abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209983434
Girkin zal wel een gezellig oud-Russisch showprocesje krijgen en wat jaren mogen gaan brommen in een eveneens zeer gezellige en gemoedelijke strafkolonie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209983460
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Girkin zal wel een gezellig oud-Russisch showprocesje krijgen en wat jaren mogen gaan brommen in een eveneens zeer gezellige en gemoedelijke strafkolonie.
Hopelijk vallen er vele malen blokjes zeep op de grond en slaan een hoop achterlijk zwaar geschapen Vlads hun slag.
pi_209983469
twitter

We hebben beeld.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:26:55 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209983527
quote:
Putin claims, without evidence, that Poland plans to 'directly intervene' in Ukraine

Russian president Vladimir Putin has claimed at a meeting with members of the Russian security council that Poland plans to occupy part of Ukraine.

He said, in comments reported by BBC Russia:

As for the Polish leaders, they probably expect to form some kind of coalition under the NATO umbrella and directly intervene in the conflict in Ukraine, in order to then tear off a fatter piece for themselves, to regain, as they believe, their historical territories - today’s western Ukraine.

The western territories of present-day Poland are a gift from Stalin to the Poles, have our friends in Warsaw forgotten about this? We will remind you.

Putin reportedly did not specifically corroborate his statement in regards to the allegation of Polish intentions, according to the BBC. He previously invoked the idea of territorial “gifts” from Soviet authorities to justify Russia’s annexation of Crimea.

Last week, Russian foreign ministry spokesperson Maria Zakharova claimed in an interview with Al-Jazeera:

There is now an obvious desire of Poland to invade the western part of Ukraine. This is why Ukraine is not invited to NATO.

Reuters also reported that Putin said the west was stoking the “flames of war” by supporting Ukraine in its conflict with Russia, and that Western weapons supplied to Ukraine “burn well” on the battlefield.

https://www.theguardian.c(...)5a198f08ff360bcb1ef9

Mooi bedacht weer. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:27:45 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209983548
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:23 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

We hebben beeld.
Shoot the bastard. w/
pi_209983557
quote:
Sinds wanneer is een cadeau bruikleen?
pi_209983607
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:23 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

We hebben beeld.
Da's lekker snel. Het Kremlin zal wel niet zwak over willen komen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_209983633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:28 schreef Adames het volgende:

[..]
Sinds wanneer is een cadeau bruikleen?
Volgens Rusland is het gehele oude Sovjet Unie/Russisch rijk gebied in bruikleen.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 16:37:22 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209983714
Putin wil iets blijven zeggen......

Ik gooi RT er maar even in:
quote:
Putin warns of Poland’s intentions in Ukraine and Belarus

Warsaw is looking to take control over western parts of Ukraine, the Russian president claims

Polish leaders are planning to form a NATO-backed coalition to intervene in the Ukraine conflict and take over parts of western Ukraine as well as, possibly, Belarus, Russian President Vladimir Putin claimed on Friday.

Speaking at a meeting with permanent members of Russia’s Security Council, Putin said the government in Kiev is willing to go to any lengths to stay in power, including selling out its own people and handing over Ukrainian territories to “foreign owners.”
.....
"We will respond to this with all the means at our disposal," Putin stated.
Blijft vermakelijk doorzichtig hoe Putin verdeelheid poogt te zaaien/oogsten en Rusland kennelijk niet eerder soverein Oekrane zou zijn binnengevallen om die onder Russisch gezag te plaatsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_209983850
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_209983871
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juli 2023 @ 17:00:19 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209984031
twitter
pi_209984082
"The western territories of present-day Poland are a gift from Stalin to the Poles, have our friends in Warsaw forgotten about this? We will remind you."

Poetin is toch echt niet meer dan een straatjochie die zijn steetcredits probeert behouden....

echt wat een niveau van redeneren.
  vrijdag 21 juli 2023 @ 17:09:57 #15
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209984202
Wanneer gaan ze Solovyev arresteren? :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209984288
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 15:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Girkin is geen useful idiot hoor.
Jawel. Je moet hem niet groter maken dan hij is. Hij is voor ons vooral belangrijk vanwege MH17 maar voor Rusland is dat niet zo. Er komt wel weer een nieuwe Girkin die wat kritiek heeft. Tot Poetin die ook weer zat is (of out of controle is) en dan word die ook weer opgeruimd. Is gewoon de oude Sovjet-Stalin doctrine.
pi_209984342
twitter
twitter

[ Bericht 27% gewijzigd door Slayage op 21-07-2023 17:33:46 ]
-Rabia Al-Basri
pi_209984556
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
Je bedoeld die veroordeeld oorlogsmisdadiger? Tja.
zie email 27 oktober
  vrijdag 21 juli 2023 @ 17:43:58 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209984594
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_209984678
quote:
Westerse bedrijven vrezen voor hun toekomst in Rusland nu het Kremlin de activa van Danone en Carlsberg heeft geconfisqueerd. Poetins vrienden hebben ze direct toegeschoven gekregen. Alle grote westerse bedrijven die nog in Rusland actief zijn, zoals Unilever, Coca-Cola, Pepsico en Nestl kunnen volgens de Russische econoom Igor Lipsits nu aan de beurt komen.

Afgelopen zondag tekende president Vladimir Poetin een decreet dat de Russische staat controle gaf over de Russische dochterondernemingen van de Franse yoghurtmaker Danone en de Deense bierbrouwer Carlsberg. In dat decreet werden buitenlandse belangen in de Russische activiteiten van Danone en Carlsbergs dochterbrouwer Baltika onder het ‘tijdelijke beheer’ van het Russische federale vastgoedagentschap geplaatst.

Inmiddels zijn Baltika en Danone alweer in handen van Kremlinaanhangers. Bij Carlsberg (wiens dochteronderneming het Russische bier Baltika brouwt) is Tajmoeraz Bollojev aangesteld als directeur. Hij leidde het bedrijf al eerder en is een nauwe zakenpartner van Poetins vrienden Michal en Joeri Kovaltsjoek. Joeri heet de ‘portemonnee van Poetin’ te zijn. Met andere woorden: van een eerlijke aanbesteding is geen sprake geweest.

‘Andere ondernemingen zullen volgen’
Econoom Igor Lipsits van de Hogeschool voor de economie in Moskou hekelt de gang van zaken waarbij de elite ’s lands rijkdommen herverdeelt. ,,Vergeet niet dat Rusland geen modern land is, maar een feodale staat met een heersende elite en horigen’’, zegt hij. Alle grote westerse bedrijven die nog in Rusland actief zijn, zoals Unilever, Coca-Cola, Pepsico en Nestl moeten volgens Lipsits vrezen dat ze de volgende zijn. ,,Natuurlijk is dit een trend. Andere ondernemingen zullen volgen.’’
https://www.ad.nl/buitenl(...)or-kremlin~a60fcf99/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209984703
Hopelijk raken Heineken en Unilever alles kwijt. Kutbedrijven.
pi_209984712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Na de bijna coup van Wagner is Putin loyaliteit aan het kopen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_209984844
quote:

[..]

Fuck 'em ^p^
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juli 2023 @ 18:11:32 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209984946
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nestl is neutraal, dus die hebben geen last van deze ongein.
pi_209985223
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Jawel. Je moet hem niet groter maken dan hij is. Hij is voor ons vooral belangrijk vanwege MH17 maar voor Rusland is dat niet zo. Er komt wel weer een nieuwe Girkin die wat kritiek heeft. Tot Poetin die ook weer zat is (of out of controle is) en dan word die ook weer opgeruimd. Is gewoon de oude Sovjet-Stalin doctrine.
Het verschil is alleen dat hij betrokken geweest bij alle laatste strohalmpjes die de russische invloedsfeer heeft kunnen behouden (Macedonie, servie, krim, donbask etc). Hij heeft zeker belangrijk werk gedaan voor de KGB zodat de sovjet unie nog iets van invloed heeft in hun oude terrotorium. deze man is niet zomaar iemand. Bewijst wel weer dat loyaliteit en aanbidding van de partij (Of poetin) belangrijker is dan ideologie of resultaten.

De reden dat fascistische regimes altijd zich zelf (SU) of hun volk (NK) of beide (Joegoslavie) opvreten.
pi_209985238
twitter

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209985305
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 15:03 schreef StateOfMind het volgende: Een nieuwe gemechaniseerde brigade, met rollators en scootmobielen :D
Die babushkas kunnen hard meppen :o
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_209985367
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209985417
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:00 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Geen stapelbed :{w
pi_209985475
quote:

[..]

Benieuwd waar precies de keuze voor Danone en Carlsberg op is gebaseerd. Elitevrienden geven wish list door of bedrijven die ze voor nu het gemakkelijkst zelf kunnen verder runnen? Onwelgevallige opmerking van de Westerse eigenaar? Huidige bijdrage aan belastinginkomsten?
pi_209985486
Ravaged by Russian troops, Bucha rises from the ashes
https://www.npr.org/2023/(...)ne-war-bucha-rebuild

pi_209985494
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209985550
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:03 schreef Aether het volgende:
Ravaged by Russian troops, Bucha rises from the ashes
https://www.npr.org/2023/(...)ne-war-bucha-rebuild

[ afbeelding ]
Is dat als dank voor wat sponsoring van de Amerikaanse familie Buffett?
pi_209985646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:08 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Is dat als dank voor wat sponsoring van de Amerikaanse familie Buffett?
Buffett has made eight trips to Ukraine since last year and his foundation has committed $450 million to multiple projects around the country.
pi_209985739
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:04 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Heb inmiddels al heel veel soorten dieren voorbij zien komen. Nog geen beer maar die zitten elders in Oekraine meen ik.
pi_209985776
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:50 schreef Aether het volgende:

[..]
Die babushkas kunnen hard meppen :o
Ik kom niet op dat soort sites :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_209985815
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:22 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Heb inmiddels al heel veel soorten dieren voorbij zien komen. Nog geen beer maar die zitten elders in Oekraine meen ik.
In het westen dus, maar het zijn er niet veel. "The Brown bear population in the Ukrainian Carpathian is approximately 150-200 individuals"
-Rabia Al-Basri
pi_209985899
quote:
Two children were killed by Russian artillery in the village of Druzhba in the eastern Donetsk region Friday, according to a regional official.

“At about 3 p.m., the Russians shelled the village with artillery — one of the shells hit the yard where the children were staying — a 10-year-old boy and a 16-year-old girl
CNN
pi_209985907
quote:
Karma is a bitch *O* ^p^
A murky, forgotten land.
pi_209985952
quote:
“Tonight I plan to hold talks with Turkish President Erdogan,” Zelensky said in his nightly address. “On the Black Sea region, food security, and other important topics.”

Zelensky also said he had convened a Supreme Commander-in-Chief Staff meeting to discuss Russian strikes on Ukrainian ports and promised a response.

Erdogan said earlier today that Turkey will “not hesitate” to take the initiative needed to prevent the “harmful effects” of Russia pulling out of the deal, according to Turkish state media

The president hailed the grain deal as a “vital initiative” for humanity, outlining Turkey’s commitment to shoring up its future, according to Turkey’s state-run Anadolu agency.
CNN

Beetje vaag Erdo
pi_209985966
2 maanden brommen op z'n minst

quote:
Well-known Russian military blogger and former official in the self-declared Donetsk People’s Republic Igor Girkin has been remanded in custody until September 18 by a judge at the Meshchansky District Court in Moscow, Russian state news agency RIA Novosti reported on Friday.
CNN
pi_209985991
quote:
“If I were Mr. Prigozhin, I would remain very concerned. NATO has an open-door policy; Russia has an open-windows policy. And he needs to be very focused on that,” Blinken said at the Aspen Security Forum in Colorado.
~O>
pi_209986038
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:38 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
CNN

Beetje vaag Erdo
Of hij is onder de radar ergens mee bezig of het is een hopeloze situatie waar hij niks mee kan, maar probeert hij het te verbloemen. Ik vond hem ook opvallend laconiek reageren vlak voordat de graan deal afliep en hij op het punt stond om zijn Arabische Golf Tour te starten toen zei hij over de graan deal , "mocht het nodig zijn zal ik Putin bellen". Erdo is echt. Niet blij dat de de Russen de deal om zeep helpen met name omdat voedselprijzen in Turkije zijn gexplodeerd. Dat gaat nu alleen maar erger worden als er geen oplossing komt.
-Rabia Al-Basri
pi_209986084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:46 schreef Slayage het volgende:

[..]
Of hij is onder de radar ergens mee bezig of het is een hopeloze situatie waar hij niks mee kan, maar probeert hij het te verbloemen. Ik vond hem ook opvallend laconiek reageren vlak voordat de graan deal afliep en hij op het punt stond om zijn Arabische Golf Tour te starten toen zei hij over de graan deal , "mocht het nodig zijn zal ik Putin bellen". Erdo is echt. Niet blij dat de de Russen de deal om zeep helpen met name omdat voedselprijzen in Turkije zijn gexplodeerd. Dat gaat nu alleen maar erger worden als er geen oplossing komt.
Als Putin z'n poot stijf houdt met die banken terug bij SWIFT kan Erdogan hem ook niet echt iets bieden verder. Dan is Erdogan niet de belangrijke bemiddelaar meer die hij tracht te zijn. Hij kan Putin in z'n sop laten gaarkoken en begeleiding bieden van de graanschepen maar dat was al bespoken, is te riskant voor Turkije en dus hoogst onwaarschijnlijk dat ze dat ooit gaan doen. Maar blijft wel iets waarmee hij subtiel kan dreigen richting Putin.
pi_209986093
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 19:02 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Benieuwd waar precies de keuze voor Danone en Carlsberg op is gebaseerd. Elitevrienden geven wish list door of bedrijven die ze voor nu het gemakkelijkst zelf kunnen verder runnen? Onwelgevallige opmerking van de Westerse eigenaar? Huidige bijdrage aan belastinginkomsten?
Volgens het eerder aangehaalde artikel in de FT is het dikgedrukte de reden. Doordat er barsten beginnen te verschijnen in de Russische elite moet er door het regime loyaliteit worden gekocht.
pi_209986990
twitter

pi_209987083
quote:

[..]

Mooi. Karma.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_209987168
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:03 schreef Korenfok het volgende:
"The western territories of present-day Poland are a gift from Stalin to the Poles, have our friends in Warsaw forgotten about this? We will remind you."

Poetin is toch echt niet meer dan een straatjochie die zijn steetcredits probeert behouden....

echt wat een niveau van redeneren.
Het feit dat de Nazi's niet de kans hebben gekregen om alle Russen in vernietigingskampen om te brengen is een geschenk van het westen. Zijn die ondankbare Russische honden dat vergeten?
pi_209987222
Stay classy, russia

twitter
pi_209987287
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:20 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Het feit dat de Nazi's niet de kans hebben gekregen om alle Russen in vernietigingskampen om te brengen is een geschenk van het westen. Zijn die ondankbare Russische honden dat vergeten?
Yup
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 21 juli 2023 @ 21:41:28 #51
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209987467
https://www.reddit.com/r/(...)mbassador_to_the_uk/

Comment:
==================
Prystaiko was interviewed about the exchange the following day on Sky News, where he was asked whether there was a “hint of sarcasm” in Zelensky’s response to Wallace.

Prystaiko conceded there was “a little bit of sarcasm,” and went on to say: “I don’t believe this sarcasm is healthy.”

“We don’t have to show the Russians that we have something between us. They have to know that we are working together. If anything happens, Ben can call me and tell me everything he wants,” said Prystaiko.

Comment:
==================
by saying these things, he made his boss, lose face on the world stage. Prystaiko's point is true, at least, in that Ukraine must be presented as unified and any passive aggressiveness should be kept on their side of the border and shouldn't allow spillover. That said, because it was a political blunder, he had to be let go. History will more than likely prove him right, even if his use of tact was entirely missing in the process.

Comment:
==================
He's firing the diplomat because the whole conversation implies that the ambassador wasn't doing his job. The UK defence secretary makes a weird comment asking for a show of gratitude. Zelensky rightfully called it out by asking "how do you want us to show our gratitude?" The ambassador then criticizes Zelensky's remarks....

....when it should've been the ambassador who should've reached out to the UK defence secretary right after the initial Amazon comment incident that sparked the defense secretary's further comments. Failing that the ambassador should've reached out to the defence secretary after the "show gratefulness" remarks. The fact that Zelensky had to publicly ask what that means shows that the ambassador wasn't participating in the conversation at all. And then you go and say that Zelensky's comments were unhelpful is bizarre since it's the ambassador who should've already been in a conversation in the first place rather than criticizing Zelensky. Zelensky isn't the diplomat here. So this made it clear that the ambassador didn't seem to be doing his job.

Comment:
==================
For those interested or confused, what each of them said, according to the article:

UK defence secretary Ben Wallace: "whether we like it or not, people want to see gratitude for the West's military contributions to Ukraine's war effort" and "I said to the Ukrainians last June, when I drove 11 hours to be given a list - I'm not Amazon."

Zelensky (in response to Wallace's words): "I just don't know what he means. How else should we thank him? Well, let him write to me and tell me how I need to thank people so that we can be fully grateful. We can also wake up in the morning and thank the minister personally."

Ambassador Vadym Prystaiko (when asked about the above): Said that there was "a little bit of sarcasm" in Zelensky's words, "I don't believe this sarcasm is healthy" and "We don't have to show the Russians that we have something between us. They have to know that we are working together. If anything happens, Ben can call me and tell me everything he wants."
pi_209987572
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:24 schreef oheng het volgende:
Stay classy, russia

[ twitter ]
Zou niet moeten, maar blijf me verbazen over de manier van redeneren en logica in Rusland.
pi_209987622
The Ukrainian staff of the Zaporizhzhia Nuclear Power Plant is refusing to comply with the order of the station's illegitimate management to start up power unit No. 4
https://www.ukrinform.net(...)no-4-energoatom.html
  Moderator vrijdag 21 juli 2023 @ 21:59:43 #54
236264 crew  capricia
pi_209987682
quote:
Stay classy, russia

[ twitter ]
Die sancties deden toch niets?
(Volgens sommigen)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_209987727
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
(Volgens sommigen)
De Russen lopen al vanaf dag n te janken en te krijsen dat de sancties - die niet werken - opgeheven moeten worden. :')
pi_209987905
-Rabia Al-Basri
  Overall beste user 2022 vrijdag 21 juli 2023 @ 22:33:43 #57
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209988056
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 17:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Girkin is degene die de oorlog in de Donbas en het annexeren van Oekraine heeft gestart. Dat is echt Poetin's man. En hij heeft gelijk dat Poetin een zwakkeling is.

Anyway: De TT is onzin. Hoezo moet hij naar het ICC? Hij heeft al een straf tegoed. En een lange.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_209988262
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]
(Volgens sommigen)
Schijnt dat sancties niet werken binnen de aandachtsspanne van ADHD-ers met het geduld van een schizofrene eekhoorn.
pi_209988268
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:20 schreef Slayage het volgende:
Mazzel pik https://nos.nl/l/2483698
Maar die wetgeving staat jou wel aan ^O^
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 22 juli 2023 @ 01:30:27 #60
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_209989360
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:53 schreef Aether het volgende:
The Ukrainian staff of the Zaporizhzhia Nuclear Power Plant is refusing to comply with the order of the station's illegitimate management to start up power unit No. 4
https://www.ukrinform.net(...)no-4-energoatom.html
Lijkt me zonder een betrouwbare bron van koelwater ook een bijzonder slecht idee.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_209989564
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 22:33 schreef Ulx het volgende:

[..]
Girkin is degene die de oorlog in de Donbas en het annexeren van Oekraine heeft gestart. Dat is echt Poetin's man. En hij heeft gelijk dat Poetin een zwakkeling is.

Anyway: De TT is onzin. Hoezo moet hij naar het ICC? Hij heeft al een straf tegoed. En een lange.
Neem de titel niet al te serieus. Zo was hij niet bedoelt. Putin gaat echt geen Russische burger uitleveren.
pi_209989567
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Rusland heeft neppe loopgraven gebouwd die vol liggen met mijnen en boobytraps die op afstand tot ontploffing gebracht kunnen worden. Ook hebben ze in mijnenvelden soms wel 3+ mijnen op elkaar gestapeld zodat de machines die mijnen kunnen ruimen alsnog de lucht in geblazen worden. Omdat ze maximaal de klap aankunnen va 1-2 mijnen tegelijk. En dan zijn er nog de mijnenvelden waar anti personeel mijnen naast tankmijnen liggen, en dit geheel ook nog geboobytrapt is.

.....

https://www.thenews.com.p(...)-at-moscow-apartment
Igor Kudryakov een 64 jaar oude Russische billionaire is dood gevonden in zijn appartement. Volgen bronnen is hij gestorven aan kanker.

Blijkbaar heeft hij teveel van de thee gedronken lol.

......

twitter

https://threadreaderapp.com/thread/1682460944884957184.html
Ze zijn lekker paranode aan het worden in Rusland/bezet gebied.

......

https://mil.in.ua/en/news(...)planes-at-airfields/
Rusland verft neppe straaljagers op vliegveld in Yeysk om Oekrane om de tuin te leiden. Op slechte kwaliteit satellietbeelden zouden ze haast niet van echt te onderscheiden zijn.

[ Bericht 22% gewijzigd door Delenlill op 22-07-2023 03:51:51 ]
pi_209989587
twitter

Meer supporters van Girkin die gearresteerd worden voor het protesteren tegen zijn arrestatie.

.......

twitter
pi_209989728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 03:27 schreef Delenlill het volgende:

[..]
Neem de titel niet al te serieus. Zo was hij niet bedoelt. Putin gaat echt geen Russische burger uitleveren.
Wat Ulx - denk ik - bedoelt is dat Girkin tot levenslang is veroordeeld door een Nederlandse rechtbank, niet door het ICC. Dus als je hem uitgeleverd zou willen zien om die straf uit te zitten zou dat naar Nederland moeten zijn, niet naar het ICC.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2023 07:10:45 ]
pi_209989729
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 07:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat Ulx - denk ik - bedoelt is dat Girkin tot levenslang is veroordeeld door een Nederlandse rechtbank, niet door het ICC. Dus als je hem uitgeleverd zou willen zien om die straf uit te zitten zou dat naar Nederland moeten zijn, niet het ICC.
Aaah, dan is het inderdaad mijn fout. Ik dacht dat hij door het ICC was veroordeeld. Al nu ik er wat meer over nadenk is dat helemaal niet logisch.
pi_209989795
Atoomwapens zijn aangekomen bij Ome Loek

https://edition.cnn.com/2(...)lear-weapons-belarus
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_209989849
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 07:40 schreef TLC het volgende:

Als Belarus die afschiet gaat Rusland vrijuit.
pi_209989883
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:02 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Als Belarus die afschiet gaat Rusland vrijuit.
Ik denk niet dat Belarus de launchcodes krijgt, alles gaat via het Kremlin. Net als de kernkoppen van de VS in Europa vanuit Washington bestuurd worden.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 08:14:22 #71
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209989904
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:09 schreef Neezoistniet het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Belarus de launchcodes krijgt, alles gaat via het Kremlin. Net als de kernkoppen van de VS in Europa vanuit Washington bestuurd worden.
Nee, zo is het niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 22 juli 2023 @ 08:19:31 #72
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_209989923
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 07:40 schreef TLC het volgende:

Ik dacht dat hij ze in mei al had :T
pi_209990083
quote:
Ik hoop het niet. Ze leveren veel geld op.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
  zaterdag 22 juli 2023 @ 09:32:59 #74
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209990313
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Van Heineken ligt de gemiddelde Nederlander nou niet bepaald wakker die drinken normaal bier.

Heineken is meer een export product.
Plus ik zie liever een dronken rus aan front dan een nuchtere.

Kijk als het iets zou zijn wat de oorlog bevoordeeld voor Rusland dan is het wat anders.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_209990490
Zelensky en Erdogan bellen over graandeal
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70851203
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:02:31 #76
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_209990584
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_209990606
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 09:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
Van Heineken ligt de gemiddelde Nederlander nou niet bepaald wakker die drinken normaal bier.

Heineken is meer een export product.
Plus ik zie liever een dronken rus aan front dan een nuchtere.

Kijk als het iets zou zijn wat de oorlog bevoordeeld voor Rusland dan is het wat anders.
Maar dan alsnog.Veel bedrijven in de wereld, en ook westerse, doen nog steeds zaken in Rusland. Ze hebben hun filialen in Rusland en andere naam gegeven en verkopen nog steeds hun producten daar.

Zo is de Poolse kledingmerk "Reserved" die in de media riep dat Rusland zouden boycotten maar onder water daar nog volop verkopen omdat ze anders 25% van hun marktwaarde zouden verliezen. Geld gaat boven alles en zo denkt de rest van de wereld ook. Alleen McDonalds en CocaCola hebben echt afscheid genomen van Rusland.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_209991074
quote:
Stay classy, russia

[ twitter ]
Je moet je toch echt zorgen maken als je land neutraal is met rusland.

"We lokken een grote hongersnood uit, zodat iedereen weet dat je uitnoodzaak vrienden moet zijn met Moskou".
  Overall beste user 2022 zaterdag 22 juli 2023 @ 10:44:50 #79
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_209991078
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:52 schreef HSG het volgende:

[..]
Betalen die belasting dan? Vermijden ze die niet via allerlei constructies?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:47:29 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_209991110
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]

"We lokken een grote hongersnood uit, zodat iedereen weet dat je uitnoodzaak vrienden moet zijn met Moskou".
Dat lukte ze toch ook niet met energie?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_209991112
quote:
VS komt opnieuw met hulppakket Oekrane, in totaal nu 41 miljard dollar
De Verenigde Staten gaan dinsdag een nieuw militair hulppakket voor Oekrane aankondigen, melden hoge Amerikaanse ambtenaren. Dat pakket, ter waarde van 400 miljoen dollar (ruim 359 miljoen euro), bestaat voornamelijk uit artillerie, raketten voor luchtverdediging en voertuigen.

Het pakket wordt nog samengesteld en kan nog veranderen. President Joe Biden financiert het hulppakket door een speciale presidentile volmacht waardoor hij geen goedkeuring van het Congres nodig heeft.

Het militaire hulppakket is het 43ste pakket van de VS voor Oekrane sinds de Russische invasie in februari 2022. In totaal hebben alle hulppakketten meer dan 41 miljard dollar (ruim 37 miljard euro) gekost.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-artillerie-raketten
  zaterdag 22 juli 2023 @ 10:49:46 #82
38496 Perrin
pi_209991136
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, maar neutraal willen zijn met een land waarin de machthebbers en hun PR-medewerkers trots hun genocidale intenties rondbazuinen.. Passiviteit bij zulke misdadigheid is misdadig te noemen.
pi_209991279
Je kan niet eens meer rustig schijten ;(

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:12:34 #84
168739 Red_85
'echt wel'
pi_209991334
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 18:55 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Wat een koning is dit toch :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 22 juli 2023 @ 11:27:11 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209991458
https://www.reddit.com/r/(...)ukraine_towards_the/
U.S. says F-16s will arrive in Ukraine ‘towards the end of the year’

comment
==================
Aircraft mechanic here. Logistically it's a very difficult thing to transport this level of aircraft. You need to send the parts, train mechanics on the systems checkups, inspection hours, train pilots, make sure the correct fuel, oils, and hydraulic fluids are prevalent. Make sure all the books for them are in order. Its a very organized process. If we just gave them aircraft of this caliber without the necessary steps its a brick in air after a few flight hours. The maintenance alone, let alone pilots is incredibly detailed and precise. End of the year is an incredibly fast turn around.

comment
==================
Parts inspections, parts that have flight hour requirements, normal wear and tear, avionics, in short airplanes and helicopters have different parts that only last a certain amount of flight hours before replacement or need to be checked because they fail easier. Some parts are less than 25 hours. Some are every 10. I have no idea the exact specs on these specific aircraft but the more complicated something is the more parts can break. If you dont have people trained properly to detect problems before they happen then you risk possibly losing the whole aircraft in a few seconds.

comment
==================
This delivery is actually incredibly fast, and pretty much confirms the rumors that the Ukrainians have already been training on western aircraft for at least a year. The constant public debates about it were just a smokescreen. Ukraine was always going to get F-16s, there was never any doubt, the politicians just needed to make a lot of noise in the meantime to keep the Russians guessing.

[ Bericht 34% gewijzigd door slashdotter3 op 22-07-2023 11:37:45 ]
pi_209991537
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 08:09 schreef Neezoistniet het volgende:

[..]
De Amerikaanse kernwapens in Europa zijn geen ICBM's die met een launchcode (vanuit de VS) gelanceerd worden.

Dit zijn gewoon kernwapens die onder F16's en F35's worden gehangen en door de piloot worden afgevuurd.
A murky, forgotten land.
pi_209991561
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De imcompetentie van Ruslandsbeleidsmakers zegt niks over de zeer zorgelijke intenties die ze hebben.

Een seriemoordenaar die meerdere keren vrouwen met een mes in hun nek steekt met de intentie dat ze sterven, maar als 90% van de vrouwen het wonderbaarlijk overleeft, zegt dat niks over de intenties / poging van de seriemoordenaar maar waarschijnlijk alles over hoe hoog bekwaam de medische zorg is in die omgeving.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 12:12:12 #88
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209991834
SPOILER: Why is Ukraine so massively better than Russia in the current war in Ukraine?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_209991868
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 11:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
De imcompetentie van Ruslandsbeleidsmakers zegt niks over de zeer zorgelijke intenties die ze hebben.

Een seriemoordenaar die meerdere keren vrouwen met een mes in hun nek steekt met de intentie dat ze sterven, maar als 90% van de vrouwen het wonderbaarlijk overleeft, zegt dat niks over de intenties / poging van de seriemoordenaar maar waarschijnlijk alles over hoe hoog bekwaam de medische zorg is in die omgeving.
De Russische intenties - politieke inmenging in Europese landen, Europa binnen de Russische invloedssfeer brengen etc. - zouden meer dan voldoende reden moeten zijn om dat land, net als zijn voorganger de Sovjet-Unie, volledig ten gronde te richten.
pi_209991875
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 22 juli 2023 @ 12:43:16 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209992371
Ik mis de optie om hem in een kubus te stoppen.
&lt;signature here&gt;.
pi_209992441
quote:
Six people were killed and eight others were wounded following Russian strikes in eastern Ukraine, regional military administration officials said Saturday.

On Friday, four people were killed and three were injured in Niu York, in a Russian bombardment on the city, and two others deaths from a separate strike were reported in Druzhba, the head of Donetsk region military administration, Pavlo Kyrylenko said in a statement via Telegram.
CNN
pi_209992458
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juli 2023 21:49 schreef Aether het volgende:

[..]
Zou niet moeten, maar blijf me verbazen over de manier van redeneren en logica in Rusland.
Vorig jaar hadden ze alle hoop gevestigd op een koude winter die Europa op de knieen zou brengen omdat ze zonder Russisch gas allemaal zouden doodvriezen. Ik kan daar nu nog de slappe lach om krijgen. :')

En nu dit weer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_209992679
Goed dat China ook druk uitoefent

"Russia has come under pressure at the UN security council from its ally China and developing countries as well as western nations to avert a global food crisis and quickly revive Ukrainian grain shipments.
Associated Press reports that Moscow was also criticised by the UN and council members on Friday for attacking Ukrainian ports after pulling out of the year-old grain deal and destroying port infrastructure.
In response to Russia declaring wide areas in the Black Sea dangerous for shipping, the UN warned that a military incident in the sea could have “catastrophic consequences”.
China’s deputy UN ambassador, Geng Shuang, expressed hope that Russia and the UN would work together to resume exports from both countries “at an early date” in the interest of “maintaining international food security and alleviating the food crisis in developing countries in particular”.

twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:07:47 #95
38496 Perrin
pi_209992775
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:48 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vorig jaar hadden ze alle hoop gevestigd op een koude winter die Europa op de knieen zou brengen omdat ze zonder Russisch gas allemaal zouden doodvriezen. Ik kan daar nu nog de slappe lach om krijgen. :')

En nu dit weer.
Rusland de stereotype filmboef, alleen is dit de echte wereld.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:22:19 #96
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209993007
Russische trrenches zijn geboobytrapped met remote detonated mines.

==============
Russia built fake trenches along the front lines to lure Ukrainian soldiers into deadly explosive traps, researchers found

Russia has created layers of formidable defenses and fortifications to hold off Ukrainian advances.
Among them are fake trenches designed to lure Ukrainians into a death trap, researchers learned on a recent Ukraine trip.

These obstacles are among the many challenges standing in the way of the Ukrainian counteroffensive.
Ukrainian forces know how to clear a trench. In fact, we've seen them do it flawlessly. But what happens when a trench isn't a trench?

Russian forces built a vast, complex network of trenches and other battlefield obstacles, such as anti-tank barriers and minefields, ahead of Ukraine's counteroffensive.

And while many of the trenches are actual Russian combat positions, others have been traps, researchers learned from front-line Ukrainian forces.

Russia's military "has continued to adapt," Michael Kofman, a leading Russia expert at the Center for Naval Analyses, said in a War on the Rocks podcast discussion published Thursday following a recent trip to Ukraine with other war experts.

Experience the best of both worlds in New Jersey, where high-tech innovation meets beautiful landscapes and bustling cities. With a dynamic ecosystem for enterprise and the largest concentration of engineers and scientists per square mile in the U.S., New Jersey is the ultimate destination for...

"They build out fake trenches. They have mine trenches," Kofman said, explaining that they attempt to "lure Ukrainian forces into trenches that have been mined" with remote-activated mines "and then blow up the mines."

Lees verder: https://qr.ae/pyiLnK
pi_209993200
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 13:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Rusland de stereotype filmboef, alleen is dit de echte wereld.
Mij doet het eerder denken aan het narcistische ex-vriendje/jaloerse ex-echtgenoot: als je bij me weggaat steek ik je huis in brand/als je me verlaat maak ik jou en de kinderen hartstikke dood.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 13:43:48 #98
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_209993266
Da's lekker. En autoverkeer is ook al beperkt.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_209993580
quote:
RIA Novosti military commander Rostislav Zhuravlev died during Ukrainian shelling in the NVO zone, the agency's correspondent reports.

https://sputnikglobe.com/(...)ling-1112060149.html

https://fxtwitter.com/markito0171/status/1682715955665698822

https://twitter.com/markito0171/status/1682716178865684480

Meerdere Russische propagandisten dood of gewond nadat ze zijn beschoten door clustermunitie

opgeruimd staat netjes.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 14:31:40 #100
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209993876
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 14:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

https://sputnikglobe.com/(...)ling-1112060149.html

https://fxtwitter.com/markito0171/status/1682715955665698822

https://twitter.com/markito0171/status/1682716178865684480

Meerdere Russische propagandisten dood of gewond nadat ze zijn beschoten door clustermunitie

opgeruimd staat netjes.

quote:
In Flanders' Ukrainian fields the poppies blow
Between the crosses, row on row,
That mark our place: and in the sky
The larks, still bravely singing, fly
Scarce heard amid the guns below.

We are the dead. Short days ago
We lived, felt dawn, saw sunset glow,
Loved and were loved, and now we lie
In Flanders' Ukrainian fields.

Take up our quarrel with the foe;
To you from failing hands we throw
The torch; be yours to hold it high,
If ye break faith with us who die
We shall not sleep, though poppies grow
In Flanders' Ukrainian Fields.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/In_Flanders_Fields
  zaterdag 22 juli 2023 @ 14:47:33 #101
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209994135
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 10:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Maar dan alsnog.Veel bedrijven in de wereld, en ook westerse, doen nog steeds zaken in Rusland. Ze hebben hun filialen in Rusland en andere naam gegeven en verkopen nog steeds hun producten daar.

Zo is de Poolse kledingmerk "Reserved" die in de media riep dat Rusland zouden boycotten maar onder water daar nog volop verkopen omdat ze anders 25% van hun marktwaarde zouden verliezen. Geld gaat boven alles en zo denkt de rest van de wereld ook. Alleen McDonalds en CocaCola hebben echt afscheid genomen van Rusland.
Dat laatste was best bijzonder kon me nog jaren 90 herinneren waarbij de eerste max Donalds geplaatst werd in Rusland en het een stormloop was.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:18:03 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209994560
Tis zover, de remmen gaan dus los...
quote:
bron: nu.nl 22jul2023 11u30
De Oekraense president Volodymyr Zelensky zegt de Krimbrug als een militair doelwit te beschouwen. De brug werd maandag getroffen door een dodelijke droneaanval, en Rusland wijst Oekrane aan als schuldige.
Blijft wel vermakelijk hoe Rusland dingen weet te (ver)draaien dat Oekrane wordt verweten dat zij een object van de invaller/bezetter heeft beschadigd. En dan niet willen inzien dat je daar als moordcommando niet eens had moeten zijn om op te (kunnen) duiken.

Ondertussen:
quote:
bron RT 22jul23 09u42
A Ukrainian drone strike has resulted in an explosion at an ammunition depot in the central part of the Crimean peninsula, Governor Sergey Aksyonov said on Saturday. According to preliminary information, the incident has not resulted in any casualties, he added.
Kortom, ik zou maar niet op de Krim met vakantie gaan.
pi_209994803
quote:
The Ukrainian army used cluster munitions in the Avdiivka sector.
https://old.reddit.com/r/(...)er_munitions_in_the/
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:56:35 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
  zaterdag 22 juli 2023 @ 15:57:19 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_209995084
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 12:15 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
De Russische intenties - politieke inmenging in Europese landen, Europa binnen de Russische invloedssfeer brengen etc. - zouden meer dan voldoende reden moeten zijn om dat land, net als zijn voorganger de Sovjet-Unie, volledig ten gronde te richten.
Strikt genomen geldt die "invloedssfeer" redenatie ook vanuit Putin met het kernverschil dat hij als narcist niet zal en kan begrijpen dat mensen dat tegenwoordig zelf willen en moeten mogen kunnen kiezen. In dat opzicht is Putin een relikwie van een duister verleden waarin macht hebben, alles rechtvaardigt om op te kunnen leggen.

En idd zolang dat land dat soort fundamentele keuze vrijheden - hoe wil je je leven met wie inrichten - niet toestaat aan burgers, moet en mag het geen onderdeel zijn van de samenleving.
pi_209995173
twitter

Maar natuurlijk zijn er geen beelden van.
pi_209995405
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 16:02 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Is ook een heel raar verhaal, eerst de tanks naar het front sturen en vervolgens terughalen voor tests.
pi_209997346
Het Kremlin roept op om na Girkin, ook maatregelen te nemen tegen oa Margarita Simonyan en Solovyov omdat ze het Kremlin soms tegenspreken :o

twitter

Iedereen die niet in de pas loopt wordt aangepakt.
pi_209997432
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het Kremlin roept op om na Girkin, ook maatregelen te nemen tegen oa Margarita Simonyan en Solovyov omdat ze het Kremlin soms tegenspreken :o

[ twitter ]

pi_209997576
quote:

[ twitter ]

Thread? O+
pi_209997610
quote:

[ twitter ]

Dan ga ik toch wel heel hard lachen als die nu het haasje zijn _O_ _O-
A murky, forgotten land.
pi_209997814
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:36 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Thread? O+
Klik op die tweet de ik postte en lees daar de hele thread.
pi_209998060
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 17:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Klik op die tweet de ik postte en lees daar de hele thread.
Dat werkt helaas niet meer sinds een paar weken geleden twitter gewijzigd is.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:22:02 #114
318352 Raap
Maakt dingen mee
pi_209998316
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 16:02 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ze zien er echt uit als kartonnen tanks uit een slechte film, ben benieuwd naar hun prestaties
leuk
pi_209998325
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 18:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat werkt helaas niet meer sinds een paar weken geleden twitter gewijzigd is.
Het is een verhaal van een stuk of 20 tweets, dus die kan ik niet allemaal kopiren/plakken.

Samenvatting is dat de Duma onlangs Poetin geadviseerd heeft om oa Girkin te arresteren en om veel harder op te treden tegen criticasters van het beleid van Poetin/het Kremlin. Zo wordt oa genoemd dat in de show van Solovyov dagelijks felle kritiek is te horen op het beleid van Poetin en ook Margarita Simonyan zou gecorrigeerd moeten worden.

Er worden verder nog een hoop andere namen genoemd, maar ook een hoop groepen die kritiek hebben op het beleid van Poetin, het militaire beleid, de legerleiding en de militaire successen of het gebrek daaraan.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 18:56:38 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_209998824
quote:

[ twitter ]

Vuurpelotons? :)

Al is het maar voor die Krim film waar ze het script voor heeft geschreven.
pi_209998900
quote:
A cameraman for the German public broadcaster Deutsche Welle (DW) was wounded by shrapnel from a Russian cluster munitions attack in Ukraine Saturday, DW said in a statement. The bombing killed a Ukrainian soldier and left others hurt, according to the international media outlet.

The broadcaster identified the cameraman as Yevhen Shylko, and said he was injured 23 kilometers (about 14 miles) from the front lines in the city of Druzhkivka, located in Ukraine’s eastern Donetsk region. He was taken to the hospital and his condition is currently stable.

DW's crew came under Russian fire Saturday afternoon while filming Ukrainian military training on the ground, according to the statement. DW said the attack killed a Ukrainian soldier and seriously wounded several others.
CNN
pi_209999047
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_209999096
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 19:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
pi_209999103
quote:

[ twitter ]

Now that would be a sight to behold _O_
-Rabia Al-Basri
pi_209999113
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 19:12 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Je zou toch een granaat in die jank muil willen stoppen.
Egostische kut Ruz :r
A murky, forgotten land.
pi_209999330
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 22 juli 2023 @ 19:54:59 #124
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:05:06 #125
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_209999901
https://www.reddit.com/r/(...)e_has_showcased_the/
The British Ministry of Defence has showcased the "Malloy" drones, which will be included in a new aid package to Ukraine. These UAVs are capable of transporting equipment, weapons, and even evacuating the wounded from the frontline.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:09:26 #126
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_209999971
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 16:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is ook een heel raar verhaal, eerst de tanks naar het front sturen en vervolgens terughalen voor tests.
ze kwamen natuurlijk nog niet eens in de buurt van het front en gingen al kapot.
Maar goed er zijn er dan ook nog geen dozijn van gemaakt en met een beetje kans deed er 1 misschien van.
pi_209999994
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:05 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)e_has_showcased_the/
The British Ministry of Defence has showcased the "Malloy" drones, which will be included in a new aid package to Ukraine. These UAVs are capable of transporting equipment, weapons, and even evacuating the wounded from the frontline.
Dat is wel mooi en nuttig spul :Y
A murky, forgotten land.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:18:01 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210000109
https://www.reddit.com/r/(...)metall_announced_it/
German arms manufacturer Rheinmetall announced it will protect it's new built Tank factory in Ukraine with it's own, self-procured Skynex Air-Defence System, after Russian threats to strike the facility.

The German armaments group Rheinmetall does not want to give up the idea of building a new plant in Ukraine. Also, the company is ready to protect it with its own anti-aircraft technology.

Rheinmetall has already officially confirmed plans to build a new plant for the production of armored vehicles in Ukraine. Maria Zakharova, a spokeswoman for the Russian Foreign Ministry, recently said that the plant is a "legitimate target for the Russian army".

As a result, the CEO of Rheinmetall stated that the company would not abandon plans to build the plant. Armin Papperger added that Rheinmetall's priority is to support its Ukrainian partners in the fight for freedom and democracy.

The group wants to cover the urgent need of the Ukrainian armed forces for armored vehicles. The company is expected to be able to produce up to four hundred main battle tanks and repair armored vehicles annually.

In order to protect the future military facility from Russian missiles, Rheinmetall is ready to use its own anti-aircraft equipment. Most likely, these are MANTIS anti-aircraft systems and Skynex self-propelled anti-aircraft systems. The latter only went into production two years ago.

Skynex is armed with a 35mm Oerlikon Mk3 cannon capable of firing at a distance of 4km. Its rate of fire is 1,000 rounds per minute. The system is designed for defense against cruise missiles, drones and aircraft.

MANTIS (Modular, Automatic and Networkable Target Acquisition and Intercept System) is an older development. Production started about 12 years ago. The system is a stationary short-range anti-aircraft system for defense against artillery fire and missiles.

[ Bericht 39% gewijzigd door slashdotter3 op 22-07-2023 20:29:59 ]
pi_210000364
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 20:10 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat is wel mooi en nuttig spul :Y
Promo film: gewonde evacueren, 180 kg draagkracht
Commentaar Reddit: oeh daar kan je veel bommen aan hangen B-)
  zaterdag 22 juli 2023 @ 20:47:19 #130
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_210000446
Gaat over Saudi Arabie als oil producer maar de invloed van de oorlog in Ukraine wordt ook behandeld (SA doet handjeklap met Rusland om de prijs van olie hoog te houden waardoor ze meer geld hebben voor hun oorlog. Ze beperken expres hun olie productie waardoor de VS nu hun beperkte strategische olie reserves moet aanspreken om de prijsstijging te beperken).

RealLifeLore

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 22-07-2023 20:53:20 ]
  zaterdag 22 juli 2023 @ 21:23:46 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_210000948
https://www.reddit.com/r/(...)dium=web2x&context=3

Loopgraven reinigen. Gevaarlijk werk.
pi_210001153
Zware explosie bij Oekraense drone-aanval op munitiedepot Krim
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-70867952
pi_210001239
quote:
Oekraens postbedrijf van levensbelang dicht bij het front
https://nos.nl/artikel/24(...)-dicht-bij-het-front

quote:
"Wat hierin zit, kan ik niet laten zien", glimlacht Anton. "Ik kan je alleen zeggen dat het met de oorlog te maken heeft." De jonge militair met lichtblauwe ogen komt uit Zaporizja en is hier al een jaar gelegerd. "Het is oorlog. Ik kan niet zomaar even naar een winkel gaan om iets uit te zoeken. De post is voor ons van levensbelang."
Kysia vindt het belangrijk te melden dat de jongeman lichtblauwe ogen heeft.
  zaterdag 22 juli 2023 @ 21:47:13 #134
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_210001355
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 21:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
Snap ook nooit wat die in oorlogsgebieden doet. Waarbij ik haar niet wil beledigen, want respect moet je er wel voor hebben.
pi_210001806
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_210002036
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 22:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Het blijft ontroerend, die filmpjes.[ twitter ]
Prachtig dit O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_210002412
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 21:40 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
[..]
Maar wat is daar mis mee? Zulke kleine details maken artikelen leesbaarder .
pi_210002471
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 22:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar wat is daar mis mee? Zulke kleine details maken artikelen leesbaarder .
Het is toch geen bouquet reeks? Het voegt letterlijk 0,0 toe aan een artikel over de oorlog. Als je nou iets zegt over een baard omdat ze in de loopgraaf zitten in de kou of littekens door de strijd. Maar de kleur van iemands ogen is onzinnig in dit geval.
pi_210003011
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juli 2023 22:54 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Het is toch geen bouquet reeks? Het voegt letterlijk 0,0 toe aan een artikel over de oorlog. Als je nou iets zegt over een baard omdat ze in de loopgraaf zitten in de kou of littekens door de strijd. Maar de kleur van iemands ogen is onzinnig in dit geval.
Tja, ik vind het muggezifterij.
Om over zo'n klein detail te vallen.
pi_210003367
twitter

twitter
pi_210003379
twitter
pi_210003406
Schijnt dat Rusland veel raketten op Odessa afgevuurd heeft vanavond. Veel flats beschadigd en gebouwen in het centrum. Worden ook veel doden gemeldt op de Telegram kanalen. Zullen we morgen wel meer over horen.
pi_210003424
Genocide in odessa vannacht :(
pi_210003429
twitter

En Russiche propagandisten kun je natuurlijk geen echte journalisten noemen in mijn ogen. Daar ze niet echt het nieuws brengen.

.....

twitter

....

twitter
pi_210003460
twitter

Rusland is een terreurstaat.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2023 01:20:56 ]
pi_210003475
quote:
0s.gif Op zondag 23 juli 2023 01:18 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Rusland is een terreurstaat.
Odessa was een stad waar Russen voor de oorlog graag kwamen. En nu mag de hele stad in de fik, toch wel apart.
pi_210003480
Nieuwe "shark drones" in gebruik genomen in Oekrane lol.

pi_210003508
quote:
Geen luchtafweer te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')