Wat bedoel je hier precies mee? De enige teamgenoot die hij bij McLaren consequent versloeg was Kovalainen trouwens. Tegen Alonso was het gelijk en tegen Button verloor hij in 2011, ging het in 2010 tot het eind redelijk gelijk ik en won hij in 2012.quote:Op zaterdag 2 september 2023 00:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis liet zien in een neutrale auto ook zijn teamgenoten te kunnen verslaan, wat misschien een eerlijker strijd is. Is maar net in welke invalshoek je het zelf (wil) zien/ziet.
Nog even geduldquote:
Geen geduldquote:Op zondag 3 september 2023 11:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog even geduld![]()
Had je beter de juniorklassen kunnen kijken
Alleen al de opening met André Rieu was geweldigquote:
Hij was weer leuk.quote:
quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leuk interview met Lawson bij de NOS: 'Kiwi' Lawson overleefde een jaar Nederland en is nu klaar om de F1 te veroveren - https://nos.nl/l/2488896
quote:Ik vond het aanvankelijk verwarrend dat jullie kiwi's eten."
"Wij noemen dat kiwifruit. In Nieuw-Zeeland is een kiwi een bedreigd dier, dus misschien moeten jullie dat aanpassen. Het is een grove belediging van onze nationale vogel, haha."
Je past je maar aan aan het land waar je bent. Gr, gr, Nederland.quote:
Dat is ook het probleem van Lewis momenteel.quote:Op zondag 3 september 2023 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Weet je, nu heeft iedereen het er weer over en neem je de glans van de prestaties van Max weg. Beter is het om het te negeren en te genieten van de positieve dingen in de sport
De video is op private gezetquote:
Watquote:Op zondag 3 september 2023 17:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De video is op private gezet
Zou hij de curse aan het herzien zijn?
Ik ook, idd.quote:Op zondag 3 september 2023 17:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat![]()
Dan heb ik de aflevering nog op tijd gezien
Of China heeft geklaagdquote:Op zondag 3 september 2023 17:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ook, idd.
Misschien was het een foutje en eigenlijk alleen bedoeld voor patreonsubscribers of zo.
Iig geblockt door YT.quote:
Saaiquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:43 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Direct van de bron dan maar
Inhoudelijk is denk ik nagenoeg iedereen het ermee eens is dat Hamilton (bijna alle) sterkere teamgenoten heeft gehad dan Verstappen. Het moment en wie het zegt is erg lompquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik moet toch wel een beetje lachen hoor.
Nu sluit Rosberg zich ook aan bij het hele teamgenoten verhaal.
Rosberg die maar wat aan het zweten was als Max in een mindere auto bij hem in de buurt kwam. Ook een Bottas is gewoon voorbij gereden door Max, in een mindere auto.
Waarom verzinnen die lui niet gewoon hun waffel te houden en geven ze niet het respect aan degene die het verdiend..
Och, van Rosberg snap ik het wel. Die gaat zichzelf niet zwak noemen en bovendien heeft hij Hamilton ook daadwerkelijk, in gelijk materiaal, in dezelfde fase van hun carrière/leven, eerlijk verslagen. Dat Max duidelijk een veel betere en completere coureur is dan Nico ooit was, doet daar verder niets aan af. In feite zegt dat: Als Rosberg Hamilton al kan verslaan, dan is het voor Max helemaal een eitje in een competitieve auto.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Rosberg die maar wat aan het zweten was als Max in een mindere auto bij hem in de buurt kwam. Ook een Bottas is gewoon voorbij gereden door Max, in een mindere auto.
Waarom verzinnen die lui niet gewoon hun waffel te houden en geven ze niet het respect aan degene die het verdiend..
Omdat hij nog hoop heeft in die 8e titel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:45 schreef mikieu het volgende:
Waarom stopt Hamilton niet? Wat is het verschil tussen 1x WK of 7x?
Haha precies mijn mening ja. Rosberg had rustig kunnen zeggen dat je zo niet moet kijken omdat er veel meer factoren zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Och, van Rosberg snap ik het wel. Die gaat zichzelf niet zwak noemen en bovendien heeft hij Hamilton ook daadwerkelijk, in gelijk materiaal, in dezelfde fase van hun carrière/leven, eerlijk verslagen. Dat Max duidelijk een veel betere en completere coureur is dan Nico ooit was, doet daar verder niets aan af. In feite zegt dat: Als Rosberg Hamilton al kan verslaan, dan is het voor Max helemaal een eitje in een competitieve auto.
Om die teammaten-opmerking van Hamilton moet ik eigenlijk alleen maar lachen, omdat hij er niet eens goed over nagedacht lijkt te hebben. Hij lijkt alleen maar in z'n hoofd wanhopig op zoek te zijn gegaan naar een verklaring waarom hij zelf dat record van meeste opeenvolgende overwinningen nooit van Vettel afgepakt heeft, terwijl hij toch zo vaak WDC is geworden.
Hij beledigt alleen de oud-teammaten van Max, maar vooral Checo natuurlijk. Ik hoop dan ook stiekem dat de Mexicaanse fans dat ook zo zien en onthouden.
-aanvulling-
Grappig genoeg heeft Rosberg - en dus niet Hamilton - bij Mercedes het record van meeste opeenvolgende overwinningen, namelijk 7.
Misschien vind jij het racen gewoon leuk? Zoals de rest van 't veld of moeten ze allemaal op twee na met pensioen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat hij nog hoop heeft in die 8e titel.
Yeah, zegt verder ook niet zoveel over de prestaties an zich. Ergens had hij nooit moeten toestaan dat Rosberg dat jaar WC werd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inhoudelijk is denk ik nagenoeg iedereen het ermee eens is dat Hamilton (bijna alle) sterkere teamgenoten heeft gehad dan Verstappen. Het moment en wie het zegt is erg lomp
quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Uhuh. Net zoals Verstappen niet had moeten toestaan dat Ricciardo twee seizoenen achter elkaar meer punten dan Verstappen paktequote:Op dinsdag 5 september 2023 19:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, zegt verder ook niet zoveel over de prestaties an zich. Ergens had hij nooit moeten toestaan dat Rosberg dat jaar WC werd.
Ja en dat geld is natuurlijk ook heel leuk.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien vind jij het racen gewoon leuk? Zoals de rest van 't veld of moeten ze allemaal op twee na met pensioen?
Niemand:quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Achter de schermen ging het er minder vriendelijk aan toe en dat was ook een reden voor Rosberg om na z'n WK meteen te stoppen, had geen zin in nog een jaar psychologische spelletjes spelen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Och, van Rosberg snap ik het wel. Die gaat zichzelf niet zwak noemen en bovendien heeft hij Hamilton ook daadwerkelijk, in gelijk materiaal, in dezelfde fase van hun carrière/leven, eerlijk verslagen. Dat Max duidelijk een veel betere en completere coureur is dan Nico ooit was, doet daar verder niets aan af. In feite zegt dat: Als Rosberg Hamilton al kan verslaan, dan is het voor Max helemaal een eitje in een competitieve auto.
Om die teammaten-opmerking van Hamilton moet ik eigenlijk alleen maar lachen, omdat hij er niet eens goed over nagedacht lijkt te hebben. Hij lijkt alleen maar in z'n hoofd wanhopig op zoek te zijn gegaan naar een verklaring waarom hij zelf dat record van meeste opeenvolgende overwinningen nooit van Vettel afgepakt heeft, terwijl hij toch zo vaak WDC is geworden.
Hij beledigt alleen de oud-teammaten van Max, maar vooral Checo natuurlijk. Ik hoop dan ook stiekem dat de Mexicaanse fans dat ook zo zien en onthouden.
-aanvulling-
Grappig genoeg heeft Rosberg - en dus niet Hamilton - bij Mercedes het record van meeste opeenvolgende overwinningen, namelijk 7.
Dat ze de voorsprong te danken hebben aan het in 2021 overtreden van de regels en die voorsprong nog steeds hebben!quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:07 schreef beantherio het volgende:
Maar.. waar moeten Mercedes e.a. dan over jammeren als het gaat om het "vals spelen" door RBR?![]()
![]()
Goed dat dit van tafel is btw.
Welke sterkte teamgenoten had Verstappen kunnen hebben dan? Hij begon in 2015 met Sainz. Toen waren als wereldkampioenen Vettel, Hamilton, Alonso, Räikkönen en Button in het veld. Vanaf dat moment werd enkel nog Rosberg wereldkampioen, die vervolgens direct stopte. Button stopte ook vrij snel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:37 schreef Jane het volgende:
[..]
-aanvulling-
^^Ditquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inhoudelijk is denk ik nagenoeg iedereen het ermee eens is dat Hamilton (bijna alle) sterkere teamgenoten heeft gehad dan Verstappen. Het moment en wie het zegt is erg lomp
Hamilton is 1x uitgevallen dat jaar? Laten we het ook niet gaan overdrijven.. waarbij Rosberg na die uitvalbeurt ook al zo'n grote voorsprong had dat hij met enkel 2e plaatsen ook kampioen kon worden. Die was anders gaan rijden als hij toen nog wel minstens 1 zege nodig had gehad.quote:Op woensdag 6 september 2023 07:14 schreef exile79 het volgende:
Rosberg was zonder de technische malaise bij Lewis nooit kampioen geweest, dat was wel extreem dat jaar. Dus om te stellen dat hij Lewis gelijkwaardig verslagen heeft vind ik teveel credits . Wel terechte kampioen want je moet wel de rest voor blijven.
Datzelfde kun je over Perez zeggen?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:23 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die Bottas beter vinden hebben echt het langetermijngeheugen van een goudvis.
Wat?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Datzelfde kun je over Perez zeggen?
Goed argument. Erg sterk ook. Communiceerden we allemaal maar ik deze manierquote:Op woensdag 6 september 2023 09:23 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die Bottas beter vinden hebben echt het langetermijngeheugen van een goudvis.
Lewis had wat technische problemen in wat eerdere kwalificaties. Maar verder wel eens. Rosberg heeft vaak genoeg op eigen kracht gewonnen.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hamilton is 1x uitgevallen dat jaar? Laten we het ook niet gaan overdrijven.. waarbij Rosberg na die uitvalbeurt ook al zo'n grote voorsprong had dat hij met enkel 2e plaatsen ook kampioen kon worden. Die was anders gaan rijden als hij toen nog wel minstens 1 zege nodig had gehad.
Dat mensen die Perez beter vinden ook het langetermijngeheugen van een goudvis hebben (om in jouw woorden te blijven)quote:Op woensdag 6 september 2023 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat?
Ik zeg ook nergens dat Perez zo veel beter is.
quote:Op woensdag 6 september 2023 10:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed argument. Erg sterk ook. Communiceerden we allemaal maar ik deze manier
quote:Op woensdag 6 september 2023 10:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat mensen die Perez beter vinden ook het langetermijngeheugen van een goudvis hebben (om in jouw woorden te blijven)
Begrijpend lezen heb je overgeslagen volgens mij.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat?
Ik zeg ook nergens dat Perez zo veel beter is.
Ow wacht. Wij vinden Bottas heel erg snel.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als zeggen dat het gisteren zwaar bewolkt was. Heb wel wat beters te doen dan jullie geheugen weer even opfrissen. Feit is dat Bottas gewoon het slaafje van Hamilton was gedurende al zijn jaren in die Mercedes, totaal vernietigd is in alle jaren dat Mercedes niet verreweg het snelst was en in 2020 zelfs bijna door Verstappen verslagen is. En daarnaast is het een afschuwelijk slechte racer.
Laat maar weer..quote:Op woensdag 6 september 2023 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Begrijpend lezen heb je overgeslagen volgens mij.
Je zou toch bijna gaan denken dat ik beargumenteer dat Bottas overschat wordt tov Perez. Maar blijf lekker in je kansloze bubbel waar je met al je maten kan blijven roepen dat Perez er niets van bakt en dat Hamilton een uitstekende nummer 2 had.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow wacht. Wij vinden Bottas heel erg snel.
Over begrijpend lezen gesproken
Bottas kon wél de druk aan om 2e coureur te zijn in de snelste auto. Perez moet dan nog een beetje leren volgens mij.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow wacht. Wij vinden Bottas heel erg snel.
Over begrijpend lezen gesproken
Al die lui die roepen dat Bottas veel beter was dan Perez moeten dit stukje even voor de grap gaan invullen.quote:It's kind of playing out similar to last year. **** was (arguably) driving better in the first quarter of the season but ever since then <teamgenoot> has completely outclassed ****. ****' biggest problem is maintaining his pace through the season because at the start he could at least match or beat <teamgenoot> fairly frequently. I don't think his pace is really that bad it's just his consistency is absolutely dreadful.
Welke "lui" roepen dat precies?quote:Op woensdag 6 september 2023 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al die lui die roepen dat Bottas veel beter was dan Perez moeten dit stukje even voor de grap gaan invullen.
Dit is echt een gevalletje wie de schoen past trekt hem aan. Je voelt je overduidelijk aangesproken.quote:
Ah, je hebt weer zo'n dag.. dan blijf ik bij m'n eerdere opmerking "laat maar weer"quote:Op woensdag 6 september 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is echt een gevalletje wie de schoen past trekt hem aan. Je voelt je overduidelijk aangesproken.
2x (heb het net opgezocht) maar in mijn herinnering was het veel vaker. Ik geef inderdaad te weinig credits aan Nico. Heeft heel veel gewonnen waar Lewis ook gewoon mee deed.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hamilton is 1x uitgevallen dat jaar? Laten we het ook niet gaan overdrijven.. waarbij Rosberg na die uitvalbeurt ook al zo'n grote voorsprong had dat hij met enkel 2e plaatsen ook kampioen kon worden. Die was anders gaan rijden als hij toen nog wel minstens 1 zege nodig had gehad.
In de kwalificatie ging het in de eerste races ook regelmatig mis met HAM waardoor hij oa 1 keer achteraan moest starten en een keer 10e. Beide races won ROS, waardoor hij een flinke voorsprong nam.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:13 schreef exile79 het volgende:
[..]
2x (heb het net opgezocht) maar in mijn herinnering was het veel vaker. Ik geef inderdaad te weinig credits aan Nico. Heeft heel veel gewonnen waar Lewis ook gewoon mee deed.
2x. In China en Valencia dat jaar. Rosberg won zelfs een aantal races waar Hamilton van pole startte. En omgekeerd had Rosberg problemen in Monaco en kreeg een teamorder om Hamilton voorbij te laten.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Lewis had wat technische problemen in wat eerdere kwalificaties. Maar verder wel eens. Rosberg heeft vaak genoeg op eigen kracht gewonnen.
ga ergens anders ruzie zoekenquote:Op woensdag 6 september 2023 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou toch bijna gaan denken dat ik beargumenteer dat Bottas overschat wordt tov Perez. Maar blijf lekker in je kansloze bubbel waar je met al je maten kan blijven roepen dat Perez er niets van bakt en dat Hamilton een uitstekende nummer 2 had.
Zou het rijtje Alonso, Button, Kovalainen, Rosberg en Bottas zelf wel wat hoger inschatten dan Sainz, Ricciardo, Gasly, Albon en Perez, maar dat komt vooral door Alonso.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat de teamgenoten van HAM per definitie beter zijn dan die van Max. Hoeveel races zouden Ricciardo, Sainz en Perez hebben gewonnen in de MERC van 2014-2020? En hoe zouden we dan tegen hen hebben aangekeken? Ik denk dat zelfs Gasly en Albon meervoudig racewinnaar zouden zijn.
Ik die rustig te stellen dat Button en Rosberg vooral door omstandigheden en een extreem dominante auto wereldkampioen werden. Zouden Sainz en Ricciardo niet kampioen zijn geworden in een Brawn of een Mercedes? Ik weet het niet hoor. Resteert alleen Alonso inderdaad. Maar die heeft Hamilton (in tegenstelling tot wat steeds beweerd wordt) dan ook niet verslagen. Het werd gewoon 109-109 dat jaar, waarbij Hamilton de tweede seizoenshelft flink geholpen is.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou het rijtje Alonso, Button, Kovalainen, Rosberg en Bottas zelf wel wat hoger inschatten dan Sainz, Ricciardo, Gasly, Albon en Perez, maar dat komt vooral door Alonso.
Maar goed, Max versloeg die teamgenoten ook vrij ruim (zeker na z'n beginjaren), terwijl Hamilton met dat rijtje flink moeite had en ook verslagen werd. Kwam dat dan door de enorm goede concurrentie of was Hamilton zelf dan niet zo goed als gezegd wordt?
Over fouten gesproken... het viel me toen denk ik niet zo op, maar Mercedes als team maakte tijdens hun gloriejaren best vaak fouten, alleen werd dat lang niet altijd afgestraft omdat de auto toch zoveel sneller was. En zelfs als ze er af en toe een overwinning mee uit handen gaven, dan kwamen de kampioenschappen er nooit door in gevaar. Nou ja, tot '21 dan...quote:Op woensdag 6 september 2023 09:16 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
waarbij Ham in het hele seizoen meer fouten maakte dan Max
Dat is ook de reden waarom Mercedes en Hamilton niet zo lekke lange winstreeks hebben als RBR nu. Hun uitvoering was lang niet altijd perfect.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Over fouten gesproken... het viel me toen denk ik niet zo op, maar Mercedes als team maakte tijdens hun gloriejaren best vaak fouten, alleen werd dat lang niet altijd afgestraft omdat de auto toch zoveel sneller was. En zelfs als ze er af en toe een overwinning mee uit handen gaven, dan kwamen de kampioenschappen er nooit door in gevaar. Nou ja, tot '21 dan...
De Mercedes-boys gooien het nu altijd alleen op hun 'supertrage' auto, maar dat hele team zal beter moeten willen ze de huidige geoliede RB-machine willen kunnen verslaan over een heel seizoen. Aanvallendere strategieën, sneller inspelen op onverwachte gebeurtenissen/weersomstandigheden, minder driver-errors, enz., enz..
Mercedes heeft het destijds in feite te makkelijk gehad, denk ik, terwijl RBR in die periode juist geleerd heeft om elke fractie van een seconde uit het proces te peuren om het verschil in motorvermogen te overbruggen. Ik vraag me af of Toto dat inmiddels ook inziet of dat hij bezig blijft met mediaspelletjes en pogingen om andere teams trager te maken.
Mwah, hij verloor 2x van Ricciardo. Sainz was vaker de beste in de kwalificatie.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:27 schreef Marcoss het volgende:
Max versloeg die teamgenoten ook vrij ruim (zeker na z'n beginjaren)
Over het hele seizoen gezien was Max toch wel beter dan Sainz? Al zat Sainz er inderdaad niet heel ver vanaf.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, hij verloor 2x van Ricciardo. Sainz was vaker de beste in de kwalificatie.
Verstappen versloeg inderdaad Sainz uiteindelijk wel vrij ruim op punten en het werd naar het einde van het seizoen ook wel duidelijk dat hij en niet Sainz de toekomstige topper was. In 2017 had Verstappen even een kleine inzinking en was er zelfs even sprake van dat hij teruggezet zou worden naar Toro Rosso. Vanaf eind 2017 was Verstappen duidelijk beter dan Ricciardo.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Over het hele seizoen gezien was Max toch wel beter dan Sainz? Al zat Sainz er inderdaad niet heel ver vanaf.
2016 was Ricciardo inderdaad sterker, al zag je toen wel dat Max gedurende het seizoen steeds dichterbij kwam. 2017 eindigde Ricciardo ook boven Max, maar toen had Max wel een enorme knakenbak gekregen die regelmatig stil viel.
Met die eerste vier races in 2016 versloeg hij Sainz uiteindelijk ook in de kwalificatie. De terugzetting naar Torro Rosso is nooit aan de orde geweest hoor. In 2017 was het voor 90% het materiaal dat ervoor zorgde dat Ricciardo het ene na het andere podium scoorde en Verstappen uitviel. Remember Jos nog na België 2017 die zei dat ‘dit niet vol te houden is’. Daarna viel hij ook nog uit in Singapore na contact met de Ferrari’s, maar won hij in Maleisië en Mexico.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, hij verloor 2x van Ricciardo. Sainz was vaker de beste in de kwalificatie.
Ik weet niet hoezeer die eventuele degradatie daadwerkelijk speelde of dat het alleen de buitenwacht was die daar destijds over repte. Dat Verstappen ontzettend snel was zag iedereen wel, hij deel alleen af en toe nog wel eens wat doms/overmoedigs.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met die eerste vier races in 2016 versloeg hij Sainz uiteindelijk ook in de kwalificatie. De terugzetting naar Torro Rosso is nooit aan de orde geweest hoor. In 2017 was het voor 90% het materiaal dat ervoor zorgde dat Ricciardo het ene na het andere podium scoorde en Verstappen uitviel. Remember Jos nog na België 2017 die zei dat ‘dit niet vol te houden is’. Daarna viel hij ook nog uit in Singapore na contact met de Ferrari’s, maar won hij in Maleisië en Mexico.
In 2018 had hij even een ongelukkige fase met met name China en Baku. Maar al direct daarna begon hij aan een reeks podiums en een zege in Oostenrijk. Maar toen was ook al lang duidelijk dat Verstappen de toekomstige topcoureur was.
Tja, ik heb eergisteren nog een race zitten terugkijken waarin Latifi Russell ruim versloeg en de Williams bijna in de punten reed. Toch zit hij nu niet naast Lewis in de Mercedes.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar RIC was in 2016/1e helft 2017 echt nog wel duidelijk beter dan Verstappen.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:53 schreef Jane het volgende:
Natuurlijk is je teammaat de eerste die je moet verslaan, maar bij teams die niet meedoen om de hoofdprijs en waar reliability issues spelen is het klassement zelden een 100% betrouwbare indicator v.w.b. wie de betere coureur is in het team.
Ik kan me natuurlijk niet alle races uit 2016 in detail herinneren, maar ik heb net ff op Wikipedia gekeken (sorry Toto) en dat 'duidelijk' valt wel mee...? Dom in Monaco, versnellingsbak kapot in Austin, discutabele penalty in Mexico... maar ik zie hem toch ook best vaak voor RIC eindigen of iig veel plekken goedmaken. Ik zag dat hij RIC ook nog best een aantal keer in de Q heeft verslagen, wat me verbaasde, want dat herinnerde ik me anders.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar RIC was in 2016/1e helft 2017 echt nog wel duidelijk beter dan Verstappen.
dit is chrashen in de keuken over Perezquote:Op woensdag 6 september 2023 15:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://x.com/zs_racing/s(...)dXbX39xTdcxXqRFxPJKA
Check JosVIESMAD
Ik heb niet op Totopedia gekeken, maar herinner me dat RIC 2016 echt een enorm goed seizoen had.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kan me natuurlijk niet alle races uit 2016 in detail herinneren, maar ik heb net ff op Wikipedia gekeken (sorry Toto) en dat 'duidelijk' valt wel mee...? Dom in Monaco, versnellingsbak kapot in Austin, discutabele penalty in Mexico... maar ik zie hem toch ook best vaak voor RIC eindigen of iig veel plekken goedmaken. Ik zag dat hij RIC ook nog best een aantal keer in de Q heeft verslagen, wat me verbaasde, want dat herinnerde ik me anders.
2015 was zijn eerste volledige seizoen, zijn officiele rookie jaar. Die testritten kan je nauwelijks meetellen als 'eerste jaar'.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:57 schreef Starflyer het volgende:
Mensen vergeten blijkbaar dat Verstappen in 2015/16/17 beduidend minder ervaring in de autosport (dan wel auto) had, dan zijn teamgenoten van dat moment.
2015 was zijn tweede jaar in de autosport. Sainz had er toen al zes jaar op zitten. En in 2016 had Ricciardo er al 10 jaar autosport op zitten. Dus niet verwonderlijk dat hij in die jaren niet altijd de snelste was. Na die jaren is hij niet meer verslagen.
Ja, check de reactie van Jos eronder:quote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
dit is chrashen in de keuken over Perez
Daarbij verbaast het me eigenlijk dat hij in 16 niet boven RIC eindigde. In de races was hij voor mijn gevoel toen al bijna altijd de betere, met enkele een indrukwekkende races erbij toen al.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:57 schreef Starflyer het volgende:
Mensen vergeten blijkbaar dat Verstappen in 2015/16/17 beduidend minder ervaring in de autosport (dan wel auto) had, dan zijn teamgenoten van dat moment.
2015 was zijn tweede jaar in de autosport. Sainz had er toen al zes jaar op zitten. En in 2016 had Ricciardo er al 10 jaar autosport op zitten. Dus niet verwonderlijk dat hij in die jaren niet altijd de snelste was. Na die jaren is hij niet meer verslagen.
Ja met als reply een tweet van Jos.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
dit is chrashen in de keuken over Perez
ah kijk die link kan ik meer meequote:Op woensdag 6 september 2023 16:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ja, check de reactie van Jos eronder:
https://x.com/mavic009/st(...)dXbX39xTdcxXqRFxPJKA
Hij was de betere en zeker in 2017 (vanaf Monaco).quote:Op woensdag 6 september 2023 16:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarbij verbaast het me eigenlijk dat hij in 16 niet boven RIC eindigde. In de races was hij voor mijn gevoel toen al bijna altijd de betere, met enkele een indrukwekkende races erbij toen al.
Zoals Rosberg zelf zei heeft hij optimaal geprofiteerd als Hamilton een offday had. En Hamilton heeft die wel eens. Dat is het verschil met Max, vooral dit jaar. Totaal geen spoor van enige verslapping.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:13 schreef exile79 het volgende:
[..]
2x (heb het net opgezocht) maar in mijn herinnering was het veel vaker. Ik geef inderdaad te weinig credits aan Nico. Heeft heel veel gewonnen waar Lewis ook gewoon mee deed.
Dit lijken veel mensen te blijven vergeten idd. Elke keer dat Verstappen uitviel kreeg Ricciardo extra punten in de schoot geworpen (hij ging immers Verstappen voorbij). Terwijl andersom Verstappen niks op schoot met de uitvalbeurten van Ricciardo omdat hij toch al ruim voor Ricciardo reed.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij was de betere en zeker in 2017 (vanaf Monaco).
Ik begon ook al een keer over Ricciardo Verstappen omdat het voor het "teletekst-scorebord argument" een mooi voorbeeld is. Verstappen was veel en veel beter, was bij alle pechgevallen de voorste auto. Als alleen naar de punten in het kampioenschap gekeken wordt dan doet geen recht aan de werkelijkheid.
Het gaat hier vaak over Hamilton en zijn teamgenoten met zeker het seizoen 2016 als argument.Hamilton pakte toen minder punten dan zijn teamgenoot, maar was zeker niet de mindere.
Punten geven soms een vertekend of zelfs een verkeerd beeld
Max in 30 secondenquote:Op woensdag 6 september 2023 19:55 schreef Rianne84 het volgende:
Zometeen kan Lando weer laten zien dat hij niet zo lang naar school is geweest. Verwacht hier wel veel van Max.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maxquote:Op woensdag 6 september 2023 19:55 schreef Rianne84 het volgende:
Zometeen kan Lando weer laten zien dat hij niet zo lang naar school is geweest. Verwacht hier wel veel van Max.
Sainz debuteerde in 2015 in de F1quote:Op woensdag 6 september 2023 15:57 schreef Starflyer het volgende:
Hij zei 'autosport', niet F1.quote:
Ik telde 2014 mee, toen hij in de F3 reed. Zijn eerste jaar in de autosport.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
2015 was zijn eerste volledige seizoen, zijn officiele rookie jaar. Die testritten kan je nauwelijks meetellen als 'eerste jaar'.
Of bedoel je het anders?
Dat Checo geen kans heeft.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Heel vreemde reactie van Jos. "Jullie begrijpen het nog steeds niet"
Wat bedoelt hij daarmee?
Ik zie het probleem niet maar Perez heeft wel meer kans dan op andere circuits dus ook weer niet zo gek dat die 2 hem noemen, al heb ik niet gekeken dus weet niet precies wat ze gezegd hebben over waarom.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:20 schreef franklop het volgende:
Misschien moet Jos Verstappen zich gewoon niet bezig houden met reageren op zulke berichten. Al komt zijn aard natuurlijk gewoon naar boven bij dit soort zaken.
Jammer voor Max Verstappen met name.
beetje heel hypocriet wel maar we zijn niet anders gewend van ze.quote:Op woensdag 6 september 2023 07:22 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat ze de voorsprong te danken hebben aan het in 2021 overtreden van de regels en die voorsprong nog steeds hebben!
max heeft zoveel meer snelheid vanaf Miami dan Perez, ik zie het niet gebeuren ....quote:Op donderdag 7 september 2023 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet maar Perez heeft wel meer kans dan op andere circuits dus ook weer niet zo gek dat die 2 hem noemen, al heb ik niet gekeken dus weet niet precies wat ze gezegd hebben over waarom.
Ik zie de humor er wel van in. Had hij er voor jou even een smiley bij moeten zetten voor de duidelijkheid?quote:Op donderdag 7 september 2023 09:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat bedoelt hij daarmee?
Wat ik al zei het is moeilijker hier het verschil te maken, ik ga er ook wel vanuit hoor maar het zal wat dichter bij elkaar zitten.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:36 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
max heeft zoveel meer snelheid vanaf Miami dan Perez, ik zie het niet gebeuren ....
of hij moet pech krijgen
Dat Verstappen op circuits die tegen de klok inlopen echt wel kan winnen, ook al verloor hij de meest recentequote:Op donderdag 7 september 2023 09:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wat bedoelt hij daarmee?
Ik denk niet dat het als humor bedoeld is.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:40 schreef exile79 het volgende:
[..]
Ik zie de humor er wel van in. Had hij er voor jou even een smiley bij moeten zetten voor de duidelijkheid?
Ik zag er gisteravond al comments over onder die Grill the Grid video op YT. Wat een hork is het toch en dit keer is het niet eens een béétje grappig.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:38 schreef tripel7 het volgende:
Helmut besluit dat racisme best wel kan.
Is ook niet de eerste keer voor Helmut en Mexicanen zijn geen Zuid Amerikanen.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:59 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zag er gisteravond al comments over onder die Grill the Grid video op YT. Wat een hork is het toch en dit keer is het niet eens een béétje grappig.
Ze moeten wat verzinnen, AD 21 was ook dramatisch maar dan voor een ander.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:39 schreef opgebaarde het volgende:
Ik had er over gehoord bij een podcast maar ik ken de exacte cijfers niet en kan online niks vinden.
Iemand die de statistieken van Verstappen weet op circuits die met de klok mee lopen en het relatief 'dramatische' cijfer als het circuit tegen de klok inloopt?
Dat valt reuze mee. Baku, Djeddah en Interlagos zijn 3 circuits tegen de klok in, en die heeft Verstappen als laatste 3 niet gewonnen. Maar Miami gaat bijvoorbeeld ook tegen de klok in en die kwam na die 3 en die won Verstappen ook. Mijns inziens net zo’n nietszeggende statistiek als de Monza vloek of dat Verstappen nog nooit in Singapore won. Sowieso, Verstappen heeft pas sinds 2021 een winnende auto sindsdien hebben ze alleen in 2022 daar gereden. Had hij daar gewoon de pole gepakt dan had hij daar ook gewoon gewonnen.quote:Op donderdag 7 september 2023 10:39 schreef opgebaarde het volgende:
Ik had er over gehoord bij een podcast maar ik ken de exacte cijfers niet en kan online niks vinden.
Iemand die de statistieken van Verstappen weet op circuits die met de klok mee lopen en het relatief 'dramatische' cijfer als het circuit tegen de klok inloopt?
Wat een aanname voor iets wat volgens mij humoristisch bedoeld is.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:20 schreef franklop het volgende:
Misschien moet Jos Verstappen zich gewoon niet bezig houden met reageren op zulke berichten. Al komt zijn aard natuurlijk gewoon naar boven bij dit soort zaken.
Jammer voor Max Verstappen met name.
Ach, ze verzinnen gewoon van alles om er nog wat spanning in te krijgen. Zo is er in elk geval in aanloop naar de race nog wat om over te praten.quote:Op donderdag 7 september 2023 15:06 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Baku, Djeddah en Interlagos zijn 3 circuits tegen de klok in, en die heeft Verstappen als laatste 3 niet gewonnen. Maar Miami gaat bijvoorbeeld ook tegen de klok in en die kwam na die 3 en die won Verstappen ook. Mijns inziens net zo’n nietszeggende statistiek als de Monza vloek of dat Verstappen nog nooit in Singapore won. Sowieso, Verstappen heeft pas sinds 2021 een winnende auto sindsdien hebben ze alleen in 2022 daar gereden. Had hij daar gewoon de pole gepakt dan had hij daar ook gewoon gewonnen.
Daarbij komt nog: Max geeft geen fuck ook al die onzin. Die stapt gewoon in een rijdt zo hard mogelijk.
Natuurlijk is het onzin. Het is gewoon grappig dat hij de laatste dertien 'met de klok mee' gewonnen heeft en met de andere circuits meer moeite heeft (zogenaamd).quote:Op donderdag 7 september 2023 15:06 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat valt reuze mee. Baku, Djeddah en Interlagos zijn 3 circuits tegen de klok in, en die heeft Verstappen als laatste 3 niet gewonnen. Maar Miami gaat bijvoorbeeld ook tegen de klok in en die kwam na die 3 en die won Verstappen ook. Mijns inziens net zo’n nietszeggende statistiek als de Monza vloek of dat Verstappen nog nooit in Singapore won. Sowieso, Verstappen heeft pas sinds 2021 een winnende auto sindsdien hebben ze alleen in 2022 daar gereden. Had hij daar gewoon de pole gepakt dan had hij daar ook gewoon gewonnen.
Daarbij komt nog: Max geeft geen fuck ook al die onzin. Die stapt gewoon in een rijdt zo hard mogelijk.
In Baku en Djeddah was er in beide gevallen een technische oorzaak de reden van dat hij niet won. Alleen op Interlagos waren ze echt minder, wat weer redelijk te verklaren is doordat RBR matig is in sprintweekends. Dat een circuit linksom is heeft er per definitie niets mee te maken imo.quote:Op donderdag 7 september 2023 16:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk is het onzin. Het is gewoon grappig dat hij de laatste dertien 'met de klok mee' gewonnen heeft en met de andere circuits meer moeite heeft (zogenaamd).
Als het volgende week verkeerd gaat, ga je wel aan deze rariteiten denken
Die modus kent Jos niet echt, geloof ikquote:Op donderdag 7 september 2023 15:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Wat een aanname voor iets wat volgens mij humoristisch bedoeld is.
Alleen Kamphues zei het en volgens mij ook niet eens als serieuze optiequote:Op donderdag 7 september 2023 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet maar Perez heeft wel meer kans dan op andere circuits dus ook weer niet zo gek dat die 2 hem noemen, al heb ik niet gekeken dus weet niet precies wat ze gezegd hebben over waarom.
Dat kon ik niet zo goed opmaken tussen al het gesmak door. Maar Jos meldt zich niet op Twitter om grapjes te maken..!quote:Op donderdag 7 september 2023 21:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen Kamphues zei het en volgens mij ook niet eens als serieuze optie
dat is ook gewoon een randdebiel...altijd al geweest, ook met zijn gegeil over lewisquote:Op donderdag 7 september 2023 21:54 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Alleen Kamphues zei het en volgens mij ook niet eens als serieuze optie
Ik ben langzamerhand bang dat er doden gaan vallen in Mexico. In elk geval wordt het heel onprettig voor Max en RBR.quote:Op vrijdag 8 september 2023 20:25 schreef beantherio het volgende:
Beetje domme uitspraak van Marko maar uiteraard gaat een deel van social media er weer volledig mee aan de haal.
F1 moet eens serieus gaan nadenken over racen in landen waar wedstrijdleiding of deelnemers niet veilig naartoe kunnen. Italië, Brazilië, het houd een keer op.quote:Op vrijdag 8 september 2023 22:03 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik ben langzamerhand bang dat er doden gaan vallen in Mexico. In elk geval wordt het heel onprettig voor Max en RBR.
Gewoon een hele domme uitspraak. Laten we het nu ook weer niet vergoelijken omdat het van RB-kant komt. Het enige mogelijke excuus is dat de man op zijn leeftijd wellicht seniel aan het worden is.quote:
Gewoon superdom en niet de eerste keer, maar goed dat hij dat niet over Thai heeft gezegd in de tijd van Albon, anders had hij al een tijdje achter de geraniums gezeten.quote:Op vrijdag 8 september 2023 23:11 schreef Jane het volgende:
[..]
Gewoon een hele domme uitspraak. Laten we het nu ook weer niet vergoelijken omdat het van RB-kant komt. Het enige mogelijke excuus is dat de man op zijn leeftijd wellicht seniel aan het worden is.
Wat ik wel enigszins amusant vond was dat sommige Mexicanen die ik erover heb zien reageren (nogmaals, alleen toen ik de reacties op de Grill the Grid video las) de meeste aanstoot leken te nemen aan het feit dat hij ze 'Zuid-Amerikanen' had genoemd. Blijkbaar voelen die zich als Noord-Amerikanen zelf toch ook wel verheven boven hun zuidelijke broeders. Zelf ook niet zo zuiver op de graat, dus.
Maar goed, ik was net blij dat het even over zure Toto en het mogelijke voortrekken van Norris ten opzichte van Piastri bij McLaren ging. En dan trekt Helmut weer een keer z'n muil open...
In beide van die races had Max malheur. Onder normale omstandigheden maakt Perez zo goed als 0 kans tegen Verstappen. Verstappen is echt zo veel beter in alles, wagenbeheersing, race craft, situaties lezen.... De enige kans die Checo gaat krijgen is al Max een keer DNF heeft, of ergens van de baan getikt word en dan achteraan moet terugkomen, maar als je vooraan start is daar veel minder kans op.quote:Op donderdag 7 september 2023 09:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook helemaal geen discussie over wie de betere is maar dat Perez op zo'n circuit wat meer kans heeft is duidelijk omdat gewoon moeilijker is het verschil te maken. In SA was Verstappen ziek maar in Baku was Perez gewoon goed.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:35 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
In beide van die races had Max malheur. Onder normale omstandigheden maakt Perez zo goed als 0 kans tegen Verstappen. Verstappen is echt zo veel beter in alles, wagenbeheersing, race craft, situaties lezen.... De enige kans die Checo gaat krijgen is al Max een keer DNF heeft, of ergens van de baan getikt word en dan achteraan moet terugkomen, maar als je vooraan start is daar veel minder kans op.
Hij zei dat de wisselvallende prestaties van Perez met zijn Zuid-Amerikaanse achtergrond te maken hebben.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:43 schreef Zorro het volgende:
Ik heb wellicht even onder een steen gezeten wegens de warmte, maar ik lees alleen dat Helmut excuses maakt en of het wel of niet gemeend is en zo, maar wat heeft ie nou eigenlijk gezegd? Dat zie ik dan weer nergens bij staan.
Aha,thx.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Hij zei dat de wisselvallende prestaties van Perez met zijn Zuid-Amerikaanse achtergrond te maken hebben.
In Baku had Verstappen pech met de safety car, wat hem de leiding en uiteindelijk de overwinning kostte.quote:Op zaterdag 9 september 2023 11:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook helemaal geen discussie over wie de betere is maar dat Perez op zo'n circuit wat meer kans heeft is duidelijk omdat gewoon moeilijker is het verschil te maken. In SA was Verstappen ziek maar in Baku was Perez gewoon goed.
Dat Perez die stratenciruits won was idd gewoon een toevallige samenloop van omstandigheden, maar die Zuidamerikanen (quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In Baku had Verstappen pech met de safety car, wat hem de leiding en uiteindelijk de overwinning kostte.
Daar gaat het niet om. Zonder die pech bij de SC zou Verstappen de leiding hebben behouden. En dan denk ik niet dat Perez er voorbij gekomen zou zijn.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:13 schreef ChevyCaprice het volgende:
Perez is gewoon aan de leiding gebleven die race. Met Verstappen achter zich. Of stelt dat nu ineens niks meer voor?
Maar Perez doet daar toch gewoon goed z'n werk, er zijn zat races geweest waar hij dat niet deed.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:01 schreef Starflyer het volgende:
[..]
In Baku had Verstappen pech met de safety car, wat hem de leiding en uiteindelijk de overwinning kostte.
Baku wordt door Verstappen ook aangemerkt als de race waarin hij begreep welke richting het op moest met de afstelling. Dus heel goed mogelijk dat in die race de afstelling niet op orde was een Perez die dichter bij zat qua performance.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar Perez doet daar toch gewoon goed z'n werk, er zijn zat races geweest waar hij dat niet deed.
Hij had tijdens die race op plek 2 alle tijd om van alles uit te proberen. Kon niet snel dichterbij komen en geen druk van achterenquote:Op zaterdag 9 september 2023 12:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Baku wordt door Verstappen ook aangemerkt als de race waarin hij begreep welke richting het op moest met de afstelling. Dus heel goed mogelijk dat in die race de afstelling niet op orde was een Perez die dichter bij zat qua performance.
Was dat de race waar hij door het halve veld sneed maar ineens achter Checo bleef hangen? Volgens mij had ie die makkelijk kunnen winnen.quote:Op zaterdag 9 september 2023 15:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hij had tijdens die race op plek 2 alle tijd om van alles uit te proberen. Kon niet snel dichterbij komen en geen druk van achteren
Ah oke.quote:
Perez was daar voor die SC ook al sneller.quote:Op zaterdag 9 september 2023 12:18 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Zonder die pech bij de SC zou Verstappen de leiding hebben behouden. En dan denk ik niet dat Perez er voorbij gekomen zou zijn.
Dus heeft Perez gewonnen dankzij de pech van Verstappen, wat het hele punt was.
Dat lijkt me betrekkelijk lastig vast te stellen, omdat Verstappen in verkeer zat. De rondes waarin hij vrij spel had was hij sneller, net als de eerste ronden nadat hij op plek 2 terecht kwam. Daarna kreeg hij een technisch probleem en liet hij het lopen (tot de laatste ronde na waarin hij FL pakte en zo mooi WK-leider bleef).quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Perez was daar voor die SC ook al sneller.
Wil niet zeggen dat hij er voorbij zou zijn gekomen. Net zoals dat omgekeerd niet het geval was.quote:Op zaterdag 9 september 2023 19:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Perez was daar voor die SC ook al sneller.
Valt wel mee toch, maar altijd wel leuk om naar Windsor te luisteren.quote:Op zaterdag 9 september 2023 22:12 schreef Nieuwschierig het volgende:
Een kijkje tussen de oren van MV33
Het is daar een stuk opgeruimder dan bij de concurrenten.
Dit dus. De enige die ik Max zie bijsloffen mochten ze ooit gelijkwaardig materiaal krijgen is Alonso. De rest is niet goed genoeg. Leclerc is bijvoorbeeld snel genoeg(over 1 ronde) maar kan niet tegen druk, Sainz is consistent genoeg maar heeft de snelheid niet, en zo is er eigenlijk op iedereen wat aan te merken waarom ze het niet zouden halen naast Max. Hamilton mist race craft, Russel maakt teveel brokken. Lawson misschien als die zich zo door ontwikkelt? En misschien Norris maar dan heb je het wel gehad.quote:Op zaterdag 9 september 2023 20:13 schreef daNpy het volgende:
Gaan we echt weer doen alsof Perez competitie is voor Verstappen ja?
Het is 145 punten verschil met dezelfde autoMax lapt hem als ie voluit mag gaan.
Piastri doet het ook goed en schijnt qua rijstijl wel op Verstappen te lijken maar dat is wat anders dan verslaan met hetzelfde materiaal.quote:Op zondag 10 september 2023 11:13 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dit dus. De enige die ik Max zie bijsloffen mochten ze ooit gelijkwaardig materiaal krijgen is Alonso. De rest is niet goed genoeg. Leclerc is bijvoorbeeld snel genoeg(over 1 ronde) maar kan niet tegen druk, Sainz is consistent genoeg maar heeft de snelheid niet, en zo is er eigenlijk op iedereen wat aan te merken waarom ze het niet zouden halen naast Max. Hamilton mist race craft, Russel maakt teveel brokken. Lawson misschien als die zich zo door ontwikkelt? En misschien Norris maar dan heb je het wel gehad.
Voorlopig legt hij het anders behoorlijk af tegen Norris. Eerste jaar en zo, ik weet, maar toch.quote:Op zondag 10 september 2023 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Piastri doet het ook goed en schijnt qua rijstijl wel op Verstappen te lijken maar dat is wat anders dan verslaan met hetzelfde materiaal.
Behoorlijk af? Dat ben ik dus niet met je eens.quote:Op zondag 10 september 2023 12:02 schreef DjVero het volgende:
[..]
Voorlopig legt hij het anders behoorlijk af tegen Norris. Eerste jaar en zo, ik weet, maar toch.
Leuk! Kan helaas niet mee doen, maar have fun.quote:Op zondag 10 september 2023 14:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
F1 / Retro: Terugkijk race 10-9-2023 15:00 uur Brazilie 2007
Over 25 minuten
Goed dat je het zegt, ik moet voor onze maandelijkse afdeling meeting op donderdag nog een cake bakken. Of twee eigenlijk maar.quote:
Je hoort die collega's gewoon denken.quote:Op maandag 11 september 2023 10:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik moet voor onze maandelijkse afdeling meeting op donderdag nog een cake bakken. Of twee eigenlijk maar.
Max een van de weinigen die bij het naderen van een bocht niet hoeft te denken dat het wel eens "einde carriere" kan zijn als hij het rempunt mist.quote:Op zaterdag 9 september 2023 23:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, maar altijd wel leuk om naar Windsor te luisteren.
En jij gelooft dat al die andere coureurs dat wel denken?quote:Op maandag 11 september 2023 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Max een van de weinigen die bij het naderen van een bocht niet hoeft te denken dat het wel eens "einde carriere" kan zijn als hij het rempunt mist.
Dat soort druk krijgt hij pas weer bij een ander team (zeg bijv. Ferrari) of als ander (zeg bijv. Norris) in de RB net zo snel zou blijken te zijn.
Ik denk dat McLaren inderdaad staat te popelen om Norris' vierjarig contract a 20 miljoen per jaar af te kopen als hij zich een keer verremt.quote:Op maandag 11 september 2023 13:01 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Max een van de weinigen die bij het naderen van een bocht niet hoeft te denken dat het wel eens "einde carriere" kan zijn als hij het rempunt mist.
Dat soort druk krijgt hij pas weer bij een ander team rijdt (zeg bijv. Ferrari) of als andere coureur (zeg bijv. Norris) in de RB net zo snel zou blijken te zijn.
"Oh nee, RACE WEEK WEER CAKE!quote:Op maandag 11 september 2023 10:07 schreef PS. het volgende:
[..]
Je hoort die collega's gewoon denken.
"Och nee, daar komt hij weer aan met zijn cake"
Ik ken er wel een paar. Ene Nick de Vries bijvoorbeeldquote:Op maandag 11 september 2023 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
En jij gelooft dat al die andere coureurs dat wel denken?
Is gewoon onzin, als je voor een bocht denkt m'n contract wordt niet verlengd dan heb je al een stel bochten eerder gemist.quote:Op maandag 11 september 2023 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar. Ene Nick de Vries bijvoorbeeld
RIC had het, PER heeft het. LEC en SAI houden elkaar in de gaten.
RUS wil vaak te veel, BOT was gefrustreerd bij Merc
Er zijn er niet veel die zo zorgeloos rond kunnen rijden als Verstappen. Maar zelf verdiend natuurlijk, door te leveren als het er op aan kwam.
Pfff hou maar opquote:Op maandag 11 september 2023 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is gewoon onzin, als je voor een bocht denkt m'n contract wordt niet verlengd dan heb je al een stel bochten eerder gemist.
Zo'n weekend als Monza kon ook echt niet.quote:Op maandag 11 september 2023 17:15 schreef Red_85 het volgende:
Vooruitzichten voorlopig volgens Yr.no
Zaterdag en Zondag overdag een buitje. Maandag totaal niet best.
Er zit dus weer een kans in van regen aankomend weekend.
Nee man, veel te mooi weer.quote:Op maandag 11 september 2023 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo'n weekend als Monza kon ook echt niet.
Wie?quote:Op maandag 11 september 2023 14:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik ken er wel een paar. Ene Nick de Vries bijvoorbeeld
RIC had het, PER heeft het. LEC en SAI houden elkaar in de gaten.
RUS wil vaak te veel, BOT was gefrustreerd bij Merc
Er zijn er niet veel die zo zorgeloos rond kunnen rijden als Verstappen. Maar zelf verdiend natuurlijk, door te leveren als het er op aan kwam.
They were so fast.quote:
Wat ik hier zo mooi aan vindt is dat het een prachtige spagaat heeft opgeleverd voor de #teamLH soldaten. Het is bijzonder hypocriet om 2008 en 2021 niet op dezelfde manier te bestempelen nu, dus Hamilton eindigt hoe dan ook met 7 wereldtitels.quote:Op maandag 11 september 2023 22:49 schreef daNpy het volgende:
Haha, ik denk dat ik wel durf te gokken wat Lewis zijn mening over integriteit is.
Welke 2021 race wil je schrappen dan?quote:Op maandag 11 september 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik hier zo mooi aan vindt is dat het een prachtige spagaat heeft opgeleverd voor de #teamLH soldaten. Het is bijzonder hypocriet om 2008 en 2021 niet op dezelfde manier te bestempelen nu, dus Hamilton eindigt hoe dan ook met 7 wereldtitels.
Abu Dhabiquote:Op maandag 11 september 2023 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welke 2021 race wil je schrappen dan?
quote:Op maandag 11 september 2023 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prima. Max is dan nog steeds kampioen
Ga hem uitleggenquote:Op maandag 11 september 2023 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op basis van het aantal zeges
Bij een gelijk aantal punten in het kampioenschap gaan de posities waarop je eindigt tellen, net zolang tot er een verschil is. Max had 10 zeges, dinges 8, waardoor Max op basis van het aantal eerste posities de titel zou hebben gekregen.quote:
quote:Op maandag 11 september 2023 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een gelijk aantal punten in het kampioenschap gaan de posities waarop je eindigt tellen, net zolang tot er een verschil is. Max had 10 zeges, dinges 8, waardoor Max op basis van het aantal eerste posities de titel zou hebben gekregen.
Silverstone of Bahreinquote:Op maandag 11 september 2023 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Welke 2021 race wil je schrappen dan?
Beide is ook een betere optiequote:
Ik durf wel met 99,9% zekerheid te beweren dat Mercedes alle juridische stappen heeft overwogen om dat kampioenschap naar Hamilton te krijgen maar dat de uitkomst van de race ongeldig verklaren hun niets zou brengen.quote:Op maandag 11 september 2023 23:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Prima. Max is dan nog steeds kampioen
Klein detail. Als je Abu Dhabi schrapt, dan heeft Max er 9 en Lewis 8.quote:Op maandag 11 september 2023 23:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij een gelijk aantal punten in het kampioenschap gaan de posities waarop je eindigt tellen, net zolang tot er een verschil is. Max had 10 zeges, dinges 8, waardoor Max op basis van het aantal eerste posities de titel zou hebben gekregen.
Ik ook.quote:Op dinsdag 12 september 2023 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik durf wel met 99,9% zekerheid te beweren dat Mercedes alle juridische stappen heeft overwogen om dat kampioenschap naar Hamilton te krijgen maar dat de uitkomst van de race ongeldig verklaren hun niets zou brengen.
Denken dat die oppernarcist iets zou doen wat hem "minder geweldig" maakt😂quote:Op maandag 11 september 2023 22:44 schreef opgebaarde het volgende:
SAO PAULO, Sept 8 (Reuters) - The legal team advising Felipe Massa in his attempt to be declared 2008 Formula One world champion hope Lewis Hamilton will support the case in the name of sporting integrity, one of the Brazilian's lawyers has said.
Blablateksttekst
Massa now claims the race should have been cancelled because the sport's leaders knew before the end of the season what had happened but covered it up.
His lawyers want Hamilton, who was racing for McLaren at the time to support the claims.
"He is an important ambassador for the sport and has always defended sporting integrity. He is an honorary Brazilian citizen and very well liked by Brazilians, so I hope he will support us," Viana said.
https://www.reuters.com/s(...)tm_source=reddit.com
![]()
Massa bloed leeg op zijn advocaten, die winnen nl altijdquote:Op dinsdag 12 september 2023 12:16 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Denken dat die oppernarcist iets zou doen wat hem "minder geweldig" maakt😂
Op die manier denk ik toch dat hij voor 2021 kiest.quote:Op maandag 11 september 2023 23:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik hier zo mooi aan vindt is dat het een prachtige spagaat heeft opgeleverd voor de #teamLH soldaten. Het is bijzonder hypocriet om 2008 en 2021 niet op dezelfde manier te bestempelen nu, dus Hamilton eindigt hoe dan ook met 7 wereldtitels.
Ik zag deze titel voorbij komen en dacht, het worden er steeds meer. 😅quote:'Hamilton wil gerechtigheid voor Abu Dhabi '21 met negen titels'
Je hebt clickbait en clickbait.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik zag deze titel voorbij komen en dacht, het worden er steeds meer. 😅
Alleen is er imho geen enkele manier waarop hij 2021 kan krijgen, maar wel 2008 verliezen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 12:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Op die manier denk ik toch dat hij voor 2021 kiest.
Dus zijn titel in 2008 opgeeft als hij daar 2021 voor terug krijgt.
Bijna iedereen blij!
Dat laatste lijkt me ook onmogelijk.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:09 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Alleen is er imho geen enkele manier waarop hij 2021 kan krijgen, maar wel 2008 verliezen.
Puur juridisch heeft Starflyer wel gelijk, denk ik. Theoretisch zou men de volledige uitslag van een race kunnen schappen (genoeg om 2008 te verliezen), maar men kan niet doen alsof alleen de laatste ronde van een race niet heeft plaatsgevonden (nodig om 2021 te winnen).quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me ook onmogelijk.
Z'n teamgenoot gooide hem in de muur en Hamilton kreeg een terechte penalty die ertoe geleid heeft dat we tegenwoordig al die fopstraffen hebben. Het enige lachertje was hoe geweldig die slotfase was en het gebrek aan rode vlaggen.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Massa moet niet zo janken over 2008, die overwinning in Spa die hij kreeg destijds was echt een lachertje.
Spa 2008 voor de volgende terugkijk sessie😇quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Z'n teamgenoot gooide hem in de muur en Hamilton kreeg een terechte penalty die ertoe geleid heeft dat we tegenwoordig al die fopstraffen hebben. Het enige lachertje was hoe geweldig die slotfase was en het gebrek aan rode vlaggen.
Alleen als je Olav commentaar kan regelen daarvoor. Ik kan dat commentaar bijna woord voor woord in m'n hoofd afspelen zo legendarisch was hetquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:14 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Spa 2008 voor de volgende terugkijk sessie😇
Helaas niet in F1tvquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Alleen als je Olav commentaar kan regelen daarvoor. Ik kan dat commentaar bijna woord voor woord in m'n hoofd afspelen zo legendarisch was het
Ze mogen zeker wel eens naar de strafmaat kijken. Een Russell bijvoorbeeld komt in Italië met 5 seconden straf weg voor het niet teruggeven van een positie aan Ocon. Simpelweg omdat deze optie sneller is. Niet teruggeven/ een plek opgeven zou binnen 3 ronden moeten gebeuren, anders moet het minimaal een drive-through worden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Z'n teamgenoot gooide hem in de muur en Hamilton kreeg een terechte penalty die ertoe geleid heeft dat we tegenwoordig al die fopstraffen hebben. Het enige lachertje was hoe geweldig die slotfase was en het gebrek aan rode vlaggen.
Het was dan ook weer een kutactie van hamilton, die gewoon voordeel weet te halen uit een fout die hij maakte.quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Massa moet niet zo janken over 2008, die overwinning in Spa die hij kreeg destijds was echt een lachertje.
3? 1 of direct.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze mogen zeker wel eens naar de strafmaat kijken. Een Russell bijvoorbeeld komt in Italië met 5 seconden straf weg voor het niet teruggeven van een positie aan Ocon. Simpelweg omdat deze optie sneller is. Niet teruggeven/ een plek opgeven zou binnen 3 ronden moeten gebeuren, anders moet het minimaal een drive-through worden.
Jeddag 2021, maar daar kreeg Max straf vanwege Lewis niet langs wou om van plek te ruilenquote:Op dinsdag 12 september 2023 17:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het was dan ook weer een kutactie van hamilton, die gewoon voordeel weet te halen uit een fout die hij maakte.
Hij remt te laat, schiet rechtdoor, snijdt de bocht af, geeft dan wel de plek terug maar op zo'n manier dat hij er dichter op zat dan vlak voordat hij zn fout maakte. En zet dan de inhaalactie in. Hoevaak hebben we dit soort acties nog gezien in de 15 jaar die daar op volgde? Hij flikt dit echt vaker.
Wat dat betreft kan je nu in hindsight wel zeggen dat lewis dit express deed en dat vreemde besluit wel terecht was.
Jepquote:Op dinsdag 12 september 2023 18:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Jeddag 2021, maar daar kreeg Max straf vanwege Lewis niet langs wou om van plek te ruilen
Daar zijn door de wedstrijdleiding zoveel fouten gemaakt ...quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jep
Die hele zooi was idioot daar....
Mag Lewis dat niet een klein beetje zelf bepalen, wanneer hij er dan voorbij gaat? Of moet hij het net zoals in post #232 al geschetst wordt net op de plek doen wat hem opgedwongen wordt met als gevolg dat Verstappen direct op zijn bumper zit en ook nog eens DRS krijgt?quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:11 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Jeddag 2021, maar daar kreeg Max straf vanwege Lewis niet langs wou om van plek te ruilen
Sure, maar na al die tijd blijft de vraag waarom hij tegen Max aan reed en niet schuin achter Max ging rijden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mag Lewis dat niet een klein beetje zelf bepalen, wanneer hij er dan voorbij gaat? Of moet hij het net zoals in post #232 al geschetst wordt net op de plek doen wat hem opgedwongen wordt met als gevolg dat Verstappen direct op zijn bumper zit en ook nog eens DRS krijgt?
Ik werd daar zo schijtziek van dat ik zei "als de volgende race weer zoiets belachelijks gebeurt zet ik hem af"quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar zijn door de wedstrijdleiding zoveel fouten gemaakt ...
Het zou wel epic zijnquote:
Simpel. Hij reed tegen Max aan omdat Hamilton niet had verwacht dat Max op het rechte stuk bij lage snelheid ineens besloot om ook nog eens te gaan remmenquote:Op dinsdag 12 september 2023 20:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Sure, maar na al die tijd blijft de vraag waarom hij tegen Max aan reed en niet schuin achter Max ging rijden.
Heerlijk echtquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:07 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Het zou wel epic zijn
Dan nog was de positionering vreemdquote:Op dinsdag 12 september 2023 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Simpel. Hij reed tegen Max aan omdat Hamilton niet had verwacht dat Max op het rechte stuk bij lage snelheid ineens besloot om ook nog eens te gaan remmen
In dat bewuste livetopic ging emoties echt al kanten op. Van teleurstelling naar hoop naar blijdschap naar spanning en weer naar blijdschap.quote:Op dinsdag 12 september 2023 20:55 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik werd daar zo schijtziek van dat ik zei "als de volgende race weer zoiets belachelijks gebeurt zet ik hem af"
En toen kwam de onbestrafte afsnijdactie in de eerste bocht in Abu Dhabi
Ik heb voetbal opgezet, geen idee meer welke wedstrijd. Omdat ik hier een beetje bleef meelezen vanaf de crash van Latifi toch nog het eind gezien
quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*schraapt keel*
EN DE BEIDE MERCEDESSEN TETSEN ERAF
Het enige wat je dan nog hoeft te doen is die rondjes rijden, aldus meestervoorspeller Tom Coronelquote:
Van alle video's op het internet kies je er eentje uit die de tv heeft gefilmd?quote:
Zekers dat was vreemd.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan nog was de positionering vreemd
Mede. Als je concurrent plots langzaam rijdt dan wil je toch alle opties open houden en juist de ruimte voor je hebben ipv te kiezen voor de moeilijke weg?quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zekers dat was vreemd.
Mag dat niet ofzo? Dat pal achter de voorste auto rijden?
Wat is jullie probleem ermee? Maakt dit het ongeluk Hamiltons schuld?
iemand die achterop rijd is altijd schuldig.....tevens was er echt zat ruimte en tijd om er gewoon langs te gaan.quote:Op dinsdag 12 september 2023 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zekers dat was vreemd.
Mag dat niet ofzo? Dat pal achter de voorste auto rijden?
Wat is jullie probleem ermee? Maakt dit het ongeluk Hamiltons schuld?
Die blijft niet lang op youtube staanquote:
Natuurlijk was het niet handig en tactisch wellicht zelfs dom.quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mede. Als je concurrent plots langzaam rijdt dan wil je toch alle opties open houden en juist de ruimte voor je hebben ipv te kiezen voor de moeilijke weg?
Je gaat in de supermarkt toch ook niet achteraan een gigalange rij aansluiten terwijl je drie kassa's verderop zo aan de beurt bent?
Dat is niet altijd altijd zo. https://www.juridischbure(...)-kop-staart-botsing/quote:Op dinsdag 12 september 2023 22:22 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
iemand die achterop rijd is altijd schuldig.....tevens was er echt zat ruimte en tijd om er gewoon langs te gaan.
100% dinges zijn schuld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
2nd thatquote:
Oh nee joh. Dus je vind het vervelend om op een forum iets te lezen over een bijzonder unieke gebeurtenis van twee jaar geleden en dus besluit jij om zelf maar destructief aanwezig te zijnquote:Op woensdag 13 september 2023 10:15 schreef 4-elements het volgende:
Zijn we nog steeds bezig over die oude koeien?
Nou vooruit, hier nog een oude koe voor de liefhebbers.
[ afbeelding ]
Ik verbaas me er vooral over dat sommige oude koeien telkens weer terug keren. Je zou denken, het is wel een keertje voorbij als er nieuwe koeien verschijnen.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Oh nee joh. Dus je vind het vervelend om op een forum iets te lezen over een bijzonder unieke gebeurtenis van twee jaar geleden en dus besluit jij om zelf maar destructief aanwezig te zijn
Hier een plaatje speciaal voor jou
[ afbeelding ]
Je hebt helemaal gelijk. Sorry man. Mogen we het op fok nog wel hebben over eerdere races dit seizoen of is alles van voor deze zomebreak een oude koe?quote:Op woensdag 13 september 2023 10:48 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik verbaas me er vooral over dat sommige oude koeien telkens weer terug keren. Je zou denken, het is wel een keertje voorbij als er nieuwe koeien verschijnen.
Eigenlijk mag jij het niet eens meer over een post van 1 minuut geleden hebben, want dat is inmiddels ook al een oude koe.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. Sorry man. Mogen we het op fok nog wel hebben over eerdere races dit seizoen of is alles van voor deze zomebreak een oude koe?
Nog een mooi plaatje voor jou
[ afbeelding ]
Had ik al gezien. Houd eens op met die ouwe koeien.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eigenlijk mag jij het niet eens meer over een post van 1 minuut geleden hebben, want dat is inmiddels ook al een oude koe.![]()
Maar laten we het eens over nieuwe koeien hebben. De stealth mode livery van McLaren bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
bron
Meer voor:quote:Op woensdag 13 september 2023 11:19 schreef 4-elements het volgende:
Maar laten we het eens over nieuwe koeien hebben. De stealth mode livery van McLaren bijvoorbeeld.
[ afbeelding ]
bron
Ik kijk Peter Windsor, Formel Schmidt, bijna altijd wel in/na een raceweekend, verder af en toe iets van The Race en P1, afhankelijk van het onderwerp.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:56 schreef Questular het volgende:
Welke podcasts luisteren/kijken jullie eigenlijk graag?
https://www.youtube.com/channel/UC0onx184zyCuVzmGi3RBaFA
https://www.youtube.com/@:PitstopPodcast
Deze bekijk ik graag, maar mochten er nog tips zijn
Eeehh ben je nu vergeten dat er hier maar 1 (één) iemand aan het huilen is over oude gebeurtenissen en dat ben jij. Niet iemand anders, jij. Ik vraag oprecht waar voor jou de grens ligt, zoals de zomerbreak die redelijk recent was, en nu doe je alsof iemand anders zo ridicuul deedquote:Op woensdag 13 september 2023 11:19 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Eigenlijk mag jij het niet eens meer over een post van 1 minuut geleden hebben, want dat is inmiddels ook al een oude koe.![]()
Missed Apex vind ik vaak leuk. Nemen de avond van de race op, maandagochtend al te beluisteren. Zijn wel Hamilton fans die proberen neurtraal('ish) te zijn en hebben interessante inzichten. Zijn vooral Britten dus vaak erg grappig.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:56 schreef Questular het volgende:
Zonde 😭quote:Op woensdag 13 september 2023 12:05 schreef Nattekat het volgende:
https://streamin.me/v/b6d38041
Even een beetje respect voor deze fantastische en iconische bochtencombinatie die we dit jaar kwijt zijn geraakt.
Kwam inderdaad heel oprecht over.quote:Op woensdag 13 september 2023 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Eeehh ben je nu vergeten dat er hier maar 1 (één) iemand aan het huilen is over oude gebeurtenissen en dat ben jij. Niet iemand anders, jij. Ik vraag oprecht waar voor jou de grens ligt, zoals de zomerbreak die redelijk recent was, en nu doe je alsof iemand anders zo ridicuul deed![]()
3 Legs 4 Wheels, helaas zijn ze vanwege allerlei persoonlijke omstandigheden niet meer zo consequent met het uitbrengen van podcasts, maar luister nog altijd graag naar ze.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:56 schreef Questular het volgende:
Dit is toch tijdelijk?quote:Op woensdag 13 september 2023 12:05 schreef Nattekat het volgende:
Even een beetje respect voor deze fantastische en iconische bochtencombinatie die we dit jaar kwijt zijn geraakt.
Daar lees ik verschillende verhalen over. Voorlopig lijkt het tijdelijk, dus hopelijk is dat ook zo.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is toch tijdelijk?
Weer update, huidige verwachtingen: Zaterdag quali droog, zondagavond kans op, jawel, regen
Zie ninja edit, ik ben voorstander van de lay-out van dit jaar.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar lees ik verschillende verhalen over. Voorlopig lijkt het tijdelijk, dus hopelijk is dat ook zo.
Nou, hoera, weer een baan zonder uniek karakter voor een 'flow'.quote:Op woensdag 13 september 2023 13:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zie ninja edit, ik ben voorstander van de lay-out van dit jaar.
Al besproken. Heel lang geleden al.quote:
Misschien dat we dan nu ook een keer de vorige raceafstand krijgen in plaats van meteen minder rondjes zodra er een SC komt..quote:Op woensdag 13 september 2023 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar lees ik verschillende verhalen over. Voorlopig lijkt het tijdelijk, dus hopelijk is dat ook zo.
De ‘Nooooo’-racequote:Op woensdag 13 september 2023 12:05 schreef Nattekat het volgende:
Ah excuus, ik zag 'm vandaag voor het eerst, dacht dat ik een primeur had!quote:Op woensdag 13 september 2023 14:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al besproken. Heel lang geleden al.
Dat dit Spa is zegt misschien wel wat
Natte, die baan heeft genoeg uniek karakter.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, hoera, weer een baan zonder uniek karakter voor een 'flow'.
Ik kijk naar layout en niets dan layout. En daar was dat stuk het meest iconische deel van de baan.quote:Op woensdag 13 september 2023 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Natte, die baan heeft genoeg uniek karakter.
Voor mij is dat de smalle sectie met de brug en raffles boulevardquote:Op woensdag 13 september 2023 16:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kijk naar layout en niets dan layout. En daar was dat stuk het meest iconische deel van de baan.
Ok, dat stuk ook wel.quote:Op woensdag 13 september 2023 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor mij is dat de smalle sectie met de brug en raffles boulevard
Ik had hem nog niet gezien hoor, prima om te posten dus.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:43 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ah excuus, ik zag 'm vandaag voor het eerst, dacht dat ik een primeur had!![]()
Is inderdaad op zich een mooi stuk. Ik begreep echter dat in die sectie gebouwd wordt en de aanpassing definitief is?quote:Op woensdag 13 september 2023 17:49 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor mij is dat de smalle sectie met de brug en raffles boulevard
Check mn bron in eerdere post. Die zegt precies het andere.quote:Op woensdag 13 september 2023 18:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Is inderdaad op zich een mooi stuk. Ik begreep echter dat in die sectie gebouwd wordt en de aanpassing definitief is?
Er wordt een evenemententerrein gebouwd dat pas eind 2026 klaar is. Dus of ze volgend jaar alweer teruggaan naar de oude layout is nog maar de vraag.quote:Op woensdag 13 september 2023 20:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Check mn bron in eerdere post. Die zegt precies het andere.
We merken het van t weekend wel. De gp zelf zat vaak genoeg al net tegen de tijdgrens aan, dus er is wel een reden om het zo te laten.
En Alpine?quote:Op woensdag 13 september 2023 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
TD018 treedt vanaf komende race in werking en TD039 is aangescherpt. Een aantal teams had te flexibele vleugels en moest ze aanpassen. Aston Martin heeft de voorvleugel moeten veranderen, Haas moet de achtervleugel verstevigen en ook gaan geruchten dat de achtervleugel bij Mercedes te flexibel was.
TD039 gaat over de onderzijde van de auto en daar moest Williams aan de slag. Er gaan geruchten dat ook Red Bull wat aan moest passen, al ontkent Horner dit.
https://www.auto-motor-un(...)-fluegel-unterboden/
De bouwactiviteiten daar duren tot 2027 (zijn pas deze maand begonnen). Of er in het nieuwe ontwerp ruimte is voor een F1 layout wordt in de lokale media niet benoemd.quote:Op woensdag 13 september 2023 21:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Er wordt een evenemententerrein gebouwd dat pas eind 2026 klaar is. Dus of ze volgend jaar alweer teruggaan naar de oude layout is nog maar de vraag.
https://racingnews365.nl/nieuwe-circuit-layout-singapore
Als het niks tijdelijks is dan wordt het wel krap zo. Nu hebben ze in Singapore natuurlijk ook niet enorm veel ruimte..quote:Op donderdag 14 september 2023 02:13 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
De bouwactiviteiten daar duren tot 2027 (zijn pas deze maand begonnen). Of er in het nieuwe ontwerp ruimte is voor een F1 layout wordt in de lokale media niet benoemd.
https://www.straitstimes.(...)be-completed-by-2027
[ afbeelding ]
Saaie line-up. Ik had graag Pouchare gezien..quote:Op donderdag 14 september 2023 11:14 schreef Starflyer het volgende:
[ twitter ]
Dus alleen de AlphaTauri en tweede Williams stoel zijn nog open.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |