Ik begrijp er ook niks van. Maar schijnbaar bestaat er serieus het beeld bij behoorlijk veel Nederlanders dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers, door hen ook wel gelukzoekers genoemd, die massaal onze woningen komen inpikken, onze verzorgingsstaat komen leegplunderen en massaal onze dochters komen verkrachten. :’)quote:Op zondag 23 juli 2023 16:00
Slayage het volgende:
[..]
Hoe de neuk is asiel een top 3 prio voor Nederlanders? Hoe heeft asiel impact op het dagelijkse leven van die mensen die zeggen dat asiel een top 3 prio zou zijn?
de link van de hond doet het nietquote:Op zondag 23 juli 2023 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Laatste post in het vorige topic;
[..]
Ik begrijp er ook niks van. Maar schijnbaar bestaat er serieus het beeld bij behoorlijk veel Nederlanders dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers, door hen ook wel gelukzoekers genoemd, die massaal onze woningen komen inpikken, onze verzorgingsstaat komen leegplunderen en massaal onze dochters komen verkrachten. :’)
De verzorgingsstaat is al flink vernield door Rutte en niet door de asielzoekersquote:Op zondag 23 juli 2023 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niks van. Maar schijnbaar bestaat er serieus het beeld bij behoorlijk veel Nederlanders dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers, door hen ook wel gelukzoekers genoemd, die massaal onze woningen komen inpikken, onze verzorgingsstaat komen leegplunderen en massaal onze dochters komen verkrachten. :’)
maar dat zijn dan vooral jonge geluksszoekers die op hun zolderkamertje zitten te gokkenquote:Op zondag 23 juli 2023 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik heb veel meer interesse in wat de posities gaan zijn op de financiering van Defensie en waar men dan op denkt te gaan bezuinigen dan "asiel" wat in het hele plaatje van migratie een klein percentage is wat ook nog eens aan strenge eisen moet voldoen.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
Ik heb Oekrane en onze veiligheidstructuur bijv ook hoger op mijn lijstje staan dan puur 'asiel'. Wat is dat voor simpel thema joh.
Noem het dan migratie. Maar enkel 'asiel'![]()
Oekrane is niet zo spannend, op FvD na denkt elke partij daar hetzelfde over. En alle partijen (op misschien SP na?) willen inmiddels meer geld naar defensie, dus dat zijn eigenlijk ook vooral accentverschillen.quote:Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
Ik heb Oekrane en onze veiligheidstructuur bijv ook hoger op mijn lijstje staan dan puur 'asiel'. Wat is dat voor simpel thema joh.
Noem het dan migratie. Maar enkel 'asiel'![]()
snellere opsluiting van migranten dus, tot ieder dorp er net zoveel heeft als inwoners , dat is gewoon mislukt VVD beleid voortzettenquote:Op zondag 23 juli 2023 19:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oekrane is niet zo spannend, op FvD na denkt elke partij daar hetzelfde over. En alle partijen (op misschien SP na?) willen inmiddels meer geld naar defensie, dus dat zijn eigenlijk ook vooral accentverschillen.
Dan vind ik 'nette huisvesting van asielzoekers, kom snel met die dwangwet' eigenlijk minstens zo relevant. Want dat er mensen in het gras in Ter Apel liggen, dat mensenrechten worden geschonden in Nederland en dat het Rode Kruis noodhulp moet verlenen vind ik eigenlijk wel een schande die echt prioriteit nodig heeft. Waarschijnlijk dat ik dat in mijn top 3 zou zetten, maar wel alleen als ik het zo duidelijk kan maken.
Jij roept asiel, ik noem het migratie; juist om de term asiel waar menigeen acheraan holt niet als reden te noemen.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:00 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoe de neuk is asiel een top 3 prio voor Nederlanders? Hoe heeft asiel impact op het dagelijkse leven van die mensen die zeggen dat asiel een top 3 prio zou zijn?
Heb je daar t.a.v. dit gepeilde onderzoek bewijzen voor of bevalt de uitkomst niet ?quote:Op zondag 23 juli 2023 16:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, het is Maurice de Hond
Die peilt altijd zijn eigen belangen omhoog
Asiel en migratie zijn dan ook 2 totaal verschillende dingen.quote:
Hee de bekende propaganda elpee.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij roept asiel, ik noem het migratie; juist om de term asiel waar menigeen acheraan holt niet als reden te noemen.
De grafiek geeft ook perfect aan hoe het ligt waarbij de bubbel waarin iemand zit ws een vorm van ongeloof vormt met bv "wie zijn die mensen met wensen".
Ik generaliseer voor het gemakt. Voor D66'er op een rustieke grachtengordel ver weg is migratie idd geen issue voor zeg een PVV'er dichtbij op driehoog achter in een achterstandswijk al jaren wachtend op verbetering, zal dat vaak anders liggen.
Ja migratie is wel degelijk een issue of je moet gemist hebben dat dit impact heeft om beschikbare woningen, werk/situaties, gemeentelijke plichten of onderwijs dat onverstroomt van anderen die rechten hebben.
Nog los dat onze samenleving diverser wordt met allerlei veranderingen die allemaal hun plekje moeten (zien te) krijgen, zit menigeen niet op te wachten.
Als diezelfde mensen nu ook nog eens aanleerden niet elke blanke Nederlander als racist te zien, komen we nog ergens.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hee de bekende propaganda elpee.
Degenen di niet lijken te begrijpen dat anderen niet iedere buitenlander meteen als terrorist/uitvreter/verkrachter zien lijken vooral PVV'ers te zijn. Dus degenen die wat wereldvreemd zijn dat zijn ze zelf.
Natuurlijk is niet elke blanke Nederlander een racist, maar een andere goede reden dan racisme is er eigenlijk niet om asiel, waar zelfs de allerstrengste maatregelen hooguit een paar duizend personen schelen en dus maar hooguit 0,5% tot misschien 1% van de migranten, op 1 te zetten wat betreft belangrijkste thema's. De enige andere reden die ik kan verzinnen is een totaal gebrek aan genformeerd zijn.quote:Op zondag 23 juli 2023 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als diezelfde mensen nu ook nog eens aanleerden niet elke blanke Nederlander als racist te zien, komen we nog ergens.
Wat voor propaganda zou hier dan nodig zijn om te maken ?quote:Op zondag 23 juli 2023 22:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hee de bekende propaganda elpee.
Degenen di niet lijken te begrijpen dat anderen niet iedere buitenlander meteen als terrorist/uitvreter/verkrachter zien lijken vooral PVV'ers te zijn. Dus degenen die wat wereldvreemd zijn dat zijn ze zelf.
Inmiddels 1 miljoen arbeidsmigranten in NL.quote:Op zondag 23 juli 2023 20:33 schreef Vallon het volgende:
[..]
Jij roept asiel, ik noem het migratie; juist om de term asiel waar menigeen acheraan holt niet als reden te noemen.
De grafiek geeft ook perfect aan hoe het ligt waarbij de bubbel waarin iemand zit ws een vorm van ongeloof vormt met bv "wie zijn die mensen met wensen".
Ik generaliseer voor het gemakt. Voor D66'er op een rustieke grachtengordel ver weg is migratie idd geen issue voor zeg een PVV'er dichtbij op driehoog achter in een achterstandswijk al jaren wachtend op verbetering, zal dat vaak anders liggen.
Ja migratie is wel degelijk een issue of je moet gemist hebben dat dit impact heeft om beschikbare woningen, werk/situaties, gemeentelijke plichten of onderwijs dat onverstroomt van anderen die rechten hebben.
Nog los dat onze samenleving diverser wordt met allerlei veranderingen die allemaal hun plekje moeten (zien te) krijgen, zit menigeen niet op te wachten.
Die geroemde Nederlandse ondernemers die al 13 jaar op een voetstuk worden geplaatst.quote:Op zondag 23 juli 2023 23:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Inmiddels 1 miljoen arbeidsmigranten in NL.
13 jaar Mark Rutte en VVD.
Lijkt me wel duidelijk dat degene die hiervan profiteert vooral de werkgevers zijn.
Ik zou wat nadere toelichting verwachten bij dit plaatje? Want nu dump je hier iets zonder enige context.quote:
Eens. Ik bedoel ermee te zeggen dat dit actief werven (ook van personeel) een veel grotere last geeft op de woningmarkt en alles wat daarmee samenhangt dan asiel. Laten we eerst eens daar wat aan doen, iets met laaghangend fruit.quote:Op maandag 24 juli 2023 00:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou wat nadere toelichting verwachten bij dit plaatje? Want nu dump je hier iets zonder enige context.
Eigenlijk zou het voor mensen uit de zorg juist aantrekkelijk moeten zijn om in Oost-Groningen te wonen: door CAO hetzelfde salaris als voor hetzelfde werk in de randstad, maar veel lagere woonlasten (in economische beroepen krijg je in de randstad wel veel meer voor hetzelfde werk). Maar helaas wegen de nadelen van daar wonen blijkbaar niet op tegen dat voordeel.quote:Voor behandelingen van bijna alle soorten psychische klachten liggen de wachttijden bij de ggz in Groningen fors hoger dan het landelijk gemiddelde, vaak rond de 30 weken. Personeelstekorten in de ggz zijn het grootst in Oost-Groningen, terwijl hier het percentage mensen met een ernstige psychische aandoening het hoogst is.
Ik kan nog wel een paar redenen bedenken om niet in Oost-Groningen te willen wonen hoor. Het isolement bijvoorbeeld, altijd 2 uur in de auto zitten voordat je ergens bent, overal een dag aan kwijt zijn, geen fatsoenlijke treinverbinding.quote:Op maandag 24 juli 2023 08:04 schreef Hanca het volgende:
GGZ Groningen volledig vastgelopen: https://dvhn.nl/groningen(...)gonnen-28552919.html
[..]
Eigenlijk zou het voor mensen uit de zorg juist aantrekkelijk moeten zijn om in Oost-Groningen te wonen: door CAO hetzelfde salaris als voor hetzelfde werk in de randstad, maar veel lagere woonlasten (in economische beroepen krijg je in de randstad wel veel meer voor hetzelfde werk). Maar helaas wegen de nadelen van daar wonen blijkbaar niet op tegen dat voordeel.
Wat ze nu gaan doen is niet meer roepen om meer handen aan het bed, maar schuiven met het beschikbare personeel zodat die het nuttigst worden ingezet.
Dat zeg ik toch ook, dat het ook nadelen heeft?quote:Op maandag 24 juli 2023 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik kan nog wel een paar redenen bedenken om niet in Oost-Groningen te willen wonen hoor. Het isolement bijvoorbeeld, altijd 2 uur in de auto zitten voordat je ergens bent, overal een dag aan kwijt zijn, geen fatsoenlijke treinverbinding.
Precies dit is trouwens ook de reden dat wij uit Friesland zijn vertrokken, want daar geldt min of meer hetzelfde voor.
Sorry het is nog vroeg.quote:Op maandag 24 juli 2023 08:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch ook, dat het ook nadelen heeft?
Oost-Groningen of randstad zijn beide moeilijk qua leefomstandigheden.quote:Op maandag 24 juli 2023 08:46 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Sorry het is nog vroeg.
Maar ik denk dat de nadelen relatief makkelijk te verhelpen zijn, om te beginnen door de aanleg van goede infrastructuur. Zo lang de krimp blijft is het ook een glijdende schaal en worden de tekorten alleen maar groter, want straks zijn er ook geen leraren, huisartsen etc meer en moeten de bibliotheek en het zwembad dicht.
Het is aan de overheid om te zorgen dat die trend wordt gekeerd. Alleen zoals het er nu voorstaat houdt Nederland op achter Amersfoort. Tja.
Hetzelfde geldt trouwens voor soortgelijke regio’s zoals Drenthe, Zeeuws-Vlaanderen etc.
Ik chargeer, dat klopt. Maar feit dat er meer moet gebeuren om die regio’s uit hun isolement te halen blijft gewoon staan. Alles wordt hier platgeslagen in een kosten-batenanalyse die voor de regio doorgaans negatief uitvalt. Zie hier ook de reden waarom de Lelylijn na lang soebatten gewoon weer zal worden afgeschoten.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:05 schreef Cyan9 het volgende:
Eens met het meeste wat gezegd wordt over Oost-Groningen, maar twee uur rijden om ook maar ergens te komen is een beetje overdreven. Vanuit omgeving Stadskanaal/Ter Apel ben ik in een drie kwartier/uur in Assen, en in een klein/dik uur in Groningen.
Openbaar vervoer is een groter zorgenkindje.
Als er naar alternatieven gekeken wordt staan de boeren op het Malieveldquote:Op maandag 24 juli 2023 11:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik chargeer, dat klopt. Maar feit dat er meer moet gebeuren om die regio’s uit hun isolement te halen blijft gewoon staan. Alles wordt hier platgeslagen in een kosten-batenanalyse die voor de regio doorgaans negatief uitvalt. Zie hier ook de reden waarom de Lelylijn na lang soebatten gewoon weer zal worden afgeschoten.
Doorgaan met de Randstad als middelpunt van alles is ook een dead end street want het slibt helemaal dicht. Tegelijk wordt er ook niet naar een alternatief gekeken.
Eens hoor, ik werk in de regio en er is gewoon sprake van stilstand, of op z'n minst 1 stap vooruit en dan weer op een ander vlak twee stappen achteruit. Vooral ook omdat er steeds meer mensen zijn zonder sociaal vangnet, en de instanties kunnen het ook allemaal niet meer aan.quote:Op maandag 24 juli 2023 11:15 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik chargeer, dat klopt. Maar feit dat er meer moet gebeuren om die regio’s uit hun isolement te halen blijft gewoon staan. Alles wordt hier platgeslagen in een kosten-batenanalyse die voor de regio doorgaans negatief uitvalt. Zie hier ook de reden waarom de Lelylijn na lang soebatten gewoon weer zal worden afgeschoten.
Doorgaan met de Randstad als middelpunt van alles is ook een dead end street want het slibt helemaal dicht. Tegelijk wordt er ook niet naar een alternatief gekeken.
Ja, dit dus,quote:
Dat vleugje armoede zie je niet in de Randstad wilde je zeggen?quote:Op maandag 24 juli 2023 09:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Oost-Groningen of randstad zijn beide moeilijk qua leefomstandigheden.
Randstad is duur en onleefbaar geworden door krappe/krapte op de woningmarkt en hoge prijzen, auto's worden steeds meer geweerd, prijspeil in restaurants en entertainment liggen hoger.
Oost-Groningen ligt totaal gesoleerd van de rest van Nederland, her en der nog een vleugje armoede, en je weet niet wat de bevingen nog aan problemen gaan aanrichten.
Zo’n Oude Pekela ziet er door de bank genomen wel een stuk treuriger uit dan eender welke plek in de Randstad ja.quote:Op maandag 24 juli 2023 22:08 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat vleugje armoede zie je niet in de Randstad wilde je zeggen?
Nieuwe Pekela is al een stuk beter. Is mij verteld.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 06:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo’n Oude Pekela ziet er door de bank genomen wel een stuk treuriger uit dan eender welke plek in de Randstad ja.
Er is een reden dat ze een nieuw Pekela hebben gebouwdquote:Op dinsdag 25 juli 2023 10:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Nieuwe Pekela is al een stuk beter. Is mij verteld.
Ik heb nog nooit kunnen controleren of het klopt, het valt net buiten m'n werkgebied, maar op zich is het wel vrij logisch.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een reden dat ze een nieuw Pekela hebben gebouwd
Ze dachten in noordelijke regionen Amsterdam ook in verbeterde opgave op te kunnen leveren maar dat is niet helemaal fatsoenlijk van de grond gekomen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is een reden dat ze een nieuw Pekela hebben gebouwd
Gezellig een dagje naar het galgenveld. Ook zeer leerzaam voor de kinderen en daarna koffie met gebak bij 't Tolhuys.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 12:06 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ze dachten in noordelijke regionen Amsterdam ook in verbeterde opgave op te kunnen leveren maar dat is niet helemaal fatsoenlijk van de grond gekomen.
Er is helemaal niets liberaals aan de PVV en BBB en met eerstgenoemde gaat uiteindelijk ook echt niet samengewerkt worden.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
VVD nog steeds de grootste volgens de laatste peiling.
Als de VVD de PVV en BBB niet gaat buitensluiten maar met ze gaan samenwerken kunnen ze gewoon makkelijk alle linkse partijen negeren. En wederom rechtsliberaal beleid doorzetten.
Das nog geen meerderheid.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
Als de VVD de PVV en BBB niet gaat buitensluiten maar met ze gaan samenwerken kunnen ze gewoon makkelijk alle linkse partijen negeren. En wederom rechtsliberaal beleid doorzetten.
BBB is de plattelands VVD dus die gaan prima samenwerken. PVV niet maar dat is omdat de PVV zelf niet in zal stappen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
Economisch wordt dat neoliberaal hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:31 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Er is helemaal niets liberaals aan de PVV en BBB en met eerstgenoemde gaat uiteindelijk ook echt niet samengewerkt worden.
Dat vrees ik ookquote:Op woensdag 26 juli 2023 13:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Economisch wordt dat neoliberaal hoor.
PVV en mee regeren.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:14 schreef Harvest89 het volgende:
Welnee. Maar sowieso hecht ik weinig waarde meer aan die peilingwijzer. Er zijn nog maar 2 serieuze peilers over. De Hond telt niet mee. Bij 1V wordt de VVD structureel te hoog gepeild. Er is echt veel te weinig diversiteit.quote:
Ik gebruik die van Tom Louwerse. Die pakt een gemiddelde van meerdere peilers.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welnee. Maar sowieso hecht ik weinig waarde meer aan die peilingwijzer. Er zijn nog maar 2 serieuze peilers over. De Hond telt niet mee. Bij 1V wordt de VVD structureel te hoog gepeild. Er is echt veel te weinig diversiteit.
Ja van 2 peilers. Het is niet representatief meer. Vroeger waren er meer dan 5 peilers. Dan zegt zo’n gemiddelde veel meer.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik gebruik die van Tom Louwerse. Die pakt een gemiddelde van meerdere peilers.
Deze: https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/
Dat is waar. Zal vast een reden zijn waarom die van De Hont niet meer wordt meegenomen bijvoorbeeld. Een soort van vast panel veronderstel ik.quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja van 2 peilers. Het is niet representatief meer. Vroeger waren er meer dan 5 peilers. Dan zegt zo’n gemiddelde veel meer.
https://peilingwijzer.blo(...)ngen-van-peilnl.htmlquote:Op donderdag 27 juli 2023 11:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Dat is waar. Zal vast een reden zijn waarom die van De Hont niet meer wordt meegenomen bijvoorbeeld. Een soort van vast panel veronderstel ik.
Welk interview?quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Welnee. Maar sowieso hecht ik weinig waarde meer aan die peilingwijzer. Er zijn nog maar 2 serieuze peilers over. De Hond telt niet mee. Bij 1V wordt de VVD structureel te hoog gepeild. Er is echt veel te weinig diversiteit.
BBB is klaar na dat interview van vanochtend. Het wordt weer een tweestrijd VVD-PvdA.
Kan je dat artikel copy pasten hiero?quote:Op donderdag 27 juli 2023 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
BBB is klaar na dat interview van vanochtend. Het wordt weer een tweestrijd VVD-PvdA.
Bedelmuur. Dus kan niet. Maar het gaat om dit stuk:quote:Op donderdag 27 juli 2023 12:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kan je dat artikel copy pasten hiero?
Hoe trek je de conclusie dat het klaar is met bbb als je het artikel niet hebt gelezen?quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Bedelmuur. Dus kan niet. Maar het gaat om dit stuk:
https://www.telegraaf.nl/(...)om-premier-te-worden
Ik heb het wel gelezen maar mag het hier niet posten.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:34 schreef Slayage het volgende:
[..]
Hoe trek je de conclusie dat het klaar is met bbb als je het artikel niet hebt gelezen?
Mag je niet posten? Dat wist ik niet.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het wel gelezen maar mag het hier niet posten.
Volgens mij is het niet de bedoeling om artikelen achter een paywall hier integraal te posten. Maar ik hoor het graag van een mod als dat is veranderd.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:44 schreef Slayage het volgende:
[..]
Mag je niet posten? Dat wist ik niet.
Weet wel dat dat geldt voor Volkskrant en Trouw, I don't know.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet de bedoeling om artikelen achter een paywall hier integraal te posten. Maar ik hoor het graag van een mod als dat is veranderd.
Dat is correct.quote:Op donderdag 27 juli 2023 13:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet de bedoeling om artikelen achter een paywall hier integraal te posten. Maar ik hoor het graag van een mod als dat is veranderd.
https://www.nu.nl/tweede-(...)-premier-worden.htmlquote:Op donderdag 27 juli 2023 12:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Kan je dat artikel copy pasten hiero?
Nou is dat ook weer opgelost. Ik ben nog steeds van mening dat het niks meer gaat worden met BBB. En misschien is dat maar beter ook.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/tweede-(...)-premier-worden.html
Hier staat het ook gewoon
Het zou heel grappig zijn als ze ene Mark Rutte uit de hoge hoed tovertquote:Op donderdag 27 juli 2023 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/tweede-(...)-premier-worden.html
Hier staat het ook gewoon
Nee, ik denk noig steeds dat die een hele berg zetels krijgen en het zou mij niet verbazen als ze gaan regeren.quote:Op donderdag 27 juli 2023 14:57 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Nou is dat ook weer opgelost. Ik ben nog steeds van mening dat het niks meer gaat worden met BBB. En misschien is dat maar beter ook.
Op grond van wat dan? Rutte is weg en een samenhangend programma is er vooralsnog niet.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik denk noig steeds dat die een hele berg zetels krijgen en het zou mij niet verbazen als ze gaan regeren.
Dat boeit toch niet?quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op grond van wat dan? Rutte is weg en een samenhangend programma is er vooralsnog niet.
Op grond van "Wij zijn boos en tegen en willen terug naar een vroeger wat nooit bestond".quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Op grond van wat dan? Rutte is weg en een samenhangend programma is er vooralsnog niet.
Dat boeit een fors deel van de kiezers geen ene reetje. Democratie is nog nooit zo oppervlakkig geweest.quote:Op donderdag 27 juli 2023 17:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies. Je kunt 22 zetels halen met een verkiezingsprogramma van n A4'tje, 25 als je dood bent of 46 in de peiling terwijl niemand weet of je berhaupt mee doet.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat boeit een fors deel van de kiezers geen ene reetje. Democratie is nog nooit zo oppervlakkig geweest.
Een vroeger wat nooit bestond is natuurlijk niet helemaal waar.quote:Op donderdag 27 juli 2023 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op grond van "Wij zijn boos en tegen en willen terug naar een vroeger wat nooit bestond".
Voeg daarbij nog wat boeren protest en het gevoel dat "de provincie" gepiepeld wordt en zie daar.
quote:Op donderdag 27 juli 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
Gerucht: Rita Verdonk wordt de nieuwe BBB-kandidaatpremier.
[ afbeelding ]
nee dat is niet waarquote:Op donderdag 27 juli 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Waar?quote:Op donderdag 27 juli 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Verdonkquote:Op donderdag 27 juli 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Toen was satire nog heel normaal.quote:
Nou dan denk ik dat het aantal BBB zetels snel omlaag gaatquote:Op donderdag 27 juli 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Veel mensen uit de BBB-hoek lijken wel enthousiast van haar te worden.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dan denk ik dat het aantal BBB zetels snel omlaag gaat
Bron?quote:Op donderdag 27 juli 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Zie 6 posts eerder.quote:
Haar naam wordt best wat genoemd door BBB-fans.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:50 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kan die link helaas niet openen.
Maar goed voor 0 zetels in 2010.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 08:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel mensen uit de BBB-hoek lijken wel enthousiast van haar te worden.
Volgens mij is ze tegenwoordig actief in de Haagse politiek bij die partij van die oud PVV er. Kennelijk is ze niet zo bezig met haar pensioen.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 05:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
Rita wordt in oktober 68. In het gunstigste geval zal er eind 2024 een kabinet zijn, volgens mij zit Rita dan van haar pensioen te genieten.......
Dat deed Rutte ook na het Omtzigtdebat.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 17:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
waarom ze na een motie van afkeuring bleef zitten
Kortom D66 blies het aftreden op als zo als ik het zie, als opportunistisch nieuw beleid.quote:bron: dds 21jul23
"Wat een leugenaar die Paternotte," tweet Wilders. "De man is zo vals, hij belde me een dag voor het Kamerdebat waarin Rutte aftrad en smeekte me als oppositieleider een motie van wantrouwen tegen Rutte in te dienen."
Dat is natuurlijk heel opmerkelijk. En het wordt ng opmerkelijker. Want de reden dat Paternotte dit wilde? "Dan hoefde hij het zelf niet te doen. Zijn achterbaksheid is ongekend."
Paternotte en D66 wilden Rutte dus ten val brengen, maar ze wilden dat op zo'n manier doen dat het initiatief niet helemaal bij hen vandaan kwam. Dit is echt hoe smerig D66 is. Wilders bellen en hem vragen het vuile werk op te knappen, maar hem daarna publiekelijk een nazi en fascist noemen.
Dat maakt het er voor Verdonk niet beter op ofzoquote:Op vrijdag 28 juli 2023 19:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat deed Rutte ook na het Omtzigtdebat.
Waarom zou D66 daarom smeken? PVV dient die motie nagenoeg standaard in..quote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:26 schreef Vallon het volgende:
Inmiddels lijkt het er sterk op dat in feite D66 het Kabinet met achterbaks optreden, heeft opgeblazen.
D66 was voorafgaand bezig de oppositie te versterken om Rutte als MP aan de kant te kunnen zetten.
Ook getuige het feit dat Kaag, Rutte 20 minuut voorafgaand het debat, belde dat D66 een eventuele MVA - als gepland door de linkse oppositie - zou steunen.
Rutte wilde dat schandemoment natuurlijk niet afwachten en legde - zogenaamd nagedacht in het weekeinde - het hoofd in de schoot en zo te voorkomen dat hij als MP kon worden afgezet en Kaag dan in het Torentje kon duikelen.
Een kijkje in de lelijke keuken van D66 in persoon van Paternotte die PVV verwijt rechts te zijn
[..]
Kortom D66 blies het aftreden op als zo als ik het zie, als opportunistisch nieuw beleid.
Paternotte, heeft zo ver ik nu kan nagaan, de uitspraak van Wilders niet ontkend.
Dit kwam toch al 1,2 dagen na de val van het kabinet ter sprake?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:26 schreef Vallon het volgende:
Inmiddels lijkt het er sterk op dat in feite D66 het Kabinet met achterbaks optreden, heeft opgeblazen.
D66 was voorafgaand bezig de oppositie te versterken om Rutte als MP aan de kant te kunnen zetten.
Ook getuige het feit dat Kaag, Rutte 20 minuut voorafgaand het debat, belde dat D66 een eventuele MVA - als gepland door de linkse oppositie - zou steunen.
Rutte wilde dat schandemoment natuurlijk niet afwachten en legde - zogenaamd nagedacht in het weekeinde - het hoofd in de schoot en zo te voorkomen dat hij als MP kon worden afgezet en Kaag dan in het Torentje kon duikelen.
Een kijkje in de lelijke keuken van D66 in persoon van Paternotte die PVV verwijt rechts te zijn
[..]
Kortom D66 blies het aftreden op als zo als ik het zie, als opportunistisch nieuw beleid.
Paternotte, heeft zo ver ik nu kan nagaan, de uitspraak van Wilders niet ontkend.
Toch bijzonder dat D66 eerst evil is omdat ze in het 1 april debat niet de trekker overgehaald hebben, en nu evil is omdat ze het wel gedaan hebbenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Mooi, daar gaan ze niet mee winnen.quote:Op donderdag 27 juli 2023 19:10 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]
Het cda smeekt Omtzigt om terug te komen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Mooi, daar gaan ze niet mee winnen.
Ik ben vooral enorm blij dat we de BBB-Omtzigt dans voorlopig lijken te gaan ontspringen.
Meer versplintering bij de conservatievenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Het cda smeekt Omtzigt om terug te komen.
Het kan verkeren. Cda even groot als BBB dan?
Hij wil niet. Flauw hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Meer versplintering bij de conservatieven
Ik denk dat Omtzigt als een nachtkaars uit gaat. Zijn werk doet hij fantastisch maar ik zie hem geen eigen partij leiden.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij wil niet. Flauw hoor.
[ twitter ]
Ik hoop het. Goed werk gedaan als Kamerlid maar totaal ongeschikt voor in een regering. Da's een hele andere tak van sport en mensen vergeten al snel dat Omtzigt er ook een hele onverstandige rechtsconservatieve ideologie op nahoudt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 10:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat Omtzigt als een nachtkaars uit gaat. Zijn werk doet hij fantastisch maar ik zie hem geen eigen partij leiden.
Als hij meedoet gaat hij veel stemmen halen, de politiek zal er niet stabieler of beter van worden maar dat is hoe het is momenteel.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik hoop het. Goed werk gedaan als Kamerlid maar totaal ongeschikt voor in een regering. Da's een hele andere tak van sport en mensen vergeten al snel dat Omtzigt er ook een hele onverstandige rechtsconservatieve ideologie op nahoudt.
wat voor jou rechtsconservatief is ...quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik hoop het. Goed werk gedaan als Kamerlid maar totaal ongeschikt voor in een regering. Da's een hele andere tak van sport en mensen vergeten al snel dat Omtzigt er ook een hele onverstandige rechtsconservatieve ideologie op nahoudt.
Welke is dat?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:16 schreef BlackLining het volgende:
mensen vergeten al snel dat Omtzigt er ook een hele onverstandige rechtsconservatieve ideologie op nahoudt.
Hij wil ze daar in Den Haag even laten zweten gok ik.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
Als Omtzigt, voorvechter van een betrouwbare overheid, al besloten heeft om niet door te gaan mag hij dat ondertussen best weleens gaan communiceren richting de kiezer.
Daarom hoop ik dus ook dat ie niet meedoet en uit de politiek staptquote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als hij meedoet gaat hij veel stemmen halen, de politiek zal er niet stabieler of beter van worden maar dat is hoe het is momenteel.
OF hij meedoet is de grote vraag.
Is dat voor anderen ook. Of wilde jij beweren dat het CDA links en progressief is?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 12:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wat voor jou rechtsconservatief is ...
In grote lijnen het CDA programma. En dat is een heel onverstandig programma. Het CDA is niet voor niets vervallen tot een rokende puinhoop.quote:
nou niet rechts en ook niet conservatief , gewoon midden christelijk, verder heb ik er niets meequote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:31 schreef BlackLining het volgende:
Is dat voor anderen ook. Of wilde jij beweren dat het CDA links en progressief is?
Ik zou wel op Omtzigt stemmen ja, ik zou willen dat er nog 80 van zulke mensen warenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:31 schreef BlackLining het volgende:
Toch merkwaardig hoeveel mensen zich afkeren van het CDA om vervolgens Omtzigt te willen gaan stemmen dan stem je op hetzelfde maar dan nog overspannen ook.
Vraag met vraag, waarom zou Paternotte dan Wilders daarover gaan bellen om dat te vragen ?quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:02 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waarom zou D66 daarom smeken? PVV dient die motie nagenoeg standaard in..
Ik kan mij dat niet actief herinneren...... en het lijkt mij nuttig de aftermath van vuil spel* door D66 - zoals ook anderen inmiddels doen - helder te krijgen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dit kwam toch al 1,2 dagen na de val van het kabinet ter sprake?
Het wegkijken in blinde liefde ook.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 09:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Toch bijzonder dat D66 eerst evil is omdat ze in het 1 april debat niet de trekker overgehaald hebben, en nu evil is omdat ze het wel gedaan hebben
De blinde haat zit diep.
Ik zeg niet dat Paternotte Wilders niet heeft gebeld. Vast wel, dat is politiek, zelfs tussen politieke vijanden. Checken/vragen/valideren lijkt mij logisch, smeken complete onzin.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:00 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vraag met vraag, waarom zou Paternotte dan Wilders daarover gaan bellen om dat te vragen ?
D66 wilde dat PVV de motie tegen Rutte als persoon dat zou indienen zodat de Regering bleef zitten en Rutte vervangen kon worden. Iets dat Wilders zeker niet zou hebben gedaan. Dat de PVV een motie zou indien om de regering - als geheel - ten val te brengen is wat anders.
Ik hoef niet ver te kijken om te begrijpen dat iemand die kampt(e) met een burn-out niet zal opspringen om FF een partij en regering te gaan vormen. Laat Pieter zich vooral verbinden met een partij en op die wijze, heel veel invloed krijgen zonder dat het hem de (gezondheids)kop gaat kosten.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 11:26 schreef Lt.Bookman het volgende:
Als Omtzigt, voorvechter van een betrouwbare overheid, al besloten heeft om niet door te gaan mag hij dat ondertussen best weleens gaan communiceren richting de kiezer.
Het waren de woorden van Wilders en Paternotte geenszins ontkende ..... wat het dus niet complete onzin maakt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:05 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat Paternotte Wilders niet heeft gebeld. Vast wel, dat is politiek, zelfs tussen politieke vijanden. Checken/vragen/valideren lijkt mij logisch, smeken complete onzin.
Het is niet goed wanneer een slinks opzetje wordt gedaan om op achterbakse wijze een persoon weg te krijgen. Het is verder geen blinde haat maar een simpel "hier scheiden onze wegen" mbt tot handelen. Ik geef toe dat ik afkeer heb gekregen van D66 sinds dat zij het (correctief) referendum heeft verkwanseld en als pure randstadpartij vooral deugdzaam opportunisme tot haar doel heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:20 schreef BlackLining het volgende:
De vijand van mijn vijand is mijn vriend.
Zo'n bijzonder principe is dat toch niet. Zijn we weer terug bij de blinde haat jegens D66. Helpen ze mee om Rutte pootje te lichten, is het weer niet goed
De mensen die nu nog op D66 stemmen, zullen dat echt niet meer gaan veranderen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 14:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik kan mij dat niet actief herinneren...... en het lijkt mij nuttig de aftermath van vuil spel* door D66 - zoals ook anderen inmiddels doen - helder te krijgen.
Dat Kaag Ruttte belde was idd besproken, niet dat Paternotte voorafgaand een opzetje wilde regelen met Wilders.
Sterker nog, ik ben zelfs lid van de partij geworden en mijn vrouw die voor de eerste keer mag gaan stemmen gaat ook D66 stemmenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 18:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De mensen die nu nog op D66 stemmen, zullen dat echt niet meer gaan veranderen.
Sterker nog, ik probeer die post hier vlak boven te ontcijferen maar daar is werkelijk geen touw aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Scheelt natuurlijk wel dat ik denk dat Vallon's theorie puur geraaskal is.
Vertel en maak mij deel van je immense wijsheid om dit uit te kramen, waarbij ik slechts hen reciteer die deel uitmaken van wat jij noemt, geraaskal.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ben zelfs lid van de partij geworden en mijn vrouw die voor de eerste keer mag gaan stemmen gaat ook D66 stemmen
Scheelt natuurlijk wel dat ik denk dat Vallon's theorie puur geraaskal is.
Die stropop ken ik inmiddels door de inhoudelijkheid van een post te ontlopen die kennelijk eoa manier hout snijdt.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 20:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Sterker nog, ik probeer die post hier vlak boven te ontcijferen maar daar is werkelijk geen touw aan vast te knopen.
Snap ik wel, is grappig en zijn goed recht. Maar als je een politicus bent met stevige kritiek op de huidige bestuurscultuur is het raar als je zelf ook niet transparant bent richting je miljoenen potentile kiezers.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hij wil ze daar in Den Haag even laten zweten gok ik.
Doenquote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:05 schreef Kwaliteit het volgende:
Zag in de extra uitzending van Roddelpraat dat Jan Roos door diverse politieke partijen is benaderd.
Over een tijdje maakt hij bekend wat hij ermee gaat doen.
Je mag 'm of mag 'm niet, waar ik stem meteen op hem zodra hij zich verkiesbaar stelt.
Die man heeft een duidelijke mening en visie. Kom maar op met Jan Roos!
Ik heb mijn gedachten over jouw posts en die heb ik zelfs gedeeld.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 21:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vertel en maak mij deel van je immense wijsheid om dit uit te kramen, waarbij ik slechts hen reciteer die deel uitmaken van wat jij noemt, geraaskal.
Op die wijze discussies aangaan, door te diskwalificeren, tekent inderdaad een zekere vooringenomenheid waar ik zo mijn gedachten over heb.
Noem eens drie voor jou belangrijke thema’s met daarbij de concrete plannen van Jan Roos danquote:Op zaterdag 29 juli 2023 22:05 schreef Kwaliteit het volgende:
Zag in de extra uitzending van Roddelpraat dat Jan Roos door diverse politieke partijen is benaderd.
Over een tijdje maakt hij bekend wat hij ermee gaat doen.
Je mag 'm of mag 'm niet, waar ik stem meteen op hem zodra hij zich verkiesbaar stelt.
Die man heeft een duidelijke mening en visie. Kom maar op met Jan Roos!
Hij heeft in ieder geval een duidelijke visie op kindermishandeling en messen trekken.quote:Op zondag 30 juli 2023 07:04 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Noem eens drie voor jou belangrijke thema’s met daarbij de concrete plannen van Jan Roos dan
Hoe kan Paternotte een kabinet met terugwerkende kracht hebben laten vallen? Toe hij Wilders belde was dat immers al een gedane zaak.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 01:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb dat boek van hem gelezen (had het van iemand cadeau gekregen). Maar zo slecht vind ik de visie van Pieter Omtzigt niet. Het zou niet helemaal de mijne zijn, maar het is niet vergelijkbaar met een Ja21 ofzo.quote:Op zaterdag 29 juli 2023 13:31 schreef BlackLining het volgende:
In grote lijnen het CDA programma. En dat is een heel onverstandig programma. Het CDA is niet voor niets vervallen tot een rokende puinhoop.
Toch merkwaardig hoeveel mensen zich afkeren van het CDA om vervolgens Omtzigt te willen gaan stemmendan stem je op hetzelfde maar dan nog overspannen ook.
Dat had de rechter ookquote:Op zondag 30 juli 2023 07:24 schreef kipknots het volgende:
[..]
Hij heeft in ieder geval een duidelijke visie op kindermishandeling en messen trekken.
Krijg het er spontaan koud van.quote:Op zondag 30 juli 2023 00:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
DoenNg meer versplintering bij de populisten
We gaan mooie tijden tegemoet. Timmermans als minister president van GL-PvdA/D66/Volt/PvdD
Dat komt goed uit met de toenemende temperaturen door klimaatsverandering, bespaart je de kosten van een airco.quote:
Ik heb hier geen gedachten en interpreteer wat volgordelijk is gebeurd. Dat jij het raar vindt of het ziet als gedane zaak, laat ik aan jouw kronkels. Ik merk ook wat kennishiaten t.a.v. staatsrecht.quote:Op zondag 30 juli 2023 08:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe kan Paternotte een kabinet met terugwerkende kracht hebben laten vallen? Toe hij Wilders belde was dat immers al een gedane zaak.
Wat is er rechts aan het verzamelen van steun voor een Movawa? Zeker na dat Rutte moedwillig zijn eigen kabinet heeft gesaboteerd
En hoe zou Kaag in het torentje komen? Bij het wevallen van Rutte was het aan de VVD een vervanger aan te wijzen.
Een hele hoop rare gedachtenkronkels van je.
Dit kan dat dan nog steeds raar geraaskal genoemd worden maar qua onderbouwing een zeer wel mogelijk vooropgezet scenario. Ook getuige het telefoontje van Kaag en de tweet van Wilders.quote:bron: EW 28jul23 ...
Een aangenomen motie zou hebben betekend dat Mark Rutte onmiddellijk zijn functie als premier had moeten neerleggen en die baan is hem vooralsnog veel te lief. De VVD-bewindspersonen zouden hem bovendien zijn gevolgd, zodat Sigrid Kaag zich tot en met de verkiezingen had kunnen profileren als plaatsvervangend premier (met stembusbonus). En dat voordeel gunde de VVD haar en D66 niet.
Welnee.quote:Op zondag 30 juli 2023 17:16 schreef loveli het volgende:
En een aangenomen motie van wantrouwen staat vrij slecht op je CV, zeker als je internationaal aan de bak wilt komen.
Als je bij het algemeen gilde van Jaknikkers aan de bak wil komen welquote:Op zondag 30 juli 2023 17:16 schreef loveli het volgende:
En een aangenomen motie van wantrouwen staat vrij slecht op je CV, zeker als je internationaal aan de bak wilt komen.
Het kabinet was al gevallen toen Paternotte Wilders belde. Dus het was gewoonweg onmogelijk om dat nog een keer te doen. En het is niet zo vreemd dat wanneer Rutte een kabinet tegen de zin van D66 opblaast, dat die partij dan geen vertrouwen meer heeft in de persoon Rutte.quote:Op zondag 30 juli 2023 15:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik heb hier geen gedachten en interpreteer wat volgordelijk is gebeurd. Dat jij het raar vindt of het ziet als gedane zaak, laat ik aan jouw kronkels. Ik merk ook wat kennishiaten t.a.v. staatsrecht.
Wilders is gebeld door Paternotte om Rutte een kunstje te flikken. Dat Paternotte de inhoud daarvan bestrijdt met een afleidend remkes-trucje dat Wilders wel gezopen zal hebben, is wmb gedrag van een leugenaar die zo ontkent dat die aan het flikflooien was.
De motie waar Paternotte op aanstuurde was juist ook niet het laten vallen van het Kabinet maar puur gericht om de persoon Rutte weg te kunnen sturen. Dit is mede te onderbouwen dat Kaag dat direct voorafgaand het debat, dat nog 's fijntjes doorbelde aan Rutte.
Indien Rutte in het debat zou worden weggestemd, omdat D66 die mvwa-motie steunt of zich 'opportunistisch' onthoudt van stemming, zoals Kaag telefonisch duidelijk maakte, ontstaat er een Kamermeerderheid.
Kaag zou als eerstvolgende VP in lijn, vervolgens Rutte bij diens afwezigheid - staatsrechtelijk - moeten gaan vervangen om de Regering te leiden.
Of en in hoeverre het Kabinet als geheel zou (willen) blijven zitten, om de dan per debat weggestuurde persoon Rutte te "steunen", is geen absolute zaak. D66 & CDA zouden in die situatie sws blijven plakken. De eventueel ministerieel opengevallen plekken - bv van in het kielzog opgestapte VVD ministers - worden dan door anderen ingevuld. In die constellatie, ontstaat dan een zg minderheidsKabinet dat onder leiding van Kaag nog twee jaar zou hebben kunnen uitzitten. En nee, staatsrechtelijk is het niet zo dat opengevallen plekken dan door dezelfde partij moeten worden ingevuld.
Kern van het verhaal is dat er een hemelsbreed verschil is tussen een motie van wantrouwen jegens het Kabinetsbeleid zoals links partijen in wilde dienen of het optreden van een persoon in de rol van Minister(president). Deze laatste zal bij een aangenomen motie, het pand - desnoods onder dwang - hebben moeten verlaten.
Ik lees nog even Elsevier, deze week,
[..]
Dit kan dat dan nog steeds raar geraaskal genoemd worden maar qua onderbouwing een zeer wel mogelijk vooropgezet scenario. Ook getuige het telefoontje van Kaag en de tweet van Wilders.
quote:Op zondag 30 juli 2023 00:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
DoenNg meer versplintering bij de populisten
We gaan mooie tijden tegemoet. Timmermans als minister president van GL-PvdA/D66/Volt/PvdD
Vind je dat er een relevant verschil zit tussen D66 en Volt?quote:
Neuh, maar Volt is gelukkig een stuk kleiner. Hoewel... wellicht hebben we het geluk dat na de komende verkiezingen D66 ook weer is gereduceerd tot marginaal partijtje met een zetel of 4.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Vind je dat er een relevant verschil zit tussen D66 en Volt?
Maar ik heb toch liever D66 die ervaring hebben met besturen dan nitwits van splinterpartijtjes.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, maar Volt is gelukkig een stuk kleiner. Hoewel... wellicht hebben we het geluk dat na de komende verkiezingen D66 ook weer is gereduceerd tot marginaal partijtje met een zetel of 4.
En sowieso een links kabinet willen en dan D66 er onder scharen... waanzin.
Ik heb niet zo'n vertrouwen in die 'ervaring' van D66.quote:Op zondag 30 juli 2023 20:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar ik heb toch liever D66 die ervaring hebben met besturen dan nitwits van splinterpartijtjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |