abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 augustus 2023 @ 14:53:40 #1
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_210330382

Het Spaanse Dorp: Zarra
In Het Spaanse Dorp: Zarra verruilen vier Nederlandse stellen en/of gezinnen hun leven in Nederland om in Spanje een geheel nieuw leven op te bouwen. Stilzitten is er echter niet bij. De deelnemers moeten hier een onderneming starten en werken aan de verbouwing van een huis in het dorp.

Dit is een flinke klus en daarom krijgen alle deelnemende stellen en/of gezinnen een lokale coach toegewezen die ze het hele traject zal ondersteunen. In de finale kiest de dorpsraad, samen met de bewoners van het dorp het stel en /of gezin dat ze het best vinden passen in het dorp. Zij winnen het opgeknapte huis.

Compleet uitgestorven
Dat dit programma hard nodig is voor Zarra, is een feit. Dit dorp was tot voor kort compleet uitgestorven. "Hier is de laatste bakker verdwenen, er is geen fysio- of sportinstructeur meer. Ook zijn er geen winkels, hotels, loodgieters en aannemers", zo liet RTL weten. Daarnaast werden ook de scholen bedreigd met sluiting door het gebrek aan kinderen. Of de deelnemers van Het Spaanse Dorp: Zarra daar de afgelopen maanden verandering in hebben kunnen brengen, valt nog af te wachten.

Wanneer is Het Spaanse Dorp: Zarra te zien?
Het wachten op dit nieuwe seizoen duurt niet lang meer. Op zondag 27 augustus is rond 21:30 uur de allereerste aflevering te zien. Daarna volgt er elke maandag om 20:30 uur een nieuwe aflevering.

De deelnemers:

Jaap en Jochem
Jaap en Jochem, beiden 37, wonen samen met hun twee honden sinds een jaar in Leusden. De twee hebben elkaar ruim tien jaar geleden leren kennen in Amsterdam en er was meteen een klik. Het getrouwde stel is toe aan een nieuw avontuur en een omkeer in hun leven. Met hun creatieve ideeën en altijd lachende gezichten willen ze het dorp Zarra levendiger maken en anderen inspireren met hun ludieke acties.

Jaap houdt ervan om 'out of the box' te denken en past dit dan ook graag toe in zijn werk als woningstylist. Jochem is een behulpzame man en als bedrijfsleider in de horeca bezorgt hij zijn gasten graag een topervaring. Beide mannen zijn bloedfanatiek en als ze ergens hun tanden in zetten, gaan ze er volledig voor.

Matthew en Sabrina
Matthew (41) en Sabrina (42) zijn al jaren een gezellig stel uit Den Bosch. Ze delen veel passies, waaronder hun grote droom om een B&B te openen met een muzikale touch en naar het buitenland te vertrekken. Het is dan ook niet verrassend dat ze graag naar Spanje willen verhuizen en daar willen werken aan hun toekomst.

Matthew is als ZZP'er een harde werker en heeft al 25 jaar ervaring in de bouw. Hij kan alles bouwen en verbouwen wat nodig is om hun droom waar te maken. Sabrina is werkzaam als een verzorgende IG'er in een verpleeghuis zorginstelling en past ook buiten haar beroep het zorgen voor anderen graag toe. Dit avontuurlijke stel is een perfecte match: samen staan ze te popelen om hun dromen na te jagen en hun plan uit te voeren.

Bastiaan en Melissa
Bastiaan (33) en Melissa (31) komen uit Groenekan en dromen al geruime tijd van een emigratie naar het zonnige Zuid-Europa. Het klimaat en de cultuur spreken ze enorm aan en ze hopen er hun gezamelijke passies te kunnen verwezenlijken. Het programma biedt ze de kans om samen een nieuwe start te maken en geeft ze een kans om samen te gaan ondernemen.

Bastiaan heeft zijn hobby omgezet in zijn werk en heeft nu een eigen bedrijf als bierbrouwer. Melissa heeft ook haar eigen bedrijf en werkt voor verschillende opdrachtgevers. Samen hebben ze een gepassioneerde inzet en tomeloze energie om dit avontuur aan te gaan. Naast creatief en ondernemend zijn ze ook een hecht stel dat elkaar altijd ondersteunt en inspireert.

Raymond en Bianca
Raymond (58) en Bianca (50) zijn een vers getrouwd stel uit Lochem, die van plan zijn voorgoed te emigreren naar Spanje. Ze dromen van een mooie plek waar ze voor de rest van hun leven kunnen wonen en werken. Raymond heeft in de afgelopen twintig jaar zijn eigen onderneming gehad en nu is het tijd voor een nieuw avontuur in het buitenland. Bianca is een bedreven kunstenares en kan niet wachten om in Spanje haar creativiteit de vrije loop te laten.

Als echte doorzetters zullen ze samen hard werken om hun droom waar te maken. Ze zijn optimistisch en zitten vol energie en zijn vastbesloten om hun eigen, unieke draai aan deze nieuwe fase van hun leven te geven.

[ Bericht 37% gewijzigd door MadMaster op 19-08-2023 22:59:51 ]
pi_210330394
Ben benieuwd.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210330485
*O*
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_210331252
Verheug me er nu al op *O*
pi_210331344
Ola *O*
pi_210343300
Eindelijk weer *O*
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 17:51:17 #7
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_210343627
Bij het vorige Spaanse dorp heb ik helemaal dubbel gelegen over zo'n tokkie-familie die eventjes dachten de nieuwe meilandjes te worden. Ben ff hun naam kwijt...

Edit: Familie Rutten
pi_210343987
https://www.rtlboulevard.(...)orp-zarra-deelnemers

Jaap en Jochem
Jaap en Jochem, beiden 37, wonen samen met hun twee honden sinds een jaar in Leusden. De twee hebben elkaar ruim tien jaar geleden leren kennen in Amsterdam en er was meteen een klik. Het getrouwde stel is toe aan een nieuw avontuur en een omkeer in hun leven. Met hun creatieve ideeën en altijd lachende gezichten willen ze het dorp Zarra levendiger maken en anderen inspireren met hun ludieke acties.

Jaap houdt ervan om 'out of the box' te denken en past dit dan ook graag toe in zijn werk als woningstylist. Jochem is een behulpzame man en als bedrijfsleider in de horeca bezorgt hij zijn gasten graag een topervaring. Beide mannen zijn bloedfanatiek en als ze ergens hun tanden in zetten, gaan ze er volledig voor.

Matthew en Sabrina
Matthew (41) en Sabrina (42) zijn al jaren een gezellig stel uit Den Bosch. Ze delen veel passies, waaronder hun grote droom om een B&B te openen met een muzikale touch en naar het buitenland te vertrekken. Het is dan ook niet verrassend dat ze graag naar Spanje willen verhuizen en daar willen werken aan hun toekomst.

Matthew is als ZZP'er een harde werker en heeft al 25 jaar ervaring in de bouw. Hij kan alles bouwen en verbouwen wat nodig is om hun droom waar te maken. Sabrina is werkzaam als een verzorgende IG'er in een verpleeghuis zorginstelling en past ook buiten haar beroep het zorgen voor anderen graag toe. Dit avontuurlijke stel is een perfecte match: samen staan ze te popelen om hun dromen na te jagen en hun plan uit te voeren.

Bastiaan en Melissa
Bastiaan (33) en Melissa (31) komen uit Groenekan en dromen al geruime tijd van een emigratie naar het zonnige Zuid-Europa. Het klimaat en de cultuur spreken ze enorm aan en ze hopen er hun gezamelijke passies te kunnen verwezenlijken. Het programma biedt ze de kans om samen een nieuwe start te maken en geeft ze een kans om samen te gaan ondernemen.

Bastiaan heeft zijn hobby omgezet in zijn werk en heeft nu een eigen bedrijf als bierbrouwer. Melissa heeft ook haar eigen bedrijf en werkt voor verschillende opdrachtgevers. Samen hebben ze een gepassioneerde inzet en tomeloze energie om dit avontuur aan te gaan. Naast creatief en ondernemend zijn ze ook een hecht stel dat elkaar altijd ondersteunt en inspireert.

Raymond en Bianca
Raymond (58) en Bianca (50) zijn een vers getrouwd stel uit Lochem, die van plan zijn voorgoed te emigreren naar Spanje. Ze dromen van een mooie plek waar ze voor de rest van hun leven kunnen wonen en werken. Raymond heeft in de afgelopen twintig jaar zijn eigen onderneming gehad en nu is het tijd voor een nieuw avontuur in het buitenland. Bianca is een bedreven kunstenares en kan niet wachten om in Spanje haar creativiteit de vrije loop te laten.

Als echte doorzetters zullen ze samen hard werken om hun droom waar te maken. Ze zijn optimistisch en zitten vol energie en zijn vastbesloten om hun eigen, unieke draai aan deze nieuwe fase van hun leven te geven.

Nieuw dit seizoen is dat de stellen gezamenlijk werken aan de verbouwing van een huis en allemaal een bedrijf opzetten waarmee ze het bijna verlaten dorp Zarra weer op de kaart gaan zetten. In de finale kiezen de dorpsbewoners welk stel ze het best vinden passen in het dorp en wie daarmee het opgeknapte huis wint.

[ Bericht 48% gewijzigd door Blues op 19-08-2023 18:31:13 ]
  zaterdag 19 augustus 2023 @ 19:08:00 #9
410477 Fietsertje70
pi_210344625
Waarom zou RTL niet bij iedereen erbij zetten wat ze doen als ZZP'er? Of zou coach/nagelstyliste/webwinkeltje eigenaar in artikelen die niemand nodig heeft weinig vertrouwen op de afloop brengen?
pi_210359644
Ik las dat de uitzendingen nu wekelijks zijn -O-
Vorig seizoen was het dagelijks....
pi_210359858
Wekelijks? Serieus }:|
Dit programma en B&B Vol Liefde moet je gewoon vijf keer per week uitzenden. Er kijken rond een miljoen mensen naar op RTL4 (exclusief Videoland) en veel mensen hebben het erover.
SOONY
pi_210365058
quote:
7s.gif Op zondag 20 augustus 2023 21:01 schreef DKUp het volgende:
Wekelijks? Serieus }:|
Dit programma en B&B Vol Liefde moet je gewoon vijf keer per week uitzenden. Er kijken rond een miljoen mensen naar op RTL4 (exclusief Videoland) en veel mensen hebben het erover.
Het Spaanse Dorp: Zarra is op zondag 27 augustus om 21.30 te zien bij RTL. Vanaf 28 augustus is het programma wekelijks op maandagavond om 20.30 te zien.

RTL Boulevard
Zie ook de link in het bericht van Blues..

[ Bericht 0% gewijzigd door mangalie op 21-08-2023 18:40:30 ]
pi_210365388
Oh lekker dan -O- Dit is juist zo'n programma wat zo lekker wegkijkt omdat het 5x per week werd uitgezonden.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:18:45 #14
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_210365411
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 12:16 schreef mascara-klodder het volgende:
Oh lekker dan -O- Dit is juist zo'n programma wat zo lekker wegkijkt omdat het 5x per week werd uitgezonden.
Oh .. thnx voor de tip ;(
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  maandag 21 augustus 2023 @ 14:40:52 #15
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_210367183
En met zn allen in een huis, als ik het goed begrijp. Snap nooit zo goed waarom er zoveel gesleuteld wordt aan een format.
Nog even en er komt een bn'er versie.
pi_210369528
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:49 schreef mangalie het volgende:

[..]
Het Spaanse Dorp: Zarra is op zondag 27 augustus om 21.30 te zien bij RTL. Vanaf 28 augustus is het programma wekelijks op maandagavond om 20.30 te zien.

RTL Boulevard
Zie ook de link in het bericht van Bleus..
Blues.
:+
pi_210370329
quote:
1s.gif Op maandag 21 augustus 2023 17:37 schreef Blues het volgende:

[..]
Blues.
:+
:D ff gegumd...
  zondag 27 augustus 2023 @ 21:19:39 #18
111260 Charmian
a little joy
pi_210450561
Zometeen de eerste aflevering
pi_210451975
Ja vreemd dat het niet dagelijks is. Maar blijkbaar is dat omdat nu B&B Vol Liefde in de zomermaanden nu dagelijks is en is het voor RTL dus teveel gevraagd omdat ook met deze reeks te doen. Kap gewoon met die vervelende talkshow shit en je hebt ruimte zat over om het uit te zenden. Doe het anders op Videoland dan…
Allemaal cabaretteketet!
  zondag 27 augustus 2023 @ 23:01:46 #20
410477 Fietsertje70
pi_210452336
Ik ga het ze allemaal niet gunnen denk ik. Wat een stelletje onsympathieken bij elkaar...
  zondag 27 augustus 2023 @ 23:12:11 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210452433
We kijken het nu terug.
Productie heeft het wel allemaal goed voor ze geregeld. Geen bouwvallige toestanden zoals voorgaande jaren.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 augustus 2023 @ 23:39:47 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210452581
Ik vind het wel meevallen met die stellen. De enigen die wel nu in mijn irritatie-factor komen zijn die met die pet en z'n vrouw die iets van een camping ofzo willen beginnen.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 27 augustus 2023 @ 23:46:09 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210452597
Ik weet het niet hoor, als ze zo graag nieuwe aanwas willen in het dorp dan hadden ze beter de opzet zo kunnen doen dat ze allevier blijven.

Nu verwacht ik dat het jongste man/vrouw stel het interessantst is voor de dorpsbewoners, plus dat ze nog bier brouwen ook.

Ik denk dat je voor de toekomst de toeristische aantrekkingskracht ook vergroot als er meerdere Nederlandse inwoners cq bedrijven zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 27 augustus 2023 @ 23:53:39 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210452629
Gesponsord door het toeristische bureau van Valencia?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 augustus 2023 @ 00:34:44 #25
346653 Ceviche
pi_210452747
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:46 schreef Leandra het volgende:
Ik weet het niet hoor, als ze zo graag nieuwe aanwas willen in het dorp dan hadden ze beter de opzet zo kunnen doen dat ze allevier blijven.

Nu verwacht ik dat het jongste man/vrouw stel het interessantst is voor de dorpsbewoners, plus dat ze nog bier brouwen ook.

Ik denk dat je voor de toekomst de toeristische aantrekkingskracht ook vergroot als er meerdere Nederlandse inwoners cq bedrijven zijn.
Ik vind het juist een goede test om te zien wie er nu echt in dat dorp willen blijven. Ze waren allemaal lyrisch over dat dorp, alles is prachtig en wat een uitzicht en de mensen fantastisch ('heel anders dan in Nederland') en voor 45.000 kun je daar heel goedkoop een huis kopen dus in mijn ogen kunnen ze er allemaal goedkoop wonen. Al denk ik dat het voor de meeste (ook de winnaars) enorm tegen gaat vallen en ze uiteindelijk toch vertrekken.
  maandag 28 augustus 2023 @ 00:43:41 #26
346653 Ceviche
pi_210452760
Die Brabantse vrouw lijkt me echt een type dat in Nederland met iedereen ruzie heeft (ligt aan anderen waarschijnlijk) en ik denk dat het een kwestie van tijd is voor ze in Spanje ook met mensen in de clinch ligt.

Verder vind ik het echt heel raar dat sommigen het klusbudget door 4 willen delen. Dat is gewoon niet eerlijk eigenlijk, tenzij ze het uitgeven aan een gezamenlijk project (bijvoorbeeld dat de hele indeling wordt veranderd of een fundering/dak fixen, dat laatste lijkt me niet nodig maar het is een voorbeeld).
Anders hoop ik dat dat koppel dat het budget door 4 wil splitten de keuken/badkamer krijgt. Ik heb een heel sterk vermoeden dat zij juist de zitkamer/slaapkamer willen :')

Verder tenenkrommend dat deze mensen al een jaar bezig zijn met hun droom maar niet de moeite hebben gedaan om een cursus Spaans te volgen.
Ik heb een jaar of 5 geleden Duolingo Spaans gedaan voor de lol en mijn Spaans is beter dan van deze mensen :') :') :')

Verder denk ik dat dat ene koppel alleen maar zegt een bakkerij te willen beginnen omdat ze denken dat dat zorgt voor goodwill bij de Spanjaarden, maar dat ze dat niet gaan doen.
  maandag 28 augustus 2023 @ 00:47:47 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210452766
quote:
1s.gif Op zondag 27 augustus 2023 23:53 schreef golfer het volgende:
Gesponsord door het toeristische bureau van Valencia?
Valencia is ook een provincie, dus als in NL iets gesponsord wordt door het toeristische bureau van Utrecht of Groningen hoeft dat ook niet met de stad te maken te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 28 augustus 2023 @ 00:48:14 #28
384473 Tuinfluitert
Ene FoK!ker is de andere niet.
pi_210452768
Dus morgen aflevering 2 van het Spaanse Dorp Zarra en daarna wekelijks,
pi_210453249
Ik verheug me nu al op de ruzie en het ongemak en het gedoe rondom het verdelen van het geld :9
pi_210453353
Bianca geeft mij ongekende jeuk.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_210453827
Die spaanse dorpsbewoners die hele verhalen ophangen en dan net doen of je het kan volgen. Slecht! Zit tot nu toe geen stel bij die mijn hart verwarmd.
pi_210453861
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 07:49 schreef Lonaa het volgende:
Bianca geeft mij ongekende jeuk.
Sowieso die kunstzinnige tiepjes...
  maandag 28 augustus 2023 @ 09:41:08 #33
410477 Fietsertje70
pi_210453974
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 00:43 schreef Ceviche het volgende:
Die Brabantse vrouw lijkt me echt een type dat in Nederland met iedereen ruzie heeft (ligt aan anderen waarschijnlijk) en ik denk dat het een kwestie van tijd is voor ze in Spanje ook met mensen in de clinch ligt.

Ze klinkt niet Brabants, maar verder heb je wel gelijk.... Die Raymond doet me aan prins bernard jr. denken, waarschijnlijk door zijn bril. Dat is ook geen compliment.
pi_210454157
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 00:43 schreef Ceviche het volgende:

Verder vind ik het echt heel raar dat sommigen het klusbudget door 4 willen delen. Dat is gewoon niet eerlijk eigenlijk, tenzij ze het uitgeven aan een gezamenlijk project (bijvoorbeeld dat de hele indeling wordt veranderd of een fundering/dak fixen, dat laatste lijkt me niet nodig maar het is een voorbeeld).
Anders hoop ik dat dat koppel dat het budget door 4 wil splitten de keuken/badkamer krijgt. Ik heb een heel sterk vermoeden dat zij juist de zitkamer/slaapkamer willen :')

Verder tenenkrommend dat deze mensen al een jaar bezig zijn met hun droom maar niet de moeite hebben gedaan om een cursus Spaans te volgen.
Ik heb een jaar of 5 geleden Duolingo Spaans gedaan voor de lol en mijn Spaans is beter dan van deze mensen :') :') :')

Verder denk ik dat dat ene koppel alleen maar zegt een bakkerij te willen beginnen omdat ze denken dat dat zorgt voor goodwill bij de Spanjaarden, maar dat ze dat niet gaan doen.
Helemaal eens, ze spreken bijna allemaal maar een klein beetje steenkolen Spaans. Ik moest ook meteen denken aan beloftes die niet nagekomen zullen worden door die 2 mannen. Toen ze zich voorstelden werd er ook gezegd dat ze EVENTUEEL een bakkerijtje zouden beginnen. Ik wantrouwde dat meteen. In de vooruitblik ontstond er al een grote ruzie dus dat is al snel. Het bedrag in vieren delen slaat hélemaal nergens op daar de meeste kosten in de keuken en doucheruimte zullen zitten. Ze zullen er nog wel achter komen want ik denk dat die zgn. interieurontwerper met zijn barbies niet veel leuks gaat brengen. Ik geef de kunstenares en de bierbrouwer de meeste kans maar zijn zij ook goed in het verbouwen? Zij hebben trouwens het mooiste en grootste huis en dat zal anderen ook wel triggeren.
pi_210454167
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 00:48 schreef Tuinfluitert het volgende:
Dus morgen aflevering 2 van het Spaanse Dorp Zarra en daarna wekelijks,
Kon kennelijk niet anders dat het daarna wekelijks is i.v.m. dat nieuwe programma De erfgenaam en weer andere programma?s. Wel jammer want na 1 week ben ik het vorige alweer vergeten.
pi_210454173
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:21 schreef Charmian het volgende:

[..]
Sowieso die kunstzinnige tiepjes...
O, die vind ik nu juist best aardig. We zullen zien of het boeiend gaat worden zoals de vorige keer waar de mensen het stukken zwaarder hadden. Ik vrees dat er met deze mensen al snel enkele jankend weer huiswaarts zullen gaan. ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door Chea49 op 28-08-2023 10:17:46 ]
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:31:12 #37
384473 Tuinfluitert
pi_210454276
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:09 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Kon kennelijk niet anders dat het daarna wekelijks is i.v.m. dat nieuwe programma De erfgenaam en weer andere programma?s. Wel jammer want na 1 week ben ik het vorige alweer vergeten.
Ja en ik las net op de online tv-gids dat het vanavond een herhaling is, weet niet of dit juist is, of dat vanavond toch aflevering 2 komt.
  maandag 28 augustus 2023 @ 12:10:36 #38
346653 Ceviche
pi_210455016
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:15 schreef Charmian het volgende:
Die spaanse dorpsbewoners die hele verhalen ophangen en dan net doen of je het kan volgen. Slecht! Zit tot nu toe geen stel bij die mijn hart verwarmd.
Nee, ik gun het tot nu toe eigenlijk niemand.
Dat jonge stel lijkt het meest sympathiek maar ik heb het gevoel dat zij alleen maar over bier kunnen praten.
  maandag 28 augustus 2023 @ 12:13:34 #39
346653 Ceviche
pi_210455047
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 09:15 schreef Charmian het volgende:
En ook echt een gemiste kans, want uiteindelijk wint toch degene die het meeste integreert en nu kwamen die Spanjaarden gewoon naar hen toe. Hadden ze zo een voorsprong mee kunnen behalen.
pi_210458643
Kijk het nu. Echt super leuk. Doet me een beetje denken aan dat programma waarin ze voor een euro een huis konden kopen in een afstands dorp. Genieten
pi_210458782
Ik weet nog niet zo goed wat ik moet denken. Tot nu toe vind ik Bastiaan en Melissa wel leuk.

En vind Bianca ook wel leuk eigenlijk :@
Maar bij die twee heb ik heel erg het idee dat alles wat ze doen gespeeld is. Het voelt nep.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  maandag 28 augustus 2023 @ 20:24:20 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210459372
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kijk het nu. Echt super leuk. Doet me een beetje denken aan dat programma waarin ze voor een euro een huis konden kopen in een afstands dorp. Genieten
Daar is het ook op gebaseerd en het heeft ook dezelfde titel.
Alleen was het toen Het Spaanse Dorp Polopos en daarvoor Het Italiaanse Dorp Ollolai. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_210459519
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 20:24 schreef golfer het volgende:

[..]
Daar is het ook op gebaseerd en het heeft ook dezelfde titel.
Alleen was het toen Het Spaanse Dorp Polopos en daarvoor Het Italiaanse Dorp Ollolai. ;)
Dank je! Dat klopt idd. Was het even kwijt
pi_210459542
Verschrikkelijke mensen, die me na aflevering 1 al ergeren. Wat een nep aandoende stellen.En toch blijven kijken...soms erger ik mezelf ook haha.
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:03:46 #45
421867 greysbones
People will do anything, no ma
pi_210459845
Ook ik kijk mee

En denk die Jaap komt me zoooo bekend voor
Thinking is difficult, that’s why most people judge
  maandag 28 augustus 2023 @ 21:53:00 #46
421867 greysbones
pi_210460412
Wat een gezelligheid daar zeg _O-
pi_210460503
#teammatthewsabrina een tikkeltje tokkie w/
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:03:01 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210460544
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:00 schreef Charmian het volgende:
:D
Een tikkeltje?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:11:59 #49
410477 Fietsertje70
pi_210460659
wat een jankwijf die Melissa
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:16:21 #50
421867 greysbones
pi_210460724
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:00 schreef Charmian het volgende:
Lekker recht voor zijn raap _O-
pi_210460985
Ik volg het ook mee!
Jammer, dacht ook dat het dagelijks was, te veel gewend aan B&B vol liefde denk ik ;)
It could have been much worse, but it should have been better 🎶
pi_210460990
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:11 schreef Fietsertje70 het volgende:
wat een jankwijf die Melissa
En die Bianca dan?
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:50:06 #53
346653 Ceviche
pi_210461060
3 dagen daar en dan al een ruzie op straat uitschreeuwen, wat een indruk zullen die Spanjaarden hebben van de luidruchtige Nederlanders :X
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:54:50 #54
410477 Fietsertje70
pi_210461108
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:40 schreef Charmian het volgende:

[..]
En die Bianca dan?
Iets minder jankerig
  maandag 28 augustus 2023 @ 22:55:42 #55
410477 Fietsertje70
pi_210461125
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:50 schreef Ceviche het volgende:
3 dagen daar en dan al een ruzie op straat uitschreeuwen, wat een indruk zullen die Spanjaarden hebben van de luidruchtige Nederlanders :X
ach, die zijn toch allemaal doof.
pi_210461248
Ik vind het steeds leuker worden :P
  maandag 28 augustus 2023 @ 23:06:21 #57
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210461257
Heerlijk, dat geschreeuw tegen elkaar en het slaan op tafel.
En die blonde nicht liep lekker te stoken voordat ie wegliep. _O-

Hiervoor kijken we dus naar dit programma. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_210461619
quote:
14s.gif Op maandag 28 augustus 2023 23:06 schreef golfer het volgende:
Heerlijk, dat geschreeuw tegen elkaar en het slaan op tafel.
En die blonde nicht liep lekker te stoken voordat ie wegliep. _O-

Hiervoor kijken we dus naar dit programma. ^O^
Haha ja, ik had wel even gemist waar het precies mis ging.
Waarom zouden die bierbrouwers niet al 2 contracten mogen hebben? Misschien willen zij er ook gewoon blijven als ze niet winnen, ik vind het wel logisch dat je dan vantevoren al kijkt naar de haalbaarheid.
Als die 2 mannen niet die bakkerij gaan starten, vraag ik me wel af wat zij dan wel gaan bijdragen, weet niet of daar veel vraag is naar een interieurstylist.

Maar tot nog toe wel genoeg actie, denk dat het een leuke serie gaat worden. Heb de voorgaande edities niet echt gekeken, maar deze ga ik volgen!
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:29:55 #59
3542 Gia
User under construction
pi_210463019
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 10:08 schreef Chea49 het volgende:

Het bedrag in vieren delen slaat hélemaal nergens op daar de meeste kosten in de keuken en doucheruimte zullen zitten.
Maar nu is het andersom. Ze gaan de basisverbouwing van alle vier de vertrekken doen van een deel van het budget en het restant door vieren delen, voor de aankleding. Dan denk ik: Aan een huiskamer valt meer aan te kleden dan aan een badkamer. Als de basis van een badkamer klaar is, wat heb je dan nog nodig? Badmat, handdoekringen, planchet en spiegel? Dat is het wel. In een huiskamer heb je raambekleding, meubilair, verlichting, planten enz... nodig. Veel duurder!

Naar mijn mening hadden ze het beter met zijn allen, kamer voor kamer, aan kunnen pakken. Nu zit de winaar straks in een huis waarvan 3 vertrekken niet naar jouw zin zijn.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:42:34 #60
421867 greysbones
pi_210463125
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar nu is het andersom. Ze gaan de basisverbouwing van alle vier de vertrekken doen van een deel van het budget en het restant door vieren delen, voor de aankleding. Dan denk ik: Aan een huiskamer valt meer aan te kleden dan aan een badkamer. Als de basis van een badkamer klaar is, wat heb je dan nog nodig? Badmat, handdoekringen, planchet en spiegel? Dat is het wel. In een huiskamer heb je raambekleding, meubilair, verlichting, planten enz... nodig. Veel duurder!

Naar mijn mening hadden ze het beter met zijn allen, kamer voor kamer, aan kunnen pakken. Nu zit de winaar straks in een huis waarvan 3 vertrekken niet naar jouw zin zijn.
Ik zie ze niet met z’n achten samenwerken _O-
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:00:53 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210463321
Ik vind ze allemaal vervelend, de bierbrouwers het minst.
Verder zijn ze allemaal op hun eigen manier asociaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210464054
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 00:03 schreef MizzezAmy het volgende:
Als die 2 mannen niet die bakkerij gaan starten, vraag ik me wel af wat zij dan wel gaan bijdragen, weet niet of daar veel vraag is naar een interieurstylist.
wat dacht je dan van een muziekcafé. Een camperplaats is leuk, zijn er al enorm veel van in Spanje en daar ga je ook niet van rondkomen.
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:38:42 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210464131
Wel opvallend trouwens: ze spreken allemaal beroerd Spaans en verstaan er nog minder van, maar ze hebben zogenaamd wel van verschillende personen gehoord dat de bierbrouwers al 2 contracten hebben...

Ik denk dat als verschillende bronnen hen dat idd verteld zouden hebben dat ze het niet begrepen zouden hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210464147
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 09:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat laatste vroeg ik mij ook al af. Je krijgt nu 4 vertrekken die totaal verschillend gaan worden en niet passen bij elkaar. En met de ´basis´ begreep ik de sloopwerkzaamheden, dus moeten keuken en badkamer nog steeds de hoogste kosten opvangen. Ik heb me gestoord aan die 2 mannen die al snel een houten paard stalen zonder dit eerst te overleggen met de andere kandidaten. En wie had nu de grootste bek over spullen wegdoen zonder overleg? :?
  dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:47:25 #65
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210464216
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:40 schreef Chea49 het volgende:
Ik heb me gestoord aan die 2 mannen die al snel een houten paard stalen zonder dit eerst te overleggen met de andere kandidaten. En wie had nu de grootste bek over spullen wegdoen zonder overleg? :?
Precies. Echt een valse nicht. :{w
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:13:42 #66
388664 crew  Dotteke
pi_210469324
Het valt niet tegen dus, ik neem het op kijk liever alles achter elkaar :P
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_210469423
Het is heel leuk om de dramatique te zien van de "samenwerking". Concept lokt dat goed uit en ik vind het bijzonder vermakelijk
pi_210471093
Eerste aflevering net bekeken. Maar valt de beeldkwaliteit van dan met name de eerste aflevering jullie ook zo tegen op Videoland? Rare vage blokjes bij scene wisselingen aan het begin van de aflevering, waarin tussen de twee scene's geswitched wordt. Een soort fade, waarin dit gebeurd.
Allemaal cabaretteketet!
pi_210471765
Ook begonnen. Veel onsympathieke lui, behalve dat bierstel, die zijn nog wel te pruimen. Maar met haantjes zoals die Matthew en die man van die kunstenares kan je ook wachten op gedonder.

Qua format lijken ze terug te gaan naar hoe het ooit begon met De Italiaanse/Spaanse Droom jaren geleden, dus met meerdere koppels in 1 gezamenlijk huis, alleen dan zonder dat er koppels afvallen.

Ik vermoed dat dit komt door de afloop van de vorige 2 seizoenen. Alle stellen uit Ollolai zijn al vrij snel vertrokken en in Polopos wonen volgens mij nog maar 2 stellen, waarvan alleen Thysa en Wijnand permanent. Misschien dat ze dachten dat 4-5 Nederlandse stellen gewoon teveel is voor zo’n klein plaatsje?
pi_210472865
Ik vind het concept niet erg goed. Wat schiet een leeglopend dorp op met uiteindelijk maar één stelletje? Alsof dat veel mensen naar dat dorp zal gaan trekken. Laat ze gewoon allemáál blijven en hun bedrijfjes daar op gaan zetten. Een heel ander concept maar je kunt ze toch wel laten strijden voor geld om de boel op te smukken.
De meeste deelnemers hebben ook niet mijn sympathie en er zullen nog veel woordenwisselingen gaan komen vrees ik. Je hebt nu eenmaal meerdere haantjes die het voor het zeggen willen hebben en daarom kwaad gaan spreken over anderen. Want hoezo roddelen de eigenlijke bewoners nu al over mensen die ze nog amper kennen? Ik zou daar na deze roddelcampagne niet eens meer mijn bierbrouwerij willen opzetten. }:|
  woensdag 30 augustus 2023 @ 10:20:59 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210472930
Ik denk dat het wel meevalt en dat de roddels vooral verkeerd begrepen/vertaalde gesprekken zijn.

Ook heel bijzonder dat ze "meerdere bronnen" hebben voor die roddel en dat daar geen beelden van zijn.
Volgens mij lopen ze gewoon te stoken, Matthew en Sabrina dus.
En Jaap, die van niets wist maar gelijk zat te knikken dat hij het ook gehoord had.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210473042
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 00:03 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Haha ja, ik had wel even gemist waar het precies mis ging.
Waarom zouden die bierbrouwers niet al 2 contracten mogen hebben?
Denk 2 contacten. Ben ondernemer in Valencia regio en nieuwe ondernemers moeten aan eisen voldoen, licenties, hygiene diploma etc. Dit doet denken aan die serie met families in Chili en achteraf waren alle bedrijven Nederlands, niets opgebouwd daar
life is like a box of chocolates
  woensdag 30 augustus 2023 @ 10:32:06 #73
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_210473055
Vervolg op?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_210473180
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2023 11:29 schreef JJ76 het volgende:

[..]
wat dacht je dan van een muziekcafé. Een camperplaats is leuk, zijn er al enorm veel van in Spanje en daar ga je ook niet van rondkomen.
Cafe is eigenlijk kansloos gezien lokatie en camperplaats is een flinke investering, vergunningen vaak lastig en vaak maximaal 6 plaatsen. Diverse Ik Vertrek families zitten in Spanje met camperplaatsen.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 16:26:22 #75
410477 Fietsertje70
pi_210476236
Of ze weten het verschil niet tussen dos cervezas en dos contratos
pi_210476315
Ik snap niet dat mensen emigreren (uit "luxe" ) en dan niet van te voren de taal leren. Als je op de vlucht slaat begrijp ik het, maar van deze mensen en de mensen Ik Vertrek en Het Roer Om vind ik het verschrikkelijk irritant. Zeker als ze ook nog klagen als de mensen "slecht Engels" spreken.
  woensdag 30 augustus 2023 @ 17:01:25 #77
346653 Ceviche
pi_210476583
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 16:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik snap niet dat mensen emigreren (uit "luxe" ) en dan niet van te voren de taal leren. Als je op de vlucht slaat begrijp ik het, maar van deze mensen en de mensen Ik Vertrek en Het Roer Om vind ik het verschrikkelijk irritant. Zeker als ze ook nog klagen als de mensen "slecht Engels" spreken.
Oh ja, dat geklaag dat mensen in dat nieuwe land geen Engels spreken, zo irritant inderdaad.
pi_210476664
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Oh ja, dat geklaag dat mensen in dat nieuwe land geen Engels spreken, zo irritant inderdaad.
En dan zelf ook steenkool-Engels spreken _O- (niet dat ik een perfecte uitspraak heb, alleen ik klaag niet over mensen die het niet spreken)
pi_210476729
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:01 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Hier in Spanje hoor je dat veel, vaak door Engelsen :)
pi_210476929
Ik vind de haalbaarheid en of het dorp daardoor weer op de kaart wordt gezet niet zo heel interessant. Ik kijk voor de roddel en achterklap. Tot nu toe een prima cast daarvoor.
pi_210477200
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:21 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Hier in Spanje hoor je dat veel, vaak door Engelsen :)
Het gros van de Britten spreekt zelf ook geen andere taal dan Engels :')
pi_210477231
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:37 schreef Charmian het volgende:
Ik vind de haalbaarheid en of het dorp daardoor weer op de kaart wordt gezet niet zo heel interessant. Ik kijk voor de roddel en achterklap. Tot nu toe een prima cast daarvoor.
Dat is eigenlijk ook allang bekend, want van alle seizoenen die tot nu toe gemaakt zijn is er slechts 1 koppel dat er permanent is gebleven en ervan kan leven.
pi_210477446
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 17:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het gros van de Britten spreekt zelf ook geen andere taal dan Engels :')
Dat was een beetje mijn grap, veel Britten zien hier de Spanjaarden als buitenlanders en op veel plekken hoef je ook geen Spaans te kunnen, alles is aangepast
pi_210479059
quote:
1s.gif Op maandag 28 augustus 2023 22:40 schreef MizzezAmy het volgende:
Ik volg het ook mee!
Jammer, dacht ook dat het dagelijks was, te veel gewend aan B&B vol liefde denk ik ;)
Vorige seizoenen kwamen wel dagelijks, misschien daarom?
pi_210479111
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 18:17 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Dat was een beetje mijn grap, veel Britten zien hier de Spanjaarden als buitenlanders en op veel plekken hoef je ook geen Spaans te kunnen, alles is aangepast
Zien hier de Spanjaarden... username hondonspain. Jij leeft daar? Kamer te huur? Ik ga (dit is geen grap) een beetje kapot hier door het weer. Heb alles nagekeken, dagelijks, maar er is niks te boeken wat een beetje normaal oogt. Of je betaald 1500 euro voor 1 persoon voor een 3sterren hotel in renovatie, waar ik niet zo op zit te wachten.
pi_210482593
Woon in Spanje maar geen kamer te huur en zit meer binnenland. Waarschijnlijk over een maandje zullen prijzen wel dalen, vaak huizen te huur voor 500 per maand
pi_210482774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2023 23:29 schreef hondonspain het volgende:
Woon in Spanje maar geen kamer te huur en zit meer binnenland. Waarschijnlijk over een maandje zullen prijzen wel dalen, vaak huizen te huur voor 500 per maand
Ben er een keer geweest maar ik hoef er het liefst nooit meer heen, dor maanlandschap rond Malaga met half afgebouwde treurige appartementen complexen. Uitzicht op de Middelandse zee nabij Gibraltar, waarvan je weet dat er elke nacht tig Afrikanen verzuipen in bootjes. Achterland alleen maar met uitgestorven dorpjes. Heel veel armoede naast een lokale winkel, tig hoertjes die zich openbaar aanbieden langs een doorgaande snelweg. Super kutland.
pi_210483073
Weet het niet. Vond de dagelijkse versie paar jaar terug veel beter, betere casting ook. Ik heb de eerste 2 afleveringen gezien maar kom er niet echt in, de casting vind ik ook een beetje tegenvallen dit keer. Het is allemaal maar gezapig, die Raymond en Bianca zorgen dan wel voor wat reuring en die Brabantse pauper met die agressieve houding, nee laat maar. Ik laat het hierbij. Misschien is het ook zo vlak na B&B wat geweldig was, een beetje teveel dit soort TV.
Allemaal cabaretteketet!
pi_210483559
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 00:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ben er een keer geweest maar ik hoef er het liefst nooit meer heen, dor maanlandschap rond Malaga met half afgebouwde treurige appartementen complexen. Uitzicht op de Middelandse zee nabij Gibraltar, waarvan je weet dat er elke nacht tig Afrikanen verzuipen in bootjes. Achterland alleen maar met uitgestorven dorpjes. Heel veel armoede naast een lokale winkel, tig hoertjes die zich openbaar aanbieden langs een doorgaande snelweg. Super kutland.
Spanje is best groot
pi_210486054
quote:
2s.gif Op maandag 28 augustus 2023 19:35 schreef engine het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik moet denken. Tot nu toe vind ik Bastiaan en Melissa wel leuk.

En vind Bianca ook wel leuk eigenlijk :@
Maar bij die twee heb ik heel erg het idee dat alles wat ze doen gespeeld is. Het voelt nep.
Bij Raymond en Bianca heb ik het gevoel dat ik na 2 acteurs zit te kijken
pi_210486172
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:52 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Het zijn eigenlijk allemaal markante lui. De enige die je niet echt op de voorgrond ziet zijn die biermeneer en die kleine van dat homostel. De rest bestaat uit een verzameling haantjes, tokkies en een emotioneel instabiel meisje.
pi_210486391
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 12:52 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:

[..]
Opvallend veel in beeld en zgn kunstenaar gaat emigreren en wat neem je niet mee, je verf en penselen, beetje erg in scene gezet
pi_210488035
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 13:31 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Opvallend veel in beeld en zgn kunstenaar gaat emigreren en wat neem je niet mee, je verf en penselen, beetje erg in scene gezet
en dan heeft ze eindelijk d'r materiaal, maakt ze zo'n super kunstzinnig uithangbord :') _O-
pi_210488088
Je zag die creabea dorpsbejaarden ook twijfelachtig kijken toen ze zei dat ze een "artista" was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210488229
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 16:27 schreef Leandra het volgende:
Je zag die creabea dorpsbejaarden ook twijfelachtig kijken toen ze zei dat ze een "artista" was.
Ik haf stiekem ook wel heel veel meer van d'r verwacht :@ op die manier kan ik mezelf ook artiest noemen _O-
pi_210523350
Ik heb bij de helft het idee dat ik ze al ergens van ken. Volgens mij zijn de meesten gecast. _O-
  maandag 4 september 2023 @ 23:39:38 #97
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210534965
Niemand meer?
Nu al een flop, dit programma?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 4 september 2023 @ 23:58:24 #98
346653 Ceviche
pi_210535092
quote:
1s.gif Op maandag 4 september 2023 23:39 schreef golfer het volgende:
Niemand meer?
Nu al een flop, dit programma?
Wel gekeken, het interesseert me wel minder dan vorige seizoenen.
Ruzie 'uitpraten' ('zij moeten gewoon excuses aanbieden') en dat geslijm bij de dorpsraad blijft amusant.
Ook prachtig dat de jury hen zo afkraakte :D
pi_210536069
quote:
0s.gif Op maandag 4 september 2023 23:58 schreef Ceviche het volgende:

[..]
Wel gekeken, het interesseert me wel minder dan vorige seizoenen.
Ruzie 'uitpraten' ('zij moeten gewoon excuses aanbieden') en dat geslijm bij de dorpsraad blijft amusant.
Ook prachtig dat de jury hen zo afkraakte :D
Ik wist niet dat Spanjaarden zo achter de ellebogen konden zijn. Kan ook de montage zijn natuurlijk.

Verder zit er voor een wekelijks programma wel een beetje weinig vaart in.
  dinsdag 5 september 2023 @ 07:12:49 #100
3542 Gia
User under construction
pi_210536095
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 16:27 schreef Leandra het volgende:
Ze waren toch gaan kijken bij die schilderscursus! Daar waren mensen echt met kunst bezig! Zij maakt wat kleutertekeningen en noemt het kunst.
  Redactie Sport dinsdag 5 september 2023 @ 07:38:05 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_210536178
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2023 00:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Valencia is ook een provincie, dus als in NL iets gesponsord wordt door het toeristische bureau van Utrecht of Groningen hoeft dat ook niet met de stad te maken te hebben.
Ik gok dat de sponsoring niet komt van de (ook bestaande) provincie Valencia maar van de autonome regio Valencia (waar ook Alicante en Castellón toe behoren)

Maar goed, dat maakt ook niet heel veel uit verder.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 5 september 2023 @ 07:40:47 #102
pi_210536189
quote:
0s.gif Op donderdag 31 augustus 2023 00:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik lees het al, kom maar niet meer ten zuiden van Maastricht of je krijgt een hartaanval. Wel zo veilig.
  dinsdag 5 september 2023 @ 08:33:11 #103
410477 Fietsertje70
pi_210536493
Ik vond de jury het juist wel tactisch doen, elk koppel had tot de uitslag het gevoel dat ze deze opdracht konden winnen. En kinderlijk is wel het goede woord voor de "kunst" die Bianca maakt.
pi_210536881
Ik kijk een aflevering vooruit. Een ding moet ik zeggen over alle afleveringen; wat een heerlijk drama en geruzie O-)
pi_210537959
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 08:33 schreef Fietsertje70 het volgende:
Ik vond de jury het juist wel tactisch doen, elk koppel had tot de uitslag het gevoel dat ze deze opdracht konden winnen. En kinderlijk is wel het goede woord voor de "kunst" die Bianca maakt.
Blijft apart dat ze geen verf en kwasten meegenomen had maar wel 20 koffers net kleding en sleutelhangers die je ook in je oor kan hangen en beiden zelfde shirts aan, doen tweelingen.
pi_210538009
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 11:48 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Blijft apart dat ze geen verf en kwasten meegenomen had maar wel 20 koffers net kleding en sleutelhangers die je ook in je oor kan hangen en beiden zelfde shirts aan, doen tweelingen.
Helemaal niet aangedacht, maar idd :o
pi_210538124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 09:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik kijk een aflevering vooruit. Een ding moet ik zeggen over alle afleveringen; wat een heerlijk drama en geruzie O-)
Wat zijn die Matthew en Sabrina verschrikkelijke tokkies zeg. Niet gek dat het botst.
pi_210538177
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:14 schreef engine het volgende:

[..]
Wat zijn die Matthew en Sabrina verschrikkelijke tokkies zeg. Niet gek dat het botst.
Oh ik vind juist dat kunstkoppel walgelijk irritant. Matthew en Sabrine zijn simpel, maar ach, ik mag ze wel
pi_210538245
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:19 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ik vind juist dat kunstkoppel walgelijk irritant. Matthew en Sabrine zijn simpel, maar ach, ik mag ze wel
Nou kunst en wat heeft manlief voor verleden, lijkt een soort assistent van haar maar idd nekharen omhoog, vooral bij hem
pi_210538266
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 07:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik gok dat de sponsoring niet komt van de (ook bestaande) provincie Valencia maar van de autonome regio Valencia (waar ook Alicante en Castellón toe behoren)

Maar goed, dat maakt ook niet heel veel uit verder.
Sponsoring zal uit de programma makers komen lijkt me logischer
  Redactie Sport dinsdag 5 september 2023 @ 12:33:38 #111
pi_210538294
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:30 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Sponsoring zal uit de programma makers komen lijkt me logischer
Dat sowieso, maar het gaat ook om een stukje marketing natuurlijk en dat zal wel vanuit de communitat geregeld zijn.
pi_210538307
quote:

[..]
Ik vind ze asociaal. Grote mond en doen gewoon waar ze zelf zin in hebben. Ondertussen durven er twee stellen amper in het huis te komen.

Dat kunstkoppel heeft ook iets irritants. Ze sluiten zich ook van alles af. Je ziet ze eigenlijk alleen soms in een gemaakt momentje dat ze gaan winkelen of romantisch wat eten. Maarja, die komen dus niet meer in dat huis :D
pi_210538309
quote:

[..]
Denk er hetzelfde over, vooral die kerel. Grote bek en altijd het hoogste woord willen voeren en zijn vrouw aanbiddelijk naar hem staren want ze is zó trots op haar mooie man. :r Ik vind haar uithangbord ook meer een schilderwerkje van de 1ste de beste kleuterklas. Tot op heden heb ik geen favo´s maar ik heb ook zo mijn bedenkingen bij dat biermakende stel. De jury mag hun bier gaan proeven en ze hebben de stier uitgekozen die niets met bier te maken heeft én wereldwijd protesten oplevert i.v.m. de mishandelingen bij het walgelijke stierenvechten. Ze maken het bier dus helemaal niet zelf maar gaan het uitbesteden? En waarom zijn die lui nog steeds niet begonnen aan de verbouwing van dat huis? :? De jury vind ik eerlijk en oprecht en inderdaad zijn alle knutselwerkjes nogal kinderachtig.
pi_210538333
Dat bord was een lachertje ja :D en ben ook benieuwd wat voor kookworkshops ze in Spanje willen gaan geven.
pi_210538363
2 afleveringen gezien, maar vind het wel vermakelijk. Vond het apart dat die lui met niet al te beste kennis van de Spaanse taal wel van dorpsbewoners hadden begrepen dat die bierbrouwers al 2 contracten zouden hebben :')

Weet niet of dat dat kunst gedoe wel zo'n aanwinst voor zo'n dorp is, een bakker, een brouwer en een muziek café lijken me wel wat meer potentie te hebben, maar we zullen zien.

Voor nu ben ik team bier B:)B
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_210538403
Ik vond dat uithangbord van die kunstenares ook wel een beetje kinderachtig. Die etalage van dat homostel vond ik supermooi, alles mooi uitgewerkt. Alleen was dat niet de bedoeling maar toch gewonnen. Vooral omdat de rest zo slecht was :)
Ik vind het allemaal haantjes maar als ik moet kiezen dan toch dat homostel. Die hebben voor mij wel de gunfactor op dit moment.
Die Raymond, wat een raar mannetje. :X
pi_210538440
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:35 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ze maken het bier dus helemaal niet zelf maar gaan het uitbesteden? En waarom zijn die lui nog steeds niet begonnen aan de verbouwing van dat huis? :? De jury vind ik eerlijk en oprecht en inderdaad zijn alle knutselwerkjes nogal kinderachtig.
Begreep dat ze 20.000 euro hebben geïnvesteerd en gaan dus niet zelf brouwen. Worden ze de bier Posjes, doen zelf niets?
pi_210538531
quote:
99s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:45 schreef praadje het volgende:
Ik vond dat uithangbord van die kunstenares ook wel een beetje kinderachtig. Die etalage van dat homostel vond ik supermooi, alles mooi uitgewerkt. Alleen was dat niet de bedoeling maar toch gewonnen. Vooral omdat de rest zo slecht was :)
Ik vind het allemaal haantjes maar als ik moet kiezen dan toch dat homostel. Die hebben voor mij wel de gunfactor op dit moment.
Die Raymond, wat een raar mannetje. :X
Die blonde van dat homostel is een valse nicht. Die kleine is wel ok imo.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210538550
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:51 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Begreep dat ze 20.000 euro hebben geïnvesteerd en gaan dus niet zelf brouwen. Worden ze de bier Posjes, doen zelf niets?
Dat bier hebben ze vooraf in Nederland al gebrouwen.
pi_210538913
Ik kijk ook. Weet nog niet of ik dat blijf doen.
Vervelende mensen vooral.
pi_210540029
Ik heb de uitzending van gisteren nu ook gekeken.
Ik ben ook nog niet echt fan van de koppels, die man van dat kunstenaarsstel vind ik helemaal niets. Ook geen fan van de matchende shirts. En hun uithangbord was inderdaad niet wat ik van een kunstenares verwacht.
Die blonde homo ben ik ook geen fan van, die andere is wel ok. Vond hun etalage wel echt leuk gedaan.

Dat campingstel weet ik het nog niet, geef ze nog het voordeel van de twijfel.

Dat bierstel ben ik ook nog niet over uit, voor nu lijkt mij dit het meest sympathieke stel.

Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen, dus blijf wel kijken.
pi_210540125
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:05 schreef engine het volgende:

[..]
Dus komt nog een hoop meer aan of was dit het al en ook in Spanje zijn er regels voor import wat nu dus een beetje illegaal gebeurt want begrijp dat ze geen bedrijf hebben in Spanje?
pi_210540149
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:40 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Dus komt nog een hoop meer aan of was dit het al en ook in Spanje zijn er regels voor import wat nu dus een beetje illegaal gebeurt want begrijp dat ze geen bedrijf hebben in Spanje?
600 liter hadden ze toch?
Maar ik kreeg na hun bezoek aan de brouwer ook het idee dat ze nog niet alles goed geregeld hadden voor hun bier.
pi_210540220
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:37 schreef engine het volgende:
Dat bord was een lachertje ja :D en ben ook benieuwd wat voor kookworkshops ze in Spanje willen gaan geven.
Hutspot koken! :Y)
pi_210540222
Ik vind het te grof gemonteerd. Kom je net in een stukje, zijn ze ineens een week later bezig. Je mist veel van het echte werken, de opdrachten, het is vooral een soapserie die behoorlijk Spaans aandoet. Erg jammer, want het potentieel van dit programma is goed.
pi_210540266
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:43 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Maar ik kreeg na hun bezoek aan de brouwer ook het idee dat ze nog niet alles goed geregeld hadden voor hun bier.
800 liter, en later nog iets waarvan ik de naam niet ken, en nog een of ander viezige schimmel die waar ze later dan ook weer van gaan drinken. Wat ze geregeld hebben zijn de papieren om hun producten legaal naar Spanje te krijgen, niet om daar al te beginnen. Daarom huilde dat vrouwtje ook, ze hebben waarschijnlijk net een stapje te ver uit het al getekende contract met RTL gezet, maar niet groot genoeg om er echt wat mee te doen. Als je 800 liter bier hebt, maar geen vergunning om het te verkopen, dan ga je huilen. Zeker als je 20k leent ervoor en je hebben en houden hebt achtergelaten. Ik gun ze wel dat het goed komt, maar ik vermoed dat ze niet ver genoeg doorgedacht hebben.
pi_210540442
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:55 schreef TomDooley het volgende:

[..]
800 liter, en later nog iets waarvan ik de naam niet ken, en nog een of ander viezige schimmel die waar ze later dan ook weer van gaan drinken. Wat ze geregeld hebben zijn de papieren om hun producten legaal naar Spanje te krijgen, niet om daar al te beginnen. Daarom huilde dat vrouwtje ook, ze hebben waarschijnlijk net een stapje te ver uit het al getekende contract met RTL gezet, maar niet groot genoeg om er echt wat mee te doen. Als je 800 liter bier hebt, maar geen vergunning om het te verkopen, dan ga je huilen. Zeker als je 20k leent ervoor en je hebben en houden hebt achtergelaten. Ik gun ze wel dat het goed komt, maar ik vermoed dat ze niet ver genoeg doorgedacht hebben.
Geheel in stijl met de meeste deelnemers aan zulke programma's (Het roer om / Ik vertrek).
Maar vind dat ze ook wel een gunfactor hebben.
pi_210540605
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2023 15:43 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ze praten over accijns wat ze dus niet betalen want ze zijn geen bedrijf en over Kamer van Koophandel wat niet bestaat in Spanje. Lijkt me dat je eerst een bedrijf bent en daarna inventaris over laten komen.
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:27:27 #129
346653 Ceviche
pi_210541428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 11:48 schreef hondonspain het volgende:

[..]
En zich ook niet even hebben verdiept in hoe schildertermen/spullen dan in het Spaans heten. Met veel moeite kwam ze net op Azul :')
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:30:56 #130
346653 Ceviche
pi_210541468
Die biermensen praten mij veel te veel over bier en drank. Hier kan bier staan. Hier kunnen we bier brouwen. Hier maken we likeur van. Ik snap overigens ook niet dat ze niet aan een kersenontpitter kunnen komen, ze hebben daar toch ook gewoon aliexpress of wish of Amazon of zoiets?
  dinsdag 5 september 2023 @ 17:32:15 #131
346653 Ceviche
pi_210541488
Ik heb besloten dat ik voor de tokkies ben. Ik mag ze allemaal niet (sorry) maar als zij winnen blijven ze tenminste weg uit Nederland :@
pi_210541682
Ik vind ze juist allemaal leuk op het kunstkoppel na
pi_210541722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:30 schreef Ceviche het volgende:
Die biermensen praten mij veel te veel over bier en drank. Hier kan bier staan. Hier kunnen we bier brouwen. Hier maken we likeur van. Ik snap overigens ook niet dat ze niet aan een kersenontpitter kunnen komen, ze hebben daar toch ook gewoon aliexpress of wish of Amazon of zoiets?
Misschien dat ik ze daarom wel mag ;)
Op zich wel goed dat ze overal naar de mogelijkheden kijken. Al krijg ik soms wel het idee dat het veel dromen is en weinig praktijk. Ik denk dat ze nog wel een paar keer teleurgesteld gaan worden.
Ik was ook wel verbaasd dat ze zelf niet doorhad dat de helft van een zak suiker meer is dan 150 gram.
Kersenontpitter is trouwens ook niet heel erg nodig, gewoon even op google zoeken leert dat je ook een lege fles en sateprikker kan gebruiken (toevallig heb ik ook geen kersenontpitter, maar kreeg onlangs 5 kilo kersen die ik wilde ontpitten, en dat ging prima).
pi_210542079
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 17:32 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb besloten dat ik voor de tokkies ben. Ik mag ze allemaal niet (sorry) maar als zij winnen blijven ze tenminste weg uit Nederland :@
Die vind ik het ergste. Gatver. Vreselijk stel.
Winnen gun ik ze totaal niet.
  dinsdag 5 september 2023 @ 18:37:01 #135
111260 Charmian
a little joy
pi_210542155
Jochem & Jaap ftw w/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pek en veren voor melissa en het neppe kunstkoppel
pi_210542567
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 18:30 schreef lily het volgende:

[..]
Die vind ik het ergste. Gatver. Vreselijk stel.
Winnen gun ik ze totaal niet.
Echt. Alles moet op hun manier en als mensen er anders over denken zijn ze verontwaardigd. En dat homostel loopt achter ze aan alsof ze honing aan hun reet hebben.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_210544764
Ik ga afhaken. De vorige series waren nog enigszins leuk om naar te kijken, dit is nu zo voorspelbaar geworden met de bewonersroddelkliek. Krijg bijna medelijden met die oudjes, hun dorpje is op sterven na dood en niemand wil daar nog levend gevonden worden. Alle hoop op dat idiote stelletjes blufkezen met camera's uit Nederland. Te triest voor woorden.
pi_210547728
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 september 2023 13:05 schreef engine het volgende:

[..]
Ze zijn daar toch naar een brouwerij gaan kijken en willen in de toekomst waarschijnlijk door hen laten brouwen?
pi_210547755
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 12:28 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Nou kunst en wat heeft manlief voor verleden, lijkt een soort assistent van haar maar idd nekharen omhoog, vooral bij hem
Man van die zgn. kunstenares was/is toch kok?
pi_210547986
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2023 07:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Ze waren toch gaan kijken bij die schilderscursus! Daar waren mensen echt met kunst bezig! Zij maakt wat kleutertekeningen en noemt het kunst.
Je zag die mensen daar ook kijken van wtf is dit voor broddelwerk. _O- Ik wou haar nog wel het voordeel van de twijfel geven met haar werkje daar maar dat uithangbord beeld precies uit wat voor kunst ze maakt, troep.
  woensdag 6 september 2023 @ 15:40:44 #141
3542 Gia
User under construction
pi_210550205
quote:
1s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:36 schreef Document1 het volgende:

[..]
Je zag die mensen daar ook kijken van wtf is dit voor broddelwerk. _O- Ik wou haar nog wel het voordeel van de twijfel geven met haar werkje daar maar dat uithangbord beeld precies uit wat voor kunst ze maakt, troep.
Ach, ze kan nog illustratrice van kinderboeken worden. Die zien er ook vaak zo uit.
pi_210550393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Ach, ze kan nog illustratrice van kinderboeken worden. Die zien er ook vaak zo uit.
:D Ook met enorme niet passende valse wimpers?
  woensdag 6 september 2023 @ 23:53:24 #143
384473 Tuinfluitert
pi_210554501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:06 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ze zijn daar toch naar een brouwerij gaan kijken en willen in de toekomst waarschijnlijk door hen laten brouwen?
Zelf 500 liter en daar boven uitbesteden.
  vrijdag 8 september 2023 @ 10:04:28 #144
3542 Gia
User under construction
pi_210566314
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 15:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
:D Ook met enorme niet passende valse wimpers?
Ik bedoelde de kunstwerken! :D
  vrijdag 8 september 2023 @ 11:03:30 #145
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210566820
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 11:09 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Man van die zgn. kunstenares was/is toch kok?
Volgens mij is hij geen kok van beroep maar wil hij wel kookcursussen gaan geven... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210566844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 11:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Volgens mij is hij geen kok van beroep maar wil hij wel kookcursussen gaan geven... :{
Iedere "foodie" die heeft tegenwoordig "culinaire talenten", zonder daar ook maar ooit iets gedaan te hebben...

Misschien doet hij het leuk hoor, maar misschien op hetzelfde niveau als zijn vrouw schilderd

Oké, dat was even mijn zure commentaar, knopje positief gaat weer aan ;)
pi_210567277
Krijg een beetje het Helemaal het einde gevoel dat de stellen niet echt serieus zijn en eigenlijk alleen hun toko promoten wat ze hebben of gaan hebben in Nederland en dus niet Spanje behalve camping mensen, die van mij mogen winnen. Kunstenaarstel heeft gewoon tentoonstelling in NL, zie FB Homo stel vermoed ik ook een NL bedrijf? Bierstel komen over als kakkers die nog nooit echt gewerkt hebben en van papa en mama wat geld hebben gekregen maar dat kan ik verkeerd zien.
pi_210571272
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 10:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik bedoelde de kunstwerken! :D
Haha, ik dacht dat je het over het typische uiterlijk van jeugdboekenillustrators (geiteharen sokken idee) had. Nou haha, dan valt zij in de categorie "geklodder en vinden dat dat kunst is."
pi_210578511
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2023 17:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, ik dacht dat je het over het typische uiterlijk van jeugdboekenillustrators (geiteharen sokken idee) had. Nou haha, dan valt zij in de categorie "geklodder en vinden dat dat kunst is."
Werk in haar tentoonstelling is wat beter, echter ver van origineel. Afgekeken van de native art uit landen als Peru
  maandag 11 september 2023 @ 22:13:25 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210607431
Niemand?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 11 september 2023 @ 22:27:04 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210607627
Die 2 jongens doen echt helemaal niks zelf. Die besteden alles uit aan anderen. :o
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 11 september 2023 @ 22:30:01 #152
410477 Fietsertje70
pi_210607669
Wat een stelletje tokkies bij elkaar....Ik begin bijna sympathie voor die Raymond te krijgen. Alhoewel een eikel, hij heeft wel gelijk. 2 relnichten en 2 kleuters tegen de rest....
  maandag 11 september 2023 @ 22:38:42 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210607817
Melissa en Bastiaan zijn alleen maar bezig om drankjes te brouwen en zie ik niks doen in het bouwhuis.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 11 september 2023 @ 22:43:33 #154
3542 Gia
User under construction
pi_210607897
Komboucha maken! Heb es effe gegoogled, maar schijnt niet echt 100% veilig voor de gezondheid te zijn.
pi_210608603
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 22:43 schreef Gia het volgende:
Komboucha maken! Heb es effe gegoogled, maar schijnt niet echt 100% veilig voor de gezondheid te zijn.
Niet zo zwammen :{w
pi_210609392
Ik vind die stier ook wel een hele slechte keuze.
pi_210609652
quote:
86s.gif Op dinsdag 12 september 2023 06:48 schreef engine het volgende:
Ik vind die stier ook wel een hele slechte keuze.
Volgens mij vond de jury dat bij dat uithangbord ook niet een handige keuze. Ik vond het ook raar en hebben dus niet geluisterd. Ben benieuwd of er nog commentaar op komt.
pi_210612970
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:27 schreef golfer het volgende:
Die 2 jongens doen echt helemaal niks zelf. Die besteden alles uit aan anderen. :o
Ze hebben de sloopwerkzaamheden zélf gedaan toch? :?
pi_210613010
quote:
1s.gif Op maandag 11 september 2023 22:38 schreef golfer het volgende:
Melissa en Bastiaan zijn alleen maar bezig om drankjes te brouwen en zie ik niks doen in het bouwhuis.
Dat wordt ze dan ook kwalijk genomen maar volgens Melissa moeten ze eerst dat bier op orde krijgen omdat dat 2 of 3 maanden gaat duren? Ze hebben zich alsnog niet laten zien in het huis en vragen uit zichzelf ook nergens naar maar verwachten wel van de anderen dat zij hen van alles op de hoogte houden. En nu de penningmeester heeft opgezegd zal er nog een boel wrijving komen. Die lui die een camping willen gaan beginnen zijn de hardste werkers maar die gaan dan ook wel héél erg snel. Bovendien komt hij uit de bouw dus dat gaat dan wat gemakkelijker. Beetje te grote mond en behoorlijk sarcastisch naar de anderen toe. Dat brengt ellende. *O*
pi_210613127
Ik weet niet of ik nu voorloop of niet, dus in een spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_210613578
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 14:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of ik nu voorloop of niet, dus in een spoiler

SPOILER
Ja, jij loopt zo te zien voor.
SPOILER
Het bierbrouwstel is gedaald in mijn opinie. Geen tijd om te klussen in huis, maar wel kombucha en bier brouwen. Snap dat ze ook hun zaak willen starten, maar vind het toch ook wel netjes als ze af en toe mee zouden klussen. Of eentje klussen en eentje brouwen en administratie enzo doen. Maar ze zeiden al een keer dat ze alles samen wilden doen, mensen zonder eigen identiteit zitten al snel in mijn irritatiezone.
Ik juich nu voor het campingkoppel. Misschien een beetje tokkie, maar het lijken me harde werkers en nuchtere mensen.
Het kunstenaarskoppel vind ik nog steeds een beetje raar. Van de homo's ben ik benieuwd naar de wafels met kersen op het kersfeest, kijken of ze echt een bakkerij zouden kunnen starten. Maar zag dat de "supermarkt" van het dorp ook al brood enzo had liggen, dus misschien dat een bakkerij ook niet zoveel meerwaarde biedt en het dorp vooral iets moet hebben wat meer mensen naar het dorp trekt, dat zou de camping van de tokkies misschien wel kunnen.
  dinsdag 12 september 2023 @ 15:29:10 #162
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_210613631
Is er een einddatum waarvoor iedereen zijn kamer af moet hebben?
Vooral ook omdat eigenlijk alleen Matthew hard lijkt te werken en de rest vooral met andere dingen bezig lijkt te zijn? En omdat Raymond zei dat hij alleen wil werken als Matthew er niet is en hoop dat het aan het einde 2 weken over zijn zodat hij de keuken erin kan zetten.

Lijkt me sowieso knap als je een hele keuken kan maken en zetten in 2 weken, maar prima. En wat doet hij verder, behalve met zn vrouw shoppen en uiteten?
Wat een gezappig stel trouwens :r
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_210613737
Ik moet wel toegeven dat ik alles irritant vind aan het kunstkoppel. Dat ligt geheel aan mij... maar zelfs haar staartjes vind ik al irritant. Normaal let ik niet zoveel op uiterlijkheden, maar als ik mensen irritant vind, trekt dat zelfs door in zulke dingen _O-
pi_210613897
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:20 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Maar zag dat de "supermarkt" van het dorp ook al brood enzo had liggen, dus misschien dat een bakkerij ook niet zoveel meerwaarde biedt en het dorp vooral iets moet hebben wat meer mensen naar het dorp trekt, dat zou de camping van de tokkies misschien wel kunnen.
In Spanje zijn vaak de bakkers een soort supermarkten in de kleine dorpen, woon zelf in zo'n dorp. Grotere steden kennen wel meer soort banketbakkers en compleet anders dan wat men in NL gewend is, eigenlijk vinden wij het zelden lekker, te zoet. Laatst op zoek naar een taart en dan uiteindelijk kom je dan terecht bij een grote keten. Bij ons in het dorp wat ooit buitenlanders die een bakkerij waren begonnen, dacht half jaar later dicta en hier veel buitenlanders met wat meer geld
pi_210613920
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 15:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet wel toegeven dat ik alles irritant vind aan het kunstkoppel. Dat ligt geheel aan mij... maar zelfs haar staartjes vind ik al irritant. Normaal let ik niet zoveel op uiterlijkheden, maar als ik mensen irritant vind, trekt dat zelfs door in zulke dingen _O-
Yip, en de collectie t-shirts, brrrrr
pi_210613932
quote:
Haha ja, ik vind haar kapsel ook raar, en de kleding en sieraden vaak ook, lijkt allemaal te gezocht ofzo. Of misschien ook gewoon omdat ik ze wat irritant vind. Krijg ook een beetje het idee dat ze een soort typetjes spelen, dat ze niet echt zichzelf zijn nu.
pi_210613990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:00 schreef hondonspain het volgende:

[..]
In Spanje zijn vaak de bakkers een soort supermarkten in de kleine dorpen, woon zelf in zo'n dorp. Grotere steden kennen wel meer soort banketbakkers en compleet anders dan wat men in NL gewend is, eigenlijk vinden wij het zelden lekker, te zoet. Laatst op zoek naar een taart en dan uiteindelijk kom je dan terecht bij een grote keten. Bij ons in het dorp wat ooit buitenlanders die een bakkerij waren begonnen, dacht half jaar later dicta en hier veel buitenlanders met wat meer geld
Ja, maar dan in een dorp van 500 inwoners, lijkt me niet dat je én een bakker en zo'n supermarktbakker nodig hebt. Het andere wat ze wilden doen was interieurstyling, daar heb ik al helemaal mijn twijfels bij.
Ik hou wel van zoet, misschien ook maar naar Spanje verhuizen (als ik zo'n programma zie denk ik er soms wel serieus over na, maar de werkelijkheid is altijd weerbarstiger) Ik zou trouwens dan gewoon zelf een taart bakken, de Oudhollandse appeltaart :D
pi_210613997
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:04 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Haha ja, ik vind haar kapsel ook raar, en de kleding en sieraden vaak ook, lijkt allemaal te gezocht ofzo. Of misschien ook gewoon omdat ik ze wat irritant vind. Krijg ook een beetje het idee dat ze een soort typetjes spelen, dat ze niet echt zichzelf zijn nu.
Ja... dat gevoel heb ik dus ook

maar goed, misschien ben ik te gemeen hoor ;)
Al heb ik twee afleveringen samen met een vriendin gekeken en zij was net zo "mild" met commentaar als ik (NOT)
pi_210614037
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ja... dat gevoel heb ik dus ook

maar goed, misschien ben ik te gemeen hoor ;)
Al heb ik twee afleveringen samen met een vriendin gekeken en zij was net zo "mild" met commentaar als ik (NOT)
Haha ik kan me niet voorstellen dat jij te gemeen bent :)

Maar de productie (of hoe dat heet), kan natuurlijk ook wel een bepaald beeld neerzetten, door specifieke dingen wel uit te zenden en beelden waar ze gewoon normaal zijn niet. Dus het kunnen wel gewoon leuke mensen zijn, maar ik zie het nu nog niet.
Ben ook wel erg benieuwd naar zijn kookkunsten voor de kookworkshops.
  dinsdag 12 september 2023 @ 16:16:26 #170
3542 Gia
User under construction
pi_210614040
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:10 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ja, maar dan in een dorp van 500 inwoners, lijkt me niet dat je én een bakker en zo'n supermarktbakker nodig hebt. Het andere wat ze wilden doen was interieurstyling, daar heb ik al helemaal mijn twijfels bij.
Ik hou wel van zoet, misschien ook maar naar Spanje verhuizen (als ik zo'n programma zie denk ik er soms wel serieus over na, maar de werkelijkheid is altijd weerbarstiger) Ik zou trouwens dan gewoon zelf een taart bakken, de Oudhollandse appeltaart :D
Misschien haalt die supermarkt het brood wel 's ochtends vroeg in een ander dorp. Dan zou een eigen verse bakkerij een toevoeging kunnen zijn. En niet alleen voor brood, maar ook banket.
pi_210614076
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Misschien haalt die supermarkt het brood wel 's ochtends vroeg in een ander dorp. Dan zou een eigen verse bakkerij een toevoeging kunnen zijn. En niet alleen voor brood, maar ook banket.
Hmm ja, daar zit wel wat in. Dat had ik nog niet bedacht. Maar zou de supermarkt dan eigenlijk blij zijn of het juist als concurrentie zien?
pi_210614081
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:15 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]

Maar de productie (of hoe dat heet), kan natuurlijk ook wel een bepaald beeld neerzetten, door specifieke dingen wel uit te zenden en beelden waar ze gewoon normaal zijn niet. Dus het kunnen wel gewoon leuke mensen zijn, maar ik zie het nu nog niet.
Daar heb je gelijk in :) Ze worden uiteraard wel wat gestuurd door de productie. Al was het maar uitleg van de opdr.
Kan me haast niet voorstellen dat ze dat in een keer in het Spaans begrijpen. Ze oefenen wel, maar geen een stel spreekt het goed genoeg om dat te begrijpen.
En de "spontane Spanaarden die toevallig een gesprek voeren over de koppels"

En stiekem, ja ik geef het toe, vond ik haar LEGO-ketting best wel leuk _O- alleen heb ik zelf niet het lef voor zoiets.

Ik ben heel benieuwd hoe ze hun bedrijven uit de grond willen stampen. Enkel het bierkoppel zie je er echt actief mee. Spoiler gaat weer over verder lopen
SPOILER
  dinsdag 12 september 2023 @ 16:24:26 #173
3542 Gia
User under construction
pi_210614102
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:21 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Hmm ja, daar zit wel wat in. Dat had ik nog niet bedacht. Maar zou de supermarkt dan eigenlijk blij zijn of het juist als concurrentie zien?
Die kan nog steeds brood verkopen, maar dan ingekocht bij de plaatselijke bakker in het dorp. Verwacht dat ze daar wel uitkomen. De supermarkt kan ook biertjes gaan verkopen.
Overigens kunnen de bakker en de bierbrouwer ook leveren aan de camping.

Geen idee wat die kunstemakers denken te bereiken. Ze irriteren mij behoorlijk, moet ik zeggen.
pi_210615239
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:10 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
De dorpelingen hebben al mazzel dat de plaatselijke kroeg een klein winkeltje runt, vaak word brood gebracht door een bestelauto die wat dorpjes afrijd. Bakker verkoopt denk ik voor 80% stokbroden, taart zie je praktisch nooit, haal je uit de diepvries bij een supermarkt of in de stad bij een banketbakker
  dinsdag 12 september 2023 @ 18:48:54 #175
410477 Fietsertje70
pi_210615718
Matthew is failliet gegaan met zijn aannemersbedrijf. Als hij met zijn klanten net zo omgaat als met de medegebruikers van dat huis is dat ook niet zo raar....
  dinsdag 12 september 2023 @ 22:30:58 #176
384473 Tuinfluitert
pi_210618483
quote:

En helemaal met Raymond.

Bianca ten Thije heeft een artiestennaam: Leusink.

Bianca is al lang kunstenaar, tekstschrijver, was een paar jaar DJ op TV Enschede FM, maar ook tot april 2023 werkzaam bij de Gemeente, heeft een eigen kunstatelier, schilderijen en beelden, zeefdrukken en heeft haar eigen kledinglijn, kaartenlijn, wijnlabels, meubels, ontwerpt shoppers die heel populair zijn. Sinds begin 2020 heeft Bianca de beschikking over een prachtig, nostalgisch pand het Landgoed Nettelhorst te Lochem waar ze zowel atelier als galerie heeft laten samenkomen. Galerie Bianca Leusink.

Brunette, Claudia,
https://www.tubantia.nl/d(...)%2Fwww.google.com%2F

De draagbare kunst van Bianca Leusink uit Haaksbergen
pi_210618852
Als je Bianca checked op FB zitten ze nu of zaten ze net in NL een expositie te openen. Lijkt voor hun vooral een reclame stunt allemaal en wat is kunst, wat zij maakt is al 1000x gemaakt
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 23:42:49 #178
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210619179
Ik kijk ook! Het niveau van Spaans dat gesproken wordt vind ik nog best redelijk, zoals het homostel bij de knutselclub en ook de bierbrouwer komt aardig uit zijn woorden. De opdrachten lijken ook goed begrepen te worden maar ik vermoed dat dit off camera wel vertaald wordt.

Nu al een hekel aan die Matthew en Sabrina, echt zo’n stel dat alleen aan zichzelf denkt en zo hart schreeuwt dat je er niet tussen komt. Die Raymond had een goed punt qua verdelen van het budget en Sabrina roept meteen “nee hoor, gewoon door vieren. Wel zo eerlijk toch? Zo is het!” Ik heb echt zo’n hekel aan mensen die op zo’n manier “communiceren” :r
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210619209
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 23:42 schreef MaJo het volgende:
Ik kijk ook! Het niveau van Spaans dat gesproken wordt vind ik nog best redelijk, zoals het homostel bij de knutselclub en ook de bierbrouwer komt aardig uit zijn woorden. De opdrachten lijken ook goed begrepen te worden maar ik vermoed dat dit off camera wel vertaald wordt.

Nu al een hekel aan die Matthew en Sabrina, echt zo’n stel dat alleen aan zichzelf denkt en zo hart schreeuwt dat je er niet tussen komt. Die Raymond had een goed punt qua verdelen van het budget en Sabrina roept meteen “nee hoor, gewoon door vieren. Wel zo eerlijk toch? Zo is het!” Ik heb echt zo’n hekel aan mensen die op zo’n manier “communiceren” :r
Idd alles moet op hun manier. Denken dat je gelijk hebt wanneer je t hardst schreeuwt.

En sabrina ook altijd dat instemmen met een dom lachje erachteraan.
  Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 23:54:30 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210619283
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 23:45 schreef marsan het volgende:

[..]
Idd alles moet op hun manier. Denken dat je gelijk hebt wanneer je t hardst schreeuwt.

Dat inderdaad :Y “haha ja toch? Zo is het!” Geen speld tussen te krijgen :{
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_210621300
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:48 schreef Fietsertje70 het volgende:
Matthew is failliet gegaan met zijn aannemersbedrijf. Als hij met zijn klanten net zo omgaat als met de medegebruikers van dat huis is dat ook niet zo raar....
We krijgen toch niet Addy 2.0 met zijn fitnesscentrum
pi_210622256
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:48 schreef Fietsertje70 het volgende:
Hij is inderdaad een rauwdouwer, maar een harde werker. Alleen verwacht hij dat van alle anderen ook en bereikt hiermee het tegendeel. Ieder doet zijn, haar eigen deel alleen in eigen tempo. Alleen die bierbrouwers nemen het brouwen serieus en niet de verbouwing van het huis. Dat gaat conflicten opleveren en van samenwerken zie ik nog niet zoveel. Het zgn. kunstenaarsstel geeft me nu al de kriebels. Dat verliefde geslijm met elkaar irriteert mij mateloos. Als je nu al niet met elkaar in één huis kunt verkeren dan weet ik niet hoe dit af gaat lopen. De boys zijn lekker bezig en zijn best wel sociaal.
pi_210622297
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 september 2023 16:15 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]

Dat laatste ben ik ook erg benieuwd naar want ik heb het idee dat zij graag mee wilde doen als kunstenares en hij eigenlijk niets wist te bedenken en dan maar wat gaat koken om mee te kunnen doen als stel.
pi_210622417
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 23:42 schreef MaJo het volgende:

De verdeling van het geld vond ik in deze ook belachelijk. 8)7 Een woonkamer opknappen en meubileren is heel wat anders dan een volledige badkamer of keuken moeten installeren. Het is niet alleen veel kostbaarder maar ook nog eens veel arbeidsintensiever. Matthew en Sabrina lieten anderen niet eens aan het woord en vooral Matthew zou toch moeten weten dat je voor zó weinig geld geen badkamer of keuken kunt realiseren?
pi_210622430
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2023 23:45 schreef marsan het volgende:

[..]

Vooral dat sarcasme van haar vind ik overbodig. :r
pi_210622541
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:34 schreef Chea49 het volgende:

[..]
De verdeling van het geld vond ik in deze ook belachelijk. 8)7 Een woonkamer opknappen en meubileren is heel wat anders dan een volledige badkamer of keuken moeten installeren. Het is niet alleen veel kostbaarder maar ook nog eens veel arbeidsintensiever. Matthew en Sabrina lieten anderen niet eens aan het woord en vooral Matthew zou toch moeten weten dat je voor zó weinig geld geen badkamer of keuken kunt realiseren?
Ja, maar vervolgens kiest Matthew wel voor de badkamer (al was toen de geld verdeling al anders) Ik had verwacht dat iedereen de slaapkamer zou willen. Tenminste als het echt door vieren gedeeld zou worden, dan had ik wel ingezet op de slaap- of woonkamer en dan hopen dat een van de anderen de keuken zou krijgen.

Ik verwacht ook nog wel wat financiële strubbelingen de komende tijd. Of misschien dat nu de penningmeester ermee stopt, ze toch ervoor kiezen om het door vieren te delen, dan ben je tenminste wel van het financiële gezeur af.
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 12:49:57 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210622583
En 15000 voor een verbouwing is toch niks :? Daar heb je in Nederland niet eens een badkamer voor. De kosten zullen lager liggen in Spanje maar dit bedrag voor badkamer, keuken en 2 kamers? Daar geloof ik niks van.
pi_210622932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:49 schreef MaJo het volgende:
En 15000 voor een verbouwing is toch niks :? Daar heb je in Nederland niet eens een badkamer voor. De kosten zullen lager liggen in Spanje maar dit bedrag voor badkamer, keuken en 2 kamers? Daar geloof ik niks van.
Moet lukken met creatief inkopen, 2e hands ook veel aanbod, zie daar geen probleem
pi_210622948
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 13:21 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Moet lukken met creatief inkopen, 2e hands ook veel aanbod, zie daar geen probleem
En ze moeten zelf klussen, geen mensen inhuren. Is ook wel leuker om te kijken als het wel een beetje een uitdaging is. Voor de ruzies over geld ;) (maar zou me niet verbazen als de productie wel echt zo redeneert)
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 14:55:51 #190
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210623760
Ik vind dat huis verbouwen er ook een beetje bij gezocht. Je moet een bedrijf starten, integreren en een huis verbouwen. Degene die het beste integreert wint het huis. Je kunt dus geen reet doen aan het huis en het wel winnen als je het beste integreert. Waarom zou je dan überhaupt gaan klussen? :D
  woensdag 13 september 2023 @ 17:32:13 #191
410477 Fietsertje70
pi_210625247
quote:
1s.gif Op woensdag 13 september 2023 12:46 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ja, maar vervolgens kiest Matthew wel voor de badkamer (al was toen de geld verdeling al anders) Ik had verwacht dat iedereen de slaapkamer zou willen. Tenminste als het echt door vieren gedeeld zou worden, dan had ik wel ingezet op de slaap- of woonkamer en dan hopen dat een van de anderen de keuken zou krijgen.

Ik verwacht ook nog wel wat financiële strubbelingen de komende tijd. Of misschien dat nu de penningmeester ermee stopt, ze toch ervoor kiezen om het door vieren te delen, dan ben je tenminste wel van het financiële gezeur af.
Hij is niet voor niets failliet gegaan....
  woensdag 13 september 2023 @ 17:32:49 #192
410477 Fietsertje70
pi_210625256
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 10:20 schreef hondonspain het volgende:

[..]
We krijgen toch niet Addy 2.0 met zijn fitnesscentrum
Wie is Addy?
pi_210626070
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 17:32 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Wie is Addy?
Sorry, van Helemaal het Einde in Chili, bleek ook net failliet te zijn en heeft iedereen opgelicht en blijkbaar nog steeds

https://www.ad.nl/show/ke(...)ekteleider~ac2c822f/
pi_210626159
Deze keer vind ik geen enkel koppel sympathiek overkomen. Maar gun de brouwers het toch wel het meest. Jong stel met een duidelijk doel.
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 22:35:30 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210628853
Ik zat net wat Instagram accounts van de deelnemers te checken en dat zegt denk ik al wel wat over de verhoudingen. Even in een spoiler voor mensen die dat (nog) niet willen weten.

SPOILER
pi_210628891
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:35 schreef MaJo het volgende:
Ik zat net wat Instagram accounts van de deelnemers te checken en dat zegt denk ik al wel wat over de verhoudingen. Even in een spoiler voor mensen die dat (nog) niet willen weten.

SPOILER
Als ik de burgemeester was in dat zieltogende dorpje had ik elke tourist met een eigen inbreng op wat voor manier dan ook een dik welkom geheten.
  Moderator woensdag 13 september 2023 @ 22:41:15 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210628899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als ik de burgemeester was in dat zieltogende dorpje had ik elke tourist met een eigen inbreng op wat voor manier dan ook een dik welkom geheten.
Dat is toch ook precies wat hij doet :?
pi_210628920
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 22:41 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat is toch ook precies wat hij doet :?
Ja, maar hij zit zelf ook gekleefd aan dit rare format.
pi_210641111
quote:
0s.gif Op woensdag 13 september 2023 17:32 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]
Hij is niet voor niets failliet gegaan....
Zal te maken hebben met die vreselijke prijsstijgingen. Ik kan niet eens meer een tuinman inhuren hier doordat de prijzen de lucht ingeschoten zijn. Een heg voor de helft verwijderen, een schutting met poort laten plaatsen kost mij 8ooo euro! Niet gedaan natuurlijk, maar ik wil maar aangeven dat de opdrachten slinken voor dit soort bedrijven. Klanten kunnen dat niet meer opbrengen. Ik mag toch aannemen dat het in Spanje niet anders zal zijn?
pi_210641139
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 11:01 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Zal te maken hebben met die vreselijke prijsstijgingen. Ik kan niet eens meer een tuinman inhuren hier doordat de prijzen de lucht ingeschoten zijn. Een heg voor de helft verwijderen, een schutting met poort laten plaatsen kost mij 8ooo euro! Niet gedaan natuurlijk, maar ik wil maar aangeven dat de opdrachten slinken voor dit soort bedrijven. Klanten kunnen dat niet meer opbrengen. Ik mag toch aannemen dat het in Spanje niet anders zal zijn?
maar tegelijkertijd is een (goede) aannemer/klusjesman vinden niet zo makkelijk.
(er is volgens mij werk zat voor dat soort lui)
pi_210641339
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2023 11:05 schreef koemleit het volgende:

[..]
maar tegelijkertijd is een (goede) aannemer/klusjesman vinden niet zo makkelijk.
Klusjesmannen zijn lastig te vinden, werk zat in veel delen van Spanje, word weer veel nieuw gebouwd. Tuinmannen ook genoeg maar gemiddeld 15 euro per uur, dat zal in NL anders zijn als ik de berichten lees. Opvallend veel jonge gezinnen komen naar Spanje, leven is hier wat goedkoper en relaxter
pi_210650559
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 11:20 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Klusjesmannen zijn lastig te vinden, werk zat in veel delen van Spanje, word weer veel nieuw gebouwd. Tuinmannen ook genoeg maar gemiddeld 15 euro per uur, dat zal in NL anders zijn als ik de berichten lees. Opvallend veel jonge gezinnen komen naar Spanje, leven is hier wat goedkoper en relaxter
De gemiddelde klusjes- of tuinman vraagt hier 60 euro per uur.
pi_210650571
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:03 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Zijn absurde prijzen geworden maar leven word ook erg duur gemaakt door de overheid dan krijg je dit
  zaterdag 16 september 2023 @ 12:06:09 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210650590
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 september 2023 11:05 schreef koemleit het volgende:

[..]
Dit.
Als je in de afgelopen 5 jaar als aannemer failliet gegaan bent dan is er echt wel meer aan de hand.
Plus dat je niet failliet gaat omdat je tarieven te hoog zijn, tenzij je liever op je reet zit dan 10% minder verdienen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 september 2023 @ 12:06:49 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210650597
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 12:03 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ik weet niet waar "hier" is, maar hoe koppel je zo'n uurtarief aan failliet gaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210651871
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 september 2023 11:01 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Dat vragen ze omdat er veel vraag naar ze is.
  zaterdag 16 september 2023 @ 15:45:01 #207
384473 Tuinfluitert
pi_210652341
Matthew is als ZZP'er een harde werker en heeft al 25 jaar ervaring in de bouw. Hij kan alles bouwen en verbouwen wat nodig is om hun droom waar te maken.

Door omstandigheden uiteindelijk niet kunnen werken, ?
pi_210653477
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 15:45 schreef Tuinfluitert het volgende:
Matthew is als ZZP'er een harde werker en heeft al 25 jaar ervaring in de bouw. Hij kan alles bouwen en verbouwen wat nodig is om hun droom waar te maken.

Door omstandigheden uiteindelijk niet kunnen werken, ?
failliet gegaan in een tijd waarbij er in dat werkveld een grote vraag is?

Ik zou mn vraagtekens hebben bij zo iemand.
  zaterdag 16 september 2023 @ 17:12:01 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210653753
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 16:58 schreef marsan het volgende:

failliet gegaan in een tijd waarbij er in dat werkveld een grote vraag is?

Ik zou mn vraagtekens hebben bij zo iemand.
Hoe kom je erbij dat ie failliet is gegaan?
Poef.....gone! ©golfer
pi_210653851
JUni 2021

Van Loon Totaalbouw (h.o.d.n.)

Laatste nieuws over dit bedrijf uit Den Bosch dat failliet is verklaard.

Lijkt me zijn oude bedrijf.
pi_210653881
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 17:12 schreef golfer het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij dat ie failliet is gegaan?
Stond eerder in topic en hierboven ook.
pi_210654206
Failliet gaan van een aannemersbedrijf kan best, teveel inkoop en te weinig verkoop.
pi_210654453
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 17:46 schreef Firuze60 het volgende:
Failliet gaan van een aannemersbedrijf kan best, teveel inkoop en te weinig verkoop.
Ja..en jezelf uit een gouden markt prijzen.
Alles kan. Maar alles geeft ook een beeld.
pi_210654470
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:07 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja..en jezelf uit een gouden markt prijzen.
Alles kan. Maar alles geeft ook een beeld.
Zo een gouden markt is het niet, hoor, veel nieuwbouw is uitgesteld of zelfs afgesteld ivm stikstofgedoe.
pi_210654505
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Zo een gouden markt is het niet, hoor, veel nieuwbouw is uitgesteld of zelfs afgesteld ivm stikstofgedoe.
Ja die kleine aannemer ligt daar idd door op zn gat...
pi_210654512
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:12 schreef marsan het volgende:

[..]
yep
pi_210654514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:13 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
yep
Hmmmm. Nope...
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:14:13 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210654522
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Los van het feit dat kleine aannemers zoals hij geen grote projecten doen die vanwege het stikstofverhaal uitgesteld worden, is zijn faillissement ook van 2020... toen konden de (onder)aannemers amper een klus binnen een half jaar aannemen.
En dat soort kleine klusbedrijven al helemaal niet.
Dus uitgestelde nieuwbouw heeft er al helemaal niets mee te maken, als dit soort jongens goed zijn worden ze bij bosjes ingehuurd door bouwbedrijven die woningen in opdracht bouwen, dus niet de projectmatige bouw die (nu, dus niet in 2020) het meest last heeft van de stikstofbeperkingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:14:44 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210654531
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:12 schreef marsan het volgende:

[..]
Ja, mooi hè.... :D
Wat een complete nonsens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210654539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Echt. Totaal beeld van hoe t werkt.
pi_210654549
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:14 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ok, dan had ie zijn boekhouding niet op orde of zoiets, te grote plannen met een te kleine beurs. maar wel drie jaar overleven in Spanje zonder schulden, best vreemd, ja.
pi_210654558
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ok, dan had ie zijn boekhouding niet op orde of zoiets, te grote plannen met een te kleine beurs. maar wel drie jaar overleven in Spanje zonder schulden, best vreemd, ja.
Zn boeken niet op orde? En dan lag t aan alles behalve hem?
Gewoon een beunhaas dan.

Maar 3 jaar overleven in spanje zonder schulden?
Heeft hij zn schulden hier dan al afbetaald? Of lekker proberen te vluchten voor zn schulden?
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:18:53 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210654563
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:15 schreef marsan het volgende:

[..]
Echt. Totaal beeld van hoe t werkt.
Ja, maar ja, als je denkt dat bedrijven failliet gaan omdat de uurtarieven hoog zijn dan is het ook allemaal wat moeilijk natuurlijk.

Tevens denken dat aannemers van alles en nogwat inkopen dat ze niet meer kwijt kunnen :')
Ja, misschien eens 12 pallets Alegra 10 Edel-engobe als je er goedkoop aan kunt komen en de ruimte hebt (loods of terrein) maar die kun je altijd wel kwijt en ga je niet failliet door.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210654572
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:18 schreef marsan het volgende:

[..]
Gewoon een beunhaas dan.
Dat beunen doet ie nog gewoon voor de teevee. Zonder vergunningen werken. :D
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:22:26 #225
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210654590
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:18 schreef marsan het volgende:

[..]
Gewoon een beunhaas dan.

Maar 3 jaar overleven in spanje zonder schulden?
Heeft hij zn schulden hier dan al afbetaald? Of lekker proberen te vluchten voor zn schulden?
Nee, want er was sprake van een opheffing van het faillissement wegens een gebrek aan baten, dus de schulden blijven bestaan.
https://drimble.nl/failli(...)totaalbouw-hodn.html
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210654596
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nee, want er was sprake van een opheffing van het faillissement wegens een gebrek aan baten, dus de schulden blijven bestaan.
Ojee, maar dat gaat toch over grenzen heen, zit ie in Spanje dan veilig voor schuldeisers?
pi_210654598
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Idd. Maar lag allemaal aan stikstofwetgeving van een paar jaar later.
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:24:44 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210654603
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ojee, maar dat gaat toch over grenzen heen, zit ie in Spanje dan veilig voor schuldeisers?
Geen idee, vooralsnog heeft hij daar ook niets.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:25:14 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210654611
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:24 schreef marsan het volgende:

[..]
Idd. Maar lag allemaal aan stikstofwetgeving van een paar jaar later.
Ja..... is het al de schuld van Kaag? :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210654620
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mag hopen van niet. Schulden maken is ook schulden afbetalen.
Ipv elders weer de beunhaas uit te hangen.
  zaterdag 16 september 2023 @ 18:26:28 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210654624
Maar goed, je moet een behoorlijk stuk arrogantie hebben om na een faillissement vrolijk mee te gaan doen aan een TV-programma en doen alsof er niets aan de hand is.
Ben benieuwd wat zijn schuldeisers daar van vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210654630
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Precies. Kaag en wss nog een vaccin
pi_210654645
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Haha, maar het verbaasde mij wel hoeveel materiaal aan hout hij kon importeren. Enfin, verbaas mij niet alleen over deze ondernemer, er zit er nog eentje in Noord-Frankrijk. Wekelijkse soap, leuk gezin, geen idee, hoe ze het financieel rond breiden, maar wel erg leuk om te volgen.

https://tenhuizeplanckaert.be/het-kasteel-in-frankrijk/
pi_210654739
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Haha, maar het verbaasde mij wel hoeveel materiaal aan hout hij kon importeren. Enfin, verbaas mij niet alleen over deze ondernemer, er zit er nog eentje in Noord-Frankrijk. Wekelijkse soap, leuk gezin, geen idee, hoe ze het financieel rond breiden, maar wel erg leuk om te volgen.

https://tenhuizeplanckaert.be/het-kasteel-in-frankrijk/
Tsja. Leuk voor een ander topic mss?
pi_210655778
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 18:39 schreef marsan het volgende:

[..]
Tsja. Leuk voor een ander topic mss?
Word een beetje Ik Vertrek naar Zarra in Noord- Frankrijk zo
pi_210656151
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 20:33 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Word een beetje Ik Vertrek naar Zarra in Noord- Frankrijk zo
Hahaha, ja, ik haalde de programma's Ik vertrek en Zarra door elkaar over failliete aannemers. Die van Ik vertrek is niet failliet geweest, de badkameropknapper uit Zarra ooit wel, manoman, ze lijken ook allemaal op elkaar. :D
  zaterdag 16 september 2023 @ 22:45:35 #237
384473 Tuinfluitert
pi_210657338
Ik zag net een youtube dat de familie Rutten uit het dorp Polopos het dorp en het huis in Zarra aan de buitenkant bekeken en een inwoner vertelde dat de nieuwe eigenaars er niet waren, maar tijdelijk in Nederland.

pi_210658368
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 september 2023 22:45 schreef Tuinfluitert het volgende:
Ik zag net een youtube dat de familie Rutten uit het dorp Polopos het dorp en het huis in Zarra aan de buitenkant bekeken en een inwoner vertelde dat de nieuwe eigenaars er niet waren, maar tijdelijk in Nederland.

Doe liken en abonneren. :B

Dat zij zelfs een vervolgprogramma nodig hebben om toch weer zelf in de picture te komen, ach hoe sneu. Hoop zelf toch wel dat hen het hun goed gaat, vond het een gezellig stel. Beetje kreeftenbende daar in het hete Spanje.
pi_210658632
https://www.projectportugal.pt

Ik heb dus Helemaal het Einde ook gezien en vond toen al die vent bloedirritant, maar dit wist ik dus niet. Bovenstaande site is dat van hem in Portugal. Hij noemt zichzelf een volger van Jezus (gezin was niet religieus in 2016) en doet of hij Jezus zelf is. Heel eng mannetje.
  zondag 17 september 2023 @ 13:39:05 #240
384473 Tuinfluitert
pi_210661263
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 01:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Dat zij zelfs een vervolgprogramma nodig hebben om toch weer zelf in de picture te komen, ach hoe sneu. Hoop zelf toch wel dat hen het hun goed gaat, vond het een gezellig stel. Beetje kreeftenbende daar in het hete Spanje.
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 06:34 schreef TomDooley het volgende:
https://www.projectportugal.pt

Ik heb dus Helemaal het Einde ook gezien en vond toen al die vent bloedirritant, maar dit wist ik dus niet. Bovenstaande site is dat van hem in Portugal. Hij noemt zichzelf een volger van Jezus (gezin was niet religieus in 2016) en doet of hij Jezus zelf is. Heel eng mannetje.
Ik ken de mensen van het dorp Polopos niet en heb niet een aflevering van de 44 afleveringen gezien, ik ga kijken of er nog wat van te vinden is en na te lezen in wat topics op Fok.

Trouwens Het Spaanse dorp Zarra heeft maar 11 afleveringen,
  zondag 17 september 2023 @ 13:44:05 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210661315
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 13:39 schreef Tuinfluitert het volgende:

[..]
Ik ken de mensen van het dorp Polopos niet en heb niet een aflevering van de 44 afleveringen gezien, ik ga kijken of er nog wat van te vinden is.

Trouwens Het Spaanse dorp Zarra heeft maar 11 afleveringen,
Mijn god, 11.... en ik ben ze nu al zat, net nog even de aflevering van afgelopen week gekeken om te voorkomen dat ik helemaal achter ga lopen, maar wat een vervelende deelnemers.
Misschien is het ook wel de opzet hoor, met die constante strijd met de andere deelnemers en dan ook nog met het huis waar ze gezamenlijk aan moeten werken als inzet, waardoor er enorm gestookt wordt.

Maar dit vraagt bijna om hate-watching en dat vind ik niet leuk.

Laat ze gewoon ieder een eigen huis doen en ze allemaal de mogelijkheid geven om er te blijven wonen, daar ook op in te zetten, het is niet dat er een huizentekort is ofzo.
Het dorp wil verjongen, jeugd aantrekken en dan is er maar 1 stel bij waarvan je eventueel nog kunt verwachten dat ze kinderen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210662028
quote:
0s.gif Op zondag 17 september 2023 01:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]

Net filmpje bekeken maar hebben de kunstenmakers echt gewonnen, kan toch niet
pi_210677089
Verder niemand live aan het kijken?
Er wordt hard gewerkt deze aflevering lijkt het.
Dacht net even dat een dorpsbewoner een rare broek aanhad, maar het was natuurlijk Bianca de kunstenares :D
pi_210677260
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 21:06 schreef MizzezAmy het volgende:
Dacht net even dat een dorpsbewoner een rare broek aanhad, maar het was natuurlijk Bianca de kunstenares :D
Ik kijk vooruit via Videoland :@
pi_210677312
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:21 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik kijk vooruit via Videoland :@
Oeh niet verklappen! Ik zie nu de klusavonturen van de bierbrouwer en de bingoavond.
Ooit ook zelf meegedaan aan een bingoavond in Nederland, dat was ook een stuk minder gezellig dan ik had verwacht :D
pi_210677319
Dank @MizzezAmy, ik heb net na jou een spoiler geplaatst, ben ook vooruitkijker. Gelijk aangepast. Excuses!
pi_210677545
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 21:24 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Oeh niet verklappen! Ik zie nu de klusavonturen van de bierbrouwer en de bingoavond.
Ooit ook zelf meegedaan aan een bingoavond in Nederland, dat was ook een stuk minder gezellig dan ik had verwacht :D
Ik verklap niks!
Bingo avonden moet je echt treffen met een leuke groep, dan kan het hilarisch zijn.
pi_210677610
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:25 schreef TomDooley het volgende:
Dank @:MizzezAmy, ik heb net na jou een spoiler geplaatst, ben ook vooruitkijker. Gelijk aangepast. Excuses!

Ik vind het geen ramp als de spoilers maar in een spoiler staan ;)
Straks komt de uitslag van het uitkijkpunt. Spannend :)

Ben afgelopen week begonnen met duolingo Spaans, wel grappig dat ik nu al woorden herken. Volgend jaar kan ik ook meedoen met het programma! ;)
  maandag 18 september 2023 @ 21:45:27 #249
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210677614
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 21:06 schreef MizzezAmy het volgende:

Nee. Wij kijken het nu terug.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210677627
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:40 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Ik verklap niks!
Bingo avonden moet je echt treffen met een leuke groep, dan kan het hilarisch zijn.
Haha ja dit was ook zo'n groep fanatieke vrouwen, allemaal ook met een stempel. Ik kon het amper bijhouden met mn normale pen :D
En dan in het Spaans lijkt me nog een stuk moeilijker!
pi_210677689
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 21:45 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Ik vind het geen ramp als de spoilers maar in een spoiler staan ;)
Straks komt de uitslag van het uitkijkpunt. Spannend :)

Ben afgelopen week begonnen met duolingo Spaans, wel grappig dat ik nu al woorden herken. Volgend jaar kan ik ook meedoen met het programma! ;)
Ik ga je volgen hoor, en zal je aanmoedigen hier. Top dat je nu al woorden herkent, gaat snel!
  maandag 18 september 2023 @ 21:51:31 #252
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210677698
Inderdaad zwak van Raymond en Bianca om niet naar die bijeenkomst te gaan en zelf te vertellen dat Raymond stopt als penningmeester.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210677716
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 21:46 schreef MizzezAmy het volgende:

[..]
Haha ja dit was ook zo'n groep fanatieke vrouwen, allemaal ook met een stempel. Ik kon het amper bijhouden met mn normale pen :D
En dan in het Spaans lijkt me nog een stuk moeilijker!
Ja het is een zware sport. Dat winnaars geen Wilhelmus krijgen snap ik niet. Je kan niet eens je pen klikken, want dat gaat de 83 jarige buurman er met het stuk zeep vandoor. Zonder gein, een keer gedaan, was serieus verbaasd over de snelheid, weet nog niet of ik nou Bingo had of niet, maar heb wel enorm gelachen.
pi_210677762
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 21:51 schreef golfer het volgende:
Inderdaad zwak van Raymond en Bianca om niet naar die bijeenkomst te gaan en zelf te vertellen dat Raymond stopt als penningmeester.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat hadden ze zelf echt moeten doen, zo'n penningmeesterschap overhandig je niet via een ander. Vind het ook wat sneu ergens dat die dertigers ertussen worden gezet, ze willen geen kwaad, maar zijn loyaal aan de groep en dat moeten Kunstenaarskoppel en Tokkiekoppel toch echt wel weten.
pi_210677774
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 21:52 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Ja het is een zware sport. Dat winnaars geen Wilhelmus krijgen snap ik niet. Je kan niet eens je pen klikken, want dat gaat de 83 jarige buurman er met het stuk zeep vandoor. Zonder gein, een keer gedaan, was serieus verbaasd over de snelheid, weet nog niet of ik nou Bingo had of niet, maar heb wel enorm gelachen.
Hahaha ja dat had ik dus ook, dat ik het met mijn (toen nog ;)) jonge hersenen het gewoon niet bijhield en al die oudjes hadden nergens problemen mee :D
pi_210677799
quote:
Ja, juist met zulke acties vergroot je de kloof nog eens wat extra. En dan andere met je problemen opzadelen, krijgen de bierbrouwers wel wat extra credits van me nu.
Sowieso, eerder hadden ze het dacht ik eens over een gezamenlijke app-groep, dan had hij het daar toch in kunnen zetten?
  maandag 18 september 2023 @ 22:01:21 #257
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210677836
Die stier, daar was toch nogal wat commentaar op, de vorige keer?
Waarom gaan ze dat nu toch weer als logo voor hun bier gebruiken?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 september 2023 @ 22:02:57 #258
384473 Tuinfluitert
pi_210677852
Omdat het van de stier niet in hun gezicht is gezegd, dat zien ze nu op de televisie en zijn de 500 flessen met opnieuw een stier gemaakt.
pi_210677861
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 22:01 schreef golfer het volgende:
De stier was BoesBoes. Nu hebben ze een eigen stier verzonnen (laten ontwikkelen).
  maandag 18 september 2023 @ 22:09:02 #260
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210677933
Leuke vent in die drukkerij.
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 september 2023 @ 22:25:04 #261
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210678106
Elk stel zit om de paar minuten elkaar op bek te kussen.
Moest dat van de productie?
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 18 september 2023 @ 22:32:07 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210678208
Bier tappen kunnen die brouwers niet.
Poef.....gone! ©golfer
pi_210678211
quote:
82s.gif Op maandag 18 september 2023 22:25 schreef golfer het volgende:
Elk stel zit om de paar minuten elkaar op bek te kussen.
Moest dat van de productie?
Ik denk dat je romantisch wordt van zo'n avontuur in het buitenland ;)

Leuke winnaars van de uitkijkpunt wedstrijd. Maar eigenlijk vond ik alle uitkijkpunten best leuk. Het gaat vooruit!
pi_210678570
quote:
Logo is grappig maar glas bier is niet herkenbaar, meer een stier met een bril op
  dinsdag 19 september 2023 @ 00:47:07 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210679329
quote:
Ze hadden de stier gekozen omdat zij het als teken van Spanje zagen, terwijl de mensen uit Zarra helemaal geen koppeling hebben met die stier.

Alsof je kazen op je biermerk gaat doen bij Kinderdijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210679344
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 23:09 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Logo is grappig maar glas bier is niet herkenbaar, meer een stier met een bril op
Haha ja, dat was dus ook wat de man Bastiaan zei, met die apres ski opmerking.
Naja, mochten ze nog naar een ski-gebied willen verhuizen hebben ze hun logo al klaar :D

Wel jammer dat ze hun niet verteld hadden dat ze in Zarra geen koppeling met de stier hebben en dat het stierenvechten wat omstreden is. Dan hadden ze vast een ander logo gemaakt.
Eigenlijk moeten ze ook kriek gaan brouwen, wel leuk voor het kersfeest :)
pi_210680124
Ik zit weer lekker te kijken op NLziet
Waarom weet ik niet, maar het kunstkoppel is een beetje uit mijn irritatie zone gekropen
pi_210680275
Wat een milde bui heb ik vandaag. Vind het zelfs knap hoe sommigen zonder kluservaring toch zo goed bezig zijn ^O^ ! Doe ik hen niet na!
pi_210681293
quote:
Die 2 distantiëren zich steeds meer van de anderen. Ze voelen zich overal boven staan en dat geeft spanningen bij de rest. Ik vind ze ook steeds slijmeriger worden naar elkaar toe en ze lijken erg nep allebei. Waren zij niet diegene die die ijzeren boog over de picknick tafel hebben laten maken en er zó trots op waren?
Fijn voor de boys dat ze nu al een betaalbaar pandje hebben gevonden voor de toekomstige bakkerij en interieurontwerpen. Is best goedkoop eigenlijk maar 180m euro p.m. is te doen.
SPOILER
pi_210681309
quote:
Viel mij ook al op, beetje eigenwijs vrees ik.
pi_210681314
quote:
14s.gif Op maandag 18 september 2023 22:09 schreef golfer het volgende:
Leuke vent in die drukkerij.
Die ziet al wekelijks een gratis biertje tegemoet! *O*
pi_210681319
quote:
1s.gif Op maandag 18 september 2023 22:32 schreef golfer het volgende:
Bier tappen kunnen die brouwers niet.
Lag aan de zelfgemaakte tap en toen een bewoner er iets over zei negeerde ze dat ook.
pi_210681326
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 23:09 schreef hondonspain het volgende:

[..]
De brouwer zélf herkende er niet eens een bierkraag op. _O-
pi_210681341
Het is wel weer een programma waar vergunningen niet aan de orde komen, ook in Spanje heb je vergunningen nodig voor verkoop, hygiene certificaten etc. Nu lijkt het weer dat alles kan maar dus niet en boetes zijn enorm.
pi_210681354
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:53 schreef hondonspain het volgende:
Het is wel weer een programma waar vergunningen niet aan de orde komen, ook in Spanje heb je vergunningen nodig voor verkoop, hygiene certificaten etc. Nu lijkt het weer dat alles kan maar dus niet en boetes zijn enorm.
Zolang je niks verkoopt heb je geen vergunning nodig, daar zijn ze volgens mij ook hard mee bezig om deze allemaal te verkrijgen. Vandaar dat ze nog weinig aan de verbouw van het huis hebben kunnen doen.
pi_210681437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:55 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Zolang je niks verkoopt heb je geen vergunning nodig, daar zijn ze volgens mij ook hard mee bezig om deze allemaal te verkrijgen. Vandaar dat ze nog weinig aan de verbouw van het huis hebben kunnen doen.
Ja, want terwijl je wacht op goed of afkeuring, kun je gewoon werken tussendoor hoor.
pi_210681476
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:55 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Bier maken in je huis vergunning nodig, verbouwen huis vergunning nodig. Zie weinig dat ze daar mee bezig zijn. Vergunning camping is praktisch onmogelijk te krijgen in Valencia.
pi_210682866
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:08 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Bier maken in je huis vergunning nodig, verbouwen huis vergunning nodig. Zie weinig dat ze daar mee bezig zijn. Vergunning camping is praktisch onmogelijk te krijgen in Valencia.
Wat ik een beetje begreep was om van een parkeerterreintje een (betaalde) camperplaats te maken al vergunningen nodig zijn. Wat een stel naievelingen bij elkaar, zeg!
pi_210682997
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Wat ik een beetje begreep was om van een parkeerterreintje een (betaalde) camperplaats te maken al vergunningen nodig zijn. Wat een stel naievelingen bij elkaar, zeg!
Je ziet nu veel kleine camper campings, dacht max 6 mogelijk en wat andere eisen. Echte camping is al jaren eigenlijk niet mogelijk, paar jaar geleden hebben ze de bezem gehaald door alle illegale bedrijven en het erg lastig gemaakt vergunningen te krijgen, ook B&B's
pi_210683021
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 13:51 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Je ziet nu veel kleine camper campings, dacht max 6 mogelijk en wat andere eisen. Echte camping is al jaren eigenlijk niet mogelijk, paar jaar geleden hebben ze de bezem gehaald door alle illegale bedrijven en het erg lastig gemaakt vergunningen te krijgen, ook B&B's
Begrijp ik ook wel, hoor. Dat gezeik dat er hier in Nederland zoveel bureaucratie is en je niks mag en in Spanje alles wel is een fabeltje.
  Moderator dinsdag 19 september 2023 @ 14:36:51 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210683471
Iemand opgevallen dat Bianca een tik heeft met haar mond? Voor het eerst viel het me op tijdens zo'n moeilijke vergadering, dacht dat het een zenuwtrekje was, maar ze heeft het altijd. En nu het me opvalt vind ik het opeens heel irritant :@ :')
pi_210686421

Gaat hard met die vandalen in het dorp waar aldus locals zo weinig jongeren zijn :X
  dinsdag 19 september 2023 @ 19:44:16 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_210686648
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 14:36 schreef MaJo het volgende:
Iemand opgevallen dat Bianca een tik heeft met haar mond? Voor het eerst viel het me op tijdens zo'n moeilijke vergadering, dacht dat het een zenuwtrekje was, maar ze heeft het altijd. En nu het me opvalt vind ik het opeens heel irritant :@ :')
Het viel me wel op dat ze zelfs in het Spaans een Twents accent heeft, Gracias was bijna "kraadzias" en muy van muy bien was zo ongeveer "moeii".
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_210686912
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:27 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]

Gaat hard met die vandalen in het dorp waar aldus locals zo weinig jongeren zijn :X
Zag een foto van de aangeklede aanhanger maar miste ook een hoop deco
pi_210687211
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:02 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zag een foto van de aangeklede aanhanger maar miste ook een hoop deco

Is wat aangepast ook, dacht dat ze die algemene Bienvenido naam zo graag wilde houden, maar lijkt nu toch anders te zijn geworden. Weet niet of je deze bedoelde, maar deze cap is van hetzelfde filmpje als van "h ris zarra" van hierboven :)

SPOILER
pi_210687546
Denk dat ze deze weer opgeknapt hebben en inmiddels naar de nieuwe plek gebracht. Zag foto van FB kennissen op oude plek en hoop dingen waren verdwenen.

https://www.facebook.com/(...)pcb.6514155021953269

[ Bericht 28% gewijzigd door hondonspain op 19-09-2023 20:55:50 ]
pi_210688147
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:49 schreef hondonspain het volgende:
Denk dat ze deze weer opgeknapt hebben en inmiddels naar de nieuwe plek gebracht. Zag foto van FB kennissen op oude plek en hoop dingen waren verdwenen.

Ah ok, dan hoop ik dat ze het ook zelf gesloopt hebben.

:{w Tuig dat niet van andermans spullen af kan blijven ..
  woensdag 20 september 2023 @ 12:07:51 #288
3542 Gia
User under construction
pi_210693851
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 10:51 schreef Chea49 het volgende:

[..]
De brouwer zélf herkende er niet eens een bierkraag op. _O-
Ik snap sws die stier niet! Veel Spanjaarden willen niet meer geassocieerd worden met stierenvechten.
Zarra is, schijnbaar, bekend om de kersen. Had dat in dat logo verwerkt.
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 12:14:49 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210693921
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 19:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het viel me wel op dat ze zelfs in het Spaans een Twents accent heeft, Gracias was bijna "kraadzias" en muy van muy bien was zo ongeveer "moeii".
Ja klopt _O-

Melissa begint trouwens wel een beetje te irriteren als het om Spaans praten gaat. Ze wil dan een gesprek beginnen, zegt "eeeeeh" en kijkt dan naar haar vriend. Zo leer je het natuurlijk nooit :')
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 12:15:20 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210693926
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:49 schreef hondonspain het volgende:

Linkje doet het niet :)
pi_210698505
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Linkje doet het niet :)
Okay, hoe kan ik op een simpele manier hier foto's plaatsen, uploaden kan niet?
pi_210698546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 20:24 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Okay, hoe kan ik op een simpele manier hier foto's plaatsen, uploaden kan niet?
Ik doe meestal via imgbb, daar uploaden en kiezen voor de bb code met link. Dat kopiëren en gewoon plakken

pi_210698669
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:14 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja klopt _O-

Melissa begint trouwens wel een beetje te irriteren als het om Spaans praten gaat. Ze wil dan een gesprek beginnen, zegt "eeeeeh" en kijkt dan naar haar vriend. Zo leer je het natuurlijk nooit :')
Ik kijk ook nog steeds.

Hun Spaans (allemaal) valt me trouwens goed mee maar Melissa hangt inderdaad wel erg aan haar vriend. Met alles.

Dat high-five koppel vind ik onuitstaanbaar. Daar zou ik denk ik ook ruzie mee krijgen.

Vooralsnog vind ik het homo koppel het best te pruimen.

Verder gebeurt er eigenlijk niet heel veel.
pi_210698784
Mijn link werkte niet, nu even zo, aanhanger paar weken geleden

woensdag 20 september 2023 @ 23:01:42 #295
346653 Ceviche
pi_210700873
Ik loop volgens mij een aflevering achter maar hun Spaans lijkt nu wel redelijk (van wat we zagen) maar hoe lang zitten ze er al? Ik zou zeggen een maand of 2? Of schat ik dat veel te ruim in?
Want dan vind ik het toch minder indrukwekkend :@
  Moderator woensdag 20 september 2023 @ 23:04:28 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_210700890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 23:01 schreef Ceviche het volgende:
Ik loop volgens mij een aflevering achter maar hun Spaans lijkt nu wel redelijk (van wat we zagen) maar hoe lang zitten ze er al? Ik zou zeggen een maand of 2? Of schat ik dat veel te ruim in?
Want dan vind ik het toch minder indrukwekkend :@
In de laatste aflevering die ik keek (ik kijk vooruit) zitten ze er 1,5 maand. Ik vind het niveau Spaans ook best prima, behalve van Matthew en Sabrina, die doen volgens mij alleen of ze het begrijpen :P
pi_210703944
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:03 schreef TomDooley het volgende:

[..]
Ja, want terwijl je wacht op goed of afkeuring, kun je gewoon werken tussendoor hoor.
Ben ik helemaal met je eens maar ze proberen liever dat andere drankje dat ze willen gaan verkopen. Ik begrijp ook niet dat je tussendoor niet even in het huis kunt zijn voor de verbouwing.
pi_210703961
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 11:08 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zal wel meevallen want ze hebben al een terrein op het oog om campers of tenten te gaan plaatsen.
pi_210704086
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 september 2023 20:27 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Is wat aangepast ook, dacht dat ze die algemene Bienvenido naam zo graag wilde houden, maar lijkt nu toch anders te zijn geworden. Weet niet of je deze bedoelde, maar deze cap is van hetzelfde filmpje als van "h ris zarra" van hierboven :)

SPOILER
Ze lijken wel ramptoeristen zegt die vrouw. Nou, jullie zijn dat toch écht hoor. :Y
Nog echt niet duidelijk wie de winnaar is en Matthew wilde niks zeggen. Ik vind die picknicktafelopdrachten er erg armoedig bijstaan hoor. :{
pi_210704094
quote:
0s.gif Op woensdag 20 september 2023 12:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik snap sws die stier niet! Veel Spanjaarden willen niet meer geassocieerd worden met stierenvechten.
Zarra is, schijnbaar, bekend om de kersen. Had dat in dat logo verwerkt.
Dat hebben ze volgens mij ook wel gedaan maar minder zichtbaar en die stier op de voorgrond.
pi_210704216
quote:
0s.gif Op donderdag 21 september 2023 11:50 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ze lijken wel ramptoeristen zegt die vrouw. Nou, jullie zijn dat toch écht hoor. :Y
Nog echt niet duidelijk wie de winnaar is en Matthew wilde niks zeggen. Ik vind die picknicktafelopdrachten er erg armoedig bijstaan hoor. :{
Vond ik ook, dat je even gaat kijken als je er toch in de buurt bent kan ik nog wel snappen, maar dat zo filmen met dat commentaar :N

Wie wint is niet duidelijk, maar met die 2 filmpjes kun je wel nagaan wie er dus niet winnen. Ik ga ook niet meer van zulke filmpjes kijken; weet al meer dan ik zou willen :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')