, dus heb verder niks te klagen. Ik had vorige week een geboortefeest en heb de hele dag op hoge hakken gelopen.
[..]

Omg respect, hoe dan. Ik kan niet-zwanger al niet op hakken lopen. :')
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:35:39 #263
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211050395
Vandaag 11 weken! Inmiddels wederom een goede termijnecho gehad, een heel fijn gesprek met de gynaecoloog waarin is uitgesproken dat ik absoluut niet langer dan 37 weken zwanger hoef te zijn en dat ik, als ik dat wenselijk vind, me mag laten opnemen rond de termijn waarbij onze dochter overleed. Puur om mij wat rust daarin te gunnen, vind ik zo fijn! Leuk detail: ik ben exact 37 weken zwanger op 24 april, de geboortedatum van twee van onze kinderen. Timing. :') En vandaag kwam de uitslag van de NIPT: alles in orde! *O*
pi_211051429
Net terug van het ziekenhuis voor een extra uitstrijkje omdat ik de afgelopen 3 weken spontane bloedingen ben blijven houden. Ik had vlak voor de zwangerschap een pap3b, behandeld, maar normaal stellen ze de controle dan uit tot na de zwangerschap. Wel fijn dat ik toch zo snel langs mocht komen, wel twee weken wachten op de uitslag.

Maar belangrijker. Het was wel weer een extra momentje om m'n kleine meisje weer even te zien wiebelen en alles te checken. O+ En dat gaat allemaal goed.
pi_211054358
Jongens, ik ben trouwens zo lekker dingetjes tweedehands aan het halen alvast. O+ Al best wat leuke kleding bij de kringloop vandaan. Sommige vragen er nog best wat geld voor, maar bij andere is alle babykleding 50 cent. Daar kun je het toch niet voor laten hangen. O+

En ook op Vinted lekker bezig. Vandaag twee Puckababy piep inbakerslaapzakjes en een grote set met verschillende maten hydrofiele doeken.

Misschien heb ik straks teveel, of dingen die ik toch niet nodig blijk te hebben, maar tot nu toe heb ik vooral het gevoel dat ik geld bespaar door het allemaal niet last-minute nieuw te moeten halen. Als ons nieuwbouwhuis al klaar was geweest, dan was ik waarschijnlijk zo'n moeder geweest die de hele kinderkamer al klaar had staan.
pi_211056329
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:35 schreef Nanukerst het volgende:
Vandaag 11 weken! Inmiddels wederom een goede termijnecho gehad, een heel fijn gesprek met de gynaecoloog waarin is uitgesproken dat ik absoluut niet langer dan 37 weken zwanger hoef te zijn en dat ik, als ik dat wenselijk vind, me mag laten opnemen rond de termijn waarbij onze dochter overleed. Puur om mij wat rust daarin te gunnen, vind ik zo fijn! Leuk detail: ik ben exact 37 weken zwanger op 24 april, de geboortedatum van twee van onze kinderen. Timing. :') En vandaag kwam de uitslag van de NIPT: alles in orde! *O*
Wat fijn! En wat een snelle NIPT uitslag, ik dacht dat je ‘m pas na mij had! Goed nieuws.

Ik had vandaag controle en bloed afnemen voor de NIPT. Was een beetje nerveus want de paar zwangerschapskwaaltjes die ik had zijn al een tijdje plots verdwenen. Ik voel me gewoon niet meer zo zwanger ofzo, weet niet wat het is. Nou goed ik ging er naartoe en had dat gezegd en toen kon de vk met de doppler natuurlijk ook de hartslag niet vinden (wat overigens helemaal niet gek is met deze termijn), ook niet bevordelijk voor de stress :') . Maar een snelle echo liet een spartelende baby met hartslag zien dus we zijn weer gerustgesteld O+. Ben overigens toch een paar dagen teruggezet. Vind ik wel fijn, kan de baby wat langer doorbakken.
  dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:15:51 #267
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211062513
quote:
17s.gif Op maandag 23 oktober 2023 19:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Wat fijn! En wat een snelle NIPT uitslag, ik dacht dat je ‘m pas na mij had! Goed nieuws.

Ik had vandaag controle en bloed afnemen voor de NIPT. Was een beetje nerveus want de paar zwangerschapskwaaltjes die ik had zijn al een tijdje plots verdwenen. Ik voel me gewoon niet meer zo zwanger ofzo, weet niet wat het is. Nou goed ik ging er naartoe en had dat gezegd en toen kon de vk met de doppler natuurlijk ook de hartslag niet vinden (wat overigens helemaal niet gek is met deze termijn), ook niet bevordelijk voor de stress :') . Maar een snelle echo liet een spartelende baby met hartslag zien dus we zijn weer gerustgesteld O+. Ben overigens toch een paar dagen teruggezet. Vind ik wel fijn, kan de baby wat langer doorbakken.
Dat dacht ik ook, ik had 8 november in mijn hoofd! Maar blijkbaar werd het meteen bij de termijnecho gedaan, dat had ik verkeerd onthouden. Herkenbaar trouwens, wat betreft de kwaaltjes. Ik voel me sinds week 10 ongeveer echt zoveel beter dan de weken ervoor, maar dat is blijkbaar geen teken dat het niet meer goed zit. Ik ben wel enorm blij dat het eerste trimester er bijna op zit, dat 24/7 lamlendige gevoel vind ik vreselijk.
pi_211068032
Fijn van al het goede nieuws!

Ik kan ook eindelijk zeggen dat het lamlendige gevoel en de misselijkheid over is sinds 16 weken. Dit voelt goed!
Gisteren met een babytje van 7 weken mogen knuffelen. Kan me dan toch nog niet voorstellen dat we dat nog eens mogen meemaken.

Vandaag al een paar keer duidelijk de baby gevoeld, voelde sinds 13 weken al wel wat, maar ook soms dagen niet. Zo tof ook weer. O+
Over een week mogen we bij de vk weer even kijken en over 2,5 week de 20 weken echo, ik ben zo benieuwd!

Ik koop dus nog niets. Ben blijkbaar niet zo van uniseks kleertjes en zit dus nog even op mijn handen haha.
pi_211071204
Wat fijn weer, al het goede nieuws!

Maandagochtend heb ik het halve ziekenhuis gesproken ivm geplande keizersnede. Ik dacht dat ik 1 gesprek had, maar het waren er 4 met verschillende afdelingen. En eindelijk de datum doorgekregen! Volgende week wordt onze dochter geboren O+ Echt een bizar idee en ik word er ook een beetje verdrietig van. Alles is achteraf gezien zo snel gegaan.. maar ik kijk er wel enorm naar uit weer de enige in mijn lichaam te zijn :D Het besef dat er echt een kindje gaat komen dan, is er nog niet helemaal. Dat voelt ook heel gek :@
Sarcasme. Herken het.
pi_211072174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:19 schreef Spirit82 het volgende:

Maandagochtend heb ik het halve ziekenhuis gesproken ivm geplande keizersnede. Ik dacht dat ik 1 gesprek had, maar het waren er 4 met verschillende afdelingen. En eindelijk de datum doorgekregen! Volgende week wordt onze dochter geboren O+ Echt een bizar idee en ik word er ook een beetje verdrietig van. Alles is achteraf gezien zo snel gegaan.. maar ik kijk er wel enorm naar uit weer de enige in mijn lichaam te zijn :D Het besef dat er echt een kindje gaat komen dan, is er nog niet helemaal. Dat voelt ook heel gek :@
Ah, spannend zeg! O+ Nog eventjes!

Ik ben nu 37+1 en heb best wel last van voorwerk. Hoop voor het eerst ook dat m’n baby eerder komt, ik trek het lichamelijk niet meer. :@
pi_211072997
Wat spannend spirit, aftellen nu!

Sterkte met de laatste loodjes arvensis. :*

Gaat die kokhalsreflex nog weg trouwens? Ik heb zo'n moeite met het slikken van de vitamines deze zwangerschap. Altijd kokhalzen, soms zo erg dat het niet lukt die dag. Brrrr. Inmiddels lijkt het bijna iets mentaal zodra die pil op mijn tong ligt begint het al.
Heb ik in de actie ook nog flink ingeslagen voor de hele zwangerschap dus er liggen er nog 125 ofzo. :')
Bestaan er ook kauwtabletten? Dat ik dat gevoel mss even kan resetten.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 10:28:21 #272
318361 Bienelientjee
pi_211073446
Met J had ik dat niet, maar met E wel dat kokhalsen. Werd bij mij tussen 20/25 weken minder erg tot weg!
  woensdag 25 oktober 2023 @ 11:03:54 #273
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211073755
quote:
1s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 09:32 schreef Nolita het volgende:
Wat spannend spirit, aftellen nu!

Sterkte met de laatste loodjes arvensis. :*

Gaat die kokhalsreflex nog weg trouwens? Ik heb zo'n moeite met het slikken van de vitamines deze zwangerschap. Altijd kokhalzen, soms zo erg dat het niet lukt die dag. Brrrr. Inmiddels lijkt het bijna iets mentaal zodra die pil op mijn tong ligt begint het al.
Heb ik in de actie ook nog flink ingeslagen voor de hele zwangerschap dus er liggen er nog 125 ofzo. :')
Bestaan er ook kauwtabletten? Dat ik dat gevoel mss even kan resetten.
Ik ben van nature een extreem slechte pillenslikker en ik moet echt veellll slikken deze zwangerschap (9 tabletten per dag). Mijn truc is om de pillen niet in de mond te doen en dan weg te spoelen, maar het in te nemen met een lepel met iets van yoghurt/vla/appelmoes. Dus lepel met vla, de pil er op, en dan innemen. Werkt tig keer beter dan gewoon doorslikken. De multivitamine is wel de smerigste van allemaal trouwens. :')
  woensdag 25 oktober 2023 @ 11:05:45 #274
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211073770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 oktober 2023 23:19 schreef Spirit82 het volgende:

Exciting! *O*
pi_211074472
Slikken jullie eigenlijk de hele zwangerschap een multivitamine, en welke dan?

Want ik had de eerste weken wel een multivitamine met ook foliumzuur. Maar daar ben ik na het eerste trimester mee gestopt omdat ik had begrepen dat je dan met de foliumzuur moet stoppen. Maar ik kon niet echt een alternatief vinden van een multivitamine voor zwangere vrouwen zonder foliumzuur.
pi_211074590
Ik had eigenlijk altijd begrepen dat je na het eerste trimester mag stoppen met foliumzuur, maar dat het geen kwaad kan om het door te blijven slikken. Ik heb zelf dus altijd de multi zwanger gewoon tot het einde ingenomen.
  woensdag 25 oktober 2023 @ 12:26:36 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_211074710
Foliumzuur is niks anders dan vitamine b11 en vind je in elke multivitamine terug, ook voor niet-zwangeren. Het staat er dan alleen niet in schreeuwletters op ;) je kunt het dus gewoon veilig blijven slikken, verder wat Aure zegt.
disclaimer
pi_211075275
Ik zit officieel in mijn laatste werkweek, maarja, herfstvakantie, dus ik doe al niks meer. Ik had hier ook wel behoefte aan, echt, mijn bekken. ;( Afgelopen weekend nog wel een nachtje weggeweest met de O+. Nog maximaal 6,5 week en dan is de baby er *O*

quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 12:08 schreef Myraela het volgende:
Slikken jullie eigenlijk de hele zwangerschap een multivitamine, en welke dan?

Want ik had de eerste weken wel een multivitamine met ook foliumzuur. Maar daar ben ik na het eerste trimester mee gestopt omdat ik had begrepen dat je dan met de foliumzuur moet stoppen. Maar ik kon niet echt een alternatief vinden van een multivitamine voor zwangere vrouwen zonder foliumzuur.
Davitamon compleet zwanger, die je ook in elke zwangerbox krijgt. Daarnaast slik ik magnesium los bij en ik heb geen last van rusteloze benen gehad. Halverwege de zwangerschap ben ik begonnen met bijslikken. Ik ben nog aan het overwegen om visolie bij te slikken, want mijn brein is stuk, maar ik haat capsules slikken.
  Official ESF Kreviewer woensdag 25 oktober 2023 @ 13:38:41 #279
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_211075560
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 16:02 schreef Myraela het volgende:
Jongens, ik ben trouwens zo lekker dingetjes tweedehands aan het halen alvast. O+ Al best wat leuke kleding bij de kringloop vandaan. Sommige vragen er nog best wat geld voor, maar bij andere is alle babykleding 50 cent. Daar kun je het toch niet voor laten hangen. O+

Vriendin had een lijstje gemaakt, ongeveer 2500 euro bespaard tov nieuw kopen.

quote:
2s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:12 schreef DevilsWhore het volgende:
echt, mijn bekken.
Komt door de hoontjes.
pi_211076950
Ik had gelezen dat door langer foliumzuur te slikken de kans op obesitas later groter zou zijn. Maar nu ik Google, zie ik dat dat vooral 1 onderzoek was. Misschien was ik extra snel geschrokken omdat ik zo belachelijk lang van te voren foliumzuur heb geslikt. :') Ik zal nog eens naar vitamines kijken. M'n bloedtest was wel prima, maarja, toen slikte ik de multivitamine wel gewoon. :D

quote:
14s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 13:38 schreef Kreator het volgende:
Vriendin had een lijstje gemaakt, ongeveer 2500 euro bespaard tov nieuw kopen.
Damn! :D Wij zetten het geld dat we besparen door tweedehands te kopen op een aparte rekening. Maar dat doe ik nu vooral voor de grotere items. Want met kleding enzo is het geen doen, plus koop ik misschien ook wel meer dan het hoogstnoodzakelijke. Maarja, dat zou ik nieuw misschien net zo goed doen. Het zijn los allemaal geen enorme bedragen, maar het telt echt rap op.
pi_211077803
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:03 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik ben van nature een extreem slechte pillenslikker en ik moet echt veellll slikken deze zwangerschap (9 tabletten per dag). Mijn truc is om de pillen niet in de mond te doen en dan weg te spoelen, maar het in te nemen met een lepel met iets van yoghurt/vla/appelmoes. Dus lepel met vla, de pil er op, en dan innemen. Werkt tig keer beter dan gewoon doorslikken. De multivitamine is wel de smerigste van allemaal trouwens. :')
Bedankt voor de tip, dat ga ik morgen eens proberen!
pi_211083370
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 11:03 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Zit daar toevallig biergist in? Ik heb die van bonusan en die ging echt meermaals kokhalzend de wasbak in 🥲
Sarcasme. Herken het.
  donderdag 26 oktober 2023 @ 16:21:56 #283
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211089843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 22:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Zit daar toevallig biergist in? Ik heb die van bonusan en die ging echt meermaals kokhalzend de wasbak in 🥲
Ik heb die van Supple, daar zit geen biergist in. Wel zink, wat bekend staat om kokhalsopwekkende taferelen. *O*
pi_211091677
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:21 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik heb die van Supple, daar zit geen biergist in. Wel zink, wat bekend staat om kokhalsopwekkende taferelen. *O*
Heerlijk! Wat een genot toch allemaal O+
Sarcasme. Herken het.
pi_211092959
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 16:44 schreef Nolita het volgende:

[..]
Bedankt voor de tip, dat ga ik morgen eens proberen!
In plaats van water sproeide ik nu de pudding over het aanrecht. :')
Helaas.
pi_211093781
Vandaag buikschildering gedaan en het werd tof! *O*

En de liggingsecho gehad en morgen naar het ziekenhuis want we hebben nog steeds een dwarsligger. -O-
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:55:45 #287
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211101412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 20:30 schreef Nolita het volgende:

[..]
In plaats van water sproeide ik nu de pudding over het aanrecht. :')
Helaas.
:D Helaas. Bij sommige capsules mag je de inhoud eruit halen, dat kan je dan mengen met pudding ofzo, maar zou je even moeten nakijken of dat mag met de multi. En anders zou ik inderdaad overstappen op kauwtabletten.
  vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:57:03 #288
346653 Ceviche
pi_211103189
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 21:23 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Klopt! Met 34 weken met verlof gegaan en nu precies 37 en ongeduldig aan het wachten tot we de datum van de keizersnede te horen krijgen :D
Heb je al een eerste echo gepland staan? Ik kan me voorstellen dat het nu allemaal extra spannend is..
Is het inmiddels al een beetje geland, nu de datum zo dichtbij is? (ik had verderop gelezen dat je inmiddels een datum hebt). Lijkt me wel bijzonder om zo naar een datum toe te leven :)

Volgende week hebben we de eerste echo. Aan de ene kant is het nu allemaal wel een stuk onzekerder en angstiger geworden, maar ik heb voor mijn gevoel veel meer last van kwaaltjes en dat zie ik wel als een positief teken. Zou wel extra hard aankomen als het dan nu weer niet goed zou zijn, maar we hebben er wel vertrouwen in :)
pi_211104200
Spannend Ceviche! Hopelijk is alles goed.

Hier hebben we een goede NIPT uitslag ontvangen en we krijgen wederom een meisje O+ .
pi_211111207
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 18:57 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Is het inmiddels al een beetje geland, nu de datum zo dichtbij is? (ik had verderop gelezen dat je inmiddels een datum hebt). Lijkt me wel bijzonder om zo naar een datum toe te leven :)

Volgende week hebben we de eerste echo. Aan de ene kant is het nu allemaal wel een stuk onzekerder en angstiger geworden, maar ik heb voor mijn gevoel veel meer last van kwaaltjes en dat zie ik wel als een positief teken. Zou wel extra hard aankomen als het dan nu weer niet goed zou zijn, maar we hebben er wel vertrouwen in :)
Het is totaal niet geland haha. We zijn aan het aftellen en de laatste dingetjes aan het regelen, maar het voelt alsof zowel de buikbaby als ik er nog niet aan toe zijn. Dat we nog wel een paar weekjes verder kunnen zo, maar het gaat toch echt gebeuren!

Wat fijn dat jullie er wel vertrouwen in hebben. Die kwaaltjes zijn dan toch een bevestiging om te hebben, hoe irritant ze ook kunnen zijn. Ik ga voor jullie duimen volgende week! Een stevige plakker die lekker blijft zitten O+

Even een heel ander verhaal wat ik even kwijt moet…
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 15:51:06 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_211111538
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 20:18 schreef Smart_ass het volgende:
Spannend Ceviche! Hopelijk is alles goed.

Hier hebben we een goede NIPT uitslag ontvangen en we krijgen wederom een meisje O+ .
Meidenhuis O+
Hoe vindt je vriend het? :D

@Spirit82 :* met de inrichting van jullie leven komt dat wel goed. Ze heeft een moeder die heel veel van haar houdt en de rest zijn praktische bijzaken.

Maar een vader die z'n eigen kind zo opzij schuift, daar heb ik wel een sterke mening over. Damn.
disclaimer
pi_211112905
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Meidenhuis O+

@:spirit82 :* met de inrichting van jullie leven komt dat wel goed. Ze heeft een moeder die heel veel van haar houdt en de rest zijn praktische bijzaken.

Maar een vader die z'n eigen kind zo opzij schuift, daar heb ik wel een sterke mening over. Damn.
Eens hiermee. Er is altijd plek te maken in de inrichting voor je eigen kind denk ik. Over vader heb ik een mening
pi_211114187
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Meidenhuis O+

@:spirit82 :* met de inrichting van jullie leven komt dat wel goed. Ze heeft een moeder die heel veel van haar houdt en de rest zijn praktische bijzaken.

Hij moest wel even slikken ja :D. Geen zoon in de sterren voor hem haha.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_211114376
Smartass: leuk dat jullie al weten wat het wordt. O+ 3 meiden! Over 2 weken weten wij ook of het 3 meiden worden of toch een jongetje erbij voor ons. Begin steeds nieuwsgieriger te worden.

Spirit, vreselijk inderdaad dat haar vader hier bewust voor kiest. :*

Zijn er hier met oudere kinderen die het geslacht geheim houden? Ik weet niet hoe ik dat met een 6-jarige voor elkaar moet krijgen. Ze gaat het wss zien aan het uitzoeken van kleding; andere aankopen; wellicht kamertje. Met een 2,5 jarige was dat geen probleem. Ik wil niet dat het krampachtig wordt ofzo dus misschien maar zien hoe het gaat. Onze kinderen mogen het best weten, maar dan weet iedereen het meteen en dat hoeft voor mij dan weer niet zo.
  zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:13:30 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_211114560
Wat het beste werkt is het zelf ook niet weten :P
disclaimer
pi_211114628
Geen ervaring mee eigenlijk. Ik kan zoiets überhaupt niet geheim houden haha.
pi_211115370
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 21:13 schreef SQ het volgende:
Wat het beste werkt is het zelf ook niet weten :P
Ja, maar daar ben ik zelf te nieuwsgierig voor. :+
  zondag 29 oktober 2023 @ 08:43:44 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_211118690
Dan zou ik zeggen, accepteren dat je het niet geheim kan houden :P
disclaimer
  maandag 30 oktober 2023 @ 09:27:15 #299
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_211134151
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:05 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Het is totaal niet geland haha. We zijn aan het aftellen en de laatste dingetjes aan het regelen, maar het voelt alsof zowel de buikbaby als ik er nog niet aan toe zijn. Dat we nog wel een paar weekjes verder kunnen zo, maar het gaat toch echt gebeuren!

Wat fijn dat jullie er wel vertrouwen in hebben. Die kwaaltjes zijn dan toch een bevestiging om te hebben, hoe irritant ze ook kunnen zijn. Ik ga voor jullie duimen volgende week! Een stevige plakker die lekker blijft zitten O+

SPOILER
SPOILER
  maandag 30 oktober 2023 @ 10:14:40 #300
346653 Ceviche
pi_211134591
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:05 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

SPOILER
Wat een nare vent :{ en ontzettend sneu voor je dochter. Gelukkig heeft ze jou als moeder, dat stuk komt ongetwijfeld goed :*
pi_211134604
Gisteren een beetje een bizarre dag gehad in het ziekenhuis, maar uiteindelijk met een sisser afgelopen. Het begon met een plens vocht wat geen vruchtwater bleek te zijn achteraf, daarna weeen die weer afnamen en toenamen, geen ontsluiting gelukkig, dus voor nu even afwachten wat er gaat gebeuren. Hopelijk blijft ze nog een paar dagen zitten en halen we de gentle sectio datum ipv dat het spoed wordt.. Gisteren gebeurde zo’n beetje alles wat ik juist niet wilde en waarom het een keizersnede wordt… helaas valt niet alles te plannen.
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')