Klopt, ik zag het al aan het kraantje. Vroeger hadden we daar gewoon een spuuglelijke geiser die uitmondde in een kraantje waar dan een rubber slangetje over heen werd geplaatst.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:33 schreef BertV het volgende:
[..]
Je ruikt de petroleum. Dat was weer een generatie terug, bij mijn oma.
Ha, dat zeeppompje verklapt het. Het is een sepia foto van nu.
Haha ik ging op mezelf een jaar of 20 terug. Huurde een appartement en daar zat ook zo'n soort gijzer in de keuken. Alleen dicht bij het raam. Als het hard waaide dan ging het vlammetje uitquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:56 schreef Wantie het volgende:
Deze geiser hadden we vroeger. Een heuse Fasto Denkvlam
[ afbeelding ]
Eens. Gewoon smakeloos, niet dat het vies was of zo maar er zat gewoon totaal geen smaak aan. Hetzelfde met bloemkool.quote:Op vrijdag 13 oktober 2023 11:28 schreef Nielsch het volgende:
[..]
hahaha ja zo'n pot gemixte doperwten en worteltjes ook, echt het toppunt van Hollandse kneuterigheid / wansmaak![]()
![]()
en nee niet per sé gigantisch smerig ofzo maar ook totaal niet lekker... eigenlijk gewoon helemaal niks... beetje pulp met een smaakje...
De smaak van bloemkool is op te peppen met kaas of zo'n ontopic ouderwets bloempapje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 00:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Eens. Gewoon smakeloos, niet dat het vies was of zo maar er zat gewoon totaal geen smaak aan. Hetzelfde met bloemkool.
Dat waren ook andere tijden en ik heb wel het idee dat het toen vrij normaal was om vaak AVG te eten, met gekookte groenten natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
De smaak van bloemkool is op te peppen met kaas of zo'n ontopic ouderwets bloempapje.![]()
Ik weet nooit of het komt of mijn ouders het behoorlijk krap hadden eind jaren 80, begin jaren 90 maar
we aten vroeger vrijwel niks anders dan AGV.
Later maakte ze wel macaroni en we haalde chinees.
Ik schil nog steeds mijn eigen aardappelen, en koop die worteltje/doperwtmix soms als nostalgie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:09 schreef Wantie het volgende:
Maar doppertjes met worteltjes kun je nog steeds kopen, net zoals bloemkool met een papje.
Ik eet beide nog steeds.
De doppertjes zijn tegenwoordig bijna zoutloos, wat de smaak niet ten goede komt.
Dat kan je zelf toevoegen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 09:09 schreef Wantie het volgende:
Maar doppertjes met worteltjes kun je nog steeds kopen, net zoals bloemkool met een papje.
Ik eet beide nog steeds.
De doppertjes zijn tegenwoordig bijna zoutloos, wat de smaak niet ten goede komt.
Hier precies zo, alleen dan jaren '70 en begin '80. Maar ja, wat wil je met vijf opgroeiende kinderen en één salarisje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 08:29 schreef BertV het volgende:
[..]
De smaak van bloemkool is op te peppen met kaas of zo'n ontopic ouderwets bloempapje.![]()
Ik weet nooit of het komt of mijn ouders het behoorlijk krap hadden eind jaren 80, begin jaren 90 maar
we aten vroeger vrijwel niks anders dan AGV.
Later maakte ze wel macaroni en we haalde chinees.
Wij hadden deze:quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:56 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hadden wij thuis.quote:Op zaterdag 14 oktober 2023 15:56 schreef Wantie het volgende:
[ afbeelding ]
Ik kwam die een paar jaar geleden nog tegen bij het uitruimen van het ouderlijk huis.quote:Op maandag 23 oktober 2023 18:34 schreef chufi het volgende:
Deze hadden we vroeger ook
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |