abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210814587
Wat een schrik, Myraela! Gelukkig is alles goed O+

Ik ben vandaag in de volgende fase beland: ik heb op mijn werk de lift omlaag gepakt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_210815159
Wat fijn dat je die echo kon laten doen @Myraela! Nu weer lekker genieten!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_210816676
Gelukkig Myraela, kan me voorstellen dat het voor stress zorgde!

Wij hadden net een goede 13-weken echo, alles zag er helemaal prima uit. O+
Zo fijn, echt wel een opluchting en wat meer vertrouwen dat het goed gaat. Ook het hartje mogen horen, magisch weer, zo klein en al zo compleet.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 10:48:41 #154
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210841361
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:52 schreef Myraela het volgende:
Gisteravond een beetje geschrokken omdat ik ineens licht bloedverlies had. Van te voren al wel veel gelezen dat het kan gebeuren, maar ik vond het toch vreemd dat ik het 13.5 week niet heb en dan ineens wel. Toch de verloskundige gebeld, die zei ook dat het waarschijnlijk niets is en dat het soms gewoon door iets heel kleins al een beetje kan gaan bloeden.

Verstand geloofde dat helemaal, maar dat kleine stemmetje in ons hoofd zorgde toch voor onrust. Dus bij een andere locatie waar we direct vandaag een echo konden laten doen langs geweest. En na dat kleine wiebelende mini-mensje weer gezien en voor het eerst het hartje gehoord te hebben, kunnen we het weer helemaal loslaten.
Schrikken he? Het komt echt vaker voor, ik heb het tot nu toe bij elke zwangerschap gehad, maar elke keer schrik ik er opnieuw van. Fijn dat de echo goed was!
  donderdag 5 oktober 2023 @ 10:53:50 #155
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210841413
Beetje een long shot maar ik ga mijn vraag toch stellen: met het oog op mijn indrukwekkende voorgeschiedenis zijn wij op zoek naar een vorm van mentale begeleiding tijdens deze zwangerschap, vooral in de hoek van verlies/angsten/hoe blijf je een beetje functioneren als het zwaard van Damocles 40 weken lang boven je hangt zeg maar. Nu heb ik me online suf gezocht en ik vind ook van alles, maar het voelt allemaal als net niet. Iemand toevallig een geniale tip?
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:16:24 #156
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210841633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:53 schreef Nanukerst het volgende:
Beetje een long shot maar ik ga mijn vraag toch stellen: met het oog op mijn indrukwekkende voorgeschiedenis zijn wij op zoek naar een vorm van mentale begeleiding tijdens deze zwangerschap, vooral in de hoek van verlies/angsten/hoe blijf je een beetje functioneren als het zwaard van Damocles 40 weken lang boven je hangt zeg maar. Nu heb ik me online suf gezocht en ik vind ook van alles, maar het voelt allemaal als net niet. Iemand toevallig een geniale tip?
Pfoe… ik zou denken aan wellicht een doula? Waar je al regelmatig een gesprek mee hebt wellicht en die je daarin kan begeleiden? Anders is misschien de praktijkondersteuner nog een optie. Maar het lijkt me inderdaad erg lastig :*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210841692
quote:
Geen geniale tip want ik heb t zelf niet een hele zwangerschap gedaan, bleek toch niet helemaal mijn ding. Maar ik heb tijdens het eerste trimester wel wat aan dit boek gehad https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Ik had m als ebook, een stuk goedkoper.
pi_210842121
Ik zou ook denken aan een doula met specifieke ervaring hiermee..
Protège moi de mes désirs.
pi_210842123
Ik heb vandaag m’n laatste kantoordag gehad. *O* Nu thuis verder en morgen nog eventjes en dan verlof. O+
pi_210842324
quote:
Mijn verloskundige noemde wel zoiets tijdens de intake. Zou jou verloskundige misschien geen goede tips bij jou in de buurt hebben?
pi_210842339
quote:
In Utrecht zit een angstgeboortecoach/-doula. Ik kende haar heuuuul vroeger persoonlijk, inmiddels al een tijd geen contact meer, maar misschien is dat wat? Geen idee of je in die regio zit… (https://www.bloom-geboortecoaching.nl/geboortecoaching/)
pi_210842412
quote:
De POP poli heeft misschien contacten?
pi_210842655
quote:
Mijn ziekenhuis biedt op de afdeling medische psychologie begeleiding aan bij precies zulke vragen, in andere ziekenhuizen bestaat dat ook. Je moet wel onder behandeling zijn bij een gynaecoloog in het ziekenhuis die je kan verwijzen. Je mag ook altijd even dm-en als je wilt!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210842704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
De POP poli heeft misschien contacten?
Verwijzingen komen bij ons inderdaad ook via de POP-poli inderdaad.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 13:53:22 #165
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210842931
Ja ik loop bij de gyn inderdaad, een medisch heel intensief zorgpad (mochten er meelezers zijn die met hellp/pe te maken hebben (gehad), dan is dit wellicht interessant: https://vmkc.mumc.nl/tran(...)dens-de-zwangerschap) maar tot nu toe is er niet gesproken over eventueel mentale ondersteuning. Klinkt niet meer dan logisch dat ze zoiets aanbieden. Ik heb het zelf ook niet aangezwengeld hoor, ik dacht: die angsten komen toch pas na de 20 weken. I was wrong. :') Mogelijk dat ik dan daar even navraag doe, dank voor het meedenken!
pi_210843433
Hopelijk vind je de juiste begeleiding die voor jou goed voelt! 40 weken duren natuurlijk als een eeuwigheid als je bijna continue in angst/stress zit; hopelijk kan iemand je hierbij goed begeleiden.

Hier voelt het nu eventjes als niemandsland, zo tussen de eerste echo en de nipt over 2,5e week. Heb ook eigenlijk geen “klachten” meer en daar word ik ook wel een beetje zenuwachtig van ofzo :') .
pi_210844369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 13:53 schreef Nanukerst het volgende:
Ja ik loop bij de gyn inderdaad, een medisch heel intensief zorgpad (mochten er meelezers zijn die met hellp/pe te maken hebben (gehad), dan is dit wellicht interessant: https://vmkc.mumc.nl/tran(...)dens-de-zwangerschap) maar tot nu toe is er niet gesproken over eventueel mentale ondersteuning. Klinkt niet meer dan logisch dat ze zoiets aanbieden. Ik heb het zelf ook niet aangezwengeld hoor, ik dacht: die angsten komen toch pas na de 20 weken. I was wrong. :') Mogelijk dat ik dan daar even navraag doe, dank voor het meedenken!
Mijn ervaring is dat je er wel zelf om moet vragen ja :D Als je behandeld wordt in de VU: die hebben een flinke en hele fijne club psychologen.
pi_210846545
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:22 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Geen geniale tip want ik heb t zelf niet een hele zwangerschap gedaan, bleek toch niet helemaal mijn ding. Maar ik heb tijdens het eerste trimester wel wat aan dit boek gehad https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Ik had m als ebook, een stuk goedkoper.
@Nanukerst Mocht je hier interesse in hebben, ik heb hem volgens mij nog ergens in huis liggen in nieuwstaat. Tegen verzendkosten mag je hem zo hebben!

Ik volg op instagram Madelon de miskraamcoach. Was verloskundige vroeger. Nu is het bij jullie natuurlijk heel iets anders dan een miskraam, maar ze heeft dus wel ervaring in coaching rondom zwangerschap en verlies.

Hopelijk vind je iets dat past en helpt. :*
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:34:41 #169
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210847341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 16:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat je er wel zelf om moet vragen ja :D Als je behandeld wordt in de VU: die hebben een flinke en hele fijne club psychologen.
Dat vind ik dan wel weer wonderlijk, het zou zorgverleners sieren om drempelverlagend te werken en dat zelf aan te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanukerst op 05-10-2023 20:42:41 ]
pi_210847631
Oh wauwwww L-E wat een verrassing! Gefeliciteerd met je zwangerschap O+ en ik hoop dat je de goede ondersteuning vindt en krijgt in deze voor jou spannende periode.

Een vierde O+

Edit: ja laat I know, maar zag t nu pas :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:13:53 #171
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210851476
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:50 schreef tombolafan het volgende:
Oh wauwwww L-E wat een verrassing! Gefeliciteerd met je zwangerschap O+ en ik hoop dat je de goede ondersteuning vindt en krijgt in deze voor jou spannende periode.

Een vierde O+

Edit: ja laat I know, maar zag t nu pas :+
Ja, we gaan voor kwartet. :D Dankjewel! O+
pi_210861070
Ik zie het ook pas, gefeliciteerd L-E!

En succes, hopelijk vind je goede begeleiding!
En voor de mini mini geruststelling: hier is het 2x goed gegaan na mijn hellp ervaring :*
  zondag 8 oktober 2023 @ 15:05:00 #173
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210879133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 07:32 schreef Loj het volgende:
Ik zie het ook pas, gefeliciteerd L-E!

En succes, hopelijk vind je goede begeleiding!
En voor de mini mini geruststelling: hier is het 2x goed gegaan na mijn hellp ervaring :*
Dankjewel, happy endings helpen altijd. :*
pi_210895845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:13 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ja, we gaan voor kwartet. :D Dankjewel! O+
:o :'( O+ O+ O+ O+ *O* O+

Wat fantastisch en eng en mooi en spannend en fijn en en en 🧡
Gefeliciteerd! En sterkte ook toch.

Misschien kan een gewone psycholoog helpen?
pi_210897319
Pas 18 weken ver, maar mijn buik is al goed aanwezig en ik begin het nu al fysiek zwaar te vinden. Vooral de combinatie van een peuter erbij die telkens opgetild wil worden en veel op mij springt. En een drukke baan. Heb veel en vaak buikpijn aan het eind van de dag.

Herkenbaar voor mensen die al 1 hebben rondlopen? Vooral het bukken en tillen van je andere kind…
  maandag 9 oktober 2023 @ 21:50:29 #176
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_210897826
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2023 21:10 schreef _Lily_ het volgende:
Pas 18 weken ver, maar mijn buik is al goed aanwezig en ik begin het nu al fysiek zwaar te vinden. Vooral de combinatie van een peuter erbij die telkens opgetild wil worden en veel op mij springt. En een drukke baan. Heb veel en vaak buikpijn aan het eind van de dag.

Herkenbaar voor mensen die al 1 hebben rondlopen? Vooral het bukken en tillen van je andere kind…
Ja, heel herkenbaar. Probeer het echt te beperken. Vond de mijne niet leuk maar ze was er op een gegeven moment wel aan gewend dat mama haar nauwelijks nog optilde.
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_210897875
Ja, ik had ook vrij vroeg last van harde buiken en daarna ook bekkeninstabiliteit helaas. Heb er nog 2 rondlopen + werk, dus lekker druk.
pi_210917799
Ik heb afgelopen weekend mijn beste vriendin verteld dat ik (hoogstwaarschijnlijk) niet bij haar bruiloft kan zijn in mei. Ze was redelijk in shock, het moest echt even landen volgens mij, maar ze was gelukkig niet boos. Ik ben echt opgelucht dat ik dat eindelijk heb verteld. Kan ik me nu lekker druk gaan maken hoe we dat in hemelsnaam gaan bolwerken met drie kleine kindjes straks :') . Nee, eerst maar zien dat we het eerste trimester goed doorkomen en hopen op een goede NIPT O+.

Hoe gaat het hier met iedereen?
pi_210923055
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 19:05 schreef Smart_ass het volgende:
Ik heb afgelopen weekend mijn beste vriendin verteld dat ik (hoogstwaarschijnlijk) niet bij haar bruiloft kan zijn in mei. Ze was redelijk in shock, het moest echt even landen volgens mij, maar ze was gelukkig niet boos. Ik ben echt opgelucht dat ik dat eindelijk heb verteld. Kan ik me nu lekker druk gaan maken hoe we dat in hemelsnaam gaan bolwerken met drie kleine kindjes straks :') . Nee, eerst maar zien dat we het eerste trimester goed doorkomen en hopen op een goede NIPT O+.

Fijn dat je het in ieder geval gezegd hebt! Dat is al een zorg minder.

Ik ben hier ondertussen de strijd met de pukkels aangegaan, want ik vind het echt verschrikkelijk. Dus ik heb maar een dure gezichtsscrub en een reiniger gekocht, hopelijk werkt het. :') Ik had zoveel verhalen gehoord de afgelopen jaren van vrouwen die tijdens de zwangerschap juist een perfecte huid kregen, vol en glanzend haar en een geweldige glow. Zit ik hier met m'n pukkelhoofd, ecxeem, vette haar en roos. :r

Anyhow, morgen de geslachtsecho. Superveel zin in. O+ De afgelopen 2 weken dus ook af en toe nog wat (heeeeeel) licht bloedverlies gehad. Schiet er niet meer van in de stress, maar kan niet ontkennen dat ik het toch fijn vind om weer even te kijken. O+
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:07:09 #180
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210923524
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 10:03 schreef Myraela het volgende:

[..]
Fijn dat je het in ieder geval gezegd hebt! Dat is al een zorg minder.

Ik ben hier ondertussen de strijd met de pukkels aangegaan, want ik vind het echt verschrikkelijk. Dus ik heb maar een dure gezichtsscrub en een reiniger gekocht, hopelijk werkt het. :') Ik had zoveel verhalen gehoord de afgelopen jaren van vrouwen die tijdens de zwangerschap juist een perfecte huid kregen, vol en glanzend haar en een geweldige glow. Zit ik hier met m'n pukkelhoofd, ecxeem, vette haar en roos. :r

Anyhow, morgen de geslachtsecho. Superveel zin in. O+ De afgelopen 2 weken dus ook af en toe nog wat (heeeeeel) licht bloedverlies gehad. Schiet er niet meer van in de stress, maar kan niet ontkennen dat ik het toch fijn vind om weer even te kijken. O+
I feel you! Jarenlang gedoe met mijn huid gehad, sinds drie jaar eindelijk een routine gevonden die werkt voor mij (The Ordinary _O_ ) maar driekwart van wat ik normaal gebruik mag nu niet tijdens de zwangerschap. Acne ftw. :') Ter compensatie smeer ik 's nachts castorolie op mijn wenkbrauwen en wimpers omdat dat zogenaamd de haargroei bevordert en dan gebeurt er tenminste nog iets leuks met mijn gezicht. :')

Geslachtsecho! O+ Heb je een voorgevoel?
  donderdag 12 oktober 2023 @ 11:08:02 #181
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210923531
quote:
1s.gif Op woensdag 11 oktober 2023 19:05 schreef Smart_ass het volgende:

Volgens mij gaan wij redelijk gelijk op. Wanneer heb je de nipt?
pi_210924642
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:07 schreef Nanukerst het volgende:
I feel you! Jarenlang gedoe met mijn huid gehad, sinds drie jaar eindelijk een routine gevonden die werkt voor mij (The Ordinary _O_ ) maar driekwart van wat ik normaal gebruik mag nu niet tijdens de zwangerschap. Acne ftw. :') Ter compensatie smeer ik 's nachts castorolie op mijn wenkbrauwen en wimpers omdat dat zogenaamd de haargroei bevordert en dan gebeurt er tenminste nog iets leuks met mijn gezicht. :')

#teampukkelhoofden. O+

Ik heb niet echt een voorgevoel. Maar ik heb wel een voorkeur, al voelt dat altijd een beetje als een taboe. En juist door die voorkeur probeer ik me erg op het andere geslacht te richten. Om mezelf iets neutraler te krijgen.
pi_210925546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:08 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Volgens mij gaan wij redelijk gelijk op. Wanneer heb je de nipt?
23 oktober! En jij?

quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
#teampukkelhoofden. O+

Ik heb niet echt een voorgevoel. Maar ik heb wel een voorkeur, al voelt dat altijd een beetje als een taboe. En juist door die voorkeur probeer ik me erg op het andere geslacht te richten. Om mezelf iets neutraler te krijgen.
Ik kan jullie een hand geven, heb er zelf ook last van. Hoewel ik moet zeggen dat het bij mij na de zwangerschap vaak erger is dan tijdens ;( .

Ik denk dat heel veel mensen een (onuitgesproken) voorkeur hebben hoor. Ik voel het zelf nu eigenlijk niet, maar mijn vriend heeft ook een voorkeur voor een jongetje (we hebben al twee meiden en dit is de laatste). Veel plezier bij de echo morgen O+ !
  donderdag 12 oktober 2023 @ 14:29:58 #184
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_210925608
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 12:56 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar ik heb wel een voorkeur, al voelt dat altijd een beetje als een taboe.
Ik ben nu toch wel heel benieuwd :D Ik was namelijk stiekem éxtra blij toen het een jongetje bleek te zijn.
Terwijl ik toch wel redelijk open minded/genderneutraal ben ingesteld.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 14:30:52 #185
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210925622
Ik denk ook dat de meeste mensen een voorkeur hebben, al dan niet uitgesproken. Dat mag ook he. Maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat het me niets uitmaakt nu. Ik wilde het ook eigenlijk niet weten tot aan de bevalling, maar mijn man wil het graag weten dus vooruit dan.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 14:31:11 #186
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210925627
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
23 oktober! En jij?

8 november pas!
pi_210925723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 14:30 schreef Nanukerst het volgende:
Ik denk ook dat de meeste mensen een voorkeur hebben, al dan niet uitgesproken. Dat mag ook he. Maar ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat het me niets uitmaakt nu. Ik wilde het ook eigenlijk niet weten tot aan de bevalling, maar mijn man wil het graag weten dus vooruit dan.
Ik had dat ook erg leuk gevonden maar mijn vriend kan dat ook echt niet aan :D.
  donderdag 12 oktober 2023 @ 15:38:13 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_210926211
Het weten van het geslacht kan het vaak wel wat "echter" doen voelen, dat had ik bij de eerste heel sterk. Ik kan me zomaar voorstellen dat het vooral voor vaders extra meetelt.
disclaimer
pi_210926354
En het is ook gewoon praktisch als je niet een helemaal gender neutrale babykamer en/of babygarderobe wil.

De vader hier wil gewoon geen hele zwangerschap wachten om uit te vinden of hij een zoon krijgt of voor altijd een #girldad blijft :+ .
pi_210928023
Hier ook benieuwd naar het geslacht, maar we wachten tot de 20 weken echo. Nog maar 4 weken. O+

Vandaag de blije doos en cadeautasje van de babypark opgehaald, was toevallig in de buurt ivm een werkafspraak.
Maar er bleef verder niets aan mijn handen blijven plakken nog. Wil stiekem toch eerst het geslacht weten. Hier ook nieuwsgierig of er een jongetje gaat komen of dat we alleen meiden hebben straks.
Geen voorkeur overigens. Een jongen erbij is leuk, maar een 3de meisje ook, heb nog zoveel leuke kleren en spullen haha.
pi_210929073
Ik heb altijd een voorkeur gehad voor een meisje maar ik kreeg 2 jongens haha. Ik vind het nu bij de 2e jongen (veel) minder erg dan bij de 1e omdat ik nu weet hoe dol ik ben op mijn zoon en hoe leuk het is. Dus eind goed al goed. Of ik ooit een dochter krijg weet ik niet. De kans is klein geworden
pi_210930738
quote:
0s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 11:07 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Ik ben zo’n bofkont die normaal weinig haar heeft, en nu echt een super volle bos O+ Ik was het ook nog maar 2x per week, terwijl ik eerder echt om de dag moest. Maar mensen, even hoor… ik heb niet alleen haar op mijn hoofd… ik heb OVERAL snelgroeiend en VEEL haar gekregen. Mijn wenkbrauwen valt niet tegenop te epileren, maar ook mijn kin zit vol, mijn hals, mijn borsten, mijn buik heeft een zelfs een vacht gekregen!!! Dus tel je zegeningen maar, want deze yeti is blij als ze er weer vanaf is straks!
Sarcasme. Herken het.
pi_210932838
Ja, die buikvacht had ik ook :') maar op mijn hoofd gebeurde er twee zwangerschappen niksnoppesnada. Echt níets gemerkt van die zogenaamde prachtige bos haar als je zwanger bent. Ook geen haarverlies naar een paar maanden dus, zo eerlijk was het gelukkig wel.
pi_210933343
quote:
1s.gif Op donderdag 12 oktober 2023 19:12 schreef Nolita het volgende:
Hier ook benieuwd naar het geslacht, maar we wachten tot de 20 weken echo. Nog maar 4 weken. O+

Vandaag de blije doos en cadeautasje van de babypark opgehaald, was toevallig in de buurt ivm een werkafspraak.
Maar er bleef verder niets aan mijn handen blijven plakken nog. Wil stiekem toch eerst het geslacht weten. Hier ook nieuwsgierig of er een jongetje gaat komen of dat we alleen meiden hebben straks.
Geen voorkeur overigens. Een jongen erbij is leuk, maar een 3de meisje ook, heb nog zoveel leuke kleren en spullen haha.
Ik heb hem gister (eindelijk) ook opgehaald. Wat een leuk pakket! Bij m’n oudste twee zaten er vooral folders en Sudocreme in. De Sudocreme uit die pakketten gebruik ik nog steeds. :D
Babydump viel dan weer tegen.
pi_210934272
Wij hebben ervoor gekozen om het geslacht nog niet te weten. En volgens mij hebben mijn man en ik precies een andere voorkeur, maar hoe dan ook kijk ik uit naar onze kleine. Nog maar een paar weken (of minder, wie weet).

Gisteren schatte mijn arts onze baby al 3600 g! Dat klinkt alsof hij of zij er klaar voor is om te komen, maar ik merk nog geen tekenen van een aanstaande bevalling.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rearviewmirror op 13-10-2023 09:22:07 ]
pi_210934489
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 03:02 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, die buikvacht had ik ook :') maar op mijn hoofd gebeurde er twee zwangerschappen niksnoppesnada. Echt níets gemerkt van die zogenaamde prachtige bos haar als je zwanger bent. Ook geen haarverlies naar een paar maanden dus, zo eerlijk was het gelukkig wel.
Oh god die uitval. Mijn vriend is nu zo blij, want ik verlies dus geen haar terwijl hij normaliter halve pruiken uit het douche putje vist. Hij weet nog niet wat hem over een paar maanden te wachten staat… overal haar en een vrouw met inhammen. Ik ben toch zooo sexy met zwangerschappen :')
Sarcasme. Herken het.
pi_210934579
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:10 schreef Rearviewmirror het volgende:
Wij hebben ervoor gekozen om het geslacht nog niet te weten. En volgens mij hebben mijn man en ik precies een andere voorkeur, maar hoe dan ook kijk ik uit naar onze kleine. Nog maar een paar weken (of minder, wie weet).

Gisteren schatte mijn arts onze baby al 3600 g! Dat klinkt alsof hij of zij er klaar voor is om te komen, maar ik merk nog geen tekenen van een aanstaande bevalling.
Oeh! Wanneer ben je uitgerekend? Die van ons werd woensdag met 36 weken op 2800 geschat en dat was al bovengemiddeld. Met 40 weken zou ze dan op 3600 moeten zitten.

En meteen een vraagje: heb jij het gevoel dat je de baby minder voelt bewegen nu je verder in de zwangerschap zit? Ik maak me een beetje zorgen dat ik haar minder en vooral minder heftig voel bewegen. Voorheen werd ik soms echt gek, zo druk was ze. Maar de laatste dagen is ze echt veel rustiger. Ik voel haar wel nog wriemelen af en toe, en woensdag was alles nog goed qua hartje enzo, maar toch maak ik me druk vanwege het grote contrast.
Sarcasme. Herken het.
pi_210934736
Ons meisje werd afgelopen woensdag met 33+2 op 2500 gram geschat. Dus ik hoop dat ze de komende 6 weken niet meer te hard groeit. 😀
pi_210934839
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:34 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Oeh! Wanneer ben je uitgerekend? Die van ons werd woensdag met 36 weken op 2800 geschat en dat was al bovengemiddeld. Met 40 weken zou ze dan op 3600 moeten zitten.

En meteen een vraagje: heb jij het gevoel dat je de baby minder voelt bewegen nu je verder in de zwangerschap zit? Ik maak me een beetje zorgen dat ik haar minder en vooral minder heftig voel bewegen. Voorheen werd ik soms echt gek, zo druk was ze. Maar de laatste dagen is ze echt veel rustiger. Ik voel haar wel nog wriemelen af en toe, en woensdag was alles nog goed qua hartje enzo, maar toch maak ik me druk vanwege het grote contrast.
Ik ben 37 weken en iets van 3 dagen zwanger. En m'n arts zei ook al, dat het best een grote baby lijkt. 😅

Ik heb mijn baby nooit superheftig gevoeld, maar voel wel elke dag wat getrappel. Soms duidelijk, maar meestal maar kort een klein trapje. Ik geloof, dat dat ook met indalen of draaien te maken heeft, dat je de baby minder sterk kan voelen aan het eind van de zwangerschap. Maar dat kunnen de vrouwen, die al eens zwanger zijn geweest misschien beter zeggen.
pi_210934894
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2023 09:34 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ik heb bij twijfel altijd gebeld. En blijkbaar was het nooit ernstig genoeg om langs te komen, maar dan had ik het iig even getoetst.
Dat was op het einde wel vaker idd, omdat ik haar toen minder (goed) voelde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')