abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 september 2023 @ 11:08:50 #126
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210600407
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 augustus 2023 16:34 schreef de_boswachter het volgende:
Charles Vrugt, spiritueel numeroloog (whut?)
[..]
Charles legt even haarfijn op Linkedin uit hoe je je moeder in een verzorgingstehuis kan stoppen zonder er zelf een schuldgevoel bij te hebben..
Wederom vertaaldiarree.
En wat is "medisch blind"? Bestaat er ook niet-medisch blind"?
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
  maandag 11 september 2023 @ 11:12:25 #127
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210600435
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 08:46 schreef daNpy het volgende:

[..]
Omdat technische schalen gewoon véél eerder stoppen dan management schalen en je salaris dus voor de rest van je leven vaststaat.
Als je op je 35e in de hoogste trede komt, verdien je dus nog 33 jaar hetzelfde + CAO verhogingen. Dan ga je een sombere tijd tegemoet met de huidige inflatie.

Waarom zou een expert niet beloond worden voor het uitbreiden van zijn kennis maar een manager wel voor het maken van kleurrijkere presentaties?
Dat is dus het probleem: waarom zou een vakspecalist (technisch, verplegend, onderwijzend, ...) niet meer kunnen verdienen dan de organisatorisch aansturende (ook wel manager genoemd)?
  maandag 11 september 2023 @ 11:14:40 #128
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210600455
Ik heb dit onderwerp pas net ontdekt; ik neem aan dat KLB / "I am thrilled to anounce" al voorbij gekomen is?
pi_210600475
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:08 schreef Rostrup het volgende:
Wederom vertaaldiarree.
En wat is "medisch blind"? Bestaat er ook niet-medisch blind"?
In de USA hebben ze het wel eens over 'legally blind', dus ben ik daarmee eens gaan googelen, i.c.m. 'Mrs. Jones'.

Het zal je niet verbazen dat het geen origineel verhaal is:

Klik
No Dukes of Hazzard in the classroom
  maandag 11 september 2023 @ 11:18:56 #130
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210600482
quote:
6s.gif Op maandag 11 september 2023 11:17 schreef Berkery het volgende:

[..]
In de USA hebben ze het wel eens over 'legally blind', dus ben ik daarmee eens gaan googelen, i.c.m. 'Mrs. Jones'.

Het zal je niet verbazen dat het geen origineel verhaal is:

Klik
:D :')
pi_210600731
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 september 2023 21:25 schreef Viv het volgende:
Annemiek roept op LinkedIn dat ze jeuk krijgt van LinkedIn, waardoor ze meer zichtbaarheid en interactie krijgt, maar daar houdt ze dus niet van hè.
:')

Oh, en een tekstschrijver die met het tenenkrommende "Ik ga eerlijk met jullie zijn" begint, is meteen af. Dat is een slechte vertaling van "I am going to be honest with you", in het Nederlands ben je niet eerlijk mét iemand. :{w
[..]
[ afbeelding ]
https://www.linkedin.com/(...):7102530383044333568
WTF die foto en tekst daar bij :r
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 11 september 2023 @ 13:56:20 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_210602070
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 11:12 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Dat is dus het probleem: waarom zou een vakspecalist (technisch, verplegend, onderwijzend, ...) niet meer kunnen verdienen dan de organisatorisch aansturende (ook wel manager genoemd)?
Dat kan ook makkelijk. Zeker de meer ervarenen verdienen bij ons regelmatig meer dan hun manager.
pi_210603186
quote:
Remote werken. Tijd om met de billen bloot te gaan 🍑

Zo lang ik mij kan herinneren heb ik de droom gehad om in het buitenland te wonen en werken. In een liefst zo tropisch mogelijke omgeving. Hier heb ik de afgelopen jaren hard naartoe gewerkt. En het is me gelukt ook. Ik heb volledig remote kunnen werken. Een droom die voor mij werkelijkheid is geworden.

Maar zo rozengeur en maneschijn was het niet altijd.

In het ene land voelde ik me prettiger dan in het ander. En het ene land had iets wat het andere weer niet had. Maar één land zal toch altijd een overkoepelend iets hebben. Nederland; het écht thuis zijn en je écht thuis voelen.

Tegenwoordig zie je steeds meer posts op social media met #remote en hoe geweldig het is. Wat het ook echt kan zijn, laat ik dat voorop stellen. Maar niemand heeft het over de uitdagende kant erachter. Om een paar dingen op te noemen:
◦ Je familie en naaste vrienden niet meer om je heen hebben. En daarmee belangrijke feestdagen met ze missen.
◦ Om diezelfde reden geforceerd nieuwe vrienden maken, want eenzaamheid is ook een stille sluiper.
◦ Wanneer de plaatselijke valuta zo duur is, je daarom niet een appartement of huis kan veroorloven en daarom een kamer moet huren of zelfs delen.
◦ De plaatselijke voertaal nooit 100% vloeiend spreken, en daarom wat onzeker zijn in je taalgebruik.
◦ Wanneer je goed ziek wordt en je naar de dokter of het ziekenhuis moet, je hoopt dat het hygiënisch is en ze netjes zullen handelen.
◦ Of wanneer een familielid ziek is, je niet even de auto, fiets of trein kan pakken om naar ze toe te gaan.
◦ Je niet écht écht thuisvoelen. Je kan je huis nog zo knus aankleden en inrichten hoe jij het prettig vind, maar het zal je nooit dat warme gevoel van thuiskomen als bij je ouders geven.

Nu zullen er vast een paar tussen zitten waarvan jij denkt ‘nou dat valt reuze mee, niet zo overdrijven’. Dat kan kloppen. Maar iedereen beleeft het op zijn eigen manier. Over smaak valt niet te twisten.

Nu ben ik ontzettend dankbaar voor de ervaringen die ik heb mogen opdoen door het reizen en de mensen die ik in die tijd heb leren kennen. Ik kan het iedereen oprecht aanraden om het te doen als het iets is waar je van droomt. Maar ik wil ook de realistische dan wel uitdagende kant zien achter deze hype.

Die onrustige beentjes zullen vast terugkomen. Maar voor nu vind ik het heerlijk om in mijn geliefde Nederland te zijn 🇳🇱🧀🧡

Zijn er uitdagingen die boven nog niet genoemd zijn? Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android

Klaag klaag klaag ga dan niet remote werken muts.
Corporate translator
  maandag 11 september 2023 @ 16:18:34 #134
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210603229
Allemaal dingen die een normaal mens vantevoren al weet.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_210603278
quote:
Wanneer de plaatselijke valuta zo duur is, je daarom niet een appartement of huis kan veroorloven en daarom een kamer moet huren of zelfs delen.
En dan op een ander punt klagen over "hopen dat het ziekenhuis hygiënisch is". Dacht ze als recruiter een villa te kunnen kopen op een tropisch vakantieland?
pi_210603314
Wat een mongolennest van copywriters en coaches is het toch tegenwoordig.
pi_210603372
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 16:14 schreef HSG het volgende:

[..]

jezus christus, als vrienden en familie 'om je heen' zo belangrijk zijn, waarom ga je dan in het buitenland zitten 8)7
٩๏̯͡๏)۶
pi_210604265
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 16:40 schreef Ronald het volgende:

[..]
jezus christus, als vrienden en familie 'om je heen' zo belangrijk zijn, waarom ga je dan in het buitenland zitten 8)7
Zo’n muts die denkt dat de hele wereld een vakantieland is tot ze een endoscopie krijgen in India. ;(
Vakman pur sang
  maandag 11 september 2023 @ 18:23:35 #139
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_210604381
quote:
7s.gif Op maandag 11 september 2023 16:14 schreef HSG het volgende:

[..]

quote:
Die onrustige beentjes zullen vast terugkomen
:') :r
pi_210605885
Ik snap de “over smaak valt niet te twisten” ook niet echt in deze context :'( :D
pi_210606116
Waar komen al die recruiters eigenlijk vandaan, en waarom profileren ze zich zo nadrukkelijk? Wat is dat voor belachelijk fenomeen? Zijn dat de moderne Jehova's getuigen ofzo, met hun gespam en gedram. Wie heeft bedrijven ooit wijsgemaakt dat er pseudo-experts nodig zijn om een goede kandidaat te vinden?
pi_210607826
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios

Al 6 jaar niks nieuws gekocht. Ieuuwww
Ze gaat er zelfs slecht van schrijven.

Sorry normale dames, 70% van de LinkedIn gekkies zijn schijnbaar toch vrouwen. :P
Vakman pur sang
pi_210610024
quote:
10s.gif Op maandag 11 september 2023 20:35 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Waar komen al die recruiters eigenlijk vandaan, en waarom profileren ze zich zo nadrukkelijk? Wat is dat voor belachelijk fenomeen? Zijn dat de moderne Jehova's getuigen ofzo, met hun gespam en gedram. Wie heeft bedrijven ooit wijsgemaakt dat er pseudo-experts nodig zijn om een goede kandidaat te vinden?
Dat valt mij ook op inderdaad. Allemaal nietszeggende verhalen over hoe fantastische zij zichzelf vinden, hoe leuk ze het hebben ect waar niemand in is geïnteresseerd.

Daarnaast wordt ook regelmatig gespamd waar ze al beginnen met "Hey HSG..". Sorry maar zijn wij vrienden?
Corporate translator
  dinsdag 12 september 2023 @ 09:28:48 #144
80382 manny
30 is best veel
pi_210610179
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2023 08:37 schreef de_boswachter het volgende:
Ene Jacques Herb, singer/songwriter
[..]
:')
Not sure of je serieus bent. Maar we praten hier over een hele grote artiest die samen met Pierre Kartner 1 van de mooiste Nederlandse liedjes ooit heeft gemaakt.

Dat hij dan ook nog zijn plakboek (ook een woord dat je nooit meer hoort) daadwerkelijk online zet via LinkedIn is bizar en vertederend tegelijk. De beste man is wellicht niet helemaal op de hoogte van de laatste spelregels aangaande de sociale netwerken, maar hij braakt in ieder geval niet zijn hele tijdlijn vol met de coachpraat die we hier zo graag door het slijk halen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  Manager PR/Moderator dinsdag 12 september 2023 @ 17:44:27 #145
269689 crew  Viv
pi_210615063
quote:
𝐇𝐨𝐞 𝐝𝐞𝐳𝐞 𝐤𝐫𝐚𝐚𝐦 𝐦𝐞𝐭 𝐞𝐞𝐧 𝐬𝐢𝐦𝐩𝐞𝐥 𝐯𝐥𝐚𝐠𝐠𝐞𝐭𝐣𝐞 𝐚𝐥 𝐡𝐮𝐧 𝐩𝐨𝐭𝐞𝐧𝐭𝐢ë𝐥𝐞 𝐤𝐥𝐚𝐧𝐭𝐞𝐧 𝐰𝐞𝐠 𝐣𝐚𝐚𝐠𝐝𝐞...

Vanmorgen keek ik uit het raam.

Het was markt.

En zoals gewoonlijk, had iedereen hun vlaggetjes weer opgehangen:

“𝘝𝘦𝘳𝘴𝘦 𝘝𝘪𝘴” 🐟

“𝘎𝘳𝘰𝘦𝘯𝘵𝘦 𝘦𝘯 𝘍𝘳𝘶𝘪𝘵” 🍅🍌

“𝘔𝘢𝘭𝘴𝘦 𝘒𝘪𝘱” 🍗

Enzovoort…

Maar één schoot er bij mij echt bovenuit:

“𝐂𝐡𝐨𝐜𝐨𝐥𝐚𝐝𝐞, 𝐓𝐚𝐩𝐚’𝐬 𝐞𝐧 𝐍𝐨𝐭𝐞𝐧”. 🍫 🥘 🥜

3 totaal verschillende dingen die door één kraam verkocht werden.

Interessant.

Want wat is nou echt je specialiteit?

Chocolade?

Tapa’s?

Noten?

Of geen van allen?

Want tja…

Hoe kan je nou de allerbeste zijn in chocolade, tapa’s en noten tegelijkertijd?

Dat maakte het kraampje voor mij gelijk minder interessant.

En omdat ik benieuwd was of de rest dat ook vond, ging ik naar beneden om het uit te zoeken. 🧐

En ja hoor, overal stonden rijen met mensen, behalve bij…

…de kraam met de “meeste” opties. 🚫

Wat een verrassing, zou je denken.

Je hebt daar ten slotte de meeste keuze.

Maar…

𝐉𝐞 𝐦𝐨𝐞𝐭 𝐤𝐢𝐞𝐳𝐞𝐧 𝐨𝐦 𝐠𝐞𝐤𝐨𝐳𝐞𝐧 𝐭𝐞 𝐰𝐨𝐫𝐝𝐞𝐧.

Want als 𝐉𝐈𝐉 voor niemand kiest,

Ben je voor 𝐍𝐈𝐄𝐌𝐀𝐍𝐃 interessant.

Dus, wil jij absoluut GEEN wachtrij aan klanten creëren? 🚷

Kies dan vooral GEEN specifieke doelgroep.

Dan kan ik je een 100% resultaat garantie beloven.

Ik ben wel benieuwd, zouden jullie naar deze kraam gaan?

https://www.linkedin.com/(...)ial-actions-comments

Bonusklacht: Tapa's :')
pi_210615573
Reacties zijn waarschijnlijk niet helemaal waar hij op hoopte.
quote:
Ik ben het hier niet mee eens Roy! Ik sta elke week weer in een lange rij bij ERA als ik hun overheerlijke turkse feta spread ga halen (Die jij overigens ook erg lekker vindt Roy). Ze doen dus weldegelijk iets goed.
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:20:07 #147
406785 kloon_bassie
Allemaal Maggies!
pi_210616101
Lekkere backfire. Plus dat op de foto helemaal nergens een rij staat. Is z’n vrouw vreemdgegaan met de eigenaar van dat bedrijf ofzo?
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:33:51 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210616220
quote:
Ik zat er al hard op te cringen en zag toen jouw reactie O+ O+
Gedeelde smart O+

Goddank geen connecties met dat mens of degenen die reageren. It's something!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:34:20 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210616227
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 september 2023 18:31 schreef Smart_ass het volgende:
Reacties zijn waarschijnlijk niet helemaal waar hij op hoopte.
[..]

_O-

Die persoonlijke toets op het einde van het bericht maakt het helemaal af O+
  dinsdag 12 september 2023 @ 19:34:53 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210616230
Oh bericht is nu helemaal weg _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties