abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210010613
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
Kantar
De Hond
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_210010722
Laatste post in het vorige topic;

quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:00

Slayage het volgende:

[..]
Hoe de neuk is asiel een top 3 prio voor Nederlanders? Hoe heeft asiel impact op het dagelijkse leven van die mensen die zeggen dat asiel een top 3 prio zou zijn?
Ik begrijp er ook niks van. Maar schijnbaar bestaat er serieus het beeld bij behoorlijk veel Nederlanders dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers, door hen ook wel gelukzoekers genoemd, die massaal onze woningen komen inpikken, onze verzorgingsstaat komen leegplunderen en massaal onze dochters komen verkrachten. :’)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 23 juli 2023 @ 16:34:32 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210010827
Maargoed, het is Maurice de Hond

Die peilt altijd zijn eigen belangen omhoog
  zondag 23 juli 2023 @ 16:38:22 #4
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210010905
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik begrijp er ook niks van. Maar schijnbaar bestaat er serieus het beeld bij behoorlijk veel Nederlanders dat Nederland wordt overspoeld door asielzoekers, door hen ook wel gelukzoekers genoemd, die massaal onze woningen komen inpikken, onze verzorgingsstaat komen leegplunderen en massaal onze dochters komen verkrachten. :’)
de link van de hond doet het niet

https://www.maurice.nl/laatste-peiling/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_210011256
quote:
[..]
De verzorgingsstaat is al flink vernield door Rutte en niet door de asielzoekers
  zondag 23 juli 2023 @ 17:56:38 #6
323876 michaelmoore
pi_210011972
quote:
[..]
maar dat zijn dan vooral jonge geluksszoekers die op hun zolderkamertje zitten te gokken

en maar brullen dat buitenlandse werkzoekenden hun werk komen inpikken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Moderator zondag 23 juli 2023 @ 18:07:13 #7
236264 crew  capricia
pi_210012129
Ik heb Oekraïne en onze veiligheidstructuur bijv ook hoger op mijn lijstje staan dan puur 'asiel'. Wat is dat voor simpel thema joh.
Noem het dan migratie. Maar enkel 'asiel' :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210012773
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
Ik heb Oekraïne en onze veiligheidstructuur bijv ook hoger op mijn lijstje staan dan puur 'asiel'. Wat is dat voor simpel thema joh.
Ik heb veel meer interesse in wat de posities gaan zijn op de financiering van Defensie en waar men dan op denkt te gaan bezuinigen dan "asiel" wat in het hele plaatje van migratie een klein percentage is wat ook nog eens aan strenge eisen moet voldoen.
pi_210013026
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 18:07 schreef capricia het volgende:
Oekraïne is niet zo spannend, op FvD na denkt elke partij daar hetzelfde over. En alle partijen (op misschien SP na?) willen inmiddels meer geld naar defensie, dus dat zijn eigenlijk ook vooral accentverschillen.

Dan vind ik 'nette huisvesting van asielzoekers, kom snel met die dwangwet' eigenlijk minstens zo relevant. Want dat er mensen in het gras in Ter Apel liggen, dat mensenrechten worden geschonden in Nederland en dat het Rode Kruis noodhulp moet verlenen vind ik eigenlijk wel een schande die echt prioriteit nodig heeft. Waarschijnlijk dat ik dat in mijn top 3 zou zetten, maar wel alleen als ik het zo duidelijk kan maken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_210013050
Zorg
Koopkracht
Wonen

Dat zou mijn top 3 zijn, Asiel zou op 4 komen, betere hulp voor mensen die het echt nodig hebben, snellere en betere procedures en raddraaiers het land uitzetten
  zondag 23 juli 2023 @ 20:12:41 #11
323876 michaelmoore
pi_210014204
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 19:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oekraïne is niet zo spannend, op FvD na denkt elke partij daar hetzelfde over. En alle partijen (op misschien SP na?) willen inmiddels meer geld naar defensie, dus dat zijn eigenlijk ook vooral accentverschillen.

Dan vind ik 'nette huisvesting van asielzoekers, kom snel met die dwangwet' eigenlijk minstens zo relevant. Want dat er mensen in het gras in Ter Apel liggen, dat mensenrechten worden geschonden in Nederland en dat het Rode Kruis noodhulp moet verlenen vind ik eigenlijk wel een schande die echt prioriteit nodig heeft. Waarschijnlijk dat ik dat in mijn top 3 zou zetten, maar wel alleen als ik het zo duidelijk kan maken.
snellere opsluiting van migranten dus, tot ieder dorp er net zoveel heeft als inwoners , dat is gewoon mislukt VVD beleid voortzetten
  zondag 23 juli 2023 @ 20:33:20 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210014644
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:00 schreef Slayage het volgende:

[..]
Hoe de neuk is asiel een top 3 prio voor Nederlanders? Hoe heeft asiel impact op het dagelijkse leven van die mensen die zeggen dat asiel een top 3 prio zou zijn?
Jij roept asiel, ik noem het migratie; juist om de term asiel waar menigeen acheraan holt niet als reden te noemen.
De grafiek geeft ook perfect aan hoe het ligt waarbij de bubbel waarin iemand zit ws een vorm van ongeloof vormt met bv "wie zijn die mensen met wensen".

Ik generaliseer voor het gemakt. Voor D66'er op een rustieke grachtengordel ver weg is migratie idd geen issue voor zeg een PVV'er dichtbij op driehoog achter in een achterstandswijk al jaren wachtend op verbetering, zal dat vaak anders liggen.

Ja migratie is wel degelijk een issue of je moet gemist hebben dat dit impact heeft om beschikbare woningen, werk/situaties, gemeentelijke plichten of onderwijs dat onverstroomt van anderen die rechten hebben.
Nog los dat onze samenleving diverser wordt met allerlei veranderingen die allemaal hun plekje moeten (zien te) krijgen, zit menigeen niet op te wachten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 23 juli 2023 @ 20:34:46 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210014668
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, het is Maurice de Hond

Die peilt altijd zijn eigen belangen omhoog
Heb je daar t.a.v. dit gepeilde onderzoek bewijzen voor of bevalt de uitkomst niet ?
Benieuwd ook wat hierin zijn belang zou zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 23-07-2023 20:39:47 ]
pi_210015976
quote:
12s.gif Op zondag 23 juli 2023 20:33 schreef Vallon het volgende:

[..]
Jij roept asiel, ik noem het migratie;
Asiel en migratie zijn dan ook 2 totaal verschillende dingen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 23 juli 2023 @ 22:01:21 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_210016246
quote:

[..]
Jij roept asiel, ik noem het migratie; juist om de term asiel waar menigeen acheraan holt niet als reden te noemen.
De grafiek geeft ook perfect aan hoe het ligt waarbij de bubbel waarin iemand zit ws een vorm van ongeloof vormt met bv "wie zijn die mensen met wensen".

Ik generaliseer voor het gemakt. Voor D66'er op een rustieke grachtengordel ver weg is migratie idd geen issue voor zeg een PVV'er dichtbij op driehoog achter in een achterstandswijk al jaren wachtend op verbetering, zal dat vaak anders liggen.

Ja migratie is wel degelijk een issue of je moet gemist hebben dat dit impact heeft om beschikbare woningen, werk/situaties, gemeentelijke plichten of onderwijs dat onverstroomt van anderen die rechten hebben.
Nog los dat onze samenleving diverser wordt met allerlei veranderingen die allemaal hun plekje moeten (zien te) krijgen, zit menigeen niet op te wachten.
Hee de bekende propaganda elpee.

Degenen di niet lijken te begrijpen dat anderen niet iedere buitenlander meteen als terrorist/uitvreter/verkrachter zien lijken vooral PVV'ers te zijn. Dus degenen die wat wereldvreemd zijn dat zijn ze zelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hexagon op 23-07-2023 22:12:44 ]
  zondag 23 juli 2023 @ 22:40:48 #16
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_210017047
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 22:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Degenen di niet lijken te begrijpen dat anderen niet iedere buitenlander meteen als terrorist/uitvreter/verkrachter zien lijken vooral PVV'ers te zijn. Dus degenen die wat wereldvreemd zijn dat zijn ze zelf.
Als diezelfde mensen nu ook nog eens aanleerden niet elke blanke Nederlander als racist te zien, komen we nog ergens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_210017165
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 22:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als diezelfde mensen nu ook nog eens aanleerden niet elke blanke Nederlander als racist te zien, komen we nog ergens.
Natuurlijk is niet elke blanke Nederlander een racist, maar een andere goede reden dan racisme is er eigenlijk niet om asiel, waar zelfs de allerstrengste maatregelen hooguit een paar duizend personen schelen en dus maar hooguit 0,5% tot misschien 1% van de migranten, op 1 te zetten wat betreft belangrijkste thema's. De enige andere reden die ik kan verzinnen is een totaal gebrek aan geïnformeerd zijn.
  zondag 23 juli 2023 @ 23:21:11 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210017477
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 22:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat voor propaganda zou hier dan nodig zijn om te maken ?

Er zijn links of rechts, forse problemen die mede veroorzaakt worden dat we niet in staat zijn om iedereen en laat staan rechthebbenden, adequaat onderdak en faciliteiten te bieden.
De gedachte dat buitenlanders, gevaarlijk of oorzaak zijn, is vooral inspelen op het wegkijksentiment. Dat veel nieuwkomers coute-que-coute uit economische motieven zich (hier) willen vestigen - desnoods om de boel uit te vreten - is henzelf niet kwalijk te nemen maar wel onszelf omdat we dat door een falend beleid feitelijk toestaan.
  Moderator zondag 23 juli 2023 @ 23:22:37 #19
236264 crew  capricia
pi_210017491
quote:

[..]

Inmiddels 1 miljoen arbeidsmigranten in NL.
13 jaar Mark Rutte en VVD.

Lijkt me wel duidelijk dat degene die hiervan profiteert vooral de werkgevers zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_210017520
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Inmiddels 1 miljoen arbeidsmigranten in NL.
13 jaar Mark Rutte en VVD.

Lijkt me wel duidelijk dat degene die hiervan profiteert vooral de werkgevers zijn.
Die geroemde Nederlandse ondernemers die al 13 jaar op een voetstuk worden geplaatst.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_210017529
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_210017858
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 23:29 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou wat nadere toelichting verwachten bij dit plaatje? Want nu dump je hier iets zonder enige context.
pi_210018338
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 00:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou wat nadere toelichting verwachten bij dit plaatje? Want nu dump je hier iets zonder enige context.
Eens. Ik bedoel ermee te zeggen dat dit actief werven (ook van personeel) een veel grotere last geeft op de woningmarkt en alles wat daarmee samenhangt dan asiel. Laten we eerst eens daar wat aan doen, iets met laaghangend fruit.

Óf je moet daar vanuit een langetermijnvisie juist wel op willen inzetten, maar dan moet je ook niet zeuren over de gevolgen en daar wat aan doen. Nu is het geen van beide.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_210018607
GGZ Groningen volledig vastgelopen: https://dvhn.nl/groningen(...)gonnen-28552919.html

quote:
Voor behandelingen van bijna alle soorten psychische klachten liggen de wachttijden bij de ggz in Groningen fors hoger dan het landelijk gemiddelde, vaak rond de 30 weken. Personeelstekorten in de ggz zijn het grootst in Oost-Groningen, terwijl hier het percentage mensen met een ernstige psychische aandoening het hoogst is.
Eigenlijk zou het voor mensen uit de zorg juist aantrekkelijk moeten zijn om in Oost-Groningen te wonen: door CAO hetzelfde salaris als voor hetzelfde werk in de randstad, maar veel lagere woonlasten (in economische beroepen krijg je in de randstad wel veel meer voor hetzelfde werk). Maar helaas wegen de nadelen van daar wonen blijkbaar niet op tegen dat voordeel.

Wat ze nu gaan doen is niet meer roepen om meer handen aan het bed, maar schuiven met het beschikbare personeel zodat die het nuttigst worden ingezet.
pi_210018808
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2023 08:04 schreef Hanca het volgende:
GGZ Groningen volledig vastgelopen: https://dvhn.nl/groningen(...)gonnen-28552919.html
[..]
Eigenlijk zou het voor mensen uit de zorg juist aantrekkelijk moeten zijn om in Oost-Groningen te wonen: door CAO hetzelfde salaris als voor hetzelfde werk in de randstad, maar veel lagere woonlasten (in economische beroepen krijg je in de randstad wel veel meer voor hetzelfde werk). Maar helaas wegen de nadelen van daar wonen blijkbaar niet op tegen dat voordeel.

Wat ze nu gaan doen is niet meer roepen om meer handen aan het bed, maar schuiven met het beschikbare personeel zodat die het nuttigst worden ingezet.
Ik kan nog wel een paar redenen bedenken om niet in Oost-Groningen te willen wonen hoor. Het isolement bijvoorbeeld, altijd 2 uur in de auto zitten voordat je ergens bent, overal een dag aan kwijt zijn, geen fatsoenlijke treinverbinding.

Precies dit is trouwens ook de reden dat wij uit Friesland zijn vertrokken, want daar geldt min of meer hetzelfde voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')