Dit dus. BBB Omtzigt gebazel.quote:
OK, ze leggen het later uit, maar eigenlijk is het gewoon een contradictie. Noem het dan wat anders.quote:vrijwillige dienstplicht
Ligt eraan hoeveel.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het populistisch gelul, maar het zal mij een worst wezen. Ze doen maar. Ik ben de 30 inmiddels gepasseerd en kom dus toch niet voor die onzin in aanmerking.
Ja, in geval van oorlog. Ze gaan mijn generatie niet van hun baan losrukken om een jaar soldaatje te spelen op de Veluwse heide.quote:Op vrijdag 1 september 2023 16:20 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel.
Volgens mij kan je tot 45 jaar opgeroepen worden.
Als semi-opvoedkundig instituut kan het soms best aardig werken. Ik heb er vroeger wel een paar gekend die na wat omzwervingen soldaatje werden en het heel fijn vonden om alleen maar bevelen op te volgen.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Defensie is geen rehabilitatie / opvoedkundig instituut.
Ja, zuurstof is geprivatiseerd door de VVD.quote:,,Maar ik heb wel het gevoel dat de zuurstof uit de samenleving is verdwenen.
quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef AchJa het volgende:
Opzouten met die dienstplicht, we hebben er geen geld, materiaal, huisvesting en personeel voor. Komt bij dat defensie niet een "opvoedinstantie" is.
Maar hebben alle voorstanders al eens nagedacht over het feit dat men ook gekeurd moet worden voordat men uberhaupt oproepbaar is? Alle instabiele dwazen (waar je dus last van hebt in dit land) worden linea recta met een S5 huiswaarts gestuurd.
quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
Al honderd keer gezegd hier, hebben we geen infra, middelen en personeel voor, punt. We zijn nu al niet in staat om het beroepspersoneel fatsoenlijk te legeren en fatsoenlijke werklocaties te bieden. En straks iedereen legeren in de superkazerne in Zeewolde ofzo? We hebben bijna alle kazernes opgedoekt... Kijk voor de grap eens op legerplaats.nl om een indicatie te krijgen wat we vroeger aan militaire objecten verspreid door het land hadden staan nog even los an alle mobcplxn en magzijnen... En de instructiecapaciteit is nu al niet voldoende.
Daarbij is defensie geen opvoedingsgesticht.
quote:Op vrijdag 1 september 2023 15:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
En waar gaan ze die huisvesten en door wie gaan ze die laten opleiden? En hoe gaan ze dat financieren?
Had dit topic nog niet eens helemaal doorgelezen...quote:
quote:Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef AchJa het volgende:
Opzouten met die dienstplicht, we hebben er geen geld, materiaal, huisvesting en personeel voor. Komt bij dat defensie niet een "opvoedinstantie" is.
Maar hebben alle voorstanders al eens nagedacht over het feit dat men ook gekeurd moet worden voordat men uberhaupt oproepbaar is? Alle instabiele dwazen (waar je dus last van hebt in dit land) worden linea recta met een S5 huiswaarts gestuurd.
Alsof iedereen daadwerkelijk wordt opgeroepen. De vuiltjes worden gewoon afgekeurd.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:49 schreef Confetti het volgende:
Voor het herbouwen van de loyaliteit van het volk jegens de staat zou het een goed idee zijn. Dan kun je de jeugd sturen.
Zei geen enkele oudere generatie over een jongere generatie ooit.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:41 schreef Tekaschi het volgende:
Als ik zie hoe verwend en lui de huidige generatie is vind ik dit geen slecht idee, beetje discipline bijbrengen en even uit de knuffelsfeer. Had er zelf ook niet om geklaagd als ik de dienstplicht had moeten voldoen, vond het ergens wel jammer dat het was afgeschaft.
Ik dacht al, alweer? Maar het was eerder het debiele CDA ja.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:51 schreef KareldeStoute het volgende:
Gut, is het weer verkiezingstijd? Meestal komt het CDA dan met zo'n oproep. Maar vanuit de absolute inhoudelijke leegte van de VVD misstaat het ook niet.
Het CDA wilde een sociale dienstplicht maar ondanks meermaals regeringsdeelname sinds ze met dit plan kwamen hebben ze dit nooit omgezet in een wetsvoorstel.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik dacht al, alweer? Maar het was eerder het debiele CDA ja.
Ik dacht dat ze alleen maar roze koeken aten?quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik raad de jongeren aan om meteen te gaan.
Tijd van mijn leven gehad in Seedorf, leren neuken zuipen drinken.en gratis rijbewijzen.
Nee, verkiezingstijd. Same difference.quote:Op vrijdag 1 september 2023 18:52 schreef Litpho het volgende:
Is het weer komkommertijd?
• Rijbewijs of andere nuttige vaardiheden leren was grotendeels al niet meer het geval in de laatste tien jaar of zo van de opkomstplicht ivm. voldoende dienstplichtigen die al binnenkwamen met die vaardigheden.
• Wat betreft de veelgeroemde discipline, degene die daar voor openstaan hoef je niet met een dienstplicht binnen te trekken. De rest ontwikkelt alleen maar externe discipline - ook wel bekend als "voorkomen dat je betrapt wordt".
De strijdkrachten zijn niet alleen geen opvoedingsgesticht omdat ze wel betere dingen te doen hebben en de capaciteit niet (meer) hebben - ze zijn er ten opzichte van onwelwillende dienstplichtigen ook nog eens niet goed in (en waarom zouden ze ook, zie betere dingen om te doen).
Typisch weer een plan van types die niets beters te doen hebben dan klagen over de jeugd van tegenwoordig en vinden dat iemand anders het op moet lossen op een manier waar zij geen last van hebben.
Enkeltje vuilnisbak tot de volgende komkommerverkiezingen.
Mja, van die typische uitspraken om het "moetuh zu keihard aanpakkuh!"-gedeelte van het electoraat te paaien. Met onrealistische voorstellen/uitspraken komen over asielzoekers en criminelen past binnen hetzelfde marketingstrucje.quote:Op vrijdag 1 september 2023 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Opvallend wel dat je dit soort uitspraken alleen leest in de aanloop naar verkiezingen en er daarna nooit meer wat van hoort.
Waar zit het populistische aspect in dit voorstel dan precies?quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het populistisch gelul, maar het zal mij een worst wezen. Ze doen maar. Ik ben de 30 inmiddels gepasseerd en kom dus toch niet voor die onzin in aanmerking.
Vergeet je vanavond nou eens niet om je pilletje te nemen? Je weet wat de dokter heeft gezegd he? Je mag weer alles eten en zelfs af en toe op Internet, maar wel je pilletje nemen anders ga je dingen zien die er niet zijn.quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:02 schreef Welfareboy het volgende:
Onzin, boven het koningshuis en zijn corrupte vriendjes zit een wereldregering. Legers zijn dus overbodig sinds alles centraal wordt aangestuurd
Mensen die te dom zijn om te begrijpen dat er een wereldregering isquote:Op vrijdag 1 september 2023 19:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vergeet je vanavond nou eens niet om je pilletje te nemen? Je weet wat de dokter heeft gezegd he? Je mag weer alles eten en zelfs af en toe op Internet, maar wel je pilletje nemen anders ga je dingen zien die er niet zijn.
Zolang je nog geen 45 bent mag je gewoon komen hoor.quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Het is zo'n leus die lekker in het gehoor ligt, het goed doet bij een deel van het electoraat en om de zoveel tijd voorbij komt, maar waar nooit werk van wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 1 september 2023 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waar zit het populistische aspect in dit voorstel dan precies?
Je denkt veel te logisch na. In de politiek moet je onhaalbare ideeën de groep ingooien die vooral veel geld kosten en bij voorbaat al kansloos zijnquote:Op vrijdag 1 september 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
Al honderd keer gezegd hier, hebben we geen infra, middelen en personeel voor, punt. We zijn nu al niet in staat om het beroepspersoneel fatsoenlijk te legeren en fatsoenlijke werklocaties te bieden. En straks iedereen legeren in de superkazerne in Zeewolde ofzo? We hebben bijna alle kazernes opgedoekt... Kijk voor de grap eens op legerplaats.nl om een indicatie te krijgen wat we vroeger aan militaire objecten verspreid door het land hadden staan nog even los an alle mobcplxn en magzijnen... En de instructiecapaciteit is nu al niet voldoende.
Daarbij is defensie geen opvoedingsgesticht.
Edit: AchJa 13 jaar geleden:
[..]
Kan niet praktisch gezien. Zoals al eerder werd opgemerkt door o.a. mij: geen huisvesting, geen opleiders, geen materiiel etc..quote:Op zaterdag 2 september 2023 11:58 schreef Jojoke het volgende:
Het Zweedse model lijkt mij een prima plan. Gelijk invoeren.
See Sander Schimmelpenninck?? BEAT THAT !!!quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:07 schreef thekolere het volgende:
Dat geromantiseer over de dienstplicht moet maar eens afgelopen zijn. Nee, leert er geen discipline. Het was 14 maanden lang bier drinken en drugs gebruiken. Overdag was je aan het vervelen en in de avond hing je aan de bar als je een binnenslaper was.
Heb mensen als alcoholist de dienst uit zijn gaan.
Dat hing er wel een beetje vanaf waar je bij zat natuurlijk, als je als totaal mislukt niks presterend figuur veroordeeld was tot de IBC of Werktroepen dan was dat wel een beetje je lot ja...quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:07 schreef thekolere het volgende:
Dat geromantiseer over de dienstplicht moet maar eens afgelopen zijn. Nee, leert er geen discipline. Het was 14 maanden lang bier drinken en drugs gebruiken. Overdag was je aan het vervelen en in de avond hing je aan de bar als je een binnenslaper was.
Heb mensen als alcoholist de dienst uit zien gaan.
En alles ging zo traag als dikke stront door een trechter.
Ze willen denk ik wat oudere kiezers trekken die denken: tjoh wat goed zeg een partij die discipline wilt bijbrengenquote:Op zaterdag 2 september 2023 12:23 schreef pokkerdepok het volgende:
altijd lachen, een regeringspartij die het land jaren kapot heeft gemaakt ageert tegen zijn oude zelf met een nieuw programma. wat een farce.
ja eindelijk, na al die jaren vvd, een partij die wat doet. hup vvd!quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wilt denk ik wat oudere kiezers trekken die denken: tjoh wat goed zeg een partij die discipline wilt bijbrengen
quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:26 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Wilt denk ik wat oudere kiezers trekken die denken: tjoh wat goed zeg een partij die discipline wilt bijbrengen
Toch heeft "vrijwillige dienstplicht" iets raars, vind je ook niet?quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:55 schreef Gia het volgende:
Wat maakt het uit, het is toch vrijwillig.
Ja, het mag wel een andere naam krijgen. Vrijwillige plicht is raar, inderdaad.quote:Op zaterdag 2 september 2023 14:48 schreef brokjespoes het volgende:
[..]
Toch heeft "vrijwillige dienstplicht" iets raars, vind je ook niet?
Mijn woorden.quote:Op zaterdag 2 september 2023 12:07 schreef thekolere het volgende:
Heb mensen als alcoholist de dienst uit zien gaan.
En alles ging zo traag als dikke stront door een trechter.
Ik had een O2.quote:Op zaterdag 2 september 2023 14:17 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Geen zorgen maat, alcoholisten worden afgekeurd met S5.
Denk dat sommige lui best eens een jaartje gedrild mogen wordenquote:Op vrijdag 1 september 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:
Defensie is geen rehabilitatie / opvoedkundig instituut.
Daarnaast weer kansloos VVD populisme.
Wie dan?😁quote:Op zaterdag 2 september 2023 15:25 schreef 111210 het volgende:
[..]
Denk dat sommige lui best eens een jaartje gedrild mogen worden
"Rugklachten"quote:
Met de manschappen onderling?quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Tijd van mijn leven gehad in Seedorf, leren neuken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |