SPOILER: Op verzoek de hearingsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met deze ookquote:Op dinsdag 8 augustus 2023 01:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
Trumps advocaten hebben gereageerd in de rechtszaak in Washington DC: https://www.courtlistener(...)ited-states-v-trump/
Het leest als een campagnepamflet.![]()
Dit was echt het meest kinderachtige verweer dat ik ooit heb gezien. Krijgen Trump's advocaten hun titel bij een pak cornflakes ofzo?quote:
Met zo'n client heb je weinig keus. Het is natuurlijk ook vnl bedoeld voor het volgvolk, die het ongetwijfeld volkomen terecht vinden. MAGA logica!quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 02:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit was echt het meest kinderachtige verweer dat ik ooit heb gezien. Krijgen Trump's advocaten hun titel bij een pak cornflakes ofzo?
quote:School district officials said they redesigned their instructional guides for teachers because of revised state teaching standards and a new set of state exams that cover a vast array of books and writing styles.
"It was also in consideration of the law," said school district spokeswoman Tanya Arja, referring to the newly expanded Parental Rights in Education Act. The measure, promoted and signed by Gov. Ron DeSantis, tells schools to steer clear of content and class discussion that is sexual in nature unless it is related to a standard, such as health class.
"There's some raunchiness in Shakespeare," said Joseph Cool, a reading teacher at Gaither High School. "Because that's what sold tickets during his time."
In staying with excerpts, the schools can teach about Shakespeare while avoiding anything racy or sexual.
Hoe bedoel je weg wuiven?quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 08:45 schreef Ulx het volgende:
Cannon is wel bruut in de val van Smith getuind zeg. Verstoppen van de documenten was inderdaad in haar district. Maar het stelen was in DC. Het is niet zo slim om zoiets weg te
wuiven.
Hier wordt een Trump-advocaat ook vakkundig gefileerd:quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 02:06 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dit was echt het meest kinderachtige verweer dat ik ooit heb gezien. Krijgen Trump's advocaten hun titel bij een pak cornflakes ofzo?
Dat is alleen maar voor de snelheid, anders kan hij weer zeggen dat hij niet kan, moet het weer uitgesteld worden etc.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 04:05 schreef Kijkertje het volgende:
En Judge Chutkan is nog sneller, er komt een hearing 'on or before' 11 augustus.
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:04 schreef V. het volgende:
[..]
Hier wordt een Trump-advocaat ook vakkundig gefileerd:
Doen alsof het raar is dat de ene GJ info vanuit een andere GJ krijgt. Dat is gewoon toegestaan. Cannon heeft zich hiermee erg laten kennen. En volgens mij had Smith ook geregeld dat 11th kan ingrijpen mocht Cannon gek gaan doen omdat het gaat om een natsec situatie.quote:
Oh, dat fileren vond ik erg meevallen. Tegenvallen eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 10:04 schreef V. het volgende:
[..]
Hier wordt een Trump-advocaat ook vakkundig gefileerd:
Ik bedoelde niet de oorspronkelijke interviewer. Ik vond deze twee vrij duidelijk.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 11:21 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, dat fileren vond ik erg meevallen. Tegenvallen eigenlijk.
De man kreeg meer spreektijd dan ik hem gunde.
Ik denk dat Smith het verwacht had, en hem daarom juist niet zijn proces in de cel heeft laten afwachten. Had hij dat namelijk geprobeerd was Trump weer begonnen met allerlei rechtzaken om dat maar te vertragen. Dus sloot Smith een dealtje waarvan hij vermoedde dat Trump hem niet zou nakomen. En dat feit ligt nu bij de rechter bij wie de deal gesloten werd ter beoordeling.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 15:13 schreef IndoorKite het volgende:
Ik blijf het eng vinden dat hij dit zomaar zit te schreeuwen op social media. Dergelijke statements van een "cult leader" zoals Trump heeft o.a. geleid tot wat er op Jan 6 is gebeurd.
Dergelijke statements om mensen te demoniseren van iemand die door zoveel gekkies wordt aanbid is gewoon gevaarlijk.
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 03:00 schreef Kijkertje het volgende:
Totaal geen probleem hoor die nieuwe curricula in Florida:
[ twitter ]
[ twitter ]
Nog zo'n PragerU video:
[ twitter ]
Allemaal onder het mom van 'age appropiate'![]()
Oh en Shakespeare is veel te vulgair. Beter alleen maar de uittreksels behandelen.
[ twitter ]
[..]
Daar dachten de Friezen in 1345 heel anders over: https://dezewereld.com/index?wizz=blog&go=541quote:Florida’s latest curriculum—featuring cartoon Christopher Columbus explaining, “being taken as a slave is better than being killed!” and telling time-traveling kids that slavery was “no big deal.”
This is the kind of propaganda DeSantis and his friends at PragerU are teaching…
En de mensen die nu roepen dat de slavernij best meeviel zijn de mensen die het hardste roeptoeterden dat hun vrijheid werd aangetast toen ze een mondkapje moesten opzetten.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 18:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Daar dachten de Friezen in 1345 heel anders over: https://dezewereld.com/index?wizz=blog&go=541
Leaver dea as slaef
Dat PragerU is helaas onwetenschappelijke nonsens en brengen dingen vanuit een ideologie. Bv. ook klimaatverandering slaat nergens op, wat juist in Florida wel ironisch is... Arme kinderen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:55 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
De geanimeerde heer Douglas claimt dat de Founding Fathers fel tegen slavernij waren. Best vreemd dat een flink deel van hen dan slavenhouder was en bleef.
Men wilt gewoon terug naar 1836. Ze verbergen het niet eens meer.quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 23:55 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]
De geanimeerde heer Douglas claimt dat de Founding Fathers fel tegen slavernij waren. Best vreemd dat een flink deel van hen dan slavenhouder was en bleef.
quote:[..]
Prosecutors are still hearing evidence related to the investigation, even after charges were leveled against Mr. Trump, according to people familiar with the matter. The House committee last year released emails its investigators obtained showing that Mr. Chesebro had sent copies of the two previously reported memos, one from Nov. 18 and another from Dec. 9, to allies in the states working on the fake electors plan.
But he did not attach his Dec. 6 memo to those messages, which laid out a more audacious idea: having Mr. Pence take "the position that it is his constitutional power and duty, alone, as president of the Senate, to both open and count the votes." That is, he could resolve the dispute over which slate was valid by counting the alternate electors for Mr. Trump even if Mr. Biden remained the certified winner of their states.
Mr. Chesebro, who is described as Co-Conspirator 5 in the indictment but has not been charged by the special counsel, addressed the second memo to James R. Troupis, a lawyer who was assisting the Trump campaign's efforts to challenge Mr. Biden's victory in Wisconsin.
By the next day, the indictment said, Mr. Chesebro's memo had reached Rudolph W. Giuliani, Mr. Trump's personal lawyer.
According to the indictment, Mr. Giuliani, who is referred to as Co-Conspirator 1, spoke with someone identified only as Co-Conspirator 6 about finding lawyers to help with the effort in seven states. An email reviewed by The Times suggests that particular conspirator could be Boris Epshteyn, a campaign strategic adviser for the Trump campaign who was paid for political consulting. That day, Mr. Epshteyn sent Mr. Giuliani an email recommending lawyers in those seven states.
As he had done in the earlier memo, Mr. Chesebro cited writings by a Harvard Law School professor, Laurence H. Tribe, to bolster his argument that the deadlines and procedures in the Electoral Count Act are unconstitutional and that state electoral votes need not be finalized until Congress's certification on Jan. 6. Mr. Chesebro had worked as Mr. Tribe's research assistant as a law student and later helped him in his representation of Vice President Al Gore during the 2000 election.
Calling his former mentor "a key Biden supporter and fervent Trump critic," Mr. Chesebro cited what he described as Mr. Tribe's legal views, along with writings by several other liberals as potential fodder for a messaging strategy. It would be "the height of hypocrisy for Democrats to resist Jan. 6 as the real deadline, or to suggest that Trump and Pence would be doing anything particularly controversial," he wrote.
But in an essay published on Tuesday on the legal website Just Security, Mr. Tribe said Mr. Chesebro's Nov. 18 memo "relied on a gross misrepresentation of my scholarship."
[..]
quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat anders, er zijn vandaag verkiezingen.
In Ohio een referendum over het verhogen van de drempel voor grondwetswijzigingen van 50% naar 60% van de bevolking, waar abortus centraal staat. De Republikeinen in de staat hebben deze tussentijds ingelast, omdat in november een referendum voor de verandering van de grondwet gepland staat om het recht op abortus te verankeren in hun grondwet. Uiteraard maakt het ook andere veranderingen moeilijker. De Democratische partij is tegen en de Republikeinse partij voor. Uitgebreid artikel: https://apnews.com/articl(...)51723612878525164f1a
In Mississippi zijn er primaries voor staatsambten als governor en voor beide huizen. https://www.mississippifr(...)2023-party-primaries
In Michigan en Missouri zijn er enkele lokale verkiezingen.
En meneer gaat lekker door met dreigen. Hij hoopt 100% op rellen na een veroordeling.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 09:09 schreef Hyperdude het volgende:
"Full Subpoena Power" beats Danoontje Power?![]()
[ afbeelding ]
https://truthsocial.com/@(...)s/110857162338915853
Is dit ook niet 'contempt of court'? Er expliciet door de rechter tegen hem gezegd om dit niet te doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En meneer gaat lekker door met dreigen. Hij hoopt 100% op rellen na een veroordeling.
Ik vrees dat hij ook hoopt op rellen vóór een veroordeling.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 10:09 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En meneer gaat lekker door met dreigen. Hij hoopt 100% op rellen na een veroordeling.
Dit inderdaad. De zaak tegen hem is overweldigend tegen hem met al het bewijs en getuigenissen die ze hebben van o.a. zijn eigen voormalige inner circle. De "asking is protected under freedom of speech" verdediging van zijn advocaat gaat 100% niet werken. Hij voorkomt gevangenis door of president te worden en zichzelf een pardon te geven (wat niet werkt met de aankomende zaak trouwens in Georgia) of mogelijk iets a la Jan 6 maar dan erger.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:07 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik vrees dat hij ook hoopt op rellen vóór een veroordeling.
Dat zou een bewijs zijn voor hem dat hij geweldig is met zoveel boze aanhang en hij gebruikt het als argument tegen vervolging, tegen een 'complot van democrats' en roept 'kiest Trump om het land te redden'
Nou, het is meer het vaststellen dat geheime documenten die met de verdediging moeten worden gedeeld geheim blijven, en dat die dus niet door Trump op social media worden geflikkerd en zo de rechtszaak via de media wil spelen ipv in de rechtszaal. Daar is door de aanklagers het voorbeeld van zijn loslippigheid en weinig subtiele dreigementen van eind vorige week aan toegevoegd als voorbeeld van het feit dat die zaken niet veilig lijken bij Trump et al. En dat is bevestigd door de advocaten van Trump, die vinden dat een groot deel van de bewijzen gewoon openlijk naar buiten moeten kunnen. Vandaar de hearing vrijdag.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:47 schreef Bluesdude het volgende:
Binnen enkele dagen moet rechter Chutkan zich uitspreken over oa het moddergooien van Trump naar getuigen, aanklagers, fbi, rechters. Je kunt het ook demoniseren noemen en een politiek klimaat scheppen voor gewelddadige aanhangers.
Zal ze te slap reageren dan blijft Trump doorgaan, zal ze daarna strenger zijn ? Met welke sanctie ?
Held in contempt kan een tijdje cel zijn ( in de tv-series)
10 miljoen dollar boete? Daar lacht Trump om. Dat betaalt hij vanuit de donaties en hij kan weer roepen dat hij en het Amerikaanse volk onderdrukt worden in free speech etc...
Er zijn nog 3 getuigen die op de lijst staan voor de Grand Jury die een afspraak hebben dat ze binnen 48 uur na de oproep beschikbaar zullen zijn. Daarna gaat de GJ in beraad. Dus zodra die getuigen opgeroepen worden weten we dat het nog maar een paar daagjes duurt.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 12:09 schreef AnneX het volgende:
Gezien het afnemend bezoekersaantal bij trumps speeches, denk ik niet aan een herhaling van 6 jan.
Wèl is het demoniseren van Dems en huidige president en iedereen die tegen is, angstaanjagend!
Waar wacht Fanny in Georgia op?
De sanctie voor herhaaldelijk en opzettelijk overtreden van de 'je mag je proces in vrijheid afwachten' regels is je proces niet in vrijheid afwachten.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 11:47 schreef Bluesdude het volgende:
Binnen enkele dagen moet rechter Chutkan zich uitspreken over oa het moddergooien van Trump naar getuigen, aanklagers, fbi, rechters. Je kunt het ook demoniseren noemen en een politiek klimaat scheppen voor gewelddadige aanhangers.
Zal ze te slap reageren dan blijft Trump doorgaan, zal ze daarna strenger zijn ? Met welke sanctie ?
Held in contempt kan een tijdje cel zijn ( in de tv-series)
10 miljoen dollar boete? Daar lacht Trump om. Dat betaalt hij vanuit de donaties en hij kan weer roepen dat hij en het Amerikaanse volk onderdrukt worden in free speech etc...
Gezien Trump niet aanwezig hoeft te zijn bij het komende overleg zal het zo'n vaart vooralsnog niet lopen lijkt me?!quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
De sanctie voor herhaaldelijk en opzettelijk overtreden van de 'je mag je proces in vrijheid afwachten' regels is je proces niet in vrijheid afwachten.
Hoezo zou hij aanwezig moeten zijn? Wat wil hij gaan doen? De rechter persoonlijk gaan bedreigen?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gezien Trump niet aanwezig hoeft te zijn bij het komende overleg zal het zo'n vaart vooralsnog niet lopen lijkt me?!
Ik weet niet of hij anders aanwezig zou moeten zijn. Het lijkt me wel makkelijker om iemand in hechtenis te nemen als hij ter plaatse is en zou mogelijk ook wat gedoe voorkomen, want dan is het een voldongen feit in plaats van dat fans de boel op stelten kunnen zetten. Speaking of which, stel de rechter wil hem in hechtenis hebben ( en niet huisarrest ofzo ), zou dat dan in DC moeten zijn?quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo zou hij aanwezig moeten zijn? Wat wil hij gaan doen? De rechter persoonlijk gaan bedreigen?
Dat is pro-actief van de rechter. Trump en de zijnen willen niet anders dan vertragen. Dus werd bij deze zitting al op voorhand gezegd: je hoeft er niet bij te zijn, je advocaten zijn voldoende. Maar natuurlijk gingen de advocaten ook moeilijk lopen doen, dat ze er allebei bij wilden zijn, maar niet konden, maar daar heeft de rechter een streep door gezet. A.s. vrijdag 10.00 uur lokale tijd, punt.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 17:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik weet niet of hij anders aanwezig zou moeten zijn. Het lijkt me wel makkelijker om iemand in hechtenis te nemen als hij ter plaatse is en zou mogelijk ook wat gedoe voorkomen, want dan is het een voldongen feit in plaats van dat fans de boel op stelten kunnen zetten. Speaking of which, stel de rechter wil hem in hechtenis hebben ( en niet huisarrest ofzo ), zou dat dan in DC moeten zijn?
CNNquote:The special counsel investigation into Donald Trump secured a search warrant of the former president’s Twitter account, @realDonaldTrump, according to a newly unsealed court filing.
The search was so secret that Twitter was barred from telling Trump the search warrant had been obtained for his account, and Twitter was fined $350,000 because it delayed producing the records sought under the search warrant.
Van wat ik las was dit plan een eerder plan, wat werd later opgevolgd door het plan van Eastman, wat er erg op lijkt.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 22:30 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe dat fake electors scheme moest gaan heb ik nooit goed begrepen.
Ook niet na lezen van dit schrijven van Chesebro
https://int.nyt.com/data/(...)6abd79c2c71/full.pdf
Dus de telling van de kiesmannenstemmen gebeurt openbaar in het congress?
De stembiljetten komen binnen bij het Capitool en ik nam altijd aan dat er bodes zijn die deze brieven verzamelen, in mapjes doen en controleren of de afzenders inderdaad de namen zijn die ze doorkregen van de staten als hun kiesmannen.
Dacht Chesebro dat die controle niet zou gebeuren en dus de fakebrieven niet worden weggelegd en aan Pence gegeven die de fakestemmen dan zou meetellen ?
Lijkt me naief gedacht... toch ?
Pence heeft geen fakestemmen geteld. Hebben bodes die nep-brieven gezien en niet aan Pence gegeven ?
Of is ergens centraal dit fraudeplan afgeblazen? Brieven zijn niet verstuurd.. op last van wie?
Nu vermoedelijk Kenneth Chesebro co conspirator is genoemd betekent dat Jack Smith dit hele gedoe behandelt als verkiezingsfraude.
Maar waarom mislukte het of waarom en door wie werd het afgelast.
Het plan zou aansturen op een chaotische politieke situatie met mogelijk uitstel van de de 20 januari-inaugaratie, Supreme Court moet oordelen... en dan wat ?
Chaos in de straten, Trump roept martial law uit en blijft zitten als president, was dat de bedoeling? Ook weer zo naief en wanhopig get-rich-quick-scheme
---
In Georgia verwacht men dat meerdere personen worden aangeklaagd wegens verkiezingsfraude in dit fake-electorsplan.
Er zijn toch nog 6 andere staten met fake electors?
quote:Even if, in the end, the Supreme Court would likely end up ruling that the power to count the votes (in the sense of resolving controversies concerning them) does not lie with the President of the Senate , but instead lies with Congress (either voting jointly, or in separate Houses) , letting matters play out this way would guarantee that public attention would be riveted on the evidence of electoral abuses by the Democrats, and would also buy the Trump campaign more time to win litigation that would deprive Biden of electoral votes and/or add to Trump's column .
Dit lijkt me RICO act waardig.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Van wat ik las was dit plan een eerder plan, wat werd later opgevolgd door het plan van Eastman, wat er erg op lijkt.
Zoals ik het lees stelde Chesebro voor dat:
• fake electors in staten die betwist worden hun stem zouden uitbrengen en dus ook zouden sturen naar DC. (De National Archives heeft deze stemmen niet geaccepteerd.)
• Tegelijk er rechtszaken gevoerd werden om in de ogen van het publiek genoeg twijfel te hebben op 6e januari wie de rechtmatige winnaar zou zijn.
• Dit zou Pence zogenaamd de gelegenheid geven om dan de rechtmatige stemmen niet te tellen op de 6e. (Iets wat Pence niet gedaan heeft op advies van zijn advocaat.)
Het gevolg daarvan zou dan zijn dat Biden naar de Supreme Court zou moeten, waar als Biden niet wint dat natuurlijk mooi zou zijn en als Biden wel wint - wat volgens hem waarschijnlijk is - tijd gekocht wordt om de bevolking nog gekker te maken voor wat betreft zogenaamde electorale fraude en er nog meer juridisch getouwtrek plaats kan vinden met mogelijk succes. Of zoals hij schreef:
[..]
Maar dat vind ik zo naief.... Het zal toch nooit lukken om de verkiezingen van nov 2020 ongeldig te verklaren door de Federale Supreme Court. Ook niet voor een paar battlestaten door rechtbanken van de staat.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
tijd gekocht wordt om de bevolking nog gekker te maken voor wat betreft zogenaamde electorale fraude en er nog meer juridisch getouwtrek plaats kan vinden met mogelijk succes. Of zoals hij schreef:
Ja, het was denk ik niet per se een goed plan. En dat Pence geen zin had… tsja, op advies van zijn advocaat.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar dat vind ik zo naief.... Het zal toch nooit lukken om de verkiezingen van nov 2020 ongeldig te verklaren door de Federale Supreme Court. Ook niet voor een paar battlestaten door rechtbanken van de staat.
Maar Pence had geen zin mee te doen met die fraude. Hij zegt niet openlijk dat hij wist van dat plan en dat Trump en zijn crackpotlakeien hem vroegen die valse stemmen als heus en echt te tellen. Later, op een getuigenstoel in court moet hij die vragen wel beantwoorden.
Dat plan om die fake stemmen te tellen ging het toch al niet worden. Uiteindelijk werd er dus behoorlijke druk uitgeoefend door Trump & Co op Pence om de stemmen terug te sturen naar die battle states voor nader onderzoek. Maar ook dat was niet zijn bevoegdheid.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maar dat vind ik zo naief.... Het zal toch nooit lukken om de verkiezingen van nov 2020 ongeldig te verklaren door de Federale Supreme Court. Ook niet voor een paar battlestaten door rechtbanken van de staat.
Maar Pence had geen zin mee te doen met die fraude. Hij zegt niet openlijk dat hij wist van dat plan en dat Trump en zijn crackpotlakeien hem vroegen die valse stemmen als heus en echt te tellen. Later, op een getuigenstoel in court moet hij die vragen wel beantwoorden.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-66457089quote:A man who posted violent threats against President Joe Biden and other officials online was shot dead during an FBI raid on Wednesday.
Agents were attempting to serve an arrest warrant on Craig Robertson at his home in Utah, just hours ahead of a planned visit to the state by Mr Biden.
Moet het congress niet een wetje aannemen... dat de President Pro Tempore de telling van presidentsverkiezingen doet, als de vice-president niet kan of wil dit doenquote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:46 schreef Kijkertje het volgende:
Het probleem was wel dat als Pence dat gewoon wel had gedaan niemand wist hoe daarop gereageerd moest worden omdat het eenvoudigweg nooit is voorgekomen en het Congres ook geen middelen had om dat terug te draaien kan ik me herinneren. Dan zou het idd aangevochten hebben moeten worden door Biden.
https://www.senate.gov/ab(...)dent-pro-tempore.htmquote:the Constitution instructs the Senate to choose a president pro tempore to preside over the Senate in the absence of the vice president. Pro tempore is a Latin term meaning "for the time being,” signaling that the position was originally conceived as a temporary replacement. The framers of the Constitution assumed that the vice president would preside over the Senate on a regular basis, so the Senate would only need to elect a president pro tempore to fill in as presiding officer for short periods of time.
Although the Constitution does not specify who can serve as president pro tempore, the Senate has always elected one of its members to serve in this position. Since the mid-20th century, tradition has dictated that the senior member of the majority party serve as president pro tempore.
Ja dat was ook nog een mogelijkheid die aan de orde kwam. Ik geloof dat dat dan Grassley was geworden.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 00:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Moet het congress niet een wetje aannemen... dat de President Pro Tempore de telling van presidentsverkiezingen doet, als de vice-president niet kan of wil dit doen
[..]
https://www.senate.gov/ab(...)dent-pro-tempore.htm
Dit is toch eigenlijk het toppunt van alt-woke.quote:
Meer alt right racisme & fascisme van DeSantis. Het eerste zit er blijkbaar flink ingebakken bij hem, het tweede heeft hij snel geleerd.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 08:23 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit is toch eigenlijk het toppunt van alt-woke.
Variabel. In sommige staten loopt onderzoek, andere hebben ze doorverwezen naar de federale autoriteiten, anderen hebben niemand aangeklaagd:quote:Op donderdag 10 augustus 2023 10:30 schreef Bluesdude het volgende:
Enkele weken terug zijn er fake electors van Michigan aangeklaagd. Is er een procesdatum bepaald ?
Trump verloor die staat met 154.000 stemmen.
Men verwacht charges in Georgia.. Hoe zit het met nog 5 battlestates waar fake electors werden geronseld ter redding van het vaderland ? Onderzoekt men niet strafbare feiten daar ?
quote:The gifts include:
“At least 38 destination vacations, including a previously unreported voyage on a yacht around the Bahamas”
Twenty-six private jet flights and eight helicopter flights
A “dozen VIP passes to professional and college sporting events, typically perched in the skybox”
“Two stays at luxury resorts in Florida and Jamaica”
A “standing invitation to an uber-exclusive golf club overlooking the Atlantic coast”
https://www.washingtonpos(...)fts-clarence-thomas/
Vrij nette post voor zijn doen. Geen getuige geintimideerd.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:19 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Deze keer gaat het niet over Donald zelf, voor de verandering.
Wel weer liegend,demoniserend, miljoenen ophitsenquote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:22 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vrij nette post voor zijn doen. Geen getuige geintimideerd.
Paralipsis omschrijft het.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 20:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wel weer liegend,demoniserend, miljoenen ophitsen
Bevel tot geheimhouding op straffe van cel.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 13:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
Wat zijn de verwachtingen voor de hoorzitting van vanmiddag bij de rechter in DC?
Dat stond toch al in de voorwaarden?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 14:40 schreef V. het volgende:
[..]
Bevel tot geheimhouding op straffe van cel.
Wordt gewoon bevestigd. Trump krijgt gewoon een extra waarschuwing om op zijn tellen te passen en de verdediging moet gewoon de geheimhouding accepteren.quote:
Mexico bombarderen? Dat lijkt me oorlog.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 15:31 schreef Frutsel het volgende:
https://www.nbcnews.com/p(...)ug-cartels-rcna99305
De Santis staat er in elk geval open voor om Mexicaanse drugskartels met drones te gaan bombarderen...
Dat lijkt mij toch wel aan alle eisen voor een criminele samenzwering te voldoen.quote:Op woensdag 9 augustus 2023 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Van wat ik las was dit plan een eerder plan, wat werd later opgevolgd door het plan van Eastman, wat er erg op lijkt.
Zoals ik het lees stelde Chesebro voor dat:
• fake electors in staten die betwist worden hun stem zouden uitbrengen en dus ook zouden sturen naar DC. (De National Archives heeft deze stemmen niet geaccepteerd.)
• Tegelijk er rechtszaken gevoerd werden om in de ogen van het publiek genoeg twijfel te hebben op 6e januari wie de rechtmatige winnaar zou zijn.
• Dit zou Pence zogenaamd de gelegenheid geven om dan de rechtmatige stemmen niet te tellen op de 6e. (Iets wat Pence niet gedaan heeft op advies van zijn advocaat.)
Het gevolg daarvan zou dan zijn dat Biden naar de Supreme Court zou moeten, waar als Biden niet wint dat natuurlijk mooi zou zijn en als Biden wel wint - wat volgens hem waarschijnlijk is - tijd gekocht wordt om de bevolking nog gekker te maken voor wat betreft zogenaamde electorale fraude en er nog meer juridisch getouwtrek plaats kan vinden met mogelijk succes. Of zoals hij schreef:
[..]
Tijd zal het leren. Het is denk ik wel goed als ik even vermeld dat termen als "rechtmatige stemmen", "fake electors" vanuit mijn visie heb toegevoegd. Zo worden ze in het document niet genoemd uiteraard.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij toch wel aan alle eisen voor een criminele samenzwering te voldoen.
Zou jij niet stoppen met x'eren?quote:
Zoals Heinz Rühmann zou zeggen " Ich kann es einfach nicht lassen?"quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou jij niet stoppen met x'eren?
Ja, eigenlijk wel, maar dan mis ik wel de laatste updates. Maar ik heb nu een soort halfslapend account, waarmee ik alleen een paar accounts volg, en verder niet in discussie ga met idioten.quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 18:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Zou jij niet stoppen met x'eren?
quote:
quote:
quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Sundquote:In August 2023, an unaired Fox News interview by Tucker Carlson was leaked in which Sund alleged that government and intelligence officials had advance knowledge of the storming of the Capitol but failed to share it with him, that he was denied National Guard assistance in advance of January 6, and that it took 71 minutes for his subsequent request for National Guard assistance to be acknowledged.[30] In a later interview with Carlson, who by then was no longer working for Fox News and was now acting independently, Sund further alleged that federal agents were present in the crowd that stormed the Capitol and that this too was not passed onto him; he did, however, stress that it was standard procedure to insert agents into planned demonstrations.[31]
Ik lees een aantal dingen in je quote en ik snap niet goed wat voor jou daar belangrijk is. Wat vind je daarin voor jou van belang of waar zoek je wellicht duidelijkheid over?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 00:40 schreef Montagui het volgende:
Wat is dit dan?![]()
[ twitter ]
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Steven_Sund
Lijkt me dat zijn verklaring nogal belangrijk kan zijn voor de defence van Trump.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 00:55 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik lees een aantal dingen in je quote en ik snap niet goed wat voor jou daar belangrijk is. Wat vind je daarin voor jou van belang of waar zoek je wellicht duidelijkheid over?
Waarom zou de zaak tegen Trump daarmee 'op losse schroeven' komen te staan?quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Lijkt me dat zijn verklaring nogal belangrijk kan zijn voor de defence van Trump.
In de zin dat er een aantal zaken gaande lijken te zijn geweest waar hij vraagtekens bij heeft.
De zaak tegen Trump kan daarmee op losse schroeven komen te staan als 'anderen' de vragen van deze politie chef niet willen beantwoorden.
Het is geen kleine jongen, en hij heeft 'vragen'quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 01:50 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waarom zou de zaak tegen Trump daarmee 'op losse schroeven' komen te staan?
Zie de edit van mijn post.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 01:52 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is geen kleine jongen, en hij heeft 'vragen'
Los van dat dat ongetwijfeld zal meevallen, je weet dat Trump inmiddels 78 aanklachten aan zijn broek heeft in de lopende zaken? En daar komt Georgia nog bij met een aantal punten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 01:35 schreef Montagui het volgende:
De zaak tegen Trump kan daarmee op losse schroeven komen te staan als 'anderen' de vragen van deze politie chef niet willen beantwoorden.
Als Bush sr. zoiets over Bill Clinton had gezegd, of Clinton over Bush jr., of Bush jr. over Obama, of Obama over Trump...quote:Op donderdag 10 augustus 2023 19:19 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Deze keer gaat het niet over Donald zelf, voor de verandering.
Probleem is dat het gewoon een luie trol is. Je kunt ook bij een pro-choice demonstratie gaan staan en door de microfoon roepen dat je bij hen hoort omdat je baby's haat of foetussen lekker vindt.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 10:02 schreef Ulx het volgende:
Ik snap niet waarom die man zo boos werd. Iedereen mag toch zelf beslissen waarom je tegen abortus bent? De een omdat die denkt dat zoiets in de bijbel staat, en de ander omdat hij een teringhekel heeft aan vrouwen. Wat is het probleem hier?
[ twitter ]
Ik ben nu in aflevering vier en ik kan er niet over uit hoe goed dit is.quote:Op donderdag 10 augustus 2023 12:23 schreef V. het volgende:
Ihkv podcasttips: Een aantal afleveringen van The Bulwark Podcast, getiteld 'The corruption of Lindsey Graham. Tot nu toe 6 afleveringen, ik heb er net 1 geluisterd, maar ERG fijn. Geen sensatie, gewoon goed gedocumenteerd van hoe Linds van fel anti naar ruggengraatloos adept van Trump verandert. Fijn en rustig verteld, met toegevoegde audioclips.
Bedankt voor de tip. Ik ga dit binnenkort beluisteren.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 18:10 schreef V. het volgende:
[..]
Ik ben nu in aflevering vier en ik kan er niet over uit hoe goed dit is.
Analyse, productie, stem. Ge-wel-dig.
Uiteraard maken deze advocaten deel uit van de 'Deep State'!quote:Two prominent conservative law professors have concluded that Donald J. Trump is ineligible to be president under a provision of the Constitution that bars people who have engaged in an insurrection from holding government office. The professors are active members of the Federalist Society, the conservative legal group, and proponents of originalism, the method of interpretation that seeks to determine the Constitution’s original meaning.
The professors — William Baude of the University of Chicago and Michael Stokes Paulsen of the University of St. Thomas — studied the question for more than a year and detailed their findings in a long article to be published next year in The University of Pennsylvania Law Review.
“When we started out, neither of us was sure what the answer was,” Professor Baude said. “People were talking about this provision of the Constitution. We thought: ‘We’re constitutional scholars, and this is an important constitutional question. We ought to figure out what’s really going on here.’ And the more we dug into it, the more we realized that we had something to add.”
He summarized the article’s conclusion: “Donald Trump cannot be president — cannot run for president, cannot become president, cannot hold office — unless two-thirds of Congress decides to grant him amnesty for his conduct on Jan. 6.”
A law review article will not, of course, change the reality that Mr. Trump is the Republican front-runner and that voters remain free to assess whether his conduct was blameworthy. But the scope and depth of the article may encourage and undergird lawsuits from other candidates and ordinary voters arguing that the Constitution makes him ineligible for office.
“There are many ways that this could become a lawsuit presenting a vital constitutional issue that potentially the Supreme Court would want to hear and decide,” Professor Paulsen said.
[..]
The provision in question is Section 3 of the 14th Amendment. Adopted after the Civil War, it bars those who had taken an oath "to support the Constitution of the United States" from holding office if they then "shall have engaged in insurrection or rebellion against the same, or given aid or comfort to the enemies thereof."
Congress can remove the prohibition, the provision says, but only by a two-thirds vote in each chamber.
[..]
Vreselijke man die ook al tijden promoties in het leger tegenhoudt vanwege hun 'woke' beleid: verlof en medische hulp aan transseksuelen en zwangere vrouwen die een abortus willen:quote:Op dinsdag 8 augustus 2023 17:30 schreef AnneX het volgende:
Hoe lang moet die Tuberville nog? En istie herkiesbaar?
Sommige mensen werken gewoon als vergif in de samenleving.
[ twitter ]
De bekende Republikeinse taktiek. In 2015 was het Hillary's Benghazi-onderzoek en nu is het Hunter's laptop-onderzoek (wat in 2020 niet lukte en Trump een impeachment aan overhield toen hij Zelensky daartoe probeerde te dwingen).quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 13:50 schreef Arnhemunited het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)-president~ac9e4167/
wutquote:
Michio Kaku gaf al eens aan dat de VS zonder het H1b voor buitenlandse studenten een verloren land is.quote:Op zondag 13 augustus 2023 11:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onbedoeld illustreert hij zijn punt over educatie perfect, toch?
Ik heb altijd gedacht dat het Europees van oorsprong wasquote:Op zondag 13 augustus 2023 11:57 schreef Beathoven het volgende:
naam van het 'Mandela effect' komt uit de VS
Het is online ontstaan en de 'dit is herkenbaar' reacties kwamen destijds met name van users uit de VS. Het 'effect' geeft imho meer de arrogantie aan van de gemiddelde burger dan een effect.quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik heb altijd gedacht dat het Europees van oorsprong was
Wauw...quote:Op zondag 13 augustus 2023 12:57 schreef speknek het volgende:
Georgia prosecutors have messages showing Trump's team is behind voting system breach
Atlanta-area prosecutors investigating efforts to overturn the 2020 election results in Georgia are in possession of text messages and emails directly connecting members of Donald Trump's legal team to the early January 2021 voting system breach in Coffee County, sources tell CNN.
Fulton County District Attorney Fani Willis is expected to seek charges against more than a dozen individuals when her team presents its case before a grand jury next week. Several individuals involved in the voting systems breach in Coffee County are among those who may face charges in the sprawling criminal probe.
Investigators in the Georgia criminal probe have long suspected the breach was not an organic effort sprung from sympathetic Trump supporters in rural and heavily Republican Coffee County – a county Trump won by nearly 70% of the vote. They have gathered evidence indicating it was a top-down push by Trump's team to access sensitive voting software, according to people familiar with the situation.
Trump allies attempted to access voting systems after the 2020 election as part of the broader push to produce evidence that could back up the former president's baseless claims of widespread fraud.
While Trump's January 2021 call to Georgia Secretary of State Brad Raffensperger and effort to put forward fake slates of electors have long been considered key pillars of Willis' criminal probe, the voting system breach in Coffee County quietly emerged as an area of focus for investigators roughly one year ago. Since then, new evidence has slowly been uncovered about the role of Trump's attorneys, the operatives they hired and how the breach, as well as others like it in other key states, factored into broader plans for overturning the election.
Together, the text messages and other court documents show how Trump lawyers and a group of hired operatives sought to access Coffee County's voting systems in the days before January 6, 2021, as the former president's allies continued a desperate hunt for any evidence of widespread fraud they could use to delay certification of Joe Biden's electoral victory.
https://www.cnn.com/2023/(...)ach-trump/index.html
👀
Elke. aanteiging. is. een. schuldbekentenis. bij. extreem. rechts.
https://apnews.com/articl(...)5c95ca086a5c81617b15quote:
Haha ja weet ik, ik probeerde een matige meta-garp te makenquote:Op zondag 13 augustus 2023 12:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is online ontstaan en de 'dit is herkenbaar' reacties kwamen destijds met name van users uit de VS. Het 'effect' geeft imho meer de arrogantie aan van de gemiddelde burger dan een effect.
Niet het 'we hebben door desinteresse iets aangenomen en leerden later wat bij' maar 'het is een magisch iets'.
Past prima bij 0 educatie en vol geloven.
Al een heule tijd...quote:Op zondag 13 augustus 2023 16:56 schreef Barbusse het volgende:
Gaetz loopt ook maar even wat olie op het vuur te gooien...
Matt Gaetz Says Only 'Force' Can Make Change in Washington D.C.
GOP gaat vol voor fascisme
Er was volgens mij wel een actie van een vrouwelijke Rep in Georgia die onder valse voorwendselen mensen toegang tot stemmachines gafquote:Op zondag 13 augustus 2023 19:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)5c95ca086a5c81617b15
Toegang tot de computers werd niet gegeven door de autoriteiten die de computers in beheer hadden, toch?
Het is een soort hack dus..
Maar de hackers hebben niks gevonden van een complot van democrats ?
En ze hebben niks gewist of toegevoegd ? Ook geen 11.780 pro-Trump stemmen
Welke teksten van trumps advocaten zijn gevonden ? Giuliani himself ?
Alweer een inbraak om de verkiezingen te stelen van Democrats. De meest bekende was Watergate
Eventjes een break nemen van minderjarigen te sex trafficken.quote:
Nu komen er denk ik consequenties.quote:Op zondag 13 augustus 2023 22:57 schreef AnneX het volgende:
Hier kon je op wachten. En nu?
[ twitter ]
Laten we het hopen.quote:
iets van 5 minuten in de hoek staan met een ezelpet op?quote:
Als eerste flippen levert meestal het beste resultaat op. Deze lui zaten niet bij de eerste zanggroep die volledig kanarie gingen op Trump.quote:Op maandag 14 augustus 2023 06:53 schreef AnneX het volgende:
Haha…hullie geven elkaar de schuld?!
Intro:
“BLAME GAME
Trump’s ‘Co-Conspirators’ Are Already Starting to Turn on Each Other
“It is the ‘please don’t put me in jail, put that other guy in jail’ strategy,” says one attorney working in Trump’s legal orbit…”
Quote: “Representatives of the special counsel’s office also appear unusually well-briefed on the existing fissures between members of the Trump post-election endeavors, according to those who have spoken with the office.”
Bron: https://www.rollingstone.(...)giuliani-1234806292/
Klopt. In een podcast werd uitgelegd hoe dat werkt. Je wordt eerst verhoord, al dan niet op basis van een subpoena.quote:Op maandag 14 augustus 2023 07:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als eerste flippen levert meestal het beste resultaat op. Deze lui zaten niet bij de eerste zanggroep die volledig kanarie gingen op Trump.
"Hij zat erachter, niet ik. Ik heb nog geprotesteerd"quote:Op maandag 14 augustus 2023 09:25 schreef AnneX het volgende:
Trouwens: “de schuld geven”Waarvan? Dat het misging?
Dus dit is allemaal georkestreerd door de republikeinen en die arme Hunter kan er niks aan doen?quote:Op zondag 13 augustus 2023 04:28 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
De bekende Republikeinse taktiek. In 2015 was het Hillary's Benghazi-onderzoek en nu is het Hunter's laptop-onderzoek (wat in 2020 niet lukte en Trump een impeachment aan overhield toen hij Zelensky daartoe probeerde te dwingen).
Bij beide valt niets te behalen omdat de beschuldigingen ongegrond zijn (en dat weten ze zelf ook wel) maar alleen al het onderzoek is voor het domvolk reden genoeg om hun toch al makkelijk aangeprate wantrouwen jegens Democratische presidentskandidaten bevestigd te zien en daar gaat het om.
De dems doen hier uiteraard nooit aan mee natuurlijkquote:Vieze immorele politieke spelletjes![]()
Hunter is irrelevant, een losgeslagen zoon die verder geen politieke functie bezit. Hij kan er in zoverre wat aan doen, dat ie zich misschien wat netter moet gedragen en zijn pa niet telkens in verlegenheid brengen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:02 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Dus dit is allemaal georkestreerd door de republikeinen en die arme Hunter kan er niks aan doen?
Wat een onzin. Hunter Biden heeft genoeg fout gedaan. En surprise!!!: hij zit momenteel in een juridisch proces daaromtrent. Lijkt mij helder.quote:Op maandag 14 augustus 2023 11:02 schreef Arnhemunited het volgende:
Dus dit is allemaal georkestreerd door de republikeinen en die arme Hunter kan er niks aan doen?
De aantijgingen tegen Hunter zijn ernstig genoeg om er een zaak van te maken. En als zoon van de president en voormalige veep heeft dat ook consequenties voor Biden 15 maanden voor de verkiezingen.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:01 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hunter is irrelevant, een losgeslagen zoon die verder geen politieke functie bezit. Hij kan er in zoverre wat aan doen, dat ie zich misschien wat netter moet gedragen en zijn pa niet telkens in verlegenheid brengen.
Dat het door ze wordt opgeblazen ben ik het wel mee eens hoor. Maar ik vind het ook geen klein bier.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:21 schreef V. het volgende:
[..]
Wat een onzin. Hunter Biden heeft genoeg fout gedaan. En surprise!!!: hij zit momenteel in een juridisch proces daaromtrent. Lijkt mij helder.
Probleem is dat de Republikeinen in het Congres het proberen op te blazen tot iets dat het niet is: crimineel gedrag van Joe Biden. Dat doen ze door middel van leugens, desinformatie en hypocrisie. En dat allemaal om af te leiden van de werkelijke crimineel (en de bijbehorende organisatie, waar ze inmiddels zelf deel van uitmaken).
Dat is waar. Maar je kunt best schertsend stellen dat te veel GOP-bobo's co-conspirators waren in 2020.quote:[b]Op maandag 14 augustus 2023 13:29 schreef Arnhemunited het volgende:[/b
Overigens de gehele GOP afschilderen als een criminele organisatie gaat mij wat te ver. Er zitten ook nog genoeg competente congresleden daar.
En daarvoor wordt hij dus ook onderzocht en aangeklaagd. Terecht.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:29 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Dat het door ze wordt opgeblazen ben ik het wel mee eens hoor. Maar ik vind het ook geen klein bier.
Inmiddels is het gewoon zo ver. MAGA heeft daar de macht en vrijwel niets dat ze doen heeft te maken met beleid, maar alles van het vrijpleiten van hun Orange Anomaly en het zoveel mogelijk schade toebrengen aan anderen. Onder meer met de hysterisch stupide Weaponization Committee, waarin ze 'kroongetuigen' laten opdraven, die vervolgens onder ede ontkrachten wat zij zelf beweren, om vervolgens in de pers te liegen over wat die kroongetuigen hebben beweerd. Echt loopjongens van een autocraat.quote:Overigens de gehele GOP afschilderen als een criminele organisatie gaat mij wat te ver. Er zitten ook nog genoeg competente congresleden daar.
Het zijn vooral de MAGA-congresleden die zich ermee bezighouden inderdaad.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:29 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Dat het door ze wordt opgeblazen ben ik het wel mee eens hoor. Maar ik vind het ook geen klein bier.
Overigens de gehele GOP afschilderen als een criminele organisatie gaat mij wat te ver. Er zitten ook nog genoeg competente congresleden daar.
Er zijn gewoon twee kampen in de GOP. McConnell probeert via de Senaat nog altijd Trump zoveel mogelijk dwars te zitten, maar na die freezeup heeft ie een beetje meer haast gekregen en is zich op de achtergrond er actief mee aan het bemoeien dat Amerika NIET in isolationisme vervalt. In het congress is McCarthy voor zijn job als speaker afhankelijk van alle randdebielen in de MAGA fractie dus moet hij hun geroeptoeter wel propageren.quote:Op maandag 14 augustus 2023 13:29 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Funny you should say that: Jamie Raskin heeft gisteren op -ik meen- SNBC in een interview aangekondigd dat er een rapport ophanden is over alle grifts van de Trumps in het Witte Huis. TrumpS, als in: ALLE Trumps.quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:24 schreef fliert het volgende:
Niks mis met een onderzoek naar onregelmatigheden van Hunter.
Maar komt er ook een onderzoek naar de 2 miljard van S-A aan de familie van Donald?
quote:Op maandag 14 augustus 2023 17:49 schreef V. het volgende:
[..]
Funny you should say that: Jamie Raskin heeft gisteren op -ik meen- SNBC in een interview aangekondigd dat er een rapport ophanden is over alle grifts van de Trumps in het Witte Huis. TrumpS, als in: ALLE Trumps.
Wordt door de MAGA-pers meteen weer gepresenteerd als "ALLES om af te leiden van Biden", terwijl het natuurlijk de Republikeinen zijn die met hun Biden-nep-hunt proberen af te leiden van Trump
Dat wordt TV waar de maanlanding niks bij is.quote:
Lijkt me gek, voor morgen staan er nog getuigen op de rol.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:35 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Op de reuters site zie ik nog niets, maar ik ben benieuwd.
Kan gewoon een fuck-up zijn. Of iemand die probeert de zaak te saboteren.quote:Op maandag 14 augustus 2023 19:59 schreef V. het volgende:
[..]
Lijkt me gek, voor morgen staan er nog getuigen op de rol.
Wait, what?? Hij was in september 2021 nog bezig ermee? Was dit al publiek bekend?quote:
Ja dat was ook al bekend, die fact check is ook al uit 2021.quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Wait, what?? Hij was in september 2021 nog bezig ermee? Was dit al publiek bekend?
Heh, ik dacht nota bene dat ik het best goed volgde...quote:Op maandag 14 augustus 2023 21:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja dat was ook al bekend, die fact check is ook al uit 2021.
Bijna alles is bekend maar het is zoveel dat niemand het meer bij kan houden en het al snel vergeten wordt omdat Trump dan al met zijn volgende (ongeoorloofde) actie bezig is. Er is nog een hele joop waar hij niet voor vervolgd is/wordt .....
Als er iedere dag wel wat is, is het niet meer te doenquote:Op maandag 14 augustus 2023 21:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heh, ik dacht nota bene dat ik het best goed volgde...
Ik was alweer vergeten dat hij een oorlog met Iran wilde beginnen om aan de macht te blijvenquote:Op maandag 14 augustus 2023 21:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Heh, ik dacht nota bene dat ik het best goed volgde...
Heb je een meltdown ofzo?quote:
Kom dan ook zelf ook niet met ‘DRUMPF!!!’ aanzetten.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is niet zo. Ontopic verder?
Alles is nog mogelijk. Het scenario dat hij wordt herkozen en dat hij zichzelf een pardon geeft, lijkt me niet denkbeeldig. Dat kan alleen niet in Georgia, maar daar zullen we de komende tijd ook wel een strategie voor horen van de Republikeinen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 11:52 schreef KoosVogels het volgende:
Toch ben ik nog altijd bang dat die Trump hier op de een of andere tussenuit glibbert en dat hij als klap op de vuurpijl ook nog wordt herkozen.
Dat je als republikeinse partij dan toch achter zo'n twijfelachtige kandidaat blijft staan is en blijft een bizar gegeven.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:20 schreef Barbusse het volgende:
Ik kan het aantal aanklachten niet meer bijhouden![]()
Blijft de partij van law & order he?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat je als republikeinse partij dan toch achter zo'n twijfelachtige kandidaat blijft staan is en blijft een bizar gegeven.
De hypocriete selectieve law en order partij waarbij regels alleen voor de tegenstander zouden moeten gelden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Blijft de partij van law & order he?
De gouverneur kan dat daar niet.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Alles is nog mogelijk. Het scenario dat hij wordt herkozen en dat hij zichzelf een pardon geeft, lijkt me niet denkbeeldig. Dat kan alleen niet in Georgia, maar daar zullen we de komende tijd ook wel een strategie voor horen van de Republikeinen.
91 op dit momentquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:20 schreef Barbusse het volgende:
Ik kan het aantal aanklachten niet meer bijhouden![]()
Kennelijk omdat in de jaren 30 de toenmalige goeverneur bij een gevangenis langsging en pardons verkocht. Wow.quote:
Ze kunnen wel DAs herroepen, dus dat kunnen ze in principe net zolang doen totdat een DA het niet meer vervolgt. Maar ik denk niet dat de GA republikeinen nog echt in Trumps kamp zitten.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 12:01 schreef Mike het volgende:
[..]
Alles is nog mogelijk. Het scenario dat hij wordt herkozen en dat hij zichzelf een pardon geeft, lijkt me niet denkbeeldig. Dat kan alleen niet in Georgia, maar daar zullen we de komende tijd ook wel een strategie voor horen van de Republikeinen.
Met een economische crisis zie ik het wel gebeuren.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij herkozen wordt. Dat zou betekenen dat een hoop van de battleground states van wie hij de kiezers wilde belazeren voor hem stemmen en dat lijkt me niet waarschijnlijker geworden en in de tijd steeds minder waarschijnlijk worden... tenzij er iets fundamenteels verandert.
Aardige kans dat hij wel de Republikeinse kandidaat wordt echter.
De verschillen waren enorm klein de vorige keer. Biden had een record aantal stemmen en je moet nog maar zien of hij dat na 4 jaar weet te herhalen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij herkozen wordt. Dat zou betekenen dat een hoop van de battleground states van wie hij de kiezers wilde belazeren voor hem stemmen en dat lijkt me niet waarschijnlijker geworden en in de tijd steeds minder waarschijnlijk worden... tenzij er iets fundamenteels verandert.
Maar het simpele feit dat hij de bevolking van die specifieke staten hun stem wilde ontzeggen zal juist op de plekken waar het er toe doet veel kwaad bloed zetten en enthusiasme geven om deze misdadiger uit het witte huis te houden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:11 schreef Mike het volgende:
[..]
De verschillen waren enorm klein de vorige keer. Biden had een record aantal stemmen en je moet nog maar zien of hij dat na 4 jaar weet te herhalen.
quote:
Dat zou kunnen, maar het zou net zo goed kunnen dat de aanklachten ervoor zorgen dat z'n base + andere republikeinen die de aanklachten een schande vinden, maximaal op komen dagen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Maar het simpele feit dat hij de bevolking van die specifieke staten hun stem wilde ontzeggen zal juist op de plekken waar het er toe doet veel kwaad bloed zetten en enthusiasme geven om deze misdadiger uit het witte huis te houden.
Ik denk dat de opkomst onder democratische stemmers nog hoger zal zijn deze verkiezingen als Trump de republikeinse kandidaat wordt. En een hoop jongeren mogen weer voor het eerst stemmen, en die stemmen voornamelijk democratisch. Die groep liet het eerst grootschalig afweten bij verkiezingen, maar in 2020 wisten ze zich wèl te mobiliseren. Ik denk niet dat dit in 2024 anders zal zijn.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:11 schreef Mike het volgende:
[..]
De verschillen waren enorm klein de vorige keer. Biden had een record aantal stemmen en je moet nog maar zien of hij dat na 4 jaar weet te herhalen.
Trump zonder telefoon of de mogelijkheid om te speechenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:25 schreef speknek het volgende:
Vrijdag 25 augustus wordt zijn mugshot genomen.
Denk dat 26 augustus heel wat kranten verkocht (en ingelijst) gaan worden.
Ander saillant detail, voor bail moeten ze beargumenteren dat ze niet vluchten en niet proberen getuigen te beinvloeden. Trump gaat niet heel geloofwaardig zijn wat betreft het tweede.
Waar ik het meest naar uitkijk, is het feit dat ze z'n lengte en gewicht bekend gaan maken.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:25 schreef speknek het volgende:
Vrijdag 25 augustus wordt zijn mugshot genomen.
Denk dat 26 augustus heel wat kranten verkocht (en ingelijst) gaan worden.
Ander saillant detail, voor bail moeten ze beargumenteren dat ze niet vluchten en niet proberen getuigen te beinvloeden. Trump gaat niet heel geloofwaardig zijn wat betreft het tweede.
Haha, dat is een goede.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:33 schreef Mike het volgende:
[..]
Waar ik het meest naar uitkijk, is het feit dat ze z'n lengte en gewicht bekend gaan maken.
Wat staat Walt Nauta raar met zijn linkervoet. En heeft hij zulk idioot lange tenen?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 15:50 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Niet slim om daar tot 2023 mee te wachten.
En, wat vond je er van?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:53 schreef Ulx het volgende:
Ik be benieuwd naar de reacties op de FP als ze dit gaan plaatsen.
Bloedende oogballen van die comments 🥲quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En, wat vond je er van?
Trump ook aangeklaagd door Georgia voor poging manipulatie verkiezingen
Oh gelukkig…daar kom ik nooit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 18:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
En, wat vond je er van?
Trump ook aangeklaagd door Georgia voor poging manipulatie verkiezingen
Dit is de suggestieve mob taal waarover Cohen sprak.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:57 schreef Bluesdude het volgende:
Dat telefoongesprek met Raffensperger. Je kunt dat opvatten als Trump pusht Raffensperger tot fraude.
Maar letterlijk zegt hij dat niet. Kan hij zo veroordeeld worden voor aanzetten tot fraude?
In de Nederlandse wetgeving niet. lijkt me.
Het zegt wel iets over "zijn state of mind"
Natuurlijk is het niet ethisch dat een president zo nadrukkelijk zich bemoeit met het bepalen van stemuitslagen in een staat, die gewijzigd moet worden ten gunst van hem. Maar het is niet verboden, dacht ik.
Ocharmequote:Op dinsdag 15 augustus 2023 09:53 schreef Ulx het volgende:
Ik be benieuwd naar de reacties op de FP als ze dit gaan plaatsen.
Dat noemen ze onder de RICO Act 'overt acts' (itt 'predicate acts'). Dat zijn handelingen die op zich niet strafbaar zijn (zoals een telefoongesprek) maar wel als onderdeel kunnen dienen voor het bewijs van een grotere (illegale) samenzwering. Fani Willis wees daar ook op in haar statement.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 20:57 schreef Bluesdude het volgende:
Dat telefoongesprek met Raffensperger. Je kunt dat opvatten als Trump pusht Raffensperger tot fraude.
Maar letterlijk zegt hij dat niet. Kan hij zo veroordeeld worden voor aanzetten tot fraude?
In de Nederlandse wetgeving niet. lijkt me.
Het zegt wel iets over "zijn state of mind"
Natuurlijk is het niet ethisch dat een president zo nadrukkelijk zich bemoeit met het bepalen van stemuitslagen in een staat, die gewijzigd moet worden ten gunst van hem. Maar het is niet verboden, dacht ik.
Dat geldt voor alle defendants bij elkaar lijkt mequote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:06 schreef Barbusse het volgende:
161 overt acts, 40 predicate acts? Als Trump hier onderuit komt is de rechtsgang in de VS kaputt..
Tsja, alsnog heb je wel een jury, dus who knows... OJ Simpson ging ook vrijuit.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:06 schreef Barbusse het volgende:
161 overt acts, 40 predicate acts? Als Trump hier onderuit komt is de rechtsgang in de VS kaputt..
Het was goed genoeg voor de grand jury.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Tsja, alsnog heb je wel een jury, dus who knows... OJ Simpson ging ook vrijuit.
Ja, dat is altijd zo. Edit: Hoewel ik lees dat bij OJ die werd opgeheven vanwege de hoeveelheid media aldaar. Maar goed, in principe is het altijd zo.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:27 schreef V. het volgende:
[..]
Het was goed genoeg voor de grand jury.
quote:
quote:But here’s the thing: Many journalists, editors, and political analysts were also surprised by Biden’s strong win in the 2020 primaries after he lost the first two contests in Iowa and New Hampshire. His nomination defied the narrative that the Democratic party had lurched to the left, becoming obsessed with identity politics and eager for socialism.
Even more surprise followed the 2022 midterms: Recall that Republican politicians, conservative writers (including Jim Geraghty), centrist pundits, and even mainstream news articles treated a “red wave” as all but inevitable, with some so confident that they upgraded it to a “tsunami.” Instead, Democrats defied historical patterns, a mediocre economy, and a relatively low presidential approval rating to keep the House close, gain a seat in the Senate, and make state governments bluer. It was the best midterm election for a president’s party since George W. Bush a year after 9/11.
Apparently, many who purport to know about politics need to work harder at listening to, understanding, and empathizing with Biden voters.
Ja, maar met een RICO aanklacht erbij lijkt me dat niet zoveel uit te makenquote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:14 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat geldt voor alle defendants bij elkaar lijkt me
Weet ik. Maar geen zaak in de geschiedenis van de VS is ooit zo beladen geweest als deze reeks.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:27 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, dat is altijd zo. Edit: Hoewel ik lees dat bij OJ die werd opgeheven vanwege de hoeveelheid media aldaar. Maar goed, in principe is het altijd zo.
Daarom lijkt het me des te waarschijnlijker dat hij wél gaat zingen.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:40 schreef V. het volgende:
(...)
Ben overigens wel echt benieuwd naar wat er met Lindsey Graham gaat gebeuren. Nog niet genoemd, maar ik ga er vanuit dat dat bij een volgende ronde wel komt. Kan me niet voorstellen dat hij flipt. Hij heeft zijn ziel, waardigheid en menselijkheid inmiddels zo verkwanseld...
Dat patroon zo onderbouwen samen met andere feiten en duidelijke wetsovertredingen...quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 21:47 schreef Kijkertje het volgende:
Dat noemen ze onder de RICO Act 'overt acts' (itt 'predicate acts'). Dat zijn handelingen die op zich niet strafbaar zijn (zoals een telefoongesprek) maar wel als onderdeel kunnen dienen voor het bewijs van een grotere (illegale) samenzwering. Fani Willis wees daar ook op in haar statement.
Ah zo bedoel je. Ja, en nota bene in de laatste zaak in Georgia, die denk het meest veelomvattend is, geen enkel jurylid wat het niet genoeg vond voor een aanklacht. Dat gezegd hebbende was er ook geen enkele verdediging.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 22:45 schreef V. het volgende:
[..]
Weet ik. Maar geen zaak in de geschiedenis van de VS is ooit zo beladen geweest als deze reeks.
De druk op die mensen is niet te onderschatten, je hebt daar exht een rechte rug nodig en moed, zeker als je weet wat er gebeurt als Trump en de zijnen je targeten. En toch, volle bak voor indictments, 4 keer op rij.
Waarom? Omdat ze keihard bewijs en keiharde getuigenissen hebben gezien.
Die zaken staan als een blok huizen, daar ben ik van overtuigd.
Ja, maar ik vermoed dat Trump echt iets naars over hem in een kluis heeft liggen. Video's in lingerie, of met kinderen of dieren... Iets dat erger is dan de gevangenis.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:06 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daarom lijkt het me des te waarschijnlijker dat hij wél gaat zingen.
Die man heeft geen principes, noch een ruggegraat.
Het is denk ik geen kwestie van "gaan zingen". Het lijkt me een voldongen feit of dat wel of niet gebeurd is. Er zijn 30 coconspirators in Georgia die niet aangeklaagd zijn. Als hij daar onderdeel van is, dan durfden ze het niet aan, of heeft hij gewoon gezongen... en gezien de man een opportunist is die precies doorheeft hoe de wind waait ...quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:06 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Daarom lijkt het me des te waarschijnlijker dat hij wél gaat zingen.
Die man heeft geen principes, noch een ruggegraat.
Reken er maar op dit soort 'overt acts' genoemd in de aanklacht door rechtse media/pundits/political influencers gebruikt gaan worden om het goedgelovige volgvolk ervan te overtuigen dat Trump volkomen ten onrechte vervolgd wordt. Ze zijn immers niet strafbaar?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:08 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ik vond het wel interessant dat enkele tweets onderdeel uitmaakten van de aanklacht in Georgia:
[ twitter ]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik vond het gewoon interessant dat die tweets van hem als bewijs gebruikt worden.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Reken er maar op dit soort 'overt acts' genoemd in de aanklacht door rechtse media/pundits/political influencers gebruikt gaan worden om het goedgelovige volgvolk ervan te overtuigen dat Trump volkomen ten onrechte vervolgd wordt. Ze zijn immers niet strafbaar?
[ twitter ]
In sommige staten was het verschil klein. Overall had Biden 7 miljoen stemmen meer.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Wat is dit?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 01:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In sommige staten was het verschil klein. Overall had Biden 7 miljoen stemmen meer.
Waar (nog) weinig aandacht aan besteed wordt maar best een probleem kan worden is de oprichting van die 'No labels'-partij waarvan niemand weet door wie deze gefinancierd wordt:
[ twitter ]
Ja, daar heb je in de Amerikaanse politiek alleen heel weinig aan.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 01:23 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
In sommige staten was het verschil klein. Overall had Biden 7 miljoen stemmen meer.
Maar daar zijn heel eenvoudige weerleggingen op: autorijden met een geldig rijbewijs is niet strafbaar, dus degene die slechts chauffeur was van de moordenaar van Peter de Vries is onschuldig?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:59 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Reken er maar op dit soort 'overt acts' genoemd in de aanklacht door rechtse media/pundits/political influencers gebruikt gaan worden om het goedgelovige volgvolk ervan te overtuigen dat Trump volkomen ten onrechte vervolgd wordt. Ze zijn immers niet strafbaar?
[ twitter ]
Dat hangt samen met de RICO-aanklacht. Die is ooit ingesteld om de bazen in maffia-netwerken te kunnen pakken. Die hielden zich niet bezig met de dagelijkse misdaden, maar werd dus een vangnet ingesteld waarbij alle communicatie rondom de misdaden ook meegenomen kon worden om het grotere plaatje rond te krijgen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 00:13 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik vond het gewoon interessant dat die tweets van hem als bewijs gebruikt worden.
Trump moet ook maar zien of hij na 4 jaar weet te herhalen dus dat streept elkaar weg lijkt mij.quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 13:11 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik zou me als ik Trump en medesamenzweerders was ook meer zorgen maken over de namen die ontbreken (Lin Wood, Lyndsey Graham, e.a.) dan over degenen die wel op de rol staan. waar waren medesamenzweerders 1 t/m tig, bekend bij de jury, bij? Wat hebben en kunnen ze vertellen? Hebben ze aantekeningen, of erger/beter nog, opnamen gemaakt en overlegd?quote:Op dinsdag 15 augustus 2023 23:33 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het is denk ik geen kwestie van "gaan zingen". Het lijkt me een voldongen feit of dat wel of niet gebeurd is. Er zijn 30 coconspirators in Georgia die niet aangeklaagd zijn. Als hij daar onderdeel van is, dan durfden ze het niet aan, of heeft hij gewoon gezongen... en gezien de man een opportunist is die precies doorheeft hoe de wind waait ...
Als hij daar niet onderdeel van uitmaakt en ook verder niet van die andere zaken dan zou ik niet weten wat er verder mee gaat gebeuren?!
Alles wat de boel kan vertroebelen is vervelend. No Labels, RFKjr... kan alleen maar stemmen wegsnoepen bij Biden.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Trump moet ook maar zien of hij na 4 jaar weet te herhalen dus dat streept elkaar weg lijkt mij.
Jonge vrouwen stemmen massaal op Biden idd, terwijl veel conservatieven ook het loodje hebben gelegd afgelopen 4 jaar.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:10 schreef V. het volgende:
[..]
Alles wat de boel kan vertroebelen is vervelend. No Labels, RFKjr... kan alleen maar stemmen wegsnoepen bij Biden.
Voordeel is wel, dat er een behoorlijke golf nieuwe generatie stemmers is, die weinig van Trump moeten hebben.
Aangezien RFKjr GOP-abortusbeleid wil verwacht ik eerder dat hij stemmen gaat snoepen bij Republikeinen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:10 schreef V. het volgende:
[..]
Alles wat de boel kan vertroebelen is vervelend. No Labels, RFKjr... kan alleen maar stemmen wegsnoepen bij Biden.
Voordeel is wel, dat er een behoorlijke golf nieuwe generatie stemmers is, die weinig van Trump moeten hebben.
Miljardair, biljonairs hebben we nog niet.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:12 schreef la_perle_rouge het volgende:
Trump heeft weer om geld gebedeld bij zijn aanhang. Zouden die mensen niet eens moe worden van die continue bedelcampagnes van die zogenaamde biljonair?
Bovendien heeft hij in 2020 al laten zien dat hetzelfde trucje herhalen wat hem in 2016 de overwinning gaf geen garantie is voor succes.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 10:04 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Trump moet ook maar zien of hij na 4 jaar weet te herhalen dus dat streept elkaar weg lijkt mij.
https://www.nytimes.com/2(...)rqpqY&smid=url-sharequote:George Santos Missed the Deadline to Reveal His Finances. Now What?
...
Nothing is ever certain concerning Mr. Santos, especially when it comes to finances.
...
Ik vind dat echt te simpel.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Bovendien heeft hij in 2020 al laten zien dat hetzelfde trucje herhalen wat hem in 2016 de overwinning gaf geen garantie is voor succes.
Nou ja, 50 - 60% Trump voor wat betreft de primaries.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind dat echt te simpel.Trump had een record aantal stemmen in 2020 en had de pech dat Biden daar nog boven zat. De vraag is of dat Biden nu nog lukt, en mocht Biden niet meedoen, of dat een andere Democraat lukt.
De Republikeinen leken eerst verdeeld tussen een Trump- en een De Santis-kamp maar door alle aanklachten van de afgelopen weken is de steun weer bijna 100% bij Trump.
Vroeg mij al af hoe het daarmee stond. En dacht dat ms reces er mee te maken had, dat het zo stil is rond de man.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:29 schreef Hyperdude het volgende:
Nog zo'n fuckstick. Je zou 'm bijna vergeten.
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)rqpqY&smid=url-share
Gifted link
De recordstemmen van Trump en de recordstemmen voor Biden zijn gecorreleerd. Dat is gewoon de algehele opkomst.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:30 schreef Mike het volgende:
Trump had een record aantal stemmen in 2020 en had de pech dat Biden daar nog boven zat.
Las dit nog. Total off-topic.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vroeg mij al af hoe het daarmee stond. En dacht dat ms reces er mee te maken had, dat het zo stil is rond de man.
quote:I popped in to see a friend here a couple of days ago. Hella timing, his brother just kicked the bucket. Anyway we're BSing for a few hours and we get to talking about stuff like worries about the family fighting over remaining property, and it turns out that the brother's estranged widow is none other than Elma Santos, one of the folks who guaranteed George's bail bond. Which wouldn't' be so strange at all, if not for Elma's stories about having been ripped off to the tune of thousands of dollars by George.
George Santos ripped off his own aunt, who then guaranteed his bail bond. This is the fun stuff you won't get in the morning papers.
Dafuq is wrong with these folks...
Hopelijk klopt dit. Ik verwacht ook wel dat het mettertijd verandert, maar op dit moment pollt hij nog prima in ieder geval.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:04 schreef AnneX het volgende:
@:SnertMetChoco Deze kwam ik zojuist tegen.
Vanavond bij msnbc kwamen ook vergelijkbare %% voorbij.
Zijn er nog wel een hoop zielepoten, die denken dat de politiek van tfg hub goed zal doen.
[ twitter ]
Snap niet zo goed waarom je de mogelijkheid open houdt dat Biden niet mee doet. De opkomst was hoog, maar de uitslag was vrij duidelijk. Ik snap ook niet waarom als de opkomst lager is dat dan in het voordeel van een van de twee moet zijn.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vind dat echt te simpel.Trump had een record aantal stemmen in 2020 en had de pech dat Biden daar nog boven zat. De vraag is of dat Biden nu nog lukt, en mocht Biden niet meedoen, of dat een andere Democraat lukt.
De Republikeinen leken eerst verdeeld tussen een Trump- en een De Santis-kamp maar door alle aanklachten van de afgelopen weken is de steun weer bijna 100% bij Trump.
Dat maakt voor Biden toch uiteindelijk niet meer uit? Je kunt uiteindelijk toch maar op 1 republikein stemmen. Dat er stemmers afhaken bij Trump is relevanter. Helemaal als de beelden van hem in een strafbankje online komen.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Euh....watquote:Op woensdag 16 augustus 2023 22:20 schreef V. het volgende:
Ah, superfijn: de namen van de Grand Jury staan gewoon in de indictment...![]()
![]()
![]()
[]
Ja klopt dat is weer het nadeel van zoveel transparantie in Georgia.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:47 schreef V. het volgende:
Schijnt wettelijk geregeld te zijn in Georgia ivm transparantie...
Eerste doxings schijnen al een feit te zijn.
Wachten op ongelukken dit.
Mag aannemen dat ze allemaal bescherming krijgen? Toch? TOCH?quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:47 schreef V. het volgende:
Schijnt wettelijk geregeld te zijn in Georgia ivm transparantie...
Eerste doxings schijnen al een feit te zijn.
Wachten op ongelukken dit.
Het record voor een republikein (74 milj) maar Biden had het record overall, ever (81 miljoen)quote:Op woensdag 16 augustus 2023 21:30 schreef Mike het volgende:
Trump had een record aantal stemmen in 2020 en had de pech dat Biden daar nog boven zat.
Ik begrijp de verbazing niet, dat konden we allemaal dinsdag toch op internet lezen? Inclusief de doorgehaalde namen van mensen die niet aanwezig waren. Hier: https://edition.cnn.com/i(...)georgia-election-dg/ op bladzijde 9.quote:Op woensdag 16 augustus 2023 23:34 schreef AnneX het volgende:
Djezus…in de indictment![]()
Dacht op een of andere vage site.
Dat gaat niet goed met mevrouw Willis en haar ambtenaren.
Daarvoor is de zaak té belangrijk.
Is dat voor of na Super Tuesday?quote:
Was er niet ooit een filmpje met Stone vóór de verkiezingen van 2020 waar in hij iets zei over roepen dat er fraude was. Of ben ik in de war met Flynn?quote:
Een dag ervoor hoorde ik iemand zeggen.quote:
Dus een goed idee ! Laat hem weer flappen met valse beschuldigingen en nepbewijzen.Plus mensen persoonlijk aanvallen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:07 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Is natuurlijk ook een heel slecht idee van Trump, zo'n persconferentie levert alleen maar meer bewijs op met wat hij er allemaal uit gaat flappen maar Trump kennende is zo'n advies opvolgen niet zijn sterkste kant. Ben benieuwd
De mafia zal ook je steun wel hebben gehad zo te lezen.quote:Op donderdag 17 augustus 2023 15:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dus een goed idee ! Laat hem weer flappen met valse beschuldigingen en nepbewijzen.Plus mensen persoonlijk aanvallen.
Go Donald
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |