abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210500798
Hm, toch in de war. Regelmatig hier gelezen dat vrouwen niet moeten janken want de mannen worden naar het front gestuurd als kleiduiven. Neem aan dat jullie (de mannen) hier nu aan het posten zjin vanuit een loopgraaf.

Maar enig. Ik ben dan trouwens ook voor dienstplicht voor vrouwen.
Go hard or go home
pi_210500840
quote:
,,Maar ik heb wel het gevoel dat de zuurstof uit de samenleving is verdwenen.
Ja, zuurstof is geprivatiseerd door de VVD.
pi_210500901
VVD mafketels
pi_210500961
Ik raad de jongeren aan om meteen te gaan.
Tijd van mijn leven gehad in Seedorf, leren neuken zuipen drinken.en gratis rijbewijzen.
pi_210501000
Als ik zie hoe verwend en lui de huidige generatie is vind ik dit geen slecht idee, beetje discipline bijbrengen en even uit de knuffelsfeer. Had er zelf ook niet om geklaagd als ik de dienstplicht had moeten voldoen, vond het ergens wel jammer dat het was afgeschaft.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_210501001
Al honderd keer gezegd hier, hebben we geen infra, middelen en personeel voor, punt. We zijn nu al niet in staat om het beroepspersoneel fatsoenlijk te legeren en fatsoenlijke werklocaties te bieden. En straks iedereen legeren in de superkazerne in Zeewolde ofzo? We hebben bijna alle kazernes opgedoekt... Kijk voor de grap eens op legerplaats.nl om een indicatie te krijgen wat we vroeger aan militaire objecten verspreid door het land hadden staan nog even los an alle mobcplxn en magzijnen... En de instructiecapaciteit is nu al niet voldoende.

Daarbij is defensie geen opvoedingsgesticht.

Edit: AchJa 13 jaar geleden:

quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef AchJa het volgende:
Opzouten met die dienstplicht, we hebben er geen geld, materiaal, huisvesting en personeel voor. Komt bij dat defensie niet een "opvoedinstantie" is.

Maar hebben alle voorstanders al eens nagedacht over het feit dat men ook gekeurd moet worden voordat men uberhaupt oproepbaar is? Alle instabiele dwazen (waar je dus last van hebt in dit land) worden linea recta met een S5 huiswaarts gestuurd.
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:43:50 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210501020
Kunnen we niet beter een vreemdelingenlegioen beginnen. Genoeg geïnteresseerden.
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:46:25 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210501040
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:41 schreef AchJa het volgende:
Al honderd keer gezegd hier, hebben we geen infra, middelen en personeel voor, punt. We zijn nu al niet in staat om het beroepspersoneel fatsoenlijk te legeren en fatsoenlijke werklocaties te bieden. En straks iedereen legeren in de superkazerne in Zeewolde ofzo? We hebben bijna alle kazernes opgedoekt... Kijk voor de grap eens op legerplaats.nl om een indicatie te krijgen wat we vroeger aan militaire objecten verspreid door het land hadden staan nog even los an alle mobcplxn en magzijnen... En de instructiecapaciteit is nu al niet voldoende.

Daarbij is defensie geen opvoedingsgesticht.
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 15:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
En waar gaan ze die huisvesten en door wie gaan ze die laten opleiden? En hoe gaan ze dat financieren?
:P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210501052
quote:
Had dit topic nog niet eens helemaal doorgelezen... :D

Maar zie mijn edit:

quote:
1s.gif Op woensdag 24 maart 2010 19:12 schreef AchJa het volgende:
Opzouten met die dienstplicht, we hebben er geen geld, materiaal, huisvesting en personeel voor. Komt bij dat defensie niet een "opvoedinstantie" is.

Maar hebben alle voorstanders al eens nagedacht over het feit dat men ook gekeurd moet worden voordat men uberhaupt oproepbaar is? Alle instabiele dwazen (waar je dus last van hebt in dit land) worden linea recta met een S5 huiswaarts gestuurd.
pi_210501090
Voor het herbouwen van de loyaliteit van het volk jegens de staat zou het een goed idee zijn. Dan kun je de jeugd sturen.

Voor de veiligheid is het een kansloos plan. Voegt niets toe.
pi_210501111
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:49 schreef Confetti het volgende:
Voor het herbouwen van de loyaliteit van het volk jegens de staat zou het een goed idee zijn. Dan kun je de jeugd sturen.
Alsof iedereen daadwerkelijk wordt opgeroepen. De vuiltjes worden gewoon afgekeurd.
pi_210501171
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:41 schreef Tekaschi het volgende:
Als ik zie hoe verwend en lui de huidige generatie is vind ik dit geen slecht idee, beetje discipline bijbrengen en even uit de knuffelsfeer. Had er zelf ook niet om geklaagd als ik de dienstplicht had moeten voldoen, vond het ergens wel jammer dat het was afgeschaft.
Zei geen enkele oudere generatie over een jongere generatie ooit. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:53:46 #38
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_210501177
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:51 schreef KareldeStoute het volgende:
Gut, is het weer verkiezingstijd? Meestal komt het CDA dan met zo'n oproep. Maar vanuit de absolute inhoudelijke leegte van de VVD misstaat het ook niet.
Ik dacht al, alweer? Maar het was eerder het debiele CDA ja. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  vrijdag 1 september 2023 @ 18:09:48 #39
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_210501399
Vrijwillige dienstplicht. Dat lijkt me een contradictie.

Wat de VVD dus van plan is, is om bij de brief die kinderen krijgen als ze 18 zijn een vragenlijstje te doen of ze in dienst willen.

Nou, nou. Populisme, maar van de allersoftste soort.
The End Times are wild
pi_210501403
quote:
16s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:53 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik dacht al, alweer? Maar het was eerder het debiele CDA ja. :')
Het CDA wilde een sociale dienstplicht maar ondanks meermaals regeringsdeelname sinds ze met dit plan kwamen hebben ze dit nooit omgezet in een wetsvoorstel.

Opvallend wel dat je dit soort uitspraken alleen leest in de aanloop naar verkiezingen en er daarna nooit meer wat van hoort.
  vrijdag 1 september 2023 @ 18:21:18 #41
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210501513
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 september 2023 17:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Ik raad de jongeren aan om meteen te gaan.
Tijd van mijn leven gehad in Seedorf, leren neuken zuipen drinken.en gratis rijbewijzen.
Ik dacht dat ze alleen maar roze koeken aten?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 1 september 2023 @ 18:52:05 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_210501873
'Ferme taal' van de VVD, komen er soms verkiezingen aan?
pi_210501875
Is het weer komkommertijd?

• Rijbewijs of andere nuttige vaardiheden leren was grotendeels al niet meer het geval in de laatste tien jaar of zo van de opkomstplicht ivm. voldoende dienstplichtigen die al binnenkwamen met die vaardigheden.
• Wat betreft de veelgeroemde discipline, degene die daar voor openstaan hoef je niet met een dienstplicht binnen te trekken. De rest ontwikkelt alleen maar externe discipline - ook wel bekend als "voorkomen dat je betrapt wordt".

De strijdkrachten zijn niet alleen geen opvoedingsgesticht omdat ze wel betere dingen te doen hebben en de capaciteit niet (meer) hebben - ze zijn er ten opzichte van onwelwillende dienstplichtigen ook nog eens niet goed in (en waarom zouden ze ook, zie betere dingen om te doen).

Typisch weer een plan van types die niets beters te doen hebben dan klagen over de jeugd van tegenwoordig en vinden dat iemand anders het op moet lossen op een manier waar zij geen last van hebben.

Enkeltje vuilnisbak tot de volgende komkommerverkiezingen.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_210501942
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:52 schreef Litpho het volgende:
Is het weer komkommertijd?

• Rijbewijs of andere nuttige vaardiheden leren was grotendeels al niet meer het geval in de laatste tien jaar of zo van de opkomstplicht ivm. voldoende dienstplichtigen die al binnenkwamen met die vaardigheden.
• Wat betreft de veelgeroemde discipline, degene die daar voor openstaan hoef je niet met een dienstplicht binnen te trekken. De rest ontwikkelt alleen maar externe discipline - ook wel bekend als "voorkomen dat je betrapt wordt".

De strijdkrachten zijn niet alleen geen opvoedingsgesticht omdat ze wel betere dingen te doen hebben en de capaciteit niet (meer) hebben - ze zijn er ten opzichte van onwelwillende dienstplichtigen ook nog eens niet goed in (en waarom zouden ze ook, zie betere dingen om te doen).

Typisch weer een plan van types die niets beters te doen hebben dan klagen over de jeugd van tegenwoordig en vinden dat iemand anders het op moet lossen op een manier waar zij geen last van hebben.

Enkeltje vuilnisbak tot de volgende komkommerverkiezingen.
Nee, verkiezingstijd. Same difference.
pi_210501976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 18:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Opvallend wel dat je dit soort uitspraken alleen leest in de aanloop naar verkiezingen en er daarna nooit meer wat van hoort.
Mja, van die typische uitspraken om het "moetuh zu keihard aanpakkuh!"-gedeelte van het electoraat te paaien. Met onrealistische voorstellen/uitspraken komen over asielzoekers en criminelen past binnen hetzelfde marketingstrucje.
pi_210502007
Onzin, boven het koningshuis en zijn corrupte vriendjes zit een wereldregering. Legers zijn dus overbodig sinds alles centraal wordt aangestuurd
pi_210502023
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het populistisch gelul, maar het zal mij een worst wezen. Ze doen maar. Ik ben de 30 inmiddels gepasseerd en kom dus toch niet voor die onzin in aanmerking.
Waar zit het populistische aspect in dit voorstel dan precies?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_210502027
Dienstplicht :')
Wegwezen met dat soort ouderwetse zooi.

Het leger, dat moordtuig, hoort thuis in de Middeleeuwen.
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 19:18:31 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210502181
Knappe kop die in de middeleeuwen een F35 kan ontwikkelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 1 september 2023 @ 19:55:50 #50
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_210502537
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 19:02 schreef Welfareboy het volgende:
Onzin, boven het koningshuis en zijn corrupte vriendjes zit een wereldregering. Legers zijn dus overbodig sinds alles centraal wordt aangestuurd
Vergeet je vanavond nou eens niet om je pilletje te nemen? Je weet wat de dokter heeft gezegd he? Je mag weer alles eten en zelfs af en toe op Internet, maar wel je pilletje nemen anders ga je dingen zien die er niet zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')