https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Je kunt later alleen maar spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan...
Herken je dit? Je hebt een specifieke droom die regelmatig weer bij je naar boven komt. Niet iets dat je 'ook wel leuk lijkt', maar iets waar je écht naar verlangt, dat je niet meer los kunt laten en al jaren voor je ziet. Alleen zit er een groot verschil tussen blijven dromen en doen. Natuurlijk besef ik mij dat dit geen rechte weg is, maar één met hobbels, bochten en splitsingen.
Ik ben dankbaar dat ik op de route Jeoffrey ben tegengekomen met dezelfde droom en ambitie. We hebben elkaar geholpen om onze gezamenlijke droom concreter te maken en de stap te durven nemen er nu echt voor te gaan.
De laatste jaren hebben Jeoffrey van Bruggen en ik een belangrijke bijdrage geleverd aan het realiseren van JIP makelaars in Groningen. Gestart vanuit huis, zijn we erin geslaagd om er in 3 jaar een serieuze speler met een vestiging in de stad van te maken. Het was een mooi en leerzaam avontuur met vele uitdagingen in een sterk veranderende woningmarkt. Dank aan alle klanten en collega's van JIP makelaars voor het vertrouwen en de leuke tijd.
En nu dan? Wij gaan nu vooral DOEN: onze eigen droom waarmaken! Onze vakantie zit erop, we zijn opgeladen en klaar voor ons nieuwe avontuur. We hebben er enorm veel zin in en gaan er iets moois van maken. Hierover binnenkort meer...
PS onderstaande foto is van mijn afgelopen zomervakantie in de Auvergne, Frankrijk. Dit vind ik wel een toepasselijk beeld: een nieuwe weg die leidt naar iets moois.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Beste connecties,
Verheugd ben ik om mede te delen dat ik vandaag ben gestart als consultant bij Yelgo in Drachten!
Graag wil ik Gosse Jorrit Kooistra bedanken voor deze kans. Ik heb enorm veel zin om hier samen met Sten Numan & Machteld Elzinga - Veltman een succes van te maken.
Yelgo bemiddelt professionals binnen de digitale wereld van IT, development en marketing. Wij geloven dat mensen het beste tot hun recht komen als ze hun volledige potentie kunnen benutten. Vanuit deze missie is Yelgo in 2017 opgericht, om als werkgever digitale professionals te helpen hun potentie maximaal in te zetten - en hen te matchen met opdrachtgevers waar zij deze volledig kunnen benutten.
Bij Yelgo sta jij aan het roer van jouw carrière. Ben jij op zoek naar een uitdaging in het digitale domein of heeft jouw organisatie personele behoefte? Ik denk graag met je mee
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nlquote:Mijn hoofd ontploft na een lange werkdag.
Ik heb gemerkt dat als ik van kantoor direct naar huis ga, ik nog steeds ‘aan’ sta als ik thuis kom.
Thuis lukt het dan meestal niet om weer echt relaxed te worden.
Als mij dit voor een langere periode niet lukt, gaat mijn lichaam signalen afgeven.
Waar prikkels komen moet er ook tijd zijn voor ontprikkelen.
Ik dacht altijd een robot te zijn en constant aan te kunnen staan.
Dat is dus zeker niet waar.
Ik kan enorm hard en lang werken. Maar keihard ontspannen? Dat kende ik nog niet.
Nu wel. Maar hoe doe ik dat dan?
Iedere werkdag ga ik direct vanuit kantoor naar het bos. Niet gelijk naar huis.
Een uur lang ga ik wandelen. Zonder prikkels. Alleen.
Geen muziek, geen telefoon, geen podcast, en niet praten.
Alleen de natuur, en ik.
Mijn zintuigen zijn gefocust op alles, behalve mijn gedachten.
Ik voel dat ik weer mens word. Mijn hoofd komt tot rust.
Het haastige ritje naar het bos maakt plaats voor een hele kalme rit naar huis.
Dit doe ik nu voor een langere periode en het resultaat is gigantisch.
Als ik thuis kom, kan ik echt relaxen. Ik slaap veel beter. Mijn humeur is beter.
Spanningsklachten verdwijnen.
Gewoon even de moeilijke weg kiezen.
Wandelen door een bos i.p.v. direct naar huis stormen en hopen daar rust te vinden.
En uiteraard thuis minimaal prikkels opzoeken. Geen telefoon, geen mailtjes beantwoorden.
Nee, gewoon chill!
Rust, dat is toch wat we allemaal willen?
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:“God heeft je niet voor niets 1.83m gemaakt; Hij wil blijkbaar dat je opvalt.”
Ok, die kwam binnen.
Want ik zou liever een stukje kleiner zijn. Niet overal bovenuit torenen, maar wat meer op kunnen gaan in de massa.
En sowieso val ik liever niet op. Ik voel me veel fijner op de achtergrond en leidt het liefst een zo anoniem mogelijk leven.
Maar wat als ik daar niet voor bedoeld ben?
Wat als ik daadwerkelijk 𝘨𝘦𝘮𝘢𝘢𝘬𝘵 ben om op te vallen?
En dan niet alleen qua lengte – maar vooral ook door wie ik ben en wat ik te vertellen heb?
Haar opmerking raakte precies de juiste snaar. Omdat het bevestigt wat ik eigenlijk allang al weet.
Maar waar ik tegelijk soms zo hard tegen vecht omdat het zo oncomfortabel voelt en het soms zoveel in me losmaakt.
En ik zet wel stappen; ik heb een personal brand gebouwd, ik deel consistent content, ik laat foto’s van mezelf maken, ook al heb ik daar een bloedhekel aan.
Maar het is allemaal nog wel binnen wat ik comfortabel vind; de gepolijste 20 procent van wie ik ben en wat ik te vertellen heb.
En lange tijd dacht ik: zo te zien kom ik met die 20 procent ook al ver, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Maar inmiddels voel ik: ik kan niet langer blijven hangen op 20 procent van m’n potentie. Dat is niet waarvoor ik bedoeld ben.
𝘐 𝘯𝘦𝘦𝘥 𝘵𝘰 𝘴𝘵𝘦𝘱 𝘶𝘱 𝘮𝘺 𝘨𝘢𝘮𝘦 – hoe spannend ik dat ook vind.
Dus deze maand begin ik met datgene wat al mijn oude pijnen en grootste onzekerheden naar boven haalt:
Een traject om beter te leren spreken en mezelf in de spotlights te zetten.
Doodeng.
En tegelijk ben ik er helemaal klaar voor.
𝘓𝘦𝘵’𝘴 𝘥𝘰 𝘵𝘩𝘪𝘴.
HIJ KAN WEL ANDERS. GA LEKKER JE BOOMERTUIN AANHARKEN IN HET WEEKEND.quote:💚 Mijn man is geen radicaal, geen rebel, geen keiharde activist.
Toch staat hij vandaag met Extinction Rebellion op de A12. 🌍
Hij kan niet anders.
💚 Hij wil zijn kinderen en kleinkinderen in de ogen kunnen blijven kijken.
💚 Hen laten weten dat hij alles heeft gedaan om de aarde leefbaar te houden, voor hen, voor hun kinderen en kleinkinderen.
En met alleen vegetarisch eten en niet vliegen gaan we het niet redden.
Grotere veranderingen zijn nodig om de broodnodige transities mogelijk te maken.
Om de manier waarop we leven weer in harmonie te laten zijn met moeder aarde.
En dat betekent dat er geld moet worden gestoken in klimaatmaatregelen, niet in het verergeren van de klimaatverandering.
💚 Mijn man is een gewone burger, een bezorgde opa.
En nee, hij vindt het niet leuk wat hij doet vandaag, en hij vindt het ook spannend, hij is geen 20 meer.
Maar hij kan niet anders.
En hij is gelukkig niet alleen. 💚
#stopfossielesubsidies #moederaarde
quote:Lieve, scrollende lezertjes. Ik ga eerlijk met jullie zijn. Ik krijg jeuk van LinkedIn. Ik krijg jeuk van alle lijstjes met tips. Van mensen die posten om het posten. Van mensen die uitsluitend reageren voor zichtbaarheid. Van ‘bots’ voor linkbuilding en van boostgroepjes. En ja, dat zit allemaal in mij. Want je ergernissen schijnen een reflectie te zijn van jezelf.
Maar toch. Ik kan niet de enige zijn. Ik geloof dat in een wereld van toenemende automati- en robotisering, er maar een ding is dat ons gaat redden *insert melodramatisch muziekje* en dat is: menselijkheid. Échte verbinding.
Ik word liever uitgekotst om iets dat ik uit het hart heb geschreven, dan geliked om iets dat ChatGPT voor me geschreven heeft, zodat een ander daarop kan reageren en weer een pietsje zichtbaarder is op de overweldigend schreeuwerige tijdlijn.
Ik schrijf liever vanuit flow, plezier en tijdloosheid over iets dat niets met mijn vak te maken heeft, dan een uitgeperste tekst op de klok omdat het weer tijd is om zichtbaar te zijn. Ik heb sowieso een broertje dood aan zichtbaar zijn. Als het niet handig was voor mijn werk, zag je me hier niet eens.
Daarmee zeg ik niet dat je posts immer inspirerend en fantastisch gepolijst moeten zijn. Maar iets van écht waardevolle inhoud, of spielerei waar het plezier vanaf straalt op mijn tijdlijn, doe es meer van dat.
[...]
PS Wat ik hierboven deed was prikken in een mierenhoop. Als je daar jeuk van krijgt… Het schijnt goed te zijn voor de interactie en het algoritme. Maar daar hou ik dus niet van.
#watjezegtbenjezelf #gimmejuice #emmertjezout #satire
------
Vliegende typ schrijft eigenwijze teksten in opdracht van intelligente dwarsdenkers in (middel)grote organisaties.
"Gestart vanuit huis, zijn we erin geslaagd om er in 3 jaar een serieuze speler met een vestiging in de stad van te maken."quote:Op maandag 4 september 2023 22:59 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
Godsamme man wat een zweverig geneuzel.
Overduidelijk dat ze dit niet zelf heeft bedacht.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Viv het volgende:
Annemiek roept op LinkedIn dat ze jeuk krijgt van LinkedIn, waardoor ze meer zichtbaarheid en interactie krijgt, maar daar houdt ze dus niet van hè.
![]()
Oh, en een tekstschrijver die met het tenenkrommende "Ik ga eerlijk met jullie zijn" begint, is meteen af. Dat is een slechte vertaling van "I am going to be honest with you", in het Nederlands ben je niet eerlijk mét iemand.
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/(...):7102530383044333568
Teiltje aubquote:Wat geef jij je dochter mee?
Gister 13 km. gewandeld met mijn mooie dochter <REDACTED> ter voorbereiding op een trail die we binnenkort samen lopen. Top om de tijd te hebben om langer met elkaar te praten en mooi om te zien hoe zij zich ontwikkelt. Ik zie in haar veel terug van de boodschappen die wij haar hebben meegegeven:
💃 Kies je eigen pad
💃 Afspraak is afspraak
💃 Aanpakken en doorgaan
💃 Geef mensen de kans om te leren
💃 Respect voor andere meningen
Ik ben trots om haar moeder te zijn en te zien hoe zij haar eigen weg gaat. Natuurlijk met vallen en opstaan, maar altijd in verbinding en met een groot hart.
Welke boodschappen geef jij je dochter mee?
#vrouwelijkleiderschap
#ouderschap
#authenticiteit
"Kies je eigen pad" in een post over wandelen.quote:Op zondag 10 september 2023 21:52 schreef Molo het volgende:
Wat heeft dat dan weer met vrouwelijk leiderschap te maken ook
Mens, ga toch fietsen wandelen
Ik zie meteen zo'n krantenkop voor me van een tussenjaarchickie die een eigen pad heeft gekozen en waar drie weken later een half afgekloven voet van wordt gevonden in de bergen van één of ander exotisch landquote:Op zondag 10 september 2023 21:55 schreef Viv het volgende:
[..]
"Kies je eigen pad" in een post over wandelen.
Wat vinden jullie vrouwen er nou van dat sommige vrouwen AL hun zakelijk bedoelde posts afsluiten met een, aldan niet professionele shoot, selfie van hunzelf.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Viv het volgende:
Annemiek roept op LinkedIn dat ze jeuk krijgt van LinkedIn, waardoor ze meer zichtbaarheid en interactie krijgt, maar daar houdt ze dus niet van hè.
![]()
Oh, en een tekstschrijver die met het tenenkrommende "Ik ga eerlijk met jullie zijn" begint, is meteen af. Dat is een slechte vertaling van "I am going to be honest with you", in het Nederlands ben je niet eerlijk mét iemand.
[..]
[ afbeelding ]
Waarom moet de naam van die 13-jarige dochter hier staan? Die heeft echt niet (vrijwillig) toestemming gegeven om uberhaupt op Fok of Linkedin te staanquote:
Ik vind het echt tenenkrommend, en het heeft inderdaad een averechts effect op mij.quote:Op zondag 10 september 2023 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vinden jullie vrouwen er nou van dat sommige vrouwen AL hun zakelijk bedoelde posts afsluiten met een, aldan niet professionele shoot, selfie van hunzelf.
Ik vind dat gewoon denigrerend naar jezelf toe. Dat jouw professionaliteit, jouw kunnen en er toe doen niets voorstelt zonder een foto met groot cleavage of dure jurk.
Alleen mening vanuit mijzelf, niet namens (alle) vrouwenquote:Op zondag 10 september 2023 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vinden jullie vrouwen er nou van dat sommige vrouwen AL hun zakelijk bedoelde posts afsluiten met een, aldan niet professionele shoot, selfie van hunzelf.
Ik vind dat gewoon denigrerend naar jezelf toe. Dat jouw professionaliteit, jouw kunnen en er toe doen niets voorstelt zonder een foto met groot cleavage of dure jurk.
Het gaat allemaal om aandacht. En sex still sells...quote:Op zondag 10 september 2023 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo'n zweefteef dat in een lalala-land leeft. Net als dat stelletje dat naar een islamitisch land gingen met als gedachten dat alle mensen in de basis goed zijn en twee dagen later dood zijn gereden door een IS-aanhanger.quote:Op zondag 10 september 2023 21:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie meteen zo'n krantenkop voor me van een tussenjaarchickie die een eigen pad heeft gekozen en waar drie weken later een half afgekloven voet van wordt gevonden in de bergen van één of ander exotisch land
Oh god ja, dat herinner ik me nog jaquote:Op zondag 10 september 2023 23:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo'n zweefteef dat in een lalala-land leeft. Net als dat stelletje dat naar een islamitisch land gingen met als gedachten dat alle mensen in de basis goed zijn en twee dagen later dood zijn gereden door een IS-aanhanger.
quote:Deze foto uit 1993 – dus nu 30 jaar geleden.
Het was in dat jaar dat ik kennismaakte met mijn “darling” Diny
waarmee ik nu al 27 jaar gelukkig getrouwd ben.
Verder vind je artikelen over de start van Radio 538 en RTL5.
Comeback concert in Paradiso te Amsterdam/Travestie/Colums Jan Rot
en Jacques d 'Ancona. Mijn plakboeken kun je vanaf 1960 bekijken op mijn website.
https://lnkd.in/ecsykF5z
Plakboekenquote:Op maandag 11 september 2023 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Ene Jacques Herb, singer/songwriter
[..]
Sowieso (gekunselde) vertalingen uit het Engelsquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Viv het volgende:
![]()
[..]
[ afbeelding ]
Wederom vertaaldiarree.quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 16:34 schreef de_boswachter het volgende:
Charles Vrugt, spiritueel numeroloog (whut?)
[..]
Charles legt even haarfijn op Linkedin uit hoe je je moeder in een verzorgingstehuis kan stoppen zonder er zelf een schuldgevoel bij te hebben..
Dat is dus het probleem: waarom zou een vakspecalist (technisch, verplegend, onderwijzend, ...) niet meer kunnen verdienen dan de organisatorisch aansturende (ook wel manager genoemd)?quote:Op donderdag 10 augustus 2023 08:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat technische schalen gewoon véél eerder stoppen dan management schalen en je salaris dus voor de rest van je leven vaststaat.
Als je op je 35e in de hoogste trede komt, verdien je dus nog 33 jaar hetzelfde + CAO verhogingen. Dan ga je een sombere tijd tegemoet met de huidige inflatie.
Waarom zou een expert niet beloond worden voor het uitbreiden van zijn kennis maar een manager wel voor het maken van kleurrijkere presentaties?
In de USA hebben ze het wel eens over 'legally blind', dus ben ik daarmee eens gaan googelen, i.c.m. 'Mrs. Jones'.quote:Op maandag 11 september 2023 11:08 schreef Rostrup het volgende:
Wederom vertaaldiarree.
En wat is "medisch blind"? Bestaat er ook niet-medisch blind"?
quote:Op maandag 11 september 2023 11:17 schreef Berkery het volgende:
[..]
In de USA hebben ze het wel eens over 'legally blind', dus ben ik daarmee eens gaan googelen, i.c.m. 'Mrs. Jones'.
Het zal je niet verbazen dat het geen origineel verhaal is:
Klik
WTF die foto en tekst daar bijquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Viv het volgende:
![]()
[..]
[ afbeelding ]
Dat kan ook makkelijk. Zeker de meer ervarenen verdienen bij ons regelmatig meer dan hun manager.quote:Op maandag 11 september 2023 11:12 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Dat is dus het probleem: waarom zou een vakspecalist (technisch, verplegend, onderwijzend, ...) niet meer kunnen verdienen dan de organisatorisch aansturende (ook wel manager genoemd)?
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:Remote werken. Tijd om met de billen bloot te gaan 🍑
Zo lang ik mij kan herinneren heb ik de droom gehad om in het buitenland te wonen en werken. In een liefst zo tropisch mogelijke omgeving. Hier heb ik de afgelopen jaren hard naartoe gewerkt. En het is me gelukt ook. Ik heb volledig remote kunnen werken. Een droom die voor mij werkelijkheid is geworden.
Maar zo rozengeur en maneschijn was het niet altijd.
In het ene land voelde ik me prettiger dan in het ander. En het ene land had iets wat het andere weer niet had. Maar één land zal toch altijd een overkoepelend iets hebben. Nederland; het écht thuis zijn en je écht thuis voelen.
Tegenwoordig zie je steeds meer posts op social media met #remote en hoe geweldig het is. Wat het ook echt kan zijn, laat ik dat voorop stellen. Maar niemand heeft het over de uitdagende kant erachter. Om een paar dingen op te noemen:
◦ Je familie en naaste vrienden niet meer om je heen hebben. En daarmee belangrijke feestdagen met ze missen.
◦ Om diezelfde reden geforceerd nieuwe vrienden maken, want eenzaamheid is ook een stille sluiper.
◦ Wanneer de plaatselijke valuta zo duur is, je daarom niet een appartement of huis kan veroorloven en daarom een kamer moet huren of zelfs delen.
◦ De plaatselijke voertaal nooit 100% vloeiend spreken, en daarom wat onzeker zijn in je taalgebruik.
◦ Wanneer je goed ziek wordt en je naar de dokter of het ziekenhuis moet, je hoopt dat het hygiënisch is en ze netjes zullen handelen.
◦ Of wanneer een familielid ziek is, je niet even de auto, fiets of trein kan pakken om naar ze toe te gaan.
◦ Je niet écht écht thuisvoelen. Je kan je huis nog zo knus aankleden en inrichten hoe jij het prettig vind, maar het zal je nooit dat warme gevoel van thuiskomen als bij je ouders geven.
Nu zullen er vast een paar tussen zitten waarvan jij denkt ‘nou dat valt reuze mee, niet zo overdrijven’. Dat kan kloppen. Maar iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Over smaak valt niet te twisten.
Nu ben ik ontzettend dankbaar voor de ervaringen die ik heb mogen opdoen door het reizen en de mensen die ik in die tijd heb leren kennen. Ik kan het iedereen oprecht aanraden om het te doen als het iets is waar je van droomt. Maar ik wil ook de realistische dan wel uitdagende kant zien achter deze hype.
Die onrustige beentjes zullen vast terugkomen. Maar voor nu vind ik het heerlijk om in mijn geliefde Nederland te zijn 🇳🇱🧀🧡
Zijn er uitdagingen die boven nog niet genoemd zijn? Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
En dan op een ander punt klagen over "hopen dat het ziekenhuis hygiënisch is". Dacht ze als recruiter een villa te kunnen kopen op een tropisch vakantieland?quote:Wanneer de plaatselijke valuta zo duur is, je daarom niet een appartement of huis kan veroorloven en daarom een kamer moet huren of zelfs delen.
jezus christus, als vrienden en familie 'om je heen' zo belangrijk zijn, waarom ga je dan in het buitenland zittenquote:Op maandag 11 september 2023 16:14 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Klaag klaag klaag ga dan niet remote werken muts.
Zo’n muts die denkt dat de hele wereld een vakantieland is tot ze een endoscopie krijgen in India.quote:Op maandag 11 september 2023 16:40 schreef Ronald het volgende:
[..]
jezus christus, als vrienden en familie 'om je heen' zo belangrijk zijn, waarom ga je dan in het buitenland zitten
quote:Op maandag 11 september 2023 16:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Klaag klaag klaag ga dan niet remote werken muts.
quote:Die onrustige beentjes zullen vast terugkomen
Dat valt mij ook op inderdaad. Allemaal nietszeggende verhalen over hoe fantastische zij zichzelf vinden, hoe leuk ze het hebben ect waar niemand in is geïnteresseerd.quote:Op maandag 11 september 2023 20:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Waar komen al die recruiters eigenlijk vandaan, en waarom profileren ze zich zo nadrukkelijk? Wat is dat voor belachelijk fenomeen? Zijn dat de moderne Jehova's getuigen ofzo, met hun gespam en gedram. Wie heeft bedrijven ooit wijsgemaakt dat er pseudo-experts nodig zijn om een goede kandidaat te vinden?
Not sure of je serieus bent. Maar we praten hier over een hele grote artiest die samen met Pierre Kartner 1 van de mooiste Nederlandse liedjes ooit heeft gemaakt.quote:Op maandag 11 september 2023 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Ene Jacques Herb, singer/songwriter
[..]
quote:𝐇𝐨𝐞 𝐝𝐞𝐳𝐞 𝐤𝐫𝐚𝐚𝐦 𝐦𝐞𝐭 𝐞𝐞𝐧 𝐬𝐢𝐦𝐩𝐞𝐥 𝐯𝐥𝐚𝐠𝐠𝐞𝐭𝐣𝐞 𝐚𝐥 𝐡𝐮𝐧 𝐩𝐨𝐭𝐞𝐧𝐭𝐢ë𝐥𝐞 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭𝐞𝐧 𝐰𝐞𝐠 𝐣𝐚𝐚𝐠𝐝𝐞...
Vanmorgen keek ik uit het raam.
Het was markt.
En zoals gewoonlijk, had iedereen hun vlaggetjes weer opgehangen:
“𝘝𝘦𝘳𝘴𝘦 𝘝𝘪𝘴” 🐟
“𝘎𝘳𝘰𝘦𝘯𝘵𝘦 𝘦𝘯 𝘍𝘳𝘶𝘪𝘵” 🍅🍌
“𝘔𝘢𝘭𝘴𝘦 𝘒𝘪𝘱” 🍗
Enzovoort…
Maar één schoot er bij mij echt bovenuit:
“𝐂𝐡𝐨𝐜𝐨𝐥𝐚𝐝𝐞, 𝐓𝐚𝐩𝐚’𝐬 𝐞𝐧 𝐍𝐨𝐭𝐞𝐧”. 🍫 🥘 🥜
3 totaal verschillende dingen die door één kraam verkocht werden.
Interessant.
Want wat is nou echt je specialiteit?
Chocolade?
Tapa’s?
Noten?
Of geen van allen?
Want tja…
Hoe kan je nou de allerbeste zijn in chocolade, tapa’s en noten tegelijkertijd?
Dat maakte het kraampje voor mij gelijk minder interessant.
En omdat ik benieuwd was of de rest dat ook vond, ging ik naar beneden om het uit te zoeken. 🧐
En ja hoor, overal stonden rijen met mensen, behalve bij…
…de kraam met de “meeste” opties. 🚫
Wat een verrassing, zou je denken.
Je hebt daar ten slotte de meeste keuze.
Maar…
𝐉𝐞 𝐦𝐨𝐞𝐭 𝐤𝐢𝐞𝐳𝐞𝐧 𝐨𝐦 𝐠𝐞𝐤𝐨𝐳𝐞𝐧 𝐭𝐞 𝐰𝐨𝐫𝐝𝐞𝐧.
Want als 𝐉𝐈𝐉 voor niemand kiest,
Ben je voor 𝐍𝐈𝐄𝐌𝐀𝐍𝐃 interessant.
Dus, wil jij absoluut GEEN wachtrij aan klanten creëren? 🚷
Kies dan vooral GEEN specifieke doelgroep.
Dan kan ik je een 100% resultaat garantie beloven.
Ik ben wel benieuwd, zouden jullie naar deze kraam gaan?
quote:Ik ben het hier niet mee eens Roy! Ik sta elke week weer in een lange rij bij ERA als ik hun overheerlijke turkse feta spread ga halen (Die jij overigens ook erg lekker vindt Roy). Ze doen dus weldegelijk iets goed.
Ik zat er al hard op te cringen en zag toen jouw reactiequote:Op dinsdag 12 september 2023 17:44 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/(...)ial-actions-comments
Bonusklacht: Tapa's
quote:Op dinsdag 12 september 2023 18:31 schreef Smart_ass het volgende:
Reacties zijn waarschijnlijk niet helemaal waar hij op hoopte.
[..]
Haha hij krijgt geen enkel medeleven in de reacties, heerlijk.quote:Op dinsdag 12 september 2023 17:44 schreef Viv het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/(...)ial-actions-comments
Bonusklacht: Tapa's
Enquote:. Ik ben oprecht onder de indruk hoe kort door de bocht deze post is. Zeker omdat de foto op de hele vroege ochtend genomen is, kijkend naar de schaduw en er letterlijk nog niemand op Kelfkensbos rondloopt. Dus ik vraag me af waar die rijen mensen zijn waar je het over hebt.
Daarnaast kan ik me voorstellen dat groente, fruit, vis, brood, vlees op de markt in de ochtenden véél beter verkoopt dan delicatessen. Wil je de verste vis en het lekkerste brood? Dan moet je er vroeg bij zijn. De bakker staat niet voor niets om 4:00 al brood te bakken.
De drie vlaggen aan de gevel van zijn kraam hebben echt helemaal niets te maken met de "wegblijvende rijen" die je noemt.
Chocolade, tapas, noten snapt iedereen. Een veel betere woordkeuze dan vlaggen met "delicatessen" of "traiteur".
Enquote:Dennis hij wilde gewoon heel graag een bepaald punt maken en doet dat met een extreem simpele en domme redenatie. Iedereen slaat wel is de plank mis toch? Roy weet waarschijnlijk heel veel van online business maar heel weinig van het echte leven...
Nooit gedacht ook dat markt verkopers ook weleens LinkedIn zouden kunnen hebben.quote:. Laat handelen maar aan markt mensen over, die weten wel wat in de echte wereld werkt.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:Ik vond het altijd wel cool klinken, als iemand "𝗼𝗻𝘁𝘇𝗲𝘁𝘁𝗲𝗻𝗱 𝗱𝗿𝘂𝗸" was. 😎
Als 𝗵𝗮𝗹𝗳 𝗺𝗶𝘀𝗹𝘂𝗸𝘁𝗲 𝘃𝗲𝗿𝗸𝗼𝗽𝗲𝗿 𝗸𝗲𝗲𝗸 𝗶𝗸 𝗼𝗽 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗱𝗲 𝗰𝗼𝗹𝗹𝗲𝗴𝗮'𝘀 die niet wisten waar ze de tijd vandaan moesten halen om hun klanten te bedienen. 🏆
Iets waar ik met jaloezie naar op kon kijken. Zij verkochten goed, terwijl ik altijd onderaan de verkooplijstjes bungelde... 📊
"Druk zijn" moest wel iets goeds zijn....
Maar nu vind ik mezelf in de positie terug dat ik "razend druk" ben. 😬
Soms weet ik niet meer wat ik nu als eerste moet doen. Alles lijkt wel urgentie en prioriteit te hebben. Bovendien wil ik mijn imago niet zomaar te grabbel gooien:
👉 Een man een man, een woord een woord.
Die druk is me ook door niemand opgelegd. 𝘑𝘢, 𝘥𝘰𝘰𝘳 𝘮𝘦𝘻𝘦𝘭𝘧.
😔 Want ik ben altijd bang geweest. Bang om iets te missen. Bang om die mooie opdracht aan een ander te laten. Bang om niet genoeg omzet te draaien. Bang dat "een ander me zal inhalen".
Angst is een slechte raadgever. Ik hoor het je zeggen.
Dus.... 👇
Daar ga ik iets aan doen.
Ik vind het razend eng om zo hardop te zeggen.....
𝗜𝗸 𝘀𝘁𝗼𝗽 𝗲𝗿𝗺𝗲𝗲!
𝗗𝗶𝘁 𝗷𝗮𝗮𝗿 𝗻𝗲𝗲𝗺 𝗶𝗸 𝗴𝗲𝗲𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘂𝘄𝗲 𝗽𝗿𝗼𝗷𝗲𝗰𝘁𝗲𝗻 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝗮𝗮𝗻.
Laten we dit bericht als de eerste stap beschouwen. Nu de daad nog bij het woord voegen. 𝘎𝘦𝘦𝘯 𝘸𝘰𝘰𝘳𝘥𝘦𝘯, 𝘮𝘢𝘢𝘳 𝘥𝘢𝘥𝘦𝘯 𝘑𝘰𝘩𝘯𝘯𝘺. 🔴⚪⚫
Ik hoop dat ik weer wat meer ruimte in mijn agenda kan brengen. Ruimte zodat ik weer meer kan verdiepen in de mooie wereld van elektrische vrachtwagens. ⚡🚚 Meer lezen, meer luisteren, meer kijken. 📚
Ik wil verder groeien. Als mens, maar ook zeker als professional. 📈🆙
Dezelfde energie in minder zaken leggen. Meer focus, minder afleiding.
𝗗𝘂𝘀:
👉 Geen nieuwe projecten meer ga aannemen in 2023 (ik blijf het eng vinden om te zeggen).
👉 Stoppen met het maken van afleveringen van de Elektrische Vrachtwagen Podcast ⚡🚚🎙️.
👉 Afscheid nemen van opdrachtgevers die niet meer zo goed bij mij passen.
𝗪𝗮𝘁 𝗶𝗸 𝘄𝗲𝗹 𝗴𝗮 𝗱𝗼𝗲𝗻?
• Opdrachten afmaken die al te lang zijn blijven liggen. ✅
• Focussen op het uitbouwen van eTrux Energy. Het bedrijf waarmee ik -samen met mijn compagnons Robert Gunsing en Mayk Thewessen- transportbedrijven help bij het opzetten van hun eigen laadinfrastructuur. ✅
• Focussen op het verbeteren van mijn producten. Meer toegevoegde waarde leveren. ✅
• Buitenhuis een kantoor openen en iemand aannemen die me kan ondersteunen. Dus wil je alles leren van eTrucks én er voor betaald krijgen.... je weet m'n DM te vinden. ✅
• Meer lezen, luisteren, kijken, schrijven en.... fietsen! 🚴♂️ (hier heb ik heel veel zin in!) ✨✅
Eens kijken of het me lukt om een stapje terug te doen. Eens kijken of ik de adviezen -die ik een ander geef- ook zelf kunt opvolgen.
Heb jij nog een goede tip voor mij?
#etrucks #elektrischevrachtwagen #ontwikkeling #focus
Noh weet ik niet, het gaat over werk, ondernemen, iets waar ondernemers mee worstelen. En hij wil eigenlijk zeggen tegen mensen dat die geen nieuw werk erbij kan gebruiken.quote:Op woensdag 13 september 2023 10:40 schreef HSG het volgende:
[..]
man man man wat een kansloze post.
Ik vind het wel grappig dat iemand die zegt meer ruimte te willen in zijn agenda, kennelijk wel tijd heeft om een LinkedIn-post van 3 kantjes neer te pennen.quote:Op woensdag 13 september 2023 19:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Noh weet ik niet, het gaat over werk, ondernemen, iets waar ondernemers mee worstelen. En hij wil eigenlijk zeggen tegen mensen dat die geen nieuw werk erbij kan gebruiken.
Iets te langdradig en emotioneel maar inhoudelijk gaat het wel.
Ik zou het ook niet in een LinkedIn post zetten, maar inhoudelijk herken ik mijzelf wel in zijn verhaal. Liever 5 zaken goed doen dan 10 half.quote:Op donderdag 14 september 2023 01:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik vind het wel grappig dat iemand die zegt meer ruimte te willen in zijn agenda, kennelijk wel tijd heeft om een LinkedIn-post van 3 kantjes neer te pennen.
en de fotoquote:Zichtbaar zijn..
Ik had er moeite mee.
Elke week 2x posten.
Telkens een foto van mezelf erbij.
Omdat dat nou eenmaal 'scoort' op LinkedIn.
Voordat ik zelfstandige werd, was ik weinig bezig met social media.
Laat staan met iets posten.
Facebook heb ik jaren geleden verwijderd en Instagram heb ik opnieuw moeten uitvinden.
Maar als zelfstandige is zichtbaar zijn wel handig.. 🙋♀️
Een webinar over Authenticiteit op LinkedIn van Anneke van der Voort-Kruk heeft me de ogen geopend:
Iedereen is onzeker.
Niemand wil kwetsbaar zijn.
Maar wat wil JIJ uitdragen?
Welk verhaal wil je vertellen?
Wat heb je te bieden?
En hoe komen de juiste mensen daarachter, als jij jezelf niet laat zien?
Drempels als 'wat weet ik nou, wat moet ik dan schrijven en komt zij weer' hielden me lang tegen om zichtbaar te zijn.
Inmiddels gaat het me steeds beter af.
En heb ik duidelijk waarom ik zichtbaar wil zijn.
💡 ik hoop te inspireren, motiveren, aanspreken en iets los te maken.
💡 ik mensen wil bereiken die zich herkennen in mijn verhaal van niet 100% gelukkig zijn in je werk. Of die een duwtje nodig hebben in die richting.
💡 ik wil laten zien wat ik doe. Waarom ik dat doe. En hoe.
💡 ik de mensen wil bereiken met wie ik het liefste samenwerk aan hun nieuwe loopbaan.
Daarom ben ik zichtbaar.
Waar wil jij zichtbaar voor zijn?
#zichtbaarzijn #loopbaancoach #loopbaancoaching
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen discussie voor LinkedIn.quote:“Kledingvoorschriften”
Het is warm en dan krijgen we weer de discussie over kledingvoorschriften. Jongeren, sorry…. er wordt bedoeld meiden, kleden zich met dit weer te bloot! Deze discussie is nu weer gaande op menig school.
Een ouder in onderstaand artikel zegt:
“Blijkbaar moeten vrouwen zich aanpassen omdat de heren zich niet kunnen gedragen”.
De school zelf gaf eveneens een reactie. “De beslissing is ook genomen om kinderen tegen zichzelf in bescherming te nemen. Korte kleding kan bepaalde gevoelens opwekken bij anderen. Daar zijn leerlingen op die leeftijd zich niet altijd voldoende van bewust.”
Om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat ik het met de ouder eens ben. Zelf heb ik twee dochters en wil dat ze dragen wat ze zelf willen, zonder dat daar voorschriften voor worden opgelegd, omdat personen van mijn geslacht zich niet kunnen gedragen.
De school zegt dat ze kinderen tegen zichzelf in bescherming willen nemen, maar eigenlijk zeggen ze dat ze grensoverschrijdend gedrag van jongens cq mannen willen voorkomen. Punt! Zeg dat dan ook gewoon!
Het is niet een probleem van de kleding van de meiden, het is een probleem van de jongens en mannen. De jongens moeten opgevoed worden met dat ze met hun handen van de meiden afblijven en vervelende grensoverschrijdend opmerkingen voor zich houden. En dit geldt uiteraard ook voor volwassen mannen!
Wanneer gaan we het probleem eens aanpakken waar het écht aangepakt moet worden?
quote:Macarons! Van een prachtige zaak! Dus… dat wordt smullen!
Maar in dit doosje zit voor mij zoveel meer dan alleen lekkere koekjes…
Ik kreeg het van een werknemer na afronding van een opdracht. Als dank voor de begeleiding in een persoonlijk proces. Dit soort bedankjes van tijdelijke collega’s die ik als ad interim HRadviseur heb begeleid -omdat dit om wat voor reden dan ook nodig was- betekenen zoveel voor me.
Dat ik iemand kan bijstaan in een dergelijk proces.
Dat er -ondanks dat je elkaar zo kort kent- al snel een vertrouwde band ontstaat.
Dat die begeleiding -blijkens zo’n lief gebaar- echt gewaardeerd wordt.
Dát zijn de pareltjes in mijn werk. En dus het echte cadeau onder het mooie papiertje.
Dit najaar heb ik weer ruimte voor een nieuwe opdracht. Kan ik je helpen?
Niet vergeten je aan te melden hè?quote:Mijn tekst is klaar 🤩. Vandaag de laatste dag om je nog aan te melden voor het bijwonen van mijn oratie over heilig geloof in wetgeving volgende week👇. Ik zie uit naar je komst in Groningen👋.
quote:Morgen is het een jaar geleden dat het IZA ondertekend is. Inmiddels is mijn boekje gekreukeld, zit het onder de koffie en zijn verschillende hoofdstukken meerdere keren gelezen op interpretatie van de geschreven tekst. Want van papier naar praktijk en de echte bedoeling blijft soms lastig. Het in verbinding blijven met elkaar, echt uitdiepen wat de ander bedoelt, dat graag willen weten en bereid zijn elkaar zaken te gunnen is mijn inziens cruciaal. En soms helpt de telefoon of een live gesprek dan het beste. Dus drink een koffie met elkaar, zonder te morsen zoals ik, en heb vooral samen het goede gesprek. Ik wens iedereen die hard bezig is met de slag van papier naar praktijk veel doorzettingsvermogen, veel kopjes koffie en natuurlijk met een gezonde dosis humor! Zet 'm op!
Ik zag deze weer langskomen. Wel benieuwd wat dat "slim ondernemen" inhoudt.quote:
quote:In Nederland hoor ik veel mensen klagen over de kosten verhoging. Maar dat kan nog gekker hoor. Let op.
Iets meer dan een jaar geleden huur ik een woning van een aardige man. Voorheen woonde zijn vader hier, maar die was al een tijdje geleden overleden.
De woning was al een tijdje leeg en had behoorlijk veel achterstand qua onderhoud.
Om het leefbaar te maken heb ik de gehele woning gerenoveerd. Zo! zwaar onder de indruk was die meneer, een nieuwe keuken, een nieuwe badkamer, wanden,vloeren. (Foto nog oude vloer) minimaal 3 jaar wilde ik hier wonen omdat het strategisch perfect gelegen is. Vlak aan de boulevard van Maltepe, en dichtbij kliniek en hotel voor onze gasten.
Maar nu, sorry abi.. huurprijs gaat omhoog met 100%…. Sorry wat? Nog 1 keer… 100%.
Tijd voor een niet al te vriendelijk functioneringsgesprekje met deze verhuurder.
Officieel mogen verhuurders maar met max 25% de huur verhogen. Dat op zich is al een bizarre stijging van je maandelijkse woonlasten. Enfin…. Nu kan ik een gang naar de rechter maken voor een ellenlange procedure maar daar heb ik geen tijd voor en het geeft ook geen garantie. Kijk in dit land heb je net als in NL regels, het nadeel is dat er weinig mensen zijn die wat van de regels aantrekken. Vooral als het hen niet ten goede komt.
Ons persoonlijk gesprekje met de gebruikelijke Turkse onderhandelingstechniek o.l.v. mijn lieve vrouw Gonca leverde uiteindelijk een verhoging van 50% op.
Ook hier net als het kappers voorbeeld van laatst wordt gedacht, ach Europese man… verdient genoeg en heb geld zat.
Hahaha ja hoor ze proberen het gewoon.
Nu kan ik er nog om lachen aangezien mijn onderdak kosten nog steeds lager liggen dan bijvoorbeeld in NL.
Maar voor de Turkse bevolking is een huurverhoging van 25% per jaar een dilemma met de huidige inflatie en de lage stijging van arbeidslonen.
Ook de huur kosten voor klinieken worden telkens hoger. Sommige klinieken huren bijvoorbeeld behandelingskamers in poliklinische ziekenhuizen. Dat doen wij trouwens ook voor de haartransplantatie afdeling, daar huren wij de gehele derde verdieping af. Daar gaat de prijs elk kwartaal omhoog. Als deze trend zich voortzet zonder ingrijpen van de Regering, dan maken zij zelf binnen 2 jaar hun eigen markt van Medisch toerisme kapot. En medische toerisme is voor Turkije een enorme bron van inkomsten.. dus dat hieraan geen halt wordt toegeroepen is mij een raadsel.
Maar goed door slim ondernemen zijn wij nu nog steeds in staat om de prijs die wij rekenen betaalbaar te houden voor de kwaliteit die wij bieden. Ik hou van dit land, maar ook hier net als in veel andere landen laat het management (bepaalde onderdelen vd Regering) in mijn ogen grote steken vallen.
Weinig ondernemers-technisch en toekomst gericht inzicht is ook hier herkenbaar.
Wat een ontzettend warrig verhaalquote:Op vrijdag 22 september 2023 10:51 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik zag deze weer langskomen. Wel benieuwd wat dat "slim ondernemen" inhoudt.
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:𝐖𝐢𝐞 𝐛𝐞𝐩𝐚𝐚𝐥𝐭?
• Wat je betaald krijgt?
• Wat jouw werk waard is?
• Wat jouw tijd waard is?
• Wat je gedurende 8 uur per dag (of wellicht meer) doet?
• Jouw carrière pad ?
• Of je een salarisverhoging krijgt?
• Hoe groot die verhoging zou zijn?
• Wat je volgende stap is?
• Of je promotie krijgt?
𝐖𝐢𝐞 𝐛𝐞𝐩𝐚𝐚𝐥𝐭 𝐣𝐨𝐮𝐰 𝐰𝐚𝐚𝐫𝐝𝐞?
Dat is een compleet andere vraag, maar deze wordt vaak verward met de bovenstaande vragen:
Heb je de baan niet gekregen? '
'Ze hebben me afgewezen'
𝘕𝘦𝘦, 𝘻𝘦 𝘩𝘦𝘣𝘣𝘦𝘯 𝘫𝘦 𝘷𝘢𝘢𝘳𝘥𝘪𝘨𝘩𝘦𝘥𝘦𝘯 𝘢𝘧𝘨𝘦𝘸𝘦𝘻𝘦𝘯, 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘫𝘰𝘶 𝘢𝘭𝘴 𝘱𝘦𝘳𝘴𝘰𝘰𝘯
Verdien je niet genoeg?
'Ik ben het niet waard'
𝘕𝘦𝘦, 𝘩𝘦𝘵 𝘨𝘢𝘢𝘵 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘰𝘮 𝘫𝘰𝘶𝘸 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘥𝘦 𝘮𝘢𝘢𝘳 𝘰𝘮 𝘩𝘦𝘵 𝘴𝘢𝘭𝘢𝘳𝘪𝘴 𝘣𝘪𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘥𝘦 𝘴𝘤𝘩𝘢𝘢𝘭 𝘰𝘧 𝘩𝘦𝘵 𝘴𝘢𝘭𝘢𝘳𝘪𝘴 𝘵𝘦𝘯 𝘰𝘱𝘻𝘪𝘤𝘩𝘵𝘦 𝘷𝘢𝘯 𝘢𝘯𝘥𝘦𝘳𝘦 𝘤𝘰𝘭𝘭𝘦𝘨𝘢'𝘴. 𝘏𝘦𝘵 𝘱𝘢𝘴𝘵 𝘯𝘪𝘦𝘵!
Iedere dag haasten miljarden mensen zich naar kantoren om te doen wat van hun gevraagd wordt, om betaald te krijgen wat iemand anders denkt dat ze waard zijn, wat hun tijd en werk waard is. En te vaak laten we onze zelfwaarde afhangen van deze externe factoren.
𝐀𝐥𝐬 𝐣𝐞 𝐚𝐥 𝐝𝐞𝐳𝐞 𝐛𝐨𝐯𝐞𝐧𝐬𝐭𝐚𝐚𝐧𝐝𝐞 𝐯𝐫𝐚𝐠𝐞𝐧 𝐦𝐞𝐭 '𝐢𝐤' 𝐳𝐨𝐮 𝐤𝐮𝐧𝐧𝐞𝐧 𝐛𝐞𝐚𝐧𝐭𝐰𝐨𝐨𝐫𝐝𝐞𝐧, 𝐳𝐨𝐮 𝐣𝐞 𝐝𝐚𝐧 𝐧𝐨𝐠 𝐬𝐭𝐞𝐞𝐝𝐬 𝐝𝐨𝐞𝐧 𝐰𝐚𝐭 𝐣𝐞 𝐧𝐮 𝐝𝐨𝐞𝐭?
Wat zou er veranderen?
𝘌𝘯 𝘸𝘢𝘯𝘯𝘦𝘦𝘳 𝘻𝘶𝘭 𝘫𝘦 𝘮𝘰𝘦𝘥𝘪𝘨 𝘨𝘦𝘯𝘰𝘦𝘨 𝘻𝘪𝘫𝘯 𝘰𝘮 𝘥𝘢𝘵 𝘵𝘦 𝘷𝘦𝘳𝘢𝘯𝘥𝘦𝘳𝘦𝘯?
#unlockyourpotential
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:Drie alarmen gaan achter elkaar af. Ik schrik wakker. Ik herken de verschillen van de alarmen. Het is de glucosesensor van mijn zoon. Terwijl ik mijn dekbed afgooi check ik op mijn telefoon de melding en pak zijn prikspullen en pakje appelsap wat ik standaard klaar heb staan.
Het is 03.40u. Ik ben er deze nacht al 4x uit geweest, dit is no 5.
Zijn glucosesensor geeft al de hele nacht foutmeldingen.
Ik ben 4x een kalibratie moeten doen. Dit is een klein prikje in zijn vinger en middels een teststrip meet ik zijn bloedglucosewaarden. Deze voer ik in op zijn insulinepomp en telefoon. De sensor controleert zo of de gemeten waarde niet te veel afwijkt en corrigeert de sensorwaarden zodat de afwijking zo klein mogelijk is in vergelijking met de bloedglucosewaarden.
Deze handeling doe ik blind. Mijn zoon wordt de ene keer wakker, de andere keer niet. Gelukkig.
Nu de melding ‘LAAG’.
Bij deze melding voel ik intuïtief aan dat deze niet correct is, maar ik kan niet het risico nemen niet te controleren. Met een slapend hoofd sta ik weer op het krukje naast zijn stapelbed. Mijn vermoeden wordt bevestigd.
Echter wanneer de sensorwaarden rondom kritieke cijfers blijft hangen, blijven ook de alarmen afgaan totdat metingen stabiliseren. Deze zet je niet uit, 9 van de 10x zijn deze alarmen serieus en is actie vereist. By by verdere nachtrust.
Om 05.30u herhaalt dit proces zich nogmaals.
In de ochtend zeggen we met een lach naar elkaar ‘lekker geslapen’. We begrijpen elkaar.
Ik vertel ik mijn zoon alert te zijn op zijn waarde en bij twijfel een vingerprik te doen.
De dag verloopt gewoon. Tot in de avond om 20.40u hij zich klaarmaakt en de sensor loskomt.
De sensor zit dubbel gefixeerd met tape en uiteraard had ik deze de nacht ervoor al gecontroleerd op zichtbare mankementen.
Ik zie een rode plek met verdikking. Een ontsteking. Dit verklaart een hoop…
Vanwege het tijdstip besluiten we direct een nieuwe sensor in te schieten en geen gebruik te maken van verdovende crème. Waar het kan maakt hij hier graag gebruik van en ik vind het belangrijk om de draagbaarheid hoger te houden dan de draaglast waar mogelijk…
Het inschieten doet pijn. Hij baalt en is een beetje verdrietig. Een momentopname, maar in zijn leven zijn er veel ‘momenten’.
Ik baal ook. Ik dacht vroeg naar bed te gaan. Het opwarmen van de nieuwe sensor duurt twee uur en daarna is een kalibratie vereist voor de start. Ik ben moe, maar blijf wakker….
Een normale tijd om wakker te zijn, maar na 12jr dit soort nachten moet ik de nachtrust ergens vandaan halen:)
De volgende ochtend gaan we net als iedere dag gewoon door. Niemand weet wat zich achter de schermen heeft afgespeeld.
Straks het papierwerk voor de vergoeding van de sensor. Met extra koffie…
Dit gebeurt niet dagelijks, maar met regelmaat voor uiteenlopende oorzaken.
Diabetes Type één heb je 24/7/365.
Alleen samen maken we het onzichtbare zichtbaar.
#diabetesawareness #gezondheidszorg #type1diabetes #veerkracht #zorg
Haar zoon. Dat is wel echt zwaar.quote:Op dinsdag 26 september 2023 15:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb suikerziekte en dat moet op LinkedIn gepost worden.
Je hebt gelijk en aangepast.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:15 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Haar zoon. Dat is wel echt zwaar.
Maar die random selfie foto maakt het wel weer typische Linkedin ergernis.
Wauw, hier had ik niet op gerekend: dik 125.000 impressies, 1423 reacties, 153 commentaren, 14 repost.quote:Op dinsdag 26 september 2023 16:15 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Haar zoon. Dat is wel echt zwaar.
Maar die random selfie foto maakt het wel weer typische Linkedin ergernis.
Oftewel: wees een aardig mens, dan bereik je meerquote:𝐁𝐞𝐟𝐨𝐫𝐞 𝐩𝐞𝐨𝐩𝐥𝐞 𝐝𝐞𝐜𝐢𝐝𝐞 𝐭𝐨 𝐭𝐡𝐢𝐧𝐤 𝐨𝐟 𝐲𝐨𝐮𝐫 𝐦𝐞𝐬𝐬𝐚𝐠𝐞 𝐨𝐫 𝐚𝐝𝐯𝐢𝐜𝐞 𝐨𝐫 𝐢𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭𝐢𝐨𝐧, 𝐭𝐡𝐞𝐲 𝐝𝐞𝐜𝐢𝐝𝐞 𝐰𝐡𝐚𝐭 𝐭𝐡𝐞𝐲 𝐭𝐡𝐢𝐧𝐤 𝐨𝐟 𝐲𝐨𝐮.
In the "LIVE LIFE #KINGSIZE" series, the concluding reflection is on #E: Empathy
Before anyone decides to follow your guidance or trust your decisions, they make a decision about you as a human being.
Such decisions are based on trust and connect, whether they perceive you as someone who truly connects, understands and cares about their needs, concerns, and aspirations.
And that trust is built over SIX components, empathy, competency, integrity, consistency, reliability and vulnerability.
All are important, But the order matters. So, always lead with the #EMPATHY.
#E: Engage Actively: Engage in active listening and open dialogue. Pay full attention to what others are saying, without judgment or interruption.
#M: Make Connections: Strive to make meaningful connections with others. Seek common ground, shared experiences, and shared aspirations.
#P: Practice Patience: Empathetic leaders understand that everyone's journey is different. Practice patience and give others the space to express themselves.
#A: Appreciate Diversity: Embrace the richness of diversity in perspectives, backgrounds, and experiences. Celebrate the uniqueness of each individual.
#T: Tune into Emotions: Tune into the emotions of others. Understand their joys, fears, and concerns. Empathy requires a deep emotional connection.
#H: Help and Support: Offer help and support when needed. Show that you are there not just in words but in actions. Extend a helping hand.
#Y: Yield the Spotlight: Empathetic leaders don't seek the spotlight for themselves. They shine the light on others, empowering them to be their best.
Empathy is the bedrock of leadership. It's the art of making others feel valued, understood, and heard.
By practicing empathy and connecting authentically with others, you not only earn their trust but also inspire them to follow your lead.
It’s the 'EMPATHY' that takes you in the door of your leadership journey, while your competency gets you going.
--------
My #purpose: "Keep it #simple, work on #basics, and Chart the #compass to make a #difference"
Video credit: Shari Levitin.
#purposetoperformance #linkedinconnections #linkedincommunity #thesoulpreneur
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:🎈 Met 6K ballonnen in mijn handen, neem ik even de tijd om te reflecteren op mijn LinkedIn-reis! 🚀
Mijn netwerk, dat bestaat uit professionals in diverse functies, is uitgegroeid tot 6000 waardevolle connecties. Wist je dat netwerken niet alleen essentieel is voor het ontdekken van nieuwe kansen, maar ook voor persoonlijke groei?
💡 Tip: Netwerken gaat niet alleen over wie je kent, maar ook over wie zij kennen. Elke connectie opent de deur naar een geheel nieuwe wereld van mogelijkheden. Dus blijf actief en betrokken, want je weet nooit welke deuren jouw netwerk voor je kan openen! 🤝💼 #Netwerken #Groei #HR #Rotterdam
6000 waardevolle connectiesquote:Op vrijdag 29 september 2023 12:12 schreef HSG het volgende:
[..]
Feest. Ze heeft 6000 connecties.
Eerder ditquote:Op dinsdag 26 september 2023 15:48 schreef HSG het volgende:
[..]
Mijn zoon heeft suikerziekte en ik moet op LinkedIn gepost worden.
haha wat een aids is dit zegquote:
En dan uiteindelijk zo'n reactie erbijquote:
Haar zoon staat niet meer centraal dus.quote:Froukje Wieberdink
Leiderschapscoach | begeleiding van professionals en ondernemers naar meer zelfvertrouwen en zingeving door te luisteren naar je hart en de regie te nemen over je leven | Persoonlijk leiderschap & ontwikkeling
1 w
Whoop, over de 200.000 weergaven, meer dan 2000 reacties, 24x repost en nog verschillende berichten via de achterkant.... Deze post raakt veel mensen en mijn missie wordt gevoed en gevormd, dank 🙏 Ik antwoord iedereen, maar kan niet sneller...on my way.... 💪
Geeft wel eerlijk toe dat haar missie aandachtshoererij geslaagd is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 07:26 schreef HSG het volgende:
[..]
En dan uiteindelijk zo'n reactie erbij
[..]
Haar zoon staat niet meer centraal dus.
Van die types die hun kinderen inzetten als middel om aandacht te genereren op social media. Op instagram zie je er zoveel die er zelfs een verdienmodel van hebben gemaakt. Echt erg.quote:Op dinsdag 3 oktober 2023 07:26 schreef HSG het volgende:
[..]
En dan uiteindelijk zo'n reactie erbij
[..]
Haar zoon staat niet meer centraal dus.
r/thathappenedquote:Afgelopen week ging ik een scooter kopen in Bali.
Ik ging naar de winkel en vroeg naar de beste scooter.
De man wees me op een model dat al 10 jaar oud was.
“Hij heeft ervaring," zei hij in het Engels.
Ik moest zo lachen.
Stel je eens voor dat die logica in de suppy chain-wereld word toegepast.
Ervaring is waardevol, absoluut.
Maar is het niet mogelijk dat we elke keer dat er een functie vrijkomt, we eens minder kijken naar het aantal jaren ervaring.
Op dit moment wordt namelijk nog zoveel briljant, fris talent aan de kant geschoven.
Jong talenten kunnen met een frisse blik en nieuwe inzichten komen die net zo waardevol zijn als ervaring.
Dus de volgende keer dat je een nieuwe scooter (of medewerker) zoekt, sta eens open voor het nieuwe, het onbekende.
Wat is jouw ervaring met jonge talenten?
En sowieso een bullshitverhaal, alsof jonge talenten niet aan de bak komen in deze tijd van personeelstekorten overal.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 09:33 schreef Molo het volgende:
'ik ben op Bali geweest en moet dit per se in mijn dipshit post verwerken'
Als je nu niet aan de bak komt dan ligt het echt aan niemand anders dan jezelf iddquote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:21 schreef Viv het volgende:
[..]
En sowieso een bullshitverhaal, alsof jonge talenten niet aan de bak komen in deze tijd van personeelstekorten overal.
Was het Richard Batsbak?quote:Op woensdag 4 oktober 2023 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je nu niet aan de bak komt dan ligt het echt aan niemand anders dan jezelf idd
Waanzin dit
Zat mensen die dat anders zien.
Ik had ooit een patiënt die zei werkloos te zijn door de kredietcrisis. Want dat speelde toen in 2010 nog heel erg met mensen die eruit gemikt waren, soms hele nare verhalen.
Rikkert Biemans dan?quote:
Wellicht niet als ze solliciteren op een senior-functie met dito salariseis. Voor max 32 uur per week. En alleen thuiswerken. En nog meer eisen.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 11:21 schreef Viv het volgende:
[..]
En sowieso een bullshitverhaal, alsof jonge talenten niet aan de bak komen in deze tijd van personeelstekorten overal.
Lease auto, thuiswerk vergoeding, thuiswerk inrichting betaaldquote:Op woensdag 4 oktober 2023 13:29 schreef Piles het volgende:
[..]
Wellicht niet als ze solliciteren op een senior-functie met dito salariseis. Voor max 32 uur per week. En alleen thuiswerken. En nog meer eisen.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:Waar denkt u dat ik ben om 17.08 uur zo aan het einde van de werkdag?
Mijn computer uitzetten? Of de laatste handtekening zetten van de dag?
Neuh, vandaag niet. Ik sta op dit moment in een woning van iemand die overleden is, samen met een jonge knul die het energielabel van de woning moet gaan afgeven. Na een klein jaartje (het gaat soms niet sneller) zijn de erfgenamen vastgesteld en kan de woning worden verkocht. Het energielabel is dan nodig.
Ik vraag maar niet wat hij er van denkt. Ik zie het rapport binnenkort wel. De letters die toegekend kunnen worden zijn van A tot en met G.
Hij kruipt nu de kruipkelder in. Alles voor het resultaat. Zo te zien geen asbest. Enerzijds prima. Scheelt wat kuchen over 35 jaar. Anderzijds jammer. Isoleert enorm goed! Het zo al eens bekeken? Veel volgelingen zal deze visie niet opleveren.
Ik kijk vanuit de woonkamer naar de gang. En dóór de voordeur heen. Elke keer als ik de voordeur open en sluit valt de middenbalk er uit. Goed voor een frisse lucht in huis. Ik merk dat het in huis al minder stinkt dan bij mijn eerste bezoek aan de woning. Maar misschien is dat de druppel voor de energielabelspecialist om zelfs geen G toe te kennen.
Hij stelt mij gerust.
Dit was zijn laatste klus vandaag. Ik breng vakkundig de balk aan in de voordeur en sluit de voordeur af. Waarschijnlijk mijn laatste keer in de woning. Ik ben benieuwd wat de verkoopopbrengst in de huidige markt zal zijn.
Op naar de volgende klus.
Watquote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:44 schreef HSG het volgende:
[..]
Lief dagboek...
Lekker moment om eens even een dagboekverhaaltje voor op je Facebook LinkedIn te schrijven inderdaad. Zelf ga ik altijd even wat Dumpert enzo kijken als ik in de rij sta te wachten om te condoleren.quote:Op woensdag 4 oktober 2023 14:44 schreef HSG het volgende:
Ik sta op dit moment in een woning van iemand die overleden is
Ja inderdaad, goed verhaalquote:KERMIS IN DE STAD
Het lijkt nog maar zo kort geleden. Jij en ik, hand in hand over de kermis. Ik koop twee kaartjes voor de rups. Trakteer je op een suikerspin. En we gaan in het reuzenrad. Ik zie ons nog schommelen, hoog daarboven. Terwijl we uitkijken over de stad vraag je met trillende onderlip: ‘Papa, als we nou vallen, moeten we dan naar het ziekenhuis?’ Ik knik, omdat ik mortuarium een te moeilijk woord vind.
Nu heb je mijn hand niet meer nodig. Je struint met je vriendinnen door de stad tot het kermisgeld op is. Bij thuiskomst noem je me een watje omdat ik niet in de Booster XXL durf. Ik leg uit dat het geen kwestie van durven is. Ik vind de Booster dodelijk saai en daarom jammer van het geld. Je kijkt me lachend aan, de ogen vol leedvermaak. “Yeah right papa. Goed verhaal.”
En dan zo’n video (camera wat precies goed staat uiteraard) van een lunchgelegenheid die allemaal net even te gelikt en snel is dat het overduidelijk geacteerd isquote:A heartwarming tale of compassion❤🌟
A hungry old lady eating leftovers caught the eye of a young waitress. Moved by empathy, she used her tip money to buy the elderly woman a warm meal. A beautiful display of humanity and kindness! 🌼💖
***This video is meant to inspire and showcase positive actions. If you have any concerns, I encourage you to focus on the message of motivation and kindness it conveys❤😊🙏
Follow me👉Jerin Hossain for more inspiration and wisdom 🙏😊
#leadership #kindness #motivation
#bestadvice #jerinlovescreatures
Video credit goes to the respective owner 😊😊🙏
gatverdammequote:Op donderdag 5 oktober 2023 10:48 schreef de_boswachter het volgende:
Jerin Hossain - Global influencer
[..]
En dan zo’n video (camera wat precies goed staat uiteraard) van een lunchgelegenheid die allemaal net even te gelikt en snel is dat het overduidelijk geacteerd isKlant laat bord haastig staan. Serveerster ruimt heel raar het eten op. Nieuw eten staat al klaar.
Man man man.
quote:. k wil een carrièreswitch, dus ik heb voor het eerst in jaren gesolliciteerd. Maar mezelf verkopen, ik vind dat echt wel lastig.’
Een van de leukste (sales)professionals in haar vak, zegt het zacht, zichzelf verstoppend achter de klinkende glazen en het geroezemoes van de verjaardagsborrel van Ambo|Anthos uitgevers. ‘Ik weet echt wel dat ik meer dan 25 jaar ervaring heb, maar ja, dat voelt ook wel een beetje suf om dat op te schrijven.’
Verandering is doodeng. En het went blijkbaar niet, hoeveel ervaring je ook hebt. Sterker nog: hoe meer te verliezen, hoe moeilijker te kiezen, want ‘prima’ gooi je niet zomaar weg.
Wil je verandering, dan is jezelf durven pitchen onontkoombaar: aan jezelf (kan je het echt?), aan je nieuwe werkgever of die nieuwe klant.
Wat dan niet helpt? Vervallen in twijfel en cliché’s.
Wat wel?
* ‘Show don’t tell’
‘Ik ben een teamspeler, ik kom mijn afspraken na, ik ben enthousiast.’ Prachtig, maar dat zeggen ze allemaal. Breng die containerbegrippen liever in de praktijk: werk direct met me samen in ons contact. Had je me beloofd vandaag te mailen - doe dat dan ook (zo weet ik dat je je afspraken nakomt) en ben je enthousiast, dan wil ik dat voelen, dus heb je een extra tip, artikel, idee voor me: deel het. Zomaar, omdat je dus enthousiast bent dus, zonder dat te hoeven zeggen. We noemen dat ‘show don’t tell.’ O en die containerbegrippen waarvan niemand weet wat ze betekenen (spin in het web, hands on mentaliteit, etc): laat die forever achterwege ;-).
* Wees specifiek
Stel je wil een fotograaf inhuren voor je bruiloft en je kunt kiezen tussen een fotograaf die alles wel op de plaat zet of eentje die gespecialiseerd is in bruiloften, wie kies je dan? Juist. Dat geldt ook voor jouw klanten of jouw potentiële nieuwe baas. Die wil iemand die ‘geknipt’ is voor de baan, niet een allrounder die dit ‘best leuk’ lijkt. Dus wees specifiek: over je ervaring, je interesse, je kennis van de markt, je eerdere prestaties en hoe je visie voor de toekomst hen verder kan helpen.
* Go the extra mile
Lees je in. Weet wie je tegenover je hebt, doe je huiswerk. Als je met goede voorbeelden kan komen in een brief of een kennismakingsgesprek, weet wat er speelt en daarover mee kan praten, dan voelt de ander dat je hem of haar begrijpt en ontstaat er vertrouwen. En voor je het weet een nieuwe werkrelatie.
En ja, verandering is eng, maar zoals Akwasi al rapte in het programma voorafgaand aan die borrel: Only dead fish go with the flow 😊. Schrijf die brief. Ga dat gesprek aan. Stuur die mail.
Good luck! 🍀
PS. Dit geldt ook voor functioneringsgesprekken, pitches, klantgesprekken, website teksten, social posts en…datingprofie
Wel netjes functioneringsgesprek en klantgesprek, maar dan ineens met 'website teksten' komenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 19:58 schreef Lospedrosa het volgende:
PS. Dit geldt ook voor functioneringsgesprekken, pitches, klantgesprekken, website teksten, social posts en…datingprofie
Zij is dus in te huren voor ghostwriting hè. Best decadent, je taalfouten en onsamenhangend geleuter uitbesteden.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Gratis tip: zeg niet alleen dat je goed kunt schrijven, doe het ook. We noemen dat 'show, don't tell'.
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_iosquote:Deze week begeleid ik 3 mannen uit de zakenwereld tijdens 1:1 ademsessies. Pioniers, als je het mij vraagt. En ik ben trots dat ik ze mag helpen op hun reis door het onderbewustzijn.
Je eigen mindset en spiritualiteit onder de loep nemen.
Sommigen vinden dat zweverig gedoe, snap ik wel als je die feel-good TV hebt gekeken. 📺
Maar laten we eerlijk zijn, het is zonde om alles over één kam te scheren. Ik zie namelijk iets cools gebeuren: verandering! 💪🏽
Toen ik twee jaar terug begon met ademwerk, lagen er bijna alleen dames bij mij op de mat. Maar de laatste tijd? Mannen stappen aan boord. Durven te graven in hun onderbewustzijn. Weg met dat stoere imago waarbij je geen emoties mag tonen. Ze zijn nieuwsgierig geworden wat er schuil gaat in hun binnenwereld. Wat of welke situaties beïnvloeden bewust of onbewust nog steeds hun reactie..
🗓 Komende maand zit mijn agenda vol voor 1 op 1 sessies. Vanaf november heb ik weer plek. Deze maand nog wel plek tijdens 2 groepsevents als je ademwerk wil ervaren. En je kan nog aanhaken tijdens de 4 weekse online Deep Dive, in contact met jouw adem!
Gewoon eens praten over ademwerk? Stuur me een bericht!
Ps. Nee ik draag dan niet perse deze prachtige jurk. Vooral gewoon een spijkerbroek met trui 👖
Veren in de reet van andere 'purpose-coaches', aangevuld met reacties van ouwe fappers. Voor deze sneuheid kom ik naar dit topic!quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok nog eentje. Onze ademcoach.
[..]
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
Tja ik weet niet, denk net zo duur als een high class escort en dat is toch ook samen ademen?
Maar goed vanaf juli j.l. Is ze het aloude hoerenvak Recruitement er weer bij gaan doen.
Die jurk! Haar zwarte onderbroek schijnt er doorheen. Geen high class hoer dus.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Ok nog eentje. Onze ademcoach.
[..]
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
Tja ik weet niet, denk net zo duur als een high class escort en dat is toch ook samen ademen?
Maar goed vanaf juli j.l. Is ze het aloude hoerenvak Recruitement er weer bij gaan doen.
Haha dit:quote:Op donderdag 5 oktober 2023 22:38 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Veren in de reet van andere 'purpose-coaches', aangevuld met reacties van ouwe fappers. Voor deze sneuheid kom ik naar dit topic!
quote:Fleur Lefers ik vond het grappig over die jurk 😅
Staat je goed 👍
Maar ook die spijkerbroek 😂
Fijne avond gewenst
Groetjes ROB
Sowieso een reden om zo'n persoon op LinkedIn te negeren.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 20:12 schreef Molo het volgende:
Akwasi aanhalen![]()
Sowieso de schrijfwijze is al vervelend. Steeds vanuit eerste en dan weer tweede persoon schijven. Get a grip woman
Tevens keek ik heel snel en leek het net of ze met een machinegeweer in haar klauwen zat in één of andere postapocalyptische shoot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |