Wat bedoel je hier precies mee? De enige teamgenoot die hij bij McLaren consequent versloeg was Kovalainen trouwens. Tegen Alonso was het gelijk en tegen Button verloor hij in 2011, ging het in 2010 tot het eind redelijk gelijk ik en won hij in 2012.quote:Op zaterdag 2 september 2023 00:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lewis liet zien in een neutrale auto ook zijn teamgenoten te kunnen verslaan, wat misschien een eerlijker strijd is. Is maar net in welke invalshoek je het zelf (wil) zien/ziet.
Nog even geduldquote:
Geen geduldquote:Op zondag 3 september 2023 11:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nog even geduld![]()
Had je beter de juniorklassen kunnen kijken
Alleen al de opening met André Rieu was geweldigquote:
Hij was weer leuk.quote:
quote:Op zaterdag 2 september 2023 10:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
Leuk interview met Lawson bij de NOS: 'Kiwi' Lawson overleefde een jaar Nederland en is nu klaar om de F1 te veroveren - https://nos.nl/l/2488896
quote:Ik vond het aanvankelijk verwarrend dat jullie kiwi's eten."
"Wij noemen dat kiwifruit. In Nieuw-Zeeland is een kiwi een bedreigd dier, dus misschien moeten jullie dat aanpassen. Het is een grove belediging van onze nationale vogel, haha."
Je past je maar aan aan het land waar je bent. Gr, gr, Nederland.quote:
Dat is ook het probleem van Lewis momenteel.quote:Op zondag 3 september 2023 11:07 schreef Peterselieman het volgende:
Weet je, nu heeft iedereen het er weer over en neem je de glans van de prestaties van Max weg. Beter is het om het te negeren en te genieten van de positieve dingen in de sport
De video is op private gezetquote:
Watquote:Op zondag 3 september 2023 17:31 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De video is op private gezet
Zou hij de curse aan het herzien zijn?
Ik ook, idd.quote:Op zondag 3 september 2023 17:32 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat![]()
Dan heb ik de aflevering nog op tijd gezien
Of China heeft geklaagdquote:Op zondag 3 september 2023 17:45 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik ook, idd.
Misschien was het een foutje en eigenlijk alleen bedoeld voor patreonsubscribers of zo.
Iig geblockt door YT.quote:
Saaiquote:Op dinsdag 5 september 2023 12:43 schreef franklop het volgende:
[ twitter ]
Direct van de bron dan maar
Inhoudelijk is denk ik nagenoeg iedereen het ermee eens is dat Hamilton (bijna alle) sterkere teamgenoten heeft gehad dan Verstappen. Het moment en wie het zegt is erg lompquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik moet toch wel een beetje lachen hoor.
Nu sluit Rosberg zich ook aan bij het hele teamgenoten verhaal.
Rosberg die maar wat aan het zweten was als Max in een mindere auto bij hem in de buurt kwam. Ook een Bottas is gewoon voorbij gereden door Max, in een mindere auto.
Waarom verzinnen die lui niet gewoon hun waffel te houden en geven ze niet het respect aan degene die het verdiend..
Och, van Rosberg snap ik het wel. Die gaat zichzelf niet zwak noemen en bovendien heeft hij Hamilton ook daadwerkelijk, in gelijk materiaal, in dezelfde fase van hun carrière/leven, eerlijk verslagen. Dat Max duidelijk een veel betere en completere coureur is dan Nico ooit was, doet daar verder niets aan af. In feite zegt dat: Als Rosberg Hamilton al kan verslaan, dan is het voor Max helemaal een eitje in een competitieve auto.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Rosberg die maar wat aan het zweten was als Max in een mindere auto bij hem in de buurt kwam. Ook een Bottas is gewoon voorbij gereden door Max, in een mindere auto.
Waarom verzinnen die lui niet gewoon hun waffel te houden en geven ze niet het respect aan degene die het verdiend..
Omdat hij nog hoop heeft in die 8e titel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:45 schreef mikieu het volgende:
Waarom stopt Hamilton niet? Wat is het verschil tussen 1x WK of 7x?
Haha precies mijn mening ja. Rosberg had rustig kunnen zeggen dat je zo niet moet kijken omdat er veel meer factoren zijn.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Och, van Rosberg snap ik het wel. Die gaat zichzelf niet zwak noemen en bovendien heeft hij Hamilton ook daadwerkelijk, in gelijk materiaal, in dezelfde fase van hun carrière/leven, eerlijk verslagen. Dat Max duidelijk een veel betere en completere coureur is dan Nico ooit was, doet daar verder niets aan af. In feite zegt dat: Als Rosberg Hamilton al kan verslaan, dan is het voor Max helemaal een eitje in een competitieve auto.
Om die teammaten-opmerking van Hamilton moet ik eigenlijk alleen maar lachen, omdat hij er niet eens goed over nagedacht lijkt te hebben. Hij lijkt alleen maar in z'n hoofd wanhopig op zoek te zijn gegaan naar een verklaring waarom hij zelf dat record van meeste opeenvolgende overwinningen nooit van Vettel afgepakt heeft, terwijl hij toch zo vaak WDC is geworden.
Hij beledigt alleen de oud-teammaten van Max, maar vooral Checo natuurlijk. Ik hoop dan ook stiekem dat de Mexicaanse fans dat ook zo zien en onthouden.
-aanvulling-
Grappig genoeg heeft Rosberg - en dus niet Hamilton - bij Mercedes het record van meeste opeenvolgende overwinningen, namelijk 7.
Misschien vind jij het racen gewoon leuk? Zoals de rest van 't veld of moeten ze allemaal op twee na met pensioen?quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:45 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Omdat hij nog hoop heeft in die 8e titel.
Yeah, zegt verder ook niet zoveel over de prestaties an zich. Ergens had hij nooit moeten toestaan dat Rosberg dat jaar WC werd.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inhoudelijk is denk ik nagenoeg iedereen het ermee eens is dat Hamilton (bijna alle) sterkere teamgenoten heeft gehad dan Verstappen. Het moment en wie het zegt is erg lomp
quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Uhuh. Net zoals Verstappen niet had moeten toestaan dat Ricciardo twee seizoenen achter elkaar meer punten dan Verstappen paktequote:Op dinsdag 5 september 2023 19:08 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Yeah, zegt verder ook niet zoveel over de prestaties an zich. Ergens had hij nooit moeten toestaan dat Rosberg dat jaar WC werd.
Ja en dat geld is natuurlijk ook heel leuk.quote:Op dinsdag 5 september 2023 18:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien vind jij het racen gewoon leuk? Zoals de rest van 't veld of moeten ze allemaal op twee na met pensioen?
Niemand:quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Achter de schermen ging het er minder vriendelijk aan toe en dat was ook een reden voor Rosberg om na z'n WK meteen te stoppen, had geen zin in nog een jaar psychologische spelletjes spelen.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:37 schreef Jane het volgende:
[..]
Och, van Rosberg snap ik het wel. Die gaat zichzelf niet zwak noemen en bovendien heeft hij Hamilton ook daadwerkelijk, in gelijk materiaal, in dezelfde fase van hun carrière/leven, eerlijk verslagen. Dat Max duidelijk een veel betere en completere coureur is dan Nico ooit was, doet daar verder niets aan af. In feite zegt dat: Als Rosberg Hamilton al kan verslaan, dan is het voor Max helemaal een eitje in een competitieve auto.
Om die teammaten-opmerking van Hamilton moet ik eigenlijk alleen maar lachen, omdat hij er niet eens goed over nagedacht lijkt te hebben. Hij lijkt alleen maar in z'n hoofd wanhopig op zoek te zijn gegaan naar een verklaring waarom hij zelf dat record van meeste opeenvolgende overwinningen nooit van Vettel afgepakt heeft, terwijl hij toch zo vaak WDC is geworden.
Hij beledigt alleen de oud-teammaten van Max, maar vooral Checo natuurlijk. Ik hoop dan ook stiekem dat de Mexicaanse fans dat ook zo zien en onthouden.
-aanvulling-
Grappig genoeg heeft Rosberg - en dus niet Hamilton - bij Mercedes het record van meeste opeenvolgende overwinningen, namelijk 7.
Dat ze de voorsprong te danken hebben aan het in 2021 overtreden van de regels en die voorsprong nog steeds hebben!quote:Op dinsdag 5 september 2023 15:07 schreef beantherio het volgende:
Maar.. waar moeten Mercedes e.a. dan over jammeren als het gaat om het "vals spelen" door RBR?![]()
![]()
Goed dat dit van tafel is btw.
Welke sterkte teamgenoten had Verstappen kunnen hebben dan? Hij begon in 2015 met Sainz. Toen waren als wereldkampioenen Vettel, Hamilton, Alonso, Räikkönen en Button in het veld. Vanaf dat moment werd enkel nog Rosberg wereldkampioen, die vervolgens direct stopte. Button stopte ook vrij snel.quote:Op dinsdag 5 september 2023 17:37 schreef Jane het volgende:
[..]
-aanvulling-
^^Ditquote:Op dinsdag 5 september 2023 17:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inhoudelijk is denk ik nagenoeg iedereen het ermee eens is dat Hamilton (bijna alle) sterkere teamgenoten heeft gehad dan Verstappen. Het moment en wie het zegt is erg lomp
Hamilton is 1x uitgevallen dat jaar? Laten we het ook niet gaan overdrijven.. waarbij Rosberg na die uitvalbeurt ook al zo'n grote voorsprong had dat hij met enkel 2e plaatsen ook kampioen kon worden. Die was anders gaan rijden als hij toen nog wel minstens 1 zege nodig had gehad.quote:Op woensdag 6 september 2023 07:14 schreef exile79 het volgende:
Rosberg was zonder de technische malaise bij Lewis nooit kampioen geweest, dat was wel extreem dat jaar. Dus om te stellen dat hij Lewis gelijkwaardig verslagen heeft vind ik teveel credits . Wel terechte kampioen want je moet wel de rest voor blijven.
Datzelfde kun je over Perez zeggen?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:23 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die Bottas beter vinden hebben echt het langetermijngeheugen van een goudvis.
Wat?quote:Op woensdag 6 september 2023 09:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Datzelfde kun je over Perez zeggen?
Goed argument. Erg sterk ook. Communiceerden we allemaal maar ik deze manierquote:Op woensdag 6 september 2023 09:23 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die Bottas beter vinden hebben echt het langetermijngeheugen van een goudvis.
Lewis had wat technische problemen in wat eerdere kwalificaties. Maar verder wel eens. Rosberg heeft vaak genoeg op eigen kracht gewonnen.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hamilton is 1x uitgevallen dat jaar? Laten we het ook niet gaan overdrijven.. waarbij Rosberg na die uitvalbeurt ook al zo'n grote voorsprong had dat hij met enkel 2e plaatsen ook kampioen kon worden. Die was anders gaan rijden als hij toen nog wel minstens 1 zege nodig had gehad.
Dat mensen die Perez beter vinden ook het langetermijngeheugen van een goudvis hebben (om in jouw woorden te blijven)quote:Op woensdag 6 september 2023 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat?
Ik zeg ook nergens dat Perez zo veel beter is.
quote:Op woensdag 6 september 2023 10:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Goed argument. Erg sterk ook. Communiceerden we allemaal maar ik deze manier
quote:Op woensdag 6 september 2023 10:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat mensen die Perez beter vinden ook het langetermijngeheugen van een goudvis hebben (om in jouw woorden te blijven)
Begrijpend lezen heb je overgeslagen volgens mij.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat?
Ik zeg ook nergens dat Perez zo veel beter is.
Ow wacht. Wij vinden Bottas heel erg snel.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is hetzelfde als zeggen dat het gisteren zwaar bewolkt was. Heb wel wat beters te doen dan jullie geheugen weer even opfrissen. Feit is dat Bottas gewoon het slaafje van Hamilton was gedurende al zijn jaren in die Mercedes, totaal vernietigd is in alle jaren dat Mercedes niet verreweg het snelst was en in 2020 zelfs bijna door Verstappen verslagen is. En daarnaast is het een afschuwelijk slechte racer.
Laat maar weer..quote:Op woensdag 6 september 2023 10:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Begrijpend lezen heb je overgeslagen volgens mij.
Je zou toch bijna gaan denken dat ik beargumenteer dat Bottas overschat wordt tov Perez. Maar blijf lekker in je kansloze bubbel waar je met al je maten kan blijven roepen dat Perez er niets van bakt en dat Hamilton een uitstekende nummer 2 had.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow wacht. Wij vinden Bottas heel erg snel.
Over begrijpend lezen gesproken
Bottas kon wél de druk aan om 2e coureur te zijn in de snelste auto. Perez moet dan nog een beetje leren volgens mij.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ow wacht. Wij vinden Bottas heel erg snel.
Over begrijpend lezen gesproken
Al die lui die roepen dat Bottas veel beter was dan Perez moeten dit stukje even voor de grap gaan invullen.quote:It's kind of playing out similar to last year. **** was (arguably) driving better in the first quarter of the season but ever since then <teamgenoot> has completely outclassed ****. ****' biggest problem is maintaining his pace through the season because at the start he could at least match or beat <teamgenoot> fairly frequently. I don't think his pace is really that bad it's just his consistency is absolutely dreadful.
Welke "lui" roepen dat precies?quote:Op woensdag 6 september 2023 10:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al die lui die roepen dat Bottas veel beter was dan Perez moeten dit stukje even voor de grap gaan invullen.
Dit is echt een gevalletje wie de schoen past trekt hem aan. Je voelt je overduidelijk aangesproken.quote:
Ah, je hebt weer zo'n dag.. dan blijf ik bij m'n eerdere opmerking "laat maar weer"quote:Op woensdag 6 september 2023 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is echt een gevalletje wie de schoen past trekt hem aan. Je voelt je overduidelijk aangesproken.
2x (heb het net opgezocht) maar in mijn herinnering was het veel vaker. Ik geef inderdaad te weinig credits aan Nico. Heeft heel veel gewonnen waar Lewis ook gewoon mee deed.quote:Op woensdag 6 september 2023 09:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hamilton is 1x uitgevallen dat jaar? Laten we het ook niet gaan overdrijven.. waarbij Rosberg na die uitvalbeurt ook al zo'n grote voorsprong had dat hij met enkel 2e plaatsen ook kampioen kon worden. Die was anders gaan rijden als hij toen nog wel minstens 1 zege nodig had gehad.
In de kwalificatie ging het in de eerste races ook regelmatig mis met HAM waardoor hij oa 1 keer achteraan moest starten en een keer 10e. Beide races won ROS, waardoor hij een flinke voorsprong nam.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:13 schreef exile79 het volgende:
[..]
2x (heb het net opgezocht) maar in mijn herinnering was het veel vaker. Ik geef inderdaad te weinig credits aan Nico. Heeft heel veel gewonnen waar Lewis ook gewoon mee deed.
2x. In China en Valencia dat jaar. Rosberg won zelfs een aantal races waar Hamilton van pole startte. En omgekeerd had Rosberg problemen in Monaco en kreeg een teamorder om Hamilton voorbij te laten.quote:Op woensdag 6 september 2023 10:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Lewis had wat technische problemen in wat eerdere kwalificaties. Maar verder wel eens. Rosberg heeft vaak genoeg op eigen kracht gewonnen.
ga ergens anders ruzie zoekenquote:Op woensdag 6 september 2023 10:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou toch bijna gaan denken dat ik beargumenteer dat Bottas overschat wordt tov Perez. Maar blijf lekker in je kansloze bubbel waar je met al je maten kan blijven roepen dat Perez er niets van bakt en dat Hamilton een uitstekende nummer 2 had.
Zou het rijtje Alonso, Button, Kovalainen, Rosberg en Bottas zelf wel wat hoger inschatten dan Sainz, Ricciardo, Gasly, Albon en Perez, maar dat komt vooral door Alonso.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:05 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Ik ben nog steeds niet overtuigd dat de teamgenoten van HAM per definitie beter zijn dan die van Max. Hoeveel races zouden Ricciardo, Sainz en Perez hebben gewonnen in de MERC van 2014-2020? En hoe zouden we dan tegen hen hebben aangekeken? Ik denk dat zelfs Gasly en Albon meervoudig racewinnaar zouden zijn.
Ik die rustig te stellen dat Button en Rosberg vooral door omstandigheden en een extreem dominante auto wereldkampioen werden. Zouden Sainz en Ricciardo niet kampioen zijn geworden in een Brawn of een Mercedes? Ik weet het niet hoor. Resteert alleen Alonso inderdaad. Maar die heeft Hamilton (in tegenstelling tot wat steeds beweerd wordt) dan ook niet verslagen. Het werd gewoon 109-109 dat jaar, waarbij Hamilton de tweede seizoenshelft flink geholpen is.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:27 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou het rijtje Alonso, Button, Kovalainen, Rosberg en Bottas zelf wel wat hoger inschatten dan Sainz, Ricciardo, Gasly, Albon en Perez, maar dat komt vooral door Alonso.
Maar goed, Max versloeg die teamgenoten ook vrij ruim (zeker na z'n beginjaren), terwijl Hamilton met dat rijtje flink moeite had en ook verslagen werd. Kwam dat dan door de enorm goede concurrentie of was Hamilton zelf dan niet zo goed als gezegd wordt?
Over fouten gesproken... het viel me toen denk ik niet zo op, maar Mercedes als team maakte tijdens hun gloriejaren best vaak fouten, alleen werd dat lang niet altijd afgestraft omdat de auto toch zoveel sneller was. En zelfs als ze er af en toe een overwinning mee uit handen gaven, dan kwamen de kampioenschappen er nooit door in gevaar. Nou ja, tot '21 dan...quote:Op woensdag 6 september 2023 09:16 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
waarbij Ham in het hele seizoen meer fouten maakte dan Max
Dat is ook de reden waarom Mercedes en Hamilton niet zo lekke lange winstreeks hebben als RBR nu. Hun uitvoering was lang niet altijd perfect.quote:Op woensdag 6 september 2023 12:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Over fouten gesproken... het viel me toen denk ik niet zo op, maar Mercedes als team maakte tijdens hun gloriejaren best vaak fouten, alleen werd dat lang niet altijd afgestraft omdat de auto toch zoveel sneller was. En zelfs als ze er af en toe een overwinning mee uit handen gaven, dan kwamen de kampioenschappen er nooit door in gevaar. Nou ja, tot '21 dan...
De Mercedes-boys gooien het nu altijd alleen op hun 'supertrage' auto, maar dat hele team zal beter moeten willen ze de huidige geoliede RB-machine willen kunnen verslaan over een heel seizoen. Aanvallendere strategieën, sneller inspelen op onverwachte gebeurtenissen/weersomstandigheden, minder driver-errors, enz., enz..
Mercedes heeft het destijds in feite te makkelijk gehad, denk ik, terwijl RBR in die periode juist geleerd heeft om elke fractie van een seconde uit het proces te peuren om het verschil in motorvermogen te overbruggen. Ik vraag me af of Toto dat inmiddels ook inziet of dat hij bezig blijft met mediaspelletjes en pogingen om andere teams trager te maken.
Mwah, hij verloor 2x van Ricciardo. Sainz was vaker de beste in de kwalificatie.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:27 schreef Marcoss het volgende:
Max versloeg die teamgenoten ook vrij ruim (zeker na z'n beginjaren)
Over het hele seizoen gezien was Max toch wel beter dan Sainz? Al zat Sainz er inderdaad niet heel ver vanaf.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, hij verloor 2x van Ricciardo. Sainz was vaker de beste in de kwalificatie.
Verstappen versloeg inderdaad Sainz uiteindelijk wel vrij ruim op punten en het werd naar het einde van het seizoen ook wel duidelijk dat hij en niet Sainz de toekomstige topper was. In 2017 had Verstappen even een kleine inzinking en was er zelfs even sprake van dat hij teruggezet zou worden naar Toro Rosso. Vanaf eind 2017 was Verstappen duidelijk beter dan Ricciardo.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Over het hele seizoen gezien was Max toch wel beter dan Sainz? Al zat Sainz er inderdaad niet heel ver vanaf.
2016 was Ricciardo inderdaad sterker, al zag je toen wel dat Max gedurende het seizoen steeds dichterbij kwam. 2017 eindigde Ricciardo ook boven Max, maar toen had Max wel een enorme knakenbak gekregen die regelmatig stil viel.
Met die eerste vier races in 2016 versloeg hij Sainz uiteindelijk ook in de kwalificatie. De terugzetting naar Torro Rosso is nooit aan de orde geweest hoor. In 2017 was het voor 90% het materiaal dat ervoor zorgde dat Ricciardo het ene na het andere podium scoorde en Verstappen uitviel. Remember Jos nog na België 2017 die zei dat ‘dit niet vol te houden is’. Daarna viel hij ook nog uit in Singapore na contact met de Ferrari’s, maar won hij in Maleisië en Mexico.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Mwah, hij verloor 2x van Ricciardo. Sainz was vaker de beste in de kwalificatie.
Ik weet niet hoezeer die eventuele degradatie daadwerkelijk speelde of dat het alleen de buitenwacht was die daar destijds over repte. Dat Verstappen ontzettend snel was zag iedereen wel, hij deel alleen af en toe nog wel eens wat doms/overmoedigs.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Met die eerste vier races in 2016 versloeg hij Sainz uiteindelijk ook in de kwalificatie. De terugzetting naar Torro Rosso is nooit aan de orde geweest hoor. In 2017 was het voor 90% het materiaal dat ervoor zorgde dat Ricciardo het ene na het andere podium scoorde en Verstappen uitviel. Remember Jos nog na België 2017 die zei dat ‘dit niet vol te houden is’. Daarna viel hij ook nog uit in Singapore na contact met de Ferrari’s, maar won hij in Maleisië en Mexico.
In 2018 had hij even een ongelukkige fase met met name China en Baku. Maar al direct daarna begon hij aan een reeks podiums en een zege in Oostenrijk. Maar toen was ook al lang duidelijk dat Verstappen de toekomstige topcoureur was.
Tja, ik heb eergisteren nog een race zitten terugkijken waarin Latifi Russell ruim versloeg en de Williams bijna in de punten reed. Toch zit hij nu niet naast Lewis in de Mercedes.quote:Op woensdag 6 september 2023 13:28 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar RIC was in 2016/1e helft 2017 echt nog wel duidelijk beter dan Verstappen.quote:Op woensdag 6 september 2023 14:53 schreef Jane het volgende:
Natuurlijk is je teammaat de eerste die je moet verslaan, maar bij teams die niet meedoen om de hoofdprijs en waar reliability issues spelen is het klassement zelden een 100% betrouwbare indicator v.w.b. wie de betere coureur is in het team.
Ik kan me natuurlijk niet alle races uit 2016 in detail herinneren, maar ik heb net ff op Wikipedia gekeken (sorry Toto) en dat 'duidelijk' valt wel mee...? Dom in Monaco, versnellingsbak kapot in Austin, discutabele penalty in Mexico... maar ik zie hem toch ook best vaak voor RIC eindigen of iig veel plekken goedmaken. Ik zag dat hij RIC ook nog best een aantal keer in de Q heeft verslagen, wat me verbaasde, want dat herinnerde ik me anders.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar RIC was in 2016/1e helft 2017 echt nog wel duidelijk beter dan Verstappen.
dit is chrashen in de keuken over Perezquote:Op woensdag 6 september 2023 15:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
https://x.com/zs_racing/s(...)dXbX39xTdcxXqRFxPJKA
Check JosVIESMAD
Ik heb niet op Totopedia gekeken, maar herinner me dat RIC 2016 echt een enorm goed seizoen had.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:40 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik kan me natuurlijk niet alle races uit 2016 in detail herinneren, maar ik heb net ff op Wikipedia gekeken (sorry Toto) en dat 'duidelijk' valt wel mee...? Dom in Monaco, versnellingsbak kapot in Austin, discutabele penalty in Mexico... maar ik zie hem toch ook best vaak voor RIC eindigen of iig veel plekken goedmaken. Ik zag dat hij RIC ook nog best een aantal keer in de Q heeft verslagen, wat me verbaasde, want dat herinnerde ik me anders.
2015 was zijn eerste volledige seizoen, zijn officiele rookie jaar. Die testritten kan je nauwelijks meetellen als 'eerste jaar'.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:57 schreef Starflyer het volgende:
Mensen vergeten blijkbaar dat Verstappen in 2015/16/17 beduidend minder ervaring in de autosport (dan wel auto) had, dan zijn teamgenoten van dat moment.
2015 was zijn tweede jaar in de autosport. Sainz had er toen al zes jaar op zitten. En in 2016 had Ricciardo er al 10 jaar autosport op zitten. Dus niet verwonderlijk dat hij in die jaren niet altijd de snelste was. Na die jaren is hij niet meer verslagen.
Ja, check de reactie van Jos eronder:quote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
dit is chrashen in de keuken over Perez
Daarbij verbaast het me eigenlijk dat hij in 16 niet boven RIC eindigde. In de races was hij voor mijn gevoel toen al bijna altijd de betere, met enkele een indrukwekkende races erbij toen al.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:57 schreef Starflyer het volgende:
Mensen vergeten blijkbaar dat Verstappen in 2015/16/17 beduidend minder ervaring in de autosport (dan wel auto) had, dan zijn teamgenoten van dat moment.
2015 was zijn tweede jaar in de autosport. Sainz had er toen al zes jaar op zitten. En in 2016 had Ricciardo er al 10 jaar autosport op zitten. Dus niet verwonderlijk dat hij in die jaren niet altijd de snelste was. Na die jaren is hij niet meer verslagen.
Ja met als reply een tweet van Jos.quote:Op woensdag 6 september 2023 15:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
dit is chrashen in de keuken over Perez
ah kijk die link kan ik meer meequote:Op woensdag 6 september 2023 16:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ja, check de reactie van Jos eronder:
https://x.com/mavic009/st(...)dXbX39xTdcxXqRFxPJKA
Hij was de betere en zeker in 2017 (vanaf Monaco).quote:Op woensdag 6 september 2023 16:20 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Daarbij verbaast het me eigenlijk dat hij in 16 niet boven RIC eindigde. In de races was hij voor mijn gevoel toen al bijna altijd de betere, met enkele een indrukwekkende races erbij toen al.
Zoals Rosberg zelf zei heeft hij optimaal geprofiteerd als Hamilton een offday had. En Hamilton heeft die wel eens. Dat is het verschil met Max, vooral dit jaar. Totaal geen spoor van enige verslapping.quote:Op woensdag 6 september 2023 11:13 schreef exile79 het volgende:
[..]
2x (heb het net opgezocht) maar in mijn herinnering was het veel vaker. Ik geef inderdaad te weinig credits aan Nico. Heeft heel veel gewonnen waar Lewis ook gewoon mee deed.
Dit lijken veel mensen te blijven vergeten idd. Elke keer dat Verstappen uitviel kreeg Ricciardo extra punten in de schoot geworpen (hij ging immers Verstappen voorbij). Terwijl andersom Verstappen niks op schoot met de uitvalbeurten van Ricciardo omdat hij toch al ruim voor Ricciardo reed.quote:Op woensdag 6 september 2023 16:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij was de betere en zeker in 2017 (vanaf Monaco).
Ik begon ook al een keer over Ricciardo Verstappen omdat het voor het "teletekst-scorebord argument" een mooi voorbeeld is. Verstappen was veel en veel beter, was bij alle pechgevallen de voorste auto. Als alleen naar de punten in het kampioenschap gekeken wordt dan doet geen recht aan de werkelijkheid.
Het gaat hier vaak over Hamilton en zijn teamgenoten met zeker het seizoen 2016 als argument.Hamilton pakte toen minder punten dan zijn teamgenoot, maar was zeker niet de mindere.
Punten geven soms een vertekend of zelfs een verkeerd beeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |