Mijn moeder deed dat alleen om met pannenkoeken aanbakken.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Hoofddoeken waren toen nog normaal.
Slagers ook trouwens.
hahaha ja zo'n pot gemixte doperwten en worteltjes ook, echt het toppunt van Hollandse kneuterigheid / wansmaakquote:Op donderdag 12 oktober 2023 11:17 schreef BertV het volgende:
[ afbeelding ]
En dan gekookte aardappelen, stinkend droog gekookt / aangebrand...
* BertV heeft geleden in de jaren 80.
Je hebt het wel over mijn moeder eh.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hahaha ja zo'n pot gemixte doperwten en worteltjes ook, echt het toppunt van Hollandse kneuterigheid / wansmaak![]()
![]()
Je ruikt de petroleum. Dat was weer een generatie terug, bij mijn oma.quote:
Die centrifuge hadden we vroeger.quote:
Ik ben 40+ maar deze ouwe meuk hebben wij nooit gehad hoor.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hadden we op de camping.
Nog steeds te koop bij Amazon voor 409 euro.
Mijn moeder was super zuinig. Zeg maar gerust gierig.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:25 schreef BertV het volgende:
[..]
[..]
AGV is niks mis mee maar mijn moeder kon niet koken.
Ze had geleerd op de huishoudschool dat je zo min mogelijk water moest gebruiken om alle vitamines te bewaren.
Als je dan grote stukken aardappelen gaat koken, die ook nog eens gaar moeten worden, dan zit je onnodig te hannesen.
Dit kookte meer dan eens droog.
Uit pure zuinigheid zit je dan die stinkaardappelen te eten.
Verder uit blik zachte worteltjes met aardappelen en een slavink op twee manieren of zwart, of nog rood van binnen.
Nee, wij hadden er zo eentje:quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:44 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hadden we op de camping.
Nog steeds te koop bij Amazon voor 409 euro.
Ah, dan ben jij een generatie ouder.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 12:06 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Nee, wij hadden er zo eentje:
[ afbeelding ]
Mijn moeder en ik waren zo blij als een kind met deze moderne wasmachine.
Voorheen wasten we alles in een grote teil met wasbord. Moeder waste en ik spoelde en wrong alles uit.
En dan samen het zeiknatte wasgoed ophangen. Of uitleggen op het bleekveldje als het zonnig was.
Hier in Argentinië haast letterlijk op iedere straathoek nog een slager. En een bakker. En 2 groenteverkopers.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Slagers ook trouwens.
En onder de hoofddoek zaten soms de krulspelden.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[ afbeelding ]
Slagers ook trouwens.
Klopt. Van die venijnig, middeleeuwse ondingen. Met een stekelig borsteltje binnenin. En dan een dikke speld erdoor die een stukje van je hoofdhuid openhaalde.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 15:43 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
En onder de hoofddoek zaten soms de krulspelden.
Ik heb nog steeds zo'n kaartje in mijn portemonnee, van 2 mei 2010, toen FC Twente kampioen werdquote:Op vrijdag 13 oktober 2023 10:40 schreef SEMTEX het volgende:
Deze zijn ook mooi, iets minder 40+:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb volgens mij in 2013 nog een stamkaart gehad. Net voor de invoering van de OV-chipkaart?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |