Na de grote nederlaag van de PvdA (na kabinet-Rutte II) kwam ze gewoon terug als Kamervoorzitter, bij gebrek aan tegenkandidaten? Het betekent dat Kamerleden na vier jaar toch van mening veranderd zijn.quote:Op maandag 7 augustus 2023 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jemig, ze zat in een demissionair cabinet met de PvdA die verloor na de tussentijdse verkiezing, manoman.
Ken je geschiedenis, in kabinet Rutte !! zat de Pvdaquote:Op maandag 7 augustus 2023 21:45 schreef TomWaits het volgende:
[..]
Na de grote nederlaag van de PvdA (na kabinet-Rutte II) kwam ze gewoon terug als Kamervoorzitter?
Welke boeven?quote:Op maandag 7 augustus 2023 22:00 schreef H0D3NPYL het volgende:
Ga boeven vangen ipv deze kneus meer aandacht geven
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-ambtenaar-a4143909quote:Bij besprekingen kan Arib ambtenaren vernederen in het bijzijn van collega’s of bezoek van buiten. Ze horen haar dan dingen zeggen als: ‘Jij snapt er echt niets van’. Of: ‘Ik hoef niet te horen wat jij vindt.’ Ze zien hoe ze mensen manipuleert en tegen elkaar opzet. ‘Dit mag je absoluut niet met de griffier bespreken.’ Ze horen haar praten over collega’s: ‘Die is niet capabel.’ Of: ‘Die speelt onder n hoedje met die.’ Ze zien hoe collega’s worden buitengesloten, als Arib ze net voor een vergadering wegstuurt. ‘Jij hoeft hier niet bij te zijn.’ Het komt voor dat ze een stoel laat weghalen om tegen een ongewenste ambtenaar te zeggen: ‘Er is geen plek voor je.’
(...)
Met regelmaat staan mensen die een afspraak met haar hebben tevergeefs voor haar deur te wachten. Of ze verschuift die ter plekke met een uur. Secretaresses worden er horendol van, als ze het al bij haar volhouden. De eerste secretaresse die voor haar werkt, zit er al een tijdje: ze heeft drie Kamervoorzitters gediend, Arib is de vierde. Ze houdt het nog geen half jaar vol en vertrekt aangeslagen.
Ook dat is een bekend patroon. In de tijd vr haar voorzitterschap, als Kamerlid voor de PvdA, draait Arib er zoveel ondersteunend personeel doorheen dat de ondernemingsraad van de partij zich uitspreekt tegen haar kandidatuur als fractiesecretaris. Tevergeefs, Arib wordt gekozen.
Er speelde meer.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:29 schreef luxerobots het volgende:
Net heb ik de uitzending nog even afgekeken. Ik denk dat Arib een hele lastige geweest is op de werkvloer. Ik bedoel, je kunt toch gewoon vertellen wat er ongeveer gebeurd is? Wat haar mentaliteit op het werk is? En wanneer ze streng is voor mensen?
Maar ze geeft niets toe. Doet alsof ze geen fouten maakt. En dan vergelijkt ze zich ook nog met de aardbevingsslachtoffers uit Groningen.
Nog even een paar stukjes uit het uitgebreide NRC-artikel over haar functioneren achter de schermen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-ambtenaar-a4143909
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door svann op 11-08-2023 18:20:51 ]
Er waren dus mensen die zich niet in de klachten herkenden, en er waren mensen die dat wel konden. En dat was vooral de dagelijkse leiding:quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:14 schreef svann het volgende:
[..]
Er speelde meer.
Arib moest het ambtelijk apparaat reorganiseren.
Volgens dit onderzoeksartikel was er vooral strijd met het managementteam hiervan en herkennen de 20 hierover gesproken ambtenaren de klachten niet.
Dat betekent dus niet dat er geen klachten waren.quote:De klachten over mogelijk grensoverschrijdend gedrag lijken evenwel niet herkend te worden door de bronnen van de Volkskrant en ook niet door de collega’s om hen heen. In hun beleving heeft vooral de voormalige ambtelijke leiding een probleem met Arib. Die leiding bestaat uit het zeskoppige managementteam dat onlangs is opgestapt en dat eerder heeft verklaard last te hebben gehad van Aribs gedrag. Arib zou in de ogen van deze ambtelijke top een ‘sociaal onveilige werksfeer’ hebben gecreerd.
Het lijkt me vooral dat de ambtenaren anoniem willen blijven omdat ze vrezen voor hun baan. Niet omdat het onderzoekbureau nou zo'n onveilige sfeer creert.quote:O ja, door de onveilige sfeer die het onderzoeksbureau creert willen die ambtenaren anoniem blijven.
Wat ik hiervan vind is dat Arib dit soort gedrag ook in het openbaar als voorzitter deed. Afhameren van gelul met een venijnig grappig sausje, zeker deed ze dat bij vele politici, ze stuurde oa de kletskous Baudet en Wilders weg van de microfoon meerdere malen en hun tegenstanders vonden het prachtig. In mijn ogen deed ze gewoon wat haar functie was, de 2de kamer leiden als voorzitter en ambtenaren op hun sodemieter geven als ze hun werk niet goed hadden voorbereid.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 21:29 schreef luxerobots het volgende:
Net heb ik de uitzending nog even afgekeken. Ik denk dat Arib een hele lastige geweest is op de werkvloer. Ik bedoel, je kunt toch gewoon vertellen wat er ongeveer gebeurd is? Wat haar mentaliteit op het werk is? En wanneer ze streng is voor mensen?
Maar ze geeft niets toe. Doet alsof ze geen fouten maakt. En dan vergelijkt ze zich ook nog met de aardbevingsslachtoffers uit Groningen.
Nog even een paar stukjes uit het uitgebreide NRC-artikel over haar functioneren achter de schermen:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-ambtenaar-a4143909
Wat weet jij daar nou van? Was je er bij als ze ambtenaren op hun sodemieter gaf?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat ik hiervan vind is dat Arib dit soort gedrag ook in het openbaar als voorzitter deed. Afhameren van gelul met een venijnig grappig sausje, zeker deed ze dat bij vele politici, ze stuurde oa de kletskous Baudet en Wilders weg van de microfoon meerdere malen en hun tegenstanders vonden het prachtig. In mijn ogen deed ze gewoon wat haar functie was, de 2de kamer leiden als voorzitter en ambtenaren op hun sodemieter geven als ze hun werk niet goed hadden voorbereid.
Nou Sodemieters, leuke nickname btw, ik refereer naar het openbaar gedrag van Arib als voorzitter van de tweede kamer. Zij lijkt mij juist een regeltjesmens en geen roddeltante.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:25 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Wat weet jij daar nou van? Was je er bij als ze ambtenaren op hun sodemieter gaf?
Je had het juist over haar gedrag achter de schermen. Je zei dat ze gewoon deed wat haar functie was, toen ze ambtenaren op hun sodemieter gaf.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:43 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou Sodemieters, leuke nickname btw, ik refereer naar het openbaar gedrag van Arib als voorzitter van de tweede kamer. Zij lijkt mij juist een regeltjesmens en geen roddeltante.
Politici gebruiken de camera's en microfoons om aandacht te genereren, en daarbij trad Arib op als scheidsrechter, dat deed ze goed, dat vonden de meeste mensen ook.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 20:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat ik hiervan vind is dat Arib dit soort gedrag ook in het openbaar als voorzitter deed. Afhameren van gelul met een venijnig grappig sausje, zeker deed ze dat bij vele politici, ze stuurde oa de kletskous Baudet en Wilders weg van de microfoon meerdere malen en hun tegenstanders vonden het prachtig. In mijn ogen deed ze gewoon wat haar functie was, de 2de kamer leiden als voorzitter en ambtenaren op hun sodemieter geven als ze hun werk niet goed hadden voorbereid.
Van wie wel dan? En in hoeverre achter welke schermen? Zonder een publiekelijke camera op de kop of ook in huiselijke kring?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 21:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Politici gebruiken de camera's en microfoons om aandacht te genereren, en daarbij trad Arib op als scheidsrechter, dat deed ze goed, dat vonden de meeste mensen ook.
Als kijker denk je dan Arib te kennen, maar het zegt niet zo veel over hoe ze achter de schermen was.
Stel je eens voor, hopen op meer diepgang?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:04 schreef golfer het volgende:
Ben wel benieuwd naar die kinderboekenschrijfster van morgenavond.
Ken haar totaal niet.
Geen idee. Ik ga het zonder (voor)oordelen bekijken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:08 schreef Firuze60 het volgende:
Stel je eens voor, hopen op meer diepgang?
Ik heb haar heel kort (en niet heel goed) persoonlijk gekend in mijn studietijd. Ik vond haar erg aardig en erg slim, maar ben haar ook snel uit het oog verloren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:04 schreef golfer het volgende:
Ken haar totaal niet.
Ik heb haar wel eens gehoord als columnist bij Vroege Vogels op NPO Radio 1. Anders had ik het ook totaal niet geweten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:04 schreef golfer het volgende:
Ken haar totaal niet.
Volgens meerdere bronnen was Arib nogal een pittige tante als de camera's niet op haar gericht stonden. Dit door collega's af te branden en buiten te sluiten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:00 schreef Firuze60 het volgende:
Van wie wel dan? En in hoeverre achter welke schermen? Zonder een publiekelijke camera op de kop of ook in huiselijke kring?
quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Volgens meerdere bronnen was Arib nogal een pittige tante als de camera's niet op haar gericht stonden. Dit door collega's af te branden en buiten te sluiten.
Onder bejubeld kamervoorzitter Khadija Arib knakte de ene na de andere ambtenaar
Goh. Je was er steeds bij?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:35 schreef Firuze60 het volgende:
![]()
Dat verhaal is bekend. Maar ook tendentieus. Als je Arib als publiek voorzitter in de kamer hebt meegemaakt weet je gewoon dat ze enorm scherp was op protocol (met vileine humor). En dus ook achter de schermen. Zij moest herorganiseren, dat was haar opdracht, en dat gaat niet zonder gemekker.
Als je haar kent als voorzitster, via de media, zegt dat nog weinig over de persoon Arib.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 23:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]![]()
Dat verhaal is bekend. Maar ook tendentieus. Als je Arib als publiek voorzitter in de kamer hebt meegemaakt weet je gewoon dat ze enorm scherp was op protocol (met vileine humor). En dus ook achter de schermen. Zij moest herorganiseren, dat was haar opdracht, en dat gaat niet zonder gemekker.
Wat een onzin, ze leek goed in haar functie als voorzitter voor de schermen, over haar functioneren achter de schermen geen idee. Ranzige achterkamertjespolitiek en griebustoestanden als een Sieuwerdje met zijn miljoenenjatterij en CDA-hypocriet gedoe doet absoluut geen vertrouwen wekken hier, als het er al ooit geweest is. Laat staan in dat jaren gedraai van Rutte.quote:Op zondag 13 augustus 2023 00:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je haar kent als voorzitster, via de media, zegt dat nog weinig over de persoon Arib.
In ieder geval ligt er een flinke stapel klachten. En liet ze in Zomergasten niet bepaald zien dat ze enigszins zelfkritisch of genuanceerd is.
Ja, voor de schermen leek ze het goed te doen. Dat zegt weinig over het gedrag achter de schermen. Denk maar eens aan Mathijs van Nieuwkerk, hoe die met z'n personeel omging. Die deed het ook leuk voor de schermen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 01:15 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat een onzin, ze leek goed in haar functie als voorzitter voor de schermen, over haar functioneren achter de schermen geen idee. Ranzige achterkamertjespolitiek en griebustoestanden als een Sieuwerdje met zijn miljoenenjatterij en CDA-hypocriet gedoe doet absoluut geen vertrouwen wekken hier, als het er al ooit geweest is. Laat staan in dat jaren gedraai van Rutte.
Geeft wel wat achtergrondinformatie over haar. Met name over haar overleden zusje en de kinderen daarvan.quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:57 schreef AnneX het volgende:
Toevallig (?) las ik het interview vanmiddag in de nrc met Bibi.
Zij schrijft geen zoetsappige jeugdboeken, begrijp ik.
Om in te lezen https://www.nrc.nl/nieuws(...)a-ik-te-ver-a4171586
Vreselijk inderdaad, geen wonder dat ze gefrustreerd gedrag vertonenquote:Op zondag 13 augustus 2023 20:55 schreef golfer het volgende:
Lijkt mij vervelend voor die koeien om constant met zo'n lawaaierige grote bel te moeten rondlopen.
Een interview van Theo Maassen met een schrijfster.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik vraag mij de hele tijd af naar wat voor gesprek ik aan het kijken ben
Ze zegt best zinnige dingen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Oh ja, het is ook niet als kritiek bedoeld ofzo. Maar het is zo'n ander gesprek als zovaak bij Zomergasten. Alsof ze helemaal niet weten dat er cameras bij zijn.quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik lees ook graag. Maar er kan ook grote waarde schuilen in het bekijken van een film en zelfs YouTube en TikTok. Dat gedweep met boeken is een manier waarop de elite klassenverschillen reproduceert, zou Bourdieu zeggen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:44 schreef Kanaroe het volgende:
Ze heeft z gelijk, lezen is een enorme verrijking.
Een gesprek met een lerares Nederlands, dat moge duidelijk zijn. En wel een die wat hyperactief is. Ik geloof dat dat laatste ontwrichtend werkt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bourdieu? Die naam moest ik even goegelen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik lees ook graag. Maar er kan ook grote waarde schuilen in het bekijken van een film en zelfs YouTube en TikTok. Dat gedweep met boeken is een manier waarop de elite klassenverschillen reproduceert, zou Bourdieu zeggen.
Ze zei dat dat ook gold voor het kijken naar films.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, ik lees ook graag. Maar er kan ook grote waarde schuilen in het bekijken van een film en zelfs YouTube en TikTok. Dat gedweep met boeken is een manier waarop de elite klassenverschillen reproduceert, zou Bourdieu zeggen.
Grappig dat Bibi ook Theo bevraagtquote:Op zondag 13 augustus 2023 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Oh ja, het is ook niet als kritiek bedoeld ofzo. Maar het is zo'n ander gesprek als zovaak bij Zomergasten. Alsof ze helemaal niet weten dat er cameras bij zijn.
Excuus, dat heb ik in mijn ergernis gemist.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:57 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ze zei dat dat ook gold voor het kijken naar films.
Mijn leven zonder insta en tiktok geeft mij ruimschoots leestijd.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:09 schreef 297534 het volgende:
Ik vind een oproep om een keer een boek te lezen en uit te leggen waarom dat goed kan zijn, niet zo verkeerd eigenlijk. Zeker omdat bijna iedereen, mijzelf incluis, veel meer tijd besteden aan het kijken van debiele korte filmpjes op insta en tiktok dan aan het lezen of echte films kijken.
Dan miskent die Bourdieu dat lezen een heel ander proces is, waarbij de lezer en diens voorstellingsvermogen een veel grotere rol hebben.quote:Op zondag 13 augustus 2023 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vorige week Bergkamp verdedigd en nu een aanval op de boeren en de jacht. Ik kan er niet zo goed tegen wanneer het sentimeel wordt zoals bij haar. Ze wil niet dat dieren doodgaan, maar ze wil wel de natuur haar gang laten gaan. Nee, je kunt er gewoon niet goed tegen om dier dood te zien gaan.quote:
Ik wist dit dus pas vanmiddag door dat interview in de NRC.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:59 schreef golfer het volgende:
Geeft wel wat achtergrondinformatie over haar. Met name over haar overleden zusje en de kinderen daarvan.
Waarom? Waar haal jij dat oordeel vandaan?quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:51 schreef DrDentz het volgende:
Deze mevrouw komt wel over als een verzuurde linkse kut
Omdat jij dan altijd zo lekker hapt.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:03 schreef DrDentz het volgende:
Weer een moeilijke Franse film als keuzefilm. Waarom kiest niemand gewoon eens voor Rocky IV ofzo?
Blijf jij nou maar gewoon naar VI of zoiets op SBS6 kijken.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:03 schreef DrDentz het volgende:
Weer een moeilijke Franse film als keuzefilm. Waarom kiest niemand gewoon eens voor Rocky IV ofzo?
Staat hier ook geprogrammeerd.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:12 schreef Kanaroe het volgende:
Ik ga Deux opnemen. Wel een tearjerker.
Zie hier boven.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:19 schreef livelink het volgende:
Ik heb alleen de laatste 20 minuten gezien, dus te kort om echt een oordeel te geven. Wat was jullie gevoel bij deze zomergast?
Tof wijfquote:Op zondag 13 augustus 2023 23:19 schreef livelink het volgende:
Ik heb alleen de laatste 20 minuten gezien, dus te kort om echt een oordeel te geven. Wat was jullie gevoel bij deze zomergast?
Dit iddquote:Op maandag 14 augustus 2023 10:08 schreef Farenji het volgende:
Ik vond het een prettig gesprek, en een boeiende en sympathieke gast.
Ze stond dan ook op de kieslijst.quote:
Eens.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:19 schreef Kanaroe het volgende:
Ik vond het een fijne aflevering en een prettig gesprek.
Fijne avond nog medekijkers
Teleurstellend, zou ik hebben gezegd als ik verwachtingen had gehad. Maar die had ik niet. Ik vond Bibi wat vermoeiend, geen sprankelend denker. Ik ergerde me aan haar manier van spreken, aan de lerares Nederlands-maniertjes. Maar het gesprek was onderhoudend genoeg om te blijven kijken. Het begin was sterk, Theo was bij vlagen ontwapenend, en hier en daar werd de uitzending ontroerend.quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:19 schreef livelink het volgende:
Ik had juist bij deze Zomergasten dat ik me voor het eerst geraakt voelde, mooie uitzendingquote:Op maandag 14 augustus 2023 12:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Teleurstellend, zou ik hebben gezegd als ik verwachtingen had gehad. Maar die had ik niet. Ik vond Bibi wat vermoeiend, geen sprankelend denker. Ik ergerde me aan haar manier van spreken, aan de lerares Nederlands-maniertjes. Maar het gesprek was onderhoudend genoeg om te blijven kijken. Het begin was sterk, Theo was bij vlagen ontwapenend, en hier en daar werd de uitzending ontroerend.
Ik werd vooral geraakt door het fragment uit Klassen, maar die documentairereeks had ik al gezien. Ik had het idee dat Theo in het laatste deel van het gesprek geroerd was en door dat dat deel (over haar zus en neefjes) bleef ik kijken.quote:Op maandag 14 augustus 2023 14:21 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik had juist bij deze Zomergasten dat ik me voor het eerst geraakt voelde, mooie uitzending
Ik werd juist geraakt door het deel met zus en haar kinderen die zij niet meer mag zien , natte ogenquote:Op maandag 14 augustus 2023 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik werd vooral geraakt door het fragment uit Klassen, maar die documentairereeks had ik al gezien. Ik had het idee dat Theo in het laatste deel van het gesprek geroerd was en door dat dat deel (over haar zus en neefjes) bleef ik kijken.
Inderdaad een prima film.quote:
Omdat daar de uitzendrechten te hoog voor zijn. Kunnen ze niet betalen.....quote:Op zondag 13 augustus 2023 23:03 schreef DrDentz het volgende:
Geprogrammeerd om op te nemen.quote:Op zondag 20 augustus 2023 19:52 schreef H0D3NPYL het volgende:
De keuzefilm is echt geweldig! Aanradertje
Het heeft bij mij de lol er ook uit gehaald.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:41 schreef golfer het volgende:
Tekenles op school. Bestaat dat nog of is dat ook al wegbezuinigd?
Wat is dat toch met Oostende? Het lijkt zo niks, maar James Ensor leefde daar, Marvin Gaye heeft er lange tijd doorgebracht.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:49 schreef NoCigar het volgende:
Och een beetje sneu voor die man om zo op TV te komen. Ik ken natuurlijk de rest van de verhalen niet.
[ twitter ]
Ik heb het andersom.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Kamagurka zelf kan me eigenlijk maar weinig boeien, hoewel ik daar hoge verwachtingen van had.
Zijn fragmenten vind ik over het algemeen wel interessant en goed gekozen.
En Arno, niet te vergeten.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dat toch met Oostende? Het lijkt zo niks, maar James Ensor leefde daar, Marvin Gaye heeft er lange tijd doorgebracht.
Ja dat, en ik mis toch een beetje diepgang.quote:
Ja, ik vond mijn eigen vraag al wat magerder dan dat die in mijn hoofd zat.quote:
@RamboDirkquote:Op zondag 20 augustus 2023 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dat toch met Oostende? Het lijkt zo niks, maar James Ensor leefde daar, Marvin Gaye heeft er lange tijd doorgebracht.
Ware en wijze woorden.quote:Er zijn grenzen aan de ernst.
Voor mij is het typisch Kamagurka, een deel gaat een beetje langs me heen, maar de hoogtepunten zijn heel hoog. Prettige man ook, met een hele natuurlijke spottende levenshouding. .quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:11 schreef Claudia_x het volgende:
Aangename man die er opvallend oprecht zit. Ik geloof dat ik meer ironie had verwacht. Fijne gesprekken ook, die wat voortkabbelen maar zo nu en dan diep inzicht geven. Je bent gek als je genie door niemand meer wordt begrepen. Er zijn grenzen aan de ernst.
Ik heb me uitstekend vermaakt.
Is ook wel zo. Van Oekel kan ik nog wel om lachen maar een hele uitzending van VODiscohoek zou ook wel weer erg vermoeiend zijn denk ik.quote:Op zondag 20 augustus 2023 23:30 schreef Heufd het volgende:
Ik vind het wel een mooi figuur, die Kamagurka. Mag graag naar hem luisteren. Ik merk wel dat ik veel van zijn gekozen humor-fragmenten een beetje gedateerd vind. Koot & Bie, Van Oekel, Spike Milligan. Niet echt grappig.
Arno komt er vandaan.quote:Op zondag 20 augustus 2023 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je ziet het ook op het forum. Er wordt amper meer gepost tijdens het kijken.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:19 schreef StephanL het volgende:
Zijn wel matige cijfers. Volgens mij trok Zomergasten eens een miljoen kijkers.
Niet dat ik het kijk, want duurt mij te lang en te langzaam.
359.000quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:27 schreef StephanL het volgende:
Even de cijfers er bij gezocht.
Totaal schakelde er 1.441.000 mensen in, maar blijkbaar kijken zijn er ook meer dan een miljoen afhakers, gezien de gemiddelde van 395.000
Het gemiddeld aantal kijkers tussen 2002 en 2022 (tot en met 21 augustus) is 531.000.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:19 schreef StephanL het volgende:
Zijn wel matige cijfers. Volgens mij trok Zomergasten eens een miljoen kijkers.
Vind ik juist vaak ook erg onhandig tijdens het kijkenquote:Op maandag 21 augustus 2023 12:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je ziet het ook op het forum. Er wordt amper meer gepost tijdens het kijken.
Hoeveel mensen kijken inmiddels helemaal geen TV meer? Een flink aantal, denk ik.quote:Op maandag 21 augustus 2023 12:14 schreef tong80 het volgende:
Ongeveer n op de vijftig Nederlanders kijkt dus maar.
Laatst bij puberende neef en nichtje op de kamers. Stonden geen tv. Moest ik even aan wennen.quote:Op maandag 21 augustus 2023 13:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoeveel mensen kijken inmiddels helemaal geen TV meer? Een flink aantal, denk ik.
Ja, de jeugd sowieso niet. Het gros van de TV-kijkers doet dat uit gewoonte, denk ik. Maar als je nu jong bent, waarom zou je er dan aan beginnen, terwijl er zoveel ander aanbod is?quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:21 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laatst bij puberende neef en nichtje op de kamers. Stonden geen tv. Moest ik even aan wennen.
Ik kijk niet vaste prik. Ik vroeg me af of de gasten tegenwoordig (vergeleken een jaar of 5 geleden) minder bekend zijn. Of schakel ik zelf gewoon bij de bekendere personen in.quote:Op maandag 21 augustus 2023 15:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, de jeugd sowieso niet. Het gros van de TV-kijkers doet dat uit gewoonte, denk ik. Maar als je nu jong bent, waarom zou je er dan aan beginnen, terwijl er zoveel ander aanbod is?
Lelijkste en meest troosteloze kustplaats die ik kenquote:Op zondag 20 augustus 2023 21:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er helaas maar 3 kunnen lezen. De rest voor abbonee'squote:Op maandag 21 augustus 2023 12:07 schreef golfer het volgende:
[ afbeelding ]
359.000 kijkers.
Recensies:
Sargasso: https://sargasso.nl/recensie-zomergasten-met-kamagurka/
De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)t-flonkert~b6e9f5d7/
Het Nieuwsblad (Be): https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230821_92790424
Het Parool: https://www.parool.nl/kun(...)eo-maassen~ba14a2d7/
NRC: https://www.nrc.nl/nieuws(...)-altijd-nog-a4172386
Trouw: https://www.trouw.nl/cult(...)n-tekenaar~b200e298/
Metronieuws: https://www.metronieuws.n(...)ig-familie-van-olof/
Humo: https://www.humo.be/tv/ze(...)ps://www.google.com/
Volgens mij zijn alle Belgische kustplaatsen zo. Kijk bijvoorbeeld naar Knokke: ook een gruwel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 20:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Lelijkste en meest troosteloze kustplaats die ik ken
Ja heb ook ooit de fout gemaakt om te denken dat Zeebrugge vast wel iets weg zou hebben van bruggequote:Op zaterdag 26 augustus 2023 01:00 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Volgens mij zijn alle Belgische kustplaatsen zo. Kijk bijvoorbeeld naar Knokke: ook een gruwel.
De naam is afgeleid van Brugge om Zee(p)quote:Op zaterdag 26 augustus 2023 20:12 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja heb ook ooit de fout gemaakt om te denken dat Zeebrugge vast wel iets weg zou hebben van brugge
Ik haak ook af, gelul over racisme kan ik de hele week al op de NPO horen als niet over LGBTQ+ of het klimaat gaat.quote:Op zondag 27 augustus 2023 20:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vrij ongemakkelijk gesprek tot nu toe. Wat gezocht racisme en verder is het nog niet zo veel.
Zij vond het racistisch dat mensen bij de schaatsbaan het 'bijzonder' vonden dat er een zwart meisje schaatste. Als je ervoor kiest om dat soort dingen als racisme uit te leggen ga je het overal vinden. Maar het is wel een eigen keuze.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik haak ook af, gelul over racisme kan ik de hele week al op de NPO horen als niet over LGBTQ+ of het klimaat gaat.
Wilde het net zeggen. Zure, strenge bek erbij als Theo er wat lucht in probeert te brengen.quote:
Ik vond dat altijd tof om te zien, iemand met de niet voordehandliggende achtergrond in een bepaalde sport of kunst. Maar nu er is zo'n ontzettende hijgerigheid over hoe moeilijk dat wel niet geweest moet zijn en dan komt hervonden racisme er al snel achteraan. En zo niet dan zeurt de media gewoon door tot er toch iets gevonden wordt. Maar dat je voorbeelden van je eigen huidskleur zou moeten hebben, of het per definitie moeilijk zou zijn omdat je er iets anders ziet, dat wordt allemaal maar als feit gepresenteerd.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De gast vond het racistisch dat mensen bij de schaatsbaan het 'bijzonder' vonden dat er een zwart meisje schaatste. Als je ervoor kiest om dat soort dingen als racisme uit te leggen ga je het overal vinden. Maar het is wel een eigen keuze.
Het is wel een gespannen sfeertje.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wilde het net zeggen. Zure, strenge bek erbij als Theo er wat lucht in probeert te brengen.
In wat voor een waardeloze tijd leven we eigenlijk.![]()
Ik vind het een dom kutwijf. Ben ik nu een racist?quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is wel een gespannen sfeertje.
Het kan ik dit wel zeggen idee
Hoop dat je niet meer kijkt want het wordt nu echt vervelend.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond dat altijd tof om te zien, iemand met de niet voordehandliggende achtergrond in een bepaalde sport of kunst. Maar nu er is zo'n ontzettende hijgerigheid over hoe moeilijk dat wel niet geweest moet zijn en dan komt hervonden racisme er al snel achteraan. En zo niet dan zeurt de media gewoon door tot er toch iets gevonden wordt. Maar dat je voorbeelden van je eigen huidskleur zou moeten hebben, of het per definitie moeilijk zou zijn omdat je er iets anders ziet, dat wordt allemaal maar als feit gepresenteerd.
Welke tijd wil je naar terug?quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wilde het net zeggen. Zure, strenge bek erbij als Theo er wat lucht in probeert te brengen.
In wat voor een waardeloze tijd leven we eigenlijk.![]()
Ze zit al vanaf 20.15 een Amerikaans verhaal te vertellen. Ze gebruikt ook aldoor Amerikaanse woorden en begrippen. Het is dan ook n groot clichefestijn, 10 jaar NPO onzin over huidskleur samengepropt in n avond.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Vond het fragment over crumping wel erg okay nooit van gehoord. Ook het verhaal over de stuwdam in surname kende ik ook niet.
Verder vind ik alle fragmenten ontzettend Amerika centrisch terwijl het ook goed had kunnen gaan over Afrikaanse jeugdcultuur op het Afrikaanse continent.
Ze heeft 1 npo fragment van andere tijden gekozen...quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zit al vanaf 20.15 een Amerikaans verhaal te vertellen. Ze gebruikt ook aldoor Amerikaanse woorden en begrippen. Het is dan ook n groot clichefestijn, 10 jaar NPO onzin over huidskleur samengepropt in n avond.
Theo heeft in ieder geval wel een stem erin, maar vast niet de enige.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:24 schreef DrDentz het volgende:
Na 5 minuten afgezet, te saai. Wie kiest deze gasten uit, Theo??
Heeft ze mss moeite om zichzelf te zijn?quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:10 schreef svann het volgende:
Afstandelijke gast, bijna hautain. Af en toe, iets uit die rol vallend, een glimlach.
Een manier om je serieus genomen te voelen? Vreemd.
Ik dacht dat ik las dat je afhaakte. Maar toch niet dus.quote:Op zondag 27 augustus 2023 22:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zit al vanaf 20.15 een Amerikaans verhaal te vertellen. Ze gebruikt ook aldoor Amerikaanse woorden en begrippen. Het is dan ook n groot clichefestijn, 10 jaar NPO onzin over huidskleur samengepropt in n avond.
Racistische bagger was het. Als donkere mensen hun kinderen allemaal op deze manier gaan opvoeden hebben we over 10-20 jaar een gigantisch probleem met nog veel meer tweedeling dan nu het geval is.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:51 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb het gemist, maar als ik de sociale media moet geloven was het een echt identiteits-turfster vandaag.
Slaat idd nergens opquote:Op maandag 28 augustus 2023 09:15 schreef Farenji het volgende:
Wel heel erg veel mensen deze keer, die het niet hebben gezien (of zijn "afgehaakt na 5 minuten") en het ook niet meer gaan kijken, maar die het toch nodig vinden om te melden dat het allemaal heel erg slecht en woke en blablabla was.
Ja allemaal mensen die vooral vinden dat wat zij vind allemaal niet kan, en nergens op slaat. Ik kijk zon programma juist om te zien wat een ander beweegt en dat kon ze wel goed uitleggen. Ook Theo gaf wel wat tegenwicht, waar zij het soms wel en soms niet mee eens was, daardoor vond ik dit best een leuke aflevering. Het enige jammere vond ik dat er twee Tarantino fragmenten in zaten daar had best wat anders gepast.quote:Op maandag 28 augustus 2023 09:15 schreef Farenji het volgende:
Wel heel erg veel mensen deze keer, die het niet hebben gezien (of zijn "afgehaakt na 5 minuten") en het ook niet meer gaan kijken, maar die het toch nodig vinden om te melden dat het allemaal heel erg slecht en woke en blablabla was.
Als ik sociale media moet geloven ga je dood door vaccins, is trump de messias, moet je lekker sabbelen op wasmiddelpods, is een ei de menstruatie van een kip en is de aarde plat en de maanlanding in scene gezet.quote:Op zondag 27 augustus 2023 23:51 schreef Dutchguy het volgende:
Ik heb het gemist, maar als ik de sociale media moet geloven was het een echt identiteits-turfster vandaag.
Er was echt helemaal niks anders op de treurbuis. Ik was zo geirriteerd, ik dacht ik ga nog liever Studio Voetbal kijken maar daar buitelde iedereen over elkaar heen om de groepsverkrachting van de Spaanse voetbalster te veroordelen. Ik kijk op Twitter en "NPO kennis", ja dat bestaat, zal weleens even uitleggen hoe het slavernijverleden doorwerkt in de huidige tijd, alsof dat een feit is. Ik zet net radio1 aan en een of andere druif mag onweersproken vertellen dat het in Nederland eigenlijk erger is met het racisme dan in de VS om mensen naar de Martin Luther King lezing, of all people, te lokken. Rot godverdomme eens een keer op met je racistsiche haatpropagandaquote:Op zondag 27 augustus 2023 23:28 schreef Sledgehammer. het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik las dat je afhaakte. Maar toch niet dus.
Och arm wit zieltje.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er was echt helemaal niks anders op de treurbuis. Ik was zo geirriteerd, ik dacht ik ga nog liever Studio Voetbal kijken maar daar buitelde iedereen over elkaar heen om de groepsverkrachting van de Spaanse voetbalster te veroordelen. Ik kijk op Twitter en "NPO kennis", ja dat bestaat, zal weleens even uitleggen hoe het slavernijverleden doorwerkt in de huidige tijd, alsof dat een feit is. Ik zet net radio1 aan en een of andere druif mag onweersproken vertellen dat het in Nederland eigenlijk erger is met het racisme dan in de VS om mensen naar de Martin Luther King lezing, of all people, te lokken. Rot godverdomme eens een keer op met je racistsiche haatpropaganda
Ik weet wie ik volg.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:04 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als ik sociale media moet geloven ga je dood door vaccins, is trump de messias, moet je lekker sabbelen op wasmiddelpods, is een ei de menstruatie van een kip en is de aarde plat en de maanlanding in scene gezet.
Dus wat probeer je precies te zeggen?
Ik ben daar zo klaar mee. Het ergste zijn degenen die dit aanwakkeren vanuit een soort cultureel schuldgevoel (in hun hoofd). Ondertussen zorgt dit alleen maar meer voor verdeling.quote:Op zondag 27 augustus 2023 21:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zij vond het racistisch dat mensen bij de schaatsbaan het 'bijzonder' vonden dat er een zwart meisje schaatste. Als je ervoor kiest om dat soort dingen als racisme uit te leggen ga je het overal vinden. Maar het is wel een eigen keuze.
Denigrerend praten over usertjes en blanke usertjes lokt ook niet bepaald een serieus gesprek uit en benadrukt de polarisering wat mij betreft.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:12 schreef Sodemieters het volgende:
Het verbaast me niks dat de reacties hier en op X zo negatief zijn. Ik had van tevoren al het vermoeden dat ze bij veel usertjes de irritatiemeter diep in het rood zou krijgen. Dat zijn volgens mij veelal usertjes die sowieso boos reageren wanneer zwarte mensen zich uitspreken over racisme. Die elk serieus gesprek daarover als woke beschouwen. En zonder uitzondering zijn dat blanke usertjes.
Ze moest er wel even in komen. Aanvankelijk was het geen erg sprankelend gesprek. Hij stelde vragen, zij gaf afgemeten antwoorden. Later ging dat veel beter. Werd het een echt gesprek, met vragen over en weer, interesse, verschil van mening, regelmatig een lach, af en toe ontroering.
Als ik aangeef dat het gaat om mensen die bij een serieus gesprek al bij voorbaat onstemd raken, die zelfs gerriteerd raken als ze anderen zo'n gesprek zien voeren, laat staan wanneer ze zelf dat gesprek aan zouden moeten gaan, lijkt het me evident dat ik niet voornemens ben om dat serieuze gesprek desondanks met ze te hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Denigrerend praten over usertjes en blanke usertjes lokt ook niet bepaald een serieus gesprek uit en benadrukt de polarisering wat mij betreft.
Klinkt goed.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:12 schreef Sodemieters het volgende:
Het verbaast me niks dat de reacties hier en op X zo negatief zijn. Ik had van tevoren al het vermoeden dat ze bij veel usertjes de irritatiemeter diep in het rood zou krijgen. Dat zijn volgens mij veelal usertjes die sowieso boos reageren wanneer zwarte mensen zich uitspreken over racisme. Die elk serieus gesprek daarover als woke beschouwen. En zonder uitzondering zijn dat blanke usertjes.
Ze moest er wel even in komen. Aanvankelijk was het geen erg sprankelend gesprek. Hij stelde vragen, zij gaf afgemeten antwoorden. Later ging dat veel beter. Werd het een echt gesprek, met vragen over en weer, interesse, verschil van mening, regelmatig een lach, af en toe ontroering.
Dit inderdaad. Het gesprek was zeker in het begin stroef, daarna vonden ze elkaar wel maar ook daarna schuurde het af en toe wel. Dat maakte het vaak ook wel interessant. Je zag dat Theo het af en toe wel moeilijk had om de juiste toon te vinden en hij was ook wel wat geimponeerd door haar. Kan ik me ook wel beetje voorstellen. Zoals ie zei: geen vrouw die je tegenover je in een gevecht wil hebben.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:12 schreef Sodemieters het volgende:
Als ik je linkje volg zie ik tweets tot mei 2021, daarna niets meer. Zal wel weer een fuck-up van X zijn.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het was alles waar ik vantevoren voor vreesde en toch wist het nog door een ondergrens heen te zakken. De meest racistische zomergasten die ik ooit heb gezien en de racist was niet Maasen...
Jamal Ouariachi heeft een mooi draadje op X gemaakt met wat er mis is met deze aflevering/vrouw.
Het was toch ook alleen maar het wokegeleuter waarmee we al tijden doodgegooid worden? Allemaal in gebrekkig Nederlands want er zit geen eigen gedachte bij, alleen maar geimporteerde begrippen en doen alsof het meest racistische land van de Westerse wereld en het minst racistische land van de wereld daarin zo ontzettend op elkaar lijken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 12:12 schreef Sodemieters het volgende:
Gelukkig ging het gesprek daar ook helemaal niet over. De enige keer dat ze berhaupt racisme in Nederland aanhaalde ging over het kokosnoten liedje waar ze op moest dansen, en ze gaf ook terecht aan dat dat nu niet meer kan, en ook dat het nu dus beter is. Verder benoemde ze vooral inspiratie bronnen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was toch ook alleen maar het wokegeleuter waarmee we al tijden doodgegooid worden? Allemaal in gebrekkig Nederlands want er zit geen eigen gedachte bij, alleen maar geimporteerde begrippen en doen alsof het meest racistische land van de Westerse wereld en het minst racistische land van de wereld daarin zo ontzettend op elkaar lijken.
Angela de Jong heeft zich al eerder volstrekt belachelijk gemaakt met een column over Zomergasten (toen Hans Klok te gast was), dus ik ben enerzijds benieuwd wat ze deze keer voor onzin verkondigt, maar hecht anderzijds natuurlijk geen enkele waarde aan haar mening.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:28 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat ik column van Angela de Jong niet kan lezen. De aanhef iig negatief.
Nee, dat vond ze niet. Ze grapten daar juist over. Ze begon er overigens zelf over, niet Theo.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:31 schreef Loohcs het volgende:
Constant op eieren lopen bij zulke stroeve gesprekken. Dat kijk imho niet fijn. Ongeacht waar je inhoudelijk staat. Ze vond zelfs dat Theo een verkeerde blik in z'n ogen had toen ie zei dat ze een witte man had. Uitzending leek daardoor ook wel 6 uur ipv van 3 uur te duren.
Ik niet. Het is zo'n typisch modieus verhaal waarbij alles teruggaat tot het totslaafmakingsverleden, door witten uiteraard, of racisme anderzins. Waarbij alleen iemand die ook zwart is als voorbeeld kan dienen, en waarbij je je uitsluitend laat inspireren door de Amerikaanse toestanden. Huidskleur als alomvattend en alles bepalend, via gezwam in de ruimte over machtsstructuren en nog meer inhoudsloze begrippen, en daarom komt het ook steeds terug. Ik ben mijn onschuld al lang kwitj, ik kan daar echt niet meer naar luisteren en denken dat het slechts om inspiratiebronnen gaat, en dat was ook overduidelijk niet zo.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Gelukkig ging het gesprek daar ook helemaal niet over. De enige keer dat ze berhaupt racisme in Nederland aanhaalde ging over het kokosnoten liedje waar ze op moest dansen, en ze gaf ook terecht aan dat dat nu niet meer kan, en ook dat het nu dus beter is. Verder benoemde ze vooral inspiratie bronnen.
Ik hoorde meer een gesprek met een choreograaf die afkomst en verleden als een belangrijke bron voor dans gebruikt.
En opnieuw maakt ze zichzelf in deze column belachelijk en schrijft ze dat ze al snel afgehaakt was en gezapt heeft naar B&B vol liefde, kasteelvrouwe Emmy en Het Spaanse Dorp Zarra.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:37 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Angela de Jong heeft zich al eerder volstrekt belachelijk gemaakt met een column over Zomergasten (toen Hans Klok te gast was), dus ik ben enerzijds benieuwd wat ze deze keer voor onzin verkondigt, maar hecht anderzijds natuurlijk geen enkele waarde aan haar mening.
Nu je het zegt dat zat inderdaad allemaal in krumping, martial arts uit Kill Bill, de graffiti en scratchen in wildstyles, techno uit detroid en het verzopen dorp waar haar oma gewoond heeft, denk dat ze daar totaal geen inspiratie uit haalt maar het alleen maar gebruikt om een woke boodschap op npo te ventileren.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik niet. Het is zo'n typisch modieus verhaal waarbij alles teruggaat tot het totslaafmakingsverleden, door witten uiteraard, of racisme anderzins. Waarbij alleen iemand die ook zwart is als voorbeeld kan dienen, en waarbij je je uitsluitend laat inspireren door de Amerikaanse toestanden. Huidskleur als alomvattend en alles bepalend, via gezwam in de ruimte over machtsstructuren en nog meer inhoudsloze begrippen, en daarom komt het ook steeds terug. Ik ben mijn onschuld al lang kwitj, ik kan daar echt niet meer naar luisteren en denken dat het slechts om inspiratiebronnen gaat, en dat was ook overduidelijk niet zo.
Misschien kun je samen met de moeder van de voorzitter van de Spaanse bond in hongerstaking gaan tegen al dit onrecht.quote:Op maandag 28 augustus 2023 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er was echt helemaal niks anders op de treurbuis. Ik was zo geirriteerd, ik dacht ik ga nog liever Studio Voetbal kijken maar daar buitelde iedereen over elkaar heen om de groepsverkrachting van de Spaanse voetbalster te veroordelen. Ik kijk op Twitter en "NPO kennis", ja dat bestaat, zal weleens even uitleggen hoe het slavernijverleden doorwerkt in de huidige tijd, alsof dat een feit is. Ik zet net radio1 aan en een of andere druif mag onweersproken vertellen dat het in Nederland eigenlijk erger is met het racisme dan in de VS om mensen naar de Martin Luther King lezing, of all people, te lokken. Rot godverdomme eens een keer op met je racistsiche haatpropaganda
Ik heb (eerder vandaag) z'n tweets gelezen en ik vind het een lul. En dan heb ik niet eens Zomergasten gezien.quote:Op maandag 28 augustus 2023 13:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Jamal Ouariachi heeft een mooi draadje op X gemaakt met wat er mis is met deze aflevering/vrouw.
Om mij kwam het wel zo over iig.quote:Op maandag 28 augustus 2023 17:39 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Nee, dat vond ze niet. Ze grapten daar juist over. Ze begon er overigens zelf over, niet Theo.
quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nu je het zegt dat zat inderdaad allemaal in krumping, martial arts uit Kill Bill, de graffiti en scratchen in wildstyles, techno uit detroid en het verzopen dorp waar haar oma gewoond heeft, denk dat ze daar totaal geen inspiratie uit haalt maar het alleen maar gebruikt om een woke boodschap op npo te ventileren.
Eigenlijk belachelijk dat ze niet gewoon blanke voorbeelden van inspiratie gekozen heeft, Russisch ballet en een Shakespeare voorstelling met sir Patrick steward dat had in haar geval veel meer hout gesneden.
Het is niet dat ik denk dat het niet authentiek is. Ik vrees dat zij echt zo denkt, en dat is een ideologische stroming die al ouder is dan woke, maar wel een waarbij huidskleur alomvattend is. Dan komt dus bijna elk fragment terug naar de totslaafmakerij.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:51 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nu je het zegt dat zat inderdaad allemaal in krumping, martial arts uit Kill Bill, de graffiti en scratchen in wildstyles, techno uit detroid en het verzopen dorp waar haar oma gewoond heeft, denk dat ze daar totaal geen inspiratie uit haalt maar het alleen maar gebruikt om een woke boodschap op npo te ventileren.
Eigenlijk belachelijk dat ze niet gewoon blanke voorbeelden van inspiratie gekozen heeft, Russisch ballet en een Shakespeare voorstelling met sir Patrick steward dat had in haar geval veel meer hout gesneden.
Double blooded. En zoals ik al zei, ze grapten erover. Uit haar woorden en haar lach bleek allerminst dat ze vond dat Theo verkeerd keek. Dat is jouw invulling.quote:Op maandag 28 augustus 2023 19:33 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Om mij kwam het wel zo over iig.
Ze begon over d'r kinderen (double bullet??), en toen zei Theo ter verduidelijking:
• "Jouw man is een witte Nederlander" en toen vroeg hij waarom ze lachte
- "Omdat jij iets te blij keek" En maakte Theo er meteen een grapje van dat hij ook nog kans had.
Alida vond niet dat Theo zo keek, maar meer keek van "...oh maar dat is interessant" en ging ze door over haar dochters (nadat Theo had gezegd dat ie niet altijd controle over z'n expressie had).
Tja met "interessant" kun je een hoop bedoelen, maar ik vond het (af en toe) geen fijn sfeertje aan tafel.
Destijds, bij Hans Klok, schreef ze dat ook: dat ze normaal gesproken niet naar dat hoogdravende, elitaire programma keek, maar vanwege Hans Klok een uitzondering maakte. Vervolgens vond ze het onbestaanbaar dat Janine Abbring met geen woord gerept had over het toch zeer hardnekkige gerucht dat Klok seks gehad zou hebben met Gordon.quote:Op maandag 28 augustus 2023 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
En opnieuw maakt ze zichzelf in deze column belachelijk en schrijft ze dat ze al snel afgehaakt was en gezapt heeft naar B&B vol liefde, kasteelvrouwe Emmy en Het Spaanse Dorp Zarra.
Dat is ook, denk ik, meer het niveau dat Angela de Jong wel snapt en gelukkig voor haar kan ze vanaf vandaag ook weer verder kijken naar pulpTV als Chateau Meiland.
Sowieso imho handiger als ze dan echt zegt wat ze bedoelt met "TE blij kijken" en "oh..maar-dat-is-interessant blik" (zwarte vrouw met witte man...daar ging 't toch over?). Alsof Theo daar verbaasd over zou zijn volgens haar, maar goed ik zal er wel weer te veel achter zoekenquote:Op maandag 28 augustus 2023 19:50 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Double blooded. En zoals ik al zei, ze grapten erover. Uit haar woorden en haar lach bleek allerminst dat ze vond dat Theo verkeerd keek. Dat is jouw invulling.
Het was allemaal superongemakkelijk en dat was vooral de schuld van Alida. Als jij bij elke luchtige of relativerende opmerking kiest voor de strenge en afkeurende blik dan is dat je eigen keuze maar wel een die je leven ongelofelijk complex gaat maken.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:49 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Sowieso imho handiger als ze dan echt zegt wat ze bedoelt met "TE blij kijken" en "oh..maar-dat-is-interessant blik" (zwarte vrouw met witte man...daar ging 't toch over?). Alsof Theo daar verbaasd over zou zijn volgens haar, maar goed ik zal er wel weer te veel achter zoeken
Dat is toch duidelijk? Zij valt kennelijk op blanke mannen, Theo is een blanke man, Theo kijkt blij als hij erachter komt dat ze op blanke mannen valt. Theo denkt dus (klaarblijkelijk): dan vindt ze mij misschien ook wel aantrekkelijk.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:49 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Sowieso imho handiger als ze dan echt zegt wat ze bedoelt met "TE blij kijken" en "oh..maar-dat-is-interessant blik" (zwarte vrouw met witte man...daar ging 't toch over?). Alsof Theo daar verbaasd over zou zijn volgens haar, maar goed ik zal er wel weer te veel achter zoeken
Heb je dat stukje wel gezien? Ze was verbaasd, moest erom lachen. Geen afkeuring te bekennen.quote:Op maandag 28 augustus 2023 20:53 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het was allemaal superongemakkelijk en dat was vooral de schuld van Alida. Als jij bij elke luchtige of relativerende opmerking kiest voor de strenge en afkeurende blik dan is dat je eigen keuze maar wel een die je leven ongelofelijk complex gaat maken.
Ja, vind ik ook! Al ga ik de aflevering van gisteren niet terugkijken. Ik kan niet zo goed tegen privilegeroepers.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Al met al een leuk seizoen, ik gun Theo wel een tweede seizoenhij geeft de gasten veel ruimte dat geef rustige tv. Het heeft iets kabbelends maar is niet vervelend, tv met adem ruimte. Wel fijn in de huidige haastige tendens.
Ontken je dan dat het bestaat? Mij lijkt na de toeslagenaffaire, de (weliswaar onbedoelde) discriminatie bij DUO en de andere recente voorbeelden van institutioneel racisme vrij duidelijk dat er wel zoiets bestaat als wit privilege.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook! Al ga ik de aflevering van gisteren niet terugkijken. Ik kan niet zo goed tegen privilegeroepers.
Jij hebt gelijk natuurlijk. Maar het is voor veel witte mensen moeilijk te beseffen omdat het een ver van hun bed show is. Ze worden er toch niet mee geconfronteerd, dus doen ze er alles aan om te roepen dat het echt heus niet zo is en dat je gewoon heel hard moet werken want dan kom je er wel.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ontken je dan dat het bestaat? Mij lijkt na de toeslagenaffaire, de (weliswaar onbedoelde) discriminatie bij DUO en de andere recente voorbeelden van institutioneel racisme vrij duidelijk dat er wel zoiets bestaat als wit privilege.
Theo deed het goed inderdaad, met oprechte interesse in zijn gasten.quote:Op maandag 28 augustus 2023 22:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Al met al een leuk seizoen, ik gun Theo wel een tweede seizoenhij geeft de gasten veel ruimte dat geef rustige tv. Het heeft iets kabbelends maar is niet vervelend, tv met adem ruimte. Wel fijn in de huidige haastige tendens.
Nee, dat ontken ik niet. Het is meer dat het een benadering is waar ik als existentialist wat moeite mee heb. Als je benadeeld bent, hoef je nog geen slachtoffer te zijn. Ik vind het - voor het individu - constructiever om te kijken naar welke kansen je wel hebt en hoe je daar het beste van kunt maken, om je 'geworpenheid in het bestaan' te accepteren en daar verantwoordelijkheid voor te nemen terwijl je er strikt genomen geen verantwoordelijkheid voor hebt.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 00:14 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Ontken je dan dat het bestaat? Mij lijkt na de toeslagenaffaire, de (weliswaar onbedoelde) discriminatie bij DUO en de andere recente voorbeelden van institutioneel racisme vrij duidelijk dat er wel zoiets bestaat als wit privilege.
Die twee benaderingen kunnen dan naast elkaar bestaan, toch? Ze sluiten elkaar niet uit. Je kunt erkennen dat wit privilege bestaat, maar je hoeft je geen slachtofferrol aan te meten. Je hebt niet gekeken, maar ik vond niet dat zij zich als slachtoffer opstelde. Ze benoemde wit privilege eerder als een gegeven, een realiteit waarin haar kinderen opgroeien. Al vond ze wel dat herstelbetalingen vanwege het slavernijverleden 'een goed begin' zouden zijn.quote:Op dinsdag 29 augustus 2023 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat ontken ik niet. Het is meer dat het een benadering is waar ik als existentialist wat moeite mee heb. Als je benadeeld bent, hoef je nog geen slachtoffer te zijn. Ik vind het - voor het individu - constructiever om te kijken naar welke kansen je wel hebt en hoe je daar het beste van kunt maken, om je 'geworpenheid in het bestaan' te accepteren en daar verantwoordelijkheid voor te nemen terwijl je er strikt genomen geen verantwoordelijkheid voor hebt.
Maar dat ontkent ze zelf: "nee zo keek je niet" maar goed ik zal de ironie of zo wel gemist hebbenquote:Op maandag 28 augustus 2023 21:31 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Dat is toch duidelijk? Zij valt kennelijk op blanke mannen, Theo is een blanke man, Theo kijkt blij als hij erachter komt dat ze op blanke mannen valt. Theo denkt dus (klaarblijkelijk): dan vindt ze mij misschien ook wel aantrekkelijk.
quote:Cameraman Van Hoytema wint Bafta
De Nederlandse cameraman Hoyte van
Hoytema heeft een Bafta gewonnen voor
zijn camerawerk in Oppenheimer,de film
van regisseur Christopher Nolan over de
natuurkundige die meewerkte aan het
ontwikkelen van de atoombom.
De Bafta's zijn de belangrijkste Britse
filmprijzen.Oppenheimer is dit jaar de
grote favoriet.De prijsuitreiking is
vanavond in The Royal Festival Hall in
Londen.
Van Hoytema (52) was drie keer eerder
genomineerd voor een Bafta (zoals in
2018 voor Dunkirk,ook van Christopher
Nolan),maar won de prijs nog nooit.Hij
kan volgende maand ook een Oscar winnen
voor zijn bijdrage aan Oppenheimer.
Kun je dat onderbouwen ? Ook qua onverwacht? Ik ga voor Berry van Aerle, Bjrn van der Doelen, de broer van Henk de Vries, Henk kamp en Manuela Kemp.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:04 schreef golfer het volgende:
Ok. Weer tijd dus voor het om de paar jaar terugkerende spelletje: Wie moet de nieuwe presentator van Zomergasten worden?
Ik ga voor Coen Verbraak of Jeroen Pauw met als onverwacht alternatief Maxim Hartman.
Of anders Eva Jinek of Margriet van der Linden.
Zijn vrouw ontkent ovrigens.quote:Op woensdag 6 maart 2024 12:22 schreef Claudia_x het volgende:
'Valse' berichten uit de roddelpers en uit de Whatsapp-conversatie van z'n vrouw.
heb ik die even gekoppeld en sluit ik deze. Kunnen jullie daar verderquote:Op woensdag 6 maart 2024 12:22 schreef golfer het volgende:
Intussen la tong80 er een nieuw topic voor aangemaakt.
TV / [NPO2] Zomergasten 2024 met als presentator????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |