abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 14:47:12 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_210499230
De VVD wil de militaire dienstplicht nieuw leven inblazen. Dat staat in het conceptverkiezingsprogramma dat vrijdagochtend is gepresenteerd. De VVD pleit voor een vrijwillige dienstplicht naar Zweeds model.

De dienstplicht is in Nederland nooit afgeschaft. Alleen worden er sinds 1 mei 1997 geen jongeren meer voor opgeroepen. De VVD wil daar een begin mee maken. Dat is volgens de partij nodig om onze krijgsmacht te versterken.

In Zweden is de militaire dienstplicht een aantal jaar geleden succesvol weer ingevoerd. De VVD wil dat Zweedse model kopiëren. De bedoeling is dat niet meer alle jongens worden opgeroepen. In plaats daarvan krijgen alle jongeren, ook meisjes, op hun 18de een vragenlijst thuisgestuurd. Daarin wordt hen gevraagd of ze bereid zijn dienstplicht te vervullen. Geschikte en gemotiveerde jongeren kunnen dan op vrijwillige basis een jaar in dienst. In Zweden leidde dat tot duizenden aanmeldingen.

In het conceptverkiezingsprogramma pleit de VVD verder voor strengere regels voor migratie. Wat niet zo gek is: begin juli viel het kabinet toen de VVD en de ChristenUnie het over een strenger asielbeleid niet eens konden worden. De partij heeft de voorstellen van toen afgestoft: wat coalitiepartner ChristenUnie toen niet wilde, stelt de VVD alsnog voor. Zo wil de partij de regels voor opvang en toelating van asielzoekers gelijk trekken met de ons omringende landen. Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat het lastiger worden voor vluchtelingen om hun gezin te laten overkomen.

De VVD zal de zogeheten dwangwet van eigen staatssecretaris Eric van der Burg niet steunen, zei lijsttrekker Dilan Yesilgöz. De wet zou gemeenten gaan dwingen asielzoekers op te vangen, maar de VVD wilde in ruil daarvoor maatregelen om de instroom te beperken. Nu die door de kabinetsval van de baan zijn, wil de VVD de dwangwet ook niet meer.

Ook wil de partij minder buitenlandse studenten toelaten en strengere regels voor arbeidsmigranten. Buitenlandse werknemers die hier hun baan verliezen en in de problemen komen, moeten actief worden geholpen om naar huis terug te keren.

Verder wil de VVD aanpassing van het VN-Vluchtelingenverdrag waardoor Nederland vooral juridisch gebonden zal zijn om vluchtelingen uit de regio op te vangen. Tweeënhalf jaar geleden raadde een speciale commissie dat nog af omdat het niet kansrijk is en een enorme diplomatieke inspanning vergt.

Koers
Het verkiezingsprogramma is geen keiharde breuk met het verleden: grote koerswijzigingen lijkt het niet te bevatten. Yesilgöz erkende dat bij de presentatie ook met zoveel woorden. ,,Maar ik heb wel het gevoel dat de zuurstof uit de samenleving is verdwenen. Dat gaat om het feit dat we tegenover elkaar zijn komen te staan. Dat is de oude politiek waar ik vanaf wil. Maar bijvoorbeeld ook doordat regels ons verstikken.”

Yesilgöz hamerde overigens ook op het thema dat PvdA/GroenLinks-leider Frans Timmermans en Pieter Omtzigt centraal maken: die van bestaanszekerheid. Yesilgöz: ,,Ik wil er zijn voor mensen die hard werken en nauwelijks rond kunnen komen.”

Opvallend nog in het verkiezingsprogramma is dat de VVD pleit voor verlaging van de accijnzen op benzine. Juist deze week besloot het demissionaire kabinet - met de VVD dus - om die belasting juist niet te verlagen, terwijl deze op 1 januari flink gaat stijgen. De prijs aan de pomp dreigt zo naar internationale recordhoogte te gaan. Als de VVD de woorden in het programma waar wil maken, is de eerste kans in het debat na Prinsjesdag. Daar kan de partij dan het voortouw nemen om de accijns alsnog te verlagen.

https://www.ad.nl/politie(...)n-inblazen~a57c9a3f/

Ha ha ha. Compleet gestoord. terug naar de jaren 50. Beter nog de jaren 80. Toen ik in dienst heb leren zuipen. Ha ha ha. En maar schelden op links. :D Mag het toples baderen ook weer terug ?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_210499242
Ik vind het populistisch gelul, maar het zal mij een worst wezen. Ze doen maar. Ik ben de 30 inmiddels gepasseerd en kom dus toch niet voor die onzin in aanmerking.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Trouwste user 2022 vrijdag 1 september 2023 @ 14:50:36 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_210499269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het populistisch gelul,
Dit dus. BBB Omtzigt gebazel. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:51:22 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_210499275
Goh, zouden de verkiezingen eraan komen?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  Forum Admin vrijdag 1 september 2023 @ 14:51:39 #5
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_210499278
Defensie is geen rehabilitatie / opvoedkundig instituut.

Daarnaast weer kansloos VVD populisme.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_210499280
Gut, is het weer verkiezingstijd? Meestal komt het CDA dan met zo'n oproep. Maar vanuit de absolute inhoudelijke leegte van de VVD misstaat het ook niet.
pi_210499335
En waar gaan ze dit van betalen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:55:42 #8
3542 Gia
User under construction
pi_210499344
Wat maakt het uit, het is toch vrijwillig. Als er jongeren zijn die een jaar militaire dienst willen gebruiken om je op bepaald gebied te ontwikkelen, eventueel rijbewijs halen e.d. wat is daar dan mis mee.
Zoveel jongeren weten op hun 17de/18de niet wat ze willen met hun leven.
  vrijdag 1 september 2023 @ 14:59:03 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_210499385
quote:
vrijwillige dienstplicht
OK, ze leggen het later uit, maar eigenlijk is het gewoon een contradictie. Noem het dan wat anders.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_210499507
Zijn er nog mensen die in de migratieretoriek van de VVD rondom verkiezingen trappen?
  Moderator vrijdag 1 september 2023 @ 15:08:50 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210499542
Zolang het vrijwillig is heb ik niet zoveel moeite mee, hopelijk blijft een goed percentage hangen om beroepsmilitair te worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:10:55 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210499568
Gaat deze natte scheet van het CDA naar de VVD. Waar vervolgens nooit een serieus wetsvoorstel voor wordt ingevoerd.
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:13:40 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_210499594
En waar gaan ze die huisvesten en door wie gaan ze die laten opleiden? En hoe gaan ze dat financieren?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_210499625
Hangjongeren gaan leren hoe ze met hun pipa moet schieten _O_
  vrijdag 1 september 2023 @ 15:17:53 #15
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_210499644
Ja, laten wel al die allochtonen vooral beter leren schieten.
Geen dwangarbeid in Nederland !
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_210500309
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:48 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het populistisch gelul, maar het zal mij een worst wezen. Ze doen maar. Ik ben de 30 inmiddels gepasseerd en kom dus toch niet voor die onzin in aanmerking.
Ligt eraan hoeveel.
Volgens mij kan je tot 45 jaar opgeroepen worden.
pi_210500358
De manier hoe hier wordt geschetst lijkt mij niet zo problematisch. Het is in principe geen 'plicht', er wordt alleen iets prominenter met de mogelijkheid tot dienstverband geschermd.

Of mensen daar dan aan mee willen doen is aan hunzelf. Persoonlijk vind ik het leger altijd een beetje gay.
Conscience do cost.
  vrijdag 1 september 2023 @ 16:27:48 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210500479
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 16:20 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Ligt eraan hoeveel.
Volgens mij kan je tot 45 jaar opgeroepen worden.
Ja, in geval van oorlog. Ze gaan mijn generatie niet van hun baan losrukken om een jaar soldaatje te spelen op de Veluwse heide.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_210500484
Zoals bij zoveel onderwerpen: zolang ze het niet verplichten & het dus vrijwillig blijft... slaap er niet minder om.
pi_210500540
Ik zie alleen punten die niet veranderen en andere punten waarbij de VVD kiezersbelofte lijnrecht tegenover het werkelijke gedrag van de VVD staat.
Mooie praatjes dus net voor verkiezingstijd.

,,Ik wil er zijn voor mensen die hard werken en nauwelijks rond kunnen komen.”
Ik nam het al niet serieus maar nu lig ik al helemaal onder tafel.
pi_210500600
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:51 schreef Straatcommando. het volgende:

Defensie is geen rehabilitatie / opvoedkundig instituut.
Als semi-opvoedkundig instituut kan het soms best aardig werken. Ik heb er vroeger wel een paar gekend die na wat omzwervingen soldaatje werden en het heel fijn vonden om alleen maar bevelen op te volgen.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_210500684
Als het vrijwillig is dan is het geen dienstplicht

De dienstplicht bestaat overigens gewoon nog, de opkomstplicht is in de koelkast gezet.

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2023 17:05:45 ]
  vrijdag 1 september 2023 @ 17:14:35 #24
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_210500748
Dienstplicht bestaat hooguit in geval van oorlogssituaties en serieuze dreiging daarvan in eigen land of NAVO landen.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_210500782
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 september 2023 14:55 schreef xpompompomx het volgende:
En waar gaan ze dit van betalen?
Gewoon belastingen verhogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')