Welkomquote:
Bedoel je druivensuiker? Ik herinner me nog dat ik als 5 of 6-jarige zo'n pakje vond in het medicijnkastje en ze allemaal achter elkaar opat.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:30 schreef deedeetee het volgende:
Grote vierkante kalktabletten en kleine gele vitamine c tabletjes. Niet zo lekker als echte snoepjes maar bij gebrek aan beter aten we die braaf op.
Nee kalktabletten ze smaakten heel vaag naar pepermunt.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:48 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bedoel je druivensuiker? Ik herinner me nog dat ik als 5 of 6-jarige zo'n pakje vond in het medicijnkastje en ze allemaal achter elkaar opat.
Ook uit die tijd kregen de kinderen regelmatig een theelepeltje suiker met daarin een paar druppels levertraan.
Klopt, maar wij noemden dat druivensuiker. Grote beetje plompe vierkante witte tabletten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee kalktabletten ze smaakten heel vaag naar pepermunt.
Druivensuiker is heel wat anders.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Klopt, maar wij noemden dat druivensuiker. Grote beetje plompe vierkante witte tabletten.
Smaakten inderdaad naar pepermunt.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn herinnering liet me in de steek. Het waren rennies die toen nog per stuk in een papierwikkel zaten. Maagtabletten dus.quote:
We hadden deze kaarsjesquote:Op vrijdag 21 juli 2023 20:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Repost, gewoon omdat ik zo'n leuke foto vind.
Ja, was een hartstikke leuke serie. Zat vaak te huilen van het lachen om die twee malloten.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Balki Bartokomous
Perfect Strangers![]()
zoveel herhalingen op tv, behalve nooit Perfect Strangers
Balki van het Griekse eiland Mypos, en er was altijd iets met schapenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:09 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja, was een hartstikke leuke serie. Zat vaak te huilen van het lachen om die twee malloten.![]()
Klopt. Wat ik me nog het best herinner is hun skivakantie.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Balki van het Griekse eiland Mypos, en er was altijd iets met schapen![]()
Ik herinner mij nu die fluor tabletjes in zo'n roze potje.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee kalktabletten ze smaakten heel vaag naar pepermunt.
Dat was mss pas na mijn tijd ? Wat ik erg lekker vond waren de norit tabletten bij maag/darm problemen. Mijn moeder zwoor erbij.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:34 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik herinner mij nu die fluor tabletjes in zo'n roze potje.
Die waren goed bij de ontwikkeling van het gebit. Fluor is ook giftig dus je mocht maar 2 tabletjes per dag. Fluor kon in de jaren 80 aan tandpasta worden toegevoegd en toen raakten de tabletjes overbodig.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:45 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat was mss pas na mijn tijd ? Wat ik erg lekker vond waren de norit tabletten bij maag/darm problemen. Mijn moeder zwoor erbij.
Dezequote:Op vrijdag 21 juli 2023 19:30 schreef deedeetee het volgende:
Grote vierkante kalktabletten en kleine gele vitamine c tabletjes. Niet zo lekker als echte snoepjes maar bij gebrek aan beter aten we die braaf op.
Heel vaag in mijn herinnering, was dan ook in een periode dat ik niet dagelijks tv keek.quote:Op vrijdag 21 juli 2023 22:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Balki van het Griekse eiland Mypos, en er was altijd iets met schapen![]()
Dat was een leuke seriequote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Balki Bartokomous
Perfect Strangers![]()
Jaa die bedoelde ikquote:Op zaterdag 22 juli 2023 19:32 schreef NedKelly het volgende:
[ afbeelding ]
Nog steeds zie te koop zie ik.
Dat at ik ook als snoepjes, ben waarschijnlijk nu kerngezondquote:
And now, we do the dance of joyquote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Balki Bartokomous
Perfect Strangers![]()
Daar heeft mijn moeder ooit één fles van gekocht >ril<quote:Op zondag 23 juli 2023 16:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk best wel smerig
Ja en nu?quote:Op zondag 23 juli 2023 23:31 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Daar heeft mijn moeder ooit één fles van gekocht >ril<
Nooit van gehoord. Het staat warempel op wikipedia! Was geen succes.quote:Op zondag 23 juli 2023 16:43 schreef etuiedelapiel het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk best wel smerig
Ja. Nee. Dat was het al. Ik was alweer klaar.quote:
Was behoorlijk "chemisch" jaquote:Op zondag 23 juli 2023 23:31 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Daar heeft mijn moeder ooit één fles van gekocht >ril<
Er was toch wel meer een soort van kinder bier?quote:Op maandag 24 juli 2023 00:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Het staat warempel op wikipedia! Was geen succes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Snor_(drank)
Filmpje:
Bedoel je Shandy?quote:Op woensdag 26 juli 2023 22:16 schreef Soury het volgende:
[..]
Er was toch wel meer een soort van kinder bier?
Wat een ingewikkelde constructie, wij gebruikten gewoon een stuk karton en een wasknijperquote:Op donderdag 27 juli 2023 22:31 schreef gargamelnl het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.cubra.nl/leedknutselen/klepper.htm
En dan lekker zondagochtend heen en weer door de straat scheuren op je fietsje.
Als we ziek waren kregen we sinaspril... ik vond die zķ lekker dat ik vaak ziek zijn veinsdequote:
En dan ben je opeens aan het zoeken naar dvd-boxenquote:Op vrijdag 21 juli 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Balki Bartokomous
Perfect Strangers![]()
Ik zou er niet echt vrolijk van worden als het buurjongetje van een jaar of 7 dit op zijn fietsje zet en daar mee gaat rondscheuren in de straat.quote:Op vrijdag 28 juli 2023 11:50 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat een ingewikkelde constructie, wij gebruikten gewoon een stuk karton en een wasknijperMaar dit zal wel meer herrie maken ja
Wel een typische Gargamel opmerkingquote:Op zaterdag 29 juli 2023 04:50 schreef gargamelnl het volgende:
[..]
Ik zou er niet echt vrolijk van worden als het buurjongetje van een jaar of 7 dit op zijn fietsje zet en daar mee gaat rondscheuren in de straat.Oke....Ik heb dat vroeger ook gedaan, maar daar gaat het niet om.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:55 schreef Soury het volgende:
Je speakers die wisten wanneer je gebeld werd [ link | afbeelding ]lolSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
Als kind woonde in in Duitsland en de band de Black foöss had een hit. Daarin beschrijft de zanger een situatie uit zijn jeugd waar hij uitgedaagd werd om te vechten. Dat was overigens in de tijd van de Kungfu films.quote:
Sprak net je ouders op de videochat, maar die zeiden dat je vaak vals speelde en dat ze je maar gewoon lieten winnen om hongerstakingen te voorkomen!@quote:Op vrijdag 4 augustus 2023 21:53 schreef devzero het volgende:
[..]
Leuk spel. Vroeger vaak gespeeld met mijn ouders. Mikado
Waarom 1 stokje pakken, als je er ook 5 tegelijkertijd kunt weg leggenquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 00:29 schreef sly-nl het volgende:
[..]
Sprak net je ouders op de videochat, maar die zeiden dat je vaak vals speelde en dat ze je maar gewoon lieten winnen om hongerstakingen te voorkomen!@![]()
Alles wel in the land of da free?
Armin.quote:Op woensdag 2 augustus 2023 21:30 schreef nomina het volgende:
Voor de vroeger kijkers van "Die Sendung mit der Maus". De man die de informatieve filmpjes maakte heeft een youtube kanaal. Die stem herken je meteen.
En in deze geeft hij achtergrondinformatie en maakt een informatief filmpje.
Leuk is hč.quote:
trekdropquote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:36 schreef nomina het volgende:
[..]
Ik ben visueel niet zo sterk.
Wat is dit?
hoe zag die er uit ?quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Als kind had ik nog een knuffel van Jaap Aap
quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 16:55 schreef Soury het volgende:
Je speakers die wisten wanneer je gebeld werd [ link | afbeelding ]Met 1 knopje voor aan uit en volume en die andere snapt je nooit echt wat die deedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 21:56 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Als kind had ik nog een knuffel van Jaap Aap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 5 augustus 2023 22:38 schreef D. het volgende:
[..]Ja dat had ik al gehoord ..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor mij een stuk lastiger, maar gelukkig nemen klanten vaak een zak (of meer) drop voor me mee, waaronder Engelse dropquote:Op zondag 6 augustus 2023 21:38 schreef chufi het volgende:
Ja nog steeds te verkrijgen
[ afbeelding ]
Opvolger van de rubixcube.quote:
IC, maar je plaatje ggad maar 3 lagen.. makkelijker?quote:Op vrijdag 11 augustus 2023 20:34 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Opvolger van de rubixcube.
Drie lagen maakt het niet makkelijker maar wel minder werk, in die zin wel makkelijker.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 01:42 schreef chufi het volgende:
[..]
IC, maar je plaatje ggad maar 3 lagen.. makkelijker?
003 voor het weer en 008 als je een telefoonnummer niet wist.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:58 schreef TLC het volgende:
Als je vroeger 002 belde kon je erachter komen hoe laat het was
Bij de volgende toon is het.....quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:58 schreef TLC het volgende:
Ik heb een keer, rond 1980 moet dat geweest zijn, in de Taptoe gelezen hoe dat werkte. In de centrale stond een stelling met drie vooraf ingesproken grammofoonplaten, een met de uren, een met de minuten en een met de seconden. Daarna heb ik het niet precies meer onthouden, maar ik vermoed dat die voortdurend op verschillende snelheden ronddraaiden, zodat elke 10 seconden de juiste tijd voorbij kwam.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:58 schreef TLC het volgende:
Deze was de makkelijkste, denk ikquote:Op zaterdag 12 augustus 2023 01:42 schreef chufi het volgende:
[..]
IC, maar je plaatje ggad maar 3 lagen.. makkelijker?
Cool!quote:Op zondag 13 augustus 2023 14:06 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Deze was de makkelijkste, denk ik
Maf dat de taptoe dat antwoord gaf. Het waren namelijk geen grammofoonplaten, maar het was was een heuse machine. Je kan de machine overigens bij een telefoon/ptt museum in Rotterdam bewonderen.quote:Op zondag 13 augustus 2023 13:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb een keer, rond 1980 moet dat geweest zijn, in de Taptoe gelezen hoe dat werkte. In de centrale stond een stelling met drie vooraf ingesproken grammofoonplaten, een met de uren, een met de minuten en een met de seconden. Daarna heb ik het niet precies meer onthouden, maar ik vermoed dat die voortdurend op verschillende snelheden ronddraaiden, zodat elke 10 seconden de juiste tijd voorbij kwam.
Haha, vet ding! Dank voor de correctie.quote:Op zondag 13 augustus 2023 18:30 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Maf dat de taptoe dat antwoord gaf. Het waren namelijk geen grammofoonplaten, maar het was was een heuse machine. Je kan de machine overigens bij een telefoon/ptt museum in Rotterdam bewonderen.
[ afbeelding ]
(Deze dus. Helaas is hij wel een beetje wazig.)
Fout Tip Telling bonequote:
Die herkende ik niet.quote:
quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:53 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hij is 93 jaar gewordenquote:
Nooit gezien. Wat is dit?quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:14 schreef christmastsunami het volgende:
Deze is vast wel al voorbij gekomen.
Maar wat een rust toen.
[ afbeelding ]
Vroeger kon je ook de Geinlijn bellen, dan kreeg je een mop te horen van Max Tailleur.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:58 schreef TLC het volgende:
Dan hoorde je een piepje of een buzz, en dan zag je iemands telefoonnummer, voor heel veel geld. En moest je ergens heel snel een telefoon vinden. Om diegene op te bellen, zo snel mogelijk.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen. Maar waar dient het voor?
Okay, ik snap het. Dank je voor het antwoord.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:43 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dan hoorde je een piepje of een buzz, en dan zag je iemands telefoonnummer, voor heel veel geld. En moest je ergens heel snel een telefoon vinden.
Die zie ik voor het eerstquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
Moest vannacht nog denken aan de cadmium-koffertjes van Deetman:
[ afbeelding ]
Dat gele koffertje was in alle opzichten een miskleunquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Papa fume un pipe. Ik vroeg me onlangs nog af of dat nog steeds in de Franse schoolboeken staat. Vast niet.quote:
Zelfs in mijn franse boek stond dat al niet meer, dat was meer van Rogier ouvre la porte.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Papa fume un pipe. Ik vroeg me onlangs nog af of dat nog steeds in de Franse schoolboeken staat. Vast niet.
Dat zal er sowieso niet in staan, hoop ik. Want het is une pipe. Haha, dat heb ik dan nog wel onthouden.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Papa fume un pipe. Ik vroeg me onlangs nog af of dat nog steeds in de Franse schoolboeken staat. Vast niet.
Dat duet met Cliff Richard.quote:
We moesten hem weer inleveren toch? Of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:31 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat gele koffertje was in alle opzichten een miskleun![]()
Het hing niet lekker over je schouder als je ermee liep. De mijne was al snel kapotgescheurd. En dat was ook niet te repareren.
Dat er cadmium in zat hoorde ik later pas, maar Deetman wist dat van tevoren al.
Net als de gele Heineken kratjes. Cadmium, hoge concentratiequote:Op vrijdag 1 september 2023 16:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
We moesten hem weer inleveren toch? Of herinner ik me dat verkeerd?
\
Neil (Nigel Planer) had ook nog een hitje.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:59 schreef nomina het volgende:
[..]
Dat duet met Cliff Richard.
You had to be there then to understand why it was such an unusual duet and so funny.
Dat zijn CD-houders .. had ik ookquote:Op vrijdag 1 september 2023 16:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Net als de gele Heineken kratjes. Cadmium, hoge concentratie [ link | afbeelding ]
Ik zag het ineens ook.quote:
Nou ander plaatje danquote:
Dat kan snelquote:Op vrijdag 1 september 2023 17:05 schreef qajariaq het volgende:
Maar Heineken liet nog wel op grote schaap van die gele cadniumkratjes bijmaken terwijl al besloten was dat het niet meer mocht. Vanaf dat moment ben ik een ander merk bier gaan drinken en dat smaakte ook nog eens beter.
Volgens mij mocht dat nog even daar het geen kinderproduct was en veel steviger dan dat koffertje. Iig kreeg het een staartje wat tot 2018 duurde.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:05 schreef qajariaq het volgende:
Maar Heineken liet nog wel op grote schaap van die gele cadniumkratjes bijmaken terwijl al besloten was dat het niet meer mocht. Vanaf dat moment ben ik een ander merk bier gaan drinken en dat smaakte ook nog eens beter.
Moest hem weer inleveren want je mocht er niet aan likken…..quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Toen was de keus nog niet zo groot, in de super had je echt niet zoveel keus nog, een stuk of vijf drinkbare en nog iets voor zwervers en pubers. Ik ben toen Grolsch gaan drinken, mede ook omdat je de fles weer dicht kon doen.quote:
Feitelijk deden ze de zelfde truuk als een half jaar terug met dat statiegeld. Bestaande voorraad mocht nog gebruikt worden. Maar na het tekenen van de wet nog even snel de voorraad tot ongekende hoogte aanvullen is natuurlijk niet de bedoeling. Toen kwamen ze er wel mee weg, dit voorjaar heeft ze dat 15 cent per blikje gekost.quote:Op vrijdag 1 september 2023 18:10 schreef Superbadeendje het volgende:
Volgens mij mocht dat nog even
Schuif maar naar mij toe.quote:
quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:26 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Schuif maar naar mij toe.
Misschien vind je dit interview ook wel leuk.quote:
Blij dat die dingen niet meer bestaan. Bracht me in mijn jonge jaren in de financiële sores. Maar elk nadeel hep zijn voordeel: ik heb er van geleerd hoe beter met mijn geld om te gaan, het was een harde les, maar ben er beter door geworden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Credit card imprinter.
Daarmee werd een afdruk van je creditcard gemaakt op een sleeve.
Herinneringen. Er is niks wat zo vreselijk stinkt als aangebrande aardappels.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:17 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
En dan gekookte aardappelen, stinkend droog gekookt / aangebrand...
* BertV heeft geleden in de jaren 80.
Ik krijg hier zo'n trek in. Echt fantastisch voer.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:17 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
En wat denk je van vissticks+gebakken aardappelen+spinazi?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:03 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik krijg hier zo'n trek in. Echt fantastisch voer.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:03 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik krijg hier zo'n trek in. Echt fantastisch voer.
AGV is niks mis mee maar mijn moeder kon niet koken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Herinneringen. Er is niks wat zo vreselijk stinkt als aangebrande aardappels.
Nou ja, hoewel, aangebrande bloemkool was een reden om de hele straat te evacueren.
Mijn moeder deed dat alleen om met pannenkoeken aanbakken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Hoofddoeken waren toen nog normaal.
Slagers ook trouwens.
hahaha ja zo'n pot gemixte doperwten en worteltjes ook, echt het toppunt van Hollandse kneuterigheid / wansmaakquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:17 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt het wel over mijn moeder eh.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hahaha ja zo'n pot gemixte doperwten en worteltjes ook, echt het toppunt van Hollandse kneuterigheid / wansmaak![]()
![]()
Je ruikt de petroleum. Dat was weer een generatie terug, bij mijn oma.quote:
Ik ben 40+ maar deze ouwe meuk hebben wij nooit gehad hoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hadden we op de camping.
Nog steeds te koop bij Amazon voor 409 euro.
Mijn moeder was super zuinig. Zeg maar gerust gierig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
AGV is niks mis mee maar mijn moeder kon niet koken.
Ze had geleerd op de huishoudschool dat je zo min mogelijk water moest gebruiken om alle vitamines te bewaren.
Als je dan grote stukken aardappelen gaat koken, die ook nog eens gaar moeten worden, dan zit je onnodig te hannesen.
Dit kookte meer dan eens droog.
Uit pure zuinigheid zit je dan die stinkaardappelen te eten.
Verder uit blik zachte worteltjes met aardappelen en een slavink op twee manieren of zwart, of nog rood van binnen.
Nee, wij hadden er zo eentje:quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hadden we op de camping.
Nog steeds te koop bij Amazon voor 409 euro.
Ah, dan ben jij een generatie ouder.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, wij hadden er zo eentje:
[ afbeelding ]
Mijn moeder en ik waren zo blij als een kind met deze moderne wasmachine.
Voorheen wasten we alles in een grote teil met wasbord. Moeder waste en ik spoelde en wrong alles uit.
En dan samen het zeiknatte wasgoed ophangen. Of uitleggen op het bleekveldje als het zonnig was.
Hier in Argentinië haast letterlijk op iedere straathoek nog een slager. En een bakker. En 2 groenteverkopers.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Slagers ook trouwens.
En onder de hoofddoek zaten soms de krulspelden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Slagers ook trouwens.
Klopt. Van die venijnig, middeleeuwse ondingen. Met een stekelig borsteltje binnenin. En dan een dikke speld erdoor die een stukje van je hoofdhuid openhaalde.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:43 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En onder de hoofddoek zaten soms de krulspelden.
Ik heb nog steeds zo'n kaartje in mijn portemonnee, van 2 mei 2010, toen FC Twente kampioen werdquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
Deze zijn ook mooi, iets minder 40+:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb volgens mij in 2013 nog een stamkaart gehad. Net voor de invoering van de OV-chipkaart?
Klopt, ik zag het al aan het kraantje. Vroeger hadden we daar gewoon een spuuglelijke geiser die uitmondde in een kraantje waar dan een rubber slangetje over heen werd geplaatst.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Je ruikt de petroleum. Dat was weer een generatie terug, bij mijn oma.
Ha, dat zeeppompje verklapt het. Het is een sepia foto van nu.
Haha ik ging op mezelf een jaar of 20 terug. Huurde een appartement en daar zat ook zo'n soort gijzer in de keuken. Alleen dicht bij het raam. Als het hard waaide dan ging het vlammetje uitquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:56 schreef Wantie het volgende:
Deze geiser hadden we vroeger. Een heuse Fasto Denkvlam
[ afbeelding ]
Haha leuk. Dit weet ik nog wel en ik had ook die linker. Toevalligquote:
Eens. Gewoon smakeloos, niet dat het vies was of zo maar er zat gewoon totaal geen smaak aan. Hetzelfde met bloemkool.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hahaha ja zo'n pot gemixte doperwten en worteltjes ook, echt het toppunt van Hollandse kneuterigheid / wansmaak![]()
![]()
en nee niet per sé gigantisch smerig ofzo maar ook totaal niet lekker... eigenlijk gewoon helemaal niks... beetje pulp met een smaakje...
De smaak van bloemkool is op te peppen met kaas of zo'n ontopic ouderwets bloempapje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 00:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eens. Gewoon smakeloos, niet dat het vies was of zo maar er zat gewoon totaal geen smaak aan. Hetzelfde met bloemkool.
Dat waren ook andere tijden en ik heb wel het idee dat het toen vrij normaal was om vaak AVG te eten, met gekookte groenten natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
De smaak van bloemkool is op te peppen met kaas of zo'n ontopic ouderwets bloempapje.![]()
Ik weet nooit of het komt of mijn ouders het behoorlijk krap hadden eind jaren 80, begin jaren 90 maar
we aten vroeger vrijwel niks anders dan AGV.
Later maakte ze wel macaroni en we haalde chinees.
Ik schil nog steeds mijn eigen aardappelen, en koop die worteltje/doperwtmix soms als nostalgie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:09 schreef Wantie het volgende:
Maar doppertjes met worteltjes kun je nog steeds kopen, net zoals bloemkool met een papje.
Ik eet beide nog steeds.
De doppertjes zijn tegenwoordig bijna zoutloos, wat de smaak niet ten goede komt.
Dat kan je zelf toevoegen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:09 schreef Wantie het volgende:
Maar doppertjes met worteltjes kun je nog steeds kopen, net zoals bloemkool met een papje.
Ik eet beide nog steeds.
De doppertjes zijn tegenwoordig bijna zoutloos, wat de smaak niet ten goede komt.
Hier precies zo, alleen dan jaren '70 en begin '80. Maar ja, wat wil je met vijf opgroeiende kinderen en één salarisje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
De smaak van bloemkool is op te peppen met kaas of zo'n ontopic ouderwets bloempapje.![]()
Ik weet nooit of het komt of mijn ouders het behoorlijk krap hadden eind jaren 80, begin jaren 90 maar
we aten vroeger vrijwel niks anders dan AGV.
Later maakte ze wel macaroni en we haalde chinees.
Wij hadden deze:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:56 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hadden wij thuis.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:56 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kwam die een paar jaar geleden nog tegen bij het uitruimen van het ouderlijk huis.quote:Op maandag 23 oktober 2023 18:34 schreef chufi het volgende:
Deze hadden we vroeger ook
[ afbeelding ]
Die had een vriendje van me, zo gaafquote:
Als kind wilde toch iedereen zo'n fiets?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die had een vriendje van me, zo gaafVooral die "versnellingen" die helemaal niets deden, maar wel heel erg stoer waren
laatst weer gezien bij Kruidvatquote:
Je kon erdoor gecastreerd worden, dus werden ze niet heel lang verkocht.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 14:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die had een vriendje van me, zo gaafVooral die "versnellingen" die helemaal niets deden, maar wel heel erg stoer waren
In deze "naakte" versie ken ik de speeldoos niet, maar het is wel een goede manier om de techniek aanschouwelijk te maken.quote:
Ja, daar heb ik ook nog muziek mee geluisterd, o.a deze - De verlaten mijnquote:
Ik was bij zn eerste literaire lezing...quote:Op maandag 6 november 2023 23:53 schreef nomina het volgende:
Toen ik de video over de jaren 80 bekeek en Kees van Kooten zag, herinnerde het me aan een sketch die hij maakte met mijn favoriete Nederlandse schrijver Simon Carmiggelt. Het opnemen van het filmpje duurde iets langer dan gewoonlijk omdat Simon steeds in de lach schoot.
Overigens is Kees van Kooten is een aardig mens die ook kwam opdagen en spreken bij een samenkomst van de "vrienden van Carmiggelt club" waar ik toen ook lid van was.
Van Carmiggelt of van van Kooten?quote:Op maandag 6 november 2023 23:56 schreef chufi het volgende:
[..]
Ik was bij zn eerste literaire lezing...
Ah, dus Kees gaf ook lezingen.quote:Op dinsdag 7 november 2023 00:01 schreef chufi het volgende:
[..]
Kees
wordt zelfs beschreven in 1 van zn boeken
Ja dat was nieuw voor hem.. mn moeder regelde dat toen ...quote:Op dinsdag 7 november 2023 00:08 schreef nomina het volgende:
[..]
Ah, dus Kees gaf ook lezingen.
Carmiggelt ook en hij dat noemde dat zoiets als "nog net eerlijke bijverdienste" .
Daar heb ik nog op geschaatstquote:
Rotdingen zaten vaker aan de zijkant van mijn schoen dan er onder.quote:
Die hebben bij mij nog jaren aan de kapstok gehangen. Geen idee waar ze ooit gebleven zijn nadat die veters helemaal gaar waren.quote:
Ik liet ze onder de laarzen gebonden en liep dan op klompen van en naar de sloot. Had ik toch schoenschaatsenquote:Op dinsdag 14 november 2023 12:38 schreef Bargehassus het volgende:
En dan na het schaatsen met je kouwe klauwen de bevroren veters los zien te krijgen....
Das wel slim!quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:44 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik liet ze onder de laarzen gebonden en liep dan op klompen van en naar de sloot. Had ik toch schoenschaatsen
Vroeger ook nog op geschaatst. Was geen succesquote:
Ja, die vroege digitale horloges met bliepjes op het hele uur. Dan gingen midden in de kerkdienst massaal die dingen af.quote:
Heb onlangs weer een old skool Casio horloge gekocht, voor de momenten dat ik mijn wat duurdere horloge niet wil/kan dragen. Toen ik die thuis bezorgd kreeg, hadden we het nog over zo'n simpel quartz klokje zoals hierboven.quote:
Zwart van buiten en rood van binnen kan ook nog.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
AGV is niks mis mee maar mijn moeder kon niet koken.
Ze had geleerd op de huishoudschool dat je zo min mogelijk water moest gebruiken om alle vitamines te bewaren.
Als je dan grote stukken aardappelen gaat koken, die ook nog eens gaar moeten worden, dan zit je onnodig te hannesen.
Dit kookte meer dan eens droog.
Uit pure zuinigheid zit je dan die stinkaardappelen te eten.
Verder uit blik zachte worteltjes met aardappelen en een slavink op twee manieren of zwart, of nog rood van binnen.
Niet te doen. En helemaal niet als het al wat schemerig werd en je met je bevroren vingers, voeten en smoelwerk aan de rand van de vaart zat te klooien.quote:Op dinsdag 14 november 2023 12:38 schreef Bargehassus het volgende:
En dan na het schaatsen met je kouwe klauwen de bevroren veters los zien te krijgen....
Of in de klas. En als je er dan weer eens uitgestuurd was op de gang proberen het record op de stopwatch aan te scherpen (zo snel mogelijk 2x indrukken).quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb onlangs weer een old skool Casio horloge gekocht, voor de momenten dat ik mijn wat duurdere horloge niet wil/kan dragen. Toen ik die thuis bezorgd kreeg, hadden we het nog over zo'n simpel quartz klokje zoals hierboven.
Zo herkenbaar!quote:Op dinsdag 14 november 2023 19:54 schreef Rostrup het volgende:
[..]
Of in de klas. En als je er dan weer eens uitgestuurd was op de gang proberen het record op de stopwatch aan te scherpen (zo snel mogelijk 2x indrukken).
Het Commodore 64 programma was niet interessant genoeg om te gebruiken?quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:29 schreef Domnivoor het volgende:
Dit vond ik net op zolder:
[ afbeelding ]
Kenners weten waarom er plakbandjes op zitten
Je kon het ook uitzetten.quote:Op dinsdag 14 november 2023 18:52 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Ja, die vroege digitale horloges met bliepjes op het hele uur. Dan gingen midden in de kerkdienst massaal die dingen af.
RIP uren aan programmeren in basic.quote:Op dinsdag 14 november 2023 20:29 schreef Domnivoor het volgende:
Dit vond ik net op zolder:
[ afbeelding ]
Kenners weten waarom er plakbandjes op zitten
I know, deze is ook nu nog als nieuw verkrijgbaar, wat ik dan ook gedaan heb.quote:Op woensdag 15 november 2023 09:03 schreef Troel het volgende:
[..]
@:MadMaster dit is al weer een versie die luxer is
Heerlijk.quote:
Mijn moeder maakte dit af en toe.quote:
Die maakt mij moeder nog steeds wel eens, tot grote vreugde van de nog kleine kleinkinderen, die vinden al die kleurtjes fantastisch.quote:
Nooit van gehoord... ik krijg wel ineens de flashback van wentelteefjes.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:59 schreef deedeetee het volgende:
Mijn moeder maakte broodpudding van oud brood alleen deed zij er meer rozijnen in dan op deze foto. En had ze haar eigen recept.![]()
[ afbeelding ]
Heerlijk! Met sukade ookquote:Op vrijdag 17 november 2023 08:59 schreef deedeetee het volgende:
Mijn moeder maakte broodpudding van oud brood alleen deed zij er meer rozijnen in dan op deze foto. En had ze haar eigen recept.![]()
[ afbeelding ]
Ik deed dat wel eens. Ik hield en hou nog steeds niet zo van brood. Dan kocht ik een grote speculaaspop voor 40 cent in de kantine en zat ik vol.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:30 schreef BertV het volgende:
[..]
Mijn moeder maakte dit af en toe.
Ik vond het altijd wel sneu hoe ze dacht ze een spectaculaire traktatie gemaakt had... dus ik heb altijd meegespeeld.![]()
In het verlengde hiervan:
Ik heb ook nooit gesnapt waarom kinderen op de middelbare school hun lunch weggooide.
Zit je moeder dat voor niks te smeren.
Die piepten en knarsten zo bij het snijden van de snijbonenquote:
Waarom moet ik hier aan denken? kraken wellicht.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:13 schreef flipsen het volgende:
[..]
Die piepten en knarsten zo bij het snijden van de snijbonen
quote:Helemaal onomstreden was het niet: de eerste elektronische betaling in de supermarkt. Onder grote mediabelangstelling rekende toenmalig minister Onno Ruding van Financiën vandaag precies 35 jaar geleden in de Albert Heijn aan het Osdorpplein in Amsterdam met een betaalpas een speculaaspop af bij directeur Ab Heijn.
Is dat een dia projectorscherm?quote:Op maandag 27 november 2023 17:05 schreef Domnivoor het volgende:
Deze staat nog bij mijn ouders:
[ afbeelding ]
Jaquote:
De Lekturama luistersprookjes. Ik heb ze nog steeds allemaal op MP3quote:Op woensdag 15 november 2023 16:46 schreef StevenHyde het volgende:
Plakbandjes waren ideaal ja. Ik had toen een hele serie aan sprookjes op cassette bandjes van oom en tante gekregen (dacht ik). Van die rode met ook rode boeken erbij. Toen na wat jaren was ik 10 jaar en raakte erg geīnteresseerd in muziek. Fuifjes op school etc. Dacht lekker afplakken die bandjes en dan middagje top 40 luisteren en mijn favoriete muziek opnemen. Tot mijn oom en tante de boeken en cassette bandjes weer wilden hebben![]()
Yes ff google gedaan en dit kloptquote:Op maandag 27 november 2023 18:51 schreef Troel het volgende:
[..]
De Lekturama luistersprookjes. Ik heb ze nog steeds allemaal op MP3
Liggen hier in de la en worden dagelijks gebruikt.quote:Op donderdag 23 november 2023 12:16 schreef BertV het volgende:
[..]
Waarom moet ik hier aan denken? kraken wellicht.
[ afbeelding ]
Nee, 8mm filmpjes kijken.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |