abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206386744
Ik zoek de allerbeste airfryer (prijs het liefst maximaal 150 euro) die het liefste wat stiller is (vanwege huisgenoten) weinig rook en walm uitkomt en waarin ik lekker veel vlees enzo in kan bereiden.

Ik heb hem ook liever ietsjes groter dan kleiner… zodat er veel in kan en ik voor gasten iets kan maken.

Hij komt op mijn kamer te zitten, dus tips??
pi_206386943
Een airfryer die kan zitten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206387472
quote:
Misschien een beetje lullige vraag, maar heb jij hem zelf ook?

Zo ja, is dit hetzelfde model? https://www.saturn.de/de/(...)ryer-xl-2716529.html

Er zijn ook XXL en XXXL varianten, maar weet niet of je voor de XL onderling verschillende modellen hebt. Die van Saturn is de HD9270 maar die van Blokker is de HD9270/70. Geen idee waar die /70 voor staat.

Ben ook zoekende naar een airfryer, wil hem hier in NL of straks gewoon daar halen. Hoe nieuwer, hoe beter :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 20-10-2022 15:00:30 ]
pi_206387509
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:59 schreef Erasmus het volgende:

[..]

Zo ja, is dit hetzelfde model? https://www.saturn.de/de/(...)ryer-xl-2716529.html

Er zijn ook XXL en XXXL varianten, maar weet niet of je voor de XL onderling verschillende modellen hebt. Die van Saturn is de HD9270 maar die van Blokker is de HD9270/70. Geen idee waar die /70 voor staat.

Ben ook zoekende naar een airfryer, wil hem hier in NL of straks gewoon daar halen. Hoe nieuwer, hoe beter :P
Is dezelfde
Gewoon gaan kaufen bij de saturn hoppa
#Anoniem graag
  Redactie Frontpage donderdag 20 oktober 2022 @ 15:06:06 #6
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206387557
quote:

[..]

Er zijn heel veel varianten van de HD9270 (60/60R1/66/70/90/93/93R196/96R1 etc). Zonder het getal achter de slash bij Saturn kan je niet meteen zien welke apparaatversie het is:
https://www.philips.nl/c-(...)ype_key%3C%3Eproduct
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206387562
quote:

[..]

Heb die XXL eigenlijk met name omdat je daar net wat makkelijker broodjes in kan pleuren op een brakke zondagmiddag.

https://www.philips.nl/c-p/HD9650_90/premium

Volgens mij staat dat /70 voor de variant qua accessoires of zo, want je hebt ook de HD9270/96 en dan is de machine hetzelfde maar zit er een of ander nutteloos klote rekje bij.
blablablabla
pi_206387655
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:01 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Is dezelfde
Gewoon gaan kaufen bij de saturn hoppa
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:06 schreef JeMoeder het volgende:

[..]
Er zijn heel veel varianten van de HD9270 (60/60R1/66/70/90/93/93R196/96R1 etc). Zonder het getal achter de slash bij Saturn kan je niet meteen zien welke apparaatversie het is:
https://www.philips.nl/c-(...)ype_key%3C%3Eproduct
quote:
10s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Heb die XXL eigenlijk met name omdat je daar net wat makkelijker broodjes in kan pleuren op een brakke zondagmiddag.

https://www.philips.nl/c-p/HD9650_90/premium

Volgens mij staat dat /70 voor de variant qua accessoires of zo, want je hebt ook de HD9270/96 en dan is de machine hetzelfde maar zit er een of ander nutteloos klote rekje bij.
Thanks voor de info, ga er even induiken. Ik vroeg mij al waar die /xx voor stond achter het modelnummer.

Bij zo'n investering wil ik namelijk dan het nieuwste model hebben (qua technologie lopen wij 20 jaar vooruit, ook qua airfryers _O- ), niet eentje die er al jaren ligt om vervolgens aan de verkeerde verwachtingen voldoen. Dan koop ik het liever lekker in eigen land en pleur ik 'm in de kofferbak.

Ik haal mijn electronica sowieso in NL.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 20-10-2022 15:17:50 ]
pi_206387704
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:17 schreef Erasmus het volgende:

[..]
[..]
[..]
Thanks voor de info, ga er even induiken. Ik vroeg mij al waar die /xx voor stond achter het modelnummer.

Bij zo'n investering wil ik namelijk dan het nieuwste model hebben (qua technologie lopen wij 20 jaar vooruit, ook qua airfryers _O- ), niet eentje die er al jaren ligt om vervolgens aan de verkeerde verwachtingen voldoen. Dan koop ik het liever lekker in eigen land en pleur ik 'm in de kofferbak.

Ik haal mijn electronica sowieso in NL.
Je hebt ook nieuwe modellen hoor, die je bijvoorbeeld met een app kunt bedienen en eentje met slimme sensoren of zo. Premium XXL en Essential XL Connected

Je kunt je afvragen of het wat toevoegt aan je leven maar hey als het je ding is om het nieuwste van het nieuwste te hebben :)
blablablabla
pi_206387813
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 15:22 schreef Elan het volgende:

[..]
Je hebt ook nieuwe modellen hoor, die je bijvoorbeeld met een app kunt bedienen en eentje met slimme sensoren of zo. Premium XXL en Essential XL Connected

Je kunt je afvragen of het wat toevoegt aan je leven maar hey als het je ding is om het nieuwste van het nieuwste te hebben :)
Nou ja, heb op zich al een smart home maar een airfryer met een app bedienen, weet niet :P Dat hoeft dan weer niet zo.
  donderdag 20 oktober 2022 @ 21:28:12 #11
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206392516
quote:
1s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 14:00 schreef Medusa666 het volgende:
Ik zoek de allerbeste airfryer (prijs het liefst maximaal 150 euro) die het liefste wat stiller is (vanwege huisgenoten) weinig rook en walm uitkomt en waarin ik lekker veel vlees enzo in kan bereiden.

Ik heb hem ook liever ietsjes groter dan kleiner… zodat er veel in kan en ik voor gasten iets kan maken.

Hij komt op mijn kamer te zitten, dus tips??
Ik heb onlangs een CREATE 1,5 L gekocht, op Bol.com. 60 á 70 euro. Het design is fraai, in meerdere kleuren. Het mooiste is, het past in een standaard afmeting keukenkastje na gebruik qua hoogte. Wat voor mij een must was. Je wilt zo'n ding niet op het aanrecht hebben staan (lijkt mij) en ook niet elke dag gebruiken (lijkt mij ook). Het apparaat is goed voor maximaal twee personen aan patat.
pi_206398028
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2022 21:28 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Ik heb onlangs een CREATE 1,5 L gekocht, op Bol.com. 60 á 70 euro. Het design is fraai, in meerdere kleuren. Het mooiste is, het past in een standaard afmeting keukenkastje na gebruik qua hoogte. Wat voor mij een must was. Je wilt zo'n ding niet op het aanrecht hebben staan (lijkt mij) en ook niet elke dag gebruiken (lijkt mij ook). Het apparaat is goed voor maximaal twee personen aan patat.
Zou je mij de link ervan kunnen doorsturen? Want ik kan hem niet vinden..
pi_206398034
quote:
Die is wel 195 euro.. ken je er ook eentje van onder de 150 en heb je die air fryer zelf?
  vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:22:23 #14
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206401617
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:09 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Zou je mij de link ervan kunnen doorsturen? Want ik kan hem niet vinden..
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_25.28.ProductTitle
  zondag 23 oktober 2022 @ 12:19:23 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206418607
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 oktober 2022 12:09 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Die is wel 195 euro.. ken je er ook eentje van onder de 150 en heb je die air fryer zelf?
De Philips essentials zijn het stilste. Je hebt een large variant (heb ik zelf) en een XL variant. De XL is wat groter, heeft meer vermogen en is nog stiller. Die zou dan het meest geschikt voor je zijn.

Ik heb ook nog een Philips XXL maar die durf ik 's avonds laat niet meer aan te zetten ivm de gehorigheid hier van die Essential L wel.

Vergeet al die BS sensoren. Dat kost je alleen maar geld en heb je niet nodig. Je moet leren 'koken' op temperatuur en doorlooptijd van het aanstaan. Het efficientste is als je je product er daarna nog iets van 10 minuten in laat staan. Dan gaart het nog na en kun je het gelijk eten zonder dat je je bek verbrandt. Zo maak ik bijvoorbeeld pizza's en uienstokbrood in 7 min op 200 graden en laat het dan nog 10 tot 15 minuten nagaren. Qua energie gebruik ik dan maar 1400 Watt in 7 minuten en gebruik ik dus ook de 'restwarmte' van het apparaat om te 'koken'.

Ik kocht mijn Essential L op Martkplaats in een redelijke nieuwstaat voor 50 euro. Met die XXL had ik helemaal mazzel. Die scoorde ik voor slechts 25 euro :o Die mensen wisten blijkbaar niet wat die dingen tweedehands waard zijn. Er is een filmpje op internet waar je het geluid van die essentials kunt horen. Naar aanleiding daarvan heb ik die Essential gekocht en ik ben er zielsgelukkig mee. Mijn beste en meest gebruikte kitchentool ever!

En daarnaast gebruik ik voor mezelf die Essential L dagelijks of om de twee dagen en die XXL wellicht 1 keer in maand of 2 maanden.

En als die Essential L kapot zou zijn, koop ik direct dezelfde. Absolutut topapparaat voor 1 persoons snacks en gerechtjes. Superhandige bediening, digitaal, heeeel! stil en goed afleesbaar. ^O^

Tengano in CUL / [AIRFRYER] Wat maak jij er allemaal mee?

Je moet even zoeken maar als je naar het geluid wilt luisteren van die Essentials moet je op youtube kijken op Frituurgezond. Is een kanaal van Pim.

Hier is 1 filmpje waarin je dat apparaat ziet en op 6:15 kun je het geluid horen. Maar hij heeft meer filmpjes waarin je het verschil in geluid nog kunt horen tussen de Essential L en de Essential XL. Maar de Essential L is dus stil maar de Essential XL is dus nog stiller.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 23-10-2022 20:32:56 ]
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  zondag 23 oktober 2022 @ 17:47:03 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206421592
Ik heb hem gevonden. De stilste airfryer kun je hier in dit filmpje horen op 4:40. En die stilste airfryer is meteen ook een XL versie waar je ook voor meerdere personen iets in kunt maken.

Philips airfryers scoren over het algemeen als beste in de test wat met name komt door het gepatenteerde starfish design van de heteluchtstroom. En andere fabrikanten mogen dat dus niet gebruiken waardoor ze ook anders en minder performen op het gebied van egale bruining en verwarming.

Even goed checken maar volgens mij is het deze zonder alle poespas waar je niet op zit te wachten en dan kost hij 162 Euro.

https://www.bol.com/nl/nl(...)2_63.64.ProductImage

Philips verkoopt hem voor dezelfde prijs
https://www.philips.nl/c-(...)o_D_BwE&gclsrc=aw.ds

Is precies hetzelfde apparaat wat hierboven door die andere users Elan en Erasmus wordt geadviseerd. Ik wilde hem er nog graag bijhebben maar dan heb ik er dus drie :{ Maar voor 1 persoon is die L dus helemaal perfect en dat scheelt redelijk in de prijs. Die is nieuw 120 euro maar die vindt je dus regelmatig op marktplaats voor ongeveer 50 euro dus omdat mensen met een gezinnetje uiteindelijk dan toch voor een grotere gaan. Vandaar dat ik er uiteindelijk via Marktplaats twee scoorde. 1 kleine Essential voor snacks, kleine gerechtjes ed en 1 grote mocht ik een flinke maaltijd willen maken, of al mijn vrienden op bezoek krijgen :+

Daarnaast kun je ze ook tegelijkertijd gebruiken als dat nodig is, wat ook best handig kan zijn omdat je maaltijd nou eenmaal ook wel eens uit verschillende dingen bestaat. Koop iig geen analoge maar een digitale die je per minuut kunt timen.

Voor de rest zijn het voor iemand zoals ik, die het leuk vindt om te koken echt superapparaten waar je echt toffe dingen mee kunt doen en ik zou ze niet meer willen missen.

En let goed op want er zijn twee verschillende modellen; het oudere model die recht is en die een soort van Startrek achtige tapse vorm; de nieuwste en dat is degene die Pim hier test en die het stilste is. Plaatje zit in de spoiler. Die oudere kom je nog wel eens tegen op Markplaats. Staat er nu 1 op die tussen de 75 en 90 euro weg mag en die is maar twee keer gebruikt. Voor sommigen mensen is het het gewoon niet. Die nieuwste ben ik nog niet tegengekomen, maar ik zoek er ook niet meer naar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In deze video op 5:42 wordt hij nog een keer besproken. Het model is uit 2021 en Pim laat in deze video zijn voorgangers zien.

Ik heb hem nog een keer bekeken en het blijkt dat die XL toch nog 2000 watt is. Ik dacht zelf minder maar dat is dus niet zo, De topmodellen en daarmee onbetaalbare modellen van Philips zijn 2100 watt dus dat scheelt eigenlijk niks. En laat je niks wijs maken, zo'n apparaat is eigenlijk niks anders dan een verwarmingselement en een fan. Samen met wat besturingstechnologie via een microprocessor en een warmtesensor stelt het verder weinig voor. Wat wel belangrijk is is dat de circulatie van de hete lucht in de Philips airfryers vanwege het starfish ontwerp gunstiger is dan in andere airfryers.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tengano op 23-10-2022 20:09:48 ]
pi_206421735
Ik heb gisteren de ninja foodi (https://www.frituurgezond.nl/ninja/ninja-foodi-af300eu-review/) binnen gekregen.
Ik heb hem gekocht omdat mijn philips niet meer schoon te krijgen was onder het spiraal en er alleen nog 2 afbak broodjes in gebakken dus kan nog niet echt vergelijken.
Maar ik ben van deze site uitgegaan en omdat hij als beste uit de test kwam bij de consumentenbond.
Als je goed zoekt kan je deze airfryer ook voor 179 euro scoren maar toen had ik deze al besteld voor 199,-- ;(
  maandag 24 oktober 2022 @ 09:34:59 #18
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206429907
https://www.bol.com/nl/nl(...)2_14.30.ProductTitle

Ik heb deze, kan fucking veel in, zit een soort wasmachine trommel bij die je erin kan doen, je stopt daar je patat in en dan gaat die trommel draaien, zodat je patat overal goed gaar word (superoptie)
Verder is het een rotisserie, kan je eigen rotisserie kip maken.
Ding is supersnel warm.

Enige minpuntjes die ik heb over dit ding, je moet hem goed schoonhouden van binnen, anders ziet ie er niet uit.
En de menu-piep die eruit komt is TERINGHARD

Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206430827
Maar bitterballen en kroketten erin doen lijkt me niet echt verstandig en een tostie zal ook wel niet gaan.
Maar het lijkt mij voor patatjes en alles wat rond gedraaid kan worden wel idealer als een airfryer..
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:32:48 #20
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206431070
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:10 schreef Sorella het volgende:
Maar bitterballen en kroketten erin doen lijkt me niet echt verstandig en een tostie zal ook wel niet gaan.
Maar het lijkt mij voor patatjes en alles wat rond gedraaid kan worden wel idealer als een airfryer..
uhh jawel, die trommel kan er ook uit, en dan een normaal roostertje erin schuiven
en ik heb ook een auto.
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:41:54 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206431173
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:32 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
uhh jawel, die trommel kan er ook uit, en dan een normaal roostertje erin schuiven
[ afbeelding ]
Dan lijkt het gewoon een heteluchtoven.

Edit. Klikt. Oh, dat staat er ook. :+
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:42:53 #22
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206431185
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:41 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dan lijkt het gewoon een heteluchtoven.
is dat in principe niet elke airfryer? :')
en ik heb ook een auto.
  maandag 24 oktober 2022 @ 11:45:01 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206431212
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:42 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
is dat in principe niet elke airfryer? :')
Wel de heteluchttechniek. Niet in de zin dat er ook altijd roosters in kunnen.
pi_206433307
Net 450 gr. krieltjes gebakken, paste makkelijk in 1 bak (had nog meer bij gekund) tijd en temp klopte niet met wat er op het zakje van de aardappeltjes staat maar dat klopte met de philips airfryer toch ook al niet dus dat is even uitzoeken.
Maar het gemak van het schoonmaken van 1 bak vergeleken met de philips is 10x prettiger.
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:44:47 #25
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206433438
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:31 schreef Sorella het volgende:
Net 450 gr. krieltjes gebakken, paste makkelijk in 1 bak (had nog meer bij gekund) tijd en temp klopte niet met wat er op het zakje van de aardappeltjes staat maar dat klopte met de philips airfryer toch ook al niet dus dat is even uitzoeken.
Maar het gemak van het schoonmaken van 1 bak vergeleken met de philips is 10x prettiger.
tijden kloppen nooit op de producten, ik doe meestal bij alles +5 a 10minuten, en meestal ook 10graden hoger dan de instructies zeggen.
en ik heb ook een auto.
pi_206435171
Dankjewel iedereen!!! Ik kan zeker wat met al deze informatie die is gedeeld O+
  maandag 24 oktober 2022 @ 18:16:27 #27
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206435325
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2022 11:32 schreef junkiesietze het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wat raar dat ze de kip bovenin leggen. Ik zou zeggen, onderop want uit kip druipt nog vet.
pi_206435455
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:16 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Wat raar dat ze de kip bovenin leggen. Ik zou zeggen, onderop want uit kip druipt nog vet.
Dat vet maakt de groente of aardappelen nog lekkerder :)
  maandag 24 oktober 2022 @ 20:00:25 #29
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206436798
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:33 schreef Sorella het volgende:
Jij snapt het :)
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:01:29 #30
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_206437725
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:34 schreef junkiesietze het volgende:

Ik heb deze, kan fucking veel in, zit een soort wasmachine trommel bij die je erin kan doen, je stopt daar je patat in en dan gaat die trommel draaien, zodat je patat overal goed gaar word (superoptie)
Ding is supersnel warm.

Enige minpuntjes die ik heb over dit ding, je moet hem goed schoonhouden van binnen, anders ziet ie er niet uit.

[ afbeelding ]
Da's een mooie!
Misschien een goede vervanger voor onze huidige.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:05:54 #31
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206437786
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:33 schreef Sorella het volgende:

[..]
Nee, het druipt op de rest. Voor de groente geen probleem maar wat denk je van patat?
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:06:11 #32
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206437790
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 20:00 schreef Tengano het volgende:

[..]
Jij snapt het :)
Neen.
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:17:26 #33
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206437945
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:06 schreef rosita1 het volgende:
Neen.
Ja ik kwam er later ook achter :|W maar ik dacht laat maar staan dat heeft toch niemand door :D

Maar ik zou de patat dan boven doen, dan de kip en de groenten onderop. Maar als de hitte van boven komt weet ik niet of de patat dan niet verbrand en de kip en groenten niet al te gaar worden. Ik ben zo'n ding niet gewend. Ik hou er zelf niet zo van om veel verschillende dingen in die airfryer te doen. Dan moet je wel heel goed weten wat je doet lijkt mij.
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:19:26 #34
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206437966
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Ja ik kwam er later ook achter :|W maar ik dacht laat maar staan dat heeft toch niemand door :D

Maar ik zou de patat dan boven doen, dan de kip en de groenten onderop. Maar als de hitte van boven komt weet ik niet of de patat dan niet verbrand en de kip en groenten niet al te gaar worden. Ik ben zo'n ding niet gewend. Ik hou er zelf niet zo van om veel verschillende dingen in die airfryer te doen. Dan moet je wel heel goed weten wat je doet lijkt mij.
Ik zeg: laten we geen kip in een airfryer doen. En alleen gebruiken voor troep, zoals patat.
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:20:37 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206437975
quote:
15s.gif Op maandag 24 oktober 2022 09:34 schreef junkiesietze het volgende:

Ding is supersnel warm.

[ afbeelding ]
Als je een beetje handig bent kun je dat nog een beetje aanpassen. Moet je hem wel open maken. Ik heb ook een magnetron en werd helemaal gek van die piep. Met iedere toets die ik aanraakte kreeg ik een keiharde piep :( Heb hem open gemaakt en die buzzer gewoon aan 1 kant losgesoldeerd. En nou is ie lekker stil :)

En als je hem nog wel een beetje wilt horen kun je er ook een weerstandje tussen zetten.

Mocht je op zoek gaan naar dat ding, hij ziet er zo uit en is ongeveer zo groot als een klein knoopje (10 mm x 10 mm) Daar komt die herrie dus uit :( Door dat gaatje komt het geluid. Als je niet durft te solderen kun je op dat gaatje ook nog een stukje Ducttape plakken. Dan hoor je hem nog wel maar dan is hij wel behoorlijk gesmoord. Maar de hard piep komt vooral omdat de spanning die wordt aangeboven aan dat ding dan vrij hoog is. Vandaar dat een weerstandje kan helpen. Maar als je eenmaal weet hoe zo'n apparaat werkt heb je die nutteloze piepjes helemaal niet nodig en kun je lekker rustig koken. Ik zelf wordt er gewoon gestressed van, dus bij mij maken ze geen kans >:) In mijn keuken geldt namelijk dat ik de keukenapparaten manage en niet andersom :(

Overigens doe dit niet zomaar met een magnetron als je niet zo heel veel ervaring hebt. Daar zit een dikke condensator in waar circa 2100 Volt op staat. Ook als je de stekker uit het stopcontact hebt getrokken blijft die spanning er (nog een tijd) op staan, dus dan moet je wel een beetje weten wat je doet want zo'n klap wil je niet krijgen en is best wel levensgevaarlijk. Maar je kunt hem dus zelf leeg laten lopen met een bleeding transistor of desnoods een geisoleerde punttang. (Zie YouTube for further details) Nog even een rubber handschoen aan en dat zou veilig genoeg moeten zijn. Maar in een airfryer zonder stekker in het stopcontact kan weinig kwaad en die airfryer zal die buzzer niet missen en heeft ook geen idee dat dat ding is afgekoppeld.

#AirfryerMod

@junkiesietze

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 25-10-2022 14:31:01 ]
pi_206438350
Verhip, niet goed gekeken maar als het aardappeltjes waren dan had het wel gekund, eerst kip, dan de aardappeltjes en dan de groente, yummie
  zondag 3 maart 2024 @ 16:44:49 #37
65846 Bocaj
47th President.
pi_212678007
Is het niet een stroomvreter als je dat ding elke dag, laat zeggen 30 minuten gebruikt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bocaj op 03-03-2024 16:58:55 ('je') ]
  zondag 3 maart 2024 @ 16:53:30 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212678175
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:44 schreef Bocaj het volgende:
Is het niet een stroomvreter als dat ding elke dag, laat zeggen 30 minuten gebruikt?
Ja, best wel.

Al ligt het wel erg aan wat je ermee doet of je hem zo lang gebruikt per dag. Iets als broodjes afbakken gaat juist vrij snel.
pi_212900497
Ik heb een Lentz
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_212914706
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2024 16:44 schreef Bocaj het volgende:
Is het niet een stroomvreter als je dat ding elke dag, laat zeggen 30 minuten gebruikt?
Vergelijkbaar met een stofzuiger qua wattage. Maar goed je gebruikt geen gas en een oven verbruikt waarschijnlijk meer stroom. En het gaat afhankelijk van je tarieven vermoedelijk over 10/20 cent per keer
blablablabla
pi_212917058
Ik las satisfyer.

Zelf heb ik een iets oudere variant van deze:

Nog steeds een topding.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 19:06:19 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212917592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:57 schreef Elan het volgende:

[..]
Vergelijkbaar met een stofzuiger qua wattage. Maar goed je gebruikt geen gas en een oven verbruikt waarschijnlijk meer stroom. En het gaat afhankelijk van je tarieven vermoedelijk over 10/20 cent per keer
Ik denk het niet. Stofzuigers zijn max. 900 watt. Je moet wel een mini-airfyer hebben om dat te halen.

Daarnaast: je gebruikt alleen geen gas als je je complete maaltijd in de airfryer maakt. Het is vaker en-en.
pi_212921978
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:06 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik denk het niet. Stofzuigers zijn max. 900 watt. Je moet wel een mini-airfyer hebben om dat te halen.

Daarnaast: je gebruikt alleen geen gas als je je complete maaltijd in de airfryer maakt. Het is vaker en-en.
Mijn stofzuiger is 2000 watt,
maar toegegeven is wel een oudje
_O-

Geloof dat een beetje airfryer op maximaal 3,0 kWh per uur uit komt. Dat is dus onder de huidige tarieven gemiddeld ca een eurootje per uur. En wanneer heb je een airfryer nou een heel uur aan op vol vermogen, toch ook niet vaak?
blablablabla
  vrijdag 22 maart 2024 @ 23:13:36 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212922043
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:04 schreef Elan het volgende:

[..]
Mijn stofzuiger is 2000 watt,
maar toegegeven is wel een oudje
_O-

Geloof dat een beetje airfryer op maximaal 3,0 kWh per uur uit komt. Dat is dus onder de huidige tarieven gemiddeld ca een eurootje per uur. En wanneer heb je een airfryer nou een heel uur aan op vol vermogen, toch ook niet vaak?
Ik heb mijn stroomverbruik wel zien toenemen nadat ik net een airfryer had en ‘m natuurlijk vaak wilde uitproberen.

2000 W is op zich niet echt zuinig. En waar ik voorheen bijv. nooit patat in de oven maakte, gooi ik nu wel verse patat in de airfryer.
pi_212922134
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik heb mijn stroomverbruik wel zien toenemen nadat ik net een airfryer had en ‘m natuurlijk vaak wilde uitproberen.

2000 W is op zich niet echt zuinig. En waar ik voorheen bijv. nooit patat in de oven maakte, gooi ik nu wel verse patat in de airfryer.
Nee is niet zuinig, maar je oven/frituurpan hebben een soortgelijk verbruik.
blablablabla
  vrijdag 22 maart 2024 @ 23:34:26 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_212922205
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee is niet zuinig, maar je oven/frituurpan hebben een soortgelijk verbruik.
Ja, en als je de airfryer vaker gebruikt dan een van die apparaten dan verbruik je dus meer stroom.
pi_212922249
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 23:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, en als je de airfryer vaker gebruikt dan een van die apparaten dan verbruik je dus meer stroom.
Ligt er dus aan, gebruik je hem veelal voor afbakbroodjes of verse patat. Een normale oven moet veel langer voorverwarmen maar een frituurpan bakt je patat sneller gaar.
blablablabla
  zaterdag 13 april 2024 @ 15:11:21 #48
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_213191399
Via CUL / Airfryer Happiness kwam ik op dit topic, dus hierbij een vraag om advies:

We hebben nu sinds 3 jaar een Philips HD9216 en maken er grof gebruik van. Het ding is echter zo lastig schoonmaken (met name door het mandje met gaas) dat hij nu echt aan vervanging toe is. Daarnaast is de max capaciteit van 800 gram ook wel heel erg krap.
Vanwege de beperkte grootte kunnen we er niet alles in doen wat we graag zouden willen, De nieuwe zal dus een stuk (minimaal 2 maal) groter moeten zijn. Alleen dan zit ik ook met de plaatsing; deze is nu 31,5cm breed en ik heb niet veel meer ruimte dan zo'n 35 cm.

Ik heb begrepen dat de Ninja airfryers erg goed zijn, maar ik heb nu zo'n 10 vergelijkingssites bekeken en daar komt telkens eens hele andere "beste keus" uit.

Ik heb daarom 3 vragen:

1. Ik besef dat het heel algemeen is, maar ik zie airfryers met dezelfde functies van verschillende merken waarbij de prijs soms het dubbele is onderling. Is dat prijsverschil te verantwoorden?
2. Wat zijn must haves en won't haves wanneer jullie een nieuwe airfryer aan zouden schaffen?
3. Ook rekening houden met de grootte, de inhoud en het schoonmaken of schoonhouden, welke zouden jullie adviseren?
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_213192327
Ik heb een ninja foodi airfryer met dualtechnologi. Was in het begin erg wennen maar de twee bakken zijn makkelijk alleen een hele kip zoals in de philips xxl zal niet lukken die moet je echt door midden halen maar he je hebt twee bakken dus :) In de ene doe ik de aardappeltjes en in de andere het vlees + je kan ze gelijk laten gaan als je in allebei de bakken hetzelfde doet of je doet de een uitstellen als die op een andere temp en korter moet zodat allebei de pannen toch gelijktijdig klaar zijn.

De philips airfryed iets beter omdat die meer open is maar het schoonmaken van de ninja is een heel stuk gemakkelijker als de philips.
  zaterdag 13 april 2024 @ 17:23:35 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_213192378
Ik heb een vrij recente Philips XL. Die heeft niet zo’n draadmandje en is absoluut makkelijk schoon te maken. Ik weet niet of de XXL nog wel zo’n draadmandje heeft (ik denk het niet). In dat geval zou je nog moeten afwegen welke van de twee. Voor de XXL zijn meer accessoires te koop.

Ik vind de XL heel makkelijk. We gebruiken hem voor twee personen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')