SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 07-07-2023 00:17:30 ]Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
Ja, klopt @golfer dankjewel, maar in dat topic is al 106 dagen niet gepost, omdat het simpelweg voor mensen niet terug te vinden is. Dat topic is in 2018, vijf jaar geleden dus gestart, en er zijn 246 posts in geplaatst. Het is in die vijf jaar dus nog niet eens vol gekomen. Ik zal de link in de OP opnemen en wil met dit topic een nieuwe poging doen om wel een actief Airfryer topic te starten.quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:14 schreef golfer het volgende:
CUL / [AIRFRYER] Wat maak jij er allemaal mee?
Whut????quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:22 schreef Managarm het volgende:
Wij koken onze eieren ook in de aifryer, dat apparaat staat elke dag aan.
Hahaha, een ei koken is zo simpel. 15 minuten op 120 graden. Eieren bij voorkeur op kamertemperatuur.quote:
Gebakken aardappelen doen het ook goed, aardappels schillen, snijden en wat olie en eventueel kruiden. Wij eten een stuk minder gekookte aardappelenquote:Op woensdag 5 juli 2023 22:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik doe eigenlijk vooral krieltjes in de Airfryer maar veel verder kom ik niet.
Dat is toch niet efficient? In een pannetje ben je met 5 min klaar?quote:Op woensdag 5 juli 2023 22:23 schreef Managarm het volgende:
[..]
Hahaha, een ei koken is zo simpel. 15 minuten op 120 graden. Eieren bij voorkeur op kamertemperatuur.
Om deze reden maak ik voornamelijk pizza calzonequote:Op woensdag 5 juli 2023 21:58 schreef Tengano het volgende:
Tip zodat je kaas er niet 'afwaait'
Bij een snack zoals een pizza of een snel kaasbroodje die je met plakjes kaas belegt, heb je grote kans dat je kaas er afwaait tijdens het fryen. Steek simpleweg een paar kleine cocktailprikkertjes in de plakjes kaas, als een soort tentharingen in het broodje of de bodem en je hebt nergens last meer van.
Heb je geen cocktailprikkers, breek dan een sateprikker in wat kleinere stukjes en je kunt met die stukjes hetzelfde effect bereiken.
Natuurlijk haal je de prikkertjes er uit voordat je je snack gaat oppeuzelen
Een hard gekookt ei duurt minimaal 8 minuten en dan moet het water ook koken. In ons geval is het efficienter omdat we off-grid zijn qua elektriciteit (ik woon in Portugal), een ei koken met de aifryer is dus voor ons goedkoper. Gas moeten we betalen, de elektriciteit hebben we al voor betaald.quote:Op donderdag 6 juli 2023 06:04 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dat is toch niet efficient? In een pannetje ben je met 5 min klaar?
Hier gaan er vooral afbakbroodjes in eigenlijk
Ah ja helderquote:Op donderdag 6 juli 2023 07:43 schreef Managarm het volgende:
[..]
Een hard gekookt ei duurt minimaal 8 minuten en dan moet het water ook koken. In ons geval is het meer efficienter omdat we off-grid zijn qua elektriciteit (ik woon in Portugal), een ei koken met de aifryer is dus voor ons goedkoper. Gas moeten we betalen, de elektriciteit hebben we al voor betaald.
Oh, wij maken tosti's meestal in de Airfryer en dan waait de bovenste boterham er nog wel eens af. Dit ga ik proberen, dank jequote:Op woensdag 5 juli 2023 21:58 schreef Tengano het volgende:
Tip zodat je kaas er niet 'afwaait'
Bij een snack zoals een pizza of een snel kaasbroodje die je met plakjes kaas belegt, heb je grote kans dat je kaas er afwaait tijdens het fryen. Steek simpleweg een paar kleine cocktailprikkertjes in de plakjes kaas, als een soort tentharingen in het broodje of de bodem en je hebt nergens last meer van.
Heb je geen cocktailprikkers, breek dan een sateprikker in wat kleinere stukjes en je kunt met die stukjes hetzelfde effect bereiken.
Natuurlijk haal je de prikkertjes er uit voordat je je snack gaat oppeuzelen
Klinkt goed. Welke aardappelsoort? En wat voor vlees doe je erbij?quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:16 schreef valentijn101 het volgende:
Wat ik regelmatig maak:
Aardappelen en wortels in stukken snijden. Even voorkoken in water met een bouillonblokje erbij. Afgieten. Klein beetje olie erover en dan in de airfryer
Waarom de aardappels voorkoken? Het hoeft niet, de airfryer krijgt ze wel gaar.quote:Op donderdag 6 juli 2023 09:16 schreef valentijn101 het volgende:
Wat ik regelmatig maak:
Aardappelen en wortels in stukken snijden. Even voorkoken in water met een bouillonblokje erbij. Afgieten. Klein beetje olie erover en dan in de airfryer
quote:"Ik doe er iedere vrijdagavond zoete aardappelsin en die worden echt Superrrrrr!!! krokant
![]()
Echt verrukkelijken zeker een aanrader!
Moet je echt een keer proberen"
Groetjes en eet smakelijk![]()
Tengano
Mesdames et messieurs, votre attention s'il vous plaîtquote:"Fuck me! What kind of advice is that supposed to be?"
Het koken in de bouillon geeft wat extra smaak.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:28 schreef Managarm het volgende:
[..]
Waarom de aardappels voorkoken? Het hoeft niet, de airfryer krijgt ze wel gaar.
Geen idee, wat ik heb. Werkt tot nu toe met alle aardappelen, ook met zoete aardappelen.quote:Op donderdag 6 juli 2023 11:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Klinkt goed. Welke aardappelsoort? En wat voor vlees doe je erbij?
Ah ja, ik heb hoge bloeddruk dus probeer dat soort dingen te vermijden.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:37 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Het koken in de bouillon geeft wat extra smaak.
Een zoutarm blokje proberen? Of een kruidenbuiltje?quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:44 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb hoge bloeddruk dus probeer dat soort dingen te vermijden.
Nah, ze smaken zo best. We doen er kruiden op voordat ze in de airfryer gaan.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:45 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Een zoutarm blokje proberen? Of een kruidenbuiltje?
Let een beetje op het schoonmaakgemak. De Philpsen (ik weet trouwens niet hoe het nu is) hadden manden van metalen gaas waar je de spullen in gooit.quote:Op donderdag 6 juli 2023 12:02 schreef Donna het volgende:
Ik ga een nieuwe airfryer kopen, dus ik lees hier mee.
In een andere(metalen) schaal heb ik zoiets vorige week gedaan geloof zo’n 15-18 minuten op 180. Had het zelf gemaakt (aardappels, rozemarijn, zout en peter en knoflook) en ik weet niet wat hier nog in zit.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 12:37 schreef Regilio_ het volgende:
Goed topic, heb sinds kort een nieuwe, dubbele airfryer.
Weet iemand of je een aluminium ovenschaal met aardappel etc in zijn geheel in de airfryer kunt doen, gaat dat goed? Zo ja hoe lang en op welke temperatuur?
Het gaat hierom: https://www.ah.nl/product(...)-knoflook-rozemarijn
Lees vaker dan men aluminiumfolie in de airfryer doet, dus zou denk ik wel moeten kunnen. En in m'n oven (gaat max tot 200 graden) duurt het zo kneiterlang voordat ze krokant zijn. Deze airfryer gaat tot 240.
Thanksquote:Op zaterdag 15 juli 2023 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In een andere(metalen) schaal heb ik zoiets vorige week gedaan geloof zo’n 15-18 minuten op 180. Had het zelf gemaakt (aardappels, rozemarijn, zout en peter en knoflook) en ik weet niet wat hier nog in zit.
Ik had trouwens teveel olijfolie gedaan dus het kookte in de olie, werd niet knapperig, les voor de volgende keerquote:
Ik heb die bovenste nu. Al sinds 2014. Je ziet wel dattie niet meer nieuw is, maar het mandje ziet er niet slecht uit.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 11:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Let een beetje op het schoonmaakgemak. De Philpsen (ik weet trouwens niet hoe het nu is) hadden manden van metalen gaas waar je de spullen in gooit.
[ afbeelding ]
Schijnt heel moeilijk schoon te maken zijn.
Ik heb er een met een "mand" van ander materiaal. Is heel goed schoon te maken.
Zoiets:
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar Philips airfryers nu mee geleverd worden, maar enkele jaren geleden was het moeilijke schoonmaken een punt van kritiek.
Dat onderste mandje is van een Philips Essential, daar heb je drie typen van, de goedkoopste analoge L (niet kopen), en een digitale L en XL. Fijne airfryers en super! stil; de stilste op de markt zelfs.quote:Op zaterdag 15 juli 2023 11:43 schreef -Sigaartje het volgende:
Let een beetje op het schoonmaakgemak. De Philpsen (ik weet trouwens niet hoe het nu is) hadden manden van metalen gaas waar je de spullen in gooit.
[ afbeelding ]
Schijnt heel moeilijk schoon te maken zijn.
Ik heb er een met een "mand" van ander materiaal. Is heel goed schoon te maken.
Zoiets:
[ afbeelding ]
Ik weet niet waar Philips airfryers nu mee geleverd worden, maar enkele jaren geleden was het moeilijke schoonmaken een punt van kritiek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op dinsdag 18 juli 2023 19:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook uit de airfryer. Puntpaprika, tomaten, rode ui, knoflook, rozemarijn, tijm, peper en een beetje zout en wat olijfolie in een bakblik. 18 minuten op 200 graden op roast. Daarna de staafmixer erdoor, nog wat meer kruiden en 2 eetlepels kruidenroomkaas. Smullen.
Volgende keer zou ik geen olijfolie doen, voegde niets toe volgens mij. Het kan natuurlijk ook zonder de kruidenroomkaas maar dat leek me nou lekker.
Had op instagram een filmpje gezien waar iemand zoiets deed en die werd neergesabeld in de commentaren, dat wilde ik zelf uitproberen. De paprika, ui en tomaat waren niet de nieuwste meer en zo kon ik ze goed gebruiken.Leuk idee. Daar kan ik wel wat mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb net bloemkoolroosjes (eigen tuin) 5 minuten gekookt en daarna 13 minuten op 200 graden in de airfryer gedaan. Ik strooide er geroosterd amandelschaafsel over en dipte de bloemkool in crème fraîche met kerriepoeder![]()
Spoilers!
Ook lekker. Maar deed je schaafsel voor of na roosteren erover? Ik zou er denk ik (hou niet van amandel) panko erover doen (met kruiden erdoor)quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leuk idee. Daar kan ik wel wat mee.
Ik heb net bloemkoolroosjes (eigen tuin) 5 minuten gekookt en daarna 13 minuten op 200 graden in de airfryer gedaan. Ik strooide er geroosterd amandelschaafsel over en dipte de bloemkool in crème fraîche met kerriepoeder![]()
Ik deed het schaafsel er op het bord op.quote:Op dinsdag 18 juli 2023 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ook lekker. Maar deed je schaafsel voor of na roosteren erover? Ik zou er denk ik (hou niet van amandel) panko erover doen (met kruiden erdoor)
Ga nu ook een grotere schaal kopen. Wanneer ik nog een courgette of zo had gehad, had dat er ook nog in gekund, alleen niet meer erbij
Ben benieuwd hoe dat verwarmings element eruit ziet. Ik zou het niet aandurven. Heb wel een airfryer met een raampje 😀quote:
Je kan de popcorn ook in een frituur gooien man man manquote:
Ja patat ookquote:Op donderdag 20 juli 2023 06:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Je kan de popcorn ook in een frituur gooien man man man
Ik bedoel meer dat hij de popcorn echt verzuipt in de boterquote:
Tja.. vast Brit of Amerikaanquote:Op vrijdag 21 juli 2023 15:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat hij de popcorn echt verzuipt in de boter
Goede tip, dank jequote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:00 schreef Tengano het volgende:
Dit lijkt me wel een fijn channel om wat nieuwe ideeen op te doen. Geen idee of de recepten echt kloppen, maar het kan je wel helpen om eens iets anders met je airfryer uit te proberen.
Het prettige van dit kanaal vind ik dat de filmpjes niet veel langer dan een minuut kosten en het een keer in het Nederlands is. Dat kom je ook niet zo veel meer tegen op Joetjoep![]()
https://www.youtube.com/@:Airfryertotaal/videos
Leuk, wij gaan als eerste de kipcorn proberen.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:00 schreef Tengano het volgende:
Dit lijkt me wel een fijn channel om wat nieuwe ideeen op te doen. Geen idee of de recepten echt kloppen, maar het kan je wel helpen om eens iets anders met je airfryer uit te proberen.
Het prettige van dit kanaal vind ik dat de filmpjes niet veel langer dan een minuut kosten en het een keer in het Nederlands is. Dat kom je ook niet zo veel meer tegen op Joetjoep![]()
De patat video is wel slecht, niet goed gedroog en dus bruine/zwarte patat.quote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:00 schreef Tengano het volgende:
Ik zat ook naar die babi pangang video te kijken en daar leken de baktijden minder goed van te kloppen volgens iemand die dat daar postte. Maar ik zei al, van die kleine video's kun je wel inspiratie opdoen. Iets waardoor je zoiets hebt van " Hey, zoiets wil ik ook wel eens proberen."quote:Op dinsdag 25 juli 2023 18:28 schreef Managarm het volgende:
De patat video is wel slecht, niet goed gedroog en dus bruine/zwarte patat.
Die Soy Sauce Chicken ziet er goed uitquote:Op dinsdag 25 juli 2023 17:00 schreef Tengano het volgende:
Ik heb ooit lamskoteletjes gemaakt in de AF, perfect gelukt (helaas is het maar 1x geluktquote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:15 schreef rosita1 het volgende:
Mijn collega uit Engeland maakt een biefstuk in de Airfryer. Ik vind dat echt een vloek voor de gastronomie.
Waarom? Als het goed lukt is het toch geen probleem? Tijden veranderen, ik denk dat een airfryer een goede aanvulling kan zijn in een professionele keuken.quote:Op dinsdag 1 augustus 2023 19:15 schreef rosita1 het volgende:
Mijn collega uit Engeland maakt een biefstuk in de Airfryer. Ik vind dat echt een vloek voor de gastronomie.
Paar opmerkingen hieroverquote:
Ja dat is een feit en de bereidingstijd staat op de zak van de friet die je hebt gekocht.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:37 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Als het goed is komt ie vandaag binnen, en ondanks dat je er, volgens mijn broer althans, werkelijk van alles mee kunt maken, wil ik met friet beginnen.
Hoewel gewone friet er in kan, schijnt speciale airfryer/ovenfriet beter/lekkerder te zijn.
Feit of fabel?
En, hoe lang moeten ze bakken?
Thanks, vanmiddag maar eens kijken in de supermarkt, naar airfryer frietquote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:38 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja dat is een feit en de bereidingstijd staat op de zak van de friet die je hebt gekocht.
Heel veel standaard huismerk is ook geschikt voor de airfryer. Als de bereidingswijze voor airfryer op de verpakking staat, kan het.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Thanks, vanmiddag maar eens kijken in de supermarkt, naar airfryer friet
quote:Op woensdag 30 augustus 2023 10:42 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Thanks, vanmiddag maar eens kijken in de supermarkt, naar airfryer friet
Nooit problemen gehad met het bleek blijven van patat. Wij gebruiken als we lui zijn de patat van de Lidl, komt er goed uit (in Portugal, ken de Nederlandse niet).quote:Op woensdag 30 augustus 2023 11:22 schreef Donna het volgende:
[..]
Heel veel standaard huismerk is ook geschikt voor de airfryer. Als de bereidingswijze voor airfryer op de verpakking staat, kan het.
Als het er niet op staat, kan het wel, maar blijven de producten bleek enzo. Vind ik persoonlijk niks.
Wij doen altijd 12 minuten, dan kijken we (en schuddden) en gaat het naar gelang de kleur nog een aantal minuten (meestal negen).quote:Op woensdag 30 augustus 2023 18:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik heb de ovenfriet van de Lidl gehaald, is ook voor de airfryert.
Nu staat er op de verpakking 200 graden voorverwarmen en dan 12-15 minuten bakken (ff schudden tussendoor).
De airfryert zelf heeft een eigen friet programma, en volgens de gebruiksaanwijzing duurt dat programma 20 minuten.
Even verderop staat dat als de voorverwarm functie gebruikt is, er 3 minuten van de baktijd afgehaald kan worden.
Maar moet ik nou de verpakking aanhouden (12-15)?
Het frietprogramma (de volle 20 minuten)?
Of, omdat er voorverwarmd moet worden volgens de frietverpakking, 20-3 minuten?
Beterschapquote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik hou eerst wel gewoon de verpakking aan dan
Maar vandaag niet, want uitgerekend nu ben ik misselijk
Beterschap!quote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:09 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik hou eerst wel gewoon de verpakking aan dan
Maar vandaag niet, want uitgerekend nu ben ik misselijk
Ja sorry met de meeste patat valt dat wel mee idd. Gepaneerde snacks blijven meestal bleek en worden niet knapperig. Maar heel veel huismerk producten kunnen er tegenwoordig gewoon in, dus vooral uit proberen idd.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 16:33 schreef Managarm het volgende:
[..]
Nooit problemen gehad met het bleek blijven van patat. Wij gebruiken als we lui zijn de patat van de Lidl, komt er goed uit (in Portugal, ken de Nederlandse niet).
Ja, die opgeblazen frikandellen zijn niet echt lekkerquote:Op woensdag 30 augustus 2023 19:26 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja sorry met de meeste patat valt dat wel mee idd. Gepaneerde snacks blijven meestal bleek en worden niet knapperig. Maar heel veel huismerk producten kunnen er tegenwoordig gewoon in, dus vooral uit proberen idd.
Behalve als je kinderen geen krullen motten, dan eet je Aviko supercrunch friet. Ik geloof dat ik die zelfs lekkerder vind dan die van de snackbar hier het dichtst bij.quote:Op woensdag 30 augustus 2023 14:22 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
[ [url=https://lambweston.eu/_ipx/_/https://api.lambweston.eu(...)g%3Fv=1-0]afbeelding[/url] ]
Dit is de beste airfryer patat
Ook weer niet te lang, anders krijg je donkere zut 😱quote:Op woensdag 30 augustus 2023 22:15 schreef Molo het volgende:
Bleke zut![]()
Alles moet altijd langer dan aangegeven
Ja cremeren hoeft idd ook weer nietquote:Op donderdag 31 augustus 2023 10:47 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ook weer niet te lang, anders krijg je donkere zut 😱
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_12.13.ProductTitlequote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:31 schreef lojanda het volgende:
Ik wil een airfryer gaan aanschaffen maar heb geen idee welke. Wil wel een xl maar zou verder echt niet weten wat een goede is. Iemand advies?
Heb zelf gisteren de Princess 182055 XXL gekocht.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:31 schreef lojanda het volgende:
Ik wil een airfryer gaan aanschaffen maar heb geen idee welke. Wil wel een xl maar zou verder echt niet weten wat een goede is. Iemand advies?
Van wat ik, als volkomen leek, dat wel, begrepen heb is dat vooral bij de hoogvermogen airfryers van Philips niet nodig.quote:
Die van Philips hoeven dat inderdaad niet. Dat is een fijn apparaat.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Van wat ik, als volkomen leek, dat wel, begrepen heb is dat vooral bij de hoogvermogen airfryers van Philips niet nodig.
Met minder vermogen blijkbaar wel.
Philips xxl werkt heel goed. Heb hem al wat langer en zie dat die van mij niet meer gemaakt wordt.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:31 schreef lojanda het volgende:
De XL's van Philips beginnen zo rond de 140 euro, de XXL's zijn nog veel duurder.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:19 schreef NotSourButSweet het volgende:
[..]
Philips xxl werkt heel goed. Heb hem al wat langer en zie dat die van mij niet meer gemaakt wordt.
Gebruik hem zelf niet vaak omdat ik het schoonmaken ook gedoe vind.
Ziet er makkelijk uit voor gebruik. Een heel ander soort model als wat je meestal ziet.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:59 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_12.13.ProductTitle
ik heb deze, erg blij mee, supersnel opgewarmt (maar dat doen ze allemaal wel) en die ronddraai trommel die je erin kan hangen is superhandig en zorgt dat alles even gaar word.
Die is wel gaaf.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:59 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_12.13.ProductTitle
ik heb deze, erg blij mee, supersnel opgewarmt (maar dat doen ze allemaal wel) en die ronddraai trommel die je erin kan hangen is superhandig en zorgt dat alles even gaar word.
Het ligt er ook aan wat je ermee wil doen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 12:31 schreef lojanda het volgende:
Mooie prijs ook en goede recensiesquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Heb zelf gisteren de Princess 182055 XXL gekocht.
Op aanraden van mijn broer, goede prijs kwaliteit verhouding.
Hij gebruikt die overal voor.
Nu 85 euro bij Bol.
Heb ik ook naar gekeken maar moet zeggen dat ik die best duur vind. Weet ook niet of ik er veel mee zal doen. Waarschijnlijk ga ik er alleen maar wat worstenbroodjes en broodjes in afbakken en eventueel een keer frietjes en wat snacks.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:19 schreef NotSourButSweet het volgende:
[..]
Philips xxl werkt heel goed. Heb hem al wat langer en zie dat die van mij niet meer gemaakt wordt.
Gebruik hem zelf niet vaak omdat ik het schoonmaken ook gedoe vind.
Ik heb dus een nieuwe Philips en mijn oude moest wel voorverwarmen. De nieuwe niet. Was echt verward want kon die optie niet vinden.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:12 schreef NotSourButSweet het volgende:
[..]
Die van Philips hoeven dat inderdaad niet. Dat is een fijn apparaat.
Ik heb hem ook nodig voor twee personen en het is voor simpele dingen zoals broodjes frietjes en snacks. Ik gebruik echt voor andere dingen mijn oven.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:44 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Het ligt er ook aan wat je ermee wil doen.
Ik heb zelf een Philips XL en ik gebruik 'm meestal voor twee personen.
Frietjes etc. kan prima, maar je kan er geen hele maaltijd voor 2 personen in 'laagjes' mee maken.
Dus achteraf had ik toch liever een XXL gehad.
Volgens de verpakking wel.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:00 schreef lojanda het volgende:
De Princess valt voor mij af want de losse accessoires zijn niet vaatwasbestendig. Dat is voor mij wel een must
Ik gebruik de oven nu ook een stuk minder. Heb een instant pot vortex clearcook. Die was vorig jaar tijdens Black Friday 99 euro ipv de 150+ normaal. Gebruik m ook veel vaker dan de philips die ik ervoor had. Ik vind voornamelijk de lade veel handigerquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef lojanda het volgende:
[..]
Heb ik ook naar gekeken maar moet zeggen dat ik die best duur vind. Weet ook niet of ik er veel mee zal doen. Waarschijnlijk ga ik er alleen maar wat worstenbroodjes en broodjes in afbakken en eventueel een keer frietjes en wat snacks.
Ik heb een oven die ik bijna dagelijks gebruik voor van alles maar die gebruikt veel meer stroom en daarom wil ik een airfryer zodat ik dit soort dingen daar dan in kan doen.
Nog maar even over nadenken
Ik vond het al zo raar dat je het niet in de vaatwasser kan doen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:04 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Volgens de verpakking wel.
Staat dishwasher safe op.
Mijn broer gooit het ook altijd in de vaatwasser.
Nu kost hij 116,95. Het is ook wel een handig apparaat zo te zienquote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik gebruik de oven nu ook een stuk minder. Heb een instant pot vortex clearcook. Die was vorig jaar tijdens Black Friday 99 euro ipv de 150+ normaal. Gebruik m ook veel vaker dan de philips die ik ervoor had. Ik vind voornamelijk de lade veel handiger
Het staat idd op de doosquote:
Ik zou er vanuit gaan dat de fabrikant het het beste weetquote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:13 schreef lojanda het volgende:
[..]
Het staat idd op de doosraar dat het dan bij de beschrijving op Bol staat dat het niet in de vaatwasser kan.
Dat denk ik ook iddquote:Op donderdag 31 augustus 2023 14:20 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik zou er vanuit gaan dat de fabrikant het het beste weet
De Inventum GF500HLD kwam overigens als Beste Koop uit de test van augustus.quote:
Ik heb hem met een hele flinke korting kunnen kopen voor 140 euroquote:Op donderdag 31 augustus 2023 13:52 schreef lojanda het volgende:
[..]
Heb ik ook naar gekeken maar moet zeggen dat ik die best duur vind. Weet ook niet of ik er veel mee zal doen. Waarschijnlijk ga ik er alleen maar wat worstenbroodjes en broodjes in afbakken en eventueel een keer frietjes en wat snacks.
Ik heb een oven die ik bijna dagelijks gebruik voor van alles maar die gebruikt veel meer stroom en daarom wil ik een airfryer zodat ik dit soort dingen daar dan in kan doen.
Nog maar even over nadenken
Zoveel keus dat ik het niet meer weetquote:Op donderdag 31 augustus 2023 15:16 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
De Inventum GF500HLD kwam overigens als Beste Koop uit de test van augustus.
Kost ook rond de 85 euro oid.
https://www.bol.com/nl/nl(...)vs/9200000114032192/
Maar dat is geen XL of XXL.
Ik woon in mijn eentje en ik was voor die gegaan als mijn broer geen praktijk ervaring zou hebben gehad voor de Princess.
Dat je het niet apart hoeft te bakken is idd wel een voordeel.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:20 schreef NotSourButSweet het volgende:
[..]
Ik heb hem met een hele flinke korting kunnen kopen voor 140 euro![]()
Als je voor een airfyrer gaat is wellicht een xxl wel fijn.
In de grote bak kun je een scheidingsmandje zetten, dan bak je onderin de frietjs en bovenop dat mandje de snacks. Dan is alles in een keer klaar.
Ja dat is het fijne van zo'n xxl airfryer.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 16:27 schreef lojanda het volgende:
[..]
Dat je het niet apart hoeft te bakken is idd wel een voordeel.
Groenten erin roosteren, niet al te grote fritatta, kippedij, gepofte aardappelquote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:13 schreef foodlover het volgende:
Hier een Philips Airfryert aangeschaft tweedehands toen de olie echt duur was vorig jaar. Gebruik hem soms voor aardappel blokjes, frietjes als bijgerecht. Zou er wat meer mee moeten/mogen doen eigenlijk maar het komt er maar niet van. Voorkeur voor "echt" frituren.
Hoe werkt dat met groentes in de airfryert?quote:Op donderdag 31 augustus 2023 22:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Groenten erin roosteren, niet al te grote fritatta, kippedij, gepofte aardappel
Ik doe (een voorbeeld) wortels gemengd met wat honing, olijfolie en tijm in het ding. Maar kijk eens op de app NutriU van philips, heel veel airfryer recepten. Gemaakt voor een Philips AF, maar beetje omrekenen en het werkt bij iedere AF.quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:49 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Hoe werkt dat met groentes in de airfryert?
In het mandje of juist in dat pannetje aka bakblik?
En moet daar wel olie bij of niet?
Wordt dat niet een teringzooi in de opvangbak?quote:Op vrijdag 1 september 2023 10:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik doe (een voorbeeld) wortels gemengd met wat honing, olijfolie en tijm in het ding. Maar kijk eens op de app NutriU van philips, heel veel airfryer recepten. Gemaakt voor een Philips AF, maar beetje omrekenen en het werkt bij iedere AF.
Ik heb niet zo’n los mandje in de AF dus meestal gewoon in de bak (met wat kipdij en krieltjes heb je binnen 15 min een lekker makkelijk maaltje
2 bakken toch? De bak (met hendel eraan) waar je het eten in doet en de opvangbak die eromheen zit.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Je kunt er in principe werkelijk van alles mee maken.
Er zijn talloze kook/receptenboeken speciaal voor de airfryer en ook talloze apps vol recepten.
De hierboven genoemde NutriU app heb ik net geopend en het water liep me letterlijk in de mond.
En je hebt maar 1 bak schoon te maken.
Ik heb een bak met een los rooster, heb dus geen Philips . De bak is heel makkelijk schoon te maken. Rooster ook. En ik gooi ze regelmatig in de vaatwasserquote:Op vrijdag 1 september 2023 11:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
2 bakken toch? De bak (met hendel eraan) waar je het eten in doet en de opvangbak die eromheen zit.
Welke heb jij dan? Want de Princess die hierboven wordt aangeraden heeft ook twee bakken.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een bak met een los rooster, heb dus geen Philips . De bak is heel makkelijk schoon te maken. Rooster ook. En ik gooi ze regelmatig in de vaatwasser
Ik heb een Instant Pot vortex Clearcook. Volgens mij heeft Instant Pot nu ook een kleiner formaat AF met allemaal dezelfde programma's.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:58 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Welke heb jij dan? Want de Princess die hierboven wordt aangeraden heeft ook twee bakken.
Dat neemt best veel ruimte in mijn vaatwasser. Heb namelijk een kleintje. Gedoe.
Ja klopt.quote:Op vrijdag 1 september 2023 11:29 schreef blessed19 het volgende:
[..]
2 bakken toch? De bak (met hendel eraan) waar je het eten in doet en de opvangbak die eromheen zit.
Hahaha wat leuk om te lezen dit allemaal.quote:Op vrijdag 1 september 2023 18:47 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Wel handig zo'n pannetje.
Bij mijn airfryer zat er wel een bij.
Letterlijk zojuist gebruikt om een lekkerbekje in te maken, die ik nu aan het oppeuzelen ben
Smaakt goed, en amper een druppeltje vet van de vis in de pan.
Waarom heb ik niet veel eerder zo'n ding gekocht![]()
Wat voor pannetje is dat?quote:Op vrijdag 1 september 2023 14:35 schreef junkiesietze het volgende:
8 inch airfryer pannetje besteld bij aliexpress, 11euro, die zat namelijk niet bij mijn airfryer en ik wil die bourcin pastasaus maken
Ik wilde zeggen dat het nog geen eens half 10 is. Maar het was vannacht.quote:Op zondag 3 september 2023 01:01 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Ik gooi zo 2 krokante frikandellen van de Lidl er in
Mooizo!quote:Op zondag 3 september 2023 10:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dan kan het
Smaakte overigens prima
Om half 10 ook prima hoorquote:Op zondag 3 september 2023 10:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dan kan het
Smaakte overigens prima
quote:Op donderdag 21 september 2023 18:40 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Iemand nog een pannenset kopen?
Zelf maken, doet het wel goed.quote:Op vrijdag 29 september 2023 13:11 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Zojuist púúr als wetenschappelijk experiment2 frikandellen op.
1 geschikt voor de airfryer en 1 gewone frikandel.
Conclusie (moet nog frikandel peer reviewed worden):
De gewone frikandel is licht van kleur, harder van structuur en niet te vreten qua smaak.
Was getekend,
Drs ing Octavianus
Zelf maken als in uit de verpakking halen is voor mij al genoeg moeite.quote:
Philips XL of XXL. Digitaal.quote:Op vrijdag 17 november 2023 07:25 schreef het-is-mij het volgende:
Ik ben mij aan het oriënteren op een airfryer.
Ik hoor/lees zoveel verschillende dingen dus op zoek naar gebruikerservaringen.
De één zegt dat bijv. een blokker huismerk volstaat, de ander zweert bij een Philips.
Mensen hier die zelf ervaring hebben met een A of B merk?
Ik lees verschillende ervaringen over draai/drukknoppen of digitaal.
Het is voor een huishouden met 1 volwassene en 2 pubers (die tzt dan ook met vrienden snacks willen maken 😉)
Mijn Philips kan gewoon in de vaatwasser, zowel de bak als het mandje. Hoeveel makkelijker moet het zijn?quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:36 schreef Post-its het volgende:
Hier een van de eerste philips xxl airfryers gehad en nu een inventum. De philips was een stuk krachtiger, duurt nu veel langer voordat friet klaar is. Maar de philips airfryers zijn wel een stuk duurder. Weet niet of ik het er voor over zou hebben.
De invetum is wel een stuk makkelijker schoon te maken.
Ik doe dat, maar als je m een tijd hebt en intensief gebruikt krijgt de afwasmachine het rooster en de roosterhouder echt niet meer schoon hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 08:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mijn Philips kan gewoon in de vaatwasser, zowel de bak als het mandje. Hoeveel makkelijker moet het zijn?
Ik heb een instant pot AF. Vorig jaar tijdens Black Friday voor een habbekrats gekocht en in een jaar meer gebruikt dan de philips de 8 jaar ervoorquote:Op vrijdag 17 november 2023 07:25 schreef het-is-mij het volgende:
De één zegt dat bijv. een blokker huismerk volstaat, de ander zweert bij een Philips.
Het is voor een huishouden met 1 volwassene en 2 pubers (die tzt dan ook met vrienden snacks willen maken 😉)
Hier de Princess 182055 XXL, voor 80 of 85 euro.quote:Op vrijdag 17 november 2023 07:25 schreef het-is-mij het volgende:
De krokante frikandel van de Lidl.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef dimmak het volgende:
Wat is de beste frikandel uit de airfryer?
Mora heeft goeie ovenfrikandellen en zijn de gemakkelijkste keuze. Maar die extra van Kern (Sligro) kunnen ook prima. Moet je wel ff checken hoe lang ze bij jou moeten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:39 schreef dimmak het volgende:
Wat is de beste frikandel uit de airfryer?
Dan koop ik wel de viandel van Mora.quote:Op vrijdag 17 november 2023 11:52 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
De krokante frikandel van de Lidl.
De viandel zeg maar.
Die zijn 5 stuks voor 3,79 bij de Jumbo.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:50 schreef dimmak het volgende:
[..]
Dan koop ik wel de viandel van Mora.
Ik zoek nog een nieuwe, klein want geen ruimte en niet te duurquote:Op donderdag 6 juli 2023 12:02 schreef Donna het volgende:
Ik ga een nieuwe airfryer kopen, dus ik lees hier mee.
Wat is niet te duur?quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Ik zoek nog een nieuwe, klein want geen ruimte en niet te duur
Iemand tips ?
Ik heb een Princess XXL, die was 85 euro, dus een kleinere van dat merk is nog minder.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Iemand tips ?
< 50 euroquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:46 schreef Erasmus het volgende:
Wat is niet te duur?
Da's voor iedereen anders natuurlijk.
Zal eens proberen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:30 schreef Gimmick het volgende:
Hebben jullie wel eens geprobeerd om er groente mee klaar te maken?![]()
Bijvoorbeeld bloemkool:
- bloemkool, in kleine roosjes
- olie
- zout
- kruiden naar smaak (bijvoorbeeld gerookte paprikapoeder, knoflookpoeder, peper)
Mix de bloemkool, olie, zout en specerijen. Zet airfryer op 200 graden. Bak de bloemkool voor 8 minuten, schut alles even om halverwege. Er mogen best een aantal zwarte puntjes aan zitten. Doe de airfryer niet te vol.
Erg lekker!
https://www.bol.com/nl/nl(...)rt=price0&rating=allquote:
Bekijk Instant Pot Vortex Mini Airfyer (zwart) - 2 liter - compact - supersnel : tot 20% sneller dan andere heteluchtfriteuses! - bakken grillen verwarmen op: https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneappquote:Op zaterdag 18 november 2023 19:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Iemand tips ?
Ik gok eigenlijk altijd 200 graden. Zou eerst eens 8 minuten doen en dan 1 checken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Hoe lang doen jullie diepvries chickenwings van de supermarkt in de airfryer?
Op de verpakking staat niks over de airfryer (iig die van de Lidl).
En op internet kom ik uiteenlopende dingen tegen, van 16-18 minuten op 200 graden, 10 minuten op 200 graden, en zelfs 6-8 minuten op 120 en daarna 6-8 minuten op 180
Kippenvleugels worden pas krokant bij > 180 graden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
En op internet kom ik uiteenlopende dingen tegen, van 16-18 minuten op 200 graden, 10 minuten op 200 graden, en zelfs 6-8 minuten op 120 en daarna 6-8 minuten op 180
25 minuten op 200 graden, om de 7-8 minuten omdraaien en aanvoelen. Vaak is het voor die 25 minuten al gaar en krokant.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:05 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Dan is 200 graden op 25 minuten prima, dan is het vaak al na een kwartier wel klaar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:22 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Als het goed is zijn die diepvries wings uit de supermarkt al 'voorgebakken' ja.
Dat komt overeen met wat mijn broer zei, met exact dezelfde airfryer.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
De regel met airfryer t.o.v. oven is 20 graden en 1/3 van de tijd er af geloof ik.
Die kip hoeft alleen maar opgewarmd te worden. Daar kan je nauwelijks iets fout aan doen, zeker niet wat voedselveiligheid betreft. Ik zou een minuut of 12 op 180 doen.
quote:Op woensdag 22 november 2023 00:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Conclusie van dit puur wetenschappelijke experimentburp:
Buitenkant wat donker en net te krokant (hou van vette druipende kip).
Binnenkant had wat witter mogen zijn.
Dus, aan de ene kant net te lang, aan de andere kant net te kort.
Morgen het, puur wetenschappelijke, experiment maar herhalen op 200 en 12 minuten ipv 180 en 12 minuten.
En anders voortaan de kip maar op zolder klaarmaken*![]()
*mijn inloopkeuken is slechts 2 bij 2 meter, dus met én de airfryer én het Dolce Gusto koffie apparaat is er geen plek meer op het aanrecht![]()
Als ze op 180-12 al te krokant waren, zou ik zeker niet verhogen bij gelijke tijd. Doe dan eerder 200 bij 10 ofzo. Na 8 checken of dit echt is wat je wilquote:Op woensdag 22 november 2023 00:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Morgen het, puur wetenschappelijke, experiment maar herhalen op 200 en 12 minuten ipv 180 en 12 minuten.
*mijn inloopkeuken is slechts 2 bij 2 meter, dus met én de airfryer én het Dolce Gusto koffie apparaat is er geen plek meer op het aanrecht![]()
Als je van vette druipende kip houdt, kan je ze ook in de magnetron opwarmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 00:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Die heb ik vorig jaar tijdens bf gekocht, heel fijn apparaatquote:Op woensdag 22 november 2023 11:08 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wij hebben sinds gisteren een Instantpot vortex clearcook airfryer. Onze oude philips xl was versleten en nu met black friday korting voor een leuke prijs.
Ja was ik al bang voorquote:Op donderdag 23 november 2023 21:20 schreef Molo het volgende:
Ligt er helemaal aan wat voor maaltijd het is
Knapperige shizzle kan hoog en kort, iets anders waarschijnlijk zachter en langer
Ik doe een appelbeignet al liefst minstens 5 min zodat ie door en door warm is.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja was ik al bang voor![]()
Ben door TGTG de afgelopen paar jaar zo schandalig ontCuld
Je snapt dat ik je elke maaltijd ga appen wat ik moet doen.quote:Op donderdag 23 november 2023 21:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik doe een appelbeignet al liefst minstens 5 min zodat ie door en door warm is.
We zijn er voor je 🫶quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je snapt dat ik je elke maaltijd ga appen wat ik moet doen.
* DancingPhoebe met handen hartje maaktquote:
quote:Op donderdag 23 november 2023 21:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Je snapt dat ik je elke maaltijd ga appen wat ik moet doen.
Google is your friendquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:25 schreef Snolkelderij het volgende:
Hoe lang en hoe hoog moet een kouwe oliebol in de airfryer om weer lekker warm en knapperig te worden?
Google geeft vaak uiteenlopende resultaten, kwam ik recent zelf achter toen in zicht op chickenwings in de airfryer.quote:
Google heeft algemeen advies. Ieder AF merk is anders. En het is echt testen. Hoe koud is de oliebol (net uit de koelkast of een tijdje op het aanrecht) hoe dik is de oliebol etc.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Google geeft vaak uiteenlopende resultaten, kwam ik recent zelf achter toen in zicht op chickenwings in de airfryer.
Je vergeet echt het belangrijkste.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:00 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Google heeft algemeen advies. Ieder AF merk is anders. En het is echt testen. Hoe koud is de oliebol (net uit de koelkast of een tijdje op het aanrecht) hoe dik is de oliebol etc.
Ik gebruik mij AF erg vaak, maar iedere keer is het anders. Maak je een fritatta met 3 eieren, de ene keer na 10 minuten gaar de andere keer nog lang niet. Ligt ook aan formaat eieren en wat je er nog meer instopt.
Ook dat nog (ik eet niet eens oliebollenquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je vergeet echt het belangrijkste.
Hoe wil ik m.
Mijn oliebol brengt niet dezelfde tijd die in de airfryer dan die van de Mrs of kinderen.
Knapperig van buiten en goed plakkerig van binnen jonguhhhhquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je vergeet echt het belangrijkste.
Hoe wil ik m.
Mijn oliebol brengt niet dezelfde tijd die in de airfryer dan die van de Mrs of kinderen.
Dan beter op een iets lagere temperatuur en dan een aantal minuten langerquote:Op woensdag 22 november 2023 00:08 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Datquote:Op maandag 27 november 2023 12:40 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik maak alles in de airfryer.
Heilig apparaat.
Welke ballen had je gehaald?quote:Op dinsdag 28 november 2023 15:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren kwarten pompoen bestreken met mosterd en ahornsiroop en 25 minuten op 180 graden in de airfryer gebakken. Ze waren perfect![]()
En net lunchte ik met een meatball sub. 3 ballen uit de AF op een broodje met tomatensaus en kaas. De ballen gingen 11 minuten op 200 graden en kwamen er precies goed uit.
Zelf rundergehaktballen gemaaktquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Welke ballen had je gehaald?
Dat recept mag je ook delenquote:Op dinsdag 28 november 2023 15:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zelf rundergehaktballen gemaakt
Oh, niets bijzonders eigenlijk. Het vlees voor de balletjes van vandaag was over van afgelopen zondag. We hebben toen een broodje hamburger met pulled pork, raclettekaas, augurk en mosterd bbq saus gegeten. We hebben het vlees van de hamburgers express niet te veel gekruid: paprikapoeder, een mespunt cayennepoeder, peper en zout.quote:Op dinsdag 28 november 2023 17:24 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat recept mag je ook delen
Heb je een recept daarvoor? Wil die ook eens proberen.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:13 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Vanavond of morgen eens spruitjes met honing proberen
Wat spekjes en aardappelblokjes erbij.
Ik kwam deze link als eerste tegenquote:Op woensdag 29 november 2023 14:31 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Heb je een recept daarvoor? Wil die ook eens proberen.
Lekker, azijn!quote:Op woensdag 29 november 2023 14:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik kwam deze link als eerste tegen
https://www.weightwatcher(...)fccc716e3b10a21b7be4
Thee!quote:Op woensdag 29 november 2023 14:34 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
Had van de week kippenlevertjes met honing op en dat beviel me zo goed dat ik ben gaan zoeken op andere dingen met honing.
Dit is idd een prima recept, je kunt ook maple syrup gebruiken ipv honing (en op het laatst nog wat pecan noten toevoegen). Mooi bijgerecht voor kerst ook.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Niet alleen voor Kerstquote:Op woensdag 29 november 2023 14:47 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Dit is idd een prima recept, je kunt ook maple syrup gebruiken ipv honing (en op het laatst nog wat pecan noten toevoegen). Mooi bijgerecht voor kerst ook.
Zojuist op.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ze worden niet echt knapperig. Heb wel eens zoete aardappel blokje gehad (volgens mij verse van AH) en die waren beterquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:15 schreef Gimmick het volgende:
Heeft iemand een recept voor zoete aardappel patat uit de airfryer? Deze batch was te zacht
Ik plukte een recept uit de comments bij een YouTubefilmpje.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:15 schreef Gimmick het volgende:
Heeft iemand een recept voor zoete aardappel patat uit de airfryer? Deze batch was te zacht
Klinkt plausibel. Ik heb afgelopen weekend maizena gebruikt om kort gekookte en afgekoelde zoete aardappel in te coaten alvorens twee keer te frituren. Recept uit het frituurkookboek van Wateetons. Was heerlijk. Zeker het proberen waard in de airfryer.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik plukte een recept uit de comments bij een YouTubefilmpje.
Je doet 1 kg zelfgesneden frieten 30 minuten in koud water met twee eetlepels maizena.
Afgieten, droogmaken, 10 minuten op 120 graden.
Dan husselen met olie en kruiden en weer twee eetlepels maizena.
30 minuten op 170 graden. Uiteraard af en toe even schudden.
Ik vond het wel voor herhaling vatbaar
Ik had wel wat meer dan alleen een laag, maar dat duurde dus langer. Ik had gerookte paprika en gemalen komijn. Komijn combineert wel goed met zoete aardappel.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:19 schreef Gimmick het volgende:
Dank voor de zoete aardappel tips. Wat bij mij redelijk werkte was zorgen dan het echt maar een laag is en dat de patatten elkaar niet raken. Maar dan past er niet zoveel in, dat is wel een nadeel. Wel binnen 10 minuten klaar (niet voorgekookt). Op 190 geloof ik.
Ik had de zoete aardappel ook bestrooid met zetmeel (tapioca geloof ik, maïs was op). Plus knoflookpoeder, gerookte paprika en olie. Dat was een succes en gaat de rotatie in
Ik wilde ook een airfryer en er niet teveel geld aan uit geven.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
Een airfryer lijkt me ook wel wat, zeker nadat ik gezien heb hoeveel mijn schoonmoeder 'm gebruikt. Die heeft zo'n ninja met 2 pannen.
Die zijn ook meteen vrij prijzig. Maar ik heb ook geen zin om iets te kopen waar ik achteraf spijt van heb. Ik gok dat ik 'm voornamelijk ga gebruiken voor het bereiden van groente/vlees & wellicht afbakbroodjes? Verder heb ik er vooralsnog geen grote plannen mee.
Heeft hier iemand de gouden tip welke ik moet nemen? Voornamelijk gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit staan hoog in het vaandel.
30 min?? voor een air fryer vind ik dat wel erg lang?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik plukte een recept uit de comments bij een YouTubefilmpje.
Je doet 1 kg zelfgesneden frieten 30 minuten in koud water met twee eetlepels maizena.
Afgieten, droogmaken, 10 minuten op 120 graden.
Dan husselen met olie en kruiden en weer twee eetlepels maizena.
30 minuten op 170 graden. Uiteraard af en toe even schudden.
Ik vond het wel voor herhaling vatbaar
Ja, in het water.quote:Op donderdag 8 februari 2024 16:45 schreef fespo het volgende:
[..]
30 min?? voor een air fryer vind ik dat wel erg lang?
de eerste keer maizena doe je in het water?
ben wel benieuwd
ik ga het morgen proberen, ben benieuwdquote:Op donderdag 8 februari 2024 16:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, in het water.
Zo lang is kennelijk nodig. Ik denk vooral om ze knapperig te krijgen.
DISCLAIMERquote:Op donderdag 8 februari 2024 17:27 schreef fespo het volgende:
[..]
ik ga het morgen proberen, ben benieuwd
misschien nog een leuke tip.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik had twee zakken waspeen. Aanbieding bij de Lidl, man had de boodschappen gedaan met gezamenlijk boodschappenbriefje. Ik dacht dat het winterpeen was.
Ik ben niet zo’n fan van gewone worteltjes. Toen maar eens gegoogeld en het bleek verrassend simpel om van de waspeen ‘patat’ te maken in de airfryer. Beetje bijsnijden tot gelijkwaardige diktes, eetlepel olie, eetlepel maizena, wat specerijen (ik had uienpoeder, knoflookpoeder, cayennepeper en gerookte paprikapoeder). Goed mengen. 20 minuten op 200 graden, tusendoor paar keer schudden.
deze was toen goedquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
Een airfryer lijkt me ook wel wat, zeker nadat ik gezien heb hoeveel mijn schoonmoeder 'm gebruikt. Die heeft zo'n ninja met 2 pannen.
Die zijn ook meteen vrij prijzig. Maar ik heb ook geen zin om iets te kopen waar ik achteraf spijt van heb. Ik gok dat ik 'm voornamelijk ga gebruiken voor het bereiden van groente/vlees & wellicht afbakbroodjes? Verder heb ik er vooralsnog geen grote plannen mee.
Heeft hier iemand de gouden tip welke ik moet nemen? Voornamelijk gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit staan hoog in het vaandel.
Ben nu met mijn 2e airfryer bezig, en daar merk ik niet aan dat het vermogen afneemt, ook bij de vorige die ik had had ik dat probleem niet.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:07 schreef THEFXR het volgende:
hebben jullie er ervaring mee dat in de loop der jaren het vermogen van de airfryer afneemt en de baktijden langer duren?
Met mijn Philips niet. Die hebben we echt lang gehad.quote:Op donderdag 2 januari 2025 12:07 schreef THEFXR het volgende:
hebben jullie er ervaring mee dat in de loop der jaren het vermogen van de airfryer afneemt en de baktijden langer duren?
Hoe heb je het gedaan, dan?quote:Op donderdag 2 januari 2025 14:15 schreef roos94 het volgende:
Ik probeerde dus tosti te maken in aiefryer en dat ging finaal verkeerd, mijn boterhammen kwamen er stuk uit als chips
https://www.ah.nl/allerha(...)osti-uit-de-airfryerquote:Op donderdag 2 januari 2025 14:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe heb je het gedaan, dan?
Hier laatst ook voor het eerst tosti’s gemaakt in de airfryer. Ging goed, al was het omdraaien even lastig.
Maar een tostiijzer is hiervoor toch veel gemakkelijkerquote:Op donderdag 2 januari 2025 15:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/allerha(...)osti-uit-de-airfryer
Gewoon dit op airfryer stand
Wijkt niet zo af van hoe ik het deed. Maar ik had zeker ander brood. Dun witbrood gaat vast harder.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/allerha(...)osti-uit-de-airfryer
Gewoon dit op airfryer stand
Dat lijkt me hier niet zo relevant.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar een tostiijzer is hiervoor toch veel gemakkelijker
Flauw hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand ervaring met water koken in een airfryer?
Ik had t een paar keer gecheckt maar het werd heel snel chips. Ik zal de volgende keer de extra bakjes die je erin kan zetten eruit laten en misschien lagere tempquote:Op donderdag 2 januari 2025 16:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wijkt niet zo af van hoe ik het deed. Maar ik had zeker ander brood. Dun witbrood gaat vast harder.
Dat is in ieder geval een handige tip: zeker bij de eerste keer af en toe even checken hoe hard het gaat.
Platgedrukte uitgedroogde tosti's uit een tosiijzer.quote:Op donderdag 2 januari 2025 15:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar een tostiijzer is hiervoor toch veel gemakkelijker
Als het goed is heb je je oliebollen bewaard in een plastic zak en zijn ze nog sappig cq hebben ze nog voldoende vocht vast gehouden. Als je ze in een schaal legt drogen ze alsmaar meer uit, net als brood. Oliebollendeeg is ook eigenlijk gewoon brooddeeg.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 13:16 schreef Lienekien het volgende:
Dus dat moet met uitgedroogde oliebollen?
Wel met eieren koken, gaat perfect.quote:Op donderdag 2 januari 2025 16:50 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heeft iemand ervaring met water koken in een airfryer?
Ik heb er een keer verse worst in 'gebakken'. En op een gegeven moment sprong dat velletje van de hitte open en spoot dat vocht tegen het verwarmingselement en stond mijn hele keuken vol rook. Was iets minderquote:Op woensdag 29 januari 2025 09:21 schreef roos94 het volgende:
Nou ik heb gister dus frikandel en kroket (gewoon bedoeld voor de frituur, van Mora) in de airfryer gemieterd want die airfryer variant in de winkel is niet te nassen. Het ging prima. Kroket zo 11 min op 180 graden en frikandel ietsje langer 15 min, wel geregeld omdraaien. Eet smakelijk
Een mandje (met zeg maar gaas) blijft veel meer aan plakken en aanbakken en is lastig schoon te maken. En dat ontmoedigt het gebruik van zo'n apparaat uiteindelijk. Beter vermijd je dat type mandjes/airfryers tenzij je graag schoonmaakt.quote:Op maandag 3 februari 2025 21:37 schreef THEFXR het volgende:
iemand hier ervaring met een fryer met mandje en met een plaatje erin (crisper plate)?
wat is er beter?
Ziet er uit als een groot log ding. De keren dat je twee airfryers tegelijkertijd gebruikt zal minder vaak zijn. En als dat ding stuk is, net zoals die van jou nu, moet je er 'twee' weggooien.quote:Op woensdag 23 april 2025 14:46 schreef Its_Muppet het volgende:
Heeft iemand toevallig de Ninja Double Stack Airfryer SL300EU / SL400EU?
[ afbeelding ]
Mijn airfryer is dringen aan vervanging toe en ivm de ruimte lijkt me deze ideaal. Maar ik lees wisselende reviews. In dezelfde batch de ene helft rauw en de andere helft aangebrand en zo.
Daarom ben ik op zoek naar jullie ervaringen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |