Ik ga je volgen hoor, en zal je aanmoedigen hier. Top dat je nu al woorden herkent, gaat snel!quote:Op maandag 18 september 2023 21:45 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Ik vind het geen ramp als de spoilers maar in een spoiler staan![]()
Straks komt de uitslag van het uitkijkpunt. Spannend
Ben afgelopen week begonnen met duolingo Spaans, wel grappig dat ik nu al woorden herken. Volgend jaar kan ik ook meedoen met het programma!
Ja het is een zware sport. Dat winnaars geen Wilhelmus krijgen snap ik niet. Je kan niet eens je pen klikken, want dat gaat de 83 jarige buurman er met het stuk zeep vandoor. Zonder gein, een keer gedaan, was serieus verbaasd over de snelheid, weet nog niet of ik nou Bingo had of niet, maar heb wel enorm gelachen.quote:Op maandag 18 september 2023 21:46 schreef MizzezAmy het volgende:
[..]
Haha ja dit was ook zo'n groep fanatieke vrouwen, allemaal ook met een stempel. Ik kon het amper bijhouden met mn normale pen
En dan in het Spaans lijkt me nog een stuk moeilijker!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat hadden ze zelf echt moeten doen, zo'n penningmeesterschap overhandig je niet via een ander. Vind het ook wat sneu ergens dat die dertigers ertussen worden gezet, ze willen geen kwaad, maar zijn loyaal aan de groep en dat moeten Kunstenaarskoppel en Tokkiekoppel toch echt wel weten.quote:Op maandag 18 september 2023 21:51 schreef golfer het volgende:
Inderdaad zwak van Raymond en Bianca om niet naar die bijeenkomst te gaan en zelf te vertellen dat Raymond stopt als penningmeester.
Hahaha ja dat had ik dus ook, dat ik het met mijn (toen nogquote:Op maandag 18 september 2023 21:52 schreef TomDooley het volgende:
[..]
Ja het is een zware sport. Dat winnaars geen Wilhelmus krijgen snap ik niet. Je kan niet eens je pen klikken, want dat gaat de 83 jarige buurman er met het stuk zeep vandoor. Zonder gein, een keer gedaan, was serieus verbaasd over de snelheid, weet nog niet of ik nou Bingo had of niet, maar heb wel enorm gelachen.
Ja, juist met zulke acties vergroot je de kloof nog eens wat extra. En dan andere met je problemen opzadelen, krijgen de bierbrouwers wel wat extra credits van me nu.quote:Op maandag 18 september 2023 21:51 schreef golfer het volgende:
Inderdaad zwak van Raymond en Bianca om niet naar die bijeenkomst te gaan en zelf te vertellen dat Raymond stopt als penningmeester.
De stier was BoesBoes. Nu hebben ze een eigen stier verzonnen (laten ontwikkelen).quote:Op maandag 18 september 2023 22:01 schreef golfer het volgende:
Die stier, daar was toch nogal wat commentaar op, de vorige keer?
Waarom gaan ze dat nu toch weer als logo voor hun bier gebruiken?
Ik denk dat je romantisch wordt van zo'n avontuur in het buitenlandquote:Op maandag 18 september 2023 22:25 schreef golfer het volgende:
Elk stel zit om de paar minuten elkaar op bek te kussen.
Moest dat van de productie?
Logo is grappig maar glas bier is niet herkenbaar, meer een stier met een bril opquote:Op maandag 18 september 2023 22:01 schreef golfer het volgende:
Ze hadden de stier gekozen omdat zij het als teken van Spanje zagen, terwijl de mensen uit Zarra helemaal geen koppeling hebben met die stier.quote:Op maandag 18 september 2023 22:01 schreef golfer het volgende:
Haha ja, dat was dus ook wat de man Bastiaan zei, met die apres ski opmerking.quote:Op maandag 18 september 2023 23:09 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Logo is grappig maar glas bier is niet herkenbaar, meer een stier met een bril op
Die 2 distantiëren zich steeds meer van de anderen. Ze voelen zich overal boven staan en dat geeft spanningen bij de rest. Ik vind ze ook steeds slijmeriger worden naar elkaar toe en ze lijken erg nep allebei. Waren zij niet diegene die die ijzeren boog over de picknick tafel hebben laten maken en er zó trots op waren?quote:Op maandag 18 september 2023 21:51 schreef golfer het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Viel mij ook al op, beetje eigenwijs vrees ik.quote:Op maandag 18 september 2023 22:01 schreef golfer het volgende:
Lag aan de zelfgemaakte tap en toen een bewoner er iets over zei negeerde ze dat ook.quote:Op maandag 18 september 2023 22:32 schreef golfer het volgende:
Bier tappen kunnen die brouwers niet.
De brouwer zélf herkende er niet eens een bierkraag op.quote:Op maandag 18 september 2023 23:09 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Logo is grappig maar glas bier is niet herkenbaar, meer een stier met een bril op
Zolang je niks verkoopt heb je geen vergunning nodig, daar zijn ze volgens mij ook hard mee bezig om deze allemaal te verkrijgen. Vandaar dat ze nog weinig aan de verbouw van het huis hebben kunnen doen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:53 schreef hondonspain het volgende:
Het is wel weer een programma waar vergunningen niet aan de orde komen, ook in Spanje heb je vergunningen nodig voor verkoop, hygiene certificaten etc. Nu lijkt het weer dat alles kan maar dus niet en boetes zijn enorm.
Ja, want terwijl je wacht op goed of afkeuring, kun je gewoon werken tussendoor hoor.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:55 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Zolang je niks verkoopt heb je geen vergunning nodig, daar zijn ze volgens mij ook hard mee bezig om deze allemaal te verkrijgen. Vandaar dat ze nog weinig aan de verbouw van het huis hebben kunnen doen.
Bier maken in je huis vergunning nodig, verbouwen huis vergunning nodig. Zie weinig dat ze daar mee bezig zijn. Vergunning camping is praktisch onmogelijk te krijgen in Valencia.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:55 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Zolang je niks verkoopt heb je geen vergunning nodig, daar zijn ze volgens mij ook hard mee bezig om deze allemaal te verkrijgen. Vandaar dat ze nog weinig aan de verbouw van het huis hebben kunnen doen.
Wat ik een beetje begreep was om van een parkeerterreintje een (betaalde) camperplaats te maken al vergunningen nodig zijn. Wat een stel naievelingen bij elkaar, zeg!quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:08 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Bier maken in je huis vergunning nodig, verbouwen huis vergunning nodig. Zie weinig dat ze daar mee bezig zijn. Vergunning camping is praktisch onmogelijk te krijgen in Valencia.
Je ziet nu veel kleine camper campings, dacht max 6 mogelijk en wat andere eisen. Echte camping is al jaren eigenlijk niet mogelijk, paar jaar geleden hebben ze de bezem gehaald door alle illegale bedrijven en het erg lastig gemaakt vergunningen te krijgen, ook B&B'squote:Op dinsdag 19 september 2023 13:39 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat ik een beetje begreep was om van een parkeerterreintje een (betaalde) camperplaats te maken al vergunningen nodig zijn. Wat een stel naievelingen bij elkaar, zeg!
Begrijp ik ook wel, hoor. Dat gezeik dat er hier in Nederland zoveel bureaucratie is en je niks mag en in Spanje alles wel is een fabeltje.quote:Op dinsdag 19 september 2023 13:51 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Je ziet nu veel kleine camper campings, dacht max 6 mogelijk en wat andere eisen. Echte camping is al jaren eigenlijk niet mogelijk, paar jaar geleden hebben ze de bezem gehaald door alle illegale bedrijven en het erg lastig gemaakt vergunningen te krijgen, ook B&B's
Het viel me wel op dat ze zelfs in het Spaans een Twents accent heeft, Gracias was bijna "kraadzias" en muy van muy bien was zo ongeveer "moeii".quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:36 schreef MaJo het volgende:
Iemand opgevallen dat Bianca een tik heeft met haar mond? Voor het eerst viel het me op tijdens zo'n moeilijke vergadering, dacht dat het een zenuwtrekje was, maar ze heeft het altijd. En nu het me opvalt vind ik het opeens heel irritant![]()
Zag een foto van de aangeklede aanhanger maar miste ook een hoop decoquote:Op dinsdag 19 september 2023 19:27 schreef KinKiJan het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat hard met die vandalen in het dorp waar aldus locals zo weinig jongeren zijn
quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:02 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Zag een foto van de aangeklede aanhanger maar miste ook een hoop deco
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."In the quiet words of the Virgin Mary… come again?"
Ah ok, dan hoop ik dat ze het ook zelf gesloopt hebben.quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:49 schreef hondonspain het volgende:
Denk dat ze deze weer opgeknapt hebben en inmiddels naar de nieuwe plek gebracht. Zag foto van FB kennissen op oude plek en hoop dingen waren verdwenen.
https://www.facebook.com/(...)pcb.6514155021953269
Ik snap sws die stier niet! Veel Spanjaarden willen niet meer geassocieerd worden met stierenvechten.quote:Op dinsdag 19 september 2023 10:51 schreef Chea49 het volgende:
[..]
De brouwer zélf herkende er niet eens een bierkraag op.
Ja kloptquote:Op dinsdag 19 september 2023 19:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het viel me wel op dat ze zelfs in het Spaans een Twents accent heeft, Gracias was bijna "kraadzias" en muy van muy bien was zo ongeveer "moeii".
Linkje doet het nietquote:Op dinsdag 19 september 2023 20:49 schreef hondonspain het volgende:
Denk dat ze deze weer opgeknapt hebben en inmiddels naar de nieuwe plek gebracht. Zag foto van FB kennissen op oude plek en hoop dingen waren verdwenen.
https://www.facebook.com/(...)pcb.6514155021953269
Okay, hoe kan ik op een simpele manier hier foto's plaatsen, uploaden kan niet?quote:
Ik doe meestal via imgbb, daar uploaden en kiezen voor de bb code met link. Dat kopiëren en gewoon plakkenquote:Op woensdag 20 september 2023 20:24 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Okay, hoe kan ik op een simpele manier hier foto's plaatsen, uploaden kan niet?
Ik kijk ook nog steeds.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:14 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja klopt
Melissa begint trouwens wel een beetje te irriteren als het om Spaans praten gaat. Ze wil dan een gesprek beginnen, zegt "eeeeeh" en kijkt dan naar haar vriend. Zo leer je het natuurlijk nooit
In de laatste aflevering die ik keek (ik kijk vooruit) zitten ze er 1,5 maand. Ik vind het niveau Spaans ook best prima, behalve van Matthew en Sabrina, die doen volgens mij alleen of ze het begrijpenquote:Op woensdag 20 september 2023 23:01 schreef Ceviche het volgende:
Ik loop volgens mij een aflevering achter maar hun Spaans lijkt nu wel redelijk (van wat we zagen) maar hoe lang zitten ze er al? Ik zou zeggen een maand of 2? Of schat ik dat veel te ruim in?
Want dan vind ik het toch minder indrukwekkend
Ben ik helemaal met je eens maar ze proberen liever dat andere drankje dat ze willen gaan verkopen. Ik begrijp ook niet dat je tussendoor niet even in het huis kunt zijn voor de verbouwing.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:03 schreef TomDooley het volgende:
[..]
Ja, want terwijl je wacht op goed of afkeuring, kun je gewoon werken tussendoor hoor.
Zal wel meevallen want ze hebben al een terrein op het oog om campers of tenten te gaan plaatsen.quote:Op dinsdag 19 september 2023 11:08 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Bier maken in je huis vergunning nodig, verbouwen huis vergunning nodig. Zie weinig dat ze daar mee bezig zijn. Vergunning camping is praktisch onmogelijk te krijgen in Valencia.
quote:Op dinsdag 19 september 2023 20:27 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is wat aangepast ook, dacht dat ze die algemene Bienvenido naam zo graag wilde houden, maar lijkt nu toch anders te zijn geworden. Weet niet of je deze bedoelde, maar deze cap is van hetzelfde filmpje als van "h ris zarra" van hierbovenZe lijken wel ramptoeristen zegt die vrouw. Nou, jullie zijn dat toch écht hoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nog echt niet duidelijk wie de winnaar is en Matthew wilde niks zeggen. Ik vind die picknicktafelopdrachten er erg armoedig bijstaan hoor.![]()
Dat hebben ze volgens mij ook wel gedaan maar minder zichtbaar en die stier op de voorgrond.quote:Op woensdag 20 september 2023 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik snap sws die stier niet! Veel Spanjaarden willen niet meer geassocieerd worden met stierenvechten.
Zarra is, schijnbaar, bekend om de kersen. Had dat in dat logo verwerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |