Fout Tip Telling bonequote:
Die herkende ik niet.quote:
quote:Op zondag 13 augustus 2023 19:53 schreef Soury het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Hij is 93 jaar gewordenquote:
Nooit gezien. Wat is dit?quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:14 schreef christmastsunami het volgende:
Deze is vast wel al voorbij gekomen.
Maar wat een rust toen.
[ afbeelding ]
Vroeger kon je ook de Geinlijn bellen, dan kreeg je een mop te horen van Max Tailleur.quote:Op zaterdag 12 augustus 2023 22:58 schreef TLC het volgende:
Als je vroeger 002 belde kon je erachter komen hoe laat het was
Dan hoorde je een piepje of een buzz, en dan zag je iemands telefoonnummer, voor heel veel geld. En moest je ergens heel snel een telefoon vinden. Om diegene op te bellen, zo snel mogelijk.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen. Maar waar dient het voor?
Okay, ik snap het. Dank je voor het antwoord.quote:Op maandag 14 augustus 2023 22:43 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Dan hoorde je een piepje of een buzz, en dan zag je iemands telefoonnummer, voor heel veel geld. En moest je ergens heel snel een telefoon vinden.
Die zie ik voor het eerstquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
Moest vannacht nog denken aan de cadmium-koffertjes van Deetman:
[ afbeelding ]
Dat gele koffertje was in alle opzichten een miskleunquote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Papa fume un pipe. Ik vroeg me onlangs nog af of dat nog steeds in de Franse schoolboeken staat. Vast niet.quote:
Zelfs in mijn franse boek stond dat al niet meer, dat was meer van Rogier ouvre la porte.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Papa fume un pipe. Ik vroeg me onlangs nog af of dat nog steeds in de Franse schoolboeken staat. Vast niet.
Dat zal er sowieso niet in staan, hoop ik. Want het is une pipe. Haha, dat heb ik dan nog wel onthouden.quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 17:00 schreef cafca het volgende:
[..]
Papa fume un pipe. Ik vroeg me onlangs nog af of dat nog steeds in de Franse schoolboeken staat. Vast niet.
Dat duet met Cliff Richard.quote:
We moesten hem weer inleveren toch? Of herinner ik me dat verkeerd?quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 10:31 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Dat gele koffertje was in alle opzichten een miskleun![]()
Het hing niet lekker over je schouder als je ermee liep. De mijne was al snel kapotgescheurd. En dat was ook niet te repareren.
Dat er cadmium in zat hoorde ik later pas, maar Deetman wist dat van tevoren al.
Net als de gele Heineken kratjes. Cadmium, hoge concentratiequote:Op vrijdag 1 september 2023 16:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
We moesten hem weer inleveren toch? Of herinner ik me dat verkeerd?
\
Neil (Nigel Planer) had ook nog een hitje.quote:Op woensdag 23 augustus 2023 22:59 schreef nomina het volgende:
[..]
Dat duet met Cliff Richard.
You had to be there then to understand why it was such an unusual duet and so funny.
Dat zijn CD-houders .. had ik ookquote:Op vrijdag 1 september 2023 16:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Net als de gele Heineken kratjes. Cadmium, hoge concentratie [ link | afbeelding ]
Ik zag het ineens ook.quote:
Nou ander plaatje danquote:
Dat kan snelquote:Op vrijdag 1 september 2023 17:05 schreef qajariaq het volgende:
Maar Heineken liet nog wel op grote schaap van die gele cadniumkratjes bijmaken terwijl al besloten was dat het niet meer mocht. Vanaf dat moment ben ik een ander merk bier gaan drinken en dat smaakte ook nog eens beter.
Volgens mij mocht dat nog even daar het geen kinderproduct was en veel steviger dan dat koffertje. Iig kreeg het een staartje wat tot 2018 duurde.quote:Op vrijdag 1 september 2023 17:05 schreef qajariaq het volgende:
Maar Heineken liet nog wel op grote schaap van die gele cadniumkratjes bijmaken terwijl al besloten was dat het niet meer mocht. Vanaf dat moment ben ik een ander merk bier gaan drinken en dat smaakte ook nog eens beter.
Moest hem weer inleveren want je mocht er niet aan likken…..quote:Op dinsdag 22 augustus 2023 08:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
Toen was de keus nog niet zo groot, in de super had je echt niet zoveel keus nog, een stuk of vijf drinkbare en nog iets voor zwervers en pubers. Ik ben toen Grolsch gaan drinken, mede ook omdat je de fles weer dicht kon doen.quote:
Feitelijk deden ze de zelfde truuk als een half jaar terug met dat statiegeld. Bestaande voorraad mocht nog gebruikt worden. Maar na het tekenen van de wet nog even snel de voorraad tot ongekende hoogte aanvullen is natuurlijk niet de bedoeling. Toen kwamen ze er wel mee weg, dit voorjaar heeft ze dat 15 cent per blikje gekost.quote:Op vrijdag 1 september 2023 18:10 schreef Superbadeendje het volgende:
Volgens mij mocht dat nog even
Schuif maar naar mij toe.quote:
quote:Op vrijdag 22 september 2023 22:26 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Schuif maar naar mij toe.
Misschien vind je dit interview ook wel leuk.quote:
Credit card imprinter.quote:
Blij dat die dingen niet meer bestaan. Bracht me in mijn jonge jaren in de financiële sores. Maar elk nadeel hep zijn voordeel: ik heb er van geleerd hoe beter met mijn geld om te gaan, het was een harde les, maar ben er beter door geworden.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 09:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Credit card imprinter.
Daarmee werd een afdruk van je creditcard gemaakt op een sleeve.
Herinneringen. Er is niks wat zo vreselijk stinkt als aangebrande aardappels.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:17 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
En dan gekookte aardappelen, stinkend droog gekookt / aangebrand...
* BertV heeft geleden in de jaren 80.
Ik krijg hier zo'n trek in. Echt fantastisch voer.quote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:17 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
En wat denk je van vissticks+gebakken aardappelen+spinazi?quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:03 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik krijg hier zo'n trek in. Echt fantastisch voer.
quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:03 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Ik krijg hier zo'n trek in. Echt fantastisch voer.
AGV is niks mis mee maar mijn moeder kon niet koken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:46 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Herinneringen. Er is niks wat zo vreselijk stinkt als aangebrande aardappels.
Nou ja, hoewel, aangebrande bloemkool was een reden om de hele straat te evacueren.
Mijn moeder deed dat alleen om met pannenkoeken aanbakken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Hoofddoeken waren toen nog normaal.
Slagers ook trouwens.
hahaha ja zo'n pot gemixte doperwten en worteltjes ook, echt het toppunt van Hollandse kneuterigheid / wansmaakquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:17 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt het wel over mijn moeder eh.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hahaha ja zo'n pot gemixte doperwten en worteltjes ook, echt het toppunt van Hollandse kneuterigheid / wansmaak![]()
![]()
Je ruikt de petroleum. Dat was weer een generatie terug, bij mijn oma.quote:
Die centrifuge hadden we vroeger.quote:
Ik ben 40+ maar deze ouwe meuk hebben wij nooit gehad hoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hadden we op de camping.
Nog steeds te koop bij Amazon voor 409 euro.
Mijn moeder was super zuinig. Zeg maar gerust gierig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
AGV is niks mis mee maar mijn moeder kon niet koken.
Ze had geleerd op de huishoudschool dat je zo min mogelijk water moest gebruiken om alle vitamines te bewaren.
Als je dan grote stukken aardappelen gaat koken, die ook nog eens gaar moeten worden, dan zit je onnodig te hannesen.
Dit kookte meer dan eens droog.
Uit pure zuinigheid zit je dan die stinkaardappelen te eten.
Verder uit blik zachte worteltjes met aardappelen en een slavink op twee manieren of zwart, of nog rood van binnen.
Nee, wij hadden er zo eentje:quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hadden we op de camping.
Nog steeds te koop bij Amazon voor 409 euro.
Ah, dan ben jij een generatie ouder.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, wij hadden er zo eentje:
[ afbeelding ]
Mijn moeder en ik waren zo blij als een kind met deze moderne wasmachine.
Voorheen wasten we alles in een grote teil met wasbord. Moeder waste en ik spoelde en wrong alles uit.
En dan samen het zeiknatte wasgoed ophangen. Of uitleggen op het bleekveldje als het zonnig was.
Hier in Argentinië haast letterlijk op iedere straathoek nog een slager. En een bakker. En 2 groenteverkopers.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Slagers ook trouwens.
En onder de hoofddoek zaten soms de krulspelden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Slagers ook trouwens.
Klopt. Van die venijnig, middeleeuwse ondingen. Met een stekelig borsteltje binnenin. En dan een dikke speld erdoor die een stukje van je hoofdhuid openhaalde.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:43 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En onder de hoofddoek zaten soms de krulspelden.
Ik heb nog steeds zo'n kaartje in mijn portemonnee, van 2 mei 2010, toen FC Twente kampioen werdquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
Deze zijn ook mooi, iets minder 40+:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb volgens mij in 2013 nog een stamkaart gehad. Net voor de invoering van de OV-chipkaart?
Klopt, ik zag het al aan het kraantje. Vroeger hadden we daar gewoon een spuuglelijke geiser die uitmondde in een kraantje waar dan een rubber slangetje over heen werd geplaatst.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Je ruikt de petroleum. Dat was weer een generatie terug, bij mijn oma.
Ha, dat zeeppompje verklapt het. Het is een sepia foto van nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |