abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209983434
Girkin zal wel een gezellig oud-Russisch showprocesje krijgen en wat jaren mogen gaan brommen in een eveneens zeer gezellige en gemoedelijke strafkolonie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209983460
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Girkin zal wel een gezellig oud-Russisch showprocesje krijgen en wat jaren mogen gaan brommen in een eveneens zeer gezellige en gemoedelijke strafkolonie.
Hopelijk vallen er vele malen blokjes zeep op de grond en slaan een hoop achterlijk zwaar geschapen Vlads hun slag.
pi_209983469
twitter

We hebben beeld.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:26:55 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209983527
quote:
Putin claims, without evidence, that Poland plans to 'directly intervene' in Ukraine

Russian president Vladimir Putin has claimed at a meeting with members of the Russian security council that Poland plans to occupy part of Ukraine.

He said, in comments reported by BBC Russia:

As for the Polish leaders, they probably expect to form some kind of coalition under the NATO umbrella and directly intervene in the conflict in Ukraine, in order to then tear off a fatter piece for themselves, to regain, as they believe, their historical territories - today’s western Ukraine.

The western territories of present-day Poland are a gift from Stalin to the Poles, have our friends in Warsaw forgotten about this? We will remind you.

Putin reportedly did not specifically corroborate his statement in regards to the allegation of Polish intentions, according to the BBC. He previously invoked the idea of territorial “gifts” from Soviet authorities to justify Russia’s annexation of Crimea.

Last week, Russian foreign ministry spokesperson Maria Zakharova claimed in an interview with Al-Jazeera:

There is now an obvious desire of Poland to invade the western part of Ukraine. This is why Ukraine is not invited to NATO.

Reuters also reported that Putin said the west was stoking the “flames of war” by supporting Ukraine in its conflict with Russia, and that Western weapons supplied to Ukraine “burn well” on the battlefield.

https://www.theguardian.c(...)5a198f08ff360bcb1ef9

Mooi bedacht weer. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:27:45 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209983548
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:23 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

We hebben beeld.
Shoot the bastard. w/
pi_209983557
quote:
Sinds wanneer is een cadeau bruikleen?
pi_209983607
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:23 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

We hebben beeld.
Da's lekker snel. Het Kremlin zal wel niet zwak over willen komen.
pi_209983633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:28 schreef Adames het volgende:

[..]
Sinds wanneer is een cadeau bruikleen?
Volgens Rusland is het gehele oude Sovjet Unie/Russisch rijk gebied in bruikleen.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:37:22 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209983714
Putin wil iets blijven zeggen......

Ik gooi RT er maar even in:
quote:
Putin warns of Poland’s intentions in Ukraine and Belarus

Warsaw is looking to take control over western parts of Ukraine, the Russian president claims

Polish leaders are planning to form a NATO-backed coalition to intervene in the Ukraine conflict and take over parts of western Ukraine as well as, possibly, Belarus, Russian President Vladimir Putin claimed on Friday.

Speaking at a meeting with permanent members of Russia’s Security Council, Putin said the government in Kiev is willing to go to any lengths to stay in power, including selling out its own people and handing over Ukrainian territories to “foreign owners.”
.....
"We will respond to this with all the means at our disposal," Putin stated.
Blijft vermakelijk doorzichtig hoe Putin verdeelheid poogt te zaaien/oogsten en Rusland kennelijk niet eerder soverein Oekraïne zou zijn binnengevallen om die onder Russisch gezag te plaatsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209983850
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209983871
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juli 2023 @ 17:00:19 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209984031
twitter
pi_209984082
"The western territories of present-day Poland are a gift from Stalin to the Poles, have our friends in Warsaw forgotten about this? We will remind you."

Poetin is toch echt niet meer dan een straatjochie die zijn steetcredits probeert behouden....

echt wat een niveau van redeneren.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 17:09:57 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209984202
Wanneer gaan ze Solovyev arresteren? :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209984288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 15:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Girkin is geen useful idiot hoor.
Jawel. Je moet hem niet groter maken dan hij is. Hij is voor ons vooral belangrijk vanwege MH17 maar voor Rusland is dat niet zo. Er komt wel weer een nieuwe Girkin die wat kritiek heeft. Tot Poetin die ook weer zat is (of out of controle is) en dan word die ook weer opgeruimd. Is gewoon de oude Sovjet-Stalin doctrine.
pi_209984342
twitter
twitter

[ Bericht 27% gewijzigd door Slayage op 21-07-2023 17:33:46 ]
-Rabia Al-Basri
pi_209984556
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Je bedoeld die veroordeeld oorlogsmisdadiger? Tja.
zie email 27 oktober
  vrijdag 21 juli 2023 @ 17:43:58 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209984594
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209984678
quote:
Westerse bedrijven vrezen voor hun toekomst in Rusland nu het Kremlin de activa van Danone en Carlsberg heeft geconfisqueerd. Poetins vrienden hebben ze direct toegeschoven gekregen. Alle grote westerse bedrijven die nog in Rusland actief zijn, zoals Unilever, Coca-Cola, Pepsico en Nestlé kunnen volgens de Russische econoom Igor Lipsits nu aan de beurt komen.

Afgelopen zondag tekende president Vladimir Poetin een decreet dat de Russische staat controle gaf over de Russische dochterondernemingen van de Franse yoghurtmaker Danone en de Deense bierbrouwer Carlsberg. In dat decreet werden buitenlandse belangen in de Russische activiteiten van Danone en Carlsbergs dochterbrouwer Baltika onder het ‘tijdelijke beheer’ van het Russische federale vastgoedagentschap geplaatst.

Inmiddels zijn Baltika en Danone alweer in handen van Kremlinaanhangers. Bij Carlsberg (wiens dochteronderneming het Russische bier Baltika brouwt) is Tajmoeraz Bollojev aangesteld als directeur. Hij leidde het bedrijf al eerder en is een nauwe zakenpartner van Poetins vrienden Michaïl en Joeri Kovaltsjoek. Joeri heet de ‘portemonnee van Poetin’ te zijn. Met andere woorden: van een eerlijke aanbesteding is geen sprake geweest.

‘Andere ondernemingen zullen volgen’
Econoom Igor Lipsits van de Hogeschool voor de economie in Moskou hekelt de gang van zaken waarbij de elite ’s lands rijkdommen herverdeelt. ,,Vergeet niet dat Rusland geen modern land is, maar een feodale staat met een heersende elite en horigen’’, zegt hij. Alle grote westerse bedrijven die nog in Rusland actief zijn, zoals Unilever, Coca-Cola, Pepsico en Nestlé moeten volgens Lipsits vrezen dat ze de volgende zijn. ,,Natuurlijk is dit een trend. Andere ondernemingen zullen volgen.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)or-kremlin~a60fcf99/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209984703
Hopelijk raken Heineken en Unilever alles kwijt. Kutbedrijven.
pi_209984712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Na de bijna coup van Wagner is Putin loyaliteit aan het kopen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_209984844
quote:

[..]

Fuck 'em ^p^
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juli 2023 @ 18:11:32 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209984946
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nestlé is neutraal, dus die hebben geen last van deze ongein.
pi_209985223
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Jawel. Je moet hem niet groter maken dan hij is. Hij is voor ons vooral belangrijk vanwege MH17 maar voor Rusland is dat niet zo. Er komt wel weer een nieuwe Girkin die wat kritiek heeft. Tot Poetin die ook weer zat is (of out of controle is) en dan word die ook weer opgeruimd. Is gewoon de oude Sovjet-Stalin doctrine.
Het verschil is alleen dat hij betrokken geweest bij alle laatste strohalmpjes die de russische invloedsfeer heeft kunnen behouden (Macedonie, servie, krim, donbask etc). Hij heeft zeker belangrijk werk gedaan voor de KGB zodat de sovjet unie nog iets van invloed heeft in hun oude terrotorium. deze man is niet zomaar iemand. Bewijst wel weer dat loyaliteit en aanbidding van de partij (Of poetin) belangrijker is dan ideologie of resultaten.

De reden dat fascistische regimes altijd zich zelf (SU) of hun volk (NK) of beide (Joegoslavie) opvreten.
pi_209985238
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209985305
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 15:03 schreef StateOfMind het volgende: Een nieuwe gemechaniseerde brigade, met rollators en scootmobielen :D
Die babushkas kunnen hard meppen :o
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209985367
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209985417
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Geen stapelbed :{w
pi_209985475
quote:

[..]

Benieuwd waar precies de keuze voor Danone en Carlsberg op is gebaseerd. Elitevrienden geven wish list door of bedrijven die ze voor nu het gemakkelijkst zelf kunnen verder runnen? Onwelgevallige opmerking van de Westerse eigenaar? Huidige bijdrage aan belastinginkomsten?
pi_209985486
Ravaged by Russian troops, Bucha rises from the ashes
https://www.npr.org/2023/(...)ne-war-bucha-rebuild

pi_209985494
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209985550
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:03 schreef Aether het volgende:
Ravaged by Russian troops, Bucha rises from the ashes
https://www.npr.org/2023/(...)ne-war-bucha-rebuild

[ afbeelding ]
Is dat als dank voor wat sponsoring van de Amerikaanse familie Buffett?
pi_209985646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:08 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Is dat als dank voor wat sponsoring van de Amerikaanse familie Buffett?
Buffett has made eight trips to Ukraine since last year and his foundation has committed $450 million to multiple projects around the country.
pi_209985739
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Heb inmiddels al heel veel soorten dieren voorbij zien komen. Nog geen beer maar die zitten elders in Oekraine meen ik.
pi_209985776
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:50 schreef Aether het volgende:

[..]
Die babushkas kunnen hard meppen :o
Ik kom niet op dat soort sites :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209985815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:22 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Heb inmiddels al heel veel soorten dieren voorbij zien komen. Nog geen beer maar die zitten elders in Oekraine meen ik.
In het westen dus, maar het zijn er niet veel. "The Brown bear population in the Ukrainian Carpathian is approximately 150-200 individuals"
-Rabia Al-Basri
pi_209985899
quote:
Two children were killed by Russian artillery in the village of Druzhba in the eastern Donetsk region Friday, according to a regional official.

“At about 3 p.m., the Russians shelled the village with artillery — one of the shells hit the yard where the children were staying — a 10-year-old boy and a 16-year-old girl
CNN
pi_209985907
quote:
Karma is a bitch *O* ^p^
A murky, forgotten land.
pi_209985952
quote:
“Tonight I plan to hold talks with Turkish President Erdogan,” Zelensky said in his nightly address. “On the Black Sea region, food security, and other important topics.”

Zelensky also said he had convened a Supreme Commander-in-Chief Staff meeting to discuss Russian strikes on Ukrainian ports and promised a response.

Erdogan said earlier today that Turkey will “not hesitate” to take the initiative needed to prevent the “harmful effects” of Russia pulling out of the deal, according to Turkish state media

The president hailed the grain deal as a “vital initiative” for humanity, outlining Turkey’s commitment to shoring up its future, according to Turkey’s state-run Anadolu agency.
CNN

Beetje vaag Erdo
pi_209985966
2 maanden brommen op z'n minst

quote:
Well-known Russian military blogger and former official in the self-declared Donetsk People’s Republic Igor Girkin has been remanded in custody until September 18 by a judge at the Meshchansky District Court in Moscow, Russian state news agency RIA Novosti reported on Friday.
CNN
pi_209985991
quote:
“If I were Mr. Prigozhin, I would remain very concerned. NATO has an open-door policy; Russia has an open-windows policy. And he needs to be very focused on that,” Blinken said at the Aspen Security Forum in Colorado.
~O>
pi_209986038
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN

Beetje vaag Erdo
Of hij is onder de radar ergens mee bezig of het is een hopeloze situatie waar hij niks mee kan, maar probeert hij het te verbloemen. Ik vond hem ook opvallend laconiek reageren vlak voordat de graan deal afliep en hij op het punt stond om zijn Arabische Golf Tour te starten toen zei hij over de graan deal , "mocht het nodig zijn zal ik Putin bellen". Erdo is echt. Niet blij dat de de Russen de deal om zeep helpen met name omdat voedselprijzen in Turkije zijn geëxplodeerd. Dat gaat nu alleen maar erger worden als er geen oplossing komt.
-Rabia Al-Basri
pi_209986084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Of hij is onder de radar ergens mee bezig of het is een hopeloze situatie waar hij niks mee kan, maar probeert hij het te verbloemen. Ik vond hem ook opvallend laconiek reageren vlak voordat de graan deal afliep en hij op het punt stond om zijn Arabische Golf Tour te starten toen zei hij over de graan deal , "mocht het nodig zijn zal ik Putin bellen". Erdo is echt. Niet blij dat de de Russen de deal om zeep helpen met name omdat voedselprijzen in Turkije zijn geëxplodeerd. Dat gaat nu alleen maar erger worden als er geen oplossing komt.
Als Putin z'n poot stijf houdt met die banken terug bij SWIFT kan Erdogan hem ook niet echt iets bieden verder. Dan is Erdogan niet de belangrijke bemiddelaar meer die hij tracht te zijn. Hij kan Putin in z'n sop laten gaarkoken en begeleiding bieden van de graanschepen maar dat was al bespoken, is te riskant voor Turkije en dus hoogst onwaarschijnlijk dat ze dat ooit gaan doen. Maar blijft wel iets waarmee hij subtiel kan dreigen richting Putin.
pi_209986093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:02 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Benieuwd waar precies de keuze voor Danone en Carlsberg op is gebaseerd. Elitevrienden geven wish list door of bedrijven die ze voor nu het gemakkelijkst zelf kunnen verder runnen? Onwelgevallige opmerking van de Westerse eigenaar? Huidige bijdrage aan belastinginkomsten?
Volgens het eerder aangehaalde artikel in de FT is het dikgedrukte de reden. Doordat er barsten beginnen te verschijnen in de Russische elite moet er door het regime loyaliteit worden gekocht.
pi_209986990
twitter

pi_209987083
quote:

[..]

Mooi. Karma.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209987168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:03 schreef Korenfok het volgende:
"The western territories of present-day Poland are a gift from Stalin to the Poles, have our friends in Warsaw forgotten about this? We will remind you."

Poetin is toch echt niet meer dan een straatjochie die zijn steetcredits probeert behouden....

echt wat een niveau van redeneren.
Het feit dat de Nazi's niet de kans hebben gekregen om alle Russen in vernietigingskampen om te brengen is een geschenk van het westen. Zijn die ondankbare Russische honden dat vergeten?
pi_209987222
Stay classy, russia

twitter
pi_209987287
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het feit dat de Nazi's niet de kans hebben gekregen om alle Russen in vernietigingskampen om te brengen is een geschenk van het westen. Zijn die ondankbare Russische honden dat vergeten?
Yup
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juli 2023 @ 21:41:28 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209987467
https://www.reddit.com/r/(...)mbassador_to_the_uk/

Comment:
==================
Prystaiko was interviewed about the exchange the following day on Sky News, where he was asked whether there was a “hint of sarcasm” in Zelensky’s response to Wallace.

Prystaiko conceded there was “a little bit of sarcasm,” and went on to say: “I don’t believe this sarcasm is healthy.”

“We don’t have to show the Russians that we have something between us. They have to know that we are working together. If anything happens, Ben can call me and tell me everything he wants,” said Prystaiko.

Comment:
==================
by saying these things, he made his boss, lose face on the world stage. Prystaiko's point is true, at least, in that Ukraine must be presented as unified and any passive aggressiveness should be kept on their side of the border and shouldn't allow spillover. That said, because it was a political blunder, he had to be let go. History will more than likely prove him right, even if his use of tact was entirely missing in the process.

Comment:
==================
He's firing the diplomat because the whole conversation implies that the ambassador wasn't doing his job. The UK defence secretary makes a weird comment asking for a show of gratitude. Zelensky rightfully called it out by asking "how do you want us to show our gratitude?" The ambassador then criticizes Zelensky's remarks....

....when it should've been the ambassador who should've reached out to the UK defence secretary right after the initial Amazon comment incident that sparked the defense secretary's further comments. Failing that the ambassador should've reached out to the defence secretary after the "show gratefulness" remarks. The fact that Zelensky had to publicly ask what that means shows that the ambassador wasn't participating in the conversation at all. And then you go and say that Zelensky's comments were unhelpful is bizarre since it's the ambassador who should've already been in a conversation in the first place rather than criticizing Zelensky. Zelensky isn't the diplomat here. So this made it clear that the ambassador didn't seem to be doing his job.

Comment:
==================
For those interested or confused, what each of them said, according to the article:

UK defence secretary Ben Wallace: "whether we like it or not, people want to see gratitude for the West's military contributions to Ukraine's war effort" and "I said to the Ukrainians last June, when I drove 11 hours to be given a list - I'm not Amazon."

Zelensky (in response to Wallace's words): "I just don't know what he means. How else should we thank him? Well, let him write to me and tell me how I need to thank people so that we can be fully grateful. We can also wake up in the morning and thank the minister personally."

Ambassador Vadym Prystaiko (when asked about the above): Said that there was "a little bit of sarcasm" in Zelensky's words, "I don't believe this sarcasm is healthy" and "We don't have to show the Russians that we have something between us. They have to know that we are working together. If anything happens, Ben can call me and tell me everything he wants."
pi_209987572
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:24 schreef oheng het volgende:
Stay classy, russia

[ twitter ]
Zou niet moeten, maar blijf me verbazen over de manier van redeneren en logica in Rusland.
pi_209987622
The Ukrainian staff of the Zaporizhzhia Nuclear Power Plant is refusing to comply with the order of the station's illegitimate management to start up power unit No. 4
https://www.ukrinform.net(...)no-4-energoatom.html
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 21:59:43 #54
236264 crew  capricia
pi_209987682
quote:
Stay classy, russia

[ twitter ]
Die sancties deden toch niets?
(Volgens sommigen)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209987727
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
(Volgens sommigen)
De Russen lopen al vanaf dag één te janken en te krijsen dat de sancties - die niet werken - opgeheven moeten worden. :')
pi_209987905
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 juli 2023 @ 22:33:43 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209988056
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Girkin is degene die de oorlog in de Donbas en het annexeren van Oekraine heeft gestart. Dat is echt Poetin's man. En hij heeft gelijk dat Poetin een zwakkeling is.

Anyway: De TT is onzin. Hoezo moet hij naar het ICC? Hij heeft al een straf tegoed. En een lange.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209988262
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
(Volgens sommigen)
Schijnt dat sancties niet werken binnen de aandachtsspanne van ADHD-ers met het geduld van een schizofrene eekhoorn.
pi_209988268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:20 schreef Slayage het volgende:
Mazzel pik https://nos.nl/l/2483698
Maar die wetgeving staat jou wel aan ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 22 juli 2023 @ 01:30:27 #60
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209989360
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:53 schreef Aether het volgende:
The Ukrainian staff of the Zaporizhzhia Nuclear Power Plant is refusing to comply with the order of the station's illegitimate management to start up power unit No. 4
https://www.ukrinform.net(...)no-4-energoatom.html
Lijkt me zonder een betrouwbare bron van koelwater ook een bijzonder slecht idee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209989564
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Girkin is degene die de oorlog in de Donbas en het annexeren van Oekraine heeft gestart. Dat is echt Poetin's man. En hij heeft gelijk dat Poetin een zwakkeling is.

Anyway: De TT is onzin. Hoezo moet hij naar het ICC? Hij heeft al een straf tegoed. En een lange.
Neem de titel niet al te serieus. Zo was hij niet bedoelt. Putin gaat echt geen Russische burger uitleveren.
pi_209989567
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Rusland heeft neppe loopgraven gebouwd die vol liggen met mijnen en boobytraps die op afstand tot ontploffing gebracht kunnen worden. Ook hebben ze in mijnenvelden soms wel 3+ mijnen op elkaar gestapeld zodat de machines die mijnen kunnen ruimen alsnog de lucht in geblazen worden. Omdat ze maximaal de klap aankunnen va 1-2 mijnen tegelijk. En dan zijn er nog de mijnenvelden waar anti personeel mijnen naast tankmijnen liggen, en dit geheel ook nog geboobytrapt is.

.....

https://www.thenews.com.p(...)-at-moscow-apartment
Igor Kudryakov een 64 jaar oude Russische billionaire is dood gevonden in zijn appartement. Volgen bronnen is hij gestorven aan kanker.

Blijkbaar heeft hij teveel van de thee gedronken lol.

......

twitter

https://threadreaderapp.com/thread/1682460944884957184.html
Ze zijn lekker paranoïde aan het worden in Rusland/bezet gebied.

......

https://mil.in.ua/en/news(...)planes-at-airfields/
Rusland verft neppe straaljagers op vliegveld in Yeysk om Oekraïne om de tuin te leiden. Op slechte kwaliteit satellietbeelden zouden ze haast niet van echt te onderscheiden zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door Delenlill op 22-07-2023 03:51:51 ]
pi_209989587
twitter

Meer supporters van Girkin die gearresteerd worden voor het protesteren tegen zijn arrestatie.

.......

twitter
pi_209989728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 03:27 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Neem de titel niet al te serieus. Zo was hij niet bedoelt. Putin gaat echt geen Russische burger uitleveren.
Wat Ulx - denk ik - bedoelt is dat Girkin tot levenslang is veroordeeld door een Nederlandse rechtbank, niet door het ICC. Dus als je hem uitgeleverd zou willen zien om die straf uit te zitten zou dat naar Nederland moeten zijn, niet naar het ICC.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2023 07:10:45 ]
pi_209989729
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 07:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat Ulx - denk ik - bedoelt is dat Girkin tot levenslang is veroordeeld door een Nederlandse rechtbank, niet door het ICC. Dus als je hem uitgeleverd zou willen zien om die straf uit te zitten zou dat naar Nederland moeten zijn, niet het ICC.
Aaah, dan is het inderdaad mijn fout. Ik dacht dat hij door het ICC was veroordeeld. Al nu ik er wat meer over nadenk is dat helemaal niet logisch.
pi_209989795
Atoomwapens zijn aangekomen bij Ome Loek

https://edition.cnn.com/2(...)lear-weapons-belarus
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209989849
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 07:40 schreef TLC het volgende:

Als Belarus die afschiet gaat Rusland vrijuit.
pi_209989883
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:02 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Als Belarus die afschiet gaat Rusland vrijuit.
Ik denk niet dat Belarus de launchcodes krijgt, alles gaat via het Kremlin. Net als de kernkoppen van de VS in Europa vanuit Washington bestuurd worden.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 08:14:22 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209989904
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:09 schreef Neezoistniet het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Belarus de launchcodes krijgt, alles gaat via het Kremlin. Net als de kernkoppen van de VS in Europa vanuit Washington bestuurd worden.
Nee, zo is het niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 22 juli 2023 @ 08:19:31 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209989923
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 07:40 schreef TLC het volgende:

Ik dacht dat hij ze in mei al had :T
pi_209990083
quote:
Ik hoop het niet. Ze leveren veel geld op.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 22 juli 2023 @ 09:32:59 #74
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209990313
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Van Heineken ligt de gemiddelde Nederlander nou niet bepaald wakker die drinken normaal bier.

Heineken is meer een export product.
Plus ik zie liever een dronken rus aan front dan een nuchtere.

Kijk als het iets zou zijn wat de oorlog bevoordeeld voor Rusland dan is het wat anders.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209990490
Zelensky en Erdogan bellen over graandeal
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70851203
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:02:31 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209990584
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209990606
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Van Heineken ligt de gemiddelde Nederlander nou niet bepaald wakker die drinken normaal bier.

Heineken is meer een export product.
Plus ik zie liever een dronken rus aan front dan een nuchtere.

Kijk als het iets zou zijn wat de oorlog bevoordeeld voor Rusland dan is het wat anders.
Maar dan alsnog.Veel bedrijven in de wereld, en ook westerse, doen nog steeds zaken in Rusland. Ze hebben hun filialen in Rusland en andere naam gegeven en verkopen nog steeds hun producten daar.

Zo is de Poolse kledingmerk "Reserved" die in de media riep dat Rusland zouden boycotten maar onder water daar nog volop verkopen omdat ze anders 25% van hun marktwaarde zouden verliezen. Geld gaat boven alles en zo denkt de rest van de wereld ook. Alleen McDonalds en CocaCola hebben echt afscheid genomen van Rusland.
pi_209991074
quote:
Stay classy, russia

[ twitter ]
Je moet je toch echt zorgen maken als je land neutraal is met rusland.

"We lokken een grote hongersnood uit, zodat iedereen weet dat je uitnoodzaak vrienden moet zijn met Moskou".
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 juli 2023 @ 10:44:50 #79
3928 Ulx
pi_209991078
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Betalen die belasting dan? Vermijden ze die niet via allerlei constructies?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:47:29 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_209991110
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]

"We lokken een grote hongersnood uit, zodat iedereen weet dat je uitnoodzaak vrienden moet zijn met Moskou".
Dat lukte ze toch ook niet met energie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209991112
quote:
VS komt opnieuw met hulppakket Oekraïne, in totaal nu 41 miljard dollar
De Verenigde Staten gaan dinsdag een nieuw militair hulppakket voor Oekraïne aankondigen, melden hoge Amerikaanse ambtenaren. Dat pakket, ter waarde van 400 miljoen dollar (ruim 359 miljoen euro), bestaat voornamelijk uit artillerie, raketten voor luchtverdediging en voertuigen.

Het pakket wordt nog samengesteld en kan nog veranderen. President Joe Biden financiert het hulppakket door een speciale presidentiële volmacht waardoor hij geen goedkeuring van het Congres nodig heeft.

Het militaire hulppakket is het 43ste pakket van de VS voor Oekraïne sinds de Russische invasie in februari 2022. In totaal hebben alle hulppakketten meer dan 41 miljard dollar (ruim 37 miljard euro) gekost.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-artillerie-raketten
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:49:46 #82
38496 Perrin
pi_209991136
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, maar neutraal willen zijn met een land waarin de machthebbers en hun PR-medewerkers trots hun genocidale intenties rondbazuinen.. Passiviteit bij zulke misdadigheid is misdadig te noemen.
pi_209991279
Je kan niet eens meer rustig schijten ;(

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:12:34 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209991334
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:55 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat een koning is dit toch :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:27:11 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209991458
https://www.reddit.com/r/(...)ukraine_towards_the/
U.S. says F-16s will arrive in Ukraine ‘towards the end of the year’

comment
==================
Aircraft mechanic here. Logistically it's a very difficult thing to transport this level of aircraft. You need to send the parts, train mechanics on the systems checkups, inspection hours, train pilots, make sure the correct fuel, oils, and hydraulic fluids are prevalent. Make sure all the books for them are in order. Its a very organized process. If we just gave them aircraft of this caliber without the necessary steps its a brick in air after a few flight hours. The maintenance alone, let alone pilots is incredibly detailed and precise. End of the year is an incredibly fast turn around.

comment
==================
Parts inspections, parts that have flight hour requirements, normal wear and tear, avionics, in short airplanes and helicopters have different parts that only last a certain amount of flight hours before replacement or need to be checked because they fail easier. Some parts are less than 25 hours. Some are every 10. I have no idea the exact specs on these specific aircraft but the more complicated something is the more parts can break. If you dont have people trained properly to detect problems before they happen then you risk possibly losing the whole aircraft in a few seconds.

comment
==================
This delivery is actually incredibly fast, and pretty much confirms the rumors that the Ukrainians have already been training on western aircraft for at least a year. The constant public debates about it were just a smokescreen. Ukraine was always going to get F-16s, there was never any doubt, the politicians just needed to make a lot of noise in the meantime to keep the Russians guessing.

[ Bericht 34% gewijzigd door slashdotter3 op 22-07-2023 11:37:45 ]
pi_209991537
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:09 schreef Neezoistniet het volgende:

[..]
De Amerikaanse kernwapens in Europa zijn geen ICBM's die met een launchcode (vanuit de VS) gelanceerd worden.

Dit zijn gewoon kernwapens die onder F16's en F35's worden gehangen en door de piloot worden afgevuurd.
A murky, forgotten land.
pi_209991561
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De imcompetentie van Ruslandsbeleidsmakers zegt niks over de zeer zorgelijke intenties die ze hebben.

Een seriemoordenaar die meerdere keren vrouwen met een mes in hun nek steekt met de intentie dat ze sterven, maar als 90% van de vrouwen het wonderbaarlijk overleeft, zegt dat niks over de intenties / poging van de seriemoordenaar maar waarschijnlijk alles over hoe hoog bekwaam de medische zorg is in die omgeving.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 12:12:12 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209991834
SPOILER: Why is Ukraine so massively better than Russia in the current war in Ukraine?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209991868
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De imcompetentie van Ruslandsbeleidsmakers zegt niks over de zeer zorgelijke intenties die ze hebben.

Een seriemoordenaar die meerdere keren vrouwen met een mes in hun nek steekt met de intentie dat ze sterven, maar als 90% van de vrouwen het wonderbaarlijk overleeft, zegt dat niks over de intenties / poging van de seriemoordenaar maar waarschijnlijk alles over hoe hoog bekwaam de medische zorg is in die omgeving.
De Russische intenties - politieke inmenging in Europese landen, Europa binnen de Russische invloedssfeer brengen etc. - zouden meer dan voldoende reden moeten zijn om dat land, net als zijn voorganger de Sovjet-Unie, volledig ten gronde te richten.
pi_209991875
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 22 juli 2023 @ 12:43:16 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209992371
Ik mis de optie om hem in een kubus te stoppen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209992441
quote:
Six people were killed and eight others were wounded following Russian strikes in eastern Ukraine, regional military administration officials said Saturday.

On Friday, four people were killed and three were injured in Niu York, in a Russian bombardment on the city, and two others deaths from a separate strike were reported in Druzhba, the head of Donetsk region military administration, Pavlo Kyrylenko said in a statement via Telegram.
CNN
pi_209992458
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:49 schreef Aether het volgende:

[..]
Zou niet moeten, maar blijf me verbazen over de manier van redeneren en logica in Rusland.
Vorig jaar hadden ze alle hoop gevestigd op een koude winter die Europa op de knieen zou brengen omdat ze zonder Russisch gas allemaal zouden doodvriezen. Ik kan daar nu nog de slappe lach om krijgen. :')

En nu dit weer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209992679
Goed dat China ook druk uitoefent

"Russia has come under pressure at the UN security council from its ally China and developing countries as well as western nations to avert a global food crisis and quickly revive Ukrainian grain shipments.
Associated Press reports that Moscow was also criticised by the UN and council members on Friday for attacking Ukrainian ports after pulling out of the year-old grain deal and destroying port infrastructure.
In response to Russia declaring wide areas in the Black Sea dangerous for shipping, the UN warned that a military incident in the sea could have “catastrophic consequences”.
China’s deputy UN ambassador, Geng Shuang, expressed hope that Russia and the UN would work together to resume exports from both countries “at an early date” in the interest of “maintaining international food security and alleviating the food crisis in developing countries in particular”.

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:07:47 #95
38496 Perrin
pi_209992775
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:48 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vorig jaar hadden ze alle hoop gevestigd op een koude winter die Europa op de knieen zou brengen omdat ze zonder Russisch gas allemaal zouden doodvriezen. Ik kan daar nu nog de slappe lach om krijgen. :')

En nu dit weer.
Rusland de stereotype filmboef, alleen is dit de echte wereld.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:22:19 #96
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209993007
Russische trrenches zijn geboobytrapped met remote detonated mines.

==============
Russia built fake trenches along the front lines to lure Ukrainian soldiers into deadly explosive traps, researchers found

Russia has created layers of formidable defenses and fortifications to hold off Ukrainian advances.
Among them are fake trenches designed to lure Ukrainians into a death trap, researchers learned on a recent Ukraine trip.

These obstacles are among the many challenges standing in the way of the Ukrainian counteroffensive.
Ukrainian forces know how to clear a trench. In fact, we've seen them do it flawlessly. But what happens when a trench isn't a trench?

Russian forces built a vast, complex network of trenches and other battlefield obstacles, such as anti-tank barriers and minefields, ahead of Ukraine's counteroffensive.

And while many of the trenches are actual Russian combat positions, others have been traps, researchers learned from front-line Ukrainian forces.

Russia's military "has continued to adapt," Michael Kofman, a leading Russia expert at the Center for Naval Analyses, said in a War on the Rocks podcast discussion published Thursday following a recent trip to Ukraine with other war experts.

Experience the best of both worlds in New Jersey, where high-tech innovation meets beautiful landscapes and bustling cities. With a dynamic ecosystem for enterprise and the largest concentration of engineers and scientists per square mile in the U.S., New Jersey is the ultimate destination for...

"They build out fake trenches. They have mine trenches," Kofman said, explaining that they attempt to "lure Ukrainian forces into trenches that have been mined" with remote-activated mines "and then blow up the mines."

Lees verder: https://qr.ae/pyiLnK
pi_209993200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Rusland de stereotype filmboef, alleen is dit de echte wereld.
Mij doet het eerder denken aan het narcistische ex-vriendje/jaloerse ex-echtgenoot: als je bij me weggaat steek ik je huis in brand/als je me verlaat maak ik jou en de kinderen hartstikke dood.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:43:48 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209993266
Da's lekker. En autoverkeer is ook al beperkt.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_209993580
quote:
RIA Novosti military commander Rostislav Zhuravlev died during Ukrainian shelling in the NVO zone, the agency's correspondent reports.

https://sputnikglobe.com/(...)ling-1112060149.html

https://fxtwitter.com/markito0171/status/1682715955665698822

https://twitter.com/markito0171/status/1682716178865684480

Meerdere Russische propagandisten dood of gewond nadat ze zijn beschoten door clustermunitie

opgeruimd staat netjes.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 14:31:40 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209993876
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 14:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

https://sputnikglobe.com/(...)ling-1112060149.html

https://fxtwitter.com/markito0171/status/1682715955665698822

https://twitter.com/markito0171/status/1682716178865684480

Meerdere Russische propagandisten dood of gewond nadat ze zijn beschoten door clustermunitie

opgeruimd staat netjes.

quote:
In Flanders' Ukrainian fields the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place: and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow,
Loved and were loved, and now we lie
In Flanders' Ukrainian fields.

Take up our quarrel with the foe;
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high,
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders' Ukrainian Fields.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/In_Flanders_Fields
  zaterdag 22 juli 2023 @ 14:47:33 #101
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209994135
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar dan alsnog.Veel bedrijven in de wereld, en ook westerse, doen nog steeds zaken in Rusland. Ze hebben hun filialen in Rusland en andere naam gegeven en verkopen nog steeds hun producten daar.

Zo is de Poolse kledingmerk "Reserved" die in de media riep dat Rusland zouden boycotten maar onder water daar nog volop verkopen omdat ze anders 25% van hun marktwaarde zouden verliezen. Geld gaat boven alles en zo denkt de rest van de wereld ook. Alleen McDonalds en CocaCola hebben echt afscheid genomen van Rusland.
Dat laatste was best bijzonder kon me nog jaren 90 herinneren waarbij de eerste max Donalds geplaatst werd in Rusland en het een stormloop was.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:18:03 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209994560
Tis zover, de remmen gaan dus los...
quote:
bron: nu.nl 22jul2023 11u30
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky zegt de Krimbrug als een militair doelwit te beschouwen. De brug werd maandag getroffen door een dodelijke droneaanval, en Rusland wijst Oekraïne aan als schuldige.
Blijft wel vermakelijk hoe Rusland dingen weet te (ver)draaien dat Oekraïne wordt verweten dat zij een object van de invaller/bezetter heeft beschadigd. En dan niet willen inzien dat je daar als moordcommando niet eens had moeten zijn om op te (kunnen) duiken.

Ondertussen:
quote:
bron RT 22jul23 09u42
A Ukrainian drone strike has resulted in an explosion at an ammunition depot in the central part of the Crimean peninsula, Governor Sergey Aksyonov said on Saturday. According to preliminary information, the incident has not resulted in any casualties, he added.
Kortom, ik zou maar niet op de Krim met vakantie gaan.
pi_209994803
quote:
The Ukrainian army used cluster munitions in the Avdiivka sector.
https://old.reddit.com/r/(...)er_munitions_in_the/
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:56:35 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:57:19 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209995084
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:15 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Russische intenties - politieke inmenging in Europese landen, Europa binnen de Russische invloedssfeer brengen etc. - zouden meer dan voldoende reden moeten zijn om dat land, net als zijn voorganger de Sovjet-Unie, volledig ten gronde te richten.
Strikt genomen geldt die "invloedssfeer" redenatie ook vanuit Putin met het kernverschil dat hij als narcist niet zal en kan begrijpen dat mensen dat tegenwoordig zelf willen en moeten mogen kunnen kiezen. In dat opzicht is Putin een relikwie van een duister verleden waarin macht hebben, alles rechtvaardigt om op te kunnen leggen.

En idd zolang dat land dat soort fundamentele keuze vrijheden - hoe wil je je leven met wie inrichten - niet toestaat aan burgers, moet en mag het geen onderdeel zijn van de samenleving.
pi_209995173
twitter

Maar natuurlijk zijn er geen beelden van.
pi_209995405
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 16:02 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is ook een heel raar verhaal, eerst de tanks naar het front sturen en vervolgens terughalen voor tests.
pi_209997346
Het Kremlin roept op om na Girkin, ook maatregelen te nemen tegen oa Margarita Simonyan en Solovyov omdat ze het Kremlin soms tegenspreken :o

twitter

Iedereen die niet in de pas loopt wordt aangepakt.
pi_209997432
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het Kremlin roept op om na Girkin, ook maatregelen te nemen tegen oa Margarita Simonyan en Solovyov omdat ze het Kremlin soms tegenspreken :o

[ twitter ]

pi_209997576
quote:

[ twitter ]

Thread? O+
pi_209997610
quote:

[ twitter ]

Dan ga ik toch wel heel hard lachen als die nu het haasje zijn _O_ _O-
A murky, forgotten land.
pi_209997814
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Thread? O+
Klik op die tweet de ik postte en lees daar de hele thread.
pi_209998060
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Klik op die tweet de ik postte en lees daar de hele thread.
Dat werkt helaas niet meer sinds een paar weken geleden twitter gewijzigd is.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:22:02 #114
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_209998316
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 16:02 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ze zien er echt uit als kartonnen tanks uit een slechte film, ben benieuwd naar hun prestaties
leuk
pi_209998325
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat werkt helaas niet meer sinds een paar weken geleden twitter gewijzigd is.
Het is een verhaal van een stuk of 20 tweets, dus die kan ik niet allemaal kopiëren/plakken.

Samenvatting is dat de Duma onlangs Poetin geadviseerd heeft om oa Girkin te arresteren en om veel harder op te treden tegen criticasters van het beleid van Poetin/het Kremlin. Zo wordt oa genoemd dat in de show van Solovyov dagelijks felle kritiek is te horen op het beleid van Poetin en ook Margarita Simonyan zou gecorrigeerd moeten worden.

Er worden verder nog een hoop andere namen genoemd, maar ook een hoop groepen die kritiek hebben op het beleid van Poetin, het militaire beleid, de legerleiding en de militaire successen of het gebrek daaraan.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:56:38 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209998824
quote:

[ twitter ]

Vuurpelotons? :)

Al is het maar voor die Krim film waar ze het script voor heeft geschreven.
pi_209998900
quote:
A cameraman for the German public broadcaster Deutsche Welle (DW) was wounded by shrapnel from a Russian cluster munitions attack in Ukraine Saturday, DW said in a statement. The bombing killed a Ukrainian soldier and left others hurt, according to the international media outlet.

The broadcaster identified the cameraman as Yevhen Shylko, and said he was injured 23 kilometers (about 14 miles) from the front lines in the city of Druzhkivka, located in Ukraine’s eastern Donetsk region. He was taken to the hospital and his condition is currently stable.

DW's crew came under Russian fire Saturday afternoon while filming Ukrainian military training on the ground, according to the statement. DW said the attack killed a Ukrainian soldier and seriously wounded several others.
CNN
pi_209999047
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209999096
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 19:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
pi_209999103
quote:

[ twitter ]

Now that would be a sight to behold _O_
-Rabia Al-Basri
pi_209999113
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 19:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Je zou toch een granaat in die jank muil willen stoppen.
Egoïstische kut Ruz :r
A murky, forgotten land.
pi_209999330
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 22 juli 2023 @ 19:54:59 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:05:06 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209999901
https://www.reddit.com/r/(...)e_has_showcased_the/
The British Ministry of Defence has showcased the "Malloy" drones, which will be included in a new aid package to Ukraine. These UAVs are capable of transporting equipment, weapons, and even evacuating the wounded from the frontline.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:09:26 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209999971
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 16:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is ook een heel raar verhaal, eerst de tanks naar het front sturen en vervolgens terughalen voor tests.
ze kwamen natuurlijk nog niet eens in de buurt van het front en gingen al kapot.
Maar goed er zijn er dan ook nog geen dozijn van gemaakt en met een beetje kans deed er 1 misschien van.
pi_209999994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)e_has_showcased_the/
The British Ministry of Defence has showcased the "Malloy" drones, which will be included in a new aid package to Ukraine. These UAVs are capable of transporting equipment, weapons, and even evacuating the wounded from the frontline.
Dat is wel mooi en nuttig spul :Y
A murky, forgotten land.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:18:01 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210000109
https://www.reddit.com/r/(...)metall_announced_it/
German arms manufacturer Rheinmetall announced it will protect it's new built Tank factory in Ukraine with it's own, self-procured Skynex Air-Defence System, after Russian threats to strike the facility.

The German armaments group Rheinmetall does not want to give up the idea of building a new plant in Ukraine. Also, the company is ready to protect it with its own anti-aircraft technology.

Rheinmetall has already officially confirmed plans to build a new plant for the production of armored vehicles in Ukraine. Maria Zakharova, a spokeswoman for the Russian Foreign Ministry, recently said that the plant is a "legitimate target for the Russian army".

As a result, the CEO of Rheinmetall stated that the company would not abandon plans to build the plant. Armin Papperger added that Rheinmetall's priority is to support its Ukrainian partners in the fight for freedom and democracy.

The group wants to cover the urgent need of the Ukrainian armed forces for armored vehicles. The company is expected to be able to produce up to four hundred main battle tanks and repair armored vehicles annually.

In order to protect the future military facility from Russian missiles, Rheinmetall is ready to use its own anti-aircraft equipment. Most likely, these are MANTIS anti-aircraft systems and Skynex self-propelled anti-aircraft systems. The latter only went into production two years ago.

Skynex is armed with a 35mm Oerlikon Mk3 cannon capable of firing at a distance of 4km. Its rate of fire is 1,000 rounds per minute. The system is designed for defense against cruise missiles, drones and aircraft.

MANTIS (Modular, Automatic and Networkable Target Acquisition and Intercept System) is an older development. Production started about 12 years ago. The system is a stationary short-range anti-aircraft system for defense against artillery fire and missiles.

[ Bericht 39% gewijzigd door slashdotter3 op 22-07-2023 20:29:59 ]
pi_210000364
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is wel mooi en nuttig spul :Y
Promo film: gewonde evacueren, 180 kg draagkracht
Commentaar Reddit: oeh daar kan je veel bommen aan hangen B-)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:47:19 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210000446
Gaat over Saudi Arabie als oil producer maar de invloed van de oorlog in Ukraine wordt ook behandeld (SA doet handjeklap met Rusland om de prijs van olie hoog te houden waardoor ze meer geld hebben voor hun oorlog. Ze beperken expres hun olie productie waardoor de VS nu hun beperkte strategische olie reserves moet aanspreken om de prijsstijging te beperken).

RealLifeLore

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 22-07-2023 20:53:20 ]
  zaterdag 22 juli 2023 @ 21:23:46 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210000948
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3

Loopgraven reinigen. Gevaarlijk werk.
pi_210001153
Zware explosie bij Oekraïense drone-aanval op munitiedepot Krim
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70867952
pi_210001239
quote:
Oekraïens postbedrijf van levensbelang dicht bij het front
https://nos.nl/artikel/24(...)-dicht-bij-het-front

quote:
"Wat hierin zit, kan ik niet laten zien", glimlacht Anton. "Ik kan je alleen zeggen dat het met de oorlog te maken heeft." De jonge militair met lichtblauwe ogen komt uit Zaporizja en is hier al een jaar gelegerd. "Het is oorlog. Ik kan niet zomaar even naar een winkel gaan om iets uit te zoeken. De post is voor ons van levensbelang."
Kysia vindt het belangrijk te melden dat de jongeman lichtblauwe ogen heeft.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 21:47:13 #134
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210001355
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 21:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
Snap ook nooit wat die in oorlogsgebieden doet. Waarbij ik haar niet wil beledigen, want respect moet je er wel voor hebben.
pi_210001806
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210002036
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 22:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Het blijft ontroerend, die filmpjes.[ twitter ]
Prachtig dit O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210002412
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 21:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
Maar wat is daar mis mee? Zulke kleine details maken artikelen leesbaarder .
pi_210002471
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 22:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wat is daar mis mee? Zulke kleine details maken artikelen leesbaarder .
Het is toch geen bouquet reeks? Het voegt letterlijk 0,0 toe aan een artikel over de oorlog. Als je nou iets zegt over een baard omdat ze in de loopgraaf zitten in de kou of littekens door de strijd. Maar de kleur van iemands ogen is onzinnig in dit geval.
pi_210003011
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 22:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het is toch geen bouquet reeks? Het voegt letterlijk 0,0 toe aan een artikel over de oorlog. Als je nou iets zegt over een baard omdat ze in de loopgraaf zitten in de kou of littekens door de strijd. Maar de kleur van iemands ogen is onzinnig in dit geval.
Tja, ik vind het muggezifterij.
Om over zo'n klein detail te vallen.
pi_210003367
twitter

twitter
pi_210003379
twitter
pi_210003406
Schijnt dat Rusland veel raketten op Odessa afgevuurd heeft vanavond. Veel flats beschadigd en gebouwen in het centrum. Worden ook veel doden gemeldt op de Telegram kanalen. Zullen we morgen wel meer over horen.
pi_210003424
Genocide in odessa vannacht :(
pi_210003429
twitter

En Russiche propagandisten kun je natuurlijk geen echte journalisten noemen in mijn ogen. Daar ze niet echt het nieuws brengen.

.....

twitter

....

twitter
pi_210003460
twitter

Rusland is een terreurstaat.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2023 01:20:56 ]
pi_210003475
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 01:18 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Rusland is een terreurstaat.
Odessa was een stad waar Russen voor de oorlog graag kwamen. En nu mag de hele stad in de fik, toch wel apart.
pi_210003480
Nieuwe "shark drones" in gebruik genomen in Oekraïne lol.

pi_210003508
quote:
Geen luchtafweer te zien.
pi_210003527
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 01:40 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Geen luchtafweer te zien.
In het eerste filmpje zie ik iets wat mogelijk luchtafweer is? Er wordt in elk geval iets vanuit de stad naar het licht geschoten.

In het tweede filmpje vloog de raket mogelijk te laag. Maar ben geen expert. Is inderdaad niet zo'n spektakel als een paar dagen geleden. Toen de hele lucht opgelicht was door afweer.
pi_210004165
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/23/7412527/
quote:
Authorities show aftermath of Russian attack on Odesa: destroyed houses, monuments, church
quote:
Missile attack on Odessa: 1 killed,19 injured. Transfiguration Cathedral is destroyed.
twitter

https://www.reddit.com/r/(...)argetted_and_bombed/ (video)
https://www.reddit.com/r/(...)the_shelling_of_the/ (nog een video)

[ Bericht 31% gewijzigd door Delenlill op 23-07-2023 08:42:13 ]
pi_210004189
https://www.reddit.com/r/(...)/whats_granit_doing/
Audio met 2? Russen die proberen om andere te stoppen met op hun te vuren (friendly fire). Ze klinken erg wanhopig en kwaad.

[ Bericht 67% gewijzigd door Delenlill op 23-07-2023 08:43:47 ]
pi_210004335
twitter

https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/new/ (video van schade in Odessa)
https://www.reddit.com/r/(...)_cathedral_in_odesa/ (nog wat meer foto's van schade aan kathedraal.
pi_210004359
https://www.telegraph.co.(...)cripted-ukraine-war/

quote:
Unilever to allow its 3,000 Russian workers to be conscripted

Unilever will allow its thousands of Russian workers to be conscripted into the Ukraine war as the row deepens over its decision to keep selling in the country.

The food giant, which prides itself on its “social purpose”, confirmed it was aware of the Russian law “requiring any company operating in Russia to permit the conscription of employees should they be called”, in a letter to campaign group B4Ukraine.

Reginaldo Ecclissato, Unilever’s chief business operations and supply chain officer, added: “We always comply with all the laws of the countries we operate in.”

It will fuel criticism over Unilever’s decision to keep selling food and hygiene products in Russia, while rivals have exited in response to the war in Ukraine.

The company, which owns Marmite and Dove soap said last year it would review its operations in Russia, but is still selling what it deems is “everyday essential food” in the country, including ice cream.

Unilever was named as a sponsor of war by the Ukrainian government, after continuing to pay taxes in Russia,

Executives from the company have argued “exiting is not straightforward”.

In the letter, issued in response to questions submitted by B4Ukraine, a coalition of more than 80 nonprofits who are urging multinationals to leave Russia, Mr Ecclissato said none of the options it had were “desirable”.

He said there was a risk that by selling the business, the Russian state could potentially “gain further benefit”.

If it closed the business down, Unilever said its business and brands in the country would be “appropriated - and then operated - by the Russian state”.

Mr Ecclissato wrote: “The third option is to allow the business to run with those strict constraints that we put in place last March... We believe the third remains the best option, both to avoid the risk of our business ending up in the hands of the Russian state, either directly or indirectly, and to help protect our people. We will of course continue to keep this position under close review.”

It is understood that if Unilever employees were to be conscripted by the Russian army, their employment contracts would be suspended and wages would not be paid.

Ukraine Solidarity Project named Unilever a ‘sponsor of war’ in a billboard at its London headquarters
Ukraine Solidarity Project named Unilever a ‘sponsor of war’ in a billboard at its London headquarters
Earlier this month, Unilever was named as a sponsor of war by the Ukrainian government, after continuing to pay taxes in Russia, totalling RUB 3.8bn (£33m) last year.

The accusations were made by the Ukraine Solidarity Project, a group of veterans and international activists, who installed a billboard outside of Unilever’s London headquarters which depicted images of Ukrainian soldiers in the style of the company’s Dove adverts.

Valeriia Voshchevska, of the Ukraine Solidarity Project, described Unilever’s stance as “jaw-dropping”.

She said: “When people see Unilever products in the shops – like Hellman’s Mayonnaise, Marmite, Magnum and Dove – they now know that this company is prepared to conscript thousands of its workers for Russia’s war effort. It’s hard to get your head around.

“Unilever’s out of excuses. It needs to do the right thing and stop doing business in Russia now.”

Unilever has historically been known for positioning itself as a “social purpose” company, with its Ben & Jerry’s brand in particular adopting hardline stances on social issues and geopolitics. Last year, the ice cream brand criticised Joe Biden for “fanning the flames of war” in Ukraine.

On Twitter, Ben & Jerry’s said: “You cannot simultaneously prevent and prepare for war.

“We call on President Biden to de-escalate tensions and work for peace rather than prepare for war.

“Sending thousands more US troops to Europe in response to Russia’s threats against Ukraine only fans the flame of war.”
Lekker dan. 3000 personeelsleden van Unilever in Rusland mogen het leger in en Unilever laat dit gewoon toe. Deze personeelsleden worden niet doorbetaald. Tijd voor een algehele boycot van Unilever. Nu betalen ze niet alleen indirect mee aan de oorlog in Oekraïne door middel van belastingen. Maar ook direct door het leveren van soldaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Delenlill op 23-07-2023 09:11:54 ]
pi_210004415
pi_210004476
pi_210004663
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 09:06 schreef Delenlill het volgende:
[..]
Lekker dan. 3000 personeelsleden van Unilever in Rusland mogen het leger in en Unilever laat dit gewoon toe. Deze personeelsleden worden niet doorbetaald. Tijd voor een algehele boycot van Unilever. Nu betalen ze niet alleen indirect mee aan de oorlog in Oekraïne door middel van belastingen. Maar ook direct door het leveren van soldaten.
Het is jammer dat Unilever zo verschrikkelijk groot is, dat het (bijna) onmogelijk is ze te boycotten.

Het enige wat ik van de Heineken groep graag dronk was Brand, en dat koop ik niet meer.

Met Unilever is dat wat moelijker.

Net even de lijst met merken doorgenomen, daar zit niks bij wat ik koop/gebruik.

Al weet je natuurlijk niet of sommige huismerken ook bij hen vandaan komen.
A murky, forgotten land.
  zondag 23 juli 2023 @ 09:45:55 #159
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210004775
quote:
[..]
Hoe moet een bedrijf eigenlijk tegenhouden dat hun personeel naar het front moet?

Unilever is een k*tbedrijf met k*tproducten en k*treclames.
Maar dit terzijde.
pi_210004921
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 09:45 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Hoe moet een bedrijf eigenlijk tegenhouden dat hun personeel naar het front moet?
Zaken doen en geld verdienen in Rusland is gewoon smerig. Het enige dat Unilever kan doen is vertrekken uit Rusland. Maar dat wil men niet, wederom vanwege: geld.
pi_210004933
quote:
Natuurlijk heeft Oekraïne het niet gemakkelijk. Maar dat filmpje heeft wel een heel hoog propaganda gehalte. En je ziet maar weinig.

Die "vijandige" soldaten waar ze tegen vechten hebben geen patches, hun gezichten zijn bedekt en er is niks waardoor je ze als Oekraïense soldaten kunt herkennen. Ook zijn er wel hele goede camera's overal opgesteld. Dit zijn scherpere beelden dan we in 99,99 procent van de gevallen zien van Rusland. En dan die zogenaamde medaille uitreiking aan het einde. Waar de soldaten in nieuwe uniformen staan (zo lijkt het in elk geval)

Oh en het YouTube kanaal heet "interesting productions".
  zondag 23 juli 2023 @ 09:57:15 #162
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_210004950
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2023 09:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weer een belangrijk militair doel uitgeschakeld. :') kk Russen :r
Mooi klusje voor Thierry Baudet
pi_210005184
quote:

[..]

Maar dit terzijde.
De oorlog is iets van 1 1/2 jaar bezig nu. Meer dan genoeg tijd voor hun om uit Rusland te vertrekken. Unilever verkoopt vooral luxe producten die de gemiddelde Rus niet kan betalen zie ik. Dus de Russen zullen ook niet opeens verhongeren zonder Unilever daar.

Ze wisten dat hun personeel opgeroepen zou kunnen worden. En ja dat ze opgeroepen gaan worden kunnen ze inderdaad niks aan doen. Nu niet meer in elk geval. Maar het was hun keuze om in Rusland zaken te blijven doen.
pi_210005318
quote:
2s.gif Op zondag 23 juli 2023 09:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weer een belangrijk militair doel uitgeschakeld. :') kk Russen :r
Er gaan vast ook wel militairen naar de kerk, dus dat maakt dit wel een legitiem doelwit. Ook heb je vast genoeg militairen die brood eten, dat maakt het aanvallen van Oekraine haar agrarische industrie ook legitiem. Volgens de Russische zienswijze dan.
  zondag 23 juli 2023 @ 10:25:14 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 juli 2023 @ 10:27:17 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210005414
quote:
Teringratten. Hopelijk gooit Oekraïne nu eens wat bommen op het paleis van Poetin of het Kremlin.
  zondag 23 juli 2023 @ 10:38:13 #167
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210005577
Raketten op het rode plein. Graag. Nu.
1947-2016
  zondag 23 juli 2023 @ 11:03:58 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_210005889
Iedereen is aan het vegen O+
twitter
  Moderator zondag 23 juli 2023 @ 11:24:05 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_210006173
quote:
[..]
Niet dat ze daar niet gewoon weg moeten hoor maar Unilever levert helemaal niemand

Het is geen Wagner en het zijn geen slaven ofzo, gewoon dienstplichtige Russische burgers
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 23 juli 2023 @ 11:50:22 #170
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_210006442
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 10:38 schreef Red_85 het volgende:
Raketten op het rode plein. Graag. Nu.
Mwa , beter op de olie terminals aan de zwarte zee waarmee Rusland nog steeds veel geld verdient. Die zijn ook wel binnen bereik. En het grote voordeel van een olie terminal, groot effect ook van kleine explosieven.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_210006562
-Rabia Al-Basri
pi_210006617
Zojuist dit artikel uit 1946 gelezen. Waar de vraag gesteld wordt wat er zou gebeuren als de atoombommen niet waren gebruikt. https://www.theatlantic.c(...)ot-been-used/376238/

Kennelijk dachten de Japanners dat ze aan het winnen waren en dat het verlies van Okinawa en iwojima onderdeel was van een master strategy om de Amerikanen naar mainland Japan te lokken om ze aldaar te vernietigen. Deed me denken aan onze Russische fantasten van vandaag de dag. Het is fascinerend hoe onze geest volledig los van de realiteit kan opereren.
-Rabia Al-Basri
pi_210006681
quote:
[..]
Wat doet Unilever daar nog?

Ze waren vroeger 58% Nederlands. Als ze nog Nederlands waren, hadden we daar zeker kamervragen over gehad.
pi_210006734
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juli 2023 @ 12:35:23 #175
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210006904
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 09:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Zaken doen en geld verdienen in Rusland is gewoon smerig. Het enige dat Unilever kan doen is vertrekken uit Rusland. Maar dat wil men niet, wederom vanwege: geld.
Idd, het blijft bizar dat een Westers bedrijf betrokken wil - kunnen - blijven in dat regime.
Het lijkt mij ook dat het niet zo moeilijk is om vanuit Westerse overheidsregels, multinationals te dwingen om hun belangen en bezitttigen aldaar af te laten schrijven zodat aandeelhouders er ook geen interesse meer in zullen/kunnen hebben.

En wmb vertrekken die multinationals met medeneming van alles dat nodig is de lokale operaties te kunnen voortzetten, ook iets met de privatekeys* inactiveren die nodig zijn om machines/processen operationeel te maken/houden.

* Interessant (Moof :P ) mechanisme dat iemand dan een prijzig apparaat of proces heeft dat simpelweg stopt met functioneren indien die private sleutel, verloopt.
Daar zit je dan met je lopende band en regelsysteem -O- dat niet meer vooruit te branden is.
Ooit bij een bedrijf gewerkt dat bewust periodiek haar gecodeerde toegangssleutels vernieuwde zodat onverhoopt het waardeloos werd indien het "genationaliseerd" of "bedreigd" zou worden.
Trouwens ook een prima werkwijze dat het totaal geen zin heeft een wat geavanceerder apparaat te confisqueren dat in andere h/landen simpelweg niet meer zal functioneren.

Hebben Apple & Google trouwens al, alle apparaten in la Russia uitgezet ?
of worden die vooral gebruikt om te kunnen blijven s/pioneren ?
Mogelijk, de reden dat de Rusland die dingen aan het verbieden is en track/trace voor clustering te voorkomen.
pi_210006923
quote:
12s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:35 schreef Vallon het volgende:

[..]
Idd, het blijft bizar dat een Westers bedrijf betrokken wil - kunnen - blijven in dat regime.
Het lijkt mij ook dat het niet zo moeilijk is om vanuit Westerse overheidsregels, multinationals te dwingen om hun belangen en bezitttigen aldaar af te laten schrijven zodat aandeelhouders er ook geen interesse meer in zullen/kunnen hebben.

En wmb vertrekken die multinationals met medeneming van alles dat nodig is de lokale operaties te kunnen voortzetten, ook iets met de privatekeys* inactiveren die nodig zijn om machines/processen operationeel te maken/houden.

* Interessant (Moof :P ) mechanisme dat iemand dan een prijzig apparaat of proces heeft dat simpelweg stopt met functioneren indien die private sleutel, verloopt.
Daar zit je dan met je lopende band en regelsysteem -O- dat niet meer vooruit te branden is.
Ooit bij een bedrijf gewerkt dat bewust periodiek haar gecodeerde toegangssleutels vernieuwde zodat onverhoopt het waardeloos werd indien het "genationaliseerd" of "bedreigd" zou worden.
Trouwens ook een prima werkwijze dat het totaal geen zin heeft een wat geavanceerder apparaat te confisqueren dat in andere h/landen simpelweg niet meer zal functioneren.

Hebben Apple & Google trouwens al, alle apparaten in la Russia uitgezet ?
of worden die vooral gebruikt om te kunnen blijven s/pioneren ?
Mogelijk, de reden dat de Rusland die dingen aan het verbieden is en track/trace voor clustering te voorkomen.
Als je op het 'grondgebied' van iķ noem een ISIS bier zat te verkopen zou je gelijk onder de terreurwetgeving berecht worden.

Nu hebben we een land dat nog veel meer oorlogsmidaden heeft gepleegd en mag het allemaal wel.
  zondag 23 juli 2023 @ 12:44:35 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210007001
quote:
Volgens:
quote:
bron:nu.nl ... ...
Rusland bevestigt dat er aanvallen op Odesa zijn geweest, maar ontkent dat het de kathedraal heeft geraakt. Volgens het Russische ministerie van Defensie is het gebouw waarschijnlijk geraakt door een Oekraïense luchtafweerraket. ... ...
Rusland haalt zoals zo vaak weer het bekende :r omkeertrucje uit dat zij zich niet verantwoordelijk acht voor leed & schade als veroorzaakt om te verdedigen 8)7 .
pi_210007067
quote:

[..]

Maar dit terzijde.
Ze hadden al zeker een jaar geleden hun activiteiten moeten stoppen in Rusland, maar nadat de Russische regering
aankondigde dat personeel van grote bedrijven verplicht naar het front gestuurd zou worden al helkemaal.

Unilever heeft als belangrijkste argumenten altijd gebruikt dat ze een belangrijke functie in de Russische samenleving had met hun noodzakelijke producten en dat als ze zouden vertrekken duizenden banen van gewone Russen zouden verdwijnen.

Maar ze zijn gewoon doorgegaan met de productie en verkoop van hun luxe producten zoals roomijs en nu duizenden van hun personeel tegen Oekraïne ingezet worden vinden ze dat blijkbaar ook niet heel boeiend.
En voor de aandeelhouders hebben ze jubelverhalen gehouden over de hoge winsten die ze in Rusland hebben behaald.
  zondag 23 juli 2023 @ 12:49:40 #179
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210007068
quote:
12s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:35 schreef Vallon het volgende:
ook iets met de privatekeys* inactiveren die nodig zijn om machines/processen operationeel te maken/houden.

* Interessant (Moof ) mechanisme dat iemand dan een prijzig apparaat of proces heeft dat simpelweg stopt met functioneren indien die private sleutel, verloopt.
Daar zit je dan met je lopende band en regelsysteem dat niet meer vooruit te branden is.
Ja, zo zijn er ook mensen die heel verontwaardigd roepen: waarom disablen al die machinemakers (uit Duitsland, Japan) hun machines die nu gebruikt worden in de rus defensie industrie niet?

Omdat je apparatuur dan altijd online moet zijn, en dat geen ander doel dient, dan dit soort niet vaak voorkomende scenarios.

En in de tussentijd levert het de gebruiker onnodig veel gelazer op, doet je internet het niet, werkt je apparaat niet.

Je kan alle apparatuur wel opzadelen met een complexe PKI (Public Key Infrastructure), maar waarom zou je dan doen.

Het is een beetje hollywood movie powered sentiment. In films valt alles remote te disablen, maar realiteit is geen flim.
&lt;signature here&gt;.
pi_210007098
quote:
88s.gif Op zondag 23 juli 2023 11:24 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet dat ze daar niet gewoon weg moeten hoor maar Unilever levert helemaal niemand

Het is geen Wagner en het zijn geen slaven ofzo, gewoon dienstplichtige Russische burgers
Ze hadden als argument om te blijven dat ze zoveel gewone Russen van werk voorzien en als ze zouden vertrekken
zouden die arme Russen hun baan kwijt zijn. Nu datzelfde personeel ingezet word om hun buurland aan te vallen heeft dat argument ineens heel wat van zijn waarde verloren.
pi_210007128
twitter

Zou Wagner toch Polen gaan binnentrekken? Volgens Lukashenko "willen" ze dat graag doen en zouden ze hun hun gang moeten laten gaan. Weer dus die plausible deniability.

- Wagner zijn huurlingen. Wij betalen ze niet en wij leiden ze niet. Dus het is niet onze schuld als ze zelf wat bepalen te doen. En het zou een goede manier kunnen zijn om weer in een goed licht te komen in Rusland/bij Putin.

Gelukkig kan Oekraïne op de hulp van Wit Rusland rekenen als Polen Oekraïne binnen valt lol.

En Putin kan ook niet meer stilzitten zeg. Ook ziet hij er een beetje moe/verveeld uit.

- If western Ukraine asks for help......

Zou dit weer een false flag kunnen zijn voor het opzetten van zogenaamde separatisten die de onafhankelijkheid gaan opeisen, valse verkiezingen gaan houden en dan Wit-Rusland+Wagner om hulp gaan vragen?

Zo begon het ook in Oost-Oekraïne tenslotte.

Al lijkt me het stug dat ze zo'n kunstje weer gaan flikken. Dus hopelijk is het gewoon weer wat grootpraat.

https://www.reddit.com/r/(...)gnerites_started_to/

(Engelse ondertiteling)

[ Bericht 5% gewijzigd door Delenlill op 23-07-2023 13:11:34 ]
pi_210007185
twitter

Na alles wat hij heeft gedaan sinds de oorlog in 2014 startte. En CNN noemt hem een militaire blogger....... Wat een blamage.
  zondag 23 juli 2023 @ 13:05:40 #183
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210007242
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, zo zijn er ook mensen die heel verontwaardigd roepen: waarom disablen al die machinemakers (uit Duitsland, Japan) hun machines die nu gebruikt worden in de rus defensie industrie niet?

Omdat je apparatuur dan altijd online moet zijn, en dat geen ander doel dient, dan dit soort niet vaak voorkomende scenarios.

En in de tussentijd levert het de gebruiker onnodig veel gelazer op, doet je internet het niet, werkt je apparaat niet.

Je kan alle apparatuur wel opzadelen met een complexe PKI (Public Key Infrastructure), maar waarom zou je dan doen.

Het is een beetje hollywood movie powered sentiment. In films valt alles remote te disablen, maar realiteit is geen flim.
Dat zal ms het beeld zijn maar in onze tijd - be/en there - waar software de gebruikswerking bepaalt, kan dat systematisch uitschakelen prima.
Genoeg apparatuur met software* dat simpelweg idd gestaag gaat haperen en onbetrouwbaar wordt indien er geen verbinding en updates meer zijn. Iets dat je dan idd niet wil in die prachtige state of the art Unilever of drone fabriek.
NB: dat Unilever niet heeft voorzien dat zij de controle kan houden over de kapitale werking, is wmb dan weer dat bedrijfsmodel te verwijten.

Ik mag en ga toch echt verwachten dat geen enkel technologisch bedrijf uit westerse Hemisfeer zich nog bezighoudt met bv support en updates van zaken die in Rusland worden gebruikt. Op korte termijn zal er dan niet veel aan de hand zijn maar voor de gebruikers aldaar wordt het op termijn erg vervelend dat ze niet meer kunnen streamen of xbox'en.

En ja, die onderlinge online verwevenheid - wat je daar ook van vindt - is inmiddels een gegeven dat wmb prima kan worden ingezet om Rusland ook langs die wegen af te snijden.
  zondag 23 juli 2023 @ 13:08:21 #184
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210007283
Ben benieuwd met wat voor serieuze vergelding Zelensky dan denkt te komen. Tot nu toe is het eigenlijk allemaal best braafjes.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
pi_210007375
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:08 schreef Tengano het volgende:
Ben benieuwd met wat voor serieuze vergelding Zelensky dan denkt te komen. Tot nu toe is het eigenlijk allemaal best braafjes.
Ik denk vooral meer inzet om strategische doelen te behalen.
Rusland nodigt wel heel erg uit om smerige aanvallen op Rusland haar burgerbevolking uit te voeren (met drones a la Shahed), maar ze weet dan ook wel dat het internationale steun verliest. Odessa wordt weer als extra argument opgevoerd voor meer, betere en nieuwe(re) wapens. Groot gelijk ook. Kom maar snel met die F16.
pi_210007409
https://www.reddit.com/r/(...)ey_bmps_and_leopard/

(video van een flinke konvooi van Oekraïense troepen die in de aanval gaan op Russische posities in de richting van Zaporizhzhia) - volgens de titel dan. Nog niet bevestigd via andere bronnen.

quote:
A convoy of Ukrainian "Bradley" BMPs and Leopard 2A6 tanks sets out to storm Russian Army positions in the Zaporizhzhia direction.
pi_210007426
quote:
Welk nut hebben vergeldingen? Oekraïne moet gewoon doordaan met hun land verdedigen en het Westen moet de steun verder opvoeren.
Цой жив
  zondag 23 juli 2023 @ 13:18:13 #188
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210007444
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:16 schreef Zwoerd het volgende:
Welk nut hebben vergeldingen? Oekraïne moet gewoon doordaan met hun land verdedigen en het Westen moet de steun verder opvoeren.
Zelensky zegt zelf dat hij deze daad zwaar gaat vergelden.

Punt is dan wel dat je dat ook moet waarmaken, anders nemen ze hem helemaal niet meer serieus. Maar zelfs al dringen ze die Russen helemaal de grens over dan lijkt het er nog steeds op dat ze deze bombardementen blijven uitvoeren. Het is gewoon een gebed zonder eind.

Ergens zou je een manier moeten vinden om die russen cq het Kremlin op hun knieeen te krijgen, maar ik zou echt niet weten hoe.

quote:
Woorden Zelensky:

En er zal zeker een vergelding zijn." Hij benadrukt daarbij dat de "Russische terroristen" die wraak zullen voelen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 23-07-2023 13:24:16 ]
pi_210007528
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210007550
quote:
Olie installaties :Y)
-Rabia Al-Basri
  zondag 23 juli 2023 @ 13:30:52 #191
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210007602
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:27 schreef Slayage het volgende:
Olie installaties :Y)
Dat zou ik wel een leuke optie vinden; installaties en olie-opslag lokaties })

Alleen wel een beetje kut voor het milieu :{ :?
  zondag 23 juli 2023 @ 13:34:46 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210007650
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:55 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]

Zou Wagner toch Polen gaan binnentrekken? Volgens Lukashenko "willen" ze dat graag doen en zouden ze hun hun gang moeten laten gaan. Weer dus die plausible deniability.

- Wagner zijn huurlingen. Wij betalen ze niet en wij leiden ze niet. Dus het is niet onze schuld als ze zelf wat bepalen te doen. En het zou een goede manier kunnen zijn om weer in een goed licht te komen in Rusland/bij Putin.

Gelukkig kan Oekraïne op de hulp van Wit Rusland rekenen als Polen Oekraïne binnen valt lol.

En Putin kan ook niet meer stilzitten zeg. Ook ziet hij er een beetje moe/verveeld uit.

Zou dit weer een false flag kunnen zijn voor het opzetten van zogenaamde separatisten die de onafhankelijkheid gaan opeisen, valse verkiezingen gaan houden en dan Wit-Rusland+Wagner om hulp gaan vragen?

Al lijkt me het stug dat ze zo'n kunstje weer gaan flikken. Dus hopelijk is het gewoon weer wat grootpraat.

(Engelse ondertiteling)
die trainingen bij de grens van Polen is om de belarussisch soldaten te motiveren met een mogelijke aanval door de NATO

als men voldoende soldaten heeft dan gaan ze gewoon op naar Kiev
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 juli 2023 @ 13:36:15 #193
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210007671
quote:
12s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:05 schreef Vallon het volgende:
Genoeg apparatuur met software* dat simpelweg idd gestaag gaat haperen en onbetrouwbaar wordt indien er geen verbinding en updates meer zijn.
Als jij een tablet koopt, of een telefoon, en je update die nooit blijven die doorgaans prima werken. Het ecosysteem gaat weliswaar verder; op een bepaalt moment zeggen populaire apps: ik wil minimaal versie x van een besturingssysteem, anders doe ik het lekker niet. Maar feitelijk werkt je tablet/phone prima.

Dus het is nogal een misverstand dat spul ophoud met werken zonder updates. Software wordt niet oud, gaat niet naarmate het ouder is meer mankementen vertonen. Zit je in een ecosysteem, en ga je daar mee uit de pas lopen, dan gaat het haperen. Maar laat dat voor zwaar industrieel spul nou niet gelden.

Waar mensen aan denken is een soort killswitch. Maar waarom zou je dat inbouwen in bv een industriele freesmachine.
&lt;signature here&gt;.
pi_210007703
quote:
[ twitter ]

(Engelse ondertiteling)
Pre-Oekraïnse oorlog zou men er wellicht mee zijn weggekomen met het 'ja maar het zijn slechts huurlingen' smoesje.

Anno 2023 echt niet meer.
Aanval van Wagner = aanval van Rusland.
A murky, forgotten land.
  zondag 23 juli 2023 @ 13:40:21 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210007732
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:40 schreef AchJa het volgende:

[..]
Een paar MiG-21 motoren blazen dat zo uit...

[ afbeelding ]
Hoe heet die gast ook alweer, die toen in Koeweit de leiding had over het 'blussen' van al die in brand gestoken oliebronnen?
A murky, forgotten land.
  zondag 23 juli 2023 @ 13:42:20 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210007739
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:49 schreef ExTec het volgende:

[..]

Idd, net als het hardnekkige broodje aap dat je met westerse luchtverdedigingswapens niet op VS toestellen zou kunnen schieten...
  zondag 23 juli 2023 @ 13:42:37 #198
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 23 juli 2023 @ 13:42:56 #199
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210007749
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:40 schreef AchJa het volgende:
Een paar MiG-21 motoren blazen dat zo uit...

[ afbeelding ]
Ik word er ook een beetje moedeloos van. Oekraine blijft maar gebombardeerd worden. Zelfs in de tweede wereldoorlog bestond er volgens mij nog een code dat je van kerken afbleef, maar ook die grens gaan de russen blijkbaar voorbij inclusief dat historische theater in Marieopel.

En zoals ik net zei vrees ik dat hoe ver de russen ook zullen worden teruggedreven dat ze gewoon hun bombardementen blijven uitvoeren. Dus ik heb zoiets van: Waar houdt dit in godsnaam op? :{
pi_210007755
Ah ja nu herinner ik me die naam weer ja _O_
A murky, forgotten land.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 13:49:46 #201
3928 Ulx
pi_210007840
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:16 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Welk nut hebben vergeldingen?
Rusland pijn doen waar het pijn doet. Als grote kerel op jou inslaat kun je wel de hele tijd klappen ontwijken en afweren, maar dan blijf je bezig. Trap die vent een paar heel hard in zijn kloten en als hij dan op de grond ligt te kermen nog een keer keihard alle tanden uit zijn bek en hij stopt wel met die onzin.
pi_210007854
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Pre-Oekraïnse oorlog zou men er wellicht mee zijn weggekomen met het 'ja maar het zijn slechts huurlingen' smoesje.

Zal de hele NATO het hier mee eens zijn? En indien Wagner Polen aanvalt een artikel 5 accepteren om een oorlog te starten met Rusland/Wit Rusland?

Al kan Rusland/Wit Rusland dit nooit winnen. Ze kunnen wel heel veel schade toebrengen. (al hebben wij de afgelopen 1 1/2 jaar gezien dat dit ook relatief is.)
  zondag 23 juli 2023 @ 13:53:43 #203
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210007896
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Sowieso, Polen binnenvallen :')

Dat is een van de weinige Europese landen met een respectabel leger.

De domste cowboyverhalen komen hier langs. Echt hoor.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 13:54:18 #204
3928 Ulx
pi_210007904
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:42 schreef Tengano het volgende:
Zelfs in de tweede wereldoorlog bestond er volgens mij nog een code dat je van kerken afbleef, m
Je refereert aan de Dom van Keulen? Men liet grote kerken eigenlijk vooral staan omdat het goed zichtbare oriëntatiepunten waren.
  zondag 23 juli 2023 @ 13:56:02 #205
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210007924
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:49 schreef Ulx het volgende:
Rusland pijn doen waar het pijn doet. Als grote kerel op jou inslaat kun je wel de hele tijd klappen ontwijken en afweren, maar dan blijf je bezig. Trap die vent een paar heel hard in zijn kloten en als hij dan op de grond ligt te kermen nog een keer keihard alle tanden uit zijn bek en hij stopt wel met die onzin.
In dat geval heb je het al bijna over kernwapens zoals ze die Japanners destijds ook hebben gestopt.
pi_210007928
twitter

Een van Putin's klonen is weer op pad.
  zondag 23 juli 2023 @ 13:57:17 #207
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210007934
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:54 schreef Ulx het volgende:
Je refereert aan de Dom van Keulen? Men liet grote kerken eigenlijk vooral staan omdat het goed zichtbare oriëntatiepunten waren.
Nee, ik refereer aan verhalen die ik wel eens gehoord heb dat de Duitsers kerken lieten staan omdat dat over hun eigen grens zou gaan als ze ook die zouden wegvagen.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 13:57:18 #208
3928 Ulx
pi_210007935
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:50 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Zal de hele NATO het hier mee eens zijn? En indien Wagner Polen aanvalt een artikel 5 accepteren om een oorlog te starten met Rusland/Wit Rusland?

Al kan Rusland/Wit Rusland dit nooit winnen. Ze kunnen wel heel veel schade toebrengen. (al hebben wij de afgelopen 1 1/2 jaar gezien dat dit ook relatief is.)
Artikel 5 is geen discussiepunt. Navo-landen zijn verplicht te helpen. Maar het soort hulp staat vrij.
  zondag 23 juli 2023 @ 13:58:20 #209
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210007967
quote:
[ twitter ]

(Engelse ondertiteling)
Waarom zou Wagner Polen in gaan? De kans is nog groter dat Rutte met Van der Plas gaat trouwen.
pi_210007989
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Sowieso, Polen binnenvallen :')

Dat is een van de weinige Europese landen met een respectabel leger.

De domste cowboyverhalen komen hier langs. Echt hoor.
De president van Wit-Rusland heeft dat in een gesprek tegen Putin gezegd. Dat de Wagner soldaten dit graag willen.

Niemand hier verwacht dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Zoals je al zegt Polen zou Wagner in de pan hakken. En de NATO heeft ook meer dan genoeg troepen in Polen om een handje mee te helpen.

Maar aan de andere kant Putin en zijn trawanten blijven rare dingen doen. En hun soldaten zijn niks waard voor hun. Wagner zijn niet eens officieel hun soldaten. En hebben nog flink wat goed te maken. Een kat in het nauw kan rare sprongen maken.
  zondag 23 juli 2023 @ 14:02:57 #212
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_210008014
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Waarom zou Wagner Polen in gaan? De kans is nog groter dat Rutte met Van der Plas gaat trouwen.
Daar heb ik een topic over geopend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210008015
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Artikel 5 is geen discussiepunt. Navo-landen zijn verplicht te helpen. Maar het soort hulp staat vrij.
Maar een artikel 5 tegen Wagner is wat anders dan een artikel 5 tegen Rusland. En bij sommige landen zou dat best wel eens een discussiepunt kunnen worden.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:04:05 #214
3928 Ulx
pi_210008027
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:56 schreef Tengano het volgende:

[..]
In dat geval heb je het al bijna over kernwapens zoals ze die Japanners destijds ook hebben gestopt.
Welnee.
pi_210008038
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:01 schreef Delenlill het volgende:

[..]
De president van Wit-Rusland heeft dat in een gesprek tegen Putin gezegd. Dat de Wagner soldaten dit graag willen.

Niemand hier verwacht dat het daadwerkelijk gaat gebeuren. Zoals je al zegt Polen zou Wagner in de pan hakken. En de NATO heeft ook meer dan genoeg troepen in Polen om een handje mee te helpen.

Maar aan de andere kant Putin en zijn trawanten blijven rare dingen doen. En hun soldaten zijn niks waard voor hun. Wagner zijn niet eens officieel hun soldaten. En hebben nog flink wat goed te maken. Een kat in het nauw kan rare sprongen maken.
1 groot onzinverhaal.
pi_210008041
quote:

[..]
_O-
A murky, forgotten land.
  zondag 23 juli 2023 @ 14:05:02 #217
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210008044
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:04 schreef Ulx het volgende:
Welnee.
Noem eens een goed alternatief om die russen te stoppen.
  zondag 23 juli 2023 @ 14:05:28 #218
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210008056
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
Red Adair.
Dat was wel grappig. Amerikanse PR vooraf maar blijven blaten over die Red Adair. Uiteindelijk waren het een stel onbekende Hongaren die met hun oude MIG-jes de show stalen. ^O^

quote:
For stubborn oil well fires, the use of a gas turbine to blast a large volume of water at high velocity at the fire proved popular with firefighters in Kuwait and was brought to the region by Hungarians equipped with MiG-21 engines mounted originally on a T-34 tank (later replaced with T-55 tank, called "Big wind".[29][30][31] It extinguished 9 fires in 43 days.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kuwaiti_oil_fires

En van de altijd briljante Werner Herzog ^O^ :
Vanaf 17.00 brandende olie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hyperdude op 23-07-2023 14:27:48 ]
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:07:14 #219
3928 Ulx
pi_210008086
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:57 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nee, ik refereer aan verhalen die ik wel eens gehoord heb dat de Duitsers kerken lieten staan omdat dat over hun eigen grens zou gaan als ze ook die zouden wegvagen.
Dat was onmogelijk in die tijd. Zo precies bombarderen lukte niet.
  zondag 23 juli 2023 @ 14:08:02 #220
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210008098
quote:
Wagner zijn niet eens officieel hun soldaten.
Ik denk niet dat Polen/ de NAVO mee gaan doen aan dat verstoppertje spelen.

Het feit dat belarus zich leende als staging ground voor de oorlog in oekraine, kon alleen omdat oekraine niet echt bij machte was om er wat aan te doen.

Flik je dat bij een partij die wel bij machte is om daar wat aan te doen, dan gaan de tanks gewoon rollen richting minsk.

En als je dan lol wil hebben, dan zeg je net als rus dat het "officieel" niet "jouw soldaten zijn".

Dus al met al lijkt de kans me niet groot, dat gezegd, domme dingen doen is wel rus' ding.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 23 juli 2023 @ 14:08:06 #221
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_210008099
quote:

[..]
De kans dat Wagner Polen in gaat is veel groter. Wagner gaat uit zich zelf Polen in, Rusland doet alsof ze er niks van weten. Zorgt voor chaos want ja waar ga je tegen vechten als Polen. Kan misschien ook invloed hebben op logistiek naar Oekraïne toe.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:08:18 #222
3928 Ulx
pi_210008103
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:03 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Maar een artikel 5 tegen Wagner is wat anders dan een artikel 5 tegen Rusland. En bij sommige landen zou dat best wel eens een discussiepunt kunnen worden.
En is Wagner anders dan Al-Qaida?
pi_210008108
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
1 groot onzinverhaal.
Niet helemaal. Er is een filmpje van een gesprek tussen Lukashenko en Putin waarin in elk geval het eerste gedeelte besproken wordt. En eerder was er al sprake van dat Wagner een landverbinding met kaliningrad zou maken. (dus ook Polen binnenvallen).

Er zijn hier gewoon bronnen voor. Dat het grootspraak is en nooit gaat gebeuren is het meest waarschijnlijk. Of zelfs een grapje tussen de presidenten. Maar dat maakt het nog geen onzinverhaal.
pi_210008125
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:08 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
De kans dat Wagner Polen in gaat is veel groter. Wagner gaat uit zich zelf Polen in, Rusland doet alsof ze er niks van weten. Zorgt voor chaos want ja waar ga je tegen vechten als Polen. Kan misschien ook invloed hebben op logistiek naar Oekraïne toe.
:')
pi_210008131
twitter
-Rabia Al-Basri
  FOK!fotograaf zondag 23 juli 2023 @ 14:10:42 #226
364681 over_hedge
pi_210008137
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:08 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Wagner polen in gaat? He wat heb jij gerookt.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_210008138
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:08 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Niet helemaal. Er is een filmpje van een gesprek tussen Lukashenko en Putin waarin in elk geval het eerste gedeelte besproken wordt. En eerder was er al sprake van dat Wagner een landverbinding met kaliningrad zou maken. (dus ook Polen binnenvallen).

Er zijn hier gewoon bronnen voor. Dat het grootspraak is en nooit gaat gebeuren is het meest waarschijnlijk. Of zelfs een grapje tussen de presidenten. Maar dat maakt het nog geen onzinverhaal.
Ik bedoel dat zij onzin uitkramen, zoals altijd. Heb je een idee wat Wagner heeft en hoe groot ze zijn? Heb je die optocht gezien richting Belarus? _O-
pi_210008167
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
En is Wagner anders dan Al-Qaida?
Al-Qaida is geen huurlingen leger. Maar zijn terroristen die een geloof aanhangen en alles vanuit dat geloof doen. Al kun je Wagner/Rusland ook prima als terroristen zien tegenwoordig.
  zondag 23 juli 2023 @ 14:16:31 #229
168739 Red_85
'echt wel'
pi_210008211
quote:
[ twitter ]

(Engelse ondertiteling)
Pics or it didnt happen
1947-2016
pi_210008275
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:10 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik bedoel dat zij onzin uitkramen, zoals altijd. Heb je een idee wat Wagner heeft en hoe groot ze zijn? Heb je die optocht gezien richting Belarus? _O-
Volgens Oekraïense bronnen zijn er ondertussen al 5000 Wagner soldaten in Wit-Rusland aangekomen.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/22/7412454/

In totaal hebben ze zo'n 10000-20000 soldaten in Rusland/Wit Rusland. En nog een hoop in Afrika. Al zijn een hele hoop waarschijnlijk ex gedetineerden. En kun je die niet echt soldaten noemen.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:21:06 #231
3928 Ulx
pi_210008282
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
Noem eens een goed alternatief om die russen te stoppen.
Schiet haveninstallaties in Taganrog en Rostov in puin. Schiet wat gaten in de Kerchbrug. Breng Russische schepen tot zinken in de Zee van Azov (en het liefst in de Straat van Kerch om die te blokkeren.) en schiet de gasleiding tussen Serebryanka en Prokhorivka stuk, die nu gebruikt wordt om de bezette Donbas van gas te voorzien..

Uiteraard met Oekraïense wapens, want met westerse raketten zou het kunnen escaleren. Of zoiets.
pi_210008305
twitter
  zondag 23 juli 2023 @ 14:23:17 #233
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210008313
quote:

[..]

Wat voor rare dingen doen ze dan? Ja Oekraïne binnenvallen, maar daar zijn ze al 10 jaar mee bezig. Dat beest blijkt lastig genoeg te temmen.

Dus insinuaties als Polen is gewoon 1 grote LOL.

Wat's next, de Russische vloot zet koers uit naar Washington?
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  zondag 23 juli 2023 @ 14:24:17 #234
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210008320
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:21 schreef Ulx het volgende:
Schiet haveninstallaties in Taganrog en Rostov in puin. Schiet wat gaten in de Kerchbrug. Breng Russische schepen tot zinken in de Zee van Azov (en het liefst in de Straat van Kerch om die te blokkeren.) en schiet de gasleiding tussen Serebryanka en Prokhorivka stuk, die nu gebruikt wordt om de bezette Donbas van gas te voorzien..

Uiteraard met Oekraïense wapens, want met westerse raketten zou het kunnen escaleren. Of zoiets.
:s)
  zondag 23 juli 2023 @ 14:24:22 #235
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210008321
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:20 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Volgens Oekraïense bronnen zijn er ondertussen al 5000 Wagner soldaten in Wit-Rusland aangekomen.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/07/22/7412454/

In totaal hebben ze zo'n 10000-20000 soldaten in Rusland/Wit Rusland. En nog een hoop in Afrika. Al zijn een hele hoop waarschijnlijk ex gedetineerden. En kun je die niet echt soldaten noemen.
Zulke aantallen werkt het Poolse leger in no time mee af.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:24:28 #236
3928 Ulx
pi_210008322
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:12 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Al-Qaida is geen huurlingen leger. Maar zijn terroristen die een geloof aanhangen en alles vanuit dat geloof doen. Al kun je Wagner/Rusland ook prima als terroristen zien tegenwoordig.
De OCSE heeft begin deze maand Wagner tot terroristische organisatie bestempeld. Dus wat dat betreft geen verschil met Al Qaida.
pi_210008331
twitter
pi_210008335
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als ze die mogelijkheid hebben doen ze dat, daar is niet eerst een aanval op een kathedraal voor nodig.
Цой жив
pi_210008439
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:24 schreef Ulx het volgende:

[..]
De OCSE heeft begin deze maand Wagner tot terroristische organisatie bestempeld. Dus wat dat betreft geen verschil met Al Qaida.
Het verschil is waarom ze het doen. Al Qaida zijn vooral moslim extremisten die vechten voor het geloof. Wagner soldaten vechten voor het geld (en de gedetineerden voor hun vrijheid+geld).

maar ja. Ik begrijp je punt. Ze zijn geen haar beter.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:35:23 #240
3928 Ulx
pi_210008471
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:33 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Het verschil is waarom ze het doen.
Maakt niet uit. Kan ons hun smoesjes en redenen wat schelen? Welnee,
pi_210008510
twitter
  zondag 23 juli 2023 @ 14:40:17 #242
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210008538
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:37 schreef Delenlill het volgende:
[ twitter ]
Goed dat ze dit doen.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:41:07 #243
3928 Ulx
pi_210008556
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:25 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Als ze die mogelijkheid hebben doen ze dat, daar is niet eerst een aanval op een kathedraal voor nodig.
Die mogelijkheid hebben ze. Er zijn al terminals en vliegvelden in Rusland opgeblazen en schepen op de Zwarte Zee tot zinken gebracht, weet je nog?

Het zou wat makkelijker kunnen als Frankrijk en het VK zeggen dat Stormshadows/SCALPs ook tegen dat soort doelen mogen worden ingezet, dat wel.
  zondag 23 juli 2023 @ 14:45:16 #244
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210008613
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:41 schreef Ulx het volgende:
Die mogelijkheid hebben ze. Er zijn al terminals en vliegvelden in Rusland opgeblazen en schepen op de Zwarte Zee tot zinken gebracht, weet je nog?

Het zou wat makkelijker kunnen als Frankrijk en het VK zeggen dat Stormshadows/SCALPs ook tegen dat soort doelen mogen worden ingezet, dat wel.

En dat durft dus niemand aan begreep ik. Maar waarom niet meer van dit soort missies maar dan op een covert manier van uitvoering? Dat moet toch kunnen. Bij die Nordstream pijpleiding liet toch ook niemand een visitekaartje achter. Dat zijn prima acties lijkt mij die Oekraine zelf kan opeisen.
pi_210008623

Er is weer iemand aan een hartaanval gestorven. Deze keer een 40 jarige zakenman in de ICT die verantwoordelijk was, of in elk geval een groot aandeel had in het afluisteren van telefoon- en internetverkeer. Hij was de hoofd van Ruslands grootste IT bedrijf.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:50:16 #246
3928 Ulx
pi_210008689
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
En dat durft dus niemand aan begreep ik.
Wat nergens op slaat. Wat willen ze doen? Raketten op NAVO landen schieten? Da's een slecht idee.
pi_210008709
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 12:14 schreef polderturk het volgende:

[..]
Wat doet Unilever daar nog?

Ze waren vroeger 58% Nederlands. Als ze nog Nederlands waren, hadden we daar zeker kamervragen over gehad.
Unilever maakt extra winst dankzij de sancties op Rusland. Geld gaat boven alles.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 14:55:49 #248
3928 Ulx
pi_210008767
Even in de gaten houden. Ik zag wat meer berichten gisteren en vandaag dat er gaten lijken te ontstaan in de Russische linies.

twitter
  zondag 23 juli 2023 @ 14:57:39 #249
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210008802
Dit zou nog wel eens een klusje voor Wagner kunnen zijn. Als die jongens gewoon betaald worden hebben ze daar geen enkele moeite mee lijkt me.

zondag 23 juli 2023 @ 14:59:26 #250
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_210008826
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:57 schreef Tengano het volgende:
Dit zou nog wel eens een klusje voor Wagner kunnen zijn. Als die jongens gewoon betaald worden hebben ze daar geen enkele moeite mee lijkt me.

Ook die hebben geen zin in een zelfmoord missie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_210008922
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:55 schreef Ulx het volgende:
Even in de gaten houden. Ik zag wat meer berichten gisteren en vandaag dat er gaten lijken te ontstaan in de Russische linies.

[ twitter ]
Lijkt alsof ze een weg hebben gemaakt van extra zand ofzo?
  zondag 23 juli 2023 @ 15:05:28 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210009001
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als jij een tablet koopt, of een telefoon, en je update die nooit blijven die doorgaans prima werken. Het ecosysteem gaat weliswaar verder; op een bepaalt moment zeggen populaire apps: ik wil minimaal versie x van een besturingssysteem, anders doe ik het lekker niet. Maar feitelijk werkt je tablet/phone prima.

Dus het is nogal een misverstand dat spul ophoud met werken zonder updates. Software wordt niet oud, gaat niet naarmate het ouder is meer mankementen vertonen. Zit je in een ecosysteem, en ga je daar mee uit de pas lopen, dan gaat het haperen. Maar laat dat voor zwaar industrieel spul nou niet gelden.

Waar mensen aan denken is een soort killswitch. Maar waarom zou je dat inbouwen in bv een industriele freesmachine.
Werken en functioneel - kunnen - gebruiken in idd het ECO/maak systeem van een fabriek, zijn verschillende dingen.

Waarom "je" dat zou inbouwen wordt verkocht als welgemeende service dat later kan worden gebruikt om iets niet meer te laten werken, bv omdat je de licenties/voorwaardenvan die hight-tech CNS freesbank niet vernieuwd.
Die ouderwetse draaibank uit 1950 zal prima blijven werken maar dat moderne chipding kan je verder gebruiken als onderzetter. Zelfs het copyjatten van een complete JSF35 is zinloos omdat de steler niet beschikt over het eco systeem dat nodig is om het ding te gebruiken.

En nee, ik denk niet aan een kill-switch maar wel een mechanisme dat na verloop van tijd dan uitvalt en mogelijk verregaand degradeert omdat bv er geen updates meer voor zijn/komen.
Idem geldt dat voor fabrieksprocessen die zolang er voorraad/aanvoer er is, zal blijven werken maar op het moment dat bv een essentieel stukje enzyme of ingrediënt ontbreekt dan zal uitvallen.

In geval van Apple/Google/Bosch/Asml/Microsoft e.d., zou ik graag zien dat laat staan verkocht, er geen enkele service meer wordt verleend op zaken in Rusland, zolang zij "onze" westerse vrijheidswaarden niet delen.
  zondag 23 juli 2023 @ 15:06:21 #253
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_210009032
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Als je daar met een anti-mijnen ploeg overheen gaat, houd je idd zandpaden over.
&lt;signature here&gt;.
pi_210009067
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Als je daar met een anti-mijnen ploeg overheen gaat, houd je idd zandpaden over.
Dat zal het vast zijn. Ziet er net uit alsof dat zandpad hoger ligt dan de rest maar dat zal komen doordat het zand opzij is geduwd en je een randje creëert.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 15:10:40 #255
3928 Ulx
pi_210009149
Als dat klopt kan elke Skif operator een doelwit voor westerse granaten aanwijzen. En de Skif is op veel Oekraïense voertuigen gemonteerd.

twitter
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 15:11:45 #256
3928 Ulx
pi_210009188
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:03 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Denk dat er mijnen zijn geruimd.
  zondag 23 juli 2023 @ 15:14:01 #257
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_210009248
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 14:57 schreef Tengano het volgende:

Wagner zou natuurlijk wel kunnen worden gebruikt en ingezet als aandachtsvolle afleidingsmanoeuvre.
Die zo ja, 20.000 man moeten wel iets te hebben doen voor wat ze (blijven) kosten.
Een huurling die "niets" te doen heeft, al wordt die dikbetaald, gaat altijd ellende veroorzaken om zijn tijd te verdrijven met adrenalineshots.
pi_210009401
twitter

Gaat lekker daar in Moskou :')
pi_210009815
twitter
pi_210009835
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]

Boiling frog syndrome _O_
pi_210009911
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:39 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
En wat vind jij van deze uitspraak
Jij bent het zonnetje!!!
pi_210010001
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
En wat vind jij van deze uitspraak
Eens aangezien Oekraïne nog maar een klein deel van de beloofde wapens heeft gekregen. Ook duurt het veel te lang voordat ze F16’s krijgen.
  zondag 23 juli 2023 @ 15:49:54 #263
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210010002
Laat maar.
pi_210010049
quote:
[ twitter ]
Als de VS niet wil dat Oekraïne wint. Waarom is de VS dan de grootste wapenleverancier van Oekraïne?

Bovendien is het ook geen goed voorbeeld voor China, als Rusland nu beloond wordt met onderhandelingen (sowieso, wie vertrouwt Rusland nog voor onderhandelingen?).
pi_210010097
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als de VS niet wil dat Oekraïne wint. Waarom is de VS dan de grootste wapenleverancier van Oekraïne?

Bovendien is het ook geen goed voorbeeld voor China, als Rusland nu beloond wordt met onderhandelingen (sowieso, wie vertrouwt Rusland nog voor onderhandelingen?).
Geld, geld en nog eens geld. Dat is waar alles om draait.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210010120
quote:
[ twitter ]
Yusibov zit weer interessant te doen :')
-Rabia Al-Basri
pi_210010155
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb vooral het idee dat de VS niet wil escaleren. Maar als Rusland verder escaleert, dan zal de VS ook verder gaan.
Zoals het nu is, is Oekraïne gedwongen om de oorlog met beperkte middelen te voeren.
  zondag 23 juli 2023 @ 16:02:16 #268
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 23 juli 2023 @ 16:03:21 #269
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210010241
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:58 schreef grrrrg het volgende:
Ik heb vooral het idee dat de VS niet wil escaleren. Maar als Rusland verder escaleert, dan zal de VS ook verder gaan.
Zoals het nu is, is Oekraïne gedwongen om de oorlog met beperkte middelen te voeren.
Maar eigenlijk zie je ook dat ze net niet genoeg middelen krijgen om die Russen gewoon even met kop en kont buiten de deur te zetten.

De support is er wel, maar eigenlijk ook weer niet. Ze krijgen eigenlijk net genoeg om zich staande te houden, moeten maar blijven soebatten voor materieel en worden zelfs gemaand om wat meer dankjewel te zeggen.

Misschien overdrijf ik het een beetje, maar als het al anderhalf jaar duurt en men wil dit niet, dan vraagt dat ook om acties en ondersteuning die dat echt mogelijk maken.
  zondag 23 juli 2023 @ 16:10:26 #270
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210010394
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:03 schreef Tengano het volgende:
Maar eigenlijk zie je ook dat ze net niet genoeg middelen krijgen om die Russen gewoon even met kop en kont buiten de deur te zetten.

De support is er wel, maar eigenlijk ook weer niet. Ze krijgen eigenlijk net genoeg om zich staande te houden,
Jep, dat zien we ook bij de levering van Bradleys, 100 stuks ofzo en pas als er wat kapot gaan dan komen er weer 30 bij de volgende levering. Waarom niet gelijk 200 vanaf het begin?
pi_210010453
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:10 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Jep, dat zien we ook bij de levering van Bradleys, 100 stuks ofzo en pas als er wat kapot gaan dan komen er weer 30 bij de volgende levering. Waarom niet gelijk 200 vanaf het begin?
Ff kijken hoe het gaat, je moet ook anders ook gelijk 200 van die bradleys ergens parkeren.
  zondag 23 juli 2023 @ 16:14:58 #272
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 23 juli 2023 @ 16:15:00 #273
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210010488
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:13 schreef descon het volgende:
Ff kijken hoe het gaat, je moet ook anders ook gelijk 200 van die bradleys ergens parkeren.
Zou dit ook de manier zijn hoe de NAVO zou optreden als ze een issue hebben; net genoeg materieel verschepen dat je net niet verzuipt.

Het lijkt wel gewoon een bewuste tactiek te zijn inmiddels om Oekraine gewoon een beetje aan de beademing te houden en meer niet.
pi_210010547
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210010568
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:15 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zou dit ook de manier zijn hoe de NAVO zou optreden als ze een issue hebben; net genoeg materieel verschepen dat je net niet verzuipt.

Het lijkt wel gewoon een bewuste tactiek te zijn inmiddels om Oekraine gewoon een beetje aan de beademing te houden en meer niet.
Ze vechten tegen wat ruim een jaar geleden nog de 2e militaire macht ter wereld werd geacht he. Een land dat er bovendien niet voor schroomt om al zijn burgers in een kansloze strijd te werpen en zichzelf compleet de vernieling in te helpen om gezichtsverlies te voorkomen.

Wat had je in hemelsnaam verwacht van Oekraïne?
  zondag 23 juli 2023 @ 16:20:03 #276
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210010581
"Er is brand! Er is brand!" :o

"Momentje, ik ga even de agenda er bij pakken." :7
pi_210010700
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wilde hem net posten... Isa de mafklapper weer in de bocht... :')

En dat zit dan namens D66 in de tweede kamer...
Hij zit, gelukkig, niet in de Tweede Kamer. Wel een mafketel verder.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 16:27:38 #278
3928 Ulx
pi_210010720
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Geld, geld en nog eens geld. Dat is waar alles om draait.
Niet in een communistische heilstaat.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 16:32:32 #279
3928 Ulx
pi_210010797
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:03 schreef Tengano het volgende:

[..]

De support is er wel, maar eigenlijk ook weer niet. Ze krijgen eigenlijk net genoeg om zich staande te houden, moeten maar blijven soebatten voor materieel en worden zelfs gemaand om wat meer dankjewel te zeggen.

Misschien overdrijf ik het een beetje, maar als het al anderhalf jaar duurt en men wil dit niet, dan vraagt dat ook om acties en ondersteuning die dat echt mogelijk maken.
Het groter probleem is meer dat de VS en VK niet willen dat Oekraïne Rusland in Rusland aanpakt met door hun geleverde wapens. Zetten de Russen een paar eenheden net over de grens, mogen die niet met himars of stormshadows worden weggevaagd. Zeg gewoon dat ze die dingen ook tegen militaire doelen in Rusland mogen inzetten.
  zondag 23 juli 2023 @ 16:42:28 #280
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210011002
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:15 schreef Tengano het volgende:

[..]

De VS deed exact hetzelfde in de Koreaanse oorlog. Ze konden NoordKorea niet veroveren want die had 2 supermachten achter zich. China kon miljoenen soldaten leveren, de USSR leverde piloten en gevechtsvliegtuigen en had tevens nukes.

De VS heeft de Koreaanse oorlog richting een stalemate gestuurd waarna er onderhandelingen konden komen om de oorlog te beeindigen.

Hetzelfde gaat ook gebeuren in deze Ukrainse oorlog.

SPOILER: In the Korean war, did the US provide just enough to keep it a stalemate so they could negotiate a ceasefire and peace agreement?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: how many soldiers fought along North Korea in the korean war

[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 23-07-2023 16:53:47 ]
pi_210011039
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:32 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het groter probleem is meer dat de VS en VK niet willen dat Oekraïne Rusland in Rusland aanpakt met door hun geleverde wapens. Zetten de Russen een paar eenheden net over de grens, mogen die niet met himars of stormshadows worden weggevaagd. Zeg gewoon dat ze die dingen ook tegen militaire doelen in Rusland mogen inzetten.
Het is dat de Oekraïners er niet voldoende wapens en munitie voor hebben, maar ik zie niet in waarom het een probleem zou moeten zijn wanneer ze burgerdoelen in Rusland aan zouden vallen. Niet-Russische burgers vermoorden is al sinds mensenheugenis onderdeel van de Russische buitenlandse politiek en militaire doctrine, dus zou het voor Ruslands (militaire) tegenstanders ook de normaalste zaak van de wereld moeten zijn om Russische burgers vogelvrij te verklaren.
pi_210011041
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet in een communistische heilstaat.
Waar heb jij het nou weer over dan? Is de VS met haar wapenindustrie een communistische heilstaat?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_210011108
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:49 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Eens aangezien Oekraïne nog maar een klein deel van de beloofde wapens heeft gekregen. Ook duurt het veel te lang voordat ze F16’s krijgen.
Eerste is gewoon onwaar. De reden dat niet alle beloofde wapens zijn geleverd is omdat er eerst geproduceerd, gerepareerd en verplaatst moet worden. Er wordt ook nooit beloofd dat wapens er per direct zullen zijn

Je opmerking over de f16's is ook belachelijk. Er komt een enorme logistieke puzzel en training bij kijken. Dat er nu gesproken wordt van eind dit jaar is al enorm snel
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 23 juli 2023 @ 16:51:40 #284
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210011178
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:43 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het is dat de Oekraïners er niet voldoende wapens en munitie voor hebben, maar ik zie niet in waarom het een probleem zou moeten zijn wanneer ze burgerdoelen in Rusland aan zouden vallen. Niet-Russische burgers vermoorden is al sinds mensenheugenis onderdeel van de Russische buitenlandse politiek en militaire doctrine, dus zou het voor Ruslands (militaire) tegenstanders ook de normaalste zaak van de wereld moeten zijn om Russische burgers vogelvrij te verklaren.
Inheemse bevolking aanpakken door invasieve overheersers is niet exclusief Russisch hoor. Dat is een onderdeel van oorlogsvoering vanuit het jaar 0.
pi_210011309
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:43 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat is ook vrij gebruikelijk in oorlogen van deze schaal. Alleen denk ik niet dat Oekraïne er militair en politiek iets mee te winnen valt. Westerse slappelingen krijgen het al benauwd als het woordje burger valt, dus dan valt de steun snel weg.

Dat zag je ook bij de sancties, collectieve afstraffing wilt men niet aan.
  zondag 23 juli 2023 @ 17:04:08 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_210011375
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 23 juli 2023 @ 17:13:44 #287
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210011484
quote:
De enigen die zullen sterven van de honger zijn al die Poetin fanboys in Afrika. Maarja zal wel weer de schuld van het westen zijn.
pi_210011491
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:51 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Inheemse bevolking aanpakken door invasieve overheersers is niet exclusief Russisch hoor. Dat is een onderdeel van oorlogsvoering vanuit het jaar 0.
Dat is dan ook precies waarin het Russische volk zich op cultureel vlak en qua ontwikkeling bevindt; in het jaar nul. :Y
pi_210011530
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:59 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat is ook vrij gebruikelijk in oorlogen van deze schaal. Alleen denk ik niet dat Oekraïne er militair en politiek iets mee te winnen valt. Westerse slappelingen krijgen het al benauwd als het woordje burger valt, dus dan valt de steun snel weg.

Dat zag je ook bij de sancties, collectieve afstraffing wilt men niet aan.
De Russen hadden er geen enkele moeite mee om bijna 200 Nederlandse burgers te vermoorden, dus zouden Russische burgers voor het westen ook gewoon een legitiem doel mogen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door spicymchaggis op 23-07-2023 17:26:17 ]
pi_210011549

https://www.reddit.com/r/(...)riminals_ukraine_is/ (enkele van die gesprekken. Wat een idioten)
  zondag 23 juli 2023 @ 17:28:19 #292
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_210011610
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:14 schreef Nielsch het volgende:
De enigen die zullen sterven van de honger zijn al die Poetin fanboys in Afrika. Maarja zal wel weer de schuld van het westen zijn.
Dus als Poetin ook in het graantransport obstructie pleegt, verhongert Afrika en komen de Afrikanen nog massaler naar Europa toe.

Schaak.

Ook een manier om Europa op de knieeen te krijgen dus.
pi_210011735
Nieuwe NAVO-Oekraïne-raad woensdag bijeen
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70881404

De nieuwe NAVO-Oekraïne-raad komt woensdag bijeen. De bijeenkomst zal onder meer gaan over de manieren waarop het transport van graan over de Zwarte Zee kan doorgaan, meldt persbureau DPA. Rusland schortte afgelopen week zijn medewerking aan de graandeal op.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 17:41:34 #294
3928 Ulx
pi_210011760
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:43 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waar heb jij het nou weer over dan? Is de VS met haar wapenindustrie een communistische heilstaat?
De Russische wapenindustrie verdient nog veel meer. Die afdankertjes van van het westen zijn allang betaald.
  zondag 23 juli 2023 @ 17:44:44 #295
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_210011798
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:14 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Dat is dan ook precies waarin het Russische volk zich op cultureel vlak en qua ontwikkeling bevindt; in het jaar nul. :Y
Uitstekende mening.
  zondag 23 juli 2023 @ 17:53:43 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_210011941
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:10 schreef Ulx het volgende:
Als dat klopt kan elke Skif operator een doelwit voor westerse granaten aanwijzen. En de Skif is op veel Oekraïense voertuigen gemonteerd.
Zo werkt dat niet. Doelaanduiding met laser gaat middels een PRF code die moet matchen. Het is niet zo dat jij met je laserpen of wat dan ook doelaanwijzing kunt doen...

Zie bv: Joint Tactics, Techniques, and Procedures for Laser Designation Operations.

Dat de Stugna gebruikt is als waarnemingsmiddel daar twijfel ik niet aan maar dat het gebruikt is als doelaanwijzing/laser geleiding geloof ik niet in.
  Overall beste user 2022 zondag 23 juli 2023 @ 18:08:55 #297
3928 Ulx
pi_210012156
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zo werkt dat niet. Doelaanduiding met laser gaat middels een PRF code die moet matchen. Het is niet zo dat jij met je laserpen of wat dan ook doelaanwijzing kunt doen...

Zie bv: Joint Tactics, Techniques, and Procedures for Laser Designation Operations.

Dat de Stugna gebruikt is als waarnemingsmiddel daar twijfel ik niet aan maar dat het gebruikt is als doelaanwijzing/laser geleiding geloof ik niet in.
Dat weet ik. Ik zet er niet voor niets de woorden 'als dit klopt' erbij. Maar aanpassen van de aanwijzer zal mogelijk zijn (de Skif is een Oekraïens product, dus als ze hem kunnen bouwen zullen ze dat waarschijnlijk ook wel kunnen). Dus ik sluit het ook niet helemaal uit.
pi_210012261
quote:
7s.gif Op zondag 23 juli 2023 13:36 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zit je in een ecosysteem, en ga je daar mee uit de pas lopen, dan gaat het haperen. Maar laat dat voor zwaar industrieel spul nou niet gelden.

In de zware industrie is het wisselend; een gedeelte van de machines zit min of meer rechtreeks aan het internet (natuurlijk achter firewalls en bijv VLANs etc).

Maar een gedeelte zit letterlijk niet aan een netwerk verbonden. Bij remote onderhoud moet dan handmatig en tijdelijk een verbinding opgezet worden.

Een killswitch heb ik nog nooit gezien, ik denk wel dat licenties gedeactiveerd kunnen worden. Met een beetje creativiteit kan iemand die er verstand van heeft extreme schade doen. Wekenlang de productie stilleggen moet niet zo moeilijk zijn.

Wat dat betreft is het wel jammer dat ik geen fabrieken ondersteun in rusland.

Die lagen echt wel plat nu hahaha

Is grapje hoor. :)
  zondag 23 juli 2023 @ 18:30:06 #299
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210012436
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 15:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ twitter ]

Ik gun de Russen heel wat slechts, maar niet dat 70 burgers kokend water op zich krijgen uit het niets.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zondag 23 juli 2023 @ 18:31:04 #300
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210012465
quote:
1s.gif Op zondag 23 juli 2023 16:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wilde hem net posten... Isa de mafklapper weer in de bocht... :')

En dat zit dan namens D66 in de tweede kamer...
Kan best wel eens gelijk hebben..
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  zondag 23 juli 2023 @ 18:32:05 #301
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_210012486
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 17:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Das wel de ironie, veel mensen op continent afrika zijn eerder Rusland dan Westen minded. Maar juist zij worden nu de dupe ervan.

Echter kunnen wij hier als Westen wel garen bij spinnen nu Afrika zo lijdt onder de Russische voedsel boycot. We zouden daar minstens de stemming wat kunnen laten draaien. We hebben de grondstoffen in de toekomst nog nodig.
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')