quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:40 schreef Nanukerst het volgende:
Ik mag me hier ook melden.Bijna 7 weken nu, kind #4, maandag 1ste echo.
oh wauw l-e! Wat bijzonder en spannend en mooi! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:40 schreef Nanukerst het volgende:
2013 all over again!quote:Op dinsdag 19 september 2023 15:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]Superleuk en spannend!! Nu zijn we weer samen zwanger
Reünie! Waar blijft de rest?quote:
Kippenvelquote:Op dinsdag 19 september 2023 12:40 schreef Nanukerst het volgende:
Die eerste weken vind ik tergend traag gaan! Ik gok overigens dat het moment van de eerste echo per praktijk en/of zwanger individu verschilt? Bij mijn tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 5 weken, maar daar was eigenlijk net niets op te zien. VK destijds bleef ook benadrukken dat we nu niets wisten en dat het echt nog mis kon gaan, etcetera. En nu wilden ze aanvankelijk de eerste echo pas bij 9 weken inplannen, dat is uiteindelijk naar voren gehaald en ik ben 7 plus een beetje tijdens de eerste echo.quote:Op dinsdag 19 september 2023 16:17 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd @:nanukerst ! Ik heb een tijdje geleden je post gelezen in het rammelaarstopic en ik vind het super moedig van jullie!
Volgens mijn berekening ben ik vandaag alweer 8 weken. Eind volgende week eerste echo en intake, ben wel benieuwd. Heb het idee dat ik die bij mijn vorige zwangerschappen eerder had, maar dat is misschien wel helemaal niet zo.
Jullie zijn tenminste nog samen. Ik was vorig jaar helemaal alleen als 2012-lichtingquote:Op woensdag 20 september 2023 08:47 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Het komt wederom op ons neer.
Idem hier @Lemijn!quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:06 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd!
Mag er bij mij jongetje achter m’n naam in de OP? @:lemijn
Ja die eerste weken gaan traag he! Mijn praktijk doet het geloof ik vanaf een week of 8 en dat vind ik persoonlijk prima, dat ik ruim 9 weken ben tijdens de afspraak volgende week komt volgens mij doordat ze redelijk volgepland zitten want de echoscopiste is er alleen op dinsdag en donderdagquote:Op woensdag 20 september 2023 08:58 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Die eerste weken vind ik tergend traag gaan! Ik gok overigens dat het moment van de eerste echo per praktijk en/of zwanger individu verschilt? Bij mijn tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 5 weken, maar daar was eigenlijk net niets op te zien. VK destijds bleef ook benadrukken dat we nu niets wisten en dat het echt nog mis kon gaan, etcetera. En nu wilden ze aanvankelijk de eerste echo pas bij 9 weken inplannen, dat is uiteindelijk naar voren gehaald en ik ben 7 plus een beetje tijdens de eerste echo.
aaaaaahhhhhhhh gefeliciteerdquote:Op woensdag 20 september 2023 08:58 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Die eerste weken vind ik tergend traag gaan! Ik gok overigens dat het moment van de eerste echo per praktijk en/of zwanger individu verschilt? Bij mijn tweede zwangerschap had ik de eerste echo met 5 weken, maar daar was eigenlijk net niets op te zien. VK destijds bleef ook benadrukken dat we nu niets wisten en dat het echt nog mis kon gaan, etcetera. En nu wilden ze aanvankelijk de eerste echo pas bij 9 weken inplannen, dat is uiteindelijk naar voren gehaald en ik ben 7 plus een beetje tijdens de eerste echo.
Dat is zo! Maar niet lang, want over een belachelijke 6 weken komt dit surprise ei al uitquote:Op woensdag 20 september 2023 09:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jullie zijn tenminste nog samen. Ik was vorig jaar helemaal alleen als 2012-lichting
Klopt inderdaad. Alles lijkt ineens anders te gaan. 13 weken echo erbij, nipt, kinkhoest vaccinatie, de helft van wat je een paar jaar geleden nog mocht eten, mag nu ook ineens niet meer. Alsof zwanger zijn helemaal opnieuw uitgevonden is in een paar jaar tijdquote:Op woensdag 20 september 2023 08:58 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Shit, dan is mijn hele been-there-done-that-got-the-t-shirt-attitude compleet misplaatst. Roken mag inmiddels zeker ook niet meer?!quote:Op woensdag 20 september 2023 16:11 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Alles lijkt ineens anders te gaan. 13 weken echo erbij, nipt, kinkhoest vaccinatie, de helft van wat je een paar jaar geleden nog mocht eten, mag nu ook ineens niet meer. Alsof zwanger zijn helemaal opnieuw uitgevonden is in een paar jaar tijd
Als die eerste echo goed is, na de eerste echo inderdaad. Op zich zou ik het nog wel langer voor me willen houden, maar die buik is al belachelijk zichtbaar.quote:Op woensdag 20 september 2023 15:47 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Ja die eerste weken gaan traag he! Mijn praktijk doet het geloof ik vanaf een week of 8 en dat vind ik persoonlijk prima, dat ik ruim 9 weken ben tijdens de afspraak volgende week komt volgens mij doordat ze redelijk volgepland zitten want de echoscopiste is er alleen op dinsdag en donderdag. Heb je een idee wanneer jullie het jullie kinderen willen vertellen? Na de eerste echo of iets later?
Wat een toffe naam, gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 september 2023 08:51 schreef Peacefulll het volgende:
JaaaaSorry voor het wachten! Maar hij is er hoor
![]()
Zondagochtend mocht ik mij melden voor een inleiding. Ballonnetje werd geplaatst en toen was het afwachten. Gebeurde niet zo gek veel, af en toe wat krampen.
Maandagmiddag viel de ballon er uit en had ik 3 cm ontsluiting. De VK brak mijn vliezen en toen was het wachten op de weeën. Die kwamen uiteraard nietNa 2,5 uur kreeg ik weeënopwekkers. Daar kreeg ik wel weeën van, maar nog niet naar tevredenheid. Werd telkens opgehoogd en ma-di nacht werden de weeën wel intenser, maar ze volgden elkaar niet sneller op. Ik zat inmiddels op de maximale dosering weeenopwekkers dat toegestaan is bij vrouwen die eerder een KZ hebben gehad.
VK kwam rond 02.00 uur de ontsluiting checken: ik had in 7 uur tijd wel 1 cm extra ontsluiting gekregenDe niet vorderende ontsluiting + de maximale dosering weeenopwekkers maakte dat we eigenlijk geen andere keuze meer hadden, het werd wederom een KZ.
Toen ze me klaarmaakten voor de OK en de weeënopwekkers uitzetten, waren de weeën ook gelijk volledig weg. Mijn lichaam had dus zelf helemaal niks opgepakt![]()
Uiteindelijk is M.elle dinsdag rond half 5 geboren. Mega trots op ons ventje. Hij had ook een mega goede start, heel blij mee.
De KZ vind ik weer pittig, maar het herstel lijkt iets vlotter te gaan dan bij zijn grote broer destijds.
Lief dat jullie zo benieuwd waren
Vrouw, wat een werk had je er al op zitten voordat het toch een keizersnede werd. Veel respect voor jou! Ik hoop dat je je snel wat energieker voelt en lekker naar huis mag met je nieuwste zoon. Super leuke naam en gefeliciteerd!quote:Op donderdag 21 september 2023 08:51 schreef Peacefulll het volgende:
JaaaaSorry voor het wachten! Maar hij is er hoor
![]()
Zondagochtend mocht ik mij melden voor een inleiding. Ballonnetje werd geplaatst en toen was het afwachten. Gebeurde niet zo gek veel, af en toe wat krampen.
Maandagmiddag viel de ballon er uit en had ik 3 cm ontsluiting. De VK brak mijn vliezen en toen was het wachten op de weeën. Die kwamen uiteraard nietNa 2,5 uur kreeg ik weeënopwekkers. Daar kreeg ik wel weeën van, maar nog niet naar tevredenheid. Werd telkens opgehoogd en ma-di nacht werden de weeën wel intenser, maar ze volgden elkaar niet sneller op. Ik zat inmiddels op de maximale dosering weeenopwekkers dat toegestaan is bij vrouwen die eerder een KZ hebben gehad.
VK kwam rond 02.00 uur de ontsluiting checken: ik had in 7 uur tijd wel 1 cm extra ontsluiting gekregenDe niet vorderende ontsluiting + de maximale dosering weeenopwekkers maakte dat we eigenlijk geen andere keuze meer hadden, het werd wederom een KZ.
Toen ze me klaarmaakten voor de OK en de weeënopwekkers uitzetten, waren de weeën ook gelijk volledig weg. Mijn lichaam had dus zelf helemaal niks opgepakt![]()
Uiteindelijk is M.elle dinsdag rond half 5 geboren. Mega trots op ons ventje. Hij had ook een mega goede start, heel blij mee.
De KZ vind ik weer pittig, maar het herstel lijkt iets vlotter te gaan dan bij zijn grote broer destijds.
Lief dat jullie zo benieuwd waren
Nee en zelfs in alcoholvrije wijn zit alcohol, dus zet dat ook maar uit je hoofd. Er is geen lol meer aan tegenwoordigquote:Op woensdag 20 september 2023 20:06 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Shit, dan is mijn hele been-there-done-that-got-the-t-shirt-attitude compleet misplaatst. Roken mag inmiddels zeker ook niet meer?!
Jaaaa!! Ik ben nu 33 weken en 50% ziekgemeld en volgende week vrijdag begint mijn verlof. Met nog 16 werkuren te gaan, 40 trainingen af te ronden, een live demo van een systeem, 50 mails per dag, en een werkinstructie te schrijven, voelt het nog niet echt alsof dat verlof al zo dichtbij isquote:Op donderdag 21 september 2023 11:51 schreef Rearviewmirror het volgende:
Wat een hoop nieuwe zwangeren trouwens. Leuk!
Ik ben intussen ruim 34 weken zwanger en ben begonnen met mijn verlof. Iets vroeger dan eigenlijk gedacht, maar met samenspraak van mijn arts werd de vermoeidheid me iets te zwaar. Ik kan echter mijn werk nog niet zo goed loslaten, ik ben nog druk bezig met werk overgeven aan mijn vervanger en voel me ergens een beetje schuldig, dat ik vroeger ben gestopt, dan ik eerder van plan was.Herkennen jullie dat? Het is vast nergens voor nodig om me schuldig te voelen. En het is ook gewoon het beste voor mijn baby en mij, maar het gevoel knaagt wel.
Oef, dat klinkt alsof je qua tijd dan misschien wel naar 50% bent gegaan, maar nog niet qua taken. En dan voelt volgende week vrijdag nog heel ver weg aan. Sterkte nog!quote:Op donderdag 21 september 2023 12:00 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jaaaa!! Ik ben nu 33 weken en 50% ziekgemeld en volgende week vrijdag begint mijn verlof. Met nog 16 werkuren te gaan, 40 trainingen af te ronden, een live demo van een systeem, 50 mails per dag, en een werkinstructie te schrijven, voelt het nog niet echt alsof dat verlof al zo dichtbij isLoslaten? Nee joh, alles moet af
Bij m’n 1e kind: super herkenbaar. Ik ging door tot ik erbij neerviel. Ik had bij 35 weken m’n werkzaamheden nog niet verminderd ookal trok ik het niet meer goed. Uit schuldgevoel en wens om mijn steentje bij te dragen. Daarna heb ik ook niet alle ouderschapsverlof met 70% salaris opgenomen.quote:Op donderdag 21 september 2023 11:51 schreef Rearviewmirror het volgende:
Wat een hoop nieuwe zwangeren trouwens. Leuk!
Ik ben intussen ruim 34 weken zwanger en ben begonnen met mijn verlof. Iets vroeger dan eigenlijk gedacht, maar met samenspraak van mijn arts werd de vermoeidheid me iets te zwaar. Ik kan echter mijn werk nog niet zo goed loslaten, ik ben nog druk bezig met werk overgeven aan mijn vervanger en voel me ergens een beetje schuldig, dat ik vroeger ben gestopt, dan ik eerder van plan was.Herkennen jullie dat? Het is vast nergens voor nodig om me schuldig te voelen. En het is ook gewoon het beste voor mijn baby en mij, maar het gevoel knaagt wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |