Zojuist op.quote:Op woensdag 29 november 2023 14:32 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ik kwam deze link als eerste tegen
https://www.weightwatcher(...)fccc716e3b10a21b7be4
Ze worden niet echt knapperig. Heb wel eens zoete aardappel blokje gehad (volgens mij verse van AH) en die waren beterquote:Op donderdag 4 januari 2024 19:15 schreef Gimmick het volgende:
Heeft iemand een recept voor zoete aardappel patat uit de airfryer? Deze batch was te zacht
Ik plukte een recept uit de comments bij een YouTubefilmpje.quote:Op donderdag 4 januari 2024 19:15 schreef Gimmick het volgende:
Heeft iemand een recept voor zoete aardappel patat uit de airfryer? Deze batch was te zacht
Klinkt plausibel. Ik heb afgelopen weekend maizena gebruikt om kort gekookte en afgekoelde zoete aardappel in te coaten alvorens twee keer te frituren. Recept uit het frituurkookboek van Wateetons. Was heerlijk. Zeker het proberen waard in de airfryer.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik plukte een recept uit de comments bij een YouTubefilmpje.
Je doet 1 kg zelfgesneden frieten 30 minuten in koud water met twee eetlepels maizena.
Afgieten, droogmaken, 10 minuten op 120 graden.
Dan husselen met olie en kruiden en weer twee eetlepels maizena.
30 minuten op 170 graden. Uiteraard af en toe even schudden.
Ik vond het wel voor herhaling vatbaar
Ik had wel wat meer dan alleen een laag, maar dat duurde dus langer. Ik had gerookte paprika en gemalen komijn. Komijn combineert wel goed met zoete aardappel.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 22:19 schreef Gimmick het volgende:
Dank voor de zoete aardappel tips. Wat bij mij redelijk werkte was zorgen dan het echt maar een laag is en dat de patatten elkaar niet raken. Maar dan past er niet zoveel in, dat is wel een nadeel. Wel binnen 10 minuten klaar (niet voorgekookt). Op 190 geloof ik.
Ik had de zoete aardappel ook bestrooid met zetmeel (tapioca geloof ik, maïs was op). Plus knoflookpoeder, gerookte paprika en olie. Dat was een succes en gaat de rotatie in
Ik wilde ook een airfryer en er niet teveel geld aan uit geven.quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
Een airfryer lijkt me ook wel wat, zeker nadat ik gezien heb hoeveel mijn schoonmoeder 'm gebruikt. Die heeft zo'n ninja met 2 pannen.
Die zijn ook meteen vrij prijzig. Maar ik heb ook geen zin om iets te kopen waar ik achteraf spijt van heb. Ik gok dat ik 'm voornamelijk ga gebruiken voor het bereiden van groente/vlees & wellicht afbakbroodjes? Verder heb ik er vooralsnog geen grote plannen mee.
Heeft hier iemand de gouden tip welke ik moet nemen? Voornamelijk gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit staan hoog in het vaandel.
30 min?? voor een air fryer vind ik dat wel erg lang?quote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik plukte een recept uit de comments bij een YouTubefilmpje.
Je doet 1 kg zelfgesneden frieten 30 minuten in koud water met twee eetlepels maizena.
Afgieten, droogmaken, 10 minuten op 120 graden.
Dan husselen met olie en kruiden en weer twee eetlepels maizena.
30 minuten op 170 graden. Uiteraard af en toe even schudden.
Ik vond het wel voor herhaling vatbaar
Ja, in het water.quote:Op donderdag 8 februari 2024 16:45 schreef fespo het volgende:
[..]
30 min?? voor een air fryer vind ik dat wel erg lang?
de eerste keer maizena doe je in het water?
ben wel benieuwd
ik ga het morgen proberen, ben benieuwdquote:Op donderdag 8 februari 2024 16:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, in het water.
Zo lang is kennelijk nodig. Ik denk vooral om ze knapperig te krijgen.
DISCLAIMERquote:Op donderdag 8 februari 2024 17:27 schreef fespo het volgende:
[..]
ik ga het morgen proberen, ben benieuwd
misschien nog een leuke tip.quote:Op donderdag 11 april 2024 11:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik had twee zakken waspeen. Aanbieding bij de Lidl, man had de boodschappen gedaan met gezamenlijk boodschappenbriefje. Ik dacht dat het winterpeen was.
Ik ben niet zo’n fan van gewone worteltjes. Toen maar eens gegoogeld en het bleek verrassend simpel om van de waspeen ‘patat’ te maken in de airfryer. Beetje bijsnijden tot gelijkwaardige diktes, eetlepel olie, eetlepel maizena, wat specerijen (ik had uienpoeder, knoflookpoeder, cayennepeper en gerookte paprikapoeder). Goed mengen. 20 minuten op 200 graden, tusendoor paar keer schudden.
deze was toen goedquote:Op dinsdag 23 januari 2024 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
Een airfryer lijkt me ook wel wat, zeker nadat ik gezien heb hoeveel mijn schoonmoeder 'm gebruikt. Die heeft zo'n ninja met 2 pannen.
Die zijn ook meteen vrij prijzig. Maar ik heb ook geen zin om iets te kopen waar ik achteraf spijt van heb. Ik gok dat ik 'm voornamelijk ga gebruiken voor het bereiden van groente/vlees & wellicht afbakbroodjes? Verder heb ik er vooralsnog geen grote plannen mee.
Heeft hier iemand de gouden tip welke ik moet nemen? Voornamelijk gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit staan hoog in het vaandel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |