abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 juli 2023 @ 21:54:41 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209778429
Airfryer Happiness :)

Zoals je mag verwachten gaat dit topic over airfryers en wat voor fantastische dingen ^O^ je er allemaal mee kunt doen. De meeste huishoudens hebben al zo’n apparaat in de keuken staan dus er is een hele grote kans dat jij er ook een hebt en hem zelfs regelmatig gebruikt.

Sinds een jaar heb ik zelf nu inmiddels 3 Philips airfryers en ik ben bijzonder content met de mogelijkheden die zo’n apparaat biedt. Er zijn een tweetal topics geweest waarin ik wat ervaringen, recepten en tips heb gepost, maar die topics zie ik jammergenoeg nooit terugkomen in deze CUL rubriek ??? -O-

Zelf merkte ik dat dat specifieke topic nogal lastig terug te vinden is, maar @golfer heeft de link daarvan inmiddels in post #3 geplaatst en ik zal hem hier dus voor de volledigheid vermelden. Maar de bedoeling is dus dat dit het actieve airfryer topic wordt, want in die andere wordt dus nagenoeg nooit gepost. En dat het jammergenoeg geen actief en vindbaar topic is blijkt ook uit de 246 posts die zijn geplaatst in een periode van vijf jaar!!! waarin dat topic bestaat. Het topic is in 2018 door @Greys gestart en er staan absoluut nuttige dingen in en het is zeker de moeite waard om door te nemen. Hier is de link.

CUL / [AIRFRYER] Wat maak jij er allemaal mee?

Maar om die reden wil ik dus graag een nieuw en vooral actief! :) topic over airfryers starten. Een vergelijkbaar topic zoals dat er ook is voor slowcookers en pizza-ovens. En in dit topic kun je dus bij voorkeur al jouw nuttige ervaringen en vooral tips delen van hoe jij slim met jouw airfryer(s) omgaat. Wat werkt bijvoorbeeld wel goed en wat niet.

En dit is dus ook het goto topic als jij iets wilt ondernemen met je airfryer en je weet niet precies hoe je dat zou kunnen aanpakken of dat het uberhaupt wel kan. In dat geval kun je gewoon je vraag stellen en komen er vanzelf adviezen van airfyer gebruikers die daar ervaringen mee hebben en hoe dan precies.

En er is al een apart topic met welke airfryer je aan kunt schaffen en dat topic is een tijdje geleden nog geopend door @Medusa666 In dat topic kun je vooral aankoopervaringen, vragen en adviezen posten:

CUL / De beste airfryer!

Maar in dit topic zou het fijn zijn om te delen wat voor lekkere slimme dingen jij allemaal in jouw airfryer maakt. Zijn er bijvoorbeeld al mensen geweest die hun eigen chinees geroosterd buikspek :9~ hebben gemaakt waar de airfryer dus perfect!!! voor geschikt is...

Dus laat maar weten wat jij voor lekker recept hebt voor een snelle snack of voor een wat completere maaltijd.

En voordat ik vragen krijg waarom ik er drie heb, zal ik deze alvast beantwoorden. De eerste was een kleintje zodat ik eens kon uitproberen hoe het met zo'n airfryer ongeveer ging met een croisantje of een beetje friet etc. Tot ik er achter kwam dat ik voor wat grotere maaltijden met groente toch een groter mandje en dus grotere airfryer nodig had. Toen kwam er dus nog een XXL bij.

Later bleek die XXL toch wat lawaaiiger te zijn en heb ik nog een stille XL gekocht.

Maar zoals we ook pannen in verschillende groottes hebben, is dat ook met airfryers wel handig en kun je dus ook in twee airfryers tegelijk wat verschillende dingen maken voor je complete maaltijd.

Anyway, ik hoop op enthousiaste reacties aangaande jullie ervaringen en daarnaast zie ik heel graag smakelijke suggesties tegemoet :)

En vermeld svp ook op welke temperatuur en hoe lang je jouw culinaire vinding of favoriet bereidt zodat anderen er direct en gemakkelijk mee aan de slag :Y) kunnen (en het niet nog een keer hoeven uit te vragen).

Achtergrondinformatie en links:

https://airfryer-recept.nl/
https://www.eetnieuws.nl/(...)lees-rook-bovenkant/
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 07-07-2023 00:17:30 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  woensdag 5 juli 2023 @ 21:58:48 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209778506
Tip zodat je kaas er niet 'afwaait'

Bij een snack zoals een pizza of een snel kaasbroodje die je met plakjes kaas belegt, heb je grote kans dat je kaas er afwaait tijdens het fryen. Steek simpleweg een paar kleine cocktailprikkertjes in de plakjes kaas, als een soort tentharingen in het broodje of de bodem en je hebt nergens last meer van.

Heb je geen cocktailprikkers, breek dan een sateprikker in wat kleinere stukjes en je kunt met die stukjes hetzelfde effect bereiken.

Natuurlijk haal je de prikkertjes er uit voordat je je snack gaat oppeuzelen :Y)
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:14:35 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_209778789
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_209778846
Wist je dat zelfgemaakte frikandellen wel bruin worden in airfryer.

Recept: https://zomaakjehetzelf.nl/zelf-frikandellen-maken/
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:18:10 #5
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209778853
quote:
Ja, klopt @golfer dankjewel, maar in dat topic is al 106 dagen niet gepost, omdat het simpelweg voor mensen niet terug te vinden is. Dat topic is in 2018, vijf jaar geleden dus gestart, en er zijn 246 posts in geplaatst. Het is in die vijf jaar dus nog niet eens vol gekomen. Ik zal de link in de OP opnemen en wil met dit topic een nieuwe poging doen om wel een actief Airfryer topic te starten.

Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die wel ontzettend veel plezier van hun airfryer hebben en er vaker iets over willen horen of posten.

Ik hoop dat je mijn keuze respecteert.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 05-07-2023 22:48:02 ]
pi_209778899
Jaa leuk. Ik heb een leuk boek met airfryer gerechten, maak er havermoutkoekjes en crumble voor in de yoghurt mee. Meer recepten altijd leuk.
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
pi_209778907
Wij koken onze eieren ook in de aifryer, dat apparaat staat elke dag aan.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:22:32 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209778915
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:22 schreef Managarm het volgende:
Wij koken onze eieren ook in de aifryer, dat apparaat staat elke dag aan.
Whut???? :o

Vertel!
pi_209778931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
Whut???? :o

Vertel!
Hahaha, een ei koken is zo simpel. 15 minuten op 120 graden. Eieren bij voorkeur op kamertemperatuur.
  woensdag 5 juli 2023 @ 22:30:17 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209779007
Ik doe eigenlijk vooral krieltjes in de Airfryer maar veel verder kom ik niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_209779154
quote:
11s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik doe eigenlijk vooral krieltjes in de Airfryer maar veel verder kom ik niet.
Gebakken aardappelen doen het ook goed, aardappels schillen, snijden en wat olie en eventueel kruiden. Wij eten een stuk minder gekookte aardappelen ;) .

Aardappels gaan 15 minuten op 180 graden, dan controleren we altijd of ze al goed zijn. Zo niet, dan nog iets langer. Heeft met type aardappel te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Managarm op 06-07-2023 12:45:37 ]
pi_209779550
Ik doe alleen kipkrokantschnitsels erin, goede bite!!! Niet te zout _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_209780330
Als ik echt lui ben en de airfryer staat er toch dan maak ik een airfryer tosti, niet helemaal perfect maar het is eetbaar.
pi_209780354
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 22:23 schreef Managarm het volgende:

[..]
Hahaha, een ei koken is zo simpel. 15 minuten op 120 graden. Eieren bij voorkeur op kamertemperatuur.
Dat is toch niet efficient? In een pannetje ben je met 5 min klaar?

Hier gaan er vooral afbakbroodjes in eigenlijk
pi_209780371
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:58 schreef Tengano het volgende:

Bij een snack zoals een pizza of een snel kaasbroodje die je met plakjes kaas belegt, heb je grote kans dat je kaas er afwaait tijdens het fryen. Steek simpleweg een paar kleine cocktailprikkertjes in de plakjes kaas, als een soort tentharingen in het broodje of de bodem en je hebt nergens last meer van.

Heb je geen cocktailprikkers, breek dan een sateprikker in wat kleinere stukjes en je kunt met die stukjes hetzelfde effect bereiken.

Natuurlijk haal je de prikkertjes er uit voordat je je snack gaat oppeuzelen :Y)
Om deze reden maak ik voornamelijk pizza calzone :D
Ja prikkers gaat ook maar gewoon een laag deeg erover werkt ook.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_209780603
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 06:04 schreef 111210 het volgende:

[..]
Dat is toch niet efficient? In een pannetje ben je met 5 min klaar?

Hier gaan er vooral afbakbroodjes in eigenlijk
Een hard gekookt ei duurt minimaal 8 minuten en dan moet het water ook koken. In ons geval is het efficienter omdat we off-grid zijn qua elektriciteit (ik woon in Portugal), een ei koken met de aifryer is dus voor ons goedkoper. Gas moeten we betalen, de elektriciteit hebben we al voor betaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Managarm op 06-07-2023 12:45:59 ]
pi_209781225
-nvm- eerst het hele topic lezen.
pi_209781306
Wat ik regelmatig maak:
Aardappelen en wortels in stukken snijden. Even voorkoken in water met een bouillonblokje erbij. Afgieten. Klein beetje olie erover en dan in de airfryer ^O^

Temperatuur ergens tussen de 180 en 200 graden. En dan zo’n 10 a 15 minuten . (ligt aan de grote van de stukken)

[ Bericht 18% gewijzigd door valentijn101 op 06-07-2023 12:46:15 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_209781437
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 07:43 schreef Managarm het volgende:

[..]
Een hard gekookt ei duurt minimaal 8 minuten en dan moet het water ook koken. In ons geval is het meer efficienter omdat we off-grid zijn qua elektriciteit (ik woon in Portugal), een ei koken met de aifryer is dus voor ons goedkoper. Gas moeten we betalen, de elektriciteit hebben we al voor betaald.
Ah ja helder :)
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:09:36 #20
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_209782521
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2023 21:58 schreef Tengano het volgende:

Oh, wij maken tosti's meestal in de Airfryer en dan waait de bovenste boterham er nog wel eens af. Dit ga ik proberen, dank je :)
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:21:18 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209782625
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 09:16 schreef valentijn101 het volgende:
Wat ik regelmatig maak:
Aardappelen en wortels in stukken snijden. Even voorkoken in water met een bouillonblokje erbij. Afgieten. Klein beetje olie erover en dan in de airfryer ^O^
Klinkt goed. Welke aardappelsoort? En wat voor vlees doe je erbij?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_209782720
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 09:16 schreef valentijn101 het volgende:
Wat ik regelmatig maak:
Waarom de aardappels voorkoken? Het hoeft niet, de airfryer krijgt ze wel gaar.
  donderdag 6 juli 2023 @ 11:45:45 #23
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209782916
Als we het over dat soort dingen hebben, laten we er dan ook concreet bij vermelden :lijstje: hoe lang en op welke temperatuur iets dan lukt.

Dat geldt wat mij betreft voor iedere culinaire suggestie, anders heb je nog niet zo veel aan zo'n tip of airfryer recept. En al helemaal niet voor mensen die te onbekend en onervaren zijn hoe ze hun airfryer eigenlijk kunnen gebruiken.

Een post als deze kun je dus eigenlijk niks mee en past beter in een General Chat:
quote:
"Ik doe er iedere vrijdagavond zoete aardappels ^O^ in en die worden echt Superrrrrr!!! krokant :9

Echt verrukkelijk :9~ en zeker een aanrader!

Moet je echt een keer proberen *O* "

Groetjes en eet smakelijk :Y)

Tengano
quote:
"Fuck me! What kind of advice is that supposed to be?"

Mesdames et messieurs, votre attention s'il vous plaît :Y)

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 06-07-2023 17:34:52 ]
pi_209782933
Ik lees graag mee, ik doe er veel te weinig mee eigenlijk. Alleen af en toe een afbakbroodje of tosti en aardappeltjes. Veel verder dan dat ben ik nog niet gekomen.
  Moderator donderdag 6 juli 2023 @ 12:02:27 #25
382129 crew  Donna
pi_209783052
Ik ga een nieuwe airfryer kopen, dus ik lees hier mee. :Y
pi_209783444
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:28 schreef Managarm het volgende:

[..]
Waarom de aardappels voorkoken? Het hoeft niet, de airfryer krijgt ze wel gaar.
Het koken in de bouillon geeft wat extra smaak.
pi_209783467
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juli 2023 11:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Klinkt goed. Welke aardappelsoort? En wat voor vlees doe je erbij?
Geen idee, wat ik heb. Werkt tot nu toe met alle aardappelen, ook met zoete aardappelen.
Daarbij kan vanalles. Stukje vis, braadworstje, vleesvervanger.
pi_209783543
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:37 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Het koken in de bouillon geeft wat extra smaak.
Ah ja, ik heb hoge bloeddruk dus probeer dat soort dingen te vermijden.
pi_209783563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:44 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ah ja, ik heb hoge bloeddruk dus probeer dat soort dingen te vermijden.
Een zoutarm blokje proberen? Of een kruidenbuiltje?
pi_209783584
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:45 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Een zoutarm blokje proberen? Of een kruidenbuiltje?
Nah, ze smaken zo best. We doen er kruiden op voordat ze in de airfryer gaan.
pi_209783616
Ik heb sinds een half jaar een nieuwe airfryer (instant pot vortex) en heb 'm al meer gebruikt dan de vorige (philips viva) in al die jaren.
Top recept is https://airfryer-recept.nl/gnocchi-airfryer/
Meestal gebruik ik 'm als kleine/snelle oven. oa voor frittata, gevulde paprika, gebakken aardappels, taybakes, vlees etc. Omdat deze groter is dan de vorige (en ja, ik weet dat Philips ook een xxl heeft) kan ik er een maaltijd voor 1 persoon (2 ook vast) in maken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_209901256
Afbakbroodjes met gesmolten kaas (5-6 min op 200 graden en je hebt verse afbakbroodjes)
Chickenwings (niet bevroren, 10 min op 200 graden en daarna 5 min op 180. Bij zulke dingen is het wel goed in de gaten houden of het niet te hard gaat).
Patat (zie verpakking, dat verschilt echt per product)
Buikspek, volgens dit recept:
Ik gebruik aluminiumfolie voor de broodjes en het vlees. De patatjes gooi ik zo in het mandje.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_209901308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 12:02 schreef Donna het volgende:
Ik ga een nieuwe airfryer kopen, dus ik lees hier mee. :Y
Let een beetje op het schoonmaakgemak. De Philpsen (ik weet trouwens niet hoe het nu is) hadden manden van metalen gaas waar je de spullen in gooit.

Schijnt heel moeilijk schoon te maken zijn.
Ik heb er een met een "mand" van ander materiaal. Is heel goed schoon te maken.
Zoiets:

Ik weet niet waar Philips airfryers nu mee geleverd worden, maar enkele jaren geleden was het moeilijke schoonmaken een punt van kritiek.
pi_209901492
Ik heb ook zo’n onderste inderdaad, gooi het hele handeltje in de vaatwasser en is weer schoon.
pi_209901897
Goed topic, heb sinds kort een nieuwe, dubbele airfryer.

Weet iemand of je een aluminium ovenschaal met aardappel etc in zijn geheel in de airfryer kunt doen, gaat dat goed? Zo ja hoe lang en op welke temperatuur? :s)

Het gaat hierom: https://www.ah.nl/product(...)-knoflook-rozemarijn

Lees vaker dan men aluminiumfolie in de airfryer doet, dus zou denk ik wel moeten kunnen. En in m'n oven (gaat max tot 200 graden) duurt het zo kneiterlang voordat ze krokant zijn. Deze airfryer gaat tot 240.
pi_209902184
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 12:37 schreef Regilio_ het volgende:
Goed topic, heb sinds kort een nieuwe, dubbele airfryer.

Weet iemand of je een aluminium ovenschaal met aardappel etc in zijn geheel in de airfryer kunt doen, gaat dat goed? Zo ja hoe lang en op welke temperatuur? :s)

Het gaat hierom: https://www.ah.nl/product(...)-knoflook-rozemarijn

Lees vaker dan men aluminiumfolie in de airfryer doet, dus zou denk ik wel moeten kunnen. En in m'n oven (gaat max tot 200 graden) duurt het zo kneiterlang voordat ze krokant zijn. Deze airfryer gaat tot 240.
In een andere(metalen) schaal heb ik zoiets vorige week gedaan geloof zo’n 15-18 minuten op 180. Had het zelf gemaakt (aardappels, rozemarijn, zout en peter en knoflook) en ik weet niet wat hier nog in zit.
pi_209902214
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 13:17 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
In een andere(metalen) schaal heb ik zoiets vorige week gedaan geloof zo’n 15-18 minuten op 180. Had het zelf gemaakt (aardappels, rozemarijn, zout en peter en knoflook) en ik weet niet wat hier nog in zit.
pi_209902232
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 13:21 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Ik had trouwens teveel olijfolie gedaan dus het kookte in de olie, werd niet knapperig, les voor de volgende keer
  Moderator zaterdag 15 juli 2023 @ 13:26:57 #39
382129 crew  Donna
pi_209902261
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 11:43 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Let een beetje op het schoonmaakgemak. De Philpsen (ik weet trouwens niet hoe het nu is) hadden manden van metalen gaas waar je de spullen in gooit.
[ afbeelding ]

Zoiets:
[ afbeelding ]

Ik weet niet waar Philips airfryers nu mee geleverd worden, maar enkele jaren geleden was het moeilijke schoonmaken een punt van kritiek.
Ik heb die bovenste nu. Al sinds 2014. Je ziet wel dattie niet meer nieuw is, maar het mandje ziet er niet slecht uit.
Gewoon hoppa de vaatwasser in.
Geen idee wat voor mandje de nieuwe heeft, zit nog in de doos, maar het maakt voor mij ook niet zoveel uit.
  zaterdag 15 juli 2023 @ 18:30:54 #40
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_209906229
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 11:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]

Zoiets:
[ afbeelding ]

Dat onderste mandje is van een Philips Essential, daar heb je drie typen van, de goedkoopste analoge L (niet kopen), en een digitale L en XL. Fijne airfryers en super! stil; de stilste op de markt zelfs.

Die Mandjes uit 1 stuk metaal zijn inderdaad wat fijner schoon te maken dan van die oudere Philips airfryers met die verschillende roostertjes er in. Die manden uit die oudere en ook die nieuwe XL versies hebben ook meer randjes, golfjes (voor de stevigheid vanwege dat model) en friemeltjes waardoor je er langer mee bezig bent om ze goed schoon te krijgen.

Siliconenmatjes

Waar ik in mijn mandjes of buitenpan trouwens wel gebruik van maak is van siliconenmatjes. Zo'n matje is prima bestand tegen hoge temperaturen en dan kan ik er met een gerust hart ook metalen vormen of hulpmiddelen in zetten. Die matjes koop je volgens mij bij de Action en je zou er ook een paar kunnen kopen en die of op maat kunnen knippen of in kleine vierkantjes waar je net een stukje vlees of een broodje oplegt om in je mandje te gebruiken. Hoe groter je matje in de binnenpan, hoe minder goed hij van onder bakt trouwens he.

Maar soms kan het wel eens handig zijn en je hebt ook vaak de mogelijkheid om iets halvewege om te draaien, maar niet met alles. Daarom doe ik broodjes, of broodjes met kaas gewoon in mijn binnenmandje en maak ik daarna gewoon het binnenmandje schoon. Dat geeft uiteindelijk wel de beste bakresultaten.

Sate airfryen

Als ik bijvoorbeeld sate ga schroeien >:) dan gooi ik onderin de buitenpan wel een siliconenmatje. (Zo heb ik dus de maximale ruimte voor wat ik wil gaan ondernemen.) Daar bovenop een rekje (kan dan in principe ook ieder rekje zijn zolang het maar in de buitenpan past en je tefal laag geen risico loopt, en daar leg ik mijn satespies op. Binnenmandjes blijft zo dus schoon alsook grotendeels mijn buitenpan. Alleen het rekje en het siliconenmatje moet ik dan schoonmaken.

Sate schroei ik altijd zo heet mogelijk om een een beetje char te krijgen, 200 graden dus. Totale baktijd richting ongeveer 10 tot 12 minuten en halverwege omkeren natuurlijk.

Baktijd is ook afhankeijk van de grootte van de stukjes vlees die je er aan doet. Mijn advies is, maak die stukjes niet te klein. Als je grote stukjes hebt, blijft de binnenkant malser en vooral sappiger (more juicy).

Daarnaast maak ik ook een sate 'pakket'. 3 of vier stokjes naast elkaar en dan ook even horizontaal aan elkaar rijgen. Dan rollen de stokjes niet altijd naar hetzelfde zwaartepunt (zodat ze maar aan 1 kant schroeien :( ) en draai ik ze dus precies 180 graden, en in 1 keer, als ik het complete pakket omdraai.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 15-07-2023 19:40:23 ]
pi_209906606
Ik mik die draaddingen in de afwasmachine en accepteer gewoon dat ze niet brandschoon worden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_209923605
De buitenrand/wand van mijn airfryer was zo vies geworden dat ik maar een nieuwe heb gekocht.

Tip van Flip: leg er een stuk papieren keukenrol onder *O* Dus onderin, tussen de buitenmand en het draadmandje. Dat scheelt mijn zoveel werk met schoonmaken van die buitenmand, waar anders het vet en andere viezigheid in druipt.

En nee, je keukenrol verbrandt niet.

Sommigen zeggen dat je daarmee de luchtcirculatie van de fryer verstoort, ik merk er in mijn resultaten (vooral aardapppels bakken, brood roosteren/afbakken, snacks bakken) geen verschil in.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_209946610
Ook uit de airfryer. Puntpaprika, tomaten, rode ui, knoflook, rozemarijn, tijm, peper en een beetje zout en wat olijfolie in een bakblik. 18 minuten op 200 graden op roast. Daarna de staafmixer erdoor, nog wat meer kruiden en 2 eetlepels kruidenroomkaas. Smullen.
Volgende keer zou ik geen olijfolie doen, voegde niets toe volgens mij. Het kan natuurlijk ook zonder de kruidenroomkaas maar dat leek me nou lekker.
Had op instagram een filmpje gezien waar iemand zoiets deed en die werd neergesabeld in de commentaren, dat wilde ik zelf uitproberen. De paprika, ui en tomaat waren niet de nieuwste meer en zo kon ik ze goed gebruiken.
SPOILER
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:20:31 #44
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209947119
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ook uit de airfryer. Puntpaprika, tomaten, rode ui, knoflook, rozemarijn, tijm, peper en een beetje zout en wat olijfolie in een bakblik. 18 minuten op 200 graden op roast. Daarna de staafmixer erdoor, nog wat meer kruiden en 2 eetlepels kruidenroomkaas. Smullen.
Volgende keer zou ik geen olijfolie doen, voegde niets toe volgens mij. Het kan natuurlijk ook zonder de kruidenroomkaas maar dat leek me nou lekker.
Had op instagram een filmpje gezien waar iemand zoiets deed en die werd neergesabeld in de commentaren, dat wilde ik zelf uitproberen. De paprika, ui en tomaat waren niet de nieuwste meer en zo kon ik ze goed gebruiken.
SPOILER
Leuk idee. Daar kan ik wel wat mee.

Ik heb net bloemkoolroosjes (eigen tuin) 5 minuten gekookt en daarna 13 minuten op 200 graden in de airfryer gedaan. Ik strooide er geroosterd amandelschaafsel over en dipte de bloemkool in crème fraîche met kerriepoeder :9 :9
Spoilers!
pi_209947180
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Leuk idee. Daar kan ik wel wat mee.

Ik heb net bloemkoolroosjes (eigen tuin) 5 minuten gekookt en daarna 13 minuten op 200 graden in de airfryer gedaan. Ik strooide er geroosterd amandelschaafsel over en dipte de bloemkool in crème fraîche met kerriepoeder :9 :9
Ook lekker. Maar deed je schaafsel voor of na roosteren erover? Ik zou er denk ik (hou niet van amandel) panko erover doen (met kruiden erdoor)

Ga nu ook een grotere schaal kopen. Wanneer ik nog een courgette of zo had gehad, had dat er ook nog in gekund, alleen niet meer erbij _O-
  dinsdag 18 juli 2023 @ 20:27:45 #46
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209947220
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 20:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ook lekker. Maar deed je schaafsel voor of na roosteren erover? Ik zou er denk ik (hou niet van amandel) panko erover doen (met kruiden erdoor)

Ga nu ook een grotere schaal kopen. Wanneer ik nog een courgette of zo had gehad, had dat er ook nog in gekund, alleen niet meer erbij _O-
Ik deed het schaafsel er op het bord op.

Ik had nog een koekenpan op het vuur, het was net zo makkelijk om de amandel daarin te roosteren. Het kan vast ook in de airfryer, nooit geprobeerd.
Spoilers!
  Moderator / Miss SHO woensdag 19 juli 2023 @ 23:08:55 #47
22592 crew  Ole
pi_209963363
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_209963658
quote:
Ben benieuwd hoe dat verwarmings element eruit ziet. Ik zou het niet aandurven. Heb wel een airfryer met een raampje 😀
  donderdag 20 juli 2023 @ 06:36:16 #49
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_209964027
quote:
Je kan de popcorn ook in een frituur gooien man man man
  Moderator / Miss SHO vrijdag 21 juli 2023 @ 12:43:58 #50
22592 crew  Ole
pi_209980397
quote:
19s.gif Op donderdag 20 juli 2023 06:36 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Je kan de popcorn ook in een frituur gooien man man man
Ja patat ook
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent