abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 september 2023 @ 14:30:25 #76
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_210758188
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:52 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd @:DevilsWhore , die laatste weken duren zo oneindig vind ik altijd (net als de eerste weken :P ).

Heeft iemand van jullie weleens de Chinese geslachtskalender bekeken? En klopte het voor jullie? :D
Bij ons bij beide babies fout! :D

De nub theorie klopte bij ons wel!
pi_210758284
Vanochtend maar eens gebeld en door drukte had ze al een aantal dagen niet gekeken, ze zou gaan kijken of ze m binnen had.
Later een smsje gekregen dat de uitslag goed was.
Pff opluchting en blij dat ik toch even gebeld heb.

Chinese kalender klopte hier ook 2x niet.
pi_210759276
Fijn van de goede uitslag!

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:30 schreef Bienelientjee het volgende:

[..]
Bij ons bij beide babies fout! :D

De nub theorie klopte bij ons wel!
Hier klopte het twee keer wel, ben benieuwd of het deze keer ook klopt. Vanaf wanneer kun je die nub theorie zo’n beetje toepassen?
pi_210759804
Wat heerlijk, al die goede echo’s en uitslagen O+ Dat geeft toch wel rust, vond ik althans.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2023 13:52 schreef Smart_ass het volgende:
Gefeliciteerd @:DevilsWhore , die laatste weken duren zo oneindig vind ik altijd (net als de eerste weken :P ).

Heeft iemand van jullie weleens de Chinese geslachtskalender bekeken? En klopte het voor jullie? :D
Beide keren klopte de kalender bij ons. En van de nub had ik bij de oudste nog nooit gehoord, maar bij deze klopte die ook. Het is echt een meisje, hoewel ergens nog steeds de gedachte blijft: wat nu als het straks ineens een jongen blijkt?? :D
Sarcasme. Herken het.
pi_210759832
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 14:40 schreef Nolita het volgende:
Vanochtend maar eens gebeld en door drukte had ze al een aantal dagen niet gekeken, ze zou gaan kijken of ze m binnen had.
Later een smsje gekregen dat de uitslag goed was.
Pff opluchting en blij dat ik toch even gebeld heb.

Chinese kalender klopte hier ook 2x niet.
Ik vind dit dus echt stom. Je weet dat dit super spannend is en dan laat je mensen dus onnodig lang wachten. Onze uitslag was ook op vrijdag binnen maar pas maandag doorgestuurd. Heel weekend extra stress voor niks. Ik weet ook wel dat ze echt niet zitten te niksen, maar toch.. :@
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:44:47 #81
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210759899
Wij hadden gisteren ook een goede echo en een kloppend hartje! O+ Mag wel meteen starten met een hele apotheek aan medicatie, waaronder mezelf elke dag injecteren ;( maar het is voor een goed doel! Nu 7+1, over 3 weken termijnecho, so far so good!
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:46:43 #82
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210759916
Volgens de Chinese kalender krijgen wij een meisje. Maar ik denk dat we ons dit keer laten verrassen tijdens de bevalling. :)
pi_210759992
Ik probeer me dus een beetje te ori๋nteren op wat we allemaal nodig gaan hebben. Maar met zoveel opties en 0 ervaring, vind ik dat nog best een zoektocht. Hoe doen of deden jullie dat voor een eerste kindje? Van die dingen als een kolfapparaat bijvoorbeeld, ik heb geen idee? Maar ook makkelijkere dingen als een wipstoeltje.

Ik wil best betalen als het dan veel beter is, maar ik wil ook weer niet van alles maar de duurste optie kopen omdat ik dan denk dat het ook het beste spul is. :')
pi_210760021
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:44 schreef Nanukerst het volgende:
Wij hadden gisteren ook een goede echo en een kloppend hartje! O+ Mag wel meteen starten met een hele apotheek aan medicatie, waaronder mezelf elke dag injecteren ;( maar het is voor een goed doel! Nu 7+1, over 3 weken termijnecho, so far so good!
O+ O+ Hopelijk ben je niet al te misselijk van de zwangerschap, want met een goede kokhalsreflex kan pillen slikken ook best nog een uitdaging zijn :@ Niet om je te ontmoedigen overigens.. you can do this!
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:56:17 #85
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760043
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:52 schreef Myraela het volgende:
Ik probeer me dus een beetje te ori๋nteren op wat we allemaal nodig gaan hebben. Maar met zoveel opties en 0 ervaring, vind ik dat nog best een zoektocht. Hoe doen of deden jullie dat voor een eerste kindje? Van die dingen als een kolfapparaat bijvoorbeeld, ik heb geen idee? Maar ook makkelijkere dingen als een wipstoeltje.

Ik wil best betalen als het dan veel beter is, maar ik wil ook weer niet van alles maar de duurste optie kopen omdat ik dan denk dat het ook het beste spul is. :')
Is uiteindelijk heel persoonlijk, zal een beetje trial & error zijn. Wij hebben nooit een wipstoel of een box gehad, ook nooit gemist. Als je graag bv wil geven is een kolf zeker fijn, maar je kan na de geboorte ook iets huren om te ontdekken welke je fijn vindt alvorens te kopen.
pi_210760052
quote:

Kolf apparaat kan je ook huren als kolven niet lukt, dus is niet echt nodig om nu al aan te schaffen.
Wipstoel hoeft ook nog niet. De eerste tijd zal je kindje het liefst bij je zijn. Pas met hapjes geven enzo kan het wel handig zijn. Eventueel kan je ze, in geval van nood, altijd in de maxi Cosi zetten (als je die hebt) als je even je handen vrij wilt of in de box leggen.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 17:57:39 #87
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760061
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 17:54 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
O+ O+ Hopelijk ben je niet al te misselijk van de zwangerschap, want met een goede kokhalsreflex kan pillen slikken ook best nog een uitdaging zijn :@ Niet om je te ontmoedigen overigens.. you can do this!
Ik kiep ze bij wat chocoladevla en dan valt het nog mee. :P
pi_210760063
quote:

Wij hebben veel gekregen en ik heb uitzetlijsten vergeleken. Maar er komt echt een nieuwe wereld op je af. Vergelijken is key.

Voor de kolf ga ik denk ik voor de Youha, maar daar wacht ik nog mee tot na de bevalling. Misschien denk ik er dan anders over. Ik weet niet of je nog steeds in een grote stad in het zuiden des lands woont, maar daar zijn meerdere kolfconsulenten actief, waarbij je ook kolven kunt testen. Dat hebben we in het noorden niet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW h่ :(
pi_210760074
Wat ik nu wel heb gekocht, maar vorige zwangerschap niet, zijn een co sleeper en een new born set voor de Tripp trapp. Maar gezien ze nog niet geboren is, nog geen ervaring of het echt van toegevoegde waarde is. Leek me wel handig en fijn om haar bij ons te kunnen hebben. Oh en een baby nestje.
Sarcasme. Herken het.
pi_210760090
Okay, de borstkolf gaat in de excel vast richting 'huren'. Dat is alweer iets afgestreept. :D
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:01:12 #91
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760092
Co-sleeper is de bom! O+
pi_210760124
Oeh en voedingskussen is ook een must!!! Niet om te voeden, maar om zelf mee te slapen O+ Gooi die man het bed maar uit, want je wil nooit meer zonder :D
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:04:23 #93
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760126
Een luiertas heb ik overigens ook nooit begrepen. Ik heb een tas, ik doe er luiers in --> luiertas. :7
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:04:49 #94
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760130
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:04 schreef Spirit82 het volgende:
Oeh en voedingskussen is ook een must!!! Niet om te voeden, maar om zelf mee te slapen O+ Gooi die man het bed maar uit, want je wil nooit meer zonder :D
Dit is zo waar! O+
pi_210760157
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:04 schreef Nanukerst het volgende:
Een luiertas heb ik overigens ook nooit begrepen. Ik heb een tas, ik doe er luiers in --> luiertas. :7
Ik vind het dus echt stom dat luiertassen vaak zo overdreven vrouwelijk/handtasserig zijn. Hallo, mijn kerel moet er dus mee lopen h่ :{w
Sarcasme. Herken het.
pi_210760159
Qua wieg was ik ook op een co-sleeper wieg uitgekomen. Leek mij wel handig omdat we dan in ieder geval kunnen testen of de co-sleeper wat voor ons is.

Al was dat ook pas nadat ik leerde dat je voor de eerste 6 maanden een ander soort bedje nodig hebt dan daarna. Heel ingewikkeld allemaal. :D
pi_210760196
Oh, en het enige waarvan ik al jaren dacht dat ik het sowieso wilde hebben. Omdat het eigenlijk het enige was wat ik kende, de Tripp Trapp stoel. Gaat waarschijnlijk plaats moeten maken voor de Bugaboo Giraffe kinderstoel. Puur gebaseerd op uiterlijk overigens, zo ben ik dan ook wel weer.
pi_210760204
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:07 schreef Myraela het volgende:
Qua wieg was ik ook op een co-sleeper wieg uitgekomen. Leek mij wel handig omdat we dan in ieder geval kunnen testen of de co-sleeper wat voor ons is.

Al was dat ook pas nadat ik leerde dat je voor de eerste 6 maanden een ander soort bedje nodig hebt dan daarna. Heel ingewikkeld allemaal. :D
Hoeft op zich niet hoor. Je baby kan ook meteen in een ledikant als je dat wil. Je moet het dan alleen heel kort opmaken en je kind helemaal onderin leggen zodat het niet onder de deken kan wurmen. Co sleeper is handig omdat je die aan je bed vast kan maken en je kindje dan vlakbij hebt.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:12:40 #99
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_210760242
Wat Spirit zegt. Je kan echt voor vanaf de geboorte gewoon een Ikea-ledikantje nemen en dat is dus te gebruiken als co-sleeper en als het eenmaal op de eigen kamer ligt dan ook nog totdat het toe is aan een 1-persoonsbed.
  dinsdag 26 september 2023 @ 18:14:11 #100
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_210760263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2023 18:07 schreef Spirit82 het volgende:

[..]
Ik vind het dus echt stom dat luiertassen vaak zo overdreven vrouwelijk/handtasserig zijn. Hallo, mijn kerel moet er dus mee lopen h่ :{w
Wij hebben een donkergroene rug tas, vooral de extra clips zodat je ‘m aan de wagen kan hangen en dat er al een verschoonmatje bij zat en alle vakken vond ik het voordeel ervan. Maar idd wel een stoer model.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')