https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Je kunt later alleen maar spijt hebben van de dingen die je niet hebt gedaan...
Herken je dit? Je hebt een specifieke droom die regelmatig weer bij je naar boven komt. Niet iets dat je 'ook wel leuk lijkt', maar iets waar je écht naar verlangt, dat je niet meer los kunt laten en al jaren voor je ziet. Alleen zit er een groot verschil tussen blijven dromen en doen. Natuurlijk besef ik mij dat dit geen rechte weg is, maar één met hobbels, bochten en splitsingen.
Ik ben dankbaar dat ik op de route Jeoffrey ben tegengekomen met dezelfde droom en ambitie. We hebben elkaar geholpen om onze gezamenlijke droom concreter te maken en de stap te durven nemen er nu echt voor te gaan.
De laatste jaren hebben Jeoffrey van Bruggen en ik een belangrijke bijdrage geleverd aan het realiseren van JIP makelaars in Groningen. Gestart vanuit huis, zijn we erin geslaagd om er in 3 jaar een serieuze speler met een vestiging in de stad van te maken. Het was een mooi en leerzaam avontuur met vele uitdagingen in een sterk veranderende woningmarkt. Dank aan alle klanten en collega's van JIP makelaars voor het vertrouwen en de leuke tijd.
En nu dan? Wij gaan nu vooral DOEN: onze eigen droom waarmaken! Onze vakantie zit erop, we zijn opgeladen en klaar voor ons nieuwe avontuur. We hebben er enorm veel zin in en gaan er iets moois van maken. Hierover binnenkort meer...
PS onderstaande foto is van mijn afgelopen zomervakantie in de Auvergne, Frankrijk. Dit vind ik wel een toepasselijk beeld: een nieuwe weg die leidt naar iets moois.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Beste connecties,
Verheugd ben ik om mede te delen dat ik vandaag ben gestart als consultant bij Yelgo in Drachten!
Graag wil ik Gosse Jorrit Kooistra bedanken voor deze kans. Ik heb enorm veel zin om hier samen met Sten Numan & Machteld Elzinga - Veltman een succes van te maken.
Yelgo bemiddelt professionals binnen de digitale wereld van IT, development en marketing. Wij geloven dat mensen het beste tot hun recht komen als ze hun volledige potentie kunnen benutten. Vanuit deze missie is Yelgo in 2017 opgericht, om als werkgever digitale professionals te helpen hun potentie maximaal in te zetten - en hen te matchen met opdrachtgevers waar zij deze volledig kunnen benutten.
Bij Yelgo sta jij aan het roer van jouw carrière. Ben jij op zoek naar een uitdaging in het digitale domein of heeft jouw organisatie personele behoefte? Ik denk graag met je mee
https://www.linkedin.com/(...)originalSubdomain=nlquote:Mijn hoofd ontploft na een lange werkdag.
Ik heb gemerkt dat als ik van kantoor direct naar huis ga, ik nog steeds ‘aan’ sta als ik thuis kom.
Thuis lukt het dan meestal niet om weer echt relaxed te worden.
Als mij dit voor een langere periode niet lukt, gaat mijn lichaam signalen afgeven.
Waar prikkels komen moet er ook tijd zijn voor ontprikkelen.
Ik dacht altijd een robot te zijn en constant aan te kunnen staan.
Dat is dus zeker niet waar.
Ik kan enorm hard en lang werken. Maar keihard ontspannen? Dat kende ik nog niet.
Nu wel. Maar hoe doe ik dat dan?
Iedere werkdag ga ik direct vanuit kantoor naar het bos. Niet gelijk naar huis.
Een uur lang ga ik wandelen. Zonder prikkels. Alleen.
Geen muziek, geen telefoon, geen podcast, en niet praten.
Alleen de natuur, en ik.
Mijn zintuigen zijn gefocust op alles, behalve mijn gedachten.
Ik voel dat ik weer mens word. Mijn hoofd komt tot rust.
Het haastige ritje naar het bos maakt plaats voor een hele kalme rit naar huis.
Dit doe ik nu voor een langere periode en het resultaat is gigantisch.
Als ik thuis kom, kan ik echt relaxen. Ik slaap veel beter. Mijn humeur is beter.
Spanningsklachten verdwijnen.
Gewoon even de moeilijke weg kiezen.
Wandelen door een bos i.p.v. direct naar huis stormen en hopen daar rust te vinden.
En uiteraard thuis minimaal prikkels opzoeken. Geen telefoon, geen mailtjes beantwoorden.
Nee, gewoon chill!
Rust, dat is toch wat we allemaal willen?
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_androidquote:“God heeft je niet voor niets 1.83m gemaakt; Hij wil blijkbaar dat je opvalt.”
Ok, die kwam binnen.
Want ik zou liever een stukje kleiner zijn. Niet overal bovenuit torenen, maar wat meer op kunnen gaan in de massa.
En sowieso val ik liever niet op. Ik voel me veel fijner op de achtergrond en leidt het liefst een zo anoniem mogelijk leven.
Maar wat als ik daar niet voor bedoeld ben?
Wat als ik daadwerkelijk 𝘨𝘦𝘮𝘢𝘢𝘬𝘵 ben om op te vallen?
En dan niet alleen qua lengte – maar vooral ook door wie ik ben en wat ik te vertellen heb?
Haar opmerking raakte precies de juiste snaar. Omdat het bevestigt wat ik eigenlijk allang al weet.
Maar waar ik tegelijk soms zo hard tegen vecht omdat het zo oncomfortabel voelt en het soms zoveel in me losmaakt.
En ik zet wel stappen; ik heb een personal brand gebouwd, ik deel consistent content, ik laat foto’s van mezelf maken, ook al heb ik daar een bloedhekel aan.
Maar het is allemaal nog wel binnen wat ik comfortabel vind; de gepolijste 20 procent van wie ik ben en wat ik te vertellen heb.
En lange tijd dacht ik: zo te zien kom ik met die 20 procent ook al ver, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Maar inmiddels voel ik: ik kan niet langer blijven hangen op 20 procent van m’n potentie. Dat is niet waarvoor ik bedoeld ben.
𝘐 𝘯𝘦𝘦𝘥 𝘵𝘰 𝘴𝘵𝘦𝘱 𝘶𝘱 𝘮𝘺 𝘨𝘢𝘮𝘦 – hoe spannend ik dat ook vind.
Dus deze maand begin ik met datgene wat al mijn oude pijnen en grootste onzekerheden naar boven haalt:
Een traject om beter te leren spreken en mezelf in de spotlights te zetten.
Doodeng.
En tegelijk ben ik er helemaal klaar voor.
𝘓𝘦𝘵’𝘴 𝘥𝘰 𝘵𝘩𝘪𝘴.
HIJ KAN WEL ANDERS. GA LEKKER JE BOOMERTUIN AANHARKEN IN HET WEEKEND.quote:💚 Mijn man is geen radicaal, geen rebel, geen keiharde activist.
Toch staat hij vandaag met Extinction Rebellion op de A12. 🌍
Hij kan niet anders.
💚 Hij wil zijn kinderen en kleinkinderen in de ogen kunnen blijven kijken.
💚 Hen laten weten dat hij alles heeft gedaan om de aarde leefbaar te houden, voor hen, voor hun kinderen en kleinkinderen.
En met alleen vegetarisch eten en niet vliegen gaan we het niet redden.
Grotere veranderingen zijn nodig om de broodnodige transities mogelijk te maken.
Om de manier waarop we leven weer in harmonie te laten zijn met moeder aarde.
En dat betekent dat er geld moet worden gestoken in klimaatmaatregelen, niet in het verergeren van de klimaatverandering.
💚 Mijn man is een gewone burger, een bezorgde opa.
En nee, hij vindt het niet leuk wat hij doet vandaag, en hij vindt het ook spannend, hij is geen 20 meer.
Maar hij kan niet anders.
En hij is gelukkig niet alleen. 💚
#stopfossielesubsidies #moederaarde
quote:Lieve, scrollende lezertjes. Ik ga eerlijk met jullie zijn. Ik krijg jeuk van LinkedIn. Ik krijg jeuk van alle lijstjes met tips. Van mensen die posten om het posten. Van mensen die uitsluitend reageren voor zichtbaarheid. Van ‘bots’ voor linkbuilding en van boostgroepjes. En ja, dat zit allemaal in mij. Want je ergernissen schijnen een reflectie te zijn van jezelf.
Maar toch. Ik kan niet de enige zijn. Ik geloof dat in een wereld van toenemende automati- en robotisering, er maar een ding is dat ons gaat redden *insert melodramatisch muziekje* en dat is: menselijkheid. Échte verbinding.
Ik word liever uitgekotst om iets dat ik uit het hart heb geschreven, dan geliked om iets dat ChatGPT voor me geschreven heeft, zodat een ander daarop kan reageren en weer een pietsje zichtbaarder is op de overweldigend schreeuwerige tijdlijn.
Ik schrijf liever vanuit flow, plezier en tijdloosheid over iets dat niets met mijn vak te maken heeft, dan een uitgeperste tekst op de klok omdat het weer tijd is om zichtbaar te zijn. Ik heb sowieso een broertje dood aan zichtbaar zijn. Als het niet handig was voor mijn werk, zag je me hier niet eens.
Daarmee zeg ik niet dat je posts immer inspirerend en fantastisch gepolijst moeten zijn. Maar iets van écht waardevolle inhoud, of spielerei waar het plezier vanaf straalt op mijn tijdlijn, doe es meer van dat.
[...]
PS Wat ik hierboven deed was prikken in een mierenhoop. Als je daar jeuk van krijgt… Het schijnt goed te zijn voor de interactie en het algoritme. Maar daar hou ik dus niet van.
#watjezegtbenjezelf #gimmejuice #emmertjezout #satire
------
Vliegende typ schrijft eigenwijze teksten in opdracht van intelligente dwarsdenkers in (middel)grote organisaties.
"Gestart vanuit huis, zijn we erin geslaagd om er in 3 jaar een serieuze speler met een vestiging in de stad van te maken."quote:Op maandag 4 september 2023 22:59 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
Godsamme man wat een zweverig geneuzel.
Overduidelijk dat ze dit niet zelf heeft bedacht.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Viv het volgende:
Annemiek roept op LinkedIn dat ze jeuk krijgt van LinkedIn, waardoor ze meer zichtbaarheid en interactie krijgt, maar daar houdt ze dus niet van hè.
![]()
Oh, en een tekstschrijver die met het tenenkrommende "Ik ga eerlijk met jullie zijn" begint, is meteen af. Dat is een slechte vertaling van "I am going to be honest with you", in het Nederlands ben je niet eerlijk mét iemand.
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/(...):7102530383044333568
Teiltje aubquote:Wat geef jij je dochter mee?
Gister 13 km. gewandeld met mijn mooie dochter <REDACTED> ter voorbereiding op een trail die we binnenkort samen lopen. Top om de tijd te hebben om langer met elkaar te praten en mooi om te zien hoe zij zich ontwikkelt. Ik zie in haar veel terug van de boodschappen die wij haar hebben meegegeven:
💃 Kies je eigen pad
💃 Afspraak is afspraak
💃 Aanpakken en doorgaan
💃 Geef mensen de kans om te leren
💃 Respect voor andere meningen
Ik ben trots om haar moeder te zijn en te zien hoe zij haar eigen weg gaat. Natuurlijk met vallen en opstaan, maar altijd in verbinding en met een groot hart.
Welke boodschappen geef jij je dochter mee?
#vrouwelijkleiderschap
#ouderschap
#authenticiteit
"Kies je eigen pad" in een post over wandelen.quote:Op zondag 10 september 2023 21:52 schreef Molo het volgende:
Wat heeft dat dan weer met vrouwelijk leiderschap te maken ook
Mens, ga toch fietsen wandelen
Ik zie meteen zo'n krantenkop voor me van een tussenjaarchickie die een eigen pad heeft gekozen en waar drie weken later een half afgekloven voet van wordt gevonden in de bergen van één of ander exotisch landquote:Op zondag 10 september 2023 21:55 schreef Viv het volgende:
[..]
"Kies je eigen pad" in een post over wandelen.
Wat vinden jullie vrouwen er nou van dat sommige vrouwen AL hun zakelijk bedoelde posts afsluiten met een, aldan niet professionele shoot, selfie van hunzelf.quote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Viv het volgende:
Annemiek roept op LinkedIn dat ze jeuk krijgt van LinkedIn, waardoor ze meer zichtbaarheid en interactie krijgt, maar daar houdt ze dus niet van hè.
![]()
Oh, en een tekstschrijver die met het tenenkrommende "Ik ga eerlijk met jullie zijn" begint, is meteen af. Dat is een slechte vertaling van "I am going to be honest with you", in het Nederlands ben je niet eerlijk mét iemand.
[..]
[ afbeelding ]
Waarom moet de naam van die 13-jarige dochter hier staan? Die heeft echt niet (vrijwillig) toestemming gegeven om uberhaupt op Fok of Linkedin te staanquote:
Ik vind het echt tenenkrommend, en het heeft inderdaad een averechts effect op mij.quote:Op zondag 10 september 2023 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vinden jullie vrouwen er nou van dat sommige vrouwen AL hun zakelijk bedoelde posts afsluiten met een, aldan niet professionele shoot, selfie van hunzelf.
Ik vind dat gewoon denigrerend naar jezelf toe. Dat jouw professionaliteit, jouw kunnen en er toe doen niets voorstelt zonder een foto met groot cleavage of dure jurk.
Alleen mening vanuit mijzelf, niet namens (alle) vrouwenquote:Op zondag 10 september 2023 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat vinden jullie vrouwen er nou van dat sommige vrouwen AL hun zakelijk bedoelde posts afsluiten met een, aldan niet professionele shoot, selfie van hunzelf.
Ik vind dat gewoon denigrerend naar jezelf toe. Dat jouw professionaliteit, jouw kunnen en er toe doen niets voorstelt zonder een foto met groot cleavage of dure jurk.
Het gaat allemaal om aandacht. En sex still sells...quote:Op zondag 10 september 2023 21:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zo'n zweefteef dat in een lalala-land leeft. Net als dat stelletje dat naar een islamitisch land gingen met als gedachten dat alle mensen in de basis goed zijn en twee dagen later dood zijn gereden door een IS-aanhanger.quote:Op zondag 10 september 2023 21:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zie meteen zo'n krantenkop voor me van een tussenjaarchickie die een eigen pad heeft gekozen en waar drie weken later een half afgekloven voet van wordt gevonden in de bergen van één of ander exotisch land
Oh god ja, dat herinner ik me nog jaquote:Op zondag 10 september 2023 23:21 schreef HSG het volgende:
[..]
Zo'n zweefteef dat in een lalala-land leeft. Net als dat stelletje dat naar een islamitisch land gingen met als gedachten dat alle mensen in de basis goed zijn en twee dagen later dood zijn gereden door een IS-aanhanger.
quote:Deze foto uit 1993 – dus nu 30 jaar geleden.
Het was in dat jaar dat ik kennismaakte met mijn “darling” Diny
waarmee ik nu al 27 jaar gelukkig getrouwd ben.
Verder vind je artikelen over de start van Radio 538 en RTL5.
Comeback concert in Paradiso te Amsterdam/Travestie/Colums Jan Rot
en Jacques d 'Ancona. Mijn plakboeken kun je vanaf 1960 bekijken op mijn website.
https://lnkd.in/ecsykF5z
Plakboekenquote:Op maandag 11 september 2023 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Ene Jacques Herb, singer/songwriter
[..]
Sowieso (gekunselde) vertalingen uit het Engelsquote:Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Viv het volgende:
![]()
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |