abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210814587
Wat een schrik, Myraela! Gelukkig is alles goed O+

Ik ben vandaag in de volgende fase beland: ik heb op mijn werk de lift omlaag gepakt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_210815159
Wat fijn dat je die echo kon laten doen @Myraela! Nu weer lekker genieten!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_210816676
Gelukkig Myraela, kan me voorstellen dat het voor stress zorgde!

Wij hadden net een goede 13-weken echo, alles zag er helemaal prima uit. O+
Zo fijn, echt wel een opluchting en wat meer vertrouwen dat het goed gaat. Ook het hartje mogen horen, magisch weer, zo klein en al zo compleet.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 10:48:41 #154
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210841361
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2023 13:52 schreef Myraela het volgende:
Gisteravond een beetje geschrokken omdat ik ineens licht bloedverlies had. Van te voren al wel veel gelezen dat het kan gebeuren, maar ik vond het toch vreemd dat ik het 13.5 week niet heb en dan ineens wel. Toch de verloskundige gebeld, die zei ook dat het waarschijnlijk niets is en dat het soms gewoon door iets heel kleins al een beetje kan gaan bloeden.

Verstand geloofde dat helemaal, maar dat kleine stemmetje in ons hoofd zorgde toch voor onrust. Dus bij een andere locatie waar we direct vandaag een echo konden laten doen langs geweest. En na dat kleine wiebelende mini-mensje weer gezien en voor het eerst het hartje gehoord te hebben, kunnen we het weer helemaal loslaten.
Schrikken he? Het komt echt vaker voor, ik heb het tot nu toe bij elke zwangerschap gehad, maar elke keer schrik ik er opnieuw van. Fijn dat de echo goed was!
  donderdag 5 oktober 2023 @ 10:53:50 #155
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210841413
Beetje een long shot maar ik ga mijn vraag toch stellen: met het oog op mijn indrukwekkende voorgeschiedenis zijn wij op zoek naar een vorm van mentale begeleiding tijdens deze zwangerschap, vooral in de hoek van verlies/angsten/hoe blijf je een beetje functioneren als het zwaard van Damocles 40 weken lang boven je hangt zeg maar. Nu heb ik me online suf gezocht en ik vind ook van alles, maar het voelt allemaal als net niet. Iemand toevallig een geniale tip?
  donderdag 5 oktober 2023 @ 11:16:24 #156
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210841633
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 10:53 schreef Nanukerst het volgende:
Beetje een long shot maar ik ga mijn vraag toch stellen: met het oog op mijn indrukwekkende voorgeschiedenis zijn wij op zoek naar een vorm van mentale begeleiding tijdens deze zwangerschap, vooral in de hoek van verlies/angsten/hoe blijf je een beetje functioneren als het zwaard van Damocles 40 weken lang boven je hangt zeg maar. Nu heb ik me online suf gezocht en ik vind ook van alles, maar het voelt allemaal als net niet. Iemand toevallig een geniale tip?
Pfoe… ik zou denken aan wellicht een doula? Waar je al regelmatig een gesprek mee hebt wellicht en die je daarin kan begeleiden? Anders is misschien de praktijkondersteuner nog een optie. Maar het lijkt me inderdaad erg lastig :*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_210841692
quote:
Geen geniale tip want ik heb t zelf niet een hele zwangerschap gedaan, bleek toch niet helemaal mijn ding. Maar ik heb tijdens het eerste trimester wel wat aan dit boek gehad https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Ik had m als ebook, een stuk goedkoper.
pi_210842121
Ik zou ook denken aan een doula met specifieke ervaring hiermee..
Protège moi de mes désirs.
pi_210842123
Ik heb vandaag m’n laatste kantoordag gehad. *O* Nu thuis verder en morgen nog eventjes en dan verlof. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_210842324
quote:
Mijn verloskundige noemde wel zoiets tijdens de intake. Zou jou verloskundige misschien geen goede tips bij jou in de buurt hebben?
pi_210842339
quote:
In Utrecht zit een angstgeboortecoach/-doula. Ik kende haar heuuuul vroeger persoonlijk, inmiddels al een tijd geen contact meer, maar misschien is dat wat? Geen idee of je in die regio zit… (https://www.bloom-geboortecoaching.nl/geboortecoaching/)
pi_210842412
quote:
De POP poli heeft misschien contacten?
pi_210842655
quote:
Mijn ziekenhuis biedt op de afdeling medische psychologie begeleiding aan bij precies zulke vragen, in andere ziekenhuizen bestaat dat ook. Je moet wel onder behandeling zijn bij een gynaecoloog in het ziekenhuis die je kan verwijzen. Je mag ook altijd even dm-en als je wilt!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210842704
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 12:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]
De POP poli heeft misschien contacten?
Verwijzingen komen bij ons inderdaad ook via de POP-poli inderdaad.
  donderdag 5 oktober 2023 @ 13:53:22 #165
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210842931
Ja ik loop bij de gyn inderdaad, een medisch heel intensief zorgpad (mochten er meelezers zijn die met hellp/pe te maken hebben (gehad), dan is dit wellicht interessant: https://vmkc.mumc.nl/tran(...)dens-de-zwangerschap) maar tot nu toe is er niet gesproken over eventueel mentale ondersteuning. Klinkt niet meer dan logisch dat ze zoiets aanbieden. Ik heb het zelf ook niet aangezwengeld hoor, ik dacht: die angsten komen toch pas na de 20 weken. I was wrong. :') Mogelijk dat ik dan daar even navraag doe, dank voor het meedenken!
pi_210843433
Hopelijk vind je de juiste begeleiding die voor jou goed voelt! 40 weken duren natuurlijk als een eeuwigheid als je bijna continue in angst/stress zit; hopelijk kan iemand je hierbij goed begeleiden.

Hier voelt het nu eventjes als niemandsland, zo tussen de eerste echo en de nipt over 2,5e week. Heb ook eigenlijk geen “klachten” meer en daar word ik ook wel een beetje zenuwachtig van ofzo :') .
pi_210844369
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 13:53 schreef Nanukerst het volgende:
Ja ik loop bij de gyn inderdaad, een medisch heel intensief zorgpad (mochten er meelezers zijn die met hellp/pe te maken hebben (gehad), dan is dit wellicht interessant: https://vmkc.mumc.nl/tran(...)dens-de-zwangerschap) maar tot nu toe is er niet gesproken over eventueel mentale ondersteuning. Klinkt niet meer dan logisch dat ze zoiets aanbieden. Ik heb het zelf ook niet aangezwengeld hoor, ik dacht: die angsten komen toch pas na de 20 weken. I was wrong. :') Mogelijk dat ik dan daar even navraag doe, dank voor het meedenken!
Mijn ervaring is dat je er wel zelf om moet vragen ja :D Als je behandeld wordt in de VU: die hebben een flinke en hele fijne club psychologen.
pi_210846545
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 11:22 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Geen geniale tip want ik heb t zelf niet een hele zwangerschap gedaan, bleek toch niet helemaal mijn ding. Maar ik heb tijdens het eerste trimester wel wat aan dit boek gehad https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp
Ik had m als ebook, een stuk goedkoper.
@Nanukerst Mocht je hier interesse in hebben, ik heb hem volgens mij nog ergens in huis liggen in nieuwstaat. Tegen verzendkosten mag je hem zo hebben!

Ik volg op instagram Madelon de miskraamcoach. Was verloskundige vroeger. Nu is het bij jullie natuurlijk heel iets anders dan een miskraam, maar ze heeft dus wel ervaring in coaching rondom zwangerschap en verlies.

Hopelijk vind je iets dat past en helpt. :*
  donderdag 5 oktober 2023 @ 20:34:41 #169
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210847341
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 16:26 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat je er wel zelf om moet vragen ja :D Als je behandeld wordt in de VU: die hebben een flinke en hele fijne club psychologen.
Dat vind ik dan wel weer wonderlijk, het zou zorgverleners sieren om drempelverlagend te werken en dat zelf aan te halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanukerst op 05-10-2023 20:42:41 ]
pi_210847631
Oh wauwwww L-E wat een verrassing! Gefeliciteerd met je zwangerschap O+ en ik hoop dat je de goede ondersteuning vindt en krijgt in deze voor jou spannende periode.

Een vierde O+

Edit: ja laat I know, maar zag t nu pas :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:13:53 #171
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210851476
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2023 20:50 schreef tombolafan het volgende:
Oh wauwwww L-E wat een verrassing! Gefeliciteerd met je zwangerschap O+ en ik hoop dat je de goede ondersteuning vindt en krijgt in deze voor jou spannende periode.

Een vierde O+

Edit: ja laat I know, maar zag t nu pas :+
Ja, we gaan voor kwartet. :D Dankjewel! O+
pi_210861070
Ik zie het ook pas, gefeliciteerd L-E!

En succes, hopelijk vind je goede begeleiding!
En voor de mini mini geruststelling: hier is het 2x goed gegaan na mijn hellp ervaring :*
  zondag 8 oktober 2023 @ 15:05:00 #173
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210879133
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2023 07:32 schreef Loj het volgende:
Ik zie het ook pas, gefeliciteerd L-E!

En succes, hopelijk vind je goede begeleiding!
En voor de mini mini geruststelling: hier is het 2x goed gegaan na mijn hellp ervaring :*
Dankjewel, happy endings helpen altijd. :*
pi_210895845
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2023 10:13 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ja, we gaan voor kwartet. :D Dankjewel! O+
:o :'( O+ O+ O+ O+ *O* O+

Wat fantastisch en eng en mooi en spannend en fijn en en en 🧡
Gefeliciteerd! En sterkte ook toch.

Misschien kan een gewone psycholoog helpen?
pi_210897319
Pas 18 weken ver, maar mijn buik is al goed aanwezig en ik begin het nu al fysiek zwaar te vinden. Vooral de combinatie van een peuter erbij die telkens opgetild wil worden en veel op mij springt. En een drukke baan. Heb veel en vaak buikpijn aan het eind van de dag.

Herkenbaar voor mensen die al 1 hebben rondlopen? Vooral het bukken en tillen van je andere kind…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')